Aan je HDMI kabel zal het niet liggen. Als je verder geen storingen in het beeld zit beinvloed deze verder niet de kwaliteit in tegenstelling tot de analoge kabels van vroeger.
Dit is niet normaal, heb je een directe verbinding met de Zyxel of zit er nog een switch tussen die ook nog je normale internetverkeer bediend?rob2011 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:37:
Als ik de box uit zet echt powerdown en dan weer opstart dan komt de box niet meer op het netwerk. Tenminste dat denkt de box wacht ik enkele minuten dan opnieuw dan werkt het wel maar een coldboot is dan wel 10min.
Een coldboot duurt normaal 30~40 seconden.
Tip van mij is om de Sparql box op 1080i te zetten. Laat eventuele processing over (naar 1080p) aan je TV of receiver. Ik heb zo perfect beeld op de HD zenders als ze ook HD uitzenden.
Indeed. Dat geldt eigenlijk voor bijna alle TV offerings met een set top box. Ding gewoon op 1080i zetten (of eventueel als de box dat kan op automatisch switchen naar het formaat dat ook uitgezonden wordt).
Als je via de ingebouwde DVB-C tuner van je TV zou kijken moet je TV ook zelf het de-interlacen en scalen doen. Mijn ervaring leert ook dat die dat vaak veel beter doet dan de gemiddelde set top box.
Als je via de ingebouwde DVB-C tuner van je TV zou kijken moet je TV ook zelf het de-interlacen en scalen doen. Mijn ervaring leert ook dat die dat vaak veel beter doet dan de gemiddelde set top box.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Grappig....op de site van Sparql staat nog steeds dat de Sparql app verwacht wordt in juli 2014. Volgens mij is het nu toch echt augustus en nog steeds geen Sparql app beschikbaar.
heb nu de kabels vervangen hdmi/utp en 1080i en ik draai nu met de vorige FW. en wederom krijg ik geen verbinding met een cold boot. wacht ik enkele minuten dan is er kans op verbinding, doe ik de speed test in het menu en daarna heb ik verbinding. ( immers met fixed/dhcp ) maakt geen verschil. Er is gewoon verbinding.
Waar ik overigens wel achter kwam is ik had in security<>dos<>deny ping uitgezet <> en ik zie dit als outside<>Ping kon ik intern ook niet pingen naar de router. deze weer aangezet en het werkte. echter voor de abox maakt dit geen verschil.
BUG ?
met de eerste fw versie is er direct verbinding. maar dan heb ik zoveel andere zaken die niet werken. die irri balken in het scherm met alle info.
hoe moeilijk moet het zijn box aanzetten en direct beeld laat het 5 min duren maar zonder tussen handelingen. vroeger met de zwartwit buis was er ook opwarmtijd ;-(
heeft er niemand anders die startop problemen ?
Waar ik overigens wel achter kwam is ik had in security<>dos<>deny ping uitgezet <> en ik zie dit als outside<>Ping kon ik intern ook niet pingen naar de router. deze weer aangezet en het werkte. echter voor de abox maakt dit geen verschil.
BUG ?
met de eerste fw versie is er direct verbinding. maar dan heb ik zoveel andere zaken die niet werken. die irri balken in het scherm met alle info.
hoe moeilijk moet het zijn box aanzetten en direct beeld laat het 5 min duren maar zonder tussen handelingen. vroeger met de zwartwit buis was er ook opwarmtijd ;-(
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2" ?rob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:13:
heb nu de kabels vervangen hdmi/utp en 1080i en ik draai nu met de vorige FW. en wederom krijg ik geen verbinding met een cold boot. wacht ik enkele minuten dan is er kans op verbinding, doe ik de speed test in het menu en daarna heb ik verbinding. ( immers met fixed/dhcp ) maakt geen verschil. Er is gewoon verbinding.
BUG ?
De abox zit direct aan de zyxel nu op poort 1 maar ook op de andere poort zelfde issue.
en de ping in 0,8 ;-) moet werken.
Ik heb 2 boxen beiden het zelfde issue.
Beeld is nu goed<>op 1080i en met tv instellingen.
Dan heb ik geen ideerob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:33:
De abox zit direct aan de zyxel nu op poort 1 maar ook op de andere poort zelfde issue.
Volgens Tweak zijn er issues met het sparql system ;-( en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Mijn workaround is gewoon de box aanlaten staan.
Mijn workaround is gewoon de box aanlaten staan.
Hoe zit het eigenlijk met de SIP gegevens en VLANs?
Wat ik namelijk zou willen doen is zelf een router aanschaffen en de experiabox/zyxel helemaal niet gaan gebruiken. (crouded 2.4GHz band in onze flat dus wil graag over naar 5GHz)
Nu ben ik van plan een (goedkope) router aan te schaffen waar dd-wrt/openwrt op gezet kan worden waardoor ik zowiezo ondersteuning heb voor VLAN's. Daarnaast wil ik mijn dect telefoon vervangen door mijn oude smartphone die thuis dan zal gaan dienen als thuistelefoon. Mijn idee is dus om op die oude smartphone een app te installeren voor SIP en via wifi gebruik maakt van VOIP (dect telefoon is namelijk niet meer nodig dan).
Maar ik las ook dat normaal de VOIP op een een apart VLAN binnenkomt, dus vroeg ik me af of dit zomaar gaat werken? En als dat VLAN niet persee nodig is als ik mijn oude smartphone ga gebruiken met SIP, krijg ik dan geen problemen als ik mijn internet verbinding voltrek?
Wat ik namelijk zou willen doen is zelf een router aanschaffen en de experiabox/zyxel helemaal niet gaan gebruiken. (crouded 2.4GHz band in onze flat dus wil graag over naar 5GHz)
Nu ben ik van plan een (goedkope) router aan te schaffen waar dd-wrt/openwrt op gezet kan worden waardoor ik zowiezo ondersteuning heb voor VLAN's. Daarnaast wil ik mijn dect telefoon vervangen door mijn oude smartphone die thuis dan zal gaan dienen als thuistelefoon. Mijn idee is dus om op die oude smartphone een app te installeren voor SIP en via wifi gebruik maakt van VOIP (dect telefoon is namelijk niet meer nodig dan).
Maar ik las ook dat normaal de VOIP op een een apart VLAN binnenkomt, dus vroeg ik me af of dit zomaar gaat werken? En als dat VLAN niet persee nodig is als ik mijn oude smartphone ga gebruiken met SIP, krijg ik dan geen problemen als ik mijn internet verbinding voltrek?
Begrijp ik goed dat het bronsignaal dan 1080i is??
Is dat iets tijdelijks of blijft dat zo?
Er is geen apart VLAN voor VoIP, je kan gewoon een SIP client achter je router hangen. Ik gebruik een Gigaset N300A IP basisstation voor m'n DECT toestellen en dat werkt probleemloos. Zorg wel dat in je router de juiste NAT modules aanstaan voor SIP.Spekkie88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:57:
Daarnaast wil ik mijn dect telefoon vervangen door mijn oude smartphone die thuis dan zal gaan dienen als thuistelefoon. Mijn idee is dus om op die oude smartphone een app te installeren voor SIP en via wifi gebruik maakt van VOIP (dect telefoon is namelijk niet meer nodig dan).
Maar ik las ook dat normaal de VOIP op een een apart VLAN binnenkomt, dus vroeg ik me af of dit zomaar gaat werken?
[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 01-08-2014 12:31 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik zit nu nog op Glas Groen 30 Mbit en gebruik een Gigaset N300A. De SIP inloggegevens werken prima over het gewone internet VLAN (na instellen van NAT rules uiteraard).Spekkie88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:57:
...
In de nieuwe situatie is er v.z.i.w. geen apart VLAN meer voor telefonie.
Qua voltrekken van de verbinding... Ondanks dat ik nog nooit een slechte VOIP verbinding heb geconstateerd, staat de 'echte' downloader (sabnzbd) gelimiteerd op 27Mbit/sec. Dit is tevens om de andere clients ook wat bandbreedte te gunnen
Daarnaast heb ik in het nieuwe ZyXEL modem alvast een QoS rule ingesteld dat al het verkeer van de LAN poort waar de Gigaset aan hangt "VOIP prioriteit" krijgt.
is QoS alleen voor een poort of kan dat ook per device? Aangezien die smartphone via wifi aangesloten zal worden...JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:38:
[...]
Ik zit nu nog op Glas Groen 30 Mbit en gebruik een Gigaset N300A. De SIP inloggegevens werken prima over het gewone internet VLAN (na instellen van NAT rules uiteraard).
Qua voltrekken van de verbinding... Ondanks dat ik nog nooit een slechte VOIP verbinding heb geconstateerd, staat de 'echte' downloader (sabnzbd) gelimiteerd op 27Mbit/sec. Dit is tevens om de andere clients ook wat bandbreedte te gunnen
Daarnaast heb ik in het nieuwe ZyXEL modem alvast een QoS rule ingesteld dat al het verkeer van de LAN poort waar de Gigaset aan hangt "VOIP prioriteit" krijgt.
Nou kogel is door de kerk, overstap gemaakt naar KPN. Goede aanbieding dus ben er ook nog eens een stuk goedkoper uit.
Internet werkte na overgang prima, maar TV vond ik niet acceptabel. Meerdere keren per avond problemen.
Ik hoef niet alle opties te hebben, HBO leuk, maar heb 100mbit download de serie wel. Wil gewoon TV dat werkt en kunnen opnemen/pauzeren.
Ow ja dat laatste werkt niet, bel je op vertellen ze mooi ja dat is een uitbreiding, kost u 5 euro extra.
Nou bedankt, betaal nu al meer en krijg er minder voor. Nog maar te zwijgen over de migratie waarbij je een week niks hebt. Waar gewerkt wordt vallen spaanders, (of iets in die trant) maar dit gaat toch echt te ver.
Internet werkte na overgang prima, maar TV vond ik niet acceptabel. Meerdere keren per avond problemen.
Ik hoef niet alle opties te hebben, HBO leuk, maar heb 100mbit download de serie wel. Wil gewoon TV dat werkt en kunnen opnemen/pauzeren.
Ow ja dat laatste werkt niet, bel je op vertellen ze mooi ja dat is een uitbreiding, kost u 5 euro extra.
Nou bedankt, betaal nu al meer en krijg er minder voor. Nog maar te zwijgen over de migratie waarbij je een week niks hebt. Waar gewerkt wordt vallen spaanders, (of iets in die trant) maar dit gaat toch echt te ver.
Voor de overgang (dus bij KPN ITV) was het opnemen pakket toch ook al vijf euro? Dus dat is toch niets nieuws.
Werkt het overigens al? Anders heeft het uberhaupt geen zin om het pakket te nemen.
Werkt het overigens al? Anders heeft het uberhaupt geen zin om het pakket te nemen.
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
Het werkt nog niet en op de factuur staat er 0 euro als kosten voor.
Er zijn diverse mogelijkheden voor (ben niet thuis dus kan even geen screenshot maken).Spekkie88 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:42:
[...]
is QoS alleen voor een poort of kan dat ook per device? Aangezien die smartphone via wifi aangesloten zal worden...
Uit m'n hoofd kan het op basis van:
- LAN aansluiting (al het verkeer)
- MAC adres (voor TCP/IP verkeer dacht ik)
- TCP portnumber
- nog diverse andere opties
Ja en betaalde deze ook, (blauw) bij de overgang moest je kiezen, duurste variant gekozen waar alles in zat en op de site bij features stond dit ook. Ja dus niet, dus betaal nu al meer maar krijg minder + zou dan moeten bij betalen om het wel te kunnen.(Problemen van TV box even buiten wegen gelaten).renedepe schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:48:
Voor de overgang (dus bij KPN ITV) was het opnemen pakket toch ook al vijf euro? Dus dat is toch niets nieuws.
Ik heb dezelfde configuratie. Probleem echter met je eigen SIP device is dat de Zyxel ook de SIP gegevens bezit en deze gaat registreren met als resultaat dat je N300A niet meer werkt (kan immers niet 2 x registreren). Vervolgens sloop je de gegevens uit de Zyxel maar deze worden (naar verloop van tijd) automatisch weer ge-pushed. Weet iemand hoe je definitief de VOIP/SIP optie uitschakelt in de Zyxel?JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:38:
[...]
Ik zit nu nog op Glas Groen 30 Mbit en gebruik een Gigaset N300A. De SIP inloggegevens werken prima over het gewone internet VLAN (na instellen van NAT rules uiteraard).
De Zyxel permanent uitschakelen en je eigen router gaan gebruiken?
Mailje naar Tweak SD. Ik had een soortgelijk iets maar dan met een andere setting die steeds weer terug kwambasd123 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:05:
[...]
Weet iemand hoe je definitief de VOIP/SIP optie uitschakelt in de Zyxel?
Volgens mij hoef je voor het pauzeren niet een opnemen pakket. Bij mij 'werkt' dat tenminste.
Bijna al het HD-bronsignaal in TV-land is 1080i. Misschien een enkeling 720pJP1980 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:27:
Begrijp ik goed dat het bronsignaal dan 1080i is??
Wat dacht jij dan dat het zou moeten zijn? (aangezien je aan iets tijdelijks denkt
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dacht altijd aan 1080p. Was Tweak blauw ook 1080i?eymey schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:54:
[...]
Bijna al het HD-bronsignaal in TV-land is 1080i. Misschien een enkeling 720p
Wat dacht jij dan dat het zou moeten zijn? (aangezien je aan iets tijdelijks denkt).
Yep. Ook Tweak blauw is altijd al 1080i geweest.
Snap dat niet zo. Heb je een glas lijn je huis in zijn ze nog aan het beknibbelen op bandbreedte...eymey schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:15:
Yep. Ook Tweak blauw is altijd al 1080i geweest.
Zal m'n box dan maar omzetten naar 1080i. Zal ie ook wel minder warm worden.
1080i? Dat is toch niet meer van deze tijd
PSN: proditaki specs
Yay, we krijgen een bedankje van Tweak:
- Sparql Basic-klanten krijgen t/m 30 september gratis het Sparql Premium-pakket
- Sparql Premium-klanten krijgen t/m 30 september hun pakket voor 0 euro per maand
- Sparql Light-klanten krijgen t/m 30 september gratis het Sparql Basic-pakket
Leuk als je pas vanaf 11 augustus wordt overgezetUw pakket is per direct opgewaardeerd, dus u kunt meteen genieten van de gratis upgrade.

Als je pas 11 augustus wordt omgezet heb je ook minder te maken gehad met de ergste kinderziektes.basd123 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:28:
[...]
Leuk als je pas vanaf 11 augustus wordt overgezet
Dit is vast alleen voor nieuwe klanten ik heb hier nog gewoon de Basic. Heb net de box een schop gegeven nu ff 10min wachten tot ik weer tv heb...
Laat ze liever de bugs fixen en dagelijks nieuwe fw uitbrengen ook al is het een mini fix.
Alleen klanten met sparql, wat wij dus niet hebben. Dank je wel tweak

(afgezien van een paar telefoontjes hebben we verder ook geen last van de migratie gehad,
maar toch . . . iets met een dood vogeltje
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Marketingtechnisch een verschrikkelijk intelligente zet!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Een hele domme zet als een financiele compensatie uitblijft. Zo vreselijk doorzichtig allemaal. Dus naast dit bloemetje een korting op de maandelijkse fee. Zo heb ik het ook teruggeschreven aan onze vrienden...Firesphere schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:15:
[...]
Marketingtechnisch een verschrikkelijk intelligente zet!
JP1980 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:18:
[...]
Snap dat niet zo. Heb je een glas lijn je huis in zijn ze nog aan het beknibbelen op bandbreedte...
Zal m'n box dan maar omzetten naar 1080i. Zal ie ook wel minder warm worden.
Zeg dat maar tegen alle zenders en programma producenten
Aangezien ik eigenlijk geen problemen heb ondervonden, ga ik er niet verder achteraan ofzo. Maar ik zou als ik jou was niet rekenen op een financiele compensatie.DanielAlm schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:24:
[...]
Een hele domme zet als een financiele compensatie uitblijft. Zo vreselijk doorzichtig allemaal. Dus naast dit bloemetje een korting op de maandelijkse fee. Zo heb ik het ook teruggeschreven aan onze vrienden...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sommige mensen zijn wat makkelijker tevreden te krijgen dan anderen.DanielAlm schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:24:
[...]
Een hele domme zet als een financiele compensatie uitblijft. Zo vreselijk doorzichtig allemaal. Dus naast dit bloemetje een korting op de maandelijkse fee. Zo heb ik het ook teruggeschreven aan onze vrienden...
Ik denk dat de afdeling marketing niet zoveel in te brengen heeft bij het ontwikkelteam wanneer de fixes worden uitgeroldrob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:55:
[...]
Dit is vast alleen voor nieuwe klanten ik heb hier nog gewoon de Basic. Heb net de box een schop gegeven nu ff 10min wachten tot ik weer tv heb...
Laat ze liever de bugs fixen en dagelijks nieuwe fw uitbrengen ook al is het een mini fix.
Nee, het is nooit 1080p geweest. 1080p is namelijk geen onderdeel van de HDTV standaard.JP1980 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:56:
[...]
Dacht altijd aan 1080p. Was Tweak blauw ook 1080i?
Overigens vind ook ik het wel stom dat alles nog zo nodig "-i" moet zijn.
Interlacing had bij beeldbuis-tv's de leuke bijkomstigheid dat de combinatie van nagloeien en de snelheid van het menselijk oog een 'vloeiende' ervaring opleverden.
Met de huidige plasma, LCD en oled panelen levert -i echter alleen onnodige complexiteit op en processorkern-brekende algoritmes (die nooit helemaal perfect worden) om het beeld er niet 'interlaced' uit te laten zien.
Interlacing had bij beeldbuis-tv's de leuke bijkomstigheid dat de combinatie van nagloeien en de snelheid van het menselijk oog een 'vloeiende' ervaring opleverden.
Met de huidige plasma, LCD en oled panelen levert -i echter alleen onnodige complexiteit op en processorkern-brekende algoritmes (die nooit helemaal perfect worden) om het beeld er niet 'interlaced' uit te laten zien.
Maar het scheelt wel 50% aan bandbreedteeymey schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:52:
Overigens vind ook ik het wel stom dat alles nog zo nodig "-i" moet zijn.
Maar dat was toch geen probleem met glasvezel? Het netwerk van de toekomst... Oh wacht... toekomstHans_18T schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:00:
[...]
Maar het scheelt wel 50% aan bandbreedte

Volgens de Tweak site:
Nou, ik heb 100Mbit bandbreedte beschikbaar, kom maar op met die UHD streamSparql maakt optimaal gebruik van de beschikbare bandbreedte om u TV in de allerbeste kwaliteit te bieden. TV heeft er nog nooit zo goed uitgezien als met Sparql.
Toch wel mooi nu ff syfy welke wat mij in het Basic pakket had mogen zitten. De rest is allemaal prut.
En toch wel positive Tweak zit flink in de shit en dit kost ze niks maar laten wel zien dat ze er iets mee moeten.
Wat ik niet snap is dat velen geen issues hebben en anderen wel. Zelfde product zelfde config.
Ik hoop dat ze de software in orde krijgen voor 30sept. Dit is ook mijn dead line.
En toch wel positive Tweak zit flink in de shit en dit kost ze niks maar laten wel zien dat ze er iets mee moeten.
Wat ik niet snap is dat velen geen issues hebben en anderen wel. Zelfde product zelfde config.
Ik hoop dat ze de software in orde krijgen voor 30sept. Dit is ook mijn dead line.
Ik ben er blij mee, heb nooit geklaagd en krijg toch mooi nu de extra kanalen voor niets.
Tevens heel handig, want nu kan ik een beetje beslissen of ik dat extra 10tje per maand get waard vindt..
Dus ik zal vast niet de enige zijn die misschien wel hierna de extra pakketten activeert
Tevens heel handig, want nu kan ik een beetje beslissen of ik dat extra 10tje per maand get waard vindt..
Dus ik zal vast niet de enige zijn die misschien wel hierna de extra pakketten activeert
En precies dat, is waarom ik al zei, het is marketingtechnisch een hele goede zetVorkie schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:18:
Ik ben er blij mee, heb nooit geklaagd en krijg toch mooi nu de extra kanalen voor niets.
Voor glas is de bitrate geen probleem maar voor het achterliggende netwerk (routers ed.) misschien wel.JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Maar dat was toch geen probleem met glasvezel? Het netwerk van de toekomst... Oh wacht... toekomst![]()
Volgens de Tweak site:
[...]
Nou, ik heb 100Mbit bandbreedte beschikbaar, kom maar op met die UHD stream
Tja, de allerbeste kwaliteit, blijft natuurlijk "Het allerbeste dat onze leveranciers ons geven"JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Maar dat was toch geen probleem met glasvezel? Het netwerk van de toekomst... Oh wacht... toekomst![]()
Volgens de Tweak site:
[...]
Nog meer geld nee niet voor mij. In de Basic zit al 50% wat niks is. HBO is grappig maar zal het niet missen.
Laten ze eerst maar zorgen dat die K # box goed gaat werken.
Je bent niet erg positief, ik heb geen idee wat er bij jou fout gaat maar misschien moet je iets duidelijker zijn, bijvoorbeeld, waar kom je vandaan blauw/groen en welke stad je zit, welke genexis heb je etc.......rob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:23:
Nog meer geld nee niet voor mij. In de Basic zit al 50% wat niks is. HBO is grappig maar zal het niet missen.
Het roepen van K # box helpt denk ik niet echt.
Heb je er al een ventilator opgelegd?rob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:23:
Ik weet, dat is een houtje-touwtje oplossing, maar het scheelt voor mij, en een heel aantal anderen, een hoop, als ik't hier zo lees.
Daarnaast, is "het bosje bloemen" het werk van marketing, niet van de techniek
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 01-08-2014 16:32 ]
Als het nu nog niet duidelijk is dat het dus absoluut niet aan de provider (in dit geval Tweak/Sparql) ligt dat er 'slechts' 1080i binnen komt.....JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Volgens de Tweak site:
[...]
je hebt gelijk Hans_18T, ik kom van blauw en uit enschede.Hans_18T schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:31:
[...]
Je bent niet erg positief, ik heb geen idee wat er bij jou fout gaat maar misschien moet je iets duidelijker zijn, bijvoorbeeld, waar kom je vandaan blauw/groen en welke stad je zit, welke genexis heb je etc.......
Het roepen van K # box helpt denk ik niet echt.
De abox heeft nu goed beeld default kabel vervangen, en de box wederom fac reset gedaan en de laatste FW er opgezet en niet gestapeld. wipe en load ;-) toen direct alle settings gedaan in het eerste menu waar je overigens alleen maar in komt als je geen netwerk connectie hebt. als je rechts boven in op het huisje klikt.
audio op passtrue en 1080i 50hz en 16:9 dan box uitgezet powerknop en power off en on gedaan.
De box start dan normaal op 60 sec maar blijft hangen in geen verbinding. ( maakt niet uit dhcp of fixed IP)
met de speed test en daarna terug in het menu op geen verbinding gem 20x opnieuw klikken dan werkt het. Quick fix utp kabel los en dan op opnieuw en het werkt direct.
utp kabel reeds vervangen geen effect immers de kabels zaten aan mijn medi8er.
De box hangt niet geen blokken etc alles werkt mooi. ( alleen de menus bv vod is alleen door de fix van videoland te benaderen - software fout.
box wordt wel warm maar gebruik geen fan zie op dit moment geen nut er van in.
Mijn grootste issue is geen verbinding en die is er gewoon kan zelfs pingen en de box kan dit ook maar toch is er geen verbinding.
dus.. niet helemaal K.
Alleen gaat Tweak niet over de HDTV uitzend standaarden. Op het moment zijn 1080i en 720p de standaarden voor live TV uitzendingen. 1080p wordt wel gebruikt tijdens productie.JohanF schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:06:
[...]
Maar dat was toch geen probleem met glasvezel? Het netwerk van de toekomst... Oh wacht... toekomst
Lijkt mij dat Tweak dit in de gebieden Almere en Enschede zelf in de hand heeft?Aaargh! schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:24:
[...]
Alleen gaat Tweak niet over de HDTV uitzend standaarden. Op het moment zijn 1080i en 720p de standaarden voor live TV uitzendingen. 1080p wordt wel gebruikt tijdens productie.
Ehhh, nee?JP1980 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:28:
[...]
Lijkt mij dat Tweak dit in de gebieden Almere en Enschede zelf in de hand heeft?
Als de zenders 1080i leveren, is het voor Tweak toch zinloos om dit zelf op te schalen? Die geven "de best mogelijke kwaliteit", de box of je TV kan dit dan 1080p maken. Beter is er dus niet mogelijk op dit moment.
Misschien helpt het volgende. De (aller)eerste keer had ik ook een connectie probleem. Ik had alles aangesloten, Zyxel op een switch t.b.v. IPTV (LAN4) daar ik meerdere Sparql doosjes heb. Op LAN1 had ik mijn tweede router aangesloten.rob2011 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:23:
[...]
Mijn grootste issue is geen verbinding en die is er gewoon kan zelfs pingen en de box kan dit ook maar toch is er geen verbinding.
Welnu de stekker erin en vervolgens (voor zover ik mij kan herinneren) het menu waar je oa de beeld instellingen 720P en of de 1080x kan instellen. Vervolgens moest de SW worden gedownload, Daarna opnieuw opgestart, vervolgens duurde dit langer dan nu (details weet ik niet meer).
Als je de Sparql direct op de Zyxel hebt aangesloten, vervolgens een power down doet, dan kan ik me voorstellen dat de Zyxel vanwege de "link down" op de LAN poort "vergeet" dat de Sparql aan poort x van de Zyxel hangt. In mijn geval blijft de switch actief m.a.w. De Zyxel behoud een link,.slechts de switch verliest tijdelijk de verbinding met de Sparql. Doordat mijn Zyxel zijn link blijft houden, kan ik me voorstellen dat de Zyxel weet/verwacht dat de Sparql nog "aanwezig" is.
Mocht je in jou geval beide Sparql's niet via een switch hebben aangesloten op de Zyxel, maar bijvoorbeeld gebruikmaken van LAN1 en LAN2 dan zou het een aardige test kunnen zijn op de Sparql aan te sluiten via een switch, waarop verder geen internet verkeer over loopt zoals bijvoorbeeld je Mede8er.
Wellicht heeft iemand hier antwoorden.
Ik ben gisteren overgezet op het nieuwe netwerk. Internet en telefonie werkt prima, maar Sparql krijg ik niet aan de praat. Inmiddels al zover dat ik enkel de Sparql box rechtstreeks op de Zyxel heb aangesloten. Meerdere resets uitgevoerd heb, andere Sparql box heb getest, maar problemen blijven. Verschillende poorten op de Zyxel getest, kabels allemaal vervangen, enz... je kent het wel.
Mijn probleem: Registeren van de Sparql box blijft vastzitten op "Bezig met registeren...". Ook contact gehad met Tweak. Hun uiteindelijke conclusie: Zyxel kapot, je krijgt en nieuwe.
Ik vond/vindt dat een vreemde conclusie. Ze trokken de conclusie snel en redelijk onprofessioneel in mijn optiek. Alles werkt en ik zie ook prima verkeer over het IPTV LAN lopen.
Vreemd genoeg zie ik ook in mijn.tweak.nl niets onder het kopje "** Television Beheer". Hoor ik daar al wat te kunnen zien?
Al met al... zit al ik enige weken zonder televisie en helpt dit ook niet echt mee
Regio: Enschede, komt van: Tweak Groen.
Ik ben gisteren overgezet op het nieuwe netwerk. Internet en telefonie werkt prima, maar Sparql krijg ik niet aan de praat. Inmiddels al zover dat ik enkel de Sparql box rechtstreeks op de Zyxel heb aangesloten. Meerdere resets uitgevoerd heb, andere Sparql box heb getest, maar problemen blijven. Verschillende poorten op de Zyxel getest, kabels allemaal vervangen, enz... je kent het wel.
Mijn probleem: Registeren van de Sparql box blijft vastzitten op "Bezig met registeren...". Ook contact gehad met Tweak. Hun uiteindelijke conclusie: Zyxel kapot, je krijgt en nieuwe.
Ik vond/vindt dat een vreemde conclusie. Ze trokken de conclusie snel en redelijk onprofessioneel in mijn optiek. Alles werkt en ik zie ook prima verkeer over het IPTV LAN lopen.
Vreemd genoeg zie ik ook in mijn.tweak.nl niets onder het kopje "** Television Beheer". Hoor ik daar al wat te kunnen zien?
Al met al... zit al ik enige weken zonder televisie en helpt dit ook niet echt mee
Regio: Enschede, komt van: Tweak Groen.
Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...
Die conclusie is vrij logisch. Het lijkt er (zo te lezen) op dat je Zyxel ruzie heeft met de VLAN's, dat zou ook mijn eerste gok zijn.
Andere optie is dat de box stuk is, maar die is veel duurder te vervangen, dus gaan ze eerst optie 1 proberen
Andere optie is dat de box stuk is, maar die is veel duurder te vervangen, dus gaan ze eerst optie 1 proberen
hier heb je een goed punt, ik het even snel te testen met de oude packetforce, kreeg hier geen IP van zyxel-PF mm vreemd dit ga ik ff uitzoeken want het zou moeten werken.Hans_18T schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 18:38:
[...]
Mocht je in jou geval beide Sparql's niet via een switch hebben aangesloten op de Zyxel, maar bijvoorbeeld gebruikmaken van LAN1 en LAN2 dan zou het een aardige test kunnen zijn op de Sparql aan te sluiten via een switch, waarop verder geen internet verkeer over loopt zoals bijvoorbeeld je Mede8er.
Handel weer terug gezet en het werkte allemaal meteen gewoon direct tv enkele keren getest. Maar goed de abox heeft de gehele dag aangestaan en niet uitgeweest
Maar er is nog iets wat nu anders is. De tv gids was eerder gewoon zwart scherm met de gids , nu is deze gewoon met beeld er achter., minder goed leesbaar.
En mijn box is echt met een mooie dump gecrasht , geen Blue screen maar wel groen 😃 staat in de tweet van tweaknl
Ik heb nog een switch liggen en ga het nog ff testen.
Hmz ja.. opzich logisch, waar het niet dat ik wel verkeer over de verschillende vlans zie gaan. Tevens kloppen de routes en vlans in de Zyxel (naar mijn idee, maar ook volgens SD die via remote management zelf de boel ook heeft nagekeken). Ook is er een reset uitgevoerd, waarbij de Zyxel opnieuw z'n config heeft geladen van Tweak...Firesphere schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:22:
Die conclusie is vrij logisch. Het lijkt er (zo te lezen) op dat je Zyxel ruzie heeft met de VLAN's, dat zou ook mijn eerste gok zijn.
Beetje vreemd...
Maargoed, heb jij onder "** Television Beheer" wel data zichtbaar? Of hoort deze pagina leeg te zijn?
[edit] Hmz ja dat klonk meer als een antwoord op mijn voorganger
[ Voor 4% gewijzigd door Frenck op 01-08-2014 20:28 ]
Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...
Nee, "** Television Beheer*** is leeg. De webinterface is nog een beetje stuk gok ik.
Nee dus. Of dacht je dat Tweak nu lijntjes rechtstreeks vanuit de productiestraten van de zenders heeft?JP1980 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:28:
[...]
Lijkt mij dat Tweak dit in de gebieden Almere en Enschede zelf in de hand heeft?
Ze zijn gewoon afhankelijk van de best beschikbare kwaliteit die de Mediagateway van Technicolor/Ericsson in Hilversum geeft, of van de SAT zenders.
Tja als de 'importeerder' van het signaal idd maar tot 1080i gaat dan houd het op. Maar toch begrijp ik niet waarom de mediagateway geen 1080p streams kan bieden. Lijkt mij toch niet zo heel erg moeilijk de bandbreedte moet toch geen probleem zijn ....eymey schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:32:
[...]
Nee dus. Of dacht je dat Tweak nu lijntjes rechtstreeks vanuit de productiestraten van de zenders heeft?
Ze zijn gewoon afhankelijk van de best beschikbare kwaliteit die de Mediagateway van Technicolor/Ericsson in Hilversum geeft, of van de SAT zenders.
Meer mensen last van hangend beeld en geluid op dit moment? Box al een tijd van de stroom gehad, modem reset. Blijft maar hangen. Zender maakt niet uit.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Hele avond prima gedraaid bij mij. Nergens last van.DAMAGE schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:08:
Meer mensen last van hangend beeld en geluid op dit moment? Box al een tijd van de stroom gehad, modem reset. Blijft maar hangen. Zender maakt niet uit.
Heb nu al een paar keer gehad (en vanavond weer) dat HBO en UitzendingGemist blanco blijven, Videoland doet het wel gewoon. Bekend fenomeen?Vorkie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:08:
[...]
Domme vragen zijn er niet, wel domme antwoorden;
Menu, naar oogje en dan kan je kiezen tussen HBO, Uitzending gemist en Videoland
Stuur een mailtje naar Ericsson/TechnicolorJP1980 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:07:
[...]
Tja als de 'importeerder' van het signaal idd maar tot 1080i gaat dan houd het op. Maar toch begrijp ik niet waarom de mediagateway geen 1080p streams kan bieden. Lijkt mij toch niet zo heel erg moeilijk de bandbreedte moet toch geen probleem zijn ....
Jup, de stream wordt wel gestart, maar je stb joint de stream niet (of de disclaimer wordt niet doorgestuurd). Dat merkte ik omdat een nog niet gekeken film vroeg om verder te gaan bij het einde, terwijl ik deze nog niet gezien Had (wel gestart)mca2 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:03:
[...]
Heb nu al een paar keer gehad (en vanavond weer) dat HBO en UitzendingGemist blanco blijven, Videoland doet het wel gewoon. Bekend fenomeen?
Heel soms helpt heel veel keer achter elkaar de film starten wel of via videoland app (starten en dan weer sluiten) het probleem op te lossen.
Verwijderd
Bij mij gebeurt het elke avond wel een keer of twee, maar het is 100% verbeterd met wat het in begin was.
Ik had issues met connecten maar dit is ineens spontaan verholpen. ----eh met wat testen probleem blijft. maar heb nu de oorzaak wellicht gevonden. ik gebruikte opendns op de zyxel. deze vervangen door isp dns en alles werkt. dus zo leek het. ook dit was niet echt een werkende oplossing echter het was wel beter.
nu met een switch er tussen lijkt het keer op keer goed te gaan. tot dat ik de abox powerless maakte wederom zelfde issue geen verbinding. bij de volgende reset werkt het wel.
2x resetten en switch tussen zyxel an abox ;-( lijkt dus op een zyxel issue immers mijn beide aboxen hebben het zelfde issue.
mijn opstelling nt-zyxel-tplink tv's zitten direct op de zyxel en eigen netwerk op tplink.
Echter wanneer ik menu klik dan is de ene keer de onder balk zwart en de andere keer doorzichtig.
Ook laden de icons niet altijd in de tv gids. En of alle zenders in de fav lijst de zandloper blijft lopen.
en de box hangt dan.
Ik hoop dat we ook snel de opname app kunnen testen dit is echt een gemis.
nu met een switch er tussen lijkt het keer op keer goed te gaan. tot dat ik de abox powerless maakte wederom zelfde issue geen verbinding. bij de volgende reset werkt het wel.
2x resetten en switch tussen zyxel an abox ;-( lijkt dus op een zyxel issue immers mijn beide aboxen hebben het zelfde issue.
mijn opstelling nt-zyxel-tplink tv's zitten direct op de zyxel en eigen netwerk op tplink.
Echter wanneer ik menu klik dan is de ene keer de onder balk zwart en de andere keer doorzichtig.
Ook laden de icons niet altijd in de tv gids. En of alle zenders in de fav lijst de zandloper blijft lopen.
en de box hangt dan.
Ik hoop dat we ook snel de opname app kunnen testen dit is echt een gemis.
[ Voor 48% gewijzigd door rob2011 op 03-08-2014 13:54 ]
Zojuist een boze e-mail gestuurd naar Tweak vanwege het feit dat ik reeds 6,5 week zonder internet zit en ik hier bizar slecht in wordt ondersteund. Ik ben benieuwd of ze mij fatsoenlijk behandelen en de maanden dat ik geen verbinding heb gehad ook gaan crediteren.
Verwijderd
Coulance en fatsoen bij Twea....., ik wens je heel veel succes. Laat je weten hoe het verloopt?
heb de zelfde vraag uitstaan, alleen had ik iets een 1 week geen verbinding. Door fouten aan hun kant.dubbi3 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:25:
Zojuist een boze e-mail gestuurd naar Tweak vanwege het feit dat ik reeds 6,5 week zonder internet zit en ik hier bizar slecht in wordt ondersteund. Ik ben benieuwd of ze mij fatsoenlijk behandelen en de maanden dat ik geen verbinding heb gehad ook gaan crediteren.
Krijg ik een reactie terug dat het is doorgezet en dat er beoordeeld gaat worden of ik daadwerkelijk een tegemoetkoming zal krijgen.
Opzegging is de deur al uit, en betalingen van deze maand zijn gedaan. Uit voorzorg de incasso laten blokken omdat 1 sept alles stopt, anders halen ze even snel toch nog geld af van je rekening voor de hele maand sept en kan je weer een maand wachten voordat ze het terugstorten.
Ben je een bestaande klant die werd "overgezet" of ben je een nieuwe klant die ergens anders vandaan komt. 6.5 weken zou wel erg lang zijn voor een bestaande klant.dubbi3 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:25:
Incasso kan je tegenwoordig nog 4 weken na de incasso laten storneren. Via de rabo (en wellicht ook andere banken) kan je dit zelfs vanuit telebankieren regelen. Geen reden tot paniek.maartendd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:54:
[...]
heb de zelfde vraag uitstaan, alleen had ik iets een 1 week geen verbinding. Door fouten aan hun kant.
Krijg ik een reactie terug dat het is doorgezet en dat er beoordeeld gaat worden of ik daadwerkelijk een tegemoetkoming zal krijgen.
Opzegging is de deur al uit, en betalingen van deze maand zijn gedaan. Uit voorzorg de incasso laten blokken omdat 1 sept alles stopt, anders halen ze even snel toch nog geld af van je rekening voor de hele maand sept en kan je weer een maand wachten voordat ze het terugstorten.
Ik zit nog steeds op KPN netwerk.
Ik word volgende week overgezet alst goed is.
Kreeg een mail dat tot eind september gratis extra zenders krijg ofzo
Ik word volgende week overgezet alst goed is.
Kreeg een mail dat tot eind september gratis extra zenders krijg ofzo
Zojuist prima geholpen door de helpdesk van Tweak. Mijn Zyxel was er wéér mee opgehouden (dit was ook het tweede modem, andere zou ik langsbrengen in Almere, is voor mij vlakbij).
Nu dus een uitgebreide reset gedaan, en de boel op afstand weer laten configureren. Vermoedelijk speelt het probleem wanneer je een gast wifi account aanmaakt. Mij werd dan ook afgeraden om dit te doen voorlopig...
Nu dus een uitgebreide reset gedaan, en de boel op afstand weer laten configureren. Vermoedelijk speelt het probleem wanneer je een gast wifi account aanmaakt. Mij werd dan ook afgeraden om dit te doen voorlopig...
Klopt, dit staat ook in de Wiki uitgelegd.Nyarlathotep schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:38:
Zojuist prima geholpen door de helpdesk van Tweak. Mijn Zyxel was er wéér mee opgehouden (dit was ook het tweede modem, andere zou ik langsbrengen in Almere, is voor mij vlakbij).
Hiervoor hoef je alleen maar een cold-reset te doen. de HD is hier trouwens ook mee bekend.
nieuws: Providers kampen met landelijke storing glasvezelverbinding - update
Landelijke storing glasvezelberbinding. Geen last van. Iemand wel?
Probleem dat ik heb: als ik HBO kijk moet ik elke vijf minuten (exact) even van zender wisselen. Anders gaat de boel haperen. Lijkt er net op alsof de multicaststream niet aankomt bij de Sparqlbox. Andere zenders gaan zonder problemen.
Iemand anders daar ook last van? Klein controlegroepje kennissen herkende dit niet.
Iemand anders daar ook last van? Klein controlegroepje kennissen herkende dit niet.
Nou, da's dan landelijk behalve Twente, ik heb echt nergens last van, ook niet qua TV.JP1980 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:25:
Het zit hoogstwaarschijnlijk niet in het WBA gedeelte van KPN maar in het stuk dat door ITNS bediend wordt.JP1980 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:25:
Het feit dat er niet hoger wordt geleverd dan 1080i (zou dat niet 540i moeten heten?) betekend niet dat ik er blij van moet worden.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:33:
[...]
Hoezo? Er is nog nooit meer (hoger) dan 1080i geleverd.
In welke tijd leef jij dan?
Ik snap dat 1080i ongeveer de helft minder bandbreedte inneemt. (Dat zal ook van de redenen zijn dat we nog geen 1080p krijgen)
Maar we zitten hier allemaal met onze grote 1080p en glasvezelverbindingen televisie naar een interlaced beeld te kijken.
Met de huidige verbindingen heb je toch wel genoeg capaciteit om 1080p binnen te krijgen.
Daarnaast heb je dan nog hele volksstammen die dat weer gaan omzetten met hun TV naar 1080/720p wat ook niet echt helpt.
De UHD tv's komen op de markt en wij zitten nog steeds naar 1080i te kijken.
Dus ja imho niet van deze tijd
[ Voor 4% gewijzigd door proditaki op 05-08-2014 11:56 ]
Valt wel mee hoor. Is een beetje uit het verleden ontstaan. Vroeger in het analog tijdperk werden steeds om de beurt de even dan weer de oneven beeldlijnen verstuurd, interlaced dus, 50 (halve) beelden per seconde, kwam overeen met onze netstroomfrequentie van 50Hz, netto dus 25 hele beelden per seconde. Dit is bij digitaal hetzelfde gebleven, wel is de resolutie verhoogd van 576x480 naar 1920x1080. Als je nagaat dat Bluray op 24 (volledige) beelden per werkt, is (digitale) televisie feitelijk zelf nog ietsje beter met 50 halve ofwel 25 (volledige) beelden per seconde.proditaki schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:55:
[...]
Het feit dat er niet hoger wordt geleverd dan 1080i (zou dat niet 540i moeten heten?) betekend niet dat ik er blij van moet worden.
Ik snap dat 1080i ongeveer de helft minder bandbreedte inneemt. (Dat zal ook van de redenen zijn dat we nog geen 1080p krijgen)
Maar we zitten hier allemaal met onze grote 1080p en glasvezelverbindingen televisie naar een interlaced beeld te kijken.
Met de huidige verbindingen heb je toch wel genoeg capaciteit om 1080p binnen te krijgen.
Daarnaast heb je dan nog hele volksstammen die dat weer gaan omzetten met hun TV naar 1080/720p wat ook niet echt helpt.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
@cjdijk: Inderdaad. Qua hele beelden per seconde is 1080i nog steeds beter dan 1080p wanneer het van bronmateriaal met 24 beelden per seconde komt.
Echter, de processing ide set topboxen of je TV moet doen om het weer te de-interlacen blijft vooral gewoon een heikel punt.
Echter, de processing ide set topboxen of je TV moet doen om het weer te de-interlacen blijft vooral gewoon een heikel punt.
Wat betreft UHD TV betreft, abox komt dit jaar met een nieuwe versie van het platform uit (X42) die UHD en H265 ondersteund. Dat zijn dan wel andere set-top boxen maar je mag er vanuit gaan dat een stap naar deze set-top boxen niet een onhaalbaar grote stap is.
Verder zie je op hun site dat ze het partnership met Nordija hebben uitgebreid, mede n.a..v. het sparql project voor Cambrium (moederbedrijf van Tweak en Sparql).
http://www.abox42.com/news/abox42-enhances-partnership-middleware-provider-nordija-enabling-iptv-operators-advanced-new-customized-iptv-services/
Verder zie je op hun site dat ze het partnership met Nordija hebben uitgebreid, mede n.a..v. het sparql project voor Cambrium (moederbedrijf van Tweak en Sparql).
http://www.abox42.com/news/abox42-enhances-partnership-middleware-provider-nordija-enabling-iptv-operators-advanced-new-customized-iptv-services/
[ Voor 10% gewijzigd door joop99 op 05-08-2014 15:39 ]
Volgens mijn zwager (die al over is, ik nog niet) moest hij zijn downloads limiteren/uitzetten om via de sparql box HBO on demand te kijken. Anders was het beeld te schokkerig. Hebben anderen dit ook ervaren?? Zou ik wel raar vinden. Als je een 50/50 internet verbinding hebt zou er toch altijd minimaal 50mbit over moeten zijn voor TV kijken.
Heel onwaarschijnlijk want de HBO stream komt via een ander vlan binnen op de Zyxel. Denk eerder een brakke switch bij je zwager.
HBO on demand ook?TrailBlazer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:08:
Heel onwaarschijnlijk want de HBO stream komt via een ander vlan binnen op de Zyxel. Denk eerder een brakke switch bij je zwager.
Als ik het me goed herinner wel ja zullen wel net zoals uitzending gemist een hbo content server hebben staan bij tweak. Scheelt een shitload aan peering verkeer.
Je mag al blij zijn als het sneller gaat dan de omschakeling naar breedbeeldproditaki schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:55:
[...]
Het feit dat er niet hoger wordt geleverd dan 1080i (zou dat niet 540i moeten heten?) betekend niet dat ik er blij van moet worden.
Zit rechtstreeks op de zyxel met kabels die ik heb aangelegd. Dus dat zat het wel niet zijn. Toen hij zijn downloads had stopgezet heeft hij de rest van de avond gewoon game of thrones zitten kijken zonder problemen.TrailBlazer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:08:
Affijn. Volgende week gaan wij zelf over waarschijnlijk, dus dan zal ik het zelf maar eens gaan proberen.
[ Voor 0% gewijzigd door renedepe op 05-08-2014 20:34 . Reden: typo ]
Dat nieuwsbericht wekt wel hoge verwachtingen!joop99 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:38:
Wat betreft UHD TV betreft, abox komt dit jaar met een nieuwe versie van het platform uit (X42) die UHD en H265 ondersteund. Dat zijn dan wel andere set-top boxen maar je mag er vanuit gaan dat een stap naar deze set-top boxen niet een onhaalbaar grote stap is.
Nou alleen wel hopen dat Sparql in staat zal zijn om die verwachtingen in te lossen! Want de geweldige zaken die Abox in het artikel noemt omtrent z'n set top boxen samen met het geävanceerde systeem van Nordija, klinkt nog wel een beetje ongeloofwaardig als Cambrium/Sparql het tot nu toe nog nieteens voor elkaar krijgt om een box gewoon op een normale manier in en uit standby te laten gaan met de bijbehorende led indicaties en laag stroomverbruik.
Als je het mij vraagt is het ook hier dus weer een typisch voorbeeld van algehele "crappyness" van dat Zyxel spul.renedepe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:33:
[...]
Zit rechtstreeks op de zyxel met kabels die ik heb aangelegd. Dus dat zat het wel niet zijn. Toen hij zijn downloads had stopgezet heeft hij de rest van de avond gewoon game of thrones zitten kijken zonder problemen.
Affijn. Volgende week gaan wij zelf over waarschijnlijk, dus dan zal ik het zelf maar eens gaan proberen.
Als VoD content kijken nieteens gaat (even los van de vraag of dat ook via het aparte TV VLAN gaat of OTT) terwijl je downloads hebt lopen, dan is er serieus iets mis met de CPU capaciteit van die Zyxel of diens QoS voorzieningen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaring van mensen de officiële firmware hebben draaien icm VOD etc.eymey schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:12:
[...]
Als je het mij vraagt is het ook hier dus weer een typisch voorbeeld van algehele "crappyness" van dat Zyxel spul.
Als VoD content kijken nieteens gaat (even los van de vraag of dat ook via het aparte TV VLAN gaat of OTT) terwijl je downloads hebt lopen, dan is er serieus iets mis met de CPU capaciteit van die Zyxel of diens QoS voorzieningen.
Hebben die hier ook veel last van? Zelf ga ik als het goed is ergens in de week van 11 aug. over.
Komende week (11,12 of 13 augustus) wordt ik ergens omgezet naar tweak (Nijkerk). Ben benieuwd wanneer ik van Tweak hierover een bevestiging krijg en welke datum het wordt. Hopelijk vindt dat niet plaats op de thuiswerkdag van mijzelf of die van mijn vrouw...
Verwijderd
Klinkt een beetje als een fout in een stukje QoS inderdaad. Video wil je in een queue met hogere prio hebben dan je data. Voice bij voorkeur in een queue met nog hogere prio.eymey schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:12:
[...]
Als je het mij vraagt is het ook hier dus weer een typisch voorbeeld van algehele "crappyness" van dat Zyxel spul.
Dit topic is gesloten.