bloodlynx schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:53:
[...]
Omdat jij geen zak aan air vind is het nog niet inbalanced mensen die het harste klagen hebben nog geen 1uurtje in een jet gezeten en ja dan wordt je geraped . Echter zijn er genoeg pilots die heel goed lijken maar waar het uiteindelijk toch wel meevalt. Zo'n pilot komt het echt niet aanwaaien hoor die heeft genoeg uurtjes in een jet gezeten. En misschien moeten mensen die hier zeiken over airmaps ook een x zelf iets leren vliegen want zo moeilijk is het nou ook weer niet als pilot als je toch niemand hebt die wat tegen je doet om te gaan rapen zeker als je nog iemand achter je aan hebt vliegen die je rug heeft.
Ik bedoel als je bijv. op metro tegen een super goede squad zit die heel jou team raped is het spel toch ook niet opeens inbalanced?
Dit weer. Jets worden als imba ervaren omdat:
- Een redelijke jet-piloot niet of nauwelijks door andere jet piloten is neer te halen
- Een jet sowieso moeilijk (bijna niet) te slopen is door infantry en tanks en erg lastig met de AA tanks.
- Een jet door helis slecht te slopen is tenzij daar een handig tweetal de laser painter + guided missile combo gebruikt.
- De jet met rocket pods in één pass een tank uit kan schakelen, in twee een tank met omstaande engineers slopen
Een jet kan door moeilijk te slopen te zijn in z'n eentje een kaart volkomen domineren, wat niet mogelijk is met tanks, helis, infantry of andere voertuigen. Doordat jets goed werken tegen air én ground targets én infantry (zelfs ik kan ventjes neermaaien en ik ben geen goeie piloot) én zelf alleen effectief neer te halen zijn door een andere jet met een minstens even goede piloot creeër je door een goeie piloot in een jet te stoppen een onstopbare vijand waar je niets tegen kunt doen dan in een huisje gaan zitten schuilen en hopen dat hij iemand anders gaat rapen. Dit maakt het ongebalanceerd: er is niets tegen te doen.
Ongeacht hoe goed je als tank-driver, helipiloot, infanterist of anti-air gunner bent, je bent altijd te counteren door iets anders - kereltjes met C4, kereltjes met SMAW, SOFLAM + Javelin, andere tanks, goed gemikte sniperkogels, M16a3 gesproei, AT mijnen, EOD bots of, als je tegen Rienspy speelt, defibs. Maar jets zijn niet echt te counteren - tegen jets moet je gewoon beter zijn, of de hele kaart geraped worden.
Dat is de definitie van "unbalanced".