Hoe synchroniseren live.com account in OS X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:25
Ik heb onlangs een Macbook voor mijn vrouw gekocht (heeft al een iphone) en loop tegen een uitdaging aan rondom syncroniseren van haar live.com account. Ik weet niet of dit het juiste topic is dus laat het maar weten als ik elders moet zijn _/-\o_

Op dit moment gebruikt ze een windows 7 PC met outlook 2010 + outlook connector om alles (mail, contacten & agenda) te syncen. Ik gebruik zelf hetzelfde op mijn werkpc waardoor ik haar agenda naast mijn exchange kalender kan zien. Vrij prettig werkt dit. Nu wil ik voor haar hetzelfde instellen op de mac maar merk dat noch apple (met native Mac app) noch microsoft (met outlook voor mac 15.8) dit fatsoenlijk toelaat. Mail kan ik wel syncen via IMAP maar de rest krijg ik er niet in.

Volgens mij heb ik 3 opties:
  1. Office 356 account aanschaffen om zo -wel- de outlook for mac 15.8 te gebruiken. Dit heb ik geprobeerd maar krijg het niet werkende. Wellicht de meest simpele stap al moet ik dan wel een abonnement gaan betalen :'( [Update:] dit gaat volgens mij niet, tenzij ik een exchange online account aanschaf. Maar ik kan het fout hebben :9
  2. Overhevelen van contacten & agenda naar icloud.com (muv mail, want ze wil het live.com mail adres behouden). In het geval ze ooit overstapt op een android telefoon heeft ze dan wellicht problemen. Specifieke voordelen van iCloud tov weet ik overigens niet.
  3. Overhevelen van contacten & agenda naar gmail (muv mail, want ze wil het live.com mail adres behouden). Nu lijkt google wel de meest open in hoe het werkt met verschillende vendors maar ik vertrouw ze tegelijk ook niet :?
Mocht ik voor optie 2 of 3 kiezen: hoe ik dit zo makkelijk mogelijk overhevelen en hoe kan ik kalender blijven syncen met mijn windows PC met outlook? Ik heb al wat zitten testen met exporteren van csv & ical bestanden maar is dit de enige manier? Wellicht zie ik nog andere opties over het hoofd?

Op iOS is het allemaal veel makkelijker want dan werkt alles gewoon :(

[ Voor 199% gewijzigd door Spam op 06-03-2015 16:43 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Kun je 'm niet gewoon als Exchange account (via System Preferences > Internet accounts) toevoegen?

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 06-03-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
nee, helaas laat ie dat niet toe. Exchange ActiveSync wordt niet ondersteund in de mac mail/kalender/contacten. Wel jammer want in iOS werkt het feilloos. Inmiddels heb ik alles maar in iCloud geïmporteerd (optie 2 dus):
  • Contacten eerst in google geimporteerd met CSV, daarna binnengehaald in contacten en dan overgekopierd. Het direct importeren van live contacten naar mac contacten was een drama (kon velden niet matchen).
  • Kalender in live geshared naar een .ics bestand en die direct geimporteerd in iCloud. Werkte goed.
Al met al verbaasd het me dat Apple dit niet makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Spam schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:17:
Al met al verbaasd het me dat Apple dit niet makkelijker maakt.
Heeft ook te maken met Exchange ActiveSync licentie die Microsoft zelf alleen uitgeeft voor mobiele apparaten, schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
kaassouffle schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:02:
[...]

Heeft ook te maken met Exchange ActiveSync licentie die Microsoft zelf alleen uitgeeft voor mobiele apparaten, schijnt.
Volgens mij niet want windows 8 ondersteund het ook gewoon in zijn native omgeving (geen extra apps). Het zal wel een betaal kwestie zijn. Toch snap ik ook niet dat microsoft dit niet makkelijker maakt; weten gewoon dat mensen overstappen op apple. Door outlook.com goed te laten ondersteunen op de mac kunnen ze tenminste nog de diensten blijven leveren, ook met hun office356 pakket. Op deze manier ben ik nu voor mijn vrouw dus van outlook.com afgestapt en kom ik dus niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
tsja het checken van mn mail doe ik ook gewoon op mn iPhone en mocht ik iets nodig hebben of door willen sturen dan doe ik dat via mn MBP. Voor de rest is het een kwestie van af en toe cmd+A induwen en dan alles als gelezen markeren. dat is het enige nadeel wat ik heb ondervonden.

maar goed ik heb deze link net gevonden over iMAP en hoe dat in te stellen is op je mac. Dit zou een hoop moeten schelen wat betreft synchronisatie. http://www.cnet.com/how-t...use-imap-for-outlook-com/

[ Voor 8% gewijzigd door supersnathan94 op 16-03-2015 23:34 ]

Pagina: 1