Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.335 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Aaargh! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:52:
[...]

Ook Enschede, ook 200/200 en ga ook naar 1000/1000. Heb nog niets van Tweak gehoord over vervangen van de NT.
Ik heb nog niks ontvangen, ook geen brief die anderen al wel hadden gekregen over de Genexis...
Maar mijn contract was al wel goedgekeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Vandaag de brief ontvangen dat ik gebeld zal worden door een monteur voor een afspraak. Ik ben woonachtig in hilversum. Hoop stiekem dat ze morgen al bellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

The BounceR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:05:
Vandaag de brief ontvangen dat ik gebeld zal worden door een monteur voor een afspraak. Ik ben woonachtig in hilversum. Hoop stiekem dat ze morgen al bellen :D
Brief ? Als in dooie boom ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Maar niemand heeft verder de packetforce op 5Ghz draaien?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

The BounceR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:05:
Wel al een mail gehad op 19 mei, maar nog steeds niet gebeld.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo)
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Nee, maar ik ben volgens mij wel het soort klant waar Tweak op mikt. Cheap-ass abbootjes resellen met een paar euro winstmarge verdien je geen droog brood mee.

Ik vind het wel vreemd dat er zoveel 'tweakers' zijn met trage internet verbindingen, dacht dat dit een site was voor mensen die het onderste uit de kan willen halen. techneuten. overclockers, high-end gamers, etc. Dan neem je toch ook het snelst mogelijke internet abbo ?
De meeste echte IT-nerds zijn blij met de nieuwe mogelijkheden. De klagers zitten op dit forum....

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Aaargh! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:06:
[...]

Ja, a4 velletje. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Aaargh! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:06:
[...]

Zo geavanceerd zijn ze bij Tweak ook niet. Ik stuurde een digitaal ondertekende e-mail met daarin de wens om over te stappen op een ander abo. Hun reactie: "ik kan het .p7s attachment niet openen. Graag een .pdf sturen met daarin een scan of foto van de ondertekende brief!"

zucht.

Misschien een mooi filter voor de volgende ISP die ik neem: eentje die digital signatures wél snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Loekie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:10:
[...]

Dat zal waarschijnlijk in de POP geregeld worden. Je interface mag rustig 10Gbit zijn, maar je laat je klanten betalen voor het verschil in doorvoer en je wilt het goedkoop(dus geautomatiseerd) kunnen manipuleren. Waar heb je die controle? In de POP wel, bij de klant thuis niet.
Dus hoe dommer die converter is, hoe 'slimmer' de POP is.
Je moet de verbinding zien als een snelweg waar elk autotje altijd de max snelheid rijdt. Deze snelheid wordt bepaald door de glasinterface en is of 100 mbit of 1000 mbit. Op de oprit (de pop) wordt bepaald hoeveel autos per seconde de snelweg op mogen die dus effectief de bandbreedte bepaalt. Eenmaal op de snelweg mag die auto zo hard als de weg toelaat.
Als die auto echter de 1000mbit weg verlaat voor een 100 mbit weg. Kost dat even tijd. Terwijl er al een andere auto aan komt die tweede auto moet dan even gebuffered worden totdat de eerste auto is verstuurd via de koperpoort.
De 100 mbit glasinterfaces zijn uiteraard goedkoper dan de 1000 mbit interfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:11:
[...]

lijkt mij sterk een glasinterface heeft altijd een vaste snelheid. Een pakketje wordt altijd met 1 gbit/s verstuurd van de pop naar jouw genexis. Echter als je slechts 100 mbit/s kan uitklokken heb je ergens een buffertje nodig om die data heel even te bufferen. Dit verklaart ook dat de max mtu slechts 1522 is. Als hij echt 100% transparant was zou de MTU niet uitmaken.
Je hebt een punt vwb de MTU. blijft dat de Genexis "Auto-sensing of fiber speed" kent. (Ik praat ff niet over 10Mbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ah. Misschien eens de brievenbus legen morgen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Je moet de verbinding zien als een snelweg waar elk autotje altijd de max snelheid rijdt. Deze snelheid wordt bepaald door de glasinterface en is of 100 mbit of 1000 mbit. Op de oprit (de pop) wordt bepaald hoeveel autos per seconde de snelweg op mogen die dus effectief de bandbreedte bepaalt. Eenmaal op de snelweg mag die auto zo hard als de weg toelaat.
Als die auto echter de 1000mbit weg verlaat voor een 100 mbit weg. Kost dat even tijd. Terwijl er al een andere auto aan komt die tweede auto moet dan even gebuffered worden totdat de eerste auto is verstuurd via de koperpoort.
De 100 mbit glasinterfaces zijn uiteraard goedkoper dan de 1000 mbit interfaces.
Mooi vergelijk, bedenk dat boven de snelweg ook matrix borden hangen om files te voorkomen in ethernet zijn dit "pause frames" veel buffer capaciteit/mogelijkheden zijn er niet (net als op de snelweg). Ik vraag me trouwens af wat het prijs verschil is tussen Gb en 100 mbit interfaces is., immers de technologie is dezelfde, gewoon een paar pulsjes meer of minder per seconde. vergelijk het met een 100mbit/s of een Gb/s switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 16:22
TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Snap wat je bedoelt, alleen die interface van 100Mbit worden nu allemaal vervangen door 1000Mbit, als je een abo van 250Mbit hebt wordt die afgeknepen in de POP en is de doorvoer max 250. De snelheid van het medium an sich is dan niet zo interesant meer omdat die duidelijk ruimer is dan de doorvoersnelheid. In jouw analogie: De snelweg is open met spitstrook en al, alleen mag iedereen max 250(Mbit).
Maar vermoed dat we er redelijk hetzelfde over denken :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hans_18T schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:28:
[...]

