A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:25:
[...]
Feit is dat je gewoon stationair bent op de bipod, zodra je positie bekend is, hoeft een assault-er alleen in cover op te rukken en maar 1 keer te pre-fireren vanuit cover en je bent er geweest als support vóórdat je adequaat kan reageren. Tegen de tijd dat de supression begint te werken ben je vaak al dood, erg jammer, want ik zou er graag meer mee rambo-en.

als je de mogelijkheid hebt moet je als creatieve doorgangblokkeerder (niet: camper) natuurlijk wel regelmatig even postitie wisselen - en constant een stroo mkogels ophouden. Het herladen is voor mij het moment om een nieuwe stek te grijpen waar je je voorgaande stek en het liefst routes erheen kunt beschieten

Dat hoeft niet heel ver te zijn, op Bazaar kun je door aan de andere kant van de gang op B te gaan staan of liggen vaak al heel vervelend zijn voor mensen om hoekjes.
De truc is niet wachten, maar wat anders gaan doen en afdrukken als je vermoed dat je beet zou kunnen hebben. Het liefst dat opvolgen met een personal appearance om eventuele medics plat te spuiten. Met lood.
Daarna hang je geowon weer een andere doorgang vol, het liefst een beetje hoog omdat r nergens cover van boven is en je dus lekker veel AoE houdt.
Bij vlagen moet ik ook vanaf de bipod kogels spammen, helemaal als je met een mannetje of 3 naast elkaar full pull ligt te ratelen in een deur opening blijft verschrikkelijk grappig.

Toch zouden de LMG's van mij nog wel wat meer damage mogen doen, zelfs al lig je op de bipod dan heb je geen schijn van kans tegen iemand die weet wat ie doet met een M16/M416/AEK. Met een assault rifle is de combinatie strafe om 't hoekje + korte burst genoeg om elke support op de bipod direct neer te vlammen.
Als ze pre-firend om de hoek komen wordt het lastig, maar ik hou normaliter de m60 lopend tot ie leeg is en als ze dan in de luwte de hoek omkomen hebben ze het dubbele probleem dat hun doel daar niet is en mijn squadmate, die mij dekt terwilj ik herlaad en verplaats, erop verdacht is dat er precies op dat moment iemand de hoek om komt. Met wat handig samenspel kun je zo best lang een gebied geheel blokkeren voor voetgangers. Een tweede LMGer erbij en je kunt stapsgewijs een doorbreuk forceren in gangetjes en panden.
Overigens, als je toch aa het teamplayen bent kun je ook wel je squad mate twee claymores laten plaatsen in de regio van je c4 zodat je synergievoordelen behaalt - i.e. één claymore en 7 C4 maken samen één lege gang. en het buitenstuk ervoor is ook leeg. en de trap erachter. en de stoep, buiten.
/me
C4+Claymore+Bazaar rondjes