Welke wapens je kiest, hangt ontzettend af van welke map en/of class je speelt op dat moment. Als je verwacht veel mid-range of long-range gevechten te hebben, zijn semi-automatische wapens misschien wel een goeie keuze. Sowieso kan je zowat alle wapens van alle classes op semi-auto zetten (default-knop 'V'), echter is dat niet altijd aan te raden. Veel mensen hebben ook een voorkeur voor sommige wapens, die niet eens gebaseerd is op de beste stats. Het gevoel van een wapen is ook belangrijk. Gewoon uitproberen dus, je komt vanzelf wel achter de beste wapens per class die bij een map passen of die passen bij jouw speelstijl.Arfman schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:44:
Wat zijn nu een beetje de goede wapens voor mij? Ik hou van een (semi)automatisch wapen waarmee ik ook van grotere afstand mensen neer kan knallen. Ik ben niet zo van de close quarters combat.
Hmm, als je de M4A1 al veel recoil vindt hebbenM4A1 is wel geinig maar best veel recoil, misschien dat jullie tips hebben? En welke attachments zou ik dan het beste kunnen nemen?
Voor long-range vind ik de Scar-H altijd wel aardig voor de engineer-class. Gemakkelijk te compenseren, lage recoil en toch hoge damage. Maar zoals eerder gezegd: experimenteer! Kan best zijn dat er andere wapens zijn die jij beter vindt.
De IRNV is zo'n beetje in de allereerste patch generfed; voorheen kon je mensen aan de andere kant van de map gemakkelijk spotten met de IRNV. Nu kan dat alleen als ze vrij dichtbij zijn, wat het nut van een scope die langzaam opkomt en je daarbij op long-range niks laat zien, enigszins nullificeert. Volgens mij is de IRNV in de laatste patch wat beter geworden, maar nog steeds haalt deze scope het niet bij bijvoorbeeld een red dot of holographic sight.Ik ben altijd wel voor de IRNV omdat je dan zo makkelijk mensen spot, maar misschien mis ik iets want ik zie die maar heel weinig gebruikt worden bij andere mensen.
Over het algemeen ben je beter af met een sight die het op mid-range goed doet, ook weer afhankelijk van welk wapen je gebruikt. Mid-range encounters zijn de gevechten die je het vaakst gaat meemaken, vandaar dat ik een midrange-sight zoals de ACOG-scope, de holo, de kobra of de red dot adviseer.
Nog een tip: je gaat over het algemeen geen 6x scope op een carbine proppen, aangezien die wapens daar gewoon niet geschikt voor zijn en je op veel maps die scope helemaal niet nodig hebt in die rol. Voor een bolt-action wapen of voor sommige support-wapens kan het op sommige maps wel een aardige keus zijn. Denk daar dus wederom over na.
Wat ik probeer te zeggen is: er bestaat geen gouden combinatie in BF3 die alle andere wapen setups overbodig maakt. Je kan met elk wapen in welke configuratie dan ook het goed doen, mits je je aanpast aan je rol en inzicht hebt in wat er gebeurt. Pas je dus aan aan wat er gebeurt!
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits