Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Caelorum schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:40:
[...]

Ik zeg toch nergens dat ze dat doen? RobbieB geeft aan dat dit de eerste keer is dat ze direct concurreren met hun partners en dat dit de doodsteek kan zijn voor die partners. Ik geef juist in reactie daarop aan dat als ze dat zouden doen dat gevaarlijk spel is en de doodateek van Microsoft kan zijn en dat ik daarom begrijp waarom ze die indruk koste wat kost niet willen wekken.
nou, Microsoft voert veel vaker concurrentie met partners..

wat dacht je van;
Office 365 versus Hosting Partners
Microsoft Consultancy Services versus consultancy partners
Microsoft Lync versus Nortel Networks (ja, Nortel was technology partner)

zo ken ik er nog wel een paar...

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48
freak1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:09:
Office 365 versus Hosting Partners
Microsoft Consultancy Services versus consultancy partners
Microsoft Lync versus Nortel Networks (ja, Nortel was technology partner)
True, maar dat zijn niche markten in vergelijking met de PC/tablet markt. Ik denk dat John Gruber het vrij goed verwoord (en objectief!):
Microsoft Surface is not fundamentally about Microsoft needing to control the entire integrated product in order to compete with the iPad on design. It’s about Microsoft needing to sell the whole thing to sustain its current profitability.

Surface is a bold move, and classic Microsoft. If the OEMs don’t like it — and they do not — what are they going to do? Turn to Linux (which no one wants) or Android (which no one wants on anything other than phones)? It’s the OEMs whom Microsoft thinks Surface can put into checkmate, not Apple.
Hele blogpost

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieB op 21-06-2012 10:25 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grappig, hij begint met de titel Surface, daarna zie ik minimaal 10x Apple langskomen. Hoe Apple dit deed, hoe Apple dat deed.. MS heeft een enorm grote troef klaarstaan, dat is 1 aspect wat Apple nooit zal hebben, een OS die wereldwijd door miljoenen (Steve noemde zelfs 1 miljard) worden gebruikt.

De MS tablet komt mischien niet eens uit in EU, of mondjesmaat en de andere EOM's zullen mischien in de andere segmenten duiken. MS ging met Nokia in zee om WP7 op te zetten, toch draaide HTC en Samsung gewoon mee, ondanks Nokia altijd de 'spotlight' was.

MS zet de stap, OEM doet de rest. Maak de connector mainstream voor OEM's, laat ze eigen keyboards maken of eigen tablets die met de Type en Cover kunnen werken. Maak een tablet met soortgelijke specs maar minder scherm/behuizing, zet hem 100 euro goedkoper in de markt.

Zoals ik het zie, Microsoft zet de standaard voor hun tablet, dat is hun uitgangspunt. Vanuit daar mogelijk de OEM's beginnen, nog hogere specs of juist lagere specs, een Asus Transformer met Win8 RT (dat is bijna een software gevalletje voor Asus, easy mode), mischien zelfs wel richting auto-navigatie/consoles. Je kan richting dockingstations, combinatiepacks (PC+tablet). MS zet nu Windows 8 in op elke markt, mobiel, deskstop en laptop (tablet), ze bereiken een markt die enorm groot is en ruim genoeg is voor de andere OEM's.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:43:
MS heeft een enorm grote troef klaarstaan, dat is 1 aspect wat Apple nooit zal hebben, een OS die wereldwijd door miljoenen (Steve noemde zelfs 1 miljard) worden gebruikt.
Dit is dus denk ik de grote vergissing die veel mensen maken. Windows XP en Windows 7 worden door miljoenen gebruikt.

Windows 8 is fundamenteel een compleet ander besturingssysteem wat nog door niemand gebruikt wordt en waar MS de markt nog compleet moet veroveren. Zeker op ARM-devices. De enige troef die ze imo hebben is Office en als de geruchten waar zijn komt ook dat naar de iPad (Ze kunnen een markt van +65 miljoen gebruikers natuurlijk niet zomaar negeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobbieB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:40:
Dit is dus denk ik de grote vergissing die veel mensen maken. Windows XP en Windows 7 worden door miljoenen gebruikt.

Windows 8 is fundamenteel een compleet ander besturingssysteem wat nog door niemand gebruikt wordt en waar MS de markt nog compleet moet veroveren.
Windows 8 voor de PC zal niets meer zijn dan Windows 7 met een metro-interface, het is makkelijker voor MS om mensen over te halen van WinXP/7 naar Win8, dan een niet MS-OS fabrikant iemand een compleet nieuwe PC te laten aanschaffen. Heb je eenmaal de PC mensen op Windows 8, is de extra aanschaf van een RT versie voor een tablet een heel stuk makkelijker geworden (ze werken per saldo hetzelfde via metro). Ze kunnen dus de marketing van de 3 markten dus slim combineren, juist omdat ze dus op 1 'geheel' gaan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2012 11:45 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Als de straks "gewone consument" naar de winkel gaat en een 'normale' computer / laptop koopt staat daar Windows 8 op, dus 8 krijgt ook in mum van tijd miljoenen gebruikers..

Tuurlijk voor ons Tweakers is het een fundamenteel ander OS, maar de gemiddelde consument maakt zich daar echt niet zo druk om als wij hier doen hoor.

En over de partners van MS, tuurlijk schopt MS ze tegen de benen als ze deze tablet goed gaan verkopen. Maar ik geloof er niets van dat de Samsungs, Asus, Acers, etc van deze wereld daarom in ene geen Windows producten meer gaan verkopen. De macht van Windows lijkt mij daar iets te groot voor.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:44:
[...]

Windows 8 voor de PC zal niets meer zijn dan Windows 7 met een metro-interface, het is makkelijker voor MS om mensen over te halen van WinXP/7 naar Win8, dan een niet MS-OS fabrikant iemand een compleet nieuwe PC te laten aanschaffen. Heb je eenmaal de PC mensen op Windows 8, is de extra aanschaf van een RT versie voor een tablet een heel stuk makkelijker geworden (ze werken per saldo hetzelfde via metro). Ze kunnen dus de marketing van de 3 markten dus slim combineren, juist omdat ze dus op 1 'geheel' gaan werken.
Met het grote verschil dat de programma's die op je Windows computer draaien (in de niet metro omgeving) niet op Windows RT kunnen draaien.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel enthousiast over Windows RT, maar ik had graag gezien dat ze er een complete Metro experience van hadden gemaakt. Maar ze moesten er weer zo nodig die desktop instoppen, wat imo alleen maar voor verwarring zorgt. Tel daarbij op dat je ook nog tablets krijgt die er exact hetzelfde uitzien van buiten, maar wél alle Windows programma's kunnen draaien en de verwarring is compleet.

Ze proberen het te combineren, maar doen dit door 3 uiterlijk exacte OS'en op 3 compleet verschillende devices (telefoons, tablets (wat eigenlijk ook nog 2 verschillende devices zijn) en PC's) in 1x te introduceren. Ik hoop dat Microsoft zijn marketing en promotiepraatje goed op orde heeft, want het zal niet makkelijk zijn om dit aan gewone consumenten goed uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar heb je wel een punt, maar het is an sich vrij simpel uit te leggen, hopelijk doen die verkopertjes dat in de electronica winkels ook (al hebben ze natuurlijk meer marge op Apple zut, zal best leuk worden). De PC blijft PC maar nu met marketplace, RT wordt 100% marketplace en Pro wordt mix van beide.

Het gaat pas echt een groot probleem worden als er ook laptops en desktop's komen met ARM, ze zullen dan flink moeten hameren op de precieze benamingen van de Windows 8 versies (RT, Pro en Home*).

*Home noem ik dan maar desktop, maar dat kan natuurlijk ook een Home en Pro versie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:59:
*Home noem ik dan maar desktop, maar dat kan natuurlijk ook een Home en Pro versie worden.
Deze zin vat het hele benaming-probleem van MS samen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
RobbieB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:25:
[...]

True, maar dat zijn niche markten in vergelijking met de PC/tablet markt. Ik denk dat John Gruber het vrij goed verwoord (en objectief!):
excuse me?

consultancy services een niche markt noemen? goed voor een omzet van miljarden per jaar?
Office 365 (cloud services, goed voor miljoenen paar jaar een niche markt?

die John Gruber vind ik ook niet bijzonder objectief, het continu vergelijk met apple, terwijl het 2 totaal verschillende bedrijven zijn, is ook appels en peren ( :') pun intented )

apple richt zich op hardware en user experience, waarbij het OS wordt gemaakt voor de hardware te laten excellereren, terwijl Microsoft software maakt voor alle hardware.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobbieB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:28:
Deze zin vat het hele benaming-probleem van MS samen ;).
Daarom zeg ik ook, daar zullen ze flink op moeten hameren.

Maar gezien de marketing rond WP, weet ik niet zeker of MS wel de juiste marketing gaat toepassen (en unieke benamingen voor de OS versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
freak1 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:02:
[...]
die John Gruber vind ik ook niet bijzonder objectief, het continu vergelijk met apple, terwijl het 2 totaal verschillende bedrijven zijn, is ook appels en peren ( :') pun intented )
True, maar met dingen als Windows RT en Windows Phone waarbij de market afgesloten is e.d. gaan ze ook steeds meer de 'Apple kant' op. Nu, met de Surface, combineren zo ook eigen hardware en software, wat bij een PC eigenlijk voor het eerst is (Xbox, Kin etc. zijn geen PC's).
apple richt zich op hardware en user experience, waarbij het OS wordt gemaakt voor de hardware te laten excellereren, terwijl Microsoft software maakt voor alle hardware.
Zoals hierboven dus al gezegd, dát is precies de reden wat deze aankondiging zo speciaal maakt. Microsoft richt zich nu wel op beide. En ik denk dat het in de toekomst voor iedere software ontwikkelaar steeds belangrijker wrodt om het OS op hardware te laten excelleren. Mensen stappen steeds makkelijker over van platform en als iets dus niet optimaal werkt ben je zo gewisseld. Dit was vroeger wel anders en Microsoft merkt dit nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41
Gruber is de grootste Apple fanboi die er is overigens, ik kan eigenlijk niets van wat hij zegt serieus nemen.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramon op 21-06-2012 19:33 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ramon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:31:
Gruber is de grootste Apple fanboi die er is overigens, ik kan eigenlijk niets van wat hij zegt serieus nemen.
Juist daarom is zijn lovende post zo bijzonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
EgMaf schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:42:
[...]

Juist daarom is zijn lovende post zo bijzonder....
Welke lovende post? Ik zie alleen maar gelul over Apple-dit en Apple-dat? Totaal niets over de hardware van Surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ramon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:25:
[...]

Welke lovende post? Ik zie alleen maar gelul over Apple-dit en Apple-dat? Totaal niets over de hardware van Surface.
Gruber heeft zich al meerdere malen positief uitgelaten over de richting die MS in slaat met Windows 8 en Metro. Waar hij kritiek op heeft is dat het een volkomen incoherent systeem wordt met:

- Tablets die Windows RT draaien
- Tablets die Windows Pro draaien met een volledige touch interface op een 10" scherm
- Desktops die Windows Pro draaien met een muis interface op een +20" scherm

En dat dit 3 compleet verschillende OS'en zijn die allen ook compleet verschillende mogelijkheden hebben, maar Microsoft market het als '1 OS to rule them all'. Hij had (net zoals ik overigens zoals ik hierboven vermeld) graag een Metro only tablet OS gezien, zonder de desktop. Dát is waar hij kritiek op heeft, maar over Metro zelf is hij vaak zeer positief.

Daarnaast, met betrekking tot de Surface announcement:
But no pricing, no battery life specs, no demonstrations of the seemingly extraordinarily clever cover-keyboards in action, or really much in the way of software demonstrations, period? That’s rough, even by the standards of pre-announcements.
Hiervoor hoef je geen Apple Fanboy te zijn, dit is volkomen objectief. Of ben je het hier ook compleet mee oneens.

Kijk, ik weet zelf ook dat Gruber ontzettend Apple-minded is en een spuughekel heeft aan Android, maar over Windows 8/Metro heeft zelfs hij veel lovende woorden geschreven en gesproken. Dit wil overigens niet zeggen dat hij er geen kritiek op heeft (goh, iemand die z'n mening geeft op I-net).

