onze party doet niet aan spawnrape.. waarom niet? omdat het te simpel is...
lekker sportief.. campen / trappen.. en dan? veel kills maken, en je scorestreaks in callen??
en dan later aan je buddys opscheppen over je k/d??
en dan nu... een opmerking die jullie niet verwachten..
maar spelers als koeitje (die jullie hier allemaal trappen omdat hij iets opschept over zijn skills) is ook niet zo een goedkope spawnrape / bunny hopper...
kwa speelstijl heb ik daar VEEL meer respect voor dan spawnrape..
zoals eric al stelt (wij spelen toch best vaak met elkaar) is het spawnrape (helemaaaal op hijacked en slums) gewoon cheap play.. en zelfs als ik bijna aan mijn streaks zit (chopper / warthog / swarm) zal ons team niet campen of spawnrapen..
er zijn een hoop spelers hierdoor gewoon gestopt.. omdat het op deze manier verziekt word (ik ken ook mensen met 550+ spm die hierom gestopt zijn... iemand die quad swarms haalt in domination, maar ziek werd van die noob speelstylen)
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
ik heb het ook over WE ( dutch eagles) en niet over mij alleen. JE moet is LEZEN wat er staat.MicScott schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:31:
[...]
Uhm ja, want als je in je eentje tegen een vol team zit dat je al aan het spawntrappen is, dan win je dat nog makkelijk....
Ten eerste: hoe moet ik nou weten dat 'we' over 'dutch eagles' gaat?chimera2 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:32:
[...]
ik heb het ook over WE ( dutch eagles) en niet over mij alleen. JE moet is LEZEN wat er staat.
Ten tweede:
Dat is dus niet zo 'gewoon' want als je al gespawntrapped wordt, zit het er dik in dat je niet in een leete volle party zit.Dan moet je gewoon je best doen om het om te draaien en 9 van de 10 keer quitten ze.
Sorry Maarten, maar ik stoor me binnen onze clan ook aan dat gehuil en gezeur als ze bijna streak hebben of als ik op het derde punt in me uppie lig (omdat ik me anders verveel met spawnrapen) en mensen gaan janken dat er een spawnflip komt (oooeeeehhh moeilijk zeg).chimera2 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:32:
[...]
ik heb het ook over WE ( dutch eagles) en niet over mij alleen. JE moet is LEZEN wat er staat.
Dus ik ben het eigenlijk wel eens met onze Aron. Alhoewel het argument dat het voor andere niet leuk is niet echt op gaat. Ik bedoel... zielig van enemy team? Tja.. boeiend! Dan moeten ze maar wat meer moeite doen om eruit te komen of te wisselen van class om zo een andere speelstijl aan te gaan. Dus in dat opzich ben ik het met beide wel eens. Een ban slaat natuurlijk als een lul op een koektrommel...
Laten we mw3 er niet bijhalen want hier had het totaal geen nut om een derde punt te pakken in domination. Black ops 2 leent zich er wel voor om dit te doen en daarbij bouw je harder aan je streaks mocht je dat interessant vinden.
Algemeen bekendMicScott schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:38:
[...]
Ten eerste: hoe moet ik nou weten dat 'we' over 'dutch eagles' gaat?
Battlefield 3 word je bij spawnrape gewoon ge kickt...
¤inside joke.. Zelfs voor care package reroll kan je een perm ban krijgen¤ hahahaha
[ Voor 26% gewijzigd door aron225 op 05-02-2013 11:46 ]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Anoniem: 393088
Als je de tegenstander überhaupt de mogelijkheid geeft je te spawnrapen doe je al iets niet goed. Dus zoek de fout dan eerder bij jezelf als bij de tegenstander. Dat de tegentander het eenmaal doet zodra ze de mogelijkheid hebben is logisch. Ik speel in ieder geval nog altijd een spelletje omdat ik graag wil winnen. Dan heb ik er namelijk 10x meer plezier in als dat ik alle potjes verlies maar wel een k/d van 4 zou hebben. En door de tegenstander vast te zetten in hun spawn komen ze niet echt meet aan de obj toe.aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:45:
Als het een party van 6 is maajt het spawnrapen alleen triester in mijn ogen...
Battlefield 3 word je bij spawnrape gewoon ge kickt...
Komisch om te lezen trouwens dat niemand zich nog eigenlijk interesseert in competative BO2. Een paar posts naar boven wat informatie gepost over competative BO2 (op de PC weliswaar) maar daar wordt vrij weinig aandacht aan gegeven. Terwijl de Nederlanders (al zeg ik het zelf) het best aardig doen in BO2.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 393088 op 05-02-2013 11:50 ]
ow die spawnflip maakt me ook niet uit. Maar wil het dan meestal wel ff weten.delaitinho schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:40:
[...]
Sorry Maarten, maar ik stoor me binnen onze clan ook aan dat gehuil en gezeur als ze bijna streak hebben of als ik op het derde punt in me uppie lig (omdat ik me anders verveel met spawnrapen) en mensen gaan janken dat er een spawnflip komt (oooeeeehhh moeilijk zeg).
dat bessef ik mij, en daarom ga ik er niet op in
had ik wel de skills als ....... vol maar in. ik ken genoeg mensen met 500+ spm.. dan had ik zeer zeker mee gedaan....
onze party is meer de "kroeg" met mensen die het dagelijkse nieuws, en tevens "culinaire" bezig heden aan elkaar aan het lullen zijn.. met hier en daar een lekkere slappe ouwehoer sessie er doorheen..
@chimera.. altijd uav bij ej hebben dan?
zodra je hard: all flags secure, remain current posture.. dan flipt vaak de spawn
Het is heel wat anders als pub play he, laten we daar duidelijk over zijn. Mijn spm is nui ook niet denderend in een public game. Competative wordt er nog altijd S&D gespeeld. Daar is skill natuurlijk altijd nog een behoorlijke input, je wordt namelijk wel geacht de kills te kunnen pakken als het erop aan komt. Maar teamplay nog vele malen belangrijker.aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:52:
ik wil het best doen. maar mijn niveau is gewoon niet hoog genoeg om competitief te spelen..
had ik wel de skills als ....... vol maar in. ik ken genoeg mensen met 500+ spm.. dan had ik zeer zeker mee gedaan....
onze party is meer de "kroeg" met mensen die het dagelijkse nieuws, en tevens "culinaire" bezig heden aan elkaar aan het lullen zijn.. met hier en daar een lekkere slappe ouwehoer sessie er doorheen..
zodra je hard: all flags secure, remain current posture.. dan flipt vaak de spawn
Vergelijk het dus nooit met pub, tis echt een geheel andere game op die manier. Vooral de aangepastte manier ivm geen killstreaks, zo ong. geen enkele attachments allowed, geen bouncing betties of stun grenades en dergelijke maken het veel beter speelbaar imo.
Ik heb altijd uav ja.aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:52:
ik wil het best doen. maar mijn niveau is gewoon niet hoog genoeg om competitief te spelen..
@chimera.. altijd uav bij je hebben dan?
En ik hoor wel vaker dat mensen zeggen als de vlag knipperd dan ligt er iemand op. Maar dat zie ik nooit.
en we are losing C hoor ik ook niet altijd of dan is het al te laat.
Ik wil ook graag winnen. Maar dan graag gewoon op een leuke manier, en het liefst zonder dat het vijandige team ragequit. Ik persoonlijk heb er geen plezier aan om een spawn volledig dicht te kitten en kills te farmen. Ieder natuurlijk z'n meug, maar het blijft een spel en je speelt nog altijd met andere mensen. Dat je ze niet kunt zien, betekent niet dat je hun spelplezier maar moedwillig moet bederven. Helaas ben ik schijnbaar deel van een minderheid die er zo over denkt.Anoniem: 393088 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:49:
[...]
Dus zoek de fout dan eerder bij jezelf als bij de tegenstander. Dat de tegentander het eenmaal doet zodra ze de mogelijkheid hebben is logisch. Ik speel in ieder geval nog altijd een spelletje omdat ik graag wil winnen.
En dit is natuurlijk makkelijk gezegd dan gedaan. Als je toevallig in je eentje tegen een party goede spelers terechtkomt en de rest van je team bakt er niks van, dan kun je het soms niet voorkomen. Ik moet zeggen dat het mij nog nooit overkomen is, maar ik speel dan ook geen domination solo. Dan erger ik me veel te veel aan campende teammates die geen cover op B geven als je hem capt, ofzo.Als je de tegenstander überhaupt de mogelijkheid geeft je te spawnrapen doe je al iets niet goed.
Solo of in een miniparty speel ik het liefst HC Kill Confirmed. En dan met UAV en CUAV voor de teamplay en een AGR voor het beasten
Hahahahaha "Culinair" nieuws. Iets met een oven misschienaron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:52:

My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Quad swarms... Ik schaam me als ik er maar 5 haal in 1 potaron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:32:
......er zijn een hoop spelers hierdoor gewoon gestopt.. omdat het op deze manier verziekt word (ik ken ook mensen met 550+ spm die hierom gestopt zijn... iemand die quad swarms haalt in domination, maar ziek werd van die noob speelstylen)

Spawntrappen geeft gewoon aan dat je met goed teamwork de vijand gewoon geen kans geeft om iets terug te doen. In het geval van de eagles word dit wel eens gedaan maar vaak heeft niet iedereen daar zin in omdat het gewoon saai is en word de triple cap gewoon gepakt en word de spawn geflipt.
Het feit dat het mogelijk is is gewoon slecht van de makers van cod zelf maar goed hoe ga je dit oplossen? Door bij een spawntrap de spawns automatisch te laten flippen? Lijkt me nogal oneerlijk en ik zou niet weten hoe je dit er in wilt maken.. hierbij ga ik er van uit dat niemand de spawn te ver in loopt btw
Ze mogen wat mij betreft wel iets van een soort spawn protection invoeren tijdens een spawntrap anders kan je gewoon niks en aimt iedereen gewoon op de spawn punte. Maar dan krijg je weer dat het met killstreaks etc ook rot is om op de spawn te gooie vanwege die protection..
Als ik alleen speel en ik krijg een spawntrap tegen kan ik aardig gek worden maar dat komt meestel door de retard team mates waar je gewoon niks aan hebt en gewoon vrolijk 5-28 staan aan het eind van de game. Ik probeer dan meestal wel om er doorheen te sneaken en de spawn te flippe maar dat is bijna niet te doen op bv nuketown ofzo.
Dit is bij iedere party wel denk ik, bij ons(Dutch Eagles) ook gewoon lekker lullen over van alles en nog wat en als er een x iemand door breekt of campt ff aangeven waar die zit.aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:52:
Edit: btw ik weet even niet meer met wie ik een discussie had over de rc-xd maar ik bedoel dus net zoiets als dit..
Zoiets is toch vet lache om te doen, ik zou helemaal krom liggen van het lache als je dit in een final killcam kan doen
[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek_NL op 05-02-2013 12:30 ]
Je krijgt 1lvaak maar1 kill van 25 punten.. En heb een groot risico om dooie te gaan..
Het lijkt me daarom geen interresante streak en kan je beter uav en of counter uav meenemen..
Met beide krijg je 20 assist punten per team kill.. En dus veel meer punten dan rcxd..
Tussendoor kan je vast met je gun nog een kill of meerdere maken..
Veel efficienter scoren.
Is tevens de reden dat ik nu warthog meeneem ipv lodestar.. controlled streaks hebben gewoon meer risico op een death.. Chopper en warthog bevallen me echt goed
Ik speel zoals ik eerder al zei nooit met een rc-xd en ik heb die skate map ook nog niet want ik speel op de ps3, maar het lijkt me gewoon lache om dat te doen op die map. Verder boeit mij die streak ook niks.
Of doe jij nooit ''leuke'' dingen bij cod? En ga je alleen maar voor de 1ste plaats op de lijst om je ego te strelen?
Edit: sorry thierry, aangepast
[ Voor 9% gewijzigd door Pannekoek_NL op 05-02-2013 13:11 ]
Sjoerdje! FOEI!Sjoerdiee schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:04:
Heb je nu nog steeds niet door dat het niet om de punten of de kills gaat maar de lol ervan? Of past dat begrip niet bij gamen?
Ik speel zoals ik eerder al zij nooit met een rc-xd en ik heb die skate map ook nog niet want ik speel op de ps3, maar het lijkt me gewoon lache om dat te doen op die map. Verder boeit mij die streak ook niks.
Of doe jij nooit ''leuke'' dingen bij cod? En ga je alleen maar voor de 1ste plaats op de lijst om je ego te strelen?
Zijn ook mensen die beiden doen.. EN bovenaan staan EN dikke shit uithalen;) hahaha
Die rxcd is epic.. zeker SnD doen op die map en zo'n killcam fixen!!!
dingen als.. losgaan in de disco op plaza..... 360 oefenen op carrier..... het dagelijkse nieuws...
sterker nog... we kopen zelfs spellen en dlc's voor anderre mede mumblers
ik zie weinig lol in raggen met rcxd (hoewel ik 2x pijn in me buik van het lachen heb gehad... om een reroll een rcxd voor een.......)
uiteraard speel ik voor de lol...
ik zal wel ALLES doen om mijn team te supporten.. ook daarin kan je beter uav+counter uav hebben dan een rcxd...
hardstikke leuk lol hebben... maar dingen waarom ik dat niet doe zijn:
- grote kans om dood te gaan
- weinig gain.. die 25 punten....
- andere streaks helpen het team meer.
- het duurt te lang, en de besturing van dat ding is vaag
- hem neerschieten levert meer punten dan dat je er iemand mee killt
nee ik zie echt totaal geen nut om rcxd te hebben.. zelfs in me care package hoef ik hem niet te hebben.. laat ik hem lekker liggen voor iemand anders (vaak pakt iemand hem wel op.. of sam is er altijd wel blij mee geloof ik)
--------------------------------edit:--------------------------
en nee, ik speel absoluuuut neit voor de eerste plaats.. ik heb dagen met ksg aan het kloten geweest om diamond shotguns te krijgen (en dat luktte)
chicom vind ik ook niks.. speel ik ook mee.. want ik wou diamond smgs (heb ik ook)
launchers? rot dingen .. bijna gouden rpg (triple kill nog) nog 5 controlled streak voor gouden fhj-18aa / smaw nog impact en double kills,, dan heb ik diamond launchers...
sniper?? ik zuig zooooo hard met dat ding.. en gister de hele dag een k/d van rond de 0.75 gehad.. omdat ik niet kan sniperen.. toch wil ik diamond snipers... dus ja... ieder zijn perceptie van lol maken
[ Voor 28% gewijzigd door aron225 op 05-02-2013 13:26 ]
En het nut van dansen op skrilex "I am gonna pump it up"..?? (doe ik ook altijd hoor.. ff chillen bij de club)aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:22:
ik denk dat ons team 1 meest lollige teams zijn..
dingen als.. losgaan in de disco op plaza..... 360 oefenen op carrier..... het dagelijkse nieuws...
sterker nog... we kopen zelfs spellen en dlc's voor anderre mede mumblers
ik zie weinig lol in raggen met rcxd (hoewel ik 2x pijn in me buik van het lachen heb gehad... om een reroll een rcxd voor een.......)
uiteraard speel ik voor de lol...
ik zal wel ALLES doen om mijn team te supporten.. ook daarin kan je beter uav+counter uav hebben dan een rcxd...
hardstikke leuk lol hebben... maar dingen waarom ik dat niet doe zijn:
- grote kans om dood te gaan
- weinig gain.. die 25 punten....
- andere streaks helpen het team meer.
- het duurt te lang, en de besturing van dat ding is vaag
- hem neerschieten levert meer punten dan dat je er iemand mee killt
nee ik zie echt totaal geen nut om rcxd te hebben.. zelfs in me care package hoef ik hem niet te hebben.. laat ik hem lekker liggen voor iemand anders (vaak pakt iemand hem wel op.. of sam is er altijd wel blij mee geloof ik)
zelfde vraag zal zijn: wat is het nut om te klooien met rcxd?
[ Voor 42% gewijzigd door aron225 op 05-02-2013 13:29 ]
Gewoon creatief blijven denken
Als ik zelfs met een gebroken rechterhand nog 75% van de potjes in Mercenary Moshpit op de 1ste plaats eindig, dan moet dat normaal met een beetje klooien ook lukken.
Alhoewel ik nu wel met SMG speel, want longrange kan ik niet aimen(hand in het gips beweegt niet secuur). Ik loop alleen maar keihard te rushen want hoe dichterbij ik kom hoe beter ik mensen kan sprayen met de superOP SMG's!!
Nog maar een klein weekje en dan mag het er af. Kan ik weer fatsoenlijk gamen en vooral, mag ik weer autorijden.
Yay, beterschap nog maar.steel123 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:37:
Nog maar een klein weekje en dan mag het er af. Kan ik weer fatsoenlijk gamen en vooral, mag ik weer autorijden.
Anoniem: 159816
Het is jammer dat men nog steeds vast zit aan S&D. Hardpoint is bij uitstek een prachtige gamemode voor 5v5.Anoniem: 393088 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:56:
[...]
Het is heel wat anders als pub play he, laten we daar duidelijk over zijn. Mijn spm is nui ook niet denderend in een public game. Competative wordt er nog altijd S&D gespeeld. Daar is skill natuurlijk altijd nog een behoorlijke input, je wordt namelijk wel geacht de kills te kunnen pakken als het erop aan komt. Maar teamplay nog vele malen belangrijker.
Vergelijk het dus nooit met pub, tis echt een geheel andere game op die manier. Vooral de aangepastte manier ivm geen killstreaks, zo ong. geen enkele attachments allowed, geen bouncing betties of stun grenades en dergelijke maken het veel beter speelbaar imo.
Het enige nadeel aan Hardpoint is dat de volgorde vastligt, het zou beter zijn als er iets meer variatie in de volgorde zat net zoals bij HQ.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:50:
Het is jammer dat men nog steeds vast zit aan S&D. Hardpoint is bij uitstek een prachtige gamemode voor 5v5.
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
idd.. 15 seconde van te voren zitten de mense die regelmatig hardpoint spelen al bij het volgende hardpointFrentik schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:56:
[...]
Het enige nadeel aan Hardpoint is dat de volgorde vastligt, het zou beter zijn als er iets meer variatie in de volgorde zat net zoals bij HQ.
Dat is juist helemaal niet erg en juist nodig, je wilt juist geen random dingen als je competitief speelt.Frentik schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:56:
[...]
Het enige nadeel aan Hardpoint is dat de volgorde vastligt, het zou beter zijn als er iets meer variatie in de volgorde zat net zoals bij HQ.
Die keuzes is juist waar het om draait.Sjoerdiee schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:00:
[...]
idd.. 15 seconde van te voren zitten de mense die regelmatig hardpoint spelen al bij het volgende hardpoint
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik doe dit vaak als de tegenstander bij B ingegeraven ligt, compleet met snipers en al en nog een andere kant van het level een choke point bezet houdt.bram1984 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:47:
Ik snap ook niet helemaal waarom je achter hun rug om de C of A vlag wil pakken. Je kan ze beter bij de C of A vlag proberen te houden, ervan uitgaande dat je B al hebt.
Ik kan wel als een lemming er iedere keer op af rennen (net als menig ander speler), maar dan ga ik liever voor de vlag waarvan ze denken dat die wel veilig is.
Vaak genoeg gehad, dat ik daardoor continu tussen A en C heen en weer ren. Vandaar de lage SPM.
Maar volgens sommigen alhier komt een lage SPM bij objective game modes alleen maar omdat je zit te campen....
Al die vooroordelen hier op dit forum......
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Is het competetitief ook niet zo dat je moet kunnen inspelen op veranderingen, dat is namelijk ook een skill?Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:01:
[...]
Dat is juist helemaal niet erg en juist nodig, je wilt juist geen random dingen als je competitief speelt.
[...]
Die keuzes is juist waar het om draait.
Inderdaad, anders is competitief spelen hetzelfde als steeds hetzelfde trucje herhalen...Sn0wblind schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:48:
[...]
Is het competetitief ook niet zo dat je moet kunnen inspelen op veranderingen, dat is namelijk ook een skill?
Anoniem: 337891
Ik schiet een enemy neer, maar die spawnt vrolijk 2 meter achter me. (Zal wel per mode verschillen.)
We lopen met 5-6 mensen naar een objective, ga ik als enige dood.
De killcam, moet er eigenlijk niet naar kijken... maar zie dat een enemy mij al eerder ziet dan ik hem/haar.
(Op wat vergissingen na door frustratie

Heb soms het gevoel pech te hebben met cod-games
Ja en nee.Sn0wblind schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:48:
[...]
Is het competetitief ook niet zo dat je moet kunnen inspelen op veranderingen, dat is namelijk ook een skill?
Als je game te willekeurig is, kan je puur winnen of verliezen daardoor. Als iedereen gelijke kansen heeft en acties hebben voorspelbare gevolgen, is game meer geschikt voor competetief spelen. Als je echter te ver gaat, kan je spel te snel 'vastlopen' en te slow paced worden en is er weinig creativiteit meer mogelijk.
Neem de mappen als voorbeeld. Te groot met te veel routes voor 6v6 = te veel geflank en random tdm situaties die er niet toe doen. Te weinig routes en er is bijna niet door te komen. Of wapens die soms wel en soms niet recoil hebben.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
haha dat heb ik ook altijd! gister stond ik al 3-13 voordat we de eerste HQ hadden! elke keer gewoon neergemaaid voordat ik uberhaupt in de buurt ben.S.J_84 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:05:
Waar ik vaak tegen aan loop is:
We lopen met 5-6 mensen naar een objective, ga ik als enige dood.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dit is al regelmatig geprobeerd d.m.v. test cups, ook voor CTF. Maar het gare blijft dat we hoe dan ook telkens weer terug komen op S&D. De ladders die open zijn geweest voor CTF matches en hardpoint matches zijn ook al lange tijd weer verdwenen omdat de activity op die ladders om te huilen was.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:50:
[...]
Het is jammer dat men nog steeds vast zit aan S&D. Hardpoint is bij uitstek een prachtige gamemode voor 5v5.
Hoewel CTF en hardpoint leuk zijn, blijf ik persoonlijk de voorkeur ook geven aan S&D voor competative gameplay. Het is en blijft naar mijn mening de ultieme competative game-mode en benodigd behoorlijk wat meer denkwerk etc. als bijv. een hardpoint en CTF.
S&D worden fouten afgestraft, die je niet meer recht kunt trekken. In hardpoint en CTF zijn fouten mits je met je spawntimers goed zit (kwestie van je agressive play timen dus) altijd te corrigeren omdat je dan op tijd weer terug bent om de tegenstander dwars te zitten.
Dit is echter mijn persoonlijke mening. Pin me er niet op vast
Competitief spelen kan neerkomen op telkens hetzelfde trucje herhalen. (never change a winning team / of in dit geval een tactiek). Maar zodra je enige competative ervaring hebt zul je zien dat dat bijna niet aan de orde komt gezien tegenstanders 24/7 bezig zijn met jou manier van spelen counteren. Je bent dus al de hele tijd bezig met de veranderingen van je tegenstanders op te vangen. Indien je dit correct kunt uitvoeren, win je, zo niet, wordt je overrompelt en ben je weg.mvds schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:00:
[...]
Inderdaad, anders is competitief spelen hetzelfde als steeds hetzelfde trucje herhalen...
Random in-game events wil je niet hebben, aangezien je daar geen strats voor kan bedenken. De verandering in-game moet van je tegenstander komen, die kan andere strats toepassen om jou team in verwarring te brengen.Sn0wblind schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:48:
[...]
Het probleem wat ik heb met S&D is dat het gewoon een (slechte) rip-off is van CS. CoD is altijd redelijk fast-paced geweest en S&D is dat juist niet. In S&D kan je trouwens prima fouten rechtzetten aangezien je tig rondes speelt en je nog altijd hp regen hebt mocht je net weg kunnen duiken. Daarnaast heb je door je hp regen ook gewoon meer kans om een ace uit je mouwen te schudden.Anoniem: 393088 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:36:
[...]
Dit is al regelmatig geprobeerd d.m.v. test cups, ook voor CTF. Maar het gare blijft dat we hoe dan ook telkens weer terug komen op S&D. De ladders die open zijn geweest voor CTF matches en hardpoint matches zijn ook al lange tijd weer verdwenen omdat de activity op die ladders om te huilen was.
Hoewel CTF en hardpoint leuk zijn, blijf ik persoonlijk de voorkeur ook geven aan S&D voor competative gameplay. Het is en blijft naar mijn mening de ultieme competative game-mode en benodigd behoorlijk wat meer denkwerk etc. als bijv. een hardpoint en CTF.
S&D worden fouten afgestraft, die je niet meer recht kunt trekken. In hardpoint en CTF zijn fouten mits je met je spawntimers goed zit (kwestie van je agressive play timen dus) altijd te corrigeren omdat je dan op tijd weer terug bent om de tegenstander dwars te zitten.
Dit is echter mijn persoonlijke mening. Pin me er niet op vast
Ik weet niet hoe vaak jij een ace dropped in een hoog competative match maar die zul je amper tot nooit zien. Op het niveau waar ik momenteel tenminste speel wordt 90% van de tijd een fout definitief afgestraft aangezien ze je instant neerschieten / naden / whatever. Je krijgt die ronde geen kans meer om je fout recht te trekken, dat heb je bij CTF en hardpoint meer dan genoeg aangezien je binnen 7 seconden weer terug op de map staat.Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:42:
[...]
Random in-game events wil je niet hebben, aangezien je daar geen strats voor kan bedenken. De verandering in-game moet van je tegenstander komen, die kan andere strats toepassen om jou team in verwarring te brengen.
[...]
Het probleem wat ik heb met S&D is dat het gewoon een (slechte) rip-off is van CS. CoD is altijd redelijk fast-paced geweest en S&D is dat juist niet. In S&D kan je trouwens prima fouten rechtzetten aangezien je tig rondes speelt en je nog altijd hp regen hebt mocht je net weg kunnen duiken. Daarnaast heb je door je hp regen ook gewoon meer kans om een ace uit je mouwen te schudden.
Bovendien heeft ieder een manier van spelen op S&D. Ik met m'n team (logiX e.V.) spelen in attack vrij rustig. Echter zijn er zat tegenstanders die gewoon een full push op een bepaalde bomb spot uitvoeren. Zo kunnen rondes variëren tussen 30 seconden, of de volledige ronde tijd van 2:00. (Momenteel gaat er zelfs een poll door de community om de ronde tijd te verlagen naar 1:30 om fast-paced rondes aan te moedigen).
Je kunt S&D zo fast-paced maken als je zelf wilt. Je zult het alleen wel doordacht moeten doen. Waar je bij hardpoint en CTF de mogelijkheid hebt om dit wat minder doordacht te doen omdat je binnen 7 seconden weer een andere manier kunt proberen.
Dat het een rip-off is van CS dat is jouw mening. Zo is zeker het schieten met een geweer een rip-off van Duke Nukem of Wolfenstein 3D oid. Zo kunnen we natuurlijk op ieder puntje wel ergens een rip-off voor verzinnen.
In softcore kun je ook wel sneller spelen, in hc word dat lastig.Anoniem: 393088 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:48:
Je kunt S&D zo fast-paced maken als je zelf wilt. Je zult het alleen wel doordacht moeten doen. Waar je bij hardpoint en CTF de mogelijkheid hebt om dit wat minder doordacht te doen omdat je binnen 7 seconden weer een andere manier kunt proberen.
Hardcore S&D is dan ook de enige wat ik leuk vind in hardcore, in KC en TDM word er gewoon te veel gecampt.
(Lees IK mensen, mening)
Vind S&D overigens erg leuk, maar weinig in mijn lijst die dat ook vinden op Grey en Washandje na.
Zal wel eens softcore proberen.
Je kan hoog en laag springen, maar CoD is een van de makkelijkste games om een ace te maken. CPMA Ctf? Nope. CS? Nope. TF2? Nope.Anoniem: 393088 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:48:
[...]
Ik weet niet hoe vaak jij een ace dropped in een hoog competative match maar die zul je amper tot nooit zien. Op het niveau waar ik momenteel tenminste speel wordt 90% van de tijd een fout definitief afgestraft aangezien ze je instant neerschieten / naden / whatever. Je krijgt die ronde geen kans meer om je fout recht te trekken, dat heb je bij CTF en hardpoint meer dan genoeg aangezien je binnen 7 seconden weer terug op de map staat.
Bovendien heeft ieder een manier van spelen op S&D. Ik met m'n team (logiX e.V.) spelen in attack vrij rustig. Echter zijn er zat tegenstanders die gewoon een full push op een bepaalde bomb spot uitvoeren. Zo kunnen rondes variëren tussen 30 seconden, of de volledige ronde tijd van 2:00. (Momenteel gaat er zelfs een poll door de community om de ronde tijd te verlagen naar 1:30 om fast-paced rondes aan te moedigen).
Je kan het ook andersom stellen: je hebt slechts 1 goede actie nodig om een ronde te winnen. In hardpoint zal je gewoon consistenter moeten zijn.
Die games hadden geen bommen die je moest plantenDat het een rip-off is van CS dat is jouw mening. Zo is zeker het schieten met een geweer een rip-off van Duke Nukem of Wolfenstein 3D oid. Zo kunnen we natuurlijk op ieder puntje wel ergens een rip-off voor verzinnen.
Anoniem: 266471
Zijn zeker veel clans actief daar? Is een (vaak, niet altijd) flink nadeel als je tegen een clan moet.
Ik moet eerlijk toegeven (op de pc), als ik in een lobby kom (dus niet in game!!) en ik zie iedereen met dezelfde clan tag .. Dan leave ik toch hoorAnoniem: 266471 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 07:46:
Hardpoint ziet er idd leuk uit heb het nog niet gespeeld denk dat ik daar nu maar eens mee ga beginnen.
Zijn zeker veel clans actief daar? Is een (vaak, niet altijd) flink nadeel als je tegen een clan moet.
Waarom speel je dan ook niet gewoon Mercenary Moshpit?R0y. schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:33:
Ik moet eerlijk toegeven (op de pc), als ik in een lobby kom (dus niet in game!!) en ik zie iedereen met dezelfde clan tag .. Dan leave ik toch hoor. Zowel in mijn team als dat van de vijand... Zijn vaak van die easy wins, die ik nou net niet leuk vind
Ik vind dat ook bij uitstek de fijnste game mode als je met een paar bekende speelt.
Ene ronde tegen elkaar, dan weer met elkaar. Vind ik eigenlijk de perfecte combinatie.
Vind ik ook veel leuker dan in een 6 man party, dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk.
Anoniem: 468960
Dat S&D een soort CS is, slap aftreksel of niet, zorgt er wel voor dat het potentie heeft om groot te worden. CoD is nu eenmaal veeeeeele malen groter dan CS en dus is er een groter platform om een e-sports game mee op te bouwen.
Vreemde argumenten, maar jou vergelijking is ronduit slecht te noemen. We hebben het toch niet over random maps waarbij een gebouwtje steeds ergens anders staat? Een voetbalwedstrijd is toch ook nooit hetzelfde omdat de bal altijd ergens anders is? Een scheids fluit de ene keer wel ergens voor en de andere keer voor hetzelfde vergrijp niet. Iemand krijgt een keer onterecht rood of raakt geblesseerd. Allemaal random elementen die een wedstrijd onvoorspelbaar maken. Ik zou het maar saai vinden om competitief HP te spelen en steeds te weten waar de volgende HP zich gaat bevinden. Dat heb je na 3x ook wel gezien, lijkt me.Anoniem: 337891 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:05:
Vreemde argumenten. Moeten de doelpalen in de Eredivisie af en toe opgeschoven worden? Het is namelijk enorm saai en skillloos dat de keepers steeds weten waar ze moeten duiken.
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Dat vraag ik me op dit moment ook af... Duurt het daar niet veel langer om een party te vinden?steel123 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:27:
[...]
Waarom speel je dan ook niet gewoon Mercenary Moshpit?
Ik vind dat ook bij uitstek de fijnste game mode als je met een paar bekende speelt.
Ene ronde tegen elkaar, dan weer met elkaar. Vind ik eigenlijk de perfecte combinatie.
Vind ik ook veel leuker dan in een 6 man party, dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk.
Anoniem: 169289
Mja, weet je wat het punt is wanneer de tegenstander minder goed is ... Wanneer je tripple capt en er blijven er wat rondom de vlaggen hangen, dan is het potje binnen no-time voorbij omdat die dumpfucks geen vlag meer (kunnen) pakken.aron225 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:12:
keihard spawnrapen.. kom op he...
9 van de 10 spelletjes die ik speel is in volle party en indd zoals grey al zegt..
tegen mindere tegenstanders kan je direct triplen..
als je betere tegenstand heb is 2 punten cappen en dan defenden...
er is een verschil tussen spawnrape en keihard defenden... punt1 ben ik absoluut tegen.. optie2 is ZEER goed mogelijk als je vaardige tegenstanders hebt
Ik vind het leuker om dan wat kills te halen, wat defends te scoren en men te laten rage quiten met de vsat/k9/swarm combi
O ja, voordat iedereen gaat lopen zeiken over een spawntrapje hier en daar. De MOAB counter in MW3 staat op ~250 (E-Penis enlargement!) waarbij er met elke SMG, bijna alle AR's en de USAS / Model een MOAB is gehaald. Soms door te spawntrappen, soms door lekker rond te lopen en alles wat je tegenkomt neer te maaien. Game mode maakt niet zoveel uit, maar heb het meeste domination / kill confirmed / free for all gespeeld. (Af en toe een potje demo, bijna nooit S&D omdat daar in public teveel gecampt wordt voor mij en ik het haat om te wachten tot de ronde voorbij is ..)
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 169289 op 06-02-2013 11:35 ]
HahahaAnoniem: 468960 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:31:
Dat S&D een soort CS is, slap aftreksel of niet, zorgt er wel voor dat het potentie heeft om groot te worden. CoD is nu eenmaal veeeeeele malen groter dan CS en dus is er een groter platform om een e-sports game mee op te bouwen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Vreemde claim, aangezien er wel degelijk gigantische bedragen te winnen zijn met het spelen van shooters als e-sport op de consoles, de X360 in het bijzonder.Postius schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:58:
[...]
Sowieso op de PC, en dat is het enige platform waarop shooters in E-sport vorm gespeeld kunnen worden.
Sinds het einde van CPL is het bergafwaards gegaan op de pc en zijn rts (Starcraft2) en moba (League of Legends) games tegenwoordig veel interessanter.
[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 06-02-2013 18:18 ]
Qua verkoopcijfers zal BO2 wel ietsje hoger liggen voor de pc verise, maar niet veel. Je vergelijkt ook een game van 40-60 euro met een 10-20 euro game. Qua actieve spelers aantallen ontloopt het elkaar niet veel en wordt CS1.6 al jaren meer gespeeld dan de recente CoD.Anoniem: 468960 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:12:
Daarnaast wil ik de verkoopcijfers van CS:GO en Black Ops 2 wel eens naast elkaar zien. Maar goed, hij moet vooral om me lachen...
http://store.steampowered.com/stats/
[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 06-02-2013 19:59 ]
Was een goed idee!steel123 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:27:
[...]
Waarom speel je dan ook niet gewoon Mercenary Moshpit?
Vanavond erg vermaakt met Mercanary Moshpit, vooral demolition was leuk! Wat met de MTAR en de Vector gespeeld. Normaal vind ik de vector niets, maar ik had nog nooit die eco tech sight gebruikt. Maar icm met dat is het wel een fijn wapen!
Ik zag dat ik nog 2 x revenge medals en 6 bloodthirsty's moest halen voor me gold scorpion, dus dat heb ik ook ff gedaan. Wat is dat ding OP (imo) met rapid fire+fast mags.. In ruimte's dan wel.. Range is gewoon niks
CS 1.6 wordt alleen niet meer competitief gespeeld, er is een officiele overstap naar CS:GO. Dus die spelersaantallen maken niet uit. Daarnaast kunnen beide shooters ook op de console gespeeld worden en ik durf wel te zeggen dat CoD daar een stuk populairder is.Gundogan schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:51:
[...]
Qua verkoopcijfers zal BO2 wel ietsje hoger liggen voor de pc verise, maar niet veel. Je vergelijkt ook een game van 40-60 euro met een 10-20 euro game. Qua actieve spelers aantallen ontloopt het elkaar niet veel en wordt CS1.6 al jaren meer gespeeld dan de recente CoD.
http://store.steampowered.com/stats/
True. CS is ook van huis uit een PC game zonder succesvolle uitstapjes naar de console en CoD steeg op met CoD4 op de consoles en kan je tegenwoordig meer een console game van huis uit noemen. De spelers aantallen van CoD op de X360 en PS3 verpulveren veel PC games, zeker alle PC shooters.Anoniem: 468960 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:02:
[...]
CS 1.6 wordt alleen niet meer competitief gespeeld, er is een officiele overstap naar CS:GO. Dus die spelersaantallen maken niet uit. Daarnaast kunnen beide shooters ook op de console gespeeld worden en ik durf wel te zeggen dat CoD daar een stuk populairder is.
Wat ook belangrijk is voor competitive gameplay, zijn kijkers aantallen. En hier lopen shooters op elk platform achter op vooral moba's als LoL en DOTA2. De tijden van 40-50k mensen in hltv liggen wel een paar jaar achter ons, en volgens mij wordt MLG CoD ook niet zo heel erg goed bekeken.
Voor mijn gevoel zijn dat nog steeds toernooien (uitgezonderd SC2) die zijn ontstaan omdat de devs er veel geld tegenaan gooien in plaats van dat de game gewoon spelers uit zichzelf trekt.Gundogan schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:08:
Shooters op de consoles zijn tegenwoordig tenminste gelijkwaardig qua esports door oa MLG en zeker als Activision hun jaarlijkse toernooi doorzet.
Sinds het einde van CPL is het bergafwaards gegaan op de pc en zijn rts (Starcraft2) en moba (League of Legends) games tegenwoordig veel interessanter.
Hierbij had ik als streaks: orbital vsat / emp systems / swarm.
Vsat en emp is echt een hele grappige combi zeker met hardline krijg jr punten als de ziekte.. Abnormaal.
Toen swarm erbij... Heb maar 8 kills van die swarm gekregen..
Ronde daarna weer een swarm.. Maar 7 kills...
Wat is er mee gebeurd?? Vroegah voelde swarm veel heftiger..
Nu overgestapt naar stealth chopper. Vsat. Vtol.
De eerste ronde vtol haalde ik er een zieke 14 kills mee...
Ligt het aan mij of is die swarm helemaal niet zo heftig meer?
[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 07-02-2013 06:57 ]
Nee swarm en k9 word het niet voor mij..vtol lijkt me nu gewoon het meest nuttige..
Ook lodestar is flink generft.. De field of view,alsmede het bereik is echt FLINK achteruit.. Vtol doet dat een stuk beter
True, dit was in het verleden ook (Painkiller tour voor CPL). Riot (LoL developer) doet dat ook, ondanks dat de game enorm populair is. Activision nu dus ook. Op zich niet erg, zeker als het kan leiden tot betere games omdat CoD beter moet om geschikt te zijn voor competitief spelen. Wat waarschijnlijk weer tegen de filosofie van CoD gaat (= iedereen moet mee kunnen komen, want zo kopen en spelen veel mensen het).Anoniem: 159816 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 03:47:
[...]
Voor mijn gevoel zijn dat nog steeds toernooien (uitgezonderd SC2) die zijn ontstaan omdat de devs er veel geld tegenaan gooien in plaats van dat de game gewoon spelers uit zichzelf trekt.
Omdat je nu dus inderdaad dit krijgt:
CoD is gewoon niet voorspelbaar genoeg om genietbaar te zijn om te competitief spelen en zeker om te kijken. Met S&D valt dat nog mee, maar dan moet je opboksen tegen CS en CS is, met alle respect, nog steeds de betere S&D game.Anoniem: 468960 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:31:
Ik heb ooit een CTF match zitten kijken op een IEM/MLG en het was zo hectisch dat het niet meer te volgen was. Dat vond ik het grote nadeel, het was voor de kijker (en de commentatoren ook als ik het commentaar hoorde) niet te volgen wat er gebeurde de helft van de tijd. Eén van de eigenschappen van een competitieve game die gecast wordt lijkt mij dat het goed te volgen is.
Met wat tweaks zou domination ook wel interessant kunnen zijn. CTF heeft powerups ala Quake/UT of classes ala Tribes nodig om interessant te zijn imo, dus die games zijn beter voor die gamemode. TDM heeft ook powerups nodig, dus dat wordt hem ook niet. Hardpoint zou ook wel leuk zijn met goede maps.
[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 07-02-2013 10:18 ]
Helaas kan ik je alleen gelijk geven. Tactische shooters vind ik nog altijd het leukste om te kijken. Ik ben ook blij dat ik de laatste dagen veel CS:GO matches heb kunnen kijken. Er lijkt weer een echte community te ontstaan rondom de e-sports kant van deze game en dat is alleen maar mooi.Gundogan schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:28:
Wat ook belangrijk is voor competitive gameplay, zijn kijkers aantallen. En hier lopen shooters op elk platform achter op vooral moba's als LoL en DOTA2. De tijden van 40-50k mensen in hltv liggen wel een paar jaar achter ons, en volgens mij wordt MLG CoD ook niet zo heel erg goed bekeken.
Toch denk ik dat je met genoeg aandacht wel een groter aantal kijkers kunt krijgen. Als je kijkt in welke mate Riot Games, League of Legends toernooien ondersteunt en promoot kan ik niet anders dan concluderen dat zowel Valve als Treyarch/Activision daar meer aan kan, of moet, doen als ze echt de e-sports kant willen laten groeien.
Klopt helemaal, maar CoD is wel de meest gespeelde/populairste. Als je zoveel mensen hebt die het spelen, zal er ook een behoorlijke groep zijn die de matches wil kijken. En als je kijkers hebt, kun je sponsoren krijgen en zo groeien. Maar het kost wel tegenwoordig wel tijd en moeite om als e-sport gezien te worden, aangezien er meer games zijn dan vroeger die die kant uit willen gaan. Daarbij heeft CS natuurlijk enorm veel krediet als bewezen populaire game als het gaat om toernooien.CoD is gewoon niet voorspelbaar genoeg om genietbaar te zijn om te competitief spelen en zeker om te kijken. Met S&D valt dat nog mee, maar dan moet je opboksen tegen CS en CS is, met alle respect, nog steeds de betere S&D game.
Valve ondersteunt DOTA2 en helaas niet CS:GO. Op zich wel terecht qua spelers aantallen en DOTA2 is redelijk competitief van zichzelf.Anoniem: 468960 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:37:
Toch denk ik dat je met genoeg aandacht wel een groter aantal kijkers kunt krijgen. Als je kijkt in welke mate Riot Games, League of Legends toernooien ondersteunt en promoot kan ik niet anders dan concluderen dat zowel Valve als Treyarch/Activision daar meer aan kan, of moet, doen als ze echt de e-sports kant willen laten groeien.
Probleem met CoD is denk ik dat het overgrote deel van de player base niet de wedstrijden zal gaan kijken, simpel omdat het meer casual gamers zijn en dat is omdat CoD vrij casual is van zichzelf (dit 'probleem' zie je nu ook met LoL).. Met Starcraft en CS heb je een veel hoger percentage van de spelers die ook wedstrijden kijken (en met SC zelfs mensen die niet spelen of het nog nooit gespeeld hebben die gaan kijken, wat in Korea gebeurde met SC: Brood War), omdat de game van zichzelf al erg geschikt is voor competitief spelen en dus erg leuk is om te kijken. Hoewel de absolute aantallen CoD nog wel redelijk hoog kunnen liggen omdat er zoveel mensen zijn die zelf ook spelen. Dus zelfs met een laag percentage van de player base die zal gaan kijken, zullen er nog veel mensen zijn die gaan kijken in absolute aantallen.Anoniem: 468960 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:37:
Klopt helemaal, maar CoD is wel de meest gespeelde/populairste. Als je zoveel mensen hebt die het spelen, zal er ook een behoorlijke groep zijn die de matches wil kijken. En als je kijkers hebt, kun je sponsoren krijgen en zo groeien. Maar het kost wel tegenwoordig wel tijd en moeite om als e-sport gezien te worden, aangezien er meer games zijn dan vroeger die die kant uit willen gaan. Daarbij heeft CS natuurlijk enorm veel krediet als bewezen populaire game als het gaat om toernooien.
Door nu de redelijk grote investering van Activision kan het aantal kijkers wel gaan groeien en daardoor kunnen er meer sponsors komen inderdaad, maar zoals ik al zei, het spelletje zelf zal ook moeten worden verbetert zodat het ook daadwerkelijk leuk wordt om te kijken en het echt een viable keuze wordt over andere competitieve games.
Of CoD ook goed genoeg qua game wordt is een ander verhaal, dat is niet aan ons maar aan de massa. Ik zal het niet snel kijken en helemaal niet verkiezen boven CS. Maar er zijn genoeg hardcore CoD spelers die daar heel anders over denken lijkt me.
Campen doen ze overal, dus dat maakt niet meer uit. Maar ben het met je eens, in HP doen ze het nog iets meerMaFFia schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:15:
Dat mensen Hardpoint zo leuk vinden, persoonlijk vind ik het de grootste camptype die er is .
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Nee hoor, wij bespreken een mogelijke toekomst voor CoD, Black Ops 2 op het moment, als e-sport. Daarbij komt de vergelijking met CS van nature naar boven, aangezien het beide team-based tactical shooters zijn. Ik ging er van uit dat dit topic was om te praten voor Black Ops 2 in de breedte en niet alleen om te praten over wat voor een leuk potje je net hebt gehad en wat je allemaal wel niet hebt unlocked.Sjoerdiee schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:25:
Gaat dit topic ineens over e-sports en CS? Hmm vreemd, ik dacht dat dit het BO 2 topic was..
Ik zette probleem tussen haakjes, omdat, ondanks dat LoL inderdaad veel spelers en kijkers heeft, het percentage van spelers die ook esports kijken toch redelijk laag ligt. Vergelijk het met voetbal. Iedereen die voetbalt kijkt eigenlijk wel professioneel voetbal en er is ook een hele groep die zelf niet speelt maar toch kijkt. Zover is esports in z'n geheel nog lang niet.Anoniem: 468960 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:18:
Hmm jij noemt nu LoL als een game met hetzelfde 'probleem', maar dat is nou juist de game die e-sports een nieuw gezicht gegeven heeft. Het is verreweg de meest populaire game qua kijkersaantallen. Sommige streamers halen standaard meer viewers dan heel SC2 bij elkaar en elk groot toernooi verbreken ze weer het kijkersrecord. Dat komt, naar mijn inzien, door twee dingen: populariteit en ondersteuning. Zoals je zei ondersteunt Valve CS niet, maar daar ligt juist de kans voor CoD. Hoe groter je publiek, hoe kleiner het percentage hoeft te zijn dat ook gaat kijken.
Of CoD ook goed genoeg qua game wordt is een ander verhaal, dat is niet aan ons maar aan de massa. Ik zal het niet snel kijken en helemaal niet verkiezen boven CS. Maar er zijn genoeg hardcore CoD spelers die daar heel anders over denken lijkt me.
Het 'probleem' van LoL dus is waarschijnlijk nog veel erger bij CoD. Er zit namelijk een best groot gat tussen pub play en esports omdat om CoD een beetje te laten werken als esports game, er behoorlijk veel uitgesloopt moet worden. Dus associëren kijkers, die vaak zelf ook spelen op pub niveau, zich niet meer echt met naar wat ze aan het kijken zijn. Daarbij wordt het ook lastiger om de overstap van pub play naar competitive play te maken, omdat er zo'n groot verschil tussen zit. En zelfs met alle aanpassingen is het nog steeds niet echt leuk om naar te kijken omdat de basis niet goed in elkaar zit.
Maar je kunt je natuurlijk afvragen hoe erg boeiend dit is voor Activision. Ik denk dat het focussen op casual play meer oplevert qua (DLC) verkopen dan het focussen op esports. Dus denk ik dat ze proberen met dit soort toernooien en kleine stapjes als league play en een volwaardige spectator client voor shoutcasting misschien een kleine groep alsnog meer bij CoD te betrekken zonder het spelletje zelf veel te hoeven aanpassen.
Nouja, je helpt natuurlijk wel je team er mee. 40 kills zijn toch weer 2000 punten zonder confirms, bovendien kunnen je team maten de kills ook voor je confirmen.ChrisLNFF schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:29:
Sommige spelers snappen het echt niet. Snipen op HC KC; 40 kills en 2 confirms. Ik stuur niet zo snel een negatief berichtje naar iemand maar voor deze knul maak ik wel een uitzondering. Man man man.....
Als team speler kan het best handig zijn om te supporten op zo'n manier... Zeg niet dat het de mijne is, maar als je voor de win gaat lijkt het me niet eens zo'n slechte manier.
waarschijnlijk was het een sniper die op afstand iedereen pakte? Dan heb je er sowieso al te weinig tijd voor om de tags op te halen. Maar goed het is wel lame uiteraardChrisLNFF schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:29:
Sommige spelers snappen het echt niet. Snipen op HC KC; 40 kills en 2 confirms. Ik stuur niet zo snel een negatief berichtje naar iemand maar voor deze knul maak ik wel een uitzondering. Man man man.....
Anoniem: 258966
Omdat het onverwachts gebeurde en we flink op ons lazer kregen toch maar even het filmpje bekeken.
Nadat die gast mij geknifed had keek hij naar buiten en zag ik allemaal rode poppetjes.
Hij kon dus zien waar de vijanden liepen, niet alleen dichtbij (mmscanner?) maar ook aan de overkant van de map (Overflow).
Is dat ook een perk of is dat een hack?
Andere vraag, als je met een aantal vrienden een spel in ga, en jij joined bij vriend 1, wordt je lagcompansation dan gekoppeld aan vriend 1?
Ik speelde 6 potjes met de vrienden en we werden aan alle kanten afgeknald, daarna potje alleen gespeeld en was ik weer op mijn normale nivo (n00b+) ;-)
Hoezo vind je het lame? Als iedereen z'n eigen kills zou moeten confirmen zou er in KC helemaal geen ruimte zijn voor andere wapens dan SMG's / shotguns. Als iemand bewust aan het sniperen gaat en 40 kills in een potje weet te maken, dan zou de rest van het team toch eens die tags voor 'm moeten gaan sprokkelen.Sjoerdiee schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:48:
[...]
waarschijnlijk was het een sniper die op afstand iedereen pakte? Dan heb je er sowieso al te weinig tijd voor om de tags op te halen. Maar goed het is wel lame uiteraard
Hack natuurlijk, de MMS geeft spelers niet in het rood weer.Anoniem: 258966 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:52:
Nadat die gast mij geknifed had keek hij naar buiten en zag ik allemaal rode poppetjes.
Hij kon dus zien waar de vijanden liepen, niet alleen dichtbij (mmscanner?) maar ook aan de overkant van de map (Overflow). Is dat ook een perk of is dat een hack?
Ik vraag me idd ook wel eens af of de lag comp. voor iedereen verschillend is of dat deze voor iedereen gelijk is op basis van degene met de slechtste verbinding.Andere vraag, als je met een aantal vrienden een spel in ga, en jij joined bij vriend 1, wordt je lagcompansation dan gekoppeld aan vriend 1?
Ik speelde 6 potjes met de vrienden en we werden aan alle kanten afgeknald, daarna potje alleen gespeeld en was ik weer op mijn normale nivo (n00b+) ;-)
Hc kc speel ik ook met sniper.. Puur om one shot kills te halen met de svu sniper..
In core is dit niet te doen.. Hardcore leent zich hier perfect voor
Een hack toont zich niet als je meekijkt in de killcam of in theater mode. Dus HIJ kan misschien wel rode poppetjes zien, maar jij absoluut niet, of jij moet dezelfde hack misschien ook hebben.Anoniem: 258966 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:52:
Gister werd ik geknifed, kan gebeuren.
Omdat het onverwachts gebeurde en we flink op ons lazer kregen toch maar even het filmpje bekeken.
Hij kon dus zien waar de vijanden liepen, niet alleen dichtbij (mmscanner?) maar ook aan de overkant van de map (Overflow).
Is dat ook een perk of is dat een hack?
Andere vraag, als je met een aantal vrienden een spel in ga, en jij joined bij vriend 1, wordt je lagcompansation dan gekoppeld aan vriend 1?
Weet je dat zeker? Want volgens mij zie je ook dat iemand engineer heeft in de killcam omdat je dan je eigen claymore bv ook rood ziet. Mss is het dus wel een modified versie van de engineer perk...mvds schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:15:
[...]
Een hack toont zich niet als je meekijkt in de killcam of in theater mode. Dus HIJ kan misschien wel rode poppetjes zien, maar jij absoluut niet, of jij moet dezelfde hack misschien ook hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Frentik op 08-02-2013 12:25 ]
Anoniem: 258966
(Ik zal kijken of ik het terug kan vinden, wellicht vanavond)
Maar engineer is iets wat in het spel zelf zit, en dus ook het beeld aanpast wat het spel zelf genereerd. Als bijv steam een popup laat zien van een binnenkomend chatberichtje, ziet niemand dat in de killcam of theatermode, gewoon omdat het buiten het spel om gegenereerd word. Hetzelfde is het geval met cheats, dat gaat ook buiten het spel om, en zie je dus ook nietFrentik schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:20:
[...]
Weet je dat zeker? Want volgens mij zie je ook dat iemand engineer heeft in de killcam omdat je dan je eigen claymore bv ook rood ziet. Mss is het dus wel een modified versie van de engineer perk...
Wel vreemd waar die rode poppetjes dan vandaan komen. Is dat niet toevallig een functie in Theather mode?
Het is echter wel vrij makkelijk te spotten in theater mode.reemprive schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:48:
Hacks zijn niet zichtbaar in theater, killcam of spectator mode. Een hack draait lokaal, de video output van de PC zelf kan nooit op de server zichtbaar zijn. Alleen de speler zelf en anti cheat software kan daadwerkelijk waarnemen wat er zich op het beeld af speelt.
Ik heb een tijd geleden een aantal BO2 hackers op m'n YT kanaal gezet: YouTube: Kanaal van OinkDeluxe

Here is youre objective.. blablablablabla.. Secret mission... blablablabla.... plan.. blablabla... nucleair missile bom....blablabla counting on you, but most important... win! Good luck!
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
En nu?jorg5 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:10:
goed 2 weken geen cod gespeeld... twee weken geen verhoodebloeddruk/stress... nu 2 potjes gespeeld.......
nu heb ik maar vast een stressballetje gepakt voordat ik met mn muis ga gooien
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
aron_2111 op stam of .Diamond in game
die heb je halverwegen weg gegooid zeker??jorg5 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:21:
[...]
nu heb ik maar vast een stressballetje gepakt voordat ik met mn muis ga gooien
die vsat / lodestar / vtol combo heb je toch zeker 4x gehaald gister avond?
ging volgens mij allemaal prima?
Ik heb er ook wat op mijn kanaal staanunfor schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:42:
[...]
Het is echter wel vrij makkelijk te spotten in theater mode.
Ik heb een tijd geleden een aantal BO2 hackers op m'n YT kanaal gezet: YouTube: Kanaal van OinkDeluxe
gaat ie triple vsat.. double swarm EN triple vtol...
61-0 en klagen....
Ja kom op zeg! Is toch ook hard genaait als het potje al klaar is als ik me 3e swarm bijna klaar had staanaron225 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:06:
redsky... huilebalk..
61-0 en klagen....

My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
en zo hoort het, kan altijd beteraron225 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:06:
redsky... huilebalk..
61-0 en klagen....
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro
Aub daar in verder
(Nu staan er ook plaatjes van de wapens/perks)
[Multi] Call of Duty: Black Ops 2 - Deel 2
Nu kan dit topic gesloten worden.
Dit topic is gesloten.
Dit is een Call of Duty: Black Ops 2 topic, niet het grote "Vergelijk BO2 en BF3 met elkaar topic". Gaarne hier op letten. Een gezonde discussie is prima, maar daar blijft het ook bij.
Het is overigens niet de bedoeling dat dit een vragentopic wordt betreft wanneer de game binnenkomt etc.