Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Ah jij ook nog, voor de 4e keer: wanneer je items moet kopen op de AH omdat het anders niet te doen is dan klopt er iets niet wel?

En al weleens een Barb gespeeld? als je 600 all-res wilt, en de juiste dosis Vita dan wordt 40k dps halen lastig hoor.. zonder wapen van 2M gold op AH zoals vele er hier plezier in beleven dus: goldfarmen
Ligt eraan. Je vindt veel items als je goed farmed, die kun je ook verkopen en items voor jezelf kopen op de AH.

Dit is niet veel anders dan traden in D2, alleen is er nu een georganiseerd orgaan voor, namelijk de AH.

Als je inderdaad alleen farmed voor upgrades voor jezelf, kan het lang duren. Dan heb je niet alleen goede drops nodig, maar ook nog eens exact de juiste goede drops.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Ah jij ook nog, voor de 4e keer: wanneer je items moet kopen op de AH omdat het anders niet te doen is dan klopt er iets niet wel?

En al weleens een Barb gespeeld? als je 600 all-res wilt, en de juiste dosis Vita dan wordt 40k dps halen lastig hoor.. zonder wapen van 2M gold op AH zoals vele er hier plezier in beleven dus: goldfarmen

EDIT:Hmmppff, laten we de discussie afsluiten, want jij leest mijn posts toch niet... er is niets mis met farmen, maar na zolang farmen hoor je onderhand iets anders gevonden hebben dat alleen gold.
Ik zie het probleem niet echt, voor jou dropt er een goed wizard wapen en voor mij een goede barb wapen. Via de AH kunnen we deze kopen en verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

Ok thanks :D Bijna level 60 en dan effe farmen want als ik de stats hier zie ben ik nog niet klaar voor inferno (10K HP 3K DPS 1.5K Armor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:02:
Ok thanks :D Bijna level 60 en dan effe farmen want als ik de stats hier zie ben ik nog niet klaar voor inferno (10K HP 3K DPS 1.5K Armor)
Dat is inderdaad wel heel erg laag. Mijn lvl 53 monk heeft 22k hp, 3.3k dps en ongeveer net zoveel armor. Heb wel wat gear van de AH gehaald hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Delph schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Ik zie het probleem niet echt, voor jou dropt er een goed wizard wapen en voor mij een goede barb wapen. Via de AH kunnen we deze kopen en verkopen...
Wat Ero-Sensei bedoeld en waar hij gelijk in heeft is dat; de gear die je nodig hebt voor Inferno Act II niet dropped in Inferno Act I, maar pas in Inferno Act III. Kortom het is vreselijk lastig om Act II door te komen zonder je gear in te kopen uit de AH

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal misschien één van de weinige zijn hier, maar ik vind de ideeën voor 1.0.3 vrij goed.
Dood gaan mag van mij best "pijn" doen. Als je nu 3x dood gaat op een elite is dat niet eens zo erg.

Dat ze het makkelijker maken is dan niet erg, je kan het toch niet veroorloven om vaak dood te gaan.

Ik zit zelf op Act 2 bij Belial en eerlijk gezegd is heel Act 2 zeer frusterend. Inferno mag best moeilijk zijn, maar het moet ook leuk zijn. En dat vind ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Lol en zo ben ok level 48 met 27k HP en 17k dps hoe bedoel je OP!
Dikke wapen gevonden met 652 dps reduced by level 12 en 140 vita en 122 intell

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:09:
Ik zal misschien één van de weinige zijn hier, maar ik vind de ideeën voor 1.0.3 vrij goed.
Dood gaan mag van mij best "pijn" doen. Als je nu 3x dood gaat op een elite is dat niet eens zo erg.

Dat ze het makkelijker maken is dan niet erg, je kan het toch niet veroorloven om vaak dood te gaan.

Ik zit zelf op Act 2 bij Belial en eerlijk gezegd is heel Act 2 zeer frusterend. Inferno mag best moeilijk zijn, maar het moet ook leuk zijn. En dat vind ik nu niet.
En daarom speel ik hardcore ipv van softcore, niks wat je deed had uberhaupt gevolgen.. beetje goud.. en straks wat meer goud.. pfft.. who cares als je een paar millioen hebt.. (niet dat ik dat heb hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:09:

Act II is ook heel lastig, ik had gelukkig met 2 goede vrienden Belial in 1 keer neergehaald. Maar dat komt omdat iedereen zijn positie wist en wat hij moest doen.
Maar jouw ervaring is relatief, het is geen feit dat iedereen die Act II speelt het niet leuk vindt. Ik persoonlijk vind het ook een waardeloze Act, maar ik heb me er toch goed mee vermaakt op Inferno. Hier verschillen onze game ervaringen dus al.

Wanneer trek je de definitie dat iets te moeilijk is?

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A efx schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:06:
[...]

Wat Ero-Sensei bedoeld en waar hij gelijk in heeft is dat; de gear die je nodig hebt voor Inferno Act II niet dropped in Inferno Act I, maar pas in Inferno Act III. Kortom het is vreselijk lastig om Act II door te komen zonder je gear in te kopen uit de AH
Het duurt gewoon heel lang, maar is niet onmogelijk. En dat is ook precies het principe van inferno. Heo "lame" dat ook moge zijn voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Helza schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:13:
[...]

En daarom speel ik hardcore ipv van softcore, niks wat je deed had uberhaupt gevolgen.. beetje goud.. en straks wat meer goud.. pfft.. who cares als je een paar millioen hebt.. (niet dat ik dat heb hoor)
Ja ze hebben het over het verhogen van de repairkosten met een factor 4 tot 6, dat is nog steeds een peule schil. Daarnaast gaan ook de prijzen van het craften van items en gems omlaag. Ben toch echt benieuwd waar al het gold dan heen gaat...

En is nu al "zoveel gold" maar als je het nergens aan kan uitgeven (op items na die miljoenen kosten op de AH).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ikke_Niels schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:17:
[...]

Ja ze hebben het over het verhogen van de repairkosten met een factor 4 tot 6, dat is nog steeds een peule schil. Daarnaast gaan ook de prijzen van het craften van items en gems omlaag. Ben toch echt benieuwd waar al het gold dan heen gaat...

En is nu al "zoveel gold" maar als je het nergens aan kan uitgeven (op items na die miljoenen kosten op de AH).
En op HC heb je al die problemen niet, behalve natuurlijk de gedeelde stash/goudvoorraad.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Vallen er op HC betere items dan , wat is het exacte verschil tussen SC en HC behalve dat als je dood bent op hc ook dood blijft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

JayJay schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:20:
Vallen er op HC betere items dan , wat is het exacte verschil tussen SC en HC behalve dat als je dood bent op hc ook dood blijft .
Helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zeggen dat er geen verschil is tussen HC en SC buiten dat je dood blijft. Maar ik geloof hier niets van.
Ik drop veel meer rares in HC dan in SC + meer gold. (met ongeveer dezelfde stats)
En ik denk dat er nog wel een paar kleine verschillen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke_Niels schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:17:
[...]

Met goed gear ben je nu ongever 800-1000 gold per death kwijt. Dit kan dus worden verhoogd tot 5k per death. Niet superveel, maar als je 3x doodgaat op een elite kost dat toch 15k. Het is toch een soort rem op de progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:23:
[...]

Met goed gear ben je nu ongever 800-1000 gold per death kwijt. Dit kan dus worden verhoogd tot 5k per death. Niet superveel, maar als je 3x doodgaat op een elite kost dat toch 15k. Het is toch een soort rem op de progressie.
Een rem op progressie wanneer je nog veel sterft voor je progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:25

aapelite

Do the kirby!

[...]

Och, speel hc, verlies je geen gold. :+
Flowmo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:03:
[...]

Dat is inderdaad wel heel erg laag. Mijn lvl 53 monk heeft 22k hp, 3.3k dps en ongeveer net zoveel armor. Heb wel wat gear van de AH gehaald hiervoor.
28k hp en 5k dps wizard op lvl 55. Toch doodgegaan door molten vortex fast minions op hell. Voor inferno heb je toch wel een hoop nodig idd :P

[ Voor 34% gewijzigd door aapelite op 08-06-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ff voor de duidelijk over inferno gedeelte, als je te gefrustreerd bent, dat je niet verder kunt.
Er is een glitch, om toch verder te kunnen, dit is geen leesvoer voor braverikken of mensen, die niet van zulke glitches houden.
Let wel op, dit is dus waarom er toch best veel dure spullen op AH zitten van verdere acts.

En dit wordt er vast wel uitgepatched snel.
spoiler: cheaten dmv glitch om toch verder te gaan
Create game hell, met quest die je wilt, ga er in, dan eruit.
Ga naar public game en join diezelfde quest in inferno mode, ga eruit.
Dan resume game en je zit in de betreffende quest/act in inferno mode.
Ga quest afmaken en je hebt een punt, waar je daarna altijd naar toe kunt, als je de rest nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

aapelite schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Och, speel hc, verlies je geen gold. :+
Ik lach telkens een beetje als iemand zeurt dat ze veel geld gaan verliezen als ze dood gaan.
HC ftw!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Flowmo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:03:
[...]

Toen ik in normal speelde wilde ik perse een toverstok, hoofdzakelijk omdat ik een wizard ben, maar ook omdat dit een wapen is met groter berijk dan b.v. een zwaard en ik helemaal niet doorhad dat signature spells geen arcane gebruikte en ik dacht dat als ik door mijn arcane heen was ik alleen nog maar het wapen zelf had (Hoezo n00b :P).

Kwam er wel snel achter dat het gewoon erg lastig is om een goede DPS toverstok te vinden dus op een gegeven moment voor 10K een toverstok gekocht die vergelijkbaar was met de boog die ik had. Helaas hat ik toch een beetje het gevoel dat ik aan het cheaten was dus heb toen besloten niet meer de AH te gebruiken tot dat ik solo inferno uitgespeeld heb.

Alle wapens/uitrusting die ik nu heb heb ik zelf gevonden (heb nu een barbarian knuppel met 250DPS ofzo lol). Ben in Hell pas gaan focussen op MF omdat ik nog redelijk door kon spelen (diablo op NM mode verslagen na 1 keer doodgaan) maar op Hell werdt het allemaal toch een stuk lastiger en ook nu ga ik nog regelmatig dood als ik tegen een elite/champion pack aanloop met vervelende combinaties van eigenschappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Ze zeggen dat er geen verschil is tussen HC en SC buiten dat je dood blijft. Maar ik geloof hier niets van.
Ik drop veel meer rares in HC dan in SC + meer gold. (met ongeveer dezelfde stats)
En ik denk dat er nog wel een paar kleine verschillen in zitten.
Dat heet gewoon "Mazzel hebben".

Er is geen verschil tussen SC en HC qua loot.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

bangkirai schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:29:
Ff voor de duidelijk over inferno gedeelte, als je te gefrustreerd bent, dat je niet verder kunt.
Er is een glitch, om toch verder te kunnen, dit is geen leesvoer voor braverikken of mensen, die niet van zulke glitches houden.
Let wel op, dit is dus waarom er toch best veel dure spullen op AH zitten van verdere acts.

En dit wordt er vast wel uitgepatched snel.
spoiler: cheaten dmv glitch om toch verder te gaan
Create game hell, met quest die je wilt, ga er in, dan eruit.
Ga naar public game en join diezelfde quest in inferno mode, ga eruit.
Dan resume game en je zit in de betreffende quest/act in inferno mode.
Ga quest afmaken en je hebt een punt, waar je daarna altijd naar toe kunt, als je de rest nog niet gedaan hebt.
Het is er al uitgepatched dacht ik:
Bug Fixes
General
It is no longer possible to skip entire Acts in a multiplayer game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ff kleine opmerking over "reduced level requirement"

Ik snap niet, dat deze attribute in een systeem zit, wat geen lineaire opbouw van damage op wapens heeft.
Ik bedoel, lvl 47, heb je wapens met 193 a 200 dps maximaal, kijk maar op ah.
Nog erger, lvl 42 wapens zitten dus zelfs nog iets later.

Nu ga je op AH kijken naar 1 tot 60 wapens, voert reduced level equipment in, waarde 18, ja zo hoog bestaan ze en je hebt ineens ipv 180 a 200 dps wapens, de beschikking over 700 dps wapens.
(en dit is dan nog maar 1handers)

Slaat toch nergens op, dat zulke dingen in een spel zitten van een fabrikant die zn motta was : "its done when its done".
Zulke gigantische uitschieters haal je bij een beetje interne test toch uit een spel?

Jaja, er zijn nog altijd mensen, die niet op deze stat zoeken op AH.....

[ Voor 21% gewijzigd door bangkirai op 08-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:30:
[...]

Je mf in coöp. Wordt dan ook gedeeld hè!?
Stel chester heeft 0%, dan hebben jullie beide 150% (300/2)
Snap ik, maar als ik zeg maar 300% heb, en hij 75% van NV, dan hebben we 188% MF. Ik zou wel verwachten dat je van de 113% extra MF t.o.v. de NV wat betere drops zou moeten gaan krijgen..
In mf heb in nooit echt geloofd, ook niet in D2. Je kan beter zorgen dat je vlot killed (zeker op SC).
Meer kills = meer drops = meer kans op goeie items!
In D2 merkte ik duidelijk wel verschil. Soms kreeg ik veel set items, en verhoogde ik mijn MF een beetje, en voila, er kwamen veel vaker uniques uitrollen. Sowieso vind ik het treurig hoe laag de droprate van legendaries is en dat MF gear blijkbaar zo weinig uitmaakt op de rolls.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

bangkirai schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:33:

Ik snap niet, dat deze attribute in een systeem zit, wat geen lineaire opbouw van damage op wapens heeft.

Nu ga je op AH kijken naar 1 tot 60 wapens, voert reduced level equipment in, waarde 18, ja zo hoog bestaan ze en je hebt ineens ipv 180 a 200 dps wapens, de beschikking over 700 dps wapens.
Het is inderdaad super overpowered. Ze zouden ze dan account bound moeten maken dan kun je ze bijvoorbeeld wel gebruiken op nieuwe characters maar niet traden.

On an other note:
Ik vind dit zo vreselijk ergelijk al minstens twee weken is dit zo:
http://gyazo.com/1c9bc68f...9d02db9c9f.png?1339150978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Slaat toch nergens op, dat zulke dingen in een spel zitten van een fabrikant die zn motta was : "its done when its done".
Zulke gigantische uitschieters haal je bij een beetje interne test toch uit een spel?

Denk dat het meer bedoeld is voor mensen die het spel al een paar keer doorgespeeld hebben. Als je aan je derde char begint is het t/m nightmare sowieso een cakewalk, dat kun je dan versnellen door wat OP wapentjes te halen :P

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Nee, maar ook de goede items "verdwijnen", hebben maar een beperkte levensduur, bij elke "DEEDS" gaan er goede items verloren en dat houdt de markt in evenwicht.
HC items zijn op de AH ook veel duurder dan in SC.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:36:
[...]

Het is inderdaad super overpowered. Ze zouden ze dan account bound moeten maken dan kun je ze bijvoorbeeld wel gebruiken op nieuwe characters maar niet traden.

On an other note:
Ik vind dit zo vreselijk ergelijk al minstens twee weken is dit zo:
http://gyazo.com/1c9bc68f...9d02db9c9f.png?1339150978
Ze kunnen de skill aanpassen met een server patch, maar de tooltip kan alleen met een client patch en dat willen ze niet doen voor een enkele wijziging.

Vind het niet zo'n probleem eerlijk gezegd. 1.03 komt er toch aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:38:
[...]

Ze kunnen de skill aanpassen met een server patch, maar de tooltip kan alleen met een client patch en dat willen ze niet doen voor een enkele wijziging.

Vind het niet zo'n probleem eerlijk gezegd. 1.03 komt er toch aan :)
Ik heb toch zeker weten de laatste twee weken al minstens drie client patches gehad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:38:
[...]

Ik heb toch zeker weten de laatste twee weken al minstens drie client patches gehad hoor.
Je hebt iets moeten downloaden bedoel je. Tot nu toe waren het voornamelijk updater-updates :P

Verder zal er vast wel verschil zitten in de impact van patches.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Bij mij staat er bij de SS tooltip gewoon 1 seconde. Met Lingering Fog 1.5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik vraag me meer af wanneer die buff voor de legendaries komt. Ik las eerder hier al dat sommige hun legendary niet identificeren omdat ze verwachten dat hij beter wordt na de patch.

Verder nog meer mensen die de treasure(Goblin|Seeker|Pygmy|Thief) icm blue/brown/gold/white zak in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:41:
Ik vraag me meer af wanneer die buff voor de legendaries komt. Ik las eerder hier al dat sommige hun legendary niet identificeren omdat ze verwachten dat hij beter wordt na de patch.
Dat lijkt me onwaarwschijnlijk. De stats worden bepaald bij het droppen voor zover ik weet (of misschien zelfs wel bij het creeren van de monster-instance).

Ik betwijfel dus ook of het zin heeft om snel voor een kill MF-gear te switchen, zoals vaak gebeurt bij Diablo.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Dat lijkt me onwaarwschijnlijk. De stats worden bepaald bij het droppen voor zover ik weet (of misschien zelfs wel bij het creeren van de monster-instance).

Ik betwijfel dus ook of het zin heeft om snel voor een kill MF-gear te switchen, zoals vaak gebeurt bij Diablo.
Ja dat dacht ik ook maar zou het zo kunnen zijn dat het identificeren dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo resistances zijn een bitch zeg :o. Vanmorgen op mijn barb lvl 59 getracht izual te killen zonder succes bleef maar dood gaan. Op lvl 60 met warcry + resistances rune in een keer zo er doorheen.... Heb nu 22k HP en met buffs zit ik rond de 7k armor met 7 - 9 k dps (berserker rage). Resistances zitten nu rond de 160-200. Moet nu gaan kijken naar de opties voor Loh en resistances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:46:
[...]

Maar dan zou je snel MF gear aan kunnen trekken voor je identificeert ofzo?
Ik weet niet, ik zou redeneren dat voor het vinden van een rare/legendary/set je MF nodig hebt en daarna voor het identificeren maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:46:
[...]

Maar dan zou je snel MF gear aan kunnen trekken voor je identificeert ofzo?
Nah, voor zover ik weet heeft MF invloed op item quality, niet op item stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loot wordt bepaald op het moment van killen. Dan worden er wat categorieëen gerolled en de MF erin verwerkt. Dan bestaat er dus een kans dat je rare ring een legendary ring wordt. Er wordt niets vooraf bepaald, dus het wisselen naar MF vlak voor de finishing blow werkt.

MF voor identifyen maakt geen zak uit. Zodra het item gedropped is staan de stats vast. Sowieso heeft MF geen invloed op stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

We zullen het zien, ik ga denk ik wel het zekere voor het onzekere nemen en elke legendary die ik vind niet identificeren want kwa stats zijn ze vaak toch de moeite niet waard :P.

Edit: Misschien iets te enthousiast met elke legendary lol ik zal er waarschijnlijk geen meer vinden voordat de patch er is :(

[ Voor 26% gewijzigd door Ryan1981 op 08-06-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:49:
We zullen het zien, ik ga denk ik wel het zekere voor het onzekere nemen en elke legendary die ik vind niet identificeren want kwa stats zijn ze vaak toch de moeite niet waard :P.
Enige voordeel dat je mogelijk kunt hebben is dat je dan mensen voor de gek kunt houden door een pre-patch Legendary te verkopen (buiten AH om) alsof het een post-patch Legendary is.. Verder heeft het totaal geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:48:
Loot wordt bepaald op het moment van killen. Dan worden er wat categorieëen gerolled en de MF erin verwerkt. Dan bestaat er dus een kans dat je rare ring een legendary ring wordt. Er wordt niets vooraf bepaald, dus het wisselen naar MF vlak voor de finishing blow werkt.

MF voor identifyen maakt geen zak uit. Zodra het item gedropped is staan de stats vast. Sowieso heeft MF geen invloed op stats.
Dat zijn een hoop aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verkopen heb ik zeker in mijn achterhoofd maar op dit moment heb ik dus ook echt betere gear nodig en als ik na die patch een beter item krijg wacht ik liever even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23

In die 6 jaar dat ze er aan bezig geweest zijn, ga ik met bijna een grote zekerheid zeggen dat er een paar jaar gewoon aan geskipped is hoor. Diablo 3 is een solid game, maar voor 6 jaar development zijn er toch teveel kinderziektes in het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:51:
[...]

Dat zijn een hoop aannames.
Dat zijn geen aannames, dat is hoe het werkt. :P
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:52:
Verkopen heb ik zeker in mijn achterhoofd maar op dit moment heb ik dus ook echt betere gear nodig en als ik na die patch een beter item krijg wacht ik liever even :P
Om je alvast teleur te stellen: je krijgt geen betere Legendary na de Legendary-patch.

[ Voor 48% gewijzigd door Angeloonie op 08-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:53:
[...]

Dat zijn geen aannames, dat is hoe het werkt. :P
Er zijn alleen geen bronnen voor?

Ik ben het met je eens dat het de meest aannemelijke vorm is hoor, maar bevestigd is het nog niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lyca schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:53:
[...]

In die 6 jaar dat ze er aan bezig geweest zijn, ga ik met bijna een grote zekerheid zeggen dat er een paar jaar gewoon aan geskipped is hoor. Diablo 3 is een solid game, maar voor 6 jaar development zijn er toch teveel kinderziektes in het spel
Niet alleen kinderziektes, plotgaten, in het algemeen niet doordachte keuzes (zoals die totally random loot), en de curve zijn maar een paar voorbeelden van iets wat last minute nog even afgeraffelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Niet alleen kinderziektes, plotgaten, in het algemeen niet doordachte keuzes (zoals die totally random loot), en de curve zijn maar een paar voorbeelden van iets wat last minute nog even afgeraffelt is.
_O-

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Geen zin om op te zoeken op kantoor, maar die zijn er genoeg.

Loot wordt bepaald op het moment van killen. Dan worden er wat categorieëen/tabellen gerolled en de MF erin verwerkt. < Uitgelegd door Bashiok ooit

Dan bestaat er dus een kans dat je rare ring een legendary ring wordt. Er wordt niets vooraf bepaald, dus het wisselen naar MF vlak voor de finishing blow werkt. < Zo werken de MF mechanics gewoon, exact gelijk aan Diablo II (met als enige uitzondering dat Set/Unique items daar aparte kwaliteiten waren, en hier allebei onder Legendary vallen), heeft Bashiok diverse malen uitgelegd.

MF voor identifyen maakt geen zak uit. Zodra het item gedropped is staan de stats vast. Sowieso heeft MF geen invloed op stats. < Identifyen is niets anders dan een gimmick om je het idee te geven dat het een verrassing is. Het feit is dat de stats bij de drop gewoon al bepaald zijn. Het item heeft z'n unieke ID al gekregen, en daarmee dus ook zijn stats al.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 08-06-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen zijn Reduced Lvl req items met een forse vermindering ook vrij zwak in DPS (vergeleken met non-Reduced). Kon in mijn 50s eigenlijk niets betaalbaars vinden met 4-5 lvl reduct dat kon opboksen tegen "echte" lv60 weapons.

Als jij daarentegenover 3-4 mil wil uitgeven voor die paar uurtjes grinden, dan moet je dat vooral doen. Dan verdien je je DPS-increase ook. En dan nog heb je op lv60 een item property die bvb DEX/STR/VIT had kunnen zijn. Het zijn nooit de goede wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
[...]

De storyline is beslist op een koffiepauze man, sommige delen zijn gewoon slecht. Het attribute systeem vor elite packs heeft zeker geen 6 jaar geduurd, map design is ook geen parel.

De Curve van Inferno was gewoon copy pasten en difficulty omhoog schroeven naar 2 hoger en zelfs niet eens testen wat er mis liep.
Blizzard gaat er een pakje op los patchen, de houding van blizzard "It's not finished untill it's finished" is zwaar de mist ingegaan met de launch van dit spel, geklungel op die authenticate servers, ik ben er trouwens ook van overtuigd dat er ergens een hack heeft plaats gevonden op de servers, want Blizzard US heeft een hotline voor je diablo account terug te krijgen.

Allemaal beetje blizz onwaardig volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-08 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:58:
[...]

Over het algemeen zijn Reduced Lvl req items met een forse vermindering ook vrij zwak in DPS (vergeleken met non-Reduced). Kon in mijn 50s eigenlijk niets betaalbaars vinden met 4-5 lvl reduct dat kon opboksen tegen "echte" lv60 weapons.

Als jij daarentegenover 3-4 mil wil uitgeven voor die paar uurtjes grinden, dan moet je dat vooral doen. Dan verdien je je DPS-increase ook. En dan nog heb je op lv60 een item property die bvb DEX/STR/VIT had kunnen zijn. Het zijn nooit de goede wapens.
Zorg dat je geluk hebt. Ik zocht op reduced lvl requirements bows. Elke bow was ongeveer 200k (mijn max buyout) met een dps van 300-350. Opeens kwam er een bow met 801DPS die slechts 10k was.. meteen buyout gedaan. Level req was -14 :)

Life goes on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
[...]

Totaal random is altijd beter dan stats die vast staan met hier en daar een marge voor verschil in nummers.
Want anders heb je weer de zoveelste zelfde items met 1 puntje verschil.

Alleen wat op de AH vinden wat exact de juiste stats voor je heeft wordt wel wat moeilijker, ik had ook liever meer zoek filter opties gehad dan 3, misschien wel 5 stats waar je op kan zoeken zou het nauwkeuriger kunnen maken. Nu gooi ik vaak maar een max buyout er tegen aan om extra te filteren, of sorteer het op dps of armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Random loot is het beste van Diablo... (en het gebrek eraan vind ik een van de grootste manko's aan WoW bijvoorbeeld, met die fixed items.. met fixed drops...).

Het is wat Diablo Diablo maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het maakt Diablo vooral dynamisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Angeloonie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:57:
[...]

Geen zin om op te zoeken op kantoor, maar die zijn er genoeg.

Loot wordt bepaald op het moment van killen. Dan worden er wat categorieëen/tabellen gerolled en de MF erin verwerkt. < Uitgelegd door Bashiok ooit
Als voor dit statement nou eens een echte bron gevonden zou kunnen worden, want overal waar deze vraag gesteld wordt krijg je het antwoord 'dat werkt gewoon zo' maar niemand heeft een officiële bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:48:

Jep dit kan ik bevestigen.. doe ik al bijna 2,5 week in act1 inferno. Vooral bij de Warden kan je erg goed het verschil zien.. met MF switch +- 2 extra rares. Raad iedereen aan om een MF set mee te nemen als je op inferno speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:54:
[...]

Ik ben het met je eens dat het de meest aannemelijke vorm is hoor, maar bevestigd is het nog niet.
Ik ben in een korte zoektocht dit tegengekomen:
Loot is determined at the time it drops. There really isn't any other way to do it. What happens if you find a bunch of +magic find gear and equip it while in the dungeon? Conversely, what happens if you walk into a dungeon with all +MF gear on, thus generating a bunch of awesome gear and few legendaries, then change into your actual killing gear and clear it in a minute? It would be too easy to game the system if it was pre-determined.
Bron: http://gaming.stackexchan...the-random-loot-generated
&
Magic Find applies when a container is opened, a barrel (or similar item) destroyed, or a monster dies.

I don't yet have enough MF gear to test it properly, but information is nevertheless from personal experience, from the existence of the Treasure shrine, and from Blizzard comments such as the one quoted in this Q&A session, in which they acknowledge that switching weapons right before a boss dies will make its dropped loot better, which is why there's no fast weapon-switch concept like there was in Diablo II.
Bron: http://gaming.stackexchan...gic-find-work-with-chests
Uit die Q&A haal ik even snel het volgende:
Guest-519: is there a way to switch weapons quickly on the run? (As we did with Diablo 2 by pressing "W") ?
JayWilson: To Guest-519 No. In polling players this seemed to primarily be used to hot swap to high magic find weapons right before a boss died, which didn't seem like great gameplay to encourage.
Waaruit ik opmaak dat snel swappen naar +MF Weapon wel effect heeft maar ze dat dus willen ontmoedigen.

[my_work_here_is_done.gif]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:05:
[...]

[...]

&

[...]

[...]

Waaruit ik opmaak dat snel swappen naar +MF Weapon wel effect heeft maar ze dat dus willen ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niks te melden hebt... meld dan ook niks...
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:00:
[...]

Random loot is het beste van Diablo... (en het gebrek eraan vind ik een van de grootste manko's aan WoW bijvoorbeeld, met die fixed items.. met fixed drops...).

Het is wat Diablo Diablo maakt.
Tot op zeker hoogte ben ik het daar mee eens, maar wat voor nut heeft het in hemelsnaam om bijvoorbeeld class specific items stats te geven die niks voor die class zijn, dan is het niet eens AH-waardig.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Fear my 1337 Google skillzz :Y) :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt écht tijd voor een FAQ om een einde te maken aan dezelfde vragen die ongeveer minstens 5x per topic voorbij komen:

Dit heb ik ook al in deel 23 voorgesteld. Kan dit in de OP van deel 25? En hebben mensen nog aanvullingen van hetgeen (erg) vaak voorbij komt?:
Kan ik items/etc uitwisselen tussen softcore (SC) en hardcore (HC)?
Nee. SC en HC zijn compleet gescheiden.

Kan ik char/items/etc uitwisselen tussen servers (EU/ASIA/US)?
Nee. Servers per continent zijn compleet gescheiden.

Wat is de Nephalem Valor Buff?
Een feature alleen voor lvl60 characters. Je krijgt 15% extra MF voor 30 min als je een elite mob sloopt. Het kan 5x stacken tot 75% extra MF. Klik hier voor meer info. Het lijkt er voor alsnog op dat per stack een boss ook één extra item dropt.

Wat kan ik doen aan error 37?
Niets. Het enige wat je kunt doen is klagen bij Blizzard. Het is in ieder geval niet toegestaan er in dit topic over te klagen

Wat is EHP?
Effective Health Pool. Eigenlijk de rating van je char hoe goed je damage kunt overleven. Het is afhankelijk van veel factoren (oa. max health, armor, resistances, etc).
Om het uit te rekenen kun je bijv. deze spreadsheet gebruiken.

Hoe weet ik hoeveel een item waard is in de Action House (AH)?
Zoek naar item met vergelijkbare stats en kijk welke prijzen gevraagd worden.

Wat is er met de legendary items en waarom zijn ze zo moeilijk te vinden? Zijn ze echt zo goed?
Legendary items hebben unieke eigenschappen, maar mogelijk ook één of meerdere willekeurige eigenschappen. Ze zijn het moeilijkst om te vinden, maar niet bedoeld als de beste items. Het lijkt er op dit moment op de kans op het vinden van een legendary zo laag is en de stats niet het gewenste resultaat opleveren. Doordat veel rare en zelfs magic items beter zijn dan de legendary items, zijn ze nu niet populair en voorlopig eerder een verzamelobject dan items voor de end-gamel.
Blizzard gaat waarschijnlijk in patch 1.1 de legendary items verbeteren zodat ze voor de endgame ook interessant zijn.
Aanvulling:

Hoe werkt MF?
%MF op een item werkt alleen als je het item draagt op het moment dat je een nmy killed. Het helpt in het droppen van de volgende volgorde normal > magic > rare > set/legendary. Hoe meer %MF hoe groter de kans dus dat je een magic vindt ipv een normal item, een rare ipv een magic item etc. Het helpt niet de stats van de items te verbeteren. De enige wat invloed heeft op het aantal items dat dropt, is de valor buff (zie hierboven).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, iets verkocht van 725.000 gold, kan ik het niet naar mijn stash versturen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

MrVegeta schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:17:
Hm, iets verkocht van 725.000 gold, kan ik het niet naar mijn stash versturen...
Ik heb ook een item dat vast zit. Druk op de knop, die gaat 'uit'.... en dan... niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:41:

Verder nog meer mensen die de treasure(Goblin|Seeker|Pygmy|Thief) icm blue/brown/gold/white zak in de gaten houden?
Jup ik houd bij wat het is, welke kleur zak die heeft, hoeveel tomes/pages/etc(van dat soort resources), magics, rares, gems en potions die dropt en waar ik hem gevonden heb(per act per difficulty).

Best wel uitgebreidt dus :D

edit:
Heb thief nog niet gevonden, Bandit al wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door True op 08-06-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Laatst online: 22-07 19:03
True schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Jup ik houd bij wat het is, welke kleur zak die heeft, hoeveel tomes/pages/etc(van dat soort resources), magics, rares, gems en potions die dropt en waar ik hem gevonden heb(per act per difficulty).

Best wel uitgebreidt dus :D
Haha interessant..
Niet eens opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:15:
Hoe werkt MF?
%MF op een item werkt alleen als je het item draagt op het moment dat je een nmy killed. Het helpt in het droppen van de volgende volgorde normal > magic > rare > set/legendary. Hoe meer %MF hoe groter de kans dus dat je een magic vindt ipv een normal item, een rare ipv een magic item etc. Het helpt niet de stats van de items te verbeteren. De enige wat invloed heeft op het aantal items dat dropt, is de valor buff (zie hierboven).
Ik vind het nog steeds een vreemde skill. Weet je echt zeker dat dit is hoe het werkt? Ik heb namelijk ook gelezen dat alle items in bepaalde klasses zijn ingedeeld (vandaar dat een 'blue' op normal nooit een 1000 dps wapen zal zijn, en dat de beste blues uit inferno act 1 nooit zo goed kunnen zijn als de beste uit act 3 van een lvl 63 beest). Als je het zo opvat zou magic find niet alleen beinvloeden of een item drop normal of blue is, maar ook tot welke klasse blue drops behoren en de kans op een hogere klasse blue. Ik zie namelijk bijzonder weinig verschil in het aantal blue items tussen 240% en 0% mf. Maar dat kan ook komen door hoe de skill werkt. Want waar staat 100% mf dan voor? Is de kans dan twee keer zo groot? Dus van bijvoorbeeld 1 op 100 rare naar 2 op 100? Vraag me nog steeds af of het nut heeft wat ik doe; in relatief slechte gear met meer dan 200% mf rondlopen, of kan je beter gewoon je beste gear en er sneller doorheen? Alles even afgezien van valors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zoijar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:26:
[...]

Ik vind het nog steeds een vreemde skill. Weet je echt zeker dat dit is hoe het werkt? Ik heb namelijk ook gelezen dat alle items in bepaalde klasses zijn ingedeeld (vandaar dat een 'blue' op normal nooit een 1000 dps wapen zal zijn, en dat de beste blues uit inferno act 1 nooit zo goed kunnen zijn als de beste uit act 3 van een lvl 63 beest). Als je het zo opvat zou magic find niet alleen beinvloeden of een item drop normal of blue is, maar ook tot welke klasse blue drops behoren en de kans op een hogere klasse blue. Ik zie namelijk bijzonder weinig verschil in het aantal blue items tussen 240% en 0% mf. Maar dat kan ook komen door hoe de skill werkt. Want waar staat 100% mf dan voor? Is de kans dan twee keer zo groot? Dus van bijvoorbeeld 1 op 100 rare naar 2 op 100? Vraag me nog steeds af of het nut heeft wat ik doe; in relatief slechte gear met meer dan 200% mf rondlopen, of kan je beter gewoon je beste gear en er sneller doorheen? Alles even afgezien van valors.
Het monster level waar de item uit vandaan dropt bepaalt het item level. Het item level bepaalt weer wat voor stats erop kunnen zitten. Zo kun je dus nooit in act1 normal een item level 60 wapen vinden, die droppen alleen vanaf hell

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:05:
[...]

[...]

&

[...]

[...]

Wat je hier beschijft zal wel koppen en had ik ook ongeveer gedacht maar dit sluit nog steeds niet uit dat de random eigenschappen pas bepaald worden zodra het item geidentificeerd wordt. Wat me wel opviel is dat b.v. een wapen al wel een DPS waarde heeft voordat de willekeurige eigenschappen geindentificeerd zijn. Na identificeren kan deze waarde nog wel veranderen als een van de willekeurige eigenschappen een extra DPS eigenschap is. Je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben dat identificeren eigenlijk een onnodige iets is maar ik heb nog niets kunnen vinden dat dit bevestigd.

[ Voor 7% gewijzigd door Ryan1981 op 08-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als het hetzelfde werkt als bij D2, dan geldt het zo:
Als een monster de kans van 1 op 10 heeft dat hij een blue item dropt (als ie uberhaupt een item dropt) van max een bepaald ilvl, dan heeft datzelfde monster met 100% MF een kans van 1 op 5 dat hij een blue item dropt van hetzelfde max ilvl.
Voor rare en voor set/legendary geldt dan hetzelfde, alleen is daar de kans van 1 op veel kleiner. Dus bijv. 1 op 2500 dat een legendary dropt.

Oh ja, het effect was in D2 wel steeds minder voor rare, set en unique. Dus percentage MF op magic was 1 op 1, maar het effect wordt op rare, set/legendary dus steeds minder. In D3 is set/legendary wat dit betreft hetzelfde.

Meer is het niet, toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
[...]

Precies zoals je het zegt. Dat blues uit normal minder DPS/armor hebben dan blues uit inferno, heeft te maken met Itemlevel. Een item met level 22 kan bijvoorbeeld maar max 48 dps hebben (voorbeeld).
Wat je zegt over MF klopt, of je er beter sneller doorheen kan met minder MF, dat zou uitgerekend moeten worden. Hiervoor heb je dropkansen nodig.

Wanneer monster 1 op 100 keer een rare droppen en je doet er 10 minuten over 100 monsters te killen doe je 1 rare per 10 minuten.
Wanneer je DPS zo hard scaled met minder MF dat je 2 op 100 x kans hebt op een rare, dan is dit effectiever wanneer je minder dan 5 minuten over die 100 monsters zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ok, thanks :)
True schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:36:
Ik heb gisteren een barb van de 15 naar de 55 geleveld in 7 uur... Dus wat boeien wapens met level requirements :) In een weekendje spelen ben je 60. Mijnsinziens is diablo 3 een lvl 60 game. Pas dan begint het echte spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:31:
Wat je hier beschijft zal wel koppen en had ik ook ongeveer gedacht maar dit sluit nog steeds niet uit dat de random eigenschappen pas bepaald worden zodra het item geidentificeerd wordt. [...] Je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben dat identificeren eigenlijk een onnodige iets is maar ik heb nog niets kunnen vinden dat dit bevestigd.
Naast dat het in mijn ogen onlogisch zou zijn dat Unidentified item-stats op een ander tijdstip bepaald worden, is er ook nog dit:
In addition, we’re planning to just straight-out buff Legendary items in a future patch, likely the PvP patch (1.1). These buffs will not be retroactive, and so they’ll only apply to new Legendary items found after the patch.
Bron: http://us.battle.net/d3/en/blog/6018173
Nu zou dat kunnen opvatten als "eenmaal identified doen we er niks meer aan", ik lees het als: de items die je tot aan de patch gevonden hebt zijn al van stats voorzien, daar veranderd niks meer aan. Wat ook weer overeenkomt met "stats worden on drop/kill/destroy berekend."
___

Maar verder kan ik zo snel ook geen specifieke info vinden over beide onderwerpen.

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 08-06-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:58:
[...]

Sorry hoor, maar die wapens met reduced level requiment zijn 200 a 400 percent beter, t.o.v. een non -reduced level requirement wapen als je ze vergelijkt op het level, dat je ze beide kunt gebruiken.
(op lvl 60 ga je geen reduced lvl req. wapen meer gebruiken, das logisch....)
Kosten, zijn geen miljoenen, maar rond de 50k kun je ze zelf krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
In ieder geval een nette melding:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/10d9pc6.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een aanvulling op MF en de item hunt in dit stadium van de game. Straks als je heel inferno kan farmen zal het denk ik belangrijker zijn om gewoon zo snel mogelijk iets neer te kunnen meppen. Tuurlijk zal MF altijd helpen, maar killing power was in D2 altijd de doorslaggevende factor.

Mijn hammerdin bij bhaal runs had bijna geen mf, maar die hoge runes/grand charms etc dropte daar gewoon erg vaak. Met mijn sorc kon ik niets oppakken omdat heel het inventory vol zat (met MF charms), maar de killing power van dat character was daardoor ook veel lager dan van de paladin... resultaat waren heel veel rares/blues etc.... maar echt veel had je er niet aan... zie dit straks in D3 echt niet anders zijn... Als Athene diablo op inferno al zo snel neer kan meppen dan is het gewoon een kwestie van een optimale build voor een kleine stukje van de game maken waar het hoogste ilvl dropt in de kortst mogelijke tijd... optimaal farmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-08 19:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 03:31:
[...]

Die Goblin in ACT 2 is blijkbaar al generfed.
Een wel. Die bij quest 7. Die stond ookal een tijdje op youtube. Maar die van act 2 quest 3 ofzo niet. Daar zit die de helft van de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:55:
nog even een aanvulling op MF en de item hunt in dit stadium van de game. Straks als je heel inferno kan farmen zal het denk ik belangrijker zijn om gewoon zo snel mogelijk iets neer te kunnen meppen. Tuurlijk zal MF altijd helpen, maar killing power was in D2 altijd de doorslaggevende factor.

Mijn hammerdin bij bhaal runs had bijna geen mf, maar die hoge runes/grand charms etc dropte daar gewoon erg vaak. Met mijn sorc kon ik niets oppakken omdat heel het inventory vol zat (met MF charms), maar de killing power van dat character was daardoor ook veel lager dan van de paladin... resultaat waren heel veel rares/blues etc.... maar echt veel had je er niet aan... zie dit straks in D3 echt niet anders zijn... Als Athene diablo op inferno al zo snel neer kan meppen dan is het gewoon een kwestie van een optimale build voor een kleine stukje van de game maken waar het hoogste ilvl dropt in de korst mogelijke tijd... optimaal farmen :D
In D2 had je met sorc toch builds waarmee je ook met hoge (400+) MF weinig killing-speed verloor? Had ook te maken met farm-gedeeltes in hell die niet zo moeilijk zijn als inferno act2+ in D3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

OkkE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Naast dat het in mijn ogen onlogisch zou zijn dat Unidentified item-stats op een ander tijdstip bepaald worden, is er ook nog dit:

[...]

Nu zou dat kunnen opvatten als "eenmaal identified doen we er niks meer aan", ik lees het als: de items die je tot aan de patch gevonden hebt zijn al van stats voorzien, daar veranderd niks meer aan. Wat ook weer overeenkomt met "stats worden on drop/kill/destroy berekend."
___

Maar verder kan ik zo snel ook geen specifieke info vinden over beide onderwerpen.
Ja het is lastig te beoordelen. Ik ga er vanuit dat je gelijk hebt en alles van te voren bepaald is maar uitsluiten durf ik het nog niet.

Verder hier ook even gepost, nu maar hopen dat ze het gaan implementeren! Ik snap echt helemaal niet waarom dit er niet al in zit. Al realiseer ik me nu bij schrijven dat het misschien om veiligheidsredenen is, ik weet niets van items dupen of zoiets.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/5575467952?page=6#113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:57:
[...]

In D2 had je met sorc toch builds waarmee je ook met hoge (400+) MF weinig killing-speed verloor? Had ook te maken met farm-gedeeltes in hell die niet zo moeilijk zijn als inferno act2+ in D3 is.
Sorc kon gewoon overal door heen teleporteren.
Mephisto kon dood gemaakt worden door the pullen en fast te zetten tegen de rand.

Zo kreeg je geen damage, D2 bestond voornamelijk aan +Skills items voor damage.
Shako had al +2 en veel MF bijv.

MF gear was sterker qua damage in D2.
Daarnaast kon elke sorc behalve een lightning sorc Mephisto makkelijk omleggen.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:55:

Mijn hammerdin bij bhaal runs had bijna geen mf, maar die hoge runes/grand charms etc dropte daar gewoon erg vaak. Met mijn sorc kon ik niets oppakken omdat heel het inventory vol zat (met MF charms), maar de killing power van dat character was daardoor ook veel lager dan van de paladin... resultaat waren heel veel rares/blues etc.... maar echt veel had je er niet aan... zie dit straks in D3 echt niet anders zijn... Als Athene diablo op inferno al zo snel neer kan meppen dan is het gewoon een kwestie van een optimale build voor een kleine stukje van de game maken waar het hoogste ilvl dropt in de kortst mogelijke tijd... optimaal farmen :D
Hoge runes en grand charms hebben helemaal nooit niks met MF te maken gehad. charms waren er niet in lagere quality dan magic, en runes was gewoon een white drop.
Daarnaast had elke Hammerdin ook nog wel wat aan MF, Shako bijvoorbeeld (topaz'd vaak ook nog) en Enigma had ook hetzelfde MF als je char level... Vaak bij MF runs deed ik ook nog War travellers aan, al waren er betere non-mf alternatieven.

Mijn MF Sorc die had eigenlijk altijd gewoon full Tal's set aan (behalve wapen), waar je ook een gezonde dosis mf mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 22:17
Static FTW! Hmm, die skill mis ik toch wel :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Mijn lvl 99 1.09 optimised mf sorc had ik ook een volle stash aan MF charms + full tal rasha's met Occulus + ? shield ofzo onder W.
Dankzij teleport + behoorlijke killing power helemaal prima.
Ik ging alleen maar voor set en unique items... geel was altijd ruk en blauw ook niet boeiend.

edit: lol @ alle D2 ervaringen die meteen voorbij komen.

Overigens hoop ik niet dat ze weer met charms gaan werken.... wat een ramp....

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 08-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

bottum line verloor je altijd killing power in d2 als je skiller charms gaat vervangen voor MF dingen. Tuurlijk kon je makkelijkere bosses slopen met full mf, maar deze droppen nooit een ilvl van 99 zoals Bhaal deed. en ilvl 96 of hoger was noodzakelijk om bijvoorbeeld van een grand charm een skiller te maken met maximaal HP :P.... nu denk ik niet dat D3 zo diep zal gaan, maar wie weet wat voor patches ze nog gaan uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 13:39
Hebben sommige van jullie ook het probleem dat na 0,5 a 1,5 uur splen de verbinding met de srever wordt verbroken en error 3007 verschijnt? sinds de nieuwe patch komt dit telkens voor. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andyk125 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:10:
Hebben sommige van jullie ook het probleem dat na 0,5 a 1,5 uur splen de verbinding met de srever wordt verbroken en error 3007 verschijnt? sinds de nieuwe patch komt dit telkens voor. Iemand hier ervaringen mee?
Boeah:
[PC] Diablo 3 Problemen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk mijmeren over D2, maar het is een D3 topic.

Op dit moment is valor buff vanwege +items die droppen het meest interessant en ik ga daar met mijn 1e lvl 60 char ook dankbaar gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:04:
[...]

Hoge runes en grand charms hebben helemaal nooit niks met MF te maken gehad. charms waren er niet in lagere quality dan magic, en runes was gewoon een white drop.
Daarnaast had elke Hammerdin ook nog wel wat aan MF, Shako bijvoorbeeld (topaz'd vaak ook nog) en Enigma had ook hetzelfde MF als je char level... Vaak bij MF runs deed ik ook nog War travellers aan, al waren er betere non-mf alternatieven.

Mijn MF Sorc die had eigenlijk altijd gewoon full Tal's set aan (behalve wapen), waar je ook een gezonde dosis mf mee kreeg.
???... mijn post ging over MF nu versus killing power. Nu in D3 is hoge MF waarschijnlijk belangrijk om een beetje gear te krijgen.. straks als je zwaar OP bent dan zal killing power en het juiste gebied/boss uitzoeken voor drops/ilvl veel meer invloed hebben.... farm technisch dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 13:39
Dacht plaats het hier, de kans dat er iemand hier een reactie op geeft is 10x groter dan in het problemen topic :P maargoed zal het voortaan netjes in het juiste topic plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Hahaha, die achievement: Kulle story, bro. Priceless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik vond de reacties/texten van de terrified farmer wel droog als hij je voorsteld aan zijn vrouw, had er wel wat meer willen horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Net m'n EHP berekend voor mn lvl 60 Wiz waar ik Act 2 Inferno redelijk mee aankan.

331,499

Iemand die kan vergelijken?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
mouzetc schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:18:
Net m'n EHP berekend voor mn lvl 60 Wiz waar ik Act 2 Inferno redelijk mee aankan.

331,499

EHP?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Scroll effe paar posts terug, staat ergens uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:12:
[...]

???... mijn post ging over MF nu versus killing power. Nu in D3 is hoge MF waarschijnlijk belangrijk om een beetje gear te krijgen.. straks als je zwaar OP bent dan zal killing power en het juiste gebied/boss uitzoeken voor drops/ilvl veel meer invloed hebben.... farm technisch dan
Je maakte een vergelijking met D2 die nergens op sloeg, ik wijs je daar alleen maar op, op een helemaal niet onvriendelijke manier. Dan kom jij met je "???" alsof ik niet inhoudelijk reageer op een niet al te slimme vergelijking... Jouw MF vs Killing Power vergelijking, en dan maak je toch echt de vergelijking met een Hammerdin met weinig MF en een Soso met veel MF en dan roepen dat die Hammerdin ook high runes vond :S

Maar je hebt wel gelijk, wanneer je straks inderdaad Inferno volledig weg farmed, dan wordt MF minder belangirjk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
mouzetc schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:18:

331,499

Laatste keer dat ik het heb gecheckt zat ik op 100k en ben op dit moment in de oasis en het verloopt allemaal gladjes. Heb wel 39k dps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
[...]

Je maakte een vergelijking met D2 die nergens op sloeg, ik wijs je daar alleen maar op, op een helemaal niet onvriendelijke manier. Dan kom jij met je "???" alsof ik niet inhoudelijk reageer op een niet al te slimme vergelijking... Jouw MF vs Killing Power vergelijking, en dan maak je toch echt de vergelijking met een Hammerdin met weinig MF en een Soso met veel MF en dan roepen dat die Hammerdin ook high runes vond :S

Maar je hebt wel gelijk, wanneer je straks inderdaad Inferno volledig weg farmed, dan wordt MF minder belangirjk.
MF is nu helemaal niet belangrijk! Met meer MF vind je eerder rares, maar ook eerder legendary/set, waarvan de laatste (nog) helemaal niet interessant zijn. Zou nu in D3 altijd voor killing power, goede farm-plek gaan, dan voor zoveel mogelijk % MF.
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging