Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Vraagje.

Heb laatst Battlefield 3 gratis gekregen bij Simcity maar helaas kan mijn PC de game niet aan. Zonde natuurlijk dus wil ik graag mijn PC upgraden met een nieuwe videokaart.

Dit zijn mijn pc specs:

Dual Core CPU E5700 3GHz
6 GB RAM
ATI Radeon 5450 512 mb

Deze videokaart heb ik in gedachten:

pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Ik kan hem namelijk voor ongeveer 50 euro kopen.
Adanteh schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:48:
[...]

En daarom beste Pykow, ben jij de superieure Battlefield speler. *kuch*
Heeft daar totaal niets mee te maken. Iedere speler kan commander worden, zelfs iemand die de game op de laatste dag uit de budget bak scored. ik denk dat deze spelers te weinig ervaring hebben om goede commands door te geven en daarom zal ik ze negeren.
Als ik op TS3 zit en Beuker , Gwar of bijvoorbeeld jij geeft aan dat we Vlag A moeten overnemen, dan luister ik daar eerder na dan een random gastje die commander is in de match. ik vertrouw eerder de spelers waarmee ik samen speel dan een onbekende speler die mij dan commandos gaat opdragen.
Lijkt mij toch vrij logisch dat niemand zich laat commanderen door een onbekende speler die minder dan 200 uur in de game heeft zitten. Dat zijn in mijn ogen nog de beginners.

Maakt dit mij een superieure Battlefield speler nee, maar als ik iets aan het programmeren ben ga ik ook niet luisteren naar een tweede jaarste student die pas net begonnen is met programmeren, ik luister liever naar mensen met ervaring. seks wil je toch ook niet leren van een maagd :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd

Yassir020 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:07:
Vraagje.

Heb laatst Battlefield 3 gratis gekregen bij Simcity maar helaas kan mijn PC de game niet aan. Zonde natuurlijk dus wil ik graag mijn PC upgraden met een nieuwe videokaart.

Dit zijn mijn pc specs:

Dual Core CPU E5700 3GHz
6 GB RAM
ATI Radeon 5450 512 mb

Deze videokaart heb ik in gedachten:

pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Ik kan hem namelijk voor ongeveer 50 euro kopen.
zal vast wel iets beter lopen maar of het er speelbaar van wordt (>30 fps) betwijfel ik met die cpu

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Pykow schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Heeft daar totaal niets mee te maken. Iedere speler kan commander worden, zelfs iemand die de game op de laatste dag uit de budget bak scored. ik denk dat deze spelers te weinig ervaring hebben om goede commands door te geven en daarom zal ik ze negeren.
Als ik op TS3 zit en Beuker , Gwar of bijvoorbeeld jij geeft aan dat we Vlag A moeten overnemen, dan luister ik daar eerder na dan een random gastje die commander is in de match. ik vertrouw eerder de spelers waarmee ik samen speel dan een onbekende speler die mij dan commandos gaat opdragen.
Lijkt mij toch vrij logisch dat niemand zich laat commanderen door een onbekende speler die minder dan 200 uur in de game heeft zitten. Dat zijn in mijn ogen nog de beginners.

Maakt dit mij een superieure Battlefield speler nee, maar als ik iets aan het programmeren ben ga ik ook niet luisteren naar een tweede jaarste student die pas net begonnen is met programmeren, ik luister liever naar mensen met ervaring. seks wil je toch ook niet leren van een maagd :P
Pykow wat lul jij nou man, als het net word als BF2 word de hoogste in rank commander die gene hebben genoeg uren gespeeld om te weten hoe het werkt, een goede commander kan van doorslaggevend belang zijn.
smoothz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:48:
[...]

Pykow wat lul jij nou man, als het net word als BF2 word de hoogste in rank commander die gene hebben genoeg uren gespeeld om te weten hoe het werkt, een goede commander kan van doorslaggevend belang zijn.
Dan heb ik jaren op een verkeerde server gespeeld :O
Daar moest je vragen om commander te zijn en dan moesten de overige games stemmen met F1 ja en F2 Nee.
Maar dan zal ik 300 uur in BF2 gespeeld hebben op verkeerde servers.

• Spenker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Even een noobvraagje. Ik speel BF3 net een week. Maar hoe kan je een beetje redelijk vliegtuigen uit de lucht knallen?
Eigenlijk gebruikt elk vliegtuig wel flares. Is het dan een kwestie van met een teammaat afspreken dat je vlak achter elkaar je stinger op hetzelfde vliegtuig afvuurt?
Spenker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:04:
Even een noobvraagje. Ik speel BF3 net een week. Maar hoe kan je een beetje redelijk vliegtuigen uit de lucht knallen?
Eigenlijk gebruikt elk vliegtuig wel flares. Is het dan een kwestie van met een teammaat afspreken dat je vlak achter elkaar je stinger op hetzelfde vliegtuig afvuurt?
ja meer kan je er niet tegen doen, blijven stingeren en hopen dat zijn flares of ECM het niet tegenhoud.

• smoothz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2022
Pykow schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Dan heb ik jaren op een verkeerde server gespeeld :O
Daar moest je vragen om commander te zijn en dan moesten de overige games stemmen met F1 ja en F2 Nee.
Maar dan zal ik 300 uur in BF2 gespeeld hebben op verkeerde servers.
volgens mij heb jij inderdaad een heel andere game gespeeld F1 en F2 hebben daar geen fuck mee te maken, om commander te worden: open the squad screen then click the apply button (higher ranked players recieve priority) maar jij zal het allemaal wel weer beter weten he meneer de betweter! :O :O :O :O :O :O

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Spenker schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:04:
Met een ander vliegtuig (vooral effectief als je een goed salvo met je main gun kan raken), Stinger/Igla, een helicopter, AA Jeep op End-Game, een Tungaska of LAV (zeer makkelijk hiermee als je hem goed parkeert), laser paint + Javelin/guided shells.
Zat manieren om een jet uit de lucht te halen, 't zou geen groot probleem moeten zijn als je het echt wilt :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 13:44

beuker19

Killerbeuker is so OP

Rynji schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:58:
[...]

Met een ander vliegtuig (vooral effectief als je een goed salvo met je main gun kan raken), Stinger/Igla, een helicopter, AA Jeep op End-Game, een Tungaska of LAV (zeer makkelijk hiermee als je hem goed parkeert), laser paint + Javelin/guided shells.
Zat manieren om een jet uit de lucht te halen, 't zou geen groot probleem moeten zijn als je het echt wilt :)
8)7 8)7 8)7
Ja bij noob pilots ja maar bij ''ace pilots'' kan alleen een andere ace pilot het hem moeilijk maken.
Anders is het gewoon Air rape net zolang tot het zeer doet :+
Meestal is je AA als disabled voordat je iets ziet en stingers hebben een lock range van 400 meter :(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Verwijderd

beuker19 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:17:
[...]

8)7 8)7 8)7
Ja bij noob pilots ja maar bij ''ace pilots'' kan alleen een andere ace pilot het hem moeilijk maken.
Anders is het gewoon Air rape net zolang tot het zeer doet :+
Meestal is je AA als disabled voordat je iets ziet en stingers hebben een lock range van 400 meter :(
Volgens ace pilots zijn soflam+javelin, stingers en humvee AA zéér gevaarlijk en heel nuttig omdat ze er nooit door neergehaald worden :F

• Spenker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Volgens ace pilots zijn soflam+javelin, stingers en humvee AA zéér gevaarlijk en heel nuttig omdat ze er nooit door neergehaald worden :F
Nou dat stoort me ook een beetje. Ik kan voor geen meter vliegen als leek (ik stijg op en wordt neergehaald). Gebruik ik een stinger dan hebben ze geen nut.. dus die grote maps zijn wat dat betreft best 'in the open'.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hihihi _O- Iemand die denkt dat EA/DICE naar hun community luisteren ... schattig :> :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

smoothz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:24:
[...]

volgens mij heb jij inderdaad een heel andere game gespeeld F1 en F2 hebben daar geen fuck mee te maken, om commander te worden: open the squad screen then click the apply button (higher ranked players recieve priority) maar jij zal het allemaal wel weer beter weten he meneer de betweter! :O :O :O :O :O :O
Ow ik ben een betweter omdat ik op servers heb gespeeld waarvoor ik moest voten om commander te worden ?
Kan vast een plugin zijn geweest ofzo,dat weet ik natuurlijk ook niet.
Sterker nog als je BF2 met bots speelt moet je ook op F1 drukken om commander te worden, maar goed ik kan het ook wel mis hebben. Je praat over een game uit 2004, dat is te lang geleden en was totaal anders gamen dan nu.
in die tijd had je minder gamers en veel minder jankers en veel meer teamwork.
nu is gamen meer entertainment geworden en zie je veel minder serieuze spelers.
Damn wat mis ik die tijd met goede teamplay of het nu vrienden waren of random people er was altijd teamwork.

