Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Verwijderd
Wie heeft inmiddels 8.1 preview draaien? Ik kan moeilijk de verleiding weerstaan..
The devil is in the details.
ik heb het erop draaien :-)Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:50:
Prijsverlaging is inmiddels op de NL MS site te zien.
Wie heeft inmiddels 8.1 preview draaien? Ik kan moeilijk de verleiding weerstaan..
Verwijderd
Ik inmiddels ook. Met inderdaad meer vrije diskruimte.
En met merkbare verbeteringen. Grappig ook dat het verslepen van tiles al een gewoonte was geworden. Nu net als met WP, dus beter. Ben er nu eigenlijk alweer aan gewend. Grote en kleinere tiles zijn een van van de verbeteringen net als meer in de Modern UI kunnen aanpassen.
Alleen nog geen NL UI voor mijn vrouw...even wachten nog daarvoor tot Augustus.
haha nice! Vind 8.1 ook wat fijner werken, vooral de metro ui naar alle apps werkt echt lekker snel (swipe naar boven). Oulook 2013 is een leuke aanwinst maar vooral extra ruimte die krijgt vind ik een plus.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:30:
[...]
Ik inmiddels ook. Met inderdaad meer vrije diskruimte.
En met merkbare verbeteringen. Grappig ook dat het verslepen van tiles al een gewoonte was geworden. Nu net als met WP, dus beter. Ben er nu eigenlijk alweer aan gewend. Grote en kleinere tiles zijn een van van de verbeteringen net als meer in de Modern UI kunnen aanpassen.
Alleen nog geen NL UI voor mijn vrouw...even wachten nog daarvoor tot Augustus.
Ik had tevens gelezen dat Microsoft bezig is om skydrive offline op een andere lokatie te kunnen opslaan. Op dit moment is het standaard op je c schrijf. Zou echt heel fijn zijn dat ik mijn skydrive (45 GB bij mij) op mijn micro-sd te kunnen opslaan.
Hoop persoonlijk dat het mogelijk wordt om start icoontje weg te halen en dat de "nieuw" status bij nieuwe geinstalleerde applicaties uitgeschakeld kunnen worden. Had bij het laatste bij Windows 2000/xp/7 ook al een hekel aan.
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 15-07-2013 21:40 ]
Maar kan iemand mij zeggen of een draadloos toetsenbord van logitech er ook op werkt.
Het gaat om dit toetsenbord: http://www.logitech.com/n...ch-keyboard-k400r?crid=26
Dat is ene waar je een klein adapterke insteekt in de USB poort, en vermits er een USB poort is hoop ik dat het toetsenbord er ook op werkt
K.W.
Ik zou niet weten waarom niet. Gewoon proberen.KoensSocialL schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:39:
Waarschijnlijk de meest domme vraag ooit hier.
Maar kan iemand mij zeggen of een draadloos toetsenbord van logitech er ook op werkt.
Het gaat om dit toetsenbord: http://www.logitech.com/n...ch-keyboard-k400r?crid=26
Dat is ene waar je een klein adapterke insteekt in de USB poort, en vermits er een USB poort is hoop ik dat het toetsenbord er ook op werkt
Ik vind overigens dat de wifi erg lang nodig heeft om verbinding te krijgen met de 8.1 Preview. Krijg erg vaak de melding dat de connection Limited is en dan moet ik soms wel 5 minuten wachten. Mijn andere Surface RT waar de preview nog niet op staat, heeft dat probleem niet. Anderen hier ook last van ?
XBL: MRE Inc
Ik zou de surface als handige tablet willen gebruiken voor school. Voor me samenvattingen te maken. En af en toe eens te kunnen surfen op het internet als we informatie moeten zoeken. Heb ik met de surface dan een goede koop of vinden jullie van niet?
K.W.
Een hele goede koop o.a. volledig Office pakket en zeker i.c.m. de huidige prijsdaling, dat toetsenbord werkt daarnaast ook gewoon hoor (plug & play).KoensSocialL schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:02:
Oké, dankjewel voor je antwoord
Ik zou de surface als handige tablet willen gebruiken voor school. Voor me samenvattingen te maken. En af en toe eens te kunnen surfen op het internet als we informatie moeten zoeken. Heb ik met de surface dan een goede koop of vinden jullie van niet?
[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 16-07-2013 11:12 ]
Verwijderd
hier kun je nagaan welke hardware sowieso compatible is.
Voor die prijs van 329 euro moet je hem trouwens niet laten liggen! Hij werkt echt perfect met de 8.1 preview.
[ Voor 37% gewijzigd door D-TECH op 16-07-2013 12:50 ]
Wat er nu te koop is aan tablets van concurrenten vind ik dit toch wel de beste tablet. Voor het geld wat je er nu voor betaald (eigenlijk ook toen hij nog 487 euro was), is er niks te vinden waarmee je gemakkelijk aantekeningen kan maken, scripties voor eindproject, presentaties en gewoon volledige browser ervaring kan hebben. Tevens heb je t/m 2017 volledig update support, dit betekend dat je altijd de laatste OS en office op je tablet kan verwachten.Oké, dankjewel voor je antwoord
Vooral het gebruik maken van de kickstand i.c.m. touch/typ cover en muis maakt het maken van aantekeningen echt een perfecte tablet. Zie steeds meer klasgenoten overstappen naar de surface RT, voornamelijk omdat ze hun ipad en android tablet dramatisch vinden. Die zijn leuk voor games en beetje browsen, maar meer ook niet dan dat. Vind ook niet raar dat Microsoft in paar maanden tijd meer dan 7% marktaandeel heeft in de tablet markt. Zelf werk ik als verkoper in een elektronica winkel als weekendbaantje. Verkoop al sinds de ipad 1 al tablets, maar zie pas sinds de Windows 8 eindelijk tablets waarmee je normaal op kan werken. De rest zie ik echt nog steeds als een product erbij voor op de bank.
[ Voor 98% gewijzigd door vali op 16-07-2013 13:31 ]
Ik ben van plan om de Surface RT aan te schaffen. De tablet zal voornamelijk worden gebruikt bij een studie aan de VU te Amsterdam. Nu heb ik gehoord van de ICT afdeling aan de VU dat er problemen zijn m.b.t. wireless en Windows apparaten. Android en iOS apparaten kunnen gewoon op het netwerk, maar Windows werkt er niet goed op. Na telefonisch overleg kan mij ook niet de zekerheid worden gegeven of de Surface RT op het netwerk van de VU komt.
Nu is mijn vraag of er toevallig iemand is die de Surface RT gebruikt op het netwerk van de VU, of iemand kent aan de VU die de tablet zonder problemen gebruik maakt van het netwerk.
Vind het namelijk vrij risicovol om een tablet aan te schaffen voornamelijk voor een studie, en dan niet gebruik kunnen maken van de faciliteiten die de VU biedt.
Hopelijk is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden
Gebruiken de meeste Vu'ers allemaal apple dan? Vroegah toen ik op de Vu zat deed met laptop op windhoos het ook prima. Tenzij je specifieke programma's moet draaien voor cerificaten etc (vroeger moest dat wel maar nu ondersteund alles wpa2). Ik zie niet in waarom deze tablet niet zo werken. En een windows 8 (non RT dus) laptop wel. Ik denk ook trouwens dat ze met windows niet windows 8 of RT bedoelen maar windows mobile/ windows phone qua kernel misschien het zelfde maar kennelijk niet qua connectiviteit stack.mel1986 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:41:
Ik zit een klein beetje met een rare vraag..
Ik ben van plan om de Surface RT aan te schaffen. De tablet zal voornamelijk worden gebruikt bij een studie aan de VU te Amsterdam. Nu heb ik gehoord van de ICT afdeling aan de VU dat er problemen zijn m.b.t. wireless en Windows apparaten. Android en iOS apparaten kunnen gewoon op het netwerk, maar Windows werkt er niet goed op. Na telefonisch overleg kan mij ook niet de zekerheid worden gegeven of de Surface RT op het netwerk van de VU komt.
Nu is mijn vraag of er toevallig iemand is die de Surface RT gebruikt op het netwerk van de VU, of iemand kent aan de VU die de tablet zonder problemen gebruik maakt van het netwerk.
Vind het namelijk vrij risicovol om een tablet aan te schaffen voornamelijk voor een studie, en dan niet gebruik kunnen maken van de faciliteiten die de VU biedt.
Hopelijk is er iemand die mijn vraag kan beantwoorden
Van de Vu website: EDUroam for visitors:
You simply use the user name and password of your own institution. However, the network encryption should be on WPA2 with AES.
En als je kiest voor https://cloud.securew2.com/public/42012/VU-Wireless/
dan herkent hij gewoon windows.(dat doet hij bij mij namelijk ook).
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Zo eventjes verbeterd voor je, we zijn hier geen stelletje kleuters of/en telegraaf lezers.D0gtag schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:03:
[...]
Gebruiken de meeste Vu'ers allemaal apple dan? Vroegah toen ik op de Vu zat deed mijn laptop met windhoos Windows het ook prima. Tenzij je specifieke programma's moet draaien voor cerificaten etc (vroeger moest dat wel maar nu ondersteund alles wpa2). Ik zie het niet in waarom deze tablet niet zou werken. En een windows 8 (non RT dus) laptop wel. Ik denk het ook trouwens dat ze met windows niet windows 8 of RT bedoelen maar windows mobile/ windows phone qua kernel misschien het zelfde maar kennelijk niet qua connectiviteit stack.
Van de Vu website: EDUroam for visitors:
You simply use the user name and password of your own institution. However, the network encryption should be on WPA2 with AES.
En als je kiest voor https://cloud.securew2.com/public/42012/VU-Wireless/
dan herkent hij gewoon windows.(dat doet hij bij mij namelijk ook).
Tevens kan ik zonder problemen met mijn surface RT en lumia 920 op het eduroam ( het HU netwerk) netwerk komen.
Dat idee heb ik ook. Laptops die Windows draaien, draaien zonder enkel probleem. Vanuit de ICT desk gaat het om Windows Phone en tablets die op Windows draaien. Het blijft een wazig verhaal...D0gtag schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:03:
[...]
