Ik heb onlangs een Macbook voor mijn vrouw gekocht (heeft al een iphone) en loop tegen een uitdaging aan rondom syncroniseren van haar live.com account. Ik weet niet of dit het juiste topic is dus laat het maar weten als ik elders moet zijn
Op dit moment gebruikt ze een windows 7 PC met outlook 2010 + outlook connector om alles (mail, contacten & agenda) te syncen. Ik gebruik zelf hetzelfde op mijn werkpc waardoor ik haar agenda naast mijn exchange kalender kan zien. Vrij prettig werkt dit. Nu wil ik voor haar hetzelfde instellen op de mac maar merk dat noch apple (met native Mac app) noch microsoft (met outlook voor mac 15.8) dit fatsoenlijk toelaat. Mail kan ik wel syncen via IMAP maar de rest krijg ik er niet in.
Volgens mij heb ik 3 opties:
Op iOS is het allemaal veel makkelijker want dan werkt alles gewoon
Op dit moment gebruikt ze een windows 7 PC met outlook 2010 + outlook connector om alles (mail, contacten & agenda) te syncen. Ik gebruik zelf hetzelfde op mijn werkpc waardoor ik haar agenda naast mijn exchange kalender kan zien. Vrij prettig werkt dit. Nu wil ik voor haar hetzelfde instellen op de mac maar merk dat noch apple (met native Mac app) noch microsoft (met outlook voor mac 15.8) dit fatsoenlijk toelaat. Mail kan ik wel syncen via IMAP maar de rest krijg ik er niet in.
Volgens mij heb ik 3 opties:
- Office 356 account aanschaffen om zo -wel- de outlook for mac 15.8 te gebruiken. Dit heb ik geprobeerd maar krijg het niet werkende. Wellicht de meest simpele stap al moet ik dan wel een abonnement gaan betalen
[Update:] dit gaat volgens mij niet, tenzij ik een exchange online account aanschaf. Maar ik kan het fout hebben
- Overhevelen van contacten & agenda naar icloud.com (muv mail, want ze wil het live.com mail adres behouden). In het geval ze ooit overstapt op een android telefoon heeft ze dan wellicht problemen. Specifieke voordelen van iCloud tov weet ik overigens niet.
- Overhevelen van contacten & agenda naar gmail (muv mail, want ze wil het live.com mail adres behouden). Nu lijkt google wel de meest open in hoe het werkt met verschillende vendors maar ik vertrouw ze tegelijk ook niet
Op iOS is het allemaal veel makkelijker want dan werkt alles gewoon
[ Voor 199% gewijzigd door Spam op 06-03-2015 16:43 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !