199USD?
Mijn reactie daarop: droom verder. Ik geloof er weinig van om eerlijk te zijn.
Voor dat geld komt er zeker eentje hier in huis
Voor dat geld zou ik er een in de keuken en een op de wc ophangen.The Inquisitor schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:11:
Voor dat geld komt er zeker eentje hier in huis
Het zou wel een gouden zet zijn in de strijd tegen Android en IOS en DE manier om Windows 8 in een klap op de kaart te zetten in tabletland.Ramon schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:54:
Tja wat moet je daar nou van zeggen? Natuurlijk niet.
De naam ipad is zo wijd verbreid en wordt zelfs vaak al als synoniem van 'tablet' gebruikt dat ze echt met een sterke zet moeten komen. Alleen een goede tablet uitbrengen tegen dezelfde prijs is echt niet genoeg. Het zal MS dan ook echt worst wezen dat ze weinig winst maken op deze tablets. Overigens maken ze wel winst want de kostprijs is natuurlijk peanuts als je miljoenen stuks denkt te verkopen.
Ik kan niet wachten overigens. De browser op mijn Galaxy tab crashte zojuist weer eens. Wat is dat Android toch een brak systeem, over het simpele IOS maar te zwijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 14-08-2012 23:07 ]
Groetjes, FaceDown.
Microsoft heeft wel goede ervaringen met producten zwaar onder de kostprijs verkopen (zie de xBox). Ik zie het wel gebeuren dat de RT versie maar 200 dollar kost.
^ Post is hierboven!
Als dat de werkelijke prijs word (waar ik zelf nog niet zeker over ben) dan krijgt pa & ma ook 1!
Een gouden zet zou het zeker zijn, maar dat betekent wel dat MS de Windows 8 tablet kar zelf mag gaan trekken, want geen andere OEM zal nog zin hebben om mee te doen. Overigens kan ik me ook voorstellen dat mensen misschien wel gaan denken dat het troep is voor 200 dollar en het misschien juist niet kopen. Ik bedoel mensen kopen ook dingen om ermee op te scheppen: "kijk mij eens ik heb geld om een iPad te kopen", ik denk dat MS ook graag die exclusieve sfeer wil en dus niet zo goedkoop zal gaan zitten.FaceDown schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:05:
[...]
Het zou wel een gouden zet zijn in de strijd tegen Android en IOS en DE manier om Windows 8 in een klap op de kaart te zetten in tabletland.
De naam ipad is zo wijd verbreid en wordt zelfs vaak al als synoniem van 'tablet' gebruikt dat ze echt met een sterke zet moeten komen. Alleen een goede tablet uitbrengen tegen dezelfde prijs is echt niet genoeg. Het zal MS dan ook echt worst wezen dat ze weinig winst maken op deze tablets. Overigens maken ze wel winst want de kostprijs is natuurlijk peanuts als je miljoenen stuks denkt te verkopen.
Ik kan niet wachten overigens. De browser op mijn Galaxy tab crashte zojuist weer eens. Wat is dat Android toch een brak systeem, over het simpele IOS maar te zwijgen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
En daarmee je volledige fabrikanten-bestand zien leeglopen omdat er serieus niemand meer een tablet gaat uitbrengen? Nee, denk het niet.Strunkie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:11:
Microsoft heeft wel goede ervaringen met producten zwaar onder de kostprijs verkopen (zie de xBox). Ik zie het wel gebeuren dat de RT versie maar 200 dollar kost.
Ik gok dat ze de prijzen van de telefoons volgen, 350-400 voor RT en 550-600 voor de Pro, concurrend met android tablets maar niet in het vaarwater van Apple omdat daar toch weinig te halen is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er wordt gefluisterd dat microsoft dezelfde strategie gaat volgens als wat ze met hun XBox gedaan hebben; de hardware onder de kostprijs verkopen en het geld gaan verdienen met de software. In dit geval dus de apps in plaats van de games. Dus ik vind het nog niet zo onlogisch klinken... en stiekem nog wel een briljant marketingconcept ook.SChief schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:54:
199USD?Mijn reactie daarop: droom verder. Ik geloof er weinig van om eerlijk te zijn.
Die fabrikanten zijn zo afhankelijk van Microsoft als maar zijn kan. Nog steeds zit op 90% van de PC's Microsoft Windows en is voor de gewone consument geen ander alternatief dan een dure Mac OS X. Met deze zet zou MS weleens heel groot kunnen worden op de tabletmarkt maar wat zal Acer of HP daaraan kunnen doen? Overstappen op Ubuntu voor de PC's? Ze zijn zo boos omdat ze -is mijn inschatting- machteloos zijn en een markt aan zich voorbij zien gaan.SinergyX schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:46:
En daarmee je volledige fabrikanten-bestand zien leeglopen omdat er serieus niemand meer een tablet gaat uitbrengen? Nee, denk het niet.
[ Voor 39% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2012 00:21 ]
youtube.com/@hisrep
Strunkie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:11:
Alleen konden ze dat bij de Xbox nog doen, omdat ze voor elk verkocht spel ook geld vangen (naast de nodige accessoires) en je aan een Xbox zonder games niks hebt. Bij een tablet heb je natuurlijk apps, maar dan heb je het over een paar centen bij betaalde apps ipv meerdere euro's bij Xbox-games en je kan een tablet ook prima gebruiken met alleen maar gratis apps.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:17:
[...]
Er wordt gefluisterd dat microsoft dezelfde strategie gaat volgens als wat ze met hun XBox gedaan hebben; de hardware onder de kostprijs verkopen en het geld gaan verdienen met de software. In dit geval dus de apps in plaats van de games. Dus ik vind het nog niet zo onlogisch klinken... en stiekem nog wel een briljant marketingconcept ook.
[ Voor 27% gewijzigd door Hahn op 15-08-2012 00:23 ]
The devil is in the details.
30% per verkochte app is 30%. Waar denk je dat Apple zijn geld mee verdient? De grootste winst zit in de Appstore hoor, niet in de verkoop van die iPads en iPhones. Waarom denk je dat alle bedrijven massaal zijn gaan overstappen naar App Stores de laatste 3 jaar?Hahn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:19:
Alleen konden ze dat bij de Xbox nog doen, omdat ze voor elk verkocht spel ook geld vangen (naast de nodige accessoires) en je aan een Xbox zonder games niks hebt. Bij een tablet heb je natuurlijk apps, maar dan heb je het over een paar centen bij betaalde apps ipv meerdere euro's bij Xbox-games en je kan een tablet ook prima gebruiken met alleen maar gratis apps.
En geloof mij de markt voor (zakelijke) software is veel groter dan die paar puberpuistende gamers die geld in het laatje brengen voor de XBox. Relatief dan hé
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2012 00:29 ]
youtube.com/@hisrep
Wie fluistert dat dan, willekeurige mensen op het internet of is het een betrouwbare bron?DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:17:
[...]
Er wordt gefluisterd dat microsoft dezelfde strategie gaat volgens als wat ze met hun XBox gedaan hebben; de hardware onder de kostprijs verkopen en het geld gaan verdienen met de software. In dit geval dus de apps in plaats van de games. Dus ik vind het nog niet zo onlogisch klinken... en stiekem nog wel een briljant marketingconcept ook.
Dat is een andere situatie:Strunkie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:11:
1) Er zijn geen partners die xbox'en maken die er net ff iets anders uit zien
2) De kostprijs van een xbox gaat in de loop der tijd omlaag door nieuwe ontwikkelingen zoals kleinere processen, verbeteringen aan de architectuur waardoor het telkens net ff een paar euro goedkoper kan, dus dat was alleen in het begin. Een Surface tablet voor 200 zou altijd onder de kostprijs gaan.
3) Op de xbox word geld verdiend met (dure) games en abo-verkopen.
4) Er moet geconcurreert worden met andere console-fabrikanten. Klinkt logisch dit, maar je prijsniveau pas je eigenlijk altijd aan aan je concurrenten, als consoles allemaal 500 euro als laagste prijs zouden hebben, dan zou je wel gek zijn om jouw console op 100 euro te zetten, blijkbaar willen mensen die 500 betalen! En wil je toch goedkoper gaan, dan ga je eerst naar de 400 euro om zolang mogelijk geld van de kopers af te pakken.
Maargoed het gaat over tablets. Misschien dat die 200 euro een introductie aanbod is voor de eerste 100 kopers ofzo
32GB Surface RT 499,-
64GB Surface RT 599,-
Surface Pro 899,-
Dit geeft hopelijk genoeg ruimte voor OEM fabrikanten om goedkoper te gaan, zonder meteen naar crapware plastic fantastic te hoeven grijpen. Of, om aan de andere kant de specs te verbeteren en duurder te gaan zitten.
Onbetrouwbare bronSChief schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 02:36:
Wie fluistert dat dan, willekeurige mensen op het internet of is het een betrouwbare bron?
1. True. Maar zoals ik al zei kunnen die partners niet veel meer doen dan boos worden, ineens overstappen naar een ander OS op de markt waar ze groot zijn (PC) kunnen ze niet en op de tabletmarkt is ook Acer of HP nog bijna niks in grootte.Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:14:
1) Er zijn geen partners die xbox'en maken die er net ff iets anders uit zienen waar rekening mee gehouden dient te worden.
2) De kostprijs van een xbox gaat in de loop der tijd omlaag door nieuwe ontwikkelingen zoals kleinere processen, verbeteringen aan de architectuur waardoor het telkens net ff een paar euro goedkoper kan, dus dat was alleen in het begin. Een Surface tablet voor 200 zou altijd onder de kostprijs gaan.
3) Op de xbox word geld verdiend met (dure) games en abo-verkopen.
4) Er moet geconcurreert worden met andere console-fabrikanten. Klinkt logisch dit, maar je prijsniveau pas je eigenlijk altijd aan aan je concurrenten, als consoles allemaal 500 euro als laagste prijs zouden hebben, dan zou je wel gek zijn om jouw console op 100 euro te zetten, blijkbaar willen mensen die 500 betalen! En wil je toch goedkoper gaan, dan ga je eerst naar de 400 euro om zolang mogelijk geld van de kopers af te pakken.
2. Het kan best zijn dat MS die Surface 2 jaar in het assortiment houdt zonder wijzigingen. Ben wel met je eens dat 5 jaar oid niet vol te houden zal zijn
3. Op de tablet zou dit dus ook prima kunnen
4. Ik denk dat met een prijs van 199 niet of nauwelijks verlies wordt geleden maar meer sprake is van break even. Gaan ze 100 euro hoger zitten dan is de prijs toch al stuk minder revolutionair en ga je niet ineens enorm veel marktaandeel van iPad/Android afsnoepen en dat zou het doel weleens kunnen zijn van MS.
Kortom ik zie het echt wel gebeuren dat hij voor 199/249 ofzo in de winkel komt te liggen straks.
[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-08-2012 10:25 ]
youtube.com/@hisrep
Als ze dat doen dan koopt geen hond een Windows 8 tablet. Ze moeten juist aggressieve prijzen hanteren om marktaandeel te krijgen. Als BMW's 40.000 euro kosten, en ik kom met een nieuwe concurrent voor de BMW op de markt, dan ga ik die niet ook 40.000 maken, maar 20.000 juist om marktaandeel te winnen. Voor 40.000 koopt niemand mijn auto als BMW zich al lang en breed bewezen heeft.Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:14:
[...]
Maargoed het gaat over tablets. Misschien dat die 200 euro een introductie aanbod is voor de eerste 100 kopers ofzo, maar ik verwacht:
32GB Surface RT 499,-
64GB Surface RT 599,-
Surface Pro 899,-
Dit geeft hopelijk genoeg ruimte voor OEM fabrikanten om goedkoper te gaan, zonder meteen naar crapware plastic fantastic te hoeven grijpen. Of, om aan de andere kant de specs te verbeteren en duurder te gaan zitten.
Microsoft gaat deze tablets laag prijzen denk ik, en daarna bewijzen met de kwaliteit van Windows8 dat het wel degelijk veel beter is dan Android en IOS (wat imo kiezen uit 2 kwaden is nu).
De OEM's zullen dat niet fijn vinden, maar dat hebben ze allang laten blijken. Het is ook hun eigen schuld omdat ze verzaakt hebben met een fatsoenlijke tablet te komen in het verleden, dus logisch dat MS deze strategie volgt nu.
Kijk bovendien eens naar Apple en Android leveranciers als Samsung en Acer, er zit geen enkele vooruitgang meer in daar. Hun systemen staan nog in de kinderschoenen (kwa stabiliteit en functionaliteit), interfacing met andere systemen is een drama, zakelijk stelt het al helemaal niks voor. Apple kan niets meer dan na een jaar met een iets hogere resolutie op de proppen komen, waarbij Android-leveranciers al jaren op 1280x800 zijn blijven steken.
Als MS dit slim speelt kunnen ze binnen een paar jaar de vloer aanvegen met IOS en Android.
Groetjes, FaceDown.
Microsoft is natuurlijk niet de enige die W8-tablets gaat maken, maar ook sowieso ASUS, Dell, Lenovo en Samsung. Als Microsoft haar Surface voor 500 euro in de markt zet, wil dat natuurlijk niet zeggen dat een andere fabrikant geen goedkopere apparaten kan maken en verkopen. Daarmee zorg je juist voor een breed aanbod - voor elk wat wils, van budget-modellen tot high-end "zakelijke" x86-tablets.FaceDown schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:39:
[...]
Als ze dat doen dan koopt geen hond een Windows 8 tablet.
Ik zie je gedachtegang, maar ben het niet met je eens. Als je namelijk op de helft van de prijs van een BMW gaat zitten, ben je geen concurrent van BMW. Je zit dan in een compleet andere prijsklasse en dus ander marktsegment. Je spreekt een ander publiek aan.Ze moeten juist aggressieve prijzen hanteren om marktaandeel te krijgen. Als BMW's 40.000 euro kosten, en ik kom met een nieuwe concurrent voor de BMW op de markt, dan ga ik die niet ook 40.000 maken, maar 20.000 juist om marktaandeel te winnen. Voor 40.000 koopt niemand mijn auto als BMW zich al lang en breed bewezen heeft.
Mensen zullen ook denken: "dat is nooit zo goed als een BMW, want hij kost maar de helft".
Mensen willen best betalen voor kwaliteit - en "look" en "feel" vallen daar ook onder. Hoewel ik de Surface uiteraard nog niet gezien, vastgehouden en gebruikt heb, schat ik hem qua kwaliteit op hetzelfde niveau als de iPad. Waarom zou Microsoft dat product dan niet met een gelijkwaardige prijs in de markt zetten?
Maar hoe zouden Samsung of Asus die tablet van MS nu kunnen toppen? Ik kan bar weinig 'slecht' opmerken over de tablet die MS heeft laten zien, alles wat je initieel zou willen zit er ook meteen op (stylus, keyboard, stand, etc).HyperioN schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
Microsoft is natuurlijk niet de enige die W8-tablets gaat maken, maar ook sowieso ASUS, Dell, Lenovo en Samsung. Als Microsoft haar Surface voor 500 euro in de markt zet, wil dat natuurlijk niet zeggen dat een andere fabrikant geen goedkopere apparaten kan maken en verkopen. Daarmee zorg je juist voor een breed aanbod - voor elk wat wils, van budget-modellen tot high-end "zakelijke" x86-tablets.
1 punt zouden ze kunnen pakken, resolutie van het scherm. Als Samsung bv hun scherm van de Note nog verder kunnen opkrikken qua resolutie.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Omdat ze marktaandeel nodig hebben. En dat krijgen ze niet omdat een paar tweakers een Windows8 tablet kopen, omdat zij wel weten dat dat superieur is aan Android en IOS. De gemiddelde consument kent alleen het woord 'ipad' wat synoniem is van 'tablet'. Die gemiddelde consument gaat echt geen nieuwe tablet kopen voor dezelfde prijs als die bekende ipad.HyperioN schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:54:
[...]
Ik zie je gedachtegang, maar ben het niet met je eens. Als je namelijk op de helft van de prijs van een BMW gaat zitten, ben je geen concurrent van BMW. Je zit dan in een compleet andere prijsklasse en dus ander marktsegment. Je spreekt een ander publiek aan.
Mensen zullen ook denken: "dat is nooit zo goed als een BMW, want hij kost maar de helft".
Mensen willen best betalen voor kwaliteit - en "look" en "feel" vallen daar ook onder. Hoewel ik de Surface uiteraard nog niet gezien, vastgehouden en gebruikt heb, schat ik hem qua kwaliteit op dezelfde hoogte als de iPad. Waarom zou Microsoft dat product dan niet met een gelijkwaardige prijs in de markt zetten?
Natuurlijk zullen er een aantal mensen zijn die denken dat duurder ook beter is, maar een lagere prijs zal per definitie meer kopers aantrekken. En dat zijn kopers, die anders een duurdere tablet (bijv ipad) hadden gekocht. De mond-op-mond reclame, reviews op internet etc zullen dan de rest moeten doen, waarna de prijs langzaam maar zeker ook omhoog zal gaan.
Hoe OEM's dit op moeten pakken? Wellicht op dezelfde manier, met dezelfde lage prijzen, willen ze niet door MS uit de markt geprijsd worden. Op zich moet dat mogelijk zijn, aangezien de prijzen voor Windows8 niet al te hoog lijken te worden. Ook voor hun geldt het principe dat ze met hun Windows8 tablets tegen Android en IOS zullen moeten gaan strijden.
Groetjes, FaceDown.
Als jij dat wilt geloven, vooral doen. Maar ik geloof er eerlijk gezegd bijzonder weinig van wat jij nu beweert.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 00:27:
[...]
30% per verkochte app is 30%. Waar denk je dat Apple zijn geld mee verdient? De grootste winst zit in de Appstore hoor, niet in de verkoop van die iPads en iPhones. Waarom denk je dat alle bedrijven massaal zijn gaan overstappen naar App Stores de laatste 3 jaar?
Van de iPhone worden er zo'n 20 miljoen per kwartaal verkocht, dat is dus zo'n 12 miljard aan omzet, waarvan 40% winst is, ergo 5 miljard winst per kwartaal aan alleen iPhones. Een tijd geleden presenteerde Apple trots dat ze al 1 miljard dollar aan app-makers hadden uitbetaald en app-makers krijgen 70% van de verkopen, dus Apple krijgt ongeveer de helft daarvan. Dus wat is meer? 0,5 miljard dollar van de apps verspreid over een paar jaar of 5 miljard van alléén de iPhone in één kwartaal?
Ja de hardware zullen ze ook flink aan verdienen. Een telefoon van meer dan 500 euro? Eigenlijk is het al te belachelijk voor woorden, de componenten die daarin zitten kosten echt 3x niks, zeker als je de productieaantallen bekijkt.Hahn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Als jij dat wilt geloven, vooral doen. Maar ik geloof er eerlijk gezegd bijzonder weinig van wat jij nu beweert.
