Hippocampus schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 16:21:
@ A.W.E.S.O.M.-O
Met PTO bedoel ik vlaggen cappen/mcoms armen en kills maken. Spotten, repairen, healen/reviven, resuplyen, soflammen/painten noem ik teamwork, want dat doe je voornamelijk direct voor een ander, indirect voor het team en wat extra puntjes. Maargoed hierin kunnen we van mening verschillen.
Maar waarom is alles wat niet PTO is meteen n00b ? Ik blijf wel eens wat vaker een vlagje defenden terwijl mijn squad verder stiefelt, dan speel ik ineens niet meer PTO want: In mijn eentje hou ik geen heel squad tegenstanders tegen en ik laat mijn eigen squad in de steek. Maar dat hele gehuppel van a naar b en via c weer naar a is maar even leuk, daarna wil ik ook wel eens een tankje pesten of een snipertje dunschillen.
Mijn punt is dat
alleen maar PTO spelen voor mij niet leuk genoeg is.
In sommige situaties kan achterblijven en vlag defenden wel PTO zijn.
De invulling van wat PTO is kan toch wel wat verschillen.
Langs één kant speel ik graag PTO en snap ik bijna alle frustraties die hierboven neergeschreven werden, alleen maak ik er mij zo druk niet in.Maar er valt ook iets te zeggen over het feit dat niet iedereen PTO wil of kan spelen.
De associatie met "noob" zijn als je niet PTO speelt komt gewoon voort uit ervaring. De meeste mensen die niet PTO'en zijn nu eenmaal beginnende spelers. Het woord "noob" heeft ook een veel negatievere bijklank gekregen dan dat het eigenlijk imo hoort te hebben.
Het spel starten in Rush of Conquest zonder de intentie om actief deel te nemen aan het eigenlijke doel van de ronde (het opblazen of veroveren van de flags) kan ik niet verstaan. Dat is hetzelfde als een rondje fifa opstarten en zeggen, ik vind alleen aanvallen plezant ik doe enkel dat en fuck verdedigen. Speel dan een trainigsmatch zonder tegenstanders ... .
Maar dat je als beginnende speler niet denkt aan reviven, ammo boxes gooien ect, dat kan ik in het begin nog verstaan. Je bent nog niet goed thuis in de maps, je hebt nog issues met het mikken en bent al blij dat je een positieve KD haalt etc.Want laat ons eerlijk zijn, iedereen zegt KD is voor kiddies maar het is altijd fijn als je kan zeggen dat je er meer omver knalde dan dat je zelf omver viel.
Killerbeuker kan beamen dat ik vaak TDM speel (meestal als ik alleen ben). Ik vind dit de beste modus als je niet PTO wil gaan. Ok je gooit ammobox of medicbox maar that's it, voor de rest doe je uw goesting. Als je in Rush of Conquest stapt hoor je gewoon voor die flags te gaan. Snipen van op 10km afstand heeft geen nut. Zo'n mensen vliegen bij mij idd meteen uit men squad uit !
Maar ik denk dat men hier nog 100 pagina's aan tekst kan over bijlullen. Ik vind het moeilijk om hier een definitief standpunt in te kiezen/nemen. Er valt voor beide wat te zeggen maar als je kijkt naar het uiteindelijke doel van het spel dan is dat PTO. De invulling kan hiervan nog lichtelijk verschillen maar het algemene doel van het spel is duidelijk.
Mensen die spelen enkel omdat ze ervoor betaald hebben en met een mentaliteit lopen van "ik doe wat ik wil" zijn in hun recht, maar zo zijn ook de mensen die je zullen kicken voor het niet spelen van PTO. En als dit je overkomt denk ik dat je meer naar jezelf moet kijken dan met je vinger wijzen naar anderen.
Ach, PTO het zal altijd een zeer punt blijven als je pubs speelt. Als je met wat makkers kan afspreken en zelf al PTO speelt vergaan veel van deze "frustraties", althans bij mij