Je hebt een punt vwb de MTU. blijft dat de Genexis "Auto-sensing of fiber speed" kent. (Ik praat ff niet over 10Mbit/s)
auto-sensing of fiber speed wil volgens mij gewoon zeggen dat hij uitleest wat de snelheid is van de SFP en die is dus fixed.
Loekie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:02:
[...]

Snap wat je bedoelt, alleen die interface van 100Mbit worden nu allemaal vervangen door 1000Mbit, als je een abo van 250Mbit hebt wordt die afgeknepen in de POP en is de doorvoer max 250. De snelheid van het medium an sich is dan niet zo interesant meer omdat die duidelijk ruimer is dan de doorvoersnelheid. In jouw analogie: De snelweg is open met spitstrook en al, alleen mag iedereen max 250(Mbit).
Maar vermoed dat we er redelijk hetzelfde over denken :)
als ze hem netjes knijpen wel ja als de timing net verkeerd is kan dat nog verkeerd gaan. Het blijft sowieso een loze discussie want die rotuer doet vast wel gbit op zijn WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47477517/Genexis.jpg

Vandaag nieuwe Genexis gekregen. Monteur vertelde dat ie er nu zo'n 35 per dag vervangt.
Nu maar weer afwachten op de volgende stap.

Groeten

Jan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jan Driebeen op 28-05-2014 20:28 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik wacht nog steeds op een telefoontje :( ze zullen morgen waarschijnlijk niet bellen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Waar woon je wat voor verbinding heb je nu Groen of Blauw en wat krijg je straks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
The BounceR schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:01:
Ik wacht nog steeds op een telefoontje :( ze zullen morgen waarschijnlijk niet bellen :p.
Op de site van Tweak staat bij aankondigingen niets over dat ze morgen dicht zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Quad schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:53:
Maar niemand heeft verder de packetforce op 5Ghz draaien?
Jij denkt dat zo'n brak apparaat dual band is?
Frequency Band: 2.400 ~ 2.4835 GHz ISM band (pagina 77, http://www.tweak.nl/manual/Modem_packetforce_handleiding.pdf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou ik weet dat ze mijn Genexis pas kunnen vervangen als ik alle apparatuur hebt, aangezien ik Tweak Blauw hebt en niet veel hebt aan maar 1 poortje....

Ben btw ook nog niet gebeld, dus dat scheelt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
kmichael schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:29:
Waar woon je wat voor verbinding heb je nu Groen of Blauw en wat krijg je straks ?
Hilversum, heb nog steeds geen internet. Woon hier nu 2 maanden. En zolang wacht ik dus ook op mn verbinding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@The BounceR : Ben jij Dutchy ?

[ Voor 31% gewijzigd door kmichael op 28-05-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
kmichael schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:41:
@The BounceR : Ben jij Dutchy ?
Nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
Vorkie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:36:
Nou ik weet dat ze mijn Genexis pas kunnen vervangen als ik alle apparatuur hebt, aangezien ik Tweak Blauw hebt en niet veel hebt aan maar 1 poortje....

Ben btw ook nog niet gebeld, dus dat scheelt ;-)
Klopt ik heb mijn tv hier ook nog van nodig en ik heb de telefoon hier ook nog op draaien. Ik gebruik het niet maar ik kan het wel gebruiken ;)

Zal dus wel een aantal dagen zonder beeld zitten schat ik zo maar in. Vervolgens komt daarna de telfort monteur om het zaakje weer te wisselen voor dvb-c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Morgen wordt mijn Genexis vervangen.
Dan afwachten maar weer wanneer ik de nieuwe spullen van tweak krijg, en dan afwachten wanneer de omzetting plaats vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

goldvinger schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:08:
Morgen wordt mijn Genexis vervangen.
Dan afwachten maar weer wanneer ik de nieuwe spullen van tweak krijg, en dan afwachten wanneer de omzetting plaats vind.
Je hebt nu Tweak groen neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb pas een maand of vier groen en blijkbaar al een een poort 1gbit genexis. Ik zou dus enkel decoder en router moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Aaargh! schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Je hebt nu Tweak groen neem ik aan ?
Ja
Ik heb tweak groen 30/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Benieuwd wanneer de eerste blauw klanten wat te horen krijgen, daar moet de boel in 1 keer vervangen worden dus dat zal pas gaan als sparql echt live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snootles
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-06-2022
Hoi allemaal, yep helemaal een account gemaakt om aan deze discussie deel te nemen. Meestal kom ik hier om info te vinden van de technisch wat meer onderlegde mensen ;)

Sinds kort ligt er bij mij ook een mooi glasvezeldraadje met modem van Reggefiber. In September loopt m'n abbo bij UPC af. In eerste instantie was Tweak mijn keuze. Echter ik zie nu dus allerlei wijzigingen. Ik heb getracht om de info die hier allemaal te vinden was op een rijtje te zetten, maar eerlijk is eerlijk ik heb te weinig verstand van networking.

Is het nu nog wel verstandig om naar Tweak te gaan? Het ging mij voornamelijk om het aanbod, ongelimiteerd data verbruik, usenet account, op tablet tv kijken en tja, Tweak. We zijn beiden ook gamers dus een stevig, stabiel lijntje is niet weg.

Wat zou jullie advies zijn? Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het enige waar ik over twijfel is het nieuwe tv plaform. Dat is namelijk best complex om te bouwen. Aan de internetverbinding zelf verandert er vermoedelijk nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Snootles nou ja welkom hier! ;)
Ik ben bijna geneigd om ja te zeggen maar dat is natuurlijk wel een beetje afwachten. Het gaat om een nieuw product. Wij weten het ook allemaal niet. Mijn ervaring in het verleden met Tweak was dat de lijn altijd goed was. Ik denk ook dat je dit in de toekomst welk kunt verwachten. De grootste wijziging vind zich plaats bij het TV kijken.

