Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

_Peter2_ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:59:
De huidige build van mijn sc wizard (level 26):
http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aiRkjS!YX!Zaa

Ik vraag me wel af hoe je kunt zien of Magic Weapon actief is?
Kun je niet zien als buff icoontje zoals energy armor, heel vervelend. Vraag me ook af waarom dat is.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:00:
Domme vraag wss maar wat is/zijn pony levels?
Geheime level (voorheen cow level) dat toegankelijk is met de Staff of Herding.

De staff is te maken door een recipe drop van Izual (act 4) en 5 ingredienten die je niet kan verkopen (sommigen zijn drops, anderen liggen in de open wereld maar spawnen random). Plus nog 50K voor de 1e staff.

Als je die dan hebt, dan ga je in act 1 naar old tristram en daar kan je dan het "pony level" in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Wravburn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:48:
Wat een suffe generalisaties zijn dit weer. Alle 15-jarigen zijn casual prutsers, wij zijn beter! Dat zijn imo opmerkingen van 19-jarigen, die zich daar nog druk om maken...

Ik ben het zelf niet eens met de stand van zaken nu, en heb zowel de eighties/nineties van het gamen meegemaakt: 'toen spellen nog echt moeilijk waren'. (voor de mensen die dit zinvolle achtergrondsinformatie vinden: ik niet.) Die kunstmatige moeilijkheidsgraad kun je wat mij betreft achterwege laten. Momenteel wordt de moeilijkheidsgraad bepaald door de random toekenning van eigenschappen van elites, en het 'geluk' dat je hebt op de auction house.

Dat eerste zorgt ervoor dat hardcore op inferno een soort van roulette is.

Het tweede bepaalt de moeite die je moet doen om te 'farmen'. Het is voor een groot gedeelte: (lees, gemiddelde elitepack) een gearcheck. Wat het raar maakt, is dat bepaalde combinaties van mob/abilities/omgeving bvb. act II veel moeilijker maakt voor sommige classes dan andere. Tel daarbij op dat de meest effectieve manier van vooruitgang de auction house is (wat dus vooruitgang loskoppelt van je daadwerkelijke vooruitgang in het spel) en je hebt een moeilijkheid ingebakken weinig relevant is aan het spel zelf, of in elk geval hoe ik het zou zien.
Het is totaal niet mijn bedoeling om te generaliseren, maar het is gewoon een feit dat nu de afzet markt voor games veel groter is dat studios hun best doen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken (wat uiteraard ook logisch is) de vraag is alleen hoe maak je een oplossing die zowel het casual spectrum als het hardcore spectrum tevreden stelt.

Zoals Vicarious al zo mooi verwoorde 'Het is helemaal niet bedoeld als 'wij zijn beter' opmerking. Het is anders, en het is de vraag welk publiek Blizzard hierin tevreden wil stellen. Daar ging het mij meer om.'

Hardcore kan ik helaas niet over mee discuteren omdat ik daar geen ervaring mee heb.

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:02:
[...]

Kun je niet zien als buff icoontje zoals energy armor, heel vervelend. Vraag me ook af waarom dat is.
Inderdaad, ik hoop dat ze dat ook snel gaan aanpassen. Je kan ook niet meer dan 5 of 6 buffs zien boven je actionbar, dit is ook erg vervelend als je er meerdere op je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:00:
Domme vraag wss maar wat is/zijn pony levels?
pony level is de D3 tegenhanger van het secret cow level in D2. In D2 was dit echt de top plek om te power levelen tot +- 20 en op hell niveau konder er ook nog best leuke dingen droppen.

Zelf ben ik er nog niet geweest, maar heb nu wel bijna alle items gevonden om het te unlocken. Op youtube heb je hele goede filmpjes wat je nodig hebt en waar het te krijgen is.

Zelf ben ik even benieuwd of power levelen ook werk in het pony level? stel ik open het op normal... invite een vriend (level 60 met ghruwelijke AOE) dan ga ik weg.. kom terug met mijn level 1.. kan ik dan het pony level in en krijg ik exp als hij alles one shot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Een glow op je wapen. Maar ik ben er ook niet erg van gecharmeerd, vergeet 'em steeds te activeren.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 14:12
bazkar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
Alles over pony level:
http://www.diablo3pedia.c...ablo-3-secret-pony-level/
Er zijn wel mensen te lui om zelf iets op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wravburn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 13:28
Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:54:

Het is helemaal niet bedoeld als 'wij zijn beter' opmerking. Het is anders, en het is de vraag welk publiek Blizzard hierin tevreden wil stellen. Daar ging het mij meer om.

Ik ben het met je eens dat gear misschien iets TE bepalend is in deze game, maar het is zeker niet de enige factor.
Dat snap ik, maar beschrijf jezelf dan als gedeelte van het publiek dat 'meer' uitdaging wil, en schrijf de rest dan niet weg als 15-jarige pubertjes. Je hebt een doelgroep die "moeilijk" wilt, en je hebt een doelgroep die "makkelijk" wilt. De groep 15-jarige pubers overlapt niet met de een, en 'oud-D2' overlapt ook niet met de ander. Zoals je het nu brengt is het slechts een sneer.

Ik denk overigens niet dat gear TE bepalend is. Ik denk dat de manier van vooruitgang, de manier van gear behalen, te losgekoppeld is van je daadwerkelijke vooruitgang. Hell farmen om Inferno te doen is prima. Act I farmen om Act II te doen is prima. Maar als de #1 plek om vooruitgang te boeken de Auction House is, vind ik dat niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Lapeno schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:05:
Er zijn wel mensen te lui om zelf iets op te zoeken.
Ik ben ook meer van de "er zijn geen domme vragen alleen domme mensen" ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Inderdaad, ik hoop dat ze dat ook snel gaan aanpassen. Je kan ook niet meer dan 5 of 6 buffs zien boven je actionbar, dit is ook erg vervelend als je er meerdere op je hebt.
Magic weapon krijgt een buff-icon in 1.03 heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wravburn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:05:
[...]

Dat snap ik, maar beschrijf jezelf dan als gedeelte van het publiek dat 'meer' uitdaging wil, en schrijf de rest dan niet weg als 15-jarige pubertjes. Je hebt een doelgroep die "moeilijk" wilt, en je hebt een doelgroep die "makkelijk" wilt. De groep 15-jarige pubers overlapt niet met de een, en 'oud-D2' overlapt ook niet met de ander. Zoals je het nu brengt is het slechts een sneer.
Als je makkelijk wilt kan D3 dat nu ook al. Gewoon eindeloos normal runnen ;)

Inferno is juist bedoeld als uitdaging, dat te makkelijk maken slaat als een tang op een varken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
bazkar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden.
Alles over pony level:
http://www.diablo3pedia.c...ablo-3-secret-pony-level/
Thanks!!! Zit nu in hell dus heb nogal wat te doen voordak het level in kan maar thanks a milion:) Heb iig flink wat te zoeken. Die mushrooms heb ik toevallig al n keer gevonden en bewaard:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:04:
[...]

Een glow op je wapen. Maar ik ben er ook niet erg van gecharmeerd, vergeet 'em steeds te activeren.
Kun je die buff niet herladen tegelijk met een andere buff (die een kortere duration heeft)? Dan weet je zeker dat ie altijd aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 10:17
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:07:
[...]

Inferno is juist bedoeld als uitdaging, dat te makkelijk maken slaat als een tang op een varken.
Er zit altijd veel grijs tussen zwart en wit. Het lijkt wel of de mensen die bang zijn dat inferno nu te makkelijk wordt, alle Act 4 Inferno boss packs aan het farmen zijn. Nee dus. Hoe kun je nu oordelen of iets 'te makkelijk' wordt als het op dit moment 'niet mogelijk' is voor je?

Edit: En nee, ik speel zelf (nog) geen inferno ivm beperkte speeltijd. Ben vrolijk in Act 2 Hell aan het rondhobbelen met mijn WD en de bosspacks hebben op mijn level 55 precies de moeilijkheidsgraad die ze moeten hebben. Ik zie de Inferno wall of difficulty wel tegemoet, maar ik vind het prima als Blizzard van die wall een steile helling maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door bazkar op 08-06-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A efx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05-2024
Wravburn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:05:
[...]

Ik denk overigens niet dat gear TE bepalend is. Ik denk dat de manier van vooruitgang, de manier van gear behalen, te losgekoppeld is van je daadwerkelijke vooruitgang. Hell farmen om Inferno te doen is prima. Act I farmen om Act II te doen is prima. Maar als de #1 plek om vooruitgang te boeken de Auction House is, vind ik dat niet ok.
Het probleem wat zich nu voordoet is dat beide doelgroepen (de casual spelers en de hardcore spelers) beide zover mogelijk willen komen in Inferno en de ene groep wil het moeilijker terwijl de andere groep zegt van het is veel te moeilijk maak het makkelijker.
Ikzelf zie geen probleem met de moeilijkheidsgraad alleen moeten sommige stukken in mijn mening getweaked worden.
De grote vraag is hoe je beide groepen tevreden houdt, maak je het makkelijker en zeg je tegen de andere groep 'Ga maar hardcore spelen' of tweak je het slechts een klein beetje en zeg je tegen de andere groep 'Als het te moeilijk voor je is blijf je toch Hell spelen?' ik denk dat ongeacht wat je doet je toch wel een bepaalde sectie van je spelersbasis tegen het zere been schopt. De kunst is dus om in deze situatie de gulden middenweg te vinden. En de vraag is of Blizzard dat lukt...

XBL; Yippiekajee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 14:23
Maar als de #1 plek om vooruitgang te boeken de Auction House is, vind ik dat niet ok.
Opzich vind ik dit niet.. Je haalt je upgrades van de AH, maar je moet eerst farmen om het gold bij elkaar te verzamelen. Het is inderdaad jammer dat je AH gear zo geoptimaliseerd is dat je eigenlijk niet eens meer hoeft te kijken of de dingen die je oppakt beter zijn, maar je moet nog steeds farmen voor gold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A efx schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Het probleem wat zich nu voordoet is dat beide doelgroepen (de casual spelers en de hardcore spelers) beide zover mogelijk willen komen in Inferno en de ene groep wil het moeilijker terwijl de andere groep zegt van het is veel te moeilijk maak het makkelijker.
Ikzelf zie geen probleem met de moeilijkheidsgraad alleen moeten sommige stukken in mijn mening getweaked worden.
De grote vraag is hoe je beide groepen tevreden houdt, maak je het makkelijker en zeg je tegen de andere groep 'Ga maar hardcore spelen' of tweak je het slechts een klein beetje en zeg je tegen de andere groep 'Als het te moeilijk voor je is blijf je toch Hell spelen?' ik denk dat ongeacht wat je doet je toch wel een bepaalde sectie van je spelersbasis tegen het zere been schopt. De kunst is dus om in deze situatie de gulden middenweg te vinden. En de vraag is of Blizzard dat lukt...
Is de manier die Blizzard (oorspronkelijk) bedacht had om die 2 groepen/wensen dichter bij elkaar te brengen niet AH gekoppeled aan real money? Als inferno dan moeilijk is/blijft, kunnen de casual gamers lekker activision/blizzard's kas spekken door gewoon items te kopen om inferno ook uit te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42

Ik zou die hydra vervangen met Freeze :)

http://us.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aiYkjS!YX!ZaZ

[ Voor 8% gewijzigd door FireDrunk op 08-06-2012 10:14 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Tsurany schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Ik zou zelf Arcane Orb adviseren. Dat is in combinatie met Magic Missle de ideale spam combo :)
Ik vind disintegrate vooral handig vanwege het "piercen".
Meeste mobs spam ik al dood met Magic Missile (split rune), disintegrate gebruik ik in smallere ruimtes als de mobs op een rijtje moeten staan. (Ik zit nu in begin act 3 normal, met ong. 400 damage, maar op level 27 ga ik eens shoppen voor een nieuwe wand (opties die ik wil zijn "Has Socket" en Experience) is tenslotte vooral voor levelen. Socket is natuurlijk voor een ruby en experience maakt het levelen weer sneller.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 22:17
Bosmonster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:07:
[...]

Als je eindeloos wilt "runnen" dan is de petloze WD een aanrader op Inferno. Poei, dat was toch hele andere gameplay dan verwacht. Even getest met:

- Hex (heal)
- Wall of Zombies (langere hold)
- Grasp (-80% movement)
- Spirit walk (heal)
- Splinter darts
- Totem (5% heal)

Eigenlijk was er maar 1 tactiek: Hex actief houden, RENNUH!, grasp/wall dumpen, RENNUH!, omdraaien om op de kip te schieten, RENNUH!, Hex opnieuw activeren, totem droppen, langere periode schieten op de kip/champion/kip in het totemgebied, totem weg, RENNUH! (repeat X times till champion is dead).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er wordt nu iets teveel gedacht in uitersten...
Diablo 3 kan prima door de casual gamer worden gespeeld. De hardcore speler gaat voor Inferno natuurlijk. Ik en vele anderen zeggen ook niet dat Inferno 'generfed' moet worden, maar de harde plooien moeten er uit gestreken worden (damage spikes?).
Natuurlijk is het de bedoeling dat Inferno near-impossible is, maar het moet wel leuk blijven toch?
Tsurany schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Ik zou zelf Arcane Orb adviseren. Dat is in combinatie met Magic Missle de ideale spam combo :)
Ik vind Magic Missile waardeloos... Ik gebruik Electrocute en Arcane Orb. Goede crowd control...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Nyarlathotep schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:16:
Ik vind Magic Missile waardeloos... Ik gebruik Electrocute en Arcane Orb. Goede crowd control...
Magic Missile heeft een groter bereik volgens mij en is daardoor nuttiger voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:15:
[...]

Als je eindeloos wilt "runnen" dan is de petloze WD een aanrader op Inferno. Poei, dat was toch hele andere gameplay dan verwacht. Even getest met:

- Hex (heal)
- Grasp (-80% movement)
- Spirit walk (heal)
- Splinter darts
- Totem (5% heal)

Eigenlijk was er maar 1 tactiek: Hex actief houden, RENNUH!, grasp/wall dumpen, RENNUH!, omdraaien om op de kip te schieten, RENNUH!, Hex opnieuw activeren, totem droppen, langere periode schieten op de kip/champion/kip in het totemgebied, totem weg, RENNUH! (repeat X times till champion is dead).
Zo gaat het nu ook ongeveer :P

Beetje rondrennen, haunt up houden en splinters als ik de mogelijkheid heb. Tussendoor, als ik genoeg mana heb even een acid cloud dumpen. Wall of Zombies/grasp is leuk, maar kost allemaal teveel mana voor een CC. Dus stop ik dat liever in dps. En 9/10x zit je toch met wallers/teleporters/etc waar die CC's praktisch niks uithalen...

Als laatste natuurlijk spirit walk (met +mana) als escape/globe picker.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wravburn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 13:28
Het probleem wat zich nu voordoet komt niet direct door de moeilijksheidsgraad op zich, maar op de manier hoe die gecreerd is. Het is geen strakke lijn (met evt. gearchecks in de vorm van bosses). Als de moeilijksheidsgraad geleidelijk omhoog gaat, kun je vooruitgang (al dan niet langzaam) blijven hebben door er tijd in te stoppen (danwel door beter te worden in het spel of betere gear krijgen). Het is te veel een kunstmatige moeilijkheidsgraad.

En wat betreft farmen voor geld en dan op de auction house dingen kopen, dat is toch een klein beetje gek. Dat betekent dat mensen die geluk hebben op de AH/goed zijn in de AH/er simpelweg vroeg bij waren, veel meer vooruitgang hebben dan mensen die goed zijn in het daadwerkelijke spelletje(of er gewoon veel tijd in stoppen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nyarlathotep schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:16:
Zeker geen inferno?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik zit momenteel met mijn Barbarian (naast mijn lvl60 Wizard) op deze build:
http://us.battle.net/d3/e...rbarian#bhXdeV!WYd!aZZaaa

Iemand verbeterpunten?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Joarie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:15:
[...]

- Hex (heal)
- Grasp (-80% movement)
- Spirit walk (heal)
- Splinter darts
- Totem (5% heal)

Dat is ongeveer de combo die ik nu ook gebruik (op hell), maar dan Totem vervangen door Soul Harvest met heal die ik pop als ik geswarmed wordt, vlak voor het poppen van spirit walk.
Heb een tijdje met horrify ipv wall of zombies gewerkt. Dat is ook wel fijner tegen teleporters/jumpers
ik had het idee dat grasp en wall een beetje 2 keer hetzelfde was.

Overigens gebruik ik wel spirit vessel om de CD's van mijn defensives naar beneden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over het hele moeilijkheidsniveau en al die postsss.... hoe lastig was hell nu in d2?

zelf had ik characters die echt nooit, maar dan ook nooit dood te krijgen waren in pve. Ken zat mensen die hell niveau in d2 lastig vonden, maar die hadden vaak gewoon crap characters gemaakt. In d3 is alles helemaal 100% gear afhankelijk en is er geen ruimte meer voor het maken van extreme builds.

Wat ik nu zelf mee maak als barb in act2 inferno is echt wel uitdagen, maar om eerlijk te zijn heb ik ook zoeiets van hmmm echt leuk.. nee.

Zelf verwacht ik dat inferno straks voor mij makkelijk te doen zal zijn en omdat je dan dus relatief makkelijk goede items kan farmen wordt het daarna alleen maar simpeler. Denk dan nog dat ze het verder gaan nerfen tot het punt dat net als in D2 dat het echt onmogelijk is om nog dood te gaan met de juiste gear... wil je dan nog echte uitdaging gewoon je gear afdoen en je hebt het :P

PS tegen die tijd is hopelijk GW2 uit en ben ik wel klaar met d3... vind het een leuke game, maar zo epic als d2 vind ik het bij lange na niet.. en dit komt echt puur omdat de tweakmogelijkheden gewoon bijna niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wravburn schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:18:

En wat betreft farmen voor geld en dan op de auction house dingen kopen, dat is toch een klein beetje gek. Dat betekent dat mensen die geluk hebben op de AH/goed zijn in de AH/er simpelweg vroeg bij waren, veel meer vooruitgang hebben dan mensen die goed zijn in het daadwerkelijke spelletje(of er gewoon veel tijd in stoppen.)
Goed zijn in AH? Als Blizzard de AH echt gaat koppelen aan real money, dan kan iedereen zich gewoon overal inkopen. Hoe PvP dan nog eerlijk wordt, moet je mij niet vragen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Spirit Vessel gebruik ik er ook bij met een pickup range van 40 yards, dus het gaat meestal vrij vlot.
Inderdaad is de combo grasp/wall dubbelop, zeker omdat grasp alleen vertraagt en niet tegenhoudt (wat Wall wel doet).

Ik wil er nog meer damage inbouwen. Ik gok dat Haunt daarvoor een betere oplossing is.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:21:
[...]

Goed zijn in AH? Als Blizzard de AH echt gaat koppelen aan real money, dan kan iedereen zich gewoon overal inkopen. Hoe PvP dan nog eerlijk wordt, moet je mij niet vragen :s
PvP gaat een matchmaking systeem krijgen. Dit zodat je niet tegen mensen hoeft te spelen die 100x betere gear dan jij hebt. Zo blijft het relatief eerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 13:29
FireDrunk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:19:
Ik zit momenteel met mijn Barbarian (naast mijn lvl60 Wizard) op deze build:
http://us.battle.net/d3/e...rbarian#bhXdeV!WYd!aZZaaa

Iemand verbeterpunten?
Ligt er een beetje aan waar je nu bent. Zelf zit ik pas op nightmare hoor, dus je moet vooral niet al teveel van mij aannemen, maar wat ik een beetje begrijp van veel andere barbs is dat ze op een gegeven moment voor survivability gaan. Dus meer health- en armorachtige abilities in plaats van dps abilities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:21:
[...]

PvP iitems die niet te kopen zijn? is een mogelijkheid. Ik heb ook geen flauw idee hoe blizzard dit probleem gaat tackelen.

Ik denk dat ze een beetje over hun "head" zijn op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
GoodspeeD schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:22:
[...]

Ligt er een beetje aan waar je nu bent. Zelf zit ik pas op nightmare hoor, dus je moet vooral niet al teveel van mij aannemen, maar wat ik een beetje begrijp van veel andere barbs is dat ze op een gegeven moment voor survivability gaan. Dus meer health- en armorachtige abilities in plaats van dps abilities.
Act1 Nightmare (lvl 31), ik heb vooral HP gear en een dik shield. (Ik zit op 4.4k hp en ~300 dps).
De survivability heb ik ook door revenge en lifesteal op mijn wapen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Joarie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:21:
Spirit Vessel gebruik ik er ook bij met een pickup range van 40 yards, dus het gaat meestal vrij vlot.
Inderdaad is de combo grasp/wall dubbelop, zeker omdat grasp alleen vertraagt en niet tegenhoudt (wat Wall wel doet).

Ik wil er nog meer damage inbouwen. Ik gok dat Haunt daarvoor een betere oplossing is.
Hiervoor gebruik ik dus soul harvest. En een goede dps boost (die als je hem 60 seconden laat duren eigenlijk altijd wel up is) en (als je maar voor 30 seconden kiest) nog een mana/health regen heeft.

Op hell (en ik verwacht inferno) zullen er altijd wel mobs om je heen staan, mede door teleporters/jumpers etc.

Overigens loop ik nu rond met een http://d3db.com/item/i/lidless-wall om mijn armor en block chance en daarmee survivability flink te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:22:
[...]

PvP gaat een matchmaking systeem krijgen. Dit zodat je niet tegen mensen hoeft te spelen die 100x betere gear dan jij hebt. Zo blijft het relatief eerlijk :)
Dan kan het nog steeds zijn dat je tegen iemand speelt die zijn gear gewoon gekocht heeft. Het lijkt me nog steeds vreemd die koppeling AH<->real money

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bazkar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Op hell (en ik verwacht inferno) zullen er altijd wel mobs om je heen staan.
Soul Harvest op 60 sec, want je mag blij zijn als je het overleeft in de buurt van wat mobs. Meestal wordt je namelijk geone-shot.

Ik gebruik Soul Harvest meestal samen met Spirit Walk. Als er wat globes liggen: Spirit Walk, globes pakken en Soul Harvest poppen in de groep. Dan weer verder kiten.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Dan kan het nog steeds zijn dat je tegen iemand speelt die zijn gear gewoon gekocht heeft. Het lijkt me nog steeds vreemd die koppeling AH<->real money
En de gear die op de RMAH staat moet nog steeds gefarmed worden hoor? Alleen kopen ze het nu met echt geld ipv ingame gold?

Ik bedoel: Het is geen winkel waar je oneindig spullen kan kopen

[ Voor 7% gewijzigd door Puc van S. op 08-06-2012 10:26 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Wat maakt jou het dan uit hoe iemand aan zijn gear komt? Als jij 100 uur farmt voor die ene legendary, en iemand anders hem gewoon voor 50 euro koopt, so what? Jij hebt er geen last van toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
bazkar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Hiervoor gebruik ik dus soul harvest. En een goede dps boost (die als je hem 60 seconden laat duren eigenlijk altijd wel up is) en (als je maar voor 30 seconden kiest) nog een mana/health regen heeft.

Op hell (en ik verwacht inferno) zullen er altijd wel mobs om je heen staan.

Overigens loop ik nu rond met een http://d3db.com/item/i/lidless-wall om mijn armor en block chance en daarmee survivability flink te verhogen.
Hmm, zal het eens bekijken maar ik wil eigenlijk Totem niet weggooien. Alhoewel de CD wel te lang is voor de bossfights/championfight waar hij eigenlijk nodig is.

Die Lidless Wall heb ik. Op Hell zeker een uitkomst maar op Inferno word ik nog steeds geoneshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsjoe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:26:
[...]

Wat maakt jou het dan uit hoe iemand aan zijn gear komt? Als jij 100 uur farmt voor die ene legendary, en iemand anders hem gewoon voor 50 euro koopt, so what? Jij hebt er geen last van toch?
Nou dat maakt dus wel uit. Het haalt de scharme van die hele zeldzame items weg. Net zo goed als bots/dupes die charme weghaalden bij D2, lijkt dat in mijn ogen door Blizzard zelf te kunnen gebeuren met de RMAH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 15:50
Tja, voor mij is het simpel. Dat ik moet farmen met mijn Barb om act2 door te komen: prima.

Maar nu ben ik aan het farmen voor gold, ipv items. Framen voor gold is saai, voor items is spannen.

In D2 moesten we ook eindeloos farmen, echter dan wist je waar je naar zocht: SOJ's, Windforce, Shako, Occulus, Tal's Armor en Amulet, IK Armor, Arcane's Valor en later high-runes - wanneer je een van deze dingen vond, en nog een paar andere natuurlijk, dan wist je dat je wat in handen had. Daarmee ging je de handelsmarkt op.

Nu is er totaal geen duidelijkheid met drops, wat waar te zoeken. Iedereen wist in D2 dat je voor SOJ's bij Andariel op NM moest zijn, vanwege het relatief lage ilvl. In D3 moet je in principe act3 Inferno farmen voor de juiste items om act2 door te komen. Kan niet dus - waardoor iedereen Gold moet farmen.

Als Barb, en ook Monk is het al bijna onmogelijk om die vliegjes langs te komen, die kan je een paar opvangen, en vervolgens krijg je een Firebom op je kop en weg ben je weer. Dus maar weer gold farmen, bijna zinloos om de alt-toets nog in te drukken..

Ik kill de Butcher 10.000 keer wanneer het nodig is, maar ik moet wel een beetje het idee houden dat één van de packs die ik onderweg tegenkom, iets dropt waar ik wat mee kan.

Als er in D2 een Unique viel, was het meteen kijken welke, als een boss bijna dood was begon het gevoel... hopen op een unique. In D3: geen enkele spanning voor items - als er 3 rares droppen van 1 pack heb ik nog ziets van, nu moet het toch iets zijn.

Telkens kom je weer van een koude kermis thuis, en aan het eind van de Warden/Butcher run kan je alleen maar kijken naar hoeveel gold je nu hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat gevoel van D2 nu in D3 niet vergelijkbaar met mobs op inferno en de valor buff? Wat maakt het nou uit of het een rare of unique is waar je naar op zoek bent? Of je nou die ene unique zoekt of die rare met die ene stat(s)?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Eens met Ero-Sensei. De items die droppen hebben vaak te random stats die nergens op slaan.

Een Magic Crossbow met 130 Str en 70 Int, en extra globe pickup.... Like... WTF?

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 08-06-2012 10:35 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:35:
Eens met ^^. De items die droppen hebben vaak te random stats die nergens op slaan.

Een Magic Crossbow met 130 Str en 70 Int, en extra globe pickup.... Like... WTF?
Dat is inderdaad wel een nadeel van random stats. Kan juist wel weer leuke combinaties opleveren, maar inderdaad ook een hele hoop shit combinaties. Je kunt het ook zo vergelijken, in D2 vielen er ook heel vaak (low lvl) uniques waar je niks aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
+1

Iedereen die nog vast zit in act1/2 inferno zit wel uit te kijken naar de nieuwe patch veronderstel ik, want eindeloos farmen voor gold omdat de juiste gear niet kan droppen is toch niet alles.

Die random stats vind ik ook niet altijd gelukkig maar dat is nu eenmaal part of the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
Joarie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:26:
[...]
Die Lidless Wall heb ik. Op Hell zeker een uitkomst maar op Inferno word ik nog steeds geoneshot.
Tja, het is een ilvl 56, dus niet echt inferno materiaal denk ik.

Wat ze van mij inderdaad wel mogen fixen is dat str/dex/int samen op 1 item spawnen. Kijk, dat de rest van de stats niet super zijn (increased gold pickup range 2 yards. yay!) ok, maar items met str/dex of dex/int zijn eigenlijk per definitie waardeloos.

[ Voor 31% gewijzigd door bazkar op 08-06-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Het staat gewoon mooi en doet me denken aan de D2 tijden :)

Gewoon Nostalgie dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:29
Sfinx- schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:36:
+1

Iedereen die nog vast zit in act1/2 inferno zit wel uit te kijken naar de nieuwe patch veronderstel ik, want eindeloos farmen voor gold omdat de juiste gear niet kan droppen is toch niet alles.

Die random stats vind ik ook niet altijd gelukkig maar dat is nu eenmaal part of the game.
wat wordt er volgens jouw zo fantastisch aan die nieuwe patch dan?
behalve de damage reduction in coop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Denniz0229 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:42:
[...]

Dat ze spike damage gaan fixen in Inferno.
Maakt het iets gemakkelijker op elite packs te pullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de hitboxen trouwens? Ik heb soms het idee dat deze wat strakker mogen wanneer ik weer een projectiel kop. Misschien is het lag of hoort het zo, maar vroeg me af of het meer mensen opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 19:53
Denniz0229 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:42:
[...]

meer kans op ilvl61-63 drops in Act3-4 Hell t/m Inferno

http://eu.battle.net/d3/e...n_Preview-06_06_2012#blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:34:
[...]
Is dat gevoel van D2 nu in D3 niet vergelijkbaar met mobs op inferno en de valor buff? Wat maakt het nou uit of het een rare of unique is waar je naar op zoek bent? Of je nou die ene unique zoekt of die rare met die ene stat(s)?
Dat gevoel zou hetzelfde zijn wanneer het zinvol was naar rares te zoeken. Met meer MF in D2 kreeg je meer Uniques, meer Uniques betekende meer kan op dat ene item...

Nu in D3 betekend meer MF, meer rares / Legendaries. Legendary is simpelweg te hopen dat ze niet droppen, want die zijn toch niks waard (ik bedoel wtf?). Meer rares betekend voor mijn gevoel simpelweg meer crap... tenzij ze echt die perfecte combinatie hebben. Random is leuk, maar als je na 70 uur grinden geen enkele progressie hebt geboekt op item gebied, dan vraag ik me af wat je aan grinden hebt behalve gold. Bij D2 had je na 70 uur grinden echt wel 3/4 goede items...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Lyca schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Dat ze spike damage gaan fixen in Inferno.
Maakt het iets gemakkelijker op elite packs te pullen
mmm, bron? want dit heb ik niet gezien.
dat vind ik persoonlijk weer jammer.
game is net een maand uit en ze gaan het nu al makkelijker maken.
inferno zou volgens blizzard onverslaanbaar zijn, helaas zijn ze daar nu al op teruggekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook weer even op hardcore gespeeld,

dankzij de "awesome" servers van blizzard weer een HC char gesneuveld helaas.
word er toch nu wel zo langzamer hand geïrriteerd van. maar goed.
nu maar eens een barb testen zien of dat werkt.

wel jammer dat alles generft word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Inderdaad hier de uitleg (bron)

"The way the game is currently set up in Inferno, Act I drops ilvl 61 gear and below, Act II drops ilvl 62 gear and below, and Act III and IV drop ilvl 63 and below."

New drop rates for 1.0.3

ItemHell Act III/IVInferno Act IInferno Act IIInferno Act III
iLvl 619 %18%19%24%
iLvl 622 %8%12%16%
iLvl 630 %2%4%8%

Dus: na 1.0.3 kans op lvl62 gear (nodig voor act2) drops in hell act4 & inferno act1, tot nu toe moest je verplicht AH gebruiken om lvl62 gear te bemachtigen.

Het spel moet gebalanceerd blijven zodat je zonder AH ook verder kan, dat heeft Blizzard altijd verkondigd. Dit is dus een onvermijdelijke fix als ze hun woord willen houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sfinx- op 08-06-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vandread schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:43:
Daarom heb ik Goldskin bewaard.... voor als ik een barb start ^^

[...]

Eerder Meteor, hydra is veel waardevoller vind ik.
Waarom? Die hydra trekt toch geen agro, en echt veel DPS is het niet...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denniz0229 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:49:
[...]

[...]
dat vind ik persoonlijk weer jammer.
game is net een maand uit en ze gaan het nu al makkelijker maken.
inferno zou volgens blizzard onverslaanbaar zijn, helaas zijn ze daar nu al op teruggekomen
Ze gaan het niet veel makkelijker maken, maar alleen de item drops iets beter verdelen, zodat progressie minder AH-afhankelijk wordt. Goede zaak als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz0229 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:49:
[...]

Heb je D3 nog gespeeld gisteren of vandaag? In de launcher staat meteen link naar de veranderingen in 1.03....
Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:48:
[...]

Dat gevoel zou hetzelfde zijn wanneer het zinvol was naar rares te zoeken. Met meer MF in D2 kreeg je meer Uniques, meer Uniques betekende meer kan op dat ene item...

Nu in D3 betekend meer MF, meer rares / Legendaries. Legendary is simpelweg te hopen dat ze niet droppen, want die zijn toch niks waard (ik bedoel wtf?). Meer rares betekend voor mijn gevoel simpelweg meer crap... tenzij ze echt die perfecte combinatie hebben. Random is leuk, maar als je na 70 uur grinden geen enkele progressie hebt geboekt op item gebied, dan vraag ik me af wat je aan grinden hebt behalve gold. Bij D2 had je na 70 uur grinden echt wel 3/4 goede items...
MF in de zin van D2 is op die manier wel redelijk zinloos ja. De valor buff helpt daarin tegen wel en die kun je ook op hell gebruiken (als inferno nog te lastig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ik zou frost nova vervangen door diampondskin met Prism er op. JE can dan disintergrate een stuk langer kasten. als je dan op level 27 blizzard pakt, kun je die gebruiken om je mobs te vertragen.

mijn huidige build:
http://us.battle.net/d3/e...r/wizard#WiXljm!aXb!ZaZ.a

[ Voor 8% gewijzigd door D-rez op 08-06-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:53:
[...]
Heb je D3 nog gespeeld gisteren of vandaag? In de launcher staat meteen link naar de veranderingen in 1.03....
had dat van items gezien ja, maar niet van die spike damage.

en ik speel elke dag diablo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 21:12

Rem

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:53:
[...]

[...]

MF in de zin van D2 is op die manier wel redelijk zinloos ja. De valor buff helpt daarin tegen wel en die kun je ook op hell gebruiken (als inferno nog te lastig is).
Ik speel standaard met -launch, vind die launcher maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
D-rez schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:53:
[...]

ik zou frost nova vervangen door diampondskin met Prism er op. JE can dan disintergrate een stuk langer kasten. als je dan op level 27 blizzard pakt, kun je die gebruiken om je mobs te vertragen.
Frost nova? die zit er niet in :).

Ik vraag me op dit moment het nut af van de familiar, zou ik duie niet beter kunnen vervangend door diamond skin met prism?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Denniz0229 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:55:
[...]

had dat van items gezien ja, maar niet van die spike damage.

en ik speel elke dag diablo :+
Er staat niet letterlijk spike damage, kan momenteel niet aan de link.
Er stond "Curvage" van inferno word een beetje verlaagd, dus waarschijnlijk zullen ze de damage van inferno iets naar omlaag halen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Sterk verhaal!
In Act1 inferno dropte deze gisteren:
http://us.battle.net/d3/en/item/heart-slaughter
Redelijke teleurstelling inderdaad, verkopen krijg je niks voor dus, dus denk ik salvage hem voor inferno crafting spul maar helaas, was hell crafting spul :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
bazkar schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:37:
[...]
Wat ze van mij inderdaad wel mogen fixen is dat str/dex/int samen op 1 item spawnen. Kijk, dat de rest van de stats niet super zijn (increased gold pickup range 2 yards. yay!) ok, maar items met str/dex of dex/int zijn eigenlijk per definitie waardeloos.
Totaal niet akkoord. Secondary stats geven nog steeds een defensive boost, voor gelijk welke class.
Strength = armor
Dex = dodge
Int = resist all

Niet de meest sexy stats, maar even nuttig als bijvoorbeeld thorns en increased gold.
De game zou ongeloofelijk saai worden als er enkel items droppen met de stats die jij wilt.

Er zijn zowiezo al wat minder attributes die je kunt hebben op items vergeleken met Diablo 2,
dus de secondary stats moet er zeker inblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandread schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Sterk verhaal!
In Act1 inferno dropte deze gisteren:
http://us.battle.net/d3/en/item/heart-slaughter
Redelijke teleurstelling inderdaad, verkopen krijg je niks voor dus, dus denk ik salvage hem voor inferno crafting spul maar helaas, was hell crafting spul :')
Item Level: 59

Had je kunnen weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

_Peter2_ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Ik vraag me op dit moment het nut af van de familiar, zou ik duie niet beter kunnen vervangend door diamond skin met prism?
Ja was ook een beete een reactie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik snap niet wat mensen lopen te klagen over het farmen in Ac1, Warden/Butcher runs zorgen voor een redelijk inkomen aan goud en items die je op de ah kan zetten. Vooruit het aantal items die droppen die je zelf kan gebruiken voor Act 2 zijn minimaal, want de paar goede items die je krijgt per run moeten dan net net bij je class passen. Maar als dit niet het geval is dan kan je het altijd op de ah voor een leuk prijsje verkopen en koop je er zelf iets voor terug. Gemiddeld levert zo een 30 minuten run echt wel 200k op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Delph schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:08:
Gemiddeld levert zo een 30 minuten run echt wel 200k op...
Start je dan aan de laatste quest van the butcher? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
FireDrunk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Na dit filmpje: YouTube: Diablo 3 Wizard - Screw Survivability! Act 1 Inferno Build with DPS Focus
Moet ik zeggen dat hij wel een punt heeft ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireDrunk schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:52:
[...]
Meteor mist te vaak en kost een shitload aan Arcane.
Hydra is planten en vergeten, kost weinig en doet damage tijdens het kiten met de venom hydra als hoogtepunt.

Wanneer je niets raakt is DPS leuk, maar je doet dan nog steeds geen dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

_Peter2_ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:58:
[...]

Frost nova is wel degelijk een wizard skill hoor. Mijn build voor het levelen was:
Linksklik magic missile
rechtsklik disintegrate met chaos nexus rune zodra hij er is
Diamond skin
Energy armor
Hydra
Frost nova
Passives: blur, astral presence en evocation

Nu in in hell ben gebruik ik:
linksklik magic missile met charged blast rune (extra dmg)
rechtsklik arcane orb met tap the source rune (reduced cost)
Diamond skin met die rune dat hij extra kan absorben
Energy armor met prism rune
Poison hydra
Force weapon met arcane rune (extra dmg)
Passives: temporal flux (slow op arcane spells), glass cannon (moar dmg) en astral presence (moar AP)

Met die laatste build doe je redelijke damage zowel AoE als single target en kun je goed kiten. Prima allround build dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begin steeds meer te twijfelen aan het hele MF systeem ingame. Gisteren een paar Butcher runs gedaan, en er klopt geen zak van.. De ene game met 5 stacks Nephalem Valor alleen rares gekregen van de Warden/Butcher, en ook alleen maar de 2 gegarandeerde rares, zelfs met 292% MF. Speelde die run met Chester, die wel veel rares vond en zelfs set items.

Andere run met 3 stacks Nephalem Valor een Legendary van een weapon rack..

Volgende run vlogen de rares me om mijn oren, elke champion pack dropte een rare terwijl ik geen MF gear aan had, en amper Nephalem Valor had. Zelfs de eerste packs dropten meteen al rares. Dit alles terwijl ik m.u.v. de Warden/Butcher alleen de Nephalem Valor voor MF had.

Tot nu toe heb ik al m'n Legendary items gevonden zonder MF gear aan, met of zonder Nephalem Valor.. Ik merk wel dat er meer rares droppen met NV op 5, maar daarboven maakt het volgens mij echt geen k*t meer uit, of je nu 90% of 290% MF hebt. |:(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdjager
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 14:23
Eigenlijk begrijp ik ook niet hoe dit anders zou kunnen zijn. Elk char gebruikt 11 items.. (helm, amulet, 2x ring, wapen, offhand, braces, shoulder, gloves, chest, boots, pants, misschien vergeet ik nog iets maargoed) Misschien heb je voor sommige slots wat meer opties, maar meer dan 25 items per char zal het niet zijn..

Aangezien er veel meer items worden gevonden per char dan die 25 zal alleen de top % van deze items de moeite waard zijn. als je veel betere items zou vinden zou dit niet veranderen. Wat zou er dan structureel anders zijn als je meet 'goede' items zou vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vandread schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Meteor mist te vaak en kost een shitload aan Arcane.
Hydra is planten en vergeten, kost weinig en doet damage tijdens het kiten met de venom hydra als hoogtepunt.

Wanneer je niets raakt is DPS leuk, maar je doet dan nog steeds geen dmg.
Goed punt, ik gebruikte juist om die reden Meteor Shower.
Maar ik vond Liquify erg handig toen ik samen met een monk speelde.

Hij ramde een pack bij elkaar en ik plante er een Meteor op :D Dat gaat als een trein.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet graag afhankelijk van een monk of wat dan ook.
Mijn build maak ik op basis van Inferno act1 goed doorkomen, Butcher runs, die moet ik solo kunnen doen (met templar). Act2 ga ik wel doen na de patch, moet eerst zorgen dat ik meer dmg doe, maar ben bang dat ze de Attack speed gaan nerfen, dus daar geld voor uitgeven nu is zonde.

Overigens speel ik de laatste tijd meestal met een barb of een wizard, de Barb is erg handig, die is wat slimmer dan een templar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 08-06-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je na 70 uur nog steeds niet verder komt (in welk opzicht eigenlijk, zit je nog steeds op hell of zo?), dan gaat er toch iets mis in je speelstijl denk ik.

Als monk heb ik het echt super zwaar als ik het met m'n wizard vergelijk, en toch ben ik nu door act 2 inferno aan het progressen. Het gaat langzaam, maar ik zit niet vast. Als je geen goede items vindt kan je ze natuurlijk wel op het AH kopen, grote kans dat je daardoor upgrades krijgt. Ik snap niet helemaal waarom dat een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
frye schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Start je dan aan de laatste quest van the butcher? :)
Nope, ik begin met (uit mijn hoofd) Fallen Angel, dus buiten de mansion. Solo met alles te clearen makkelijk binnen 30 min te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:17:
Ik begin steeds meer te twijfelen aan het hele MF systeem ingame. Gisteren een paar Butcher runs gedaan, en er klopt geen zak van.. De ene game met 5 stacks Nephalem Valor alleen rares gekregen van de Warden/Butcher, en ook alleen maar de 2 gegarandeerde rares, zelfs met 292% MF. Speelde die run met Chester, die wel veel rares vond en zelfs set items.

Andere run met 3 stacks Nephalem Valor een Legendary van een weapon rack..

Volgende run vlogen de rares me om mijn oren, elke champion pack dropte een rare terwijl ik geen MF gear aan had, en amper Nephalem Valor had. Zelfs de eerste packs dropten meteen al rares. Dit alles terwijl ik m.u.v. de Warden/Butcher alleen de Nephalem Valor voor MF had.

Tot nu toe heb ik al m'n Legendary items gevonden zonder MF gear aan, met of zonder Nephalem Valor.. Ik merk wel dat er meer rares droppen met NV op 5, maar daarboven maakt het volgens mij echt geen k*t meer uit, of je nu 90% of 290% MF hebt. |:(
Je mf in coöp. Wordt dan ook gedeeld hè!?
Stel chester heeft 0%, dan hebben jullie beide 150% (300/2)

Gewoon geluk hebben denk ik.
In mf heb in nooit echt geloofd, ook niet in D2. Je kan beter zorgen dat je vlot killed (zeker op SC).
Meer kills = meer drops = meer kans op goeie items!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

Wat ik nu zo vreemd vind, iedereen doet butcher runs enzo. Gister met 81% MF 2 keer de butcher uitgeschakeld, geen rares. Sterker nog, ik heb echt het gevoel dat eindbazen mijn minder rares geven dan de champion packs/elites/replenishing chests. Soms krijg ik zelfs rares uit tonnen of rotten logs.

Ben trouwens nu ook aan het opletten op die verschillende goblin/pygmy/seeker/thieves en kleuren bag. Het lijkt er op de de gouden bag het meeste kans op een rare geeft maar ben hier nog niet helemaal zeker van. Witte/blauwe of gewoon bruin doet niet zo veel.

[ Voor 30% gewijzigd door Ryan1981 op 08-06-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:36:
Wat ik nu zo vreemd vind, iedereen doet butcher runs enzo. Gister met 81% MF 2 keer de butcher uitgeschakeld, geen rares. Sterker nog, ik heb echt het gevoel dat eindbazen mijn minder rares geven dan de champion packs/elites/replenishing chests. Soms krijg ik zelfs rares uit tonnen of rotten logs.
Je moet ook alleen maar de butcher killen met 5 stacks NV. Gewoon Warden en Butcher killen met 5 stacks NV, zo krijg ik tussen de 12 en 20 rares per 30 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Vicarious schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Frost nova is wel degelijk een wizard skill hoor. Mijn build voor het levelen was:
Linksklik magic missile
rechtsklik disintegrate met chaos nexus rune zodra hij er is
Diamond skin
Energy armor
Hydra
Frost nova
Passives: blur, astral presence en evocation
Diamond skin en Energy armor zijn alle twee armor skills. Je kan er maar 1 tegelijk gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 08-06-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

Hatsjoe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:37:
[...]

Je moet ook alleen maar de butcher killen met 5 stacks NV. Gewoon Warden en Butcher killen met 5 stacks NV, zo krijg ik tussen de 12 en 20 rares per 30 min :)
Ahhh ik ben level 59 dus moet nog even doorhakken dan. Klopt het trouwens dat je wel eerst door dat hele laatste level heen moet voordat je de butcher kan afmaken of is er een snellere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:38:
[...]

Diamond skin en Energy armor zijn alle twee armor skills. Je kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
Options -> Elective mode <insert tadaa.wav>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:36:

Ben trouwens nu ook aan het opletten op die verschillende goblin/pygmy/seeker/thieves en kleuren bag. Het lijkt er op de de gouden bag het meeste kans op een rare geeft maar ben hier nog niet helemaal zeker van. Witte/blauwe of gewoon bruin doet niet zo veel.
Tips:
1. Je had sowieso geen 5 stack nephalem buff als je geen rares krijgt.
2. Beste is om te beginnen met het begin van imprisoned angel quest, dan werk je naar de warden toe, als het goed is heb je altijd 5 stacks voordat je hem killt. Warden dropt veel loot. Vervolgens ga je door naar butcher, killt hem. Rinse and repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:39:
[...]

Ahhh ik ben level 59 dus moet nog even doorhakken dan. Klopt het trouwens dat je wel eerst door dat hele laatste level heen moet voordat je de butcher kan afmaken of is er een snellere manier?
Ah! Dan heb ik een betere tip voor je: DOE GEEN BUTCHER RUNS! :P
Butcher runs zijn er alleen om loot te farmen in inferno, wat jij nu moet doen is gewoon lekker door hell heen lopen en naar level 60 gaan. Dan pas gaan farmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farmen op Hell heeft geen zin vooralsnog nee. Met patch 1.03 wordt Act 4 volgens mij nog enigszins zinvol als je moeite hebt met inferno.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Ryan1981 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:39:
[...]

De 1e keer in Inferno moet je inderdaad heel act 1 doorlopen, wat niet zo veel moeite is. Daarna kan je gewoon steeds beginnen met de 7e quest uit me hoofd, waar je nog door de Chamber of Suffering Lvl 1 heen moet, dan heb je 5 stacks zodra je bij Warden bent en dan op naar Butcher. Ik doe er per run ongeveer 30 min over en krijg zo'n 12-20 rares per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Als je na 70 uur nog steeds niet verder komt (in welk opzicht eigenlijk, zit je nog steeds op hell of zo?), dan gaat er toch iets mis in je speelstijl denk ik.

Als monk heb ik het echt super zwaar als ik het met m'n wizard vergelijk, en toch ben ik nu door act 2 inferno aan het progressen. Het gaat langzaam, maar ik zit niet vast. Als je geen goede items vindt kan je ze natuurlijk wel op het AH kopen, grote kans dat je daardoor upgrades krijgt. Ik snap niet helemaal waarom dat een probleem is?
Zit in act2 Inferno, maar ben niet sterk genoeg met Barb. Act 1 farm ik bijna met mijn ogen dicht. Verder snap ik ook wel dat je door eindeloos gold farmen upgrades kan kopen op AH.. daar gaat ook de hele discussie over. Na 70 uur act1 farmen, heb ik nog steeds geen upgrade op item gevonden. Dan kan jij de populaire uithangen en zeggen dat er iets mis in mijn speelstijl is, maar ik neem aan dat ik net zoals iedereen met Nephalem en wat MF een monster dood, en dat daar items uitvallen?

Maar jij zegt eigenlijk exact hetzelfde als ik: "Als je geen goede items vindt kan je ze natuurlijk wel op het AH kopen". Oftewel goldfarmen is de oplossing, zodat ik items kan kopen van mensen die geen melee char hebben, en daardoor wel meer dan 8k dps kunnen doen.... hmmpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Ero-Sensei schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:43:
[...]
Maar jij zegt eigenlijk exact hetzelfde als ik: "Als je geen goede items vindt kan je ze natuurlijk wel op het AH kopen". Oftewel goldfarmen is de oplossing, zodat ik items kan kopen van mensen die geen melee char hebben, en daardoor wel meer dan 8k dps kunnen doen.... hmmpf
Tja, als dat idd je DPS is dan weet je waarvoor je moet zoeken op de AH ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zit in act2 Inferno, maar ben niet sterk genoeg met Barb. Act 1 farm ik bijna met mijn ogen dicht. Verder snap ik ook wel dat je door eindeloos gold farmen upgrades kan kopen op AH.. daar gaat ook de hele discussie over. Na 70 uur act1 farmen, heb ik nog steeds geen upgrade op item gevonden. Dan kan jij de populaire uithangen en zeggen dat er iets mis in mijn speelstijl is, maar ik neem aan dat ik net zoals iedereen met Nephalem en wat MF een monster dood, en dat daar items uitvallen?

Denk dat er een misvatting was dat je bedoelde dat je alleen je upgrades uit drops haalde en daarom geen progessie boekte. Zo vatte ik je eerdere post ook op namelijk.

En mag hopen dat je DPS niet daadwerkelijk 8K is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:40:
[...]

Options -> Elective mode <insert tadaa.wav>
Nergens voor nodig toch. Diamond skin is defense en Energie armor is conjuration.
Denk dat bedoeld werd dat er maar 1 armor spel tegelijk actief kan zijn.
En aangezien Diamond skin geen Armor spel is, kan je beide gewoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik farm in ActI eigenlijk constant vanaf quest 6 (na Scoundrel) en zelfs niet tot de Butcher. Ik ga tot en met de Spider Queen, dan begin ik weer opnieuw. Dat duurt een 30 minuten, maar je komt ongelooflijk veel elites & Champions tegen, dus de loot valt dan enorm goed mee. Met 5 stacks Nephalems heb ik zelfs bij Spiderqueen eens 4 rares zien droppen!! (ik speel met een Monk trouwens). en bij die Spider-cave eens twee keer een Goblin tegengekomen. Soms zie je daar een Purple Spin zitten, die heeft dan altijd een Goblin vast

[ Voor 19% gewijzigd door Blackminister op 08-06-2012 11:51 ]

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik dacht idd dat diamond skin armor was, verkeerd gezien. stom, want ik liep met familiar rond om dat ik aannam dat diamond skin een armour skill was. 8)7 |:( 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zeg ik inderdaad ja. Je moet maar net geluk hebben, met drops. Maar ranged hebben dat ook wel hoor, die komen ook niet verder dan ACT 2 zonder goede gear.

Desondanks snap ik niet zo goed wat precies het probleem is met farmen. Dat was toch wel duidelijk toen je dit spel aanschaftte? Of zelfs in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Bospa01 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Tja, als dat idd je DPS is dan weet je waarvoor je moet zoeken op de AH ;)
Ah jij ook nog, voor de 4e keer: wanneer je items moet kopen op de AH omdat het anders niet te doen is dan klopt er iets niet wel?

En al weleens een Barb gespeeld? als je 600 all-res wilt, en de juiste dosis Vita dan wordt 40k dps halen lastig hoor.. zonder wapen van 2M gold op AH zoals vele er hier plezier in beleven dus: goldfarmen

EDIT:Hmmppff, laten we de discussie afsluiten, want jij leest mijn posts toch niet... er is niets mis met farmen, maar na zolang farmen hoor je onderhand iets anders gevonden hebben dat alleen gold. En als je me posts gelezen had, dan wist je dat ik ook D2 gespeeld heb (gezien de vele vergelijkingen) en dat ik echt wel begrijp wat Diablo is..

[ Voor 24% gewijzigd door Ero-Sensei op 08-06-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

D-rez schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:50:
ik dacht idd dat diamond skin armor was, verkeerd gezien. stom, want ik liep met familiar rond om dat ik aannam dat diamond skin een armour skill was. 8)7 |:( 7(8)7
ghehehe ik dacht al, ik heb toch niet al die tijd met niet-compatible skills rondgelopen :D

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is eveneens niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Alles over beveiliging van je Battlenet/Diablo 3 account kan in [PC] Diablo 3 - Battlenet Beveiliging