De Surface kán een grote hit worden, maar heel reëel gezien heeft Microsoft dit event bijna niks laten zien van hoe het apparaat nu echt werkt en wat de echte mogelijkheden zijn (specs, accuduur, prijs, hoe typen de keyboards, etc.). Dát zijn de dingen die de consument wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
RobbieB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:49:
[...]

Gruber heeft zich al meerdere malen positief uitgelaten over de richting die MS in slaat met Windows 8 en Metro. Waar hij kritiek op heeft is dat het een volkomen incoherent systeem wordt met:

- Tablets die Windows RT draaien
- Tablets die Windows Pro draaien met een volledige touch interface op een 10" scherm
- Desktops die Windows Pro draaien met een muis interface op een +20" scherm

En dat dit 3 compleet verschillende OS'en zijn die allen ook compleet verschillende mogelijkheden hebben, maar Microsoft market het als '1 OS to rule them all'. Hij had (net zoals ik overigens zoals ik hierboven vermeld) graag een Metro only tablet OS gezien, zonder de desktop. Dát is waar hij kritiek op heeft, maar over Metro zelf is hij vaak zeer positief.
Kan wel zijn, maar er werd verwezen naar dat ene artikel en daar wordt niet over Metro of de Surface hardware gepraat, alleen de presentatie-skills van MS medewerkers wordt afgefikt.
Daarnaast, met betrekking tot de Surface announcement:

[...]

Hiervoor hoef je geen Apple Fanboy te zijn, dit is volkomen objectief. Of ben je het hier ook compleet mee oneens.
Als je goed had gelezen heb ik niet gezegd dat ik het er mee eens of oneens ben. Ik wilde gewoon even Gruber's mening nuanceren door te delen dat hij een enorme Apple fanboi is. Met die informatie in het achterhoofd mag je dan zelf weten wat je met zijn mening doet.
Kijk, ik weet zelf ook dat Gruber ontzettend Apple-minded is en een spuughekel heeft aan Android, maar over Windows 8/Metro heeft zelfs hij veel lovende woorden geschreven en gesproken. Dit wil overigens niet zeggen dat hij er geen kritiek op heeft (goh, iemand die z'n mening geeft op I-net).
Ik wil zijn Apple-gerichte kritiek wel eens zien dan. VOor zover die er is. Overigens zoals gezegd hij heeft zijn mening niet gegeven over de Surface. Hij klaagt over de presentatie skills, en dan springt hij naar de introductie van de iPad blablabla. (Dit topic gaat over de Surface toch? Anders zit ik misschien in het verkeerde topic)
De Surface kán een grote hit worden, maar heel reëel gezien heeft Microsoft dit event bijna niks laten zien van hoe het apparaat nu echt werkt en wat de echte mogelijkheden zijn (specs, accuduur, prijs, hoe typen de keyboards, etc.). Dát zijn de dingen die de consument wil weten.
de Surface komt pas over 4 maanden ofzo uit. Nu al dingen vastleggen met een OS wat nog niet af en een markt waarvan je er niet weet hoe die eruit ziet over 4 maanden is niet handig.

Voor hetzelfde geld optimaliseren ze WRT of de ARM chipset drivers nog zodat ze er een uur extra batterijtijd uit kunnen halen, voor hetzelfde geld komt Apple met een iPad 4 of een iPad budget waardoor de introductieprijs van de Surface RT omlaag moet, ze zeggen niet voor niets dat de prijs competitief wordt.

Natuurlijk zou het leuk zijn als ze de Surface zouden aankondigen en dat hij dan 2 weken later in de winkels zou liggen maar zo werkt MS nou eenmaal helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ach, Microsoft komt zelf met het nieuws, waar de meeste andere bedrijven in dit stadium alleen maar informative laten uitlekken.

Dan geef ik toch de voorkeur aan nieuws uit een betrouwbare bron ipv lekken, geruchten en dergelijke.
In beide gevallen krijg je even veel details, alleen nu weet je wel zeker dat het echt waar is.

Vergeet niet dat dit geen launch-event was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:08
Hier staat een leuk artikeltje met dezelfde bedenkingen die ik ook had na de presentatie.

http://www.winsupersite.com/article/paul-thurrotts-wininfo/surface-tablet-microsoft-takes-apple-mimics-google-143481

En bij het zien van de presentatie moest ik gelijk hier aan denken, ze hebben gewoon de boel omgedraaid :)

Afbeeldingslocatie: http://hooverae.com/upload/files/220612/6757267.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
1 woord: kinderachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Tja, maar er word dan wel vergeten dat je de tablet ook zonder toetsenbord kan gebruiken wat het plaatje dan weer mist.

Ik denk dat veel mensen liever met een tablet alleen rondlopen dan bv. een touch and type ultraboek waarbij je een hardware toetsenbord hebt maar je scherm ook erover kan klappen en als "tablet" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03

StrongArmLance

Endless flow

misterdoom schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:31:
[...]

Tja, maar er word dan wel vergeten dat je de tablet ook zonder toetsenbord kan gebruiken wat het plaatje dan weer mist.

Ik denk dat veel mensen liever met een tablet alleen rondlopen dan bv. een touch and type ultraboek waarbij je een hardware toetsenbord hebt maar je scherm ook erover kan klappen en als "tablet" gebruiken.
Ik heb hier ook al commentaar opgegeven, eerder (in dit topic zelfs dacht ik) alleen dat werd niet op prijs gesteld, want het was een grap.
Toch is de kickstand weggelaten, het is een cover geen keyboard, touchscreen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De prijzen zijn uitgelekt. Volgens The Next Web zal de RT versie 480 euro kosten. De versie met het nieuwe Windows 8 kost 800 euro. Prijzig en jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Paquito schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:33:
De prijzen zijn uitgelekt. Volgens The Next Web zal de RT versie 480 euro kosten. De versie met het nieuwe Windows 8 kost 800 euro. Prijzig en jammer.
Lijkt me anders een prima prijs voor wat je er allemaal voor krijgt. Zowel voor Surface RT als voor Surface Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44

BM

Moderator Spielerij
Dat lijken me ook vrij nette prijzen :) RT zou dan inderdaad concurrerende prijzen krijgen tov de top Android tablets en de ipad. De Pro versie zou zelfs lager geprijst worden dan de meeste ultrabooks. Lijkt me netjes :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Paquito schreef op maandag 25 juni 2012 @ 04:33:
De RT versie lijkt prijzig vergeleken met wat de concurrentie aanbiedt, maar de 800 euro voor de pro lijkt me opeens dan weer heel redelijk. Het is immers een volwaardige laptopvervanger met capacitief touchscreen EN stylus support.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boeboe schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:06:
De RT versie lijkt prijzig vergeleken met wat de concurrentie aanbiedt, maar de 800 euro voor de pro lijkt me opeens dan weer heel redelijk. Het is immers een volwaardige laptopvervanger met capacitief touchscreen EN stylus support.
Uiteindelijk gaat het ook om performance, de WP's waren ook niet veel goedkoper dan andere toestellen, maar met een singlecore draait WP wel verbazend soepel. Denk dat je een RT naast een transformer neer moet zetten, dan valt de prijs an sich nog best mee (minnetje is resolutie, plusje is performance - gok ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

SinergyX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:12:
[...]

Uiteindelijk gaat het ook om performance, de WP's waren ook niet veel goedkoper dan andere toestellen, maar met een singlecore draait WP wel verbazend soepel. Denk dat je een RT naast een transformer neer moet zetten, dan valt de prijs an sich nog best mee (minnetje is resolutie, plusje is performance - gok ik).
Nou als je kijkt naar de topmodellen:
Android
IOS
WP7
Kun je niet stellen dat WP toestellen niet goedkoper zijn :P

NB vwb de speed, ik kan dat meer dan onderschrijven. Mijn Lumia 800 is veruit de snelst aanvoelende telefoon die ik ooit heb gehad. Ook als ik m vergelijk met 4S die mijn collega heeft kun je bijna niet geloven dat t een single core is. Ik twijfel er dan ook eigenlijk niet aan dat ik mijn iPad2 de deur uit doe voor een Surface !

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk even naar de launchprijs van de 900 ;)
Maar zet je bv de Prime tegen de RT, zitten de prijzen niet bijzonder ver uit elkaar (non-keyboard versie).

Ik heb zelf ook de 800, deel je mening met de snelheid, daarom hoop/gok ik dat Win8 op de RT versie ook bijzonder snel kan draaien tov andere dual of quadcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

SinergyX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:12:
Kijk even naar de launchprijs van de 900 ;)
Kijk eens naar de launchprijs van de iPhone en S3 ;) (~700 euro)
SinergyX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:12:
Maar zet je bv de Prime tegen de RT, zitten de prijzen niet bijzonder ver uit elkaar (non-keyboard versie).

Ik heb zelf ook de 800, deel je mening met de snelheid, daarom hoop/gok ik dat Win8 op de RT versie ook bijzonder snel kan draaien tov andere dual of quadcores.
De prijs van de Lumia 800 is helemaal geweldig :) iets meer dan 300 euro en dan zo'n experience :) Ik kijk echt uit naar Windows 8 Tablet (eigenlijk al vanaf de 1e beta, dat OS schreeuwt werkelijk om touch :D)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tomba schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:01:
Kijk eens naar de launchprijs van de iPhone en S3 ;) (~700 euro)
Ik keek enkel even snel naar prijshistory (buiten de iPhone, die is altijd overpriced :P).
De prijs van de Lumia 800 is helemaal geweldig :) iets meer dan 300 euro en dan zo'n experience :) Ik kijk echt uit naar Windows 8 Tablet (eigenlijk al vanaf de 1e beta, dat OS schreeuwt werkelijk om touch :D)
De prijs daalde wel hard met de 800, gok dat die nu nog verder gaat zakken, gezien ze geen WP8 upgrade krijgen.

Als de 480 voor de RT versie ook daadwerkelijk zo gaat worden, ga ik deze zeker overwegen. Ben alleen benieuwd of er nog veel verschil komt tussen de connectiviteit van de RT en Pro naar Windows 8 (desktop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:10

RayNbow

Kirika <3

Hmm, mogelijk gebruikt Microsoft geen Wacom noch N-Trig, maar een eigen techniek voor de Surface's stylus: The Patent behind Microsoft's Digital Pen for Surface Tablets

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

RayNbow schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:42:
Hmm, mogelijk gebruikt Microsoft geen Wacom noch N-Trig, maar een eigen techniek voor de Surface's stylus: The Patent behind Microsoft's Digital Pen for Surface Tablets
Dat valt me dus nu pas op: Toen ze toonden hoe de pen in het charger slot kan vastklikken was dit effectief om de pen te chargen. Het is geen slot om je tablet te chargen waar toevallig ook een pen in past.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:49:
Hiervoor hoef je geen Apple Fanboy te zijn, dit is volkomen objectief.
Niet? Je post geschiedenis kan het hier niet mee eens zijn.

OT:
Na een paar maanden W8 previews op een Acer W500 en alle andere bekende tablets gehad of zakelijk mee gespeeld te hebben, heeft MS inderdaad iets unieks.

Can't W8 :)

Edit:
Hands on Engadget met de Surface RT:
As for performance, we'll be honest: tech press were treated to about two minutes at each of several stations, some of which demoed design, and not so much the power that lies inside that thin frame...in our brief hands-on the optically bonded screen was incredibly responsive to our various taps and swipes. Fast, slick and very, very promising.
.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb gisteren tijdens een presentatie van komende functionaliteiten voor o.a. de xbox en het "3 screens" principe van Microsoft ook voor het eerst een slate/tablet gezien met windows 8 er op. Dit was niet de Surface (helaas) maar een slate van Samsung.

Damn wat draaide dat allemaal mooi. De interface ben ik al ruimschoots aan gewend door de diverse Windows Phone toestellen, maar op zo'n tablet is het toch wel weer een heel andere ervaring. kan inderdaad niet wachten tot deze apparaatjes op de markt komen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Erg mooi apparaatje! Ben benieuwd hoe hij in het echt zal zijn :) Vooral qua grootte.. Zou het ook mogelijk zijn om hem bijvoorbeeld aan te sluiten op een "gewoon" beeldscherm via HDMI ?

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De Surface Pro heeft een Mini DisplayPort, dus met een verloopstukje zou dat moeten lukken. De specs sheet van de RT versie heeft het over "Micro HD video", maar het is mij onduidelijk wat hiermee bedoeld wordt. Misschien micro-HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
Die conclusie trok ik zelf ook. Maar ik ben benieuwd, dat is namelijk wel een eis wil ik hem echt 100% gaan gebruiken als pc/laptop vervanger. Om nou van 23" naar 10.6" te gaan is mij te groot van een overstap ghehe

[ Voor 0% gewijzigd door DocM3 op 08-07-2012 00:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Er is sowieso een port op waarmee je 'm aan een monitor kunt aansluiten. De vraag is wat voor soort aansluiting dat is. Dus je 23" scherm gebruiken is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou hem graag als laptop gaan gebruiken, maar laatst dacht ik, hij is maar 10 inch... voor een laptop is dat echt te klein, lijkt me :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Het is ook geen laptop. Ik stoor me er best aan dat mensen altijd denken/vinden dat tablets (veel/alle) functies van laptops over moeten kunnen nemen, maar het is iets voor erbij, niet in plaats van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Waarom jij je daar persoonlijk aan stoort is me een raadsel maar ok.... veel mensen gebruiken natuurlijk lang niet alle functies van een laptop en zij kunnen prima uit de voeten met een Surface RT. Mijn moeder bijvoorbeeld mailt, surft, en speelt af en toe wat bridge. Dat gaat prima op een tablet met een toetsenbordje eraan. In haar geval kan het best een laptop vervangen.

Sterker nog, een tablet met Connected Standby is alleen maar makkelijker! Dan hoeft ze niet bewust haar laptop aan te zetten om te kijken of ze mail heeft, maar komt die vanzelf binnen en krijgt ze een notification.

Of die 10" te klein is hangt natuurlijk ook van je eigen wensen, eisen en voorkeuren af. De 10" betekent wél dat het een heel licht en compact geheel is. Dus als jij een wens hebt om de i5 van de Surface Pro in een zo licht mogelijke verpakking mee te nemen, dan kan dit ding juist wel weer erg handig zijn, zeker als je het combineert met een externe scherm, toetsenbord e.d. wanneer je thuis/op kantoor bent.

Dus er is niet zo 1-2-3 te zeggen dat dit een laptop niet kan vervangen, hangt er puur vanaf wat je zoekt.

[ Voor 59% gewijzigd door Ramon op 08-07-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
Heel graag !

@Ramon helemaal met je eens. Mij lijkt de PRO versie een prima vervanger voor een laptop. Gezien de desktop app waarop je "gewoon" programma's kan installeren en het feit dat hij 'gewoon' Photoshop en games af lijkt te gaan spelen lijkt het me juist een erg fijne vervanger. Kan ik hem ook mooi meenemen naar werk als kladblok, op de bank als gids of w/e/ en op vakantie als e-reader :) Eindelijk een 'laptop' die misbruikt kan worden voor alles!

[ Voor 4% gewijzigd door DocM3 op 09-07-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Iemand toevallig al vernomen of de Windows RT variant met een fatsoenlijke RDP client van Microsoft wordt geleverd?

Voor mij is dit het meest belangrijke aspect! Werken doe ik achter een zware desktop pc met meerdere monitoren, ik zie de tablet puur voor internet + email + een beetje office en wanneer ik bij een klant iets moet wijzigen dan gewoon met RDP even de desktop overnemen. Belangrijker vind ik de accu duur en een fatsoenlijke RDP client wat werkelijk geniaal zou zijn met dit toetsenbord! Iets wat gewoon niet te doen is op een telefoon. Kan niet wachten tot die op de markt komt, een heerlijke domme client die is gebacked door een heerlijke zware desktop. Ik hoop alleen maar dat ze niet weer zoals bij de telefoon de 3th parties voor een RDP client laten zorgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L2SBc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft ook al de properties voor Windows 8/ Windows Server 2012 Remote Desktop touch properties.
Waaronder het opbrengen van de charms bar.

Je kan er dus vanuit gaan dat bij de RT versie een mooie Remote Desktop app zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
verkeerde topic ^^

[ Voor 130% gewijzigd door Caelorum op 11-07-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:39:
En heeft ook al de properties voor Windows 8/ Windows Server 2012 Remote Desktop touch properties.
Waaronder het opbrengen van de charms bar.

Je kan er dus vanuit gaan dat bij de RT versie een mooie Remote Desktop app zit.
Geweldig!! Bedankt Ramon en Sake voor de snelle reactie!!

Wow dit klinkt helemaal gaaf als de Remote Desktop ook nog een touch ondersteund! Volgens mij ondersteund de Windows 8 Pro versie nog geen RemoteApp maar met een paar register tweaks zou dit wel moeten werken wat de gebruikers ervaring van Windows RT alleen maar gaat verbeteren!

Vooral het artikel wat ik laatst van het (geschreven door) ontwikkel team van Windows RT heb gelezen was bijzonder gaaf, hoe ze uitleggen welke verbeteringen ze in de NT kernel hebben toegepast om stroom te besparen en de altijd aan modus te creëeren! En waar vooral de verschillen tussen Windows Pro en Windows RT uit bestaan en wat de rede is dat ze géén emulator hebben ontwikkeld wat dus wel had kunnen worden gedaan. Voor mij valt daarom dan ook duidelijk de keuze op de Windows RT surface ipv de Pro.

Waar is de bestel link :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend soetemans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 09:14
ik zou een link voor dat artikel best wel appreciëren Redlion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Arend soetemans schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:25:
ik zou een link voor dat artikel best wel appreciëren Redlion.
http://blogs.msdn.com/b/b...ocessor-architecture.aspx

On behalf of the Windows team,

Steven Sinofsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend soetemans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 09:14
bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Op het forum van TabletPC Review wordt er gespeculeerd Microsoft mogelijk technologie van Perceptive Pixel gebruikt voor de Surface Pro stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Ik moet zeggen dat ik als Apple fan toch wel behoorlijk onder de indruk ben van deze tablets. Als de Pro variant betaalbaar word ga ik die overwegen als vervanging voor mijn MacBook.

Ik heb altijd gezegd dat een tablet geen notebook is en ook niet in je zak past (dus vond ik het altijd maar onhandig), echter, als notebookvervanging zou ik het wel door de vingers kunnen zien. Tevens lijkt mij een tablet best lachen voor tijdens het TV kijken e.d.

Tot nu toe was ik nog niet super onder de indruk van Windows 8, maar dat kan nog komen, tot nu toe heb ik alleen een brakke vastlopende beta geprobeerd en geen eindversie.

Ik ben echter wel benieuwd hoe het met de ARM-gebaseerde tablet zal lopen. Om bovenstaande reden (compacte notebook vervanger) zie ik wel nut in zo'n tablet, als "weer een tablet" echter niet, dan zou ik persoonlijk voor een iPad gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door BDHowner op 13-07-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redlion schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:18:
[...]

Geweldig!! Bedankt Ramon en Sake voor de snelle reactie!!
Ik zie eigenlijk nu pas dat ik in de details van de Remote Desktop app kan zien dat hij er ook voor ARM is.
Bij deze weet je dus zeker dat beide Surface's een RDP app hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:44:
[...]

Ik zie eigenlijk nu pas dat ik in de details van de Remote Desktop app kan zien dat hij er ook voor ARM is.
Bij deze weet je dus zeker dat beide Surface's een RDP app hebben.
This link http://windowsteamblog.co...e-windows-8-editions.aspx shows what is included in which Windows version and there it says that it will have the RDP client functionality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

dit vind ik nog niet eens zo'n gekke vraag....

kunnen we hem al ergens pre-orderen? :9~

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:53:
Op het forum van TabletPC Review wordt er gespeculeerd Microsoft mogelijk technologie van Perceptive Pixel gebruikt voor de Surface Pro stylus.
Zou kunnen, tijdens de presentatie van Office 2013 werd er ook gebruik gemaakt van een enorm scherm van Perceptive Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Vind je? Ik vind het hoogstens een preview. Maar eigenlijk gewoon een hands-on.
Staat niks nieuws in, behalve dat het keyboard (Type Cover) volgens hun heel aardig werkt.
Maar niks over batterijduur, prestaties, apps, gemak, etcetra.
Maar goed, we wachten geduldig af :-)

@giMoz: tuurlijk niet, ze hebben nog niet eens de verkoopprijzen bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
giMoz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:02:
[...]

dit vind ik nog niet eens zo'n gekke vraag....

kunnen we hem al ergens pre-orderen? :9~
Pas na oostenrijk, jongen!

Maar ik betwijfel of je hem uberhaupt in je handen kan krijgen. MS heeft aangegeven dat ze de hardware partners niet teveel in het vaarwater gaan zitten (logisch), doordat ze verwachten er slechts enkele miljoenen te verkopen. Mijn inziens kan dat twee dingen betekenen:

- Ze worden duur
- Ze gaan ze alleen verkopen via eigen MS winkels.

Als dat laatste zo is, hebben wij pech. Zeker met de geruchten dat MS in Europa hun eerste (buiten de VS) winkel wil openen in (vermoedelijk) Londen.

Dus als er nog iemand een reisje na 26 oktober naar Londen heeft gepland, ik hou me aanbevolen :D

[ Voor 55% gewijzigd door IJsbeer op 25-07-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Preview" is inderdaad beter.
Wat leuke dingen komen er wel uit.
Zoals de hoes/keyboard ook op schoot goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:26:
[...]
Maar ik betwijfel of je hem uberhaupt in je handen kan krijgen.
Een zweedse site heeft m al op hun site staan. Voor een onwaarschijnlijke prijs, maar toch.
De Engelse/UK retailer Carphone Warehouse gaat m ook hoogstwaarschijnlijk leveren.
http://www.wpcentral.com/...d-about-microsoft-surface

MS zegt ook dat ze retailers niet gaan tegenhouden Surfaces te leveren.
Dat is wat ik verwacht dat gaat gebeuren op grote schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
niet alleen dat maar Microsoft heeft meerdere malen gemeld dat de Surface te koop gaat zijn in zowel de fysieke Microsoft Stores (US & Canada) maar ook in de online Microsoft Stores, dus ook gewoon in NL.

hier dus
http://emea.microsoftstor...91c597acd3353d4d52dd9bbbb

ik zou me daar dus niet zo druk over maken..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
freak1 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:18:
niet alleen dat maar Microsoft heeft meerdere malen gemeld dat de Surface te koop gaat zijn in zowel de fysieke Microsoft Stores (US & Canada) maar ook in de online Microsoft Stores, dus ook gewoon in NL.

hier dus
http://emea.microsoftstor...91c597acd3353d4d52dd9bbbb

ik zou me daar dus niet zo druk over maken..
Microsoft heeft dat nooit gezegd en dat kun je ook niet zomaar aannemen.
Dat er ook een NL online store is hoeft niet te betekenen dat ze het ding gaan leveren. De Zune-muziekspelers zijn namelijk ook nooit in Europa verkrijgbaar geweest.. (en dat is zelfs een product waarvan ze in het begin wél zeiden dat ze hoog zouden inzetten en een volwaardige iPod-concurrent wilde worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
HyperioN schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:02:
[...]
Microsoft heeft dat nooit gezegd en dat kun je ook niet zomaar aannemen.
Dat er ook een NL online store is hoeft niet te betekenen dat ze het ding gaan leveren. De Zune-muziekspelers zijn namelijk ook nooit in Europa verkrijgbaar geweest.. (en dat is zelfs een product waarvan ze in het begin wél zeiden dat ze hoog zouden inzetten en een volwaardige iPod-concurrent wilde worden).
laten we het erop houden dat ik de kans heb gehad dit te vragen aan de direct verantwoordelijke voor de Surface. Microsoft heeft altijd gezegd dat deze via de Microsoft Stores te verkrijgen zou zijn. er is nooit gezegd dat deze niet buiten de US te verkrijgen zou zijn. er zal mettertijd vast een lijst gaan komen met welke landen er exact de beschikking gaan krijgen over de Surface.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Het zou jammer zijn als de Surfaces niet in Nederland te verkrijgen zullen zijn. We weten van de andere kant echter ook nog precies niet hoe alle Windows 8 RT Tablets van andere fabrikanten er uit gaan zien. Ik heb o.a. hoge verwachtingen van wat Asus gaat leveren. Maar we zullen zien...

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 26-07-2012 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
http://www.nu.nl/gadgets/...duiken-800-1700-euro.html

ik kan me haast niet voorstellen dat die prijzen kloppen. Als MS gezegt heeft concurerende prijzen te hanteren tov android tablet lijkt het me niet dat ze 2x zo duur gaan worden dan de concurrentie. We zullen het gaan zien :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik kan het mij ook niet voorstellen. Denk dat we gewoon moeten wachten tot de officiële communicatie van Microsoft plaats vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

BM schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:54:
http://www.nu.nl/gadgets/...duiken-800-1700-euro.html

ik kan me haast niet voorstellen dat die prijzen kloppen. Als MS gezegt heeft concurerende prijzen te hanteren tov android tablet lijkt het me niet dat ze 2x zo duur gaan worden dan de concurrentie. We zullen het gaan zien :)
Ergens, gezien ze bijna op elk aspect dezelfde principes toepassen als Apple, zou me dat totaal niet verbazen. Ze zetten ze in de markt als 'high end deluxe premium', soort van statussymbool item met de daaraan gekoppelde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:05:
[...]

Ergens, gezien ze bijna op elk aspect dezelfde principes toepassen als Apple, zou me dat totaal niet verbazen. Ze zetten ze in de markt als 'high end deluxe premium', soort van statussymbool item met de daaraan gekoppelde prijzen.
Dan zou ik verwachten dat ze ook apple-like prijzen hanteren, en er niet ver boven gaan zitten :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
SinergyX schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:05:
[...]

Dat zou pas faal zijn. Apple kan dat soort dingen doen met volgelingen die ze blind volgen (niet allemaal hoor), maar MS heeft bar weinig van die laatste groep. Al helemaal als het geld moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ook daar zitten wel grenzen aan.

Persoonlijk en ik groot liefhebber van MS (fan is een groot woord ;)), en ik heb best wel wat geld over voor zo'n surface tablet, maar bij 800 euro ga ik toch eens verder kijken. De Asussen en HP's van deze wereld komen ook vast met hele leuke dingen op de markt :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:40
Ben zelf niet zo van het prijsvergelijken zoals Nu.nl dat doet (de Microsoft apparaat met kronen vergelijken met de Nederlandse iPad) vooral omdat BTW nog wel eens anders wilt zijn. Maar als je kijkt naar de prijzen van de iPad 3 in Zweden is het verschil nog steeds erg groot.

iPad3 3G 32GB kost 6389 kr, de WiFi variant kost 5189 kr. Dan is de 6990 kr voor de Surface gewoon nog steeds erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat die shop al de daadwerkelijke prijzen weet. Hoe ze dan eraan komen, geen idee.
En als ze wel al de inkoop/adviesprijzen van Microsoft weten, dan geloof ik niet dat MS hier blij mee zal zijn; ik neem toch aan dat ze zelf een aankondiging met prijzen zouden willen doen.

Anywho, ik heb maar even een mailtje gestuurd naar die shop of dat daadwerkelijk de definitieve prijzen zijn. Geen idee of ze daarop reageren, dan laat ik het hier weten.

/edit: zie net dat onder aan de productpagina dit staat: Prijs-, beeld-, product-beschrijving en release datum zijn voorlopig en kunnen worden gewijzigd.

Dus ik verwacht dat het een hoog ingezette prijs is en dat de shop hoopt hiermee alvast wat pre-orders binnen te krijgen door de exposure die ze hiermee hebben gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door HyperioN op 26-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Prijzen zouden me niks verbazen. Waar android tables en ipads nog speeltjes zijn voor erbij, zijn dit, en met name de pro, volwaardige laptopvervangers. Ik wil office, internetten, mailen, photoshoppen, foto 's en video's bekijken op mijn laptop, en nog wat overige Windows software draaien op een laptop en deze tablets zullen dat allemaal kunnen. Ik zou niet weten waarom de pro goedkoper zou worden dan een ultrabook met gelijkwaardige specs.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
FaceDown schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:28:
Prijzen zouden me niks verbazen. Waar android tables en ipads nog speeltjes zijn voor erbij, zijn dit, en met name de pro, volwaardige laptopvervangers. Ik wil office, internetten, mailen, photoshoppen, foto 's en video's bekijken op mijn laptop, en nog wat overige Windows software draaien op een laptop en deze tablets zullen dat allemaal kunnen. Ik zou niet weten waarom de pro goedkoper zou worden dan een ultrabook met gelijkwaardige specs.
Dat worden ze dan ook niet. Echter de RT versies zouden concurrerend geprijsd worden tov android en apple tablets. Dat blijkt niet uit deze prijzen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Jongens, kom op nou. Dit zijn prijzen die een webshop neerzet om niet nat te gaan. Zet de prijs hoger in dan verwacht en je hoeft nooit met verlies te verkopen. Mijn aanname is dat dit niet de prijzen zullen zijn bij werkelijke introductie op de markt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56
c70070540 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:46:
Jongens, kom op nou. Dit zijn prijzen die een webshop neerzet om niet nat te gaan. Zet de prijs hoger in dan verwacht en je hoeft nooit met verlies te verkopen. Mijn aanname is dat dit niet de prijzen zullen zijn bij werkelijke introductie op de markt.
Zoiets verwacht ik dus ook.. .Ka me niet voorstellen dat ze zichzelf uit de markt gaan prijzen, juist nu ze een grote comeback willen maken in dit segment... Dat doe je niet door jezelf uit de markt te prijzen natuurlijk.
En er zijn altijd wel mensen die om middernacht bij de winkel hun bestelling willen ophalen... Die groep is graag bereid veel te veel geld neer te leggen daarvoor... Slimme truc van die webshop; dat dan weer wel :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:56

danplo

The Force is strong with me

Hier een reactie op een eerder bericht over de bewuste Zweedse webshop, waarbij de prijs zo belachelijk hoog staat vermeld.

http://techie-buzz.com/mi...e-will-not-cost-1000.html

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, met de hele duidelijke quote:

"Our customers are very interested in pre-ordering these products, so we have set a high preliminary pricing for the lineup so that they may be able to pre-order them.

Just to clarify, we have not received any pricing from Microsoft regarding MRSP or purchasing net cost, and any people who have booked the Surface at this high price will of course have their order adjusted before any product is shipped. So we’re not going to overcharge anyone for being an early adopter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26 oktober is bevestigd als lanceerdatum. Hopelijk ook in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:32:
26 oktober is bevestigd als lanceerdatum. Hopelijk ook in Europa.
is een wereldwijde launch.

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
freak1 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:35:
[...]

is een wereldwijde launch.
Bron?
/edit: ja van W8. Maar van de Surface is daar nog niks over bekend.. (of jij kan beter Googlen/Twitter-searchen dan ik ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door HyperioN op 31-07-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.winsupersite.c...tober-26-windows-8-143873:
In a filing with the US Security and Exchange Commission (SEC), Microsoft admitted something it has been silent about with the public: Yes, the first Surface tablets will ship to customers on October 26, the same day that Windows 8 arrives
http://www.wpcentral.com/...pricing-still-speculative:
"The next version of our operating system, Windows 8, will be generally available on October 26, 2012. At that time, we will begin selling the Surface, a series of Microsoft-designed and manufactured hardware devices."

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Goh, die hadden we al gevonden hoor. Maar staat nog niks over of dat dan wereldwijd wordt of alleen US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie was op Sake (niet op jou) om de releasedatum te bevestigen. Vind het wel zo fijn om een bevestiging te zien op een bewering.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 14-09 20:09
Ik vraag me echt af wat Microsoft gaat doen met de prijs van de Surface, zal me niks verbazen als ze er een top prijs aanhangen om hun hardware partners niet in de weg te lopen. Vindt hem erg mooi, dus hoop maar dat ie in nederland tegen een redelijke prijs beschikbaar komt.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Tot nu toe heb ik nog nooit een laptop of tablet gehad maar ziet er naar uit dat dit mijn eerste word. Zou fijn zijn als de prijzen ongeveer hetzelfde zijn als de concurrentie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:23
Maar... surface RT heeft een 720p scherm. Metro apps hebben toch minimaal 768 hoog nodig? (720<768)

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

De Surface RT zal dus een 1368x768 resolutie hebben, wat net iets groter is dan 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ook ik wacht nog op de prijs.. indien redelijk zal ik er één aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

De prijs met wel redelijk worden want als ze niet verkocht worden mist MS compleet haar doel om aan te tonen hoe geweldig Windows 8 tablets kunnen zijn. Een electrische auto van Lamborgini die een half miljoen kost is ook geen enkele aanmoediging voor Honda om zoiets te maken, een Opel Ampera van zeg 40K is dat wel.
Ik wil wel een Pro, echt een laptopvervanger die de vloer aan gaat vegen met elke Android en IOS tablet en waar je x86 apps als Photoshop op kunt draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door FaceDown op 10-08-2012 23:41 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 14-09 20:09
Ik hoop het echt, maar ben bang dat ze hem als exclusief gaan wegzetten. In de trend van "als je het beste wilt betaal je daarvoor, anders ga je maar naar onze oem's, die maken mooie betaalbare windows 8 tabs."
FaceDown schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:37:
De prijs met wel redelijk worden want als ze niet verkocht worden mist MS compleet haar doel om aan te tonen hoe geweldig Windows 8 tablets kunnen zijn. Een electrische auto van Lamborgini die een half miljoen kost is ook geen enkele aanmoediging voor Honda om zoiets te maken, een Opel Ampera van zeg 40K is dat wel.
Ik wil wel een Pro, echt een laptopvervanger die de vloer aan gaat vegen met elke Android en IOS tablet en waar je x86 apps als Photoshop op kunt draaien.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zelf verwacht ik dat de Surface Pro ongeveer net zo duur zal zijn als de Asus EP121. Nu kost die tablet 800 EUR, maar bij launch was dat 1000 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Knowuse schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:35:
Ik hoop het echt, maar ben bang dat ze hem als exclusief gaan wegzetten. In de trend van "als je het beste wilt betaal je daarvoor, anders ga je maar naar onze oem's, die maken mooie betaalbare windows 8 tabs."

[...]
Dat verwacht ik eigenlijk niet. Er is nog genoeg te verbeteren, bijvoorbeeld de resolutie van de Surface is erg laag. En ze willen met deze Surface er juist voor zorgen dat OEM's niet alleen maar 'betaalbare' crap a la Acer troep gaan maken, maar dat ze mooie, stevige, snelle hardware gaan maken die tot de verbeelding spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ramon schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

Dat verwacht ik eigenlijk niet. Er is nog genoeg te verbeteren, bijvoorbeeld de resolutie van de Surface is erg laag. En ze willen met deze Surface er juist voor zorgen dat OEM's niet alleen maar 'betaalbare' crap a la Acer troep gaan maken, maar dat ze mooie, stevige, snelle hardware gaan maken die tot de verbeelding spreekt.
De Surface Pro heeft een prima Full HD resolutie. Denk je echt dat dat te laag is?
Voor de Surface RT is het inderdaad HD Ready resolutie. Dus voor elk wat wils...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
c70070540 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:33:
[...]

De Surface Pro heeft een prima Full HD resolutie. Denk je echt dat dat te laag is?
Voor de Surface RT is het inderdaad HD Ready resolutie. Dus voor elk wat wils...
Ehm nee de Pro en de RT zijn toch echt hele andere apparaten. Ik wil een RT tablet met een resolutie van 2560x1440 zoals in deze afbeelding te vinden is. Dus ik hoop dat fabrikanten dat gaan oppikken.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/8468.Scaling_2D002D002D00_Common_2D00_Sizes_5F00_5E732919.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Engadget denkt dat de RT 199 USD zal gaan kosten.
http://www.engadget.com/2012/08/14/microsoft-surface-199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Tja wat moet je daar nou van zeggen? Natuurlijk niet.

Pagina: 1 ... 3 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.