A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:07:
[...]
Hmm, maar dan is de M16 toch bij uitstek geschikt hiervoor? Als je echt iemand erop wilt leggen en nog wilt irriteren ook? Praatjes en opschepperij in de chat is voor mij nog wel eens een reden om de M16 te pakken om iemand een ronde later weer even met de voetjes op de vloer te zetten.
Dat is een zwaktebod. Gewoon het sterkste wapen pakken om te winnen is gewon easy-mode aanslingeren. Ik zie niet in wat daar de leut van is.
[...]
Valt bij mij nog gewoon onder allround, targets verder dan 100 meter zijn toch geen bedreiging doorgaans en zal ik ook niet de AEK op opentrekken, maar dat is wellicht een definitiekwestie.
Toch merk je, zeker met langere bursts, op Seine en Bazaar al flink verschil tussen de AEK en de M16, de hoge ROF met de hoge spread samen betekent dat kogeltje nummer 5 vaak al meters naast je doel landt, de bredere recoil en spread maken het lastiger om het ding on-target te houden, en bijgevolg stijgt je TTK op afstand gewoon veel harder dan bij de m16. De AEK is zeker geen nutteloos wapen, maar op 100+ meter afstand zijn er wapens die beter zijn, die dat bij < 50 meter juist niet zijn. Dat is balans: de AEK voor dichtbij, de G3 voor ver weg, bijvoorbeeld.
[...]
Ik snipe te weinig, lees: nooit, om daar echt een mening over te vormen, maar mij lijkt een hogere ROF vrij waardevol als je daadwerkelijk dingen kan raken.
Nee. met bolt action is de ROF volkomen onbelangrijk: je 1e schot moet gewoon direct de kill zijn. Bij semi-autos is de ROF, spread en recoil boeiender want dan moet je meer dan één treffer hebben voor de kill. Daarom is mijn favo wapen voor recon de M39 - daar kun je vrij snel loepzuiver mee schieten.
[...]
Door mij gebruikte shotguns:
-M870 voor snipen met slugs
-SPAS voor close range slugs
-SAIGA om te houwen met dart rounds
-DAO voor buckshot
-USAS + Frags + Supress perk gewoon om te jennen
Door jou. En de rest van de wereld? Precies.
Maar ja, als je de hele tijd dezelfde maps/modes speelt (wat ik best wel doe eigenlijk) dan heb je gewoon na een tijd wel door welke wapens wanneer en waar wel of niet effectief zijn en neig je daar automatisch sneller naar. Ik zou ook wel wat meer variatie willen zien op in potjes hoor, maar toch ben ik van mening dat veel mensen het niet eens durven proberen om een ander wapen te pakken.
Ik denk dat ze het niet durven omdat er zo'n duidelijke "best in class" is in (bijna) alle wapengroepen. En er zijn nu eenmaal veel try-hards

[...]
Nu ik er over nadenk was het daar ook niet gewoon 90% van de tijd de MG36 voor de medic, de M16 voor de assault en de UMP voor de engineer in combinatie met magnum rounds? Daar ontkom je denk ik gewoon niet aan in online shooters.
Staat me eigenlijk niet zo bij? De M16 was veelgebruikt, evenals de MG36, maar dat waren zeker niet dé guns. Sowieso was mijn favo LMG daar de MG3, om de mijn inziens duidelijke reden dat het nu eenmaal leuk is om heel snel heel veel lood op je target te leggen
En voor de rest speelde ik veel met de G3, waarmee ik single-shottend hele rondes gedomineerd heb.
[...]
Assault: M16A3 is vrijwel gelijkwaardig aan de AEK bij goede recoil control op city maps.
Alleen bij héle korte bursts. Die knop 6 of 7 kogels inhouden zie je groot verschil - ik sproei de M16 vaak in één keer leeg, met double- en triplekills als gevolg, de AEK moet gewoon altijd bursten.
Supp: M27 is vrijwel gelijk aan de L86 (ik vind de laatste fijner eerlijk gezegd)
Ja, de M27 is net wat beter. Bij LMGs is het probleem er niet zo erg omdat ze hun eigen toepassing hebben.
Engi: M4 vs ACW-R scheelt ook niet zo veel.
Maar het is er wel, de M4 is gewoon op papier duidelijk de beste. En er zijn iets van twaalf carbines ofzo? Twee ervan goed maken en de rest niet is natuurlijk geen variatie.
Maar voor al de alternatieven geldt wel dat men daar tijd in moet steken, vergt meer recoil control dat is waar. Ik zou ook graag zien dat de muzzle velocity van de M16 geruild zou worden met die van de M416, dan is het wat mij betreft prima gebalanced.
Doordat je voor het ééne wapen moet oefenen en het andere out-of-the-box al beter werkt kweek je gewoon een kwaliteitsverschil. Dat de m16 een tweakje nodig heeft lijkt mij al een tijdje duidelijk eigenlijk, of de bullet velocity daar m'n eerste keus bij is weet ik niet.
[...]
Het is absoluut anders maar saai is een kwestie van smaak, het is tactisch een heel ander spelletje, niet perse beter of minder.
Als je de variatie eruit haalt door iedereen met hetzelfde wapen te laten spelen is taktiek overbodig, je moet gewoon als eerste schieten en het best gemikt hebben. Ik vind dat wel echt saai, eigenlijk.
Het hangt er ook vanaf met hoeveel mensen je over TS samen speelt, dat houdt bij mij vaak met 4 of 5 wel op. (niet dat er minder gegild wordt overigens)
Ik heb er ook meestal vier of vijf (net teveel voor één squad, soms teveel voor twee). Twee squads is optimaal, de Duitsers in de ééne en de Ollanders in de andere, in de eigen taal schreeuwen als je met je eigen squad bezig bent en zodra je Engels hoort wil de andere squad wat van je. Krijg je leuke gesprekken van als je in het NLs een jet-strike bestelt op een gebouw, in het duits een tweetal tanks naar een vlag dirigeert en op de achtergrond een sniper en javelinner doelen hoort afroepen en vernietigen, zeker als je af en toe dingen hoort als "get the jet first or he will kill ducky". Teamplay FTW

[...]
Noob

Tryhard