Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:46
Mede-auteur:
  • HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

HA5H

Call of Duty: Black Ops 2

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/498/headerresized.png

Ontwikkelaar: Treyarch
Uitgever: Activision
Platformen: PC, Xbox360, PS3, Wii
Releasedatum: 13 november 2012
Genre: First Person Shooter (FPS)
Officiële website: http://www.callofduty.com/blackops2

Introductie

De game speelt zich af aan het eind van de jaren '80 en in 2025. Het verhaal draait om een conflict tussen China en Amerika, die dezelfde grondstoffen willen hebben om zo high-tech machines en militaire wapens te maken. De tegenstander, Juan Menendez, probeert beide partijen tegen elkaar uit te spelen. In het jaar 2025 kruip je in de huid van David Mason, de zoon van Alex Mason, ook wel bekend als de protagonist uit de eerste Black Ops. De relatie tussen vader en zoon zal ook een belangerijke rol spelen in het verhaal.

Nieuw in dit deel is de mogelijkheid om onbemande drones aan te sturen. Zo kan hoofdrolspeler Mason door met een laser op een gebouw te mikken, deze onder vuur laten nemen door een kleine helikopter. Met zijn geweer kan hij vijanden door muren en andere objecten spotten en beschieten.

Een ander nieuw gameplayelement komt in de vorm van zogenaamde StrikeForce-missies. In deze missies krijgen spelers verschillende doelen, en worden ze vrijgelaten in hoe ze deze doelen volbrengen. Zo kunnen ze ervoor kiezen om alles met één soldaat te doen, maar is het ook mogelijk om het slagveld van boven te bekijken en naar keuze controle te nemen over een van de andere soldaten of drones.
Hoe het verhaal van Black Ops 2 afloopt, is afhankelijk van de keuzes die de speler maakt in de StrikeForce-missies: er zijn meerdere eindes. Ook kunnen keuzes van spelers ervoor zorgen dat personages de game wel of juist niet overleven.

Multiplayer

De multiplayer is natuurlijk waar Call of Duty echt om draait en deze keer is Treyarch van de grond af aan begonnen. Er is gekeken wat zou moeten blijven en wat weggegooid moet worden om zo het concept opnieuw op te bouwen. Verdere details volgen nog.

Wapens en Perks

Guns

Assault rifles

Type 25
M8A1
SA-58
SIG556
SCAR-H
AN-94
SMR

Shotguns

M1216
Saiga-12
R-870 MCS

LMG

LSAT
QBB LSW
Mk 48

Sniper Rifles

DSR 50
SVU-AS
Ballista

SMG

MP7
Chicom CQB
PDW-57
Skorpio EVO III
MSMC

Specials

Assault Shield

Secondary

Launchers

FHJ-18 AA
RPG
SMAW

Pistols

KAP-40
Tac-45
Executioner
B23R

Lethal Slot

Grenade
Semtex
Combat axe
Claymore
C4
Bouncing Betty

Attachments

Reflex sight
ACOG sight
Target Finder
Hybrid Optic
Suppressor
Fast Mag
Fore Grip
Laser Sight
Adjustable Stock
Quickdraw
Millimetre Scanner
Grenade Launcher
Select Fire Mode
FMJ Rounds
Extended Clip

Tactical slot

Black Hat PDA
Smoke grenade
Sensor grenade
Flashbang
Concussion grenade
Shock charge
Tactical Insertion

Wildcards

Perk 1 Greed (Laat je een 2e perk van de eerste Tier kiezen)
Perk 2 Greed
Perk 3 Greed
Primary Gunfighter
Secondary Gunfighter
Overkill
Danger Close
Tactician

Perks (Note: Perks worden niet langer meer pro)

Tier 1

Ghost (Je bent niet zichtbaar voor UAV als je beweegt)
Lightweight
Flak Jacket
Blind Eye
Hardline
Lightweight

Tier 2

Cold Blooded
Hard Wired
Scavenger
Toughness
Fast Hands

Tier 3

Dead Silence
Engineer
Tactical Mask
Extreme Conditioning
Awareness
Dexterity

Engine

Black Ops II zal geen nieuwe engine gebruiken, maar dat wisten we bij voorbaat natuurlijk al. Er zijn wel de nodige verbeteringen aangebracht, zoals onder andere verbeterde, animaties, belichting en hogere resolutie textures.

Boxart

[/center]

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15c5ug.jpg Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/95x83q.jpg Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1412l9c.jpg

Deze openingspost werd u gepresenteerd door itsFuzeh en Haakontje!

[ Voor 187% gewijzigd door Droid op 22-10-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik wil wel mee helpen. Ik ben alleen niet van de borders etc, maar wel van het informatie vergaren :)

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 01-05-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
vinom schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:55:
Ik wil wel mee helpen. Ik ben alleen niet van de borders etc, maar wel van het informatie vergaren :)
Same here, als jullie dat goed vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:23
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s6aXc2wcy0I&feature=g-u-u]

:D

Maar ik zou het wel raar vinden als ze ook de setting naar de nabije toekomst verplaatsen. Nog meer Modern Warfare geneuzel hoeft nou ook niet. Givf WW2! (of meer koude oorlog zou ook niet erg zijn)

En als het geen ranked dedicated servers heeft voor de PC versie is het sowieso een no buy. Met MW3 ben ik er ook achter dat p2p op de pc ook niks is. :(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01
Releasedatum 13 november 2010

Denk dat je dit ff moet aanpassen naar 13 november 2012 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 01-05-2012 12:19 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
http://forums.digitalwarf...ck-ops-2-site-huge-leaks/

Heb al een paar grote lekken gevonden, volg de link voor boxarts en dergelijken.. oja de revealtrailer is ook al geupload:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=upCWKsa9Skw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Haakontje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:32:
http://forums.digitalwarf...ck-ops-2-site-huge-leaks/

Heb al een paar grote lekken gevonden, volg de link voor boxarts en dergelijken.. oja de revealtrailer is ook al geupload:

[video]
edit: wacht wel op de volledige trailer :p

[ Voor 27% gewijzigd door Gundogan op 01-05-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
Ziet er leuk uit. Eigenlijk sinds Quake 3 geen echte MP shooter gespeeld, maar van wat ik van CoD zie toch wel in de gaten houden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Hah nice, topicauteur heeft BF3 avatar

Like 95% van de tweakers kraken CoD (onterecht!) af...
Geen enkel spel heeft betere, soepelere, meer fact-paced, etc gameplay dan CoD. En op het nieuwsbericht word elke pro-cod reactie afgestraft met -1 of 0, en pro-bf met +2 en 3.

Nouja, ik ga 'm niet kopen. Ik vind de cod's van SHG en co leuker. En over de afmelken: Wat is er mis mee? Er is genoeg keuze uit games :D Als je de games van Treyarch beter vindt hoef je echt niet de games van SHG en Infinty Ward te kopen. Dan heb je nog altijd netjes 1 spel per 2 jaar, dat is €25/j. Dat is toch niet veel? Er zijn mensen die €250+ per jaar aan F2P FPS games spelen (Combat Arms en die dingen) voor extra wapens te hebben etc.

DLC mag wel wat goedkoper. Tien USD max per DLC zou ik zeggen.

En dit filmpje mag mss nog in de fipo :D

YouTube: Prototype Quadrotor with Machine Gun!

[ Voor 13% gewijzigd door witeken op 01-05-2012 17:03 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
witeken schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:00:
Hah nice, topicauteur heeft BF3 avatar

Like 95% van de tweakers kraken CoD (onterecht!) af...
Geen enkel spel heeft betere, soepelere, meer fact-paced, etc gameplay dan CoD. En op het nieuwsbericht word elke pro-cod reactie afgestraft met -1 of 0, en pro-bf met +2 en 3.

Nouja, ik ga 'm niet kopen. Ik vind de cod's van SHG en co leuker. En over de afmelken: Wat is er mis mee? Er is genoeg keuze uit games :D Als je de games van Treyarch beter vindt hoef je echt niet de games van SHG en Infinty Ward te kopen. Dan heb je nog altijd netjes 1 spel per 2 jaar, dat is €25/j. Dat is toch niet veel? Er zijn mensen die €250+ per jaar aan F2P FPS games spelen (Combat Arms en die dingen) voor extra wapens te hebben etc.

DLC mag wel wat goedkoper. Tien USD max per DLC zou ik zeggen.

En dit filmpje mag mss nog in de fipo :D

YouTube: Prototype Quadrotor with Machine Gun!
Opzich is Call of Duty inderdaad geen slecht spel. Maar ze kunnen wel wat aan hun engine gaan doen want die gaat ook al n eeuw mee..
En ja, alle tweakers kraken onterecht CoD af.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:49
itsFuzeh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Opzich is Call of Duty inderdaad geen slecht spel. Maar ze kunnen wel wat aan hun engine gaan doen want die gaat ook al n eeuw mee..
En ja, alle tweakers kraken onterecht CoD af.. :(
Onterecht?
Vinden jullie het echt onterecht dat de best verkopende shooter franchise, de enige franchise is van 2011 en 2012 dat niet innoveert op graphics en andere technische features?

Daarnaast ook nog het feit dat het de enige grote shooter franchise is die geen dedicated servers heeft. Wat toch wel zeer belangrijk is bij een shooter, waar milliseconden tellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Asgaro op 01-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

itsFuzeh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:05:
Maar ze kunnen wel wat aan hun engine gaan doen want die gaat ook al n eeuw mee..
Ik ken de kracht niet van die consoles maar ze zijn natuurlijk ook wel al van 2005-2006. Dus ik weet niet of ze BF3 graphics tegen 60 FPS kunnen draaien...
Maar ik denk wel dat er al wordt gewerkt aan een update van de IW engine voor betere graphics. Nouja, dat hoop ik ;p. Maar voor mij wel nog goed dat MW3 zo goed als dezelfde graphics heeft want m'n ... laptop kan het nog aan.

Edit: @Asgaro
Ik heb veel plezier hoor, in de dedicated snipe only servers :)

[ Voor 6% gewijzigd door witeken op 01-05-2012 17:11 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
witeken schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Ik ken de kracht niet van die consoles maar ze zijn natuurlijk ook wel al van 2005-2006. Dus ik weet niet of ze BF3 graphics tegen 60 FPS kunnen draaien...
Maar ik denk wel dat er al wordt gewerkt aan een update van de IW engine voor betere graphics. Nouja, dat hoop ik ;p. Maar voor mij wel nog goed dat MW3 zo goed als dezelfde graphics heeft want m'n ... laptop kan het nog aan.

Edit: @Asgaro
Ik heb veel plezier hoor, in de dedicated snipe only servers :)
Ja, unranked dedicated servers zijn er. :) Maar ranked is ook zeer belangrijk. En daar wringt het schoentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 09:58

Pykow

Angelo OTR

Troll

[ Voor 91% gewijzigd door PWM op 02-05-2012 11:55 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Probleem van de cod serie zijn niet de graphics, maar het gebrek aan verbetering in de basic mechanics zoals wapen-, map- en gamemodedesign. Vele daarvan zijn nog hetzelfde sinds de eerste cod die compleet anders speelt en is opgezet (veel slower paced). Daardoor spelen alle cods vanaf 4 veel trager dan de bedoeling is.

In plaats daarvan lopen ze te klooien met de perks en killstreaks die niet eens echt nodig zijn als de rest in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 12:23
Nog 30 minuten tot men de teaser kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

De timer is gedaan. Now what?

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik verlang weer naar een old skool Call of Duty 1. Matten in Carentan met nieuwe graphics :9

Het is jammer dat ze zo vasthouden aan die modern warfare, want ik vind dat de 2e wereldoorlog, bijv. in mooie steden, want die moderne shit ben ik een beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
The Great HooD schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:49:
Ik verlang weer naar een old skool Call of Duty 1. Matten in Carentan met nieuwe graphics :9

Het is jammer dat ze zo vasthouden aan die modern warfare, want ik vind dat de 2e wereldoorlog, bijv. in mooie steden, want die moderne shit ben ik een beetje zat.
Of Call of Duty: Mohican Warfare
Akimbo muskets vs pijl en boog en melee wapens! :+
YouTube: The Last of the Mohicans Final Battle (Promentory) (HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2012/05/Black-Ops-2-Screenshot-5-600x675.jpg

De graphics zijn zoals ik ze verwacht had.

Setting is bekend. Let op voor SPOILERS als je die nog niet wilt weten: http://mp1st.com/2012/05/...-screenshots-and-box-art/

[ Voor 39% gewijzigd door Asgaro op 01-05-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
unfor schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:26:
[...]

Of Call of Duty: Mohican Warfare
Akimbo muskets vs pijl en boog en melee wapens! :+
YouTube: The Last of the Mohicans Final Battle (Promentory) (HD)
Ik wacht nog steeds op Call of Duty: Pirate Warfare... Misschien moet ik een 20 minuten video maken en posten op het CoD forum. Misschien maken ze het nog wel. Maar Mohican Warfare klinkt ook veelbelovend. :p

En de trailer komt voor ons pas na middernacht. Althans, dan zijn ze aan het basketballen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wanneer zullen wij de trailer kunnen bekijken?

Ik weet natuurlijk niet wanneer de PlayOffs zijn afgelopen... ;)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Openingspost een beetje opgepoetst, word nog aan gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Cool. Quadricopters, Duotor vliegtuigen, robots etc. Ze hebben echt wat origineels verzonnen. Call of Aimbot: Black robot 2: Operation Quadrotor.
Heb echt zin om die te kopen. Ik ga afwachten wat de minimum spec zullen zijn, en die met Mw3 vergelijken...

Btw, dat Mw3 meer van hetzelfde is omdat het gewoon het laatste deel uit de mw trilogie is, you know, van de campaign die (bijna) niemand speelt.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Pfff altijd dat gezeur van al die mensen over CoD. Je hoeft het niet te kopen, en je hoeft het ook niet te spelen. Ja, de engine en het concept zijn al lange tijd hetzelfde. Maar never change a winning team, toch?

@Asgaro: hoe kun je dit zeggen: "Onterecht? Vinden jullie het echt onterecht dat de best verkopende shooter franchise, de enige franchise is van 2011 en 2012 dat niet innoveert op graphics en andere technische features?" Hoe weet je dit al?

Volgens deze preview is de engine wel wat opgepoetst: http://www.nu.nl/games/28...gine-en-andere-opzet.html

De game draait op de dezelfde engine als eerdere delen, maar Treyarch heeft deze op verschillende fronten verbeterd. Zo zou de game er door nieuwe textures, prachtige rookwolken, kleurrijke vergezichten en bloom-effecten aanzienlijk beter uitzien dan eerdere delen.

Ook het geluid is aangepast. Zo klinken de wapens in de game meer als die in Battlefield 3 dan de wapens uit eerdere Call of Duty-delen.

Persoonlijk vind ik Black Ops op de PS3 nog steeds een zeer vermakelijke game (MW3 heb ik zelf overgeslagen omdat ik de Treyarch games leuker vind). Een potje hardcore S&D en wat zombies is altijd leuk.

[ Voor 37% gewijzigd door Sssquirrel op 02-05-2012 08:41 ]

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Sssquirrel schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:32:
Pfff altijd dat gezeur van al die mensen over CoD. Je hoeft het niet te kopen, en je hoeft het ook niet te spelen. Ja, de engine en het concept zijn al lange tijd hetzelfde. Maar never change a winning team, toch?

Anyways, volgens deze preview is de engine wel wat opgepoetst: http://www.nu.nl/games/28...gine-en-andere-opzet.html

De game draait op de dezelfde engine als eerdere delen, maar Treyarch heeft deze op verschillende fronten verbeterd. Zo zou de game er door nieuwe textures, prachtige rookwolken, kleurrijke vergezichten en bloom-effecten aanzienlijk beter uitzien dan eerdere delen.

Ook het geluid is aangepast. Zo klinken de wapens in de game meer als die in Battlefield 3 dan de wapens uit eerdere Call of Duty-delen.

Persoonlijk vind ik Black Ops op de PS3 nog steeds een zeer vermakelijke game (MW3 heb ik zelf overgeslagen omdat ik de Treyarch games leuker vind). Een potje hardcore S&D en wat zombies is altijd leuk.
Moet heel eerlijk zeggen dat als ik naar de Treyarch-games en de IW-games kijk, dat ik over het algemeen de Treyarch-games vaker leuker en vermakelijker heb gevonden (met uitzondering van Call of Duty: Modern Warfare 2)!

Het verhaal was vaak beter, de multiplayer was meer uitgebalanceerd.. Alles wat MW3 vorig jaar dus totaal niet had!
Ben nu dus ook heel erg benieuwd naar BO2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik denk dat dit bij veel mensen verkeerd valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik heb net zelf 1 vaag ding opgemerkt in de trailer..
Toekomst? Paarden?!

Edit:

Voor alle mensen eventjes:
De CoD Franchise changed niet van graphics, wel van engine uiteraard en er worden dingen verbeterd.
Maar dat is gewoon puur CoD! Ze doen het er zo goed mee.. De mensen blijven het spel kopen dus so?
Opzich maken ze wel goede games maar ze kunnen uiteraard beter, en dan kan bij andere games ook!
Bijvoorbeeld in BF3 zitten ook nog de nodige foutjes..
En Crysis 1/2/3 waren de graphics te goed en doordat konden veel mensen het niet draaien en werd het een kleine flop..

[ Voor 77% gewijzigd door Droid op 02-05-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
witeken schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:16:
Cool. Quadricopters, Duotor vliegtuigen, robots etc. Ze hebben echt wat origineels verzonnen. Call of Aimbot: Black robot 2: Operation Quadrotor.
Heb echt zin om die te kopen. Ik ga afwachten wat de minimum spec zullen zijn, en die met Mw3 vergelijken...

Btw, dat Mw3 meer van hetzelfde is omdat het gewoon het laatste deel uit de mw trilogie is, you know, van de campaign die (bijna) niemand speelt.
Je weet dat ongeveer 40% (deze cijfers kwamen laatst ergens in een reportage langs, weet niet meer welke) alleen de SP speelt?
itsFuzeh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:32:
Toekomst? Paarden?!
Even inlezen: er zitten ook segmenten uit het verleden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Toekomst? Paarden?!

Edit:

Voor alle mensen eventjes:
De CoD Franchise changed niet van graphics, wel van engine uiteraard en er worden dingen verbeterd.
Maar dat is gewoon puur CoD! Ze doen het er zo goed mee.. De mensen blijven het spel kopen dus so?
Opzich maken ze wel goede games maar ze kunnen uiteraard beter, en dan kan bij andere games ook!
Bijvoorbeeld in BF3 zitten ook nog de nodige foutjes..
En Crysis 1/2/3 waren de graphics te goed en doordat konden veel mensen het niet draaien en werd het een kleine flop..
Die paarden vielen mij ook al op.. wat we ons daarbij voor moeten stellen zou ik echt niet weten? Mogelijk dat er gestreden wordt tegen een groep nomaden o.i.d., maar merkwaardig is het zeker wel!

@Bram: Ja, de flashbacks gaan terug naar de jaren '80 van tijdens de Koude Oorlog.. maar paarden waren toen echt al jaren verruilt voor auto's?

[ Voor 7% gewijzigd door HA5H op 02-05-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435430

Ziet er echt tof uit!!
Ik heb er zin aan!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Toekomst? Paarden?!
Het gaat om technologie vs mensen. Waarschijnlijk zal je wel een verhaaltje krijgen dat de USA eerst oppermachtig was met hun unmanned technologie, maar dat de bad guys de controle overnemen en dat je met gewone middelen ze moet gaan bestrijden en met organisaties meevecht die technologie afzweren of nog een traditionele cultuur volgen. Kan je ook gelijk de vehicle combat ontwijken. :)
Haakontje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:47:
@Bram: Ja, de flashbacks gaan terug naar de jaren '80 van tijdens de Koude Oorlog.. maar paarden waren toen echt al jaren verruilt voor auto's?
Als de paard gedeeltes uit de jaren '80 komen: The Living Daylights anyone? :p

Hoewel me het wel opvalt dat de trailer alleen vehicle combat laat zien van uit het eerste persoon. Misschien gaan ze in ieder geval in de singleplayer veel nadruk leggen op vehicles.