Belangrijk punt is het kostenplaatje. Als je in Enschede of Almere woont heb je een mooie 9 euro korting waarbij je in bijna alle gevallen wel een gunstig prijskaartje hebt.

Woon je buiten dat gebied dan ben je alleen met het uitgebreide pluspakket redelijk op de gemiddelde marktprijs. Bij de goedkope basis abonnementen ben je redelijk duur uit t.o.v. de concurrentie. Daarbij reken ik met een 50mb internet. Hogere snelheden weet ik het eigenlijk niet. Voor de meesten (behalve Aaargh) is hogere snelheid de kosten niet waard.

Wil je erg graag HBO dan zit je bij Tweak ook in bijna alle gevallen goed.

Echter of het een stabiel product wordt (of op welke termijn dit stabiel is) dat valt nog niet te zeggen. Over een maand is iedereen over en zullen we meer kunnen vertellen. Op papier echter lijkt het een mooi product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snootles
Dank je wel Trailblazer en JP1980! Op zich heb ik er best wat over om goede kwaliteit te krijgen. Momenteel heb ik bij UPC 25 down en 3 up en betaal €41 per maand. Moet zeggen, de down haalt hij bijna altijd volledig, wat an sich wel een prestatie is geloof ik.
Het liefst ga ik op de 100 zitten maar 50 is ook prima. Wat je zegt, kostenplaatje.

Helaas woon ik niet in Almere of Enschede (O.o). Ik had al begrepen dat dit kwam omdat ze hun eigen apparatuur oid hebben?

Nou ja, ik hoef pas in September daadwerkelijk over. Dus wellicht dat ik mij pas in Juli aanmeld. Kan ik hier nog eerst jullie ervaringen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1980
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Snootles schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:38:
Dank je wel Trailblazer en JP1980! Op zich heb ik er best wat over om goede kwaliteit te krijgen. Momenteel heb ik bij UPC 25 down en 3 up en betaal €41 per maand. Moet zeggen, de down haalt hij bijna altijd volledig, wat an sich wel een prestatie is geloof ik.
Het liefst ga ik op de 100 zitten maar 50 is ook prima. Wat je zegt, kostenplaatje.

Helaas woon ik niet in Almere of Enschede (O.o). Ik had al begrepen dat dit kwam omdat ze hun eigen apparatuur oid hebben?

Nou ja, ik hoef pas in September daadwerkelijk over. Dus wellicht dat ik mij pas in Juli aanmeld. Kan ik hier nog eerst jullie ervaringen afwachten.
Zou lekker gaan afwachten als ik jou was. Na september wordt je UPC abbo dan per maand opzegbaar? Dan heb je nog iets langer zodat de kinderziektes er eerst uit kunnen mochten die er zijn.

Ja die MB's ik was bijna geneigd om die 100 ook in te vullen maar het is meer psychologie. Wacht zelden op een download. Mijn favoriete spel (warthunder) download zo af en toe een update van 600 mb. Zo klaar. Is een kwestie van 1 dikke minuut wachten. En met 100mb is dat een halve minuut. Daar betaal je dan 5 euro extra voor ... Alle andere downloads wacht ik nooit op. Voor gamen heb je het in elk geval nooit nodig.

Overigens mijn upload en download zijn altijd precies geweest wat is beloofd. Maar dat is vrij normaal bij glasvezel geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door JP1980 op 30-05-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snootles
JP1980 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:43:
[...]
Ja die MB's ik was bijna geneigd om die 100 ook in te vullen maar het is meer psychologie. Wacht zelden op een download. Mijn favoriete spel (warthunder) download zo af en toe een update van 600 mb. Zo klaar. Is een kwestie van 1 dikke minuut wachten. En met 100mb is dat een halve minuut. Daar betaal je dan 5 euro extra voor ... Alle andere downloads wacht ik nooit op. Voor gamen heb je het in elk geval nooit nodig.
Dat is zo waar! Voor mij is het ook meer psychologisch. Man, als ik nu kijk dan wacht ik al zelden. Oh ja, misschien wel 5 minuutjes 8)7

En je hebt gelijk, als UPC afloopt is het per maand opzegbaar. Ik ga wel achterover hangen en dit topic goed in de gaten houden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

En ik ben er bang voor dat wij weer uitgebreid onze bevindingen zullen delen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zijn er meer mensen die ondanks een aanmelding voor sparql toch een mail gekregen hebben om over te stappen? Beetje jammer want is mijn aanvraag nu wel of niet goed verwerkt. Ik heb wel een bevestigingsmail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Tarabass schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:47:
En ik ben er bang voor dat wij weer uitgebreid onze bevindingen zullen delen hier :P
Hopelijk zijn het positieve ervaringen! Ben voornamelijk benieuwd naar de eerste Tweaker die de nieuwe STB krijgt! Wordt vast lachen! :+
TrailBlazer schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:27:
zijn er meer mensen die ondanks een aanmelding voor sparql toch een mail gekregen hebben om over te stappen? [...]
Same here! Ik beschouw 'm maar als niet verzonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Weet iemand toevallig of de afspraak met de monteur via een prive nummer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22
The BounceR schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:35:
Weet iemand toevallig of de afspraak met de monteur via een prive nummer gaat?
Bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Dan heb ik denk ik zojuist het telefoontje gemist :'(

Maar zou natuurlijk ook weer telemarketing kunnen zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door The BounceR op 02-06-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jobbie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:29:
[...]

Same here! Ik beschouw 'm maar als niet verzonden...
Geachte heer TrailBlazer,

Bedankt voor uw bericht.

Uw formulier is in goede orde ontvangen. Onderstaande bericht is door mijn collega naar iedereen
verstuurd. Helaas was het niet mogelijk om de klanten er tussenuit te halen die het antwoordformulier
al retour gestuurd hebben.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Denzell
zucht prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen vrijdag is mijn NTU ook vervangen, er werd terloops nog de opmerking gemaakt dat mijn oude NTU wel erg oud was..
De monteur gaf aan dat ie op het moment ongeveer 35 van deze units per dag (door heel almere) aan het vervangen is.

Ik hoop wel dat de uiteindelijke overstap (nieuw modem + tv decoder) gewoon doe-het-zelf is.. Kan me namelijk niet voorstellen dat men eenzelfde quota van 35 installaties per dag zal halen voor een enkele monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zojuist hier ook een mailtje binnen dat Glashart-TV eruit gaat. Een brief hebben we niet gehad, alleen een Sparql-flyer. Was dus even schrikken. We hebben nu Blauw 35, plus TV (waar we naar kijken via coax, oude studenten-tv's hè? ;) )

Hoe dan ook, maar eens gaan browsen. Want meer betalen dan we nu doen (€45) willen we natuurlijk niet O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Egocentrix op 02-06-2014 15:56 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
@hhuitema:
Dat heb je als goed is zelf aangegeven bij je bestelling of je het Doe-het-zelf pakket wil of door een monteur geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 13:46
Egocentrix1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:56:
Zojuist hier ook een mailtje binnen dat Glashart-TV eruit gaat. Een brief hebben we niet gehad, alleen een Sparql-flyer. Was dus even schrikken. We hebben nu Blauw 35, plus TV (waar we naar kijken via coax, oude studenten-tv's hè? ;) )

Hoe dan ook, maar eens gaan browsen. Want meer betalen dan we nu doen (€45) willen we natuurlijk niet O-)
Vooral als je Analoog / dvb-c wil houden, dan zal je dus naar Fiber Nederland of Telfort toe moeten :). Gelukkig ook niet de duursten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:41:
Vooral als je Analoog / dvb-c wil houden, dan zal je dus naar Fiber Nederland of Telfort toe moeten :). Gelukkig ook niet de duursten.
Of de lokale kabelboer. UPC iig., weet niet of Ziggo het ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ziggo doet het hier ook, hebben we voor Tweak gezeten, weggegaan omdat 8mbit toch wat krap is met vijf man. Van Fiber Nederland heb ik nog nooit gehoord, maar is zeker interessant. Telfort is inderdaad goedkoop, maar 4,5km van de wijkkast is DSL natuurlijk om te huilen.

Anyhow, Ziggo en Fiber maar eens naast elkaar leggen. Wordt vervolgd...

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:13
Egocentrix1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:12:
Ziggo doet het hier ook, hebben we voor Tweak gezeten, weggegaan omdat 8mbit toch wat krap is met vijf man. Van Fiber Nederland heb ik nog nooit gehoord, maar is zeker interessant. Telfort is inderdaad goedkoop, maar 4,5km van de wijkkast is DSL natuurlijk om te huilen.
euh, Telfort verkoopt ook glasvezel-abo's.....

[ Voor 1% gewijzigd door gerritjan op 02-06-2014 21:03 . Reden: stom dat ik eerst vertelde dat Ziggo glasvezel-abo's verkoopt.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Egocentrix1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:12:
Van Fiber Nederland heb ik nog nooit gehoord, maar is zeker interessant.
Fiber.nl is de nieuwe naam van Fype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:25
gerritjan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:14:
[...]

euh, Ziggo verkoopt ook glasvezel-abo's.....
Ziggo heeft uiteraard geen glasvezel want het is een kabelaar.

Met Telfort werd uiteraard niet de DSL bedoeld maar de glasvezel (45 euro voor 50/50)

En Fiber heette voorheen Fype en biedt precies hetzelfde als Telfort.

Scarlet is de derde optie met hetzelfde aanbod (inclusief analoge/DVb-C tv)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Maar met 35 vervangingen per dag ( gem 1000 ) per maand per monteur. is een stevige klus.

En zijn er al Tweak blauw klanten om ? Of zullen deze als eerste patsboem over gaan ?
immers er is maar 1 aansluiting op de NT je kan dus niet zo maar over en helemaal niet als je ook nog dvb-c hebt.

snap ook niet dat er geen beta test is geweest, heb er steeds minder vertrouwen in dat dit goed gaat komen. geen TV midden in de WK en ook geen HBO. de bekende kat.. wat zouden onze rechten zijn als zij geen TV kunnen leveren bv de eerst 2 weken. een flinke compensatie ?

Telfort en Fiber melde reeds extra drukte wegens overstap tweak, ben reeds 2x gebeld of ik geen abbo wilde afnemen. Maar geen speciale aanbieding dat is wel weer jammer , visje komt immers toch wel zo lijkt het.

Kusje er op ? gaat echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Niet iedereen heeft volgens mij een nieuwe Genexis nodig in het begin!
Volgens mij heb je pas een nieuwe Genexis nodig als je op Tweak eigen apparatuur komt.

En bij Tweak Blauw klanten wordt de Genexis op de dag van de grote omprik pas vervangen. (Teminste bij mij zo iedere situatie is anders...!!!)

Volgens mij is er wel een Beta test geweest want, een paar jaar geleden had iemand al 1000/1000 mbit als test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Het internet zal ook gewoon werken. Maar de TV ?
Big bang migratie is de meest dure oplossing. vergt vele handen.

Maar hoe weet jij dit dat dit op de dag zelf gaat plaats vinden, ik hoor nl helemaal niks van Tweak.

Als beta bedoel ik dan de TV kan ze ineens zeer veel klanten gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Omdat ik zelf Tweak Blauw heb en in Enschede woon, ik heb met iemand gesproken bij Tweak (niet via de Telefoon)

En wederom ik zij bij MIJ is dit zo!!!

Maar goed ik geef je groot gelijk, beetje gevaarlijk nu alles te gaan veranderen ivm voetbal... maar goed wanneer is wel het juiste moment? :)

[ Voor 48% gewijzigd door kmichael op 02-06-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Uiteraard zal het tv platform goed getest zijn. Is ook niet zo heel moeilijk te simuleren wat er gebeurt als er 100000 man ineens gaat zappen tijdens de rust. Bandbreedte is ook niet het probleem met multicast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M9vPiXj.png

Ik ben en blijf maar niet tevreden over TweakNews.. Hele downloadsnelheid is maar bagger en wordt er niet beter op. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Legt denk ik aan jou
Ik heb altijd de volle snelheid
Gebruik je ssl?
Zo ja, zet die eens uit
Dat wilt namelijk nogwel eens voor vertraging zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee ik gebruik geen SSL, heb de tweakserver zonder dat je je gebruikersgegevens in hoeft te vullen gepakt, misschien dat dat meetelt?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:13
Barre73 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Ziggo heeft uiteraard geen glasvezel want het is een kabelaar.

Met Telfort werd uiteraard niet de DSL bedoeld maar de glasvezel (45 euro voor 50/50)
Sorry, fautje van mij! Ik bedoelde natuurlijk Telfort. Ik ga over (naar Telfort dus) per 10-6. Heb nu tweak-blauw, alleen DVB-C. Bij Telfort krijg je ook IPTV meegeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Quad schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:55:
[afbeelding]

Ik ben en blijf maar niet tevreden over TweakNews.. Hele downloadsnelheid is maar bagger en wordt er niet beter op. :(
Ik haal met login:
Zowel met als zonder SSL: 160 ~ 180 Mbit (2014-06-02@21:37)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Download hier is een file: http://speedtest.tweak.nl/
Wat is je internet snelheid?
Haal je op andere sites ook traag bestanden binnen?
Welke internet provider heb jij?
Download je draadloos of bedraad?
Met hoeveel lijntjes download jij?
Probeer is een andere USENET programma bv newsbin!
Neem een test account bij een andere provider wat haal je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb ergens een idee, inmiddels goed duidelijk dat het LAN gedeelte wel oké zit en ik het bij WiFi moet zoeken. Probleem ligt dus in mijn interne netwerk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb contact gehad met de ServiceDesk via email:

Mijn vraag:
Goedemorgen,

1 Juli nadert met rasse scheden en ik heb nog geen enkel telefoontje mogen ontvangen van de monteur.

Ook vroeg ik mij af hoe jullie de omzetting gaan laten plaatsvinden? Ik heb nu Tweak Blauw, met 2 ethernet poorten (TV en Internet), telefonie (1 rj11) en mijn Coax DVB-C. Met de nieuwe aansluiting zal er maar 1 ethernetpoort aangesloten zijn en kan ik mijn apparatuur niet meer aansluiten.

het lijkt mij dus dat alles hier binnen moet zijn alvorens de omzetting plaats kan vinden?
Als antwoord:
Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht. De monteur zal tijdig een afspraak met u inplannen en alvorens de monteur komt, ontvangt u de apparatuur. De oplevering duurt 3 tot 4 weken.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen wij graag van u.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Tweak Servicedesk
Omdat ik Tweak blauw hebt, was het voor mij dus een geldige vraag :-) en zoals ik zie, eerst apparatuur, dan afspraak voor wissel. (Wat ook logisch is, anders kan je nooit om)

Brengt wel het e.e.a. aan "stress" mee, want je moet wel al je kabels gereed hebben (allang gedaan iig, maar toch, niet iedereen kan het ff tussendoor doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook zo'n fijne ervaring met Tweak...

Aangezien ik niet wilde overstappen naar Sparqle heb ik besloten om naar Telfort te gaan.
Het overstappen zal dan op 1 juli gebeuren en op 2 juli zou dan Telfort beginnen met het overnemen van de diensten.

Op 20 mei een brief de mail uit gedaan met de bevestiging dat ik op 1 juli mijn tweak abonnement wil opzeggen. Dit zou sowieso automatisch gaan. Toch maar even een schriftelijk bewijs sturen, wel zo netjes.

Op 22 mei kreeg ik geen diensten meer, geen internet, telefonie en TV. Ik bel dus Tweak met de vraag van hoe het zit. Wat blijkt, mijn abonnement is per direct opgezegd bij Reggefiber, mijn glasvezel leverancier! Tijdens het telefoon gesprek geef ik aan dat ik een active glasvezellijn nodig heb voor migratie naar Telfort. Tweak zou dan binnen 2 weken alle diensten proberen te herstellen.

Ik zag in het begin dat mijn glas lampje van mijn glasvezelmodem niet brandde, na 5 dagen opeens wel. Dus glas is hersteld, maar de diensten niet. Ik bel dus weer met Tweak van waarom mijn diensten het niet doen. Wat blijkt, Telfort heeft de lijn gereserveerd waardoor Tweak hun diensten niet meer kunnen actieveren. Fijn dat Tweak het even meldt!

Omdat Telfort nu op de lijn zit, zijn ze begonnen met het uitrollen van hun diensten, ik heb hun pakket binnen en er is gebeld door de aannemer op een nieuwe glasvezel modem te installeren. Ik, met me domme kop, dacht dat ze de huidige Tweak glasvezelmodem zouden gebruiken, dus ik zeg tegen die glasvezel installateur: "nee, is niet nodig". Eenmaal het Telfort pakket geopened zie ik dat een Genexis geinstalleerd moet worden voor de Telfort diensten... Het ziet er naar uit dat ik 1,5 maand down ben van alle diensten ipv de geplande dag... Balen..

Ik baal nu echt wel van Tweak. Uitleg van hen is dat er geen rekening is gehouden met mijn wensdatum. Maar met de overgang van Sparqle, zou ik zeggen dat het een mooie manier is om de druk tijdens die periode te verlagen. Maar dit is natuurlijk pure speculatie.

Wat ik ook van baal is dat ik alleen een creditering krijg van mijn abonnementskosten (ongeveer 1,5maand). Is een vergoeding van vervroegd contractsbreuk en persoonlijk leed mogelijk?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:25
Dan bel je toch de aannemer terug met het verzoek om z.s.m. dat modem te installeren en te activeren? Zij hadden ook gewoon moeten zeggen dat ze wilden komen en niet door jou alten afzeggen'

Zodra dat modem zit, werkt de boel hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseT schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:50:
Ook zo'n fijne ervaring met Tweak...

Aangezien ik niet wilde overstappen naar Sparqle heb ik besloten om naar Telfort te gaan.
Het overstappen zal dan op 1 juli gebeuren en op 2 juli zou dan Telfort beginnen met het overnemen van de diensten.
Ik ben gisteren van KPN naar telfort gegaan maar bij mij had KPN uit zichzelf ook de datum op 2 juni gezet. Terwijl de opzegdag minimaal 1 dag later moet liggen om problemen te voorkomen. 2 weken geleden mede op advies van Telfort de datum verplaatst naar 4 juni. Maar Telfort ziet niet wat KPN naar de klant communiceert.

Nu vind ik een overstapdatum van 1 juli ook niet super want wat gaat Tweak doen op 1 juli met alle lijnen die niet overgaan direct opzeggen? Eigelijk staat voordat je begint aan de migratie de einddatum al vast maar de nieuwe provider moet dit ook weten.

Trouwens TV van Telfort Glasvezel is veel beter dan bij KPN (bij KPN nog 1960 en 1963 ontvangers)
Snelheid / beter beeld / HD zenders op 1 tm 10

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kmichael,

Kan me niet herinneren dat dit op de migratiebrief een optie was. Vlgs mij mocht ik alleenmaar kiezen uit welke snelheid mijn voorkeur had. ;-)

Mocht het er wel op hebben gestaan, dan heb ik het vast niet aangekruisd. (nederlander als ik beb, geef ik geen geld uit aan nodeloze dingen.. :-) )
kmichael schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:57:
@hhuitema:
Dat heb je als goed is zelf aangegeven bij je bestelling of je het Doe-het-zelf pakket wil of door een monteur geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds emails dat ik de wijziging die ik wil door moet geven omdat het anders ophoud op 1 juli. Zijn dit nog steeds gewoon algemene mails of hebben ze mijn antwoord niet verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:57:
Ik krijg nog steeds emails dat ik de wijziging die ik wil door moet geven omdat het anders ophoud op 1 juli. Zijn dit nog steeds gewoon algemene mails of hebben ze mijn antwoord niet verwerkt?
Waarom niet even bellen of mailen naar de servicedesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:41:
[...]

Ik ben gisteren van KPN naar telfort gegaan maar bij mij had KPN uit zichzelf ook de datum op 2 juni gezet. Terwijl de opzegdag minimaal 1 dag later moet liggen om problemen te voorkomen. 2 weken geleden mede op advies van Telfort de datum verplaatst naar 4 juni. Maar Telfort ziet niet wat KPN naar de klant communiceert.

Nu vind ik een overstapdatum van 1 juli ook niet super want wat gaat Tweak doen op 1 juli met alle lijnen die niet overgaan direct opzeggen? Eigelijk staat voordat je begint aan de migratie de einddatum al vast maar de nieuwe provider moet dit ook weten.

Trouwens TV van Telfort Glasvezel is veel beter dan bij KPN (bij KPN nog 1960 en 1963 ontvangers)
Snelheid / beter beeld / HD zenders op 1 tm 10
Volgens de berichten van Tweak, wordt op 1 Juli alle diensten van Tweak afgesloten. Je krijgt dus helemaal niks meer, dan beëindigd je contract ook automatisch. Aan die 1 Juli datum kan ik feitelijk niks aan doen. Ik heb alleen voor de netheid een opzegbrief gestuurd en daarvan een bevestiging gekregen.

Tv van Telfort glas gaat via zo'n Amino ding. Geen idee hoe dat werkt, weet alleen dat de afstandsbediening godsganzenlelijk is. :D
Barre73 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:22:
Dan bel je toch de aannemer terug met het verzoek om z.s.m. dat modem te installeren en te activeren? Zij hadden ook gewoon moeten zeggen dat ze wilden komen en niet door jou alten afzeggen'

Zodra dat modem zit, werkt de boel hoor.
De aannemer werkt via werkorders van Reggefiber, die weer een werkorders krijgt van Telfort. Aangezien mijn lijn eerder was opgeheven door Tweak was, feitelijk gezien, geen lijn aanwezig voor een glasmigratie. Daarvoor in de plaats werd er een nieuwe glas aanvraag gedaan. Dat is weer een andere werkorder en op die werkorder moet gewacht worden, die door Reggefiber wordt verstrekt en die dus weer van Telfort.

Beetje een paarse krokodil geval 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door ReseT op 03-06-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Morgen wordt bij mij de genexis unit vervangen. Ik vraag me af hoe lang het dan nog duurt voordat ik de nieuwe router etc ontvang en wanneer de omzetting zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
* robertobadjo is nog steeds niet gebeld.

vraag me af of ze het voor 1 juli wel allemaal kunnen afronden...

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 20:36

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ReseT schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 07:50:
[...]
Ik baal nu echt wel van Tweak. Uitleg van hen is dat er geen rekening is gehouden met mijn wensdatum. Maar met de overgang van Sparqle, zou ik zeggen dat het een mooie manier is om de druk tijdens die periode te verlagen. Maar dit is natuurlijk pure speculatie.

Wat ik ook van baal is dat ik alleen een creditering krijg van mijn abonnementskosten (ongeveer 1,5maand). Is een vergoeding van vervroegd contractsbreuk en persoonlijk leed mogelijk?
Het is idd. niet netjes dat Tweak de diensten direct stopzet, maar de oplossing vind ik nog best wel netjes. Binnen 5 dagen doet de glaslijn het weer. Echter kan Tweak er niets aan doen dat Telfort de lijn bezet, waardoor de diensten niet hersteld kunnen worden.

Daarna ga jij in de fout door de monteur weg te wuiven en dat resulteert in een downtime van wellicht een maand. Had je die fout niet gemaakt, had je nu alle diensten van Telfor gehad: een downtime van een week of twee.

Dus steek ook je hand in eigen boezem en realizeer je dat je zelf grotendeels de oorzaak bent van de downtime. In bepaalde opzichten ben ik ook niet blij met Tweak, maar wat dit betreft ligt het m.i. meer aan jou dan aan Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
@reset

Telfort TV is net als tweak blauw extra utp kabel in de NT poort en hier zit je TV op aangesloten.
Dit werkt direct. Als jij het Telfort pakker binnen hebt met de decoder dan werkt alles al is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Jobbie schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:56:
[...]

Het is idd. niet netjes dat Tweak de diensten direct stopzet, maar de oplossing vind ik nog best wel netjes. Binnen 5 dagen doet de glaslijn het weer. Echter kan Tweak er niets aan doen dat Telfort de lijn bezet, waardoor de diensten niet hersteld kunnen worden.

Daarna ga jij in de fout door de monteur weg te wuiven en dat resulteert in een downtime van wellicht een maand. Had je die fout niet gemaakt, had je nu alle diensten van Telfor gehad: een downtime van een week of twee.

Dus steek ook je hand in eigen boezem en realizeer je dat je zelf grotendeels de oorzaak bent van de downtime. In bepaalde opzichten ben ik ook niet blij met Tweak, maar wat dit betreft ligt het m.i. meer aan jou dan aan Tweak.
Zo had ik het niet bekeken. Ik bekijk dingen natuurlijk van mijn eigen kant :) In het geval van wegwuiven van de monteur en zelf de touwtjes in handen wilde nemen is omdat:
  • Tweak mij niet op de hoogte werd gesteld dat de verbinding is gereserveerd en daardoor de diensten niet konden worden hersteld .
  • Telfort een geautomatiseerde procedure start (versturen Telfort pakket & bestellen aannemer) wanneer het glaslijn is gereserveerd.
Dus ja, beetje van beide kanten. Niet zo netjes met informatiehuishouding van de ISP's en mijn eigen willetje om de touwtjes in handen te houden.

Misschien is een "leed" vergoeding niet juist. Wat ik wel op prijs zou stellen van Tweak is bv de terugzendkosten van Tweak appartuur vergoeden, a 6,75 en evt de helpdesk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 24-09 11:36
Twee van mijn buren hebben ook Tweak, en zijn ook van mening dat de manier waarop Tweak deze overgang regelt gewoonweg kut is. Maar ze kiezen beide voor in ieder geval nog een maandje Tweak, zodat ze wat meer tijd hebben om een overstap uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:59:
[...]

Waarom niet even bellen of mailen naar de servicedesk?
Na een telefoontje was het antwoord was dat ze gewoon iedereen blijven mailen, of ze al een reactie gehad hebben of niet maakt niks uit. Mijn wijziging stond wel al gewoon in het systeem. Het blijft mij benieuwen. Het TV abbo van Ziggo is in ieder geval al wel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Quad schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:55:
[afbeelding]

Probleem leek mn router te zijn.
Na DD WRT erop geflashed te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cmBdZY8.png
Dipje was nadat ik een instelling heb doorgevoerd

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Een vraag waarop ik het antwoord zo snel niet kon terugvinden in de laatste pagina's...

Welk modem gaat Tweak leveren voor de Sparql abo's?

Ik heb hier in Amersfoort sinds (bijna) een jaar Tweak groen 35/35 (zonder tv), en ga er kostenloos op vooruit als ik het nieuwe 50/50 abo neem. Heb dat dus aangevraagd, en zojuist van Tweak te horen gekregen dat ik binnenkort een nieuw modem in de bus krijg, het oude modem (Experiabox ZTE HN220N) kan terugsturen, en dan op 18 juni overgezet wordt.
Klinkt goed allemaal, en ik zou heel blij zijn als de nieuwe modem wat 'tweakbaarder' is dan die Experiabox. Vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kan je met tweak tv ook tv kijken/opnemen binnen windows mediacenter ? ik heb nu ziggo dvb-c met floppydtv's werkt goed maar heb wat slechte administratieve ervaringen met ziggo de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

puchelaar schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:46:
Een vraag waarop ik het antwoord zo snel niet kon terugvinden in de laatste pagina's...

Ik heb hier in Amersfoort sinds (bijna) een jaar Tweak groen 35/35 (zonder tv), en ga er kostenloos op vooruit als ik het nieuwe 50/50 abo neem. Heb dat dus aangevraagd, en zojuist van Tweak te horen gekregen dat ik binnenkort een nieuw modem in de bus krijg, het oude modem (Experiabox ZTE HN220N) kan terugsturen, en dan op 18 juni overgezet wordt.
Klinkt goed allemaal, en ik zou heel blij zijn als de nieuwe modem wat 'tweakbaarder' is dan die Experiabox. Vandaar mijn vraag...
OriginalDon schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:25:
[...]

Misschien dat je de router en TV box voor Tweak ook kan toevoegen:

Router: Zyxel VMG8324-B10A
TV: Abox42 M12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mr. Noodle schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:14:
kan je met tweak tv ook tv kijken/opnemen binnen windows mediacenter ? ik heb nu ziggo dvb-c met floppydtv's werkt goed maar heb wat slechte administratieve ervaringen met ziggo de laatste tijd
Dat zal niet mogelijk zijn, aangezien er ook DRM op de streams zit en daar (nog) geen (makkelijke) weg omheen is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

puchelaar schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:46:

Er komt gewoon direct ethernet uit de NT (802.1q vlan tagged ethernet frames), geen modem nodig dus. Bij glasvezel heb je geen modem maar een NT (network terminator) die niets anders doet dan het ethernet signaal omzetten naar licht en terug, een vrij 'dom" apparaat dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Aaargh! op 04-06-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Zeker bij de Tweak propositie (en KPN WBA) propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
Ik hoop echt niet dat ik eind juni/begin juli pas aangesloten ga worden. Dan heb ik gewoon 3 maanden zitten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik krijg dinsdag een nieuwe Genexis. Beetje stom dat mijn primaire telefoonnummer mijn mobiele nummer is, maar dat ze vervolgens bellen naar mijn vaste nummer :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leverproces gaat nu langzamerhand beginnen.

Ik zie nu op mijn.tweak.nl extra elementen voor Access en Television.
De datumvelden staan nog leeg en het stukje televisie geeft nog geen details.

Stiekum hoop ik dan toch wel dat er begin volgende week een grote doos met materiaal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Ik zie nog helemaal niets extra op MijnTweak. Zou het alleen voor mensen die al verder in het proces zijn geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week is er iemand langs geweest voor de NT. Zit te wachten op de volgende stap. Net even in mijn Tweak gekeken maar daar zie ik nog geen wijzigingen/toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur is afgelopen vrijdag bij me langsgeweest. (zit in almere gebied)
Dus er is geen directe relatie tussen NT update bezoek en versturen van de rest..

Overigens had ik sinds dit weekend wel last van DNS fouten. Lijntest op de experiadoos liet zien dat de tweak DNS servers niet bereikbaar waren. Update naar de google DNS servers gaf direct positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:38:
[...]
Overigens had ik sinds dit weekend wel last van DNS fouten. Lijntest op de experiadoos liet zien dat de tweak DNS servers niet bereikbaar waren. Update naar de google DNS servers gaf direct positief resultaat.
Sinds gisteren heb ik ook enorm veel last van DNS fouten met de standaard tweak servers. Ik gebruik nu ook de google servers en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rullzer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 15:24
Tweak Groen Internet + Bellen hier (Zuidoostbeemster), de tv ging al (en blijft voorlopig) via Ziggo. Maar toch gisteren een brief van tweak op de mat dat het modem vervangen gaat worden. In de brief claimen ze dat dit voor nieuwe technieken zoals IPv6 is. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:38:
Monteur is afgelopen vrijdag bij me langsgeweest. (zit in almere gebied)
Dus er is geen directe relatie tussen NT update bezoek en versturen van de rest..
Bij groen niet, bij blauw wel, want als daar de NT vervangen wordt dan werkt het niet meer zonder dat de boel overgezet is.
Hier idem, ik dacht al dat het aan mijn router lag omdat ik die net had geupdate, maar blijkbaar zit 't 'm bij Tweak. Ik ga wel weer m'n eigen interne DNS draaien, dan heb je dat gezeik niet. (DNSMasq zo ingesteld dat ie bij een stuk of 6 externe DNS servers een request doet en de eerste 3 responses afwacht, deze vergelijkt (voorkom je dat iemand b.v. NXDOMAIN's loopt te kapen) en dan dat antwoord, heb je ook geen gezeik meer als er toevallig 1 DNS server uit ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik had er ook last van.
heb ook de Google servers ingesteld.

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 12:52
Krijg vanmiddag een brief van tweak.

Begin van de week belt Guidion en we maken een afspraak voor 18 juni.

In de brief van word bevestigt dat mijn glasvezel verbinding internet 50/50 en telefoon per 11 juni word geactiveerd en dat ik bezoek krijg van een monteur van Guidion die meebrengt een NTU en router en de boel komt aansluiten.

Volgens Guidion word het pakket NTU en router mij door Tweak toegezonden????????
Ik heb Guidion gebeld en uitgelegd wat er in de brief staat en nu een afspraak gemaakt voor 11 juni.

Ik zie wel of het allemaal goed gaat???? Dit is wat ik even met jullie wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:24:
Het leverproces gaat nu langzamerhand beginnen.

Ik zie nu op mijn.tweak.nl extra elementen voor Access en Television.
De datumvelden staan nog leeg en het stukje televisie geeft nog geen details.

Stiekum hoop ik dan toch wel dat er begin volgende week een grote doos met materiaal komt.
Hier idem dito.
Ben benieuwd wanneer ik de spullen binnen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
11 juni komt de monteur langs en word alles opgeleverd volgens de brief. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger