Kan het nu terug over het spel gaan aub?
Het is TDM on steroids tot op zekere hoogte en errrrug leuk! Het is met gelijk aantal spelers meestal veel hectischer dan TDM, er is een incentive om te bewegen en NIET te snipen. Dat alleen al verhoogt de aantal encounters, campen heeft heel weinig zin want er zijn meestal 2 of meer hoeken of hoogteverschillen waar vandaan kan worden geschoten.Minaaj schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:45:
@de rest
Gezeur over dat je hoge SPM kan halen, kan in elke mode als je wil niet alleen CQ(zeker met double XP) want je kan ook nog net zo goed falen in CQ als je slecht bent, gemiddeld zie ik veel lagere ranks in grotere servers dan in CQ servers, meeste lowbies begeven zich niet eens in CQ.
Snap sowieso niet wat mensen tegen CQ hebben, je bent lekker onafhankelijk indien je solo speelt en als je beetje goed bent kan je duidelijk impact hebben op gameplay.
Tactiek komt er dan weer niet echt bij kijken behalve de cycle-jerk (rennen maar jongens van vlag naar vlag) of met een groepje proberen een vlag dicht te houden. In beide gevallen is het wel taaier om een hoge K/D te halen dan in TDM of andere game modes, alleen al in de tijd dat je aan het herladen bent kan je al weer 2 of 3 mensen tegenkomen.
Maar de maps.... Geniale lay-out van Ziba en Scrapmetal, Donya is voor het grootste gedeelte ook mooi, alleen 925 vind ik iets te camp-friendly. Als zo'n map om je heen kapot wordt geschoten.... supermooi. Hebben jullie ook wel dat je loopt te vloeken aan het begin van een ronde als alle ramen nog heel zijn en je nergens soepel doorheen komt?
Ja en nee. Als je in CS goed bent in 1 map, dan ben je feitelijk goed in alle maps en modes zodra je lay-out en spawns weet. Dat is in BF3 wel wat lastiger. Op Metro, Bazaar of Seine kan ik met de besten meespelen, maar op Canals of Sharqi 64p Conquest loop ik meestal maar wat aan te rommelen.Als straks Tank Superiority blijkt dat je daar vet snel XP kan halen met korte potjes is dat dan ook lame? CQ is een officiele mode dus daar hoeft niemand over te zeuren, dan zeur ik liever over TDM/Metro64conquest wat nog meer CQ is.
We waren het al eens over dat alle stats zijn te "boosten" hier en dus al helemaal SPM, maar na weer counter strike:go te hebben gespeeld ben ik er nu wel uit dat stats een spelletje goed kunnen verzieken.
In cs:go zat ik laatst nog om 3uur ('s nachts ja) in een server die niet leeg wilde, als je 1 keer een team kapot schiet in bf3 dan leaved 50%.
Battlelog maakt bf3 zo zuur.
Helemaal als de potjes lang duren is het vaak aantrekkelijker om een andere server te joinen waar je waarschijnlijk meer plezier hebt dan te wachten tot jouw map voorbij komt. Bij CS weet je eigenlijk al de map rotatie (dust, dust2, aztec, inferno) en duren de potjes veel minder lang.
Ook heb je in CS elke ronde in principe nieuwe kansen terwijl je in BF3 een heel potje lang, non-stop kan worden gesloopt ale je proberet je spawn uit te komen. Dat nodigt voor de meesten ook niet uit om dat een uur achter elkaar te doen.
Maar ALS je dan een keer op een goede server zit, met aan elkaar gewaagde teams, dan heb ik ook vaak genoeg urenlang met praktisch dezelfde mensen ronde na ronde gespeeld en die momenten maken toch ook wel weer veel goed!
Haha ja, dit klinkt heel bekend. Loop overal tegenaan en schiet er daarna pas een kogel doorheen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:03:Hebben jullie ook wel dat je loopt te vloeken aan het begin van een ronde als alle ramen nog heel zijn en je nergens soepel doorheen komt?
- Pykow
- Registratie: Augustus 2007
- Laatst online: 17:26
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Battlefield 3, End Game (Add-On)
- Battlefield 3: Aftermath (Code in a Box)
- Battlefield 3 Premium Edition
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3 Back To Karkand
- Battlefield 3 Close Quarters
- Battlefield 3
- Battlefield 3: Limited Edition
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
/u/231654/crop649be83ed19f0_cropped.png?f=community)
IF YOU CAN'T BEAT THEM, JOIN THEM !Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:32:
Snap je wel wat hypocriet betekent? Hypocriet betekent dat jij constant loopt te klagen over shotguns terwijl je deze zelf ook zeer vaak gebruikt. Jij loopt shotguns te bashen en liep constant het bannen van shotgun gebruikers op diverse servers te verdedigen en even later ben je zelf een zeer fanatieke gebruiker. Mag je helemaal zelf weten maar kom hier dan niet zo arrogant verkondigen dat enorm veel mensen in jouw ogen laffe tacktieken gebruiken als je er zelf ook niet vies van bent dezelfde tacktieken te gebruiken.
als iedereen met shotgun speel, dan wil ik wel eens de shotgun terug pakken om er maar van te verlossen.
Daarnaast ging het over de FLAGRUN !!!! en daar heb ik niet op zitten bashen en sterker nog het heeft niets met shotguns te maken. dus waarom begin je daar weer over ? volgens mij verveel je je weer.
Je gaat toch niet serieus menen dat jij nu weer gaat beginnen over de helicopter run he. Terwijl het toen over BADADMINS ging.Minaaj schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:45:
@pykow, Het gaat verder dan dat, je noemde ook mensen die hoge K/D halen ego amsterdammertjes en zelf heb je wel 3keer gepost dat je 48-0 haalde oid in een helicopter.. daarna zijn jets weer overpowered, nee 48-0 in een helicopter is niet overpowered
En heel even testen vind ik niet 3uur lang rondjes rennen op een CQ map, dan ben je gewoon goed bezig
Heel even testen ja. ongeveer 30 minuten heb ik in de server gezeten ja. Tuurlijk zegt battlereport 3 uur. zolang zal die map wel hebben gedraaid uiteindelijk. ik heb zelfs laatst 17 uur lang TDM gespeeld op onze GoT server met 500 tickets.
Kunnen we terug ontopic gaan please en hopelijk grijpt de GoT admin eens een keer in.
steeds maar weer zeuren en mij de schuld geven omdat jullie niet lezen of moet ik het nog 20x herhalen ?
Shotguns one hit kill. If you can't beat them join them
C4 op vlaggen. mensen worden toch gekicked op 80% van de servers. no problem anymore
jets overpowerd. Youtube filmpjes etc zegt genoeg
flagrun: om het 1x te testen hoeveel punten je ermee krijgt
Angelo NL / Global Cargo VTC
Goed motto om games te spelen, doet me denken aan vroeger toen ze met modder op mij gooide en ik terug gooide met het motto 'maar hij deed het ook'

Maar even serieus gerelateerd aan BF3.
Zou je daar eens een filmpje van willen posten?Pykow schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:13:
Jets overpowerd. Youtube filmpjes etc zegt genoeg
Dan post ik ook wat chopper gameplay van Sturdywings & MongolFPS in chopper.
Of wat tank gameplay van xfactor, of laat ik je wat infantry based gameplay zien van de M4A1 / M16A3 / AEK.
Mag je vervolgens je mening daar over geven.
Heb ik regelmatig last van, erg frustrerend. Net als dat wanneer mijn mannetje regelmatig ergens achter blijft haken wanneer je snel een open stuk wil oversteken, wilt wegrennen van een granaat, of gewoon beschoten wordt (stoelen, half kapot geschoten objecten, noem maar op), of wanneer ik om een hoekje kijk om te zien of de kust veilig is, vervolgens onder vuur wordt genomen, en dan niet meer terug in dekking kan omdat een teammate achter tegen me aan staat te rijden (gevolg: dood)A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:03:Hebben jullie ook wel dat je loopt te vloeken aan het begin van een ronde als alle ramen nog heel zijn en je nergens soepel doorheen komt?

Maar goed, het hoort er allemaal bij: momenteel beleef ik vele uren lol aan Conquest Domination (ondanks de waslijst aan minor irritaties), net als dat ik eerder vele uren lol heb beleefd aan Urban Conquest maps, daarvoor vele uren TDM, en daarvoor aan tank-based spelen (en hierna ongetwijfeld aan Armored Kill), enzovoorts.
Ik vind die enorme veelzijdigheid sowieso één van de allersterkste punten van BF3 - er is zoveel te doen wat betreft verschillende spelmodi, assigments, unlocks, manieren van spelen, wapen- en classkeuze, infantry of voertuigen - de mogelijkheden zijn schier oneindig.
[ Voor 3% gewijzigd door w00t00w op 27-08-2012 17:54 ]
---
- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
Mijn mening blijft dan het zelfde. zei laten precies zien hoe sterk een chopper,jet en tanks kunnen zijn.QPeter schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:44:
[...]
Goed motto om games te spelen, doet me denken aan vroeger toen ze met modder op mij gooide en ik terug gooide met het motto 'maar hij deed het ook'![]()
Maar even serieus gerelateerd aan BF3.
[...]
Zou je daar eens een filmpje van willen posten?
Dan post ik ook wat chopper gameplay van Sturdywings & MongolFPS in chopper.
Of wat tank gameplay van xfactor, of laat ik je wat infantry based gameplay zien van de M4A1 / M16A3 / AEK.
Mag je vervolgens je mening daar over geven.
Hoewel xfactor niet zo goed is in de tank als je et mij vraagt.
Kom, kunnen de kindjes stoppen met ruzie maken? Dank u.
Android developer & dürüm-liefhebber
Als ik het goed begrijp heeft T.net overigens geen BF3 server?
In AvE we trust
er zijn er 3, maar ze zijn altijd leeg of nagenoeg leeg.fheerens schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:30:
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik zocht naar iets nieuws en ik dacht, laat ik eens gek doen ik pak de FAMAS weer op. Nu heb ik een nieuw favoriet CQ wapen 
http://battlelog.battlefi...show/41895580/1/351804938
Halverwege had ik een 27-killstreak zonder revives. En ben geen een keer hacker genoemd. Geweldige ronde. Moest uiteindelijk wel vaak andere kits oppakken omdat ik zonder ammo zat.
En voor een of andere reden heb ik nog dubble XP ook.
http://battlelog.battlefi...show/41895580/1/351804938
Halverwege had ik een 27-killstreak zonder revives. En ben geen een keer hacker genoemd. Geweldige ronde. Moest uiteindelijk wel vaak andere kits oppakken omdat ik zonder ammo zat.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Misschien omdat er een Double XP week(end) is?rickyy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:40:
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
- Tsurany
- Registratie: Juni 2006
- Niet online
⭐⭐⭐⭐⭐
- Dice
- Shooter
- Battlefield 3
- Electronic Arts
- Multiplayer
- Battlefield
- Ea showcase
- Battlefield 3 Premium
- Pc's
- Games
- Pc-game
:strip_icc():strip_exif()/u/180748/avatar%2520nieuw%252060x60.jpg?f=community)
T.net heeft sowieso geen eigen servers dus je moet dan bij een community zoals GoTBF3.nl kijken en die zijn niet zo gevuld zoals je graag zou willen.fheerens schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:30:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Daar zitten wel een aantal items tussen die BF3 zeker mist! Waarom die er niet in zitten? Geen idee. Kijk maar naar de Spec-mode. Oke dat Battlerecorder er niet komt, dat is waarschijnlijk veel werk. Maar Spec-mode? Zelfs Quake I had Spec-mode?
http://battlelog.battlefi...view/2832654348192306068/
http://battlelog.battlefi...view/2832654348192306068/
Ach iedereen is wel eens hypocriet, tis menselijk.Tsurany schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:32:
Snap je wel wat hypocriet betekent? Hypocriet betekent dat jij constant loopt te klagen over shotguns terwijl je deze zelf ook zeer vaak gebruikt. Jij loopt shotguns te bashen en liep constant het bannen van shotgun gebruikers op diverse servers te verdedigen en even later ben je zelf een zeer fanatieke gebruiker. Mag je helemaal zelf weten maar kom hier dan niet zo arrogant verkondigen dat enorm veel mensen in jouw ogen laffe tacktieken gebruiken als je er zelf ook niet vies van bent dezelfde tacktieken te gebruiken.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Had net weer lage fps in BF3, dus ff gelogd.
http://oi46.tinypic.com/2vt1xev.jpg
(Asus HD5870, geen OC, Catalyst 12.8)
Boven is tijdje geleden toen alles goed was, eronder is zoals het nu is. Kan zeker alleen maar oplossen door een reboot?
Boven is tijdje geleden toen alles goed was, eronder is zoals het nu is. Kan zeker alleen maar oplossen door een reboot?
[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 27-08-2012 22:11 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Toevallig nadat je je PC uit slaapstand haalt? Heb ik ook, dan helpt een reboot inderdaadMurk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:49:

Gelukkig heb ik een SSD en is dat zo gebeurd!
Nee gewoon normaal opgestart. Rebooten duurt niet lang nee, maar het blijft vervelend.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Moderator General Chat
Dyslectic history cynic
- Ea showcase
- Dice
- Battlefield 3
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Pc's
- Electronic Arts
- Battlefield
- Shooter
- Multiplayer
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Dat is wel herkenbaar ja.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:03:
Hebben jullie ook wel dat je loopt te vloeken aan het begin van een ronde als alle ramen nog heel zijn en je nergens soepel doorheen komt?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Daarvoor heb je een mes toch?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Of een paar kogels...Meelobee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:53:
Daarvoor heb je een mes toch?
Gebeurt mij behoorlijk vaak moet ik zeggen. Vooral de ramen waarbij je geen ramen ziet zitten zijn leuk
Want a cookie?!
Ik heb mezelf aangeleerd ramen te slopen met het mes, door te schieten maak je jezelf zichtbaar op de minimap. (Tenzij je een demper hebt.)
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Meelobee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:42:
Ik heb mezelf aangeleerd ramen te slopen met het mes, door te schieten maak je jezelf zichtbaar op de minimap. (Tenzij je een demper hebt.)
Als iemand een raam kapot schiet of knifed hoor je dat aan de andere kant van de map. Wel of geen mes, wel of geen minimap spot
Had niemand kunnen zeggen dat er een update van Battlelog is?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Had je even de hoofdpagina van Battlelog in de gaten moeten houden, daar stond een duidelijke melding op in het blauw dat er een update aankwamYorin schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:13:
Had niemand kunnen zeggen dat er een update van Battlelog is?
Waarschijnlijk worden nu eindelijk wel toevoegingen en updates aan Battlelog toegevoegd voor de release van AK?
Gok dat ze ruimte gaan maken voor de Bonuscontent van morgen, zou een bonuscontent area zijn. Tot op heden heb ik die nog niet kunnen vinden, wellicht zometeen

Dan ben ik op vakantie.Electronic Arts heeft bekendgemaakt dat Battlefield 3-uitbreiding Armored Kill vanaf 4 september gefaseerd wordt geïntroduceerd. Battlefield 3 Premium-leden op de PlayStation 3 zijn op de dag van introductie als eersten aan de beurt. [...] Een week later kunnen ook de Premium-gebruikers op de Xbox 360 en de pc de uitbreiding downloaden.
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 28-08-2012 10:32 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik gebruik 12.3 versie. De latere drivers geven bij mij alleen maar fps drops.Murk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:49:
hoi
Verwijderd
Welke kaart heb je?Kr44nVogel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:37:
[...]
Ik gebruik 12.3 versie. De latere drivers geven bij mij alleen maar fps drops.
En als er wel spelers zijn wordt er net zoveel gezeurt en gezeken als in dit topic. 1 van de redenen dat ik zowel niet meer op de GoT server te vinden ben als in dit topic...haarbal schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:32:
[...]
er zijn er 3, maar ze zijn altijd leeg of nagenoeg leeg.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
Nou ja, er is ook een hoop mis in de balance van BF3. Kan ze geen ongelijk gevenChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
En als er wel spelers zijn wordt er net zoveel gezeurt en gezeken als in dit topic. 1 van de redenen dat ik zowel niet meer op de GoT server te vinden ben als in dit topic...
Mijn ervaring is dat het geklaag over de balance vaak meer te maken heeft met de onkunde van de klager (niet persoonlijk op jou gerichtVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
Nou ja, er is ook een hoop mis in de balance van BF3. Kan ze geen ongelijk geven
Ikzelf ben een middelmatige speler maar ik heb nooit het gevoel dat iets OP is of dat ik tegen bepaalde wapens/voertuigen geen kans maak. Tuurlijk, de balance is niet helemaal perfect. Maar zo slecht als sommige mensen het afschilderen vind ik het ook weer niet.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
op de server killen en kicken we alleen maar als er hackers zijn of in de TDM server als iemand op de kraan gaat zitten. lijkt me vrij normaalChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:52:
[...]
En als er wel spelers zijn wordt er net zoveel gezeurt en gezeken als in dit topic. 1 van de redenen dat ik zowel niet meer op de GoT server te vinden ben als in dit topic...
Ik heb het niet over kicken. Ik heb het over het eindeloze gehuil over het gebruik van sommige wapens/voertuigen.Pykow schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
op de server killen en kicken we alleen maar als er hackers zijn of in de TDM server als iemand op de kraan gaat zitten. lijkt me vrij normaal
Verwijderd
Yup. Heel irritant.ChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:01:
[...]
Ik heb het over het eindeloze gehuil over het gebruik van sommige wapens/voertuigen.
Lijkt me niet normaal - kicken omdat iemand campt. Het is niet alsof je daarboven niet af te schieten bent ofzo. Dat soort gehuil (in TDM nota bene, toch bepaald niet de meest serieuze team-play vorm van het spel) van admins is wel een reden om een server permanent te mijden.Pykow schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
op de server killen en kicken we alleen maar als er hackers zijn of in de TDM server als iemand op de kraan gaat zitten. lijkt me vrij normaal
Gisteren echt vrienden gemaakt op een Britse HC Conquest server.
Op Seine op C de vijandelijke tank beslopen terwijl mijn halve team dat ding met RPGs onder vuur neemt (en mist) en er aan één kant wat C4 op geplakt. Tijdens het wegrennen wordt ik vól door de tank in m'n kont geschoten waardoor mijn lijk de trap af vliegt en aan de waterrand tot stilstand komt, en direct door een snelle medic gezapt wordt - alvorens op te staan druk ik af en BOEM doet mijn C4. Hop, tank weg.

Ik heb nog nooit zo voorzichtig gespeeld als de rest van dat rondje... niet alleen mocht ik geen TKs meer maken, maar er waren ook wat gefrustreerde teammates op zoek naar wraak

Wel gewonnen en MVP 3

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 11:09 ]
Verwijderd
Maar zo slecht is het eigenliijk wél. Je moet het alleen nog ervaren.ChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
[...]
Mijn ervaring is dat het geklaag over de balance vaak meer te maken heeft met de onkunde van de klager (niet persoonlijk op jou gericht)
Ikzelf ben een middelmatige speler maar ik heb nooit het gevoel dat iets OP is of dat ik tegen bepaalde wapens/voertuigen geen kans maak. Tuurlijk, de balance is niet helemaal perfect. Maar zo slecht als sommige mensen het afschilderen vind ik het ook weer niet.
Ga eens op een server met high ranked (de top 5% die elke avond de meest populaire conquest servers bezoeken) pilots. Conquest Sharqi bijvoorbeeld.
Je bent beter af dan met de disconnect button als je niet als piloot wilt spelen

Wat mij betreft was zelfs Battlefield 2 op dat punt beter balanced.
In de 100 uur die ik heb gespeeld ben ik dat nog niet tegen gekomen. Is het niet gewoon zo dat die 5% gewoon heel goed is?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Maar zo slecht is het eigenliijk wél. Je moet het alleen nog ervaren.
Ga eens op een server met high ranked (de top 5% die elke avond de meest populaire conquest servers bezoeken) pilots. Conquest Sharqi bijvoorbeeld.
Je bent beter af dan met de disconnect button als je niet als piloot wilt spelen![]()
Wat ik vaak zie is dat mensen OP verwarren met 1337 skills. Opzich niet gek: het is makkelijker om te zeggen dat iets OP is ipv toe te geven dat iemand gewoon ontzettend goed is...
Na de update zijn 2 assignments bij veel mensen weer enigzins terug gezet...
Wrench Wielder (shotty kills zijn van 25 weer 0)
Scar-H specialist (20 mine kills zijn weer 0)
Verder niks verandert lijkt het (ook al heeft Better Battlelog wel 8 assignements toegevoegd)
Verder niks verandert lijkt het (ook al heeft Better Battlelog wel 8 assignements toegevoegd)
Verwijderd
Het probleem is dat dingen op zichzelf niet eens OP hoeven te zijn (al kun je een jet, die weet wat 'ie doet + goed is in dogfights, gewoon niet neerhalen), maar ze beïnvloeden de rest van het spel wel zodanig dat je geen enkele kans meer maakt.
Om in te haken op Sharqi: als de attackers een goede heli hebben, pakken ze zonder al teveel moeite F (heb je als US geen heli meer). Of erger, ze jatten je heli (wat tegenwoordig een hobby lijkt op die map). RU air dominance completed. Daardoor krijg je het op de grond ook lastig, want je moet ook nog eens rekening houden met die heli, die full-time op de grond knalt. Vervolgens verlies je die paar voertuigen die je hebt en moet je als infantry het opnemen tegen een leger tanks + een heli. Dat ga je gewoon niet winnen, zelfs als je op papier betere spelers hebt (muv die heli).
Sure, de ene heli moet wel (aardig wat) beter zijn dan de ander, maar die twee spelers kunnen een gigantische invloed hebben op het hele team. Leuk voor die twee, maar de rest is er te afhankelijk van. Zeker als je dan twee noobs hebt die de hele tijd chopper-whoren, zodat je het zelf niet kunt proberen.
En ja, veel is te counteren met goede samenwerking, maar dat gaat niet in BF3. Niet alleen omdat spelers er minder toe bereid zijn ("dat kost stats!!1!!1"), maar ook omdat je geen enkele mogelijkheid hebt.
Om in te haken op Sharqi: als de attackers een goede heli hebben, pakken ze zonder al teveel moeite F (heb je als US geen heli meer). Of erger, ze jatten je heli (wat tegenwoordig een hobby lijkt op die map). RU air dominance completed. Daardoor krijg je het op de grond ook lastig, want je moet ook nog eens rekening houden met die heli, die full-time op de grond knalt. Vervolgens verlies je die paar voertuigen die je hebt en moet je als infantry het opnemen tegen een leger tanks + een heli. Dat ga je gewoon niet winnen, zelfs als je op papier betere spelers hebt (muv die heli).
Sure, de ene heli moet wel (aardig wat) beter zijn dan de ander, maar die twee spelers kunnen een gigantische invloed hebben op het hele team. Leuk voor die twee, maar de rest is er te afhankelijk van. Zeker als je dan twee noobs hebt die de hele tijd chopper-whoren, zodat je het zelf niet kunt proberen.
En ja, veel is te counteren met goede samenwerking, maar dat gaat niet in BF3. Niet alleen omdat spelers er minder toe bereid zijn ("dat kost stats!!1!!1"), maar ook omdat je geen enkele mogelijkheid hebt.
Omg... Ik had net 10 mine kills. Ik haat het al om minekills te maken, resetten ze dat ook nog! Aaaaaaaarghpriemt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:22:
Ik zie nog een aanpassing:
In de server browser heb je een nieuwe filter: Max Ping
Waar zie je dat?Asgaro schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:30:
Bij je filters: in de tweede kolom volledig onderaan. Dus onder de plaats waar je die advanced filters kan instellen.
WHAT THE HELL IK HAD ZE GEWOON GEHAALD EN NU ZIJN ZE WEER WEG WTF FFUUU GVDDHeloxide schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:26:
[...]
Omg... Ik had net 10 mine kills. Ik haat het al om minekills te maken, resetten ze dat ook nog! Aaaaaaaargh
hemadtobitronics schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
WHAT THE HELL IK HAD ZE GEWOON GEHAALD EN NU ZIJN ZE WEER WEG WTF FFUUU GVDD

Verwijderd
Maar hier is toch niets OP? CQA maps zijn in dat opzichte lastig te balancen, omdat het aanvallende team alles in moet kunnen nemen om te winnen (dus ook alle punten waar voertuigen spawnen) - maar dit is toch juist inherent aan dit speltype? De heli is niet OP, je wordt gewoon weggemaaid - maar je had alle kansen om daar wat aan te doen én je kunt vanaf G (F is de parkeerplaats beneden, als je op de PC 64-speler versie speelt) met een Stinger of vanaf C met een Stinger de verdedigende heli goed helpen - door direct de vijandelijke heli te gaan locken en zsm een raket af te vuren waarna hij jouw stinger wellicht niet vangt, maar dan wel de twee AA missiles uit de heli.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:26:
Het probleem is dat dingen op zichzelf niet eens OP hoeven te zijn (al kun je een jet, die weet wat 'ie doet + goed is in dogfights, gewoon niet neerhalen), maar ze beïnvloeden de rest van het spel wel zodanig dat je geen enkele kans meer maakt.
Feitelijk is dus het enige wat er aan die map "mis" is dat als je niet verdedigt, niet samenspeelt en niet beter bent dan de tegenstander die dat wel doet, je je kont geschopt krijgt.
Dat lijkt me geen fout in het spel, als ik heel eerlijk ben.
Een voorbeeld laat ook niet lang op zich wachtenChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:52:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 12:19 ]
- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
ik denk dat je better battlelog hebt ofzo. want ik zie echt helemaal geen mogelijkheid om ping in te stellen.Asgaro schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:30:
DiCE is weer goed bezig.
mine kills resetten, ben ik gewoon 3 dagen mee bezig geweest en zei resetten het gelijk.
hoe langer de game uit is, hoe slechter de game begint te worden.
1. Apha kleuren waren veel beter
2. Daarna kwam er meer suppression
3. wapens generfed
4. voertuigen generfed
5.stats reset bij veel spelers
6. premium met slechte bonus content
7. assignments gereset.
Niet om interessant te doen, maar ik merk dat het vaak wel werkt om in objective based games de taak van Commander van het team op me te nemen en het team aan te sturen, het leid vaker tot het winnen van potjes en als dit niet gebeurd is het team een grote rotzooi waarbij we steeds alles verliezen..
[ Voor 10% gewijzigd door ProfoundValue op 28-08-2012 12:30 ]
My bad. Was inderdaad door een add-on. Had nog niet door dat die een filter toevoegde bij server browser...Pykow schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
ik denk dat je better battlelog hebt ofzo. want ik zie echt helemaal geen mogelijkheid om ping in te stellen.
http://battlelogplus.com/
(en neen, dit is geen reclamestunt
ik zie het ook niet
rampage iv extreme-3930 k intel- Corsair H100-2x6970-16 gig g.skill- 2x ssd raid0-1000 wat coolermaster-coolermaster sniper
Verwijderd
Oke, CQA is misschien niet het beste voorbeeld. Maar wat in elke modus (behalve non-objective based dingen als TDM en CQD) wel vaak gebeurt is dat een klein voordeel gelijk uitslaat naar een gigantische rape van één team. Natuurlijk verdient een beter team het om te winnen, maar onbalans slaat vaak veel te hard door. De potjes die ik heb gespeeld die écht spannend waren, zijn gewoon hard in de minderheid.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:14:
Maar hier is toch niets OP? CQA maps zijn in dat opzichte lastig te balancen
(...)
Dat lijkt me geen fout in het spel, als ik heel eerlijk ben.
Je kunt stellen dat dit allemaal niet komt door OP heli's (jets zijn dat wel), maar door balance issues. Wat kan ik daar als persoon tegen doen? Helemaal niks. Dat wordt allemaal overgelaten aan de serveradmins, zonder enige tools van DICE. Vind ik dat de balance op de huidige servers te vaak brak is, dan kan ik zelf wel een server gaan beginnen, maar deze moet ik huren bij een voorgeselecteerde, prijzige (merk op hoe ik niet 'dure' zeg) aanbieder.
Ik hoop dat DICE zichzelf een harde schop onder de kont heeft gegeven, anders gaat AK een drama worden vrees ik.
Waar vind je die Better Battlelog assignments terug? Ik zag gisteren er wel iets over in een changelog, maar geen idee waar het te vinden is. Overigens niet thuis op het moment.priemt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:22:
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Ze hebben ze onder de normale assignements gezet... wel leuke toevoeging van een derde partij.speedyjules07 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:01:
Waar vind je die Better Battlelog assignments terug? I
@ het halen van kills met mijnen:
Zo easy:
Iedereen kan ze halen in gemiddeld 3 rondjes Caspian border:
Als je Rus bent, leg je 2 mijnen neer op elke weg vanuit US base voor checkpoint. Daarna pak je pas die vlag.
Als je US bent leg je ze in het riviertje tussen Rus base en gas station
Explosives perks is wel aan te raden uiteraard.
Dat is mijn ervaring ook wel.. Beetje in de team chatbox motiveren/sturen/mededelingen doen als er een vlag/spawn of wat dan ook verloren dreigt te raken wil wel eens werken. Soms ook helemaal niet natuurlijk, maar dat merk je snel genoeg.ProfoundValue schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:29: Niet om interessant te doen, maar ik merk dat het vaak wel werkt om in objective based games de taak van Commander van het team op me te nemen en het team aan te sturen, het leid vaker tot het winnen van potjes en als dit niet gebeurd is het team een grote rotzooi waarbij we steeds alles verliezen..
Zo laatst op Kharg Island tegen een team vol met snipers, was echt lachwekkend, alsof er twee verschillende games in 1 spel plaatsvonden. Heel vreemd... en maar blijven sniperen met 10+ man terwijl geen één spawn in het bezit was. Soms kom ik ook servers tegen waar zoveel serverberichten in de chatbox voorbij komen, dat chatten gewoon zinloos is om informatie over te brengen.
Verwijderd
Dit ben ik zeker met je eens. De balance is vaak in het voordeel van de toch al sterkere partij - heb je meer vlaggen, dan heb je ook meer voertuigen. Heb je een betere jet piloot, dan is de volledige vijandelijke luchtmacht bij voorbaat geheel kansloos én zijn alle tanks kansloos - met tot gevolg dat je team meer vlaggen heeft en dus meer voertuigen. Geen seconde twijfel over: het sterkste team wordt door de manier waarop DICE de voertuigen op verschillende punten laat spawnen hard geholpen en het verliezende team moet met minder voertuigen ineens door een bottleneck om de basis uit te komen. Cue dramatic baserape.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
Oke, CQA is misschien niet het beste voorbeeld. Maar wat in elke modus (behalve non-objective based dingen als TDM en CQD) wel vaak gebeurt is dat een klein voordeel gelijk uitslaat naar een gigantische rape van één team.
Natuurlijk verdient een beter team het om te winnen, maar onbalans slaat vaak veel te hard door. De potjes die ik heb gespeeld die écht spannend waren, zijn gewoon hard in de minderheid.
Dit ga je niet voorkomen met admin tools - het hele spel is zo ontworpen dat als je team iets goeds doet het team een bonus krijgt in de vorm van een tank, een goeie SOFLAM positie of een mooie spawnplek voor een hammer-testicles-anvil manoeuvre. De enige manier om dit tegen te gaan is de rondes kort te houden (zodat het afloopt voor het een baseraperij wordt) en teams te herverdelen als er te hard gewonnen of verloren wordt.Je kunt stellen dat dit allemaal niet komt door OP heli's (jets zijn dat wel), maar door balance issues. Wat kan ik daar als persoon tegen doen? Helemaal niks. Dat wordt allemaal overgelaten aan de serveradmins, zonder enige tools van DICE. Vind ik dat de balance op de huidige servers te vaak brak is, dan kan ik zelf wel een server gaan beginnen, maar deze moet ik huren bij een voorgeselecteerde, prijzige (merk op hoe ik niet 'dure' zeg) aanbieder.
Dat is allemaal niet OP, dat is allemaal ranzige balance en ronduit slecht design door de Zweedse kaboutertjes die naar het schijnt de godsganse dag dingen doen die niets met testen te maken hebben. Noch van de code, noch van het design.
Het is trouwens niet alsof het wiel opnieuw uitgevonden moet worden - als je een team dat enkel nog zijn base heeft terwijl de tegenstander alle vlaggen heeft gewoon op een paar random punten op de map laat spawnen zonder voertuigen (noem het voor mijn part tactial insertions of doe iets met parachutes) dan wordt het al snel erg moeilijk om de hele kaart permanent in bedwang te houden. Dit soort spawnmechaniek zit al jaren in COD... waar ze van alles van stelen behalve het systeem dat volledige baserape verhinderde.
Als je serieus wilt gamen, als team wilt winnen na een ronde slim en tactisch samenspelen en als je verliest het gevoel wilt hebben dat het een mooie strijd was en je roemrijk ten onder gegaan bent, is BF3 niet jouw spel vrees ik. Of je moet in clanverband gaan spelen, maar dan heb je een server vol van die opgefokte "ikwilwinnen"-pubers en of je dáár nou blij van wordt...Ik hoop dat DICE zichzelf een harde schop onder de kont heeft gegeven, anders gaat AK een drama worden vrees ik.

Ik ga wel gewoon genieten van AK, vooral omdat ik het met, en tegen, vrienden ga spelen en laat de rest van de server het uitzoeken. En de winst? Dat is soms best iets leuks om voor te gaan, maar soms is het gewoon veel essentiëler om dat ééne vijandje, met dezelfde clantag als ikzelf, elke keer weer te narren. Gevloek op Skype kan ook heel vermakelijk zijn, zelfs als je roemloos ten onder gaat.
Nice thanks, straks even kijken!priemt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:10:
[...]
Ze hebben ze onder de normale assignements gezet... wel leuke toevoeging van een derde partij.
@ het halen van kills met mijnen:
Zo easy:
Iedereen kan ze halen in gemiddeld 3 rondjes Caspian border:
Als je Rus bent, leg je 2 mijnen neer op elke weg vanuit US base voor checkpoint. Daarna pak je pas die vlag.
Als je US bent leg je ze in het riviertje tussen Rus base en gas station
Explosives perks is wel aan te raden uiteraard.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Verwijderd
Dat zou kunnen. Maar zijn er dan echt mensen die daadwerkelijk genieten van al dat gerape, welke kant op dan ook? Ik heb liever een leuk, spannend potje dat ik verlies, dan dat het saai punten farmen is door een baselock van de andere partij. Toegegeven, dat laatste is wel leuker dan zelf gebaselocked worden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
Als je serieus wilt gamen, als team wilt winnen na een ronde slim en tactisch samenspelen en als je verliest het gevoel wilt hebben dat het een mooie strijd was en je roemrijk ten onder gegaan bent, is BF3 niet jouw spel vrees ik.
De meest memorabele momenten zijn voor mij nog altijd de keren dat je met een groep (hoe groter hoe epischer) een vijandige vlag bestormd, terwijl alles explodeert en de heli's over je hoofd vliegen. Niet de keren dat je toevallig achter enemy lines komt en tien mensen kunt afschieten.
Maar tegenwoordig gaat het blijkbaar meer om de stats op je profiel, dan om een leuk spel. Damn, wat voel ik me (met 20 jaar

Verwijderd
Als mensen het allemaal niet leuk vonden zou het minder gebeuren, denk je ook niet?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Dat zou kunnen. Maar zijn er dan echt mensen die daadwerkelijk genieten van al dat gerape, welke kant op dan ook? Ik heb liever een leuk, spannend potje dat ik verlies, dan dat het saai punten farmen is door een baselock van de andere partij. Toegegeven, dat laatste is wel leuker dan zelf gebaselocked worden.
Nou, als je achter de linies weet te komen en dan een setje gruwelijke butt-rape kills halen is zeker ook wel leuk. Niet leuk is het base rapen. Eens een keer wat kapotknallen in de basis kan best een grappig zijn, maar een keer of twee per rondje is toch wel een beetje de morele limiet. Het volledig locken is echt te lame.De meest memorabele momenten zijn voor mij nog altijd de keren dat je met een groep (hoe groter hoe epischer) een vijandige vlag bestormd, terwijl alles explodeert en de heli's over je hoofd vliegen. Niet de keren dat je toevallig achter enemy lines komt en tien mensen kunt afschieten.
Welkom bij de club met oude mannen. Wat er nu gebeurt is dat het op gaat vallen hoe de schreeuwerige huiliehuilies die persé moeten winnen en hun stats op orde willen hebben verschrikkelijk puberaal bezig zijn. Vervolgens komt er vermoedelijk nog het moment waarop je de chat uitzet en alleen nog met mensen via voice communiceert die je echt kent en met wie je samen speelt, en stop je met je wat aan te trekken van wat je team wil en ga je gewoon elkaar zitten trollen (bij vrienden in het vijandelijke team) of samenspelen aan je persoonlijke toffe momenten als squad (als je met z'n allen in één team zit). Af en toe hou je uitstapjes om huiliehuilies, in beide teams, even grandioos te trollen en dat is het wel zo'n beetje qua bewuste interactie met andere spelers.Maar tegenwoordig gaat het blijkbaar meer om de stats op je profiel, dan om een leuk spel. Damn, wat voel ik me (met 20 jaar) oud opeens.
En dan worden je stats slecht maar je spelplezier wezenlijk beter.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 13:55 ]
- Tsurany
- Registratie: Juni 2006
- Niet online
⭐⭐⭐⭐⭐
- Dice
- Shooter
- Battlefield 3
- Electronic Arts
- Multiplayer
- Battlefield
- Ea showcase
- Battlefield 3 Premium
- Pc's
- Games
- Pc-game
:strip_icc():strip_exif()/u/180748/avatar%2520nieuw%252060x60.jpg?f=community)
Grootste probleem met de balance is de team balance. Als een team elke keer bij aanvallers de laatste Mcom weet te slopen en als defenders constant de eerste twee weet te houden zijn ze gewoon unbalanced. Dat is erg zonde want voor het andere team is er ook niet veel aan om constant te verliezen en zo makkelijk winnen suckt ook.ChojinZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:58:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
In principe heb ik helemaal niets tegen spawnlocken (aan beide kanten), mits het maar een beetje gevecht is over en weer om de linie op te schuiven. Meestal echter schiet het team wat gespawnlocked is meteen in de verdediging (lees, met lmg op de bipod of 12x scope, m98b en zover mogelijk achterin de basis achter de zandzakken) en dán is het potje gewoon over en klaar. Hoevaak ik wel niet in m'n eentje als assault probeer door te breken zonder enige hulp van m'n team....Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:37:
[...]
Dat zou kunnen. Maar zijn er dan echt mensen die daadwerkelijk genieten van al dat gerape, welke kant op dan ook? Ik heb liever een leuk, spannend potje dat ik verlies, dan dat het saai punten farmen is door een baselock van de andere partij. Toegegeven, dat laatste is wel leuker dan zelf gebaselocked worden.
Toch snap ik er niets van, na een paar keer doorzetten breek ik er nagenoeg altijd wel doorheen als je als verdediging maar goed pushed. Maarja, dan sta je daar in je eentje met je goede gedrag, vrij kansloos tegen 16 of 32 man.
Overigens, als ik een game load en in een gespawnlocked team terecht kom, inclusief heel beidehante opmerkingen van het andere team, betrap ik me er wel eens op dat ik de heel irritante spawnrapers een ronde later zonder problemen en met een kleine glimlach uit de basis schiet.
Yup, de stats zouden echt afgeschermd moeten worden tbv gameplay... Maar uberhaubt die langdurige veldslagen om 1 punt opde map zjin voor mij ook het meest spannende en legendarische altijd! Maar met die 10miljoen flankroutes op de meeste conquest maps hobbel je in BF3 meer van vlag naar vlag dan dat je echt een oorlog probeert te winnen en een punt MOET veroveren. Rush heeft toch nét dat beetje extra spanning door de lineariteit, maar dat is persoonlijkDe meest memorabele momenten zijn voor mij nog altijd de keren dat je met een groep (hoe groter hoe epischer) een vijandige vlag bestormd, terwijl alles explodeert en de heli's over je hoofd vliegen. Niet de keren dat je toevallig achter enemy lines komt en tien mensen kunt afschieten.
Maar tegenwoordig gaat het blijkbaar meer om de stats op je profiel, dan om een leuk spel. Damn, wat voel ik me (met 20 jaar) oud opeens.
In theorie is dit opgelost doordat de aanvoerroutes van voertuigen (indien ze gesloopt zijn) veel langer is voor de aanvallende partij dan voor de uitbrekende partij. Maar dit is behoorlijk ge-offset doordat jets eenvoudig in een vijandige basis voertuigen kunnen vernielen of vehicles kunnen stelen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
[
Dit ben ik zeker met je eens. De balance is vaak in het voordeel van de toch al sterkere partij - heb je meer vlaggen, dan heb je ook meer voertuigen. Heb je een betere jet piloot, dan is de volledige vijandelijke luchtmacht bij voorbaat geheel kansloos én zijn alle tanks kansloos - met tot gevolg dat je team meer vlaggen heeft en dus meer voertuigen. Geen seconde twijfel over: het sterkste team wordt door de manier waarop DICE de voertuigen op verschillende punten laat spawnen hard geholpen en het verliezende team moet met minder voertuigen ineens door een bottleneck om de basis uit te komen. Cue dramatic baserape.
De balance tussen de wapens en de punten nodigen ook weinig aan tot samenwerken (muv reviven en ammo en health kistjes strooien).Dit ga je niet voorkomen met admin tools - het hele spel is zo ontworpen dat als je team iets goeds doet het team een bonus krijgt in de vorm van een tank, een goeie SOFLAM positie of een mooie spawnplek voor een hammer-testicles-anvil manoeuvre. De enige manier om dit tegen te gaan is de rondes kort te houden (zodat het afloopt voor het een baseraperij wordt) en teams te herverdelen als er te hard gewonnen of verloren wordt.
Dat is allemaal niet OP, dat is allemaal ranzige balance en ronduit slecht design door de Zweedse kaboutertjes die naar het schijnt de godsganse dag dingen doen die niets met testen te maken hebben. Noch van de code, noch van het design.
Om maar wat te noemen: een goede soflam positie??? Heb je wel eens een Javelin in de handen gehad tegenwoordig? Je locked veel sneller op een vijandige soflam dan een tank... Bovendien haalt 1 MAV de soflams bij bosjes neer, de range is vrij beperkt en die gigantische rode laserbeam valt nogal op....
Ik vlam elke CQ soflams neer, maar de opbrengst is gewoon minimaal. Hooguit schrikt het vijandige voertuigen even af, tot het MAVje langs komt.... In theorie zou je, als je gespawnlocked bent, met soflams en javelins makkelijk een corridor moeten kunnen creëren voor je team, maarja, de Soflams zijn net als de stingers vrijwel nutteloos.
Tsja, maar dan kan je je ook niet meer goed verdedigen als het ál te random is en de gameplay van: -hey! vlag X knippert, ik verveel me hier toch, ik sjouw die kant wel op (200 meter+)- om er vervolgens aan te komen, niemand te zien en je weer van vlag naar vlag hobbelt.. is ook niet alles.Het is trouwens niet alsof het wiel opnieuw uitgevonden moet worden - als je een team dat enkel nog zijn base heeft terwijl de tegenstander alle vlaggen heeft gewoon op een paar random punten op de map laat spawnen zonder voertuigen (noem het voor mijn part tactial insertions of doe iets met parachutes) dan wordt het al snel erg moeilijk om de hele kaart permanent in bedwang te houden. Dit soort spawnmechaniek zit al jaren in COD... waar ze van alles van stelen behalve het systeem dat volledige baserape verhinderde.
In Desert Combat werkte die parachute drop wel heel aardig op bv market garden. Of geen 1 team langzaam maar zeker meer voertuigen indien de ticketdifferences té groot worden.
Totaal geen last van, gewoon met 3/4 vrienden spelen op servers waar je weet wat je aan anderen hebt en je hebt aan BF3 een geniaal spel. Die opgefokte pubers kunnen typen wat ze winnen, daar wordt ik geen seconde anders van.Als je serieus wilt gamen, als team wilt winnen na een ronde slim en tactisch samenspelen en als je verliest het gevoel wilt hebben dat het een mooie strijd was en je roemrijk ten onder gegaan bent, is BF3 niet jouw spel vrees ik. Of je moet in clanverband gaan spelen, maar dan heb je een server vol van die opgefokte "ikwilwinnen"-pubers en of je dáár nou blij van wordt...
- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
Eindelijk kan ik met iemand praten, haha.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
Oke, CQA is misschien niet het beste voorbeeld. Maar wat in elke modus (behalve non-objective based dingen als TDM en CQD) wel vaak gebeurt is dat een klein voordeel gelijk uitslaat naar een gigantische rape van één team. Natuurlijk verdient een beter team het om te winnen, maar onbalans slaat vaak veel te hard door. De potjes die ik heb gespeeld die écht spannend waren, zijn gewoon hard in de minderheid.
Je kunt stellen dat dit allemaal niet komt door OP heli's (jets zijn dat wel), maar door balance issues. Wat kan ik daar als persoon tegen doen? Helemaal niks. Dat wordt allemaal overgelaten aan de serveradmins, zonder enige tools van DICE. Vind ik dat de balance op de huidige servers te vaak brak is, dan kan ik zelf wel een server gaan beginnen, maar deze moet ik huren bij een voorgeselecteerde, prijzige (merk op hoe ik niet 'dure' zeg) aanbieder.
Ik hoop dat DICE zichzelf een harde schop onder de kont heeft gegeven, anders gaat AK een drama worden vrees ik.
Natuurlijk kan ik niet zeggen of AK een drama gaat worden, maar ik vrees ook voor het ergste.
Jets kunnen ervoor zorgen dat het andere team meer vlaggen heeft en meer voertuigen en dat zelfs hun heli lekker lang in de lucht kan blijven. Nu zijn de maps extra groot en heel erg open en is het dus ook weer makkelijker om met een jet of heli van verre afstanden iemand neer te halen.
Als we er vanuit gaan dat de jets net zoveel invloed hebben als nu dan is het slecht voor AK.
Want meer vlaggen betekend Punt G en met punt G heb je meet Anti air. dus heeft de jet nog meer vrij spel.
Maar goed als de maps groot zijn is de kans misschien ook zo dat jets niet alles meer tegen kunnen houden omdat het te groot en te veel gaat worden. Het volgende probleem zijn de Stingers en Igla's
de maps zijn zo open, dus je bent gelijk gespot, je kan zo neer geschoten worden door een heli, jet of tank en en daarnaast heeft de AA helemaal geen groot bereik en dus kan je ze moeilijk locken.
MAAR het kan ook weer zijn, doordat het zo open map is en zodra je een lock hebt, dat het voor de jet of heli heel lastig is om deze te ontwijken.
Er valt dus nog weinig te zeggen over balance in AK en of het een drama gaat worden.
het kan alleen een drama worden als de jets nog steeds zoveel invloeg hebben als nu en dat ze meer AA straks hebben als jou team.
Yup!!! Maar wat ook meespeelt: inzet van de spelers. Sommige topspelers spelen weliswaar rush maar doen totaal niets met de objectives. Als je dan 10 topspelers hebt die een beetje zitten te campen ga je alsnog niet winnen. Hoe vaak ik wel niet verloren heb van noobteams enkel omdat mijn teammaten aan het kutten waren.....Tsurany schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:20:
[...]
Grootste probleem met de balance is de team balance. Als een team elke keer bij aanvallers de laatste Mcom weet te slopen en als defenders constant de eerste twee weet te houden zijn ze gewoon unbalanced. Dat is erg zonde want voor het andere team is er ook niet veel aan om constant te verliezen en zo makkelijk winnen suckt ook.

Ik heb zo’n 500 uren BF2 (+ uitbreidingen) gespeeld en daarnaast nog eens 500 uren aan BF2 mods.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Maar zo slecht is het eigenliijk wél. Je moet het alleen nog ervaren.
Je bent beter af dan met de disconnect button als je niet als piloot wilt spelen![]()
In mijn perceptie waren juist in BF2 de luchtvoertuigen zwaar overpowered!
In BF3 zijn de luchtvoertuigen ook ietwat overpowered, echter niet in die mate als in BF2.
BF3 heeft in mijn optiek veel betere counter measures tegen luchtvoertuigen dan BF2 destijds had.
- In BF3 kunnen Mobile AA / AAA voertuigen moeilijker gespot worden door luchtvoertuigen (mbv thermal camo)
- In BF3 kunnen Mobile AA / AAA voertuigen daadwerkelijk hun doel raken (in BF2 kon je enkel een jet raken als deze recht op je afvloog)
- In BF2 hadden de Mobile AA / AAA voertuigen maar zeer gelimiteerde anti-air raketten (4 of 6 raketten). Wilde je herladen, moest je als supportklasse eerst een munitiekistje voor je voertuig gooien. Bijkomend nadeel van supportklasse: je kunt je voertuig niet repareren.
- In BF2 had je stationaire AA vs Stinger klasse in BF3. De stationaire AA werden in BF2 in no-time vernietigd door de goede piloten. Weg counter measure!
- In BF2 had je 2 tot 3 hits met je AT launcher nodig om een enemy chopper neer te halen, in BF3 heb je maar 1 hit nodig met je AT rocket om een chopper down te halen.
Maar ik ben het met je eens: de counter measures tegen luchtvoertuigen mogen van mij ook iets beter.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Verwijderd
Een tijd geleden was het nog algemene kennis op GoT dat jets OP zijn, dacht ikPykow schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:33:
Eindelijk kan ik met iemand praten, haha.
(...)
Want meer vlaggen betekend Punt G en met punt G heb je meet Anti air. dus heeft de jet nog meer vrij spel.
Dat is inderdaad ook de neerwaartse spiraal waar ik het over had; een goed team krijgt nog eens extra bonussen van DICE. Het lijkt me interessant om het aantal vlaggen in bezit en het aantal voertuigen in de spawn te koppelen. Heeft jouw team heel de map, dan krijg je dus maar weinig tanks en jets in je spawn. Deels om de voertuigen bij vlaggen te compenseren, deels om het andere team meer kans te geven. Heb je geen vlaggen, krijg je dus ook extra veel voertuigen (misschien zelfs 3 jets?). Zo krijg je als goed team vanzelf meer uitdaging, omdat het andere team kunstmatig sterker wordt gemaakt.
Op die manier heeft het dus ook zin om voertuigen te slopen als je gebaseraped wordt; de kans is groot dat dat gesloopte voertuig voorlopig niet meer terugkomt. Nu is het zo dat dat verlies binnen een minuut weer is aangevuld en je nog steeds geen kant op kan.
Daar komt nog bij dat in het begin er heel veel voertuigen zullen zijn op de map (want niemand heeft vlaggen), zodat niet het halve team hoeft te lopen omdat mensen in hun eentje wegsprinten.
Zo makkelijk winnen is net erg leuk als je met een goeie squad en teamspeak goed teamwerk levertTsurany schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:20:
[...]
Grootste probleem met de balance is de team balance. Als een team elke keer bij aanvallers de laatste Mcom weet te slopen en als defenders constant de eerste twee weet te houden zijn ze gewoon unbalanced. Dat is erg zonde want voor het andere team is er ook niet veel aan om constant te verliezen en zo makkelijk winnen suckt ook.

- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
Meer voertuigen voor het verliezende team om zich terug te vechten is juist het omgekeerde wat er nu gebeurd. Nu krijgt het winnende team meer voertuigen (en meer vlaggen) en is het voor de verliezende partij moeilijk om terug te komen. Ga je het omdraaien. dus het verliezende team meer voertuigen, dan kan je inderdaad misschien terug komen, maar wat gebeurd er nu als de game 180 graden omdraait. opeens heb jij dan 3 jets in de lucht nog steeds en het andere team nog steeds maar 2 (tot dat zei alle punten kwijt zijn) en dan zit je weer 3 tegen 3 and so on and so on.....Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:00:
[...]
Een tijd geleden was het nog algemene kennis op GoT dat jets OP zijn, dacht ik
Dat is inderdaad ook de neerwaartse spiraal waar ik het over had; een goed team krijgt nog eens extra bonussen van DICE. Het lijkt me interessant om het aantal vlaggen in bezit en het aantal voertuigen in de spawn te koppelen. Heeft jouw team heel de map, dan krijg je dus maar weinig tanks en jets in je spawn. Deels om de voertuigen bij vlaggen te compenseren, deels om het andere team meer kans te geven. Heb je geen vlaggen, krijg je dus ook extra veel voertuigen (misschien zelfs 3 jets?). Zo krijg je als goed team vanzelf meer uitdaging, omdat het andere team kunstmatig sterker wordt gemaakt.
Op die manier heeft het dus ook zin om voertuigen te slopen als je gebaseraped wordt; de kans is groot dat dat gesloopte voertuig voorlopig niet meer terugkomt. Nu is het zo dat dat verlies binnen een minuut weer is aangevuld en je nog steeds geen kant op kan.
Daar komt nog bij dat in het begin er heel veel voertuigen zullen zijn op de map (want niemand heeft vlaggen), zodat niet het halve team hoeft te lopen omdat mensen in hun eentje wegsprinten.
Voertuigen weg halen bij de vlaggen (alleen maar jeeps) zal al een verbetering zijn.
AA sterker maken (die is nu generfed sinds de laatste patch) zo is het nog intressant om met die dingen rond te lopen, want ja ik gebruik nooit de AA omdat ze geen jets kunnen neerhalen.
Verwijderd
Het is inderdaad de bedoeling is het dat het anders wordt dan nu; want nu werkt het niet.
Als de game 180 graden (of iets minder) draait, heeft jouw team meer voertuigen op de map dan dat er in de spawn mogen komen. Wordt er een tank opgeblazen, of een jet neergeschoten, dan spawnt die dus niet terug. Dan wordt het beschermen/slopen van een voertuig opeens een stuk belangrijker. Het verliezende team krijgt wel respawns en maakt dus meer kans (totdat de boel weer draait, etc).
Voertuigen bij vlaggen vind ik zelf wel leuk; eerst als infantry wat rondrennen, een vlag pakken en dan verder met de tank die net op die vlagt spawnde. Het probleem is inderdaad wel dat de balans wat slechter wordt daardoor. Je zou dit kunnen compenseren met minder spawns in de spawn, als jouw team ook daadwerkelijk veel tanks bezit.
Als we nou mods konden maken, was er vast wel iemand geweest die zoiets had gemaakt. Maarja, de tools zijn "te moeilijk" dus mag het niet van DICE
Als de game 180 graden (of iets minder) draait, heeft jouw team meer voertuigen op de map dan dat er in de spawn mogen komen. Wordt er een tank opgeblazen, of een jet neergeschoten, dan spawnt die dus niet terug. Dan wordt het beschermen/slopen van een voertuig opeens een stuk belangrijker. Het verliezende team krijgt wel respawns en maakt dus meer kans (totdat de boel weer draait, etc).
Voertuigen bij vlaggen vind ik zelf wel leuk; eerst als infantry wat rondrennen, een vlag pakken en dan verder met de tank die net op die vlagt spawnde. Het probleem is inderdaad wel dat de balans wat slechter wordt daardoor. Je zou dit kunnen compenseren met minder spawns in de spawn, als jouw team ook daadwerkelijk veel tanks bezit.
Als we nou mods konden maken, was er vast wel iemand geweest die zoiets had gemaakt. Maarja, de tools zijn "te moeilijk" dus mag het niet van DICE

Successfull troll?Asgaro schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:37:
[...]
Bij je filters: in de tweede kolom volledig onderaan. Dus onder de plaats waar je die advanced filters kan instellen.

Enige wat is veranderd is dat mijn Engineer assignments niet meer compleet zijn zoals andere ook al aangaven.
Ben ik ff blij dat ik nog geen tijd/moeite in die assignments gestoken heb.QPeter schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:51:
Enige wat is veranderd is dat mijn Engineer assignments niet meer compleet zijn zoals andere ook al aangaven.
Heeft het ermee wachten tot AK toch nog nut
Want a cookie?!
Mwah, de assignments hebben me niet echt veel tijd gekost, alleen de 350 meter headshot met de L96. Ook omdat ik het irritant vond om ergens in de distance te gaan campen met 12x scope. Mine kills zijn makkelijk te halen met een communicerend iemand, Op een jeep mine(s) plakken je buddy rijdt naar tank en boom zelfde als met c4, Ik heb ook wel wat normale mine kills gehaald, maar als ik in tank rijdt druk ik gewoon op choke points paar keer Q en je ziet ineens alle gespotte mine(s). Dat systeem is ook niet super als je het mij vraagt, misschien als je het spotten van c4 en mines er (weer) uithaalt dat mensen misschien weer thermal vision op tanks gaan gebruiken dan 24/7 reactive armor.
Heb nu al een aantal dagen dit topic zitten lezen en ik wil er toch wat over kwijt:
Een wapen of een voertuig is zo overpowered als de persoon die het ding bestuurt of het wapen gebruikt. Een noob zal een noob blijven. Als een noob een M16A3 gebruikt, betekent dit niet dat hij ineens super goed kan aimen en je daardoor vaker killed. Een noob in een jet zal dan ook weinig schade kunnen toe doen. Iedereen kan zelf kiezen met wat voor wapens of vehicles die speelt. Tuurlijk is het ene wapen sterker dan het andere wapen, maar daarom heb je een keuze, of niet? Een goeie speler met een M16A3 is een powerful-force indeed. Maar ben je dan slim als je het tegen die gast opneemt met bijvoorbeeld een M5K? Of zou je je misschien beter aan de situatie aan kunnen passen en een andere gun pakken? De keuze is aan je zelf, maar om dan om zulke situaties te gaan bitchen is een beetje zinloos. Je maakt zelf immers de keuze. En elk wapen heeft zijn voor- en nadelen. Hoe je ook speelt, in elk spel heb je altijd te maken met variantie. Je kunt nog zo goed je best doen, maar je kunt gewoon niet ALTIJD winnen. Er zitten gewoon potjes tussen dat je constant afgeschoten wordt, ook al ben je nog zo goed en gebruik je de juiste tactics. Er zijn gewoon elementen in het spel waar je niet altijd rekening mee kunt houden, maar een skilled speler zul je zien: op de lange termijn wint deze vaker dan een noob.
Het hele leuke aan het verhaal is dat als mensen winnen en goed spelen (en bijvoorbeeld zelf de punten gecapped hebben waardoor ze bepaalde voertuigen extra krijgen en daardoor dus de enemy keihard rapen) je ze niet hoort klagen. Dan is het opeens wél leuk en ben je aan het winnen want jullie skill-level is toch zoveel hoger? Terwijl het exact hetzelfde verhaal is, alleen met het verschil dat je nu aan de winnende kant zit ipv de verliezende kant. Is ook logisch: een mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat die altijd verwacht goed te presteren. Mensen verwachten gerechtigheid. Maar zo is het leven nu eenmaal niet. Klagen over BF3 zoals het nu is, is eigenlijk een beetje hetzelfde als klagen over de zwaartekracht: waarom zou je het doen, het is nu eenmaal zo. Straks komt er weer een patch en dan worden er weer bepaalde wapens gedowngrade omdat de jank-bloedballen het er niet mee eens waren. En dan begint het spel weer opnieuw: kunnen we daar weer over janken. Speel het spel gewoon en grow a pair.
Met BF1942 was ik altijd een van de betere piloten. Nu in BF3 bak ik er niet zoveel meer van, omdat het niet echt meer aan komt op dogfights. Het is meer missles locken en je bent weg. Dát vind ik nu jammer. Ook die stingers enzo doen soms vrij weinig tegen een helicopter als er een goeie piloot in zit. Bij anderen haal je ze zo neer. Tsja. It evens out for everyone denk ik dan maar.
Een wapen of een voertuig is zo overpowered als de persoon die het ding bestuurt of het wapen gebruikt. Een noob zal een noob blijven. Als een noob een M16A3 gebruikt, betekent dit niet dat hij ineens super goed kan aimen en je daardoor vaker killed. Een noob in een jet zal dan ook weinig schade kunnen toe doen. Iedereen kan zelf kiezen met wat voor wapens of vehicles die speelt. Tuurlijk is het ene wapen sterker dan het andere wapen, maar daarom heb je een keuze, of niet? Een goeie speler met een M16A3 is een powerful-force indeed. Maar ben je dan slim als je het tegen die gast opneemt met bijvoorbeeld een M5K? Of zou je je misschien beter aan de situatie aan kunnen passen en een andere gun pakken? De keuze is aan je zelf, maar om dan om zulke situaties te gaan bitchen is een beetje zinloos. Je maakt zelf immers de keuze. En elk wapen heeft zijn voor- en nadelen. Hoe je ook speelt, in elk spel heb je altijd te maken met variantie. Je kunt nog zo goed je best doen, maar je kunt gewoon niet ALTIJD winnen. Er zitten gewoon potjes tussen dat je constant afgeschoten wordt, ook al ben je nog zo goed en gebruik je de juiste tactics. Er zijn gewoon elementen in het spel waar je niet altijd rekening mee kunt houden, maar een skilled speler zul je zien: op de lange termijn wint deze vaker dan een noob.
Het hele leuke aan het verhaal is dat als mensen winnen en goed spelen (en bijvoorbeeld zelf de punten gecapped hebben waardoor ze bepaalde voertuigen extra krijgen en daardoor dus de enemy keihard rapen) je ze niet hoort klagen. Dan is het opeens wél leuk en ben je aan het winnen want jullie skill-level is toch zoveel hoger? Terwijl het exact hetzelfde verhaal is, alleen met het verschil dat je nu aan de winnende kant zit ipv de verliezende kant. Is ook logisch: een mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat die altijd verwacht goed te presteren. Mensen verwachten gerechtigheid. Maar zo is het leven nu eenmaal niet. Klagen over BF3 zoals het nu is, is eigenlijk een beetje hetzelfde als klagen over de zwaartekracht: waarom zou je het doen, het is nu eenmaal zo. Straks komt er weer een patch en dan worden er weer bepaalde wapens gedowngrade omdat de jank-bloedballen het er niet mee eens waren. En dan begint het spel weer opnieuw: kunnen we daar weer over janken. Speel het spel gewoon en grow a pair.
Met BF1942 was ik altijd een van de betere piloten. Nu in BF3 bak ik er niet zoveel meer van, omdat het niet echt meer aan komt op dogfights. Het is meer missles locken en je bent weg. Dát vind ik nu jammer. Ook die stingers enzo doen soms vrij weinig tegen een helicopter als er een goeie piloot in zit. Bij anderen haal je ze zo neer. Tsja. It evens out for everyone denk ik dan maar.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Alles is te counteren in BF3. Nee, niet als je met 64 man met ieder een M16A3 en een oneindige hoeveelheid granaten op een map gaat spelen die daar niet voor is bedoeld, maar als mensen daarover gaan janken snappen ze het zelf ook niet. Natuurlijk zijn er verschillen tussen wapens, anders zou het een flauwe eenheidsworst worden. Als je inderdaad een team vol ESL-spelers met M16's tegenover je hebt, zal jouw team hetzelfde moeten doen om te kunnen winnen. Of goed flanken en counteren, mits de map dit toestaat (hint: gejank van mensen die 99% Metro spelen hoef je niet serieus te nemen).
Behalve bij de wapens ben je ook bij de voertuigen van je team afhankelijk. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb nog nooit last van een écht overpowered jet gehad. Ja, in de lucht, omdat ik zelf niet zo goed tegen jets ben (in jet noch heli), maar vanaf de grond nooit. Als een jet mij als ik te voet ben te lang lastigvalt en te dichtbij komt, kan 'ie een RPG op z'n cockpit krijgen. En in een voertuig: je hebt maar één engineer bij je nodig die weet wat 'ie doet, en één jet krijgt jou niet stuk. Zet dan nog een speler in de CITV-seat, en je hebt nooit meer last van die jet. Ja, als je kilometers lang in een rechte baan gaat rijden, nooit smoke gooit en nooit even op een beschutte plek gaat staan om te kijken wie 'ie onder vuur gaat nemen ... en dat geldt voor zo veel andere voertuigen.
En daarmee ben ik direct bij hetgeen ik zó jammer vind aan deze Battlefield: ik ben (op publieke servers) zelden een team tegengekomen dat weet wat 'ie met vehicles moet. Zelfs adelaars 20+ die in je de squadchat negeren als je vraagt of ze in de TV-seat willen. Of mensen die vanuit de driver-stoel gaan zitten janken in de chat als ík in de TV-seat zit, zo van "I don't have guided, stop locking" (want nee, niemand anders in het team ziet die lock en er heeft vast niemand javelins bij zich), of zelfs tankbestuurders van level 90+ die smoke gooien als ik vanuit de TV-seat een dichtbij stilhangende heli lock ... dan kun je 'm ook niet meer uit de lucht schieten omdat je 'm niet meer ziet.
En dit soort onwetende mensen heb ik in ieder potje in m'n team. Erg leuk om bijvoorbeeld op Firestorm net na het begin van de ronde al drie tanks ziet wegscheuren met enkel een bestuurder (als sniper, support of medic uiteraard, je zal toch eens proberen een voertuig heel te houden) die dan binnen een minuut aan flarden zijn gereten door de air, omdat nog niemand van ons team dichtbij genoeg is om die air waar dan ook mee te locken...
Ik hou m'n hart vast voor Armoured Kill. Als die servers niet zo verrekte duur waren zou ik er zelf een huren, en alle noobs direct bannen.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 28-08-2012 16:55 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Grotendeels ben ik het wel met jou eens, en ik heb zelf ook veel met M16A3 gespeeld maar het is allemaal zo makkelijk je hoeft recoil amper te counteren, je kan gewoon je mag dumpen op iemand. Ik snap niet dat goede spelers niet een keer andere wapens pakken dan easy mode M16A3 te spelen. En in ESL matches kan ik me nog wel voorstellen dat iedereen met m16a3 speelt, ook al wordt dat behoorlijk saai, maar dat zoveel mensen hun tryhard pants aan moeten doen in public snap ik niet.
Dat ze het een increase in recoil geven vind ik dus ook niet erg, het zal nog steeds een goed wapen blijven alleen je moet nu meer moeite doen om je mag te dumpen zoals. Wat ik in vorige patch notes raar vond is dat de AEK gebuffed is terwijl dit al een goed wapen was, en in de nieuwe lijst van patch notes dat de M416 decrease in recoil krijgt om meer te verschil te krijgen tussen M16A3 en de M416 vind ik raar. Want M416 is zoals hij nu is een prima wapen.
Dat ze het een increase in recoil geven vind ik dus ook niet erg, het zal nog steeds een goed wapen blijven alleen je moet nu meer moeite doen om je mag te dumpen zoals. Wat ik in vorige patch notes raar vond is dat de AEK gebuffed is terwijl dit al een goed wapen was, en in de nieuwe lijst van patch notes dat de M416 decrease in recoil krijgt om meer te verschil te krijgen tussen M16A3 en de M416 vind ik raar. Want M416 is zoals hij nu is een prima wapen.
Wat is daar de reden van, dat ze die 2 assignments gereset hebben?priemt schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:22:
Verwijderd
Behalve goeie jet-piloten

Het moet niet eens, het is makkelijker. Maar de M16a3 is goed te counteren door op lange afstand te blijven, of creatief gebruik van de IFV te maken ("headshot this, m16 lamer" om een recente crybaby te citeren).Nee, niet als je met 64 man met ieder een M16A3 en een oneindige hoeveelheid granaten op een map gaat spelen die daar niet voor is bedoeld, maar als mensen daarover gaan janken snappen ze het zelf ook niet. Natuurlijk zijn er verschillen tussen wapens, anders zou het een flauwe eenheidsworst worden. Als je inderdaad een team vol ESL-spelers met M16's tegenover je hebt, zal jouw team hetzelfde moeten doen om te kunnen winnen. Of goed flanken en counteren, mits de map dit toestaat (hint: gejank van mensen die 99% Metro spelen hoef je niet serieus te nemen).
Goed flanken en counteren is sowieso essentieel natuurlijk, maar m.u.v. e Jet, waartegen geen enkel ander wapen of voertuig echt sterk is, is er niets wat niet door iets anders te counteren is. Tanks met boemdingen, IFVs met boemdingen, Helis met boemdingen, infantry met dingen waar je boemdingen voor nodig hebt, m16a3 rushers met een LMG en een bipod, LMGs met bipod door snipers, snipers door mortars of omlopen, etcetera.
de wapens en voertuigen, de jet daargelaten, zijn niet waar de balance op stukloopt in BF3, althans vind ik.
Als die jetter weet wat hij doet komt hij van te hoog om ge CITVt te worden, en ben je met één volle salvo zo kort bij disabled dat voor je engi je weer op 100% heeft je de volgende regen raketten op je dop krijgt. Dat twee keer herhalen en je kunt kiezen tussen met je tank affikken of uitstappen en in de rakettenregen ten onder gaan.Behalve bij de wapens ben je ook bij de voertuigen van je team afhankelijk. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb nog nooit last van een écht overpowered jet gehad. Ja, in de lucht, omdat ik zelf niet zo goed tegen jets ben (in jet noch heli), maar vanaf de grond nooit. Als een jet mij als ik te voet ben te lang lastigvalt en te dichtbij komt, kan 'ie een RPG op z'n cockpit krijgen. En in een voertuig: je hebt maar één engineer bij je nodig die weet wat 'ie doet, en één jet krijgt jou niet stuk. Zet dan nog een speler in de CITV-seat, en je hebt nooit meer last van die jet.
Je bent er zelf wel degelijk bij als je structureel geowned wordt natuurlijk, maar echt voorkomen tegen een goeie piloot kun je het niet 100%.Ja, als je kilometers lang in een rechte baan gaat rijden, nooit smoke gooit en nooit even op een beschutte plek gaat staan om te kijken wie 'ie onder vuur gaat nemen ... en dat geldt voor zo veel andere voertuigen.
Tja, maar wat wil je met zoveel Metro Only servers waar ze adelaartje 20 halen. BF3 is door de toevoeging van die chaos kaart te aantrekkelijk geworden voor spelers die alleen maar willen raggen, en niet tactisch willen spelen. Die krijg je af en toe in je tanks ook en die zijn inderdaad grensverleggend ergerlijk als je serieus probeert te spelen. Overigens stap ik gewoon direct uit als hij rookt wanneer ik iets aan het spotten ben - dan maar lopen, maar met zo iemand ga ik niet in een koekblik zitten. Want als ie dat niet snapt snapt hij ook niet hoe de rest moet, denk ik danEn daarmee ben ik direct bij hetgeen ik zó jammer vind aan deze Battlefield: ik ben (op publieke servers) zelden een team tegengekomen dat weet wat 'ie met vehicles moet. Zelfs adelaars 20+ die in je de squadchat negeren als je vraagt of ze in de TV-seat willen. Of mensen die vanuit de driver-stoel gaan zitten janken in de chat als ík in de TV-seat zit, zo van "I don't have guided, stop locking" (want nee, niemand anders in het team ziet die lock en er heeft vast niemand javelins bij zich), of zelfs tankbestuurders van level 90+ die smoke gooien als ik vanuit de TV-seat een dichtbij stilhangende heli lock ... dan kun je 'm ook niet meer uit de lucht schieten omdat je 'm niet meer ziet.
Maar met wie wil je dan nog spelen, is het probleem een beetjeEn dit soort onwetende mensen heb ik in ieder potje in m'n team. Erg leuk om bijvoorbeeld op Firestorm net na het begin van de ronde al drie tanks ziet wegscheuren met enkel een bestuurder (als sniper, support of medic uiteraard, je zal toch eens proberen een voertuig heel te houden) die dan binnen een minuut aan flarden zijn gereten door de air, omdat nog niemand van ons team dichtbij genoeg is om die air waar dan ook mee te locken...
Ik hou m'n hart vast voor Armoured Kill. Als die servers niet zo verrekte duur waren zou ik er zelf een huren, en alle noobs direct bannen.
Het aantal goeie spelers in BFBC2 was best hoog - althans het aantal spelers wat daar beter was dan ik was verre boven de 50%. In Bf3 speel ik nooit serieus, ik lig hele rondes te lamballen achter een bipod, doe de 50meter C4-marathon, loop te rennen voor de takedowns of hou een tankrace op Seine, en ik krijg m'n score maar niet onder modaal. De ergte van de modale speler op een pubserver moet toch opvallen als ik op Caspian vierde in mijn team van 32 wordt met 30 kills, waarvan er 27 met m'n best weapon waren. C4.
AK wordt genieten, maar nit zoals DICE bedoeld heeft
- Pykow
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
M16 is een heerlijk wapen en het is ook vrij logisch dat iedereen kiest voor het beste wapen.
Waarom zou ik met een KH2002 rond gaan lopen als de M16 veel beter is. In iedere game heb je dit.
in CS:GO speelt ook bijna iedereen met de AK, M4A4 of de combo AWP + DEAGLE. dat is gewoon zo en doe je niets aan. Maar het is ook precies wat je zegt, als een noob de M16 in zijn handen heeft, dan zal die het als nog verliezen tegen wat voor wapen ook. maar wanneer je skills gelijk zijn aan je tegenstander, dan is het gewoon belangrijk dat je een goed wapen gebruikt. als ik net zo goed ben als mijn tegenstander en ik heb bijvoorbeeld de M27 IAR in mijn handen en hij de M16, dan weet ik al dat ik verlies door de stats van het wapen.
Wat DiCE in mijn ogen moet doen is de support wapens sterker maken. want 1 op 1 verlies je altijd van een M4A1 of M16 en de M27 mag van mij net zo sterk zijn als deze wapens.Geef het wapen maar minder kogels, mij best. maar goed wapen balance is helemaal het probleem niet, want je moet je gewoon aanpassen aan de situatie en out smart de speler en dan kan je zelfs met een pistol nog makkelijk mensen neerhalen met de M16.
Tanks vs Tanks is de gene die repairs krijgt en de gene met de beste skill wint, klaar. Tank priority zal denk ik een leuke gamemode worden in de nieuwe DLC.
De unbalance in deze game zit hem in de lucht.
Tanks kunnen niet zo snel baserapen (RPG,SMAW, JEVALIN,C4, MINES) kunnen ervoor zorgen dat je uit je basis kunt komen + een tank is niks zonder hulp van teammaten.
Jets en heli's mogen gewoon buiten de battlezone komen (dat kon niet in BF2) en daardoor kunnen ze boven je basis komen en dat hadden ze niet toe moeten laten staan.
want hierdoor kan een jet voertuigen uitschakelen alvorens er iemand in zit en dat is erg oneerlijk.
Lvlcap had 1x een youtube filmpje (kan hem niet meer vinden) over GAMERpoints en dat was echt een geweldige idee. Kort samengevat. je begint met 100 punten en een jet kost 100 punten en een heli 90 punten om erin plaats te kunnen nemen. Met je gamers punten moet je dus de voertuigen kopen. dus je loopt naar de plak van de chopper, ziet daar een heli staan (half doorzichtig) en als je er naast staat klik je gewoon op E, raak je gamerpoints kwijt, maar heb je wel de chopper. Dit heeft heel veel voordelen in de game.
1. voertuigen worden wel afgebeeld, maar zijn niet te raken. het is gewoon een Ghost. hierdoor kunnen voertuigen niet neergehaald worden.
2. De tegenstander kan geen voertuigen meer afpakken op je basis (bij de vlaggen wel)
3. doordat je gamerpoints nodig hebt om in een voertuig te kunnen spelen, ga je veel meer objectief spelen.
vlaggen cappen is bijvoorbeeld 20 punten en killen van een spelers is 10 punten (dit systeem kunnen ze makkelijk toevoegen)
4. Mensen gaan voertuigen minder gebruiken als taxi, want als ze een jet "kopen" dan zijn ze gelijk hun punten kwijt. dus alleen spelers met skill blijven in de voertuigen zitten voor meer balance.
5. als je tank hebt gekocht dan kan die niet zomaar gejat worden, want als er niemand in de tank zit, dan moet iemand anders gewoon 80 punten betalen om erin te stappen. Gunners mogen er gratis is !
hierdoor worden voertuigen niet meer zo snel gejat als je hem aan het repairen bent.
Zelfde systeem als Homefront, daar had je battle points. Het werkte wel aardig daar. Maar dan nog, de meer skilled player hebben dan altijd vehicles (meer kans) en de beginnende spelers niet. Waardoor verschil tussen skilled players en beginnende spelers nog groter wordt.
Het heeft zijn heeft ze voor en nadelen.
Het heeft zijn heeft ze voor en nadelen.
Gvd dit f***((**(* spel zit me tenaaien. Het telt me kils niet op maar af. meer mensen hier last van????
PC gamers,
Battlefield 3 Premium nu 29 euro bij Mediamarkt
Zie niet dat MM daarmee adverteert ofzo. Wellicht een foutje? Of gewoon snel toeslaan?
Zie niet dat MM daarmee adverteert ofzo. Wellicht een foutje? Of gewoon snel toeslaan?
PSN: breminem
beter klagen bij ea krijg je hem voor niks!!! heb nu al 7 games voor niks gekregen door all die fouten die ze maken.
Tjah als je geduld hebt zou ik het doen: Verwachte levertijd: 2 tot 3 wekenbreminem schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:02:
PC gamers,

Hoe bedoel je?goosche schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:56:
Gvd dit f***((**(* spel zit me tenaaien. Het telt me kils niet op maar af. meer mensen hier last van????
Ben ik het niet mee eens: het gemiddelde Support-wapen (uitgezonderd een paar Assault Rifle-derivaten als de M27 of MG36) is een loodzware joekel, met daarbij ook nog eens grote, zware drum-magazijnen of belts. Ik vind juist dat de repercussies daarvan veel meer in de spelmechaniek moet terugkomen: als support infanterist kies je voor een heavy load aan wapentuig, en dat moet zijn weerslag hebben in de mobiliteit en snelheid van je mannetje - ik erger me er kapot aan wanneer ik weer eens iemand met een Pecheneg, M60 of andere beltfed LMG zie ronddartelen, springen en 360's maken alsof-ie met een kleine handgun aan het rondlopen is.Pykow schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:39:
Wat DiCE in mijn ogen moet doen is de support wapens sterker maken. want 1 op 1 verlies je altijd van een M4A1 of M16 en de M27 mag van mij net zo sterk zijn als deze wapens.Geef het wapen maar minder kogels, mij best. maar goed wapen balance is helemaal het probleem niet, want je moet je gewoon aanpassen aan de situatie en out smart de speler en dan kan je zelfs met een pistol nog makkelijk mensen neerhalen met de M16.
Je keuze voor een class zou veel meer moeten terugkomen in de spelmechaniek: Support heeft ten opzichte van de andere classes superieure fire power, maar al dat zware wapentuig zou ten koste moeten gaan van je bewegingsvrijheid en -snelheid, zodat het zou je zou moeten dwingen je spelwijze daarop aan te passen (dus niet in de speerpunt van een aanval). Recon wapens zijn gemiddeld genomen redelijk lichtgewicht en de recons zelf lichtbepakt (meer bedoeld voor ondersteuning van afstand of een stealthy aanpak), en zouden ook flinke mobiliteitsvoordelen moeten hebben tov. een Support. Assault en Engineer wapens en outfit zouden weer ergens tussen die twee extremen moeten zitten.
Ik vind het echt een gemiste kans dat de physics geen rekening houden met gewicht van je bepakking en gear, en dat dat gevolgen heeft voor zowel je snelheid, bewegelijkheid als je uithoudingsvermogen.
Ik begrijp ook meteen dat sommige classes in bepaalde spelmodi niet of nauwelijks meer gespeeld zouden worden wanneer dit soort zaken meegenomen wordt, maar daar zou natuurlijk middels incentives (bijv. meer punten voor bepaalde class-specifieke handelingen) best het een en ander aan gedaan kunnen worden. Een niet onaanzienlijk deel van de playerbase kiest nu ook al standaard voor de makkelijkste, meest lucratieve weg (lees: datgene wat het meest oplevert voor je stats), en dat zal ook altijd zo blijven, maar dat betekent niet dat er niet wat meer mee geëxperimenteerd zou mogen worden
---
Ik heb ze allemaal gehaald en ze staan ook als gehaald m.u.v. de engi premium assignments, dus ik weet niet of je die bedoelt?goosche schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:17:
check je assignments
Dit had je dus in BF2 wel min of meer, maar niet goed genoeg uitgewerkt helaas en in BF3 is het inderdaad één grote FAIL. Ik pak weleens een enemy kit op als noodoplossing en als dat een support is met een M60 of PKP dan schaam ik me echt kapot als ik iemand ermee neermaai zonder eigenlijk ooit de linkermuisknop los te hebben gelatenw00t00w schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:34:
Ben ik het niet mee eens: het gemiddelde Support-wapen (uitgezonderd een paar Assault Rifle-derivaten als de M27 of MG36) is een loodzware joekel, met daarbij ook nog eens grote, zware drum-magazijnen of belts. Ik vind juist dat de repercussies daarvan veel meer in de spelmechaniek moet terugkomen: als support infanterist kies je voor een heavy load aan wapentuig, en dat moet zijn weerslag hebben in de mobiliteit en snelheid van je mannetje - ik erger me er kapot aan wanneer ik weer eens iemand met een Pecheneg, M60 of andere beltfed LMG zie ronddartelen, springen en 360's maken alsof-ie met een kleine handgun aan het rondlopen is.
Ik vind het echt een gemiste kans dat de physics geen rekening houden met gewicht van je bepakking en gear, en dat dat gevolgen heeft voor zowel je snelheid, bewegelijkheid als je uithoudingsvermogen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
dice amateurs heb nog een week vakantie denk dat ik ze op ga zoeken en potje CQD ga spelen op hun kantoor en eens laat zien wat echt destructions is!!!
Yes... Dice en/of EA hebben beide engineer Premium assignments weer mooi ongedaan gemaakt. Zal wel weer snel gefixt worden hoop ik.
Mijn stats vertelden ook dat ik weer 25 shotgun kills moest maken en 20 mine kills.
Heb ik vorige week besteld en lag na 2 dagen op de mat.QPeter schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:15:
[...]
Tjah als je geduld hebt zou ik het doen: Verwachte levertijd: 2 tot 3 weken
Ik kan niet meer inloggen op Origin en ook niet op Battlelog. Ik voer echt mijn juiste gegevens in. Meer mensen dit probleem?
EDIT: Ook via EA.com kan ik niet meer inloggen! "De gebruikersnaam of het wachtwoord dat je hebt ingevuld, is onjuist." krijg ik dan als melding. Ik hoop dat mijn account niet verwijderd of geblokkeerd is? Ik weet echt niet wat er gebeurt is.
EDIT: Opgelost door een password reset via e-mail. Ik denk dat mijn account op een of andere manier gehackt was en dat die mijn password veranderd had?
EDIT: Ook via EA.com kan ik niet meer inloggen! "De gebruikersnaam of het wachtwoord dat je hebt ingevuld, is onjuist." krijg ik dan als melding. Ik hoop dat mijn account niet verwijderd of geblokkeerd is? Ik weet echt niet wat er gebeurt is.
EDIT: Opgelost door een password reset via e-mail. Ik denk dat mijn account op een of andere manier gehackt was en dat die mijn password veranderd had?
[ Voor 66% gewijzigd door Qlii256 op 28-08-2012 21:19 ]
Ja ik ben dus ook gefucked, mijn 20 m15 at mine kills zijn weg
hoop idd dat ze het fixen. Heeft me genoeg stats gekost om die te halen. Nu moet ik nog 16 claymore kills halen, maar het lijkt net alsof je daar schijnbaar zo doorheen kan lopen
Verwijderd
Superieure firepower? Tenzij je goed ligt met je bipod, ga je het afleggen tegen elke assault op iedere afstand. Voor korte afstand schieten LMG's veel te traag, voor mid-lange afstand hebben ze teveel recoil en spread. Ja, in drukke infantry-maps kom je ermee weg om te spray-and-pray'en (al zie je zelfs op CQ niemand met een LMG rondlopen), maar verder zijn de wapens prut.w00t00w schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:34:
ik erger me er kapot aan wanneer ik weer eens iemand met een Pecheneg, M60 of andere beltfed LMG zie ronddartelen, springen en 360's maken alsof-ie met een kleine handgun aan het rondlopen is.
Je keuze voor een class zou veel meer moeten terugkomen in de spelmechaniek: Support heeft ten opzichte van de andere classes superieure fire power
De taak van Support moet supporten zijn. Ik zou het heerlijk vinden om m'n team te supporten door vanaf een muurtje de enemy te supressen (en daar lekker punten voor krijgen), maar met de huidige setup werkt dat voor geen meter. Elke class krijgt punten voor supression, dus het puntenvoordeel ben je al kwijt. Daarnaast ga je te snel dood om supressen nuttig te maken; je gaat voor de kill, supression is voor als je toevallig mis schiet. Je wordt zelf trouwens ook door assaults 'gesniped' op 150m afstand als je stil blijft liggen. Verder is supression niet heel erg nuttig. Nu pleit ik er niet voor om de spread bij supressed weer gigantisch hoog te maken, want we weten hoe dat uitpakt.
Support is handig voor de ammo en de C4, maar niet voor de LMG's.
Is er eigenlijk een counter voor de combo laser painten en guided missile?
Ik word op Damavend continu neergeknald door die combo volgens mij, flares helpen niks, en air to air is ook lekker nutteloos als hij ook continu flares eruit knald, maar mij kilt met de guided missile.
Ik word op Damavend continu neergeknald door die combo volgens mij, flares helpen niks, en air to air is ook lekker nutteloos als hij ook continu flares eruit knald, maar mij kilt met de guided missile.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
ECM en Flares (hangt af van de afstand en timing). Met een heli is het wat lastiger, maar met een jet is het een kwestie van halve looping en linksaf op de afterburner.Jeroenneman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:16:
Is er eigenlijk een counter voor de combo laser painten en guided missile?
Als je soflams wil counteren: MAV, Javelin (locked er automatisch op) of gewoon richting die rode vlek schieten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.
Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.
Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.
Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.
Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.