Eerst 3-4 weken roepen. Nu 4-6 weken na behandeling van het formulier. Maar er niet bijzetten of het formulier al behandeld is of wanneer het behandeld gaat worden.
Ik weet dat deze operatie voor tweak veel werk is. Maar je zou verwachten dat ze weten hoeveel klanten ze hebben en dus van te voren een redelijke inschatting kunnen maken.
Wel debiel trouwens, dat kastje is exact het kastje dat nu al in de meterkast hangt. Waarom dat dan gewisseld moet worden mag Joost weten. Maar het schijnt te moeten...
Sowieso belachelijk dat je bijna 3 weken moet wachten op een acceptatiemail, terwijl ik mijn formulier ook gewoon digitaal heb toegestuurd.
Wordt er niet een 100Mbit versie omgewisseld voor een gbit versie ? Die zien er vziw identiek uit. Of misschien is de firmware/config anders.orange.x schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Bij mij komen ze 16 juni, KPN, het glasvezelkastje aansluiten in ieder gevalPakket is al binnen met de spullen. En nee, niet verkeerde topic. Ik hoop echter voor jullie dat het geen problemen op gaat leveren. Consument zou niet de dupe mogen worden van hun gestuntel.
Wel debiel trouwens, dat kastje is exact het kastje dat nu al in de meterkast hangt. Waarom dat dan gewisseld moet worden mag Joost weten. Maar het schijnt te moeten...
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Wat is het van kastje ? kun een een type doorgeven en of foto maken.orange.x schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Bij mij komen ze 16 juni, KPN, het glasvezelkastje aansluiten in ieder gevalPakket is al binnen met de spullen. En nee, niet verkeerde topic. Ik hoop echter voor jullie dat het geen problemen op gaat leveren. Consument zou niet de dupe mogen worden van hun gestuntel.
Thx
1) wit/grijs , Genexis
2) donkergroen Genexis,
3) Wit, ZTE
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

(ps deze is niet van mij
Mijn 100 Mbit zag er precies het zelfde uit zonder de tekst Gigabit.
[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 23-05-2014 15:52 ]
Volgens mij gaat het niet om tweak maar om een overstap naar KPN. orange.x was nogal fanatiek om bij tweak weg te gaan. Bij mij komen ze dinsdag de NTU wisselen en ik ga ervan uit dat ze (niet KPN!) deze meenemen daar ik (nog) niets heb ontvangen.orange.x schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:35:
Ik betaal hier nu 44,95 euro voor. Om deze zelfde functionaliteit te behouden moet ik naar Sparql basic met 50 Mbit internet, inclusief de extra 5 euro voor het opnemen pakket komt dat op 63,95 euro!!
Komt voor mij dus neer op een prijsverhoging van meer dan 40%!!!.
Vandaag gesproken met Tweak en aangegeven dat ik een prijsverhoging van 40% schandalig vind. Volgens Tweak moest ik maar kiezen, of de 40% prijsverhoging of weggaan bij Tweak, Heb het laatste maar gekozen.
Hoop alleen dat het omzetten naar een andere provider een beetje soepel loopt.
Als je nu opzegt en dan een nieuwe aanvraagt heb je kans dat het langer gaat duren dan nodig.JuulP schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:38:
Helaas! het beviel mij bij Tweak wel, ik heb nu een 30Mbit glas abbonnement inclusief bellen en HDtv inclusief opnemen.
Ik betaal hier nu 44,95 euro voor. Om deze zelfde functionaliteit te behouden moet ik naar Sparql basic met 50 Mbit internet, inclusief de extra 5 euro voor het opnemen pakket komt dat op 63,95 euro!!
Vandaag gesproken met Tweak en aangegeven dat ik een prijsverhoging van 40% schandalig vind. Volgens Tweak moest ik maar kiezen, of de 40% prijsverhoging of weggaan bij Tweak, Heb het laatste maar gekozen.
Nieuwe aanvragen en dan aangeven dat je bij Tweak zit, dan gaat het administratief (meestal) sneller!
Heb vandaag de pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth binnen gekregen maar na het aanzetten van 5Ghz op de modem komt deze niet in mijn beschikbare lijst te staan, beetje vreemd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat wordt al best krap vrees ik.JuulP schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:38:
...
Ik ben misschien wat pessimistisch, maar eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat Tweak zelf iedereen op tijd op hun nieuwe diensten overgezet krijgt (tenzij er veel klanten weggaan misschien), maar we zullen het zien. Ik vind het ook vreemd dat ze nergens een deadline noemen voor het terugsturen van het contract. Ik neem aan dat ze toch een probleempje hebben als mensen op het laatste moment toch nog besluiten te blijven (bijvoorbeeld omdat overstappen zonder downtime niet meer lukt).
Ik heb onlangs met Telfort een datum voor de overzetting afgesproken, dit kon nog op tijd en als het goed is met alleen enkele uren downtime. De medewerker die ik sprak zei wel dat het op het moment een stuk drukker dan normaal is vanwege de vele overstappers van Tweak die ze te verwerken krijgen.
Ga er maar vanuit dat vrijwel iedereen in dit topic meer gaat betalen. Ikzelf ook krijg een prijsverhoging van 30%.JuulP schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 19:38:
Toch ben ik gebleven, want het gras is niet groener bij een andere provider. Zie deze (bekende) vergelijking: Google Docs.
Ook een telefoon bundel (Avond/Weekend/Whatever) is bij de concurrenten erg duur. Dus uiteindelijk zou overstappen mij, naast veel geneuzel, nog meer kosten ook.
Hopelijk is alles op tijd klaar...
[ Voor 57% gewijzigd door SqueakyClean op 23-05-2014 23:33 ]
Dat ligt er aan hoeveel inspanning ze moeten leveren op locatie, Aan huis en in de verdeelcentrum's. Als de meerderheid alleen maar een STB toegestuurd hoeft te worden dan gaat het wel lukken lijkt mij afgezien van wellicht enkele incidenten..Soze schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:47:
[...]
Dat wordt al best krap vrees ik.
Ik ben misschien wat pessimistisch, maar eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat Tweak zelf iedereen op tijd op hun nieuwe diensten overgezet krijgt (tenzij er veel klanten weggaan misschien), maar we zullen het zien. Ik vind het ook vreemd dat ze nergens een deadline noemen voor het terugsturen van het contract. Ik neem aan dat ze toch een probleempje hebben als mensen op het laatste moment toch nog besluiten te blijven (bijvoorbeeld omdat overstappen zonder downtime niet meer lukt).
Ik heb onlangs met Telfort een datum voor de overzetting afgesproken, dit kon nog op tijd en als het goed is met alleen enkele uren downtime. De medewerker die ik sprak zei wel dat het op het moment een stuk drukker dan normaal is vanwege de vele overstappers van Tweak die ze te verwerken krijgen.
Meteen een mail teruggestuurd:
Ik heb begrepen dat jullie diensten stoppen per 1 Juli,
Maar ik heb vandaag een mail van jullie gehad: Omzetten van uw diensten kan na verwerking van uw formulier rond de 4 tot 6 weken duren.
Is mijn formulier verwerkt? en ga ik op tijd over?
Ik ben benieuwd....
Voor mij wordt het juist €30 goedkoper, en 5 keer zo snel, en als ik Sparql mag geloven betere TV ontvanger en beeldkwaliteit. Ik ben vooral erg blij dat BBC2 ook in HD wordt doorgegeven, dat alleen al is een reden om te blijven want v.z.i.w. geeft geen enkele andere glas ISP deze door.Jobbie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21:
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ik heb van de week de bevestiging van Tweak gehad met daarin gemeld de vier tot zes weken levertijd. Meteen heb ik een mailtje teruggestuurd over de vraag of t allemaal nog wel gaat lukken voor 1 juli. Ben benieuwd wat ze antwoorden...
[...]
Ga er maar vanuit dat vrijwel iedereen in dit topic meer gaat betalen. Ikzelf ook krijg een prijsverhoging van 30%.
Vodafone geeft BBC2 ook in HD door, ook wel grappig. Ik ben benieuwd of Vodafone en Tweak dan de partijen gaan worden die echt gaan laten zien waarom glasvezel interessant is (al is het maar om te laten zien dat er echt iets te kiezen valt).Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:46:
[...]
Voor mij wordt het juist €30 goedkoper, en 5 keer zo snel, en als ik Sparql mag geloven betere TV ontvanger en beeldkwaliteit. Ik ben vooral erg blij dat BBC2 ook in HD wordt doorgegeven, dat alleen al is een reden om te blijven want v.z.i.w. geeft geen enkele andere glas ISP deze door.
Omschrijving Periode Tarief B.T.W. Totaal
Basisinstallatie Guidion monteur
€ 0.00 € 0.00 € 0.00
Fiber NT
€ 0.00 € 0.00 € 0.00
Draadloze Router FTTH (8324)
€ 0.00 € 0.00 € 0.00
Borg apparatuur
€ 50.00 € 0.00 € 50.00
Administratiekosten
€ 20.66 € 4.34 € 25.00
Totaal excl. B.T.W. : € 70.66
B.T.W. :
€ 4.34
Totaal incl. B.T.W. :
€ 75.00
Je wilt toch niet zeggen dat jij een gemiddelde klant bent van Tweak?Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:46:
[...]
Voor mij wordt het juist €30 goedkoper, en 5 keer zo snel, en als ik Sparql mag geloven betere TV ontvanger en beeldkwaliteit. Ik ben vooral erg blij dat BBC2 ook in HD wordt doorgegeven, dat alleen al is een reden om te blijven want v.z.i.w. geeft geen enkele andere glas ISP deze door.
Afnemers van de duurste en snelle pakketten vormen altijd een minderheid.
Niet erg want je kiest hier zelf voor maar je moet het wel goed in perspectief zien.

Nee, maar ik ben volgens mij wel het soort klant waar Tweak op mikt. Cheap-ass abbootjes resellen met een paar euro winstmarge verdien je geen droog brood mee.HoppyF schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat jij een gemiddelde klant bent van Tweak?
Ik vind het wel vreemd dat er zoveel 'tweakers' zijn met trage internet verbindingen, dacht dat dit een site was voor mensen die het onderste uit de kan willen halen. techneuten. overclockers, high-end gamers, etc. Dan neem je toch ook het snelst mogelijke internet abbo ?
[ Voor 28% gewijzigd door Aaargh! op 24-05-2014 11:37 ]
Ik denk dat dit ook de enige keuze is voor Tweak, met de prijzen van Telfort glasvezel is het moeilijk concureren. Nu leveren ze echt iets anders en ze hebben daarin scherpere keuzes gemaakt als Vodafone. Ik hoop voor ze dat het een succes wordt. Ik vindt het in ieder geval onderscheidender ook als een xs4all.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Nee, maar ik ben volgens mij wel het soort klant waar Tweak op mikt. Cheap-ass abbootjes resellen met een paar euro winstmarge verdien je geen droog brood mee.
Verwijderd
Dat ligt er een beetje aan hoe de verhouding is tussen je hobby en je gezond verstand.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Ik vind het wel vreemd dat er zoveel 'tweakers' zijn met trage internet verbindingen, dacht dat dit een site was voor mensen die het onderste uit de kan willen halen. techneuten. overclockers, high-end gamers, etc. Dan neem je toch ook het snelst mogelijke internet abbo ?
Ik ken mensen die alles weten over autosport en alles fanatiek volgen, maar toch geen Ferrari rijden. Of die gek zijn op biefstuk maar toch geen koe in de tuin hebben staan.
Dat jij zo in elkaar zit is natuurlijk prima, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er anderen zijn die prima uit de voeten kunnen met een lagere snelheid en liever investeren in opslagruimte, een Arduino, whatever.
Een tweaker is een 'handige aanpassert', mijns inziens niet iemand die per sé de hoogste prijs voor een voor 80% zinloos product wil betalen.
Wel als je heel veel van die abbo'tes verkoopt ipv een paar duurdere, maar die ook nog eens een enorme hoeveelheid dataverkeer genereren.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Nee, maar ik ben volgens mij wel het soort klant waar Tweak op mikt. Cheap-ass abbootjes resellen met een paar euro winstmarge verdien je geen droog brood mee.
Ik ben het dan ook met Hoppy eens, het is wel bekend dat degene met de duurste paketten erop vooruit gaan, de rest echter hard achteruit.
Waarom? En uberhaupt wat noem je traag? Is 60/60 tegenwoordig traag? Wat schiet ik er als techneut mee op om sneller te hebben? Of als overclocker? (Oké die doe ik niet). Wat schiet een gamer ermee op? Als je nou streamed dan wil je fatsoenlijke upload, maar is honderden mbits nog steeds gigantische overkill. Voor gamen zelf is 10mbit al gigantische overkill. Lage ping is goed, maar daar heb je geen snel internet voor nodig.Ik vind het wel vreemd dat er zoveel 'tweakers' zijn met trage internet verbindingen, dacht dat dit een site was voor mensen die het onderste uit de kan willen halen. techneuten. overclockers, high-end gamers, etc. Dan neem je toch ook het snelst mogelijke internet abbo ?
En dan bedenken dat nieuwe klanten geen voorrang krijgen. Oftewel ik ken iemand die denk ik ondertussen 1.5-2 maanden geleden internet van tweak heeft aangevraagd, en nog niks heeft, en ook leuk die 4-6 weken nog kan wachten.KlaasKlaas schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:52:
Hier ook de mail gehad.
Eerst 3-4 weken roepen. Nu 4-6 weken na behandeling van het formulier. Maar er niet bijzetten of het formulier al behandeld is of wanneer het behandeld gaat worden.
Ik weet dat deze operatie voor tweak veel werk is. Maar je zou verwachten dat ze weten hoeveel klanten ze hebben en dus van te voren een redelijke inschatting kunnen maken.
Ik wil het snelst mogelijke abbonement voor mijn budget, en dat is vanwege financiële problemen niet heel veel. Bij Tweak wordt het voor mij dus sowieso duurder, dus stap ik over naar een andere aanbieder.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:35:
[...]
Ja, ik verlies wat dingen zoals mijn vaste IP, en toegang tot usenet. Maar daar pas ik wel weer een mouw aan, en ben ik onder de streep nog steeds goedkoper uit.
Precies, je kan je beter onderscheiden en een premium product leveren dan een van de vele prijsvechters worden. Van een race-to-the-bottom wordt niemand beter.joop99 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Ik denk dat dit ook de enige keuze is voor Tweak, met de prijzen van Telfort glasvezel is het moeilijk concureren. Nu leveren ze echt iets anders en ze hebben daarin scherpere keuzes gemaakt als Vodafone. Ik hoop voor ze dat het een succes wordt. Ik vindt het in ieder geval onderscheidender ook als een xs4all.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:12:
[...]
Dat jij zo in elkaar zit is natuurlijk prima, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er anderen zijn die prima uit de voeten kunnen met een lagere snelheid en liever investeren in opslagruimte, een Arduino, whatever.

Het een sluit het ander toch niet uit ?
Nee, dat was 10 jaar geleden al traag.Sissors schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:15:
[...]
Waarom? En uberhaupt wat noem je traag? Is 60/60 tegenwoordig traag?
Omdat het mij als techneut enorm jeukt dat er een onnodige, kunstmatige limitatie in zit. Iets wat iig elke software developer hoort te weten is dat je nooit arbitraire limieten inbouwt (zero-one-infinity rule).Wat schiet ik er als techneut mee op om sneller te hebben?
Ik heb een gbit netwerk kaart, een gbit switch, een gbit NT, tweak plaatst gbit apparatuur in de PoP's... waarom dan een nodeloze beperking erin ?
Eerljk gezegd vind ik het vreemd dat ze lagere snelheden dan gbit aanbieden, waarom zou je dat in hemelsnaam doen ?
Ik ook, maar blijkbaar ligt mijn budget ietsje hoger dan de jouwe. Ik zou voor gbit bereid zijn flink meer te betalen dan wat Tweak nu vraagt.Wolfensteijn schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:18:
[...]
Ik wil het snelst mogelijke abbonement voor mijn budget
Ik kan niet meer betalen, ziektewet en schulden. Soms is het zo simpelAaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:37:
[...]
Ik ook, maar blijkbaar ligt mijn budget ietsje hoger dan de jouwe. Ik zou voor gbit bereid zijn flink meer te betalen dan wat Tweak nu vraagt.
Als het kon, ja, dan zou ik (puur voor de patsfactor) ook wel gbit willen. Maar zelfs dan, 30/30 is altijd snel genoeg geweest, 50/50 gaat zeker snel genoeg zijn.
Volgens mij mis je een beetje dat mensen een beperkte hoeveelheid geld hebben. En dan het duurste internet nemen met als enige reden "Omdat het kan", betekend dus dat je geen enkele fatsoenlijke reden ervoor hebt. Als jij daar je geld aan wilt uitgeven, prima. Maar ga niet net doen alsof alle tweakers dat ook moeten doen.
Met de opmerkingen die je hier maakt ben je voor mij toch een beetje aan de wereldvreemde kant.
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 24-05-2014 12:47 ]
Verwijderd
Soms niet, maar vaak hebben mensen in het echte leven meer uitgaven dan hun internet verbinding (kleine dingetjes zoals hypotheek, tandarts, luiers, schoolreisje, schoenen, aardappels, etc).
Tja, ik mag hopen voor je dat je meer inkomsten hebt dan de €85 die een gbit verbinding bij tweak kost. Daar kan je dan al die andere onzin van aanschaffen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:50:
[...]
Soms niet, maar vaak hebben mensen in het echte leven meer uitgaven dan hun internet verbinding
Verwijderd
Crus is dat het fijn zou zijn wanneer je de rest van de wereld niet in een hokje stopt aan de hand van je persoonlijke (niet zo heel breed gedragen) criteria.
Maar dit is tweakers.net, hoort niet iedereen hier al in dat hokje te zitten ?Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:47:
Of bij Telfort 45 euro betalen voor een 50 mbit verbinding die al veel sneller is dan ik gebruik, en van het geld dat 'over' is een week langer op vakantie. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Crus is dat het fijn zou zijn wanneer je de rest van de wereld niet in een hokje stopt aan de hand van je persoonlijke (niet zo heel breed gedragen) criteria.
Verwijderd
Ik kies m'n eigen hokje op basis van m'n eigen criteria. En vind daarbij een fiets of een vakantie of een keer uit eten met vrienden beduidend belangrijker dan een zinloze Gbit pijp naar nerdyland.
Daarom vind ik Telfort ook een interessantere optie dan tweak op dit moment. DVB-C signaal kan ik meer mee spelen dan met dicht gecodeerde digitale iptv signalen. Dus zodra ik over ben, eens rustig op zoek naar een betaalbare dvb-c opname mogelijkheid, en mijn eigen uitzendinggemist bouwen bijvoorbeeld
Tja de meeste mensen vinden hun hypotheek betalen toch ietsjes belangrijker dan gigabit internet. Sowieso tot nu toe ben je niet verder gekomen dan "Omdat het kan" als reden waarom we dat allemaal zouden moeten hebben.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:40:
[...]
Tja, ik mag hopen voor je dat je meer inkomsten hebt dan de €85 die een gbit verbinding bij tweak kost. Daar kan je dan al die andere onzin van aanschaffen.
En wat je nodig hebt is voor iedereen anders.
Zo kan er iemand zijn die als hij een film download, dat hij die binnen 5 minuten op zijn pc staat.
Van mij mag dat ook een half uur wezen.
Dat maakt mij werkelijk niks uit.
Daarom heb ik gekozen voor een niet al te snelle abonnement omdat dit gewoon goed past bij mijn gezinssituatie.
Dat zijn keuzes die iedereen voor zich neemt
Zo simpel is het gewoon
En het geld wat ik dan extra overhou besteed ik aan het welzijn van mijn kinderen en af een toe aan een lekker biertje op een gezellig terrasje.
[ Voor 13% gewijzigd door goldvinger op 24-05-2014 14:52 ]
Nee, niet iedere Tweaker heeft een 1Gb verbinding nodig en heeft daar (als het overal leverbaar zou zijn) ook niet de maximale prijs voor over.Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:51:
[...]
Maar dit is tweakers.net, hoort niet iedereen hier al in dat hokje te zitten ?
Jij denkt dat alle Tweakers hetzelfde denken en doen en dezelfde prioriteiten en eisen hebben.
Niet dus.
Ik begrijp dat je overal graag het maximaal haalbare wilt hebben maar zo werkt het niet.
Je netwerkkaart , kabel, modem zijn wellicht geschikt voor 1Gb, glasvezel zelf kan het makkelijk aan maar toch bieden glasvezelaanbieders gemiddeld 50-100 Mbits aan.
De ondergrens schuift wel wat op van 30 naar 50Mbits bijvoorbeeld.
De bovengrens is slechts beperkt maximaal te leveren, uit concurrentie overwegingen en kosten stelt men die grens bij.
Glasvezelaanbieders en kabelaars houden elkaar in de gaten kwa snelheid en prijs.
(Uploadverschil even buiten beschouwing gelaten)
Glasvezelaanbieders hebben inderdaad de mogelijkheid gehad om jaren geleden al een zeer hoge snelheid aan te kunnen bieden maar hebben dit vanwege de evenzo hoge prijs niet gedaan.
De kleine groep die dit abonnement zou kunnen en willen betalen is namelijk te klein ook onder Tweakers.
Wel haal ik alles uit mijn internetverbinding (of uit mijn televisie) wat erin zit. Zelf hosten, servers, etc. etc..
Kwam gisteren ook binnen, vandaag dan de bevestigingsbrief, een monteur gaat dus contact opnemen voor het maken van een afspraak.Lelyuser schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:07:
Factuur al binnen, maar nog geen bericht wanneer zij komen aansluiten, ben benieuwd.
Misschien omdat je de markt wil bedienen en daaraan tegemoet wil komen aan? Met alleen geeks aansluiten kom je er als bedrijf niet hoor..Aaargh! schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:35:
[...]
Nee, dat was 10 jaar geleden al traag.
[...]
Omdat het mij als techneut enorm jeukt dat er een onnodige, kunstmatige limitatie in zit. Iets wat iig elke software developer hoort te weten is dat je nooit arbitraire limieten inbouwt (zero-one-infinity rule).
Ik heb een gbit netwerk kaart, een gbit switch, een gbit NT, tweak plaatst gbit apparatuur in de PoP's... waarom dan een nodeloze beperking erin ?
Eerljk gezegd vind ik het vreemd dat ze lagere snelheden dan gbit aanbieden, waarom zou je dat in hemelsnaam doen ?
En het zal je misschien verbazen, maar de wereld is groter dan Enschede en Almere, ik zit op een geweldige snelheid van 50/5. Deze tweaker wordt dus gewoon naar UPC gejaagd die wel 200mbit kan leveren. En ondanks dat wil ik toch echt liever bij Tweak blijven.
Antwoord terug:Jobbie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21:
Ik heb er ook een hard hoofd in. Ik heb van de week de bevestiging van Tweak gehad met daarin gemeld de vier tot zes weken levertijd. Meteen heb ik een mailtje teruggestuurd over de vraag of t allemaal nog wel gaat lukken voor 1 juli. Ben benieuwd wat ze antwoorden...
[...]
Geachte heer / mevrouw,
Wij verwachten voor 1 juli te hebben opgeleverd, en zoals de zaken er nu voor staan zal dat ook te realiseren zijn.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Moet gaan lukken dus.
En niet teveel reageren op Aargh. Hij kan genieten van één van de weinige voordelen van het wonen in Almere of Enschede: goedkoop internet van Tweak.
Door het invoeren van kunstmatige limieten ? Een 30/30 verbinding kost Tweak meer als een 1000/1000 verbinding, de enige reden dat er prijsverschil is is prijsdifferentiatie. Ze kunnen er ook voor kiezen alleen het snelste abbo aan te bieden voor een prijs die ergens tussen het hoogste en het laagste abbo zit.LoSBoL schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:06:
[...]
Misschien omdat je de markt wil bedienen en daaraan tegemoet wil komen aan? Met alleen geeks aansluiten kom je er als bedrijf niet hoor..
Kwestie van tijd totdat het in de rest van Nederland is uitgerold.En het zal je misschien verbazen, maar de wereld is groter dan Enschede en Almere
Haha, blijft grappigVerwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 12:12:
[...]
Dat ligt er een beetje aan hoe de verhouding is tussen je hobby en je gezond verstand.
Ik ken mensen die alles weten over autosport en alles fanatiek volgen, maar toch geen Ferrari rijden. Of die gek zijn op biefstuk maar toch geen koe in de tuin hebben staan.
[...]
Waarom denk je dat die limieten er zijn? Om de consument te pesten? Of meer winst te maken als de comsument sneller wil?Aaargh! schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:47:
[...]
Door het invoeren van kunstmatige limieten ? Een 30/30 verbinding kost Tweak meer als een 1000/1000 verbinding, de enige reden dat er prijsverschil is is prijsdifferentiatie. Ze kunnen er ook voor kiezen alleen het snelste abbo aan te bieden voor een prijs die ergens tussen het hoogste en het laagste abbo zit.

Als heel nederland nu thuis 1Gbit beschikbaar zou hebben, dan zou de infrastructuur op de achterkant dat totaal niet trekken...
Die apparatuur is niet gratis, en zie daar de reden dat mensen die voorop willen lopen (met meer bandbreedte), meer moeten betalen. (zodat er uiteindelijk hardware geupgrade kan worden als er meer mensen voor meer bandbreedte betalen)
NOFI; maar denk even iets verder dan je eigen hokje, er komt iets meer bij kijken dan dat je denkt...
Om meer winst te maken, duh!.RonnieB82 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:00:
[...]
Waarom denk je dat die limieten er zijn? Om de consument te pesten? Of meer winst te maken als de comsument sneller wil?
Eeh.. nee. Absoluut niet, denk je echt dat op dit moment de snelheid van de verbinding de limiterende factor is ? Een download met 1Gbit gaat 100 keer zo snel als eentje met 10Mbit, maar duurt ook 100 keer korter. Vrijwel niemand zal meer data gaan gebruiken alleen omdat het sneller is.Als heel nederland nu thuis 1Gbit beschikbaar zou hebben, dan zou de infrastructuur op de achterkant dat totaal niet trekken...
En traffic shapers en de bijhorende administratieve lompslomp kost zeker niks ?Die apparatuur is niet gratis
Kosten voor de ISP gaan omlaag als je iedereen gbit geeft, niet omhoog.
[ Voor 15% gewijzigd door Aaargh! op 25-05-2014 12:33 ]
Precies!RonnieB82 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:00:
[...]
Waarom denk je dat die limieten er zijn? Om de consument te pesten? Of meer winst te maken als de comsument sneller wil?![]()
Als heel nederland nu thuis 1Gbit beschikbaar zou hebben, dan zou de infrastructuur op de achterkant dat totaal niet trekken...
Die apparatuur is niet gratis, en zie daar de reden dat mensen die voorop willen lopen (met meer bandbreedte), meer moeten betalen. (zodat er uiteindelijk hardware geupgrade kan worden als er meer mensen voor meer bandbreedte betalen)
NOFI; maar denk even iets verder dan je eigen hokje, er komt iets meer bij kijken dan dat je denkt...
Technisch zouden providers vrijwel overal 1Gb kunnen leveren, de prijs voor dit abonnement zou dan ook omlaag kunnen bij honderdduizenden gebruikers.
Echter, de infrastructuur zal de enorme pieken niet aankunnen, voor een relatief klein aantal gebruikers kan dit wel, voor honderdduizenden gaat dit (nog) niet.
De kosten om alles 1Gb gereed te maken voor de massa zijn gewoonweg nu nog te hoog.
Op termijn zal het wel gaan gebeuren, zeker als er boven de 1Gb weer een stap hoger wordt gemaakt.
Deze ontwikkeling zie je in de jaren door zo verlopen.
En wat is er mis met prijsdifferentieatie? Zo werkt de economie nou eenmaal.Aaargh! schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:31:
[...]
Om meer winst te maken, duh!.
[...]
Eeh.. nee. Absoluut niet, denk je echt dat op dit moment de snelheid van de verbinding de limiterende factor is ? Een download met 1Gbit gaat 100 keer zo snel als eentje met 10Mbit, maar duurt ook 100 keer korter. Vrijwel niemand zal meer data gaan gebruiken alleen omdat het sneller is.
[...]
En traffic shapers en de bijhorende administratieve lompslomp kost zeker niks ?
En als jij claimt dat het aanbieden van dezelfde ( maximale ) snelheid voor iedereen goedkoper is dan wat apparatuur die dit limiteert, kom dan op z'n minst eens met een business model waarin je dit onderbouwt

Verder is het wel degelijk zo dat, wanneer iedereen gigabit zou hebben, de piekbelastingen ook veel hoger kunnen worden, vooral als dit downloads zijn. Dat die piekjes korter zijn ben ik met je eens, maar ze zijn er nog steeds wel degelijk (en heftiger).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat valt wel mee hoor. Overal waar kabel en glasvezel ligt, ligt in principe al gigabit. Modems kunnen het ook vrij probleemloos aan. De techniek is er al een aantal jaren.Sissors schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:11:
De prijs voor de gbit abbo's kunnen naarbeneden, maar het idee dat een 30/30 verbinding duurder is voor een provider dan een 1000/1000 verbinding geloof ik geen drol van. Die 1000/1000 heeft sowieso al duurdere netwerkapparatuur nodig. En een limiet instellen op 30/30 is nou niet zo duur. En dan denk ik dat we veilig kunnen stellen dat voor de gemiddelde 30/30 verbinding tweak een hoop minder data totaal hoeft over te hevelen als bij de gemiddelde 1000/1000 verbinding.
Er is ook, contrary to popular belief, geen probleem met piekbelastingen - integendeel zelfs. Doordat traffic shaping niet meer nodig is en alles over IP-eigen QoS kan verlopen kan er aanzienlijk efficiënter gebruik worden gemaakt van de netwerkinfrastructuur. En de hoeveelheid extra data die verstookt wordt door de hogere snelheid (ja, mensen gaan meer data verstoken als alles sneller gaat) wordt daardoor meer dan gecompenseerd. Overboekingsfactoren van de endpoints zijn maar ~200-300% momenteel, we kunnen nog een orde-grootte in *gemiddelde* snelheid groeien voordat we op ADSL-niveaus zijn (waar je het wél heel duidelijk merkt als de hele buurt aan het downloaden is).
De bottleneck wordt simpelweg niet meer gevormd door sequentiële (MTU-limited) transfer speeds, maar door dingen als ping en de snelheid van de server waar je requests vanaf trekt. Dat is al het geval bij mijn 50/50 verbinding, laat staan als ik voor 10 euro per maand extra upgrade naar 250/250 of voor 20 naar gigabit.. .
Prijsdifferentiatie bij ISPs is er puur en alleen voor marktredenen: winstgevendheid (geef mensen meer dan 1 keuze en ze geven meer geld uit dan als je ze één gemiddelde keuze geeft), toekomstig groeipotentiaal en uitstel van investeringen.
Bij dit hele verhaal moet natuurlijk wel aangetekend worden dat we het in NL best goed hebben. Onze infrastructuur heeft ongeveer elke 5 jaar een generationele stap gemaakt in snelheid en prijs. Tussen 1995 en 2000 heeft KPN idioot veel geïnvesteerd in ISDN, in de vijf jaar erna is er een grote opmars geweest van glasvezel-tot-de-eindverdeler en hebben we goedkoop kabelinternet gekregen. Tussen 2005 en 2010 hebben we ruim een miljoen glasvezelverbindingen-to-the-home gekregen. Je kunt niet echt zeggen dat Nederlandse bedrijven hun best doen om infrastructurele investeringen naar de toekomst te verschuiven.
Dit is totaal anders in de VS en in iets mindere mate België. Waar in beide landen al even lang als in NL (of zelfs langer!) glasvezel in de straten ligt, maar niemand de investering wil maken om het naar de huizen door te trekken en mensen dus grootendeels totaal onnodig met ADSL zitten. En waar belachelijke monopolieën bestaan waardoor het nog mogelijk is om datalimieten in te stellen. Zelfs op zakelijke verbindingen die wél op gigabit glasvezel hangen
[ Voor 53% gewijzigd door mux op 25-05-2014 15:54 ]
Niet perse om meer winst te maken. De consument wil misschien kunnen kiezen voor een lager abonnement waar minder voor betaald hoeft te worden. Echt niet iedereen hoeft een supersnelle Internet verbinding. Voor normaal Internetgedrag heeft een 1Gbps verbinding niet heel veel toegevoegde waarde ten opzichte van een 30-50Mbps verbinding. Ga je veel downloaden, dan is het wel interessant. En pas dan gaat je verhaal hieronder op
Inderdaad, een grote download is met een 1Gbps verbinding 100 x sneller binnen dan met een 10Mbps verbinding. De ISP rekent er echter wel op dat iemand die een 1Gbps verbinding afneemt deze ook gaat gebruiken voor grote downloads, veel gebruikers met veel Internetverbruik, streaming audio en video etc.Eeh.. nee. Absoluut niet, denk je echt dat op dit moment de snelheid van de verbinding de limiterende factor is ? Een download met 1Gbit gaat 100 keer zo snel als eentje met 10Mbit, maar duurt ook 100 keer korter. Vrijwel niemand zal meer data gaan gebruiken alleen omdat het sneller is.
[...]
Voor normaal surfen is die 100 x sneller echt niet interessant. De computers zijn daarin dan de beperkende factor. Een pagina als de Tweakers frontpage is op het moment van schrijven nu ongeveer 11KB (exclusief alle css etc. Let op het is een theoretisch iets). Het daadwerkelijk downloaden van deze pagina duurt op een 10Mbps verbinding theoretisch 0,0011 seconden. Het renderen van de pagina duurt op een gemiddelde PC misschien een halve seconden(?) Wat gaat een 1Gbps daarin helpen?
Dat ligt er aan wat alle gebruikers doen op een 1Gbps verbinding. Alleen surfen, no problem. Dik downloaden en daadwerkelijk gebruik maken van die bandbreedte, dan komt de ISP in de problemen met zijn eigen uplink of misschien datagebruik. Daar betaald de ISP voor.En traffic shapers en de bijhorende administratieve lompslomp kost zeker niks ?
Ik heb even terug gescrolled en er staat in "de email" dat ze kiezen voor een andere tv aanbieder. Maar als ik de verhalen lees dan gaat ALLES eruit (wat logisch is, want internet ook van KPN) toch?
Dus op 1 juli 2014 heb ik opeens niets meer... en de apparatuur? Wat moet ik daar mee doen?
Raar verhaal weer...
Als het goed is heb je een {ouderwetse} brief ontvangen. En als ik het goed begrijp dan hebben de mensen die nog niet hebben gereageerd een herinnering ontvangen via {nieuwerwetse} e-mail. Inderdaad als je alles in 1 hebt dan stopt je abbo. Indien je geen TV hebt veranderd er als het goed is niets.-Splash- schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:04:
Huh... ik kom hier nu toevallig achter... maar ik heb geen email van Tweak gehad terwijl ik wel alles in 1 heb van Tweak (groen).
Ik heb even terug gescrolled en er staat in "de email" dat ze kiezen voor een andere tv aanbieder. Maar als ik de verhalen lees dan gaat ALLES eruit (wat logisch is, want internet ook van KPN) toch?
Dus op 1 juli 2014 heb ik opeens niets meer... en de apparatuur? Wat moet ik daar mee doen?
Raar verhaal weer...
Of de apparatuur retour moet, geen idee. Ze zullen ze niet meer gebruiken maar wellicht kunnen ze wel verkocht worden aan andere partijen die nog wel met animo werkt. Daar zullen we naar 1 juli wel over geïnformeerd worden, zou hem nog niet op marktplaats zetten. Toen ik bij UPC weg ging kreeg ik bijna 1 jaar na opzegging nog een verzoek om de spullen terug te sturen.

Ik vermoed dat die dingen niet van Tweak zijn maar van Glashart Media, aangezien iedere GHM gebruiker zo'n exact zelfde kastje heeft.JP1980 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:09:
[...]
Of de apparatuur retour moet, geen idee. Ze zullen ze niet meer gebruiken maar wellicht kunnen ze wel verkocht worden aan andere partijen die nog wel met animo werkt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vervang 'amino' met het door u gebruikte product.eymey schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:47:
Hmm, maar -Splash- geeft aan Tweak Groen te hebben. Dan heeft hij apparatuur van KPN (niet GHM/ITNS) en dus zeker geen Amino
Ik heb dus zowel geen brief als email ontvangen.JP1980 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:09:
[...]
Als het goed is heb je een {ouderwetse} brief ontvangen. En als ik het goed begrijp dan hebben de mensen die nog niet hebben gereageerd een herinnering ontvangen via {nieuwerwetse} e-mail. Inderdaad als je alles in 1 hebt dan stopt je abbo. Indien je geen TV hebt veranderd er als het goed is niets.
Of de apparatuur retour moet, geen idee. Ze zullen ze niet meer gebruiken maar wellicht kunnen ze wel verkocht worden aan andere partijen die nog wel met animo werkt. Daar zullen we naar 1 juli wel over geïnformeerd worden, zou hem nog niet op marktplaats zetten. Toen ik bij UPC weg ging kreeg ik bijna 1 jaar na opzegging nog een verzoek om de spullen terug te sturen.
Ik denk dat ik maar naar XS4ALL ga en niet bij deze bende blijf. Wat ik hieruit dus begrijp is dat ik dus niet hoef op te zeggen maar nu rechtstreeks via XS4ALL internet kan aanvragen. Dat is alleen maar makkelijker nu voor mijn situatie. Behalve dat ik downtime riskeer, maar dat kan XS4ALL wel afvangen denk ik.
Wat ik raar vind: Als ik niet alles-in-1 had maar alleen internet.. dan ging dat toch ook via KPN. Waarom zou er dan niets veranderen? Ze sluiten toch totaal glasvezel van KPN af en gaan over op het eigen systeem?
De apparatuur gaat niet op marktplaats, die bewaar ik. Dat was ik van plan. Ik vroeg mij alleen af of iemand daar al iets over had gehoord van Tweak. Wat zij graag willen dat jij met de apparatuur gaat doen.
Een hele vreemde situatie die mij ook best overvalt op dit moment.
Snap ik erg vervelend. Als je overstapt moet je heel erg snel zijn wil je op tijd aangesloten worden. Al denk ik dat als je je nu bij Tweak aanmeld dit misschien ook wel aan de late kant was, al stond er op de brief geen deadline.-Splash- schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:10:
[...]
Ik heb dus zowel geen brief als email ontvangen.Heel raar. En dit is ook mijn beeld van Tweak. Slechte communicatie, 4 maanden moeten wachten tot ze internet aansluiten terwijl alles al klaar wacht en de monteur het zo kon gereedmaken. Geen modem sturen terwijl dat wel had gemoeten. En nu dit.
Ik denk dat ik maar naar XS4ALL ga en niet bij deze bende blijf. Wat ik hieruit dus begrijp is dat ik dus niet hoef op te zeggen maar nu rechtstreeks via XS4ALL internet kan aanvragen. Dat is alleen maar makkelijker nu voor mijn situatie. Behalve dat ik downtime riskeer, maar dat kan XS4ALL wel afvangen denk ik.
Wat ik raar vind: Als ik niet alles-in-1 had maar alleen internet.. dan ging dat toch ook via KPN. Waarom zou er dan niets veranderen? Ze sluiten toch totaal glasvezel van KPN af en gaan over op het eigen systeem?
De apparatuur gaat niet op marktplaats, die bewaar ik. Dat was ik van plan. Ik vroeg mij alleen af of iemand daar al iets over had gehoord van Tweak. Wat zij graag willen dat jij met de apparatuur gaat doen.
Een hele vreemde situatie die mij ook best overvalt op dit moment.
De televisiedienst veranderd omdat KPN (volgens Tweak) hun het een en ander oplegt zoals het zelf regelen van zenderrechten. Dit komt <als ik het goed begrijp> omdat Tweak de enige partij is die gebruik maakt van KPN maar geen KPN dochter is. Allemaal ingewikkeld snap zelf ook niet de ins en outs helemaal. Maar dat is de reden waarom er niets veranderd als je geen TV hebt bij Tweak omdat je dan niet met die zenderrechten zit. Mocht je nog aan een contracttermijn vastzitten dan vervalt deze per 1 juli.
De ervaringen met Tweak wisselen. Bij mij nauwelijks problemen alleen met telefonie de eerste maand (waar overige glashart providers volgens mij ook last van hadden).
Nieuwe STB krijg je sowieso. Echter de modem/routen ben ik nog steeds niet over uit of iedereen dit krijgt of alleen Almere/Enschede.TrailBlazer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:33:
Ik betwijfel sterk of ze per 1 Juli iedereen hebben omgezet. Als je hebt aangegeven dat je over wil naar Sparql zal je totdat je overgezet ben je huidige pakket wel houden. Het zou kunnen dat een nieuw modem voldoende is en dat op de achtergrond alles al voorbereid is voor een nieuwe modem met andere vlans. Dan is het wel te doen denk maar het blijft een enorme toename van load op je netwerk in een korte tijd.
Oke duidelijk. Dus als ik niets doe dan heb ik geen signaal meer uit mijn glasvezelmodem 1 juli. Waar ik even bang voor was is dat ik dat als aanname ga gebruiken en dat ik dan over een jaar een rekening krijg oid...JP1980 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:20:
[...]
Snap ik erg vervelend. Als je overstapt moet je heel erg snel zijn wil je op tijd aangesloten worden. Al denk ik dat als je je nu bij Tweak aanmeld dit misschien ook wel aan de late kant was, al stond er op de brief geen deadline.
De televisiedienst veranderd omdat KPN (volgens Tweak) hun het een en ander oplegt zoals het zelf regelen van zenderrechten. Dit komt <als ik het goed begrijp> omdat Tweak de enige partij is die gebruik maakt van KPN maar geen KPN dochter is. Allemaal ingewikkeld snap zelf ook niet de ins en outs helemaal. Maar dat is de reden waarom er niets veranderd als je geen TV hebt bij Tweak omdat je dan niet met die zenderrechten zit. Mocht je nog aan een contracttermijn vastzitten dan vervalt deze per 1 juli.
De ervaringen met Tweak wisselen. Bij mij nauwelijks problemen alleen met telefonie de eerste maand (waar overige glashart providers volgens mij ook last van hadden).
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Jammer dat ik dit niet van Tweak hoor, ga er nog wel een mailtje aan wagen.
Zou idd er een mailtje aan wagen wellicht is jouw situatie anders. Tweak reageert de laatste tijd wel vlot.-Splash- schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:55:
[...]
Oke duidelijk. Dus als ik niets doe dan heb ik geen signaal meer uit mijn glasvezelmodem 1 juli. Waar ik even bang voor was is dat ik dat als aanname ga gebruiken en dat ik dan over een jaar een rekening krijg oid...
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Jammer dat ik dit niet van Tweak hoor, ga er nog wel een mailtje aan wagen.
Ik heb gewoon KPN, het lijkt mij raar dat ik gewoon bij KPN kan blijven met alles-in-1. Ook heel raar dat ik geen lijninformatie meer zie in mijntweak...JP1980 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:57:
[...]
Zou idd er een mailtje aan wagen wellicht is jouw situatie anders. Tweak reageert de laatste tijd wel vlot.
Ik heb al 5+ jaar Tweak Glas ofzo.
Ah, dat verklaart een hoop.kmichael schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:02:
Lijn informatie, is altijd leeg geweest bij mij. Ik denk dat het voor DSL is want er staat DSL bij.
Ik heb al 5+ jaar Tweak Glas ofzo.
Hier is nog niks veranderd bij mij...

Daarbij vroeg ik mij af, alle diensten van KPN stoppen er dus mee, en wat zijn de gevolgen voor mensen met enkel internet+telefonie? Daar zwijgt Tweak helemaal over namelijk en ik zie en lees vooral van mensen die dus enkel alles in een pakketten hebben afgenomen. Dus de komende verandering zal niet van invloed op onze situatie zijn denk ik?Quad schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:29:
De meegeleverde PacketForce van Tweak ondersteund 5Ghz toch?
Heb vandaag de pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth binnen gekregen maar na het aanzetten van 5Ghz op de modem komt deze niet in mijn beschikbare lijst te staan, beetje vreemd.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er is al wel het 1 en ander over gezegd maar meeste het blijft bij meningen, vermoedens en speculaties. Zover ik weet veranderd er niets behalve KPN TV. In elk geval veranderd er niets aan je contract. Veranderingen aan de technische kant, geen idee. Je kan het beste gewoon even een mailtje sturen naar Tweak.Quad schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:38:
Gezien al jullie verhalen is mijn vraag een beetje onder gesneeuwd dus nogmaals:
[...]
Daarbij vroeg ik mij af, alle diensten van KPN stoppen er dus mee, en wat zijn de gevolgen voor mensen met enkel internet+telefonie? Daar zwijgt Tweak helemaal over namelijk en ik zie en lees vooral van mensen die dus enkel alles in een pakketten hebben afgenomen. Dus de komende verandering zal niet van invloed op onze situatie zijn denk ik?
Slimme opmerking, morgen krijg ik een nieuwe NTU, indien alles al is voorbereid en de (voor mij) nieuwe situatie bied de oude en nieuwe VLAN's aan ("nieuwe switch" op de pop?), dan is het voor mij gewoon een kwestie van "router" vervangen en ik hang aan het "nieuwe" netwerk.TrailBlazer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:33:
Ik betwijfel sterk of ze per 1 Juli iedereen hebben omgezet. Als je hebt aangegeven dat je over wil naar Sparql zal je totdat je overgezet ben je huidige pakket wel houden. Het zou kunnen dat een nieuw modem voldoende is en dat op de achtergrond alles al voorbereid is voor een nieuwe modem met andere vlans. Dan is het wel te doen denk maar het blijft een enorme toename van load op je netwerk in een korte tijd.
Als ik (morgen) ben overgezet, zal ik kijken of ik nog steeds hetzelfde publieke IP adres heb (vermoedelijk wel, is immers het IP adres van tweak) en of mijn huidige downloadsnelheid nog steeds hetzelfde is, vermoedelijk wel immers router, dus VLAN's worden/zijn nog niet niet aangepast.
De vraag die nu centraal staat is, op welke switch zit ik momenteel en naar welke switch ga ik morgen. (mijn huidige ntu is de oude 100 mbit/s van genexis (http://www.glasvezelaansluiten.com/genexis/)
Ehh? Late kant? Ik heb ook nog niet beslist omdat ik nog een beetje aan het puzzelen ben wat te doen. Ik heb nu tweak met dvb-c maar wil je nu zeggen dat ik mogelijk geen tv heb van 1 juli tot tijdstip x? Daar mogen ze bij tweak dan ook wel eens over communiceren.JP1980 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:20:
[...]
Snap ik erg vervelend. Als je overstapt moet je heel erg snel zijn wil je op tijd aangesloten worden. Al denk ik dat als je je nu bij Tweak aanmeld dit misschien ook wel aan de late kant was, al stond er op de brief geen deadline.
Je contract wordt verbroken volgens de brief..mca2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:11:
[...]
Ehh? Late kant? Ik heb ook nog niet beslist omdat ik nog een beetje aan het puzzelen ben wat te doen. Ik heb nu tweak met dvb-c maar wil je nu zeggen dat ik mogelijk geen tv heb van 1 juli tot tijdstip x? Daar mogen ze bij tweak dan ook wel eens over communiceren.
Weet ik, maar er staat geen uiterst datum per wanneer ik moet reageren.etwintje schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:25:
[...]
Je contract wordt verbroken volgens de brief..
Dus vanaf 1 juli op tijdstip x heb je geen tv meer.Geachte Klant,
Bedankt voor uw bericht. Vanaf 1 juli is er geen signaal meer op het oude netwerk. Vandaar dat u ook geen gebruik meer kunt maken van de diensten.
Betreft de apparatuur hier krijgt u nog bericht over hoe u deze retour kunt sturen.
Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Don't shoot the messenger.mca2 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:11:
[...]
Ehh? Late kant? Ik heb ook nog niet beslist omdat ik nog een beetje aan het puzzelen ben wat te doen. Ik heb nu tweak met dvb-c maar wil je nu zeggen dat ik mogelijk geen tv heb van 1 juli tot tijdstip x? Daar mogen ze bij tweak dan ook wel eens over communiceren.

Het is geen feit maar een beredenatie. Als 1 provider het nu druk heeft, dan moet dat wel Tweak zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door JP1980 op 26-05-2014 23:48 ]
Klein nadeel; die kunnen ons pas op z'n vroegst de tweede week van juli aansluiten.
Dus hebben we maar besloten eerst over te stappen op Sparql en per 1 augustus over te stappen op Vodafone.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Het is Genexis geworden. Maar met slechts 1 RJ45 connector, net onder de voedingsplug. http://www.genexis.eu/med...xp-datasheet-ocg1011m.pdfHans_18T schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:28:
[...]
Slimme opmerking, morgen krijg ik een nieuwe NTU, indien alles al is voorbereid en de (voor mij) nieuwe situatie bied de oude en nieuwe VLAN's aan ("nieuwe switch" op de pop?), dan is het voor mij gewoon een kwestie van "router" vervangen en ik hang aan het "nieuwe" netwerk.
Als ik (morgen) ben overgezet, zal ik kijken of ik nog steeds hetzelfde publieke IP adres heb (vermoedelijk wel, is immers het IP adres van tweak) en of mijn huidige downloadsnelheid nog steeds hetzelfde is, vermoedelijk wel immers router, dus VLAN's worden/zijn nog niet niet aangepast.
De vraag die nu centraal staat is, op welke switch zit ik momenteel en naar welke switch ga ik morgen. (mijn huidige ntu is de oude 100 mbit/s van genexis (http://www.glasvezelaansluiten.com/genexis/)
Verder geen veranderingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Hans_18T op 27-05-2014 13:36 ]
Hmm.. ik heb nu een Genexis met 4 gbit poorten en 2x telefoon (die overigens niet gebruikt worden)Hans_18T schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:03:
[...]
Het is Genexis geworden. Maar met slechts 1 RJ45 connector, net onder de voedingsplug. http://www.genexis.eu/med...xp-datasheet-ocg1011m.pdf
Verder geen veranderingen.
Vraag me af of deze dan omgewisseld gaat worden of niet.
Ach... heb toch al een 16-poorts smart switch dus zal er ongetwijfeld wel uitkomen!
1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki
Ik verwacht het eigenlijk wel daar de "nieuwe" versie een "unmanged" versie is, gewoon een "domme" mediaconverter. (geen GAPS/TFTP/TR-069 support)Aaargh! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Hmm.. ik heb nu een Genexis met 4 gbit poorten en 2x telefoon (die overigens niet gebruikt worden)
Nee, er moet geen buffer in te zitten, daar ik vermoed dat het doosje "achnostic" is oftewel volledig transperant vwb bijvoorbeeld autonegotiation. Je router en de interface op de POP spreken met elkaar dan de snelheid af.TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:53:
kortom gewoon omzetter van GLAS->UTP als ik het zo lees. Moet wel een klein beetje intelligentie inzitten want ander kan je geen conversie doen van 1 gbit-> 100 mbit Er zal dus een heel klein buffertje in zitten om een xtal pakketjes te kunnen bufferen als ze met 1 gbit binnenkomen en er uit gaan met 100 mbit.
Een volledig "domme"mediaconverter die niets anders doet dan glas naar koper converteren en doorzet naar de Zyxel (Experiabox of Fritzbox bij de voornoemde providers).
De snelheidscap zit in die router, niet in deze NT.
Ja, dan krijg jij ook een andere versie. Jouw huidige versie verzorgt alle diensten. De andere versie is slechts een mediaconverter (zie mijn andere post hierboven).Aaargh! schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Hmm.. ik heb nu een Genexis met 4 gbit poorten en 2x telefoon (die overigens niet gebruikt worden)
lijkt mij sterk een glasinterface heeft altijd een vaste snelheid. Een pakketje wordt altijd met 1 gbit/s verstuurd van de pop naar jouw genexis. Echter als je slechts 100 mbit/s kan uitklokken heb je ergens een buffertje nodig om die data heel even te bufferen. Dit verklaart ook dat de max mtu slechts 1522 is. Als hij echt 100% transparant was zou de MTU niet uitmaken.Hans_18T schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:12:
[...]
Nee, er moet geen buffer in te zitten, daar ik vermoed dat het doosje "achnostic" is oftewel volledig transperant vwb bijvoorbeeld autonegotiation. Je router en de interface op de POP spreken met elkaar dan de snelheid af.
Misschien dat de apparatuur in de PoP gewoon geen jumbo frames ondersteund ?TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:11:
[...]
lijkt mij sterk een glasinterface heeft altijd een vaste snelheid. Een pakketje wordt altijd met 1 gbit/s verstuurd van de pop naar jouw genexis. Echter als je slechts 100 mbit/s kan uitklokken heb je ergens een buffertje nodig om die data heel even te bufferen. Dit verklaart ook dat de max mtu slechts 1522 is. Als hij echt 100% transparant was zou de MTU niet uitmaken.
Op de dag van migratie wordt mijn Genexis Gigabit vervangen!
Dit is zo in mijn situatie, elke migratie situatie is weer anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook Enschede, ook 200/200 en ga ook naar 1000/1000. Heb nog niets van Tweak gehoord over vervangen van de NT.kmichael schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:46:
Ik woon in Enschede ik heb nu Tweak Blauw 200/200 en ik ga naar Tweak 1000/1000
Op de dag van migratie wordt mijn Genexis Gigabit vervangen!
Dit is zo in mijn situatie, elke migratie situatie is weer anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat zal waarschijnlijk in de POP geregeld worden. Je interface mag rustig 10Gbit zijn, maar je laat je klanten betalen voor het verschil in doorvoer en je wilt het goedkoop(dus geautomatiseerd) kunnen manipuleren. Waar heb je die controle? In de POP wel, bij de klant thuis niet.TrailBlazer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:11:
[...]
lijkt mij sterk een glasinterface heeft altijd een vaste snelheid. Een pakketje wordt altijd met 1 gbit/s verstuurd van de pop naar jouw genexis. Echter als je slechts 100 mbit/s kan uitklokken heb je ergens een buffertje nodig om die data heel even te bufferen. Dit verklaart ook dat de max mtu slechts 1522 is. Als hij echt 100% transparant was zou de MTU niet uitmaken.
Dus hoe dommer die converter is, hoe 'slimmer' de POP is.
Dit topic is gesloten.