Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.239 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsFiber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben er klaar mee.
Ik ben over 4 weken over naar Kpn glas.
Kwaliteit beeld zal ik missen, NEWSgroepen inclusief ook.
Maar het gebruikersgemak wil ook wat.
Opnemen Sparql is flut.
Gebruikersinterface TV-kijken en priegelige AB is ook een behoorlijke ergernis.
Ik zal jullie missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:31
FritsFiber schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 17:57:
Ik ben er klaar mee.
Opnemen Sparql is flut.
Ik zal jullie missen!
Is XS4ALL niet een betere optie dan KPN in jouw geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Ik ben er klaar mee.
Opnemen Sparql is flut.
Ik zal jullie missen!
Ik ben vandaag weer terug gegaan naar KPN. Mooie aanbieding, met 6 maandjes leuke korting, 2 ontvangers etc. Switch ging prima, uurtje down geweest.

Had overigens dezelfde problemen. Zeker het pauzeren werkte niet/nooit en dat was toch wel een erg makkelijke functie. En goedkoop was tweak ook weer niet.

Nog geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
MetaFrame schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:34:
Is er geen optie in die zyxel dat ie hem op gezette tijden automatisch een restart geeft? Dat zit wel op mijn nas van Zyxel en dat werkt super. Zou voor velen waarschijnlijk heel wat problemen oplossen, elke nacht rond 04:00 een restart bijv.
Wat hebben jullie bij de On Register time staan voor telefonie? Te vinden onder System Monitor > Voip status.

Ik heb nu versie 6b1 al een week stabiel draaien zonder problemen. Feit is wel dat ik de "factory settings" die Tweak erin heeft gezet eruit gegooid heb, waardoor ik hem nu compleet factory heb. Hierdoor kunnen ze er ook niet meer bij met TR069, zodat ze ook niks aan mijn settings kunnen vernachelen.

Zie mijn eerdere post hoe dat te doen: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door hovemt op 20-10-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

5 mailtjes verder en ze begrijpen er geen fuck van en als je belt hebben ze daar geen rechten toe nou een technische dienst zonder rechten hmmm
kortom nog niks op geschoten en een trage sql-server als gevog thankxz but no thankxz tweak

ach nog 8 maanden en is mijn contract afgelopen
heb maar gevraagd als ze het echt niet snappen mijn dynamische adres maar terug geven relay ik mijn mailserver wel spf records weer aanpassen grrr wel benieuwd of dkim dan nog werkt met een relayserver zie we dan wel weer

the soap continuous
dumphlum schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:56:
[...]

Is de reverse dns van de klant die voor jou dat ip-adres had. Mailtje naar de helpdesk en ze wijzigen het weer naar standaard.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/register.PNG maar ik heb tot nog toe geen problemen gehad met de telefoon
hovemt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Wat hebben jullie bij de On Register time staan voor telefonie? Te vinden onder System Monitor > Voip status.

Ik heb nu versie 6b1 al een week stabiel draaien zonder problemen. Feit is wel dat ik de "factory settings" die Tweak erin heeft gezet eruit gegooid heb, waardoor ik hem nu compleet factory heb. Hierdoor kunnen ze er ook niet meer bij met TR069, zodat ze ook niks aan mijn settings kunnen vernachelen.

Zie mijn eerdere post hoe dat te doen: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-D. op 20-10-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Wat me opvalt is dat mijn ping tijden nogal variëren en voor mijn gevoel aan de hoge kant zijn. Zelfs een packet loss op 59 pings. Kan dat te maken hebben met de firmware in de Zyxel (V100AAKL5C0_20140911) of de DNS (OpenDNS) of is er een andere oorzaak? Down en Up snelheden (speedtest.net) zijn overigens wel ok op 40-50Mb op een 50Mb abo. Ook via speedtest.net hogere ping tijd melding dan ik gewend ben (40 ms tegen eerder +/- 8 ms).

Ping statistics for 173.194.65.94:
Packets: Sent = 59, Received = 58, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 404ms, Average = 99ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eh, een consequente 7/8 ms, geen drops, ttl van 50 of 49, 0 drops op 100 pings.... Ik denk dat het in jouw lijn zit. Mijn max is 9ms eenmalig.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:11
Mr-D. schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:18:
5 mailtjes verder en ze begrijpen er geen fuck van en als je belt hebben ze daar geen rechten toe nou een technische dienst zonder rechten hmmm
Ze zien het het als een van hun voordelen:
#4 Een eigen technische dienst

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kortom nog niks op geschoten en een trage sql-server als gevog thankxz but no thankxz tweak

heb maar gevraagd als ze het echt niet snappen mijn dynamische adres maar terug geven relay ik mijn mailserver wel spf records weer aanpassen grrr wel benieuwd of dkim dan nog werkt met een relayserver zie we dan wel weer

the soap continuous

[...]
Ik heb er (en denk vele) welgeteld 2 mailtjes aan besteed, eerste aanvraag en de 2de "bedankt het werkt!".

De vorige keer was mijn reverse ook verkeerd ingesteld en koste mij dus totaal 4 mailtjes (aanvraag, bedankt, oh niet goed, ah bedankt nu goed)
snarf schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:44:
Wat me opvalt is dat mijn ping tijden nogal variëren en voor mijn gevoel aan de hoge kant zijn. Zelfs een packet loss op 59 pings. Kan dat te maken hebben met de firmware in de Zyxel (V100AAKL5C0_20140911) of de DNS (OpenDNS) of is er een andere oorzaak? Down en Up snelheden (speedtest.net) zijn overigens wel ok op 40-50Mb op een 50Mb abo. Ook via speedtest.net hogere ping tijd melding dan ik gewend ben (40 ms tegen eerder +/- 8 ms).

Packets: Sent = 59, Received = 58, Lost = 1 (1% loss),
Minimum = 9ms, Maximum = 404ms, Average = 99ms
Deze host komt iig via geen enkele lijn van mij (zowel Tweak als KPN) onder de 6ms.
Packets: Sent = 198, Received = 198, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 6ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20

the soap continuous

[...]
Het vreemde is dat iemand die PTR record dus wel degelijk heeft aangemaakt. Als klant kun je dat namelijk niet zelf. Je kunt nog proberen een nslookup van jouw IP adres door te sturen naar de SD.
Daar hoort namelijk iets te staan als 82-124-241-211.dsl.cambrium.nl te staan.

Je kunt dan doen via:
nslookup
set q=ptr
<je ip adres> (bijvoorbeeld 82.124.241.211)

Je krijgt dan een antwoord als:

Non-authoritative answer:
211.241.124.82.in-addr.arpa name = grombeer.cyso.net

Als je dan vraagt om het PTR record voor 211.241.124.82.in-addr.arpa weer aan te laten passen naar 82-124-241-211.dsl.cambrium.nl zouden ze dat binnen 5 minuten moeten kunnen regelen.

Overigens mag dat PTR-record geen invloed hebben op je SQL server. Je kunt gewoon nog steeds een A-record aanmaken ergens bij een DDNS provider. Het is alleen lastig dat de PTR resolved naar een verkeerde host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Godverdomme.

Vorige week die eerder genoemde Zyxel firmware geflashed, om het zogenaamde DHCP probleem op te lossen. Ik moest dat ding een paar keer per week herstarten omdat al mijn apparatuur geen geldig IP adres meer kreeg (inclusief de Sparql box).
Maar vannacht is de boel weer plat gegaan...
De servicedesk adviseerde mij direct het modem te komen omruilen :S

Goed, nu ben ik daar morgen toch (is voor mij 5 minuten met de bus gelukkig). Maar jongens.... Dit kan toch niet?

Als dit niet helpt dan ga ik de boel echt opzeggen. Dat zei ik de vorige keer ook, maar nu is dit écht het laatste wat ik ga proberen!

Edit: Firmware versie 6 lost trouwens niets op, want de beta had ik voor deze versie draaien!

[ Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 21-10-2014 18:43 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
TagForce schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Het vreemde is dat iemand die PTR record dus wel degelijk heeft aangemaakt. Als klant kun je dat namelijk niet zelf.
Weet je dat zeker?

Afbeeldingslocatie: http://www.apokalips.tweak.nl/Pics/PTR.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Green.car6808 op 21-10-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Haay schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Bij mijn weten is die optie er niet in de ZyXEL, maar je kunt als alternatief natuurlijk gemakkelijk een mechanische tijdschakelaar er tussen zetten die bv. om 04:00 uur de spanning van de ZyXEL afhaalt en een kwartier later de spanning weer aanzet. :P
And so it goes... :*) Werkt prima !

Afbeeldingslocatie: http://www.apokalips.tweak.nl/Pics/zyx001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

thankxz voor je reply zal zo weer ff een mail sturen maar een schermafbeelding hebben ze al 2 keer gehad van mij (2 verschillende) heb gisteren met een andere toon een mail verstuurd daar geen reactie op gehad maar dat had ik waarschijnlijk ook niet gedaan :)
ik zelf doet dit altijd online lekker simpel en je kan daar bijna alles testen http://mxtoolbox.com/
heb jouw optie ook getest en uiteraard de zelfde uitkomst we wachten maar weer af
[...]

Het vreemde is dat iemand die PTR record dus wel degelijk heeft aangemaakt. Als klant kun je dat namelijk niet zelf. Je kunt nog proberen een nslookup van jouw IP adres door te sturen naar de SD.

Je kunt dan doen via:
nslookup
set q=ptr

Als je dan vraagt om het PTR record voor 211.241.124.82.in-addr.arpa weer aan te laten passen naar 82-124-241-211.dsl.cambrium.nl zouden ze dat binnen 5 minuten moeten kunnen regelen.

Overigens mag dat PTR-record geen invloed hebben op je SQL server. Je kunt gewoon nog steeds een A-record aanmaken ergens bij een DDNS provider. Het is alleen lastig dat de PTR resolved naar een verkeerde host.
[...]

Je kunt dan doen via:
nslookup
set q=ptr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

hier niet hoor of doet ik wat verkeerd (vinkje bij dns staat er wel)\
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/platform.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
Green.car6808 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:21:
Je kunt eens kijken of je drops op het interface ziet die naar die switch toe gaat.
Op de Zyxel onder System Monitor -> Traffic status, en dan bovenin op de LAN tab klikken en dan rechts op "more".
Je kunt dan zien of er in de Tx/Rx drops zijn. Dat zegt iets meer. Als de drops ná of óp de TP-Link plaatsvinden zie je het daar waarschijnlijk niet.

Haal de switch er ook een keer helemaal tussenuit en kijk of het dan wel goed werkt. Weet je zeker dat het wel/niet aan die TP-Link ligt ;)

Heb je wel hetzelfde type UTP van en naar de TP-Link gebruikt? Zou niet uit moeten maken, maar kán wel.
Thanks voor de tip. Zojuist gekeken in de system monitor of drops de oorzaak zijn van Sparql haperingen (achter switch). De switch hangt aan LAN2 maar deze heeft geen drops. Ik ga het morgen met een andere switch proberen. Beide kabels zijn overigens CAT5E. Weet iemand of ik in de ZyXEL LAN2 op 100mbit kan zetten ipv gbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
webmasternick schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:08:
[...]

Thanks voor de tip. Zojuist gekeken in de system monitor of drops de oorzaak zijn van Sparql haperingen (achter switch). De switch hangt aan LAN2 maar deze heeft geen drops. Ik ga het morgen met een andere switch proberen. Beide kabels zijn overigens CAT5E. Weet iemand of ik in de ZyXEL LAN2 op 100mbit kan zetten ipv gbit?
Cat5E is prima voor 100 mbit en meer heb je niet nodig voor Sparql. Die LAN poorten van de Zyxel gaan passen automatisch de speed settings aan als de node aan de andere kant 100 MB praat. Hoef je niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Mr-D. schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:01:
hier niet hoor of doet ik wat verkeerd (vinkje bij dns staat er wel)\
[afbeelding]

[...]
Ja, ik heb een .nl domein. Daarvan kan ik de DNS zone beheren. van het standaard ".tweak.nl" subdomein kan dit inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

kijk daar zit het in dan moeten hun het doen thankxz
Green.car6808 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

Ja, ik heb een .nl domein. Daarvan kan ik de DNS zone beheren. van het standaard ".tweak.nl" subdomein kan dit inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:17

Frenck

Home Assistant

Help! Volgens mij is er een storing bij Apple...

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/sprq18bu84uv5th/2014-10-21%2021.59.09.png?dl=1

8)7

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Frenck schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:08:
Help! Volgens mij is er een storing bij Apple...

[afbeelding]

8)7
Had je ook maar voor android moeten kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/f58wom.png

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Heb jij de domeinnaam via tweak lopen of via een andere partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
hovemt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

Heb jij de domeinnaam via tweak lopen of via een andere partij?
Via Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 13:11
Ik ben er klaar mee.
Opnemen Sparql is flut.
Ik zal jullie missen!
gisteren was ik omgezet. Wat lekker zo'n afstandsbediening voor je mediaBox EN tv :D, daarnaast kan ik weer opnemen pauzeren etc.

nu nog alle spullen terugsturen naar 3 verschillende locaties... joepie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Mr-D. schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:58:
thankxz voor je reply zal zo weer ff een mail sturen maar een schermafbeelding hebben ze al 2 keer gehad van mij (2 verschillende) heb gisteren met een andere toon een mail verstuurd daar geen reactie op gehad maar dat had ik waarschijnlijk ook niet gedaan :)
ik zelf doet dit altijd online lekker simpel en je kan daar bijna alles testen http://mxtoolbox.com/
heb jouw optie ook getest en uiteraard de zelfde uitkomst we wachten maar weer af

[...]

[...]
Het voordeel van nslookup gebruiken is dat zeker weten de DNS server die lokaal bij jou geconfigureerd is gebruikt wordt. Dat is waarschijnlijk de tweak dns (of de router, die dan weer de tweak dns gebruikt), waardoor ze kunnen zien dat het echt bij hun niet goed staat. Het zijn niet altijd heldere lichten die op de SD de mails doornemen.

@Apokalips

Ja, als je een domeinnaam hebt geregged kun je wel PTR records aanmaken voor dat domein... Hoe ze dat doen weet ik niet, maar het lijkt me dat je dan inderdaad de PTR-records van Tweak kan wijzigen. Cyso.net is echter niet van Tweak, dus die kunnen alleen PTR records aanvragen bij Tweak, maar niet zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Ik ben erachter dat mijn switch (TP-Link TL-1005D) de boosdoener is waarom de zenders SBS6 en RTL7 bij mij op zwart blijven. Als ik de mediabox direct op de Zyxel aansluit, dan werken die zenders namelijk wel zonder problemen. Kan het te maken hebben dat bepaalde type packets niet goed doorgelaten worden door de switch? Zo ja, welke switch kunnen jullie mij aanbevelen die wel gaat werken?

Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld de Netgear Prosafe GS105, maar geen idee of die wel goed zal werken. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik op moet letten. Hieronder de link naar de Netgear:

pricewatch: Netgear Prosafe GS105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Laatst online: 12:47
Ted_W schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:32:
Ik ben erachter dat mijn switch (TP-Link TL-1005D) de boosdoener is waarom de zenders SBS6 en RTL7 bij mij op zwart blijven. Als ik de mediabox direct op de Zyxel aansluit, dan werken die zenders namelijk wel zonder problemen. Kan het te maken hebben dat bepaalde type packets niet goed doorgelaten worden door de switch? Zo ja, welke switch kunnen jullie mij aanbevelen die wel gaat werken?

Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld de Netgear Prosafe GS105, maar geen idee of die wel goed zal werken. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik op moet letten. Hieronder de link naar de Netgear:

pricewatch: Netgear Prosafe GS105
Ik heb dezelfde switch. Alle zenders doen het wel, maar af en toe wel een hapering. Zonder switch heb ik geen haperingen. Heb jij ook haperingen op de zenders die het wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 13-09 08:13
Ik heb geen haperingen op de zenders die het wel doen, enkel blijven die 2 zenders wel op zwart. Heel soms komt er een beeld of geluidsfragment door, maar echt een fractie van een seconde of zo. Daardoor is het zo goed als zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Laatst online: 23-10-2024
Wat is nu beter sparql of xbmc dolby surround full full hd 1080p/i ?
Met raspbarry is het een genot om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
pd5lwd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:07:
Wat is nu beter sparql of xbmc dolby surround full full hd 1080p/i ?
Met raspbarry is het een genot om naar te kijken.
Wat wil je nou eigenlijk precies weten? 8)7

Je gaat xbmc vergelijken met sparql, omdat?.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Vraagje..

Ik kan sinds de ontvangst van het nieuwe Zyxel modem (bij overgang naar Sparql) geen VPN verbining meet opzetten met een cisco VPN server op werk. Ik gebruik hiervoor op mijn computer een CISCO VPN client.

Het IP van de computer heb ik al in de DMZ zone gezet, antivirus disabled (en daarna ge-deinstalleerd om dit uit te sluiten) en de firewall in de Zyxel uitgezet. De TWEAK helpdesk heeft me tot nu toe ook nog niet echt verder geholpen.

Iemand die wel een VPN vanuit een client achter de ZyXel werkend heeft gekregen?!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Kird03 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:02:
Vraagje..

Ik kan sinds de ontvangst van het nieuwe Zyxel modem (bij overgang naar Sparql) geen VPN verbining meet opzetten met een cisco VPN server op werk. Ik gebruik hiervoor op mijn computer een CISCO VPN client.

Het IP van de computer heb ik al in de DMZ zone gezet, antivirus disabled (en daarna ge-deinstalleerd om dit uit te sluiten) en de firewall in de Zyxel uitgezet. De TWEAK helpdesk heeft me tot nu toe ook nog niet echt verder geholpen.

Iemand die wel een VPN vanuit een client achter de ZyXel werkend heeft gekregen?!
Ik heb geen Cisco VPN client, maar OpenVPN, NetExtender, en Cisco AnyConnect (slap aftreksel van Cisco VPN) werken hier allemaal out-of-the-box zonder problemen van binnen naar buiten toe.
Er staat volgens mij niets in de Zeiksnol die dit tegenhoudt, en zeker niet out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Vraagje..

Ik kan met alle vormen van VPN verbinden, zowel vanaf huis, als naar huis vanaf buiten zonder problemen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
eymey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Wat wil je nou eigenlijk precies weten? 8)7

Je gaat xbmc vergelijken met sparql, omdat?.......
Omdat ik niet anders dan klachten zie over sparql en xbmc daartegen niet.
Xbmc heeft het zelfde netwerk tweak netwerk dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pd5lwd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Omdat ik niet anders dan klachten zie over sparql en xbmc daartegen niet.
Xbmc heeft het zelfde netwerk tweak netwerk dus. :)
Ehhhhh...... XBMC is een MediaCentre systeem, heeft niets met Tweak of Sparql te maken. XBMC "heeft" geen netwerk, XBMC is een stuk software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Ja daar heb je gelijk in xbmc is maar een mediacenter
Maar wat draait nu beter sparql of xbmc.
En xbmc draait op een raspbarry maar met het zelfde netwerk tweak dus.
En alles wat spaql doet kan xbmc ook en zelfs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pd5lwd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:36:
Ja daar heb je gelijk in xbmc is maar een mediacenter
Maar wat draait nu beter sparql of xbmc.
En xbmc draait op een raspbarry maar met het zelfde netwerk tweak dus.
En alles wat spaql doet kan xbmc ook en zelfs meer.
Nee, je bent appels met peren aan het vergelijken.

Sparql is een televisie-platform. XBMC is een MediaCentre, die met behulp van een DVB-stick bijvoorbeeld unencrypted TV-streams kan tonen. Ze zijn niet te vergelijken met elkaar.
Sparql is een televisie-platform, geleverd door Tweak. XBMC is een stuk software wat jij op een computer installeert.

Ze zijn echt niet te vergelijken, en wat Sparql kan/doet, kan XBMC niet. Zonder een Sparql-box, kun jij de (HD-)streams niet decrypten, en dus kun je die zenders ook niet kijken op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Firesphere schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Nee, je bent appels met peren aan het vergelijken.

Sparql is een televisie-platform. XBMC is een MediaCentre, die met behulp van een DVB-stick bijvoorbeeld unencrypted TV-streams kan tonen. Ze zijn niet te vergelijken met elkaar.
Sparql is een televisie-platform, geleverd door Tweak. XBMC is een stuk software wat jij op een computer installeert.

Ze zijn echt niet te vergelijken, en wat Sparql kan/doet, kan XBMC niet. Zonder een Sparql-box, kun jij de (HD-)streams niet decrypten, en dus kun je die zenders ook niet kijken op je TV.
Oke dit is jou mening :)
Maar heb je de mogelijkheid wel eens genomen om te kijken wat xbmc kan.
Alle npo kanalen npo 24 uit zending gemist xrtl bbc1 bbc2 bbc 3 alle lokale netten rtl 4 5 7 8 sbs6 belgie 1 2 en zo kan ik wel doorgaan.
Wil alleen proberen te zeggen dat xbmc over het tweak netwerk wel goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pd5lwd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Alle npo kanalen npo 24 uit zending gemist xrtl bbc1 bbc2 bbc 3 alle lokale netten rtl 4 5 7 8 sbs6 belgie 1 2 en zo kan ik wel doorgaan.
Nee, dat is niet mijn mening, dat is een feit.

Dat jij die kanalen kan bekijken over internet-streams (geen HD trouwens), betekend niet dat XBMC een televisie-platform is.

Dat ze beide TV-zenders kunnen tonen (al dan niet via geripte streams) wil niet zeggen dat de twee ook maar in de verste verte te vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Even een vraag tussendoor, kun je bij Tweak meerdere IP's tot je beschikking krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Anderen ook weer last van een stotterend beeld? (Almere)

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nee, geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Ik kan ook gewoon met mijn ciscoclient inloggen op mijn werk maar kan ook inloggen anywhere bij mij thuis maar sinds wanneer blokkeerd de zyxel uitgaand verkeer nooit toch??
Heb alleen een poort open gezet voor het inkomende verkeer

Dus zal het toch elders zoeken
Vraagje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Perfect beeld hier (Almere Kruidenwijk)
Oktopus schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Anderen ook weer last van een stotterend beeld? (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
TagForce schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:06:
[...]

Ik heb geen Cisco VPN client, maar OpenVPN, NetExtender, en Cisco AnyConnect (slap aftreksel van Cisco VPN) werken hier allemaal out-of-the-box zonder problemen van binnen naar buiten toe.
Er staat volgens mij niets in de Zeiksnol die dit tegenhoudt, en zeker niet out-of-the-box.
Met vorige modem had ik ook geen enkel probleem... Het gekke is, verbinding word probleemloos gemaakt (de tunnel is er) maar ik krijg er geen enkel verkeer over heen.

Antwoord helpdesk: het zou moeten werken, maar het kan ook zo zijn dat het niet werkt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kird03 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

Met vorige modem had ik ook geen enkel probleem... Het gekke is, verbinding word probleemloos gemaakt (de tunnel is er) maar ik krijg er geen enkel verkeer over heen.

Antwoord helpdesk: het zou moeten werken, maar het kan ook zo zijn dat het niet werkt... |:(
Welke IP adressen gebruikt je werk?

Als voorbeeld:
IP adressen thuis: 192.168.1.x
VPN IP werk: 192.168.1.x

of
VPN IP werk: 192.168.3.x
Server IP werk: 192.168.1.x

??

Heb meerdere klanten die ik service, maar alle clients die je maar kan bedenken (openVPN, CiscoVPN, Junos Pulse, DirectAccess) werken gewoon.

Als jij eerst Tweak Groen had, had jij namelijk 192.168.2.x als netwerk, nu 192.168.1.x ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 23-10-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
Vorkie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Als voorbeeld:

of

??

Heb meerdere klanten die ik service, maar alle clients die je maar kan bedenken (openVPN, CiscoVPN, Junos Pulse, DirectAccess) werken gewoon.

Als jij eerst Tweak Groen had, had jij namelijk 192.168.2.x als netwerk, nu 192.168.1.x ;-)
Dat kan inderdaad wel eens het probleem zijn.
Ik heb de default lan reeks aangepast naar wat ik had voor ik migreerde omdat ik geen zin had al mijn interne machines om te nummeren. Ik heb dus weer 192.168.2.x/24.

192.168.1.x is de meest standaard lokale range voor thuis/bedrijfsnetwerken. Dus de kans dat die op de externe lokatie ook gebruikt wordt is vrij groot.

Je KAN in de Cisco client volgens mij opgeven dat AL het verkeer via de gateway van het externe netwerk gaat, maar dan heb je het probleem dat er niks in je lokale netwerk meer bereikbaar is.
Makkelijker is het dan om je local LAN range in de Zeiksnol om te gooien naar 192.168.2.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
[...]

Ehhh, nee...
XBMC werkt niet over het Tweak netwerk. XBMC werkt over het internet. Je kijkt naar, kwalitatief inferieure, rips van andere streams die niet via het Tweak netwerk lopen. Het is een compleet andere technologie die gebruik maakt van grotendeels compleet andere infrastructuur dan Sparql gebruikt. Waarschijnlijk is alleen de eerste router op het netwerk van Tweak gelijk, vanaf daar gaat het Sparql verkeer ergens anders heen dan het XMBC verkeer.

En ja, mijn internet werkt ook prima. 250Mbit up en down worden allebei tot op 1% benaderd wanneer dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
TagForce schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:03:
[...]

Ehhh, nee...
XBMC werkt niet over het Tweak netwerk. XBMC werkt over het internet. Je kijkt naar, kwalitatief inferieure, rips van andere streams die niet via het Tweak netwerk lopen. Het is een compleet andere technologie die gebruik maakt van grotendeels compleet andere infrastructuur dan Sparql gebruikt. Waarschijnlijk is alleen de eerste router op het netwerk van Tweak gelijk, vanaf daar gaat het Sparql verkeer ergens anders heen dan het XMBC verkeer.

En ja, mijn internet werkt ook prima. 250Mbit up en down worden allebei tot op 1% benaderd wanneer dit moet.
Dat is natuurlijk niet altijd waar (reviews: De vele gezichten van XBMC)

XBMC heeft meerdere mogelijkheden waaronder het laten zien van de TV streams die je in huis ontvangt van je TV aanbieder. Dat gaat echter lastig met de encrypted IP streams van bijvoorbeeld Tweak. Met DVBC signalen gaat het weer een stuk beter bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, een andere mogelijkheid is om het met geripte streams te doen. Maar dan lever je zwaar in op kwaliteit natuurlijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

LordSinclair schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Dat heb ik ook.
  • Ik krijg een onterechte factuur (ben geen klant meer)
  • Ik geef aan bij de klantenservice dat deze niet correct is en als die afgeschreven wordt ik hem laat storneren.
  • De klantenservice stuurt hem door naar de juiste afdeling
  • Ik laat de afschrijving storneren (en blokkeer toekomstige incasso's)
  • Een week later krijg ik een herinnering
  • Ik mail weer de klantenservice dat ik een herinnering krijg
  • Ik krijg mail van de klantenservice dat de rekening inderdaad niet klopt en dat ze het gaan oplossen.
  • Op mijn.tweak.nl zie ik een creditnota.
  • Paar dagen later is het bedrag (onterecht) op mijn rekening bijgeschreven (want ik heb nooit betaald).
  • Ik krijg weer een herinnering + €10 en dreiging van incassobureau.
  • Ik mail de klantenservice dat de rekening zoals ze zelf aangeven onterecht was en of ze hun administratie op orde willen brengen. Ook vraag ik waar het onterecht ontvangen geld naar terug gestort moet worden.
  • Ik krijg weer het antwoord dat ze het goed gaan zetten in het systeem. Geen antwoord op de vraag wat er met het geld moet gebeuren.
  • Ik mail terug dat ze waarschijnlijk niet alles gelezen hebben.
  • Ik krijg een mail terug dat het op rekening X gestort mag worden onder mijn klantennummer
  • Ik maak het geld over.
  • to be continued
Ik vrees omdat er op mijn.tweak.nl niks aan de status van de onterechte rekening veranderd is dat ze deze week een incasso bureau gaan inzetten. 8)7

Wat een waardeloze organisatie. Ik ben zo blij dat ik weg ben.
_/-\o_ _/-\o_ Dikke respect voor de Tweak administratie. Gisteren lag in mijn bus een aanmaning dat ik niet betaald zou hebben, plus administratiekosten die er bij zouden komen. Dreigen ze nu met een incasso als ik niet binnen 7 dagen betaal. Misschien moeten ze voor niet betalende klanten die administratie kosten wat omhoog gooien, dan hoeft men bij Tweak geen klanten lastig te vallen die de hoofdsom al vooruit hebben betaald. Zoals ik dat heb gedaan, iets waar van ik heb geleerd dat never nooit meer te doen. Wat een gezeik zeg bij Tweak.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Barre73 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:40:
[...]

Dat is natuurlijk niet altijd waar (reviews: De vele gezichten van XBMC)

XBMC heeft meerdere mogelijkheden waaronder het laten zien van de TV streams die je in huis ontvangt van je TV aanbieder. Dat gaat echter lastig met de encrypted IP streams van bijvoorbeeld Tweak. Met DVBC signalen gaat het weer een stuk beter bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, een andere mogelijkheid is om het met geripte streams te doen. Maar dan lever je zwaar in op kwaliteit natuurlijk.
En als je graag de nieuwste films wilt kijken kun je die in dolby surround full full hd 1080p zien ook nog nl ondertitels.
Maar het gaat nog steeds over het tweak of een andere provider netwerk (niet het encrypted ip streams van tweak of kpn ziggo)
Maar puur de mogelijkheid wat xbmc beter is dan sparql zie klachten hier over.
Bbc 1 2 zijn trouwens wel full hd bij xbmc hier.
Ik gebruik ook sparql en wat opstart problemen gehad.
Maar met dat stuk software van xbmc heb je wel meer mogelijkheid dan dit moment met sparql (misschien over twee weken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag is tweak bij mij geïnstalleerd.
Om 08:45 was ineens alles weg wat van vodafone was, TV en internet en telefoon.
Om 09:30 was de monteur er die na een half uurtje klaar was en alles up and running had.
Ik heb uiteraard de Sparql direct in 1080P gezet dmv de work around en dat ziet er super uit!
Internet is netjes 100/100 in de speedtests en de nieuwsgroepen downloaden met 11MB/s

Ik heb nog wel 1 vraagje, HBO zit in het pakket: betekend dit dan ook dat ik gebruik kan maken van HBO GO en zo ja hoe?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Je kunt inderdaad gebruik maken van HBO Go, je kunt bij registratie in HBO Go gewoon voor Sparql kiezen. Je hebt dan het nummer en de pincode nodig die je hebt gekregen om sparql op de box te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 13:56
MetaFrame schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:
Vandaag is tweak bij mij geïnstalleerd.
Om 08:45 was ineens alles weg wat van vodafone was, TV en internet en telefoon.
Om 09:30 was de monteur er die na een half uurtje klaar was en alles up and running had.
Ik heb uiteraard de Sparql direct in 1080P gezet dmv de work around en dat ziet er super uit!
Internet is netjes 100/100 in de speedtests en de nieuwsgroepen downloaden met 11MB/s

Ik heb nog wel 1 vraagje, HBO zit in het pakket: betekend dit dan ook dat ik gebruik kan maken van HBO GO en zo ja hoe?
Yep, gewoon HBO GO installeren op je smartphone of tablet en inloggen met de gegevens die je per brief hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
[...]

Ik gebruik XBMC dagelijks en ook ik, net als de 'anderen' hier, vind dat je compleet appels met peren aan het vergelijken bent 8)7

Fijn voor jou dat je blij bent met de deels geripte en deels door de omroepen zelf beschikbaar gemaakte live streams die je via het internet kan kijken, waarbij het sowieso in sommige gevallen de vraag is of je dat legaal doet en waarbij de kwaliteit sowieso in veel gevallen inferieur zal zijn.

Sparql is een gecontroleerd en legaal televisieplatform met originele (maar geëncrypte) streams die as is van de SAT of uit Hilversum worden over genomen. Kortom, het is netals bij KPN, UPC, Ziggo, etc. een legaal en qua kwaliteit superieur platform.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
@ pd5lwd
Ergens snap ik de vergelijking wel die je maakt tussen een volledig geconfigureerde xbmc en een tv-platform als Sparql.

Maar waar sommigen (ikzelf inbegrepen) over struikelen/struikelden is de terminologie die gebruikt(e). Functionaliteit van een mediacenter is iets anders dan een tv-platform. In die zin volstrekt niet te vergelijken.

De grenzen zijn soms wat troebel, maar wel degelijk aanwezig. Ik heb ook XBMC/Kodi en kan ook streams bekijken, maar heb er toch een tv-aanbieder naast, in dit geval Sparql. Waarom? Zie eerdere reacties hierop van andere gebruikers zoals o.a. eymey / TagForce / Firesphere.

Je initiele formulering was gewoon niet helemaal gelukkig gekozen. Nu weer ontopic, agreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen tussen Tweak en XS4ALL als glasvezelprovider, nu nog tweak via DSL, alweer geruime tijd zonder problemen. Zie hier een aantal mensen die Tweak hebben opgezegd en dat maakt me onzeker over tweak.
Belangrijk voor mij is internet verbinding, snel en goede ping want ik speel (te veel) games. Ik download nu ook al via tweaknews, dus dat is gunstig voor tweak, weet niet hoe newszilla het nu doet in vergelijking daarmee (was voorheen bij xs4all met isdn).
TV nu via upc, geen problemen, royaal pakket wat ik eigenlijk niet meer nodig heb. Een gewoon tv pakket is voor mij ok. Gebruik nog een HD ready tv en 720P projector, dus niet zo veel eisen.
Wie helpt me kiezen, aub met argumenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
Alphalorne schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:50:
@ pd5lwd
Ergens snap ik de vergelijking wel die je maakt tussen een volledig geconfigureerde xbmc en een tv-platform als Sparql.

Maar waar sommigen (ikzelf inbegrepen) over struikelen/struikelden is de terminologie die gebruikt(e). Functionaliteit van een mediacenter is iets anders dan een tv-platform. In die zin volstrekt niet te vergelijken.

De grenzen zijn soms wat troebel, maar wel degelijk aanwezig. Ik heb ook XBMC/Kodi en kan ook streams bekijken, maar heb er toch een tv-aanbieder naast, in dit geval Sparql. Waarom? Zie eerdere reacties hierop van andere gebruikers zoals o.a. eymey / TagForce / Firesphere.

Je initiele formulering was gewoon niet helemaal gelukkig gekozen. Nu weer ontopic, agreed?
Yep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34

hullemah

hullie

Ik ben aan het twijfelen tussen Tweak en XS4ALL als glasvezelprovider, nu nog tweak via DSL, alweer geruime tijd zonder problemen. Zie hier een aantal mensen die Tweak hebben opgezegd en dat maakt me onzeker over tweak.
Belangrijk voor mij is internet verbinding, snel en goede ping want ik speel (te veel) games. Ik download nu ook al via tweaknews, dus dat is gunstig voor tweak, weet niet hoe newszilla het nu doet in vergelijking daarmee (was voorheen bij xs4all met isdn).
TV nu via upc, geen problemen, royaal pakket wat ik eigenlijk niet meer nodig heb. Een gewoon tv pakket is voor mij ok. Gebruik nog een HD ready tv en 720P projector, dus niet zo veel eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Desondanks ik pleite ga bij Tweak, door de manier waarop zij hun klanten op dit moment behandelen, is het internet van hun wel altijd tripple A geweest. Heb in 5 jaar wel geteld 1x een uitval van het internet gehad. Nieuwsgroep blijft met 1000 dagen retentie toch wel lekker.

Alleen TV ben ik niet over te spreken, vind het een achteruitgang t.o.v KPN iptv maar was voor mij geen breekpunt geweest (Netflix for the win) als ze mij als klant niet met dergelijke minachting hadden behandeld.

Dus ja als alles goed gaat is het prima, maar wel de waarschuwing dat op het moment dat het mis gaat je echt goed het bokje bent. Zit nu inmiddels al 3 maanden verschillende brieven te schrijven en elke keer 'ja meneer u heeft gelijk' als reactie om vervolgens een aanmaning met extra kosten op je mik te krijgen. Geen verschil met andere providers (o.a. KPN) wat dat betreft, echter bij KPN kan je nog opschalen. Aangezien Tweak in de zandbak speelt is het opschalen niet mogelijk want dat kleutertje zit op de glijbaan die in de zandbak eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34

hullemah

hullie

Ben net weg bij xs4all,jaar slecht beeld gehad,ben nu bij Tweak en voila goed beeld,Wou mijn tv er al voor weg doen.Xs4all leverd veel slechtere streams dan tweak, had echt een jaar lang streperig beeld,vele monteurs gehad,vele hardware wissel gehad en niets hielp.
Ze zijn het slavenbroertje van kpn,xs4all lost niets zelf op,ellendige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik kom dus net van Vodafone Glasvezel, die nu de KPN HD+ streams heeft. Dat was aanzicht prima maar toch vond ik het niet je van het. Na een uurtje tv gekeken te hebben via tweak heb ik het idee dat de commerciële zenders veel beter beeld geven nu, NPO1tm 3 lijken iets minder te zijn.

Al met al was het het mij wel waard om over te stappen. Internet is dikke prima, nieuwsgroepen zijn mooi mee genomen en gaat supersnel! TV is prima, zender aanbod is ok maar niet heel ruim, telefoon lijkt ook prima te werken. Het mooiste is dat ik een tientje goedkoper uit ben momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
De pagina met info over de migratie is inmiddels verdwenen? http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Daarnaast staat op de website van sparql nog steeds dat second screen in september komt maar dat is dan zeker september 2015? Het komt toch niet zo professioneel over.

Verder is HBO OD toch wel handig en is het afgezien van de onergonomische afstandbediening verder prima TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik kreeg een melding op de settopbox dat er weer een update beschikbaar is. Druk op OK om te installeren. Maar na OK geeft hij een fout aan tijdens het upgraden. Ook als ik hem opnieuw laat zoeken op firmware updates in Systeeminfo vind hij een nieuwe versie, maar wederom de fout tijdens de installatie ervan. Mijn tweede settopbox vind ook nieuwe firmware maar hetzelfde laken en pak. No install...
Iemand anders hetzelfde probleem? Misschien een corrupt fw-bestand op de updateserver? Settopbox blijft wel gewoon netjes werken, maar de upgrade lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hier hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Duidelijk een updateserver probleem dus. Zelfs dat kan niet goed gaan bij Tweak. Zal over een week of twee opgelost zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
jappo) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:28:
Duidelijk een updateserver probleem dus. Zelfs dat kan niet goed gaan bij Tweak. Zal over een week of twee opgelost zijn....
Overbodige reaktie 8)7
TV werkt ook op de oude FW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt maar geen eind aan de Sparql soap.
Ik vraag me ernstig af of je die update wel wil hebben als ze hem zelf blijkbaar niet eens testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Laat mij even lekker sarcastisch zijn. Ik mis mijn pauze knop en het netjes aan en uit gaan van de STB als ik op de knop druk. En ik wacht al eventjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook de update problemen, was toch nog met de box aan het klooien dus niet een groot probleem.
Ik kwam de 1080p op 50hz en 60hz tegen, 50 is normaal voor het bron materiaal toch dus ik zal geen verschil zien als ik hem op 60hz zet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Net een spontane reload van Zyxel hier in Almere 1300. Daarna duurde het 10 minuten voordat er een IP adres kwam te staan op interface ETHWAN/eth4.1. Dus geen telefoon en internet, wel TV (behalve niet tijdens de reload natuurlijk)

Nu alles weer ok... Maar die spontane reloads, echt niet goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Green.car6808 op 23-10-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 13:56
Hier geen update melding gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
@ apokalips: Met de zyxel heb ik niet zoveel problemen. Zit ook in Almere 1300. Draai op beta 6 firmware. Heeft bij mij alle problemen opgelost.

@arjantje: check Systeeminfo onder systeeminstellingen. Daar kan je checken op updates.

[ Voor 28% gewijzigd door jappo) op 23-10-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Hier geen update, ook niet na check.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Je hebt gelijk. Bij mij nu ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
jappo) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:22:
@ apokalips: Met de zyxel heb ik niet zoveel problemen. Zit ook in Almere 1300. Draai op beta 6 firmware. Heeft bij mij alle problemen opgelost.
Bedankt voor de tip. Ik lees echter toch ook nog wel veel problemen met deze bêta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Waar vind ik die betas eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
Vorkie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:03:
[...]

Als voorbeeld:

of

??

Ik zit op DSL netwerk van tweak realiseer ik me nu, en dit is het glasvezel topic, maar zou niet echt verschil moeten maken denk ik (modem/router is dezelfde zyxel)

ik heb mijn ip naar 192.168.2.x veranderd want er was wal iets gewijzigd, maar ik dacht daar probleem niet zat, ip range op werk is namelijk in de 192.1.1.x range.

Hoe dan ook Verandering van IP range heeft geen verschil gegeven, ik post hier even mijn routing data, missschien dat iemand nog een ideetje heeft waarom dit niet werkt..

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Dirk>route print
===========================================================================
Interfacelijst
23...00 05 9a 3c 78 00 ......Cisco Systems VPN Adapter for 64-bit Windows
11...00 1f c6 0d c7 33 ......NVIDIA nForce-netwerkcontroller
15...08 00 27 00 80 e4 ......VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter
1...........................Software Loopback Interface 1
12...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter
13...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface
16...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #2
17...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #4

IPv4 routetabel
Actieve routes:
Netwerkadres Netmasker Gateway Interface Metric
0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.2.1 192.168.2.2 10
46.243.28.170 255.255.255.255 192.168.2.1 192.168.2.2 100 endpoint VPN/werk ip?!
127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
192.1.1.0 255.255.255.0 192.168.30.1 192.168.30.15 100 vpn tunnel ip?!
192.168.2.0 255.255.255.0 On-link 192.168.2.2 266
192.168.2.1 255.255.255.255 On-link 192.168.2.2 100
192.168.2.2 255.255.255.255 On-link 192.168.2.2 266
192.168.2.255 255.255.255.255 On-link 192.168.2.2 266
192.168.30.0 255.255.255.0 On-link 192.168.30.15 266
192.168.30.15 255.255.255.255 On-link 192.168.30.15 266
192.168.30.255 255.255.255.255 On-link 192.168.30.15 266
192.168.56.0 255.255.255.0 On-link 192.168.56.1 276
192.168.56.1 255.255.255.255 On-link 192.168.56.1 276
192.168.56.255 255.255.255.255 On-link 192.168.56.1 276
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 306
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.56.1 276
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.2.2 266
224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.30.15 266
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 306
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.56.1 276
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.2.2 266
255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.30.15 266
Permanente routes:
Geen

IPv6 routetabel
Actieve routes:
Indien metrische netwerkbestemming Gateway
1 306 ::1/128 On-link
15 276 fe80::/64 On-link
11 266 fe80::/64 On-link
23 266 fe80::/64 On-link
23 266 fe80::49d8:8e19:695c:c18f/128
On-link
11 266 fe80::51fe:e0b2:f203:6438/128
On-link
15 276 fe80::f07c:729a:96be:206/128
On-link
1 306 ff00::/8 On-link
15 276 ff00::/8 On-link
11 266 ff00::/8 On-link
23 266 ff00::/8 On-link
Permanente routes:
Geen

Ik kan het ip 192.168.30.15 pingen welke volgens mij de 'ingang' van de tunnel is, maar ik krijg geen enkel verkeer (RPD/ping/web) door de tunnel heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Kird03, kun je 192.169.30.1 pingen? Zoniet dan is je tunnel niet op...
Windows firewall al gechecked?

[ Voor 18% gewijzigd door jappo) op 23-10-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
@jappo) 192.169.30.1 is ook pingbaar, Firewall staat uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Thnx jappo!
Ik ben eens aan het spelen geweest met de sparql box en ben er achter dat het beter is om op 1080i te kijken. Blijkbaar is de deinterlacer van mijn TV beter dan die van de box. Van de week eens testen of dat met 720p ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
@all die heeft geholpen, hartelijk bedankt. Alles heeft met er toe geleid om nog eens het hele netwerk na te lopen omdat het zo te zien, toch een lokaal probeel is, en vond daarbij een swich die het altijd heeft gedaan and deze TP link switch (AP mode only) voor de zekereheid tussen pc en modem verwijderd. Hierna werkt de tunnel naar behoren!!

De switch filterd het VPN verkeer op 1 of andere manier icm met het nieuwe modem, raar maar waar, blijkbaar is er toch iets veranderd in het thuisnetwerk waardoor niet alle meer werkt zoals voorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Net maar weer even gebeld met de HD, zat naar Rijeka - Feyenoord op RTL7 te kijken was weer een diashow en dat lag helaas niet aan het lage tempo van Feyenoord....

Eerste vraag van de HD: Heeft u een draadloze verbindingsset?
Antwoord: Ja, een Devolo,
HD: Dat is het problem, wij ondersteunen geen Devolo
Ik: Maar ik heb alleen problemen met SBS6, RTL7 en HBO OD en op de website van Sparql staat dat dit wel ondersteund wordt
HD: Nee hoor heeft er nooit opgestaan, ondersteunen wij niet en het komt omdat deze zenders HD zijn en dat kunnen die Devolos niet aan
Ik; Volgens mij zijn er meer zenders HD, zoals Ned 1,2,3 en BBC1 en 2 en daar heb ik geen enkel probleem mee en als jullie draadloze verbindingssets niet ondersteunen moeten jullie het ook niet op de website zetten
HD: Staat niet op de website en er is verschil tussen HD en HD en de genoemde zenders zenden niet altijd in HD uit, u moet gewoon een kabel gebruiken. U kunt verder wel proberen de Devolo 180 graden te draaien.

Ik had geen zin om met deze zeer servicegerichte (dus niet) HD medewerker verder in discussie te gaan, heb hem maar aangegeven dat dit weer een klant minder wordt..... Wel nog even de Devolo omgedraaid en het lijkt wel wat beter, dus voor anderen misschien wel een tip

Nog even voor iedereen een "screenshotje" van de Sparql website over het gebruik van draadloze verbindingssets (oftwel de Devolo):

Hoe verbindt de Sparql Box met internet?
Sparql Box maakt verbinding middels een normale netwerkverbinding. Binnen het huishouden kun je dus zelf een kabel trekken, gebruikmaken van een draadloze verbindingsset of een monteur de installatie uit laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Ja maar er staat niet bij dat Devolo ondersteund wordt (en ook niet niet ondersteund wordt). :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Quad schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:40:
Ja maar er staat niet bij dat Devolo ondersteund wordt (en ook niet niet ondersteund wordt). :')
Ik had om wat minder te typen Devolo neergezet, was een beetje lui om overal draadloze verbindingsset neer te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
Die netwerk over power sets zijn allemaal naadje. Lijkt me niet anders als logisch dat je problemen krijgt. Zeker niet de moeite genomen om te zien dat het met kabel wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
jappo) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:52:
Die netwerk over power sets zijn allemaal naadje. Lijkt me niet anders als logisch dat je problemen krijgt. Zeker niet de moeite genomen om te zien dat het met kabel wel goed werkt?
Ik kan geen kabel trekken, heb al enkele jaren op deze manier TV gehad met KPN groen, nooit problemen gehad. En waar het mij om gaat: waarom alleen problemen met SBS6 / RTL7 en HBO OD en het feit dat er gewoon keihard op de website staat dat het zou moeten werken. Als het niet werkt, moet je dat er niet neerzetten.

Ik weet niet of je ook naar Rijeka - Feyenoord gekeken heb, maar dat was echt geen HD, vanuit Kroatie wordt zo'n wedstrijdje niet in HD uitgezonden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb telkens met opnemen/afspelen last van zwarte schermen.

Wat ik heb opgenomen is niet af te kijken ook hier weer geen oplossing. Ik heb Connectie via utp en laatste fw's mijn vermoeden is door meerdere opnames tegelijk en of niet in sync lopen tv gids.

Wat is jullie ervaring met opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
vincitori schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Ik kan geen kabel trekken, heb al enkele jaren op deze manier TV gehad met KPN groen, nooit problemen gehad. En waar het mij om gaat: waarom alleen problemen met SBS6 / RTL7 en HBO OD en het feit dat er gewoon keihard op de website staat dat het zou moeten werken. Als het niet werkt, moet je dat er niet neerzetten.

Ik weet niet of je ook naar Rijeka - Feyenoord gekeken heb, maar dat was echt geen HD, vanuit Kroatie wordt zo'n wedstrijdje niet in HD uitgezonden hoor
Hij heeft wel een punt vind ik. Heb je wel eens geprobeerd om met een tijdelijke kabel de sparql box op de router aan te sluiten? Als je daarmee dezelfde problemen hebt kun je pas met zekerheid zeggen dat het niet aan de devolo's ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Onzin dat die dingen naadje zijn. Dacht ik overigens wel alvorens ik ze zelf ben gaan gebruiken. Mijn stb is direct bekabeld aangesloten omdat ik utp naar mijn TV had getrokken toen ik iptv kan KPN kreeg. Vervolgens kwam er een blu-ray speler bij, een netwerk receiver en een mediaspeler. Deze laatste 3 zitten vervolgens aan een switch (100 mb/s) en daarvan gaat 1 utp kabel naar een power set waarna de utp vanaf de andere power set in 1 Lan poort zit. Toch kan ik fullhd streams kijken via mijn mediaspeler (1080P), waaronder actie films met een bitstream die kan oplopen tot 29000 kb/s, terwijl mijn blu ray speler ook stream vanaf npo gemist bv, en ik kan naar Spotify luisteren geheel similtaan. En dat allemaal over de power adapater, kortom die dingen hebben ruim afdoende bandbreedte, en Tweak gebruikt het als excuses voor het happerend beeld. Waarom heb ik anders, dus direct aangesloten op de Zyxel, ook last van haperend beeld....

Kortom de power sets kunnen flink wat hebben als ze een 1080P met tot wel 29K kb/s over het netwerk kunnen streamen ZONDER HAPPERING.

Erg probleem komt dus echt van buiten af, gezien het zich uitsluitend intern niet voordoet.

[ Voor 12% gewijzigd door Freakie1NL op 23-10-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
dumphlum schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Hij heeft wel een punt vind ik. Heb je wel eens geprobeerd om met een tijdelijke kabel de sparql box op de router aan te sluiten? Als je daarmee dezelfde problemen hebt kun je pas met zekerheid zeggen dat het niet aan de devolo's ligt.
Ik heb het inderdaad wel eens geprobeerd, maar dat is al weer een behoorlijke tijd geleden, toen was je al bij als je stilstaand beeld binnen kreeg ;) Daarna niet meer gedaan, punt is nl. dat als het wel het probleem zou oplossen, ik er toch niets aan zou hebben, omdat een permanente kabel in dat deel van mijn woning moeilijk aan te leggen is (aanbouw, waarbij geen kruipruimte meer is, geen loze leidingen)

Ik heb er, inclusief de eerder gememoreerde conversatie met de HD, toch nog maar een mail aan gewaagd richting HD, ben benieuwd of ik op meer dan 1 vraag antwoord krijg, verwacht het niet :P

In de mail het volgende opgenomen na de gespreksweergave:

Op dat moment was voor mij het “Ik kan er niet meer tegen” punt bereikt, ik zit ondertussen
- Al maanden met een brakke TV;
- Beloftes van een second screen die “over 2 weken” klaar is (lijkt wel op het bordje dat in mijn kroeg staat: Morgen gratis bier!);
- Telefonie die regelmatig uitvalt, alleen te herstellen met reboot van router en daarna weer laden van gesavede settings;
- Een router waarbij bij het minste of geringste wat mis gaat (Port forwarding problemen, QoS wat niet lekker werkt etc etc), iedere firmware zijn eigen bugs weer heeft, zodat je kan kiezen welke bugs je wilt hebben
- Een HD die als er een mail gestuurd wordt alleen de eerste regel leest en beantwoord (ben benieuwd of dit keer doorgelezen wordt….)

Verder hierbij een screenshot van de Sparql website m.b.t. ondersteuning van draadloze verbindingssets:

Omdat ik het “5 keer beter af met Tweak” (misschien kom ik er in de toekomst nog achter of het echt zo is…..) graag wil behouden en Tweak mij waarschijnlijk in deze roerige tijden ook wel graag als klant zou willen behouden en ik eigenlijk ook verwacht dat bovengenoemde afspraak nagekomen wordt, zou ik het vanuit Tweak zeer genereus vinden als er kosteloos bij mij een weggewerkte kabel naar de TV getrokken kan worden, zodat voorkomen wordt dat onze hond hem binnen 2 dagen opgepeuzeld heeft (ja hij eet ook monteurs ;) )

Hopend op een spoedig antwoord, ik ben ook telefonisch op mijn mobiele nummer 06 xxxx xxxx (die werkt, in tegenstelling tot de vaste lijn, altijd) bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
vincitori schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Ik heb het inderdaad wel eens geprobeerd, maar dat is al weer een behoorlijke tijd geleden, toen was je al bij als je stilstaand beeld binnen kreeg ;) Daarna niet meer gedaan, punt is nl. dat als het wel het probleem zou oplossen, ik er toch niets aan zou hebben, omdat een permanente kabel in dat deel van mijn woning moeilijk aan te leggen is (aanbouw, waarbij geen kruipruimte meer is, geen loze leidingen)
Ik heb voor de gein eens mijn devolo setje aangesloten. Met een redelijke verbinding (huisje oranje) heb ik geen haperingen op rtl 7 en sbs 6 (Amsterdam). Zappen lijkt wel gaat trager te gaan dan rechtstreeks aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
dumphlum schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

Ik heb voor de gein eens mijn devolo setje aangesloten. Met een redelijke verbinding (huisje oranje) heb ik geen haperingen op rtl 7 en sbs 6 (Amsterdam). Zappen lijkt wel trager te gaan dan rechtstreeks aangesloten.
Bij mij is het huisje altijd groen, ik stream ook HD films zonder problemen naar mijn Sidewinder, dus in mijn ogen is het verhaal van de HD gewoon gelul van een dronken aardbei, maar in plaats van de problemen serieus te nemen en misschien wel klanten te behouden, wordt je eigenlijk gewoon richting contractbeeindiging geduwd, jammer hoor.... heb altijd (vanaf juli 2006) naar volle tevredenheid gebruik gemaakt van Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

vincitori schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:05:
[...]

Volgens mij zijn de streams van KPN groen qua bitrate een heel stuk lager, het zal me dus niets verbazen dat je daar het een en ander mee kunt verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

rob2011 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:07:
Ik heb telkens met opnemen/afspelen last van zwarte schermen.

Wat ik heb opgenomen is niet af te kijken ook hier weer geen oplossing. Ik heb Connectie via utp en laatste fw's mijn vermoeden is door meerdere opnames tegelijk en of niet in sync lopen tv gids.

Wat is jullie ervaring met opnemen?
Hier dezelfde problemen en daarom het opnemenpakket maar opgezegd. Ze zeggen wel dat het product klaar is, maar wij hebben er alleen maar problemen mee gehad (zwart scherm, alleen laatste deel opgenomen, slechte afspeelmogelijkheden, etc.).
Ook nog een mail of 10 moeten sturen om een creditfactuur te krijgen over november. Je krijgt gerust tig mails van de HD waar gewoon geen sodemieter van klopt. Gelukkig wint de aanhouder...

Ik wacht de laatste Zyxel firmware nog af en als de problemen blijven met TV, dan zijn wij ook weg. Naar KPN: kost iets meer maar heeft altijd goed gewerkt.

Hopelijk doet Tweak iets aan hun houding en laten ze waardering zien aan de klanten die er nog zijn. Die arrogante houding gaat hun echt de das om doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
Hier 1 sparql box bedraadt ( woonkamer) en 1 via Devolo( slaapkamer). Geen haperingen.
Mijn ervaring is dat de werking van de Devolo ook erg afhankelijk is van de kwaliteit van je stroomnet thuis.
In mijn huis is een amateur bezig geweest met dit net waardoor de verdeling erg matig is.
De box in de woonkamer werkt absoluut niet via Devolo, alleen maar regelmatige haperingen etc. dus die heb ik bedraadt aangesloten.
De sparql box op de slaapkamer perfect via Devolo.
In mijn tijd bij Groen had ik nog een derde box op een andere slaapkamer via Devolo en die werkte weer niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Tonic1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 05:06:
Hier 1 sparql box bedraadt ( woonkamer) en 1 via Devolo( slaapkamer). Geen haperingen.
Mijn ervaring is dat de werking van de Devolo ook erg afhankelijk is van de kwaliteit van je stroomnet thuis.
In mijn huis is een amateur bezig geweest met dit net waardoor de verdeling erg matig is.
De box in de woonkamer werkt absoluut niet via Devolo, alleen maar regelmatige haperingen etc. dus die heb ik bedraadt aangesloten.
De sparql box op de slaapkamer perfect via Devolo.
In mijn tijd bij Groen had ik nog een derde box op een andere slaapkamer via Devolo en die werkte weer niet goed..
In mijn huis had ik een andere ervaring. In de huiskamer bedraad, en in de slaapkamer via Powerline setje (Netgear ofzo, niet Devolo). Ik kon dus direct vergelijken wanneer het in de slaapkamer haperde en freezes had. In de huiskamer liep dezelfde zender gewoon vloeiend. Tja, dan is de conclusie snel getrokken...

Geen loze leiding beschikbaar in de slaapkamer, maar gelukkig nog wel in de logeerkamer. Dus daar een mooie CAT6 kabel tussen meterkast en logeerkamer getrokken, en vervolgens een kabel langs de plinten, via een gat door de muur, naar de slaapkamer. Was ff freubelen, maar nu ook beeld zonder haperingen in de slaapkamer. 8)
Pagina: 1 ... 99 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.