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:02:
[...]

Precies een beetje op forums klagen dat alles gevaarlijk is en ondertussen in hun vuistje lachen omdat er niemand is die er wat aan kan doen en ze de hele server domineren :(
gisteren had ik nog zo'n potje http://battlelog.battlefi...how/1/58594616/176614903/
kijk maar is naar de nummer 1,2 en 4 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 22:02:
[...]

Ace pilots die door soflam+jav combos, stingers of AA jeeps neergesabeld worden zijn geen ace pilots. Dan ben je gewoon prutsers 1e klasse. Zelfs ik, die echt geen bijster goeie piloot is, kan die rotzooi counteren, helemaal op softcore servers. Door je doelen van zowat rechtboven in duikvlucht aan te vallen ben je eigenlijk niet te pakken met laser painters en dus niet met javs. Stingers krijgen jou in bereik ná je eerst rocketsalvo, dan ECM je en ga je terug omhoog. Wat nou stingers. AA jeepjes hebben hetzelfde probleem als stingers én zijn prime targets voor rocketpodrapage.

Ik ben echt een matige piloot. Ik hang regelmatig m'n jet in de wilgen, krijg dat dogfighten niet echt voor elkaar en heb de grootste moeite om in één pass een heli te smashen. Maar als het op de grond loopt of rijdt en ik in een jet zit is het een kwestie van tijd tot ik het aan vellen geschoten heb, mijlen buiten bereik van de .50 of laser painters of AA missiles. Het enige wat mij consequent uit m'n jet kan halen zijn andere jets. Al het andere kan ik óf dood hebben voor het gevaarlijk wordt of gewoon met de afterburner in m'n achteruitkijkspiegel doen verdwijnen, en dan een loopje doen en van maximale afstand snipen met de rocketpods. En dan gaan mensen die zich laten neerhalen door die onzin zichzelf "ace pilots" noemen? :') prutsersauriërs.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 20:24
Iedereen klaagt wel over Nebandan Flats.. Maar OMG, ik heb hem gister voor het eerst op conquest gespeeld en DAMN wat is die map vet zeg.. Overal wel actie, met als middenpunt die grote loods.. In de lucht ook van alles te doen, helemaal top!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:19
Ik vind het ook een prima map. Ik vind Operation Riverside echt bagger, die voelt veel te klein aan.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

nero355 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 02:48:
[...]

Hihihi _O- Iemand die denkt dat EA/DICE naar hun community luisteren ... schattig :> :+
Dat zeg ik niet, het is een mooi verzoek :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

vinom schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:28:
Ik vind het ook een prima map. Ik vind Operation Riverside echt bagger, die voelt veel te klein aan.
Als CTF-map vind ik Operation Riverside ideaal voor 16-players, te voet capturen lukt dan zelfs nog. Nebandan Flats is dan weer leuk met de dirtbike capturen met 16 of 24-players.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-03-2013 11:42 ]

beuker19 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:25:
[...]

Precies een beetje op forums klagen dat alles gevaarlijk is en ondertussen in hun vuistje lachen omdat er niemand is die er wat aan kan doen en ze de hele server domineren :(
gisteren had ik nog zo'n potje http://battlelog.battlefi...how/1/58594616/176614903/
kijk maar is naar de nummer 1,2 en 4 8)7
Je moet ook geen caspian border meer spelen. Daar heb je ALTIJD airrape de laatste maanden.
Is het niet door de jet, dan is het weer door de heli. ze kunnen achter iedere boom verschuilen en kunnen veelste ver buiten de map vliegen waardoor je ze niet kan locken met stingers of wat dan ook.
Ik speel allang geen caspian border meer, want het is altijd het zelfde liedje.

Wil je echt plezier hebben in BF3, dan moet je gewoon de jets maps links laten liggen.
Hieronder de beste maps in de game met de modes.

Kiasar Railroad (conquest,CTF)
Operation Riverside (CTF)
Azadi palace (Conquest)
Epicenter (Conquest)
Talah market (TDM,Conquest assault)
Strike at karkand (Conquest in alle vormen)
Grand bazaar (Conquest,Rush)
Seine crossing(Conquest large,Rush)
Operation Metro ( conquest 32man, Rush)
Ziba tower (Alle modes)
Donya fortress (Alle modes)
Canals (TDM)
Damavand peak (Rush)

Als Battlefield 4 deze maps in een nieuw jasje uit gaan brengen, dan ben ik zeer tevreden ;)

Verwijderd

Jovas schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:27:
Iedereen klaagt wel over Nebandan Flats.. Maar OMG, ik heb hem gister voor het eerst op conquest gespeeld en DAMN wat is die map vet zeg..
Die map is wel heel erg gevoelig voor de juiste settings. 32 of meer spelers CTF is eigenlijk te veel, omdat hij te open is en je nergens kunt verstoppen voor de javs en snipers. In Conquest Large domineren de jets nogal en heb je ook weer last van hele hordes bushwookies die aan de randen van de kaart of op de loods een beetje gaan liggen snipen. De jets kun je vermijden door hardcore te spelen maar dan wordt het gesnipe wel écht heel bizar (22 snipers in een team van 30...)
De kaart is niet echt slecht maar hij nodigt gewoon heel erg uit tot irritant niet-PTFO gedrag. Wij vinden dat wel fijn want zo kunnen we nog eens ongestoord met een tank op sniperjacht gaan of in CTF anderman's base in sneaken en alle voertuigen roven.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Pykow schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:32:
[...]

Ik zal nooit luisteren naar de commander als die erin gaat komen (Er is nog niks bevestigd of signaal afgegeven dat dit eraan gaat komen) Ik luister naar me squadmembers waar die zijn en niet naar een public pubertje die toevallig commander is. Blijf er bij de commander functie hoeft er totaal niet in te komen en draagt ook niks bij bij team play. Niemand laat zich commanderen je speelt Battlefield met vrienden in squadjes.
Dit is nogmaals je eigen mening en ervaring. Als jij vind at dit niks toevoegd aan teamplay hoeft dat nog niet zo te zijn. Ik zou niet weten waarom dit niks toevoegt. Het voegt commander toe. Een speler die een overzicht heeft over de battlefield en strategisch kan inzien welke vlaggen er misschien gaan worden gecaptured. Hij kan dan daarop anticiperen. Dit zorgt dat dus voor extra team play. Bewijs mij maar het tegendeel. Bewijs maar dat het niks teweeg kan brengen, die commander.

Weer een onoverwogen argument die nergens op slaat. Ik snap niet waarom mensen je nog serieus nemen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar zoals je zegt dat je geen commando's van een puber als commander, je gedraagt jezelf hier behoorlijk als puber. Dus ik snap dat niet echt. Eigenlijk snap ik het wel, aangezien je waarschijnlijk dus op hetzelfde niveau zit.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

rickyy schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:37:
inzien welke vlaggen er misschien gaan worden gecaptured.
Zowiezo is in conquest vlaggen aanvallen populairder dan vlaggen verdedigen op een of andere manier.

Als squadleader krijg ik zelden het squad zover dat ze een vlag gaan defenden. Als ik een optocht vijanden richting een vlag zie gaan en ik roep ''defend this objective'' ben ik vaak de enige die dan ook richting het vlaggetje gaat, de rest van het squad/team wacht liever tot de vijand weg is om hem dan te heroveren (denk ik)

• NLsandman
  • Laatst online: 10-11 23:30
Pykow schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Nog nooit bf2 gespeeld met een goede commander?
Een commander heeft overzicht over het hele speel veld en ziet wat de vijand van plan is, samen met de squad leaders kan een team heel sterk zijn als de commander goed is.
Het is niet zo dat een commander bepaalt wat er gebeurd, een commander helpt een squad als die een vlag aan het veroveren zijn.