Ik denk ook trouwens dat ze met windows niet windows 8 of RT bedoelen maar windows mobile/ windows phone qua kernel misschien het zelfde maar kennelijk niet qua connectiviteit stack.
Mijn vriendin heeft een Lumia 820 en zij kan namelijk ook niet op het VU netwerk met haar telefoon. Nu is dat met 3G goed op te lossen, maar een Surface RT zonder 3G functie maakt die oplossing onmogelijk.
Denk dat ik het er maar gewoon op ga wagen
eduroam is toch wereldwijd hetzelfde ? Snap persoonlijk niet waarom het bij de ene locatie niet werkt maar op een andere welmel1986 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:30:
[...]
Dat idee heb ik ook. Laptops die Windows draaien, draaien zonder enkel probleem. Vanuit de ICT desk gaat het om Windows Phone en tablets die op Windows draaien. Het blijft een wazig verhaal...
Mijn vriendin heeft een Lumia 820 en zij kan namelijk ook niet op het VU netwerk met haar telefoon. Nu is dat met 3G goed op te lossen, maar een Surface RT zonder 3G functie maakt die oplossing onmogelijk.
Denk dat ik het er maar gewoon op ga wagen
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 16-07-2013 16:36 ]
Het systeem van 'eduroam' wel ja. Waarschijnlijk gebruiken ze gare routers die bepaalde systemen niet herkennen. Ze erkennen het probleem ook en hebben volgens henzelf ook 'enkele oplossingen'. Alleen het doorvoeren van die oplossingen kunnen zoals bij vele ICT afdelingen een vrij lange tijd duren. (zeggen ze zelfvali schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:35:
[...]
eduroam is toch wereldwijd hetzelfde ? Snap persoonlijk niet waarom het bij de ene locatie niet werkt maar op een andere welZelfs een handleiding te vinden voor University of Bristol
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jprmTQyPwmA]
[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 16-07-2013 18:24 ]
In de winkel was de tablet 586 euro maar in de webshop van de media markt 422 en per telefoon zeiden ze dat als ik kon aantonen dat die in de webshop goedkoper was dat ik die aan deze prijs meekreeg.
Na een halve dag heb ik er een hele positieve indruk over. Het werkt goed. Extern toetsenbord erop werkt ook. Een mooie koop.
Alleen zijn er 2 dingen die misschien wat minder zijn.
Vanuit het bericht centrum chat ik nu met me facebook contacten en als ik iets stuur dan staat datzelfde bericht 2 keer bij mij, dat is ook zo al zeker een maand bij Skype op me windows 7 laptop. iemand enig idee wat hierover hoe dit op te lossen, het is nogal vervelend..
En ik vind het langs ene kant jammer dat je geen gewone windows 8 programma's kan installeren. Iemand die hier misschien een kleine omweg voor weet?
K.W.
http://lifehacker.com/598...-rt-tablet-with-this-hackKoensSocialL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:09:
En ik vind het langs ene kant jammer dat je geen gewone windows 8 programma's kan installeren. Iemand die hier misschien een kleine omweg voor weet?
Of kijk bij XDA
Ik denk wel dat je snapt hoe beperkt de tegra hardware is
[ Voor 17% gewijzigd door D0gtag op 17-07-2013 16:52 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Bij ons op het werk ook een probleem met Windows Phone 8 en Windows 8 tablets. Je kunt wel connecten, maar als je device in standby gaat en je daarna opnieuw wilt verbinden, dan moet je weer je account invullen. Volgens ICT is het een probleem met de wifi hotspots in cominatie met Windows 8. A.s. vrijdag zullen ze een update krijgen waardoor het goed zou werken.mel1986 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:41:
Ik zit een klein beetje met een rare vraag..
Ik heb alleen 1 probleem, ligt niet echt aan de Surface eigenlijk. Mijn Microsoft account geeft in de store de prijzen in ponden aan, en ik ksn mijn creditcard ook niet toevoegen aan mijn account omdat het een Nederlandse creditcard is.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Al opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 18-07-2013 23:58 ]
Verwijderd
Hahn heeft zeker gelijk, sorry
http://www.theverge.com/2...900-million-on-surface-rt
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 01:20 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Hahn op 19-07-2013 00:55 ]
Op de VU heb ik de RT niet gebruikt op eduroam WiFi. Wel op een aantal andere HBO en WO instellingen en daar heb ik nooit problemen gehad.mel1986 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:41:
Het probleem waar je tegenaan kan lopen als je aan het 'roamen' bent is dat de instellingen dezelfde SSID gebruiken, maar er kleine afwijkingen in de instellingen terug zijn te vinden. Meestal zit dit in het authenticatie deel.
Enige oplossing op dat moment is het WiFi profiel van je laptop/tablet te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Kom je op een andere locatie dan zal je dit weer moeten doen.
Het is wel een goede integratie met m'n telefoon
Zit er nog steeds een gratis Touchcover bij ??
[ Voor 4% gewijzigd door yesjohn op 19-07-2013 16:50 ]
Some infinities are bigger than others.
Verwijderd
Werkt perfect. Support voor de wireless Xbox controller moet helaas nog komen.Tomba schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:51:
Hier mensen Halo Spartan Assault al geprobeerd? ZIet er erg strak uit(Zelf wacht ik even tot de Xbox controller support er is maar ben benieuwd hoe goed ie draait op de Surface
)
[afbeelding]
Net een paar uur gespeeld. Ik op de Surface RT en hij op een Vivotab Smart.
Beste game wat we in tijden gespeeld hebben. Ook hele mooie graphics.
Jammer maar het is nog steeds een interessante prijsMajor_ton schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:50:
yesjohn: Er wordt geen gratis touchcover meer meegeleverd met de Surface RT. Met Cover betaal je dus € 436,- (adviesprijs).
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:16:
duur kosten?
Verwijderd
De Surface RT is erg snel, ik gebruik hem als vervanging van mijn computer en het gaat prima. Horizon is er ook niet voor Android. Dat die nu 336 euro kost komt omdat ze van de voorraad af willen, de opvolger zal wel weer 500 kosten.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:16:
Damn... surface blijft toch wel de best gebouwde en het mooiste tablet! Na het lezen over de prijsverlaging dit topic eens gaan doorlezen maar heb toch nog wel een paar twijfels. Is hij kwa hardware niet net iets te verouderd nu? Tegra 4 komt er aan. Moet ik wachten op de Surface 2 of gaat die weer absurd duur kosten? Ik kan er geen Horizon TV op kijken... kan wel op een android of iPad. Maar damn... de surface is zo mooi! En voor 329 zonder toetsenboord best wel een koopje. Moeilijk hoor, denk dat ik toch maar een maand wacht want die nieuwe HP slate met een tegra 4 klinkt ook wel mooi. Maar dat is weer android...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 09:53 ]
Alles in het Duits was de eerste week leuk maar het begint inmiddels een beetje te vervelen
als het goed is zijn er images op xda Developers te vinden. Tevens is het gewoon mogelijk om Engelse taal te installeren met 8.1, heb ik namelijk ook.sinuz schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:44:
Is er misschien iemand in de buurt van Utrecht (omgeving uithof) met een Nederlandse Surface RT waar ik een recovery image mag aanmaken? Dit ben ik helaas vergeten bij het installeren van de 8.1 bèta.
Alles in het Duits was de eerste week leuk maar het begint inmiddels een beetje te vervelen.
Mocht je echt een recovery willen, ik ben im september weer in Utrecht als de scholen beginnen. Dan kan je wel een copy van mijn usb stick maken.
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 21-07-2013 15:52 ]
Verwijderd
Persoonlijk zou ik er niet op wachten; verouderd is tegenwoordig een relatief begrip. Tegra 3 of 4, het zal wel, Qualcomm is ook op de markt, daarnaast verwacht ik ook nog wel iets van Intel. M.a.w. als je over een half jaar pas een tablet gaat kopen vanwege de specs, dan kan je beter nog wat langer wachten, want een paar maanden daarna is er weer iets "beters". Zo zal het altijd zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:16:
Damn... surface blijft toch wel de best gebouwde en het mooiste tablet! Na het lezen over de prijsverlaging dit topic eens gaan doorlezen maar heb toch nog wel een paar twijfels. Is hij kwa hardware niet net iets te verouderd nu? Tegra 4 komt er aan. Moet ik wachten op de Surface 2 of gaat die weer absurd duur kosten? Ik kan er geen Horizon TV op kijken... kan wel op een android of iPad. Maar damn... de surface is zo mooi! En voor 329 zonder toetsenboord best wel een koopje. Moeilijk hoor, denk dat ik toch maar een maand wacht want die nieuwe HP slate met een tegra 4 klinkt ook wel mooi. Maar dat is weer android...
Ik ben zeer tevreden met de prestaties van mijn Surface RT, wellicht dat het laden/opstarten van apps wat sneller zal gaan met een nieuw(ere) processor, verder werkt alles naar behoren. 2GB RAM is ruim voldoende.
De keuze qua apps blijft op dit moment nog well platform afhankelijk natuurlijk, het is maar net wat je wilt/verwacht.
beetje surfen, emailen en films kijken.
nu dacht ik dat bsplayer ook een app had in de windows store maar die kan ik niet vinden.
de bsplayer downloaden lukt wel maar installeren niet.
heeft iemand bsplayer of een andere goede player die om kan gaan met mkv, avi, divs en subs?
op mn android tab gebruik ik perfect viewer voor mn comics en tijdschriften. weet iemand daar een goede app voor voor op dit apparaat?
mn eerste indrukken zijn echt goed.
Hier gaan we veel plezier aan beleven.
alvast bedankt
en voor video e.d zou je power dvd mobile kunnen proberen (is een betaalde app.)
Lisabella schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:51:
Ik heb zojuist een surface rt 64gb gekocht, voornamelijk als vervanger voor onze reis laptop.
beetje surfen, emailen en films kijken.
nu dacht ik dat bsplayer ook een app had in de windows store maar die kan ik niet vinden.
de bsplayer downloaden lukt wel maar installeren niet.
heeft iemand bsplayer of een andere goede player die om kan gaan met mkv, avi, divs en subs?
op mn android tab gebruik ik perfect viewer voor mn comics en tijdschriften. weet iemand daar een goede app voor voor op dit apparaat?
mn eerste indrukken zijn echt goed.
Hier gaan we veel plezier aan beleven.
alvast bedankt
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Verwijderd
The difference between men and boys is the size of their toys
Verdomd, inderdaad. Komt dat even goed uitDennis_dude schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:50:
Normaliter kan je maar 1 stuks van een product bestellen, maar omdat de surface in 5 uitvoeringen in de lijst staat kan je elke afzonderlijke uitvoering in je winkelmand plaatsen, ik kan 1 zonder cover, 1 met een zwarte cover en 1 met een witte cover selecteren, ze komen alle 3 in mijn winkelmandje voor de totaalprijs van €728,75, ik heb natuurlijk niet op afrekenen geklikt dus 100% zeker is het dus niet.
Nu ben ik overgestapt van UPC Horizon naar KPN.
Maar met het aankomende nieuwe voetbal seizoen wil ik toch wel graag tv kijken op mijn tablet.
Ook kan ik geen uitzending gemist app vinden. Terwijl ik wel ergens gelezen heb dat dit mogelijk was.
Maar goed. Is er iemand die weet hoe je Windows rt kunt omzeilen en tv kunt kijken met bijvoorbeeld silverlight of iets dergelijks.
Voor dat geld wacht ik liever op VLC voor WinRT. Benieuwd wanneer die komt trouwens, die is nu toch al een hele tijd in ontwikkeling als het goed is.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:58:
Power DVD Mobile speelt probleemloos mkv,avi af is wel betalend, 12 euro of zoiets ook ondertitels geen probleem
joepmeloene schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:10:
Ik ben al een tijdje een trotse bezitter van een Windows rt tablet.
Nu ben ik overgestapt van UPC Horizon naar KPN.
Maar met het aankomende nieuwe voetbal seizoen wil ik toch wel graag tv kijken op mijn tablet.
Ook kan ik geen uitzending gemist app vinden. Terwijl ik wel ergens gelezen heb dat dit mogelijk was.
Maar goed. Is er iemand die weet hoe je Windows rt kunt omzeilen en tv kunt kijken met bijvoorbeeld silverlight of iets dergelijks.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Besteld. Eentje met Type cover en een met touch cover
Ik had ook gezien dat VLC nog in ontwikkeling is, dus dat kan straks ook een optie zijn.
IK heb inmiddels de "jailbreak" uitgevoerd en zou nu ook arm based desktop apps moeten kunnen installeren. Is me nog niet gelukt, maar tot nu toe heb ik mn energie in bsplayer gestoken. Helaas zonder resultaat.
Iemand anders ook de "jailbreak" uitgevoerd?
Hiermee zou je de device signature rule binnen WIndows kunnen omzeilen.
Het is mij gelukt met Windows 8 en kom hiermee flink wat arm apps draaien. Op xda staat op de surface forum een poster met veel gecompileerde arm applicaties. Had toen ook wat spellen zoals quake gespeeldLisabella schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 07:24:
Bedankt Eppo666.
Ik had ook gezien dat VLC nog in ontwikkeling is, dus dat kan straks ook een optie zijn.
IK heb inmiddels de "jailbreak" uitgevoerd en zou nu ook arm based desktop apps moeten kunnen installeren. Is me nog niet gelukt, maar tot nu toe heb ik mn energie in bsplayer gestoken. Helaas zonder resultaat.
Iemand anders ook de "jailbreak" uitgevoerd?
Hiermee zou je de device signature rule binnen WIndows kunnen omzeilen.
Heb de tablet nog niet geupdate of ie de 8.1 officieel nog niet uit?
Ik wil nog proberen of portableapps werkt op de Surface.
Iemand dat al eens geprobeerd?
Normaal ben ik niet zo van de apps, maar sommige apps zijn wel handig om te hebben, zoals een goede videoplayer en comic reader. Het valt me een beetje tegen qua aanbod in vergelijking met Apple en Google. Het is jammer dat je afhankelijk bent van de store, dat had ik niet verwacht. Dacht "wel even" VLC of BSplayer te kunnen installeren....helaas
Goed man, ben benieuwd naar je ervaringen.Besteld. Eentje met Type cover en een met touch cover
Daar worden dingen als de OS, voetbal en andere dure dingen niet op uitgebracht. Dan ben je vaak aangewezen op de officiële sites e.d.
Even een andere vraag. Waarom zijn die type covers nog zo duur?
[ Voor 9% gewijzigd door Robkazoe op 25-07-2013 11:34 ]
Iemand die dit even kan testen? www.horizon.tv
Je krijgt dan wel een melding van installeer de plug in waarschijnlijk, volgens mij kan je toch pas inloggen als het werkt dus hoeft geen upc te hebben
Op de Microsoft Store pagina (http://www.microsoft.com/...mobile-keyboard/U6R-00021) staat gewoon dit icoontje bij:Joel22 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:24:
Weet één van jullie of de surface de Microsoft Wedge Mobile Keyboard ondersteunt? Ik kan wel lezen dat hij werkt op windows 8, maar werkt het dan ook op rt?
Ik heb dit ooit geprobeerd en toen werkte het inderdaad niet omdat je die plugin niet kan installeren.MusicAddict schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:40:
Ik vraag me ook af of je horizon tv kunt kijken op de surface, heb een RT besteld maar zie de bui al weer hangen dat ik die plug in niet kan gebruiken (widevine). Hij is er wel voor IE10 en windows 8 maar dan zal dit zeker weer niet werken voor RT?
Je krijgt dan wel een melding van installeer de plug in waarschijnlijk, volgens mij kan je toch pas inloggen als het werkt dus hoeft geen upc te hebben
Nog even contact gehad met de ICT afdeling van de VU (Vrije Universiteit Amsterdam). Maar het blijft een wazig verhaal. Volgens de ICT afdeling hanteert de VU een beveiliging op het WiFi netwerk dat niet mogelijk is op Windows 8 RT. Bij Windows 7 kan er een patch worden gedownload zodat het WiFi wel gaat werken, maar die is er niet voor 8.The Lord schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:59:
[...]
Op de VU heb ik de RT niet gebruikt op eduroam WiFi. Wel op een aantal andere HBO en WO instellingen en daar heb ik nooit problemen gehad.
Het probleem waar je tegenaan kan lopen als je aan het 'roamen' bent is dat de instellingen dezelfde SSID gebruiken, maar er kleine afwijkingen in de instellingen terug zijn te vinden. Meestal zit dit in het authenticatie deel.
Enige oplossing op dat moment is het WiFi profiel van je laptop/tablet te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Kom je op een andere locatie dan zal je dit weer moeten doen.
Er zijn simpelweg twee opties:
1. De VU moet zijn beveiliging verlagen (Wat ze zelf al aangeven niet te gaan doen...)
2. Microsoft moet met een update komen waarin die beveiliging is aangepast waardoor het wel zal werken met het netwerk van de VU.
Nu komt 8.1 RT eraan, alleen heb ik geen flauw idee of het probleem daarmee is opgelost.
Hoe moeilijk kan iets heel simpels zijn..
Misschien een domme opmerking, maar hier in Leiden hebben sommige apparaten een wachtwoord nodig om te kunnen werken op de WiFi. Daarmee bedoel ik een lock-screen met wachtwoord als je het apparaat aanzet. Met m'n oude HTC had ik er geen last van, maar met m'n huidige iPhone moet ik dat aan hebben staan anders werkt het niet. IT mannetje zei dat het wel eens kon komen vanwege de beveiliging(sinstelling).mel1986 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:03:
[...]
Nog even contact gehad met de ICT afdeling van de VU (Vrije Universiteit Amsterdam). Maar het blijft een wazig verhaal. Volgens de ICT afdeling hanteert de VU een beveiliging op het WiFi netwerk dat niet mogelijk is op Windows 8 RT. Bij Windows 7 kan er een patch worden gedownload zodat het WiFi wel gaat werken, maar die is er niet voor 8.
1. De VU moet zijn beveiliging verlagen (Wat ze zelf al aangeven niet te gaan doen...)
2. Microsoft moet met een update komen waarin die beveiliging is aangepast waardoor het wel zal werken met het netwerk van de VU.
Nu komt 8.1 RT eraan, alleen heb ik geen flauw idee of het probleem daarmee is opgelost.
lekker zo'n netwerk dat overal hetzelfde moet zijn, maar het vu is eigenwijs en hanteert zelf veiligheidsprotocollen? Bij mij werkt het eduroam prima op Windows 8/8.1 en wp7.8/8. Zou eens kijken of je een lockscreen password hebt wat holkers ook aangeeft. Dat kan het ook zijn natuurlijk.mel1986 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:03:
[...]
Nog even contact gehad met de ICT afdeling van de VU (Vrije Universiteit Amsterdam). Maar het blijft een wazig verhaal. Volgens de ICT afdeling hanteert de VU een beveiliging op het WiFi netwerk dat niet mogelijk is op Windows 8 RT. Bij Windows 7 kan er een patch worden gedownload zodat het WiFi wel gaat werken, maar die is er niet voor 8.
[ Voor 7% gewijzigd door warhamstr op 25-07-2013 22:23 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Nee, kan helaas niet. Ik heb UPC al getwitterd wanneer hun Windows 8 app komt, maar ze hadden geen flauw idee of die er kwam (= nee) of wanneer (= nee). Voorlopig doen ze dus alleen veel te veel moeite voor iOS, en volgens mij voor crapdroid.MusicAddict schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:40:
Ik vraag me ook af of je horizon tv kunt kijken op de surface, heb een RT besteld maar zie de bui al weer hangen dat ik die plug in niet kan gebruiken (widevine). Hij is er wel voor IE10 en windows 8 maar dan zal dit zeker weer niet werken voor RT?
Ik zou zeggen: allemaal contact opnemen met UPC en een Win8 app eisen
Nope, android durven ze ook al niks voor te doen. De app is volgens mij al weer uitgesteld tot begin volgend jaar. Wordt er gek van gezien al mijn apparaten gewoon flash hebben en ik door die verrekte plugin geen support heb, super raar gezien widevine van google is en zelfs android in de supported list staat van apparatuur dus eigenlijk zou de support er standaard al in horen te zitten..Avalaxy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 01:07:
[...]
Nee, kan helaas niet. Ik heb UPC al getwitterd wanneer hun Windows 8 app komt, maar ze hadden geen flauw idee of die er kwam (= nee) of wanneer (= nee). Voorlopig doen ze dus alleen veel te veel moeite voor iOS, en volgens mij voor crapdroid.
Ik zou zeggen: allemaal contact opnemen met UPC en een Win8 app eisen
Hoe ik het nu (tijdelijk) oplos is met een remote desktop app de browser van mijn PC te streamen naar een tablet, werkt best aardig, maar is ontiegelijk omslachtig om alleen even tv te kunnen kijken
Maar ik ga wel een keer ook eisen voor die app
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 26-07-2013 02:01 ]
Verwijderd
Bestaan er een aantal?
Aangezien ik voor schoolgebruik deze tablet zou kopen, kan je daar makkelijk mee werken?
Kan je er de Windows acht pro op instaleren?
Ik heb een licentie liggen thuis, dus geen nood om de pro te kopen...
Vergeleken met Android en iPad is er een heel groot verschil, maar goed ze zijn dan ook nog geen jaar op de markt. Ik heb er zelf geen issues mee, mis althans niets mede vanwege de geweldige browser die erop zit.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:04:
Ik ben aan het overwegen een RT te kopen, maar hoe zit dat me dat beperkte ecosystem en de RT apps?
Bestaan er een aantal?
[...]
- Ideaal voor school, zit volledige Office bij en een schooldag kom je prima door zonder opladenVerwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:04:
Aangezien ik voor schoolgebruik deze tablet zou kopen, kan je daar makkelijk mee werken?
Kan je er de Windows acht pro op instaleren?
- Nee draait op Windows RT, de ARM variant dus. Er kan dus geen Windows 8 op geinstalleerd worden, al is Windows RT in principe niets anders dan Windows 8 gecompileerd voor ARM en zonder de mogelijkheid van installeren/draaien van niet Metro Apps (behalve Office dan toch)
Ligt eraan wat jij onder 'schoolgebruik' vindt vallen, maar met een touch/type cover en Office is de Surface toch wel één van de productievere tablets.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:04:
Ik ben aan het overwegen een RT te kopen, maar hoe zit dat me dat beperkte ecosystem en de RT apps?
Bestaan er een aantal?
Als je er de normale Windows 8 (er is geen Pro) op zou kunnen installeren, dan was heel het Windows-RT-is-een-flop niet eens aan de orde geweest, dus nee, dat kan nietKan je er de Windows acht pro op instaleren?
Verwijderd
Ook voor een algemeen gebruik, filmpjes enzo, kan je makkelijk afspelen?
Als ik het dus goed begrijp, kan je niet zomaar een app of programma installeren zoals op mijn laptop die draait onder Win8?
Er moet dus voor alles een apparte RT of ARM variant bestaan?
Maar daar zijn ze aan het werken, er komen r dus bij?
Ja.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:11:
Dus deze RT is eigenlijk ideaal?
Ook voor een algemeen gebruik, filmpjes enzo, kan je makkelijk afspelen?
Het is Windows RT, wat dus géén normale Windows 8 is, dus je kan er geen normale W8-programma's op installeren nee.Als ik het dus goed begrijp, kan je niet zomaar een app of programma installeren zoals op mijn laptop die draait onder Win8?
De apps moeten voor Windows RT gemaakt zijn inderdaad.Er moet dus voor alles een apparte RT of ARM variant bestaan?
Er komen er steeds bij ja, maar omdat het geen heel groot platform is en niet hard lijkt te groeien, komt er minder voor uit dan voor Android en iOS.Maar daar zijn ze aan het werken, er komen r dus bij?
Dus als je nu qua apps echt iets mist op Windows RT, zou ik niet zo snel een Surface nemen. Maar als je alleen video's wilt kijken en wilt typen, dan is 'ie ideaal, vind ik zelf iig.
Verwijderd
Het zal deze surface RT worden, en zeker via de studentenprijzen op de online store van windows...
En office staat al voorgeïnstalleerd vor een trial en dan een free download, dus...
Thanx!
Verwijderd
En verdere apps zullen nog wel uitkomen zoals visio en dergelijke?
Neem 'm voor wat het nu is.
Verwijderd
Het is dus makkelijk in gebruik dan een android of IOS....
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Klopt, gewoon volledige versie, zij het licentietechnisch niet toegestaan om zakelijk te gebruiken.Hahn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:19:
Office staat er gewoon volledig op, geen trial oid. Voor zover ik weet in ieder geval...
Ik zou niet tellen op Visio, Project of andere programma's. Word, Excel, Powerpoint, One Note en Outlook 2013 that's it, waarbij Outlook meekomt met de 8.1 update (eind augustus)Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:21:
Ach, oké, bedankt, ik dacht dat gelezen te hebben...
En verdere apps zullen nog wel uitkomen zoals visio en dergelijke?
Geen ervaring mee nee, zelf ook geen behoefte aan gehad. Als ik wilde kl.ten mijn tablet had ik wel een Android genomenwarhamstr schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:39:
Op XDA een heel topic met geporte x86 apps. Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 26-07-2013 14:12 ]
Er is zeker wel een Windows 8 Pro!Hahn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:10:
[...]
Ligt eraan wat jij onder 'schoolgebruik' vindt vallen, maar met een touch/type cover en Office is de Surface toch wel één van de productievere tablets.
[...]
Als je er de normale Windows 8 (er is geen Pro) op zou kunnen installeren, dan was heel het Windows-RT-is-een-flop niet eens aan de orde geweest, dus nee, dat kan niet
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het dilemma:
Situatie nu:
- Desktop + dual monitor setup (2x23").
- 13.3" 'ultrabook' laptop.
Als ik een Surface RT koop dan vermoed ik dat deze de laptop praktisch helemaal vervangt, omdat het een beetje tussen tablet en kleine laptop zit qua mogelijkheden (zeker gezien het toetsenbord). De laptop gaat daarom veel stof happen... maar ik heb hem from time to time wel nodig voor bepaalde zaken (photoshop, solid works, etc onderweg/elders). Ik vind dat toch zonde...
Dan maar voor zoiets gaan?:
- Desktop
- Surface RT
- Grote, 17" laptop met degelijke videokaart (handig voor solidworks ed).
En dan 13.3'' verkopen? Is er nog vraag naar zulke laptops?
Verwijderd
Die update zal wel te betalen zijn zeker?
Zou leuk zijn als Outlook idd ook kan geïnstalleerd worden....
Verwijderd
Update is gratisVerwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:01:
Oké, bedankt!
Die update zal wel te betalen zijn zeker?
Zou leuk zijn als Outlook idd ook kan geïnstalleerd worden....
Ik wil kunnen werken op de surface, is dit uberhaupt wel aan te raden of dan toch maar beter een netbook kopen?
Ik wil de surface gebruiken om verslagen te schrijven.
Nu zijn er drie opties
Touch: schijnt volgens enkelen hier niet echt goed te werken voor lang gebruik.
Type: is beter geschikt. Mijn vraag is er ieman die hier al langer meewerkt? Ik ben namelijk bang dat dit toetsenbord vele malen sneller kapot gaat dan de touch.
bluetooth toetsenbord: werkt iemand hiermee in combinatie met een surface. Zo ja welk toetsenbord en hoe bevalt dit?
Ik wil hem dus als netbook vervanger. Maar twijfel erg omdat er maar 1 kickstand mogelijk is. Daarom zat ik nog bijna aan een bluetooth te denken kan je het toetsenbord plaatsen hoe jij zelf wil.
Hoe dan ook zijn er mensen die hun ervaring willen delen over het zakelijk gebruik van de surface met combinatie van een toetsenbord.
Hartelijke dank!
Joël
Resolutie is best een onzinargument, Surface heeft gewoon 1366x768, wat menig 13" of 15" laptop ook heeft.Avalaxy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:39:
Als je echt veel wilt schrijven kun je beter een PC gebruiken. Zo'n surface heeft een vrij lage resolutie wat niet prettig is in word als je lange dingen wilt maken.
Niet mee eens, gebruik zelf mijn surface RT om notities te maken bij hoorcolleges (worden allemaal met PowerPoint gegeven, ideaal om bij opmerkingen te werken), werk zonder problemen mijn projectverslagen en scripties bij.Avalaxy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:39:
Als je echt veel wilt schrijven kun je beter een PC gebruiken. Zo'n surface heeft een vrij lage resolutie wat niet prettig is in word als je lange dingen wilt maken.
Mooie is dat op mijn school veel losse schermen beschikbaar staan voor studenten met een laptop en dit werkt op de surface ook ideaal.
Sinds ik de surface RT heb neem ik steeds minder mijn bto mee naar school. Presentaties geven met de tablet gaat ook probleemloos (scheelt weer 1,5 kg minder gewicht in de tas). Alleen bij zware taken bij projecten neem ik mijn laptop nog mee.
Zelf vind ik de typcover beter tikken bij grotere verslagen dan de touchcover (Heb ze beide in bezit).
[ Voor 42% gewijzigd door vali op 26-07-2013 18:46 ]
Daarom vind ik toch dat ik de surface waarschijnlijk wel ideaal ga gebruiken, die usb poort kreeg pas problemen toen er een hub op kwam (en ik heb andere videos gezien waar iemand met een hub wel een hele rits aan zooi had aangesloten
Nou nog twijfel over hoe effectief de touch cover gaat zijn voor mij
[ Voor 11% gewijzigd door MusicAddict op 26-07-2013 19:14 ]
Prijzen en levertijden van de Microsoft Surface tablet mogen besproken worden in [Microsoft Surface] Levertijden en prijzen topic.