Van de iPhone worden er zo'n 20 miljoen per kwartaal verkocht, dat is dus zo'n 12 miljard aan omzet, waarvan 40% winst is, ergo 5 miljard winst per kwartaal aan alleen iPhones. Een tijd geleden presenteerde Apple trots dat ze al 1 miljard dollar aan app-makers hadden uitbetaald en app-makers krijgen 70% van de verkopen, dus Apple krijgt ongeveer de helft daarvan. Dus wat is meer? 0,5 miljard dollar van de apps verspreid over een paar jaar of 5 miljard van alléén de iPhone in één kwartaal?
Groetjes, FaceDown.
Er wordt gezegd dat ze 40% winst maken op de iPhone en dat wil ik best geloven ja. Maar ik wou alleen even aangeven dat ik absoluut niet geloof dat ze met apps meer verdienen dan met de verkoop van de hardware. Apps zullen vast ook genoeg geld in het laatje brengen en het is zeker een (groot deel van) de toekomst, maar niet het gouden ei wat DeNachtwacht net zo stellig beweerde, denk ik tenminste
Ik weet de cijfers niet uit mijn hoofd en jij hebt dit gok ik zo ook niet uit de jaarcijfers, kortom op deze manier is discussieren erover zinloos. Mijn enige punt is dat ik het heel waarschijnlijk acht dat Microsoft om een grote stunt te veroorzaken de tablet zeer goed prijst en als strategie kiest de winst uit de Appstore te halen. Zo creeer je in 1x een enorme boom in de verkoop wat, zoals gezegd, het ecosysteem veel goed doet en later terugverdiend kan worden.Hahn schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Als jij dat wilt geloven, vooral doen. Maar ik geloof er eerlijk gezegd bijzonder weinig van wat jij nu beweert.
200 euro is laag maar zoals ook de hierboven genoemde winstcijfers op de iPhone aangeven zullen ze met zo'n prijs ook echt niet meteen veel verlies draaien.
youtube.com/@hisrep
Hoe verklaar je dan dat de iPad op dit moment ruim 60% marktaandeel heeft op de tabletmarkt? Er zijn tientallen Android-tablets die goedkoper zijn.FaceDown schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:04:
[...]
Natuurlijk zullen er een aantal mensen zijn die denken dat duurder ook beter is, maar een lagere prijs zal per definitie meer kopers aantrekken.
En waarom lopen zoveel mensen rond in Bjorn Borg en ander merk-ondergoed als je er ook 5 voor 10 euro kunt kopen bij de Zeeman?
Antwoord: mensen willen betalen voor kwaliteit.
Dus ik denk: je moet je product ook niet te goedkoop maken, want dan prijs je jezelf uit de markt (in omgekeerde zin).
[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 15-08-2012 12:35 ]
Ipad is kwalitatief nou eenmaal beter dan dat plastic Android spul. Bovendien is Android niet gebruikersvriendelijk genoeg voor de gemiddelde gebruiker, waar IOS dat wel is. Daarbij was Apple de eerste met hun tablets en veroorzaakte daarmee de rage. Sinds die tijd is Android overigens al van 0% naar 40% gegaan wat een flinke stijging is.HyperioN schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:33:
[...]
Hoe verklaar je dan dat de iPad op dit moment ruim 60% marktaandeel heeft op de tabletmarkt? Er zijn tientallen Android-tablets die goedkoper zijn.
En waarom lopen zoveel mensen rond in Bjorn Borg en ander merk-ondergoed als je er ook 5 voor 10 euro kunt kopen bij de Zeeman?
Dus ik denk: je moet je product ook niet te goedkoop maken, want dan prijs je jezelf uit de markt (in omgekeerde zin).
Bjorn Borg heeft niets met kwaliteit te maken, da's een typisch voorbeeld van mensen die betalen voor een naam. Dat fenomeen heeft weinig met de tabletmarkt vandoen, ook al zullen een aantal kopers toch voor Apple gaan omdat er een appeltje op staat.
Mensen kijken over het algemeen niet naar kwaliteit, maar naar de prijs-kwaliteit-verhouding. Als deze voor de W8 tablets ongekend hoog wordt, dan kunnen ze flink marktaandeel pakken.
Groetjes, FaceDown.
je was zo goed op weg..HyperioN schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:33:
[...]
Hoe verklaar je dan dat de iPad op dit moment ruim 60% marktaandeel heeft op de tabletmarkt? Er zijn tientallen Android-tablets die goedkoper zijn.
mensen willen niet meer betalen voor kwaliteit, mensen willen meer betalen voor merken. je wilt\kunt gezien worden met bjorn borg ondergoed en een Ipad. pure luxe artikelen en wij luxe dieren willen aantonen dat we dat ons kunnen verloorloven.
verder denk ik dat 199 wel eens zou kunnen. vind het wel een belachelijk lage prijs, maar het behoort zeker tot de mogelijkheden. niet omdat het gecompenseerd kan worden door de App prijzen
denk na, 2 euro voor een gemiddelde app? laten we zeggen 5 euro? en laten we iedereen 50 apps kopen in 2 jaar.. dat is bizar veel maar ok.. dat is per persoon 250 euro wat er binnenkomt aan apps verkopen. daar krijgt Microsoft 80 procent van tot aan een limiet van 25.000 dollar. laten we dan ook nog eens aannemen dat geen een app meer dan 25.000 dollar opbrengt, dat is maximaal cashen.. dat is dan 200 euro per tablet erbij.. dus krijgt Microsoft 400 euro voor 1 tablet..
met al die aannames lijkt het me bijzonder sterk dat ze een 400 euro tablet wegdoen voor 200 euro omdat ze denken kiet te spelen met de app verkopen..
ik denk simpelweg dat het ding niet zo duur is. als ik een speciaal scherm en alles laat maken, en ik zeg dat ik er 15 miljoen wil kopen, dan moet dat toch voor 200 euro te bouwen zijn?
60 TB can not be enough
Verwijderd
Omdat ook een iPad (v2) al goedkoop < 399 euro te verkrijgen is.HyperioN schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:33:
[...]
Prijs is hiermee voor het gross geen belemmering.
Voor mij trouwens helemaal niet. Als de 200euro waar is, dan ga ik nog tegen de 500 uitgeven.
Heb er alleen dan 2 ipv 1
Tot 25.000$ is het 30% in, daarna 20% niet 80%. Transacties die niet via de MS store lopen (bijv. paypal) zijn toegestaan en daar worden geen transactiekosten voor gerekend.freak1 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:41:
[...] daar krijgt Microsoft 80 procent van tot aan een limiet van 25.000 dollar. laten we dan ook nog eens aannemen dat geen een app meer dan 25.000 dollar opbrengt, dat is maximaal cashen.. [...]
Ze krijgen per 250$ (als de app onder de 25.000$ blijft) dus 75$ en niet de door jouw gestelde 200$.
[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2012 12:53 ]
ah ik dacht al, ik vermoedde dat ik iets door elkaar haalde, dat was het dus..Caelorum schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:50:
[...]
Tot 25.000$ is het 30% in, daarna 20% niet 80%. Transacties die niet via de MS store lopen (bijv. paypal) zijn toegestaan en daar worden geen transactiekosten voor gerekend.
Ze krijgen per 250$ (als de app onder de 25.000$ blijft) dus 75$ en niet de door jouw gestelde 200$.
anyway, in het meest positieve geval dus per gebruiker 75 dollartjes.. lijkt me sterk dat je daarmee verlies van 200 euro gaat compenseren...
60 TB can not be enough
Nou zelfs op de front page van tweaker.net staat nu te lezen dat Microsoft de surface voor $199 wil uitbrengen. Als ze dit soort prijsstellingen gaan hanteren komt de Pro versie voor mij ook in beeld.
Shuttle st20g5
Of de Pro ook zo'n gunstige prijs krijgt valt natuurlijk nog helemaal te bezien. Het zou leuk zijn maar ik denk dat MS daarmee sowieso een heel andere markt probeert te bereiken (technici en early adaptors).Knowuse schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:58:
Nou zelfs op de front page van tweaker.net staat nu te lezen dat Microsoft de surface voor $199 wil uitbrengen. Als ze dit soort prijsstellingen gaan hanteren komt de Pro versie voor mij ook in beeld.
Ook is de Pro voorzien van veel meer state-of-the-art hardware, een echte voorloper als je op de tabletmarkt kijkt. Een beetje vergelijkbaar product als de Macbook Air, die ook jarenlang door Apple haters werd weggezet als ' veel te duur want je betaalt voor het merk'. Nu (4 jaar na de introductie) is er nog steeds geen concurrent in staat een veel goedkopere ultrabook op de markt te brengen met dezelfde specificaties.
Kortom je betaalt niet voor de naam Apple maar voor een innovatief product met state of the art hardware; net zoals met de Surface Pro te verwachten valt.
youtube.com/@hisrep
Ben het met je eens, maar
Dat is natuurlijk niet omdat Apple en concurrenten het niet goedkoper kunnen aanbieden, maar omdat ze blijkbaar geen brood zien in het goedkoper aanbieden van die veel te dure hardware.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:30:
[...]Nu (4 jaar na de introductie) is er nog steeds geen concurrent in staat een veel goedkopere ultrabook op de markt te brengen met dezelfde specificaties. [...]
Boos worden lijkt me niet handig, en partners boos maken omdat ze toch niets anders kunnen lijkt me al helemaal niet handig. Er kan zo een nieuw OS opstaan, of Apple gaat OS X licenseren, je partners wil je te vriend houden, daar zijn het je partners voor.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:22:
[...]
Onbetrouwbare bronMaar Microsoft heeft zelf al aangegeven dat ze het ontwikkelpad van de XBox gingen volgen, daar hadden ze goede ervaringen mee, dus ik vind het eigenlijk heel logisch klinken.
[...]
1. True. Maar zoals ik al zei kunnen die partners niet veel meer doen dan boos worden, ineens overstappen naar een ander OS op de markt waar ze groot zijn (PC) kunnen ze niet en op de tabletmarkt is ook Acer of HP nog bijna niks in grootte.
mijn punt was, dat je een console onder de kostprijs kan verkopen omdat je zicht hebt op dat de kostprijs omlaag gaat door continue ontwikkeling. Dat heb je bij een tablet veel minder tot niet.2. Het kan best zijn dat MS die Surface 2 jaar in het assortiment houdt zonder wijzigingen. Ben wel met je eens dat 5 jaar oid niet vol te houden zal zijn.
Met die paar centen die je per app binnenhaalt wordt je niet rijk en ja, ook Apple is primair een hardware-bouwer, daar verdienen ze hun geld mee. Games voor de xbox en abo's brengen meer geld in het laatje dan mobile apps.3. Op de tablet zou dit dus ook prima kunnen
Het gaat niet om winst of verlies draaien voor MS, ze willen iets neerzetten wat mensen willen kopen, en dan niet alleen de Surface, maar een heel ecosysteem van tablets in allerlei verschillende soorten en maten. Het idee is dus, dat andere fabrikanten zowel de specs van de Surface kunnen undercutten en daarmee een lager geprijsde tablet uitbrengen, maar ook dat ze een veel duurdere met bijv hogere reso kunnen uitbrengen.4. Ik denk dat met een prijs van 199 niet of nauwelijks verlies wordt geleden maar meer sprake is van break even. Gaan ze 100 euro hoger zitten dan is de prijs toch al stuk minder revolutionair en ga je niet ineens enorm veel marktaandeel van iPad/Android afsnoepen en dat zou het doel weleens kunnen zijn van MS.
Ik niet. Overigens wordt hij alleen in MS stores en online verkocht, dus hij komt niet eens in NL in de winkel te liggen. Oh en MS heeft gezegd dat hij vergelijkbaar geprijsd zal worden als andere ARM tablets.Kortom ik zie het echt wel gebeuren dat hij voor 199/249 ofzo in de winkel komt te liggen straks.
Ook niet door een tabletje vanaf de MS online store te verkopenFaceDown schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:04:
[...]
Omdat ze marktaandeel nodig hebben. En dat krijgen ze niet omdat een paar tweakers een Windows8 tablet kopen, omdat zij wel weten dat dat superieur is aan Android en IOS.
Dus heb je de steun nodig van OEM's om goed-gebouwde, goed-geprijsde tablets in iedere electronica store in de wereld te krijgen.De gemiddelde consument kent alleen het woord 'ipad' wat synoniem is van 'tablet'. Die gemiddelde consument gaat echt geen nieuwe tablet kopen voor dezelfde prijs als die bekende ipad.
En OEM's wegjagen.Natuurlijk zullen er een aantal mensen zijn die denken dat duurder ook beter is, maar een lagere prijs zal per definitie meer kopers aantrekken.
Ehm nu gaat de prijs langzaam omhoog? ... vreemd.En dat zijn kopers, die anders een duurdere tablet (bijv ipad) hadden gekocht. De mond-op-mond reclame, reviews op internet etc zullen dan de rest moeten doen, waarna de prijs langzaam maar zeker ook omhoog zal gaan.
Alsof een OEM zin heeft om break-even te draaien? OEM's gaan dan gewoon normaal geprijsde Android tablets bouwen en wel geld verdienen. Ondertussen blijft de Surface beperkt tot zijn plekje in de online MS store en voor de 200 euro denkt iedereen dat het troep is en niemand koopt het en het projectje is gefaald.Hoe OEM's dit op moeten pakken? Wellicht op dezelfde manier, met dezelfde lage prijzen, willen ze niet door MS uit de markt geprijsd worden. Op zich moet dat mogelijk zijn, aangezien de prijzen voor Windows8 niet al te hoog lijken te worden. Ook voor hun geldt het principe dat ze met hun Windows8 tablets tegen Android en IOS zullen moeten gaan strijden.
Tuurlijk doet Microsoft dat liever niet maar denk maar niet dat ze rekening gaan houden met een huilende Sony of Nintendo als ze een game platform opzetten. Dat microsoft in de PC markt bepaalde partners heeft wil niet zeggen dat ze daar echt rekening mee gaan houden als ze de Tablet markt zelf willen veroveren. Natuurlijk is ruzie zoeken ook niet wat ze willen, het is puur zakelijk en dan gaat een bedrijf zich echt niet inhouden 'omdat we zulke goede vrienden zijn'. Of microsoft die ambitie heeft is natuurlijk altijd gissen, maar ik geloof dat een Acer weinig troeven heeft om Microsoft bang mee te gaan maken.Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:48:
[...]
Boos worden lijkt me niet handig, en partners boos maken omdat ze toch niets anders kunnen lijkt me al helemaal niet handig. Er kan zo een nieuw OS opstaan, of Apple gaat OS X licenseren, je partners wil je te vriend houden, daar zijn het je partners voor.
youtube.com/@hisrep
@Ramon, jij hebt geen enkele bron terwijl er wel al een bron is met een lage prijs. Dus je kan praten als Brugman maar het zijn puur speculaties van jouw kant.
Groetjes, FaceDown.
precies, en doe OEMs weten ook wel dat W8 de toekomst is en die willen de boot niet missen, zelfs al moeten ze nu tablets tegen minimale winst produceren. Is overigens niets nieuws voor een product wat de markt nog moet veroveren. Mensen die denken dat ze net zo duur als ipads worden hebben geen klap verstand van marketing.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:26:
[...]
Tuurlijk doet Microsoft dat liever niet maar denk maar niet dat ze rekening gaan houden met een huilende Sony of Nintendo als ze een game platform opzetten. Dat microsoft in de PC markt bepaalde partners heeft wil niet zeggen dat ze daar echt rekening mee gaan houden als ze de Tablet markt zelf willen veroveren. Natuurlijk is ruzie zoeken ook niet wat ze willen, het is puur zakelijk en dan gaat een bedrijf zich echt niet inhouden 'omdat we zulke goede vrienden zijn'. Of microsoft die ambitie heeft is natuurlijk altijd gissen, maar ik geloof dat een Acer weinig troeven heeft om Microsoft bang mee te gaan maken.
Groetjes, FaceDown.
Mijn bron is MS die zelf zegt dat ze het vergelijkbaar met andere ARM tablets gaan prijzen. Lijkt me toch iets meer betrouwbaar dan een anonieme bron.
Maargoed geloof lekker wat je zelf wil, als je dan in oktober maar niet gaat miepen.
Maargoed geloof lekker wat je zelf wil, als je dan in oktober maar niet gaat miepen.
Geloof wat je geloven wilt, Het duurt nog meer dan 2 maanden voordat ie uberhaupt verkocht wordt en Microsoft heeft alleen gezegd dat de prijzen vergelijkbaar zijn met huidige producten.Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:47:
Mijn bron is MS die zelf zegt dat ze het vergelijkbaar met andere ARM tablets gaan prijzen. Lijkt me toch iets meer betrouwbaar dan een anonieme bron.
In die twee maanden kan Microsoft nog heel wat besluiten, zelfs dat de Surface er nooit gaat komen.
En over bronnen gesproken, noem eens een goede bron die alles 100% goed had.

^ Post is hierboven!
Het gaat hier niet om een gameplatform waar ze alleen concurrenten hebben en geen partners (behalve de toeleveranciers). Reden dat ik zo 'lul als brugman' is omdat een gerucht als dit heel veel kwaad kan doen, als dat straks blijkt dat de Surface toch voor een normalere prijs van bijvoorbeeld 400 dollar uitkomt. Dan is iedereen teleurgesteld terwijl het nog steeds een goede prijs is.DeNachtwacht schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:26:
[...]
Tuurlijk doet Microsoft dat liever niet maar denk maar niet dat ze rekening gaan houden met een huilende Sony of Nintendo als ze een game platform opzetten. Dat microsoft in de PC markt bepaalde partners heeft wil niet zeggen dat ze daar echt rekening mee gaan houden als ze de Tablet markt zelf willen veroveren. Natuurlijk is ruzie zoeken ook niet wat ze willen, het is puur zakelijk en dan gaat een bedrijf zich echt niet inhouden 'omdat we zulke goede vrienden zijn'. Of microsoft die ambitie heeft is natuurlijk altijd gissen, maar ik geloof dat een Acer weinig troeven heeft om Microsoft bang mee te gaan maken.
Snappen jullie dan niet dat bedrijven als Acer, Asus, etc licenties kopen van MS? En dat ZIJ de echte klanten van MS zijn?
Hij zal vast een paar tientjes of 100 euro goedkoper worden, waardoor het meteen al een betere deal is met touchcover en stand, maar niet 3x zo goedkoop. Maar dit is het laatste wat ik erover wil zeggen, ik stop nu met deze discussie.FaceDown schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:46:
[...]
precies, en doe OEMs weten ook wel dat W8 de toekomst is en die willen de boot niet missen, zelfs al moeten ze nu tablets tegen minimale winst produceren. Is overigens niets nieuws voor een product wat de markt nog moet veroveren. Mensen die denken dat ze net zo duur als ipads worden hebben geen klap verstand van marketing.
Niet doen, hou het on-topicRamon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:14:
[...]
Het gaat hier niet om een gameplatform waar ze alleen concurrenten hebben en geen partners (behalve de toeleveranciers). Reden dat ik zo 'lul als brugman' is omdat een gerucht als dit heel veel kwaad kan doen, als dat straks blijkt dat de Surface toch voor een normalere prijs van bijvoorbeeld 400 dollar uitkomt. Dan is iedereen teleurgesteld terwijl het nog steeds een goede prijs is.
Snappen jullie dan niet dat bedrijven als Acer, Asus, etc licenties kopen van MS? En dat ZIJ de echte klanten van MS zijn?
[...]
Hij zal vast een paar tientjes of 100 euro goedkoper worden, waardoor het meteen al een betere deal is met touchcover en stand, maar niet 3x zo goedkoop. Maar dit is het laatste wat ik erover wil zeggen, ik stop nu met deze discussie.
[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 17-08-2012 11:05 ]
Groetjes, FaceDown.
Dat is mijn enige punt. Acer koopt PC licenties in bij Microsoft en die zijn inderdaad belangrijk voor ze omdat MS juist zijn geld haalt uit zakelijke klanten die de software voor de consument als het ware kopen. Idem met bijvoorbeeld MS Office, de reden dat alle docenten en overheid licenties van microsoft haast kado krijgt (ik kan office 2010 professional kopen voor €15,75) is zodat alle studenten / burgers dus haast niet anders kunnen dan office installeren en kopen. Kortom; de zakelijke inkoop is de basis voor het succes van Microsoft.Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:14:
Maar: welk alternatief heeft Acer dan? Die kunnen niet zeggen: ok, we zijn boos dus we nemen geen Windows licenties meer af en leveren onze systemen 'kaal' af. Dan zijn ze meteen 80% van hun klanten kwijt want Henk en Ingrid willen een PC die out of the box werkt met een besturingssysteem. En ze zijn maar aan één besturingssysteem gewend: Windows. Kortom Acer kan boos zijn wat ze wil maar ze zullen voor hun eigen verkoop toch windows moeten gaan afnemen bij microsoft. Dus ze zijn machteloos, dus het boeit Microsoft niks wat ze vinden. Ja natuurlijk zegt Steve Ballmer dat niet zo maar iedereen weet dat in de zakelijke wereld iedereen elkaar complimentjes geeft maar het gaat uiteindelijk alleen maar om wie aan wie verdient. Zolang Acer geen stok heeft om te slaan zal Microsoft vriendelijk zeggen dat ze het heel belangrijk vinden dat Acer hun vriendje blijft maar in de achterkamertjes wordt alles op alles gezet om iedere concurrent eruit te drukken op de tablet markt.
Disclaimer: _als_ dat is wat microsoft daadwerkelijk wil he, want het zijn maar geruchten en het kan altijd zo zijn dat microsoft de surface inderdaad alleen maar gebruikt om als voorbeeld en voortrekker te dienen. We zullen het zien eind oktober en tot die tijd lijkt discussieren mij verder te veel in herhaling vallen.
youtube.com/@hisrep
niet doen, hou het on-topic
Er zijn zat nieuwsberichten dat geen enkel bedrijf substantieel winst maakt op de app stores. App stores komen er vanwege het gebruiksgemak voor de klant, en de controle die bedrijven als Microsoft en Apple zo krijgen over hun ecosysteem. Dus de vergelijken met gameconsoles gaat alvast niet op. Ook hebben consoleboeren nog steeds spijt van de laatste generatie consoles, die met zoveel verlies verkocht zijn. Alle indicatoren zeggen dat dit niet weer gaat gebeuren. Laat staan op een ander platform, waar de winst wel uit het product moet komen.
Een andere mogelijkheid is dat Microsoft het verlies incasseert en zo ineens een helemaal mensen aan de Windows 8 wil krijgen. Maar zoals vaker uitgelegd, dit werkt maar gedeeltelijk. De HP WebOS Tablet kon je ook voor $99 krijgen, en dat heeft het platform echt niet gered. Daarnaast is het een slag onder de gordel richting de grootste afnemers van Microsoft, de fabrikanten. Waardoor die helemaal geen W8-tablets gaan maken.
De wens is bij jou wel heel duidelijk de vader van de gedachte.
Er zijn zat nieuwsberichten dat geen enkel bedrijf substantieel winst maakt op de app stores. App stores komen er vanwege het gebruiksgemak voor de klant, en de controle die bedrijven als Microsoft en Apple zo krijgen over hun ecosysteem. Dus de vergelijken met gameconsoles gaat alvast niet op. Ook hebben consoleboeren nog steeds spijt van de laatste generatie consoles, die met zoveel verlies verkocht zijn. Alle indicatoren zeggen dat dit niet weer gaat gebeuren. Laat staan op een ander platform, waar de winst wel uit het product moet komen.
Een andere mogelijkheid is dat Microsoft het verlies incasseert en zo ineens een helemaal mensen aan de Windows 8 wil krijgen. Maar zoals vaker uitgelegd, dit werkt maar gedeeltelijk. De HP WebOS Tablet kon je ook voor $99 krijgen, en dat heeft het platform echt niet gered. Daarnaast is het een slag onder de gordel richting de grootste afnemers van Microsoft, de fabrikanten. Waardoor die helemaal geen W8-tablets gaan maken.
[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 17-08-2012 11:04 ]
Ik vermoed ook niet dat MS het gaat doen, maar natuurlijk gaan de OEMs niet 'stoppen' met W8-tablets maken. Wat moeten ze dan? Android? Dat o zo geweldige tablet-OS waar de meeste fabrikanten niets mee verdienen, omdat bijv. Samsung en Asus alle klanten naar zich toe trekken?Fred-Erik schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:14:
[...] Waardoor die helemaal geen W8-tablets gaan maken. [...]
Punt is gewoon dat elk apparaat waar je de naam Windows op zet wel gaat verkopen. Of mensen het nu associëren met dat 'slechte systeem' of niet maakt niet uit. Kijk maar naar windows. Mensen kennen Windows en dus zullen ze het kopen. Daarnaast maakt het voor MS natuurlijk ook niet uit of de fabrikanten wel of niet zelf tablets utbrengen. Bijv. Samsung zal echt niet een miljarden order voor componenten aan zich voorbij laten gaan hoor. (zie iphone, ipad, etc)
Wat eventueel wel zal kunnen is dat ze het eerst zo goedkoop in de markt zetten en het dan als bijna iedereen zo'n ding heeft en het gevestigd is zeggen.. "HP, Acer, wie-dan-ook: Ga je gang! Wij kappen er met het maken van de tablets." Mensen zullen het dan toch wel kopen of het nou rechtstreeks van MS afkomt of van de OEMs en MS heeft weer zijn monopolie.
please explain? Microsoft heeft er iig geen spijt van, Xbox is marktleidend en is over de gehele levensduur een prima winstgevend platform.Fred-Erik schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:14:
Ook hebben consoleboeren nog steeds spijt van de laatste generatie consoles, die met zoveel verlies verkocht zijn.
welke indicatoren?Alle indicatoren zeggen dat dit niet weer gaat gebeuren. Laat staan op een ander platform, waar de winst wel uit het product moet komen.
geloof ik niet in. Microsoft moet haar geld verdienen met licenties, als je dan een product gratis\met verlies weggeeft red je dat niet. met consoles kan dat omdat je er later alsnog geld aan gaat verdienen. als er een flinke groep een gratis\zwaar gesubsidieerde tablet krijgt\koopt, dan wil dat niet zeggen dat de rest ineens veel geld gaat betalen. dat zal namelijk wel moeten aangezien er geen winst uit de app store komt.Een andere mogelijkheid is dat Microsoft het verlies incasseert en zo ineens een helemaal mensen aan de Windows 8 wil krijgen.
de HP tablet kon je voor die prijs krijgen omdat HP de voorraad dumpte. niet omdat HP nog heil zag in het product en marktaandeel probeerde te kopenMaar zoals vaker uitgelegd, dit werkt maar gedeeltelijk. De HP WebOS Tablet kon je ook voor $99 krijgen, en dat heeft het platform echt niet gered.
ik vind je opmerkingen ook wel erg eenzijdig, maar ben het in de grote lijnen wel met je eens.Daarnaast is het een slag onder de gordel richting de grootste afnemers van Microsoft, de fabrikanten. Waardoor die helemaal geen W8-tablets gaan maken.
60 TB can not be enough
Het draai er idd natuurlijk om dat Microsoft geld verdient met licenties, alleen is de tablet markt natuurlijk nog een nieuwe markt voor microsoft. Met goedkope tablets kunnen kunnen ze misschien een groter deel van de markt veroveren. Vervolgens heb je dan een berg gebruikers die allemaal windows 8 gaan gebruiken en vervolgens wel licenties gaan betalen voor thuis en via de baas op het werk. Ze nemen dus misschien wel verlies op de rt versie, maar gaan winst maken op de normale windows 8 versie.
freak1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:37:
[...]
geloof ik niet in. Microsoft moet haar geld verdienen met licenties, als je dan een product gratis\met verlies weggeeft red je dat niet. met consoles kan dat omdat je er later alsnog geld aan gaat verdienen. als er een flinke groep een gratis\zwaar gesubsidieerde tablet krijgt\koopt, dan wil dat niet zeggen dat de rest ineens veel geld gaat betalen. dat zal namelijk wel moeten aangezien er geen winst uit de app store komt.
[...]
Shuttle st20g5
Dat lijkt me niet zonder meer een gegeven. Voor Windows Phone geld dat ook niet, en Windows RT zit daar dichter tegen aan dat de traditionele Windows. Dus ja, ik acht de kans aanzienlijk dat als Microsoft gaat stunten met de prijs van de Surface, dat andere fabrikanten zich dan geheel afzijdig zullen houden. Acer, Toshiba en HP wachten het nu al af om te kijken of het wel gaat lopen.Caelorum schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:28:
Punt is gewoon dat elk apparaat waar je de naam Windows op zet wel gaat verkopen.
Zowel de Xbox 360 als PS3 zijn met flinke verliezen verkocht, en vooral bij de PS3 heeft het heel lang geduurd voordat dat niet meer zo was. Het feit dat er 7 jaar na dato nog geen nieuwe generatie consoles te bekennen is zou genoeg moeten zeggen: het kost MS en Sony handen vol geld; ze staan er niet om te springen om dat weer te doen. Er gaan ook wel geruchten over rond, maar die kan ik niet zo snel vinden. M'goed, het is ook niet zo relevant allemaal omdat, zoals je zelf ook aangeeft, de situatie totaal niet vergelijkbaar is tussen tablets en gameconsoles.freak1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:37:
please explain? Microsoft heeft er iig geen spijt van, Xbox is marktleidend en is over de gehele levensduur een prima winstgevend platform.
Klopt, maar het is ook niet zo dat HP de tablets nu ineens zo goed verkocht dat ze zich bedachten.freak1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:37:
de HP tablet kon je voor die prijs krijgen omdat HP de voorraad dumpte. niet omdat HP nog heil zag in het product en marktaandeel probeerde te kopen
Zie hierboven
WebOS kun je natuurlijk niet vergelijken met Windows 8. Windows 8 moet een revolutie in tabletland gaan ontketenen en dat kun je alleen bewerkstelligen door agressief te prijzen tov Android en IOS. Voor RT gaan er nauwelijks apps zijn in het begin, dus ik zie dat nog niet heel snel een succes worden. De Pro echter wordt een volwaardige laptopvervanger, die is zakelijk wel zie slagen (en bij sommige enthousiaste consumenten als mezelf). Voor RT moeten ze dus wel met een spectaculaire prijs komen die mensen naar Windows trekt ipv Android/IOS. Dit heeft niks met 'wensen' te maken, want ik ga dat ding sowieso niet kopen. Ik wil die Pro en niets anders.
Uiteindelijk reageer ik alleen op een bericht dat ze 199 dollar zouden worden, en dat ik denk dat dat best zou kunnen (al vermoed ik dat het iets hoger zal worden). Ik moet dan een beetje lachen als mensen het tegenovergestelde gaan beweren zonder ook maar een enkele bron te noemen.
Ten eerste heb ik het nooit over game consoles gehad omdat dit NIETS met de tabletmarkt te maken heeft. Ten tweede heeft niemand spijt van de xbox360, ps3 en Wii die allemaal fantastisch verkocht hebben (en nog steeds worden).Er zijn zat nieuwsberichten dat geen enkel bedrijf substantieel winst maakt op de app stores. App stores komen er vanwege het gebruiksgemak voor de klant, en de controle die bedrijven als Microsoft en Apple zo krijgen over hun ecosysteem. Dus de vergelijken met gameconsoles gaat alvast niet op. Ook hebben consoleboeren nog steeds spijt van de laatste generatie consoles, die met zoveel verlies verkocht zijn. Alle indicatoren zeggen dat dit niet weer gaat gebeuren. Laat staan op een ander platform, waar de winst wel uit het product moet komen.
Dat valt wel mee, want ik ben vermogend genoeg om een tablet te kopen al gaat de pro dadelijk meer dan EUR 1000 kosten.Een andere mogelijkheid is dat Microsoft het verlies incasseert en zo ineens een helemaal mensen aan de Windows 8 wil krijgen. Maar zoals vaker uitgelegd, dit werkt maar gedeeltelijk. De HP WebOS Tablet kon je ook voor $99 krijgen, en dat heeft het platform echt niet gered. Daarnaast is het een slag onder de gordel richting de grootste afnemers van Microsoft, de fabrikanten. Waardoor die helemaal geen W8-tablets gaan maken.
WebOS kun je natuurlijk niet vergelijken met Windows 8. Windows 8 moet een revolutie in tabletland gaan ontketenen en dat kun je alleen bewerkstelligen door agressief te prijzen tov Android en IOS. Voor RT gaan er nauwelijks apps zijn in het begin, dus ik zie dat nog niet heel snel een succes worden. De Pro echter wordt een volwaardige laptopvervanger, die is zakelijk wel zie slagen (en bij sommige enthousiaste consumenten als mezelf). Voor RT moeten ze dus wel met een spectaculaire prijs komen die mensen naar Windows trekt ipv Android/IOS. Dit heeft niks met 'wensen' te maken, want ik ga dat ding sowieso niet kopen. Ik wil die Pro en niets anders.
Uiteindelijk reageer ik alleen op een bericht dat ze 199 dollar zouden worden, en dat ik denk dat dat best zou kunnen (al vermoed ik dat het iets hoger zal worden). Ik moet dan een beetje lachen als mensen het tegenovergestelde gaan beweren zonder ook maar een enkele bron te noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 17-08-2012 11:06 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik heb een aantal reacties een beetje aangepast omdat er wel erg op de man gespeeld werd. Laten we het on-topic houden over de Surface, niet over hoe men reageert. Als je vindt dat iemand echt te ver gaat, meld het dan via de topicreport knop
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ten eerste mijn excuses voor de lompe opmerking die ik maakte, en die nu terecht door PaT is weggehaald.FaceDown schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:44:
Het punt is dat Microsoft zelf in zijn aankondiging aangeeft dat de Surface RT vergelijkbaar met andere ARM-tablets zal worden geprijsd. Als je dan kijkt naar de specificaties, is een vergelijkbare prijs minstens 400 dollar. De enige bron die pleit voor een prijs van 200 dollar is een anonieme, dus m.i. vrij nietszeggend.
De bewijslast ligt in deze dus bij mensen die denken dat de Surface RT echt 200 dollar gaat kosten. Daar wordt geen enkele bron voor gegeven, alleen wat mogelijke redenen, zoals meer verkopen en het terugverdienen met de app store. Die beide punten heb ik geprobeerd te weerleggen door aan te geven dat je met een app store nauwelijks iets verdiend, itt tot bij gameconsoles, waar het idee vandaan komt, en het maar de vraag is of de toegenomen verkopen van de Surface-tablets opwegen tegen de weerstand die het oproept bij OEMs, die nu oneerlijke concurrentie hebben.
De enige reden dat ik een ipad heb gekocht is de prijs van 333 euro bij de media markt Den Haag een aantal maanden geleden...Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:43:
Omdat ook een iPad (v2) al goedkoop < 399 euro te verkrijgen is.
Prijs is hiermee voor het gross geen belemmering.
Voor mij trouwens helemaal niet. Als de 200euro waar is, dan ga ik nog tegen de 500 uitgeven.
Heb er alleen dan 2 ipv 1
Ik ga er echt geen 500 euro voor neertellen, ik gebruik dat ding nog bijna nooit...
De surface voor 199 euro, komt er direct. 400 absoluut niet...
Ik hoop het...Ramon schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:47:
Als het niet gebeurt, dan niet, maar voor 199 euro ben ik de eerste die hem koopt!
Nee, de beslissing was al genomen!Fred-Erik schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:40:
Klopt, maar het is ook niet zo dat HP de tablets nu ineens zo goed verkocht dat ze zich bedachten.
Die tablets waren direct allemaal uitverkocht. Er hebben heel veel mensen (waaronder ikzelf) achter het net gevist...
Verwijderd
De CEO van Lenovo heeft inmiddels 3 tot 400 euro gezegd voor Windows RT tablets.
Dan lijkt 199 euro voor de Surface RT ineens helemaal niet zo raar. (ikzelf ga nog steeds uit van 499, dan kan het alleen maar meevallen. Ik ga er toch een kopen)
Dan lijkt 199 euro voor de Surface RT ineens helemaal niet zo raar. (ikzelf ga nog steeds uit van 499, dan kan het alleen maar meevallen. Ik ga er toch een kopen)
Wat de anonieme bron beweert klinkt vreemd in de oren maar is toch een reële mogelijkheid zoals ik goed onderbouwd heb in mijn vorige post. Nogmaals het is een -mogelijkheid-, ik heb nergens gezegd dat het 100% zeker gaat gebeuren. Het enige dag ik zeg is dat jouw argumenten tegen de stelling niet kloppen.Fred-Erik schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:04:
De bewijslast ligt in deze dus bij mensen die denken dat de Surface RT echt 200 dollar gaat kosten. Daar wordt geen enkele bron voor gegeven, alleen wat mogelijke redenen, zoals meer verkopen en het terugverdienen met de app store. Die beide punten heb ik geprobeerd te weerleggen door aan te geven dat je met een app store nauwelijks iets verdiend, itt tot bij gameconsoles, waar het idee vandaan komt, en het maar de vraag is of de toegenomen verkopen van de Surface-tablets opwegen tegen de weerstand die het oproept bij OEMs, die nu oneerlijke concurrentie hebben.
1.Appstores maken belachelijk veel winst. Kijk eens wat Cydia bij elkaar krijgt met slechts 700 betaalde apps: 250.000 dollar winst per jaar. Cijfers van Apple of Google wil je niet eens weten zo schandalig is het.
2.De appstores zijn wel degelijk bedacht om winst te maken, voornamelijk omdat piraterij veel lastiger wordt. Het is namelijk goed te doen de software alleen nog maar via internet te laten werken. Kijk maar eens hoe steam of battle.net werken.
3.Daarnaast komt het idee van appstores helemaal niet van consoles af, het is rond 2006 begonnen met (Ubuntu) Linux met het programma Synaptic en daarna in steeds meer platformen geïntegreerd. Jij bent hier zelf degene die alleen maar onderbuikgevoel gebruikt in de discussie in plaats van bronnen. Je mag mijn stellingen dus fijn even zelf googelen als je het niet gelooft.
youtube.com/@hisrep
Voor Apple: 108 miljoen dollar sinds de launch van de App store ( 5 jaar, dus 21,6 miljoen per jaar ). Klinkt veel maar is net één (1) procent van de totale winst van Apple sinds de launch van de store. (33 miljard)DeNachtwacht schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:36:
[...]
Wat de anonieme bron beweert klinkt vreemd in de oren maar is toch een reële mogelijkheid zoals ik goed onderbouwd heb in mijn vorige post. Nogmaals het is een -mogelijkheid-, ik heb nergens gezegd dat het 100% zeker gaat gebeuren. Het enige dag ik zeg is dat jouw argumenten tegen de stelling niet kloppen.
1.Appstores maken belachelijk veel winst. Kijk eens wat Cydia bij elkaar krijgt met slechts 700 betaalde apps: 250.000 dollar winst per jaar. Cijfers van Apple of Google wil je niet eens weten zo schandalig is het.
bron: http://www.appleinsider.c...h_1_49_average_price.html
Het lastiger maken van piraterij wordt vooral gedaan om developers aan te trekken, die dan met meer vertrouwen apps gaan bouwen voor jouw store. Voor Apple zit hem de winst toch vooral in het verkopen van hardware, voor Google in het verkopen van advertenties. Overigens zijn er tegenwoordig zoveel apps in Apple's app store dat het zelfs voor developers lastig wordt om winst te maken.2.De appstores zijn wel degelijk bedacht om winst te maken, voornamelijk omdat piraterij veel lastiger wordt. Het is namelijk goed te doen de software alleen nog maar via internet te laten werken. Kijk maar eens hoe steam of battle.net werken.
In tegenstelling tot Apple en Google is Microsoft dan ook al sinds DOS 1.0 gespecialiseerd in winst maken op.. Software! Je kan hierover blijven discussiëren, we zien elkaar weer in dit topic op 1 oktober
youtube.com/@hisrep
Kunnen we weer on-topic gaan? De verdienmodellen van bedrijven mogen jullie in andere topics bespreken, maar niet hier
Is er al wel meer bekend over de verkoop van de Surface, hoe gaat dit nu plaatsvinden in Nederland? Alleen online?
Ik wil hem echt hebben!
Discussie over de prijs, ga ik niet in mee...
Ik hoop op de 199 euro, dan komt hij hier meteen in huis en voor 400 euro niet. Simpel...
Ik wil hem echt hebben!
Discussie over de prijs, ga ik niet in mee...
Ik hoop op de 199 euro, dan komt hij hier meteen in huis en voor 400 euro niet. Simpel...
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door BlakHawk op 20-08-2012 12:34 ]
Zou er op korte termijn ook een 7" versie van de Surface uitkomen?
Shuttle st20g5
nee.Knowuse schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:40:
Zou er op korte termijn ook een 7" versie van de Surface uitkomen?
de gebruikte grootte is volgens Microsoft de "ideale" grootte.
60 TB can not be enough
Zelf heb ik een Galaxy S2 en zou daarom geen 7 inch tablet willen, omdat de schermgrootte / resolutie dan niet veel meer is dan op m'n telefoon.
Dan liever een groter scherm met nog hogere resolutie en een touch cover
Dan liever een groter scherm met nog hogere resolutie en een touch cover
Gadgets FTW!
Steven Sinofsky zit in een restaurant lekker op een Surface tablet te pingelen
Hij heeft verder geen commentaar of reacties op vragen gegeven.
Hij heeft verder geen commentaar of reacties op vragen gegeven.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
jup, het windows management team gebruikt er eentje als echt de dagelijks computer.. en hierboven werd gesuggereerd dat Microsoft kan besluiten dat de Surface er nooit komt.. er zijn 2 productie faciliteiten voor gebouwd, het scherm is custom build voor de Surface.. ik denk dat hij er komt
60 TB can not be enough
Volgens geruchten zijn ze al met Surface 2 bezig, dus ik verwacht ook wel dat de Surface er komtfreak1 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:27:
jup, het windows management team gebruikt er eentje als echt de dagelijks computer.. en hierboven werd gesuggereerd dat Microsoft kan besluiten dat de Surface er nooit komt.. er zijn 2 productie faciliteiten voor gebouwd, het scherm is custom build voor de Surface.. ik denk dat hij er komt
Mijn zegen hebben ze, want ik ben er 1 van die er 1 gaat kopen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik vraag me heel erg af wat de prijs gaat worden. Voor 200 dollar ligt er hier binnen een week na de lancering 1 in huis, wordt hij (veel) duurder, dan wacht ik mogelijk op de Surface 2. Ik gok dat meer mensen op die manier denken. Het is aan MS om te bepalen wat ze belangrijker vinden: zo snel mogelijk een groot platform, met als trade-off dat het potentieel geld gaat kosten per device, of quitte spelen/winst maken op ieder apparaat, met het risico dat minder mensen hem kopen. We zullen het horen, mij kan de introductie in ieder geval niet snel genoeg zijn
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Sorry ik weet dat we het niet over de prijs mogen hebben, maar toch eventjes dit nog: Paul Thurrot over de 199 dollar rumor. http://www.winsupersite.c...steaming-pile-lies-144011
Samenvatting: "It's not gonna happen."
Hij heeft ook de precs en prijslijst van third-party Windows RT tablets gezien en hij zegt dat 199 dollar "less than half the cheapest" zou zijn, dus weten we die prijzen ook meteen min of meer.
Hij heeft ook de precs en prijslijst van third-party Windows RT tablets gezien en hij zegt dat 199 dollar "less than half the cheapest" zou zijn, dus weten we die prijzen ook meteen min of meer.
We mochten het niet over het verdienmodel van bedrijven hebben, maar de prijs is natuurlijk wat andersRamon schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:41:
Sorry ik weet dat we het niet over de prijs mogen hebben, maar toch eventjes dit nog: Paul Thurrot over de 199 dollar rumor. http://www.winsupersite.c...steaming-pile-lies-144011

Punt blijft dat de vroege adaptatie van de Surface voor Microsoft een potentieel make-or-break is: als veel mensen een Surface kopen, dan zal dat ook gevolg hebben op de verkoop van Windows 8. Zo niet, dan bestaat de mogelijkheid dat het hele ecosysteem wat nu voorbereid is instort.
Ik vraag me af hoe de Pro versie zal worden ontvangen t.o.v. de RT. De gemiddelde consument let niet echt op specs, die kijkt naar de prijs, en als de prijs van de Pro ongeveer 2-3 keer zo hoog ligt als die van de RT, dan zal hij geneigd zijn de RT te kopen (om er dan thuis achter te komen dat er geen win32 programma's op gedraaid kunnen worden). Goede voorlichting zal dus een must worden, anders krijg je onwetende klanten die boos gaan doen omdat ze zelf een verkeerde keus hebben gemaakt.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Concurrentie: Samsung presenteert op de IFA (internationale elektronica beurs) in Berlijn deze week een Windows 8 tablet. Via Samsung Notebook op FB
... met een normaal (Win7-stijl) start-menu ...kristan schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:01:
Concurrentie: Samsung presenteert op de IFA (internationale elektronica beurs) in Berlijn deze week een Windows 8 tablet. Via Samsung Notebook op FB
Ik verwacht dat MS ook erg aanwezig zal zijn met de Surface. Dit is natuurlijk een geweldige gelegenheid om te laten zien wat ze in huis hebben en om tech bloggers en journalisten de mogelijkheid te geven om er 1 in handen te nemen.
Volgens mij is Microsoft helemaal niet aanwezig op de IFA.the_shadow schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:45:
Ik verwacht dat MS ook erg aanwezig zal zijn met de Surface. Dit is natuurlijk een geweldige gelegenheid om te laten zien wat ze in huis hebben en om tech bloggers en journalisten de mogelijkheid te geven om er 1 in handen te nemen.
http://www.virtualmarket....2a76a70f5f73b673154bc1e92
Waar haal je dat vandaan? Kan me zo voorstellen dat MS er niet gelukkig van word als fabrikanten dat soort zaken er zelf terug in gaan klussen.EgMaf schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:43:
[...]
... met een normaal (Win7-stijl) start-menu ...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je kan natuurlijk ook als merk aanwezig zijn zonder fysiek zelf met personeel aanwezig te zijn he!HyperioN schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:09:
[...]
Volgens mij is Microsoft helemaal niet aanwezig op de IFA.
http://www.virtualmarket....2a76a70f5f73b673154bc1e92
http://www.engadget.com/2...her-start-menu-windows-8/BM schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:18:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Kan me zo voorstellen dat MS er niet gelukkig van word als fabrikanten dat soort zaken er zelf terug in gaan klussen.
Dat gaat over samsungs al in ones. Ik denk dat de regels voor Windows rt hardware een stuk strenger zijn.
Hmmz, oke dan
In Windows RT is volgens mij geeneens een classic desktop aanwezig, dus dat probleem is simpel opgelostRamon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:46:
Dat gaat over samsungs al in ones. Ik denk dat de regels voor Windows rt hardware een stuk strenger zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
We hadden het over Samsung Tablets met Windows 8. Dat hoeven dus helemaal niet RT tablets te zijn...Ramon schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:46:
dat kunnen geen RT tablets zijn aangezien daar geen desktop interface inzit..EgMaf schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
We hadden het over Samsung Tablets met Windows 8. Dat hoeven dus helemaal niet RT tablets te zijn...
60 TB can not be enough
Sterker nog, we hebben het hier over Microsoft Surface tablets. Alle andere Win 8 Pro/RT tablets mogen hun eigen topic krijgenEgMaf schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
We hadden het over Samsung Tablets met Windows 8. Dat hoeven dus helemaal niet RT tablets te zijn...
Ik kwam net dit filmpje tegen. Het is toch geniaal dat spellen op de Unreal Engine 3 op deze manier kunnen draaien.
Het gaat dus niet om de mobiele versie van de engine, zoals gebruikt voor iPad en Android apparaten, maar om de volledige versie.
Ik hoop dat er snel wat extra bericht vanuit Microsoft gaat komen wat betreft dit apparaat.
Edit: Dit is geen Surface, wat ik initieel dacht, dit is een SUS Vivo Tab RT die gebruik maakt van een NVIDIA Tegra 3. Aangezien de Surface deze ook aan boord heeft, zal de performance gelijk zijn.
Ik hoop dat er snel wat extra bericht vanuit Microsoft gaat komen wat betreft dit apparaat.
Edit: Dit is geen Surface, wat ik initieel dacht, dit is een SUS Vivo Tab RT die gebruik maakt van een NVIDIA Tegra 3. Aangezien de Surface deze ook aan boord heeft, zal de performance gelijk zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door the_shadow op 30-08-2012 12:01 ]
Ik verwachtte niet dat er veel ondersteuning voor games zou komen op RT, maar als UE3 er nu al op draait... Zou er ook een DirectX versie voor RT komen? (draait niet standaard lijkt me)
Que? Die UE3 demo is de DirectX9 variant. Natuurlijk draait DirectX wel op RT. Dat is namelijk 1 van de core technologieën van Windows en een van de paradepaardjes van MS. Overigens zit dus op de Xbox ook DirectX. Windows 8 bevat btw DirectX 11.1. Zelfs WP7 bevat (managed) DirectX.Jarrean schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:12:
[....] Zou er ook een DirectX versie voor RT komen? (draait niet standaard lijkt me)
Is het in dat opzicht dan pas de eerste stap en kunnen we dan ook nog DX11 engines zien op de RT variant?
Zover ik begeep komen ze pas in 2013 met de Wayne Tegra3 die ook DX11 support zou hebben, tot die tijd lijkt me het dan nog niet mogelijk?
Zover ik begeep komen ze pas in 2013 met de Wayne Tegra3 die ook DX11 support zou hebben, tot die tijd lijkt me het dan nog niet mogelijk?
Hmm, had ik eigenlijk moeten wetenCaelorum schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:19:
[...]
Que? Die UE3 demo is de DirectX9 variant. Natuurlijk draait DirectX wel op RT. Dat is namelijk 1 van de core technologieën van Windows en een van de paradepaardjes van MS. Overigens zit dus op de Xbox ook DirectX. Windows 8 bevat btw DirectX 11.1. Zelfs WP7 bevat (managed) DirectX.
Geen idee hoe het met de hardware zit. Softwarematig staat er in ieder geval niets in de weg.SinergyX schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:31:
Is het in dat opzicht dan pas de eerste stap en kunnen we dan ook nog DX11 engines zien op de RT variant?
De Surface is nog niet uit, maar de knock-offs worden nu al geintroduceerd: Neowin: Someone's selling a fake Microsoft Surface tablet, runs Android
Typisch om het ding een "Windows PAD" te noemen, en er dan Android op te zetten
Typisch om het ding een "Windows PAD" te noemen, en er dan Android op te zetten
Iemand nog een gratis Surface tablet? Dan is het nu tijd te solliciteren bij MS
Bron
Verwijderd
Heeft er iemand een idee wanneer er meer informatie beschikbaar komt over de surface rt? Het is straks alweer oktober
Wat voor informatie zou je nog willen weten dan?Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:23:
Heeft er iemand een idee wanneer er meer informatie beschikbaar komt over de surface rt? Het is straks alweer oktober
Prijs en beschikbaarheid..Ramon schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:51:
[...]
Wat voor informatie zou je nog willen weten dan?
Verwijderd
De batterijduur hier heb ik nog niks over kunnen vinden. De prijs maar daar wachten denk ik wel meer mensen op . Ook wil ik weten of als het ding aan de oplader hangt dat er geen stroom van de batterij zeg maar meer word gebruikt.
Hou het volgende maar aan: 499 voor de 32GB versie, 599 voor de 64GB versie. Dan zal de teleurstelling meevallen straks als eind oktober alles in de winkels ligt.
Van de surface weet ik het niet precies, maar de range van alle Windows RT tablets is ongeveer onderstaand:Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:17:
De batterijduur hier heb ik nog niks over kunnen vinden. De prijs maar daar wachten denk ik wel meer mensen op . Ook wil ik weten of als het ding aan de oplader hangt dat er geen stroom van de batterij zeg maar meer word gebruikt.
Batterijtijd:
- HD video playback, 8h met een 25Wh batterij tot 13h met een 43Wh batterij
- Connected standby met één e-mailadres: 320h (oftewel 13 dagen) bij 25Wh tot 409h (oftewel 17 dagen) bij 43Wh
En dit is op prototype hardware dus het kan nog veel beter worden. Staat overigens gewoon hier.
Ik denk (hoop met al mijn hopen) dat de batterij in de Surface niet removable is, anders krijg je weer zo'n crappy los blok of een slappe cover, dus ik vraag me af hoe het relevant is dat er geen stroom van de batterij wordt gebruikt?
Op Engadget staan wel een redelijk aantal foto's, waaronder deze:Ramon schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:35:
[...]
Ik denk (hoop met al mijn hopen) dat de batterij in de Surface niet removable is, anders krijg je weer zo'n crappy los blok of een slappe cover, dus ik vraag me af hoe het relevant is dat er geen stroom van de batterij wordt gebruikt?

Als hij al een verwijderbare batterij heeft, dan zit hij onder de kickstand.
Verwijderd
Maakt mij ook niet uit of ie removable is maar (hoe leg ik het uit
) dat je met een knop (software of hardware) zo kan doen dat hij geen stroom pakt van de batterij en alleen de adapter. Dit om de batterij te sparen van zoveel keer opladen. Dit bedoel ik vooral als ik op school of thuis zit. Dus om de levensduur te verlengen zeg maar
.
Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Heb mij speciaal voor deze topic op tweakers aangemeld
Maar komt er nog binnenkort een event waarbij er meer informatie word vrijgegeven?
Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel. Heb mij speciaal voor deze topic op tweakers aangemeld
Maar komt er nog binnenkort een event waarbij er meer informatie word vrijgegeven?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 16:54 ]
Bij mijn weten is er nog niets officieel aangekondigd, maar er zijn sterke geruchten dat de Surface RT tegelijk met Windows 8 (eind oktober) officieel beschikbaar komt. Vraag is wel (ook) nog in welke landen dat dan zal zijn (voor de RT)Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:50:
Dat is natuurlijk alleen nodig als ze slechte hardware erin zouden stoppen. Een goede batterij met een goede oplaadcircuit en fatsoenlijke software zou moeten voorkomen dat de levensduur enorm wordt verkort.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:50:
Maakt mij ook niet uit of ie removable is maar (hoe leg ik het uit) dat je met een knop (software of hardware) zo kan doen dat hij geen stroom pakt van de batterij en alleen de adapter. Dit om de batterij te sparen van zoveel keer opladen. Dit bedoel ik vooral als ik op school of thuis zit. Dus om de levensduur te verlengen zeg maar
. [...]
geen geruchten hoor, ben te lui om te zoeken, 26 okt is launch van zowel windows als de tablet..EgMaf schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:47:
[...]
Bij mijn weten is er nog niets officieel aangekondigd, maar er zijn sterke geruchten dat de Surface RT tegelijk met Windows 8 (eind oktober) officieel beschikbaar komt. Vraag is wel (ook) nog in welke landen dat dan zal zijn (voor de RT)
60 TB can not be enough
Ik zei het toch 
bron: http://www.neowin.net/new...-down-19999-surface-rumorAlthough he [Ballmer] mentions that the price of the upcoming tablet has not yet been announced, he thinks the device will run somewhere between $300 and $800.
[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 16-09-2012 17:19 ]
300 is nog steeds een mooie prijs lijkt mij.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.