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Pykow schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:09:
[...]

Ow ik ben een betweter omdat ik op servers heb gespeeld waarvoor ik moest voten om commander te worden ?
Kan vast een plugin zijn geweest ofzo,dat weet ik natuurlijk ook niet.
Sterker nog als je BF2 met bots speelt moet je ook op F1 drukken om commander te worden, maar goed ik kan het ook wel mis hebben. Je praat over een game uit 2004, dat is te lang geleden en was totaal anders gamen dan nu.
in die tijd had je minder gamers en veel minder jankers en veel meer teamwork.
nu is gamen meer entertainment geworden en zie je veel minder serieuze spelers.
Damn wat mis ik die tijd met goede teamplay of het nu vrienden waren of random people er was altijd teamwork.
Hehehe bots/singleplayer, pykow, serieus? :+ :+
Dat je F1 en F2 kon doen in de offline modus klopt ja, je krijgt de keuze om het zelf op te lossen op de computer het laten doen. Maar online kreeg je een wachtrij waarin de gene met hoogste rank over het algemeen de commandermodus voor zich kreeg. Wat jij bedoeld is waarschijnlijk dat je de commander kon wegvoten in de zin van mutiny en daar dus een vote voor gestart werd op de server.

En je spreekt over squadjes met vrienden erin. Maar wat nou als de commander ook jouw vriend is en je dus goede feedback kan geven over welk deel van de map het minste enemies zitten en welke vlaggen het makkelijkste te cappen zijn en daar vervolgens ook nog een supplydrop + uav op gooit? Dat is niet nuttig?

Ondanks dat de commander mode in BF2 vrij minimaal was, kon een speler met wat brains toch echt wel een verschil maken in zijn eentje. Bereik van artillery was bijna hele flagrange groot. Wel geplaatste supplydrops konden je armor crew weer een battle verder brengen aangezien je geen autorepair had (uiteraard wel friendly "auto" repairs als je met tank/apc naast elkaar stond). Dan maar niet te spreken over mijn favoriete feature als commander is de grote map waar je kon inzoomen en dus mensen kon zien lopen zonder een scan of spot te doen. Team werk laten doen en vooruit laten pushen (en daar in ondersteunen...) en vervolgens zelf op een vlag gaan liggen. Af en toe een complete scan over de map heen gooien en als je dan zag dat er een man of 2-3 probeerde alle drukte te ontwijken om vervolgens jouw eerste vlag terug te pakken, die gasten kon je met de commandermodus dus gewoon volgen alsof je een wallhack had en valstrik voor opzetten. Menig vlag verdedigd op deze manier. :)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 09:48

Snuffel

Vroem!

Zal vast wel een keer hier gestaan hebben, maar ik had het niet eerder meegemaakt.

Vandaag werd ik continu na 10 minuten door PB van de server gekicked wegens het draaien van een niet geoorloofd programma (RESTRICTION: Disallowed Program/Driver).
Nu is mijn hele PC zo illegaal als de pest qua software, dus dat klopt wel, maar goed, ik had niets toegevoegd.

Blijkt na enig zoekwerk dat de overclock utility van ATI de boosdoener is. Heb mijn kaart sinds eergisteren iets overgeclocked, en kennelijk vindt PB dat niet echt grappig.
Alles teruggezet en... het werkt weer als vanouds.

Misschien een tip voor mensen die dit ook hebben maar de oorzaak niet weten te vinden.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hippocampus schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:58:
[...]

Zowiezo is in conquest vlaggen aanvallen populairder dan vlaggen verdedigen op een of andere manier.

Als squadleader krijg ik zelden het squad zover dat ze een vlag gaan defenden. Als ik een optocht vijanden richting een vlag zie gaan en ik roep ''defend this objective'' ben ik vaak de enige die dan ook richting het vlaggetje gaat, de rest van het squad/team wacht liever tot de vijand weg is om hem dan te heroveren (denk ik)
Het frustrerende is dat dit bij CTF omgekeerd is: als je iedereen duidelijk hebt gemaakt dat jullie the flag moeten gaan capturen om te winnen, is het al te laat en ben je verloren. }:O

Tanks die de basis (niet hun eigen flag !) campen, snipers die op random plaatsen iedereen proberen te raken behalve de flag cappers, het is frustrerend debiel. Terwijl je CTF onmogelijk kunt winnen door geen flags te cappen, tenzij de tijd verloopt en er geen enkele flag gecapped werd.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 29-03-2013 16:29 ]

Xant0r schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Hehehe bots/singleplayer, pykow, serieus? :+ :+
Ik had een PC bak die maar net quake aan kon ofzo en speelde veel Roller coaster tycoon in die tijd als ik achter me pc zat. 90% van de gevallen was ik buiten op straat aan het voetballen of crossen op de fiets.
Nu werk ik en ben ik s'avonds te lui om nog weg te gaan. Tijden veranderen he haha.
NLsandman schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:36:
[...]

Nog nooit bf2 gespeeld met een goede commander?
Een commander heeft overzicht over het hele speel veld en ziet wat de vijand van plan is, samen met de squad leaders kan een team heel sterk zijn als de commander goed is.
Het is niet zo dat een commander bepaalt wat er gebeurd, een commander helpt een squad als die een vlag aan het veroveren zijn.
Nee helaas niet, nooit een nuttige commander gehad, ik kreeg alleen maar geschreeuw in mijn nek dat ik naar een vlag moest lopen die totaal niet belangrijk was of ik stond in me eentje een vlag te cappen in de hoop dat niemand mij zag en dan gooide de commander een jeep naast me steeds. Dus nee nog nooit een goede commander gehad in mijn game.
rickyy schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:37:
[...]

Dit is nogmaals je eigen mening en ervaring. Als jij vind at dit niks toevoegd aan teamplay hoeft dat nog niet zo te zijn. Ik zou niet weten waarom dit niks toevoegt. Het voegt commander toe. Een speler die een overzicht heeft over de battlefield en strategisch kan inzien welke vlaggen er misschien gaan worden gecaptured. Hij kan dan daarop anticiperen. Dit zorgt dat dus voor extra team play. Bewijs mij maar het tegendeel. Bewijs maar dat het niks teweeg kan brengen, die commander.

Weer een onoverwogen argument die nergens op slaat. Ik snap niet waarom mensen je nog serieus nemen. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar zoals je zegt dat je geen commando's van een puber als commander, je gedraagt jezelf hier behoorlijk als puber. Dus ik snap dat niet echt. Eigenlijk snap ik het wel, aangezien je waarschijnlijk dus op hetzelfde niveau zit.
Tuurlijk is dit een eigen mening en eigen ervaring, dat lijkt mij ook wel voor de meest hand liggende.
Ik geef hier boven al aan wat voor commanders ik ben tegengekomen en dat ik er daarom niet op zit te wachten. Je hebt ook tig lui in Battlefield 3 zitten die niet gaan vliegen omdat ze gunner willen zijn in de chopper, ik heb het dus over dat soort gedrag. Uit ervaring weet ik ook dat meer dan de helft van de gamers bestaat uit CoD spelers of te wel, spelers voor eigen succes en zonder spel inzicht.
op onze teamspeak zitten gelukkig lui die goede spel inzicht hebben. Dan ben ik met een groepje aan het aanvallen en dan roept iemand op teamspeak van GoTlike.nl dat ik terug moet lopen, omdat we een vlag aan het verliezen zijn en binnen de kortste keren staan we met zijn 2en een vlag terug te veroveren. Gisteren zelfs met Liy samen met een tank gespeeld elkaar cover geven om de vlag te vooroveren, Daarom speel ik dus Battlefield 3, spelers die het begrijpen waar ze mee bezig zijn, maar die kom je online niet vaak tegen.
en daarom zal ik niet gaan luisteren naar een commander als het geen bekend iemand is.

en JA dit is MIJN MENING dat ik luister naar bekende mensen op teamspeak dan naar onbekende spelers op het veld. is dat dan verkeerd om plezier te hebben met bekende spelers ? om zo nu en dan lol te trappen met C4 jeeps of wat dan ook ?

als iemand roept op teamspeak om zijn tank te repairen of hem te reviven dan doe ik dat veel eerder, dan dat iemand in de chatbox zit te schreeuwen voor een revive.

[ Voor 4% gewijzigd door Pykow op 29-03-2013 16:33 ]

Verwijderd

Hippocampus schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:58:

Een vlag verdedigen levert dan ook (relatief) weinig punten op: iedere kill is 25 punten extra waard, maar dat is het dan ook wel. Wacht je even tot de vlag overgenomen is krijg je er gewoon 450 punten voor, plus nog wat kills als je snel genoeg bent.
Ik probeer altijd wel vlaggen te verdedigen, ook als ik al gespawnt ben, maar stiekem hoop ik dan ook altijd wel dat de vlag geneutraliseerd wordt voordat ik er kom: pak je toch weer 250 punten mee.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:27:
[...]

Het frustrerende is dat dit bij CTF omgekeerd is: als je iedereen duidelijk hebt gemaakt dat je the flag moet gaan capturen om te winnen, is het al te laat en ben je verloren. }:O

Tanks die de basis (niet hun eigen flag !) campen, snipers die op random plaatsen iedereen proberen te raken behalve de flag cappers, het is frustrerend debiel. Terwijl je CTF onmogelijk kunt winnen door geen flags te cappen, tenzij de tijd verloopt en er geen enkele flag gecapped werd.
Breek me de bek niet open over CTF; wat een frustratie levert die mode op zeg :X

Standaard is een derde van het team aan het snipen. Prima dat iemand recon wil spelen, maar doe dan ook iets zinnigs. Meestal zitten ze in de spawn maar wat te schieten en staan de beacons nog achter de eigen vlag :F Als je als recon iets bij wil dragen, fungeer dan als spawnpunt voor je squad en ondersteun je team door een soflam neer te zetten en de vlagdrager neer te schieten.

Dan heb je nog een derde van het team dat speelt voor de kills of zomaar wat rondhobbelt op de map. Beetje een LMG leegknallen of de toerist uithangen met de tank. Maar de vlag pakken of ondersteunen, ho maar!

Uiteindelijk blijft er een handjevol mensen over die daadwerkelijk opzoek gaan naar de vlag. Dat faalt natuurlijk keer op keer, want het andere team zit zo in eigen base te campen dat er geen beginnen aan is. En druk zetten met je eigen team lukt niet, want de rest van je team bekommert zich er niet om. PTFO is schijnbaar erg moeilijk.

En zo kan ik ook nog wel een boekje opendoen over CQD, Air Sup en hardcore ;(

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Snuffel schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:17:
Zal vast wel een keer hier gestaan hebben, maar ik had het niet eerder meegemaakt.

Vandaag werd ik continu na 10 minuten door PB van de server gekicked wegens het draaien van een niet geoorloofd programma (RESTRICTION: Disallowed Program/Driver).
Nu is mijn hele PC zo illegaal als de pest qua software, dus dat klopt wel, maar goed, ik had niets toegevoegd.

Blijkt na enig zoekwerk dat de overclock utility van ATI de boosdoener is. Heb mijn kaart sinds eergisteren iets overgeclocked, en kennelijk vindt PB dat niet echt grappig.
Alles teruggezet en... het werkt weer als vanouds.

Misschien een tip voor mensen die dit ook hebben maar de oorzaak niet weten te vinden.
Oh..ik DACHT dat het probleem verholpen was, maar helaas, wordt net er weer uitgeknikkerd met dezelfde melding.

Geen idee wat het eventueel kan zijn...
PB up to date, draai geen rare drivers o.i.d.

Hulp dan toch maar?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bee.nl schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:39:
Standaard is een derde van het team aan het snipen. Prima dat iemand recon wil spelen, maar doe dan ook iets zinnigs. Meestal zitten ze in de spawn maar wat te schieten en staan de beacons nog achter de eigen vlag :F Als je als recon iets bij wil dragen, fungeer dan als spawnpunt voor je squad en ondersteun je team door een soflam neer te zetten en de vlagdrager neer te schieten.
I feel your pain. Helaas is het team zelden bewust van dit, zo heb ik al een paar keer als sniper de dirtbike genomen bij het starten van de map, ergens in een huisje op 100m van de enemy flag een beacon gezet en toen... niets -O- Geen enkele van mijn 3 squadmates had het door. Dus daar stond ik dan, met een sniper rifle, op 100m van het vijandelijke camp met een beacon die voor niets diende...
PTFO is schijnbaar erg moeilijk.
Blijkbaar is CTF acroniem voor Camp Teh Flag, alhoewel het volgens velen ook lijkt op Team DeathMatch.

Verwijderd

Ik heb eergisteren voor het eerst in tijden weer eens Battlefield 3 gespeeld. De laatste keer was vorig jaar tijdens een LAN-party, daarna heb ik me veel bezig gehouden met andere spellen.

Ik moest dus Aftermath én End Game nog downloaden, plus nog wat andere updates, dat duurde even dus. Toen met een vriend van me Capture the Flag gespeeld, wat opzich een leuke mode is, maar ik snap het acroniem inderdaad wel.

Toch verder wel weer een hoop dingen gezien en gehoord die ik wil ontdekken, ik ben benieuwd!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Snuffel schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Oh..ik DACHT dat het probleem verholpen was, maar helaas, wordt net er weer uitgeknikkerd met dezelfde melding.

Geen idee wat het eventueel kan zijn...
PB up to date, draai geen rare drivers o.i.d.

Hulp dan toch maar?
AH! Gevonden!
Het programma Belvedere zit PB dwars.
Uitgezet en spelen maar.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:54
Stond net het volgende in de chat op de GoTBF3 #4 server: "Kicked player *insert name*: Sorry you were the last joined player".

Wie heeft die regel bedacht??? 7(8)7

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

AdmiralSnipe schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:20:
Stond net het volgende in de chat op de GoTBF3 #4 server: "Kicked player *insert name*: Sorry you were the last joined player".

Wie heeft die regel bedacht??? 7(8)7
last joiner en auto kick omdat er iemand op kwam met de private slot, daar is niets aan te doen, gewoon opnieuw joinen en klaar ;)

Verwijderd

Pykow schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:29:
[...]

Ik had een PC bak die maar net quake aan kon ofzo en speelde veel Roller coaster tycoon in die tijd als ik achter me pc zat. 90% van de gevallen was ik buiten op straat aan het voetballen of crossen op de fiets.
Nu werk ik en ben ik s'avonds te lui om nog weg te gaan. Tijden veranderen he haha.

[...]

Nee helaas niet, nooit een nuttige commander gehad, ik kreeg alleen maar geschreeuw in mijn nek dat ik naar een vlag moest lopen die totaal niet belangrijk was of ik stond in me eentje een vlag te cappen in de hoop dat niemand mij zag en dan gooide de commander een jeep naast me steeds. Dus nee nog nooit een goede commander gehad in mijn game.

[...]

Tuurlijk is dit een eigen mening en eigen ervaring, dat lijkt mij ook wel voor de meest hand liggende.
Ik geef hier boven al aan wat voor commanders ik ben tegengekomen en dat ik er daarom niet op zit te wachten. Je hebt ook tig lui in Battlefield 3 zitten die niet gaan vliegen omdat ze gunner willen zijn in de chopper, ik heb het dus over dat soort gedrag. Uit ervaring weet ik ook dat meer dan de helft van de gamers bestaat uit CoD spelers of te wel, spelers voor eigen succes en zonder spel inzicht.
op onze teamspeak zitten gelukkig lui die goede spel inzicht hebben. Dan ben ik met een groepje aan het aanvallen en dan roept iemand op teamspeak van GoTlike.nl dat ik terug moet lopen, omdat we een vlag aan het verliezen zijn en binnen de kortste keren staan we met zijn 2en een vlag terug te veroveren. Gisteren zelfs met Liy samen met een tank gespeeld elkaar cover geven om de vlag te vooroveren, Daarom speel ik dus Battlefield 3, spelers die het begrijpen waar ze mee bezig zijn, maar die kom je online niet vaak tegen.
en daarom zal ik niet gaan luisteren naar een commander als het geen bekend iemand is.

en JA dit is MIJN MENING dat ik luister naar bekende mensen op teamspeak dan naar onbekende spelers op het veld. is dat dan verkeerd om plezier te hebben met bekende spelers ? om zo nu en dan lol te trappen met C4 jeeps of wat dan ook ?

als iemand roept op teamspeak om zijn tank te repairen of hem te reviven dan doe ik dat veel eerder, dan dat iemand in de chatbox zit te schreeuwen voor een revive.
Blablabla, prima dat het allemaal je mening is maar doe het niet af als een feit. Zo ongeveer het eerste wat iedereen riep nadat de specs van BF3 uitkwamen was het gemis van de commoroos, commander en uitgebreidere squadfuncties. Dat zegt genoeg.
Kruip alsjeblieft weer terug onder die steen.

• NLsandman
Pykow schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 16:29:
[...]

I

Ik heb ook wel eens commanders gehad die alleen maar idle waren, rotte appels heb je overal en ik heb ook vaak commander gespeeld en dan werd je gek van sommige squad leaders die een uav op een vlag willen waar geen vijand te zien is.
Commander was best wel grappig, vooral als de enemy ook een goede commander had, menig keer ben ik gekilled door een supply drop van de enemy commander of dat ik hun op die manier kill.
Commander was ook niet saai, best wel stressen om alles on de gaten te houden.

Zat een keer in een squad en iemand anders joint en maakt ons uit voor retards omdat we dezelfde perks gebruiken, natuurlijk is het niet slim en de ronde was net begonnen maar op zo manier iets duidelijk maken is niet nodig, resultaat was dat 3 van ons uit de squad gingen en hij alleen zat, hahaha.
NLsandman schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:38:
[...]

Zat een keer in een squad en iemand anders joint en maakt ons uit voor retards omdat we dezelfde perks gebruiken, natuurlijk is het niet slim en de ronde was net begonnen maar op zo manier iets duidelijk maken is niet nodig, resultaat was dat 3 van ons uit de squad gingen en hij alleen zat, hahaha.
Ow ik roep meestal ook 1x dat mensen hun perk moeten aanpassen en als ze dat niet doen, dan switch ik meestal zelf naar een andere squad. problem solved.
Zou mooi zijn dat ze hier iets aan doen in BF4, bijvoorbeeld de perk rood kleuren onderin of een melding ergens tonen dat er dubbele perks zijn.

• AdmiralSnipe
Pykow schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 22:01:
[...]

last joiner en auto kick omdat er iemand op kwam met de private slot, daar is niets aan te doen, gewoon opnieuw joinen en klaar ;)
Dan zou ik er wel neer zetten dat die plek gereserveerd is voor een VIP, anders lijkt het alsof iemand gekicked wordt zonder reden.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-11 21:10
Teamwork komt volgens mij beter uit ten voeten als Assignments/dogtags/unlocks eruit worden gehaald. Ik merk aan mijzelf hoe 'hoerig' ik ben naar het behalen van Assignments!
Dubbele Squad perks ondervind ik zo vaak en dat is zo vervelend. Ook al switch je naar een andere squad. Iets in Squad teamspeak schrijven wordt nauwelijks gelezen!

[ Voor 32% gewijzigd door noud op 30-03-2013 14:01 ]

• AdmiralSnipe
Had een 41 killstreak, tik ik nadat de match net afgelopen was (scherm was al blauw) de grond aan waardoor m'n heli opeens explodeert, komt er alsnog 41-1 te staan...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

noud schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:00:
Teamwork komt volgens mij beter uit ten voeten als Assignments/dogtags/unlocks eruit worden gehaald. Ik merk aan mijzelf hoe 'hoerig' ik ben naar het behalen van Assignments!
Dubbele Squad perks ondervind ik zo vaak en dat is zo vervelend. Ook al switch je naar een andere squad. Iets in Squad teamspeak schrijven wordt nauwelijks gelezen!
Ik denk niet dat de unlocks en assignments het probleem zijn, je gaat niet als een idioot campen op onzinnige plaatsen als je objective-based moet spelen. Het ligt echt aan de mensen zelf die:
a. lomp zijn
b. het niet boeien
c. niet beter weten

Ik ben wel van mening dat unlocks ook moeten kunnen door te objectives te halen, dus bv. dat het cappen van een vlag bij CTF gelijk moet staan aan bijvoorbeeld 2 kills maken met je mainhand weapon. Want het is wel frustrerend dat een game waar grotendeels objective-based modes aanwezig zijn, 98% van de unlocks moet komen van de hoeveelheid kills die je maakt met een bepaald wapen.

• SmokingCrop
  • Niet online
haha ^

Best geniaal :)

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:36
rofl dat filmpje, ik ga zo ff m'n rambo achievement halen

lol, t werkt ook nog. chat stond vol met ???????? na een 7 kill c4 blast, 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door kevz op 30-03-2013 15:07 ]

Mijn YouTube

• AdmiralSnipe
Zo krijg ik best wel zin om Operation Metro te gaan spelen. ;D

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
AdmiralSnipe schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:25:
Had een 41 killstreak, tik ik nadat de match net afgelopen was (scherm was al blauw) de grond aan waardoor m'n heli opeens explodeert, komt er alsnog 41-1 te staan...
Jammer, maar het blijft een killstreak van 41 en een kdr van 41 :P

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik vroeg me af hoe de performance van Battlefield 3 multiplayer is in vergelijk met singeleplayer? Voordat ik het spel zou willen kopen, zou ik graag weten of MP minder verlangt van de machine dan SP. Filmpjes op het internet laten alleen de singleplayer zien en via het minder legale kanaal kan ik alleen de SP testen. ;)

Ik heb een ATI HD7650M met 1GB DDR5 en volgens de filmpjes zou de framerate in SP tussen de 30 en 40 schommelen.

• AdmiralSnipe
Xant0r schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Jammer, maar het blijft een killstreak van 41 en een kdr van 41 :P
In het battlereport van die ronde stond ook 41-0.
De volgende ronde kreeg ik die death erbij, dat is de logica van BF3...

[ Voor 4% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-03-2013 18:59 ]

Pykow schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
Dus zo speel je metro nooit geweten :D
[video]
Ik weet nu hoe ik mijn rambo dogtag ga halen. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Reb87 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:45:
Ik vroeg me af hoe de performance van Battlefield 3 multiplayer is in vergelijk met singeleplayer? Voordat ik het spel zou willen kopen, zou ik graag weten of MP minder verlangt van de machine dan SP. Filmpjes op het internet laten alleen de singleplayer zien en via het minder legale kanaal kan ik alleen de SP testen. ;)

Ik heb een ATI HD7650M met 1GB DDR5 en volgens de filmpjes zou de framerate in SP tussen de 30 en 40 schommelen.
Ik heb een Radeon HD 7770 en om vloeiend MP gaming te doen (dus zoveel mogelijk ~60fps) met 16-32 man moet ik op 1280x720 spelen en met veel settings op Low. Aangezien de HD 7650M een heel pak trager is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x8mRETD.jpg

Notebook GPU's zijn zelden geschikt voor de zware multiplayer games of je komt bij de high-end reeksen uit.

BTW: de hoeveelheid geheugen maakt weinig uit over de prestaties van de grafische kaart. Meer geheugen zorgt er gewoon voor dat je op hogere settings en resolutie niet gelimiteerd wordt door het geheugen maar de meeste GPU's zijn zelf al de limiterende factor.

[ Voor 30% gewijzigd door Phuncz op 30-03-2013 20:23 ]

• NLsandman
BF3 montage met enkele bekende spelers als dark betrayed en nicz dk.
Dit is alweer episode 17, ik ken de maker nog van bc2 en ik vind hem leuke montages maken van inzendingen van bekende spelers.

[ Voor 13% gewijzigd door NLsandman op 30-03-2013 21:24 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:09

InFamous

excommunicado

NLsandman schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:23:
BF3 montage met enkele bekende spelers als dark betrayed en nicz dk.
Dit is alweer episode 17, ik ken de maker nog van bc2 en ik vind hem leuke montages maken van inzendingen van bekende spelers.

[video]
Alleen jammer dat ie op het eerste stukje op epic center zit te glitchen met een sniper rifle. Dan laten ze ook ze score nog zo mooi zien. Haha

[ Voor 7% gewijzigd door InFamous op 30-03-2013 21:30 ]

Formerly known as Ragdoll

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Euhm, dat laatste schot in die serie op Epicenter (1:24) is nog niet bijna in de buurt van het hoofd, maar is wel een headshot kill ???

Edit: ok, geen headshot, maar wel een kill, terwijl hij er toch best een eind naast mikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Hippocampus op 30-03-2013 21:56 ]

Verwijderd

Lag zou wel een factor hebben bij die kill, gebeurt wel eens vaker.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:09

InFamous

excommunicado

Hippocampus schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:53:
Euhm, dat laatste schot in die serie op Epicenter (1:24) is nog niet bijna in de buurt van het hoofd, maar is wel een headshot kill ???

Edit: ok, geen headshot, maar wel een kill, terwijl hij er toch best een eind naast mikt.
Welkom bij BF3, de hitboxes zijn om te janken.

Formerly known as Ragdoll

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Nme heeft alle vlaggen en je squadmate is eindelijk uitgebroken en staat op het punt een vlag te pakken, wat doe je zodra je weer kan spawnen ?

A: Je spawnt lekker veilig op de uncap.
B: Je spawnt niet zolang je maat die vlag niet heeft gepakt.
C: Je spawnt op je maat en je rent meteen weg.
D: Je spawnt op je maat en je schiet meteen op alles wat beweegt.
E: Je switched snel naar het andere team om hem daar te verassen.

Vooral die laatste vond ik zelf wel het summum van het potje daarnet :X

Verwijderd

F: ik ga bij hem staan en overal c4 neergooien :D

maar ff serieus, komen jullie zo vaak bij onsportieve mensen? bij mij is het altijd maar een of twee servers per week. Natuurlijk niet altijd geweldig maar ze doen er wel moeite voor, ook in CTF.

EDIT: net mooi potje achter de rug met de bmp-2 :p 32-2 en score van 12000

http://battlelog.battlefi...how/1/58832668/317339499/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 23:58 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is idd. meestal zo dat 80-90% van de mensen/apen op de server geen idee heeft wat CTF is.
"TDM met een vlag in je basis, lekkeuhr campeuh!"

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 31-03-2013 00:36 ]

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 23:12:
F: ik ga bij hem staan en overal c4 neergooien :D

maar ff serieus, komen jullie zo vaak bij onsportieve mensen? bij mij is het altijd maar een of twee servers per week. Natuurlijk niet altijd geweldig maar ze doen er wel moeite voor, ook in CTF.

EDIT: net mooi potje achter de rug met de bmp-2 :p 32-2 en score van 12000

http://battlelog.battlefi...how/1/58832668/317339499/
Skill level van 399.01 in die ronde... :o
Dat krijg je niet zo snel meer als je poepvogel bent!

AdmiralSnipe schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:15:
[...]

Skill level van 399.01 in die ronde... :o
Dat krijg je niet zo snel meer als je poepvogel bent!
Skill level bulshit. Gisteren was die 1106 bij mij en nu weer 840 ofzo iets.

• SmokingCrop
  • Niet online
Phuncz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:22:
[...]

Ik heb een Radeon HD 7770 en om vloeiend MP gaming te doen (dus zoveel mogelijk ~60fps) met 16-32 man moet ik op 1280x720 spelen en met veel settings op Low. Aangezien de HD 7650M een heel pak trager is:

[afbeelding]

Notebook GPU's zijn zelden geschikt voor de zware multiplayer games of je komt bij de high-end reeksen uit.

BTW: de hoeveelheid geheugen maakt weinig uit over de prestaties van de grafische kaart. Meer geheugen zorgt er gewoon voor dat je op hogere settings en resolutie niet gelimiteerd wordt door het geheugen maar de meeste GPU's zijn zelf al de limiterende factor.
Ik zou voor die nieuwe gaan ;)
HD 7790 -> reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter

Prijs van de HD 7790 zou niet hoger dan 130 euro mogen zijn.
(ze moeten wel nog goed en wel uitkomen)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 31-03-2013 09:23 ]

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Thanks @Phuncz. Dat scheelt me 20 euro voor Battlefield 3. Ik blijf dan maar op de PS3 spelen voor nu. ;) Wel interessant dat MP veel meer van je systeem vraagt dan SP. Ik kan me herinneren dat mijn vroegere ervaringen met games net andersom waren. SP trok meer door de AI ed.

@SmokingCrop; de videokaart in deze laptop is volgens mij niet te vervangen. :p

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SmokingCrop schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:19:
[...]
Ik zou voor die nieuwe gaan ;)
HD 7790 -> reviews: HD 7790: AMD's nieuwe prijsvechter

Prijs van de HD 7790 zou niet hoger dan 130 euro mogen zijn.
(ze moeten wel nog goed en wel uitkomen)
Binnen dit en een half jaar, als de nieuwe BF uitkomt, haal ik me iets zoals de Asus GTX 670 Mini:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AXGxK6N.jpg

Aangezien het bij mij in deze kast moet komen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a7uQxsS.jpg

Tegen dan zal ik ook wel een nieuw systeem hebben met een Core i7, nu draai ik nog op een Core 2 Extreme.
Volgendjaar ga ik of een nieuwe AMD kopen of naar de GTX780 kijken.
Mijn GTX670 kan BF3 op ultra afspelen boven de 60 FPS maar bij veel explosies gaat hij naar de 44 FPS jammer genoeg, daarom draai ik op low ;) Battlefield 4 ga ik ook wel weer op low spelen, maar hoop natuurlijk dat huin engine wat stabieler is en minder drops geeft en meer GPU belast van CPU, nu lijkt hij de vram wel helemaal te gebruiken ofzo, maar mijn kaart is maar 60% in gebruik als ze daar nou even meer van maken zal de game hier al een stuk beter draaien.

[ Voor 77% gewijzigd door Pykow op 31-03-2013 11:19 ]

• NoFearCreations
  • Laatst online: 22-11 10:31

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hier zal waarschijnlijk een FX CPU komen, en tegen die tijd kijk ik wel voor een leuke 2ehands GPU.

---RAWE CEEK!!!---

• SmokingCrop
  • Niet online
Reb87 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:40:
Thanks @Phuncz. Dat scheelt me 20 euro voor Battlefield 3. Ik blijf dan maar op de PS3 spelen voor nu. ;) Wel interessant dat MP veel meer van je systeem vraagt dan SP. Ik kan me herinneren dat mijn vroegere ervaringen met games net andersom waren. SP trok meer door de AI ed.

@SmokingCrop; de videokaart in deze laptop is volgens mij niet te vervangen. :p
never mind, ik had mislezen :>
Dacht dat hij een HD 7770 ging halen, maar hij had er al een.
Het was eigenlijk gewoon een vergelijking met een notebook gpu dat hij deed..

en idd, een desktop gpu in een laptop steken zal moeilijk gaan oOo
Pykow schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:15:
Mijn GTX670 kan BF3 op ultra afspelen boven de 60 FPS maar bij veel explosies gaat hij naar de 44 FPS jammer genoeg, daarom draai ik op low ;) Battlefield 4 ga ik ook wel weer op low spelen, maar hoop natuurlijk dat huin engine wat stabieler is en minder drops geeft en meer GPU belast van CPU, nu lijkt hij de vram wel helemaal te gebruiken ofzo, maar mijn kaart is maar 60% in gebruik als ze daar nou even meer van maken zal de game hier al een stuk beter draaien.
Bedoel je met low dan ook zonder MSAA enzo? anders kan je die MSAA etc gewoon uit zetten/verlagen en op high spelen ?
Nu ja, ik kan het misschien niet echt vergelijken aangezien ik eerder voor maxed out ga met een dipje naar 40-50 fps dan low met 80+ fps

[ Voor 48% gewijzigd door SmokingCrop op 31-03-2013 11:58 ]

• NLsandman
Heb het zelfde met mijn gtx 670, wat voor een cpu heb je? Ik zit nu op amd 1090t @ 3.8 ghz maar zit aan een overstap naar intel te denken?
Als de gpu maar op 60% draait dan heeft die een bottleneck.
NLsandman schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:06:
[...]

Heb het zelfde met mijn gtx 670, wat voor een cpu heb je? Ik zit nu op amd 1090t @ 3.8 ghz maar zit aan een overstap naar intel te denken?
Als de gpu maar op 60% draait dan heeft die een bottleneck.
Intel i5 3550 @ 3.3 ghz gebruik ik.

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 31 maart 2013 @ 03:18:
[...]

Skill level bulshit. Gisteren was die 1106 bij mij en nu weer 840 ofzo iets.
Het is berekent op hoeveel je deed voor het Team, caps revives repaires enzo.

Mijne is zo hoog omdat ik van flag naar flag reed en zo 4 van de 5 vlaggen constant terug nam als de vijand hem over probeerde te nemen. Telkens als ik weer een vlag zag knipperen reed ik er heen. :D

• AdmiralSnipe
Iemand wel eens tegen TURB0- spelers gespeeld??
Wat een trieste clan (of wat het ook is) is dat zeg.
Was al eens eerder een paar daarvan tegengekomen maar die gasten kunnen echt slecht tegen hun verlies.
Elke keer dat ik één van hen kapot maakte gingen ze lopen whinen en toen we tot de tunnel van Damavand Peak teruggedrongen waren besloten ze om met de Scout- en Transport heli te gaan r@pen bij onze spawn en helipad.
Toen ze erachter kwamen dat ze aan het verliezen waren werd het gerage alleen maar erger, terwijl ze beter op de gameplay hadden kunnen focussen want uiteindelijk hebben we toch nog gewonnen,
Maar wat een jankerds daar!

http://battlelog.battlefi...how/1/58871682/336464702/

• Thorack
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01 14:10
AdmiralSnipe schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:08:
Iemand wel eens tegen TURB0- spelers gespeeld??
Wat een trieste clan (of wat het ook is) is dat zeg.
Was al eens eerder een paar daarvan tegengekomen maar die gasten kunnen echt slecht tegen hun verlies.
Elke keer dat ik één van hen kapot maakte gingen ze lopen whinen en toen we tot de tunnel van Damavand Peak teruggedrongen waren besloten ze om met de Scout- en Transport heli te gaan r@pen bij onze spawn en helipad.
Toen ze erachter kwamen dat ze aan het verliezen waren werd het gerage alleen maar erger, terwijl ze beter op de gameplay hadden kunnen focussen want uiteindelijk hebben we toch nog gewonnen,
Maar wat een jankerds daar!

http://battlelog.battlefi...how/1/58871682/336464702/
Turbo gasten zijn idd vrij triest kunnen echt niet tegen hun verlies en iedereen heeft het gedaan behalve hunzelf.

Ik geniet er wel van om de beste mensen te irriteren.

Verwijderd

Whut op low met een GTX670? Die kaart moet BF3 toch makkelijk aankunnen?

Ik heb een GTX670 OC nogiets edition en ik draai met alles vol open. Gaat gewoon vloeiend hoor. Maakt die OC-editie dan zoveel verschil?

Verwijderd

ja dan is er duidelijk iets mis, zelfs met mijn 7850 heb ik 110 frames met alles op low.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 13:48
Hij draait op low zodat zijn minimum fps nooit onder de 60fps duikt.

• vinom
  • Laatst online: 23:19
Had 'm eigenlijk al eerder willen releasen, maar helaas kwam er wat tussen. Enjoy it nonetheless!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Whut op low met een GTX670? Die kaart moet BF3 toch makkelijk aankunnen?

Ik heb een GTX670 OC nogiets edition en ik draai met alles vol open. Gaat gewoon vloeiend hoor. Maakt die OC-editie dan zoveel verschil?
Beter voor je K/D he ;)
AquaSheep schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:00:
Hij draait op low zodat zijn minimum fps nooit onder de 60fps duikt.
Precies daarom dus op low.
Ja ik kan alles op ultra zetten en MSAA , AA etc allemaal op de laagste settings en dan heb ik ook constant 60 FPS maar sommige settings zorgen ervoor dat ik bij drukke momenten 40 FPS krijg en bij mij gaat gameplay boven graphics. Waarom zou ik me verzwakken in een game om de game er alleen maar mooier uit te laten zien. lage FPS zorgt ervoor dat ik nutteloos ben in een team en daar zit niemand op te wachten.
Niet alleen beter voor je KD maar beter voor HEEL de gameplay. Schijt aan stats, maar welke idioot kiest er nu voor om in een multiplayer graphics omhoog te zetten en onder de frame rate van zijn scherm te komen ipv goede scores halen en weten dat je die ene kill wel kon maken als je die FPS drop niet had.
FPS onder de 60 is het zelfde als een slechte internet verbinding en dus een te hoge Ping of instabiel. Niemand wilt dat hebben, anders moet je maar stoppen met BF3 want daar heb je team juist nodig die kan helpen.

Hier een schoon voorbeeld van een team die niet mee wilt werken:
http://battlelog.battlefi...how/1/58882523/172685289/
Eerste staan als recon ? WTF dat kan niet mijn skills als sniper is zo triest dat ik het alleen maar speel om master dogtags te halen.

Verwijderd

Pff, heb je zo'n snelle kaart en dan alles op low draaien, dat vind ik wel erg zonde! Zeker voor die paar frames wellicht bij hevige explosies :)
Ik merk hier overigens nooit dat het stottert, maar ik ben ook gewoon een casual gamer. Overigens vind ik BF3 altijd meer laggy spelen met vagere hitboxes dan vroeger cs ofzo. Met echt snelle shooters die je competitief speelt snap ik dat je voor het uiterste gaat, maar met de eyecandy van BF3 vind ik dat zonde :p
Maar ben na al die jaren ook veel meer een casual gamer geworden dan dat ik nog supergeconcentreerd voor de score zit te spelen en ga ik liever voor graphics.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 16:20 ]

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:18:
[...]

Niet alleen beter voor je KD maar beter voor HEEL de gameplay. Schijt aan stats, maar welke idioot kiest er nu voor om in een multiplayer graphics omhoog te zetten en onder de frame rate van zijn scherm te komen ipv goede scores halen en weten dat je die ene kill wel kon maken als je die FPS drop niet had.
FPS onder de 60 is het zelfde als een slechte internet verbinding en dus een te hoge Ping of instabiel. Niemand wilt dat hebben, anders moet je maar stoppen met BF3 want daar heb je team juist nodig die kan helpen.
Volgens mij overdrijf je wel een beetje hoor, en er zit wel een erg groot gat tussen low en ultra. Maar nogmaals, volgens mij kom ik nooit onder de 60 fps en merk ik nooit iets van haperingen. Heb je alles wel goed geconfigureerd staan? Ik speel toch alleen maar op publics, dus nooit clanwars.

En mijn kaart is natuurlijk OC-ed, dus dat zal in BF3 ook wel schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 16:25 ]

Verwijderd

_O-
Het was alweer even geleden dat ik je keihard uitgelachen had om je enorme ongepaste puberale fanatisme, maar bij deze :D
* DaniëlWW2 speelt gewoon op ultra met 4x MSAA, speelt op een wifi verbinding en durft dan ook nog de ANR server in te gaan en word dan niet meteen totaal gesloopt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:41:
[...]

_O-
Het was alweer even geleden dat ik je keihard uitgelachen had om je enorme ongepaste puberale fanatisme, maar bij deze :D
HAHA omdat ik aangeef dat ik niet wil gamen met lag ?
of ben ik nu de enige die zijn games altijd tweaked voor de beste performance ?
toen ik competief Team fortress 2 speelde, speelde ik de game op directx 8.1 met een config file om rond de 120 frames te zitten en dat heeft een groot invloed op je gameplay.

alleen Singleplayer games kies ik ervoor om de game er goed uit te laten zien, want dan ben je ook niemand tot last en als die daar een keer dropt onder de 50 ach so be it.

ik kan de game wel op prefix ultra zetten, maar dan moet ik geen grote maps gaan spelen. Alleen Metro draait dan goed of grand bazaar, maar Golf of oman heeft al wat meer problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pykow op 31-03-2013 16:48 ]

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:22:
[...]

Volgens mij overdrijf je wel een beetje hoor, en er zit wel een erg groot gat tussen low en ultra. Maar nogmaals, volgens mij kom ik nooit onder de 60 fps en merk ik nooit iets van haperingen. Heb je alles wel goed geconfigureerd staan? Ik speel toch alleen maar op publics, dus nooit clanwars.

En mijn kaart is natuurlijk OC-ed, dus dat zal in BF3 ook wel schelen.
Het is inderdaad ook maar net wat je zoekt in je game en wat je speelt, maar er is behalve eye-candy en fps nog wel meer verschil tussen low en ultra.

Er zit een significant verschil in de zichtbaarheid van de vijanden. Op low kan je sneller vijanden zien, op alle afstanden. Met name door stuikjes, gras, rook, puin, vuilnis etc. etc. (Mesh quality moet wel op high).

Een ander punt is input-lag, dit wordt zwaar bediscusseerd, maar zelf merk ik ook echt dat op hogere instellingen, met name zodra er post processing plaats vind, de feedback op het scherm niet altijd 100% constant is. Maar zoals gezegd, de meningen verschillen hierover.

Overigens heb je met een lagere resolutie ook nog het voordeel dat de poppetjes in verhouding tot je beeld groter worden dan op hogere resoluties, wat het weer makkelijker maakt om raak te schieten.

Verwijderd

zo lang het boven de 40 zit kan ik gewoon vloeiend spelen en zien. Ik speel wel nonchalant maar ook als ik me snel omdraai om iemand neer te schieten heb ik nergens last van.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Het is inderdaad ook maar net wat je zoekt in je game en wat je speelt, maar er is behalve eye-candy en fps nog wel meer verschil tussen low en ultra.

Er zit een significant verschil in de zichtbaarheid van de vijanden. Op low kan je sneller vijanden zien, op alle afstanden. Met name door stuikjes, gras, rook, puin, vuilnis etc. etc. (Mesh quality moet wel op high).

Een ander punt is input-lag, dit wordt zwaar bediscusseerd, maar zelf merk ik ook echt dat op hogere instellingen, met name zodra er post processing plaats vind, de feedback op het scherm niet altijd 100% constant is. Maar zoals gezegd, de meningen verschillen hierover.

Overigens heb je met een lagere resolutie ook nog het voordeel dat de poppetjes in verhouding tot je beeld groter worden dan op hogere resoluties, wat het weer makkelijker maakt om raak te schieten.
Bl4cky van Aspera clan speelde een tijdje op 800x600, gewoon omdat hij dan beter kon schieten had hij mij verteld. Mesh quality moet je wel op LOW zetten, je kan namelijk door objecten heen kijken op mid tot lange afstanden, bijvoorbeeld Canals TDM vanaf de treinrail naar het huisje op de hoek kijken ;) let maar eens op dat wanneer iemand achter de beton blok zit, dat jij hem gewoon kan zien zitten, maar niet raken.
MEsh quality moet je hoog zetten wanneer je in een voertuig zit, omdat je anders als je vlieg een lantarenpaal kan missen en er volop tegen aan vlieg.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb met alles op zijn hoogst geen dips onder de 60fps, zie het tellertje merendeel van de tijd rond de 100 fps staan. Zonder 4x msaa zijn de dips op zijn laagst misschien rond de70.. fine by me.. :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:46:
[...]

HAHA omdat ik aangeef dat ik niet wil gamen met lag ?
Nouja, je noemt mensen die een andere keuze maken een idioot en compleet nutteloos voor het team en dat je dan beter gelijk met BF3 kunt stoppen... Terwijl het niet eens over constante fps gaat maar alleen over pieken die zorgen dat je onder de 60 schiet. Gaat denk ik meer om je toon.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
vinom schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:03:
Had 'm eigenlijk al eerder willen releasen, maar helaas kwam er wat tussen. Enjoy it nonetheless!
[video]
Vloeiend beeld, goede muziek en coole actie. Goed filmpje weer. :)

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Daanieyel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:59:
[...]

Vloeiend beeld, goede muziek en coole actie. Goed filmpje weer. :)
Ja gaaf filmpje! Ik hoop altijd bij het starten van een CTF-game dat het ongeveer zo gaat, maar dan ligt iedereen weer gewoom te campsnipen vlakbij de bases en weet ik weer gelijk hoe laat het is (zelfs met de zomertijd)

Ik krijg nooit m'n team zover dat ze samenwerken met chopper en bikes om de vlag te jatten. Maar ja, publics he :p

• AdmiralSnipe
Gatver, weer zo'n server met een autoban plugin die voor geen meter werkt.
Ik maai de linker tunnel op Damavand Peak leeg met een tank krijg ik opeens de volgende melding:

Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: AdmiralSnipe Auto-banned - hacking status 6

Waarschijnlijk te veel kills binnen kort tijdsbestek...

Pykow schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:52:
[...]
Bl4cky van Aspera clan speelde een tijdje op 800x600, gewoon omdat hij dan beter kon schieten had hij mij verteld. Mesh quality moet je wel op LOW zetten, je kan namelijk door objecten heen kijken op mid tot lange afstanden, bijvoorbeeld Canals TDM vanaf de treinrail naar het huisje op de hoek kijken ;) let maar eens op dat wanneer iemand achter de beton blok zit, dat jij hem gewoon kan zien zitten, maar niet raken.
MEsh quality moet je hoog zetten wanneer je in een voertuig zit, omdat je anders als je vlieg een lantarenpaal kan missen en er volop tegen aan vlieg.
Ik weet het, ik heb daar ook lang mee gespeelt maar dat weegt op dit moment voor mij niet op tegen de extra draw distance. Maar zulke voorkeuren willen nog wel eens wijzigen. :)
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Nouja, je noemt mensen die een andere keuze maken een idioot en compleet nutteloos voor het team en dat je dan beter gelijk met BF3 kunt stoppen... Terwijl het niet eens over constante fps gaat maar alleen over pieken die zorgen dat je onder de 60 schiet. Gaat denk ik meer om je toon.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:01:
[...]

Ik weet het, ik heb daar ook lang mee gespeelt maar dat weegt op dit moment voor mij niet op tegen de extra draw distance. Maar zulke voorkeuren willen nog wel eens wijzigen. :)
Is ook weer per map. Seine crossing zet ik me brightness ook hoger, zodat het lichter wordt en bij andere maps zet ik weer wat lager. Gaat mij er alleen maar om geen lag te hebben. Ik heb wifi dus heb al kans op lag

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 07:42
http://battlelog.battlefi...how/1/58887966/380604528/
Zucht...

Leuk, als je niet eens tot het strand kunt komen. Voor 32 - 1 persoon het spelplezier compleet verpest.
Ach, gelukkig is dit een van de weinige maps met een jet op deze server.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• SmokingCrop
  • Niet online
je doet er alles aan om geen lag te hebben, maar je hebt wifi? :?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Jeetje, ik dacht een leuk bf3 topic.
Maar jullie whinen allemaal op ; whiners (ironisch he), servers, anderen in dit topic etc.

Doe eens wat gezelliger jongens.

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

fynrd1 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:53:
Ik heb met alles op zijn hoogst geen dips onder de 60fps, zie het tellertje merendeel van de tijd rond de 100 fps staan. Zonder 4x msaa zijn de dips op zijn laagst misschien rond de70.. fine by me.. :)
Ja maar als je 2 uur op de zelfde plek campt en niet meer ziet dan wat er voor je scope gebeurt tel ik niet als een mening >:)
Maar ik speel zelf ook op ultra met 4xmsaa en motion blur uit en kom ook bijna niet onder de 60fps uit .
Alleen met hele hevige actie merk is wat maar dan kan ik toch niet terug schieten :+

Pagina: 1 ... 183 ... 210 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.

Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.

Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.