Nouja, ik heb de touchcover besteld bij Surfspot, dus als die touchcover niet bevalt gaat ie aan de kant voor deze
Met de actie wordt zo'n Surface RT wel aantrekkelijker om te overwegen gewoon 'omdat het kan' en niet zo zeer omdat ik het echt nodig heb. De reden waarom ik geen tablet heb komt gewoon omdat ik voor consumeren van info & communicatie mijn smartphone wel inzet. Daar heb ik geen groter scherm voor nodig. Voor gamen grijp ik wel naar mijn 360 en straks PS4. Als student had ik ooit voor hoorcolleges/werkgroepen een Samsung NC10 netbookje wat qua formaat best ideaal was, maar qua schermgrootte/resolutie best brak. Uiteindelijk heb ik die weer weg gedaan en nu dit aanbod er is heb ik snel het idee: waarom ook niet? Sla ik mooi twee vliegen in één klap: tablet/netbook idee in 1.
Maar dan is er de twijfel tussen touchcover of typecover. In de Dixons heb ik al kort op een touchcover getypt en zodra je er gewend aan bent geraakt moet zoiets prima bruikbaar zijn voor aantekeningen maken en uitwerken tijdens hoorcolleges/werkgroepen lijkt mij. Then again.. 50 euro voor zoiets betalen is toch aardig wat. Zeker als je voor 45 euro omgerekend die bluetooth keyboard uit China haalt wat een kruising is tussen de touch cover en typecover, nog los van 90 euro voor die typecover. Desondanks is die typecover slechts 5mm dik en dat bluetooth keyboardje een whopping 60mm. Dat is toch wel andere koek. En als ik hier lees uit ervaringen dat mensen met de typecover lichte afdrukken op hun RT krijgen (die uitwisbaar zijn, maar toch terugkomen elke keer als je de typecover sluit) weet ik het zo niet meer..
In feite heb ik het niet nodig, maar het feit dat je met RT gewoon productief bezig kan zijn i.v.m. office-pakket geeft die RT toch een streepje voor imho t.o.v. een ipad of willekeurig android tablet. Maarja.. zoals gezegd: €209,75 bij Surfspot + €45 omgerekend via Ebay = €254,75 of €259,50 bij Surfspot of €299,50 bij Surfspot? Dan is het toch lastig kiezen.. die touch is lekker dun en geeft toch een soort keyboardidee. Dat Chinese ding is €3,75 goedkoper en geeft je een volwaardig keyboardidee. Ik zou eigenlijk terug naar de Dixons moeten om die typecover eens te proberen om te zien wat beter bevalt. Waarom is er in dit topic nog geen poll over: touch, type of bluetooth keyboard? (of is die ergens ondergesneeuwd in dit topic)
Maar dan is er de twijfel tussen touchcover of typecover. In de Dixons heb ik al kort op een touchcover getypt en zodra je er gewend aan bent geraakt moet zoiets prima bruikbaar zijn voor aantekeningen maken en uitwerken tijdens hoorcolleges/werkgroepen lijkt mij. Then again.. 50 euro voor zoiets betalen is toch aardig wat. Zeker als je voor 45 euro omgerekend die bluetooth keyboard uit China haalt wat een kruising is tussen de touch cover en typecover, nog los van 90 euro voor die typecover. Desondanks is die typecover slechts 5mm dik en dat bluetooth keyboardje een whopping 60mm. Dat is toch wel andere koek. En als ik hier lees uit ervaringen dat mensen met de typecover lichte afdrukken op hun RT krijgen (die uitwisbaar zijn, maar toch terugkomen elke keer als je de typecover sluit) weet ik het zo niet meer..
In feite heb ik het niet nodig, maar het feit dat je met RT gewoon productief bezig kan zijn i.v.m. office-pakket geeft die RT toch een streepje voor imho t.o.v. een ipad of willekeurig android tablet. Maarja.. zoals gezegd: €209,75 bij Surfspot + €45 omgerekend via Ebay = €254,75 of €259,50 bij Surfspot of €299,50 bij Surfspot? Dan is het toch lastig kiezen.. die touch is lekker dun en geeft toch een soort keyboardidee. Dat Chinese ding is €3,75 goedkoper en geeft je een volwaardig keyboardidee. Ik zou eigenlijk terug naar de Dixons moeten om die typecover eens te proberen om te zien wat beter bevalt. Waarom is er in dit topic nog geen poll over: touch, type of bluetooth keyboard? (of is die ergens ondergesneeuwd in dit topic)
Ik heb zelf voor bij mijn surfspot Surface RT wel een Poker 2 mechanisch toetsenbord (Cherry MX Blue) besteld. Die ben ik van plan om ook op mijn laptop te gebruiken, heeft alle mogelijkheden van een volwaardig toetsenbord terwijl het toch klein is en typt beter dan dan vrijwel alle andere toetsenborden door de Cherry MX Blue switches.Avalaxy schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:43:
Mij lijkt dat je niet thuis lange verhalen op je surface gaat zitten typen, daar hebben de meeste mensen een PC voor. Het is het ideale apparaat om mee te nemen, bijvoorbeeld naar school. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je dan een volwaardig toetsenbord meeneemt. Maar misschien is dat wel te logisch geredeneerd van mij.
Ook heb ik de touch cover erbij genomen, het is een handige hoes erbij en goed genoeg als ik niet veel moet typen of een keer geen ruimte heb om mijn Poker 2 mee te nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door luccyboy op 01-08-2013 10:04 ]
Zelf heb ik nog twee bluetooth keyboards liggen voor android van een ibood hunt, mis je een paar werkende keys waarschijnlijk op de surface maar als het nodig is neem ik die wel mee. Zelf heb ik gewoon de overweging gemaakt voor de touchcover gezien het in de mediarmarkt best aardig typte (ga er geen scripties op schrijven
) en het dus wel zal voldoen.
Dus het is maar wat je voorkeur heeft, ikzelf heb nog zat keyboards liggen dus in principe had ik het niet hoeven doen. Maar omdat het daarmee ook een cover is, maar ook een touchpad heeft is het altijd wel leuk, een extra keyboard neem je minder vaak mee heb ik nu al met de bt keyboards die ik heb.
Touwens die 60mm is iets té overdreven voor dat bt toetsenbord? zou betekenen dat dat ding 6 cm dik is?
Zal maar een 1 tot 2 cm zijn waarschijnlijk.
Zelf ga ik als dat ding binnen 3 weken binnenkomt de preview van 8.1 installeren, en vervolgens even kijken wat er allemaal nog werkt van de xda registery aanpassingen (adblocker in IE bijv, geen irritant geflip bij het openen van een app enzo)
Al twijfel ik nog wel gezien je hem op 8.1 niet kunt jailbreaken, weet niet of er iets voor mij bij zit wat iets toevoegd, anders laat ik het zo uiteraard
Dus het is maar wat je voorkeur heeft, ikzelf heb nog zat keyboards liggen dus in principe had ik het niet hoeven doen. Maar omdat het daarmee ook een cover is, maar ook een touchpad heeft is het altijd wel leuk, een extra keyboard neem je minder vaak mee heb ik nu al met de bt keyboards die ik heb.
Touwens die 60mm is iets té overdreven voor dat bt toetsenbord? zou betekenen dat dat ding 6 cm dik is?
Zelf ga ik als dat ding binnen 3 weken binnenkomt de preview van 8.1 installeren, en vervolgens even kijken wat er allemaal nog werkt van de xda registery aanpassingen (adblocker in IE bijv, geen irritant geflip bij het openen van een app enzo)
Al twijfel ik nog wel gezien je hem op 8.1 niet kunt jailbreaken, weet niet of er iets voor mij bij zit wat iets toevoegd, anders laat ik het zo uiteraard
Ikzelf ben een zogenaamde 'tweevingertyper' en kan op de touchcover net zo snel overweg als een echt toetsenbord. Voor 10 vinger blind typen zal het lastiger worden.
Voordeel van een touchcover of typecover is dat je geen extra los onderdeel hoeft mee te slepen die ook zijn eigen voeding weer nodig heeft.
De 'afdrukken' van de toetsen van een typecover valt denk mee. Ik heb geen ervaring met de typecover, maar op mijn laptop zie ik ook regelmatig de toetsen op het scherm. Dit is puur wat stof wat zich rondom de toets op het scherm vormt en simpel weg te vegen is. Ik weet niet of de typecover hetzelfde effect heeft, maar zoals al eerder werd gezegt is het blijkbaar weg te vegen, dus ik denk dat het ook gewoon wat stof is.
Voordeel van een touchcover of typecover is dat je geen extra los onderdeel hoeft mee te slepen die ook zijn eigen voeding weer nodig heeft.
De 'afdrukken' van de toetsen van een typecover valt denk mee. Ik heb geen ervaring met de typecover, maar op mijn laptop zie ik ook regelmatig de toetsen op het scherm. Dit is puur wat stof wat zich rondom de toets op het scherm vormt en simpel weg te vegen is. Ik weet niet of de typecover hetzelfde effect heeft, maar zoals al eerder werd gezegt is het blijkbaar weg te vegen, dus ik denk dat het ook gewoon wat stof is.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Net terug van de winkel om (nogmaals) te gaan spelen met de Surface RT. Het was vooral mijn bedoeling om het verschil tussen de touch en de typecover eens onder de loep te nemen. Ondertussen staat m'n besluit vast, het wordt een typecover. Aangezien het is om notities te nemen tijdens de colleges wil ik toch een aardig tempo kunnen vasthouden en weinig fouten typen. Dat lukte dus het beste op de typecover. Bovendien viel het me ook op hoe vuil die touchcover wel was. Zag er niet bepaald mooi uit.
Sinds kort een Surface RT incl touchcover.
Ik heb hiervoor een Asus Transformer gehad (TF101) en ben altijd wel liefhebber geweest van Android.
Maar sinds ik de RT heb, kan ik maar 1 ding zeggen. Wat een verademing is de RT zeg...
Alles werkt zoals ik wil, netwerk verbindingen, USB randapparatuur, films kijken, alles werkt out of the box. Heerlijk! Voor mij geen Android meer. Ook de telefoon zal op den duur (lees= bij verlengen contract) vervangen worden door een WP8 foon...
Inderdaad is het jammer dat de appstore nog wat karig is, maar de meeste apps die ik nodig heb bestaan en werken zonder problemen. Ik mis alleen de Simpsons Tapped Out
Ik heb gekozen voor de touchcover omdat ik weet dat ik niet veel zal typen. Het is voor mij een mooie cover die je toevallig ook kan gebruiken om op te typen.
Al met al erg tevreden.
Zo tevreden zelfs dat vrouwlief er ook 1 heeft gehad
Ik heb hiervoor een Asus Transformer gehad (TF101) en ben altijd wel liefhebber geweest van Android.
Maar sinds ik de RT heb, kan ik maar 1 ding zeggen. Wat een verademing is de RT zeg...
Alles werkt zoals ik wil, netwerk verbindingen, USB randapparatuur, films kijken, alles werkt out of the box. Heerlijk! Voor mij geen Android meer. Ook de telefoon zal op den duur (lees= bij verlengen contract) vervangen worden door een WP8 foon...
Inderdaad is het jammer dat de appstore nog wat karig is, maar de meeste apps die ik nodig heb bestaan en werken zonder problemen. Ik mis alleen de Simpsons Tapped Out
Ik heb gekozen voor de touchcover omdat ik weet dat ik niet veel zal typen. Het is voor mij een mooie cover die je toevallig ook kan gebruiken om op te typen.
Al met al erg tevreden.
Zo tevreden zelfs dat vrouwlief er ook 1 heeft gehad
Hebben jullie ook dat als je je tablet een paar dagen niet gebruikt hij niet meer aan wilt (en kennelijk dus de accu leeg is?)?
Verwijderd
ik heb dat ook...Avalaxy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:33:
Hebben jullie ook dat als je je tablet een paar dagen niet gebruikt hij niet meer aan wilt (en kennelijk dus de accu leeg is?)?
Kam de Surface RT niet in een soort Hibernate mode? Dan zou de accu maanden mee moeten kunnen.
Touch cover nog best fijn werken met losse muis(heerlijk dit apparaat). Maar als iemand ervaring heeft met dit http://www.ebay.com/itm/A...olios&hash=item3a836e1f4d toetsenbord die hierboven werd genoemd, dan hoor ik dat graag.
De Surface RT staat in connected standby en kan helaas nog altijd nog geen gebruik maken van de zuinige 5e core van de Tegra3 dus dit leeglopen is 'normaal' helaas...clemento schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:41:
Kam de Surface RT niet in een soort Hibernate mode? Dan zou de accu maanden mee moeten kunnen.
Je zou hem toch uit kunnen schakelen, opstarten doet ie toch best rap, mocht je hem maanden later kunnen gebruiken. Overigens kennen accu's toch bij kamertemparatuur een discharge rate van 20% per week?
Fabeltje. Wellicht de oude NiMH accus maar moderne lithium ion accu's doen dat zeker niet meer! Ze verliezen ongetwijfeld maar zeker geen 20% per week.CR35 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:16:
Je zou hem toch uit kunnen schakelen, opstarten doet ie toch best rap, mocht je hem maanden later kunnen gebruiken. Overigens kennen accu's toch bij kamertemparatuur een discharge rate van 20% per week?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik ga vanmiddag toch ook maar es naar de MediaMarkt om zelf het verschil tussen die touch en type cover te proberen..
Dat blootouth toetsenbordje uit china is ook wel aantrekkelijk... alleen klikt die niet vast en kan je die dus ook niet omslaan.. => die ga ik een keer verliezen
Dat blootouth toetsenbordje uit china is ook wel aantrekkelijk... alleen klikt die niet vast en kan je die dus ook niet omslaan.. => die ga ik een keer verliezen
Hoeveel tijd om op te starten als de Surface RT helemaal geboot moet worden?Tomba schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:05:
[...]
De Surface RT staat in connected standby en kan helaas nog altijd nog geen gebruik maken van de zuinige 5e core van de Tegra3 dus dit leeglopen is 'normaal' helaas...
Het heeft dus met hartware te maken dat er geen hibernate mogelijk is?
De standby mode verbruikt niet zo heel veel stroom als dat hier word gesugereerd. Mijn surface heeft in 5.5 uur maar 2 % verbruikt. In standby mode zou deze dus vanuit 100% 12 dagen moeten meelopen. Met hibernate verbruik je wellicht niks maar je moet hem alsnog opstarten en afsluiten. De surface klap je gewoon open (met je cover) en je kan meteen aan de slag minder dan een seconde. Ter vergelijking, mijn laptop doet er 15 seconden over om uit hibernate windows te hervatten (windows 7).clemento schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:54:
[...]
Hoeveel tijd om op te starten als de Surface RT helemaal geboot moet worden?
Volledige reboot van de surface duurt wel redelijk lang, schat zo in dat het 30 seconden duurt. Weet eerlijk gezegd niet echt waarom er geen hibernate optie is voor de RT, maar neem aan dat het te maken heeft met de ruimte van een surface. Deze is namelijk niet echt veel namelijk 32 gb waarbij de helft wordt ingenomen door de OS en recovery partitie. Hibernate kan makkelijk 2 gb innemen.
[ Voor 14% gewijzigd door nilamo op 04-08-2013 01:02 ]
Ik vind het toch vrij veel. Ik heb het nooit echt bijgehouden bij m'n iPad (2), maar dat is ook omdat het me nog nooit is opgevallen dat er meer dan één procent af is gegaan terwijl ik 'm niet gebruikte. Dat is toch wel andere koek dan de ~9% per etmaal die jij nu hebt geconstateerd.nilamo schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:59:
[...]
De standby mode verbruikt niet zo heel veel stroom als dat hier word gesugereerd. Mijn surface heeft in 5.5 uur maar 2 % verbruikt. In standby mode zou deze dus vanuit 100% 12 dagen moeten meelopen.
Echt een dealbreaker is het verder niet, maar na elke dag dat je 'm niet gebruikt om en nabij een uur minder accu overhouden is toch niet heel wenselijk.
The devil is in the details.
Apple staat er wel bekend om dat ze ontzettend goede batterijleven leveren, dus dan heb je wel de top of de line. Persoonlijk stoor ik me niet zo zeer aan de standby verbruik aangezien ik de surface bijna dagelijks actief gebruik als vervanging van mijn laptop. Het kan uiteraard beter aangezien ik heb gehoord dat de Tegra3 nog niet geoptimaliseerd is voor windows RT, ivm met de zuinige 5e core. Ze hebben gezegd dat ze dit zullen updaten, maar dat is al een paar maanden geleden en ik betwijfel of nvidia nog moeite gaat doen, vooral nu MS een andere chipfabrikant gaat partneren voor de surface 2.Hahn schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:06:
[...]
Ik vind het toch vrij veel. Ik heb het nooit echt bijgehouden bij m'n iPad (2), maar dat is ook omdat het me nog nooit is opgevallen dat er meer dan één procent af is gegaan terwijl ik 'm niet gebruikte. Dat is toch wel andere koek dan de ~9% per etmaal die jij nu hebt geconstateerd.
Echt een dealbreaker is het verder niet, maar na elke dag dat je 'm niet gebruikt om en nabij een uur minder accu overhouden is toch niet heel wenselijk.
Dat ligt dus puur aan het niet kunnen aanspreken van die 5de companion core. Dat zou de enige core moeten zijn die aan het werk zou moeten zijn in standby. Las wel ergens (en zag het hier ook voorbij komen) dat nvidia de drivers voor de tegra3/windows RT nog steeds aan het verbeteren is dus wie weet komt het ooit goed. Op de nexus 7 gebruikt de tegra3 chip in standby erg weinig maar moet zeggen dat 7-10stand-by een uitzondering was.Hahn schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 01:06:
[...]
Ik vind het toch vrij veel. Ik heb het nooit echt bijgehouden bij m'n iPad (2), maar dat is ook omdat het me nog nooit is opgevallen dat er meer dan één procent af is gegaan terwijl ik 'm niet gebruikte. Dat is toch wel andere koek dan de ~9% per etmaal die jij nu hebt geconstateerd.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ach in 12 dagen een lege batterij als je de Surface Rt niet gebruikt vind ik niet zo spannend. Denk dat ik er toch dagelijks mee zal gaan "spelen" of werken. Helaas moet ik nog wel bijna 3 weken wachten tot de eerste uitlevering van Surfspot.
Nog een vraagje als ik gelijk naar windows 8.1 wil:
De taal dus op engels zetten en moeten dan eerst alle gewone updates gedaan worden?
Als windows 8.1 final is kun je dan ook de taal makkelijk weer terug zetten of is dan reset van fabrieks instellingen noodzakelijk?
Heeft iemand ervaring met de Sandisk Ultra via eBay kost bij sluiting ca 39 $ heb ik gezien en geen verzend kosten.
De taal dus op engels zetten en moeten dan eerst alle gewone updates gedaan worden?
Als windows 8.1 final is kun je dan ook de taal makkelijk weer terug zetten of is dan reset van fabrieks instellingen noodzakelijk?
Heeft iemand ervaring met de Sandisk Ultra via eBay kost bij sluiting ca 39 $ heb ik gezien en geen verzend kosten.
AFAIK zou je na installatie de taal weer gewoon terug moeten kunnen zetten, maar de preview heeft/had geen officiele multi language ondersteuning. Ik neem aan de final welclemento schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 07:21:
...
...
EDIT: de 8.1 preview heeft blijkbaar een 'standby bug' waarvan MS op de hoogte is (fixed in final?). Workaround: bluetooth AAN zetten...
[ Voor 19% gewijzigd door mtr33 op 04-08-2013 09:04 ]
Verwijderd
Connectorskabelskwaliteitsveranderingsteruguitgangen kon ik ongestandaardiseerd nooit het fijne uit snappen.
[ Voor 223% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2016 22:50 ]
Ah, zou dat mijn probleem van hierboven kunnen zijn? Bluetooth staat uit bij mij.mtr33 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 07:58:
[...]
AFAIK zou je na installatie de taal weer gewoon terug moeten kunnen zetten, maar de preview heeft/had geen officiele multi language ondersteuning. Ik neem aan de final weldus dan zou terug gaan naar NL zeker geen probleem moeten zijn.
EDIT: de 8.1 preview heeft blijkbaar een 'standby bug' waarvan MS op de hoogte is (fixed in final?). Workaround: bluetooth AAN zetten...
Ik zet m'n surface altijd standaard op vliegtuigmodus als ik hem wegleg, mijn netwerk heeft hij daarna altijd weer binnen 2 seconden geconnected. Snap eigenlijk niet waarom niet standaard de wifi aan en uit gaat. T scheelt zoveel stroom en er zit toch geen notificat led oid op
Ik vind het wel een voordeel dat wifi altijd aanstaan in standby, mocht ik een Skype call krijgen gaat hij automatisch weer aan en hoor ik het Skype afgaan.brilsmurfffje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:52:
Ik zet m'n surface altijd standaard op vliegtuigmodus als ik hem wegleg, mijn netwerk heeft hij daarna altijd weer binnen 2 seconden geconnected. Snap eigenlijk niet waarom niet standaard de wifi aan en uit gaat. T scheelt zoveel stroom en er zit toch geen notificat led oid op
Snap persoonlijk niet wat je bedoelt dat als je hem weglegt hij automatisch weer connected is. Met vliegtuigmodes moet dit onmogelijk zijn
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 04-08-2013 16:44 ]
9 seconden volgens de review van tweakers.netclemento schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:54:
[...]
Hoeveel tijd om op te starten als de Surface RT helemaal geboot moet worden?
Dat is lekker snel zeg, hybernate is denk ik bij WinRT ook niet echt nodig denk ik.
20-30 secStef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:56:
[...]
9 seconden volgens de review van tweakers.net
Niet heel schokkend maar toch mijna 3x zoveel als 9 seconden.
Is het booten met 8.1 verbeterd?
Is het booten met 8.1 verbeterd?
Volgens mij bedoelde hij dat zijn wifi binnen 2 seconden weer verbinding heeft zodra z'n vliegtuigmodus weer uit gezet wordt...vali schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:23:
[...]
Snap persoonlijk niet wat je bedoelt dat als je hem weglegt hij automatisch weer connected is. Met vliegtuigmodes moet dit onmogelijk zijn
Weet iemand of zo een keyboard (met name de touchpad gedeelte) werkt op een microsoft surface? Op google kon ik namelijk niets vinden.

Als het wel werkt dan kan ik beter toch gewoon een touch cover erbij nemen en wanneer ik veel moet typen bovenstaande ibm toetsenbord gebruiken?

Als het wel werkt dan kan ik beter toch gewoon een touch cover erbij nemen en wanneer ik veel moet typen bovenstaande ibm toetsenbord gebruiken?
Zou in principe gewoon moeten werken, sinds de usb drivers in Windows 8 zijn ingebakken. Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar elk usb device werd bij mij in ieder geval wel herkent (printer,muis en telefoon ect. ).xminator schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:59:
Weet iemand of zo een keyboard (met name de touchpad gedeelte) werkt op een microsoft surface? Op google kon ik namelijk niets vinden.
[afbeelding]
Ik las die zin beetje scheef zie ik nu....Ayazis schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:58:
[...]
Volgens mij bedoelde hij dat zijn wifi binnen 2 seconden weer verbinding heeft zodra z'n vliegtuigmodus weer uit gezet wordt...
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 05-08-2013 19:32 ]
Verwijderd
@xminator: Leuk Lenovo toetsenbordje. Moet werken! Weet niet zeker of jouw rode bolletje ook zou fungeren?
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 11:55 ]
http://www.microsoft.com/...tRequested=7&Locale=en-us Jouw exact keyboard staat er niet tussen, maar ik verwacht dat de trackpoint en keyboard wel werken. "Limited functionality" betekent volgens mij gewoon dat de speciale Lenovo-software die er waarschijnlijk bijgeleverd wordt niet werkt. Je kunt het ook testen door het op Windows 8 te proberen met de ingebouwde drivers (dus niet met extern bemachtigde Lenovo drivers), dat zal volgens mij hetzelfde resultaat geven als Windows RT. Zeker weten doe ik het niet, maar dat lijkt me iig een goede indicatie.xminator schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:59:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ga binnenkort mijn Surface RT (met type cover bestellen) maar vraag me af wat jullie van het app aanbod vinden.
Ik ga de Surface vooral gebruiken om wat PDF'jes te lezen, af en toe een wat office te doen en wat te surfen. Daarnaast zou ik de Surface eigenlijk ook wel willen gebruiken voor wat webdevelopment. Ik zou remote connecten met de server en zo kan ik wel alles doen wat ik wil maar ik vraag me af of er eigenlijk wat deftige apps beschikbaar zijn voor Win RT waarin je een beetje kan coden. Op de desktop ben ik fan van Sublime Text maar die hebben geen Win RT variant. Voor Notepad++ is er wel eentje beschikbaar als ik me niet vergis.
Is het trouwens mogelijk om desktop apps uit de Windows Store te downloaden of zijn het sowieso "metro" apps?
Ik ga de Surface vooral gebruiken om wat PDF'jes te lezen, af en toe een wat office te doen en wat te surfen. Daarnaast zou ik de Surface eigenlijk ook wel willen gebruiken voor wat webdevelopment. Ik zou remote connecten met de server en zo kan ik wel alles doen wat ik wil maar ik vraag me af of er eigenlijk wat deftige apps beschikbaar zijn voor Win RT waarin je een beetje kan coden. Op de desktop ben ik fan van Sublime Text maar die hebben geen Win RT variant. Voor Notepad++ is er wel eentje beschikbaar als ik me niet vergis.
Is het trouwens mogelijk om desktop apps uit de Windows Store te downloaden of zijn het sowieso "metro" apps?
Er zijn geen desktop-apps voor Windows RT, ook niet in de store. De enige desktop-apps zijn de Office-apps.
En als de hoofdmoot PDF lezen, Office en surfen is, dan is de Surface RT natuurlijk meer dan genoeg, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
En als de hoofdmoot PDF lezen, Office en surfen is, dan is de Surface RT natuurlijk meer dan genoeg, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
The devil is in the details.
Enige manier om desktop apps te draaien is als je hem unlocked. Hierna kan je ARM gecompileerde apps draaien (flinke lijst onderhand). Ze zijn nu hard bezig om de unlock te laten werken op Windows 8.1 en ze hebben daar al flinke vooruitgang mee!Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:26:
Ik ga binnenkort mijn Surface RT (met type cover bestellen) maar vraag me af wat jullie van het app aanbod vinden.
spelletjes spelen zijn er ook al flink wat te vinden zoals quake 1,2 en 3 en met snes emulator of dosbox
Verwijderd
Daar zijn toch al een hele hoop leuke apps bij. Onderandere 7z en Notepad++ zijn apps die ik wel zou missen. Ik hoop dat ze er snel inslagen Windows 8.1 te unlocken.vali schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:36:
[...]
Enige manier om desktop apps te draaien is als je hem unlocked. Hierna kan je ARM gecompileerde apps draaien (flinke lijst onderhand). Ze zijn nu hard bezig om de unlock te laten werken op Windows 8.1 en ze hebben daar al flinke vooruitgang mee!
spelletjes spelen zijn er ook al flink wat te vinden zoals quake 1,2 en 3 en met snes emulator of dosbox
Microsoft probeert echt alles te blocken, wilden ze geen usb ethernet adapters, blokkeren ze nu de (gelekte) drivers van die dingen in 8.1
Is toch vreselijk, 99% van de mensen gebruikt het niet eens, de drivers moet je vinden dus dat ze dat procentje gewoon aan hun RT laten kloten
Is toch vreselijk, 99% van de mensen gebruikt het niet eens, de drivers moet je vinden dus dat ze dat procentje gewoon aan hun RT laten kloten
Ze blockeren dit juist om het platform te beschermen tegen malware en developers die een manier vinden om gehackte games te installeren.MusicAddict schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:07:
Microsoft probeert echt alles te blocken, wilden ze geen usb ethernet adapters, blokkeren ze nu de (gelekte) drivers van die dingen in 8.1
Persoonlijk mag Microsoft wel een applause krijgen dat hun Windows 8 platform en wp8 platform nog steeds niet volledig gehacked is. Iets wat wel is bij ios en android.
Dat usb ethernet adapter niet werkte wist ik bij mijn aanschaf, anders had ik wel een volledige Windows 8 tablet gekocht.
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 06-08-2013 15:15 ]
Volgens mij is de Surface op dit moment de enige degelijke Windows 8 tablet. Ik hoor heel veel slechte ervaringen met tablets van Asus en Samsung. Touchscreens etc. die kapot gaan en ook Windows 8 dat op de atom draait is niet zo bug free als Windows RT.
Verwijderd
Ik deel je mening. Ik kan ook niet meteen aan een degelijke Windows 8 tablet denken die niet van Microsoft zelf is. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat de fabrikanten zich eerder op Android tablets richten?D-TECH schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:22:
Volgens mij is de Surface op dit moment de enige degelijke Windows 8 tablet. Ik hoor heel veel slechte ervaringen met tablets van Asus en Samsung. Touchscreens etc. die kapot gaan en ook Windows 8 dat op de atom draait is niet zo bug free als Windows RT.
Ligt niet aan het OS hoor, bij android tablets zie ik dit ook. Samsung series zijn ook erg cheap gemaakt en die van Asus heb ik op mijn werk (rma's van de klant) alleen maar problemen mee. Slechte gps en Wifi bereik is een veel voorkomend probleem, iets wat de asus vivo smart bijvoorbeeld ook heeft. Ik had de vivo smart voor mijn vader gekocht en kom niet eens normaal updates ophalen van de marketplace....Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Ik deel je mening. Ik kan ook niet meteen aan een degelijke Windows 8 tablet denken die niet van Microsoft zelf is. Misschien heeft dat ook te maken met het feit dat de fabrikanten zich eerder op Android tablets richten?
Nadat ik hem had omgeruild voor een ander model ervaarde ik nog steeds hetzelfde, dus uiteindelijk weer omgeruild voor de surface rt.
Lees nu dat ze er wat aan gaan doen!MusicAddict schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:07:
http://wmpoweruser.com/re...werUser+%28WMPowerUser%29
Op XDA hebben sommige mensen toch op een Windows 8RT een USB netwerkadapter geïnstalleerd. alleen wat ik begrijp werkt het niet meer op Windows 8.1 RTvali schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Dat usb ethernet adapter niet werkte wist ik bij mijn aanschaf, anders had ik wel een volledige Windows 8 tablet gekocht.
Had gelezen dat Windows 8.1 beter beveiligd is en in het rt geval niet meer certificaten van buitenaf ondersteund. Dit is ook de reden dat het jailbreaken moeilijker verloopt.Frankie20 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:15:
[...]
Op XDA hebben sommige mensen toch op een Windows 8RT een USB netwerkadapter geïnstalleerd. alleen wat ik begrijp werkt het niet meer op Windows 8.1 RT
Iets dat enigszins te begrijpen is, sinds die drivers ook de tablet om zeep kan helpen als ze slecht geschreven zijn.
Mooi dat bericht dat ze waarschijnlijk toch terugkrabbelen op die adapters
, immers, ze hebben gewoon de drivers ervoor op 8.1 preview geblokkeerd als je ze wilt installeren, dus magisch hebben ze dan ineens een streepje voor omdat ze de ondersteuning toevoegen. (terwijl die er eigenlijk al is).
Jammer dat ze waarschijnlijk wéér een speciale adapter á la 30 euro 'introduceren' om het dan werkend te krijgen gezien de ''veiligheidsrisico's'' of wat dan ook Ja dus, heb je al adapters liggen heb je er nog niks aan
Wanneer komt de 8.1 final? Oktober ergens? Dan heb ik net een ruime maand de RT binnen van surfspot, dus ik overleef het wel op 8.0 tot dan. (en om te kijken of het 'unlocken' wat voor me is)
Jammer dat ze waarschijnlijk wéér een speciale adapter á la 30 euro 'introduceren' om het dan werkend te krijgen gezien de ''veiligheidsrisico's'' of wat dan ook Ja dus, heb je al adapters liggen heb je er nog niks aan
Ach, ik zie het wel, zie het toch als een voordeeltje maar zou geen ramp zijn. Heb gewoon de mogelijheid op een aantal plekken in huis zo een kabeltje te pakken, zou fijn zijn adapter er in en niet afhankelijk te zijn van wifi.Haar bronnen melden dat Microsoft bezig is met een accessoire dat het mogelijk maakt om bekabeld gebruik te maken van een internetverbinding.
Wanneer komt de 8.1 final? Oktober ergens? Dan heb ik net een ruime maand de RT binnen van surfspot, dus ik overleef het wel op 8.0 tot dan. (en om te kijken of het 'unlocken' wat voor me is)
[ Voor 37% gewijzigd door MusicAddict op 06-08-2013 21:43 ]
Einde deze maand dacht ik. Overigens ligt het 'jail' breaken van Windows RT 8.1 toch wel redelijk stil dacht ik? Zou erg moeilijk zijn.MusicAddict schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:35:
Mooi dat bericht dat ze waarschijnlijk toch terugkrabbelen op die adapters, immers, ze hebben gewoon de drivers ervoor op 8.1 preview geblokkeerd als je ze wilt installeren, dus magisch hebben ze dan ineens een streepje voor omdat ze de ondersteuning toevoegen. (terwijl die er eigenlijk al is).
[...]
Ach, ik zie het wel, zie het toch als een voordeeltje maar zou geen ramp zijn. Heb gewoon de mogelijheid op een aantal plekken in huis zo een kabeltje te pakken, zou fijn zijn adapter er in en niet afhankelijk te zijn van wifi.
Verre van stil, echt geniale developers daar op xdaMaDLiVe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:47:
[...]
Einde deze maand dacht ik. Overigens ligt het 'jail' breaken van Windows RT 8.1 toch wel redelijk stil dacht ik? Zou erg moeilijk zijn.
There is a method of booting with any unsigned EFI file (for example Linux GRUB) on Asus VivoTab devices with the recent firmware.
This also allows loading a "cracked" bootmgfw.efi that does not check for signatures of Windows kernel modules, and after patching the ci.dll - you'll be able to run any app or load any unsigned driver (even the boot-mode driver, unlike the 8.0 jailbreak).
The limitations of my method:
- It works only on Asus VivoTab RT tablets. Surface is not supported due to differences in UEFI firmware modules.
- Bitlocker should be disabled (manage-bde.exe -protectors -disable c: )
- There would be a line stating that secureboot is incorrectly set up, you can see it in the lower-right corner of the screenshot.
- The most inconvenient thing: it requires a FAT32-formatted USB stick with a "hack" file to be inserted on boot.
And, obviously, the "hole" could be closed by Asus in one of the next firmware updates. So Windows Update should be switched to manual mode (8.1 allows to select this from GUI).
So this should be considered as a temporary method until something universal would be found. But it can be used to start developing Linux (or android) for Tegra3.
I'll publish the instructions after 8.1 would be released.
Verwijderd
Dat van de USB Ethernet adapter is er nog niet omdat deze nog niet Connected Standby ondersteunen. Niets moedwilligs, maar gewoon goed willen doen.
Ja maar ligt er maar net aan hoe ze het oplossen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:02:
Dat van de USB Ethernet adapter is er nog niet omdat deze nog niet Connected Standby ondersteunen. Niets moedwilligs, maar gewoon goed willen doen.
1: Ze bakken gewoon de drivers in windows RT (voor ASIX 100mbit adapters bijv) inclusief hun 'oplossing' met connected stand by
2: Maken een eigen adapter en verkopen deze exclusief voor zeg 30€ (de video adapters zijn ook 40€), zeggen dat het voor de veiligheid is en zorgen er voor dat de andere 3rd party adapters niet werken.
Eerste heb je gewoon de meeste mensen blij mee (die uberhaupt er gebruik van willen maken), maar het tweede is natuurlijk lekker marketingtechnisch ideaal voor een extra zakcentje @ MS. Gezien ze RT lekker dichttimmeren zal het ook wel dat worden maar we zullen zien.
Nu 'werkt' het ook al op 8.0, als je de drivers maar download
Anyhow, ik vraag me af of IE10/11 eigenlijk voor het meeste toereikend is, gezien je geen plugins zoals java en dergelijke kunt installeren. Iemand die vaker tegen problemen loopt in de browser? (silverlight, en weet ik wat voor rare niet geinstalleerde zooi je wel kunt tegenkomen dat een site niet werkt)
[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 07-08-2013 00:05 ]
Op zich niet, enige ergernis is al die reclamezooi die je ziet in je browser, daar zou ik graag een oplossing voor zien. In Chrome gebruik ik gewoon adblock plus, werkt zoals het moet.MusicAddict schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:02:
Anyhow, ik vraag me af of IE10/11 eigenlijk voor het meeste toereikend is, gezien je geen plugins zoals java en dergelijke kunt installeren. Iemand die vaker tegen problemen loopt in de browser? (silverlight, en weet ik wat voor rare niet geinstalleerde zooi je wel kunt tegenkomen dat een site niet werkt)
Zeker nu weer gezien de dns hack afgelopen dagen met conrad.nl etc
GerkeP
Dit al geprobeerd? http://www.edandersen.com...tive-on-windows-rts-ie10/GerkeP schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:10:
[...]
Op zich niet, enige ergernis is al die reclamezooi die je ziet in je browser, daar zou ik graag een oplossing voor zien. In Chrome gebruik ik gewoon adblock plus, werkt zoals het moet.
Zeker nu weer gezien de dns hack afgelopen dagen met conrad.nl etc
+1Roelant001 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:18:
[...]
Dit al geprobeerd? http://www.edandersen.com...tive-on-windows-rts-ie10/
Top, die kende ik dus nog niet, nu wel
GerkeP
Dit draaide ik sinds ie9 al in de browser, alleen sinds kort voor de desktop Simple Adblock gekocht. Werd gek van de dumpert reclame iedere keer. Jammer genoeg werken die traceerbeveiliging addons daar niet tegen..Roelant001 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:18:
[...]
Dit al geprobeerd? http://www.edandersen.com...tive-on-windows-rts-ie10/
Je kan ook aan de host file van Windows aanpassen om video ads te blokkeren. Het werkt iig voor Youtube video ads, dus ik kan me voorstellen dat het ook mogelijk moet zijn voor Dumpert.vali schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Dit draaide ik sinds ie9 al in de browser, alleen sinds kort voor de desktop Simple Adblock gekocht. Werd gek van de dumpert reclame iedere keer. Jammer genoeg werken die traceerbeveiliging addons daar niet tegen..
oewww nice! wist niet dat hostfile aanpassen ook kon werken voor youtube filmpjes. Werkt top ,Thanks!!Fred-Erik schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:49:
[...]
Je kan ook aan de host file van Windows aanpassen om video ads te blokkeren. Het werkt iig voor Youtube video ads, dus ik kan me voorstellen dat het ook mogelijk moet zijn voor Dumpert.
Verwijderd
Is het mogelijk de Surface RT op een LAN-kabel aan te sluiten? Ik weet dat er geen LAN-ingang zit, maar ik zat te denken aan een USB naar ethernet adapter. Ik heb deze wel gezien in de windows store, alleen is deze slechts compitabel met de Surface Pro. Wie weet hoe ik de RT op het bekabeld internet kan aansluiten? Ik heb al meerdere posts gelezen, helaas voor mij iets te technisch.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 12:07 ]
Dat is hier al een beetje veel besproken heur...Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:00:
Is het mogelijk de Surface RT op een LAN-kabel aan te sluiten? Ik weet dat er geen LAN-ingang zit, maar ik zat te denken aan een USB naar ethernet adapter. Ik heb deze wel gezien in de windows store, alleen is deze slechts compitabel met de Surface Pro. Wie weet hoe ik de RT op het bekabeld internet kan aansluiten? Ik heb al meerdere posts gelezen, helaas voor mij iets te technisch.
Nee nog niet out of the box, misschien in Windows 8.1 maar dat is nog niet zeker... En anders kijk je ff op XDA-developers, daar staa wel een paar mogelijkheden.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik vind het jammer dat een eigen technologie van Microsoft (Silverlight) niet werkt op WinRT.
Of heeft iemand hier toch ervaring mee?
Niet dat ik het heel veel mis, maar ik wil graag Formule 1 via Sport1Go kijken op mijn Surface.
Voor de rest ben ik heel blij met mijn Surface. Ben alleen nog op zoek naar een goede PDF & Epub/Mobi (liefst Mobi) reader.
Ben hem aan het gebruiken voor ModernUI (zoals Metro nu officieel heet) Development. En in september ga ik er een halfjaar fulltime voor programmeren (voor stage ga ik een iPad app 'herschrijven' naar ModernUI).
Niet dat ik het heel veel mis, maar ik wil graag Formule 1 via Sport1Go kijken op mijn Surface.
Voor de rest ben ik heel blij met mijn Surface. Ben alleen nog op zoek naar een goede PDF & Epub/Mobi (liefst Mobi) reader.
Ben hem aan het gebruiken voor ModernUI (zoals Metro nu officieel heet) Development. En in september ga ik er een halfjaar fulltime voor programmeren (voor stage ga ik een iPad app 'herschrijven' naar ModernUI).
Yep ,behoorlijke misser van MS met RT, zeker aangezien het juist een multi platform solution zou zijn en zelfs beschikbaar is voor WinPhone/CE en Symbian. Via RDP werkt het in huis, maar daar heb je mobiel weinig aan. Nu is het wel tijdelijk aangezien Sliverlight EOL is en (hopelijk snel) wordt vervangen door HTML5.Ryur schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:29:
Ik vind het jammer dat een eigen technologie van Microsoft (Silverlight) niet werkt op WinRT.
Voor mobi's lijkt me de Kindle App een goede start en probeer voor PDF's de apps van Adobe & Foxit en de NOOK App. Freda en Book Bazaar zijn ook de moeite van het bekijken waard maar kunnen volgens mij geen mobi's aan, maar daar zijn zo epubs van te maken (Calibre).
[ Voor 6% gewijzigd door mtr33 op 08-08-2013 13:39 ]
Hier een uitleg van hoe het moet, en wat voor adapter je moet hebben om het werkend te krijgen. De link naar de drivers moet je even naar googlen, die 'mag' eigenlijk niet meer online staanVerwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:00:
http://plugable.com/2012/...thernet-microsoft-surface
Let wel dat op 8.1 deze methode niet meer werkt, dus tot microsoft zelf wat oplost zit je eigenlijk vast op 8.0 als je het persé wilt.
Nice, over een paar weekjes ben ik ook in bezit van deze tablet. Zeer benieuwd hoe deze studententablet i.c.m. een type cover gaat werken. Er zit dan geen complete Windows op, vandaar dat ik benieuwd naar ben.
Twee vraagjes:
Weet iemand een goede video player die ook onthoud waar je bent gebleven?
De standaard player onthoud het wel, maar ondersteund niet alles en al helemaal geen subs.
PressPlay Video en Mobile.HD (gratis probeer versie)onthouden bij mij niet waar ik gebleven, toch best irritant als je alleen in de trein films kijkt.
Waarom krijg ik van bepaalde websites de mobile variant te zien?
Bijvoorbeeld www.rtvoost.nl die gaat automatisch door naar www.rtvoost.mobi en zo zijn er wel meer sites.
Heb een groot scherm, dus wil ik geen mobiele versie. Gebeurd zowel op de Desktop IE als op de ModernUI IE.
De standaard player onthoud het wel, maar ondersteund niet alles en al helemaal geen subs.
PressPlay Video en Mobile.HD (gratis probeer versie)onthouden bij mij niet waar ik gebleven, toch best irritant als je alleen in de trein films kijkt.
Bijvoorbeeld www.rtvoost.nl die gaat automatisch door naar www.rtvoost.mobi en zo zijn er wel meer sites.
Heb een groot scherm, dus wil ik geen mobiele versie. Gebeurd zowel op de Desktop IE als op de ModernUI IE.
Helaas geen enkele op dit moment.St00mwals schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:12:
Twee vraagjes:
Ik gebruik nu MonkeyPlayer, bevalt het beste.
VLC is bezig met een App, die zou het wel moeten kunnen.
Ik kijk ook in de trein en pauzeer nu alleen maar, zodat ik bij openen weer verder kan waar ik gebleven was.
GerkeP
Silverlight als web-plugin is ook niet beschikbaar voor Windows Phone hoor. Ja, apps worden er mee gemaakt, maar er is dus geen in-browser-support voor.mtr33 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:17:
[...]
Yep ,behoorlijke misser van MS met RT, zeker aangezien het juist een multi platform solution zou zijn en zelfs beschikbaar is voor WinPhone/CE en Symbian. Via RDP werkt het in huis, maar daar heb je mobiel weinig aan. Nu is het wel tijdelijk aangezien Sliverlight EOL is en (hopelijk snel) wordt vervangen door HTML5.
Voor mobi's lijkt me de Kindle App een goede start en probeer voor PDF's de apps van Adobe & Foxit en de NOOK App. Freda en Book Bazaar zijn ook de moeite van het bekijken waard maar kunnen volgens mij geen mobi's aan, maar daar zijn zo epubs van te maken (Calibre).
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Voor het verkopen van spullen hebben we het Vaag & Aanbod deel van de website, producten aan bieden op het forum is niet toegestaan.
[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 09-08-2013 12:34 ]
*knipje* Zie hier boven
[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 09-08-2013 12:35 ]
De betreffende pagina/site kijkt welke browser je gebruikt en stuurt je vervolgens naar de versie van de site die het 'beste' is volgens de dev. Je kunt handmatig de user agent aanpassen naar een andere browser voor sites die IE op de Surface beschouwen als een mobiele browser ondanks het 10" scherm. Het kan in elk geval via F12 > dev tools > user agent maar of IE de setting goed onthoud weet ik niet. Handmatig aanpassen in de registry zou ook moeten kunnen.St00mwals schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:12:
Voor de mensen met een RT; er zullen ongetwijfeld ook gebruikers zijn met die vanaf een android device komen. Hoe is jullie ervaring met de beschikbaarheid van android apps denk hierbij aan:
- Gmail
- Google Drive
- Hangouts/google chat
Kunnen jullie daar redelijke alternatieven voor vinden of is het allemaal een beetje behelpen vanuit de browser interface?
- Gmail
- Google Drive
- Hangouts/google chat
Kunnen jullie daar redelijke alternatieven voor vinden of is het allemaal een beetje behelpen vanuit de browser interface?
Gmail kan je beschikbaar maken via zo'n two step verifitcatie, waardoor je geen apart progje hoeft te downloaden, maar gewoon in de metro-mail interface krijgt (wat je ook moet doen als je gmail in outlook wilt). Althans, zo heb ik het op mijn windows phone.
Die andere twee weet ik niet, gebruik ik niet
Die andere twee weet ik niet, gebruik ik niet
[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 10-08-2013 09:27 ]
Als je enkel werkt vanuit apps zal het even wennen zijn denk ik, maar als je (nog) een 'ouderwetse' pc gebruiker bent valt het wel mee. Juist Google services zouden via een browser goed te gebruiken moeten zijn, daar is het immers allemaal mee begonnen. Helaas lijkt het exclusieve app denken ook bij devs (en ook bij Google) langzaam de overhand te krijgen waardoor je steeds meer een mini closed internetjes krijgt in plaats van één WorldWideWeb.MaDLiVe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:41:
Voor de mensen met een RT; er zullen ongetwijfeld ook gebruikers zijn met die vanaf een android device komen. Hoe is jullie ervaring met de beschikbaarheid van android apps denk hierbij aan:
- Gmail
- Google Drive
- Hangouts/google chat
Verwijderd
Niet meer doen, nadenken lukt je zelf ook wel hoop ik.
[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2013 16:22 ]
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 10-08-2013 16:22 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook altijd de standaard Google app gebruiken waar deze functie's soort van in zitten.MaDLiVe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:41:
- Gmail
- Google Drive
- Hangouts/google chat
Heb drive opgelost met skydrive. Op de desktop de twee mappen hetzelfde maken zodat je het toch hetzelfde werkt. En bij 8.1 heb je ook offline sync, wat erg fijn isMaDLiVe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:41:
- Gmail
- Google Drive
- Hangouts/google chat
En hangouts er zijn wel wat apps voor maar het is net niks.
Ik heb ook een Surface RT besteld via Surfspot en ik vroeg me af of Sopcast (of een dergelijke client) werkt op de RT. Het lijkt mij handig om het apparaat te kunnen gebruiken om sportstreams op tv te kijken via de hdmi-out. Zoeken op ´windows rt sopcast´ levert niets op, maar misschien weet iemand hier iets.
Vrienden met iPads verklaren me al voor gek dat ik zo´n ding heb besteld, maar het lijkt mij voor het geld een leuk apparaat en ik denk dat ik er wel mee kan leven dat ik geen miljoen apps heb.
Vrienden met iPads verklaren me al voor gek dat ik zo´n ding heb besteld, maar het lijkt mij voor het geld een leuk apparaat en ik denk dat ik er wel mee kan leven dat ik geen miljoen apps heb.
Ik heb ook de Surface RT besteld, mijn iPad 3 gaat dan de deur uit, de apps zijn misschien wel leuk erop, maar het besturingssysteem is zo ouderwets!. Mijn SGS2 (Android) is ook al verkocht en heb een Samsung Ativ S gekocht (Phone
.
Ik ben dus bezig met over te schakelen van alle google services naar Microsoft, en ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen. Voorheen was het toch maar aanmodderen met windows (Microsoft) op de Computer, iOS (Apple) op de tablet en Android (Google) op de Smartphone.
Ik ben dus bezig met over te schakelen van alle google services naar Microsoft, en ik ben er zeer tevreden over moet ik zeggen. Voorheen was het toch maar aanmodderen met windows (Microsoft) op de Computer, iOS (Apple) op de tablet en Android (Google) op de Smartphone.
Volgens mij niet, maar via RDP kom je binnenshuis een heel end (en ik neem aan dat daar je TV staat)Piggen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:31:
Ik heb ook een Surface RT besteld via Surfspot en ik vroeg me af of Sopcast (of een dergelijke client) werkt op de RT. Het lijkt mij handig om het apparaat te kunnen gebruiken om sportstreams op tv te kijken via de hdmi-out. Zoeken op ´windows rt sopcast´ levert niets op, maar misschien weet iemand hier iets.
nieuws bericht over de nieuwe nVidia chip voor nieuwe SurfaceRT Vooral de reacties zijn wel leuk om te lezen.
Heerlijk inderdaad om die naïeve reacties te lezen en te zien dat meer dan de helft nog nooit een RT apparaat in zijn handen heeft gehad.clemento schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:53:
nieuws bericht over de nieuwe nVidia chip voor nieuwe SurfaceRT Vooral de reacties zijn wel leuk om te lezen.
heb nu een aantal weken een surface rt (sinds de prijs verlaging) en ben gematigd positief, grootste voordeel is office (word,excel,powerpoint), andere voordelen, usb poort, mini hdmi en sd card slot en windows desktop.
nadelen, als je een ipad retina gewend bent is de resolutie wel even wennen,zoeken naar de juiste apps voor dingen die je op de ipad kent (sommige zijn er wel kindle,kobo, telegraaf,nu_maar werken net even anders of missen een deel van de functies die ze op ios en android wel hebben), 1 positie met de ingebouwde stand (ik heb er dus ook geen type of touchcover bijgenomen, maar een map er omheen met een los bluetooth tobo (rapoo e6300) en muis (logitech m555b) zodat ik 3 standen heb).
en na de komende update naar 8.1 met outlook en een aantal andere verbeteringen, zorgt ervoor dat het een heel erg potent kant en klaar systeem is.
niet iedereen zal het met mijn laatste zin eens zijn, dat mag, dat is namelijk persoonlijk.
ik ben in ieder geval blij met mijn surface rt en ga de komende weken bepalen of ik mijn ipad 3e gen. door ga geven aan mijn ouders.
nadelen, als je een ipad retina gewend bent is de resolutie wel even wennen,zoeken naar de juiste apps voor dingen die je op de ipad kent (sommige zijn er wel kindle,kobo, telegraaf,nu_maar werken net even anders of missen een deel van de functies die ze op ios en android wel hebben), 1 positie met de ingebouwde stand (ik heb er dus ook geen type of touchcover bijgenomen, maar een map er omheen met een los bluetooth tobo (rapoo e6300) en muis (logitech m555b) zodat ik 3 standen heb).
en na de komende update naar 8.1 met outlook en een aantal andere verbeteringen, zorgt ervoor dat het een heel erg potent kant en klaar systeem is.
niet iedereen zal het met mijn laatste zin eens zijn, dat mag, dat is namelijk persoonlijk.
ik ben in ieder geval blij met mijn surface rt en ga de komende weken bepalen of ik mijn ipad 3e gen. door ga geven aan mijn ouders.
Zou de iPad hier verkpen en dan een Surface TY voor jou ouders aanschaffen.
Verwijderd
IDD, dat is de studentenactie...
ja idd, via unief/hogeschool zou hij een stuk goedkoper kunnen, of moetenz elf, maar bij mijn school is dit helaas nog niet het geval...
ja idd, via unief/hogeschool zou hij een stuk goedkoper kunnen, of moetenz elf, maar bij mijn school is dit helaas nog niet het geval...
Verwijderd
IDD, dat is de studentenactie...
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:50:
[...]
Wat houdt die speciale studentenprijs dan concreet in?
EDIT/ Bedoel je € 296,10 voor enkel de tablet? Toch nog wel een verschil met de prijzen waar hij voor aangeboden wordt aan universiteiten/hogescholen. Beetje vreemd ook dat ze nog eens studentenprijzen gaan geven terwijl deze actie in voege is. Geef gewoon de mogelijkheid voor studenten unief/hogeschool om hem aan de actieprijs te kopen...
PWB1, zou je volgende keer je eerste post kunnen aanpassen? Dat scheelt een triplepost
En de post waar je op reageert bóven je eigen post zetten
Maakt het een stuk duidelijker.
Thanks voor de replies. Maar ik zit redelijk goed in de google infrastructuur (ook vanwege werk). Heb een paid google drive en om er dan een skypdrive account bij te nemen maakt het allemaal wat omslachtiger. E-mail kan in outlook, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Voor hangouts kan ik wellicht op de termijn een alternatieve client gebruiken. En heb voor google drive de volgende app gevonden 'filebrick' iemand daar al ervaring mee?Martiveen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:44:
[...]
Heb drive opgelost met skydrive. Op de desktop de twee mappen hetzelfde maken zodat je het toch hetzelfde werkt. En bij 8.1 heb je ook offline sync, wat erg fijn is
En hangouts er zijn wel wat apps voor maar het is net niks.
Verwijderd
Ik zal er rekening mee houden...Arnlith schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 02:01:
PWB1, zou je volgende keer je eerste post kunnen aanpassen? Dat scheelt een triplepost
Ik wou de eerste twee verwijderen, aar lukte niet meteen...
Beste Ramon.
Ik kan uitzending gemist dus echt niet vinden in de app store van rt.
ook als ik via de website van uitzending gemist op de link klik van hun windows rt app dan word ik doorgestuurd naar de app store van rt maar daar krijg ik niks te zien van uitzending gemist.
KAN IEMAND ME HELPEN??
ook om evt silverlight te omzeilen voor kpn tv kijken on-line.
Dan zoek je wel vreemd: 1ste hit google. Of zoek je iets anders?
ja het zoeken van zoiets is het probleem niet.
Het staat ook op de website van uitzending gemist.
Maar als ik hierop klik kom ik op de homepage van de store.
En als ik hem daar zoek zegt die bij mij dat die app niet bestaat.
Heb je regional settings wel op Nederlands staan?joepmeloene schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:
ja het zoeken van zoiets is het probleem niet.
GerkeP
Ik heb als het goed is alles op NL staan.
Ben je wel ingelogd met je microsoft id?
GerkeP
Let op:
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.