Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 08:17
Philos31 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:47:
[...]

Op moment van schrijven ongeveer 11 dagen:
http://appreviewtimes.com/

Dus ja "Over 2 weken"
Dit bericht kreeg ik vrijdag 3 oktober. Je zou de app dan, als deze info van Tweak juist is, snel verwachten...

Beste ...,

Bedankt voor uw bericht.

Op het moment liggen de apps klaar in de app store. Deze liggen daar ter acceptatie. Nadat dat gedaan
is heeft u de mogelijkheid om de app te downloaden. September hebben wij helaas niet gehaald. Het acceptatie proces neemt plusminus twee weken in beslag.

Het live pauzeren daar heb ik op dit moment helaas nog geen nadere informatie over. Daarvoor moet ik u toch helaas verzoeken om onze website in de gaten te blijven houden.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serews
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Toch vreemd dat ik enkele weken geleden dit bericht kreeg na de vraag waar het SC blijft.

eachte heer Sweres,

Bedankt voor uw bericht. Daar heeft u helemaal gelijk in. De doelstelling is geweest om
second screen in de maand september te kunnen activeren nadat het opnemen pakket eerst
geheel geactiveerd is. Het opnemen pakket zal begin volgende week geheel geactiveerd zijn.
Helaas kan ik u niet aangeven in wat voor termijn onze second screen geactiveerd kan worden.
Ik wil u verzoeken om daarover onze website in de gaten te houden.

Met vriendelijke groet,

Denzell

Aangezien het opnemen ruk is en het SC er nog niet is, vraag ik mij toch af wat ze daar doen.
Gelukkig komt de Ziggo tijd voor mij steeds dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb nu het opnemen pakket stopgezet, nu even verder in conclaaf over de OK knop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
En de gratis zenders zijn nu ook verdwenen. Xite werkt nog steeds niet. Dus nu geen alternatieve muziekzender.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:04:
[...]

Oke dan kom je door de wachtrij heen, krijg je te horen: heeft u al alles gereboot, factory reset o ja dan weten we het ook niet. Of nee dat probleem ben ik nog nooit tegen gekomen, of het mooiste je stuurt bewijs van een fout krijg je een antwoord waaruit blijkt dat ze het bewijs niet bekeken hebben. Daar voer je een discussie over waarbij hun eerste antwoord met verve verdedigd wordt je adviseerd ze goed te kijken naar het bewijs en navraag te doen, tot het moment dat ze eens naar het bewijs gaan kijken en dan krijg je te horen oja foutje het antwoord dat we zo met verve verdedigd hebben is echt fout.

Nee zo'n helpdesk heb je wat aan.
Hmmmm, de laatste tijd heb ik geen problemen meer met de lengte van de wachtrij, en ben ik ook prima geholpen. Het kan wel, maar dat zal ook per probleem verschillen.
Afgezien van het nog steeds herstarten als ik BBC kijk :( heb ik eigenlijk geen problemen meer. Behalve dat laatst de Zyxel besloot te resetten naar fabrieksinstellingen. Maar dat was in no-time verholpen door de helpdesk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Oktopus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:47:
En de gratis zenders zijn nu ook verdwenen. Xite werkt nog steeds niet. Dus nu geen alternatieve muziekzender.
100% NL??? Als dat niet het alternatief voor goede muziek is, dan weet ik het niet meer...

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws deze week komt er een update voor de zyxell.

Is éen keer wat anders dan twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb twee problemen apart naar de helpdesk gestuurd:

1. Opname problemen afgelopen weekend;
2. Haperende opnames of VoD bij tegelijkertijd downloaden.

Antwoorden:

Ad. 1) bleek idd. een storing. :X

Ad. 2)
Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht.

QoS bepaald welke snelheid er maximaal doorgevoerd mag worden voor een specifiek gedeelte van de verbinding.
U heeft een totaal van 100mbit snelheid tot uw beschikking, zowel telefonie als internet als televisie maken gebruik van deze zelfde 100mbit. U heeft niet 100mbit voor televisie, 100mbit voor internet en 100mbit voor telefoon.

Dit is in te stellen in de ZyXEL, echter wordt dit niet standaard ingevuld. U kunt bijvoorbeeld bepalen in de ZyXEL dat voor het internet maximaal 75mbit gebruikt mag worden, zodat de overige 25mbit gebruikt kan worden voor televisie specifiek. Wanneer dit niet ingesteld wordt, dan wordt door de router bepaald welke verbinding het belangrijkste is en wordt hiervoor de meeste snelheid gereserveerd.

Het downloaden kan wel degelijk van invloed zijn op het kijken van televisie.

Er komt een nieuwe firmware update voor de ZyXEL, welke goede hoop biedt tot het oplossen van elk televisie gerelateerd probleem. Wij willen u dan ook vragen de firmware update welke waarschijnlijk deze of komende week beschikbaar komt af te wachten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Remo
Servicedesk Tweak
Wat is dit nou voor flauwekul? Ik heb 100 Mb internet en televisie is toch een aparte dienst, inclusief opnames bekijken en VoD?! Dit kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, is geen flauwekul, lees mijn reactie maar, er is niet meer dan 100Mbit/s beschikbaar naar jouw glasvezel aansluitpunt. Hoe moeten ze daar 300Mbit/s doorheen proppen?

Heb je nou een Gbit/s ontsluiting, zoals ik, heb je hier geen last van, dit Is al vanaf het eerste begin van de 100 abonnementen. Daar ze limiteren op het internet VLan (aanname, maar met blauw kon ik 4 kastjes aan hebben en nog steeds 100Mbit/s downloaden.)

Daar hebben xdsl gebruikers ook last van.

Kabelaars niet, deze gebruiken andere frequenties op de koperlijn en per frequentie een downstream voor de zender en gebundelde frequenties voor down en upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyhigh_01
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 11:07
Graag deel ik mijn ervaringen in de hoop dat anderen er iets aan hebben.

Ik ben jaren lang een tevreden klant geweest van Tweak glasvezel. Dit is totaal veranderd na de overgang van KPN TV naar Sparql in juni 2014. Ik heb nu het abonnement beëindigd wegens wanprestatie.

Bij de overgang van KPN naar Sparql heb ik een nieuwe Zyxel router gekregen. Deze zou veel beter zijn dan de experia box van KPN. Helaas is dit niet het geval. De Zyxel router heeft veel problemen en moet regelmatig herstart worden omdat er geen verbinding is. Na een herstart zijn belangrijke settings zoals port forwarding verdwenen en moeten opnieuw ingesteld worden. Voor minder ervaren computergebruikers is dit lastig. Ook komt het voor dat mobiele apparaten geen draadloze verbinding kunnen maken met de router. Ik heb eens voorgesteld om de router te vervangen. Hierop werd niet gereageerd.

De TV ontvangst is niet stabiel en valt soms uit. Tijdens het WK moesten we uitwijken naar de buren. De wedstrijden waren niet te volgen. De kwaliteit is inmiddels wel verbeterd, maar nog steeds niet stabiel. Soms kom je in het operatingsysteem van het kastje terecht. Soms reageert het kastje helemaal niet. Soms is alleen NED1 beschikbaar. Vorige week had ik zeer teleurgestelde kinderen omdat ze het hele weekend geen internet of TV hadden. Uit / aanzetten is de remedie: soms het Sparql kastje, soms de router, soms beide. Mij lukt dit nog wel maar minder ervaren gebruikers zullen hier meer problemen mee hebben. De werking van het kastje is niet altijd logisch en de afstandsbediening werkt niet fijn.

De beloofde functionaliteit is 4 maanden na migratie nog steeds niet beschikbaar. Een app voor ipad zoals UPC en KPN hebben is er niet.

Wat me zeer stoort is de houding van de medewerkers. Men gaat ervan uit dat je hele dagen gaat testen om hun problemen op te lossen en dat je daarvoor alles aan de kant zet. Ook is het beëindigen van het abonnement lastig. Ik beroep me op wanprestatie. Snel volgde als antwoord de juridische vereisten voor wanprestatie. Blijkbaar ben ik niet de eerste die zich hierop beroept. Een korte termijn strategie die niet meer van deze tijd is. Waren we ‘gewoon’ uit elkaar gegaan, dan had ik het misschien in de toekomst nog eens geprobeerd met Tweak.

Ik begrijp dat een migratie complex is, maar 4 maanden na de overgang zijn de problemen nog steeds niet opgelost en is toegezegde functionaliteit niet beschikbaar. Dit is niet acceptabel. Dat is erg jammer wat tot juni wat ik een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Afgezien van de WK periode en het niet hebben van een APP voor een Ipad (ik heb geen Ipad) kan ik me niet vinden in je relaas,
Mijn Zyxel is nu "op" voor 88 dagen en 12 uur zonder enige hapering.
TV werkt de laatste 2 maanden zonder enig probleem, al moet ik zeggen dat de Sparql nog steeds op 720P staat, ik geen opname pakket heb en nauwelijks naar de BBC of HBO kijk.
Ik heb een aantal portforwardings staan en draai nog op de AAKL.4 firmware, Daarnaast gebruik ik geen WIFI van de Zyxel, WIFI is bij mij thuis geregeld door 3 afzondelijke AP's.
Daarnaast gebruik ik een router achter een router, de Zyxel fungeert dus min of meer als een doorgeefluik (geen DMZ).
Ik kan me voorstellen dat Tweak het soms moeilijk heeft indien de een totaal geen problemen heeft en de ander zoals jij wel. Speld hooiberg? zoek het verschil. KPN had daar een betere oplossing voor, ze timmerden de router helemaal dicht, ik denk dat dit laatste veel problemen voor een ISP kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Vorkie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:41:
Nee, is geen flauwekul, lees mijn reactie maar, er is niet meer dan 100Mbit/s beschikbaar naar jouw glasvezel aansluitpunt. Hoe moeten ze daar 300Mbit/s doorheen proppen?

Heb je nou een Gbit/s ontsluiting, zoals ik, heb je hier geen last van, dit Is al vanaf het eerste begin van de 100 abonnementen. Daar ze limiteren op het internet VLan (aanname, maar met blauw kon ik 4 kastjes aan hebben en nog steeds 100Mbit/s downloaden.)

Daar hebben xdsl gebruikers ook last van.

Kabelaars niet, deze gebruiken andere frequenties op de koperlijn en per frequentie een downstream voor de zender en gebundelde frequenties voor down en upload
Ik heb een Gbit/s aansluiting (Almere Haven) en ervaar toch hetzelfde probleem. Dus volgens mij is het een instelling vanuit Tweak. Zij knijpen op 100 Mbit, maar moeten dus eigenlijk op 120 Mbit oid knijpen. En wat als ik 5 stb's heb (ja, je wil toch ook op de WC, in het bad, in bed en onder bed TV hebben? En dan heb ik het nog niet over de kinderkamers gehad...)? Kan ik dan gewoon nog beter weer ISDN aanschaffen voor het "snellere" internetten?

Ikzelf zou verwachten dat zij zouden herkennen hoeveel bandbreedte zij aan TV-signaal sturen. Dus dat hierop variabel mijn totale snelheid wordt vastgesteld. Zodat als ik 100 Mbit wil downen, mijn verbinding groter wordt.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gooi gewoon de volledige snelheid open en beperk de internet verbinding op de max. van je abo. Probleem opgelost. Al zal Tweak dit moeten inregelen helaas. Zeker hier in de omgeving waar 1GBit beschikbaar is :)

Maar hoe zit het met die instellingen in de router? Betekend dat ik in de router kan instellen dat er structureel 25mbit moet worden vrijgehouden voor TV? Dan lijkt me dat toch vrij makkelijk aan te passen door dit standaard zo in te stellen, het abo te verhogen met die 25Mbit?

[ Voor 49% gewijzigd door HaterFrame op 14-10-2014 22:43 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:38:
[...]

Ik heb een Gbit/s aansluiting (Almere Haven) en ervaar toch hetzelfde probleem. Dus volgens mij is het een instelling vanuit Tweak. Zij knijpen op 100 Mbit, maar moeten dus eigenlijk op 120 Mbit oid knijpen. En wat als ik 5 stb's heb (ja, je wil toch ook op de WC, in het bad, in bed en onder bed TV hebben? En dan heb ik het nog niet over de kinderkamers gehad...)? Kan ik dan gewoon nog beter weer ISDN aanschaffen voor het "snellere" internetten?

Ikzelf zou verwachten dat zij zouden herkennen hoeveel bandbreedte zij aan TV-signaal sturen. Dus dat hierop variabel mijn totale snelheid wordt vastgesteld. Zodat als ik 100 Mbit wil downen, mijn verbinding groter wordt.

Wdeb
Ik heb eveneens een Gbit aansluiting (Almere Stad, 100Mbit abbo), maar ik kan rustig TV kijken en volledig downloaden zonder aan snelheid te verliezen. Let op ik heb het niet over kijken naar HBO OD (nooit tegelijk geprobeerd), ik vermoed dat het OD gedeelte niet via VLAN4 gaat maar via VLAN34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb met mijn 100 Mbit aansluiting dus ook geen problemen met TV kijken, alleen met opnames en VoD. Dus het lijkt erop dat t toch op een bepaalde manier gescheiden wordt. En ik verwacht dat eigenlijk ook, dat opnames en VoD over VLAN4 gaan en mijn internet verbinding niet raken.

Voorheen was dit geen probleem, omdat opnames lokaal opgeslagen werden. En ik vraag me af hoe dit bij andere IPTV aanbieders geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 15:23
Hans_18T schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:31:
Afgezien van de WK periode en het niet hebben van een APP voor een Ipad (ik heb geen Ipad) kan ik me niet vinden in je relaas,
Wellicht omdat je voor alle falende functionaliteit eigen hardware geregeld hebt? ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:23

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Nou Hans_18T dat is ook niet helemaal waar
Ik heb zon beetje de zelfde opstelling zoals jouw werkt idd redelijk

Maar wij moeten dit even weg denken het werkt dus niet out of de box je moet een halve ITer zijn om de problemen op telossen

Ik moet dus aparte spullen aansluiten om een stabiele verbinding te hebben zeg mij dan of zij een goed product leveren ik denk het niet

Maar waarom jouw router beter online blijft omdat hij eigenlijk nu "niks" doet als ik mijn spul er tussen uit haal waardoor de zyzel alles moet regelen nou dan gaat het mis

En de tv is nog echt niet goed hoor brakke afstandsbediening tja weer 65 euro uitgegeven om dat probleem op te lossen div zenders zwart
Mijn versterker loopt vast als ik sparql selecteer en ja ben niet de enige dus verplicht moet ik die kast apart aansluiten op de tv als ik digitaal ac selecteer heb ik op discovery geen geluid tja moet ik toch mijn. Versterker aanzetten
Ik heb geen last van hbo ondemend dat werkt bij mij wel goed maar die interface ja die is ruk
En sommige zenders zijn idd nog zwart kijk ze gelukkig niet maar hoort niet

Dus dat alles redelijk werkt heb je dus meer aan je zelf te danken dan Tweak
En niet iedereen heeft deze opstelling ( sommige kunnen het niet betalen of weet niet hoe het moet)en die moeten het dus met de tweak rommel doen en ja dat geeft problemen

En letwel hun hadden natuurlijk wel een product wat out of de box werkte

Voor de rest ben ook wel tevreden vrouw weet nu ook om te gaan met sparql dus weinig klachten van die kant

Is geen aanval he meer iets ter verduidelijking

Groeten D.
Hans_18T schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:31:
Mijn Zyxel is nu "op" voor 88 dagen en 12 uur zonder enige hapering.
TV werkt de laatste 2 maanden zonder enig probleem, al moet ik zeggen dat de Sparql nog steeds op 720P staat, ik geen opname pakket heb en nauwelijks naar de BBC of HBO kijk.
Ik heb een aantal portforwardings staan en draai nog op de AAKL.4 firmware, Daarnaast gebruik ik geen WIFI van de Zyxel, WIFI is bij mij thuis geregeld door 3 afzondelijke AP's.
Daarnaast gebruik ik een router achter een router, de Zyxel fungeert dus min of meer als een doorgeefluik (geen DMZ).
Ik kan me voorstellen dat Tweak het soms moeilijk heeft indien de een totaal geen problemen heeft en de ander zoals jij wel. Speld hooiberg? zoek het verschil. KPN had daar een betere oplossing voor, ze timmerden de router helemaal dicht, ik denk dat dit laatste veel problemen voor een ISP kan voorkomen.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Mr-D. schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:58:
Nou Hans_18T dat is ook niet helemaal waar
Ik heb zon beetje de zelfde opstelling zoals jouw werkt idd redelijk

Maar wij moeten dit even weg denken het werkt dus niet out of de box je moet een halve ITer zijn om de problemen op telossen

Ik moet dus aparte spullen aansluiten om een stabiele verbinding te hebben zeg mij dan of zij een goed product leveren ik denk het niet

Maar waarom jouw router beter online blijft omdat hij eigenlijk nu "niks" doet als ik mijn spul er tussen uit haal waardoor de zyzel alles moet regelen nou dan gaat het mis

En de tv is nog echt niet goed hoor brakke afstandsbediening tja weer 65 euro uitgegeven om dat probleem op te lossen div zenders zwart
Mijn versterker loopt vast als ik sparql selecteer en ja ben niet de enige dus verplicht moet ik die kast apart aansluiten op de tv als ik digitaal ac selecteer heb ik op discovery geen geluid tja moet ik toch mijn. Versterker aanzetten
Ik heb geen last van hbo ondemend dat werkt bij mij wel goed maar die interface ja die is ruk
En sommige zenders zijn idd nog zwart kijk ze gelukkig niet maar hoort niet

Dus dat alles redelijk werkt heb je dus meer aan je zelf te danken dan Tweak
En niet iedereen heeft deze opstelling ( sommige kunnen het niet betalen of weet niet hoe het moet)en die moeten het dus met de tweak rommel doen en ja dat geeft problemen

En letwel hun hadden natuurlijk wel een product wat out of de box werkte

Voor de rest ben ook wel tevreden vrouw weet nu ook om te gaan met sparql dus weinig klachten van die kant

Groeten D.

[...]
Bij mij werkt het out of the box wel goed.
Internet /tv en telefonie werken standaard gewoon goed.
Opname pakket heb ik niet. Het enige wat ik mis is de ok-knop tijdens het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:30
Mijn punten van kritiek zijn op dit moment;
- live pauzeren!
- brakke afstandsbediening/bediening box.

Voor de rest werkt alles gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Een van die sparql boxen heeft kuren... Gaat aan, toont logo, dan de 3 puntjes, en dan zwart......
Ik kan dan ook niets met de AB, En na een minuut of 10 komt er een logo screensaver van dat ding in beeld, die dan wel verdwijnt als ik een willekeurige knop op de AB gebruik.

Ik heb al de kabels er uit getrokken en na enkele minuten wachten er weer in gedaan.
En bij het stroom er op zetten de powerknop ingedrukt houden zodat de firmware opnieuw ingeladen word.

Maar noppes niks nada resultaat.....
Iemand ervaring mee?

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Al eens van box verwisseld?
Als jou andere box wel goed doet op die plaats dan legt het in iedergeval niet aan je netwerk/bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
goldvinger schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:59:
Al eens van box verwisseld?
Als jou andere box wel goed doet op die plaats dan legt het in iedergeval niet aan je netwerk/bekabeling
Yup, andere box doet het wel op beide plekken.
:)

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
LordSinclair schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:47:
[...]

Wellicht omdat je voor alle falende functionaliteit eigen hardware geregeld hebt? ;)
Ik kom van Tweak Groen, de experiabox was een "beetje" dichtgetimmerd, Missende functionaliteit was destijds bijvoorbeeld IPSec, adres filtering (tbv FTP) en het creëren van een eigen subnet (anders dan 192.168.0/1/2.0), daarnaast gebruik ik veelal vaste IP adressen (DHCP - MAC binding)
Bij de overgang naar "Sparql"; had ik niet al te veel tijd en zin om mijn bestaande concept te veranderen en heb daarom eigenlijk alles 1op1 overgezet. TV loopt dus via de Zyxel en internet via de Zyxel - Vigor (2920).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
En de tv is nog echt niet goed hoor brakke afstandsbediening tja weer 65 euro uitgegeven om dat probleem op te lossen
[...]
Ik gebruik al jaren een programmeerbare afstandsbediening (Prestigo SRU8008), met de KPN groen afstandsbediening kon ik bijvoorbeeld mijn TV niet aanzetten alleen maar uitzetten. Daarnaast kan ik met een programmeerbare ook de stereo bedienen. Ik heb er twee een voor mij de ander voor de vrouw :)
Ik heb nog geen verbinding tussen de Sparql (of TV) en mijn versterker, maar discovery geeft gewoon geluid als de Sparql op AC3 staat.
Inderdaad de interface is ruk, ik heb er met name last van bij uitzending gemist, maar goed het werkt en misschien wordt het ooit nog verbeterd.
......... vrouw weet nu ook om te gaan met sparql dus weinig klachten van die kant
Volgens mij is juist dit het belangrijkste punt:)
Dat was me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander ip adres?

Ik kon vandaag voor de 2e keer niet in mijn Nas komen.
Mijn IP adres was weer veranderd, de 2e keer in een paar weken tijd.
Ben je niet thuis kan je niet bij je Nas 8)7

Hebben er meer mensen last van?? (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
De tweak Hd heeft een makkie met regio Dordrecht sinds vanmiddag, glasvezel breuk(KPN gaat over uren maken) in deze regio dus geen glas en dsl. Hopelijk maken ze goed gebruik van deze rust XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even bezig geweest met HBO on demand.. Maar wat is nu eigenlijk het concept van on demand? Alle hbo series e.d. on demand kijken?! Bij de series kan ik alleen de 17 titels kijken die onder categorie 'series' staan weergegeven.. Als ik naar andere hbo series zoek (zoekfunctie is echt heel buggy trouwens), dan wordt er niks gevonden... Dus hbo on demand is maar een verzameling van 17 series???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nee, het zijn series, films en documentaires. Het VoD menu is niet super intuïtief, maar er is zeker meer te zien! Het aanbod is ongeveer gelijk aan de app.

[ Voor 15% gewijzigd door SqueakyClean op 15-10-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik inderdaad wel gezien, maar binnen de categorie Series zijn er maar 17 titels?!? Dat is toch heel weinig.. En er zijn een aantal hbo series die ik wel wil zien, maar die staan er dan niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:38:
Ander ip adres?

Nee ik heb vanaf het begin hetzelfde IP adres (Almere WW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

SqueakyClean schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:12:
Nee, het zijn series, films en documentaires. Het VoD menu is niet super intuïtief, maar er is zeker meer te zien! Het aanbod is ongeveer gelijk aan de app.
Niet waarop op HBOGo staat veel, maar dan ook echt veel meer dan op on demand.

Trouwens HBO happert hier gewoon, kan niet eens fatsoenlijk OD kijken. Via de app (en chromecase) doet hij het dan wel perfect |:( . Kwaliteit is niet zichtbaar anders op dat moment.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBO Go is alleen op de computer toch? Dus kan eigenlijk vrij weinig op de tv doen.. Zoeken werkt ook heel slecht in HBO OD, als je gezocht hebt en je verwijderd de zoektekst om weer iets nieuws in te typen, dan komen de verwijderde karakters weer terug... Beetje heen en weer bewegen in velden/schermen wil dan de oplossing zijn. Maar is dus niet goed getest en werkt niet goed.. Hapert hier ook, gewone tv ook.. Net niet té storend, maar wel irritant..
Tot nu toe was ik geduldig in de hoop dat de problemen opgelost zouden worden, maar inmiddels begin ik ook mijn geduld te verliezen. Ik zat er al niet op te wachten dat het abonnement duurder is geworden, maar de kwaliteit/dienstverlening is er ook nog eens op achteruit gegaan. Het valt me ook erg tegen hoe lang het duurt met updates. Er zou een veel snellere ontwikkelingscyclus moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Ander ip adres?

Ik meende ergens in dit topic gelezen te hebben dat je bij de SD van Tweak een fixed IP adres kon aanvragen. Anders draai je idd mee in de pool en komt het dus voor dat je een ander IP adres krijgt.

-edit-

Deze post :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dwazer op 16-10-2014 10:59 . Reden: Post gevonden en toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander ip adres?

Of je gebruikt een D(ynamic)DNS om je NAS te bereiken. Ik gebruik het ook voor mijn Synology.
Bij bijvoorbeeld NOIP.com kun je een gratis DDNS aanvragen. Dat past de gegevens automatisch aan als je IP-adres veranderd en blijft je NAS bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:34:
HBO Go is alleen op de computer toch? Dus kan eigenlijk vrij weinig op de tv doen.. Zoeken werkt ook heel slecht in HBO OD, als je gezocht hebt en je verwijderd de zoektekst om weer iets nieuws in te typen, dan komen de verwijderde karakters weer terug... Beetje heen en weer bewegen in velden/schermen wil dan de oplossing zijn. Maar is dus niet goed getest en werkt niet goed.. Hapert hier ook, gewone tv ook.. Net niet té storend, maar wel irritant..
HBO Go kan naast desktop/laptop ook op je tablet/smartphone (Android, iOS, Windows phone).

De Android app heeft ook Chromecast ondersteuning dus je zou een losse Chromecast stick kunnen aanschaffen bij Google (35 euro) waarmee je toch HBO Go op je tv kunt kijken. Weliswaar dus los van Tweak abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
badboynova schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:33:
De tweak Hd heeft een makkie met regio Dordrecht sinds vanmiddag, glasvezel breuk(KPN gaat over uren maken) in deze regio dus geen glas en dsl. Hopelijk maken ze goed gebruik van deze rust XD
Ook in Dordrecht, maar geen last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:25
vincitori schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Ook in Dordrecht, maar geen last van gehad :)
Ook Dordrecht en heb geen mail van Synology gehad dat mijn NAS onbereikbaar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Bij mij werkt HBO to go nog steeds, terwijl ik een normaal (14,95) abonnement heb.
Kennelijk is Tweak dit vergeten uit te zetten... is dat bij meer mensen?

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

proditaki schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:49:
Bij mij werkt HBO to go nog steeds, terwijl ik een normaal (14,95) abonnement heb.
Ehhh, je hebt toch HBO bij het basic abonnement? Dat hoort gewoon bij het basic-pakket voor zover ik weet.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Firesphere schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:50:
[...]

Ehhh, je hebt toch HBO bij het basic abonnement? Dat hoort gewoon bij het basic-pakket voor zover ik weet.
14,95 is het Sparql Lite abonnement, dus zonder HBO. Wellicht is het HBO vod op de sparal box wel verdwenen maar de HBOgo nog actief. Dit staat volgens mij los van elkaar.

@proditaki
Hopelijk wordt je niet extra gefactureerd door Tweak volgende maand omdat het HBO abonnement nog loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door basd123 op 16-10-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
basd123 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:58:
[...]

@proditaki
Hopelijk wordt je niet extra gefactureerd door Tweak volgende maand omdat het HBO abonnement nog loopt.
Mocht dat gebeuren, reken er maar niet op dat ik dat ga betalen :)
Facturen zagen er tot nu toe overigens goed uit... dus ik verwacht dat het wel goed komt.

edit: vandaag is de nieuwe factuur erop gezet, nog steeds gewoon sparql light op de factuur, niets aan de hand.

[ Voor 12% gewijzigd door proditaki op 16-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:25
proditaki schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:49:
Heb het premium pakket en deze was t/m september dan voor mij gratis, maar nu is deze voor oktober weer gefactureerd. De coulance is dus voor de premium abonees over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:19:
Dat had ik inderdaad wel gezien, maar binnen de categorie Series zijn er maar 17 titels?!? Dat is toch heel weinig.. En er zijn een aantal hbo series die ik wel wil zien, maar die staan er dan niet op..
en van sommige series beginnen ze opeens bij seizoen 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Nieuwe factuur! He klopt nog steeds, ach is pas de 3de kan natuurlijk gebeuren het is blijkbaar heeeeeeeeeeelllll moeilijk om iets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
LordSinclair schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Dat heb ik ook.
  • Ik krijg een onterechte factuur (ben geen klant meer)
  • Ik geef aan bij de klantenservice dat deze niet correct is en als die afgeschreven wordt ik hem laat storneren.
  • De klantenservice stuurt hem door naar de juiste afdeling
  • Ik laat de afschrijving storneren (en blokkeer toekomstige incasso's)
  • Een week later krijg ik een herinnering
  • Ik mail weer de klantenservice dat ik een herinnering krijg
  • Ik krijg mail van de klantenservice dat de rekening inderdaad niet klopt en dat ze het gaan oplossen.
  • Op mijn.tweak.nl zie ik een creditnota.
  • Paar dagen later is het bedrag (onterecht) op mijn rekening bijgeschreven (want ik heb nooit betaald).
  • Ik krijg weer een herinnering + €10 en dreiging van incassobureau.
  • Ik mail de klantenservice dat de rekening zoals ze zelf aangeven onterecht was en of ze hun administratie op orde willen brengen. Ook vraag ik waar het onterecht ontvangen geld naar terug gestort moet worden.
  • Ik krijg weer het antwoord dat ze het goed gaan zetten in het systeem. Geen antwoord op de vraag wat er met het geld moet gebeuren.
  • Ik mail terug dat ze waarschijnlijk niet alles gelezen hebben.
  • Ik krijg een mail terug dat het op rekening X gestort mag worden onder mijn klantennummer
  • Ik maak het geld over.
  • to be continued
Ik vrees omdat er op mijn.tweak.nl niks aan de status van de onterechte rekening veranderd is dat ze deze week een incasso bureau gaan inzetten. 8)7

Wat een waardeloze organisatie. Ik ben zo blij dat ik weg ben.
  • Ik krijg een mailtje met de vraag wanneer ik geld over ga maken
  • Ik beantwoord dat ik dat al gedaan heb. Inclusief de betalingsgegevens.
  • Ik krijg het antwoord, "Ik zie het inderdaad" bedankt.
Alles staat nu op betaald online. Zou de soap nu afgelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56
Freakie1NL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:35:
Nieuwe factuur! He klopt nog steeds, ach is pas de 3de kan natuurlijk gebeuren het is blijkbaar heeeeeeeeeeelllll moeilijk om iets aan te passen.
Bij mij klopt het ook nog steeds, al jaren gaat het factureren prima bij mij.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Of je gebruikt een D(ynamic)DNS om je NAS te bereiken. Ik gebruik het ook voor mijn Synology.
Bij bijvoorbeeld NOIP.com kun je een gratis DDNS aanvragen. Dat past de gegevens automatisch aan als je IP-adres veranderd en blijft je NAS bereikbaar.
En als je dan toch met je Synology bezig bent, zet meteen de DHCP-server aan, dan ben je ook meteen van het dhcp gezeik van die zeiksel router af.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
LoSBoL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

En als je dan toch met je Synology bezig bent, zet meteen de DHCP-server aan, dan ben je ook meteen van het dhcp gezeik van die zeiksel router af.

Ik vroeg me ook al af of dit zou kunnen werken..
Heb zelf een 412+ met de mogelijkheid een dhcp server in te stellen.
gaat dit dan wel goed met de STB's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Lijkt me wel. Tenzij ze nog bijzondere opties door moeten krijgen van de DHCP-server.

Maar je STB's zullen wrs gewoon via de default gateway (wat nog steeds je zyxel is) bij IPTV en de streams kunnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
LoSBoL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

Als je de service desk mailt, krijg je gewoon een statisch IP toegewezen. Heb ik ook gedaan.
edit: ik bedoel een static lease via DHCP dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door proditaki op 17-10-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Jan Driebeen schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:26:
[...]

Bij mij klopt het ook nog steeds, al jaren gaat het factureren prima bij mij.

Jan
|:( |:( voor mijzelf.

Had niet tussen moeten staan. Klopt namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

proditaki schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Als je de service desk mailt, krijg je gewoon een statisch IP toegewezen. Heb ik ook gedaan.
edit: ik bedoel een static lease via DHCP dus :P
heb net ook een static ip aangevraagg maar loopt minder spoepel dan een dynamic
veel hogere ping tijden tragere random acces tijden en mijn hostname klopt niet
voorheen was dit ipadres.cambrium.nl dacht ik nu is grombeer.cyso.net (via div sites zoals watismijnip.nl)
*Provider: cyso.net
*Hostname: grombeer.cyso.net
*Socket: 61133

maar als ik dan weer grombeer laat resolven naar een ip krijg ik een ip terug uit het upc domein ???
wel lastig ivm mijn sql servers die hebben nl liever een hostname dan ip 8)7 8)7 |:(

maar weer een mailtje verstuurd

edit:

dit werkt dan weer wel redelijk tot goed
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3839915302.png

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-D. op 17-10-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Das wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik had na een upgrade naar Mac OS X Yosemite problemen met m'n netwerk, vooral het benaderen van Sonos en m'n Synology. Na wat onderzoek was het probleem m'n router icm met Yosemite: Op de een of andere manier ziet de Zyxel VMG8324-B10A die bij Tweak.nl geleverd wordt intern verkeer dat vanaf Yosimite verstuurd wordt als extern verkeer. Of in ieder geval blokkeert de firewall al het verkeer dat geen internet verkeer is. De firewall uitschakelen lost dit op. Gelijk ook de reden waarom het op andere apparaten geen probleem was.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17
CrashOne schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 08:57:
Ik had na een upgrade naar Mac OS X Yosemite problemen met m'n netwerk, vooral het benaderen van Sonos en m'n Synology. Na wat onderzoek was het probleem m'n router icm met Yosemite: Op de een of andere manier ziet de Zyxel VMG8324-B10A die bij Tweak.nl geleverd wordt intern verkeer dat vanaf Yosimite verstuurd wordt als extern verkeer. Of in ieder geval blokkeert de firewall al het verkeer dat geen internet verkeer is. De firewall uitschakelen lost dit op. Gelijk ook de reden waarom het op andere apparaten geen probleem was.
Klinkt bizar. De firewall filtert verkeer op het interface waar je publieke IP adres op staat. Gaat die firewall verkeer dat van een en naar een privat adres(als in 192.168.x.x) gaat opeens ook filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
hovemt schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:25:
[...]

Bij Tweak hangt de Sparql box in je interne netwerk en worden de videosignalen dmv een igmp proxy doorgegeven naar de STB. De static route in de configfiles is er voor om het tv verkeer over vlan 4 te laten gaan.

Het is verstandig om goed in te lezen in OpenWRT als je dit wil gaan instellen bij iemand anders, aangezien de configfiles niet helemaal compleet zijn vwb het igmp proxy gebeuren, helemaal als diegene niet om de hoek woont.
Ok, vandaag is de 'test dag ;-)'. Internet access (data) werkt. Waar ik nu tegen aan loop is dat ik niet begrijp hoe ik kan achterhalen welk ip adres ik moet invullen voor de static route naar het 185.6.48.0/26 net. Hoe kan ik zien wie de DHCP lease (zie quote hieronder) verstrekt heeft. In de system log en dmseg output zie ik niet welk IP adres dat was.
Bij de static route (voor 185.6.48.0/26) heb ik het IP van de machine die de DHCP lease uitgeeft voor de VLAN 4 interface als de gateway naar 185.6.48.0/26 moeten instellen. Dit is nodig omdat anders het 185.6.48.0/26 netwerk niet kan worden bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Green.car6808 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:58:
[...]

Klinkt bizar. De firewall filtert verkeer op het interface waar je publieke IP adres op staat. Gaat die firewall verkeer dat van een en naar een privat adres(als in 192.168.x.x) gaat opeens ook filteren?
Ik was er ook even mee bezig voordat ik probeerde de firewall uit te schakelen. Na het uitschakelen was het probleem direct opgelost, inschakelen zorgt er voor dat het probleem er weer is. Ik kwam er achter doordat ik zag dat er ICMP redirects werden gedaan die uitgegeven werden door de router:

Afbeeldingslocatie: http://uploads.metsander.nl/icmp_redirects-20141018-154630.png

Ik was dus rustig de laptop waarmee ik de ping uitvoerde aan het pingen.

Beta 6 firmware overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
CrashOne schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Ik was er ook even mee bezig voordat ik probeerde de firewall uit te schakelen. Na het uitschakelen was het probleem direct opgelost, inschakelen zorgt er voor dat het probleem er weer is. Ik kwam er achter doordat ik zag dat er ICMP redirects werden gedaan die uitgegeven werden door de router:

[afbeelding]

Ik was dus rustig de laptop waarmee ik de ping uitvoerde aan het pingen.

Beta 6 firmware overigens.
Ik maak er niet direct uit op dat het door je firewall gefilterd wordt. Het kan ook dat er iets anders wordt aan- of uitgezet als je de firewall disabled.

Gebruik je meerdere subnets / vlan's ? Of heb je die 192.168.2.x/24 verder gesegmenteerd? Welke default gateway gebruik je op die host waar je de PING vandaan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Mr-D. schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:07:
[...]

heb net ook een static ip aangevraagg maar loopt minder spoepel dan een dynamic
veel hogere ping tijden tragere random acces tijden en mijn hostname klopt niet
voorheen was dit ipadres.cambrium.nl dacht ik nu is grombeer.cyso.net (via div sites zoals watismijnip.nl)
*Provider: cyso.net
*Hostname: grombeer.cyso.net
*Socket: 61133

maar als ik dan weer grombeer laat resolven naar een ip krijg ik een ip terug uit het upc domein ???
wel lastig ivm mijn sql servers die hebben nl liever een hostname dan ip 8)7 8)7 |:(

maar weer een mailtje verstuurd

edit:

dit werkt dan weer wel redelijk tot goed
[afbeelding]
Is de reverse dns van de klant die voor jou dat ip-adres had. Mailtje naar de helpdesk en ze wijzigen het weer naar standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

dumphlum schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:56:
[...]

Is de reverse dns van de klant die voor jou dat ip-adres had. Mailtje naar de helpdesk en ze wijzigen het weer naar standaard.
gisteren al een mail gestuurd maar nog geen antwoord mogen hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Zo te zien zijn alle nieuwsberichten over Sparl die er stonden allemaal weggehaald

Afbeeldingslocatie: http://www.apokalips.tweak.nl/kladbl1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Green.car6808 op 18-10-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat Tweak er klaar mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Ik ben er ook wel klaar mee. Het opneem pakket mag dan wel werken maar afspelen is een ander verhaal.
Ik heb vaak alleen maar zwart beeld en soms gaat het ook goed.

Er zou eens een enquête moeten worden gehouden over de tevredenheid van de klanten.
Dan maar eens kijken hoeveel je bij Tweak beter af bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:56
Green.car6808 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:43:
Zo te zien zijn alle nieuwsberichten over Sparl die er stonden allemaal weggehaald

[afbeelding]
Wat bedoelt Tweak met 'aankondgingen' :? Typen kunnen ze ook al niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik ben momenteel erg tevreden.

Televisie werkt zonder problemen.
Opname pakket werkt zonder problemen.
Internet werkt zonder problemen.
Telefoon werkt zonder problemen.

Punten die ik graag verbeterd wilt zien:

Standby op de Sparql box moet aangepast worden
Zender Xlite werkt nog niet.
Afstandsbediening vind ik een drama. (Heb gelukkig een harmony)
Teletext staat klein in het beeld.
Live pauzeren werkt niet.
Alvast een opname bekijken terwijl de opname nog loopt werkt nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door goldvinger op 19-10-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
goldvinger schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:32:
Ik ben momenteel erg tevreden.

Televisie werkt zonder problemen.
Opname pakket werkt zonder problemen.
Internet werkt zonder problemen.
Telefoon werkt zonder problemen.

Punten die ik graag verbeterd wilt zien:

Standby op de Sparql box moet aangepast worden
Zender Xlite werkt nog niet.
Afstandsbediening vind ik een drama. (Heb gelukkig een harmony)
Teletext staat klein in het beeld.
Heb jij onderstaande '"ongemakjes" nooit?

- Telefoon houd er mee op (ongeveer één keer per 10 dagen) omdat SIP niet meer aanmeldt -> Herstart Zyxel.
- Zoeken naar pagina's op teletekst gaat langzaam, blijft lang zoeken naar pagina's.
- Live pauzeren werkt niet.
- TV: beeld stop helemaal (staat vast) -> Herstart Zyxel of Sparqlbox (ongeveer één keer per 10 dagen)
- HBO on demand of programma's die je zelf opneemt lopen vast -> Op name opnieuw starten en doorklikken naar waar je gebleven was.

Dit zijn namelijk zaken die (in meer- of mindere mate) voorkomen bij alle Sparql abonnees en die ook door Tweak zijn onderkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Nee, jou onderstaande problemen heb ik niet meer.
Telefoon heeft bij mij altijd probleemloos gewerkt nadat ik het tweaknummer uit de zyxel heb gehaald.
Er stonden namelijk twee nummers in mijn zyxel, namelijk het van tweak gekregen telefoonnummer en mijn echte nummer die ik toendertijd heb meegenomen naar tweak.
Die nummers kwamen met elkaar in conflict waardoor ik soms geen telefoon had.
Nadat ik het tweak nummer verwijders heb, doet mijn telefoon het probleemloos.

Televisie in het begin wel veel problemen gehad. (zoals iedereen hier)
Maar nu sinds een maandje totaal geen problemen meer. Gewoon strak beeld zonder haperingen e/o vastlopers op al mijn 4 sparql boxen.
Alle boxen zijn overgens bedraad verbonden en niet met devolo's.

Hbo en vod werkt bij mij probleemloos.
teletext gebruik ik niet. Veels te klein op mijn tv scherm. Ik pak mijn mobiel wel. :)

het live pauzeren en alvast beginnen met kijken van een opname terwijl de opname nog bezig is, werkt inderdaad ook nog niet.
Ben ik er vergeten bij te zetten.
Green.car6808 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Heb jij onderstaande '"ongemakjes" nooit?

- Telefoon houd er mee op (ongeveer één keer per 10 dagen) omdat SIP niet meer aanmeldt -> Herstart Zyxel.
- Zoeken naar pagina's op teletekst gaat langzaam, blijft lang zoeken naar pagina's.
- Live pauzeren werkt niet.
- TV: beeld stop helemaal (staat vast) -> Herstart Zyxel of Sparqlbox (ongeveer één keer per 10 dagen)
- HBO on demand of programma's die je zelf opneemt lopen vast -> Op name opnieuw starten en doorklikken naar waar je gebleven was.

Dit zijn namelijk zaken die (in meer- of mindere mate) voorkomen bij alle Sparql abonnees en die ook door Tweak zijn onderkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Vergeet het second screen niet! Dar is nog wel mijn grootste ergernis, dat dat er nog steeds niet is ondanks alle beloften die keer op keer gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Communicatie met de Servicedesk:
Beste Servicedesk,

Op onderstaande pagina stond het voorheen nog vol met berichten over de migratie naar Sparql.
Als ik er nu kijk staat er niets meer. Waarom is dat?

http://www.tweak.nl/aankondigingen.html

Geachte heer,

De meeste problemen zijn opgelost, om de pagina wat meer overzicht te geven worden hier alleen nog recente problemen gecommuniceerd.

Met vriendelijke groet,

Tweak
Beste Servicedesk,

Bedankt voor je bericht. Ik snap wat je bedoelt.

Er is echter nog steeds een hele lijst met lopende issues. Ik zou ze zo kunnen opnoemen (en jij ook denk ik) en ik weet dat ik dan voor veel abonnees spreek.
Geachte heer,

Er staan momenteel nog wat problemen open welke wij spoedig opgelost hopen te hebben door middel van Firmware 6 (Zyxel) en firmware upgrades voor de Sparql ontvanger.
Hierover zullen wij ter zijner tijd dan weer updates plaatsen op de website.

Met vriendelijke groet,

Tweak

[ Voor 139% gewijzigd door Green.car6808 op 19-10-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Vlotte communicatie in ieder geval

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
:+ :+ Zal wel twee weken duren voor de oplossing er is :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

rob2011 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 10:04:
Ik ben er ook wel klaar mee. Het opneem pakket mag dan wel werken maar afspelen is een ander verhaal.
Ik heb vaak alleen maar zwart beeld en soms gaat het ook goed.

Er zou eens een enquête moeten worden gehouden over de tevredenheid van de klanten.
Dan maar eens kijken hoeveel je bij Tweak beter af bent...
Yep, hier ook weer een paar opnames met zwart beeld.

En eerder op de dag gaf tv alleen zwart beeld, wel internet en VoD. Zyxel aan en uit loste het op.

Opname pakket is iig opgezegd. Wij zijn er hier ook wel klaar mee en gaan opzoek naar een alternatief, ook al is het duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:19:
Nee, jou onderstaande problemen heb ik niet meer.
Dan ben jij straks de enige gelukkige overgebleven abonnee van Tweak, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Green.car6808 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:37:
[...]

Ik maak er niet direct uit op dat het door je firewall gefilterd wordt. Het kan ook dat er iets anders wordt aan- of uitgezet als je de firewall disabled.

Gebruik je meerdere subnets / vlan's ? Of heb je die 192.168.2.x/24 verder gesegmenteerd? Welke default gateway gebruik je op die host waar je de PING vandaan doet?
Ik heb de Zyxel staan met daarachter een Netgear R7000 die momenteel functioneert als AP, dus er is niks gesegmenteerd. Wel heb ik nog een apart gastnetwerk, maar die staat compleet los van de R7000 (een losse WNDR3700 met DD-WRT op 10.0.0.x/24). Ook het fysiek loskoppelen van het gastnetwerk maakt niet uit (wat ook logisch is).

De default gateway is die van de Zyxel, 192.168.2.254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:01:
[...]

Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:01:
[...]

Nee hoor er zijn er meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56
Zou het opnemen pakket nu bij iedereen moeten werken dan? Of is dit nog regio gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 10:36
Als ik e.a. zo lees dan vermoed ik dat Tweak op het punt is aangeland is waar het wachten is op fixes van de leveranciers (zyxel en abox) en dat hun eigen applicaties(die los staan van de abox firmware) min of meer af zijn. Dan zit je best op een lastig punt als relatief heel klein bedrijf (ook KPN is dan klein internationaal gezien).

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 20-10-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
CrashOne schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:17:
[...]

Ik heb de Zyxel staan met daarachter een Netgear R7000 die momenteel functioneert als AP, dus er is niks gesegmenteerd. Wel heb ik nog een apart gastnetwerk, maar die staat compleet los van de R7000 (een losse WNDR3700 met DD-WRT op 10.0.0.x/24). Ook het fysiek loskoppelen van het gastnetwerk maakt niet uit (wat ook logisch is).

De default gateway is die van de Zyxel, 192.168.2.254.
OK.. Die ICMP redirects kloppen in elk geval niet en zijn zeker een error vanuit de Zyxel naar de client die de ICMP requests verstuurt (jouw PC naar ik aanneem). Volgens mij doet een router dat alleen als hij denkt dat er een betere route is naar dat netwerk via een andere gateway (dus router).

Je hebt twee Netgear apparaten in je netwerk die ook kunnen routeren. Koppel die eens los en herstart de Zyxel. .
Kijk eens of het dan nog gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ik moet zeggen dat de TV bij mij nu (relatief) goed werkt.
Het duurt vaak wel een minuutje voordat ik beeld heb, maar het stotteren en uitvallen is wel verdwenen nu.

De On Demand knop werkt bij mij overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 16:44
Gisteren en vandaag het eerste probleem. Telefoon werkte niet meer, de zyxel herstart en het werkte weer.
Voor de rest loopt alles nog wel goed (heb alleen internet en bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is er geen optie in die zyxel dat ie hem op gezette tijden automatisch een restart geeft? Dat zit wel op mijn nas van Zyxel en dat werkt super. Zou voor velen waarschijnlijk heel wat problemen oplossen, elke nacht rond 04:00 een restart bijv.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Green.car6808 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:02:
[...]

OK.. Die ICMP redirects kloppen in elk geval niet en zijn zeker een error vanuit de Zyxel naar de client die de ICMP requests verstuurt (jouw PC naar ik aanneem). Volgens mij doet een router dat alleen als hij denkt dat er een betere route is naar dat netwerk via een andere gateway (dus router).

Je hebt twee Netgear apparaten in je netwerk die ook kunnen routeren. Koppel die eens los en herstart de Zyxel. .
Kijk eens of het dan nog gebeurd.
De ene staat al uit (WNDR3700) en de R7000 staat in access point mode en routert dus niks. Beide heb ik al een keer gereboot, geen verschil. Nu staat de firewall uit en is er geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22
Ik had afgelopen week nog steeds last van een aantal haperingen in het beeld. In dit topic leest ik echter dat de meeste van jullie hier geen problemen meer mee hebben. In de slaapkamer had ik geen last meer van haperingen, daardoor kreeg ik het vermoeden dat de switch waarachter de woonkamer box hangt probleem veroorzaakt. Als ik de Sparql box in de woonkamer direct op de ZyXel aansluit lijken de haperingen verdwenen te zijn.

Ik nam altijd aan dat mijn switch (TL-SG1005D) IGMP Snooping ondersteunde, maar dit is blijkbaar niet het geval. Kan dit de oorzaak zijn van de haperingen? Achter de switch hangt ook nog een Raspberry PI met XBMC. De TP-Link TL-SG105 ondersteunt wel IGMP Snooping. Zouden jullie deze adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
webmasternick schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:00:
Ik had afgelopen week nog steeds last van een aantal haperingen in het beeld. In dit topic leest ik echter dat de meeste van jullie hier geen problemen meer mee hebben. In de slaapkamer had ik geen last meer van haperingen, daardoor kreeg ik het vermoeden dat de switch waarachter de woonkamer box hangt probleem veroorzaakt. Als ik de Sparql box in de woonkamer direct op de ZyXel aansluit lijken de haperingen verdwenen te zijn.

Ik nam altijd aan dat mijn switch (TL-SG1005D) IGMP Snooping ondersteunde, maar dit is blijkbaar niet het geval. Kan dit de oorzaak zijn van de haperingen? Achter de switch hangt ook nog een Raspberry PI met XBMC. De TP-Link TL-SG105 ondersteunt wel IGMP Snooping. Zouden jullie deze adviseren?
Het is zeer de vraag of het ondersteunen van IGMP snooping een voorwaarde is.
Ik heb achtereenvolgens een Digitus DN5002C/A3 (stenen tijdperk switch :*) ) een Sweex 150N (eigenlijk WiFi switch en router) en een Linksys SR er tussen gehad. Nooit een probleem met TV gehad. De eerste ondersteunt sowieso geen IGMP snooping. De vraag is ook of dat nodig is. Zolang de switchpoorten op de Zyxel maar multicast (en dus ook IGMP) verkeer goed afhandelen. Anders wordt het (misschien) als er meerdere Sparql boxen op zo'n switch zitten omdat er dan meerdere multicaststreams moeten worden ontvangen. Dan moet IGMP snooping wellicht weten welke port op welke stream geabonneerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 20-10-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Green.car6808 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:16:
[...]

Ik heb achtereenvolgens een Digitus DN5002C/A3 (stenen tijdperk switch :*) ) een Sweex 150N (eigenlijk WiFi switch en router) en een Linksys SR er tussen gehad. Nooit een probleem met TV gehad. De eerste ondersteunt sowieso geen IGMP snooping. De vraag is ook of dat nodig is. Zolang de switchpoorten op de Zyxel maar multicast (en dus ook IGMP) verkeer goed afhandelen. Anders wordt het (misschien) als er meerdere Sparql boxen op zo'n switch zitten omdat er dan meerdere multicaststreams moeten worden ontvangen. Dan moet IGMP snooping wellicht weten welke port op welke stream geabonneerd is.
Lijkt mij ook geen voorwaarde, achter mijn Asus unmanaged 8x100mbit switch uit 2005 (GigaX1008) doet de sparql box het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Green.car6808 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:16:
Ok thanks voor feedback. Ik ga het testen met een andere (oudere) switch die ik kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
LoSBoL schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:31:
[...]

Lijkt mij ook geen voorwaarde, achter mijn Asus unmanaged 8x100mbit switch uit 2005 (GigaX1008) doet de sparql box het prima.
Het is op zich ook geen problem/voorwaarde, het nadeel is echter dat je multicast verkeer op alle poorten wordt uitgestuurd, dus ook naar je PC/Raspberry/etc..... Mocht je daarachter weer een switch hangen, dan worden ook daar op alle poorten je multicast verkeer gedropped.
Een IGMP ondersteunende switch heeft daar geen "last" van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
Hans_18T schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Het is op zich ook geen problem/voorwaarde, het nadeel is echter dat je multicast verkeer op alle poorten wordt uitgestuurd, dus ook naar je PC/Raspberry/etc..... Mocht je daarachter weer een switch hangen, dan worden ook daar op alle poorten je multicast verkeer gedropped.
Een IGMP ondersteunende switch heeft daar geen "last" van.
Kan er misschien een andere reden zijn waarom ik toch hapering krijg als mijn box achter de TP-Link switch hangt? Wellicht heeft de switch moeite met het groot aantal multicast packets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Ik zie net trouwens dat de Sparql migratie pagina op de Tweak site opeens leeg is.
Zijn we in het stadium van ontkenning beland? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
proditaki schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:55:
Ik zie net trouwens dat de Sparql migratie pagina op de Tweak site opeens leeg is.
Zijn we in het stadium van ontkenning beland? :+
Green.car6808 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
webmasternick schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:35:
[...]

Kan er misschien een andere reden zijn waarom ik toch hapering krijg als mijn box achter de TP-Link switch hangt? Wellicht heeft de switch moeite met het groot aantal multicast packets?
Het kan ook zijn dat de RPi op zijn bek gaat door de grote hoeveelheid pakketjes die daar naar toe gestuurd worden. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de RPi er even vanaf haalt. Mocht het haperen daarmee verholpen zijn, dan weet je gelijk dat je switch geen IGMP snooping ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
hovemt schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Het kan ook zijn dat de RPi op zijn bek gaat door de grote hoeveelheid pakketjes die daar naar toe gestuurd worden. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de RPi er even vanaf haalt. Mocht het haperen daarmee verholpen zijn, dan weet je gelijk dat je switch geen IGMP snooping ondersteund.
Thanks. Dit had ik al getest en maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
[...]

Wat ik me voor kan stellen is dat je verbinding bij gebruik van de switch fouten maakt, immers de verbinding tussen de switch en je router is dan 1gb. Als je de Sparql direct aansluit op de Zyxel, is de verbinding over je kabel slechts 100mb.
In geval van TCP/IP verkeer zal je niet veel van eventuele "bitfouten" merken bij multicast verkeer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
[...]

Je kunt eens kijken of je drops op het interface ziet die naar die switch toe gaat.
Op de Zyxel onder System Monitor -> Traffic status, en dan bovenin op de LAN tab klikken en dan rechts op "more".
Je kunt dan zien of er in de Tx/Rx drops zijn. Dat zegt iets meer. Als de drops ná of óp de TP-Link plaatsvinden zie je het daar waarschijnlijk niet.

Haal de switch er ook een keer helemaal tussenuit en kijk of het dan wel goed werkt. Weet je zeker dat het wel/niet aan die TP-Link ligt ;)

Heb je wel hetzelfde type UTP van en naar de TP-Link gebruikt? Zou niet uit moeten maken, maar kán wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Green.car6808 op 20-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
MetaFrame schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:34:
Is er geen optie in die zyxel dat ie hem op gezette tijden automatisch een restart geeft? Dat zit wel op mijn nas van Zyxel en dat werkt super. Zou voor velen waarschijnlijk heel wat problemen oplossen, elke nacht rond 04:00 een restart bijv.
Bij mijn weten is die optie er niet in de ZyXEL, maar je kunt als alternatief natuurlijk gemakkelijk een mechanische tijdschakelaar er tussen zetten die bv. om 04:00 uur de spanning van de ZyXEL afhaalt en een kwartier later de spanning weer aanzet. :P

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabelmaxx.nl/media/catalog/product/cache/2/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/N/E/NE-TIMER-01_DETAIL2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Haay schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:25:
[...]

Bij mijn weten is die optie er niet in de ZyXEL, maar je kunt als alternatief natuurlijk gemakkelijk een mechanische tijdschakelaar er tussen zetten die bv. om 04:00 uur de spanning van de ZyXEL afhaalt en een kwartier later de spanning weer aanzet. :P

Zoiets dus:
[afbeelding]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MetaFrame schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:34:
Geen idee of je er via Telnet bij kunt. Voor mijn oude brakke SpeedTouch heb ik ooit via Telnet Scripting Tool een script gemaakt die iedere nacht vanaf de server dat ding een reset gaf via Telnet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumphlum
Je kan inloggen via ssh met het admin wachtwoord. In eerste instantie kom je in een beperkte shell terecht, maar als je :

echo && bash

intypt kom je in de bash shell met alle mogelijkheden. Rebooten moet dan met zoeiets als:

shutdown -r now

mogeijk zijn (niet zelf getest of dat laatste commando werkt) op de zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als er nu ook nog een cron draait op dat ding, kun je de Zyxel zichzelf laten rebooten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1 ... 98 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.