Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
c70070540 schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:19:
300 is nog steeds een mooie prijs lijkt mij.
"Somewhere between 300 and 800" kan nog steeds 500 zijn he.

[ Voor 58% gewijzigd door Ramon op 16-09-2012 17:27 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maar het kan ook afhankelijk zijn van het type Surface. Een 32 gb RT voor rond de 300 is prima, net zoals een 128 GB professional voor 800 euro erg mooi zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 12:29
Sj44k13 schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:40:
Maar het kan ook afhankelijk zijn van het type Surface. Een 32 gb RT voor rond de 300 is prima, net zoals een 128 GB professional voor 800 euro erg mooi zal zijn...
Het is me nogal onduidelijk of hij alleen de RT bedoelt, of ook de PRO. Als hij het alleen over RT heeft, dan valt er nog steeds niks zinnigs over de prijs te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Afgaande op de prijs spreiding, lijkt het mij dat plausibel de goedkoopste RT tablet rond de 300 zal kosten en de duurste pro rond de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
Microsoft zei er ook nadrukkelijk bij dat mensen prima bereid zijn om voor een goed en stevig product de prijs van een iPad te betalen. Het zou mij niets verbazen als de Pro rond dat prijssegment zal bevinden (600-800). De RT-variant zal vermoed ik geen 300 euro kosten. Denk dat we eerder aan de 400-500 moeten denken als we vergelijkbare Android-varianten bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 17-09-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 300$ die Ballmer noemt is wel verwarrend. Ik hou het nog steeds voor de Surface (RT dus) op 500 inclusief keyboard. Nog een dikke maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 launch event
http://www.theverge.com/2...nch-new-york-october-25th
.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Robkazoe schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:08:
Microsoft zei er ook nadrukkelijk bij dat mensen prima bereid zijn om voor een goed en stevig product de prijs van een iPad te betalen. Het zou mij niets verbazen als de Pro rond dat prijssegment zal bevinden (600-800). De RT-variant zal vermoed ik geen 300 euro kosten. Denk dat we eerder aan de 400-500 moeten denken als we vergelijkbare Android-varianten bekijken.
De Samsung GT 2 en de Asus Transformer zitten anders wel op 300 euro (16GB, WiFi). Als MS op 400-500 gaat zitten, excl toetsenbord, dan prijzen ze zichzelf redelijk uit de markt. Om een stevige voet aan de grond te krijgen op tablet gebied zullen ze agressief moeten concurreren, en dat zal met name op prijs-gebied zijn.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rumour: Microsoft Surface coming to Australia October 26th via national retail chain
http://microsoft-news.com...ia-national-retail-chain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Begin steeds meer en meer zin te hebben in Windows (Phone) 8 (RT). Maar wanneer komen ze nu eens met details naar buiten. Of gaan ze ala Apple zometeen een presentatie eind oktober houden en zeggen dat het de volgende dag in de winkel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:39
If, like me, you thought Microsoft would price Windows RT competitively, you were wrong: A leaked slide from Asus says that its Vivo Tab RT, due to be released alongside Windows RT at the end of October, will start at $600. Unbelievably, this is $100 more than the iPad 3, and a full $200 more than the iPad 2 or Galaxy Tab 2 10.1.
Gaat niet over Surface, maar ze hebben wel een punt... Denk niet dat MS er ver onder zal gaan zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 18-09-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

the_shadow schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:11:
De Samsung GT 2 en de Asus Transformer zitten anders wel op 300 euro (16GB, WiFi). Als MS op 400-500 gaat zitten, excl toetsenbord, dan prijzen ze zichzelf redelijk uit de markt. Om een stevige voet aan de grond te krijgen op tablet gebied zullen ze agressief moeten concurreren, en dat zal met name op prijs-gebied zijn.
Afhankelijk wat er natuurlijk inzit. Een Note tegen een Tab (10.1) is bijna 200 euro verschil, maar is aardig te rechtvaardigen door de specs en extra features. Vergeet niet dat de nieuwe Transformer ook 600 euro ging bij release.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Zo duur is 599,- dollar niet. Even duur als de iPad 32GB. En je krijgt meer waar je bij Apple a) extra voor moet betalen en b) los in je tas/jas mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer 600 euro is dan toch niet zo competitief zoals ze eerder zeiden? Ik zeg dit omdat ik er max 500 voor over heb. Maarja misschien toch bijstellen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ben zelf eigenlijk wel mee eens dat ik 600 dolar niet erg scherp vindt. Heb het er wel voor over, maar zat meer te denken aan de prijs/kwaliteit verhouding van de Nexus tab die Google recent heeft uitgebracht. Als je dat vertaalt naar de Surface RT, dan zou 400 dollar een goede prijs zijn. Want dan heb je gewoon een killer tablet voor een zeer scherpe prijs waar zelfs de 10" high end tabs van Android en Apple niet tegenaan kunnen concurreren (iets wat de Nexus dus in het 7" segment doet). 500 dollar zit je meer in het normale prijssegment van de middle/highend van de Androids, 600 dollar zit je highend bij Apple in het vaarwater.

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Het is wel apart dat een maand voor de release nog geen (richt)prijzen zijn gegeven. het is dan ook de belangrijkste keuze die ze moeten maken. Begin steeds banger te worden voor een relatief hoge prijssegment (ala de iPad) dan de lagere. Als men een lage prijs in gedachte had dan was dat allang bekend geweest om hype te bouwen. Een hoge prijs ver van te voren aankondigen zorgt alleen maar dat mensen andere producten kiezen.

• Ramon
Hidde schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:13:
Het is wel apart dat een maand voor de release nog geen (richt)prijzen zijn gegeven. het is dan ook de belangrijkste keuze die ze moeten maken. Begin steeds banger te worden voor een relatief hoge prijssegment (ala de iPad) dan de lagere. Als men een lage prijs in gedachte had dan was dat allang bekend geweest om hype te bouwen. Een hoge prijs ver van te voren aankondigen zorgt alleen maar dat mensen andere producten kiezen.
Ballmer heeft al tijden geleden gezegd dat ze gaan concurreren op features en niet op prijs. De enige logische conclusie die je daar uit kan halen is dat hij even duur wordt als zijn concurrenten, maar dan met (blijkbaar) meer, of betere, features.

Dus ja die 200/300/400 kan je gewoon vergeten. De Surface RT 32GB gaat even duur zijn als de iPad 32GB en de Surface RT 64GB even duur als de 64GB iPad.

Nou kan het ondertussen ook nog zijn dat Apple een nieuwe iPad released, waardoor de prijzen van de iPad 3 omlaag gaan en dan zal er dus, gok ik, een prijspunt gekozen worden die ws. ergens tussen dat van de 3 en de 4 inligt.

=edit=
Je moet ook niet vergeten dat mensen aan dure producten een intrinsieke waarde hangen, slechts omdat het duur is. Als je een imago wil opbouwen van kwaliteit (wat volgens mij wel een van de doelen is van MS met de Surface), dan kan je gewoon niet aankomen met een tablet van 200 euro want mensen zijn gewend dat aan kwaliteit een prijskaartje hangt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 22-09-2012 12:33 ]

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Met nog maar ongeveer een maand te gaan, zou het toch wel fijn zijn als er een prijs bekend gaat worden ....

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ben ook vooral benieuwd of de RT versie een serieuze kandidaad zou kunnen zijn om een desktop of laptop te vervangen voor mensen die voornamelijk internetten, documentje typen en een enkele keer iets afdrukken. Hopelijk is de afdrukondersteuning wel standaard.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ursamajor schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:14:
Ben ook vooral benieuwd of de RT versie een serieuze kandidaad zou kunnen zijn om een desktop of laptop te vervangen voor mensen die voornamelijk internetten, documentje typen en een enkele keer iets afdrukken. Hopelijk is de afdrukondersteuning wel standaard.
Je kan het proberen door een tablet te nemen, Windows 8 te installeren en geen win32-apps te installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ramon schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:40:
[...]

Je kan het proberen door een tablet te nemen, Windows 8 te installeren en geen win32-apps te installeren :p
Niet helemaal, Office 2013 is nog niet uit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
Sebazzz schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:50:
[...] Niet helemaal, Office 2013 is nog niet uit.
De preview versie wel. Die werkt hier perfect zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
http://www.wpcentral.com/...-2-be-priced-799-keyboard

De eerste prijs lijkt binnen. 800 euro voor een pro tablet met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat gaat over Lenovo, heeft helemaal niets met de Surface te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Avalaxy schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:25:
En dat is met een Atom erin, die niet eens snel genoeg zijn om Windows 8 vloeiend te draaien, volgens t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm, net nog even verder wezen zoeken en dit interessante artikel gevonden.
Printen in windows 8 wordt een stuk makkelijker zonder installatie van drivers (voor in ieder geval de huidige printers).
Begin steeds enthousiaster te worden... Nu alleen de prijzen nog :-s

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Avalaxy schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:25:
Klopt, maar aangezien er nog geen prijzen bekend zijn van welke andere tabs met W8 (RT/Pro) is dit denk ik wel interessant. Geeft een aardige indicatie en moet zeggen, vind het nog meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Ursamajor schreef op zondag 23 september 2012 @ 16:10:
Hmm, net nog even verder wezen zoeken en dit interessante artikel gevonden.
Printen in windows 8 wordt een stuk makkelijker zonder installatie van drivers (voor in ieder geval de huidige printers).
Begin steeds enthousiaster te worden... Nu alleen de prijzen nog :-s
Ik heb sinds een paar maanden de preview van windows 8 op mn laptop draaien
en waar ik met windows 7 veel moeite moest doen om mijn all in one printer (hp2355) aan de gang te krijgen (scannen ging al helemaal niet) , heeft windows 8 out of the box alle drivers al beschikbaar
toen ik hem aansloot op mijn laptop werd ie meteen herkend en kon ik met de standard software die al in de windows 8 zit printen en scannen.
Dus wat dat betreft een vooruitgang

voor mij moet een tablet een echte laptop vervanger worden
het word dus absolut de windows 8 versie en dus geen rt dus ben bang dat het aardig wat centen gaat kosten.

De surface is zoals ze hem gepresenteerd hebben 1 van de favorieten , alles hangt voor mij af van een combinatie van prestaties prijs en hoe dik of zwaar ie is verder ben ik benieuwd hoe warm ze zullen worden

dus ben echt benieuwd naar na 25 october als de reviews uit gaan komen van de verschillende tablets
en of de "surface" een vergelijkbare tablet is, of dat ie boven de rest gaat uitsteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tikkeltje oud maar misschien leuk om te lezen.
Zo draag ik ook wat bij aan deze topic. Vraag me af waarom ze alleen nog maar mogen kijken. :P

http://www.theverge.com/2...s-8-developers/in/2293029

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 16:06 ]

Verwijderd

Leuk stukje over resolutie en de voor en nadelen:
http://www.theverge.com/2...ina-display-than-the-ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:16
Is het eigenlijk al zeker dat de Surface Pro pas in januari komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
artie16 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:10:
Is het eigenlijk al zeker dat de Surface Pro pas in januari komt?
Bij de aankondiging was gezegt dat ie 90 dagen na de release van Windows 8 beschikbaar zou komen. Een snel rekensommetje komt dan inderdaad op ongeveer januari uit ja :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk het gaat nu een beetje beginnen :D
Deze maand gaat zo lang duren.
http://www.wpcentral.com/...tted-washington-dc-subway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dachten jullie hiervan?
http://www.microsoft.com/nl-nl/default.aspx
Klik op produkten
En dan onder 'meer producten'......Surface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 07-10 22:02
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:08:
Wat dachten jullie hiervan?
http://www.microsoft.com/nl-nl/default.aspx
Klik op produkten
En dan onder 'meer producten'......Surface!
Die je vervolgens doorstuurt naar de en/us website. Volgens mij zegt zo'n linkje erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje tegenstrijdig met dit bericht dan :P
nieuws: Microsoft zet 'Surface' op Nederlandse site

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Schijnbaar komt er dan toch nog deze maand een Windows 8 (non-RT) tablet uit:
http://www.engadget.com/2...a-w700-windows-8-pricing/

Ik ben zelf echter niet zo gecharmeerd van Acer, maar wel groot formaat en complete win8 op release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En $800 ( = ~700euro? ) is best netjes inclusief dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Zorgen dat je in de USA bent de 26e als je er eentje snel wilt hebben:

Microsoft has started sending out invites to a special "Surface Reception" event on October 25th. Alongside a Windows 8 introduction, the software giant will launch its highly anticipated tablet at midnight on October 26th ; according to a company spokesperson. Some of Microsoft's holiday pop-up stores will open for the Surface launch at midnight, with other Microsoft Stores selling the tablet on October 26th.

http://www.theverge.com/2...-midnight-on-october-25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Mja, een surface zou cool zijn, maar om er nou voor naar de VS te reizen... Importeren vind ik al zo'n gedoe, laat staan een retourtje VS ;)

Die Acer ziet er specswise erg goed uit, met naar mijn mening goede hardware voor die prijs. Vergelijk het bijvoorbeeld met de Thinkpad Tablet 2 die ook voor ongeveer 800 euro te koop zou zijn... Het scherm met hogere resolutie en de krachtigere processor spreken erg in het voordeel van de Acer, maar toch heb ik mijn twijfels bij de kwaliteit, en vind ik het gebrek van een toetsenborddock te groot om hem zo te kopen.

De Surface staat dus nog steeds bovenaan het lijstje voor mij, samen met de Vivo van Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heb ik al zover dat, mocht het nodig zijn, een tripje naar NY met z'n 2en een optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 149% gewijzigd door RoD op 06-10-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 06-10-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhwendel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 04:35
Mogelijk meer duidelijkheid over de prijs: http://www.tabletsmagazin...tablet-350-dollar-kosten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Laten we het hopen. De vertaling van 350 dollar naar 270 euro zal waarschijnlijk niet op gaan, dollar -> euro gaat meestal niet met de wisselkoers mee, maar gewoon 1-op-1.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik blijf bij mijn mening :)
Ramon schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:28:
[...]
De Surface RT 32GB gaat even duur zijn als de iPad 32GB en de Surface RT 64GB even duur als de 64GB iPad.
[...]
Misschien dat ze er 50 of 100 euro onder gaan zitten, maar 350 is bijna de helft goedkoper dan de pricewatch: Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 32GB Zwart. Wekt niet echt vertrouwen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

De website Dummies.com heeft ook een prijs laten vallen:
Daarnaast krijgen de winnaars ook "Windows 8 for Dummies" en "Surface for Dummies". Dummies.com wist te melden dat dit alles bij elkaar een winkelwaarde heeft van 350 dollar. Vorige Dummies-boeken kosten normaliter zo'n 25 dollar, dus als we hier een simpele rekensom gaan maken dan komt dit uit op een bedrag van 300 dollar.
Ik kan me niet voorstellen dat hij even duur gaat worden als de iPad. De Surface Pro wel (beginnende bij 700 euro gok ik), maar de RT moeten ze wel lager prijzen om voet aan de grond te krijgen in de tablet markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Als ik bijvoorbeeld heel naief de specs intik van wat ik weet over de Surface RT, dan komen er 2 (Android) tablets uit, waarvan de ene geprijsd is op 395,- euro en de andere op 617,- euro. Zie hier Nou weet ik niet zoveel van Android tablets, maar ze zijn vaak wel goedkoop (omdat ze weinig verkocht worden gaan de prijzen snel
omlaag).

Als je bedenkt dat die 2 tablets

a) een lagere resolutie hebben dan de alle Windows RT tablets (1280*800 vs 1366*768)
b) de helft minder geheugen hebben dan de Windows RT tablets (1GB vs 2GB)
c) een kleiner scherm hebben dan de Surface RT (10,1" vs 10.6")
d) Android draaien (is goedkoper dan Windows RT)
e) geen ingebouwde steun hebben (zoals in de Surface, wat ook waarde toevoegt)

Dan is een prijs van 350,- toch wel erg laag of niet?
the_shadow schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:36:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat hij even duur gaat worden als de iPad. De Surface Pro wel (beginnende bij 700 euro gok ik), maar de RT moeten ze wel lager prijzen om voet aan de grond te krijgen in de tablet markt.
De Surface RT is niet bedoeld om voet aan de grond te krijgen maar om te laten zien wat voor leuks er mogelijk is met Windows RT en wat MS graag zou willen zien in Windows 8/RT producten. De prijsgeruchten over Asus RT modellen zijn ook 599,- (dollar dan wel) voor het 32GB model, dus met 350 zou MS Asus uit de markt drukken.

En de Surface Pro heeft zoveel meer features (o.a. digitizer support is een big deal voor veel mensen) als een iPad, dat het me sterk lijkt dat ze die hetzelfde zullen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Ramon schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:58:

[...]
De Surface RT is niet bedoeld om voet aan de grond te krijgen maar om te laten zien wat voor leuks er mogelijk is met Windows RT en wat MS graag zou willen zien in Windows 8/RT producten. De prijsgeruchten over Asus RT modellen zijn ook 599,- (dollar dan wel) voor het 32GB model, dus met 350 zou MS Asus uit de markt drukken.

En de Surface Pro heeft zoveel meer features (o.a. digitizer support is een big deal voor veel mensen) als een iPad, dat het me sterk lijkt dat ze die hetzelfde zullen prijzen.
Dit ben ik niet met je eens. De Surface RT is er in mijn ogen om de plek van de iPad over te nemen, de Pro om de Ultrabooks te vervangen. Om dat eerste te doen moet je niet op dezelfde prijs gaan zitten, dan gaan mensen voor de naamsbekendheid, en kopen ze dus een iPad. Om dat tweede te doen moet er meer geboden worden dan de huidige generatie Ultrabooks, maar wel voor dezelfde prijs.

Had MS willen laten zien wat er allemaal mogelijk was met 8/RT producten, dan hadden ze niet zo'n geheim rond de lancering gehangen, inclusief een viral marketing campagne door middel van graffiti in grote Amerikaanse steden. Ze willen een hype creëren, en dat doe je niet voor een referentieproduct.

Ik ben het met je eens dat de specs insinueren dat het een apparaat wordt wat even duur is als de iPad, maar vergeet voor het gemak even niet dat Apple een marge van +/- 51% op de iPad heeft. Zo is het verschil tussen de twee iPad schermen (iPad 2 vs iPad 3) slechts 30 dollar aan ruw materiaal (dus 87 dollar voor een 2,048x1,536 scherm). Geheugen kost ook geen drol. Als ze willen, kan Apple de nieuwe iPad voor $316.05 op de markt hebben en geen verlies draaien. Als MS geen winst wil maken, maar voet aan de grond wil krijgen, dan kunnen ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Het is inderdaad een groot voordeel dat de windows (en android) tablets hebben tov apple tablets. Concurrentie tussen de aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

the_shadow schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:36:

[...]

De pro gaat wel duurder worden dan 700 denk ik (hoop van niet, dit lijkt me de ideale tablet namelijk). Hij krijgt de specs van een ultrabook en dus zal deze ook wel ongeveer gelijk geprijsd worden (+1000 dus).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 15:37
Het zou natuurlijk kunnen dat Asus een beetje buf poker speelt en door deze hoge prijs probeer MS onder druk te zetten.
Denk dat een hoge prijs niet gaat werken voor een RT tablet, veel mensen zullen denken: waarom top geld uitgeven voor een tablet waarop niet eens het volledige besturingssysteem draait. Persoonlijk zal ik geen RT tablet kopen als ie boven de 400 euro is.
Ramon schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:58:

[...]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Knowuse schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:54:
Het zou natuurlijk kunnen dat Asus een beetje buf poker speelt en door deze hoge prijs probeer MS onder druk te zetten.
Denk dat een hoge prijs niet gaat werken voor een RT tablet, veel mensen zullen denken: waarom top geld uitgeven voor een tablet waarop niet eens het volledige besturingssysteem draait. Persoonlijk zal ik geen RT tablet kopen als ie boven de 400 euro is.

[...]
Asus zal een product willen hebben waar ze winst op maken, iets wat natuurlijk niet anders kan bij een hardware leverancier. Microsoft heeft niet de ambitie om dit te worden, dus hoge winst maken op hardware is, denk ik, minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 07-09 09:49
Knowuse schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:54:

[...]
Windows RT is wel degelijk een volledig besturingssysteem..

Ik ga persoonlijk wel voor de RT variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Epiphany schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

Windows RT is wel degelijk een volledig besturingssysteem..

Ik ga persoonlijk wel voor de RT variant!
Ik denk dat hij bedoelt dat er geen x86-64 programma's op Windows 8 RT draaien, en wel op de reguliere Windows 8 (die op de Surface Pro staat). Ik ben het wel met je eens dat ook RT een zeer volledig OS is, en de toevoeging van Office 2013 vind ik ook wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Office 2013 zonder Outlook dan toch.
Gelukkig is de Mail/Calendar app inmiddels al wel wat beter geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
the_shadow schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:25:
[...]

Dit ben ik niet met je eens. De Surface RT is er in mijn ogen om de plek van de iPad over te nemen, de Pro om de Ultrabooks te vervangen. Om dat eerste te doen moet je niet op dezelfde prijs gaan zitten, dan gaan mensen voor de naamsbekendheid, en kopen ze dus een iPad. Om dat tweede te doen moet er meer geboden worden dan de huidige generatie Ultrabooks, maar wel voor dezelfde prijs.
Aangezien Ballmer zei dat ze "op features concurreren en niet op prijs" (die uitspraak alleen al zou iedereen toch duidelijk moeten maken dat het ding geen lage prijs heeft? ik snap dan ook de terugkerende discussie niet zo....), kan je nog steeds de prijs hetzelfde houden en toch meer bieden.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/ncdiftvft/compare.jpg
(overigens denk ik niet dat de surface RT de touchcover meegeleverd krijgt, aangezien er meerdere kleuren zijn, maar dat doet niets af aan de andere dingen die wel degelijk included zijn)

Zelfs al zou de Surface RT 32GB even veel als een iPad 32GB kosten, dan issie nog steeds goedkoper (jaja!)
Had MS willen laten zien wat er allemaal mogelijk was met 8/RT producten, dan hadden ze niet zo'n geheim rond de lancering gehangen, inclusief een viral marketing campagne door middel van graffiti in grote Amerikaanse steden. Ze willen een hype creëren, en dat doe je niet voor een referentieproduct.
Je hebt gelijk, hier had ik helemaal niet aan gedacht. Zoveel reclame maken voor Surface is niet consistent met alleen een referentiemodel te willen maken.
Ik ben het met je eens dat de specs insinueren dat het een apparaat wordt wat even duur is als de iPad, maar vergeet voor het gemak even niet dat Apple een marge van +/- 51% op de iPad heeft. Zo is het verschil tussen de twee iPad schermen (iPad 2 vs iPad 3) slechts 30 dollar aan ruw materiaal (dus 87 dollar voor een 2,048x1,536 scherm). Geheugen kost ook geen drol. Als ze willen, kan Apple de nieuwe iPad voor $316.05 op de markt hebben en geen verlies draaien. Als MS geen winst wil maken, maar voet aan de grond wil krijgen, dan kunnen ze dat doen.
Maar MS wil geen voet aan de grond krijgen, MS wil dat OEMs mooie hardware gaan maken zodat ze licenties kunnen verkopen aan de OEM's.

Daarnaast Als MS een surface RT voor 200,- 350,- of wat voor lage prijs op de markt gaat brengen, wat voor reden is er dan nog voor Samsung, Acer, Asus, Dell, Nokia etc om met een tablet te komen? Die kunnen het dan wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ramon schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:39:
[...]
Je hebt gelijk, hier had ik helemaal niet aan gedacht. Zoveel reclame maken voor Surface is niet consistent met alleen een referentiemodel te willen maken.
Vergeet niet dat Microsoft inzet op de vernieuwding van hun gehele (consumer / end user) portfolio: Windows / Surface / Phone / Office365 (en volgend jaar vast ook Xbox).

Dus elke reclame voor een van de componenten is meer gericht op het hele platform dan alleen dat ene device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ramon schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:39:
[...]
(overigens denk ik niet dat de surface RT de touchcover meegeleverd krijgt, aangezien er meerdere kleuren zijn, maar dat doet niets af aan de andere dingen die wel degelijk included zijn)
Daar haal je nog wel een aardig punt aan. Dit vermoeden heb ik zelf namelijk ook. Volgens mij word er door bijna iedereen maar blind vanuit gegaan dat er zo'n cover meegeleverd gaat worden, maar ik betwijfel het ten zeerst. Als dat al zo is vermoed ik dat dat alleen voor de Pro versie gaat zijn. De vraag blijft dan natuurlijk wel over hoeveel zo'n cover gaat kosten. Als dat ook nog iets van 100 euro gaat zijn word het al bij al toch nog prijzig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Open ik net de bol.com Windows 8 app, swipe ik naar de sectie computers, zie ik dat het bij deze sectie horende plaatje een halve Surface is. Stille hint dat Bol.com in NL de Surface gaat verkopen?!
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
BM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Daar haal je nog wel een aardig punt aan. Dit vermoeden heb ik zelf namelijk ook. Volgens mij word er door bijna iedereen maar blind vanuit gegaan dat er zo'n cover meegeleverd gaat worden, maar ik betwijfel het ten zeerst. Als dat al zo is vermoed ik dat dat alleen voor de Pro versie gaat zijn. De vraag blijft dan natuurlijk wel over hoeveel zo'n cover gaat kosten. Als dat ook nog iets van 100 euro gaat zijn word het al bij al toch nog prijzig :)
Ik weet niet waarom je denkt dat iedereen er vanuit gaat, maar ik ga er in ieder geval niet van uit :)
Prijs rond de 70-100 euro klinkt inderdaad niet vreemd, en waarom ook niet. De RT is duidelijk bedoeld als iPad / Android tablet killer, en daar zit meestal toch ook geen keyboard-cover bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
EgMaf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:09:
[...]

Ik weet niet waarom je denkt dat iedereen er vanuit gaat, maar ik ga er in ieder geval niet van uit :)
Prijs rond de 70-100 euro klinkt inderdaad niet vreemd, en waarom ook niet. De RT is duidelijk bedoeld als iPad / Android tablet killer, en daar zit meestal toch ook geen keyboard-cover bij?
True, maar wellicht omdat MS de boel als 1 geheel presenteerde dat mensen er van uit gingen dat het 1 'set' zou zijn. Geen idee eigenlijk waarom ik dacht dat iedereen dat zou denken :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch gewoon dat er een basismodel komt zonder en een model met touch cover :?
Marketing technisch is een model zonder en daardoor goedkoper wel zo slim. Die prijs zal overal rond gaan en voor velen de maatstaf zijn of een Surface "goed" geprijsd is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Uit onderzoek (vergeef me de bron even, ik geloof dat het bij een TED-Talk langskwam) worden duurdere varianten (zoals hier de RT met touchcover) beter verkocht als er ook een goedkopere versie aangeboden wordt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38
EgMaf schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:51:
Uit onderzoek (vergeef me de bron even, ik geloof dat het bij een TED-Talk langskwam) worden duurdere varianten (zoals hier de RT met touchcover) beter verkocht als er ook een goedkopere versie aangeboden wordt...!
meen me dat dit een ontwikkeling is die door nikon heel lang geleden ingevoerd werdt. Die maakte als eerste een dure variant camera en een goedkope. Daarvoor wilde iedereen het maximale uit hun product melken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Acer W510 staat inmiddels op dixons.nl als preorder voor €499. Inclusief keboard dock.

Over de Surface: op wmpoweruser.com staat het gerucht dat Microsoft een eigen fabriek heeft gebouwd speciaal voor de Surface.
http://wmpoweruser.com/ru...-produce-surface-tablets/
Een stukje uit die post:
Microsoft has built a dedicated factory in China to produce its new range of Surface tablets, according to a source close to Microsoft employees familiar with the matter. The factory is said to be “huge” and will also be used for production of retail devices in addition to producing the prototypes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:54:
De Acer W510 staat inmiddels op dixons.nl als preorder voor €499. Inclusief keboard dock.

Over de Surface: op wmpoweruser.com staat het gerucht dat Microsoft een eigen fabriek heeft gebouwd speciaal voor de Surface.
http://wmpoweruser.com/ru...-produce-surface-tablets/
Een stukje uit die post:
Microsoft has built a dedicated factory in China to produce its new range of Surface tablets, according to a source close to Microsoft employees familiar with the matter. The factory is said to be “huge” and will also be used for production of retail devices in addition to producing the prototypes.
Leuk ding, maar ik zie liever een icore ipv een atom cpu. Het full-hd ips scherm is wel mooi.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:00:
[...]

Leuk ding, maar ik zie liever een icore ipv een atom cpu. Het full-hd ips scherm is wel mooi.
OK. De Acer W700. :)
Ook in preorder. €699 ook inclusief dock
http://www.dixons.nl/tabl...3-2365u.html#.UHnux5DCSUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hadden hier er laatst nog over of er wel of niet een keyboard/cover inbegrepen is. Naar mijn mening zou dat wel moeten, als je er ook zo opvallend mee adverteert ;)
http://www.wpcentral.com/...ts-tossed-about-latest-ad

Het wachten duurt veelste laaaaaaaaaaaaannnnnnnnnng :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:12

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:01:
We hadden hier er laatst nog over of er wel of niet een keyboard/cover inbegrepen is. Naar mijn mening zou dat wel moeten, als je er ook zo opvallend mee adverteert ;)
http://www.wpcentral.com/...ts-tossed-about-latest-ad
Uit die advertentie: "Colors sold separately." ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar zwart is geen kleur ;)
Misschien dat je een 'kleur' los moet kopen.
Bedoel zelfs in de specsheet (dacht ik zo) stond stond de touchcover erbij.

Oh en dit zag ik net ook voorbij komen :P
http://www.theverge.com/2...ce-advert-early-pre-order

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Het wachten duurt nu inderdaad al veel te lang.
Ik weet niet wat Microsoft wil bereiken, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is om een hype te creëren.
Ze presenteren het mooiste doordachte apparaat tot nu toe, noemen geen prijzen of waar ie te koop zal zijn en dan duurt het ook nog eens lang voordat er windows phone 8 toestellen kunnen komen, andere hardwareboeren maken alvast apparaten met een stevige prijs...
En dat terwijl mensen nu van de ene iPhone overstappen op de andere of van de ene android naar de andere, omdat MS te laat is...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
Helemaal eens met bovenstaand. Overal zie je reclames opduiken, advertentie maar totaal niks concreets qua prijs e.d.
Wat verkooppunten betreft; de Microsoft/Windows stores zijn al geopend.
http://www.uvillage.com/microsoft/

De eerste tv commercial:
YouTube: The Surface Movement

[ Voor 20% gewijzigd door Vince22 op 16-10-2012 11:58 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:52
Ursamajor schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:37:
Het wachten duurt nu inderdaad al veel te lang.
Ik weet niet wat Microsoft wil bereiken, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is om een hype te creëren.
Ze presenteren het mooiste doordachte apparaat tot nu toe, noemen geen prijzen of waar ie te koop zal zijn en dan duurt het ook nog eens lang voordat er windows phone 8 toestellen kunnen komen, andere hardwareboeren maken alvast apparaten met een stevige prijs...
En dat terwijl mensen nu van de ene iPhone overstappen op de andere of van de ene android naar de andere, omdat MS te laat is...
hmm, valt wel mee.. over 10 dagen gaat hij uitkomen..
vandaag gaan de details vrijgegeven worden, mark my words..

en hoezo geen hype? iedereen zit te zeuren om wanneer de prijzen komne, wanneer ze er meer van horen, iedereen wil t weten.. ik zie er weinig issues mee :)

windows Phone 8 komt al eind oktober, begin november dus ik snap je opmerking niet zo goed?

en ik geloof gewoon niet dat als Microsoft vandaag de prijzen van Phone 8 en windows 8 bekend zou maken, en als die dingen nu beschikbaar waren, dat mensen dan niet een iPod\ipad\iphone\android zouden kopen.. tis toch een andere markt.. mensen die een iphone 5 willen kopen dat ding, en stellen die aankoop niet uit om even te wachten op Phone 8.. en als ze dat wel doen, dan is nog even wachten op de prijs ook niet erg..

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.winsupersite.c...-microsoft-surface-144525
Volgens Paul Thurrott, van winsupersite.com, wordt de prijs vandaag (16-10-2012 in de VS) bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik wil geen budgetmerk ;) Na de Galaxy tab heb ik wel voldoende gammele tablets gehad. Voor minder dan ipad-kwaliteit doe ik het niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 16-10-2012 13:37 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
best prijzig uiteindelijk helaas, vooral door de touch cover.

http://www.theverge.com/2...blet-pricing-availability

500 dollar en 32 gb
600 dollar met touch cover en 32 gb
700 dollar met touch cover en 64 gb

met een 'type' cover wordt het nog 3 tientjes duurder.

Naar mijn mening niet te duur, want in alle opzichten beter dan de iPad zo lijkt het, maar of het publiek het ook zo ziet...

lol, alles out of stock in een paar minuten?

[ Voor 57% gewijzigd door SeamusXanthus op 16-10-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

freak1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:47:
[...]
en hoezo geen hype? iedereen zit te zeuren om wanneer de prijzen komne, wanneer ze er meer van horen, iedereen wil t weten.. ik zie er weinig issues mee :)

windows Phone 8 komt al eind oktober, begin november dus ik snap je opmerking niet zo goed?
Toen Apple de iPhone presenteerde was ie vrij snel leverbaar. En af dus.
Windows 8 was nog niet af toen de Surface werd getoond.
Dat wordt dus een beetje hetzelfde verhaal als het keyboard van Optimus (met oled toetsen) dat een keer werd gepresenteerd en 3 jaar later er nog niet was.
Met de Surface tablet heb ik zo'n gevoel ook een beetje. Het is naar mijn idee te vroeg gepresenteerd.

In mijn omgeving heb ik een paar mensen die een pc hebben die aan vervanging toe is. Ze internetten er eigenlijk alleen maar mee. Zij staan open voor tablets of een notebook, maar met de komst van windows 8, en zeker de RT versie is een surface tablet voor hen interessant. Maarja, er is nog niets te tonen op de keynote en de commercial na.

Windows phone 8 heb ik weer met een paar collega's die een nieuwe telefoon zoeken en met de dag zich meer ergeren aan hun huidige iPhone, android of win7.5 toestel... Hun geduld wordt aardig op de proef gesteld.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
No op Gizmodo.com: Surface now available for pre-order! (Ad in de rechter-bovenhoek). Helaas werkt de link (nog?) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

SeamusXanthus schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:59:
best prijzig uiteindelijk helaas, vooral door de touch cover.

http://www.theverge.com/2...blet-pricing-availability

500 dollar
600 dollar met touch cover
700 dollar met touch cover en 64 gb

met een 'type' cover wordt het nog 3 tientjes duurder.
En ook de officiele MS site: http://surface.microsofts...ge.Surface?ESICaching=off

Inderdaad vrij jammer, zeker gezien het feit dat het waarschijnlijk zoals altijd een dollar->euro conversie van 1:1 wordt. :(

Een iPad 3 32GB WiFi kost volgens de Pricewatch +/- 550. Waarom daar slechts 50 euro onder gaan zitten? Mensen kennen Apple, kennen de naam iPad, dus dan kiezen ze voor het zelfde bedrag echt geen Surface RT. Ook heb je verschillende 3rd party leveranciers die hun tablets voor hetzelfde geld, of minder (500 incl dock voor de Acer W510) aanbieden.

Spijtig, voor dit geld wacht ik nog wel even. En ik vrees voor MS dat velen met mij dat doen.

Edit: de officiele Microsoft store link is inmiddels weer dood. Kennelijk even een kleine "leak". :P

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 16-10-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
Yup eens, als het instapmodel incl cover iets van 300-400 euro had gekost was ik direct gaan testen. ik wacht nu wel ff tot de surface met windows 8 pro uitkomt.

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Microsoft heft van het begin af aan al gezegd dat ze niet op prijs gingen concurreren met de iPad, dus deze prijs kan niet echt verrassend zijn.

En ik denk ook niet dat dat een problem zal zijn, aangezien het Windows 8 platform waarschijnlijk snel al veel groter zal zijn dan iOS ook geweest is. Vooral voor bedrijven zal de keuze simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

EgMaf schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:12:
Microsoft heft van het begin af aan al gezegd dat ze niet op prijs gingen concurreren met de iPad, dus deze prijs kan niet echt verrassend zijn.

En ik denk ook niet dat dat een problem zal zijn, aangezien het Windows 8 platform waarschijnlijk snel al veel groter zal zijn dan iOS ook geweest is. Vooral voor bedrijven zal de keuze simpel zijn.
Er werd gehint op een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. Ga je dan met je instapmodel op 500 zitten, dan had er niet initieel over $300 gespeculeerd moeten worden, zeker niet als het, in je eigen woorden, een "iPad / Android tablet killer" moet zijn.

Dit plaatje (klikbaar) geeft wel een aardig overzicht qua specs:
Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/images/article/2012/07/surface_chart2-11391375.jpg

Op alle gebieden eigenlijk identiek aan de concurrentie, behalve qua OS. Ze concurreren dus in mijn ogen niet op specs. Verder is het zo dat mensen ook naar naamsbekendheid kijken. Iedere tablet wordt op het moment een iPad genoemd door "de massa". Wil Microsoft dat synoniem overnemen, dan moeten ze iets meer doen dan net onder de iPad gaan zitten qua prijs. Want Jan-met-de-pet zal eerder een "echte" iPad kopen, dan een "Microsoft iPad".

[ Voor 38% gewijzigd door the_shadow op 16-10-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

the_shadow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:14:
Er werd gehint op een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. Ga je dan met je instapmodel op 500 zitten, dan had er niet initieel over $300 gespeculeerd moeten worden.
Microsoft zelf heeft ook nooit die 300 aangegeven, dat waren de geruchtenmakers.

Maar 600 euro (ik ga er vanuit $ = €) is niet echt onaardig voor 'state of the art' ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
[...]

Er werd gehint op een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. Ga je dan met je instapmodel op 500 zitten, dan had er niet initieel over $300 gespeculeerd moeten worden.
Dat was speculaas van derden, Microsoft heeft zelf zoiets nooit gezegd.
Ander interessant nieuws in deze context:

A ThinkEquity poll of U.S. IT managers found that 48 percent plan to standardize on Windows mobile OSes, like Windows Phone 8 and Windows RT

[ Voor 10% gewijzigd door EgMaf op 16-10-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

En nou hopen dat ie voldoende verkrijgbaar is en niet net als de iPhone slecht verkrijgbaar is...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Die prijs gaat vanzelf wel naar beneden als de vraag achter blijft (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren, omdat de gemiddelde consument niet naar specs kijkt, maar naar het merklogo).
Bovendien is het een vraagprijs. Ik verwacht dat de prijzen binnen een paar maanden dus zeker 100 euro lager liggen.

Ik wacht zelf ook op de Pro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ursamajor schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:17:
En nou hopen dat ie voldoende verkrijgbaar is en niet net als de iPhone slecht verkrijgbaar is...
De vraag is hoe snel nu de andere jongens WP8 tablets gaan uitgeven, Acer, Asus, etc. Die zullen nu ook wel moeten, willen ze nog even op de 'preorder' hype meevaren en de extra aandacht nu van WP8/surface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Met deze prijzen denk ik dat ik op de Nokia variant wacht... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Hebben jullie echt gezien dat hij is uitverkocht (dat er stond 'sold out' ofzo) of kunnen jullie net als ik de pre-order site niet meer vinden.
Ik vond de prijs een beetje (100 dollar) tegenvallen eigenlijk. Kijk hier al sinds de announcement naar en hoopte op een lagere prijs.
Heb nu bijna het gevoel dat er bij ms iets verkeerd is gegaan of dat ze even snel reacties gingen checken en dat hij straks weer op pre-order komt te staan. Zal wel wishful thinking zijn van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

SinergyX schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:16:
[...]

Microsoft zelf heeft ook nooit die 300 aangegeven, dat waren de geruchtenmakers.

Maar 600 euro (ik ga er vanuit $ = €) is niet echt onaardig voor 'state of the art' ding.
Ballmer had het over een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. ;)
brunsting schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:21:
Hebben jullie echt gezien dat hij is uitverkocht (dat er stond 'sold out' ofzo) of kunnen jullie net als ik de pre-order site niet meer vinden.
Ik vond de prijs een beetje (100 dollar) tegenvallen eigenlijk. Kijk hier al sinds de announcement naar en hoopte op een lagere prijs.
Heb nu bijna het gevoel dat er bij ms iets verkeerd is gegaan of dat ze even snel reacties gingen checken en dat hij straks weer op pre-order komt te staan. Zal wel wishful thinking zijn van mij.
Ik heb de pre-order site even kunnen bekijken, maar na een paar muisklikken kreeg ik Bing te zien met de betreffende URL als zoekterm.

Ik betwijfel dat het om een fout gaat, dat kan toch bijna niet. Ik ben zelf ook al wishful aan het denken dat ze even willen peilen wat "het internet" vind van de prijzen. We zullen nog even moeten wachten op de officiele launch. :)

[ Voor 57% gewijzigd door the_shadow op 16-10-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

the_shadow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:22:

Ballmer had het over een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. ;)
Niet precies, dat was namelijk zijn referentie naar de 'sweet spot' van de gemiddelde prijs waar tablets 'in goed vertrouwen' worden verkocht (in verhouding tot kwaliteit), vanuit de vraag of ze zouden gaan concurreren op prijs.
Q: The iPad has the largest share of the tablet market, but its soft spot, it seems to me, is the price.With the Surface, are you planning to compete with the iPad on price or on features?

A: We haven't announced pricing. I think we have a very competitive product from the features perspective. ...
I think most people would tell you that the iPad is not a superexpensive device. ... (When) people offer cheaper, they do less. They look less good, they're chintzier, they're cheaper.

If you say to somebody, would you use one of the 7-inch tablets, would somebody ever use a Kindle (Kindle Fire, $199) to do their homework? The answer is no; you never would. It's just not a good enough product. It doesn't mean you might not read a book on it....

If you look at the bulk of the PC market, it would run between, say, probably $300 to about $700 or $800. That's the sweet spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Er werd gehint op een prijs tussen de 300 en de 800 dollar. Ga je dan met je instapmodel op 500 zitten, dan had er niet initieel over $300 gespeculeerd moeten worden, zeker niet als het, in je eigen woorden, een "iPad / Android tablet killer" moet zijn.

Dit plaatje (klikbaar) geeft wel een aardig overzicht qua specs:
[afbeelding]

Op alle gebieden eigenlijk identiek aan de concurrentie, behalve qua OS. Ze concurreren dus in mijn ogen niet op specs. Verder is het zo dat mensen ook naar naamsbekendheid kijken. Iedere tablet wordt op het moment een iPad genoemd door "de massa". Wil Microsoft dat synoniem overnemen, dan moeten ze iets meer doen dan net onder de iPad gaan zitten qua prijs. Want Jan-met-de-pet zal eerder een "echte" iPad kopen, dan een "Microsoft iPad".
Is er al een uppdate van deze chart aangezien de prijzen en specs nu uitgelekt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 21:02
Door deze prijzen zal ik nooit overstappen naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 12:29
FaceDown schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:18:
Die prijs gaat vanzelf wel naar beneden als de vraag achter blijft (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren, omdat de gemiddelde consument niet naar specs kijkt, maar naar het merklogo).
Bovendien is het een vraagprijs. Ik verwacht dat de prijzen binnen een paar maanden dus zeker 100 euro lager liggen.

Ik wacht zelf ook op de Pro.
Onderschat de merkwaarde van Windows en Microsoft niet hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

rejer schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:32:
Door deze prijzen zal ik nooit overstappen naar MS.
Daar zal Steve slapeloze nachten van hebben :')
boratnl schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Onderschat de merkwaarde van Windows en Microsoft niet hierin.
Nee klopt, maar ze hebben zich nog wel te bewijzen in de tabletmarkt. Als Apple met een Apple-plasma-tv komt, dan kunnen ze wel net zo hoog prijzen als Panasonic, maar niet menen dat ze dan ook direct 50% van de markt pakken.

[ Voor 49% gewijzigd door FaceDown op 16-10-2012 15:58 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik vind het wel erg stevige prijzen die ze bedacht hebben ervoor... Voor zo'n bedrag wil ik eerst even wat reviews ervan hebben voordat ik zelf aanschaf zou gaan overwegen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 15:37
Dit was wel ongeveer de prijs die ik in het begin verwachtte en er rond die tijd ook voor betaald zou hebben. Nu na deze relatief korte tijd echter niet meer. Hierbij speelt mee dat ik al een nexus 7 heb gekocht (en deze had verkocht als de Surface leuk was geprijsd) en je voor de cover ook nog eens de hoofdprijs betaald.

Dus ook ik zal afwachten.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Net als Windows Phone 8 is dit ook nog flink afwachten. Eerst de presentaties zien, dan de prijzen en dan eventueel de eerste recensies. Ik ben best bereid om bv 500 of 600 euro voor een tablet neer te leggen van Microsoft. Maar dan verwacht ik toch wel ongeveer dezelfde ervaring als de Asus Transformer pad. Als hij dan bv veel langzamer is, minder capaciteit of een mindere resolutie, dan houdt het gewoon op voor mij.
Pagina: 1 ... 5 ... 64 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.