De vraag is ook wat er met download bedoeld wordt: downloaden via FTP/HTTP/Usenet of dat er bit torrents gebruikt wordt. In allebei de gevallen zou het natuurlijk goed moeten gaan maar als het fout gaat dan kunnen de oorzaken wel eens heel anders zijn.eymey schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:12:
[...]
Als je het mij vraagt is het ook hier dus weer een typisch voorbeeld van algehele "crappyness" van dat Zyxel spul.
Als VoD content kijken nieteens gaat (even los van de vraag of dat ook via het aparte TV VLAN gaat of OTT) terwijl je downloads hebt lopen, dan is er serieus iets mis met de CPU capaciteit van die Zyxel of diens QoS voorzieningen.
nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje
Als dit 'gerucht' echt waar is en als ACM een verdere vergroting van het belang van KPN in Reggefiber goed gaat keuren, dan is het snel over met de pret voor Tweak en Vodafone om onafhankelijk van de (on)mogelijkheden van KPN WBA diensten uit te gaan rollen, zoals goede streams en gigabit internet......
Er zullen dan namelijk geen nieuwe glasvezelprojecten meer komen met point to point infra en bijbehorende ODF mogelijkheden
Als dit 'gerucht' echt waar is en als ACM een verdere vergroting van het belang van KPN in Reggefiber goed gaat keuren, dan is het snel over met de pret voor Tweak en Vodafone om onafhankelijk van de (on)mogelijkheden van KPN WBA diensten uit te gaan rollen, zoals goede streams en gigabit internet......
Er zullen dan namelijk geen nieuwe glasvezelprojecten meer komen met point to point infra en bijbehorende ODF mogelijkheden
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als qos ergens fout zit lijkt het me eerder in de core apparatuur van tweak te zitten dan in de zyxel.
Wordt je inderdaad niet vrolijk van dat soort nieuws.eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:24:
nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje
Nope.
Straks kan je als consument dus alleen maar kiezen uit:
* De lokale kabel monopolist die straks met DOCSIS 3.1 en terugdringen van analoog meer 'gedeelde' bandbreedte naar de huizen kan brengen dan de 'gedeelde' bandbreedte van een GPON fiber.
* KPN wholesale xDSL
* KPN wholesale glas
Met ook weer alle nadelen van die twee laatste (zoals voor IPTV streams verplicht vastzitten aan de kwaliteit die KPN vanuit z'n encoderstraat doorgeeft).
Innovatie en nieuwe diensten zijn niet mogelijk, want de coax zit nog steeds potdicht en iedere nieuwe partij zit vast aan de beperkingen van KPN WBA.
Straks kan je als consument dus alleen maar kiezen uit:
* De lokale kabel monopolist die straks met DOCSIS 3.1 en terugdringen van analoog meer 'gedeelde' bandbreedte naar de huizen kan brengen dan de 'gedeelde' bandbreedte van een GPON fiber.
* KPN wholesale xDSL
* KPN wholesale glas
Met ook weer alle nadelen van die twee laatste (zoals voor IPTV streams verplicht vastzitten aan de kwaliteit die KPN vanuit z'n encoderstraat doorgeeft).
Innovatie en nieuwe diensten zijn niet mogelijk, want de coax zit nog steeds potdicht en iedere nieuwe partij zit vast aan de beperkingen van KPN WBA.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Merken jullie ook dat als je bij HBO:OD even pauzeert, dat bij hervatten de video schokkerig blijft lopen ? Daarnaast kan ik een video ook niet hervatten wanneer ik deze de volgende dag wil afkijken. Ik krijg wel de optie om op een bepaald tijdstip te hervatten, maar de video start _altijd_ opnieuw bij het begin.
dit hervatten heb ik laatst ook gemerkt. Pauzeren ging wel goed.
]Ik heb gisteren wat kunnen opnemen max lengte is 6 uur. maar afspelen is geen optie zware scherm en stotteren van geluid.
bij gewoon op pause zetten loopt alles vast en moet ik de box resetten. Dit is overigens ook zo als je de pincode voor zenders gebruikt pin er af geen issue maar er op dan moet de box resetten.
overigens mijn belasting van de zyxel
Wat mij ook opvalt is dat de logging niet aan of uit kan. De log geeft bij mij niks weer. ;-(
bij gewoon op pause zetten loopt alles vast en moet ik de box resetten. Dit is overigens ook zo als je de pincode voor zenders gebruikt pin er af geen issue maar er op dan moet de box resetten.
overigens mijn belasting van de zyxel
Wat mij ook opvalt is dat de logging niet aan of uit kan. De log geeft bij mij niks weer. ;-(

Verwijderd
Hebben jullie ooit inzage gehad in de overeenkomst die tweak namens jullie heeft afgesloten met sparql?
Volgens de algemene voorwaarden van Sparql:
1.7
Dealer. Een door Sparql gerechtigde instantie of bedrijf die namens Sparql een Overeenkomst sluit met een Eindgebruiker. Deze Overeenkomst wordt gesloten door de Eindgebruiker met Sparql en de Dealer is hierin slechts uitvoerend.
Na vraag bij Tweak levert op dat dit niet iets is dat op papier staat maar lijkt mij dat omdat het een overeenkomst is tussen Sparql en Eindgebruiker, de eindgebruiker recht heeft op een kopie.
Volgens de algemene voorwaarden van Sparql:
1.7
Dealer. Een door Sparql gerechtigde instantie of bedrijf die namens Sparql een Overeenkomst sluit met een Eindgebruiker. Deze Overeenkomst wordt gesloten door de Eindgebruiker met Sparql en de Dealer is hierin slechts uitvoerend.
Na vraag bij Tweak levert op dat dit niet iets is dat op papier staat maar lijkt mij dat omdat het een overeenkomst is tussen Sparql en Eindgebruiker, de eindgebruiker recht heeft op een kopie.
Eindelijk, op 13 augustus wordt mijn verbinding overgezet. Alleen jammer dat het zo lang moest duren, want mijn verbinding zou eerst op 24 juni overgezet worden.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Mijn verbinding wordt 12 augustus overgezet. Over de Second screen is nog steeds geen duidelijkheid.
Van Tweak:
De applicatie is momenteel nog niet beschikbaar. Wij zijn druk bezig met het lanceren hiervan, maar hebben vooralsnog geen exacte datum.
Van Tweak:
De applicatie is momenteel nog niet beschikbaar. Wij zijn druk bezig met het lanceren hiervan, maar hebben vooralsnog geen exacte datum.
[ Voor 43% gewijzigd door basd123 op 06-08-2014 18:05 . Reden: Aanvulling ]
In ieder geval niet de standaard twee weken wachten.basd123 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:03:
Mijn verbinding wordt 12 augustus overgezet. Over de Second screen is nog steeds geen duidelijkheid.
Van Tweak:
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hmm, ontzettend vervelend probleem hier... De TV bevriest om de vijf minuten!! Op elke zender. Echter, de tv-box reageert gewoon, als je naar een andere zapt en weer terug doet de zender het gewoon weer. Voor VIJF minuten om vervolgens weer te bevriezen..... Dit is opgetreden sinds gisteravond.
Is dit een bekend probleem?
(Enschede)
(Enschede)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Verwijderd
We kunnen u melden dat uw lijn op maandag 11 augustus zal worden omgezet. Op deze datum zal u de nieuwe apparatuur moeten aansluiten zodat u onafgebroken van uw diensten gebruik kunt maken
eindelijk...mijn eerste datum was 23 juni(nijkerk) nu maar hopen dat er niks tussenkomt
eindelijk...mijn eerste datum was 23 juni(nijkerk) nu maar hopen dat er niks tussenkomt
* robertobadjo kreeg bericht op donderdag 14 augustus. ze nemen hun tijd wel hoor
Ik ben een bestaande klant, bijna 2 jaar klant geweest! Echt enorm teleurgesteld omdat ze van mij het voordeel van de twijfel kregen.Hans_18T schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:41:
[...]
Ben je een bestaande klant die werd "overgezet" of ben je een nieuwe klant die ergens anders vandaan komt. 6.5 weken zou wel erg lang zijn voor een bestaande klant.
Reboot je Zyxel eens. Misschien een NAT/ IGMP probleem daarin ipv je sparql box. Had zelf geen last namelijk vanavond in Enschede.P. Mekes schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:19:
Hmm, ontzettend vervelend probleem hier... De TV bevriest om de vijf minuten!! Op elke zender. Echter, de tv-box reageert gewoon, als je naar een andere zapt en weer terug doet de zender het gewoon weer. Voor VIJF minuten om vervolgens weer te bevriezen..... Dit is opgetreden sinds gisteravond.
(Enschede)
Ik heb vorig jaar vanwege een mislukte verhuizing 8 weken zonder gezeten, nadat het de eerste 3 dagen gewoon gewerkt heeft. Die tijd was balen en veel frustratie en telefoontjes zonder dat ze grip op de zaak leken te hebben en de schuld bij KPN leggen.dubbi3 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:56:
[...]
Ik ben een bestaande klant, bijna 2 jaar klant geweest! Echt enorm teleurgesteld omdat ze van mij het voordeel van de twijfel kregen.
Maar... er is best te praten met tweak over een vergoeding. Normaliter betaal je sowieso niet voor niet geleverde diensten, tweak zal dit dan ook terug factureren. En verder kun je je onvrede natuurlijk laten blijken en vragen om een gepaste compensatie. Je zou misschien de huidige actie wat langer kunnen krijgen vanwege de extra overlast die je ondervonden hebt. Ikzelf heb dat toendertijd ook gehad, 2 maanden een uitgebreid zender pakket. En heb daarbij eigenlijk niet lopen pushen, dus misschien is er meer uit te halen.
Ik heb hetzelfde bericht ontvangen en zal op 13 augustus worden overgezet.Larrs schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:54:
Eindelijk, op 13 augustus wordt mijn verbinding overgezet. Alleen jammer dat het zo lang moest duren, want mijn verbinding zou eerst op 24 juni overgezet worden.
(Hilversum)
En voor mij wordt het dus 11 augustus! Aanvankelijke datum was 23 juni..bvsteyn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:11:
Komende week (11,12 of 13 augustus) wordt ik ergens omgezet naar tweak (Nijkerk). Ben benieuwd wanneer ik van Tweak hierover een bevestiging krijg en welke datum het wordt. Hopelijk vindt dat niet plaats op de thuiswerkdag van mijzelf of die van mijn vrouw...
Enige echte gemis wat ik nu heb in vergelijking met Tweak blauw is de pauze knop! Dat prefereer ik zelfs boven opnemen ;-)
Verder lijkt het alsof een aantal van de streams scherper zijn geworden? Iemand anders opgevallen?
Verder lijkt het alsof een aantal van de streams scherper zijn geworden? Iemand anders opgevallen?
Gemis? Er is toch een pauze knop? Laatste keer dat ik checkte werkte deze niet echt lekker maar dat zal binnen 2 weken wel zijn opgelost.
Maar het is een fijne functie beter dan opnemen en je hebt er volgens mij het opnemen pakket niet voor nodig.
Update op Aankondigingen site Tweak:
Zenders Sparql in Almere en Enschede tijdelijk niet beschikbaar wegens onderhoud
In de nacht van 7 op 8 augustus 2014 zullen de volgende zenders tussen 2:00u en 6:00u tijdelijk niet beschikbaar zijn voor Sparql-klanten in Almere en Enschede.
hele lijst vooral buitenlandse/extra zenders
Ik sta stom verbaasd te kijken naar mijn internet snelheid, ik ben van (tweak 30/30) naar Sparql(100/100) gegaan... Hier al over gebeld om te vragen of er iets niet goed is ingesteld, alles zag er prima uit zeiden ze.

Niet dat ik het erg vindt, maar toch
Hebben er dit meer van die bizarre snelheden(metingen) ?

Is al vaker langsgekomen op het forumdacreator schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:03:
Ik sta stom verbaasd te kijken naar mijn internet snelheid, ik ben van (tweak 30/30) naar Sparql(100/100) gegaan... Hier al over gebeld om te vragen of er iets niet goed is ingesteld, alles zag er prima uit zeiden ze.
[afbeelding]
Een bekende situatie (probleem wil ik het niet noemen), geniet ervan zo lang het duurt.
Zie ook de melding op de Aankondigingen site van Tweak:
Update 30 juli 13:00
5: Speedtest uploadsnelheid 250 Mbit en hoger
We krijgen vragen van klanten bij wie de uploadsnelheid soms lager, maar soms ook hoger uitvalt dan de bedoeling is volgens het gekozen snelheidsprofiel. Hoger is natuurlijk geen probleem voor de klant, maar lager is wel een issue.
Hier geen internet en tv meer. Volgens de helpdesk een storing in de pop. Zou binnen enkele uren moeten zijn opgelost. Betreft in ieder geval de postcode 7531.
Edit: alles werkt weer.
[ Voor 7% gewijzigd door Mister_Gaus op 07-08-2014 19:03 ]
Die doet hier niets (althans, het info venster komt tevoorschijn (bar) ;-) op geen van de ontvangers (4 stuks)JP1980 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:39:
Gemis? Er is toch een pauze knop? Laatste keer dat ik checkte werkte deze niet echt lekker maar dat zal binnen 2 weken wel zijn opgelost.Maar het is een fijne functie beter dan opnemen en je hebt er volgens mij het opnemen pakket niet voor nodig.
We wachten af verder, Is toch vakantie
Hier was ook alles weg vanaf 16.30 tot ongeveer een uur geleden. Ook 7531, en nee het was geen bekend probleem.... Dankzij de helpdesk de modem gereset naar factory settings. En nu is mijn probleem met telefonie weer terug, stelletje.......Mister_Gaus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:55:
Hier geen internet en tv meer. Volgens de helpdesk een storing in de pop. Zou binnen enkele uren moeten zijn opgelost. Betreft in ieder geval de postcode 7531.
Overigens werd mij geadviseerd de firmware van het modem te updaten. Dit probeer ik te doen maar dan krijg een melding de firmware file (welke ik download van de tweaksite) illegaal is..... Meer mensen met dit probleem?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De 'firmware' op de Tweak site is een xml bestand. Als ik op een algemene download site kijk voor een firmware (die je echt niet moet gebruiken!), dan is de inhoud heel anders, absoluut geen xml.P. Mekes schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:28:
[...]
Overigens werd mij geadviseerd de firmware van het modem te updaten. Dit probeer ik te doen maar dan krijg een melding de firmware file (welke ik download van de tweaksite) illegaal is..... Meer mensen met dit probleem?
Ik denk dat het xml bestand het profiel bestand is, die ze per ongeluk als 'firmware' geplaatst hebben.
Ik word dinsdag omgezet.
Hoop dat het allemaal goed gaat
PSN: proditaki specs
Same here...proditaki schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:04:
Ik word dinsdag omgezet.
Haal je dit ook daadwerkelijk met uploaden van bestanden?dacreator schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:03:
[afbeelding]
Het zou me verbazen als die zyxel daardwerkelijk 950mbit continu kan verwerken.
Daar zal hij toch een heel eind in mee moeten kunnen, het apparaat wordt tenslotte ook bij 1Gbit abonnementen mee geleverd. Ik denk ook dat de vraag meer is of je pc een dergelijke snelheid haalt.RonnieB82 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:42:
[...]
Haal je dit ook daadwerkelijk met uploaden van bestanden?
Het zou me verbazen als die zyxel daadwerkelijk 950mbit continu kan verwerken.
Stomme vraag misschien, maar heeft iemand enig idee hoe je voor de nieuwe glasvezelaansluitingen een vast IP adres kan krijgen?
Hoe bedoel je?
Je hebt zo goed als zeker een vast IP, of eigenlijk een semi-static IP volgens mij.
Je hebt zo goed als zeker een vast IP, of eigenlijk een semi-static IP volgens mij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
In belgie moet je meer betalen om een vast ip adres te hebben...
Semi-static is juist het probleem - ik heb intussen meerdere verschillende IPs gezien en ik zou dus heel graag een vast IP krijgen.Firesphere schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:19:
Dat is jammer voor Belgen, maar bij XS4ALL bijvoorbeeld krijg je standaard een vast IP.thibautb schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:22:
In belgie moet je meer betalen om een vast ip adres te hebben...
[ Voor 29% gewijzigd door mfkne op 08-08-2014 16:39 ]
Moet je er om vragen. Ik heb bij Tweak nog maar 1x een IP-wissel meegemaakt, dat was nadat ik was omgezet.mfkne schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:39:
[...]
Semi-static is juist het probleem - ik heb intussen meerdere verschillende IPs gezien en ik zou dus heel graag een vast IP krijgen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik wacht nog steeds op terugbetaling van de borg.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:57:
[...]
Wie zegt dat je je borg niet terug krijgt dan?
Kan het zijn dat Tweak geen geld meer heeft om de borg terug te betalen?
Zijn er ook ex-klanten die de 50 euro borg al wel terug hebben ontvangen?
Ik had mijn oude abbo per begin mei gestopt, toen kreeg ik ergens in juli de borg terug. Dus het duurt ook gewoon even om te verwerken.
Verwijderd
Gewoon originele fw van zyxel erin en het werkt wel. Krijg nu een email als iemand op mijn gastaccount komt. Ook kan tweak er op afstand niet meer in. Wel FF de instellingen noteren omdat back-up van de configuratie niet werkt.Nyarlathotep schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:38:
Zojuist prima geholpen door de helpdesk van Tweak. Mijn Zyxel was er wéér mee opgehouden (dit was ook het tweede modem, andere zou ik langsbrengen in Almere, is voor mij vlakbij).
Nu dus een uitgebreide reset gedaan, en de boel op afstand weer laten configureren. Vermoedelijk speelt het probleem wanneer je een gast wifi account aanmaakt. Mij werd dan ook afgeraden om dit te doen voorlopig...
Verwijderd
Waarom niet ? Draait prima bij mij. Kan tweak eindelijk ook niets meer veranderen. Moest allen wel FF de v-lans en bridge opnieuw instellen. Zelfs gastaccount en voip buiten tweak om werken nu.r-jansen schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:20:
[...]
De 'firmware' op de Tweak site is een xml bestand. Als ik op een algemene download site kijk voor een firmware (die je echt niet moet gebruiken!), dan is de inhoud heel anders, absoluut geen xml.
Ik denk dat het xml bestand het profiel bestand is, die ze per ongeluk als 'firmware' geplaatst hebben.
Ik had om andere redenen met ingang van begin maart opgezegd, zaten wat foutjes in de administratie en heb pas sinds 2 weken de borg terug. Ik stond op het punt om voor de aangetekende brief te gaan en echt boos te worden maar dat is niet nodig geweest. Ervaring tijdens mijn klant zijn bij Tweak is dat het technisch allemaal in orde is maar dat de administratie er wat achteraan hobbelt, het komt uiteindelijk goed maar dat kan wel de nodige maanden duren.henkme schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:47:
[...]
Ik wacht nog steeds op terugbetaling van de borg.
Kan het zijn dat Tweak geen geld meer heeft om de borg terug te betalen?
Zijn er ook ex-klanten die de 50 euro borg al wel terug hebben ontvangen?
Hallo allemaal,
Is er hier iemand op het forum dat de nieuwe vlan instellingen al werkend heeft op Asus RT-N66U router met Tomato firmware. Ik heb al het één en ander geprobeerd maar ik moet steeds een hardreset uitvoeren om alles weer werkend te krijgen (met de ZyXel VMG8324-B10A als tijdelijke router).
Alles heeft gewerkt voordat Tweak de boel onaangekondigd veranderde.
Dus als iemand een howto of settingsfile wil delen zou dat helemaal top zijn.
PS: het gaat mij alleen om het internet, TV en telefoon gebruik ik niet
Is er hier iemand op het forum dat de nieuwe vlan instellingen al werkend heeft op Asus RT-N66U router met Tomato firmware. Ik heb al het één en ander geprobeerd maar ik moet steeds een hardreset uitvoeren om alles weer werkend te krijgen (met de ZyXel VMG8324-B10A als tijdelijke router).
Alles heeft gewerkt voordat Tweak de boel onaangekondigd veranderde.
Dus als iemand een howto of settingsfile wil delen zou dat helemaal top zijn.
PS: het gaat mij alleen om het internet, TV en telefoon gebruik ik niet
[ Voor 7% gewijzigd door Hard-Art op 08-08-2014 23:10 ]
Verwijderd
Heeft iemand ook problemen met Cartoon Network audio?
Als ik de zender opzet is de audio Engels echter in de instellingen staat de audio op Nederlands, switch ik naar Engels en dan weer naar Nederlands dan is de audio daadwerkelijk Nederlands. Als ik later kijk moet ik het trukje opnieuw doen, kortom dit doen de kids iedere dag! Ik zit trouwens in Almere en voor zover ik zie geen bekend probleem volgens https://github.com/Novapa.../wiki/'Bekende'-problemen
Als ik de zender opzet is de audio Engels echter in de instellingen staat de audio op Nederlands, switch ik naar Engels en dan weer naar Nederlands dan is de audio daadwerkelijk Nederlands. Als ik later kijk moet ik het trukje opnieuw doen, kortom dit doen de kids iedere dag! Ik zit trouwens in Almere en voor zover ik zie geen bekend probleem volgens https://github.com/Novapa.../wiki/'Bekende'-problemen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 11:08 ]
Ja zelfde probleem, al heb ik hem nog niet op NL gekregen, zal wel niet op cartoonnetwerk hebben gestaan bij omzetten. Probleem inmiddels bij tweak gemeld: doorgezet naar Sparql. (zelfde stream: enschede)Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:03:
Zijn er meer mensen met een bravia tv met soundbar? Bij mij steeds communicatieprobleem als sparql box aan tv hangt bij aanzetten tv. waardoor geluid naar TV gaat. Eenmaal aan dan sparql box geen probleem voor verbinding. Box resetten helpt ook, schakelt opeens terug naar soundbar.
Verwijderd
Ik krijg hem wel op nederlands door de audio eerst op Engels te zetten en dan terug naar Nederlands. Luister maar naar je audio als je wisselt en terug gaat
gelukt, je moet idd op de zender zelf staan als je schakelt en elke keer weer. Wel veel te ingewikkeld voor mijn kinderen van 6 en 7. Hopelijk snel echt opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:12:
Ik krijg hem wel op nederlands door de audio eerst op Engels te zetten en dan terug naar Nederlands. Luister maar naar je audio als je wisselt en terug gaat
Nee, de audio is in het Engels wat natuurlijk fantastisch is, pluim voor Tweak want veel andere providers geven alleen de Nederlandse audio door en die maakt de zender onkijkbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:03:
Ik stel voor dat je 'm lekker op Engels laat staan. Engelstalige cartoons kijken is een v/d dingen die bij mij erg bijgedragen heeft aan het goed leren van de Engelse taal. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig dat die dingen tegenwoordig nagesynchroniseerd worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 09-08-2014 12:30 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Klinkt goed, als ze verder de stabiliteit komende tijd voor elkaar krijgen dan ben ik volgend jaar 5 maart terug (dan loopt mijn contract af). Ik neem aan dat de meerdere talen alleen in Almere en Enschede beschikbaar zijn (gelukkig woon ik in Almere).Aaargh! schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 12:29:
[...]
Nee, de audio is in het Engels wat natuurlijk fantastisch is, pluim voor Tweak want veel andere providers geven alleen de Nederlandse audio door en die maakt de zender onkijkbaar.
Ik stel voor dat je 'm lekker op Engels laat staan. Engelstalige cartoons kijken is een v/d dingen die bij mij erg bijgedragen heeft aan het goed leren van de Engelse taal. Eerlijk gezegd vind ik het schandalig dat die dingen tegenwoordig nagesynchroniseerd worden.
sparql box met klein rookpluimpje overleden ;-(
Nadat de voeding niks meer deed en voeding vervangen van mijn ander Abox, kwam er een kleine rookpluim uit de usb aansluiting en reageerde hij nergens meer op. gelukkig heb ik 2 ;-)
Dan maar even geen TV in bed.
Nadat de voeding niks meer deed en voeding vervangen van mijn ander Abox, kwam er een kleine rookpluim uit de usb aansluiting en reageerde hij nergens meer op. gelukkig heb ik 2 ;-)
Dan maar even geen TV in bed.
Verwijderd
Beste mensen,
Even een update over Cartoon Netwerk audio, ook dit is een bekende bug. Hierbij de reactie van tweak:
Dank voor uw bericht, dit is inderdaad een bekend probleem bij ons waarvoor onze excuses. Wij hopen dit met de volgende firmware update verholpen te hebben.
Deze kan dus op de lijst met bekende problemen, audio Engels of Nederlands is kiesbaar zo kan iedereen zijn voorkeur instellen, nu alleen nog vast kunnen zetten. De taalkeuze heeft wel zijn voordelen, de purist wil originele audio, de kids willen tot 10 jaar toch meestal Nederlands.
Even een update over Cartoon Netwerk audio, ook dit is een bekende bug. Hierbij de reactie van tweak:
Dank voor uw bericht, dit is inderdaad een bekend probleem bij ons waarvoor onze excuses. Wij hopen dit met de volgende firmware update verholpen te hebben.
Deze kan dus op de lijst met bekende problemen, audio Engels of Nederlands is kiesbaar zo kan iedereen zijn voorkeur instellen, nu alleen nog vast kunnen zetten. De taalkeuze heeft wel zijn voordelen, de purist wil originele audio, de kids willen tot 10 jaar toch meestal Nederlands.
Welke error je ook meld alles is een bekend probleem. 
Mijn box hangt
Maakt bij het opstarten niet direct verbinding gem. 3min wachten
De menu knop doen soms wel en soms niet
Opname werkt soms maar je kunt het niet afspelen
Tv gids doorzichtig
Tv gids icons laat ie niet zien
Zender herinnering instellen werkt niet.. soms wel
Vast IP instellen werkt niet in het blauwe menu
Vast IP instellen in sparql menu leverde een green screen of dead op
En ik vermoed dat het opname stuk een flop wordt veel zenders kan je niet opnemen. Maar goed het is niet klaar dus er kan van alles gebeuren in twee weken.
Ook als je alleen maar kan opnemen vanuit de tv gids wie verzint het?
Maar goed het kan maar zo allemaal werken met de volgende fw.
Mijn box hangt
Maakt bij het opstarten niet direct verbinding gem. 3min wachten
De menu knop doen soms wel en soms niet
Opname werkt soms maar je kunt het niet afspelen
Tv gids doorzichtig
Tv gids icons laat ie niet zien
Zender herinnering instellen werkt niet.. soms wel
Vast IP instellen werkt niet in het blauwe menu
Vast IP instellen in sparql menu leverde een green screen of dead op
En ik vermoed dat het opname stuk een flop wordt veel zenders kan je niet opnemen. Maar goed het is niet klaar dus er kan van alles gebeuren in twee weken.
Ook als je alleen maar kan opnemen vanuit de tv gids wie verzint het?
Maar goed het kan maar zo allemaal werken met de volgende fw.
Ik snap niet waarom ze niet veel kleine updates uit brengen in plaats van alles in 1x te willen doen.
en uhh 2 weken.. ga maar uit van veel langer.
precies 1 maand terug vandaag was het 1-2 weken zou het duren voor second screen er is.
Nu is het totaal niet bekend waneer dit zal komen. Ook een erg simpel iets zoals het laten werken van de radio knop wachten ze gewoon erg lang mee om te fixen.
precies 1 maand terug vandaag was het 1-2 weken zou het duren voor second screen er is.
Nu is het totaal niet bekend waneer dit zal komen. Ook een erg simpel iets zoals het laten werken van de radio knop wachten ze gewoon erg lang mee om te fixen.
geduld is een schone zaak.br men schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:55:
Ik snap niet waarom ze niet veel kleine updates uit brengen in plaats van alles in 1x te willen doen.
Natuurlijk maar zoals dus al wel vaker gezegd door meerderen hier, de communicatie van Tweak kan heel wat beter.
daar ben ik het zeker mee eens. Zou zelf in juni al overgezet worden, maar dat word dus volgende week dinsdag. Ben benieuwd wat ik tegen ga komen.br men schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:40:
[...]
Natuurlijk maar zoals dus al wel vaker gezegd door meerderen hier, de communicatie van Tweak kan heel wat beter.
Vandaag ga ik hier in Nijkerk over op de nieuwe dienstverlening. Ben benieuwd...
bvsteyn schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:24:
Vandaag ga ik hier in Nijkerk over op de nieuwe dienstverlening. Ben benieuwd...
Is jullie internetverbinding lang down geweest? Ik wil woensdag (dag dat wij overgezet worden) thuiswerken, maar zonder internet gaat dat wat lastig natuurlijkVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:22:
hier heb ik alles al werkend (nijkerk)

Verwijderd
Om 7 uur nieuwe aangesloten(zag dat internet eruit was) ,en alles werkte gelijk ,was al bang dat ik poosje zonder zou zitten,JohanF schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:13:
[...]
[...]
Is jullie internetverbinding lang down geweest? Ik wil woensdag (dag dat wij overgezet worden) thuiswerken, maar zonder internet gaat dat wat lastig natuurlijk
viel me reuze mee
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 11:17 ]
Ok, dan...die omzetting is dus sneller gegaan dan dat ik dacht. Ben op mijn werk..dus kan niks controleren op het moment. Vanmiddag eerst maar eens de boel overzetten op de nieuwe apparatuur!Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:15:
[...]
Om 7 uur nieuwe aangesloten(zag dat internet eruit was) ,en alles werkte gelijk ,was al bang dat ik poosje zonder zou zitten,
viel me reuze mee
net maar ticket ingeschoten om een antwoord te krijgen wanneer opnemen en live pauzeren eindelijk gaat komen.
Neem gelijk ook even de 'Second Screen' apps mee in de ticketTrailBlazer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:44:
net maar ticket ingeschoten om een antwoord te krijgen wanneer opnemen en live pauzeren eindelijk gaat komen.
Verwijderd
Hebben meer mensen het probleem dat Fox life niet wordt door gegeven? Kanaal 11 en 30 zijn gelijk maar zouden volgens de programma gids een totaal andere zender moeten zijn.
Vanavond kan ik dus ook mijn verbinding om gaan zetten.
Moet het TV Vlan verplicht geNAT worden?
Ik had in de oude situatie de VLANs voor de experiabox uit elkaar getrokken, en VLAN 4 direct doorgegeven naar de TV ontvangers. (En internet vlan naar mijn eigen router, en telefonie vlan naar de experiabox)
Het liefst wil ik dit nu weer doen, zodat ik eigenlijk alleen het internet VLAN aan hoef te passen.
Kan dit, of ben je verplicht om VLAN4 te natten via een router?
Ik had in de oude situatie de VLANs voor de experiabox uit elkaar getrokken, en VLAN 4 direct doorgegeven naar de TV ontvangers. (En internet vlan naar mijn eigen router, en telefonie vlan naar de experiabox)
Het liefst wil ik dit nu weer doen, zodat ik eigenlijk alleen het internet VLAN aan hoef te passen.
Kan dit, of ben je verplicht om VLAN4 te natten via een router?
[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 11-08-2014 14:16 ]
Helaas wel, het lijkt erop dat VLAN4 alleen gebruikt wordt voor de multicast streams de rest v/d meuk komt over VLAN34, hij heeft dus internet toegang nodig.RonnieB82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:15:
Vanavond kan ik dus ook mijn verbinding om gaan zetten.
Vandaag zonder al te veel problemen over gegaan op het nieuwe netwerk. De kwaliteit van de HD streams is helaas hetzelfde als bij groen (nog steeds 7.2 mbit/sec). Hopen dat dat in de toekomst beter wordt.
Waar ik nog wel naar opzoek ben is een sparql zenderlijst met de bijbehorende kanalen. Nu ben ik steeds eindeloos door de tvgids aan het zappen om op de juiste zender te komen. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Waar ik nog wel naar opzoek ben is een sparql zenderlijst met de bijbehorende kanalen. Nu ben ik steeds eindeloos door de tvgids aan het zappen om op de juiste zender te komen. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Paar dagen geleden nog naar gevraagd. Maar ze konden me hier niks over vertellen.basd123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:50:
[...]
Neem gelijk ook even de 'Second Screen' apps mee in de ticket
Nadat ik ze vertelde dat dit een erg niks zeggend antwoord is kreeg ik deze reactieDank voor uw bericht, er is inderdaad vertraging opgelopen bij het ontwikkelen van de onderstaande producten. Uiteraard bieden wij hier onze excuses voor aan, Tweak doet hard zijn best om dit zo spoedig mogelijk online te krijgen en uw Sparql ervaringen te verbeteren. Graag verzoek ik u nog even geduld te hebben a.u.b.
Dank voor uw bericht, het is spijtig dat u mijn antwoord als onbevredigend heeft ervaren. Helaas is dergelijke informatie bij ons niet bekend waardoor het voor mij niet mogelijk is om hier concreter antwoord op te geven.
Wat betreft het vaker plaatsen van de updates, Tweak tracht dit zoveel mogelijk te doen, op dit moment is het niet mogelijk om de frequentie hiervan te wijzigen.
Wij begrijpen dat het vervelend is dat niet alle opties op dit moment naar behoren werken.
Bij deze wil ik u bedanken voor de feedback, Tweak tracht de huidige problematiek zo spoedig mogelijk te verhelpen.
De ontwikkeling is inmiddels in de laatste fase beland.
Een exacte datum kan ik u helaas niet geven.
Zodra het opnemen pakket en live pauzeren definitief werkt zal hiervan een bericht komen op de volgende webpagina:
http://www.tweak.nl/aankondigingen.html
Had een paar dagen geleden 1 willen maken voor de WIKI, maar toen bleek dat ik daar te 'lui' voor was en heb alleen opgeschreven de zenders die voor mij en m'n vriendin interessant zijn.dumphlum schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:59:
Vandaag zonder al te veel problemen over gegaan op het nieuwe netwerk. De kwaliteit van de HD streams is helaas hetzelfde als bij groen (nog steeds 7.2 mbit/sec). Hopen dat dat in de toekomst beter wordt.

Wat helemaal storend is: je kan een favorieten lijst aanmaken maar de kanaalnummers veranderen niet waardoor je alsnog de door Tweak toegekende nummers moet onthouden.dumphlum schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:59:
Waar ik nog wel naar opzoek ben is een sparql zenderlijst met de bijbehorende kanalen. Nu ben ik steeds eindeloos door de tvgids aan het zappen om op de juiste zender te komen.
Dus RTL4 blijft op nummer 4, ook al staat ie in je lijst als je aan het zappen bent op nummer 83.
[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 11-08-2014 16:27 ]
Af en toe is Tweak wel flut.. 250Mbit + Sparql
Na wat opstartprobleempjes, modem te laat ontvangen terwijl lijn al was omgezet, geen telefoon verbinding, 3x helpdesk bellen, firmware vervangen door helpdesk, eindelijk telefoon @ 7531
So far so good.
Nu volgende probleem: modem 'vergeet' open poorten. Dit is een standaard bijgeleverde Zyxel modem, VMG8324-B10A.
Hier VPN en webserver ingesteld via Network Setting>NAT>Applications ingesteld.
Maar naar een paar dagen werken beide applicatie-forwards niet meer. VPN geeft error 807 en Website geeft "reset by server".
Na de applicaties verwijderen en toevoegen werkt de website en de VPN weer.
Heeft iemand anders deze symptomen ook? Enig idee waardoor het veroorzaakt wordt of hoe dit op te lossen is?
Na wat opstartprobleempjes, modem te laat ontvangen terwijl lijn al was omgezet, geen telefoon verbinding, 3x helpdesk bellen, firmware vervangen door helpdesk, eindelijk telefoon @ 7531
So far so good.
Nu volgende probleem: modem 'vergeet' open poorten. Dit is een standaard bijgeleverde Zyxel modem, VMG8324-B10A.
Maar naar een paar dagen werken beide applicatie-forwards niet meer. VPN geeft error 807 en Website geeft "reset by server".
Heeft iemand anders deze symptomen ook? Enig idee waardoor het veroorzaakt wordt of hoe dit op te lossen is?
Problemen ken ik niet. Maar misschien dat het help om de originele zyxel firmware op de router te zetten (kun je ook een guest account aanmakenNu volgende probleem: modem 'vergeet' open poorten. Dit is een standaard bijgeleverde Zyxel modem, VMG8324-B10A.
Dat heb ik ook.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:17:
Hebben meer mensen het probleem dat Fox life niet wordt door gegeven? Kanaal 11 en 30 zijn gelijk maar zouden volgens de programma gids een totaal andere zender moeten zijn.
Nog niet aan toe gekomen ivm vakantie drukte, ga ik nog testenRonnieB82 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:42:
[...]
Haal je dit ook daadwerkelijk met uploaden van bestanden?
Het zou me verbazen als die zyxel daardwerkelijk 950mbit continu kan verwerken.
Zucht, en weer is een door Tweak aan mij gemailde overzet datum voorbij.
Je zou toch denken dat het went na 5 keer, niet dus!
Zou je vandaag overgezet worden? De meeste migratie tijden waren rond 7:00u 's ochtends.dkuipers schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:23:
Zucht, en weer is een door Tweak aan mij gemailde overzet datum voorbij.
Ik kreeg vorige week een email met de migratie datum en vandaag (nogmaals) mijn klantnummer en pin.
Misschien morgen of anders woensdag

Kreeg 18 juli een mail: Update.... bla bla bla, vanaf 4 augustus zullen worden omgezet. Bla bla blabasd123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:28:
[...]
Zou je vandaag overgezet worden? De meeste migratie tijden waren rond 7:00u 's ochtends.
Ik kreeg vorige week een email met de migratie datum en vandaag (nogmaals) mijn klantnummer en pin.
Misschien morgen of anders woensdag
Toen 6 augustus : Update.... bla bla bla, uw lijn op maandag 11 augustus zal worden omgezet. Bla bla bla.
Ik heb alleen internet en bellen dus geen pin nodig.
Gedult is een schone zaak, maar Tweak........ ach
Ik heb sparql nu een tijd draaien, op zich werkt het allemaal en tijdelijk lekker veel zenders. Maar de beeldkwaliteit is bij vlagen om te huilen. Het valt me vooral op dat tijdens het journaal teksten niet scherp zijn. Tijdens het weer lijkt het wel SD. Net bij nieuwuur was de presentatrice heel scherp, maar er achter was het scherm met het weer, waar tekst als "morgen" op stond, wat dus bijna niet leesbaar was. Er wordti volgens mij hele mooie compressie gebruikt voor bepaalde beelden... NOT
En second screen is er ook nog steeds niet, ik gebruik t niet vaak, maar het vertouwen begint weg te geraken. Een moedig plan van Tweak, maar glasblauw was een stuk beter.
Zou Vodafone glasvezel beter zijn? Lekker veel HD zenders daar, maar dan moet het wel beter gedaan zijn dan bij Tweak, anders heeft het nog geen zin.
En second screen is er ook nog steeds niet, ik gebruik t niet vaak, maar het vertouwen begint weg te geraken. Een moedig plan van Tweak, maar glasblauw was een stuk beter.
Zou Vodafone glasvezel beter zijn? Lekker veel HD zenders daar, maar dan moet het wel beter gedaan zijn dan bij Tweak, anders heeft het nog geen zin.
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Ik was er net vol goede moed mee begonnen maar heb de hoop opgegeven. De zenderlijst op sparql.nl komt niet overeen met de volgorde op de box en die zenderlogo's zijn niet te lezen. De helpdeskmedewerker zegt dat hij de klacht doorgezet heeft naar de verantwoordelijke afdeling. Beetje sneu dat ze zo iets basaals niet van tevoren hebben bedacht...JP1980 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:21:
[...]
Had een paar dagen geleden 1 willen maken voor de WIKI, maar toen bleek dat ik daar te 'lui' voor was en heb alleen opgeschreven de zenders die voor mij en m'n vriendin interessant zijn.
Gisteren zijn zowel mijn zus als ik overgegaan van Glas Groen naar Sparql in Dordrecht. In eerste instantie heb ik gewoon de standard installatie uitgevoerd zonder de Abox om te zetten naar 1080 (dat moet ik dus nog doen).
De installatie ging redelijk soepel, na aansluiten van alle spullen kon bij de Sparql box automatisch de laatste firmware opgehaald en geinstalleerd worden, internet werkt prima. Het enige wat fout ging in beide gevallen was de telefonie, maar met behulp van https://github.com/NovapaX/sparqltv/ kon dat redelijk eenvoudig opgelost worden.
Eerste indruk moet ik eerlijk zeggen valt niet tegen, beeld van de TV is prima, internet deed het.
Een paar opmerkingen:
- Bij mijn zus staat het Sparql menu met de onderkant net even onder het beeld. Bij mijzelf is dat niet het geval, dus het zou een TV instelling kunnen zijn. In de Spqarql instellingen kan ik niets vinden. Zijn er meer die dit hebben?
- Bij telefonie werkt de in gesprek functie bij ons nog steeds niet. Eigenlijk als sinds het begin hebben wij dat als we in gesprek zijn en er wordt gebeld, gewoon de kiestoon te horen is. Dit is reeds vele malen gemeld.....
- Een zenderlijst (zoals KPN die heeft, met ook de radio zenders erbij) zou inderdaad wel heel handig zijn;
- Blijf het raar vinden dat je om radio te luisteren je dit via de TV moet doen, gewoon die Radio knop programmeren en dan van je zenderlijst nummertje intikken en luisteren moet toch mogelijk zijn?
- De HBO video on demand vind ik echt een onding om te gebruiken (weet niet of dit aan Tweak ligt of aan HBO)
- De twee weken op 9 juli die nog benodigd waren voor de second screen app duren wel heel lang. Ik hoop dat voor de facturering dezelfde kalender aangehouden wordt
Maar ik mis met name op mijn PC de second screen app wel, ik keek regelmatig naar de ITVOnline van KPN;
- Ik ben dan weer wel blij met de HBOGO op de PC!
Aanvullingen
- Teletekst werkt niet echt lekker
- Heel veel knopjes van de afstandsbediening doen het niet
Korte handleiding op de site van Tweak welke er wel werken zou geen overbodige luxe zijn
Al met al ben ik niet ontevreden, het kan natuurlijk altijd beter, maar ik had slechter verwacht
De installatie ging redelijk soepel, na aansluiten van alle spullen kon bij de Sparql box automatisch de laatste firmware opgehaald en geinstalleerd worden, internet werkt prima. Het enige wat fout ging in beide gevallen was de telefonie, maar met behulp van https://github.com/NovapaX/sparqltv/ kon dat redelijk eenvoudig opgelost worden.
Eerste indruk moet ik eerlijk zeggen valt niet tegen, beeld van de TV is prima, internet deed het.
Een paar opmerkingen:
- Bij mijn zus staat het Sparql menu met de onderkant net even onder het beeld. Bij mijzelf is dat niet het geval, dus het zou een TV instelling kunnen zijn. In de Spqarql instellingen kan ik niets vinden. Zijn er meer die dit hebben?
- Bij telefonie werkt de in gesprek functie bij ons nog steeds niet. Eigenlijk als sinds het begin hebben wij dat als we in gesprek zijn en er wordt gebeld, gewoon de kiestoon te horen is. Dit is reeds vele malen gemeld.....
- Een zenderlijst (zoals KPN die heeft, met ook de radio zenders erbij) zou inderdaad wel heel handig zijn;
- Blijf het raar vinden dat je om radio te luisteren je dit via de TV moet doen, gewoon die Radio knop programmeren en dan van je zenderlijst nummertje intikken en luisteren moet toch mogelijk zijn?
- De HBO video on demand vind ik echt een onding om te gebruiken (weet niet of dit aan Tweak ligt of aan HBO)
- De twee weken op 9 juli die nog benodigd waren voor de second screen app duren wel heel lang. Ik hoop dat voor de facturering dezelfde kalender aangehouden wordt
- Ik ben dan weer wel blij met de HBOGO op de PC!
Aanvullingen
- Teletekst werkt niet echt lekker
- Heel veel knopjes van de afstandsbediening doen het niet
Al met al ben ik niet ontevreden, het kan natuurlijk altijd beter, maar ik had slechter verwacht
[ Voor 5% gewijzigd door vincitori op 12-08-2014 09:59 ]
Nou vanmorgen om 2:00 is mijn internet uitgevallen (gepland, ik ga vandaag over
).
Heb voor ik de deur uitging de zyxel aangesloten en zie het wel als ik thuis kom...
Nog even voor de zekerheid.
De zyxel heeft flexpoorten toch? Als ik er een TP-link SG3210 switch achter hang kan ik daar tv en internet op aansluiten toch?
Heb voor ik de deur uitging de zyxel aangesloten en zie het wel als ik thuis kom...
Nog even voor de zekerheid.
De zyxel heeft flexpoorten toch? Als ik er een TP-link SG3210 switch achter hang kan ik daar tv en internet op aansluiten toch?
Gisteren is inderdaad mijn signaal omgezet, maar heb het tot op heden niet werkend gekregen. Hopelijk kan iemand mij even helpen. Zal allereerst mijn situatie beschreven.
Tweak KPN groen - situatie voor 11 augustus
Vanaf de Genexis gaat de WAN kabel naar de WAN aansluiting van de Zyxel. En van de Zyxel gaat er een uplink naar naar een Cisco SLM2008 (managed) switch. Deze switch voorziet de beneden verdieping van Internet en televisie en voorziet eenzelfde SLM2008 op de bovenverdieping via 1 UTP kabel van Internet en televisie voor de daar aanwezig pc en televisie.
Om bovenstaande situatie werkend te krijgen heb ik destijds gewerkt met VLAN's.
De switch beneden werd uiteindelijk poort 1 voor de uplink (VLAN6) gebruikt, poort 3 kreeg vlan 4 aangeboden voor IPTV voor de tv beneden en poort 2,4,5,6,7 kregen VLAN 6 voor het Internet. Poort 8 zorgde voor de verbinding naar de switch boven via die ene UTP kabel. De switch boven zorgde ervoor dat VLAN 4 en 6 weer werd gesplitst voor de pc en de tv op separate poorten.
Tweak Sparql - situatie vanaf 11 augustus
Hardwarematig is er niks veranderd in de situatie. Maar krijg het simpelweg niet voor elkaar om überhaupt alleen de benedenverdieping al werkend te krijgen. Het zit hem in de configuratie van de Cisco switch daar loop ik vast.
Ik was in de veronderstelling dat ik weer gewoon VLAN 4 en VLAN 34 kon aanmaken en dat ik het dan wel werkend zou krijgen..niet dus..
Ik heb al verschillende configuraties geprobeerd, maar elke keer loopt het fout. Internet crasht
en de sparql box krijgt geen signaal.
Moet ik überhaupt nog gebruik maken van het aanmaken van VLAN's of kan dat helemaal niet meer nu?
Ergens in deze thread gaf iemand aan dat simpelweg VLAN 6 te vervangen door VLAN 34 zou werken, maar die config (zie hieronder) werkt in ieder geval niet..
:
Switch beneden:
Poort 1 - VLAN 34 (uplink)
Poort 2 - VLAN 34
Poort 3 - VLAN 4 (IPTV beneden)
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Poort 8 - VLAN 1 (VLAN 4 en VLAN 34 (verbinding over 1 utp kabel naar switch boven))
Switch boven:
Poort 1 - VLAN 4 (IPTV boven)
Poort 2 - VLAN 34
Poort 3 - VLAN 34
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Poort 8 - VLAN 1 (VLAN 4 en VLAN 34 (verbinding over 1 utp kabel met switch beneden))
Waar maak ik mijn denkfout? Zit echt ff vast...
Edit: Ik vermoed dat ik de uplink poort ook nog VLAN 4 moet toekennen. Maar moet ik dan voor het aansluiten van de STB op poort 3 van de switch beneden wel of niet VLAN 4 aanbieden? Of juist gewoon VLAN 34?
Tweak KPN groen - situatie voor 11 augustus
Vanaf de Genexis gaat de WAN kabel naar de WAN aansluiting van de Zyxel. En van de Zyxel gaat er een uplink naar naar een Cisco SLM2008 (managed) switch. Deze switch voorziet de beneden verdieping van Internet en televisie en voorziet eenzelfde SLM2008 op de bovenverdieping via 1 UTP kabel van Internet en televisie voor de daar aanwezig pc en televisie.
Om bovenstaande situatie werkend te krijgen heb ik destijds gewerkt met VLAN's.
De switch beneden werd uiteindelijk poort 1 voor de uplink (VLAN6) gebruikt, poort 3 kreeg vlan 4 aangeboden voor IPTV voor de tv beneden en poort 2,4,5,6,7 kregen VLAN 6 voor het Internet. Poort 8 zorgde voor de verbinding naar de switch boven via die ene UTP kabel. De switch boven zorgde ervoor dat VLAN 4 en 6 weer werd gesplitst voor de pc en de tv op separate poorten.
Hardwarematig is er niks veranderd in de situatie. Maar krijg het simpelweg niet voor elkaar om überhaupt alleen de benedenverdieping al werkend te krijgen. Het zit hem in de configuratie van de Cisco switch daar loop ik vast.
Ik was in de veronderstelling dat ik weer gewoon VLAN 4 en VLAN 34 kon aanmaken en dat ik het dan wel werkend zou krijgen..niet dus..
Moet ik überhaupt nog gebruik maken van het aanmaken van VLAN's of kan dat helemaal niet meer nu?
Ergens in deze thread gaf iemand aan dat simpelweg VLAN 6 te vervangen door VLAN 34 zou werken, maar die config (zie hieronder) werkt in ieder geval niet..

Switch beneden:
Poort 2 - VLAN 34
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Poort 8 - VLAN 1 (VLAN 4 en VLAN 34 (verbinding over 1 utp kabel naar switch boven))
Switch boven:
Poort 2 - VLAN 34
Poort 3 - VLAN 34
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Poort 8 - VLAN 1 (VLAN 4 en VLAN 34 (verbinding over 1 utp kabel met switch beneden))
Edit: Ik vermoed dat ik de uplink poort ook nog VLAN 4 moet toekennen. Maar moet ik dan voor het aansluiten van de STB op poort 3 van de switch beneden wel of niet VLAN 4 aanbieden? Of juist gewoon VLAN 34?
[ Voor 4% gewijzigd door bvsteyn op 12-08-2014 08:03 ]
Als je alle vlan's uit je SLM2008 haalt (en deze dus als "domme" switch inzet) en vanuit de Genexis de zyxel router van Tweak met daaraan de beide SLM2008 switches aansluit zou het moeten werken. Het gebruik van de Cisco switches is op deze manier niet meer mogelijk omdat er zowel voor het internet als tv gedeelte NAT plaats moet vinden (en de tv boxen beide moeten kunnen bereiken).bvsteyn schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:13:
Gisteren is inderdaad mijn signaal omgezet, maar heb het tot op heden niet werkend gekregen. Hopelijk kan iemand mij even helpen. Zal allereerst mijn situatie beschreven.
.....
Ik was in de veronderstelling dat ik weer gewoon VLAN 4 en VLAN 34 kon aanmaken en dat ik het dan wel werkend zou krijgen..niet dus..Ik heb al verschillende configuraties geprobeerd, maar elke keer loopt het fout. Internet crasht
en de sparql box krijgt geen signaal.
Ergens in deze thread gaf iemand aan dat simpelweg VLAN 6 te vervangen door VLAN 34 zou werken, maar die config (zie hieronder) werkt in ieder geval niet..:
Switch beneden:
Poort 2 - VLAN 34
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Switch boven:
Poort 2 - VLAN 34
Poort 3 - VLAN 34
Poort 4 - VLAN 34
Poort 5 - VLAN 34
Poort 6 - VLAN 34
Poort 7 - VLAN 34
Gisterenochtend de Genexis vervangen door de monteur. Vooraf bij Tweak nog nagevraagd of ik daarna meteen de nieuwe apparatuur aan kon sluiten. "Nee meneer, dat duurt nog even. We sturen u vooraf een bericht wanneer u omgezet wordt."
Gisteravond rond 23.00 viel ineens alles weg, TV, internet en telefoon. Vandaag toch maar proberen de nieuwe spullen aan te sluiten.
Gisteravond rond 23.00 viel ineens alles weg, TV, internet en telefoon. Vandaag toch maar proberen de nieuwe spullen aan te sluiten.
Gisteren ben ik overgezet, en met de zyxel werkt alles naar behoren.
Tijd om alles naar mijn eigen router over te zetten
Ik heb nu zowel TV als internet goed werkend door mijn eigen router, maar voip lukt me nog niet.
In de oude situatie was voip over een apart vlan. Klopt het dat dit nu niet meer het geval is?
Als ik de config van de zyxel bekijk, gaat het voip nu over het 'gewone' internet.
De zyxel komt nu dus achter mijn cisco firewall te zitten (op het interne lan dus), en daardoor lijkt het mis te gaan.
Ik krijg het SIP verkeer er niet goed doorheen.
Moeten er bepaalde poorten geforward worden?
Weet iemand of dit mogelijk is?
Tijd om alles naar mijn eigen router over te zetten
Ik heb nu zowel TV als internet goed werkend door mijn eigen router, maar voip lukt me nog niet.
In de oude situatie was voip over een apart vlan. Klopt het dat dit nu niet meer het geval is?
Als ik de config van de zyxel bekijk, gaat het voip nu over het 'gewone' internet.
De zyxel komt nu dus achter mijn cisco firewall te zitten (op het interne lan dus), en daardoor lijkt het mis te gaan.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar heb uiteindelijk maar een Cisco SPA112 gehaald, die werkt prima achter NAT (mijn eigen router). Stuur een mail naar Tweak en ze leveren je zo je SIP password.
Volgens mij zit er ergens een checkbox die je moet aanvinken om de NAT module voor SIP aan te zetten. Zit momenteel op me werk dus kan het niet handig controleren.RonnieB82 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:50:
Ok, thnx! Ga ik dat proberen als ik vanmiddag thuiskom! Maar hoef ik me dan niet druk te maken om het multicast verkeer indien ik de STB niet rechtstreeks aan de zyxel hang, maar aan de switch?joop99 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:51:
[...]
Als je alle vlan's uit je SLM2008 haalt (en deze dus als "domme" switch inzet) en vanuit de Genexis de zyxel router van Tweak met daaraan de beide SLM2008 switches aansluit zou het moeten werken. Het gebruik van de Cisco switches is op deze manier niet meer mogelijk omdat er zowel voor het internet als tv gedeelte NAT plaats moet vinden (en de tv boxen beide moeten kunnen bereiken).
als je switches igmp snooping doen dan niet anders wel.
Thnx, zo'n kastje vind ik overzichtelijker als een hele zyxel up-and-running houden voor telefonie, dus ik bestel er ook 1LosserNL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:58:
Ik heb dat ook geprobeerd, maar heb uiteindelijk maar een Cisco SPA112 gehaald, die werkt prima achter NAT (mijn eigen router). Stuur een mail naar Tweak en ze leveren je zo je SIP password.
De SLM2008 heeft de mogelijkheid om igmp snooping te enablen, dus zal daar eens naar kijken.TrailBlazer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:36:
Dus als ik achter de Zyxel mijn TP-link SG3210 switch hang (deze doet igmp snooping) kan ik willekeurig op Zyxel of switch pc's en STB's hangen?TrailBlazer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:36:
Of is het netwerktechnisch beter om de STB's aan de Zyxel zelf te koppelen en al de PC's aan de TP-link?
[ Voor 14% gewijzigd door rsvmark op 12-08-2014 10:54 ]
Gister overgezet, 50/50 verbinding (Leeuwarden).renedepe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:51:
Volgens mijn zwager (die al over is, ik nog niet) moest hij zijn downloads limiteren/uitzetten om via de sparql box HBO on demand te kijken. Anders was het beeld te schokkerig. Hebben anderen dit ook ervaren?? Zou ik wel raar vinden. Als je een 50/50 internet verbinding hebt zou er toch altijd minimaal 50mbit over moeten zijn voor TV kijken.
Ik heb dit "probleem" ook, als ik mijn volle bandbreedte gebruik voor downloaden is er eigenlijk niet naar HBO on Demand te kijken.
Dit is lastig als iemand anders (bijv boven) aan het downloaden is en een ander lid van de familie HBO on demand wil kijken.
ervanuit gaand dat die Zyxl ook netjes igmp snooping doet ja dan wel. Ik zou zelf alles lekker achter die TP-Link hangen.rsvmark schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:46:
[...]
Dus als ik achter de Zyxel mijn TP-link SG3210 switch hang (deze doet igmp snooping) kan ik willekeurig op Zyxel of switch pc's en STB's hangen?
Of is het netwerktechnisch beter om de STB's aan de Zyxel zelf te koppelen en al de PC's aan de TP-link?
Vanmorgen overgezet naar het nieuwe netwerk en Sparql. Gaat prima. Geen problemen gehad.
Ik heb de Zyxel aan het glasmodem aangesloten en vervolgens de STB achter de Zyxel gehangen op poort 1.
Mijn Airport Extreme in "bridge mode" op poort 2 gezet van de Zyxel. Aan de Airport zitten mijn Voip Gigaset N300A en mijn Synology NAS. De voip en Wifi op de Zyxel heb ik uitgeschakeld.
Ik heb de Zyxel aan het glasmodem aangesloten en vervolgens de STB achter de Zyxel gehangen op poort 1.
Mijn Airport Extreme in "bridge mode" op poort 2 gezet van de Zyxel. Aan de Airport zitten mijn Voip Gigaset N300A en mijn Synology NAS. De voip en Wifi op de Zyxel heb ik uitgeschakeld.
Dus de voip gegevens van Tweak in de N300A zetten is voldoende?basd123 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:59:
Vanmorgen overgezet naar het nieuwe netwerk en Sparql. Gaat prima. Geen problemen gehad.
Dit topic is gesloten.