Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Al jaren Mac gebruiker, maar af en toe mis ik de functie om ergens, in een directory, rechts te klikken en juist dáár een nieuwe file te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Bestaat er zoiets als Snagit voor de Mac? Dat gebruik(te) ik veel voor mijn werk om snel plaatjes te grabben en aan te passen. Behoorlijke fijne selectietool zat erbij ook handig om updates van processen te maken.

Ik heb overigens een Macbook Pro Retina 15 (8GB) (late 2013).
Vaste (nu nog Windows) systemen gaan er hier binnenkort uit voor een iMac 27" en dan komt er ook een Thunderbolt Display bij. Gezien hoe ik tegenwoordig gebruik van de computers maak is dat de beste optie voor mij.

Ik heb nu een klein jaar een klein beetje ervaring op de macbook van mijn vriendin en sinds afgelopen woensdag mijn eigen ervaringen aan het opdoen op mijn eigen macbook nadat wij oude windows-laptop is overleden. Vooral het movies editen (van iMovie naar Final Cut Pro) werkt zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:52
Typhone schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:53:
Bestaat er zoiets als Snagit voor de Mac?
Blijkbaar wel.
Snagit Mac 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skitch doet ongeveer hetzelfde, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:53:
Bestaat er zoiets als Snagit voor de Mac? Dat gebruik(te) ik veel voor mijn werk om snel plaatjes te grabben en aan te passen. Behoorlijke fijne selectietool zat erbij ook handig om updates van processen te maken.
Met Command -Shift- 3|4 kun je zeer eenvoudig selecties of schermen naar een bestand kopiëren. Als je dit wilt bewerken, kun je naar mijn mening beter Pixelmator kopen, sla je meerdere vliegen in een klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, na eeuwen op Windows computers gezeten te hebben en geroepen te hebben dat je 'een Mac koopt voor de design meuk' heb ik ook maar eens zo'n designmeuk apparaat in huis gehaald, een strakke iMac. :)

Kom overal redelijk uit, alleen nu een waarschijnlijk ultieme beginnersvraag: ik heb Radiant (Google Music for Mac) gedownload, hoe installeer ik het? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Laatst online: 11-09 13:39
je pakt de zip uit, daarna sleep je de app in je applicatie folder rechts onderin! gaat met de meeste apps zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10
Vaag keyboard iets heb ik hier met thunderbird.

Als ik een nieuwe mail wil gaan tikken en ik wil special tekens op de è of de ü of de ò zetten dan kan dat in bijna alle os x programmas door de letter even lang in the houden en dan krijg je een mini pop-up van 1 t/m wat er beschikbaar is en dan selecteer je het nummer van je teken en voila, zelfs in Firefox werkt dat.

Maar niet in thunderbird. Als ik dat doen in thunderbird dan krijg ik een heel hoop bijvoorbeeld eeee's i.p.v. de mogelijkheid om mijn gewenste teken te kiezen.

Hoe krijg ik dit type van invoegen met de keyboard ook in thunderbird mail programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Stuur een mailtje naar de helpdesk van thunderbird, of log in op de tracker, en meld je request. Misschien bouwen ze het voor je in.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
RobV schreef op zondag 20 april 2014 @ 09:59:
Stuur een mailtje naar de helpdesk van thunderbird, of log in op de tracker, en meld je request. Misschien bouwen ze het voor je in.
Misschien een beetje te snel gereageerd? Als je het niet weet hoe dingen te doen kom dan niet met zo'n dead end antwoord "ga naar de ontwikkelaar om feature X aan te vragen". Zwijg dan liever of kom nog liever met een behulpzaam constructieve antwoord waar iemand mee vooruit kan gaan.

Ik ben iets verder gekomen misschien helpt dit mede Thunderbird gebruikers vooruit:

Voor de " teken op de letters doe eerst optie + U dan de letter waar het boven op moet komen.
Voor de ´ teken op de letters doe eerst optie + E dan de letter waar het boven op moet komen.
Voor de ` teken op de letters doe eerst optie + ~ dan de letter waar het boven op moet komen.

Dit werkt met Mavericks ik vermoed ook wel met de eerdere versies. Optie toetst is de ALT toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

toro36 schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:28:
[...]

Dit werkt met Mavericks ik vermoed ook wel met de eerdere versies. Optie toetst is de ALT toets.
Alt = option (niet optie) toets. Option + i, u, e, ~ werkt al sinds versie een van OS X. Het lang ingedrukt houden is later gekomen, gekopieerd van iOS.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
[...]
Misschien een beetje te snel gereageerd? Als je het niet weet hoe dingen te doen kom dan niet met zo'n dead end antwoord "ga naar de ontwikkelaar om feature X aan te vragen". Zwijg dan liever of kom nog liever met een behulpzaam constructieve antwoord waar iemand mee vooruit kan gaan.
De reden dat ik het voorstel, is omdat het ingedrukt houden een OS feature is, die niet in de Thunderbird code 'geactiveerd' is. De enige manier om het op die manier voor elkaar de krijgen is om de software aan te passen, er is geen 'instelling' 'vinkje', of 'preferences' om dat voor elkaar te krijgen.

Het gebruik van "+e is een andere manier om trema's etc. te krijgen, zoals @breinonline beschrijft, terwijl de OP vraagt "Hoe krijg ik dit type van invoegen met de keyboard ook in thunderbird mail programma?". Misschien was mijn antwoord wat aan de korte kant, maar niet overhaast. En jouw toon kan ook wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
@RobV
Je hebt gelijk. Mijn excuses voor mijn toon richting jou. Was een beetje frustie van de pointer richting de devs van Thunderbird van jou i.p.v. iets waar ik verder mee kon gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zie dat er hier mensen nog wel eens hun vensters kwijt raken. Je kan natuurlijk gewoon rechts klikken op je programma in het Dock, of bovenaan op Window/Venster klikken om het venster dat je kwijt was terug te vinden. Of CMD + ~ gebruiken om tussen alle vensters te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de " teken op de letters doe eerst optie + U dan de letter waar het boven op moet komen.
Voor de ´ teken op de letters doe eerst optie + E dan de letter waar het boven op moet komen.
Voor de ` teken op de letters doe eerst optie + ~ dan de letter waar het boven op moet komen.
Dit is de standaard manier om diakritische tekens te gebruiken in OS X en werkt dan ook in OS X versies voor Lion en in tegenstelling tot het nieuwe keyboard ook in iedere applicatie. Vanaf Lion heeft de ontwikkelaar de mogelijkheid voor dat nieuwe toetsenbord welke niet standaard wordt gebruikt. De ontwikkelaar zal dit zelf moeten inbouwen in zijn applicatie. Er zijn een aantal applicaties waarbij dit toetsenbord niet wenselijk is zoals Terminal. Daar wordt dan ook nog de andere (oudere) gebruikt. De verwijzing naar de devs is dan niet hetgeen wat mensen willen horen maar wel de enige mogelijke oplossing. Overigens is bovenstaande methode een tikkeltje sneller dan het ingedrukt houden van een toets en de juiste optie te kiezen (wat kan met muis, pijltjes of het getalletje wat er bij staat).

@johnkeates: samenvattend: leer hoe OS X met vensters omgaat ;) Een concept die behoorlijk afwijkt van Windows en Linux en waar je al heel snel mee in aanraking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

ben al poosje over op mac, maar moest laatst 'even' uitwijken naar een windows machine, vanwege het volgende;

bij het kopiëren van een aantal mp3tjes naar mn usb stick voor in de auto, kwam ik erachter dat apple een aantal bestanden aanmaakt _.appledubble oid. deze zie je niet in osx, maar wel onder windows.
mijn autoradio heeft er schijnbaar moeite mee cq leest ze wel; maar kan er niks meer...
heb via windows deze bestanden moeten verwijderen, zodat de autoradio niet telkens deze bestanden hoeft te lezen en per bestand mij vertellen dat het niet leesbaar is...

iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door GJ007 op 29-04-2014 21:26 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Andere radio kopen. Ik heb een Parrot telefoonding wat ook muziek afspeeld en die heeft nergens last van.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Typhone schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:45:
Yeah klopt. Het venster stond open. Doordat je geen vensters hebt zoals in Windows zat hij verstopt achter paar andere vensters. Hij is nog bezig :(
Onder je originele bericht een paar schermen terug stonden antwoorden, echter dit werkt hier wel zoals op windows! (Mac mini os x mavericks laatste update)
Met ctrl of alt of die klaverblad-icon toets en tab en ik kan hier door alle open programma's, incl. kopieer venstertjes bladeren.
PS: dit met een geen-merk apple keyboard kloon, die er nOg mooier uitziet en dat voor 28 euro, draadloos via BT.

Snagit: in windows zit dat standaard ingebakken, ook vrije vorm, direct mailen enz. Moet je bij apple (die het deels zelf ook kan, screencapturen en vervolghandelingen)

[ Voor 20% gewijzigd door notsonewbie op 30-04-2014 13:28 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
Goedenmorgen

Recentelijk , heeft mijn Sony Vaio het na 2 jaar begeven, en ik zit er over te denken om over te stappen op een mac, puur om de reden, dat ik een degelijk OS wil wat ontworpen is voor een computer en niet met het oog op tablets (ik noem geen namen).
Verder ben ik nog al een Linux/unix fanaat, dus ik denk dat macosx wel snor zit op dat vlak :)
Mijn vraag dan ook is, zal een 13 inch macbook air voldoende zijn om taken zoals vmware fusion/photoshop aan te kunnen, eventueel met een externe monitor? of moet ik me dan toch gaan richten op een macbook pro ?

En hoe zit het met de garantie? ik wil in de toekomst voorkomen dat mn duur aangekochte siliconen speelgoed niet weer verandert in vuilnis :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Metallize op 01-05-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Metallize schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
Goedenmorgen

Recentelijk , heeft mijn Sony Vaio het na 2 jaar begeven, en ik zit er over te denken om over te stappen op een mac, puur om de reden, dat ik een degelijk OS wil wat ontworpen is voor een computer en niet met het oog op tablets (ik noem geen namen).
Verder ben ik nog al een Linux/unix fanaat, dus ik denk dat macosx wel snor zit op dat vlak :)
Mijn vraag dan ook is, zal een 13 inch macbook air voldoende zijn om taken zoals vmware fusion/photoshop aan te kunnen, eventueel met een externe monitor? of moet ik me dan toch gaan richten op een macbook pro ?

En hoe zit het met de garantie? ik wil in de toekomst voorkomen dat mn duur aangekochte siliconen speelgoed niet weer verandert in vuilnis :-(
Hangt er heel erg vanaf wat je precies met photoshop doet en hoeveel eisen je stelt. Als je grote files (voor bijvoorbeeld drukwerk) gebruikt, dan zal een MBA misschien wel wat weinig zijn. Maar voor gewoon wat webdesign kan het prima op een MBA.

Voor wat betreft garantie, dit is gewoon de standaard garantie op elektronica zoals we dat in Nederland kennen. Apple geeft zelf 1 jaar fabrieksgarantie wat je eventueel kan uitbreiden met Apple Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-08 18:11
Ik heb al enige tijd een Macbook naar volle tevredenheid maar ik ben opzoek naar een applicatie ter vervanging van VisionAPP onder Windows (http://www.visionapp.com/...app-remote-desktop.html#1). Als engineer heb ik meerdere klanten onder mijn hoede, hier vond ik het makkelijk om 1 profiel per klant aan te maken en die gelijk te kunnen koppelen aan een specifieke server, maar ik heb nog geen tool gevonden die dat kan. Daarnaast kan ik hiermee niet de servers toewijzen aan een klant (of ik moet met labels gaan werken, maar dat ik vind persoonlijk geen nette oplossing).

Ik heb getest:

- CoRD.
- Microsoft Remote Desktop for MAC.

Heeft er iemand nog tips hiervoor?

Edit: Ik ben nu aan de slag met Royal TSX en dit ziet er erg goed uit! Mochten er mensen nog een gratis alternatief hiervoor weten hou ik me aanbevolen, anders ga ik deze aanschaffen als de trail verlopen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmerd op 02-05-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Pimmerd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:24:
Ik heb al enige tijd een Macbook naar volle tevredenheid maar ik ben opzoek naar een applicatie ter vervanging van VisionAPP onder Windows (http://www.visionapp.com/...app-remote-desktop.html#1). Als engineer heb ik meerdere klanten onder mijn hoede, hier vond ik het makkelijk om 1 profiel per klant aan te maken en die gelijk te kunnen koppelen aan een specifieke server, maar ik heb nog geen tool gevonden die dat kan. Daarnaast kan ik hiermee niet de servers toewijzen aan een klant (of ik moet met labels gaan werken, maar dat ik vind persoonlijk geen nette oplossing).

Ik heb getest:

- CoRD.
- Microsoft Remote Desktop for MAC.

Heeft er iemand nog tips hiervoor?

Edit: Ik ben nu aan de slag met Royal TSX en dit ziet er erg goed uit! Mochten er mensen nog een gratis alternatief hiervoor weten hou ik me aanbevolen, anders ga ik deze aanschaffen als de trail verlopen is.
Royal TSX is degene die je moet hebben. Ondertussen is die heel stabiel en voor mij onmisbaar :) Er is ook een gratis app van MS in de app store en die werkt ook OK maar is vergelijkbaar met mstsc op Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metallize schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:34:
De Air kan prima dit soort taken doen maar wel tot op zekere hoogte. Bij virtualisatie is de hoeveelheid aan geheugen de beperkende factor. Bij Photoshop kunnen er meer dingen een beperkende factor zijn; dat is geheel afhankelijk van wat je precies in Photoshop doet. Als je veel met foto's werkt is een MacBook Pro Retina een wat slimmere keus aangezien deze een IPS paneel heeft. De kleuren e.d. zijn daardoor beter, wat echter, dan met het TN paneel die in de Air zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik gebruik normaal WinSCP en Putty op windows. Wat zijn hier goede vervangers voor? Tuurlijk heb ik al het een en ander opgezocht. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 20:35
jochem4207 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:14:
Ik gebruik normaal WinSCP en Putty op windows. Wat zijn hier goede vervangers voor? Tuurlijk heb ik al het een en ander opgezocht. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
Waarom niet gewoon ingebouwde SSH functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_P
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-10-2022
Na een frustratie periode met een Vista Laptop (Sony Vaio - met de computer zelf niks mis....) was ik zooo pissed op B.Gates dat ik om hem te pesten een Macbook pro 13" (mid 2011) kocht......

In het begin even alles opnieuw uitzoeken, maar nu is er geen windows apparaat meer in huis... Totale Ban!

En ik ben er een gelukkiger mens door geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De commandline tools ssh en scp. Leer je aan om ssh (en in mindere mate ook scp) te gebruiken, daar kun je wat meer mee en het werkt ook makkelijker dan iets als Putty (je kunt leuke config opties in je ~/.ssh/config file zetten). Voor filetransfers kan een client als Forklift nog wel eens handiger zijn vanwege opties als quicklook en het openen van archives (.zip, .tar.gz). Overigens kun je putty ook wel op een unix systeem draaien maar het gebruik van het ssh commando is wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

breinonline schreef op woensdag 30 april 2014 @ 06:28:
Andere radio kopen. Ik heb een Parrot telefoonding wat ook muziek afspeeld en die heeft nergens last van.
Gast; het is een alpine radio van 300 piek, van 2 maand oud...
d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door GJ007 op 11-05-2014 17:39 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

GJ007 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:38:
Gast; het is een alpine radio van 300 piek, van 2 maand oud...
Heb je zelf al een beter oplossing dan? :(

Hij mag dan wel duur zijn, maar werkt dus gewoon niet zoals je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007

GJ007

breinonline schreef op zondag 11 mei 2014 @ 18:53:
[...]

Heb je zelf al een beter oplossing dan? :(

Hij mag dan wel duur zijn, maar werkt dus gewoon niet zoals je mag verwachten.
Ja; via Windows weer verwijderen.
Prima tip van je, maar niet echt doordacht.

Ben met je eens dat het belachelijk is, dat een radio van dat kaliber dat soort eenvoudige dingen niet gewoon regelt.
Helemaal als je ook nog bedenkt dat het BT gedeelte van parrot is, zoals jij aangaf dat het daarmee wel goed gaat.
Afijn, is iig opgelost met; http://lifehacker.com/576...c-files-from-thumb-drives

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik denk dat dit het meest geschikte topic is...

Maar ik zit al een tijdje te twijfelen naar welk device ik moet overstappen voor het gebruiken van OSX. Een Mac mini 2,3 Ghz (wachten op de 2014 update) of een nieuwe MacBook Pro 13inch 2,4 ghz 8GB (late 2013). Qua mobiliteit heb ik de MacBook in eerste instantie niet nodig (vanuit het werk een laptop en heb een iPad waar ik eigenlijk erg veel op zit). Daarnaast is de MacBook een stukje duurder ( zo een 300-400€). Daarnaast wil ik met name dat het via een monitor werkt (24inch) om op te werken.

Als ik bijv. mijn MacBook gebruik, kan ik deze dan afzonderlijk bijvoorbeeld van mijn monitor gebruiken? Dit evt. met in combinatie de mogelijkheid van het 'overal' kunnen gebruiken zou dan toch de voorkeur bij de MBP leggen... Iemand eventuele andere overwegingen waar ik overheen kijk?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:57
Crosspost uit: Centraal aanbiedingen topic. V2.0
ThinkPadd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:34:
Parallels Desktop 9 for Mac - Education edition
Als je student bent, of in het onderwijs werkt kun je Parallels 9 met korting krijgen, prijs is dan €39,99 ipv €79,95
http://store.apple.com/nl...for-mac-education-edition

In dollars is hij trouwens $39,99. Als je dat zou omrekenen naar euro ben je goedkoper uit (€29), maar het lukt mij niet om hem in dollars te kopen. Moet namelijk inloggen met m'n schoolaccount, en dan schakelt hij over naar euro :/ Misschien thuis ff proberen via proxy ofzo, scheelt toch weer een tientje :9
Handig voor de overstappers hier die nog verknocht zijn aan bepaalde Windows software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
In tegenstelling tot windows heeft OSx standaard SSH beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ja, maar als je heel veel met ssh werkt is die toch echt te beperkt. SecureCRT op mijn werk is geweldig. En ik leerde hier laatst dat er ook een OSx versie is. http://www.vandyke.com/products/securecrt/mac_osx.html
Maar de standaard variant voldoet tot nog toe perfect thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik sta op het punt een nieuwe laptop te bestellen, waar ik eigenlijk standaard van een Windows machine uitging ben ik steeds meer gaan twijfelen over een MBP Retina 13". Ik ga er vooral grafisch werk op doen maar er zijn drie dingen die me doen huiveren.

1. Het glanzende scherm, ik ben alleen maar matte schermen gewend en vraag me af in hoeverre ik daar aan kan wennen. Is niet iets dat je even makkelijk uitprobeert.
2. Geen dedicated GPU in de 13" versie.
3. Het constant switchen tussen Windows op mijn desktop en OSX op de laptop. Windows installeren heeft geen zin want het schijnt, daar weten jullie vast alles van, dat Windows niet goed om kan gaan met de hoge resolutie en dan met name de problemen die de Adobe pakketten hebben.

Ik vind het prachtig mooie machines om te zien, maar ik ben bang dat welke keuze ik ook maak het de verkeerde zal zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Phusebox schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:50:
...Ik ga er vooral grafisch werk op doen maar er zijn drie dingen die me doen huiveren...
Voor het grafische werk gebruik je, voor jouw doeleinden, specifieke applicaties. Uiteindelijk bepaalt de applicatie wat je nodig hebt (mag ik hopen, al gaan hier velen het schip in -- de XBOX werd ook verkocht vanwege Halo en niet andersom), tezamen met de specificaties (resolutie, aansluitmogelijkheden extra scherm, thunderbolt e.d.). Als het dan nog steeds gelijkspel is kijk je naar: is het mooi en/of wat kost het en is het me dat waard.

Wat betreft Windows/OSX switchen, Parallels en Fusion zijn wonderpakketten...zie deze thread.

Oh, en ik heb nog een macbook met mat scherm...godzijdank...maar ik ben programmeur. Voor grafische doeleinden zou glanzend zomaar beter/fijner/preciezer kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door poehee op 19-05-2014 10:37 ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-09 14:04
poehee schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:34:
[...]

Voor het grafische werk gebruik je, voor jou doeleinden, specifieke applicaties. Uiteindelijk bepaalt de applicatie wat je nodig hebt (mag ik hopen, al gaan hier velen het schip in -- de XBOX werd ook verkocht vanwege Halo en niet andersom), tezamen met de specificaties (resolutie, aansluitmogelijkheden extra scherm, thunderbolt e.d.). Als het dan nog steeds gelijkspel is kijk je naar: is het mooi en/of wat kost het en is het me dat waard.

Wat betreft Windows/OSX switchen, Parallels en Fusion zijn wonderpakketten...zie deze thread.
Ja de applicatie bepaalt dat klopt. Maar het is een machine voor erbij en niet mijn hoofd werkplek en ik weet niet of telkens switchen tussen OSX en Windows, voor wat betreft mijn werkplek, niet vervelend gaat zijn. Andere shortcuts etc. Bestanden uitwisselen (ik krijg vaak bestanden aangeleverd en dan zit er zo'n irritant mac mapje bij, dat heb ik nooit begrepen. Daar zitten dan weer allemaal lege bestanden inl. Lijkt me behoorlijk irritant als ik dat straks bij al mijn werk op de Windows machine ook ga zien.)

Is Bootcamp niet de betere optie gezien het beperkte geheugen en rekenkracht van de i5 in de MBP 13.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:57
Je kunt ook een matte screen protector op het scherm plakken om hem mat te maken. Heb ik bij mijn Air ook gedaan, foto's hier: ThinkPadd in "[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Natuurlijk minder netjes dan een mat scherm vanuit de fabriek, maar als het glanzend scherm nu een showstopper voor je is dan is dit misschien een optie.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 19:16
Klein vraagje m.b.t. VMware Fusion:

Hoe kan ik werken vanuit VMware net als ik voorheen bij Windows gedaan heb?
Fusion: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1221655442.jpg
Workstation: http://blogs.vmware.com/w...m-Almost-any-Device-2.png

Dus aan de linkerzijde een Library waar je gemakkelijk en snel kunt switchen naar een andere VM.

Edit: Net een bevestiging via het VMware forum dat dit niet mogelijk is in de Fusion variant. ;w

[ Voor 11% gewijzigd door s1ck op 21-05-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:46:
Ja, maar als je heel veel met ssh werkt is die toch echt te beperkt.
Dan betekent het dat je je eens in ssh moet gaan verdiepen. De clients die je aandraagt kunnen niet anders dan wat ssh kan. Het enige wat je hebt is een grafisch geval ipv commando's en config files. Vaak zijn het de GUI clients die juist beperkt zijn omdat ze niet alle ssh features ondersteunen en ook niet te scripten zijn. Weten waar je enigszins mee bezig bent helpt enorm ;)
s1ck schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:06:
Klein vraagje m.b.t. VMware Fusion:

Hoe kan ik werken vanuit VMware net als ik voorheen bij Windows gedaan heb?

8<

Dus aan de linkerzijde een Library waar je gemakkelijk en snel kunt switchen naar een andere VM.

Edit: Net een bevestiging via het VMware forum dat dit niet mogelijk is in de Fusion variant. ;w
Kwestie van de handleiding lezen en je was erachter gekomen dat er een vm library is. Daar kun je de view instellen als icon of als detail. Deze laatste is de Fusion variant van de vm library sortering in je Workstation 9 screenshot.

Tot zover de overeenkomsten. Fusion is een product voor OS X en hoe werkt OS X ook alweer met schermen? Jawel, alles is een apart scherm dus ook de vm's. Het snelle wisselen dien je dan ook te doen op de standaard OS X manier middels App Expose of cmd-` (=backtick, zit op de tilde toets). Bij gebruik van fullscreen vm's wordt dat Mission Control. De library is overigens ook wel een handige manier om naar een andere vm te switchen.
Windows kent deze manier van werken niet en gooit alles in 1 scherm. Dat is dan ook precies wat er in Workstation gebeurd. Bij Player overigens niet, daarvan moet je gewoon meerdere instances opstarten (iedere instance kan 1 vm draaien). Fullscreen vm's wil je in Windows alleen wanneer je maar 1 vm draait en daar de hele tijd in moet werken omdat dit anders heel erg vervelend (omslachtig) werkt. Eenvoudig heen en weer switchen tussen fullscreen vm's zoals in OS X kan niet in Windows.

Dus het antwoord is eigenlijk heel simpel: nee want OS X werkt niet zoals Windows. Ook hier geldt weer: laat je Windows werkwijzen achter en stel je open voor de OS X manier.

Btw, je gebruikt wel een eeuwenoude screenshot van Fusion, dat is nog ergens versie 1, misschien zelfs versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Zijn er geen switchers meer met vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ppl schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:52:
[...]

Dan betekent het dat je je eens in ssh moet gaan verdiepen.
:')
De clients die je aandraagt kunnen niet anders dan wat ssh kan. Het enige wat je hebt is een grafisch geval ipv commando's en config files.
Zeg je tegen iemand die de hele dag niks anders doet dan scripten en cli en de GUI's zoveel mogelijk mijdt als de pest omdat ik liever met cli werk. :)
Vaak zijn het de GUI clients die juist beperkt zijn omdat ze niet alle ssh features ondersteunen en ook niet te scripten zijn.
Vaak wel ja, Maar heb je wel eens gewerkt met SecureCRT of ken je het alleen van een vluchtige look op de website. :)
Weten waar je enigszins mee bezig bent helpt enorm ;)
:O
Weet je wat jij eens zou moeten doen? Eens niet zoveel aannames doen en je eigen visie opdringen aan anderen. Doe je doorlopend op GoT in alle topics waar je reageert.

Je levert heel vaak goede input, waarvoor dank, maar het aantal keren dat je denigrerend reageert heeft geen beste ratio met je posts hier op Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@UltraSub, je realiseert je dat je reageert op een topic van bijna 10 maanden oud? Zelfs ppl verdient zo'n late burn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
RobV schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:42:
@UltraSub, je realiseert je dat je reageert op een topic van bijna 10 maanden oud? Zelfs ppl verdient zo'n late burn niet.
Iets zegt mij dat hij internet explorer werkend heeft gekregen op osx :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@RobV Lol. Nee, dat realiseerde ik me niet :+
Geen idee waarom dit topic ineens recht voor mijn neus stond en ik die warning heb gemist. Haha. Sorry jongens :)

/edit
22 mei notabene.. Man man 8)7 :o

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 26-03-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Wellicht triggerde @Dasan een topicminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:22:
Je levert heel vaak goede input, waarvoor dank, maar het aantal keren dat je denigrerend reageert heeft geen beste ratio met je posts hier op Got.
Zegt iemand die een post tikt waar geen enkel inhoudelijk stuk in staat die het tegendeel bewijst. En dat een bijna een jaar na dato. Is dan wel weer een mooie prestatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
En hup daar gaan we weer.... Gut gut gut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:32
Al ongeveer een jaar geleden overgestapt alleen zit ik nog steeds met een probleem..

Momenteel heb ik een @live.nl adres met hierin mijn agenda, mail en contacten. Dit werkt echt super op mijn iPhone, echter krijg ik dit niet aan de praat op mijn macbook. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit ook werkt met mijn mail/agenda/contacten op mijn macbook (inclusief aanpassen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Was laatst ook een topic over. Schijnt niet (makkelijk) te kunnen. Hoe synchroniseren live.com account in OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik denk dat dit het beste topic is...

Sinds deze maand een nieuwe baan en overgestapt naar een Mac.Wel ff wennen, maar dat komt wel goed. Ik ben nu nog wel op zoek naar eenMac alternatief voor Irfanview. Voornamelijk om simpele kleine handelingen te verrichten als afbeeldingen herschalen, bijsnijden, transparant maken, etc. Niets fancy's, want daar ben ik toch niet k thuis. GIMP is veel te heavy bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ger schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:17:
Ik denk dat dit het beste topic is...

Sinds deze maand een nieuwe baan en overgestapt naar een Mac.Wel ff wennen, maar dat komt wel goed. Ik ben nu nog wel op zoek naar eenMac alternatief voor Irfanview. Voornamelijk om simpele kleine handelingen te verrichten als afbeeldingen herschalen, bijsnijden, transparant maken, etc. Niets fancy's, want daar ben ik toch niet k thuis. GIMP is veel te heavy bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips?
Transparant weet ik niet, maar voor schalen, croppen en annoteren (en screencaps) gebruik ik Skitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Laatst online: 15:09
Heb het even geïnstalleerd en mee gespeeld, ziet er heel bruikbaar uit. Bedankt!

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Veel van die acties kan je ook gewoon in preview doen. Klik op de markup knop, en dan heb je best een aantal opties tot je beschikking. Dus je hebt niet eens aan ander programma nodig op je mac. De basics zitten standaard al in preview.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Preview%20Markup.png

Van links naar rechts:
- Selection Tool
- Instant Alpha
- Shapes
- Text
- Handtekening toevoegen
- Kleur aanpassen
- Groote aanpassen
- Line tool
- Lijn kleur
- Fill kleur
- Font opties

Deze video gaat langs alle features als je er meer over wilt weten.
[YouTube: https://youtu.be/_c1a_V76wk4]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Laatst online: 15-08 15:33
Iemand die mij kan helpen met het synchroniseren van bladwijzers tussen Chrome en Safari en terug?

Ik heb mn bladwijzers vanuit chrome geïmporteerd, maar ik gebruik thuis nog mijn WinPC met Chrome.
Als ik een bladwijzer toevoeg in Safari, komt deze niet automatisch in Chrome.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, als t mogelijk is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Niet om vervelend te doen, maar hier een comment schrijven is meer werkt dan google.com: sync bookmarks between safari and chrome

Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Impstoker schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:28:
Niet om vervelend te doen, maar hier een comment schrijven is meer werkt dan google.com: sync bookmarks between safari and chrome

Done
Ik snap je punt, en heb het ook zeker wel opgezocht. Maar dat is vaak een one-way manier.
Op mijn Win machine had je die iCloud app, waarmee het wel heen-en-weer synchroniseerde, maar ik kon niet specifiek iets vinden voor op mn MBP. Vandaar de vraag!

Maar ik zal nog even iets verder graven, misschien vind ik iets.

Dacht, stel iemand weet dit even zo 1,2,3, dan is het mooi meegenomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
marijn65 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:17:
[...]

Ik snap je punt, en heb het ook zeker wel opgezocht. Maar dat is vaak een one-way manier.
Op mijn Win machine had je die iCloud app, waarmee het wel heen-en-weer synchroniseerde, maar ik kon niet specifiek iets vinden voor op mn MBP. Vandaar de vraag!

Maar ik zal nog even iets verder graven, misschien vind ik iets.

Dacht, stel iemand weet dit even zo 1,2,3, dan is het mooi meegenomen :*)
http://www.xmarks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Interesting. dank!
Ga even kijken hoe t werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Een vraag over Finder, ik heb gezocht op internet en vond een antwoord uit 2009, mogelijk dat de situatie ondertussen gewijzigd is.

Ik kom van Windows af en in de verkenner daar staan de mappen in alfabetische volgorde, met daaronder overige losse bestanden.

Dat wil ik in Finder dus ook graag, maar vooralsnog lukt dat niet. Is dit ondertussen wel mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

partyondude schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:01:
Een vraag over Finder, ik heb gezocht op internet en vond een antwoord uit 2009, mogelijk dat de situatie ondertussen gewijzigd is.

Ik kom van Windows af en in de verkenner daar staan de mappen in alfabetische volgorde, met daaronder overige losse bestanden.

Dat wil ik in Finder dus ook graag, maar vooralsnog lukt dat niet. Is dit ondertussen wel mogelijk?
Was vroeger mogelijk met Finder addons als TotalFinder / XtraFinder. Die werken sinds El Capitan helaas niet meer. Je kan evt kijken naar apps als Forklift of Commander One (zie ook Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Rechtermuisknop in de map -> Toon weergaveopties -> Rangschik op Naam -> Sorteer op Soort.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Briljant, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Die avatar(s) en dan posten in een Mac topic. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
En het mooiste is nog wel dat ik gewoon goed geholpen word d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mick1990 schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:48:
Rechtermuisknop in de map -> Toon weergaveopties -> Rangschik op Naam -> Sorteer op Soort.
Hier liep ik ook tegenaan, baal alleen wel dat je dit per onderdeel/hoofdmap moet instellen (NAS, iMac, downloads) of kun je dit ook toepassen op alles zoals in Windows onder mapopties?

sinds een week over van Windows naar OSX

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Laatst online: 02-09 15:07

n8n

JB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:33:
[...]

Hier liep ik ook tegenaan, baal alleen wel dat je dit per onderdeel/hoofdmap moet instellen (NAS, iMac, downloads) of kun je dit ook toepassen op alles zoals in Windows onder mapopties?

sinds een week over van Windows naar OSX
in de weergaveopties staat een vinkje om het als standaard in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Afgelopen avond was het zo een avond. Ik ga een potje knallen in BF4. Booten naar windows en ga een server in met BF4. Geen geluid. Hoe kan dat nou. Alle knopjes en vinkjes aan en uitgezet. Rebooten dan maar. Na een reboot werkt het geluid (raar) maar zijn mn drivers voor mijn Razor Mamba muis nergens te vinden. Blijkbaar iets verkeerd gegaan met de software van Razor (ik heb ook een nostromo) Muis eindelijk aan de praat.. start ik BF4 weer op.. "BF4.exe is gestopt met werken" .. zucht. Weet waar je aan gaat beginnen, zegt mn vrouw! :D Het zet je aan het denken.

Helaas moet ik even wachten met een update van mijn all in one iMac. Wel heb ik mijn Cintiq 27 qhd wel al aangekocht. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

En gisteren was er daar toevallig een nieuws bericht dat er mogelijk een update aan lijkt te komen van de huidige Mac Pro lijn. http://www.macrumors.com/...-pro-aaplj951-el-capitan/

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
partyondude schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:40:
En het mooiste is nog wel dat ik gewoon goed geholpen word d:)b
Jazeker, WIJ zijn niet kinderachtig 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Is er een manier om bestanden die je download direct na het aan klikken van de link te laten openen? Ik heb daarop gegoogled, maar tot zover geen resultaat gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:38
Safari ondersteund daar een paar standaard extensies (fotos, pdf's,text etc).
Andere extensies kun je het makkelijkst regelen via automator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dank je wel, ga ik proberen :)

Het betreft trouwens Office bestanden. Ik moet veel nakijken en studenten leveren .docx bestanden in. Deze moet ik na het downloaden openen in de 'download' folder en ik wil dus dat het bestand automatisch geopend wordt na het downloaden daarvan.

Kan dat met dat automator, wat trouwens aardig aan de prijs is.

[ Voor 84% gewijzigd door partyondude op 10-11-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Voor op mijn iMac gebruik ik openoffice voor het openen van Office materiaal. Misschien handig om even te checken?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

partyondude schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:39:
Automater zit gewoon bij OS X? Kost niks extra's. Office moet je wel los aanschaffen, of zoals gezegd, een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:52
Het betreft trouwens Office bestanden. Ik moet veel nakijken en studenten leveren .docx bestanden in.
Je hebt het over studenten, dan kun je mogelijk heel goedkoop Office 2016 voor de Mac aanschaffen via surfsport.nl of slim.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dank je wel, ga ik proberen :)

Het betreft trouwens Office bestanden. Ik moet veel nakijken en studenten leveren .docx bestanden in. Deze moet ik na het downloaden openen in de 'download' folder en ik wil dus dat het bestand automatisch geopend wordt na het downloaden daarvan.

Safari heeft rechtsboven in menubalk knopje voor recent gedownloade bestanden. Daar kun je bestand aanklikken om te openen. Hoef je niet in Finder naar de downloads map.

Firefox geeft een dialoogvenster waarbij je kan kiezen om bepaalde type downloads meteen te openen met een programma. Zou je ook kunnen proberen.

Standaard staat er trouwens ook een 'stack' van de downloadsmap in je Dock. Daar kun je ook snel op klikken om je laatst gedownloade bestand te openen.

(en Automator is inderdaad gratis en staat al op je Mac)

[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 11-11-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
sonderpa schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:29:
[...]

Je hebt het over studenten, dan kun je mogelijk heel goedkoop Office 2016 voor de Mac aanschaffen via surfsport.nl of slim.nl.
Dat is het probleem ook niet, dat heb ik heel goedkoop via slim.nl aangeschaft.

Het download knopje in Finder had ik al gezien, maar vergt nog steeds een extra handeling. Ik wil dat een .docx bestand gewoon automatisch opent na het downloaden ervan.

Ik heb automator gevonden, zal eens zoeken of ik daar de oplossing kan vinden.

In ieder geval bedankt voor de tips allemaal :)

[ Voor 4% gewijzigd door partyondude op 11-11-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:12
partyondude schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:23:
[...]

Dat is het probleem ook niet, dat heb ik heel goedkoop via slim.nl aangeschaft.

Het download knopje in Finder had ik al gezien, maar vergt nog steeds een extra handeling. Ik wil dat een .docx bestand gewoon automatisch opent na het downloaden ervan.

Ik heb automator gevonden, zal eens zoeken of ik daar de oplossing kan vinden.

In ieder geval bedankt voor de tips allemaal :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10259377/tweakers/forum/automator_t.png

Zoiets zou moeten werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door asterisk op 11-11-2015 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Nou, laat ik dit topic dan maar eens reanimeren, aangezien hier naar verwezen werd in [MacBook Pro (14- en 16-inch) 2021] – Ervaringen & Discussie, en in het MacOS: Magisch of Mysterieus?...

Ik ben volgens mij niet de enige switchen die door de nieuwe MBPs werd gelokt om nu toch echt de overstap te maken. Het is niet mijn eerste uitje naar Apple, en tot nu toe waren alle producten retour gegaan om verscheidene redenen, al dan niet even terecht. Het niet kunnen draaien van Windows op deze nieuwe MBPs voelt ook wel meteen als een extra sprong in het diepe.

Opvallend tot nu toe - dat zaken als iStat Menus nodig zijn om mijns inziens basale metingen te kunnen doen aan je computer. En die zijn meestal betaald, wat irritant is. Tegelijk, doordat ze betaald zijn, vertrouw ik ze ook wel meer. Het verdienmodel is in ieder geval helder. Misschien is het naief, maar het voelt toch prettiger, ondanks dat het irritant is ;-)

Het security model bevalt me verder wel, er wordt duidelijk gevraagd waarvoor toestemming of admin rechten nodig zijn, bij de apps uit de App Store staat hoe er met je data omgegaan wordt, en al met al voelt het OS een stuk meer privacy en security gericht uit, zonder het zeer ten koste van gebruiksvriendelijkheid te laten gaan.

Idem met TouchID voor je wachtwoord, dat bevalt me meer dan Windows Hello voor het unlocken van je PC bijvoorbeeld. Ik wil niet altijd mijn PC unlocken als ik er naar kijk.

Het dock is nog wel even wennen. Sowieso staan er wel erg veel apps op die ik niet gebruik, dus die heb ik er grotendeels al afgekieperd.

Office op de Mac is ook nog wel even wennen, maar ja dat is ook op windows soms behoorlijk onoverzichtelijk, maar ik ben daar aan de chaos gewend. Hier is het denk ik ook weer een kwestie van wennen.

Wel het OS zelf maar op engels gelaten, dat maakt het toch makkelijker om zaken te vinden als je wil troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:04
Ah, leuk topic.

Zelf ben ik 2,5 week geleden gewisseld van lifetime long windows (begonnen in win 3.10 en daarvoor ms-dos :D ) naar macOS. Qua laptop dan. Al jaren een iPhone, iPad en Apple Watch in bezit.

Gekke is dat ik in windows ook ( @Bonsaiboom ) de behoefte had om bepaalde zaken in de gaten te houden. Nu nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat ik nog niet tegen problemen ben aangelopen. Op de surface vond ik vooral het snel blazen erg vervelend dus daar was ik wel vaker opzoek hoe dat komt.

De dock heb ik inderdaad ook opgeschoond. Wel gek dat je voor zulke basale zaken eerst moet googelen. Gelukkig is het meeste erg logisch als je het een keer weet. Verder gebruik ik de dock en launchpad niet echt. Cmd-Space en dan zoeken is veel makkelijker. Net als vroeger win-toets en dan zoeken.

Office bevalt me eigenlijk beter dan op windows. Zoals bijvoorbeeld het combineren van alle mailboxen in outlook. En meer in lijn met de web-versie. Die ik ook continu gebruik bij klanten. Enige gemis is een goed native teams app.

Waar ik wel erg aan moet wennen, is de menu bar die niet boven je programma zit maar boven in het scherm. Nu nog altijd ben ik opzoek naar sommige opties die gewoon zichtbaar op mijn scherm staan maar nog niet automatisch naar die locatie. Kwestie van wennen.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Bonsaiboom Van harte welkom.

De switch van een OS wat je al jaren gewend bent is natuurlijk altijd even wennen.
Het heeft bij mij destijds denk een week of 2 intensief gebruik geduurd en daarna wilde ik eigenlijk nooit meer terug.

In het begin is het vooral ook even uitzoeken en customizen van wat je precies fijn vindt werken en wat je echt mist t.o.v. bijvoorbeeld Windows. Ook in MacOS zijn er tal van dingen die je kan aanpassen, denk aan het aanpassen van de knoppenbalk in Finder en Safari, Het Dock zodanig instellen dat er spaces tussen zitten, dat apps alleen maar zichtbaar zijn in het app icoon, Interactieve Hoeken voor bijvoorbeeld Mission Control, of het tonen van het Bureaublad en ga zo maar door.

1 van de dingen waar ik echt niet zonder kan/kon is Window Snapping, dat zit in Windows ingebakken en daar hebben ze een patent op. Gelukkig zijn er apps als BetterTouchTool waarmee dat ook kan en zo zitten er nog veel meer handige functies in die app.

Ja het zijn vaak kleine betaalde apps, maar dit zijn echt van die qualitfy of life dingen die het wat mij betreft echt waard maken.

Hier nog een paar screenshots/suggesties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smbqoogPuPABgWZwcxwbxuHb5hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pXO9iimdCgEHVPdtjqsMVLw0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXKiOTqx-0xbV7-TYqM04J3PHJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DULapgQzDMLaGyikfeJ39ou7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qauNllthJ8mrWEeOgjwqYIKONY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l8yLolUmegfGAxpyHdNvLtv5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viQnZocfBYF2jhcapX4axUgqZbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ngwrhpy0mG8tpZTyvbrh5kJE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcGI0mCjUU2eZK44F4wH5mcIV1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vB8LCEBoGuB91YjZYYaAGOZK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY3Moo4oDPdyzSaL08JoUYkl2jI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1zr8nkaAVkeCcKHDbR1imDqJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 02-12-2021 14:30 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

DomiGijzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:17:

Waar ik wel erg aan moet wennen, is de menu bar die niet boven je programma zit maar boven in het scherm. Nu nog altijd ben ik opzoek naar sommige opties die gewoon zichtbaar op mijn scherm staan maar nog niet automatisch naar die locatie. Kwestie van wennen.
Dat is zeker even wennen maar uiteindelijk veel prettiger na een tijdje. Waar ik in Windows ontzettend last van heb is dat ik niet altijd zie welke app actief is (zeker met 2 schermen). Op de Mac staat de naam van de app altijd linksboven in de balk. En het vinden van de menubalk in Windows is helemaal een crime. Elke app heeft zijn eigen implementatie van een menu (vergelijk Word, Chrome, Teams en GitKraken eens bijvoorbeeld) maar ook zijn eigen vormgeving. Gekmakend af en toe. En dan begin ik nog niet over de thumbnails in je Alt-TAB menu, waar ik een rijtje met app-iconen zoals bij de Mac echt een stuk overzichtelijker vind. Die zijn namelijk altijd hetzelfde en niet afhankelijk van hoe je applicatie er op dat moment uitziet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:04
@page404 helemaal waar. Kwestie van wennen. En inderdaad, het overzicht behoud ik nu veel beter. En die verschillende implementaties in Windows is misschien wel waarom ik nu nog niet automatisch eerst op standaard plaats.

Overigens net even mijn surface laptop weer aangeslingerd. Die heb ik 1 uur na ontvangst van de MacBook dichtgeklapt en niet meer aangeraakt. Dat zegt denk ik ook genoeg hoe goed macOS verder werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door DomiGijzen op 02-12-2021 15:29 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bonsaiboom schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:58:

Opvallend tot nu toe - dat zaken als iStat Menus nodig zijn om mijns inziens basale metingen te kunnen doen aan je computer.
Dat is ook wel echt een tweakers-dingetje hoor, allerhande utilities installeren om systeemdingen in de gaten te houden en dat permanent in je menubar te hebben staan.
Ik gebruik het niet en mis het niet, heb juist een Mac om mij daar helemaal niet mee bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Ik gebruik sinds begin 2018 macOS en sinds begin 2021 alleen nog Windows voor mijn werk (als een reguliere gebruiker). Daarvoor was ik sinds windows 3.11 Windows gebruiker, daarvoor als kind MS Dos gebruiker. Ik heb tussendoor ook nog Linux gebruikt soms (voor er naast). Ik heb momenteel een Debian fork op een Rasberri pi draaien.

Ik denk dat ik inmiddels macOS (als prive gebruiker) wel minstens even goed snap als Windows toen ik dat gebruikte. En de Terminal snap ik beter dan Powershell/CMD.

Ik ben geen 'macOS fan', maar als OS voor een laptop vind ik het een verademing ten opzichte van de rest. Het is betrouwbaar en het doet wat het moet doen zonder dat het je een hoop werk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Tom schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:38:
[...]

Dat is ook wel echt een tweakers-dingetje hoor, allerhande utilities installeren om systeemdingen in de gaten te houden en dat permanent in je menubar te hebben staan.
Ik gebruik het niet en mis het niet, heb juist een Mac om mij daar helemaal niet mee bezig te houden.
Ja, dat het een tweakers dingetje is ben ik het wel mee eens. Ik hoef het ook niet in mijn menu bar hebben, maar ik wil wel graag een en ander kunnen inzien en meten op het moment dat dat nodig is. Ik heb HWInfo64 ook niet continue runnen op mijn windows PC, maar wel beschikbaar wanneer ik het wil.
DomiGijzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:17:
Zelf ben ik 2,5 week geleden gewisseld van lifetime long windows (begonnen in win 3.10 en daarvoor ms-dos :D ) naar macOS. Qua laptop dan. Al jaren een iPhone, iPad en Apple Watch in bezit.

Gekke is dat ik in windows ook ( @Bonsaiboom ) de behoefte had om bepaalde zaken in de gaten te houden. Nu nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat ik nog niet tegen problemen ben aangelopen. Op de surface vond ik vooral het snel blazen erg vervelend dus daar was ik wel vaker opzoek hoe dat komt.
Hier is het juist eerst een Mac, en dan zien we wel verder :-) iPhone ook wel eens geprobeerd, maar kon toen niet goed tegen het gebrek aan instellingen. Neemt niet weg dat de meeste Android toestellen rampzalig zijn, en daar is het voor mij een Pixel, die zijn wat betreft hun user experience goed met iPhones te vergelijken. Maar als deze Mac fijn werkt, dan gaat de volgende telefoon ook wel een iPhone worden denk ik.

Dat de laptop heel stil is in wat hij doet, ook met 'het draak van een programma dat Teams is' is zeker een sterk pluspunt, maar heeft niet met het OS te maken.
Greatsword schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:22:
@Bonsaiboom Van harte welkom.

De switch van een OS wat je al jaren gewend bent is natuurlijk altijd even wennen.
Het heeft bij mij destijds denk een week of 2 intensief gebruik geduurd en daarna wilde ik eigenlijk nooit meer terug.

In het begin is het vooral ook even uitzoeken en customizen van wat je precies fijn vindt werken en wat je echt mist t.o.v. bijvoorbeeld Windows. Ook in MacOS zijn er tal van dingen die je kan aanpassen, denk aan het aanpassen van de knoppenbalk in Finder en Safari, Het Dock zodanig instellen dat er spaces tussen zitten, dat apps alleen maar zichtbaar zijn in het app icoon, Interactieve Hoeken voor bijvoorbeeld Mission Control, of het tonen van het Bureaublad en ga zo maar door.

1 van de dingen waar ik echt niet zonder kan/kon is Window Snapping, dat zit in Windows ingebakken en daar hebben ze een patent op. Gelukkig zijn er apps als BetterTouchTool waarmee dat ook kan en zo zitten er nog veel meer handige functies in die app.

Ja het zijn vaak kleine betaalde apps, maar dit zijn echt van die qualitfy of life dingen die het wat mij betreft echt waard maken.

Hier nog een paar screenshots/suggesties.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Dit zijn super nuttige tips. Ik ga het OS me ook wel eigen maken, idem met alle touch gestures enzo. Ik ga er ook vanuit dat het wennen is. De eerdere poging om te wennen liep ook heel hard stuk op dat ik ook nog moest wennen aan een ISO keyboard vs ANSI die ik gewend was. Ik typte alles verkeerd, en als je dat combineert met dat je ook nog niets kan vinden, en zaken niet intuïtief werken voor je, dat was toen iets too much. Goed, ik klink zo wel als een muggenzifter, maar de boel moet ook gewoon werken. Nu een mbp met ANSI keyboard en dat scheelt al heel veel. Nu het OS eigen maken! :)
PrimusIP schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:46:
Ik ben geen 'macOS fan', maar als OS voor een laptop vind ik het een verademing ten opzichte van de rest. Het is betrouwbaar en het doet wat het moet doen zonder dat het je een hoop werk kost.
Dit idee heb ik ook wel. In dual screen modus tot nu toe wat minder handzaam, maar als laptop erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
In Windows gebruik ik vaak het 'open'/'minimize' van de taskbar. Bijvoorbeeld, ik heb nu de safari browser open staan op tweakers (waar ik dit comment aan het typen ben). Stel dat ik tussendoor even dit window wil minizen, om te zien wat erachter ook alweer gebeurd, dan click in in Windows op het browser icon. De browser minimized dan, ik kan zien wat erachter zit (bijvoorbeeld chat, oid, iig hetgeen ik hiervoor mee bezig was).

Click ik opnieuw op de browser, dan opent hij weer even groot als hij was. Click je er nogmaals op, dan minimized hij weer.

Bij MacOS te vergelijken met op een open applicatie clicken (dan opent hij weer in de oude grote), en daarna rechtermuisknop en hide. Is er een manier om dat tweede gedrag standaard te maken als je clickt op een applicatie icoon dat al zichtbaar is op de voorgrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
@Bonsaiboom
CMD-H op je toetsenbord of rechtsklik > hide op het dock icoon. En daarna met CMD-Tab de app weer openen.
Liever specifiek window minimaliseren?
CMD-M op je toetsenbord, het scherm komt dan in je dock te staan. Kan je hem daar weer aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
@m_a_rnix Thanks - ja sommige van die mogelijkheden had ik al gevonden. Het gedrag dat ik zoek is als je Option+Leftclick op het icoontje doet in de Dock. Een zoektocht leert me tot nu toe op dat je dit niet als standaard gedrag kan instellen. Dus als de app al open is, om dan te minimisen met een click zonder extra CMD, Option, of iets anders. Het went wel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een venster minimaliseren door op de titelbalk te dubbelklikken. Dit kun je doen door Systeemvoorkeuren -> Dock en Menubalk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jjUJ-1f3HZhae-EA8hAvIuE_oI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ql8zj0xdJLp6pNh4abszWNsI.png?f=user_large

Daarna openen met CMD+tab en loslaten op het gewenste programma.

Of je gebruikt alleen CMD+tab om te wisselen, zonder dat je vensters gaat minimaliseren, naar andere openstaande programma's.

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 03-12-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bonsaiboom schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:27:
In Windows gebruik ik vaak het 'open'/'minimize' van de taskbar. Bijvoorbeeld, ik heb nu de safari browser open staan op tweakers (waar ik dit comment aan het typen ben). Stel dat ik tussendoor even dit window wil minizen, om te zien wat erachter ook alweer gebeurd, dan click in in Windows op het browser icon. De browser minimized dan, ik kan zien wat erachter zit (bijvoorbeeld chat, oid, iig hetgeen ik hiervoor mee bezig was).
Kijk en dat zijn dus precies van die dingen waarbij ik denk waarom zou je minimaliseren als je het gewoon open kan laten.

Stel bijvoorbeeld de rechterbovenhoek in als Interactieve Hoek met Misson Control.

Vooral de combinatie van Mission Control en spaces zorgen er dus voor dat je overzicht hebt.

Mijn tip is dan ook om je spaces zodanig in te delen dat je een vaste indeling hebt van waar welke programma’s staan.

Zo kan je dus makkelijken swipen tussen je applicaties.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je stelt in dat je met 3 vingers omhoog gaat swipen voor alle openstaande vensters op het betreffende bureublad. Daarna klik je op het venster wat je graag wilt zien. Hoef je niks voor te minimaliseren, niks voor te CMD-tabben of iets dergelijks. Of met 3 vingers heen en weer vegen wanneer het schermvullende apps zijn. Ach, zo zijn er nog wel wat standaard instellingen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Greatsword schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:31:
[...]

Kijk en dat zijn dus precies van die dingen waarbij ik denk waarom zou je minimaliseren als je het gewoon open kan laten.

Stel bijvoorbeeld de rechterbovenhoek in als Interactieve Hoek met Misson Control.

Vooral de combinatie van Mission Control en spaces zorgen er dus voor dat je overzicht hebt.

Mijn tip is dan ook om je spaces zodanig in te delen dat je een vaste indeling hebt van waar welke programma’s staan.

Zo kan je dus makkelijken swipen tussen je applicaties.
Ik denk ook dat het 'windows-handigheidjes' zijn waar ik de workflow in MacOS nog niet voor heb gevonden. Er komen in ieder geval veel nuttige tips langs. Ik denk dat de spaces uiteindelijk ook de oplossing zullen zijn.

Waarom zou ik hier de app willen minimaliseren? Nou, het is eigenlijk andersom. Ik heb mijn apps allemaal staan zoals ik wil (bijvoorbeeld browser open, en mail, op een ultrawide). Alleen, nu wil ik even Slack checken of er nog wat nuttigs is gezegd. In windows is dat dan click op Slack icon in taskbar, die opent dan. Niets nuttigs? Dan kan ik op dezelfde plek, waar mijn muis dan nog is, met nog een left click, zonder andere keys, de window weer minimaliseren, en dan ga ik door met werken in mijn 2 windows waar ik gebleven was. Het werkt dan meer als een soort ' even deze app op de voorgrond, daarna mag je weer weg '. Dat doet click, Option-click op de Mac nu ook.

Maar goed, bij mij is nu alles een grote desktop, dat is vast waar het dus mis gaat. _/-\o_

Ik blijf bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23
Zet Slack op je tweede desktop (Mission Control en bovenaan op de + als je er maar één hebt nu). Met drie vingers L-R swipen om daar naartoe te gaan. De andere kant op om weer terug te komen waar je was. Schermvullende apps worden ook als desktops gezien en heen en weer swipend kan je daar heel snel tussen schakelen. Met een Magic Mouse heeft met twee vingers L-R over de muis swipen hetzelfde effect als met drie vingers over je trackpad L-R swipen. Twee vingers double tap op de muis is Mission Control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:21
Ik heb op m'n MacBook bijna elke app op een aparte space/desktop. Ik dacht dat dat zo bedoeld is/was???.
Meerdere apps op 1 space vind ik heel onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Maar 'cmd+H' is toch eigenlijk je option+click?

Minimize is een verwarrende term in deze, want minimize zet een venster echt rechts in het dock. Dat doet option+click ook niet. Die verbergt zoals cmd+H.

Dat gebruik ik ook het meest: cmd+tab naar gewenste app, even kijken en met cmd+H weer weg.

of zoek je echt een 'mouse only' manier? Ik gebruik voor alles wel mn toetsenbord merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
kaassouffle schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:03:
Maar 'cmd+H' is toch eigenlijk je option+click?

Minimize is een verwarrende term in deze, want minimize zet een venster echt rechts in het dock. Dat doet option+click ook niet. Die verbergt zoals cmd+H.

Dat gebruik ik ook het meest: cmd+tab naar gewenste app, even kijken en met cmd+H weer weg.

of zoek je echt een 'mouse only' manier? Ik gebruik voor alles wel mn toetsenbord merk ik.
Yes, ik zocht eigenlijk hoe ik dit exact zo kon doen als Windows. Meestal heb ik ook een muis bij mijn laptop en touchpad gebruik ik weinig. Veel vastgesleten Windows patronen denk ik. Ik ga gewoon weer een weekje er mee werken en met spaces experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig Topique (y)

Ik gebruik sinds 2015 een MBP als privé machine naast een Windows machine voor m'n werk waarbij ik, net zoals waarschijnlijk velen hier, eigenlijk in de jaren '80/'90 met MS-DOS / MS-Windows groot gebracht ben.

Ik heb op m'n MacBook VMWare-Fusion draaien om zo toch een aantal zaken te kunnen uitvoeren welke op een Mac / MacOS écht niet lukken doordat de leverancier van de software totaal geen rekening houd met MacOS (Probeer van een HP Printer bijvoorbeeld de firmware maar eens te updaten.... De geleverde én noodzakelijke tool is Windows-Only).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Will_M schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:03:
Ik gebruik sinds 2015 een MBP als privé machine naast een Windows machine voor m'n werk waarbij ik, net zoals waarschijnlijk velen hier, eigenlijk in de jaren '80/'90 met MS-DOS / MS-Windows groot gebracht ben.
Van mijn werk heb ik een Windows laptop. Maar die ligt meestal op kantoor. Ik heb geen zin om hem mee te nemen naar huis. We werken verder ook nog eens binnen Citrix, dus thuis werk ik vooral met Windows binnen Citrix op mijn MacBook.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste