Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.243 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik zit ook in dordrecht, maar de kwaliteit is toch wel een stuk hoger dan de glashart streams die we eerst hadden (in ieder geval, zo lijkt het)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35
vincitori schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

Is het verhaal van die bitrate niet allleen van toepassing in Almere/Enschede? Ik zit in Dordrecht en wat ik bergepen had, is de TV daar gewoon hetzelfde gebleven (misschien verkeerd begrepen :) )

De Devolo's zitten bijna naast de router en de STB, ik heb destijds in mijn woonkamer om de 1,5 meter een wandcontactdoos laten plaatsen (je hebt nooit genoeg stopcontacten)

Ik ga kijken of ik wat met die port forwarding kan doen! Bedankt voor de reacties.
Dat verhaal van de bitrate is inderdaad alleen bij de eigen streams van Tweak. In andere gebieden worden KPN streams via het eigen platform van Sparql afgeleverd bij de klant.

En nee, je hebt nooit genoeg stopcontacten maar achteraf gezien had je daar ook beter een paar UTP dozen en verbindingen kunnen laten aanleggen :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Barre73 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

En nee, je hebt nooit genoeg stopcontacten maar achteraf gezien had je daar ook beter een paar UTP dozen en verbindingen kunnen laten aanleggen :-)
Ja klopt, heb ik ook spijt van dat ik dat niet heb laten doen, maar in die tijd was dat nog niet zo gebruikelijk :-( Probleem is dat ik dat nu niet meer kan doen, is nl. in een aanbouw waar ik niet meer bij kan zonder heel veel te hakken en breken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Iemand anders ook dat de Sparql box niet meer in standby gaat?
Dat wil zeggen; ik krijg het rode lampje niet meer. Hij springt direct terug naar groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:10
Rude-Dog schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:10:
Iemand anders ook dat de Sparql box niet meer in standby gaat?
Dat wil zeggen; ik krijg het rode lampje niet meer. Hij springt direct terug naar groen.
Het knopje is erg gevoelig voor hoe lang je hem indrukt.
Probeer het eens heel kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
JohanF schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Het knopje is erg gevoelig voor hoe lang je hem indrukt.
Probeer het eens heel kort?
Ik heb het over fysiek op het kastje, niet de AB, is dat wat je bedoelt?
Zit nu op het werk maar zal vanavond ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NovapaX schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:53:
Ik zit ook in dordrecht, maar de kwaliteit is toch wel een stuk hoger dan de glashart streams die we eerst hadden (in ieder geval, zo lijkt het)
Da's wel; verrassend, Dordrecht is WGDO gebied waar je met Tweak Blauw de betere streams kreeg.
Buiten Almere en Enschede krijg je bij Tweak volgens mij de gewone KPN streams die je bij Tweak Groen ook kreeg. En die waren van mindere kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:02:
[...]
Da's wel; verrassend, Dordrecht is WGDO gebied waar je met Tweak Blauw de betere streams kreeg.
Buiten Almere en Enschede krijg je bij Tweak volgens mij de gewone KPN streams die je bij Tweak Groen ook kreeg. En die waren van mindere kwaliteit...
Ik kom ook uit Dordt en van tweak blauw maar kan mij niet vinden in dat de beeldkwaliteit beter is dan voorheen. Wellicht komt novapax van tweak groen? Heb ergens gehoord dat KPN wel bezig is de streams te verbeteren waardoor het zou kunnen zijn dat oud tweak groen abonnees verbetering kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Kennen jullie het volgende probleem:

Het bekijken van VoD of opnames tegelijkertijd met het downloaden van nieuwsgroepen resulteert in ontzettend haperend beeld. Hierbij wordt het downloaden zelfs afgeknepen op 80%.

Downloaden uitzetten, lost het probleem op...

Ik hoop dat het niet ligt aan de Zyxel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik kom wel van blauw (eigenlijk zelfs van R+) en we waren een van de eersten hier in dordt die aangesloten werden.
Het kan natuurlijk ook nog aan de kwaliteit of de instellingen van de vorige STB hebben gelegen. Maar met de sparql box op 1080i/p is de kwaliteit in ieder geval beter dan ik ooit heb gezien hier.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16
Hoe zat/zit het nu met de APP voor t.v. ? al szinds 22-9-14 geen update meer op de site bij tweak.

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
ReUseIT schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:21:
Hoe zat/zit het nu met de APP voor t.v. ? al szinds 22-9-14 geen update meer op de site bij tweak.
Binnen twee weken, nee echt hoor, hij komt nu echt binnen twee weken [/sarcasm]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:02:
[...]

WGDO had al een paar mindere streams ondertussen. En wellicht heeft Tweak de KPN HD+ streams net als bij het nieuwe Vodafone pakket...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Maar bottom line is dat áls er verschil in de streams zit, de streams op WGDO nog steeds 'beter' zijn dan de 'KPN' streams.
Het is daarom (naar mijn mening) verrassend dat streams die niet beter kunnen zijn (KPN WBA / BCS / WMP+ whatever ze het nu ook noemen) als beter dan WGDO gepercipieerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
badboynova schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

yup hier ook problemen.

alle gegevens de eerste keer zelf ingevuld maar wilde niet werken, toen tweak gebeld en die hebben van afstand alles ingevoerd toen wilde het ook niet gelijk werken omdat hun server hem niet accepteerden.

Bij tweak hebben ze toen wat veranderd en toen werkte het wel. maar sinds vorig week werkt het niet, al gemaild en vanavond gebeld. Wat ze ook maar probeerden het werkt nog steeds niet ( zien hem online komen en dan werkt het even, en daarna bamm out of order).

Misschien dat jij ook daar last van heb,dus ff bellen naar tweak ;)
Bij mij is het nu opgelost. Ik had firewall uitgeschakeld daar lag het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Iets anders ik heb hier nog een Devolo dLan 200 Av Duo maar van de 50Mbit die ik heb krijg ik er maar 30a 34 Mbit doorheen. Kan ik hier iets aan doen of is de homeplug verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn Zyxel modem had blijkbaar besloten dat het tijd was voor een factory reset. Vandaar het plotseling geen verbinding meer :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17
ok, mijn eerste echte storing. geen streams meer op TV m.u.v. on demand. sparql doosje al een keer gereset, geen resultaat. krijg wel de info van de uitzending, maar geen beeld/geluid. Telefoon deed het ook niet meer. Zyxel was niet meer benaderbaar in het netwerk (nog wel te pingen). Internet deed het wel gewoon. Vreemd.

Oplossing; Router uit, 10 seconden wachten en weer aangezet. Twee minuten later draait alles weer als vanouds.

* MED-iC- is weer gered voor vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
Hier in Dordrecht weer problemen, alleen met SBS6, RTL7 en RTL8..... En de telefonie is er weer mee gestopt, reset/reboot helpt niet, dus zelf maar even proberen te patchen.....

Helaas, instellingen werken ook niet, dan maar even een restore van een oude werkende config.......

De rest van het gezin is er helemaal klaar mee, ik bijna.....

[ Voor 34% gewijzigd door vincitori op 09-10-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem, heb ik ook last van. Meestal komt het bij mij door dhcp problemen:
2014-10-03T13:15:36 (none) daemon.notice DHCP_server: Receive DHCP REQUEST from 00:15:00:25:26:00
2014-10-03T13:15:36 (none) daemon.notice DHCP_server: Send DHCP NACK to 00:15:00:25:26:00

en dat verzoek wordt door de sparql ontvanger iedere 5 seconden herhaald, tenminste dat zijn de events die gelogd worden ik kan me voorstellen dat het werkelijke aantal request nog hoger ligt.
MED-iC- schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:41:
ok, mijn eerste echte storing. geen streams meer op TV m.u.v. on demand. sparql doosje al een keer gereset, geen resultaat. krijg wel de info van de uitzending, maar geen beeld/geluid. Telefoon deed het ook niet meer. Zyxel was niet meer benaderbaar in het netwerk (nog wel te pingen). Internet deed het wel gewoon. Vreemd.

Oplossing; Router uit, 10 seconden wachten en weer aangezet. Twee minuten later draait alles weer als vanouds.

* MED-iC- is weer gered voor vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17
Gisteren, 9 oktober om 22.43 uur, een spontane reload van de Zyxel VMG8324-B10A.
Wordt dat soort dingen bij Tweak vandaan geïnitieerd? Of is er een bekende bug in de Zyxel waardoor dit gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:18
Gisterenavond zou het extra pakket gestopt zijn officieel (bij mij nog niet). Misschien is het dat geweest?
Heb je de extra zenders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Arjantje72 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:17:
Gisterenavond zou het extra pakket gestopt zijn officieel (bij mij nog niet). Misschien is het dat geweest?
Heb je de extra zenders nog?
Ja die zijn er nog. Tweak antwoord dat er geen reloads door hen worden geinitieerd. Ik moet mar logging aanzetten om te achterhalen hoe het komt. Spontane reloads zijn niet fijn in elk geval.

Wat ook wel apart is, is dat er loggin aan stond maar dat deze na de reload automatisch was uitgezet. (dacht dat er onder water wel een copy running -> startup werd gedaan)

[ Voor 16% gewijzigd door Green.car6808 op 10-10-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Frenck schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Ik heb het niet getest, maar wellicht interessant. Heb de firmware publiekelijk downloadbaar gemaakt:
http://geekchimp.com/downloads/V100AAKL5C0_20140911.zip

Wellicht voor de gene die het aandurft deze te installeren.
Ik werd compleet gestoord van die DHCP issues en heb zojuist deze FW geinstald.

Mijn pc kreeg zowaar meteen na de modem reboot een IP en ook mijn telefoon schoot meteen de wifi op (wat de afgelopen maanden soms zomaar een uur of twee kon duren).

Na 15 minuten kan ik enigzins voorzichtig zeggen dat ik het vooralsnog rooskleurig in zie. Ik kwam overigens van FW6 die geen verbetering bracht tov de reguliere FW5. De configfiles (b)lijken voor alle FW versies gelijk te zijn; tot nu toe zijn bij mij alle instellingen bewaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Zojuist weer een spontane reload van de Zyxel VMG8324. Lekker dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
SqueakyClean schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:05:
Kennen jullie het volgende probleem:

Het bekijken van VoD of opnames tegelijkertijd met het downloaden van nieuwsgroepen resulteert in ontzettend haperend beeld. Hierbij wordt het downloaden zelfs afgeknepen op 80%.

Downloaden uitzetten, lost het probleem op...

Ik hoop dat het niet ligt aan de Zyxel!
Tot mijn spijt herken ik dit ook. Ik heb een 100 Mbit lijn liggen en dat lijkt dan ook de max??? Ik download op volle snelheid van die nieuwsgroepen, maar kan dat eigenlijk niet tijdens het tv (terug)kijken. Dit vind ik raar. In het begin was het erger dan nu. Toen is hier in dit topic vaak QoS genoemd, maar weet daar het mijne niet van.... misschien iemand anders?

En hebben mensen die de Zyxel niet gebruiken deze problemen ook?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is ook de log mogelijkheid spontaan uit gegaan krijg hem nu ook op de normale manier niet meer online. wordt dus maar weer eens telnetten. En in standby setten van de abox via de knop lukt ook weer eens niet aanraken is meteen weer aan rode led komt niet eens op het groene lampje knippert even :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BBC herstart nog steeds :'(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
zwoellie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:01:
[...]

Ik werd compleet gestoord van die DHCP issues en heb zojuist deze FW geinstald.

Mijn pc kreeg zowaar meteen na de modem reboot een IP en ook mijn telefoon schoot meteen de wifi op (wat de afgelopen maanden soms zomaar een uur of twee kon duren).

Na 15 minuten kan ik enigzins voorzichtig zeggen dat ik het vooralsnog rooskleurig in zie. Ik kwam overigens van FW6 die geen verbetering bracht tov de reguliere FW5. De configfiles (b)lijken voor alle FW versies gelijk te zijn; tot nu toe zijn bij mij alle instellingen bewaard gebleven.
Na een halve dag nog geen enkel probleem gezien. Alles werkt, geen blokvorming op tv, telefoon werkt ook, alles krijgt een ip als daar om gevraagd wordt en vooralsnog geen spontane herstarts.

Helpdesk Tweak: letten jullie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je dat ze het snappen?
zwoellie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Na een halve dag nog geen enkel probleem gezien. Alles werkt, geen blokvorming op tv, telefoon werkt ook, alles krijgt een ip als daar om gevraagd wordt en vooralsnog geen spontane herstarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 09:17

Frenck

Home Assistant

Frenck schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:18:
[...]

Ik heb het niet getest, maar wellicht interessant. Heb de firmware publiekelijk downloadbaar gemaakt:
http://geekchimp.com/downloads/V100AAKL5C0_20140911.zip

De changelog van deze versie:
code:
1
2
3
4
5
6
Release Note:
    - Base on V100AAKL5C0_20140911
    - [Bug Fix][KCOM] DHCP crash issue.
    - [Bug Fix][KCOM] Update DLNA from broadcom for testing DLAN stop issue after running few days.

Released by: Wood Huang

Wellicht voor de gene die het aandurft deze te installeren.
zwoellie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

Top zwoellie! Fijn om te horen dat het werkt! Naar aanleiding van jouw verhaal hem zelf ook geïnstalleerd. Werkt idd prima! Tweak leest het vast wel mee. [sarcasme]Over 2 weken komen ze met een oplossing gok ik [/sarcasme]

Na installatie had de Zyxel voor mijn WiFi een nieuw wachtwoord gegenereerd. Deze moest ik dus even terug zetten. Anders dan dat, prima! DHCP werkt hier ook perfect nu! :)

Voor andere mensen die upgraden (bijvoorbeeld vanaf de AAKL4) het kan zijn dat je issue krijgt na een upgrade. Zorg even dat je de config van de website van Tweak opnieuw inlaad na de upgrade om er zeker van te zijn dat de basis instellingen nog kloppen na de upgrade.

Anders dan dat... dit is de beste firmware die ik tot nu toe getest hebt. De AAKL4, AAKL5, & AAKL6b1 hadden allemaal wel iets. Deze AAKL5_20140911 werkt tot nu toe perfect! 8)

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verhelpt deze firmware misschien ook de reboots van de sparqlbox op BBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak al falliet ?
hier in leeuwarden ligt alles er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:38:
tweak al falliet ?
Hier in Goutum werkt alles (nu met IPv6 :) ) nog, waarschijnlijk dus een heel lokaal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Firesphere schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:36:
Verhelpt deze firmware misschien ook de reboots van de sparqlbox op BBC?
Lijkt me sterk... dat klinkt meer als een Sparql ABOX specifiek probleem. Desalniettemin, zojuist even getest en kan de BBC's gewoon kijken hier. (Weet ook niet of het eerder mis ging, we kijken hier geen BBC). Ik woon overigens in de regio Enschede, waar tweak wellicht andere feeds heeft dan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

HielkeJ schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Hier in Goutum werkt alles (nu met IPv6 :) ) nog, waarschijnlijk dus een heel lokaal probleem.
IPv6? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
Ho wacht, ik moest wel zojuist mijn 14 portforwardings handmatig weer aanzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

zwoellie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:13:
Ho wacht, ik moest wel zojuist mijn 14 portforwardings handmatig weer aanzetten :(
Na de upgrade? Of is hij het kwijt na een herstart? Handmatige herstart? enz...
Info graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Frenck schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Lijkt me sterk... dat klinkt meer als een Sparql ABOX specifiek probleem. Desalniettemin, zojuist even getest en kan de BBC's gewoon kijken hier. (Weet ook niet of het eerder mis ging, we kijken hier geen BBC). Ik woon overigens in de regio Enschede, waar tweak wellicht andere feeds heeft dan bij jou?
Aangezien ik in Enschede woon.... Denk het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik merk net dat er nu ook opgenomen kan worden op de hbo en fox zender.
Voorheen kon dit niet.
Komt mooi uit omdat fox as maandag begint met de serie Walking dead
Kunnen we mooi opnemen :)

Tweak is dus achter de schermen druk bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben heel benieuwd hoe de overstap van VF glas naar Tweak gaat verlopen.
23e is de oplever datum, installatie pakket gisteren mogen ontvangen.
Toen ik de brief van Tweak heb ontvangen direct Vodafone opgezegd, de laatste dag is 9/10.
Moet ik verder nog wat regelen? Ik heb aangegeven bij tweak dat ik mijn vaste telefoon nr graag mee wil nemen. Dit zie ik niet terug in mijn.tweak.nl maar ik neem aan dat dat wel klopt aangezien dat nog wel niet verwerkt zal zijn.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:47

hullemah

hullie

Ben van glas xs4all naar tweak glas gegaan en alles liep gesmeerd.S'ochtends om 08:00 signaal sx4all erop,om 08:30 tweak erop,perfect tegenwoordig.Telefoon 1 week ander nr gehad,toen mail van tweak gehad dat eigen nr moest werken bij tweak,werkte niet,gebeld met tweak,die paste even wat op afstand aan in het zyxelmodem en sindsdien werkt het goed,maw overstappen ging gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben heel benieuwd, vele horror verhalen gelezen over overstappen van glas naar glas... En met mijn geluk... ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
Frenck schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:14:
[...]

Na de upgrade? Of is hij het kwijt na een herstart? Handmatige herstart? enz...
Info graag :+
Na de upgrade. Had ik vannacht na de upgrade niet meer gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:38:
tweak al falliet ?
Hier ook Leeuwarden al vanaf 14:15u geen internet, tv en telefoon meer. Tweak, waar zijn jullie mee bezig?

Meer mensen last van downtime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Al gebeld met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
Storing KPN. Omstreeks 18:00u opgelost.

Update:
Inmiddels is de verbinding weer terug. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door basd123 op 11-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basd123 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:21:
Storing KPN. Omstreeks 18:00u opgelost.

Update:
Inmiddels is de verbinding weer terug. _/-\o_
hier nog steeds niks g-v-d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bel die halve zolen niet meer
laat ze lekker in de stront zakken met die bende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

ik bel die halve zolen niet meer
laat ze lekker in de stront zakken met die bende
Moet je vooral klagen dat ze geen antwoord geven op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Dacht ik even mooi naar vorige firmware van de Sparql-box te gaan ter voorkoming van het herstarten bij BBC, zijn ze niet meer beschikbaar. Dan maar weer misbruik maken van het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
hovemt schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:21:
Dacht ik even mooi naar vorige firmware van de Sparql-box te gaan ter voorkoming van het herstarten bij BBC, zijn ze niet meer beschikbaar. Dan maar weer misbruik maken van het analoge signaal.
Moet je nog wel een analoog signaal hebben :)
Heb ik niet meer... Maar bij mij gaat er ook nooit iets mis als ik BBC kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
De Xyxel VMG8324-B10A herstart nogal eens spontaan en vanmorgen deed TV het niet meer en pas na een herstart van de router weer wel. Ik heb dus maar eens geprobeerd zoveel mogelijk functies uit te zetten, kan allicht helpen met het gebruik van resources, en als er in de code ergens iets fout gaat zou ik zomaar de mazzel kunnen hebben dat het fout gaat in de functies die ik uit zet.

- WLAN uitgeschakeld op (heb twee andere Access points staan daarvoor)
- Alle logging uitgezet (ik heb er nog nooit iets in zien staan waar ik echt iets aan had en het vreet ook resources)
- Één van de twee VOIP poorten uitgezet (mijn twee telefoons sluit ik wel met een spitter op één poort aan)
- DHCP server: Wilde ik helemaal uit zetten, maar er zijn nog een paar telefoons en tablets waarvan het niet handig is om ze op een fixed IP adres te zetten (ik gebruik die dingen ook buitenshuis). Verder de Sparql boxen en PC's op fixed gezet. DHCP scope tot 20 adressen gelimiteerd en een leasetijd van één dag.

Als je DHCP helemaal uit zet doet ook NAT het niet meer... (lekker...) en ik heb ook geen ander device dat ik de hele dag DHCP server wil laten zijn... dan maar zo dus.

Wat in elk geval opvalt is dat:

- Ik sindsdien geen problemen meer heb gehad (maar dat kan nog komen :) )
- De CPU belasting van de router van gemiddeld wat is gedaald.

Met name het beaconen van het WLAN gedeelte is best CPU intensief dus daar zal de winst wellicht vandaan komen.

Eens kijken of dit stand houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door Green.car6808 op 12-10-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof het zin heeft te bellen. Ze hebben nog nooit van je klacht gehoord of het antwoord is we zijn niet verantwoordelijk voor uw thuis netwerk. Inhoudelijke antwoorden geven ze nooit want alles is "bedrijfsgeheim" wat bij mij inmiddels overkomt als we weten het ook niet maar dan kan je als klant tenminste niet meer doorvragen.
Firesphere schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:00:
[...]

Moet je vooral klagen dat ze geen antwoord geven op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
Ok, het vierde probleem van de week heeft zich bij mij gemanifesteerd.

Ik heb de formule 1 rtl plus opgenomen, dit lijkt een opname van 1h55 minuten te zijn, als ik echter wil afspelen is het beeld zwart. BBC ook opgenomen, daar speelt wel wat maar, daar zit het reset probleem in en dus werkt dat ook niet.

Weet iemand toevallig hoe je het opgenome alsnog kunt kijken.

Ik wordt gek van die vreselijke sparql troep, sorry maar iets beters kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Net geprobeerd, als ik rtl plus opneem is de opname zwart, rtl 4 is wel goed.

Kan iemand in Almere even proberen of rtl plus opnemen lukt?

Ik vind het opname pakket trouwens überhaupt incompleet, het is schandalig dat ze dit feature in rekening brengen. Kijken tijdens opnemen niet mogelijk, x minuten extra programmeren niet mogelijk.

Komt amateuristisch over. Wat dat betreft past het wel weer bij de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door rodebaron op 12-10-2014 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:13:
Alsof het zin heeft te bellen. Ze hebben nog nooit van je klacht gehoord of het antwoord is we zijn niet verantwoordelijk voor uw thuis netwerk. Inhoudelijke antwoorden geven ze nooit want alles is "bedrijfsgeheim" wat bij mij inmiddels overkomt als we weten het ook niet maar dan kan je als klant tenminste niet meer doorvragen.

[...]
Ik heb nog geen enkele keer problemen met de telefonische helpdesk gehad. Ietwat lastig bereikbaar, als in, je staat lang in de wachtrij.
Maar je zegt nu, dat je niet belt, omdat het volgens jou geen zin heeft om te bellen.
En tegelijk klaag je, dat je niet stante pede geholpen wordt.

Vind je't gek?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:31

Freakie1NL

Grote Baas

Wat een ****zooi bij Tweak. Ze begin vorige maand laten weten niet akkoord te gaan met een door hun verstuurde factuur. Daarop bericht dat ze inderdaad een fout hadden gemaakt en dat ze het zouden corrigeren. Zag ik dat ze het wilde afschrijven, dus tegengehouden via ING. Ander halve week zag ik dat ze een nieuwe incasso opdracht hadden ingeboekt, die ook tegengehouden. Weer 1 week later huppa het bedrag van mijn rekening af, weer terug laten halen en nu constateer ik dat ze het weer hebben afgeschreven. Ach met ING heb ik het morgen weer terug.

Waren ze maar zo volhardend in hun service.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee hoor. Je kan een IPv6 tunnel aanvragen bij de helpdesk van Tweak. Na heel veel pogingen en aan het eind een aanpassing bij Tweak werkt het bij mij eindelijk. Dit is dus iets wat volgens mij iedereen met Tweak kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Heeft iemand in Enschede toevallig ook last van zwart beeld op Sparql? De interface enzo werkt wel gewoon maar krijg noch beeld noch geluid bij de zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Centurius schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:42:
Heeft iemand in Enschede toevallig ook last van zwart beeld op Sparql? De interface enzo werkt wel gewoon maar krijg noch beeld noch geluid bij de zenders.
Ik zit ook in Enschede, gewoon strak beeld op alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Centurius schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:42:
Ook als je via de gids het kanaal selecteert?
Dat helpt bij mij.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Laatst online: 28-08 02:41
Wdeb schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:40:
[...]

Ook als je via de gids het kanaal selecteert?
Dat helpt bij mij.

Wdeb
Heb die mogelijkheid niet geprobeerd maar na een paar uur begon het van zichzelf weer te werken. Bedankt voor de tip, die zal ik voor de toekomst onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 15:23
Freakie1NL schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:16:
Wat een ****zooi bij Tweak. Ze begin vorige maand laten weten niet akkoord te gaan met een door hun verstuurde factuur. Daarop bericht dat ze inderdaad een fout hadden gemaakt en dat ze het zouden corrigeren. Zag ik dat ze het wilde afschrijven, dus tegengehouden via ING. Ander halve week zag ik dat ze een nieuwe incasso opdracht hadden ingeboekt, die ook tegengehouden. Weer 1 week later huppa het bedrag van mijn rekening af, weer terug laten halen en nu constateer ik dat ze het weer hebben afgeschreven. Ach met ING heb ik het morgen weer terug.

Waren ze maar zo volhardend in hun service.
Dat heb ik ook.
  • Ik krijg een onterechte factuur (ben geen klant meer)
  • Ik geef aan bij de klantenservice dat deze niet correct is en als die afgeschreven wordt ik hem laat storneren.
  • De klantenservice stuurt hem door naar de juiste afdeling
  • Ik laat de afschrijving storneren (en blokkeer toekomstige incasso's)
  • Een week later krijg ik een herinnering
  • Ik mail weer de klantenservice dat ik een herinnering krijg
  • Ik krijg mail van de klantenservice dat de rekening inderdaad niet klopt en dat ze het gaan oplossen.
  • Op mijn.tweak.nl zie ik een creditnota.
  • Paar dagen later is het bedrag (onterecht) op mijn rekening bijgeschreven (want ik heb nooit betaald).
  • Ik krijg weer een herinnering + €10 en dreiging van incassobureau.
  • Ik mail de klantenservice dat de rekening zoals ze zelf aangeven onterecht was en of ze hun administratie op orde willen brengen. Ook vraag ik waar het onterecht ontvangen geld naar terug gestort moet worden.
  • Ik krijg weer het antwoord dat ze het goed gaan zetten in het systeem. Geen antwoord op de vraag wat er met het geld moet gebeuren.
  • Ik mail terug dat ze waarschijnlijk niet alles gelezen hebben.
  • Ik krijg een mail terug dat het op rekening X gestort mag worden onder mijn klantennummer
  • Ik maak het geld over.
  • to be continued
Ik vrees omdat er op mijn.tweak.nl niks aan de status van de onterechte rekening veranderd is dat ze deze week een incasso bureau gaan inzetten. 8)7

Wat een waardeloze organisatie. Ik ben zo blij dat ik weg ben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Van t weekend dikke problemen met het opnemen. Ik had o.a. de Bathurst 1000 en F1 opgenomen:

Bathurst: zwart beeld;
F1: alleen laatste 20 minuten.

Van t weekend nog een paar programma's opgenomen met allemaal hetzelfde euvel. Dus voor het eerst een klachtenmail eruit gestuurd. Uiteraard hadden ze er nog nooit van gehoord, maar ze gaan het onderzoeken. Ik ben benieuwd, maar m'n geduld wordt toch aardig op de proef gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Wdeb schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Tot mijn spijt herken ik dit ook. Ik heb een 100 Mbit lijn liggen en dat lijkt dan ook de max??? Ik download op volle snelheid van die nieuwsgroepen, maar kan dat eigenlijk niet tijdens het tv (terug)kijken. Dit vind ik raar. In het begin was het erger dan nu. Toen is hier in dit topic vaak QoS genoemd, maar weet daar het mijne niet van.... misschien iemand anders?

En hebben mensen die de Zyxel niet gebruiken deze problemen ook?

Wdeb
Ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. Heb 100 Mbit. Volle snelheid downloaden van nieuwsgroepen stoort HBO on demand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook zeggen: QoS. Maar ik ben bang dat Tweak dat toch echt voor je moet gaan regelen. Het gaat namelijk niet om het prioriseren van de pakketjes vanuit jouw netwerk het internet op (dat kun je zelf), maar andersom. En jij bepaalt niet in welke volgorde de pakketjes binnenkomen, alleen in welke volgorde ze eruit gaan.

De infrastructuur moet eigenlijk denken: "Heeey, een HBO On Demand pakketje. Die is belangrijker dan normaal interneverkeer en komt in de rij voor de VIP's (Very Important Packet) terecht."

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:34:
Ik zou ook zeggen: QoS. Maar ik ben bang dat Tweak dat toch echt voor je moet gaan regelen. Het gaat namelijk niet om het prioriseren van de pakketjes vanuit jouw netwerk het internet op (dat kun je zelf), maar andersom. En jij bepaalt niet in welke volgorde de pakketjes binnenkomen, alleen in welke volgorde ze eruit gaan.

De infrastructuur moet eigenlijk denken: "Heeey, een HBO On Demand pakketje. Die is belangrijker dan normaal interneverkeer en komt in de rij voor de VIP's (Very Important Packet) terecht."
Ja, leukig....maar ik vind niet dat TV ten koste mag gaan van het download 100Mbit. Aangezien ik Internet EN Televisie EN telefonie afneem, niet OF.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Wdeb schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:16:
[...]

Ja, leukig....maar ik vind niet dat TV ten koste mag gaan van het download 100Mbit. Aangezien ik Internet EN Televisie EN telefonie afneem, niet OF.

Wdeb
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:34:

Dit probleem was mij ook al opgevallen (ook al gemeld bij Tweak)
Ik voorspel dat het wel "even" gaat duren voordat Tweak dit "probleempje" oplost.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Wdeb
Ben het gedeeltelijk met je eens, alle glasproviders en niet alleen Tweak, hebben de maken met de NT in huis. als deze met 100Mbit/s ontsloten is op de glasvezel switch, wordt het lastig om over de 100Mbit/s snelheid heen te gaan.

Waarschijnlijk staat dit ook ergens in kleine letters verwoord, met maximale snelheid etc... en komen ze daar af.

Maar, de essentie van het verhaal nu, is dat de HBO streams gaan haperen wanneer er volledig gedownload wordt. Dit impliceert dat TV pakketjes geen voorrang krijgen op gewoon internetverkeer, maar bij mij reist de vraag dan, waarom niet op de gewone TV?

Gebruiken de HBO streams soms een ander protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@ThaNetRunner, dat is niet wat hij bedoelt. Hij bedoelt dat je 100Mbit afneemt (of van mij part 50Mbit) EN Tv. Maar in de praktijk gaat de bandbreedte van de Tv streams af van je internet bandbreedte, want het gaat natuurlijk allemaal over dezelfde lijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
proditaki schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:38:
[...]

Dit probleem was mij ook al opgevallen (ook al gemeld bij Tweak)
Ik voorspel dat het wel "even" gaat duren voordat Tweak dit "probleempje" oplost.
Ik verwacht 2 weken >:)
Vorkie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Ben het gedeeltelijk met je eens, alle glasproviders en niet alleen Tweak, hebben de maken met de NT in huis. als deze met 100Mbit/s ontsloten is op de glasvezel switch, wordt het lastig om over de 100Mbit/s snelheid heen te gaan.

Waarschijnlijk staat dit ook ergens in kleine letters verwoord, met maximale snelheid etc... en komen ze daar af.

Maar, de essentie van het verhaal nu, is dat de HBO streams gaan haperen wanneer er volledig gedownload wordt. Dit impliceert dat TV pakketjes geen voorrang krijgen op gewoon internetverkeer, maar bij mij reist de vraag dan, waarom niet op de gewone TV?

Gebruiken de HBO streams soms een ander protocol?
Ik vraag me af of dit ook het geval is bij mensen die een 50/50 abo hebben, wordt dan ook de TV van die 50 afgehaald of gaat die dan netjes daarboven zitten en heb je geen haperingen?
Je kan ook natuurlijk zelf de downloadsnelheid even knijpen op 75 of zo. Vraag is dan of de haperingen wel verdwijnen.

Even iets heel anders: Ik begin steeds meer twijfel te krijgen of glasvezel het met de huidige uitrol wel gaat redden tegen de kabelboeren. Enkele uitzonderingen daargelaten zit je met glasvezel met een maximale 100/100 lijn en de UPC's en Ziggo's bieden 200/20. Je zou toch verwachten dat er meer volgers van Tweak zouden zijn voor het aanbieden van hogere glasvezelsnelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Dat heb ik ook.
  • hele berg acties
Ik vrees omdat er op mijn.tweak.nl niks aan de status van de onterechte rekening veranderd is dat ze deze week een incasso bureau gaan inzetten. 8)7

Wat een waardeloze organisatie. Ik ben zo blij dat ik weg ben.
Dat je nog zoveel moeite doet.
Ik heb ook opgezegd en als zij er zo'n bende van maken krijgen ze nog precies 1 emailtje om het op te lossen, meer tijd spendeer ik er echt niet aan, doen zij nml ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
SqueakyClean schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:45:
Van t weekend dikke problemen met het opnemen. Ik had o.a. de Bathurst 1000 en F1 opgenomen:

Van t weekend nog een paar programma's opgenomen met allemaal hetzelfde euvel. Dus voor het eerst een klachtenmail eruit gestuurd. Uiteraard hadden ze er nog nooit van gehoord, maar ze gaan het onderzoeken. Ik ben benieuwd, maar m'n geduld wordt toch aardig op de proef gesteld!
En daarom heb ik het opnemen pakket niet genomen. D'r zijn zat alternatieve locaties om dat wat je opgenomen zou willen hebben alsnog te krijgen.

En Bathurst is de moeite van het alternatieven echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Waar is Sparql Online te vinden of is dat er nog niet :?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En ook met de nieuwe beta 6 firmware vliegt mijn verbinding er zo'n 2 á 3 keer per week uit.

Straks ga ik maar weer de helpdesk bellen. Sta nu te koken en had drie wachtenden voor mij. Áltijd maar wachtenden. Dat zegt ook al genoeg.

Als ze het straks niet op kunnen lossen zeg ik per direct op wegens wanprestatie en storneer ik alle komende rekeningen. Ik ben hier gewoon klaar mee.

Edit: Net na een reboot van het modem twee minuten van internet kunnen genieten. Toen vloog de boel er weer uit... Zucht.

[ Voor 13% gewijzigd door Nyarlathotep op 13-10-2014 18:30 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
SqueakyClean schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:45:

Ha, ik ben dus niet de enige. Mij is precies hetzelfde overkomen, zie paar posts eerder. Ik kreeg ook te horen dat ze er nog nooit van gehoord hadden.

Peter, Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Laatst online: 23:10
vincitori schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:58:
Ik vraag me af of dit ook het geval is bij mensen die een 50/50 abo hebben, wordt dan ook de TV van die 50 afgehaald of gaat die dan netjes daarboven zitten en heb je geen haperingen?
Je kan ook natuurlijk zelf de downloadsnelheid even knijpen op 75 of zo. Vraag is dan of de haperingen wel verdwijnen.
Afgelopen vrijdag dit zitten uitproberen. Heb een 50Mbit abo, maar of ik de downloads nou beperkte tot 4MB/sec of 1MB/sec, het terugkijken van een opname ging met horten en stoten. Het geluid liep nog wel redelijk goed door, maar het beeld stopte elke paar seconden. ;(
Gelukkig nog maar 2 dagen doorbijten totdat Ziggo opgeleverd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
JohanF schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:56:
[...]

Afgelopen vrijdag dit zitten uitproberen. Heb een 50Mbit abo, maar of ik de downloads nou beperkte tot 4MB/sec of 1MB/sec, het terugkijken van een opname ging met horten en stoten. Het geluid liep nog wel redelijk goed door, maar het beeld stopte elke paar seconden. ;(
Gelukkig nog maar 2 dagen doorbijten totdat Ziggo opgeleverd is...
Ik knijp de AltBinz dan tot 7500 KB/s. Dan heb ik er geen last van.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Hele opname functie is een aanfluiting. Het is a niet betrouwbaar en b het is wel een heel minimale feature set. Je kunt niet kijken tijdens hte opnemen, je kunt niet een x aantal minuten extra voor of na programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Nyarlathotep schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:30:
En ook met de nieuwe beta 6 firmware vliegt mijn verbinding er zo'n 2 á 3 keer per week uit.

Straks ga ik maar weer de helpdesk bellen. Sta nu te koken en had drie wachtenden voor mij. Áltijd maar wachtenden. Dat zegt ook al genoeg.

Als ze het straks niet op kunnen lossen zeg ik per direct op wegens wanprestatie en storneer ik alle komende rekeningen. Ik ben hier gewoon klaar mee.

Edit: Net na een reboot van het modem twee minuten van internet kunnen genieten. Toen vloog de boel er weer uit... Zucht.
Probeer deze eens...

Frenck in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

ik ben echt van alle problemen af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
Vanmiddag wederom TV issues, HBO on demand en diverse zenders op zwart o.a. SyFy

Nee, het gaat stukken beter.... wanneer leren die gasten nu eens fatsoenlijk communiceren, al sinds lange tijd geen updates meer op de site, terwijl er plenty issues zijn. Geen fatsoenlijke analyses van je problemen alleen maar afleidingsmanouvres.

Ik wil dat het werkt, ik geloof er steevast in dat ik uiteindelijk het beste af ben met tweak, maar na 5 maanden proefkonijn te zijn geweest begin ik toch wel het vertrouwen behoorlijk te verliezen. Ze mogen ons onderhand wel een jaar sparql premium kado doen, en dan heb ik nog het gevoeld dat ik bestolen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Ik ga de tv opzeggen en ziggo nemen kost net zo veel. 10 euro minder en kosten van opnemen en decoder is net zo duur. En kan gewoon weer opnemen via dvd recorder.

De Tweak opname is indeed echt de basis een vast programma dagelijks of zo is niet mogelijk en komt ook niet aldus de SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
rob2011 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:24:
De Tweak opname is indeed echt de basis een vast programma dagelijks of zo is niet mogelijk en komt ook niet aldus de SD.
Ik ben abonnee sinds 2006 en ze hebben al zo vaak gezegd dat iets er nooit zou komen. Denk daarbij aan het feit dat ze jarenlang KPN glasvezel reseller zijn geweest. Dat zou ook nooit veranderen. Moet je eens kijken waar ze nu staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ja, is eerder zoiets als: Dit heeft zeker geen prioriteit... Behalve als wij natuurlijk en masse gaan aangeven dat het voor ons toch echt een minimaal vereiste is binnen een opnemen pakket.

Een opnemenpakket is volgens mij:
  1. Verder opnemen van huidig programma + 10 min ivm uitloop.
  2. Per half uur met 1 knop in te stellen tijdopname
  3. Selecteren van programma's in de gids en die opnemen + 10 min vooraf en achteraf
  4. opnemen en halverwege de opname gaan kijken
  5. Tijdopname, zo van hele ochtend cartoon network....AAAHHHHHAAAHHHH :'(
En zo niet, verwijs ik graag naar de eerder gedane toezegging van Tweak:
Uit de mail van 17-6:
Uiteraard zullen alle gefactureerde kosten voor niet werkende functionaliteit netjes gecrediteerd worden. Dit gebeurt automatisch, u hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
Dus, ik ben benieuwd.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
El_Bandito schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:29:
Waar is Sparql Online te vinden of is dat er nog niet :?
Nope, waarschijnlijk over 2 weken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReUseIT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 20:16

huhmmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

ReUseIT schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:25:
[...]

Ja... om te lachen huilen! ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
!null schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:56:
@ThaNetRunner, dat is niet wat hij bedoelt. Hij bedoelt dat je 100Mbit afneemt (of van mij part 50Mbit) EN Tv. Maar in de praktijk gaat de bandbreedte van de Tv streams af van je internet bandbreedte, want het gaat natuurlijk allemaal over dezelfde lijn.
Even maar 1 gequote, maar als je een abbo hebt van 50Mbit/s en lager merk je er idd niets van en gaat het niet van je internet snelheid af (dit was bij tweak blauw zo het geval, is ander VLAN namelijk)

:)

Als je een 100Mbit/s abonnement hebt en een Gbit/s POP, dan heb je er ook geen last van :)

Het is echt de fysieke link die dan het "probleem" heeft.

Alsnog dus beter als de xDSL, want daar gaat hoe dan ook de snelheid van je TV van de internetsnelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonic1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12-2023
basd123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:21:
[...]

Nope, waarschijnlijk over 2 weken. 8)7
Heb weer eens gemaild met SD.... zie het resultaat hieronder:

Ls,

Op de tweak webstie en de sparql website staat dat de second screen app in september zou komen.

Als er al eens iemand een vraag stelt wordt er steeds gezegd: binnen 2 weken….

Inmiddels is het 13 oktober….

Wanneer kunnen we de app daadwerkelijk verwachten?

Graag niet….14 dagen…. Want daar koopt niemand iets voor

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer ------------------,

Bedankt voor uw bericht. We zijn nu bezig met de afrondingsfase van de app, wij verwachten dan ook dat de app snel online komt. U zult binnenkort bericht krijgen hierover.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft kunt u altijd nog contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Bernice
Servicedesk

Geachte Bernice,

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit antwoord is ongeveer hetzelfde als 14 dagen.

Al in augustus kondigde Tweak aan dat de app afgerond en klaar was, alleen nog een aanpassing aan het netwerk.....
Kortom, ik wordt hier niet wijzer van.

Met vriendelijke groet,

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor uw reactie.

Het klopt inderdaad dat eerder gemeld is dat hij in zijn laatste afrond fase zit.
Om het meer te verduidelijken de app ligt momenteel ter goedkeuring in de Appstore van Appel. Zodra hij daar goedgekeurd is kunnen wij onze klanten inlichten.

Onze excuses dat het langer duurt dan wij allen liever gezien hebben.

Met vriendelijke groet,

Denzell

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
LS,

En wat is de status van Google? Die vind ik belangrijker.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer ----------------,

De app zal op alle apparaten gelijktijdig uitgebracht worden. Bij android systemen werkte de acceptatie van een app anders. Waardoor het op dit moment even wachten is op de Appstore.

Met vriendelijke groet,

Denzell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat is dus ongeveer 1 week, misschien iets meer. Apple Approval duurt meestal ongeveer een week, soms twee. (goh, 14 dagen).
Maar als't al bij de store ligt, is het afwachten.
Ik hoop dat dit geen kletsverhaaltje is om ons aan het lijntje te houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wdeb
Helemaal met je eens hoor. Ik ben niet voor niets een EX-glasvezel klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Ik dacht dat het allemaal goed ging met firmware AAKL5_20140911, maar nu heb ik ook weer dat de NAT rules niet meer werken. Toch maar even op zoek naar een fatsoenlijke router. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple Check, Android Check,

Maar wat betreft de rest? linux Windows enz?

http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html

Quote van tweak:

Second Screen

Sparql bevrijdt TV kijken van de huiskamer. Met de Sparql App en Sparql Online kijkt u gewoon TV waar u wil. Op de bank, in de tuin, op de studeerkamer of in de badkamer: met Sparql kijkt u eindeloos TV op elk apparaat.

[quote]Tonic1 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:16:
[...]

Heb weer eens gemaild met SD.... zie het resultaat hieronder:

Ls,

Op de tweak webstie en de sparql website staat dat de second screen app in september zou komen.

Als er al eens iemand een vraag stelt wordt er steeds gezegd: binnen 2 weken….

Inmiddels is het 13 oktober….

Wanneer kunnen we de app daadwerkelijk verwachten?

Graag niet….14 dagen…. Want daar koopt niemand iets voor

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer ------------------,

Bedankt voor uw bericht. We zijn nu bezig met de afrondingsfase van de app, wij verwachten dan ook dat de app snel online komt. U zult binnenkort bericht krijgen hierover.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft kunt u altijd n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Firesphere schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:23:
Dat is dus ongeveer 1 week, misschien iets meer. Apple Approval duurt meestal ongeveer een week, soms twee. (goh, 14 dagen).
Maar als't al bij de store ligt, is het afwachten.
Ik hoop dat dit geen kletsverhaaltje is om ons aan het lijntje te houden :/
Op moment van schrijven ongeveer 11 dagen:
http://appreviewtimes.com/

Dus ja "Over 2 weken"

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:32:
[...]

Ik heb nog geen enkele keer problemen met de telefonische helpdesk gehad. Ietwat lastig bereikbaar, als in, je staat lang in de wachtrij.
Maar je zegt nu, dat je niet belt, omdat het volgens jou geen zin heeft om te bellen.
En tegelijk klaag je, dat je niet stante pede geholpen wordt.

Vind je't gek?!
Oke dan kom je door de wachtrij heen, krijg je te horen: heeft u al alles gereboot, factory reset o ja dan weten we het ook niet. Of nee dat probleem ben ik nog nooit tegen gekomen, of het mooiste je stuurt bewijs van een fout krijg je een antwoord waaruit blijkt dat ze het bewijs niet bekeken hebben. Daar voer je een discussie over waarbij hun eerste antwoord met verve verdedigd wordt je adviseerd ze goed te kijken naar het bewijs en navraag te doen, tot het moment dat ze eens naar het bewijs gaan kijken en dan krijg je te horen oja foutje het antwoord dat we zo met verve verdedigd hebben is echt fout.

Nee zo'n helpdesk heb je wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 22:39

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:04:
[...]
of het mooiste je stuurt bewijs van een fout krijg je een antwoord waaruit blijkt dat ze het bewijs niet bekeken hebben
Ze lijken sowieso mails nauwelijks te lezen. Ze kijken naar de eerste zin en sturen een ingeblikt antwoord.

Ondertussen zijn er nog steeds een aantal zenders die niet werken, o.a. BBC4 en Tweak beweert dat er niks aan de hand is. *zucht*

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd5lwd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Sparql Basic-klanten krijgen t/m 30 september gratis het Sparql Premium-pakket
Sparql Premium-klanten krijgen t/m 30 september hun pakket voor 0 euro per maand
Sparql Light-klanten krijgen t/m 30 september gratis het Sparql Basic-pakket

Ja dit hebben ze wel goed voor elkaar zenders aan en uit zetten tjonge tjonge wel triest hoor !!!!
Bedankje voor in Tweak gestelde vertrouwen MIJN REET.

Wanneer worden we eens geholpen.
Ja twee weken.

Dit wou ik even kwijt
Pagina: 1 ... 97 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.