Ik heb geloof ik 1.5 jaar een 8320FX gehad; op 4.8Ghz met een 300Mhz FSB / 2400Mhz DDR3. Dat was gewoon 40 tot 50% out of the box vergeleken met stock. Net zo snel als een 1700x maar dan met 5 voudig asociaal verbruik ofzo
De FX liet zich ook hoger klokken omwille de wat langere pipelines; Ze dachten bij AMD dat een hogere clock dat zou compenseren en helaas kwamen die CPU's uit in een tijd waar alles nog single threaded was. Dikke bummer. Maar je ziet dat de FX en mede dankzij consoles nog prima mee kan op 1080p.
De Bulldozer opterons waren verschrikkelijk. Dat waren wel 2 bullozers op 1 server chip gestampt maar omwille de lagere clocks (1.8 ~ 2.2Ghz) zelfs langzamer dan de voorgaande generatie. Thubans ook gehad; een 1055T op 4.2Ghz voor vrij langere tijd gedraaid.
FX was toch sneller; en mede door de iets meer threads en hogere kloks ondanks wat anderen beweerde. FX had ook SSE2 als ik me niet vergis en was wat robuuster voor in de toekomst. AMD had hoe dan ook gigantische value met heel de FX platform; en een "high end" gaming system kon prima.
Zelf nog 3x 270 in crossfire staan draaien, maar 3x RX580 lukte dan weer niet om 1 of andere reden. Dan maar gaan minen ermee. Alles op ultra low power gezet en crunchen maar. 4 ETH destijds aan overgehouden

Ik zit ook vaak met het idee om ouwe hardware aan te schaffen met het idee die te gaan OC'en ofzo.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anoniem: 58485 op 10-12-2022 10:17
]