Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
- Pykow
- Registratie: Augustus 2007
- Laatst online: 26-09 14:31
Angelo OTR
- Battlefield 3 Premium Edition
- Battlefield 3, End Game (Add-On)
- Battlefield 3: Aftermath (Code in a Box)
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Ea showcase
- Shooter
- Battlefield 3 Back To Karkand
- Battlefield 3 Close Quarters
- Battlefield 3
- Battlefield 3: Limited Edition
- Multiplayer
- Electronic Arts
- Dice
- Pc's
- Battlefield
/u/231654/crop649be83ed19f0_cropped.png?f=community)
laat hem lekker hoog zitten, met een jet is deze zo neer gehaald of met de AC-130 en MAA.
Misschien heb ik nog puur mazel gehad, maar in de vanilla maps was het meestal om de 3 potjes een baserape of airrape en in de AK maps heb ik wel last van baserape gehad (maar een slimme speler komt gewoon aan de andere kant) en nog pas 1x een lichte vorm van airrape gehad, hoewel hij toch na 10 minuten gestopt was.
ze moeten er voor zorgen dat de attack heli en jets geen spots zien, hierdoor blijven ze net zo sterk, maar zorgt erwel voor dat ze minder snel een airrape kunnen uitvoeren.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Verwijderd
Agressief vliegen zoals ik eerder altijd deed kan niet meer door de missende flares en de (Zo goed als) dode 'below radar'. (Alleen Below Radar zou al voldoende zijn atm, maar ik kan nergens heen als ik net m'n ECM gedumpt heb en ik opnieuw locked word.. Normaal liet ik mezelf snoeihard neerduiken tot zo'n 15 - 20M. Maar dat heeft ook totaal geen nut meer).
Hoog hangen betekend 2x gelocked kunnen worden, en met maar 1 set flares/ECM is dat geen goed idee!Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:02:
Altijd die discussies over voertuigen... ze zitten er nu éénmaal in, deal with it. Choppers zijn met de laatste patch zowieso al generfd: gunner kan niet meer flaren, below radar is door een glitch er ook al uitgehaald... Neen, het vereist heel wat skill om met het ding nog lang in de lucht te blijven. En ik weet waarover ik spreek... net zoals evilpin0 weiger ik hoog in de lucht te gaan hangen!
Een beetje pilot heeft dat na 1x uit de lucht geschoten te worden al door denk ik, toch vind ik vliegen nog steeds leuk, en als hij er staat pak ik hem dan ook! Ik vind alle AK mappen leuk behalve de sneeuw map eigenlijk, er zitten teveel snipers..
Ik kom eigenlijk zelden snipers tegen op de nieuwe maps, terwijl ze zich er uitstekend voor lenen.erikvandenberg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
[...]
Hoog hangen betekend 2x gelocked kunnen worden, en met maar 1 set flares/ECM is dat geen goed idee!![]()
Een beetje pilot heeft dat na 1x uit de lucht geschoten te worden al door denk ik, toch vind ik vliegen nog steeds leuk, en als hij er staat pak ik hem dan ook! Ik vind alle AK mappen leuk behalve de sneeuw map eigenlijk, er zitten teveel snipers..
Niet als je hoog genoeg en ver genoeg weg hangterikvandenberg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
[...]
Hoog hangen betekend 2x gelocked kunnen worden, en met maar 1 set flares/ECM is dat geen goed idee!![]()
Iedereen die decicated sniper speelt in AK raakt waarschijnlijk nog geen mamouth van 10 meter afstand met 16x scope. In AK lopen zonder anti tank/aa snap je het spel niet
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nouwja ik ben 1x een Sniper Only AK server gejoined, en dit was leuker dan je zou denken. Best weinig mensen die campen, omdat je na 1 schot al gezien word door iemand en je meteen weg moet wezen.evilpin0 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:14:
Iedereen die decicated sniper speelt in AK raakt waarschijnlijk nog geen mamouth van 10 meter afstand met 16x scope. In AK lopen zonder anti tank/aa snap je het spel niet
Daarnaast ga je als sniper over het algemeen op een plek zitten waar voertuigen slecht kunnen komen. Het liefst nog onder bomen zodat de AC-130 je slecht kan zien.
Tis trouwens Mammoth
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2012 09:20 ]
Eerste keer dat ik hem speelde dacht ik; dit gaat de minst leuke map worden. Maar na hem een aantal keren als infanterie gespeeld te hebben ben ik verkocht. Heerlijk tanks vanuit de bergen aan te vallen.
Had gisteren al een lofzang gespost, maar ik heb echt weer net zoveel plezier op de grond als ik in het begin van bf3 had. Heb zelf een soort bf2 gevoel...
Dan kom ik geen goede choppers tegen OF jij hebt wat meer moeite met choppers. Maar ik ben nog geen enkele piloot tegen gekomen die onverslaanbaar is. Wel is het vaak zo dat ik me enkel op de piloot moet richten en de rest van het spel (groundkills maken, mcom activeren) links moet laten liggen.D4NG3R schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:54:
Mwhah het komt van 2 kanten he? Een goede chopper piloot met gunner is nog steeds onverslaanbaar. Alleen goede jet piloten zijn nog steeds een gevaar (Lastig neer te halen als chopper of ze moeten recht op je af vliegen).
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
hmm, maybe heb ik dan ongeluk gehad die paar keer dat ik die map heb gespeeld. Ik speel het nog wel, wat soms is het wel leuk om ze simpel af te schieten in de chopper.D4NG3R schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:13:
[...]
Ik kom eigenlijk zelden snipers tegen op de nieuwe maps, terwijl ze zich er uitstekend voor lenen.
Ik heb zelf geen moeite om choppers neer te halen (Al heb ik vrijwel nooit Stingers/IGLA's bij me). Maar als ik er in vlieg weet ik wel hoe ik moet vliegen om zo lang mogelijk in leven te blijven (en toch een dozijn kills te maken). Het was niet zo letterlijk bedoelt, maar een attack heli is nog steeds een uitstekend voertuig om mee te vliegen.ChojinZ schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:31:
[...]
Dan kom ik geen goede choppers tegen OF jij hebt wat meer moeite met choppers. Maar ik ben nog geen enkele piloot tegen gekomen die onverslaanbaar is. Wel is het vaak zo dat ik me enkel op de piloot moet richten en de rest van het spel (groundkills maken, mcom activeren) links moet laten liggen.
---RAWE CEEK!!!---
Ow, maar dat ben ik zeker met je eens! Het is niet, zoals sommige beweren, ineens een waardeloos ding na de buf.D4NG3R schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:35:
[...]
Ik heb zelf geen moeite om choppers neer te halen (Al heb ik vrijwel nooit Stingers/IGLA's bij me). Maar als ik er in vlieg weet ik wel hoe ik moet vliegen om zo lang mogelijk in leven te blijven (en toch een dozijn kills te maken). Het was niet zo letterlijk bedoelt, maar een attack heli is nog steeds een uitstekend voertuig om mee te vliegen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Precies, zolang je na je flares/ECM gelijk in cover vliegt is er niks aan de hand, en niet te snel terug vliegen maar pas als je ECM weer geload is.ChojinZ schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:44:
[...]
Ow, maar dat ben ik zeker met je eens! Het is niet, zoals sommige beweren, ineens een waardeloos ding na de buf.
Bij ECM kan er vanaf het deployen 5 seconden lang niet op je gelocked worden. Vervolgens duurt het 6 seconden om de ECM weer te herladen (11 seconden minus die 5 seconden). Locken duurt echter ook nog anderhalve tot 2 seconden (stealth). Dus de vijand heeft slechts 4 seconden om te relocken en te schieten. En dan moet de missile na het relocken nog binnen die 2 - 2.5 seconden bij je heli zijn ook nog. (Is meestal ook wel het geval, maar je snapt m'n punt).
Met ECM heb je ook nog eens een 50/50 kans dat missiles die al onderweg zijn afweren. De ene keer hit het wel, de andere keer niet. (Behalve laser guided).
Bij Flares missen alle missiles binnen 5 seconden na het deployen (Behalve laser guided). Hierna heeft de vijand 6 seconden om te relocken en je te hitten. Kleine tip dus: Als je een heli of jet snel neer wilt hebben, schiet 1 missile af. En tel na flares mee.. 5 seconden later schiet je je 2e missile, en een seconde later knal je de andere -inmiddels reloaded- missile weg. Geheid dat ze disabled worden of er compleet geweest zijn.
Ik zie nog steeds te veel lui die beide missiles afvuren, waarna ik in een deuk lig als ik flares gebruik. Alleen op heel korte afstand (zeg wat 1 helikopterlengte) raad ik aan om in alle gevallen beide missiles af te vuren.
Voor de patch kon je dus virtueel onverslaanbaar worden als de gunner en piloot goed samenwerkte met ECM/Flares. Die 6 seconden hitwindow kon compleet gecanceled worden door meteen flares te gebruiken na de ECM.
Tegenwoordig moet je beter gebruik maken van (het jammergenoeg nogal stukke) below radar. Alles behalve stinger/igla en laser pointers kan niet op je locken als je onder de 25m vliegt. Het probleem zijn voornamelijk de stingers en iglas. In veel gevallen een 1 hit disable, waarna je te traag vliegt om nog goed op hoogte te komen of weg te kunnen komen.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2012 11:03 ]
... en dat weten de meeste chopper piloten nu dus.... gisteren werd mijn Mobile AA op Armored Shield gepeppered en lastig gevallen met TV Missiles door een chopper die niet meer dan een stip op de Horizon was... hangt gewoon boven zijn eigen base... wat daar leuk aan is??!?!?evilpin0 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:14:
[...]
Niet als je hoog genoeg en ver genoeg weg hangtDat is een beetje het probleem, tuurlijk jet voer, maar op Shield heb je bv geen jets.
Waarschijnlijk een reactie op het feit dat hij even daarvoor een paar keer door mijn AA missiles was neergehaald... ;-)
Weet niet goed wat het beste is op de AK mappen.. als Engi rondlopen met de RPG/SMAW of de IGLA/Stinger.... waar scoren we de meeste 'Vehicles Destroyed' mee???
Goed getimede Jav'sDirtySanchez schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:22:
Weet niet goed wat het beste is op de AK mappen.. als Engi rondlopen met de RPG/SMAW of de IGLA/Stinger.... waar scoren we de meeste 'Vehicles Destroyed' mee???
Snipers die spelen op AK hebben in 99/100 gevallen een SOFLAM bij zich (Levert veel punten op). Dus ik zie met regelmaat een heli waarop ik kan locken met m'n Jav
Verder het meeste met m'n RPG. Ik vind Stingers/IGLA's nog steeds te inefficiënt als ik in m'n eentje rondloop. Als ik samenwerk met iemand heb ik er veelal wel eentje bij me.
Edit: TV missiles zijn geweldig tegen vijandelijke heli's of om op het laatste moment in een rocket run van m'n piloot op een tank af te vuren (Geheid een kill). Maar ze van idioot lange afstanden schieten doe ik zelden. Geen bal aan (Behalve als je een heli opblaast terwijl het scherm alweer in sneeuw veranderd
Edit2: Wie is het trouwens met me eens dat het echt eens tijd word dat je als Amerikaan de RPG of IGLA mee moet kunnen nemen, en als Rus een SMAW of Stinger?
Ik vind zelf de RPG veel fijner als de SMAW door de Iron Sights.. Bij de SMAW heb je 1 gigantisch blok voor je neus

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2012 11:31 ]
Over die choppers, met Stingers/IGLA's jaag je de choppers zo weg, ze moeten namelijk in cover gaan als ze ECM of flares gebruiken. Je blijft last van ze hebben maar een stuk minder omdat ze op grotere afstand zitten.
Verwijderd
Ik overweeg om de komende dagen fire extinguisher te gebruiken ipv flares/ECM. Geraakt word je toch, met de fire extinguisher kan je wat health bijpompen, wegvliegen in cover, landen, repairen, en hoppa! Back in action.Tk55 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:39:
Ik heb in Armored Kill het gevoel alsof de hitboxes van mijn chopper echt mega groot zijn geworden, ik krijg elke keer een tank shell om mn oren. Meestal zie ik de tank schieten, zie ik de kogel langs mn chopper vliegen en als ie al achter me is ben ik opeens dood. Best wel vervelend.
Over die choppers, met Stingers/IGLA's jaag je de choppers zo weg, ze moeten namelijk in cover gaan als ze ECM of flares gebruiken. Je blijft last van ze hebben maar een stuk minder omdat ze op grotere afstand zitten.
Ik heb de beste actie als engi, legt infanterie op short en mid distance snel om en je hebt veel dekking tegen voertuigen waardoor je goed erachter kan komen. Heb al zoveel voertuigen gejat op deze manier, disablen en wachten tot je leeg tank icoontje ziet en dan vol in de aanval, mannetjes killen en overnemen.DirtySanchez schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:22:
[...]
Vind ik zelf de leukste manier van spelen, ene keer zit je een tank destroyer andere keer drop je achter vijandelijke linies via de gunship. Met een RPG heb je ook een verdediging tegen choppers en is artillerie de pineut als je ze tegenkomt.
@MacE501
Die extinguisher heeft een erg lange reload time en je bent de lul in elke air gevecht. Als je de extinguisher gebruikt en je wordt binnen 4-5 sec door 1 kogel geraakt ben je meteen weer disabled. Handig is een gunner die het heeft zodat je snel kan switchen.
Heb wel met extinguisher en de destroyer gespeeld, erg goed zolang er niet teveel javeliners rond lopen. Met reactive armor erbij kun je zelf 2-3 x extra geraakt worden voordat je dood bent. Beste in tank battles en je hoeft niet uit te stappen als je disabled bent, zit je onder 50% health en komt er een javelin aan ben je dood
[ Voor 26% gewijzigd door evilpin0 op 18-09-2012 11:51 ]
Geef dan ook een linkje!tobitronics schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:09:
die video van jackfrags only in BF3 is echt ziek vet, die moet gewoon winnen
Meh.... ik vind de beelden te snel achter elkaar gemonteerd....tobitronics schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:09:
die video van jackfrags only in BF3 is echt ziek vet, die moet gewoon winnen
Verwijderd
Vind ik niet, die van JackFrags lijkt gewoon bijna een trailer van dice zelf. Daar heb je ook heel snel de beelden achter elkaar aan, je moet er van houdenChojinZ schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:18:
[...]
Meh.... ik vind de beelden te snel achter elkaar gemonteerd....
Link van filmpje in HD:
http://youtu.be/EY0zmsEsBAM?hd=1
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Dyslectic history cynic
- Ea showcase
- Dice
- Battlefield 3
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Pc's
- Electronic Arts
- Battlefield
- Shooter
- Multiplayer
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Must win.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-09-2012 12:55 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
JACKFRAGZZ HEUJJDanielWW2 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:54:
Ben net even door de only in BF3 inzending gegaan. Alleen deze zijn naar mijn mening het bekijken waard omdat de rest of scripted is, lucky of gewoon jets die iedereen kansloos dood rapen...
Must win.![]()
[video]
[video]
[video]
Daar gaat het niet om, als iemand zegt dit moet je zien, geef dan gewoon een link. Nu vind ik het zo van Ey! moet je kijken, maar dan moet je wel eerst dit en dit doen. Elke randdebiel weet hoe je google moet gebruiken.BioHazard schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:33:
[...]
Google brengt je een heel eind..
[video]
maar goed, laten we maar weer ontopic gaan.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Eensch! Dat zijn de filmpjes waarbij ik meteen de drang krijg ook weer te gaan spelen!superwashandje schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:41:
okay, snel ff de inzendingen gescanned: ondanks dat ie frans is vind ik dat crazy copter winnen mag
Realistisch? Nee. Leuk? Ja!
---RAWE CEEK!!!---
haha echt he, sta je toch wel even te kijken als je daar fijn veilig in je gebouw denkt te zitten, wtf haxor heli in building!!?!?!NoFearCreations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:24:
Die crazy copter is gaaf, gewoon bij davamand peak ff naar binnen vliegen
Verwijderd
Ik vlieg met de Russian chopper vanuit de andere kant van de heuvel over de vrachtwagen tot bij de B vlag om mannetjes af te droppen...NoFearCreations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:24:
Die crazy copter is gaaf, gewoon bij davamand peak ff naar binnen vliegen
Met de Little Bird is het uiteraard makkelijker, die is iets wendbaarder.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 14:34 ]
En uiteraard zojuist weer eens geen geluid van tank destroyer-hits, noch een disable-wiewiewie, dus ineens ontplofte m'n mobile artillery.
[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 18-09-2012 14:36 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Op Damavand lukt dat regelmatig. Ik zuig absoluut in ALLE vehicles in BF3, maar dat lukt mij ook nog wel in de Tunnel b.v. (kills maken is dan nog wat anders)erikvandenberg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:31:
[...]
haha echt he, sta je toch wel even te kijken als je daar fijn veilig in je gebouw denkt te zitten, wtf haxor heli in building!!?!?!
Wél een typisch geval Haxor: Uit de gebouwen in Operation Métro neergeschoten worden door de scout heli.

Eigenlijk nadat iemand herhaaldelijk zo'n ding bleef spawnen, was het best een goede toevoeging aan de map, zeker voor TDM (het was alleen tijdens rush maar in dat zelfde Cafe gebied).
Naast in een (bijna) lege server oefenen, heeft iemand nog tips om wat beter om te gaan met voertuigen? Ik kan b.v. best een tijdje m'n Jet of Heli in de lucht houden, maar kills ermee maken kan ik echt voor geen meter. Zelfs met een Jet een scout heli neerhalen lukt me 8/10 keer niet, disables scoren gaat wel, maar ik echt een kill eigenlijk nooit... Dito als ik eindelijk wel eens een heli raak met een tank of bmp.
Dat mag van mij wel eens aangepast worden. Ik heb wel eens vaker dat ik door een lagspike op mijn scherm de TV missile nog bestuur, maar dat ik volgens de server alweer fijn in m'n stoel in de heli zit. Druk je op E en vlieg je opeens door de luchtCodeCaster schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:33:
Net 28/0 als chopper-gunner, druk ik na een gemiste TV-missile net te laat op E.

Kan dat niet blocked worden voor 0.25 seconde oid nadat je uit de TV missile gaat
Khad het meer in de echte gebouwen waar hij naar binnen vloog, daar ga je meestal voor cover heen en hij komt je gewoon achterna, de tunnel in damavand kan een beetje piloot wel aan.djunicron schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:41:
[...]
Op Damavand lukt dat regelmatig. Ik zuig absoluut in ALLE vehicles in BF3, maar dat lukt mij ook nog wel in de Tunnel b.v. (kills maken is dan nog wat anders)
Wél een typisch geval Haxor: Uit de gebouwen in Operation Métro neergeschoten worden door de scout heli.![]()
Eigenlijk nadat iemand herhaaldelijk zo'n ding bleef spawnen, was het best een goede toevoeging aan de map, zeker voor TDM (het was alleen tijdens rush maar in dat zelfde Cafe gebied).
Naast in een (bijna) lege server oefenen, heeft iemand nog tips om wat beter om te gaan met voertuigen? Ik kan b.v. best een tijdje m'n Jet of Heli in de lucht houden, maar kills ermee maken kan ik echt voor geen meter. Zelfs met een Jet een scout heli neerhalen lukt me 8/10 keer niet, disables scoren gaat wel, maar ik echt een kill eigenlijk nooit... Dito als ik eindelijk wel eens een heli raak met een tank of bmp.
Maar het geeft me zeker nieuwe trol mogelijkheden!
Het is beter om een video te maken, die kunnen we dan beoordelen voor je.djunicron schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:41:
[...]
Op Damavand lukt dat regelmatig. Ik zuig absoluut in ALLE vehicles in BF3, maar dat lukt mij ook nog wel in de Tunnel b.v. (kills maken is dan nog wat anders)
Wél een typisch geval Haxor: Uit de gebouwen in Operation Métro neergeschoten worden door de scout heli.![]()
EDIT: sorry voor dubbele post, had niet door dat ikzelf de laatste was!
[ Voor 3% gewijzigd door Facenoise op 18-09-2012 14:51 ]
Google zegt dat het een backdoor trojan is, maar nod en mbam kunnen beide niks vinden.
Iemand zoiets als is gehad?
---RAWE CEEK!!!---
Error Message: Runtime Error 216NoFearCreations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:16:
Heb sinds een verse Windows install last van een Runtime error 216 at 00403A2A, tijdens het spelen van BF3.
Google zegt dat het een backdoor trojan is, maar nod en mbam kunnen beide niks vinden.
Iemand zoiets als is gehad?
Probeer het eens met Security essentials?
[ Voor 4% gewijzigd door Facenoise op 18-09-2012 15:24 ]
Verwijderd
welke joystick kan je goed gebruiken voor BF 3??
ik heb al deze Saitek X52 Hotas Flight Control System gekocht maar kreeg hem niet aan de gang in de game en ander probleem was dat de software om te programeren bijna het zelfde was als die van mijn muis en zo dus veel problemen met beide kreeg en sowieso de joystick niet aan de praat kreeg in BF 3
nu heb ik Logitech Extreme 3D Pro op het oog maar zie in de info ook niet dat die voor BF3 geschikt is vandaar mijn vraag wat jullie gebruiken in de game om te kunnen vliegen.
ik wil niet weer een mis koop hebben dat word me te kostbaar.
Ik heb meerdere mensen gehoord over de saitek cyborg. kwa instellen weet ik het niet, ik gebruik er zelf namelijk geen. Misschien kan iemand je daar beter mee helpen, misschien doe je wel wat fout?Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
Vraagje :
ik heb al deze Saitek X52 Hotas Flight Control System gekocht maar kreeg hem niet aan de gang in de game en ander probleem was dat de software om te programeren bijna het zelfde was als die van mijn muis en zo dus veel problemen met beide kreeg en sowieso de joystick niet aan de praat kreeg in BF 3.
nu heb ik Logitech Extreme 3D Pro op het oog maar zie in de info ook niet dat die voor BF3 geschikt is vandaar mijn vraag wat jullie gebruiken in de game om te kunnen vliegen.
ik wil niet weer een mis koop hebben dat word me te kostbaar.![]()
De software heeft ook vaak ''test functies'' ingebouwd. Weet je zeker dat hij werkt en dat windows hem goed herkent?
[ Voor 14% gewijzigd door Facenoise op 18-09-2012 16:31 ]
Verwijderd
ik heb geloof die van 115 euro .
het probleem dat wat ik al zei dat die joystick en muis conflict met elkaar hebben en ik krijg met geen mogelijk die joystick aan de praat in BF 3.
ben er meer dan 1 week mee bezig geweest en op een paar knoppen na krijg ik hem niet zo ver dat ik ermee kan vliegen of wat dan ook.
het is al een ouder model en op de forums geven ze ook aan dat Saitec Niet echt de best doen om de mensen te helpen met nieuwe software voor bv BF3.
mijn muis heeft bijna het zelfde programeer menu
http://www.cyborggaming.com/prod/rat7.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 16:47 ]
Neem de tijd en moeite om even een paar pagina's terug te gaan en alle postings van de laatste tijd door te lezen. Daar staat mijn tutorial en tadaaaaaaaa.... Welke joystick gebruik ik? Juist! De Logitech Extreme 3D Pro. Ik heb op voldoende sites gezien dat die gewoon geschikt is voor BF3 en die dus ook aangeschaft. Kost je rond de 30 euro. Rondneuzen op fora leert je dat de helft met muis en tobo vliegt en de andere helft met joystick en ja, velen ook met de Extreme 3D Pro joystick. Alles ligt aan je eigen voorkeur en voor 30 euro doe je geen miskoop, dat kan ik je garanderen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:24:
Vraagje :
ik heb al deze Saitek X52 Hotas Flight Control System gekocht maar kreeg hem niet aan de gang in de game en ander probleem was dat de software om te programeren bijna het zelfde was als die van mijn muis en zo dus veel problemen met beide kreeg en sowieso de joystick niet aan de praat kreeg in BF 3.
ik wil niet weer een mis koop hebben dat word me te kostbaar.![]()
Ik weet echter wel dat je voor jezelf na een uur gaat denken: "fuck, toch een miskoop want ik raak geen drol..." Dat klopt, want tel er maar rustig nog 30 uur bij op voor je het redelijk kunt. Daarna wordt het pas echt fun
Succes met kiezen!
Verwijderd
kan je dan mij even die link geven ??
ik heb al rond gekeken maar zag zo 1 2 3 het niet terug
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 17:07 ]
Verwijderd
Maar als je dertig uur gaat moeten oefenen voor je het écht kunt kun je ook gewoon mijn veel oudere guide gebruiken, en leren vliegen met WSAD en de muis... het enige dat je moet doen is de standaard controls omdraaien: in plaats van yaw-en met de A en D doe je roll-en met de A en D en je bent in een half uurtje minimaal vaardig genoeg om het ding in de lucht te krijgen, aan de grond te zetten, er een doel mee te beschieten (met kans op raken!) en ondersteboven volgas onder een brug door te vliegen om heat seekers af te schudden.l0n3w012ph schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:02:
[...]
Ik weet echter wel dat je voor jezelf na een uur gaat denken: "fuck, toch een miskoop want ik raak geen drol..." Dat klopt, want tel er maar rustig nog 30 uur bij op voor je het redelijk kunt. Daarna wordt het pas echt fun
OK, dat van die brug kan een heel uur duren. Maar dan heb je er nog 29 over om te leren hoe je superstrakke schroefloopings maakt, hoe je met een gun-salvo in één pass een attack-heli brandend ter aarde doet storten, hoe je je rockets op die tank krijgt, hoe je mindere piloten vóór je krijgt, ook als ze achter je hangen, en hoe je door handig gebruik van hoogte dogfights op kunt breken om een respectabele nieuwe pass te maken op je tegenstander, die je nog aan het zoeken is. WWant als je ergens dertig uur op oefent, dan is het nogal wiedes dat je er beter van wordt.
Holy fuck hey... hoezo moeilijk doenVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:43:
http://www.conrad.nl/ce/n...I_O-cisv7ICFVF0fAodBSsAhg
ik heb geloof die van 115 euro .
het probleem dat wat ik al zei dat die joystick en muis conflict met elkaar hebben en ik krijg met geen mogelijk die joystick aan de praat in BF 3.
ben er meer dan 1 week mee bezig geweest en op een paar knoppen na krijg ik hem niet zo ver dat ik ermee kan vliegen of wat dan ook.
het is al een ouder model en op de forums geven ze ook aan dat Saitec Niet echt de best doen om de mensen te helpen met nieuwe software voor bv BF3.
mijn muis heeft bijna het zelfde programeer menu
http://www.cyborggaming.com/prod/rat7.htm

Laat die software lekker zitten en stel alles goed in door de knoppen in het spel te binden !! Hoe moeilijk kan zoiets simpels zijn
Ik heb allerlei soorten input meuk van Razer/Logitech/Thrustmaster en heb NOG NOOIT de software ervan op de manier die jij beschrijft gebruikt en toch werkt alles zoals het hoort
Sowieso heb je een veeel te dure joystick gekocht voor een veeeel te simpel spelletje... dat ding is meer voor Microsoft Flight Simulator en dergelijke.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Geen idee, dat is al een half jaar terug maar Googlen op "BF3 jets mouse or joystick" levert je genoeg hits op.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:05:
l0n3w012ph
kan je dan mij even die link geven ??
ik heb al rond gekeken maar zag zo 1 2 3 het niet terug
@Knettergek: inderdaad, je kunt na een uur zo'n ding wel in de lucht krijgen en wat rolls en loopings doen en een hit krijgen maar als je een beetje een redelijke piloot in de game hebt, gaat voor de meesten de lol er snel af. Ach, gewoon oefenen
Sorry maar hier moet ik toch even wat van zeggen.nero355 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:12:
[...]
Holy fuck hey... hoezo moeilijk doen
Laat die software lekker zitten en stel alles goed in door de knoppen in het spel te binden !! Hoe moeilijk kan zoiets simpels zijn
Ik heb allerlei soorten input meuk van Razer/Logitech/Thrustmaster en heb NOG NOOIT de software ervan op de manier die jij beschrijft gebruikt en toch werkt alles zoals het hoort
Sowieso heb je een veeel te dure joystick gekocht voor een veeeel te simpel spelletje... dat ding is meer voor Microsoft Flight Simulator en dergelijke.
Ik heb ook die 3D Pro en je kan de knoppen wel binden, maar sommige functies werken gewoon niet of dubbel.
Ik heb continu het probleem dat als ik 1 bepaalde toets indruk, hij 2 functies tegelijk uitvoert (TAB en de functie die hij zou moeten doen bijvoorbeeld). Dit heb ik overigens ook nog niet eerder meegemaakt bij joysticks, dus erg vreemd.
Verwijderd
Klopt, mensen beginnen vaak zo maar eerst wat te roepen, het kan gewoon goed zijn dat bepaalde sticks niet of nauwlijks werken in bf3. Het is aan te raden om altijd eerst uit te zoeken of iets ook werkt in een bepaalde game.Jesh schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:26:
[...]
Sorry maar hier moet ik toch even wat van zeggen.
Ik heb ook die 3D Pro en je kan de knoppen wel binden, maar sommige functies werken gewoon niet of dubbel.
Ik heb continu het probleem dat als ik 1 bepaalde toets indruk, hij 2 functies tegelijk uitvoert (TAB en de functie die hij zou moeten doen bijvoorbeeld). Dit heb ik overigens ook nog niet eerder meegemaakt bij joysticks, dus erg vreemd.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 17:28 ]
TABJesh schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:26:
Sorry maar hier moet ik toch even wat van zeggen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee, ik gebruik helemaal geen profiles. Alle binds gecleared in BF en opnieuw geconfigureerd, en hij doet het wel alleen dat probleem van de dubbele functies blijft op de een of andere manier aanwezig.nero355 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:30:
[...]
TABDus je zit met de Logitech Profiles te werken ?! Dat moet je dus niet doen...
"Het kan (...)" Het kan? Je weet het dus niet en roept dus zelf ook zo maar wat. Nero355 geeft tenminste aan dat hij al heel wat geprobeerd heeft aan "input meuk". Leuke term trouwensVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:28:
[...]
Klopt, mensen beginnen vaak zo maar eerst wat te roepen, het kan gewoon goed zijn dat bepaalde sticks niet of nauwlijks werken in bf3. Het is aan te raden om altijd eerst uit te zoeken of iets ook werkt in een bepaalde game.
Het kan dus ook zo zijn dat iets wel werkt en dat is bij mij (gelukkig als ik dit zo mag geloven) het geval. Mocht een bepaalde knop niet werken dan bind je hem toch gewoon aan een andere.
@Jesh: de fout ligt zeer waarschijnlijk bij jezelf. Ik ken je probleem en moest ook ff zoeken maar aangezien je een tabblad hebt in de BF3 settings editor voor jet, heli etc EN een tabblad voor Common zit hem vaak daar de fout. Alle tabbladen hebben aparte settings voor muis, tobo en joystick. Ik geef je op een briefje dat je ee knop dubbel gebind hebt, dus bv de Q op tobo hebt staan terwijl hij ook op de joystick staat.
Met die joystick is echt niks mis, anders gebruikten die ace pilots hem ook niet. Maar je moet wel ff je settings na lopen.
Heb ik al allemaal nagekeken en geen dubbele binds, maar leuk geprobeerd.l0n3w012ph schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:35:
[...]
"Het kan (...)" Het kan? Je weet het dus niet en roept dus zelf ook zo maar wat. Nero355 geeft tenminste aan dat hij al heel wat geprobeerd heeft aan "input meuk". Leuke term trouwens
Het kan dus ook zo zijn dat iets wel werkt en dat is bij mij (gelukkig als ik dit zo mag geloven) het geval. Mocht een bepaalde knop niet werken dan bind je hem toch gewoon aan een andere.
@Jesh: de fout ligt zeer waarschijnlijk bij jezelf. Ik ken je probleem en moest ook ff zoeken maar aangezien je een tabblad hebt in de BF3 settings editor voor jet, heli etc EN een tabblad voor Common zit hem vaak daar de fout. Alle tabbladen hebben aparte settings voor muis, tobo en joystick. Ik geef je op een briefje dat je ee knop dubbel gebind hebt, dus bv de Q op tobo hebt staan terwijl hij ook op de joystick staat.
Met die joystick is echt niks mis, anders gebruikten die ace pilots hem ook niet. Maar je moet wel ff je settings na lopen.
[edit]Overigens zou ik als joystick de goedkopere logitechs afraden. Die dingen werken leuk voor een tijdje maar die pot meters geven na een tijdje gegarandeerd de geest (ik ben al aan mijn derde toe sinds BF3 launch). Ik zou, en ga tzt, voor een HALL joystick. Een die dus niet met pot meters werkt maar contactloze magneten (Trustmaster T-6500 uit mijn hoofd), die is ook nog behoorlijk goedkoop maar zou een stuk preciezer moeten zijn en belangrijker, een stuk langer mee gaan.
[edit2] @l0n3w012ph: Net ff je tutorial gekeken, je zou nog wel aardig wat tips toe kunnen voegen:
Gunships: Altijd van onder af pakken, dat ding heeft twee turrets bovenop en zodra meer mensen door hebben dat je dus ook naar AA kan switchen ben je kansloos als je hem van boven af probeert te pakken.
Helis: Bij voorkeur van bovenaf pakken zodat ze A: je niet zo snel zien aankomen, B: de gunner (en pilot) geen kans heeft je te locken/neer te schieten C: je meer kans hebt om de pilot/gunner dood te schieten (altijd leuk om een pilot neer te knallen en de gunner hulpeloos naar beneden ziet dwarrelen en meestal te laat door heeft dat zijn pilot er niet meer is. Ook draai je als je heli's aanvalt veel te korte loopings waardoor je te weinig tijd hebt om hem in één run te disablen/destroyen. Ik vind ook je aim niet al te best, een heli moet je op zijn minst in één run disabled hebben en een beetje ace pilot destroyed een heli in één run (Rocket pods op het laatst gebruiken werkt ook zeer goed aangezien die een damage buff hebben gekregen vs heli's/jets)
Stinger/IGLA/Javs: Weet je zeker dat ze vanaf een afstand worden afgeschoten: even wachten met flares droppen, dan heb je minder kans dat je een tweede van dezelfde of een buddy op je afgeschoten krijgt en heb je tijd om out of range te vliegen. Weet je zeker dat ze van zeer dichtbij op je afgevuurd worden (vaak jets met heat seekers die recht op je af komen) flares droppen vlak voordat je de "beeps" hoort anders slaan ze alsnog in.
Below Radar/terrein: Below radar gebruiken voor air-to-air missiles (weer voornamelijk jets, heli's kan je makkelijker ontwijken door direct omhoog te klimmen en boven de heli te blijven. Terrein en/of gebouwen (zeker op Alborz mountain bijv.) kan je ook goed gebruiken om eventuele stingers/javs te ontwijken als je flares nog aan het reloaden zijn, laag blijven dus en achter een bergje duiken. Tevens below radar gebruiken om van de enemy air radar te 'verdwijnen' als je denkt (of geen zin hebt) om eeuwig rondjes te draaien met een gelijkwaardige piloot. Werkt vaak goed, maar vergt wat oefening om ervoor te zorgen dat ie niet weet waar je naar toe gevlucht bent.
[ Voor 81% gewijzigd door Jay-P op 18-09-2012 18:09 ]
Verwijderd
Dat geldt niet als ze uit stinger en SOFLAM range zweven terwijl de gunner wel alles kan spotten en bombarderen, met veel kills tot gevolg.erikvandenberg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:08:
[...]
Android developer & dürüm-liefhebber
Heb ik dus ook altijd, had vandaag op alborz eerst dat ik met de MAA iedereen uit de lucht knalde incl. Ac130, potje daarna had ik aan het begin van het potje gelijk 5x bad luck achter elkaar, gewoon random tankontploffingen en doodgaan ed.Mavamaarten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:52:
Gisteren heb ik mij rot geamuseerd, vandaag haat het spel mij weer. Random ontploffen van je quad, enemies die je doodschieten met 1% leven resterend (echt de hele fucking tijd), echt waar, volgens mij doen ze het ervoor
Doe mij die guide of link eensVerwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:08:
[...]
Maar als je dertig uur gaat moeten oefenen voor je het écht kunt kun je ook gewoon mijn veel oudere guide gebruiken, en leren vliegen met WSAD en de muis... het enige dat je moet doen is de standaard controls omdraaien: in plaats van yaw-en met de A en D doe je roll-en met de A en D en je bent in een half uurtje minimaal vaardig genoeg om het ding in de lucht te krijgen, aan de grond te zetten, er een doel mee te beschieten (met kans op raken!) en ondersteboven volgas onder een brug door te vliegen om heat seekers af te schudden.
OK, dat van die brug kan een heel uur duren. Maar dan heb je er nog 29 over om te leren hoe je superstrakke schroefloopings maakt, hoe je met een gun-salvo in één pass een attack-heli brandend ter aarde doet storten, hoe je je rockets op die tank krijgt, hoe je mindere piloten vóór je krijgt, ook als ze achter je hangen, en hoe je door handig gebruik van hoogte dogfights op kunt breken om een respectabele nieuwe pass te maken op je tegenstander, die je nog aan het zoeken is. WWant als je ergens dertig uur op oefent, dan is het nogal wiedes dat je er beter van wordt.
Xbox Live Knalle Arie
Bij mij ook Alborztobitronics schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:55:
[...]
Heb ik dus ook altijd, had vandaag op alborz eerst dat ik met de MAA iedereen uit de lucht knalde incl. Ac130, potje daarna had ik aan het begin van het potje gelijk 5x bad luck achter elkaar, gewoon random tankontploffingen en doodgaan ed.
Die map is super mooi, maar ook bugged as hell. Ga je subtiel liggen in de sneeuw, elke keer als je schiet schiet je in de berg ipv waar je wil schieten, je moet dus crouch gaan ipv prone
Ook leuk dat je half van de berg kan vallen en dan een halve kilometer moet lopen, en vehicles ontploffen super vaak spontaan op die map
- Tsurany
- Registratie: Juni 2006
- Niet online
⭐⭐⭐⭐⭐
- Dice
- Shooter
- Battlefield 3
- Electronic Arts
- Multiplayer
- Battlefield
- Ea showcase
- Battlefield 3 Premium
- Pc's
- Games
- Pc-game
:strip_icc():strip_exif()/u/180748/avatar%2520nieuw%252060x60.jpg?f=community)
Kan erger, hier is zojuist tijdens een potje Conquest mijn voeding ontploft. Net nog wat minder leuk zeg maarMavamaarten schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:52:
Random ontploffen van je quad
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
bad luckTsurany schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:49:
[...]
Kan erger, hier is zojuist tijdens een potje Conquest mijn voeding ontploft. Net nog wat minder leuk zeg maar
- Tsurany
- Registratie: Juni 2006
- Niet online
⭐⭐⭐⭐⭐
- Dice
- Shooter
- Battlefield 3
- Electronic Arts
- Multiplayer
- Battlefield
- Ea showcase
- Battlefield 3 Premium
- Pc's
- Games
- Pc-game
:strip_icc():strip_exif()/u/180748/avatar%2520nieuw%252060x60.jpg?f=community)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Maar wat is AK vet zeg! Zo had BF3 meteen al moeten zijn. Lekker crossen met voertuigen en c4 neergooien op tanks die door een ravijn rijden
Het is in ieder geval een hele verademing boven het vorige map pack. Dat past totaal niet bij BF. Hopelijk zijn de komende uitbreidingen ook van dit niveau (qua opmaak, grootte eb voertuigen, exclusief bugjes)cheeseruler schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:23:
Vandaag heb ik Armored Kill gespeeld. Heb de hele Premium package maar gekocht (38 euro) zodat ik alle uitbreidingen meteen heb. Was en ben nog altijd tegen dat hele Premium, maar je krijgt dan zo wel op de goedkoopste manier alle uitbreidingen.
Maar wat is AK vet zeg! Zo had BF3 meteen al moeten zijn. Lekker crossen met voertuigen en c4 neergooien op tanks die door een ravijn rijden
Even in darkest of time, there will always be light.
Iedereen was er over aan het klagen, zelf onze eigen teamgenoten. Begonnen met ze ruit vol met c4 te plakken, daarna met een jeep er tegen aan rijden als hij op steeg, en uiteindelijk maar gewoon permanent chopper destroyen met RPG. Potje werd er heerlijk balanced door.
---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Is maar afhankelijk wat je onder Battlefield verstaat. Als je naar het reële Battlefield van dit moment in de wereld kijkt dan vinden de belangrijkste gevechten plaats in gebouwen. Als je naar het spel kijkt lijkt het inderdaad meer op BF2, maar niet voor iedereen is dat de benchmark.Skydream schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:30:
[...]
Het is in ieder geval een hele verademing boven het vorige map pack. Dat past totaal niet bij BF. Hopelijk zijn de komende uitbreidingen ook van dit niveau (qua opmaak, grootte eb voertuigen, exclusief bugjes).
Overigens vermaak ik me nog prima met CQ, meer dan met AK.
1. Krijgt een premium speler betere guns, dan wie alleen bf3 heeft?
2. wtf waarom begin je met zulke butt guns....
Ik kan maar af en toe spelen en heb alleen bf3.
Als ik een goeie gun af pak dan leg ik ze bij hoopjes om.
Maar net als net een potje in het metro station, waren alle vlaggen van ons plat ivm ongelijke teams maar
ik kwam er niet doorheen ivm mager schiet gerei, terwijl een andere je met 2 kogels plat legt.
Ik pak de gun af en bammm ze gaan er weer aan.
Vind dat erggg tegenvallen aan de game.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dyslectic history cynic
- Ea showcase
- Dice
- Battlefield 3
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Pc's
- Electronic Arts
- Battlefield
- Shooter
- Multiplayer
Niet echt nee, de enige noemenswaardige wapens zijn de AUG, G53, en de L86A2. De rest is niet echt geweldig te noemen.r.marijnissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:10:
Even wat vraagjes.
De M16A3 is alleen maar zo ongeveer het beste wapen van de assault class. Deze titel word gedeeld met de M416, toevallig het eerste wapen dat je unlocked voor assault. Bij de engineers is de M4A1 nog steeds de beste Carbine en daar begin je ook meteen mee bij de US side. Alleen zijn de AK-74M en de AKS-74u wel wat minder. Voor de engi's is het eerste fatsoenlijke wapen voor beide zijdes de G36C en dan ben je al zo ongeveer klaar met engi uitspelen. Support begin je met de M27IAR en de RPK-74M. Aangezien de rest redelijk bagger is zit je met die twee wel goed en heb je wederom de beste wapens uit die class meteen al.2. wtf waarom begin je met zulke butt guns....
Over Recon kan ik kort zijn:
Get off the hill camper.
Lijkt me meer een gevalletje van wie je tegenkomt. Ik heb geen probleem om de meeste mensen met M16A3's te killen met de AK-74M terwijl die toch een stuk slechter is. Als je nauwelijks speelt dan word je gewoon gesloopt door iedereen die regelmatig speelt, het wapen maakt dan niks uit.Ik kan maar af en toe spelen en heb alleen bf3.
Maar net als net een potje in het metro station, waren alle vlaggen van ons plat ivm ongelijke teams maar
ik kwam er niet doorheen ivm mager schiet gerei, terwijl een andere je met 2 kogels plat legt.
Ja, dat is wat minder. Weet je al of die voeding ook je halve PC heeft opblazen of doet alles het nog behalve de voeding? Verder is het misschien een troost maar je voeding is wel opgeblazen door BF3 AK. Ik denk dat menig PC het al begeven zal hebben door BF3 en een voeding die sterft tijdens AK CQ is geen schaamte aan verbonden.Tsurany schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 19:49:
[...]
Kan erger, hier is zojuist tijdens een potje Conquest mijn voeding ontploft. Net nog wat minder leuk zeg maar
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Om premium te verkopen her.marijnissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:10:
Even wat vraagjes.
Zijn de eerste 2 uitbreidingen aanraders? CQ spreekt mij wel aan vanwege MW3.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
CQ is een slechte versie van CoD. Slapper mapdesign (te groot voor 3 vlaggen en 3 vlaggen is te weinig voor meer dan 12 spelers), slechter spawnsysteem en de wapens in BF3 gedragen zich op korte afstanden hetzelfde als in CoD: dodelijk met weinig recoil dus redelijk saai.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:31:
Zijn de eerste 2 uitbreidingen aanraders? CQ spreekt mij wel aan vanwege MW3.
AK is een beetje zoals BF bedoeld is: grote mappen met vehicle warfare.
[ Voor 9% gewijzigd door Gundogan op 18-09-2012 23:39 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
De map design is prima , alleen niet goed voor de meeste game modes. Als je er team deathmatch op zou kunnen doen of capture the flag zouden ze prima geweest zijn.Gundogan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:38:
[...]
CQ is een slechte versie van CoD. Slapper mapdesign (te groot voor 3 vlaggen en 3 vlaggen is te weinig voor meer dan 12 spelers), slechter spawnsysteem en de wapens in BF3 gedragen zich op korte afstanden hetzelfde als in CoD: dodelijk met weinig recoil dus redelijk saai.
Helemaal eens met je opmerkingen. Ik maak inderdaad te korte draaien bij een chopper, dat komt door mijn ongeduld en mijn drang steeds kortere en snellere draaien te willen makenJay-P schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:50:
Alle binds op alle tabs (common, jet, foot, etc. etc.) voor joysticks clearen en opnieuw binden wil ook nog wel eens helpen. Voor de rest, zoals ik het doe, is in de logitech profiler je keyboard binds op de joystick knoppen binden. Dus de trigger op de joystick bind ik aan de spatie, een andere knop bovenop bind ik aan f (switch weapon) etc. etc. Werkt bijna foutloos, ik zeg bijna want ik heb nog wel is dat die binds er plots ingame, terwijl ik aan het vliegen ben, ermee kappen. Even alt-tabben uit en weer in het spel lost dat probleem op.
[edit]Overigens zou ik als joystick de goedkopere logitechs afraden. Die dingen werken leuk voor een tijdje maar die pot meters geven na een tijdje gegarandeerd de geest (ik ben al aan mijn derde toe sinds BF3 launch). Ik zou, en ga tzt, voor een HALL joystick. Een die dus niet met pot meters werkt maar contactloze magneten (Trustmaster T-6500 uit mijn hoofd), die is ook nog behoorlijk goedkoop maar zou een stuk preciezer moeten zijn en belangrijker, een stuk langer mee gaan.
[edit2] @l0n3w012ph: Net ff je tutorial gekeken, je zou nog wel aardig wat tips toe kunnen voegen:
Gunships: Altijd van onder af pakken, dat ding heeft twee turrets bovenop en zodra meer mensen door hebben dat je dus ook naar AA kan switchen ben je kansloos als je hem van boven af probeert te pakken.
Helis: Bij voorkeur van bovenaf pakken zodat ze A: je niet zo snel zien aankomen, B: de gunner (en pilot) geen kans heeft je te locken/neer te schieten C: je meer kans hebt om de pilot/gunner dood te schieten (altijd leuk om een pilot neer te knallen en de gunner hulpeloos naar beneden ziet dwarrelen en meestal te laat door heeft dat zijn pilot er niet meer is. Ook draai je als je heli's aanvalt veel te korte loopings waardoor je te weinig tijd hebt om hem in één run te disablen/destroyen. Ik vind ook je aim niet al te best, een heli moet je op zijn minst in één run disabled hebben en een beetje ace pilot destroyed een heli in één run (Rocket pods op het laatst gebruiken werkt ook zeer goed aangezien die een damage buff hebben gekregen vs heli's/jets)
Stinger/IGLA/Javs: Weet je zeker dat ze vanaf een afstand worden afgeschoten: even wachten met flares droppen, dan heb je minder kans dat je een tweede van dezelfde of een buddy op je afgeschoten krijgt en heb je tijd om out of range te vliegen. Weet je zeker dat ze van zeer dichtbij op je afgevuurd worden (vaak jets met heat seekers die recht op je af komen) flares droppen vlak voordat je de "beeps" hoort anders slaan ze alsnog in.
Below Radar/terrein: Below radar gebruiken voor air-to-air missiles (weer voornamelijk jets, heli's kan je makkelijker ontwijken door direct omhoog te klimmen en boven de heli te blijven. Terrein en/of gebouwen (zeker op Alborz mountain bijv.) kan je ook goed gebruiken om eventuele stingers/javs te ontwijken als je flares nog aan het reloaden zijn, laag blijven dus en achter een bergje duiken. Tevens below radar gebruiken om van de enemy air radar te 'verdwijnen' als je denkt (of geen zin hebt) om eeuwig rondjes te draaien met een gelijkwaardige piloot. Werkt vaak goed, maar vergt wat oefening om ervoor te zorgen dat ie niet weet waar je naar toe gevlucht bent.
Gunships val ik aan zoals het me uitkomt. Heb ook niet vaak last van gunners als ik ze van bovenaf aanval, maar ik zal je tip meenemen. Flares kwamen niet voor in deze volgens mij maar ik drop inderdaad mijn flares voordat de lange beep komt als er een jet recht op me af komt vliegen met die dingen.
Below radar gebruik ik niet. Flares zijn meestal voldoende en als er een chopper pilot zo slim is om de heatseekers een voor een af te schieten in plaats van twee tegelijk, is de eerste een drop naar 45 of 50% en voor de tweede bij me is heb ik met de afterburner erop al genoeg afstand afgelegd dat er weer een set flares deployed is.
Ik weet dat choppers het beste van bovenaf aangevallen kunnen worden maar in de hitte van het spel ben ik meestal zo fanatiek dat ik alles aanval wat op mijn weg komt, en ook meteen!
Zat gisteren trouwens eens weer naar een YT film te kijken van een paar van die ace pilots en die doen inderdaad de dogfights vlak bij de grond om uit de radar te blijven.ntoch ook maar eens aan denken dan.
TNx voor de tips Jay-P
[ Voor 10% gewijzigd door l0n3w012ph op 19-09-2012 08:20 ]
Players gonna play, haters gonna hate...NoFearCreations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:31:
Net heerlijk aan het trollen geweest. Onze chopper piloot was overduidelijk erg goed, had ook 50-1 ofzo.
Iedereen was er over aan het klagen, zelf onze eigen teamgenoten. Begonnen met ze ruit vol met c4 te plakken, daarna met een jeep er tegen aan rijden als hij op steeg, en uiteindelijk maar gewoon permanent chopper destroyen met RPG. Potje werd er heerlijk balanced door.

Verwijderd
a) Er zijn geen premium wapens, alleen wapens die je kreeg bij de eerste 2 uitbreidingen (B2K en CQ)r.marijnissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:10:
Even wat vraagjes.
Ik kan maar af en toe spelen en heb alleen bf3.
b) Er zijn geen OP of heel sterke nieuwe wapens t.o.v. de 'standaard' wapens. Natuurlijk kan er een wapen bij zitten wat je erg lekker ligt, maar qua stats is absoluut niets OP. De M16A3 is nog steeds heer en meester in BF3 gevolgd door de M416 voor de assault.
http://symthic.com/charts.php
Zie hier alle stats.
Kijk anders eens wat (wapen) tutorials op youtube, leer de wapens die je wel hebt optimaal te gebruiken (gebruik hun sterke kanten, vermijd vuurgevechten waar je een nadeel hebt). Pas ook je attackments aan op het wapen.
Bovendien, het is vrijwel nooit het geval dat je ergens niet door breekt omdat je niet over de juiste wapens beschikt. Zeker op een map als metro in conquest (32p that is, 64 hoeven we het niet over te hebben), moet je met je team super tactisch en slim spelen (coördinatie helpt enorm!) om een vlag te veroveren. Dwing de tegenstand om fouten te maken/te overmoedig te worden.
Zoals DanielWW2 al zei, je zal toch echt uren moeten maken om ervaren spelers te kloppen, ongeacht welk wapen ze mee spelen.
Spreek voor jezelf aub. Als je CQ niet leuk vindt ala, maar dat doet niets af aan het mapdesign of de actie die daar plaats vind.Gundogan schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:38:
[...]
CQ is een slechte versie van CoD. Slapper mapdesign (te groot voor 3 vlaggen en 3 vlaggen is te weinig voor meer dan 12 spelers), slechter spawnsysteem en de wapens in BF3 gedragen zich op korte afstanden hetzelfde als in CoD: dodelijk met weinig recoil dus redelijk saai.
Het is een heel andere kant van het spel, heel erg close in your face actie. Het vereist behoorlijk wat gunskills en tactisch inzicht om consequent bovenaan te eindigen met een k/d van 2+.
Ik vindt het een geniale uitbreiding met fabuleuze maps. Niet voor al te lang achter elkaar, maar het biedt BF3 gewoon meer afwisseling. De kracht van BF3 is juist dat zoveel mensen met zoveel verschillende speelstijlen en smaken kunnen spelen hoe zij willen in één spel.
Amen to that!!! Klagen over bugs en glitches in de maps en/of wapens etc. vind ik prima, maar niet over de gameplay en/of playstyle. Dat maakt BF3 (heb eigenlijk nooit BF2 of Bad Company etc. gespeeld) in mijn opinie een zoveel betere game dan bijvoorbeeld CoD. Ik heb geen andere game meer nodig. Je kunt alles doen met BF3... je kunt er zelfs prachtige films mee maken!!!A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:54:
Spreek voor jezelf aub. Als je CQ niet leuk vindt ala, maar dat doet niets af aan het mapdesign of de actie die daar plaats vind.
Het is een heel andere kant van het spel, heel erg close in your face actie. Het vereist behoorlijk wat gunskills en tactisch inzicht om consequent bovenaan te eindigen met een k/d van 2+.
Ik vindt het een geniale uitbreiding met fabuleuze maps. Niet voor al te lang achter elkaar, maar het biedt BF3 gewoon meer afwisseling. De kracht van BF3 is juist dat zoveel mensen met zoveel verschillende speelstijlen en smaken kunnen spelen hoe zij willen in één spel.
In de golfsport zeggen ze: "Play the ball as it lies, play the course as you find it" Hetzelfde geldt voor BF3. En zoals ik al eerder zei: voor elk BF3 probleem is er een BF3 oplossing.
Wat me deze week opgevallen is:
- SOFLAM's en guided shells is een must bij Tank Superiority. Deze gamemode doet me nog het meeste denken aan 'trefbal'. Twee teams, een lijn (vlag), en wie durft het meest naar voren te schuiven. Gisteren een pottje op Bandar Desert gespeeld als Rus. Elk US voertuig dat maar in de buurt van de vlag probeerde te komen werd getrakteerd op een regen aan Javelins en guided shells.... heb hard moeten lachten om die gast op een QUAD die hard rondjes om de vlag aan het draaien was in een poging de vlag te capturen en niet geraakt te worden...
- Als je TS speelt op Bandar als Rus is het erg handig om naar het heuveltje rechts te rijden, langs de weg. Mooie beschutte plaats vanwaar je goed zicht heb op het speelveld en achter dekking kunt blijven rijden. WEl oppassen voor C4 gasten die door de heuveltjes naar je toe willen sneaken...
- Op Death Valley (?) valt het me op dat de Russen vaak hun MAA links laten liggen... je kunt er vrij eenvoudig met een Quad naar toe rijden en die jatten.... of volplakken met C4. Überhaupt leent deze map zich het beste voor Jihad-jeeping of C4 gameplay!
- MAA met Anti Air Missiles heeft de meeste kans om choppers etc. uit je bases te houden... alleen al vanwege de constante lock tussen salvo's etc.
- Dat paradroppen uit de C-130 is te belachelijk voor woorden.... heb je een vlag veroverd en goed verdedigd.. wordt je letterlijk in je rug aangevallen door gasten die daar niet horen te zijn... wordt ook gedeeltelijk (althans in Rush) aangepakt.
- de M27 IAR is en beest met Kobra, heavy barrel en bipod!!! Als je toch gaat C4'en,.... maak dat dan je main weapon!
Uiteraard is allemaal een mening en smaken verschillen, maar naar mijn mening zijn er behoorlijk wat dingen mis met CQ die games met vergelijkbare gamemodes gewoon een stuk beter doen. De mappen zijn behoorlijk groot voor CQdom zoals het nu is opgezet. Met maar drie vlaggen zijn er behoorlijk wat flank routes mogelijk. Op zich niks mis mee, alleen nu zijn het er te veel waardoor het effectief vasthouden en aanvallen van vlaggen erg moeilijk wordt en je elkaar makkelijk kan ontlopen als je met 10-18 spelers speelt (ongeveer het ideale aantal spelers in deze gamemode + aantal vlaggen). Uiteraard kan je met meer spelers in een server gaan spelen, maar dan zijn 3 vlaggen weer te weinig waardoor het een zergfest kan worden op de vlaggen met veel explosive spam (zie bijvoorbeeld ook metro met veel spelers).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:54:
Spreek voor jezelf aub. Als je CQ niet leuk vindt ala, maar dat doet niets af aan het mapdesign of de actie die daar plaats vind.
Verder heb je een spawnsysteem die wel erg random is en waar het soms juist beter is om random te spawnen omdat je tussen de linies kan spawnen en zo de tegenstander in z'n rug kan aanvallen. Dit maakt het behouden van 2 of 3 vlaggen echter behoorlijk lastig omdat je er niet vanuit kan gaan dat als je 2/3de van map in je bezit hebt, de tegenstander constant in het overige gebied zal spawnen.
Natuurlijk vergt het altijd nog skill om beter te zijn dan de ander, maar door de bovengenoemde punten is het toch wel wat meer random dan in de andere gamemodes.Op papier is variatie prima (hell, ik heb tijdens de beta volgens mij hier gepost dat misschien een CQC mode wel interessant zou zijn), maar de basis van BF3 is uiteindelijk niet goed genoeg uitgewerkt om die variatie te ondersteunen. De wapens zijn daar een voorbeeld van. Waar de wapens een redelijke merkbare hoeveelheid recoil en spread hebben op lange afstanden, valt dit behoorlijk weg in CQ en wordt het meer een point and click game zonder dat je bijvoorbeeld de recoil onder controle hoeft te houden. Combineer dat met wapens die 800-1000 rpm schieten en in 3-5 kogels iemand kunnen omleggen en je krijgt naar mijn mening een behoorlijk saaie ervaring in vergelijking met games die wel een behoorlijke weapooncontrol vergen (Counter-Strike bijvoorbeeld) bovenop aim wat bij elke shooter nodig is per default.
Uiteraard heb je nog TDM in CQ, maar TDM in games als BF en CoD heb ik ook altijd minder gevonden omdat er, behalve de kills uiteraard, verder niks om voor te spelen valt. In Quake bijvoorbeeld heb je nog dat je op zoek moet naar wapens en powerups. In BF3 TDM spawn je altijd met je best mogelijke setup en hoef je eigenlijk alleen maar bepaald gedeelte van de map afsluiten of langs de randen van de map te lopen om het aantal kanten waar je van beschoten kan worden tot het minimum te houden. Dat maakt het toch allemaal minder spannend en 'tactisch'.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
Ja, 'goede' heli en jetpilots kunnen echt het plezier vergallen voor de 62-64 andere spelers vind ik.NoFearCreations schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:31:
Net heerlijk aan het trollen geweest. Onze chopper piloot was overduidelijk erg goed, had ook 50-1 ofzo.
Verwijderd
Toevallig!reemprive schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:02:
[...]
Nou, dat maak ik toevallig net mee! 1 goede helicrew in de attack heli, staan op het gegeven moment 33-3 en wij hebben 1 vlag. Ben dat vehicle warfare een beetje zat aan het worden, zeker omdat het altijd een ongecoördineerde rotzooi is. Snipers die rondvliegen met een MAV terwijl een soflam een stuk functioneler is, mensen die in een heli rondbanjeren en alleen maar worden neergehaald om vervolgens wachten tot de heli weer spawned om snel weer opnieuw in de heli te spawnen etc. Mensen die BF2 hebben gespeeld zullen het vast fantastisch vinden, gelukkig is er nog genoeg infantry vs infantry bij BF3. Alleen dan wel in andere modi.
Gelukkig is BF3 beter in het inf-gedeelte dan met het vehicle-gedeelte (want unbalanced).
edit: excuses voor de 2e post onder mijn net geposte post
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 11:39 ]
Verwijderd
Leer vliegen en stop met 'whinen'...Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:35:
[...]
Ja, 'goede' heli en jetpilots kunnen echt het plezier vergallen voor de 62-64 andere spelers vind ik.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dyslectic history cynic
- Ea showcase
- Dice
- Battlefield 3
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Pc's
- Electronic Arts
- Battlefield
- Shooter
- Multiplayer
Of pak een stinger, die chopper gaat dan wel weg.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:38:
[...]
Leer vliegen en stop met 'whinen'...
Verwijderd
Niet als die chopper buiten bereik van je stinger zweeft en hij 30mm shells op je spamt. Dichterbij komen? Vergeet het maar. Je wordt gespot en gekilled.DanielWW2 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:39:
[...]
Of pak een stinger, die chopper gaat dan wel weg.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dyslectic history cynic
- Ea showcase
- Dice
- Battlefield 3
- Battlefield 3 Premium
- Uitbreiding
- Pc's
- Electronic Arts
- Battlefield
- Shooter
- Multiplayer
Dan zoek je dekking, choppers doen dat trouwens echt nooit. Op afstand blijven betekent ook hoog vliegen omdat je anders niks raakt en dan maakt een jet je af.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:40:
[...]
Niet als die chopper buiten bereik van je stinger zweeft en hij 30mm shells op je spamt. Dichterbij komen? Vergeet het maar. Je wordt gespot en gekilled.
Die jal0n3w012ph schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:33:
Heb trouwens meteen zitten zoeken en bedoel je soms de T16000 want de T6500 kan ik zo 1 2 3 niet vinden...
Verwijderd
Op die hoogte is een heli ook geen serieuze bedreiging meer, de recoil op die gun maakt gericht schieten echt lastig en de tijd tussen vuren en inslag wordt zo groot dat mensen je makkelijk kunnen dodgen. Dan inderdaad nog de jets, andere helis, stingers en little birds die je komen halen natuurlijk.DanielWW2 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:41:
[...]
Dan zoek je dekking, choppers doen dat trouwens echt nooit. Op afstand blijven betekent ook hoog vliegen omdat je anders niks raakt en dan maakt een jet je af.
Helis zijn echt wel te counteren, zelfs als ze gaan lamballen op extreem bereik.
Overigens is er niets wat je ervan weerhoudt een spawn beacon onder de vijandelijke heli te gooien, suiciden, terug komen als engi met stinger op je beacon, en dan alsnog die heli te grijpen
Met zoom kun je effectief van bijna alle afstanden die je tegenkomt raak schieten met de chopper. Ding schiet minder accuraat maar nog steeds voldoende om easy vanaf 1km+ infanterie om te leggen.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:53:
[...]
Op die hoogte is een heli ook geen serieuze bedreiging meer, de recoil op die gun maakt gericht schieten echt lastig en de tijd tussen vuren en inslag wordt zo groot dat mensen je makkelijk kunnen dodgen. Dan inderdaad nog de jets, andere helis, stingers en little birds die je komen halen natuurlijk.
Helis zijn echt wel te counteren, zelfs als ze gaan lamballen op extreem bereik.
Overigens is er niets wat je ervan weerhoudt een spawn beacon onder de vijandelijke heli te gooien, suiciden, terug komen als engi met stinger op je beacon, en dan alsnog die heli te grijpen
Na een paar potje met zoom gespeeld te hebben vind ik hem beter dan thermals, met zoom schiet je gewoon veel acurater van afstanden.
Dat is mijn ervaring ook, zoom vind ik een betere perk dan thermal optics voor de gunner. Alleen vliegtuigen op afstand raak schieten terwijl je ingezoomd bent is redelijk lastig.evilpin0 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:04:
[...]
Met zoom kun je effectief van bijna alle afstanden die je tegenkomt raak schieten met de chopper. Ding schiet minder accuraat maar nog steeds voldoende om easy vanaf 1km+ infanterie om te leggen.
Na een paar potje met zoom gespeeld te hebben vind ik hem beter dan thermals, met zoom schiet je gewoon veel acurater van afstanden.
Verder lijkt trouwens de hit registratie van de TV guided nog slechter te zijn geworden.. gister tot drie keer toe gemist (achter elkaar) terwijl ik dacht dat het een 100% hit was, en de 4e keer was hij raak terwijl ik dacht dat hij mis was

Ok, Jay-P. Die gaat meteen in de bestelling want de mening van een jet pilot met 10.000 kills meer dan mij neem ik graag aanJay-P schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:53:
[...]
Die jaIk moet er trouwens wel bij zeggen dat ik de Attack 3 gebruik, aangezien die nog wat goedkoper is dan de 3d zal die ongetwijfeld van iets mindere kwaliteit zijn maar het blijven sticks met pot meters die uiteindelijk altijd minder nauwkeurig gaan worden.
En hij kost inderdaad bijna niets meer dan de Logitech...
Verwijderd
Heb ik ook: soms zie je die TV missile gewoon los door de chopper gaan. Frustrerend...7u5t1c3 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:12:
[...]
Verder lijkt trouwens de hit registratie van de TV guided nog slechter te zijn geworden.. gister tot drie keer toe gemist (achter elkaar) terwijl ik dacht dat het een 100% hit was, en de 4e keer was hij raak terwijl ik dacht dat hij mis wasNog niet eerder meegemaakt dat het zo FU was.
Ja, of het moet er al zijn, en kijk ik gewoon niet goed. in battlelog of BF3 stats. Iemand een idee/tip?
Dat is voor de oude BF2 spelers gedaan uit nostalgie overwegingenVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:15:
Heb ik ook: soms zie je die TV missile gewoon los door de chopper gaan. Frustrerend...
Verwijderd
Tell me about it...nero355 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:23:
[...]
Dat is voor de oude BF2 spelers gedaan uit nostalgie overwegingen
Dit topic is gesloten.
Hou het ontopic, gezellig en vermijd de slowchat. Het plaatsen van "grappige" ongerelateerde plaatjes, zoals de bekende 9Gag memes is niet toegestaan, daar zijn andere topic voor. Het is tevens niet gewenst om cheaters te benoemen en willekeurige posts over servers in dit topic. Het is tevens niet toegestaan te discusseren over mogelijkheden om via proxy of VPN in andere landen de premium DLC aan te schaffen.
Voor de console versie van Battlefield 3 is een apart topic.
Voor problemen met Battlefield 3 kun je terecht in [Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic.