l0n3w012ph schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:40:
Gisteren maar speciaal een dag vrij genomen van het werk om AK eens echt goed te spelen. Een 4 uur en 14 minuten durende eerste ronde gedaan in Armoured Shield. Mooie map en meteen alle unlocks voor de mobile artillery binnen

Tank destroyers zijn heerlijk en ook daar nu bijna alles mee binnen.
Daarna toch wel, vind ik persoonlijk, de mooiste map van allemaal gespeeld: Alborz mountains. Ik heb die map de eerste twee uur alleen maar vanuit de lucht gezien en man man, deze map vergt toch heel wat van je vliegkunsten in je jet. Bomen zijn nu ook echt bomen waar je dood aan als je er tegenaan vliegt. En zo hoort het ook. Dat was in de vorige mappen wel anders. Ik stootte me twee keer aan die steen (ja, een ezel ik weet het

) maar daarna was het fun. Heb geloof ik meer dan 15 minuten kunnen vliegen en killen voor ik erachter kwam dat het al einde ronde was.
Met Fraps gerecord en aangezien er vele vragen komen over de jets, wil ik hier een keer een tutorial mee maken. Er zaten genoeg epische momenten in: tussen de bomen door de infantry met de main gun wegblazen, snipers van de toren schieten, mooie dogfights etc. Vooral de ongelijkheid van het terrein zorgt ervoor dat je flink met je joystick moet werken om goede loopings te maken bij dogfights zonder dat je op de grond klapt.
Nu inmiddels de 56e service star binnen en toch leer ik iedere keer weer bij. Zo is met name de interpretatie van de air radar bij loopings van groot belang anders wordt je er zo uitgedraaid en is het game over voor je. Ik zal daar in de tutorial eens wat aandacht aan besteden. Daarnaast maakte ik tot voor heel kort nog de fout om kaarsrechte loopings te doen. Dat resulteert in de andere jet nooit meer te zien krijgen als je allebei op de goede snelheid zit. Je moet de loopings enigszins schuin maken en dan zie je de andere jet veel vaker voorbij komen en kun je je beter oriënteren. Als een andere jet jou voorbij komt en je ziet op de air radar dat zijn icoontje meteen een draai van 180 graden maakt, betekent dat dat hij een looping maakt meteen nadat hij je gepasseerd is. Dan kun je er in 90% van de gevallen vanuit gaan, zeker bij joystick gebruikers, dat hij een schuine looping maakt tegen de klok in. Sinds gisteren dacht ik pas dat dit ook wel logisch is want als de meerderheid van de gamers rechtshandig is en een joystick of muis bedient, maar met name bij een joystick, is het makkelijker om de joystick schuin links naar je toe te trekken dan van je af te duwen. Dat ligt gewoon iets natuurlijker in de hand. Wil ik allemaal gaan verwerken in de tut. En daarbij ook beschrijven hoe je nu de ideale looping maakt met constante snelheid. Voor mij is dat bij passeren jet of als ik achtervolgd wordt: eerst snel switchen van 3rd naar 1st person view, snelheid checken en terug brengen tot 310 kph, dan de looping ingaan naar boven met twee korte afterburner taps, op hoogste punt geen gas bij meer, iets laten vallen, korte brake en dan bij bijna het onderste punt iets langere brake, dan weer twee taps afterburner etc en dan maar proberen achter de ander te komen. Gisteren zat er een in de server die dat ook precies wist te doen en dan kan het lang duren.
Onderweg naar huis en straks stap ik nog maar weer eens een jet in.

Helemaal mee eens, denk dat Alborz Mountain een van de mooiste BF mappen ooit is (niet de beste, maar de mooiste). In de lucht nog meer dan van de grond, epische dogfights en vooral van bergtoppen gebruik maken om er langs te vliegen, en gewoon below radar te zijn op 700m hoogte ofzo.

. Blijf het echt mooi vinden als je net bent opgestegen met jet, je richting berg vliegt en zodra je er over heen bent opeens zo'n heel meer ziet wat er echt super uit ziet. Daarnaast nog eens een keer de wolke als je hoog genoeg komt. Ja voor mij tot nu toe zeker de mooiste map. Gisteren een hele leuke ronde gehad, begonnen met 3 vlaggen tegen (de hoge vlaggen op de berg + 1tje in begin van dal). Steeds lastig gevallen door jets en choppers, dus moest er maar wat aan doen. Zoals altijd, gaat niemand het voor je oplossen en moet je het dus gewoon zelf doen. Resultaat? 4 Vlaggen voor, 1tje tegen waar ze niet meer uit kwamen

. Halve map aan het meer kwam enemy niet meer, uiteraard ook geen AC130 paradrop gebruiken.
Het is wel een map die moeilijk op de ogen is, ook vanuit de lucht. Voertuigen zijn moeilijk te spotten door drukke achtergrond/speelveld (eenmaal gespot is het uiteraard niet zo moeilijk meer....rood op wit).. Maar maakt het er allemaal niet slechter op, beetje zoeken voor je kills mag ook wel een keer. Al met al een geweldige ronde van mij kant, team was er ook uitermate blij mee omdat ze in begin helemaal weggezet werden. Uiteraard goed voor hoop rage als je van win naar loss gaat en niet meer over de berg komt.
http://battlelog.battlefi...how/43516359/1/170549906/Dit werkt wel, maar het is verre van betrouwbaar. Helemaal omdat je niet altijd weet waar stinger vandaan komt, aangezien je niet altijd de tijd hebt om even achteruit te kijken vanuit cockpit. Werkt beste tegen choppers en jets, aangezien je daar precies kan zien welke kant ze opkijken/vanaf schieten op de airradar. Zeker nu met de laatste patch lopen veel mensen met stingers, dus het is vaak wel zoeken met alle gevolgen van dien. 1 stinger flaren, en er gelijk tweede achteraan krijgen van andere plek.
DirtySanchez schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:59:
Gisteren trouwens - by accident, had mijn RPG's opgebruikt en toen maar een tank en bestuurder met de repair torch te lijf gegaan....- de G53 voor de engineer geunlocked. Ja, ja,... ik weet het... ben nooit zo bezig met de unlocks....
De G53 lijkt een leuk alternatief voor mijn standaard M4A1. Nu wil ik gaan unlocken omdat dat ding toch behoorlijk lekker gaat.... wat is een goeie setup voor de G53? Foregrip, Kobra?
Er zijn betere wapens dan de G53, maar ik heb echt een haat-liefde verhouding met dit kleine beestje! Ene keer raak ik er echt geen drol mee, en de andere keer krijg ik random headshot met dit wapen terwijl ik bij wijze van spreke in de voet mik. Soort van positieve randomness, dit heb ik alleen met de G53 en de G36C en je dus gewoon een headshot krijgt terwijl je niet geheel perfect op het hoofdje mikt. Kortom, deze twee wapens gebruik ik met beleid om het zo maar te zeggen.