Positief of negatieve geschiedenis?TomasH schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:07:
Oh, is er ook al een speciaal topic voor de Surface. Schaamteloze self-quote dan maar:
[...]
WZor heeft een geschiedenis wat betreft Microsofts-leaks.
Verwijderd
Dat is alleen op de pro, de rt heeft niet die koeling nodig.Sc0tTy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:23:
[...]
Ik vind dit juist een van de geniale features van de tablet.! Nooit meer 1 warm punt waar alle hitte uit komt.
Sowieso wou ik een Win8 tablet, maar nu heb ik mijn keuze gemaakt op welke. De Surface ziet er zo gelikt uit, veel features en ook nog eens goede kwaliteit. Ik denk dat dit zeker een goede concurrent gaat worden op de tablet markt.
Windows 7 SP1 gelekt, veel screenshots tijdens ontwikkeling Windows 7 en 8, buildnummers, roadmaps e.d. Positief dus.
499 is sowieso te goedkoop, bij de presentatie zelf zeiden ze al dat de prijs vergelijkbaar zou zijn met de huidige ultrabooks (900-1300 euro)TomasH schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:07:
Oh, is er ook al een speciaal topic voor de Surface. Schaamteloze self-quote dan maar:
[...]
Verwijderd
laat ik weer terug komen op de samsung slate 7 tablet. intel cpu.filenox schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:22:
[...]
499 is sowieso te goedkoop, bij de presentatie zelf zeiden ze al dat de prijs vergelijkbaar zou zijn met de huidige ultrabooks (900-1300 euro)
die kost kaal ook 1200 euro+. prijzen niet bekend in pricewatch
pricewatch: Samsung Slate 7 PC (XE700T1A-A01NL) Zwart
daarom ben ik wel erg benieuwd naar de prijzen van de surface pro.
lijkt mij met de specs toch minimaal tussen de 700/1000 euro gaat kosten.
maar ja niets bekend over ram/exacte cpu enz.
en hoeveel microsoft wilt inleveren bij de launch op de fabricage prijs om toch mensen te lokken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 18:40 ]
Na lang wachten en hopen heeft Microsoft eindelijk een eigen tablet gepresenteerd -:)
Wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien is het echt een pracht tablet die ik zeker ga aanschaffen.
Ik ga voor de Pro versie en kan niet wachten tot ik mijn Ipad ervoor kan omruilen.
Windows 8 werkt uitstekend op mijn PC en zal nog fijner gaan werken op een tablet.
PS:
Top dat er eindelijk ook een topic geopend kan worden voor tablets met Windows 8 besturing.
Wat ik tot nu toe heb gelezen en gezien is het echt een pracht tablet die ik zeker ga aanschaffen.
Ik ga voor de Pro versie en kan niet wachten tot ik mijn Ipad ervoor kan omruilen.
Windows 8 werkt uitstekend op mijn PC en zal nog fijner gaan werken op een tablet.
PS:
Top dat er eindelijk ook een topic geopend kan worden voor tablets met Windows 8 besturing.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
wat wel jammer is dat wanneer je HD video out wilt hebben je een aparte adapter nodig hebt.
Dit zou gewoon standaard moeten zijn
Dit zou gewoon standaard moeten zijn
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Er zit toch gewoon HDMI en display port op? Waarom zou dat niet genoeg zijn?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
RT heeft micro hdmiSinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:46:
Er zit toch gewoon HDMI en display port op? Waarom zou dat niet genoeg zijn?
Pro heeft mini displayport.
niet beide per device.
In deel twee van de keynote kun je zien dat de tablet al vastloopt.
1.20
http://youtu.be/Wok28Rq2FdY
1.20
[ Voor 20% gewijzigd door Ronvgs op 19-06-2012 21:22 ]
Maar ze gebruiken wel de standaard interfaces. Een adapter is dus niet nodig, behalve als je een grote stekker in de micro/mini poort wil stoppen, maar dat is met alle devices natuurlijk zo.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:06:
[...]
RT heeft micro hdmi
Pro heeft mini displayport.
niet beide per device.
Een beta systeem wat vastloopt op een pre-manufacturing device op de eerste test samples van de leveranciers... Ja, die wil wel eens vastlopen. Ze hebben in ieder geval dus de ballen gewoon de echte devices te gebruiken op live software, in plaats van een fake demo.RonXP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:48:
Ik heb overigens sinds de release van Windows 7 precies 0 vastlopers gehad, maak me geen enkele zorgen daarover. Mijn Ipad 2 verslikt zich vaker (EDIT: voor de duidelijkheid, da's ook zelden
[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 19-06-2012 20:55 ]
Verwijderd
Het ligt aan de hardware ook,die arm versie loopt vast in begin, explorer tab balk reageert niet, daarna zit hij op de homeknop te rammen en ruilt hij de tablet om..
De pro versie niet, althans zoals ik het observeer.
Ikzelf heb met de consumer preview en een samsung slate amper issues. Ook intel hardware zoals de surface pro.
Nee geen adapters nodig maar wel speciale kabels.
Mini hdmi naar either hdmi of dvi.
Of mini dp naar dp of dvi.
De pro versie niet, althans zoals ik het observeer.
Ikzelf heb met de consumer preview en een samsung slate amper issues. Ook intel hardware zoals de surface pro.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 21:07 ]
Misschien lees ik het verkeerd. Op de surface website bij About staat helemaal onderaan
HD Video Out also requires the HD Digital AV Adapter (sold separately).
Ik dacht dat dit een propriertaty kabel was (a la Apple).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Is dat niet voor Component?DarkSide schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:41:
Misschien lees ik het verkeerd. Op de surface website bij About staat helemaal onderaan
Ik werk 90% van de tijd met de laptop of iPad op schoot, vraag me af of dat toetsenbord stevig genoeg blijft om lekker te kunnen typen.
Ik wil de Surface Pro, maar die komt later uit dan Win 8 zelf.
De Iconia W510 is ook nice, maar de Surface Pro is gewoon mooier.
Ik werk zelf met de Iconia Tab W500 met Win8RP en dat werkt heerlijk.
De Iconia W510 is ook nice, maar de Surface Pro is gewoon mooier.
Ik werk zelf met de Iconia Tab W500 met Win8RP en dat werkt heerlijk.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik vraag me af, zal Microsoft een aantal van de innovaties (de covers en pen, bijvoorbeeld) voor de Surface standaardiseren en beschikbaar maken voor OEMs? Daarmee zullen de OEMs tevreden worden gehouden en kunnen wij genieten van modernere en/of goedkopere tablets met dezelfde snufjes.
Verwijderd
Toch denk ik dat je voor dat bedrag die x86 pro tablet niet kunt krijgen, als dat wel het geval zou zijn dan ga ik hem zeker kopen !TomasH schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Lijkt wel of ik macbooks in de zaal zie zitten, lol.RonXP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:48:
1.20
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Speciaal zijn die niet, dit zijn standaardkabels die je zowat overal kan krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:05:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het lijkt wel of ik die in real-life ook wel eens zie...Quad schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 00:25:
[...]
Lijkt wel of ik macbooks in de zaal zie zitten, lol.
Ik ben heel benieuwd naar de Pro. De RT versie zou ik voor mijn dochter willen hebben, voor mee naar school. Ze is nu aan het sparen voor een laptop, maar als ik dit zo zie, dan zal het de RT versie worden denk ik.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
True maar niet elke hdmi cable kan signaal 2kanten op sturen.Boeboe schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 07:43:
[...]
Speciaal zijn die niet, dit zijn standaardkabels die je zowat overal kan krijgen.
Heb hier b.v een hdmi naar DP die alleen van hdmi naar dp monitor kan sturen en niet dp poort naar hdmi tv.
Ik doe mijn laptopje de deur uit en wacht hier op, enige nadeel lijkt me bij zo'n eerste versie kopen dat de versies daarna veel goedkoper en beter zijn...
Verwijderd
Als je silm bent wacht je even tot de pro er ook is.kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:13:
Ik doe mijn laptopje de deur uit en wacht hier op, enige nadeel lijkt me bij zo'n eerste versie kopen dat de versies daarna veel goedkoper en beter zijn...
Intel en arm met windows 8 rt is nieuw, kijk even de kat uit de boom.
Voor het zelfde geld slaan ze met de pro een gat in de markt.
Ik wacht het even af tot de pro er is, die heeft meer mijn interesse.
Ik bedoelde pro, ik ga niet die rt nemen, die lijkt me niets.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:34:
[...]
Als je silm bent wacht je even tot de pro er ook is.
Intel en arm met windows 8 rt is nieuw, kijk even de kat uit de boom.
Voor het zelfde geld slaan ze met de pro een gat in de markt.
Ik wacht het even af tot de pro er is, die heeft meer mijn interesse.
Intel is pro en arm is voor rt, toch?
Als je de rt neemt gaat er veel te veel functionaliteit verloren.
[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 20-06-2012 09:52 ]
En dat ga je merken denk je?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarschijnlijk ik wel ja, vergeet niet dat het scherm kleiner is dan een gemiddeld beeldscherm voor je PC
Maar de Pro zal een een 1080P scherm krijgen
720P vind ik een behoorlijke 'meh' vinden voor de RT, ten opzichte van 16:10 scheelt dat toch 80 pixellijnen. Daarnaast zit de concurrentie ook niet stil...de RT is imho meer een echte tablet dan de Pro die stukken zwaarder is dan een gemiddelde tablet en qua specs meer in de buurt komt in de netbook/ultrabook ranges
[ Voor 33% gewijzigd door vhal op 20-06-2012 10:35 ]
Ik zie hier wel een groot voordeel voor de zakelijke markt. Op het eerste gezicht heeft de hip-factor van de iPad maar met de mogelijkheden van Windows... Ik ruil graag mijn iPad in!
Precies hetzelfde werd gezegt over de Nokia series van WP, te lage resolutie. Verschil is dat veel applicaties precies voor die resolutie geschreven zullen worden, Metro heeft als uitgangspunt 16:9. Leuk dat een iPad met een 2x hogere resolutie komt, maar als het niet meer is dan upscaling van apps.. wat is het nut?deadsy33 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:30:
Waarschijnlijk ik wel ja, vergeet niet dat het scherm kleiner is dan een gemiddeld beeldscherm voor je PC
Maar de Pro zal een een 1080P scherm krijgen
720P vind ik een behoorlijke 'meh' vinden voor de RT, ten opzichte van 16:10 scheelt dat toch 80 pixellijnen. Daarnaast zit de concurrentie ook niet stil...de RT is imho meer een echte tablet dan de Pro die stukken zwaarder is dan een gemiddelde tablet en qua specs meer in de buurt komt in de netbook/ultrabook ranges
Ik zal er zelf bar weinig van merken, ik zit niet met mn neus op het scherm van mijn TV/mobiel/PC om pixels te tellen.
Gisteren de keynotes zitten kijken, ze hebben echt op elk detail gelet. Cover en digital ink features zijn erg interessant, combinatie ervan hebben ze een flinke basis te pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2012 11:08 ]
Een vraag,
Denken jullie dat deze surface ook in europa komt? En niet alleen in de VS..
Ga daar maar vanuit dat ie naar europa komtDennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:41:
Een vraag,
Denk dat deze tablet gewoon mooi wereldwijd gelanceerd gaat worden en op internationaal niveau de strijd aan zal gaan met de iPad.VFRRijder schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:43:
[...]
Ga daar maar vanuit dat ie naar europa komt
Vooralsnog lijkt het echter zo (uit interviews van journalisten met MS personeel) te zijn dat Microsoft deze alleen aan gaat bieden in hun eigen stores, welke dus sowieso niet in NL te vinden zijn. Maar het kan goed dat deze dan online te bestellen is.ProfoundValue schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:11:
[...]
Denk dat deze tablet gewoon mooi wereldwijd gelanceerd gaat worden en op internationaal niveau de strijd aan zal gaan met de iPad.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Hoewel initieel een US only lancering mogelijk is, lijkt het me niet verstandig om surface niet wereldwijd aan te bieden. Het gaat immers om een win8 platform en dat komt ook wereldwijd.
Hoewel ze natuurlijk met de zune ook een US only device hadden. Zie ik dit nog niet zo snel gebeuren voor de surface.
Wie weet komen er, net als apple, wereld wij meer MS stores.
Hoewel ze natuurlijk met de zune ook een US only device hadden. Zie ik dit nog niet zo snel gebeuren voor de surface.
Ik zou dit wel een domme zet vinden. Zo wordt de concurrentie aangaan wel erg moeilijk. Consumenten gaan toch vaak naar de lokale elektronica zaak om apparaten te vergelijken. Maar Microsoft heeft wel vaker onnavolgbare keuzes gemaakt met hardware.RobbieB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Vooralsnog lijkt het echter zo (uit interviews van journalisten met MS personeel) te zijn dat Microsoft deze alleen aan gaat bieden in hun eigen stores, welke dus sowieso niet in NL te vinden zijn. Maar het kan goed dat deze dan online te bestellen is.
De prijzen gaan (waarschijnlijk) liggen rond de $ 599 voor de RT en $799 voor de Pro
http://microsoft-news.com...o-be-599-surface-pro-799/
http://microsoft-news.com...o-be-599-surface-pro-799/
Frietjes
Dat zijn zeer mooie prijzen! Ik hoor trouwens wel heel veel over gerucht dat dit hun enige model wordt. Hoe denken jullie daarover?
Lees ik ook net op nu. Tsja...maakt me niet veel uit....als ie goed is wil ik 'm wel hebben. Als ze daarna stoppen met het maken van een nieuwe dan heb ik er toch al een. En zolang Win8 gewoon uptodate blijft op de tablet maakt het mij niet veel uit.DennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:31:
Dat zijn zeer mooie prijzen! Ik hoor trouwens wel heel veel over gerucht dat dit hun enige model wordt. Hoe denken jullie daarover?
Aangezien het niet zomaar "Windows Tab 10.6" oid heet. Maar Surface. En dat daar onder 2 versies gebracht worden (arm en x86/64) denk ik niet dat het de bedoeling is dat het hier bij blijft.DennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:31:
Eea is natuurlijk afhankelijk van het succes.
Maar verwacht als het goed loopt in de toekomst meerdere surface devices te gaan zien.
En misschien niet alleen van MS. Misschien kunnen andere OEM's ook surface apparaten uitbrengen zodat het duidelijk is waarvoor dat staat.

Komt de iPad niet uit 2009? Of was dat de iPhone 3G?

[ Voor 26% gewijzigd door GS88 op 20-06-2012 12:49 ]
Rotterdam
Wat? Als ik alleen al bij "All Stars" kijk krijg ik al een leuke 99 apps voorgeschoteld. En als je het toch zo graag wilt weten, ik heb het even uitgeteld, er zijn 274 apps in de Windows Store op dit moment.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:06:
[...]
staat ook geen ruk nog in die "appstore" totaal 85 applicaties inc wat games zoals wordfeud/fruit ninja en cut the rope.
zijn overigs goed te spelen om samsung slate 7.
eerst moet je geld in de winkel gooien en dan tegen je scherm:)
ga een app ontwikkelen dat als je dat doet je dan aan mij doneert!:
Zoals ik het uit de presentatie begreep, is dat het in de stores in de US beschikbaar zou komen en ook in de andere online stores. En daar begrijp ik uit dat het over de hele wereld zou moeten zijn.DarkSide schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:25:
Hoewel initieel een US only lancering mogelijk is, lijkt het me niet verstandig om surface niet wereldwijd aan te bieden. Het gaat immers om een win8 platform en dat komt ook wereldwijd.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
iPad is wel degelijk van 2010, iPad 2 van 2011 en "The new iPad" van 2012. Maar de afbeelding heeft overschot van gelijk.GS88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:47:
[afbeelding]
iPad aankondiging was 2009, maar officiele presentatie was januari 2010.GS88 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:47:
[afbeelding]
Ik denk voor de RT versie vrij hoog.DennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:31:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
$599 voor de RT een mooie prijs? Ik denk dat zeer weinig mensen de 'gok' zullen nemen en gewoon voor een iPad zullen gaan; die kennen ze en daar zijn al bergen met apps voor.DennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:31:
Ik hoop echt dat hij max $499 gaat kosten, anders zie ik het somber in met de RT.
Nu ik er inderdaad zo over nadenk is het wel te hoog, ja.
Ik ben van plan voor de PRO te gaan en wil graag wel onder de 900 blijven (a)
Ik ben van plan voor de PRO te gaan en wil graag wel onder de 900 blijven (a)
Ik heb m gezien, wat een onzin, hij is niet even dik, de cover is heel wat anders dan een omgekeerd toetsenbord, er is geen kickstand en hij is niet zo dik.
Hij staat op 9GAG, het is dan ook een grap. Maak je er niet zo druk over.kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:59:
[...]
Ik heb m gezien, wat een onzin, hij is niet even dik, de cover is heel wat anders dan een omgekeerd toetsenbord, er is geen kickstand en hij is niet zo dik.
The devil is in the details.
Ja, ik weet wat 9gag is...Hahn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:00:
[...]
Hij staat op 9GAG, het is dan ook een grap. Maak je er niet zo druk over.
Hij wordt gepost en ik geef alleen commentaar
Je gaat er serieus op in, terwijl het een grap is.
Dienstmedeling: de titel van dit topic is gewijzigd naar 'Microsoft Surface'.
[ Voor 55% gewijzigd door pven op 20-06-2012 14:04 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik vind de tablet er tot nu toe echt heel gaaf uitzien...
Ben alleen nog niet zo thuis in Windows 8, maar goed...
Voor de zakelijke markt absoluut een aanrader.
Ik ben absoluut geen fan van de hype "Bring Your Own Device". Het beheer dat eigenlijk niet zou hoeven kost zo veel extra tijd boven op een gestandaardiseerde oplossing...
Ik geloof best dat Microsoft met deze tablets een geaccepteerde standaard voor enterprise omgevingen zou kunnen neerzetten. Ik hoop er ook een beetje op!
Eerste indruk is erg goed!
Ben alleen nog niet zo thuis in Windows 8, maar goed...
Voor de zakelijke markt absoluut een aanrader.
Ik ben absoluut geen fan van de hype "Bring Your Own Device". Het beheer dat eigenlijk niet zou hoeven kost zo veel extra tijd boven op een gestandaardiseerde oplossing...
Ik geloof best dat Microsoft met deze tablets een geaccepteerde standaard voor enterprise omgevingen zou kunnen neerzetten. Ik hoop er ook een beetje op!
Eerste indruk is erg goed!
Deze tablet komt toch niet uit? Is pure promotie stunt voor windows 8
Jawel, als voorbeeldje voor de rest van de bedrijvenG.Scholtens schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:11:
Deze tablet komt toch niet uit? Is pure promotie stunt voor windows 8
Omdat ene kerel van Acer zegt dat het publiciteitsstunt is wil nog niet zeggen dat dat ook echt zo is. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit wel degelijk ten goede kan komen voor de introductie van windows 8.
Ik hoop dat dit niet het enige model is wat Microsoft op de tabletmarkt zal gaan brengen. Ziet er wel veelbelovend uit en ik ben er stiekem wel een beetje weg van. Ik wil em, ik wil em, ik wil em!
Ik hoop dat dit niet het enige model is wat Microsoft op de tabletmarkt zal gaan brengen. Ziet er wel veelbelovend uit en ik ben er stiekem wel een beetje weg van. Ik wil em, ik wil em, ik wil em!
Het probleem is natuurlijk dat OEM-fabrikanten ook nog eens licentierechten moeten gaan betalen waardoor Microsoft eigenlijk 'oneerlijk' concurreert. De vraag is of de andere fabrikanten daar akkoord mee willen gaan.
Verwijderd
er staat een plus teken achter de prijs.. dus ga maar uit van kei harde dollar to euro conversie and add some.
Wel, ik had wel verwacht dat Microsoft eens met een eigen tablet zou komen (zij waren het die het concept zo'n 10 jaar geleden voorstelde) maar dit overtreft wel erg mijn verwachtingen. Om te beginnen vind ik het er op het eerste zicht al een heel mooi apparaat uit zien.
Ik wil eerst even graag mijn mening kwijt over het toetsenbord: eindelijk eens een bedrijf dat iets doet met die covers voor tablets. Het zijn goede beschermers, maar als je je tablet gebruikt, hangt hij er maar aan voor niks, nu is het een ultra dun toetsenbord. Da's al een applaus op zich waart. Om eerlijk te zijn hoop ik dat Microsoft ook met zulke toetsenborden komt voor andere computers dan alleen zijn Surface, want zo eentje wil ik dan toch graag hebben.
Wat het apparaat zelf betreft: de staander ziet er zeer stevig uit, net als de Surface zelf. Ik weet nu toch al zeker dat mijn Acer Aspire 7738G 3 maanden na de release van Windows 8 op pensioen mag gaan - hij is tegen dan ook al meer dan 3 jaar oud (gekocht met release Windows 7) - en wordt vervangen door Surface for Windows 8 Pro. Ik ben zeer enthousiast!
Trouwens: tijd voor een appart forum voor Surface/Windows 8 tablets?
Ik wil eerst even graag mijn mening kwijt over het toetsenbord: eindelijk eens een bedrijf dat iets doet met die covers voor tablets. Het zijn goede beschermers, maar als je je tablet gebruikt, hangt hij er maar aan voor niks, nu is het een ultra dun toetsenbord. Da's al een applaus op zich waart. Om eerlijk te zijn hoop ik dat Microsoft ook met zulke toetsenborden komt voor andere computers dan alleen zijn Surface, want zo eentje wil ik dan toch graag hebben.
Wat het apparaat zelf betreft: de staander ziet er zeer stevig uit, net als de Surface zelf. Ik weet nu toch al zeker dat mijn Acer Aspire 7738G 3 maanden na de release van Windows 8 op pensioen mag gaan - hij is tegen dan ook al meer dan 3 jaar oud (gekocht met release Windows 7) - en wordt vervangen door Surface for Windows 8 Pro. Ik ben zeer enthousiast!
Trouwens: tijd voor een appart forum voor Surface/Windows 8 tablets?
[ Voor 3% gewijzigd door Loller1 op 20-06-2012 14:27 ]
Vind je het gek dat er een plus-teken erachter staat. Tablet is namelijk in een 32gb of 64gb versie te verkrijgen (RT) of in een 64GB en een 128GB versie (Pro).
Hoezo? Apple doet dat toch ook?RobbieB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:18:
Het probleem is natuurlijk dat OEM-fabrikanten ook nog eens licentierechten moeten gaan betalen waardoor Microsoft eigenlijk 'oneerlijk' concurreert. De vraag is of de andere fabrikanten daar akkoord mee willen gaan.
Vind deze tablet wel erg gaaf eerlijk gezegt, ben totaal niet weg van Metro op de desktop, maar dit heeft in mijn ogen wel erg veel potentie hoor!
⏩ PVOutput☀️
Nee, want Apple licenseert zijn OS niet uit en maakt dus als enige iOS apparaten. Nu maakt Microsoft een tablet waarvoor ze geen OS licentie hoeven te betalen, waar bv. ASUS, Acer, Toshiba, Samsung, HP dat wel moeten. Deze kosten zullen dan dus ook weer aan de prijs bijdragen.Quad schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:45:
[...]
Hoezo? Apple doet dat toch ook?
Vind deze tablet wel erg gaaf eerlijk gezegt, ben totaal niet weg van Metro op de desktop, maar dit heeft in mijn ogen wel erg veel potentie hoor!
[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 20-06-2012 14:51 ]
Says who? Goede kans dat Microsoft Hardware B.V. exact dezelfde licentiekosten betaalt aan Microsoft Software B.V. als Asus B.V.RobbieB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:50:
Nee, want Apple licenseert zijn OS niet uit en maakt dus als enige iOS apparaten. Nu maakt Microsoft een tablet waarvoor ze geen OS licentie hoeven te betalen, waar bv. ASUS, Acer, Toshiba, Samsung, HP dat wel moeten. Deze kosten zullen dan dus ook weer aan de prijs bijdragen.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
De rechten liggen rond de 80/90$ geen te harde prijs, met een grote productie haal je dat wel.
Maar nu met het gratis Android kunnen fabrikanten al niet in de buurt v/d iPad prijs komen, wat denk je wat er gebeurt als daar nog eens $80 licentiekosten overheen komen. Of zelfs $50 mochten ze het groot inkopen bv.kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:00:
De rechten liggen rond de 80/90$ geen te harde prijs, met een grote productie haal je dat wel.
Maar dat is iets wat Microsoft met de Surface ook kan doen?RobbieB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:50:
[...]
Nee, want Apple licenseert zijn OS niet uit en maakt dus als enige iOS apparaten. Nu maakt Microsoft een tablet waarvoor ze geen OS licentie hoeven te betalen, waar bv. ASUS, Acer, Toshiba, Samsung, HP dat wel moeten. Deze kosten zullen dan dus ook weer aan de prijs bijdragen.
Apple licenseert zijn OS niet naar andere bedrijven, zou Microsoft ook eens moeten doen.
Maar nee, daar krijg je die azijnzeikers die willen dat ze zelf ook producten moeten kunnen verkopen met dit OS.
Microsoft moet dit keer bij zijn eigen product blijven, anders koopt men van Asus en blijft de Surface achter, jammer.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Is er eigenlijk een officiële bron waar deze prijs vandaan komt?? Ik vindt het nogal aan de hoge kant.. het enigszins overeen met een OEM licentie van Windows 7 HP.kristan schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:00:
Alhoewel.. je krijgt er ook een licentie voor Office bij..
Hmm, dat is natuurlijk wel waar. Toch een pakket waar je normaliter +€100 voor bij moet leggen als gewone consument. Maar dit zal de initiele aanschafprijs van die tablets natuurlijk wel omhoog schroeven.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:28:
[...]
Of je krijgt een dozijn underpowered plastic crappy klonen met een waardeloos scherm die voor geen meter lopen en vol zitten met bloatware.Quad schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:07:
Microsoft moet dit keer bij zijn eigen product blijven, anders koopt men van Asus en blijft de Surface achter, jammer.
teveel zooi, te weinig tijd
Mja, Microsoft zou het vast niet te duur maken als beginnen OS voor tabs. Moet aantrekkelijk zijn, al wordt die ook bepaald door de potentiële consumenten, maar dat zit wel oke geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:28:
[...]
Is er eigenlijk een officiële bron waar deze prijs vandaan komt?? Ik vindt het nogal aan de hoge kant.. het enigszins overeen met een OEM licentie van Windows 7 HP.
"Bron"1
"Bron"2
Ik verwacht iets lager, als is 80$ niet extreem, voor de Pro versie dan. Voor de RT wel.
[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 20-06-2012 16:00 ]
http://www.computeridee.n...osoft-kort-op-tabletmarkt Staat onderaan;
''Shih zegt verder dat Microsoft geen belang heeft bij het verkopen van hardware. Dit zou namelijk veel minder opleveren dan de software van Microsoft. De aangekondigde Surface-tablets zullen alleen in de Verenigde Staten en in een aantal webwinkels te koop zijn.''
Ik hoop toch dat ze uiteindelijk ook gewoon via mediamarkt of andere shops te koop zijn.. Anders gaan ze het dus echt niet maken...
''Shih zegt verder dat Microsoft geen belang heeft bij het verkopen van hardware. Dit zou namelijk veel minder opleveren dan de software van Microsoft. De aangekondigde Surface-tablets zullen alleen in de Verenigde Staten en in een aantal webwinkels te koop zijn.''
Ik hoop toch dat ze uiteindelijk ook gewoon via mediamarkt of andere shops te koop zijn.. Anders gaan ze het dus echt niet maken...
Don't get your hopes up. De zune was ook de zogezegde ipod competitie, en is ook nooit buiten de US geraakt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik hoop toch dat dit niet het geval zal zijn zeg....
Het lijkt erop dat ze alleen de mogelijkheden laten zien van Windows 8, en met de Surface een soort opstapje willen maken voor andere fabrikanten.
Maar als het niet buiten de US komt, de Surface (RT of Pro), is het wel een enorm grote misslag.
Anderzijds lijkt een Lumia Tab ook een mooi ding.. Windows 8 op een tablet met het Design van de Lumia 900, zoals de mockup op de frontpage.
Maar als het niet buiten de US komt, de Surface (RT of Pro), is het wel een enorm grote misslag.
Anderzijds lijkt een Lumia Tab ook een mooi ding.. Windows 8 op een tablet met het Design van de Lumia 900, zoals de mockup op de frontpage.
⏩ PVOutput☀️
Hoe lang denk jij dat het gaat duren voordat er meer apps zijn voor Windows dan voor iPads? Denk er aan dat er nu al zo'n 9 maanden lang testversies en ontwikkelsoftware beschikbaar zijn voor Metro. Het is nog in ontwikkeling en er zijn nu al 274 apps beschikbaar, met de launch zullen daar nog wel enkele duizende bij komen. Daarbij komt ook nog dat Windows 8 niet alleen een tablet OS is, maar ook een desktop OS en dat speelt nog eens extra in het voordeel voor het aantal apps. Tevens denk ik toch ook wel dat mensen eerder de Surface zullen kiezen dan de iPad, gewoon, omdat Surface volledig compatibel is met hun PC én meer mogelijkheden bied.zAo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:27:
[...]
$599 voor de RT een mooie prijs? Ik denk dat zeer weinig mensen de 'gok' zullen nemen en gewoon voor een iPad zullen gaan; die kennen ze en daar zijn al bergen met apps voor.
Ik hoop echt dat hij max $499 gaat kosten, anders zie ik het somber in met de RT.
De kracht die hun inderdaad leggen is de link tussen Windows 8 PC en tablet, apps gemaakt voor PC draaien dus ook (afaik) op de tablet varianten, je bereikt als app-maker opeens een markt die bizar groot is.Loller1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:44:
[...]
Hoe lang denk jij dat het gaat duren voordat er meer apps zijn voor Windows dan voor iPads? Denk er aan dat er nu al zo'n 9 maanden lang testversies en ontwikkelsoftware beschikbaar zijn voor Metro. Het is nog in ontwikkeling en er zijn nu al 274 apps beschikbaar, met de launch zullen daar nog wel enkele duizende bij komen. Daarbij komt ook nog dat Windows 8 niet alleen een tablet OS is, maar ook een desktop OS en dat speelt nog eens extra in het voordeel voor het aantal apps. Tevens denk ik toch ook wel dat mensen eerder de Surface zullen kiezen dan de iPad, gewoon, omdat Surface volledig compatibel is met hun PC én meer mogelijkheden bied.
Maar mijn belangrijkste twijfel blijft de volwaardige link tussen Win8 PC, tablet en phone. Dat alles via Live en skydrive makkelijk synced, maar ik zie ook graag dat je bezig ben op je PC, afsluit en daarna verder gaat op je tablet waar je PC gebleven was (websites, programma's etc), soort van cross-hybernate.
Ik vind WP7 nog niet bijzonder goed werken met WP7, remove media control, bestanden uitwisselen, alles moet of via Zune of via Skydrive (wat weer niet goed werkt, aangezien je mobiele bestanden en 'PC' bestanden hebt). Straks begint de summit van WP8, hopelijk dat ze daar dus de link verder doortrekken.
Ik denk eigenlijk niet dat er ooit meer Windows 8-apps zullen zijn dan iOS-apps... Daar is de voorsprong die iOS nu heeft veel te groot voor en het is niet alsof iedereen opeens stopt met apps maken voor iOS als W8 uitkomt.Loller1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:44:
[...]
Hoe lang denk jij dat het gaat duren voordat er meer apps zijn voor Windows dan voor iPads? Denk er aan dat er nu al zo'n 9 maanden lang testversies en ontwikkelsoftware beschikbaar zijn voor Metro. Het is nog in ontwikkeling en er zijn nu al 274 apps beschikbaar, met de launch zullen daar nog wel enkele duizende bij komen. Daarbij komt ook nog dat Windows 8 niet alleen een tablet OS is, maar ook een desktop OS en dat speelt nog eens extra in het voordeel voor het aantal apps. Tevens denk ik toch ook wel dat mensen eerder de Surface zullen kiezen dan de iPad, gewoon, omdat Surface volledig compatibel is met hun PC én meer mogelijkheden bied.
Wat niet gelijk wil zeggen dat Windows 8 niet goed gaat worden, want je hebt geen miljoenen apps nodig om succesvol te zijn, maar een paar duizend (populaire) apps is toch wel handig om enigszins tegen iOS en Android op te kunnen
Persoonlijk denk ik dat Windows 8 de Apple App Store met gemak kan inhalen. Voor Windows zijn nu eenmaal gewoon meer ontwikkelaars dan voor iOS. De App Store telt trouwens 500.000+ apps, maar die zijn ook nog niet allemaal geschikt voor de iPad, weet iemand hoeveel dat dit er in werkelijkheid zijn (dus niet iPhone apps die wazig worden vergroot)?Hahn schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:55:
[...]
Ik denk eigenlijk niet dat er ooit meer Windows 8-apps zullen zijn dan iOS-apps... Daar is de voorsprong die iOS nu heeft veel te groot voor en het is niet alsof iedereen opeens stopt met apps maken voor iOS als W8 uitkomt.
Wat niet gelijk wil zeggen dat Windows 8 niet goed gaat worden, want je hebt geen miljoenen apps nodig om succesvol te zijn, maar een paar duizend (populaire) apps is toch wel handig om enigszins tegen iOS en Android op te kunnen
Verwijderd
Tja .net is wat eenvoudiger dan cacoa maar code blijft code, kwestie van de taal leren.
Al zie ik mijzelf niet ook c/side doen. Maar ja als microsoft het goed doet en de .net ontwikkelaars stimuleerd dan kan de market in zeer korte tijd snel groeien.
Zolang er niet zoals apple met belachelijke constructies prijzen worden bepaald.
Als je al in appstore leuk wilt verdienen moet je je app al hoger in zetten dan je eigenlijk wilt omdat apple die grote hap wilt..
Dus microsoft, zet je eigen winstmarge wat lager..
Al zie ik mijzelf niet ook c/side doen. Maar ja als microsoft het goed doet en de .net ontwikkelaars stimuleerd dan kan de market in zeer korte tijd snel groeien.
Zolang er niet zoals apple met belachelijke constructies prijzen worden bepaald.
Als je al in appstore leuk wilt verdienen moet je je app al hoger in zetten dan je eigenlijk wilt omdat apple die grote hap wilt..
Dus microsoft, zet je eigen winstmarge wat lager..
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 19:21 ]
Juist voor Windows zijn meer ontwikkelaars dan iOS. Maar voor Windows RT/metro zijn niet meer ontwikkelaars dan iOS.Loller1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:51:
[...]
Voor Windows zijn nu eenmaal gewoon meer ontwikkelaars dan voor iOS. De App Store telt trouwens 500.000+ apps, maar die zijn ook nog niet allemaal geschikt voor de iPad, weet iemand hoeveel dat dit er in werkelijkheid zijn (dus niet iPhone apps die wazig worden vergroot)?
iPad apps zijn er rond de 220.000 dacht ik me uit de laatste keynote te kunnen herinneren.
[ Voor 26% gewijzigd door RobbieB op 20-06-2012 19:31 ]
Trollen doe je maar ergens anders, niet hier.
[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 20-06-2012 19:38 ]
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 20-06-2012 19:39 ]
*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 20-06-2012 19:39 ]
Als je klachten hebt over de moderatie kun je contact opnemen met de moderator. Ontopic aub.
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 20-06-2012 19:50 ]
Ik snap niet waar ComputerIdee PCM die quote vandaan haalt. Dat staat namelijk helemaal niet in het bronartikel!DennisDCT schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:22:
http://www.computeridee.n...osoft-kort-op-tabletmarkt Staat onderaan;
Dit schrijft PCM:
En het bronartikel waar ze aan linken is:Microsoft heeft aangekondigd de Surface tablets alleen in de VS in winkels te verkopen naast een selectief aantal webwinkels.
http://www.digitimes.com/news/a20120619PD224.html
En daar staat no such thing. Kan ook geen andere bron vinden van deze claim?
En de rest van het verhaal: iets wat een Acer-topman verwacht of inschat acht ik van zéér kleine invloed op het daadwerkelijke plan van Microsoft.
Volgens mij is die Ger Elskamp een lid van de iSheep.
edit: dit gevonden:
http://www.businessinside...face-at-its-stores-2012-6
Daar staat dat MS 't ding wil gaan verkopen in z'n eigen Microsoft Stores, online en offline.
Nu zijn de offline stores alleen in de VS, maar een online Microsoft Store hebben wij ook gewoon; en daar kun je ook bestellen:
http://emea.microsoftstor...oft/Xbox-360-4-GB-console
Oftewel; volgens mij gaat dat best lukken, een Surface aanschaffen in NL
Verwijderd
metro is nog steeds .net ongeacht arm. althans ga er niet vanuit dat ze totaal andere programeer taal hebben verzonnen..RobbieB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:28:
[...]
Juist voor Windows zijn meer ontwikkelaars dan iOS. Maar voor Windows RT/metro zijn niet meer ontwikkelaars dan iOS.
iPad apps zijn er rond de 220.000 dacht ik me uit de laatste keynote te kunnen herinneren.
visual studio 2012 beta en alle templates die er zijn kun je ook als beginner al redelijk mee spelen.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:35:
[...]
metro is nog steeds .net ongeacht arm. althans ga er niet vanuit dat ze totaal andere programeer taal hebben verzonnen..
visual studio 2012 beta en alle templates die er zijn kun je ook als beginner al redelijk mee spelen.
offtopic:
Visual Studio is RC.... Met go live licentie mogelijkheid...dus release laat echt niet lang op zich wacthen!
Visual Studio is RC.... Met go live licentie mogelijkheid...dus release laat echt niet lang op zich wacthen!
De Asus EP121 tablet (Microsoft Signature versie) werd in Microsoft Stores verkocht, maar was afaik niet online te verkrijgen voor Nederlanders. Het is dus niet zeker of de Surface in NL verkocht zal worden.HyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:55:
[...] maar een online Microsoft Store hebben wij ook gewoon; en daar kun je ook bestellen:
http://emea.microsoftstor...oft/Xbox-360-4-GB-console
Oftewel; volgens mij gaat dat best lukken, een Surface aanschaffen in NL
* RayNbow hoopt gewoon dat Amazon, Amazon UK of Amazon DE de Surface ook gaan verkopen... Problem solved
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel hype is rond dit product? Het artikel op de frontpage heeft vele comments, en op The Verge werd ook veel gecommented op de onthulling van dit product.
Lijkt wel of Apple een nieuw product uit heeft lol.
Wat mis ik dus? Ja, Microsoft komt met een eigen tablet, wat wel chapeau is. Maar ik zie niet direct in waarom dit zoveel belangstelling zou moeten aantrekken. Mis ik iets?
edit: Of eerder: ik snap wel de belangstelling omdat het wel speciaal is dat Microsoft met eigen tablet komt. Maar is het dan ook echt een hebbeding? En indien ja, waarom?
Wat mis ik dus? Ja, Microsoft komt met een eigen tablet, wat wel chapeau is. Maar ik zie niet direct in waarom dit zoveel belangstelling zou moeten aantrekken. Mis ik iets?
edit: Of eerder: ik snap wel de belangstelling omdat het wel speciaal is dat Microsoft met eigen tablet komt. Maar is het dan ook echt een hebbeding? En indien ja, waarom?
[ Voor 17% gewijzigd door Asgaro op 20-06-2012 21:13 ]
Het ding draait op Windows 8, een nieuw besturingssysteem die sowieso al wat hype veroorzaakt. Dit is een van de eerste modellen met dit OS, en dan is ie ook nog eens van Microsoft zelf, die met deze tablet de hardwaremarkt (mbt mobiele apparaten) betreedt, wat op zichzelf al een opvallende stap is. Daarnaast zijn de specs ook nog eens goed.Asgaro schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:10:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel hype is rond dit product? Het artikel op de frontpage heeft vele comments, en op The Verge werd ook veel gecommented op de onthulling van dit product.
Android-apparaten van Google zelf trekken ook altijd meer aandacht dan die van OEM's.
De belangstelling is misschien gewekt door de kleine details. Kleine zaken zoals een kickstand die naadloos verwerkt is in de behuizing. Een cover die dienst kan doen als touch-keyboard, waarbij gedacht is aan hoe je het toetsenbord aanraakt en hoe veel druk je uitoefent. Aandacht voor pen+touch voor de Pro versie van de tablet (en fuck yeah, als ik het goed begreep: pdf-annotatie software dat tenminste pen en touch input van elkaar onderscheidt!). Etc...
Want als we niet naar de details kijken, dan is het gewoon "another tablet".
Want als we niet naar de details kijken, dan is het gewoon "another tablet".
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit is speciaal om één reden en ook om vele redenen niet.
Waarom het niet speciaal is:
- Een ARM-tablet met Windows RT: Was allang bekend dat die zouden komen
- Een Ivy Bridge tablet met Windows Pro: Ook al bekend.
- Keyboard docks: Innovatief bedacht, maar zeker niet nieuw, meer een samenmengsel van meerdere producten. (Moet eerlijk zeggen dat ik er wel van onder de indruk was, maar speciaal was het niet)
Waarom het wel speciaal is:
- Microsoft lanceert een eigen hardware product waarmee het direct met z'n partners concurreert.
Het is zeker niet de eerste keer dat MS eigen hardware maakt. Muizen, Keyboarden, X-Box, Zune, Kin etc.
Ze hebben genoeg succesvolle en minder succesvolle producten gelanceerd.
Maar dit is de eerste keer dat ze met hun core-product (Windows) de directe concurrentie aangaan met de partners waar het zo van afhankelijk is. Fabrikanten als Samsung, Asus, Acer, Toshiba etc. moeten straks allemaal licentiekosten gaan betalen om Windows RT en Pro te mogen gebruiken op hun tablets. Of dit nu €10 of €80 is doet er nog even niet toe (maar het zal niet goedkoop zijn). Deze kosten moeten zij dus doorrekenen aan de klant om winst te kunnen maken.
Echter is het zo dat op het moment de fabrikanten met Android, dat dus gratis is, al moeite hebben om te concurreren met de prijs v/d iPad. Ervan uitgaande dat dit precies het doel is van Microsoft, moeten ze dus met de RT versie rond de €499 (Ik denk zelfs €399 ivm de iPad 2) gaan zitten met de Surface. Andere fabrikanten zullen dit nooit kunnen halen als er ook nog licentiekosten bij komen. Het is dus eigenlijk een soort van doodsteek.
Wat daarnaast ook interessant is, is dat Microsoft nu ook meer de Apple kant op gaat. Hardware én Software zelf ontwikkelen en optimaal op elkaar aan laten passen én een gecontroleerde AppStore.
Ze zeggen zelf dat ze de Surface uitgebracht hebben om de concurrentie te motiveren, maar ik durf dit te betwijfelen. MS ziet ook wat voor gigantische winsten Apple behaalt uit hardware ontwikkeling en wil hier ook een graantje van mee pikken.
De tijd zal het leren, maar de richting die MS is ingeslagen is echt een complete 180 graden draai met de voorgaande 30 jaar, dát is wat dit event speciaal maakt.
Waarom het niet speciaal is:
- Een ARM-tablet met Windows RT: Was allang bekend dat die zouden komen
- Een Ivy Bridge tablet met Windows Pro: Ook al bekend.
- Keyboard docks: Innovatief bedacht, maar zeker niet nieuw, meer een samenmengsel van meerdere producten. (Moet eerlijk zeggen dat ik er wel van onder de indruk was, maar speciaal was het niet)
Waarom het wel speciaal is:
- Microsoft lanceert een eigen hardware product waarmee het direct met z'n partners concurreert.
Het is zeker niet de eerste keer dat MS eigen hardware maakt. Muizen, Keyboarden, X-Box, Zune, Kin etc.
Ze hebben genoeg succesvolle en minder succesvolle producten gelanceerd.
Maar dit is de eerste keer dat ze met hun core-product (Windows) de directe concurrentie aangaan met de partners waar het zo van afhankelijk is. Fabrikanten als Samsung, Asus, Acer, Toshiba etc. moeten straks allemaal licentiekosten gaan betalen om Windows RT en Pro te mogen gebruiken op hun tablets. Of dit nu €10 of €80 is doet er nog even niet toe (maar het zal niet goedkoop zijn). Deze kosten moeten zij dus doorrekenen aan de klant om winst te kunnen maken.
Echter is het zo dat op het moment de fabrikanten met Android, dat dus gratis is, al moeite hebben om te concurreren met de prijs v/d iPad. Ervan uitgaande dat dit precies het doel is van Microsoft, moeten ze dus met de RT versie rond de €499 (Ik denk zelfs €399 ivm de iPad 2) gaan zitten met de Surface. Andere fabrikanten zullen dit nooit kunnen halen als er ook nog licentiekosten bij komen. Het is dus eigenlijk een soort van doodsteek.
Wat daarnaast ook interessant is, is dat Microsoft nu ook meer de Apple kant op gaat. Hardware én Software zelf ontwikkelen en optimaal op elkaar aan laten passen én een gecontroleerde AppStore.
Ze zeggen zelf dat ze de Surface uitgebracht hebben om de concurrentie te motiveren, maar ik durf dit te betwijfelen. MS ziet ook wat voor gigantische winsten Apple behaalt uit hardware ontwikkeling en wil hier ook een graantje van mee pikken.
De tijd zal het leren, maar de richting die MS is ingeslagen is echt een complete 180 graden draai met de voorgaande 30 jaar, dát is wat dit event speciaal maakt.
Het is dan wel weer gevaarlijk spel. Het schofferen van je hardware partners kan ze nog verder richting andere opensource OSen sturen en daarmee je eigen inkomstenbron (Windows, waar ze van leven) laten opdrogen.
Wat dat betreft snap ik ook wel waarom ze extreem voorzichtig zijn en vooralsnog aangeven niet te hevig te willen concurreren met hun partners.
Wat dat betreft snap ik ook wel waarom ze extreem voorzichtig zijn en vooralsnog aangeven niet te hevig te willen concurreren met hun partners.
Wut? Waar doet Microsoft dat? Ze hebben een tablet getoond waarvan we eigenlijk niet eens weten in hoeverre die leverbaar wordt. Als je dit als een FU van MS ziet zoek je toch echt spijkers op laag water.Caelorum schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:45:
Het schofferen van je hardware partners
En wat betreft Android (ICS) en licentiegelden voor W8:
Android is in de basis wel gratis, maar er zal voor de fabrikanten ook nog wel het een en ander aan gesleuteld worden en de kosten voor die devs zullen ook wel in de prijs van het apparaat zitten. En dat ze nu licentiekosten voor een kant en klaar OS moeten betalen die ze in principe zo op hun hardware kunnen knallen..... Ik denk dat het qua kosten aan het einde van de rit geen ene klap uitmaakt.
The ramblings of an idiot
ik vind de aanname die hier gemaakt wordt dat een tablet gemaakt door Microsoft altijd goedkoper zal zijn dan die van een concurrent omdat ze geen licentiegeld voor Windows hoeven te betalen nogal raar.
wellicht zijn ze goedkoper omdat ze de Surface gaan gebruiken als incentive om Windows 8 te verkopen (aangezien ze ook aan apps gaan verdienen!) en ze daarom onder cost gaan wegzetten zoals bijvoorbeeld in de begindagen van de xbox 360, maar uiteindelijk blijven het losse eilandjes.
voor iedere Surface zal er een bedrag naar het windows team moeten gaan om de juiste cijfers te gaan krijgen voor de hoeveelheid verkochte windows licenties en daarbij behorende centjes juist in de boeken te krijgen.
we gaan het zien
wellicht zijn ze goedkoper omdat ze de Surface gaan gebruiken als incentive om Windows 8 te verkopen (aangezien ze ook aan apps gaan verdienen!) en ze daarom onder cost gaan wegzetten zoals bijvoorbeeld in de begindagen van de xbox 360, maar uiteindelijk blijven het losse eilandjes.
voor iedere Surface zal er een bedrag naar het windows team moeten gaan om de juiste cijfers te gaan krijgen voor de hoeveelheid verkochte windows licenties en daarbij behorende centjes juist in de boeken te krijgen.
we gaan het zien
60 TB can not be enough
Ik zeg toch nergens dat ze dat doen? RobbieB geeft aan dat dit de eerste keer is dat ze direct concurreren met hun partners en dat dit de doodsteek kan zijn voor die partners. Ik geef juist in reactie daarop aan dat als ze dat zouden doen dat gevaarlijk spel is en de doodateek van Microsoft kan zijn en dat ik daarom begrijp waarom ze die indruk koste wat kost niet willen wekken.McBoom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:37:
[...]
Wut? Waar doet Microsoft dat? Ze hebben een tablet getoond waarvan we eigenlijk niet eens weten in hoeverre die leverbaar wordt. Als je dit als een FU van MS ziet zoek je toch echt spijkers op laag water.
[...]
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.