Een stukje terug staat een discussie en links naar DICE praatjes over hun tamelijk onhandige tools.
de TLDR versie is ongeveer dit: wat je kunt maken met DICE's engine en tools is behoorlijk goed en zit doordacht in elkaar, maar het proces om van niets naar iets te gaan is een beetje "voor apen, door apen". Het resultaat hiervan is dat kleine wijzigingen in bijvoorbeeld kaarten of voertuigen veriesen dat er een geheel nieuwe build nodig is van hetgene dat je aanpast.
En dan nu:
Fixed several collision issues causing players to get stuck unintentionally. Levels affected: Operation Metro, Noshahr Canals, Wake Island, Damavand Peak, Operation Firestorm, Earthquake, And Caspian Border.
Fixed several collision issues where the player was able to get out of the playable area on several maps. Levels affected: Talah Market, Epicenter, Markaz Monolith, Noshahr Canals, Grand Bazaar, Azadi Palace, Operation Metro, and Seine Crossing.
Die kaarten zitten er dus in hun geheel weer in. En ik vermoed dat de voertuigen ook weer in hun geheel erbij zitten, vanwege de aanpassingen daaraan.
Ik heb BC2 gekocht in de aanbieding een paar maandjes voor BF3 uitkwam en dus pas leren vliegen toen iedereen het al kon. Ik ben pas behoorlijk goed geworden in helis in BF3 en heb begin 2012 nog eens een rondje BC2 gespeeld toen BF3 het niet deed bij een maat. Ik kan in BC2 ook redelijk vliegen, viel me toen op. Circle-strafes met de heli lukken lekker, permanente conversatie met de gunner is daarmee minder essentieel voor een goede streak.
In BC2 heb je maar drie angsten in een heli: een AA (die naai je dus eerst vol rockets), een tankdriver die een goeie helling gevonden heeft om je te snipen, en lucky shots met de bestuurbare raket die de engi kan hebben. Tracer darts vangen gebeurt zo zelden dat je die wel kunt vergeten en .50s doen onvoldoende damage om echt problemen op te leveren.
In BF3 heb je last van: tanks met canister rounds, tanks met guided shells, tanks met CITV spotters, IFVs, IFVs met guided rockets, infantry met stingers, infantry met javelins, snipers met SOFLAMs, mobile AA, andere attack helis, scout helis, transport helis met samenwerkende gunner/pilot combi, .50s op tanks, IFVs, jeepjes en zelfs bootjes, en dan hebben we de jets nog niet behandeld.
Mij verwondert het weinig dat je in BF3 last hebt in de lucht te blijven. Ik moet daar ook telkens op blijven oefenen want alhoewel ik m'n heli redelijk onder controle heb, en m'n scout helis echt met gemak en goeie sier laat dansen door de straatjes van Monolith en zonder lakschade met gang door de tunnel op damanvand jaag, met kills en roadkills op m'n kerfstok, vlieg ik vooral met de attackheli, die niet zo wendbaar is, in gebieden waar m'n vaste vliegpartner preventief begint te kermen.
Als hij vliegt, hangen we altijd ver weg van de gevaarlijke dingen zodat we kans hebben te vluchten voor raketten, en doen we af en toe high-speed passes over drukke gebieden om snel even vijanden weg te rauzen en dan weer een veilig heenkomen te zoeken.
Als ik vlieg, zitten we constant midden in de actie, links en rechts sproeiend met de gun en tanks en IFVs platstokend met rocketpods. Maar dan vangen we wel regelmatig tank shells, RPGs, stingers, canister wolkjes, sabot-rounds uit de IFV, AA gesproei en een continue stroom .50 kogels.
Ik kan de heli ongeveer even goed bedienen als hij, maar als hij vliegt, halen we streaks van rond de veertig. als ik vlieg, halen we meer punten per minuut. Wie is de betere piloot? Ik denk hij, eerlijk gezegd.
[
Voor 50% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2013 11:48
]