en kon jij hem koelen met dat voltage, mij lukt dat niet in mijn case maar die is ook niet echt geschikt voor airflow.Seth_Chaos schreef op zondag 4 juni 2017 @ 23:02:
[...]
Op een Asus B350 Plus. Het voltage staat automatisch op 1,385.
Inmiddels draait m'n waterkoeling en draait hij op 3,9Ghz. Ik kan nog wel verder denk ik, maar voor nu is het prima. Bij 4Ghz neemt de temp extreem toe. Al heb ik wel al veel forum posts gezien waarin men meld dat je het beste het voltage naar beneden kunt schroeven om verder te komen.
Ik ben de wil om er nu mee verder te gaan alleen ff kwijt. M'n water koeler paste niet, waardoor ik terug moest vallen op de stock koeler en een nieuwe bracket moest bestellen. Die vervolgens niet bleek te passen. Na uren vijlen om het passend te krijgen, paste die. Waarna ik de stock koeler probeerde los te trekken om mijn waterkoelblok te plaatsen en toen ging het mis. De CPU kwam los van de socket en bleef aan de koeler plakken. Na veel klooien kwam die los, maar viel toen precies met de pinnetjes op mijn geprepareerde waterblok met articsilver. 4 uur poetsen verder, draait het inmiddels naar wens, maar hierdoor ben ik er wel weer ff klaar mee.En ik had me nog zo voor genomen om het secuur en goed voorbereid te doen.
Lian Li pc o11 Air / Ryzen 7700x/ asus tuf b650 plus/corsair vengeance 6000mhzC36/ XFX 7800xt Black