En nu maar wachten op de mp trailers. Ik hoop niet dat ze daar te veel nadruk gaan leggen op futuristische gadgets die verkapte i-win buttons kunnen zijn. En ik vrees dat we nu helemaal point en click wapens krijgen omdat futuristische wapens nou eenmaal geen recoil moeten hebben. O-)

En nog een overzicht van BO2:

http://kotaku.com/5906808...call-of-duty-black-ops-ii

[ Voor 19% gewijzigd door Gundogan op 02-05-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435430

Haakontje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:41:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen dat als ik naar de Treyarch-games en de IW-games kijk, dat ik over het algemeen de Treyarch-games vaker leuker en vermakelijker heb gevonden (met uitzondering van Call of Duty: Modern Warfare 2)!

Het verhaal was vaak beter, de multiplayer was meer uitgebalanceerd.. Alles wat MW3 vorig jaar dus totaal niet had!
Ben nu dus ook heel erg benieuwd naar BO2 :)
Ik heb ook veel meer plezier gehad met de Treyarch-games.
Misschien zijn ze technisch niet zo goed als de IW games, maar ik heb er veel meer plezier mee gehad. ( En dat is het belangrijkst :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 09:32
Dat ze terug naar de basis willen klinkt mij als muziek in de oren! Ik vind MW3 met afstand de slechtste uit de serie nl. Veel te chaotische maps, veel te veel killstreaks en veel te veel gericht op noobs die andere dingen dan aim nodig hebben om te killen.
Vond BO vele malen beter, dus ik hoop dat ze nu weer een mix maken van BO en MW1.
Qua MP dan. De SP interesseert me niet zoveel. Dat is meestal ff 6 uurtjes voor als de itnernetverbinding er een dagje uitligt oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30
Ja laten we dat doen,if it isn't broken don't fix it. Dan was je qua technologie toch ook totaal niet vooruit gegaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
tiswat schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:02:
[...]

Ja laten we dat doen,if it isn't broken don't fix it. Dan was je qua technologie toch ook totaal niet vooruit gegaan. 8)7
Ja chargeren is ook een kunst.... Je snapt wat ik bedoel, toch? "Never" is natuurlijk nooit "nooit". Zolang het goed gaat blijft het hetzelfde. Zodra de resultaten tegenvallen, zullen ze zich wel moeten aanpassen. En aangezien alles om sales en omzet draait gaat het nu nog "goed" met CoD ---> oftewel, de engine zal niet drastisch aangepast worden omdat het niet nodig is vanuit dat perspectief.

De medewerkers verantwoordelijk voor innovatie en vooruitgang (mochten die bestaan :) ) kijken daar natuurlijk anders tegenaan. Maar goed, het management maakt de afwegingen en neemt de uiteindelijke beslissingen.

Dit betekent dus niet dat wij, als consument, niet mogen hopen op een nieuwe engine. Ik wil ook wel een nieuwe engine (met bijvoorbeeld wisselende weersomstandigheden die invloed op de gameplay hebben), maar de realiteit is dat het waarschijnlijk nog niet komt. Het is jammer, maar het is voor mij wel begrijpelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Sssquirrel op 02-05-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ze zeggen dat ze terug willen naar de basis en meer op aim willen mikken dan op persk en killstreak rewards. Zie je vervolgens niks anders dan drones en dergelijken, hopelijk blijft dit in de singleplayer en wordt het in de multiplayer gewoon lekker ouderwets raggen..!

Wil wel weer eens lekker 20-0 een potje winnen i.p.v. door van alles en nog wat vermoord te worden zonder iemand de hoek om te zien komen..

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Ze hebben jammer genoeg nog niks gezegd over dedicated servers in de multiplayer op de PC, dat is voor mij toch wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Anoniem: 1074 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:18:
Ze hebben jammer genoeg nog niks gezegd over dedicated servers in de multiplayer op de PC, dat is voor mij toch wel een vereiste.
Als ze er vaag over doen: zal wel p2p worden.

Schreeuwen ze het van de daken: dedicated servers voor ranked. :p
NeoMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:05:
Ze zeggen dat ze terug willen naar de basis en meer op aim willen mikken dan op persk en killstreak rewards. Zie je vervolgens niks anders dan drones en dergelijken, hopelijk blijft dit in de singleplayer en wordt het in de multiplayer gewoon lekker ouderwets raggen..!

Wil wel weer eens lekker 20-0 een potje winnen i.p.v. door van alles en nog wat vermoord te worden zonder iemand de hoek om te zien komen..
Met MW3 wilden ze ook terug naar MW1. Goede grap was dat. _O- Ik denk dat je het meer moet zien als een verkooppraatje aangezien MW1 als een soort geschenk van god wordt gezien (helaas) door voornamelijk de console community.

Hopelijk gaan ze verder waar ze met BO gebleven waren. Meer nadruk op objective play, recoil of de damage verder omlaag zodat het daadwerkelijk een fast paced game kan worden, beter mapdesign ect.

Zal wel niet though en de focus zal wel weer liggen op het aanklooien met perks, killstreaks en equipment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind MW3 anders veel meer op MW lijken dan MW2. Dus ik zie de grap niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gundogan schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Als ze er vaag over doen: zal wel p2p worden.

Schreeuwen ze het van de daken: dedicated servers voor ranked. :p
Daar ben ik ook een beetje bang voor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als we sci-fi wapens gaan krijgen in BO2, waar het in de trailer wel op lijkt, ga ik hem ook overslaan. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
CorteX schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:59:
En als we sci-fi wapens gaan krijgen in BO2, waar het in de trailer wel op lijkt, ga ik hem ook overslaan. ;w
Het zijn gewoon gemoderniseerde wapens.. Het zijn geen plasma-wapens zoals in Halo, wat veel mensen nu dus wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
bram1984 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:38:
Ik vind MW3 anders veel meer op MW lijken dan MW2. Dus ik zie de grap niet echt.
Alle mw's lijken op elkaar op sommigen punten (no recoil wapens bijvoorbeeld), maar zowel mw 2 en 3 leggen te veel nadruk op perks en streakrewards, terwijl mw1 meer op gunplay focuste. Dat was ook de 'bedoeling' van mw3 (lees: dat was het verkooppraatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Waarschijnlijk komt er wel een zombie campaign :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaitinho
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05-2024

delaitinho

PSN: Delaitinho

Jongens.. laten we nu eerst even afwachten hoe de MP trailer eruit gaat zien. Daar draait het uiteindelijk allemaal om toch.. Fok die single player. Lekker boeiend.. bij mw3 nog niet eens aangeraakt.

Blops was de bom > mw3. Dus ik heb hoge verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro

@Asgaro: hoe kun je dit zeggen: "Onterecht? Vinden jullie het echt onterecht dat de best verkopende shooter franchise, de enige franchise is van 2011 en 2012 dat niet innoveert op graphics en andere technische features?" Hoe weet je dit al?

Volgens deze preview is de engine wel wat opgepoetst: http://www.nu.nl/games/28...gine-en-andere-opzet.html

Ik wil best geloven dat ze verbeteringen hebben aangebracht aan de engine. :)
But there is only so much you can do, met een engine uit 1999. Alle info over de engine vind je hier: Wikipedia: IW engine
Ze hebben telkens enhancements aangebracht. Maar het probleem is dat je onmogelijk de zaken erin kunt steken, die je in de huidige recentere engines kunt.
Je hebt echt een nieuwe engine, "met een nieuwe bodem" nodig. En niet zoals nu: een bodem uit 1999, waar 13 jaar lang brokjes aan worden toegevoegd.

Is het niet gek dat een game uit 2006 er even goed uit ziet (of soms zelfs beter) als een uit 2012?
Afbeeldingslocatie: http://battletracker.com/images/gamepics/bf2142gamescreenshot2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://battletracker.com/images/gamepics/bf2142gamescreenshot1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/740/740977/battlefield-2142-20061020075710522-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.i3d.net/attachments/tech-support-serverside-only/9882d1196556430-battlefield-2142-w32ded-v1-40-screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://abuggedlife.com/wp-content/uploads/2006/10/2142.jpg

versus

Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2012/05/Black-Ops-2-Screenshot.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2012/05/Black-Ops-2-Screenshot-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2012/05/Black-Ops-2-Screenshot-4-600x337.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mp1st.com/wp-content/uploads/2012/05/Black-Ops-2-Screenshot-5-600x675.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Waarom is toch iedereen zo bezig met die graphics? Het gaat toch om te gameplay. Het is toch niet voor niets dat veel mensen nog TF2 of WoW spelen?

Laatst nog Zelda op de SNES gespeeld. GE-WEL-DIG! Ondanks de visuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Sssquirrel schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:15:
Waarom is toch iedereen zo bezig met die graphics? Het gaat toch om te gameplay. Het is toch niet voor niets dat veel mensen nog TF2 of WoW spelen?

Dat is waar, maar na een aantal jaar wil het oog ook wel wat nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
ItWasntMe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:20:
[...]

Dat is waar, maar na een aantal jaar wil het oog ook wel wat nieuws. :)
True true, maar ik vrees dat dat voor CoD helaas niet komt voor de release van de nieuwe generatie consoles. En waarom zouden ze vanuit business oogpunt? Op deze manier levert het nog altijd voldoende op.

[ Voor 13% gewijzigd door Sssquirrel op 02-05-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 09:32
bram1984 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:38:
Klopt, maar BO leek nog meer op MW1 iig qua minder killstreaks en perks en dergelijke.

Dat is in mijn ogen ook de grote fout geweest bij MW3. ze zijn verder gegaan waar ze met MW2 gebleven waren, terwijl ze zoveel goede dingen hadden kunnen overnemen van BO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Sssquirrel schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:15:

Ik ga nog 1 post maken over de graphics. En dan laat ik het erbij.

Het verschil met TF2, WoW, Minecraft, etc. is dat de graphics in die games een bepaalde art style hebben. De developers maken die graphics expres zo.

Maar in CoD games kan je niet vertellen dat die kartelige randjes en lage resolutie textures (kijk naar die toren) expres door de developers gemaakt worden, voor een art style...

De reden dat ik zo klaag over de graphics, is omdat wij als consument perfect het recht hebben om feedback te geven over hun games. Maar het is duidelijk dat CoD developers nooit luisteren, want hebben ze de Deathstreaks er bijvoorbeeld al uitgehaald?
Hetzelfde verhaal voor de grote vraag vanuit de community voor ranked dedicated servers. Voor PC én consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 03-06 15:22

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Asgaro schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Het verschil met TF2, WoW, Minecraft, etc. is dat de graphics in die games een bepaalde art style hebben. De developers maken die graphics expres zo.

Maar in CoD games kan je niet vertellen dat die kartelige randjes en lage resolutie textures (kijk naar die toren) expres door de developers gemaakt worden, voor een art style...

De reden dat ik zo klaag over de graphics, is omdat wij als consument perfect het recht hebben om feedback te geven over hun games. Maar het is duidelijk dat CoD developers nooit luisteren, want hebben ze de Deadstreaks er bijvoorbeeld al uitgehaald?
Hetzelfde verhaal voor de grote vraag vanuit de community voor ranked dedicated servers. Voor PC én consoles.
Klagen over graphics bij CoD 8)7 . Het is een consolegame en daarom gelimiteerd aan wat consoles kunnen ;) . In tegenstelling tot bijvoorbeeld BF3 blijft CoD wel altijd trouw aan de console gamers (vind ik als pc-gamer niet zo leuk, maar het is wel slim) en zorgen ze ervoor dat het er op de console minstens zo mooi uit ziet als op de pc. Consoles van vandaag de dag kunnen nou eenmaal geen betere (lees: zwaardere) engine aan. De makers wachten dan waarschijnlijk ook op een nieuwe generatie consoles om daarmee een nieuwe engine erin te zetten, waardoor iedereen weer is van: Wow! Zolang als de gameplay goed is, maken de graphics ook eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Het is eerder een leuke extra dan een echte reden om een spel te gaan spelen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

bram1984 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:47:
Je weet dat ongeveer 40% (deze cijfers kwamen laatst ergens in een reportage langs, weet niet meer welke) alleen de SP speelt?
Weet ik, ook gelezen. Maar het grootste deel van de tweakers blijkbaar niet. En eigenlijk geloof ik het niet. Als er op de ps3 al 12 miljoen mensen in de multi rankings staan. Xbox is ook ziets (beetje meer). Ik denk niet dat Mw3 al 35+ miljoen keer verkocht is... (wel 25+M)

En over die paarden; ik denk het er wel voor iets tussen zal zitten. Maar nu is het allemaal nog vaag. Een beetje de tegenhanger bij trailers van sommige krantentitels: Blikvanger.

En over de graphics... Wel, het is toch fijn dat de beste shooter(serie) ooit door bijna elke redelijk moderne pc gespeeld kan worden? Inderdaad de beste, omdat het zo fast paced is. Daar hoort bij dat je het netjes met 60 fps zou moeten kunnen spelen. Ps3 en Xbox, zo zegt iedereen, kunnen betere graphs niet meer aan dus ze maken nog geen games met epic pro graphics en zijn zo slim om het op het belangrijkste te houden: gameplay.
Als ze na release van Xboy en Ps3 nog steeds met een lichtjes verbeterde engine van Mw3 of BO werken zou ik inderdaad beginnen te klagen.

Niet hun schuld dus.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
PCG: Will Black Ops 2 have dedicated servers on PC?

Mark Lamia, Studio Head, Treyarch: We had it with Black Ops, so the architecture exists. But we haven’t yet announced exactly what that setup is going to be with Black Ops 2. The goal, for us, really, is to… We like the flexibility, just philosophically, of the dedicated server. We also like our game to be played the way we spent the last couple of years making it, and try to find that happy medium between the two. There’s a meta-game that we’ve created here in terms of allowing people to rank up with the experience points and everything. Trying to make sure that people can enjoy that meta-game is important to us too. That’s where we try to strike that balance on Black Ops as much as possible.
Loop ik nu mentaal achter? Ik snap niets van die tekst. Iemand die mij kan helpen? Waar wil hij naartoe?
How would you expect to support eSports on PC without dedicated servers?

ML: Um… Well, I haven’t told you whether we are or we aren’t having them, so… You mean if there were no dedicated servers? Well, we were able to do that with… I’m not saying that’s what’s going to happen, but we were able to do that with… We had Black Ops on the PS3 on the MLG, that was a Pro Circuit. What you’re able to do is create… In your custom game configuration, you allow people to create the customizations that they need. You don’t need a dedicated server to give people the variables they need to create a custom game.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Asgaro schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:55:
[...]

Loop ik nu mentaal achter? Ik snap niets van die tekst. Iemand die mij kan helpen? Waar wil hij naartoe?

[...]

8)7
Vaag verhaal = aanwijzingen voor p2p. :(

Hij heeft wel een beetje gelijk over het eerste stuk. Mensen huren dedicated servers zodat ze alles naar hun eigen wens kunnen instellen. Maar als de game goed genoeg is, hoeft dat niet perse of wordt het met custom instellingen zelfs slechter (o hallo daar 40man servers!), maar dan gaan mensen geen server huren, behalve misschien voor unranked mods als dat mogelijk is. Dan moet de ontwikkelaar en uitgever zelf ranked dedicated servers leveren wat duur(der) is. Maar goed, een game die een miljard+ winst maakt en ook een paid subscription aanbiedt.....

Dat tweede stukje had de geïnterviewde niet goed begrepen of probeerde wel heel erg het vraagstuk te omzeilen. Dedicated servers staan hier niet perse gelijk aan flexibiliteit maar vooral aan goede en stabiele connecties. Maar als ze het daar over gaan hebben gaan mensen zich afvragen waarom er niet altijd dedicated servers zijn. En als je game goede support heeft voor competitive play, hebt je ook geen flexibiliteit nodig, maar wel altijd stabiele connecties, vooral voor niet-LAN play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Treyarch has also promised (via OneofSwords) a “visual overhaul” for the game. The studio’s Dan Bunting showed off an unpopulated level from Socotra Island in Yemen featuring work on HDR lighting, self-shadowing, bounce lighting and reveal mapping, a new texture technique.

PC players will be able to “take advantage” of the game if they have DirectX11-enabled hardware.
We will see.
http://www.vg247.com/2012...oads-head-to-black-ops-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
De ontwikkelaars van deze studio geven dus duidelijk geen reet om innovatie in de pc hardware. Toen BF3 uitkwam heeft praktisch iedereen een nieuwe grafische kaart gekocht. Wat goed is voor de economie. Maar dit spel kan je spelen met een oude gedateerde kaart uit 2006, net zoals de Xbox 360

Ik snap niet dat mensen hieraan geld willen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:50
WietKop schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:48:

Ik. Want ik vind het wel prima als er elk jaar weer een nieuw deel uit de CoD franchise uitkomt. Het zijn de spellen die ik het meeste speel op mijn Xbox (met BF en GoW op een gedeelde tweede plek) en na een jaar ben ik er toch wel op uitgekeken. Ook zonder mappacks trouwens, het enige wat ik laatst nog wel gekocht heb was de mappack voor MW3.

Op de pc speel ik nooit meer en persoonlijk vind ik het hele gedoe over graphics niet boeiend, zolang het maar lekker speelt. En de ene keer heb ik zin in BF3, de andere keer in MW3 gunplay.
Maargoed, ik zie mezelf dan ook niet als hardcore gamer (een begrip wat trouwens tegenwoordig volkomen nietszeggend is geworden) maar een echte down-to-the-core-casual-gamer :P

Ben wel benieuwd naar Blops 2, lijkt me wel leuk om te paard tegen een soort Skynet te vechten :9

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 02-05-2012 17:10 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

WietKop schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:48:
De ontwikkelaars van deze studio geven dus duidelijk geen reet om innovatie in de pc hardware. Toen BF3 uitkwam heeft praktisch iedereen een nieuwe grafische kaart gekocht. Wat goed is voor de economie. Maar dit spel kan je spelen met een oude gedateerde kaart uit 2006, net zoals de Xbox 360

Denk je nou echt dat de release van BF3 ons uit de crisis gaat krijgen? Of dat MW3 ons in die crisis heeft geduwd? Het maakt vrij weinig uit voor de economie of 'iedereen' een nieuwe GPU gaat kopen of alleen een spel. Sowieso hebben ze dan ook niet voor niets een spel gemaakt voor de console en die porten ze naderhand naar PC, dus ze geven inderdaad geen reet om pc's. Dit vooral omdat hun doelgroep dan ook grotendeels niet uit PC'ers bestaat ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Nouja, ik bedoel dat het ontwikkelaars en engineers meer motiveert om bijvoorbeeld onder andere in DirectX 11 te developpen waar je veel meer mogelijkheden hebt en echt super eyecandy tevoorschijn kan toveren. Ik vind het gewoon spijtig dat de hardware van tegenwoordig niet 100% wordt benut gezien CoD al sinds 2007 de zelfde engine gebruikt.. en het lijkt alsof ik de enige ben die zich eraan ergert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

WietKop schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:29:
Nouja, ik bedoel dat het ontwikkelaars en engineers meer motiveert om bijvoorbeeld onder andere in DirectX 11 te developpen waar je veel meer mogelijkheden hebt en echt super eyecandy tevoorschijn kan toveren. Ik vind het gewoon spijtig dat de hardware van tegenwoordig niet 100% wordt benut gezien CoD al sinds 2007 de zelfde engine gebruikt.. en het lijkt alsof ik de enige ben die zich eraan ergert
Vind jij de gameplay er dan echt minder van worden? Maar inderdaad wordt het hoog tijd voor een nieuwe generatie consoles, zodat nieuwe technieken weer even volop worden benut door ontwikkelaars van bijvoorbeeld CoD.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
WietKop schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:29:
Das helemaal waar, maar zolang next-gen consoles uitblijven kunnen developers alleen maar proberen de huidige generatie consoles tot het uiterste proberen te benutten zoals met Black Ops 2 nu wordt geprobeerd. Ik ben het wel met je eens dat de graphics er steeds hetzelfde uitzien en een change naar graphics als die van Battlefield 3 zouden gewenst zijn, maar dat zit er voor dit jaar weer niet in.

Misschien volgend jaar met de aankondiging van Call of Duty 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450206

Als je een pc gamer bent zou ik er in ieder geval geen geld meer aan uitgeven nee, PC heeft voor IW en Treyarch gewoon geen prio, Black Ops liep ook voor geen meter op mijn pc toen ik het een free weekend uit probeerde.
Ik speel CoD vaak op de Xbox maar ik denk dat ik deze laat varen. Als ik de graphics zie in de trailer haak ik al af, dit is weer hetzelfde spelletje met andere wapens.
MW3 speel ik vaak zat maar dat is denk ik de laatste CoD die ik speel op deze generatie consoles, de koe is nu wel genoeg gemolken vind ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Anoniem: 450206 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:40:
[...]

Als je een pc gamer bent zou ik er in ieder geval geen geld meer aan uitgeven nee, PC heeft voor IW en Treyarch gewoon geen prio, Black Ops liep ook voor geen meter op mijn pc toen ik het een free weekend uit probeerde.
Ik speel CoD vaak op de Xbox maar ik denk dat ik deze laat varen. Als ik de graphics zie in de trailer haak ik al af, dit is weer hetzelfde spelletje met andere wapens.
MW3 speel ik vaak zat maar dat is denk ik de laatste CoD die ik speel op deze generatie consoles, de koe is nu wel genoeg gemolken vind ik zo.
Ik denk dat ik trouw wel gewoon Black Ops 2 zal kopen, al is het alleen maar puur voor de SP die bij Modern Warfare 3 zeker wel goed was.
Alhoewel ik vorig jaar Battlefield 3 heb gekocht, welke 1000 maal beter is dan MW3 of Black Ops 1, denk ik toch dat BO2 zeker wel potentie heeft. Zeker als je die berichten hoort over het feit dat de graphics nog meer zijn opgeschaald en dergelijke dan heb ik er ergens wel vertrouwen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/haha.JPG
_O-
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

Die is wel geweldig..
En jij hebt je text in het roze? :l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
itsFuzeh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:10:
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

Die is wel geweldig..
Haha, ik denk dat dat hierdoor komt: http://stereopsis.com/flux/
Mijn brightness van mijn scherm daalt 's avonds automatisch (en wordt ook overgenomen door Snipping tool en Fraps enzo dus). Hier lijkt het idd roze :9

Blijkbaar door Twitter zelf: https://twitter.com/#!/ki...status/197903221115715584

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 03-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
itsFuzeh schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:10:
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA

Die is wel geweldig..
Ik heb Kim alvast uitgenodigd om op 13 november BO2 bij mij te komen spelen. Ze zei ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Gears of War had Ice-T.

Call of Duty heeft Kim Kardashian.

xD
Haakontje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:51:
[...]

Ik heb Kim alvast uitgenodigd om op 13 november BO2 bij mij te komen spelen. Ze zei ja :)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-05 08:59
Ja, ik vraag me ook af waarom als je 50 euro neerlegt voor een triple A game, met omzet van over de miljard, je het accepteert dat er bezuinigd wordt op de graphics. CoD schetst zich als "the best of the best" van de FPSsen, en ja daar horen graphics dus ook bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
C.Hariri schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:07:
Ja, ik vraag me ook af waarom als je 50 euro neerlegt voor een triple A game, met omzet van over de miljard, je het accepteert dat er bezuinigd wordt op de graphics. CoD schetst zich als "the best of the best" van de FPSsen, en ja daar horen graphics dus ook bij..
Behalve de tech5 engine (die exclusief is) is er geen recente FPS engine die ~60fps op de consoles kan tonen.

En waarom 900 miljoen winst maken met een eigen super duper engine als je ook 1 miljard winst kan maken met een oudere engine? Sad but true. Maar hey, misschien zijn ze bezig met die super duper engine voor de volgende generatie consoles! ;)

Maar uiteindelijk heb ik liever gameplay over graphics en de engine die nu gebruikt wordt is nog steeds meer dan voldoende voor dit soort gameplay en omdat de game multiplatform is, is er dus ook weinig andere keuze. Beter dan bijvoorbeeld Crysis2 waar ze mooi werk hebben afgeleverd met hun eigen engine, maar 'vergeten' zijn de rest van de game ook fatsoenlijk af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Gundogan schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:06:
[...]

Behalve de tech5 engine (die exclusief is) is er geen recente FPS engine die ~60fps op de consoles kan tonen.
Jawel hoor, als je de BF3 graphics naar beneden schroeft op 't niveau van CoD haalt die game ook wel 60 FPS.
De game haalt alleen maar 60 FPS omdat het er zo belabberd uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilith
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Toen ik de trailer zag moest ik meteen terug denken aan Battlefield 2142.
Maarja, wie weet, ik wil het wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
unfor schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:28:
[...]

Jawel hoor, als je de BF3 graphics naar beneden schroeft op 't niveau van CoD haalt die game ook wel 60 FPS.
De game haalt alleen maar 60 FPS omdat het er zo belabberd uit ziet.
En als je CoD engine zover opschaalt (wat HDR en bloom effecten en dergelijke er bij, hogere resolutie textures en meer polygonen in de models en je komt een heel eind, zie 'HD' mods voor oude games) dat ie op 30fps loopt...wat dan? Geavanceerde physics heeft de game niet nodig, dus zo ver hoef je niet te gaan. BF3 draait op ~30fps op de consoles en CoD draait op ~60fps op de consoles. Geen what if als ze het niet laten zien. Enige recente FPS games die 60fps doen op de consoles zijn Rage en CoD zo ver ik weet en die doen dat voor een reden (en offeren daar uiteraard behoorlijk wat voor op).

Je kan het als een verkooppraatje zien dat 60fps 'nodig' is en ze daarom geen andere engine nemen, maar het speelt een stuk beter dan 30fps. :)

[PC-Master race]Maar natuurlijk gaan we op de pc lekker voor 125fps.[/PC-Master race]

offtopic:
Als je specifiek op BF3 vs CoD verder wilt gaan -> [Multi] Battlefield VS Call of Duty. Ik zal alleen hier melden dat 60fps console BF3 niet mogelijk is: bron van DICE

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 03-05-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Asgaro schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:26:
[...]

De reden dat ik zo klaag over de graphics, is omdat wij als consument perfect het recht hebben om feedback te geven over hun games. Maar het is duidelijk dat CoD developers nooit luisteren, want hebben ze de Deathstreaks er bijvoorbeeld al uitgehaald?
De ontwikkelaars van cod hebben er steeds voor gekozen om 60 fps te halen op console, ze kunnen veel beter maar dan moeten ze naar de 30 fps en daar zijn ze geen voorstander van.

Het is maar een kleine groep dat vraagt om dedicated servers, grootste deel van de cod speler heeft geen idee wat dedicated servers zijn en de pc community is niet de groep waar activision zich op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
meschien niet intresant voor de meeste maar hier een link http://www.xgn.nl/pc/nieu...-verbreekt-nu-al-records/
het bewijst wel dat mensen helemaal niet zitten te wachten op een vernieuwde spel maar dat de meeste het zelfde blijft.
en dan bedoel ik niet dat het negatief is maar juist positief is.
mijn wensen zijn een hybride systeem voor multi zodat je de voor delen van p2p en servers kan recombineren.( jah ik zie wel voor delen in p2p)
en dat ze de uav er uit laten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Vehicles are confirmed.
quote: Black Ops 2 pre-ordering mail
On May 1st, Black Ops 2 was revealed to the world. The latest installment in the Call of Duty FPS franchise is due for release on November 13th of this year, the same date as the solar eclipse. Rather than wait until November to purchase the game, why not pre-order it now? Here are three very good reasons to order your copy in advance!

You can pre order Black Ops 2 for the Xbox 360, PS3, and PC!

-Black Ops 2 is going to be the most exciting and unique addition to the COD catalogue yet. Black Ops was arguably the most unique and innovative COD game to date—we can expect the sequel to be no different, particularly being as it’s going to be set in the near future.
-Tons of new features. This game is going to have brand new multiplayer modes, perks, unlocks, weapons, vehicles, and more. Try out futuristic technology and discover brand new, explosive ways to take on the enemy.
-Beat the rush. Do you want to spend the entire release day standing in line while your friends are already online playing Black Ops 2? Do you want to finally make it to the front of the line only to discover that the store has cleaned out its stock? The only way to guarantee you’ll be playing Black Ops 2 on November 13th is to pre-order your copy in advance!
Hoe "unique" zou BOII wel niet geweest zullen zijn als ze er 4 jaar aan gewerkt hadden (2 jaar per Cod title) :-( :'(.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, hij staat ook op Steam als pre-order inmiddels, voor de belachelijke prijs van 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Dit spel doet me een denken aan een mix van Gears of War, Halo, Cowboys & Aliens en Avatar. :+ Nee even serieus, wat een slecht spel lijkt dit wel niet te worden. 0,0% invensteren in graphics en andere technische aspecten. Komt wellicht omdat ze teveel worden beperkt door de ouderwetse consoles.

De singleplayer van MW1 en 2 boeide mij nog wel. BO ook nog voor korte duur gespeeld maar ik ga dit spel echt niet aanschaffen, helemaal niet waar die prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Sharpp op 06-05-2012 13:01 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Anoniem: 1074 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:14:
Nou, hij staat ook op Steam als pre-order inmiddels, voor de belachelijke prijs van 60 euro.
Een jaar na de release zal dit prijskaartje er nog steeds aanhangen. _O-

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Sharpp schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:51:
[...]

Een jaar na de release zal dit prijskaartje er nog steeds aanhangen. _O-
Bij CoD: WaW zat er nog steeds 62,50 aan vorig jaar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dan nu even serieus :P
Een interessante analysis:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Iemand al voor de console gepre-orderd? Zo ja, waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Multiplayer en Engine hoofdstukjes aangemaakt en kort beschreven. Meer info is er nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Even wat trailers en gameplay van COD:BO2 bekeken. Wat een matige setting, het pakt mij helemaal niet, drone's okay, maar dit gaat nergens over. Wat betreft de graphics (voor de console's mag ik hopen), vindt ik het ook maar matig, naar de hosanna verhalen die ik lees. De gameplay zal vast goed zijn en wat we ervan gewend zijn. Dit wordt denk ik de eerste COD in de afgelopen vijf jaar die ik niet met de release score, en misschien wel helemaal niet. Het futuritische is voor mij de afknapper.

Je merkt dat we echt naar de nieuwe generatie console's moeten, dit houdt ook de ontwikkeling voor de PC games tegen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
Jumpman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:21:
Even wat trailers en gameplay van COD:BO2 bekeken. Wat een matige setting, het pakt mij helemaal niet, drone's okay, maar dit gaat nergens over. Wat betreft de graphics (voor de console's mag ik hopen), vindt ik het ook maar matig, naar de hosanna verhalen die ik lees. De gameplay zal vast goed zijn en wat we ervan gewend zijn. Dit wordt denk ik de eerste COD in de afgelopen vijf jaar die ik niet met de release score, en misschien wel helemaal niet. Het futuritische is voor mij de afknapper.

Je merkt dat we echt naar de nieuwe generatie console's moeten, dit houdt ook de ontwikkeling voor de PC games tegen.
Same. Ziet er niet al te best uit qua setting. Dat is eigenlijk ook wel het probleem van een near future setting: alles is net even te smooth en te nep, maar kan niet over de top zodat je alle vrijheid krijgt.

Hopelijk wordt mp wat, maar aan de recoil + firerate te zien in de sp gameplay voorspelt dat ook niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 03-06 11:34
Grappig dat iedereen zich ergert aan de setting en graphics en zegt dat ze déze toch echt niet gaan halen, terwijl déze juist aardig anders word dan vorige COD's als we de geruchten mogen geloven =p

Ik ben juist weer geïnteresseerd. Graphics zijn goed zat voor een spel waarvan ik toch alleen de multiplayer zou spelen. Vloeiende soepele engine in MP >>>>>>>>>>>>> Battlefield 4.5 achtige graphics ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
https://twitter.com/pcdev/status/213844266441646080

Dat doen ze in ieder geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18
Ik weet nog niet echt of ik deze ga halen, ik denk dat ik nog eerder FIFA 13 of GTA V ga kopen(niet dat ik denk dat GTA V dit jaar nog uitkomt, maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

5 maanden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AFT0570 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:23:
Ik weet nog niet echt of ik deze ga halen, ik denk dat ik nog eerder FIFA 13 of GTA V ga kopen(niet dat ik denk dat GTA V dit jaar nog uitkomt, maarja)
Ik twijfel ook. Wil eerst meer zien en weten.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 15:51
Wat belangrijk gaat worden, in mijn ogen, is het competitieve gedeelte.

Als er dedicated servers komen + promod die er niet uit ligt na elke simpele game aanpassing (mw3) dan kan het nog wel wat worden.

Al die jaren dat Cod 4 gespeeld werd, en er op grote lans potjes waren voor de cod 4 spelers blijven er veel mensen spelen...

Cod 4 was simpel, promod, aimen teamwork niet meer niet minder..

Als ze het willen nabootsen dan moeten promod ondersteuning geven (liefst mod ondersteuning van dag 1)
Als de feeling ook goed is van het schieten, niet dat gelikt uit mw3 word het misschien nog wel wat, er wordt in ieder geval nog wel naar uit gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

R0y. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:26:
Iemand al voor de console gepre-orderd? Zo ja, waar? :)
Dit, ik wil hem ook pre-orderen maar dan wel met een leuke actie dat je er iets bij krijgt. Komt er hier nog een apart topic voor of..?

[ Voor 8% gewijzigd door NeoMe op 04-08-2012 16:02 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag krijgen we de eerste MP trailer te zien. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
MP trailer zojuist online gekomen!
YouTube: YouTube
Pagina: 1 2 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Call of Duty: Black Ops 2 topic, niet het grote "Vergelijk BO2 en BF3 met elkaar topic". Gaarne hier op letten. Een gezonde discussie is prima, maar daar blijft het ook bij.

Het is overigens niet de bedoeling dat dit een vragentopic wordt betreft wanneer de game binnenkomt etc.