Ik zie een toestel dat je krijgt bij een mobiel telefoon abonnement met toestel niet als een welkomsgeschenk.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:33:
[...]
Dat doet jouw mobiele provider toch ook, als je een abonnement met "welkomstgeschenk" (zoals een nieuwe smartphone) neemt? Sterker nog, dan krijg je het welkomstgeschenk zelfs vaak nog voor je abonnement is ingegaan....
Verwijderd
@DJ-sannieboy - Is het echt je missie om het "tegengeluid" te zijn enkel om een "tegengeluid" te zijn?
Ik hou het voor gezien en ga een eigen plan trekken.
Daarbij houd ik de mensen die contact met me hebben opgenomen op de hoogte.
Hopelijk kan ik een zinvolle bijdrage leveren.
Zeker niet, ik vind het gewoon een kromme vergelijkingVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:44:
@DJ-sannieboy - Is het echt je missie om het "tegengeluid" te zijn enkel om een "tegengeluid" te zijn?
Ik heb Tweak Groen 60 en iptv komt binnen op poort 4 van de Zyxel router. Kan daar echt alleen iptv over lopen, of is het ook mogelijk om internet tegelijk hier overeen te laten lopen? Ik heb namelijk de router in de meterkast kast staan, maar heb maar 1 UTP kabel en ethernet poort in de muur bij de tv in de woonkamer. Ik wil daar een switch plaatsen en zowel de STB als een AppleTV en smarttv op aansluiten. Ik krijg iptv werkend, maar niet tegelijk met internet voor de AppleTV en de TV. Bij KPN lijkt dit wel te kunnen met de Experiabox v8.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Verwijderd
Je zou iptv wel op een ander poort kunnen configgen, maar internet/iptv tegelijk gaat niet lukken zover ik weet.jd1987 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:20:
Ik heb Tweak Groen 60 en iptv komt binnen op poort 4 van de Zyxel router. Kan daar echt alleen iptv over lopen, of is het ook mogelijk om internet tegelijk hier overeen te laten lopen? Ik heb namelijk de router in de meterkast kast staan, maar heb maar 1 UTP kabel en ethernet poort in de muur bij de tv in de woonkamer. Ik wil daar een switch plaatsen en zowel de STB als een AppleTV en smarttv op aansluiten. Ik krijg iptv werkend, maar niet tegelijk met internet voor de AppleTV en de TV. Bij KPN lijkt dit wel te kunnen met de Experiabox v8.
Was er al bang voor... Wordt het tock een cheapie homeplug setje voor iptv. Bedankt voor de info iig!
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Homeplugs is niet ideaal, beter gewoon een aparte UTP kabel. Met homeplugs is het altijd maar afwachten of het werkt en als het werkt of je geen storingen krijgt.jd1987 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
Was er al bang voor... Wordt het tock een cheapie homeplug setje voor iptv. Bedankt voor de info iig!
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-02-2014 21:23 ]
Met mijn Experiabox ZTE is internet en tv achter een switch met 1 inkomende utp kabel geen probleem.
Omdat de Experiabox (sinds de ZTE) flexpoorten heeft, dat is wel weer een mooie functie van die dingen.Chrizzly schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:07:
Met mijn Experiabox ZTE is internet en tv achter een switch met 1 inkomende utp kabel geen probleem.
Homeplugs raad ik toch ten strengste af, zeker een el cheapo uitvoering.jd1987 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
Geven vaak storingen en vaak meer problemen dan oplossingen, ook de duurdere merken.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Verwijderd
Tsja, ik wel. Je betaalt er in beide gevallen gewoon zelf voor. (Voor niets gaat de zon op..... Gratis bestaat niet....)Dj-sannieboy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Ik zie een toestel dat je krijgt bij een mobiel telefoon abonnement met toestel niet als een welkomsgeschenk.
Je neemt een mobiel telefoon abonnement met toestel omdat je met het toestel gebruik maakt van de diensten die je afneemt. Je kunt echter ook een sim only nemen als je al een toestel hebt en zo goedkoper uit wil zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:28:
[...]
Tsja, ik wel. Je betaalt er in beide gevallen gewoon zelf voor. (Voor niets gaat de zon op..... Gratis bestaat niet....)
Bij een welkomscadeau krijg je deze er bij en gebruik je deze (meestal) niet perse om gebruik te maken van de afgenomen diensten. Vaak is er ook geen (goedkoper) alternatief zonder welkomscadeau.
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-02-2014 11:27 ]
Ik overweeg om naar Tweak's 60/60 abonnement over te stappen. Ik zie een boel geroep over problemen met de klantenservice en welkomstkado's, maar dat zijn geen dingen waar mijn beslissing om over te schakelen vanaf hangen, dus vandaar even een paar vragen voor jullie. 
Wordt de aangeboden snelheid goed genoeg waargemaakt?
Is de ping degelijk?
Zijn er vaak storingen?
Hoe is de VOIP kwaliteit?
Hoe dynamisch is het ip in de praktijk?
Hoe goed is de kwaliteit van de geleverde router?
Is de usenet dienst even goed als het 'betaalde' nieuwsserver product?
Is de ping degelijk?
Zijn er vaak storingen?
Nou hier is eindelijk de Tablet binnengekomen en het is een Tab3 Lite geworden.
Nu las ik dat andere mensen eerder gewoon een Tab3 hebben gekregen en ik denk dus ook dat het hele uitstellen gewoon een truc is geweest om te wachten op de Tab3 Lite.
Als ze dit om geld redenen hebben gedaan is het vrij vreemd want de gewone Tab3 is goedkoper dan de 3 lite
Maar we hebben na 4 maanden en behoorlijk wat gezeur een welkomsttablet. Nu nog compensatie voor alle andere ongemakken.
Nu las ik dat andere mensen eerder gewoon een Tab3 hebben gekregen en ik denk dus ook dat het hele uitstellen gewoon een truc is geweest om te wachten op de Tab3 Lite.
Als ze dit om geld redenen hebben gedaan is het vrij vreemd want de gewone Tab3 is goedkoper dan de 3 lite
Maar we hebben na 4 maanden en behoorlijk wat gezeur een welkomsttablet. Nu nog compensatie voor alle andere ongemakken.
[ Voor 12% gewijzigd door Rubman op 21-02-2014 14:01 ]
Had jij dan een abonnement genomen waarbij je de 7" versie kreeg, ik heb namelijk 100/100 gekozen en zou dan een 10" krijgen, dus hoop dat ik geen lite krijg, want daar neem ik geen genoegen mee.Rubman schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:54:
Nou hier is eindelijk de Tablet binnengekomen en het is een Tab3 Lite geworden.
Ik heb een 60/60 abbo nu heb ik niet heb idee dat de lite echt slechter in dan de reguliere 3. En heb al een 10.1 3 liggen.
Denk dat je een gewone gaat krijgen want van de 10.1 in er volgens mij geen lite variant.
Denk dat je een gewone gaat krijgen want van de 10.1 in er volgens mij geen lite variant.
Verwijderd
Ook ik heb zojuist mijn tablet ontvangen.
Een Samsung Galazy Tab3 10.1 bij 100/100 abonnement.
@kalikatief
Ook fijn is dat je via je smartphone, tablet en bijv. Xbox 360 TV kunt kijken middels de KPN app,
Werkt volgens mij alleen in eigen (wifi) netwerk.
Ik ben overgestapt van Ziggo Alles-in-1 150 en bespaar €20 per maand (€13 op abonnement en €7 op usenetaccount). Ook zonder tablet (van €329 bij BCC) een goede deal.
@kalikatief
- Wordt de aangeboden snelheid goed genoeg waargemaakt? Bij mij geen klagen 91 down / 69 up
- Is de ping degelijk? +/- 8ms (bij NL server)
- Zijn er vaak storingen? Bij mij niet
- Hoe is de VOIP kwaliteit? Goed maar had in eerste instantie defect modem ontvangen
- Hoe dynamisch is het ip in de praktijk? niet gecheckt
- Hoe goed is de kwaliteit van de geleverde router? het is een Zyxel VMG8324
- Is de usenet dienst even goed als het 'betaalde' nieuwsserver product? Perfect heb mijn betaalde provider Usenetserver.com opgezegd
Ook fijn is dat je via je smartphone, tablet en bijv. Xbox 360 TV kunt kijken middels de KPN app,
Ik ben overgestapt van Ziggo Alles-in-1 150 en bespaar €20 per maand (€13 op abonnement en €7 op usenetaccount). Ook zonder tablet (van €329 bij BCC) een goede deal.
Zo zie je maar weer dat geduld hebben loont
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-02-2014 16:04 ]
Verwijderd
Ping is bij mij standaard 7ms.kalikatief schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:48:
Ik overweeg om naar Tweak's 60/60 abonnement over te stappen. Ik zie een boel geroep over problemen met de klantenservice en welkomstkado's, maar dat zijn geen dingen waar mijn beslissing om over te schakelen vanaf hangen, dus vandaar even een paar vragen voor jullie.
Is de ping degelijk?
Zijn er vaak storingen?
Nog geen een keer storing gehad, behalve een mediabox issue. Zit er nu bijna een jaar.
In datzelfde jaar is mijn IP adres niet een keer veranderd geweest (ivm de loop van de lease = 72 uur). Als je op vakantie gaat en het stroom er dus afhaalt heb je dikke kans dat het IP adres wijzigt.
Kwaliteit van router ben ik matig over te spreken. Qua opties is er voldoende in te stellen voor de dagelijkse gebruiker. Echter, het bereik van het router is niet echt super heb ik het idee...natuurlijk zenden ze allemaal even sterk uit, maar het verlies ten opzichte van de afstand neemt erg snel toe. Heb 100/100 en haal maar 30mbit op 3/4 meter afstand met een gipsmuur en een deurtje van hardhout. Kanalen wijzigen haalt ook niet echt veel uit en om te zeggen dat he 'druk' is, niet echt. Ik heb dan ook een modem/router combi in de vorm van een Xperia Box.
Andere vragen kan ik niet voor je beantwoorden.
Nou, er is een pakket aangeboden door BCC, maar omdat postnl hier alleen tijdens kantoortijden levert, was ik niet thuis en proberen ze het morgen nog eens, ik verwacht dus morgen de langverwachte tablet in huis te hebben.
Sinds gisteren 14.00 uur brandt WAN lampje niet meer. Melding gemaakt bij Tweak en zij gaven aan dat het probleem bij Reggefiber ligt en zouden melding maken. Vandaag 16.30 met Reggefiber aan de lijn gehangen maar zij hadden nog geen melding van Tweak.
Phfff kan weleens lang gaan duren. Erg irritant dit...
Phfff kan weleens lang gaan duren. Erg irritant dit...
Wordt de aangeboden snelheid goed genoeg waargemaakt, Is de ping degelijk?kalikatief schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:48:
200/200 Abbo
Last Result:
Download Speed: 189368 kbps (23671 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 199090 kbps (24886.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms (Meestal 5 a 8 ms)
21-2-2014 20:46:24
Zijn er vaak storingen?
Nee nooit bij mij in ieder geval niet!
Gebruik ik niet.
Ik heb al jaren dezelfde IP, de IP veranderd zelfs niet bij een grote wijkstroomstoring (waar ook de POP stroom van krijgt), naar mij weten veranderd de IP alleen als je een andere MAC adres toewijst.
Bij mij is de Genexis de Modem ik gebruik een eigen router.
Je krijgt gratis hun betaalde usenet dienst bij een abbo.
Verwijderd
even een kleine opmerking wat betreft usenet; fiber en dsl klanten bij tweak maken gebruik van hetzelfde platform dat voor hun 'betaalde' newsgroupen dient, hier zit dus geen verschil inVerwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:27:
Ook ik heb zojuist mijn tablet ontvangen.
@kalikatiefBuiten het tablet debacle (de slechte communicatie en loze beloftes) ben ik altijd goed geholpen door de helpdesk.
- Wordt de aangeboden snelheid goed genoeg waargemaakt? Bij mij geen klagen 91 down / 69 up
- Is de ping degelijk? +/- 8ms (bij NL server)
- Zijn er vaak storingen? Bij mij niet
- Hoe is de VOIP kwaliteit? Goed maar had in eerste instantie defect modem ontvangen
- Hoe dynamisch is het ip in de praktijk? niet gecheckt
- Hoe goed is de kwaliteit van de geleverde router? het is een Zyxel VMG8324
- Is de usenet dienst even goed als het 'betaalde' nieuwsserver product? Perfect heb mijn betaalde provider Usenetserver.com opgezegd
Klopt, behalve dat je deze alleen kunt gebruiken vanaf je Tweak-verbinding. Ik zit met m'n laptop vaak op andere locaties en ik heb deze beperking nergens teruggelezen in de specs op de website. Was een tegenvallertje dus.Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:47:
[...]
even een kleine opmerking wat betreft usenet; fiber en dsl klanten bij tweak maken gebruik van hetzelfde platform dat voor hun 'betaalde' newsgroupen dient, hier zit dus geen verschil in
Werk jij voor Tweak ofzo. Elke gegronde reden in wat pissig te zijn op ze heb je wel een weerwoord. Tuurlijk is het niet erg dat we wat langer hebben moeten wachten op de tablet al vind ik het vreemd dat de 7" versie een lire is en de 10.1 niet maar ach.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:47:
Zo zie je maar weet dat geduld hebben loont
Als jij te horen krijgt na deze betaling word het opgestuurd en je moet vervolgens maanden wachten ben je er toch ook niet blij mee.
Ik ben verder nog steeds pissig op tweak vanwege alle problemen met facturen en de lak aan compensatie die ze hebben als ik kosten moet maken door fouten aan hun kant.
Mijn verhaal is dus nog niet over en blijf vechten om de door mij gemaakte kosten vergoed te krijgen. In wat voor vorm dan ook.
2x 100mbt over een kabel http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitterjd1987 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
Misschien een domme vraag, heb je nu een abbonnement vanwege de tablet of vanwege de diensten geleverd door tweak????????????????isomis schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:57:
Tablet is binnen! Gelijk omgeruild bij BCC voor een grotere.
Maakt dat uit? Het gaat toch om de totale deal. Als een provider een flutdienst levert maar wel dagelijks lekker voor mij komt koken, dan heb ik daar best €45/maand voor over. Neem ik ondertussen nog wel een ander abonnement met fatsoenlijke verbindingHans_18T schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:46:
[...]
Misschien een domme vraag, heb je nu een abbonnement vanwege de tablet of vanwege de diensten geleverd door tweak????????????????
Volgens mij kan je dan beter zelf een tablet kopen. (dat hadden jullie een hoop frustratie geleverd)
Iedereen heeft het over de tablet en niet over het ding waar het werkelijk om gaat, de geleverde diensten.
Tweak had duidelijker moeten communiseren maar zei waren ook weer afhankelijk van een tweede partij, Bcc.
Alles is gelukkig goed gekomen en hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten van de diensten die Tweak aan jullie leverd.
Ik ben erg tevreden met Tweak.
Iedereen heeft het over de tablet en niet over het ding waar het werkelijk om gaat, de geleverde diensten.
Tweak had duidelijker moeten communiseren maar zei waren ook weer afhankelijk van een tweede partij, Bcc.
Alles is gelukkig goed gekomen en hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten van de diensten die Tweak aan jullie leverd.
Ik ben erg tevreden met Tweak.
Mag ik even op dit punt inhaken? Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en ik heb in elke kamer een leiding laten leggen voor een internetkabel. Ik heb nog wat meters CAT5 liggen, dus die kunnen erin, maar ik heb dus een leiding naar de huiskamer liggen met het idee dat ik hier wel telefoon en tv op zou kunnen gooien. Kan ik uit bovenstaande tekst opmaken dat ik dan beter voor een andere provider dan Tweak kan kiezen?jd1987 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:20:
Volgens mij heeft alleen de Experiabox zogenaamde flexpoorten, waardoor je internet en TV over dezelfde kabels kunt laten lopen. Bij elke andere provider die IPTV levert zijn dit voor zover ik weet gescheiden netwerken.filipy23 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Mag ik even op dit punt inhaken? Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, en ik heb in elke kamer een leiding laten leggen voor een internetkabel. Ik heb nog wat meters CAT5 liggen, dus die kunnen erin, maar ik heb dus een leiding naar de huiskamer liggen met het idee dat ik hier wel telefoon en tv op zou kunnen gooien. Kan ik uit bovenstaande tekst opmaken dat ik dan beter voor een andere provider dan Tweak kan kiezen?
Ben tot nu toe nog steeds erg tevreden over Tweak Blauw!
Woensdag om de SIP inloggegevens gevraagd per e-mail en donderdag de brief binnen!
Beeldkwaliteit tegenover Tweak Groen (bij de buren) is echt stukken beter bij blauw en heb ook de COAX in gebruik voor de televisies bij de kinderen. Ook hier strakke kwaliteit
Woensdag om de SIP inloggegevens gevraagd per e-mail en donderdag de brief binnen!
Beeldkwaliteit tegenover Tweak Groen (bij de buren) is echt stukken beter bij blauw en heb ook de COAX in gebruik voor de televisies bij de kinderen. Ook hier strakke kwaliteit
Verwijderd
De bitrate voor Tv streams is bij blauw een stuk hoger als bij KPN streams, is inderdaad goed merkbaar.Vorkie schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:14:
Ben tot nu toe nog steeds erg tevreden over Tweak Blauw!
Verwijderd
De hele term "welkomstcadeau" klopt eigenlijk al niet. Het is geen cadeau. Het is een "sigaar uit eigen doos". Je betaalt je eigen cadeau en dan vind ik het geen cadeau meer. Het is gewoon onderdeel van de totale deal, net als dat mobieltje wat je bij een (niet SIM-only) abonnement "krijgt". Dat mobiele providers je ook de mogelijkheid bieden om een abonnement te nemen zonder mobieltje tegen een lagere prijs, is alleen maar mooi.Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Je neemt een mobiel telefoon abonnement met toestel omdat je met het toestel gebruik maakt van de diensten die je afneemt. Je kunt echter ook een sim only nemen als je al een toestel hebt en zo goedkoper uit wil zijn.
Bij een welkomscadeau krijg je deze er bij en gebruik je deze (meestal) niet perse om gebruik te maken van de afgenomen diensten. Vaak is er ook geen (goedkoper) alternatief zonder welkomscadeau.
Maar niet om het een of ander: wat wilde je met de tablet gaan doen? Gebruik maken van de diensten TV en internet misschien?
Ik denk dat het een goede zaak is, dat er publiciteit gegeven wordt aan zoiets. Dat houdt de druk een beetje op de verantwoordelijken binnen een organisatie. Want je nieuwe klanten hun "welkomstcadeau" te laat leveren en ze met een kluitje in het riet sturen, komt natuurlijk niet zo professioneel over. "Welcome, and f*ck you!" zeg maar.
Tablet is uiteindelijk minder belangrijk dan de dienst. Echter het is wel onderdeel van de afspraken / deal.Hans_18T schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:46:
[...]
Misschien een domme vraag, heb je nu een abbonnement vanwege de tablet of vanwege de diensten geleverd door tweak????????????????
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Ik heb momenteel een 60/60 groen abbonement.
Ik wil deze graag downgraden naar een 30/30 groen abbonement.
Ik heb hier wat vragen over:
1) Zijn hier kosten aan verbonden, en zo ja, wat zijn de kosten voor het downgraden?
2) Ik heb drie televisies die aangesloten zijn. Als deze televisies gelijktijdig aanstaan met eventueel een laptop krijg ik dan problemen omdat de snelheid van 30mb in het gedrang gaat komen?
Of valt dat wel mee.
Wij hebben natuurlijk geen zin in haperende televisiebeelden.
Ik wil deze graag downgraden naar een 30/30 groen abbonement.
Ik heb hier wat vragen over:
1) Zijn hier kosten aan verbonden, en zo ja, wat zijn de kosten voor het downgraden?
2) Ik heb drie televisies die aangesloten zijn. Als deze televisies gelijktijdig aanstaan met eventueel een laptop krijg ik dan problemen omdat de snelheid van 30mb in het gedrang gaat komen?
Of valt dat wel mee.
Wij hebben natuurlijk geen zin in haperende televisiebeelden.
Maximale bandbreedte van je verbinding is 100 Mbit (op z'n minst, waarschijnlijk nog geen Gigabit wijkcentrale). Dat is de totale bandbreedte die je krijgt. Je internetsnelheid wordt bewust op 30 mbit afgekapt. Dus dan is er nog 70 Mbit over voor je televisiestreams. En zelfs bij drie tegelijk levert dat geen enkel probleem op. Maximaal per stream (TV die aanstaat dus) is 7 tot 8 mbit. Ruim voldoende dus.
Televisiebeelden zullen sowieso nooit haperen omdat televisie altijd voorgaat. Bij (hele) oude modems ging dat wel eens fout maar zeker niet bij Tweak groen. Dat is gewoon een KPN pakket met een andere naam zoals je waarschijnlijk al weet.
Voor de kosten kun je beter Tweak zelf benaderen lijkt me.
Televisiebeelden zullen sowieso nooit haperen omdat televisie altijd voorgaat. Bij (hele) oude modems ging dat wel eens fout maar zeker niet bij Tweak groen. Dat is gewoon een KPN pakket met een andere naam zoals je waarschijnlijk al weet.
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 25-02-2014 22:18 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Stomme vraag, en kan nergens het antwoord vinden.
Klopt het dat de verbinding tussen de ntu en de router 100mbit is?

Op de ntu zelf staat namelijk gigabit.
Klopt het dat de verbinding tussen de ntu en de router 100mbit is?

Op de ntu zelf staat namelijk gigabit.
[ Voor 4% gewijzigd door Fonta op 26-02-2014 06:50 ]
Klopt, maar aangezien mijn verbinding 100/100 is maak ik mij daar niet zo'n zorgen over.
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg.Barre73 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:17:
Maximale bandbreedte van je verbinding is 100 Mbit (op z'n minst, waarschijnlijk nog geen Gigabit wijkcentrale). Dat is de totale bandbreedte die je krijgt. Je internetsnelheid wordt bewust op 30 mbit afgekapt. Dus dan is er nog 70 Mbit over voor je televisiestreams. En zelfs bij drie tegelijk levert dat geen enkel probleem op. Maximaal per stream (TV die aanstaat dus) is 7 tot 8 mbit. Ruim voldoende dus.
Wat zijn de mogelijkheden om het modem in bridge mode te gebruiken. De situatie nu is dat ik wel tevreden ben met Ziggo maar toch wil overstappen naar glasvezel (meerdere mogelijkheden) vanwege de lagere prijs (in mijn geval) en hogere upload. Het voordeel met het Ziggo modem is dat deze nu in bridge mode staat en de netwerkkabel gaat nu naar m'n Asus router die verder alles afhandeld.
Is dit bij glasvezel ook mogelijk? Of moet je hier het modem ook als router gebruiken vanwege bijvoorbeeld het bellen en TV?
Is dit bij glasvezel ook mogelijk? Of moet je hier het modem ook als router gebruiken vanwege bijvoorbeeld het bellen en TV?
Verwijderd
In alle gevallen (WMP of WIA lijnen) kan je zelf een modem inzetten.kdbruin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:42:
Wat zijn de mogelijkheden om het modem in bridge mode te gebruiken. De situatie nu is dat ik wel tevreden ben met Ziggo maar toch wil overstappen naar glasvezel (meerdere mogelijkheden) vanwege de lagere prijs (in mijn geval) en hogere upload. Het voordeel met het Ziggo modem is dat deze nu in bridge mode staat en de netwerkkabel gaat nu naar m'n Asus router die verder alles afhandeld.
Nu is het zo dat Tweak bij WIA lijntjes standaard een VMG8324 levert, of deze ook in bridge kan weet ik niet 100% zeker. Wanneer je een Experiabox gebruikt (WMP), is dat sowieso uitgesloten ivm dichtgetimmerde firmware.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 12:46 ]
Ik denk dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. In mijn huidige situatie met Ziggo staat het modem in bridge mode en dit heeft geen invloed op de telefoonaansluiting. Het digitale TV signaal komt vanaf een splitter. Dit alles zit in de meterkast en er loopt een kabel naar de studeerkamer waar m'n Asus router staat. Voor de TV loopt een coax kabel van de meterkast naar de woonkamer en ook voor de telefoon loopt er een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer. Vanuit de meterkast heeft m'n Wifi teveel storingen om werkbaar te zijn, vandaar dat deze op de studeerkamer staat.Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:28:
In alle gevallen (WMP of WIA lijnen) kan je zelf een modem inzetten.
Nu is het zo dat Tweak bij WIA lijntjes standaard een VMG8324 levert, of deze ook in bridge kan weet ik niet 100% zeker. Wanneer je een Experiabox gebruikt (WMP), is dat sowieso uitgesloten ivm dichtgetimmerde firmware.
Bij glasvezel komt het TV signaal vanaf het modem en mijn vraag is of het voor het TV en telefoonsignaal uitmaakt of het modem in bridge mode staat of niet. Ik wil dan de coax van de TV vervangen door een UTP kabel en de rest gelijk houden zoals het nu is.
Het modem heeft geen router aan boord, je krijgt bij Tweak een losse router.kdbruin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:16:
Bij glasvezel komt het TV signaal vanaf het modem en mijn vraag is of het voor het TV en telefoonsignaal uitmaakt of het modem in bridge mode staat of niet. Ik wil dan de coax van de TV vervangen door een UTP kabel en de rest gelijk houden zoals het nu is.
De exacte configuratie hangt af van of je via Reggefiber (Tweak Blauw) of KPN (Tweak Groen) een aansluiting hebt.
Bij blauw is het zo dat er 1 poortje is voor de UTP van de TV en 1 poortje voor het internet. Op het internet poortje krijg je via DHCP 1 routeerbaar IP adres en that's it. Hier kan je dus e.v.t. een NAT router aan knopen. De andere trek je rechtstreeks naar het TV kastje.
Telefoon loopt gewoon via SIP, in het routerding wat Tweak meelevert zit een SIP client ingebouwd waar je een analoge telefoon op kan aansluiten, of je dit ding ook kan gebruiken zonder de router feature te gebruiken weet ik niet, want ik heb die router nooit gehad (heb Tweak bij bestelling verteld dat ze 't ding mochten houden). Ik heb er gewoon direct een SIP-DECT basestation aan gehangen (Gigaset N300A IP) en deze hangt gewoon aan m'n interne netwerk, werkt probleemloos.
Bij groen is het ietsje anders, ik heb dit zelf niet dus pin me er niet op vast maar v.z.i.w. komt bij groen TV en Internet via hetzelfde poortje binnen in de vorm van tagged ethernet frames (trunking, 802.1Q). Je moet dus een router hebben die hier mee overweg kan en en het ene VLAN naar de TV ontvanger en de andere naar je interne netwerk stuurt. Een simpel Linux bakkie kan dit probleemloos. Of en welke off-the-shelf routertjes dit ondersteunen weet ik niet.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik heb Tweak per 11 maart opgezegd en ze hebben voor de maand maart ook keurig alleen 11 dagen vooruit geïncasseerd. Erg netjes, ik ben gewend dat er een volledige maand wordt geïncasseerd waarbij achteraf een gedeelte terug gestort wordt. Nu rond 11 maart de hele spullen boel z.g.a.n. in doos terug sturen.
Ga je ergens anders heen? Om welke reden en waar ga je heen?joop99 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:14:
Ik heb Tweak per 11 maart opgezegd en ze hebben voor de maand maart ook keurig alleen 11 dagen vooruit geïncasseerd. Erg netjes, ik ben gewend dat er een volledige maand wordt geïncasseerd waarbij achteraf een gedeelte terug gestort wordt. Nu rond 11 maart de hele spullen boel z.g.a.n. in doos terug sturen.
Dank voor de uitleg! Volgens de website kan ik hier alleen Tweak Groen krijgen dus ik denk dat het er dan op neer komt dat de Asus router waarschijnlijk als een soort super-switch geconfigureerd moet worden. Volgens mij moet dat wel kunnen.Aaargh! schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:26:
Het modem heeft geen router aan boord, je krijgt bij Tweak een losse router.
De exacte configuratie hangt af van of je via Reggefiber (Tweak Blauw) of KPN (Tweak Groen) een aansluiting hebt.
Bij blauw is het zo dat er 1 poortje is voor de UTP van de TV en 1 poortje voor het internet. Op het internet poortje krijg je via DHCP 1 routeerbaar IP adres en that's it. Hier kan je dus e.v.t. een NAT router aan knopen. De andere trek je rechtstreeks naar het TV kastje.
Telefoon loopt gewoon via SIP, in het routerding wat Tweak meelevert zit een SIP client ingebouwd waar je een analoge telefoon op kan aansluiten, of je dit ding ook kan gebruiken zonder de router feature te gebruiken weet ik niet, want ik heb die router nooit gehad (heb Tweak bij bestelling verteld dat ze 't ding mochten houden). Ik heb er gewoon direct een SIP-DECT basestation aan gehangen (Gigaset N300A IP) en deze hangt gewoon aan m'n interne netwerk, werkt probleemloos.
Bij groen is het ietsje anders, ik heb dit zelf niet dus pin me er niet op vast maar v.z.i.w. komt bij groen TV en Internet via hetzelfde poortje binnen in de vorm van tagged ethernet frames (trunking, 802.1Q). Je moet dus een router hebben die hier mee overweg kan en en het ene VLAN naar de TV ontvanger en de andere naar je interne netwerk stuurt. Een simpel Linux bakkie kan dit probleemloos. Of en welke off-the-shelf routertjes dit ondersteunen weet ik niet.
Dit kan wel, ik heb de zyxel modem, van hieruit 1 utp kabel naar een simpel switchje en hierop heb ik weer mn ps4, itv, pc ed aangesloten. je moet wel even in de instellingen van de Zyxel modem itv op bridged zetten ipv routing.Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:48:
[...]
Je zou iptv wel op een ander poort kunnen configgen, maar internet/iptv tegelijk gaat niet lukken zover ik weet.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het volgende doen in het Zyxel modem:ozzy070 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:02:
Dit kan wel, ik heb de zyxel modem, van hieruit 1 utp kabel naar een simpel switchje en hierop heb ik weer mn ps4, itv, pc ed aangesloten. je moet wel even in de instellingen van de Zyxel modem itv op bridged zetten ipv routing.
- IPTV op routing laten zodat dit direct naar m'n TV-kastje kan
- Netwerk IP op bridged zetten en dit voeren aan m'n Asus
Ik ga naar Telfort, simpelweg vanwege DVB-C en analoge tvFonta schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:06:
[...]
Ga je ergens anders heen? Om welke reden en waar ga je heen?
3 weken is het goed gegaan maar helaas sinds woensdag start de PacketForce weer spontaan opnieuw op (gemiddeld 6x op een dag)
Vanavond gebeld met de servicedesk en na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn gekregen.
Die was het met mij eens dat het wel belachelijk was dat hij 6x per dag reboot en hij heeft voor mij een ticket aangemaakt waarin hij na zal vragen of ik een Zyxel toegestuurd kan krijgen aangezien we al 3x een andere PacketForce hebben gekregen.
Volgende week hoor ik er meer over, we wachten maar weer af.
Vanavond gebeld met de servicedesk en na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn gekregen.
Die was het met mij eens dat het wel belachelijk was dat hij 6x per dag reboot en hij heeft voor mij een ticket aangemaakt waarin hij na zal vragen of ik een Zyxel toegestuurd kan krijgen aangezien we al 3x een andere PacketForce hebben gekregen.
Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)
Vreemd verhaal, ik geloof niet in 4x een Hardware failure, misschien is er toch iets in je eigen netwerk waar de packet force niet tegen kan.exepti0n schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:02:
3 weken is het goed gegaan maar helaas sinds woensdag start de PacketForce weer spontaan opnieuw op (gemiddeld 6x op een dag)
Mijn vriend had een tijdje geleden ook last van reboots, later bleek dat "torrents" op een raspberry Pi de oorzaak was. Modems/routers hebben een beperking in het aantal connecties, die van buiten worden aangevraagd kunnen worden afgehandeld.
Ook al reboot ik het apparaat en sluit er vervolgens niks op aan blijft hij vastlopen. Dan lijkt mij mijn eigen apparatuur uitgesloten
Ik noemde specifiek torrent verkeer omdat na een reboot de “connectie requests” nog steeds binnen zullen komen. Als ik mijn NAS aanzet, waarop een torrent client actief is, terwijl geen downloads of uploads actief zijn (wel DHT) dan zie ik een hele hoop actieve NAT sessies. Mijn NAS gaat elke ochtend om 02:00 uit (ik schakel hem met WOL aan, indien nodig). Kijk ik bijvoorbeeld 7 uur later naar de “actieve NAT sessies” dan zie ik nog steeds “connectie requests” binnenkomen. Ik heb net mijn NAS aangezet en binnen 10 minuten zijn weer 500+ connecties naar mijn NAS.exepti0n schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:24:
Ook al reboot ik het apparaat en sluit er vervolgens niks op aan blijft hij vastlopen. Dan lijkt mij mijn eigen apparatuur uitgesloten
In mijn geval, op mijn Vigor kan ik simpel weg zien hoeveel connecties actief zijn naar welk interne IP adres. Zo te zien kan de packetforce dit niet, De eenvoudigste en vermoedelijk beste quick and dirty methode is dan een aantal dagen geen torrent verkeer genereren om vervolgens te zien of het verbeterd.exepti0n schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:56:
Heb je een suggestie hoe ik kan controleren of dat het geval is?
Mijn ouders klagen erover dat als ze lokaal willen bellen dat ze het netnummer ervoor moeten plakken, wat eerst niet hoefde. Ik weet het niet zeker maar volgens mij klopt dat toch bij Tweak?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Via Torrents downloaden doe ik niet dus daar kunnen de connecties niet vandaan komen.Hans_18T schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:14:
De eenvoudigste en vermoedelijk beste quick and dirty methode is dan een aantal dagen geen torrent verkeer genereren om vervolgens te zien of het verbeterd.
Wel heb ik een domeinnaam gekoppeld aan het IP van Tweak maar dat domein heb ik nooit online verkondigd.
De PF geeft wel deze meldingen, de laatste reboot was van 17:22
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Mar 3 17:45:23 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=218.207.106.51 DST=x.x.x.x LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=3932 DF PROTO=TCP SPT=34690 DPT=5000 WINDOW=5840 RES=0x00 SYN U Mar 3 17:45:32 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=218.207.106.51 DST=x.x.x.x LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=48 ID=3934 DF PROTO=TCP SPT=34690 DPT=5000 WINDOW=5840 RES=0x00 SYN U Mar 3 17:54:05 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=84.153.230.169 DST=x.x.x.x LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=55 ID=53953 DF PROTO=TCP SPT=3712 DPT=23 WINDOW=5840 RES=0x00 SYN URG Mar 3 18:22:27 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=80.82.64.104 DST=x.x.x.x LEN=52 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=111 ID=6943 DF PROTO=TCP SPT=7671 DPT=80 WINDOW=8192 RES=0x00 SYN URGP= Mar 3 18:38:13 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=84.245.223.31 DST=x.x.x.x LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=114 ID=34448 DF PROTO=TCP SPT=3748 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN U Mar 3 18:54:00 user alert kernel: Intrusion -> IN=eth0 OUT= MAC=74:ce:56:01:0c:53:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=94.102.50.50 DST=x.x.x.x LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=251 ID=46445 PROTO=TCP SPT=40124 DPT=123 WINDOW=1024 RES=0x00 SYN URGP= |
Dat kunnen "normale" portscans zijn, normaal tussen aanhalingstekens omdat iemand er kennerlijk behoefte aan heeft om te kijken of je iets open hebt staan met wat voor een bedoeling dan ook.exepti0n schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:08:
[...]
Via Torrents downloaden doe ik niet dus daar kunnen de connecties niet vandaan komen.
Wel heb ik een domeinnaam gekoppeld aan het IP van Tweak maar dat domein heb ik nooit online verkondigd.
De PF geeft wel deze meldingen, de laatste reboot was van 17:22
[
218.207.106.51 China DPT=5000 (UPNP?)
84.153.230.169 Duitsland DPT=23 (Telnet)
80.82.64.104 Nederland DPT=80 (HTTP)
84.245.223.31 Lithouwen DPT=445 (Microsoft-DS SMB file sharing)
94.102.50.50 Australie DPT=123 (NTP port)
van bovenstaande scans zie ik maar 1 normale, en dat is poort 80 (staat normaal open als je een eigen webserver draaid. De rest is vreemd, maar zal niet leiden tot een crash van de PF.
Even een snelle vraag... wanneer hoort men de draadloze router te ontvangen? Bij mij is de Genexis modem geinstalleerd door Reggefiber, maar ik heb dus nog een draadloze router nodig. Eerst dacht ik dat zij deze mee zouden nemen, maar dat is dus niet het geval. Wordt deze pas na de installatie van het modem opgestuurd?
[ Voor 3% gewijzigd door kalikatief op 10-03-2014 13:06 ]
Gister reactie gehad op mijn eerdere telefonisch contact (28 feb '14), ze wilden weten of ik het probleem van het spontaan resetten van mijn PacketForce (PF) nog steeds ervaar wanneer ik mijn computer rechtstreeks op het Genexis modem aansluit.
Natuurlijk treed het probleem dan niet op, de PF is er dan immers tussen uit
Dat had ik eigenlijk moeten sturen maar mijn reactie was dat sinds 3 maart de router niet meer opnieuw is opgestart. Dit terwijl ik niks aan mijn configuratie gewijzigd heb. Dus gevraagd of zij wijzigingen hebben gedaan en tevens een logbestand meegestuurd met de intrusion-meldingen, die nog steeds aanwezig zijn.
Reactie hierop was dat aan hun kant niets was gewijzigd en dat het vreemd was dat het probleem zomaar was verdwenen. Voor wat betreft de intrusion-meldingen kreeg ik deze reactie terug:
Wanneer het probleem wel weer optreed heb ik afgesproken opnieuw contact op te nemen.
Natuurlijk treed het probleem dan niet op, de PF is er dan immers tussen uit

Dat had ik eigenlijk moeten sturen maar mijn reactie was dat sinds 3 maart de router niet meer opnieuw is opgestart. Dit terwijl ik niks aan mijn configuratie gewijzigd heb. Dus gevraagd of zij wijzigingen hebben gedaan en tevens een logbestand meegestuurd met de intrusion-meldingen, die nog steeds aanwezig zijn.
Reactie hierop was dat aan hun kant niets was gewijzigd en dat het vreemd was dat het probleem zomaar was verdwenen. Voor wat betreft de intrusion-meldingen kreeg ik deze reactie terug:
Tot nu toe gaat het dus goed, de PF reset niet meer spontaan.Waarschijnlijk zijn deze 'aanvallen' onschuldige port scans.
Dit heeft verder geen invloed op uw verbinding. De firewall van de Packet Force zal hiervoor zorgen.
Wij kunnen hooguit een ander IP adres toekennen aan u om het probleem op te lossen maar hoogst waarschijnlijk heeft dit geen effect, daar het nieuwe IP adres zich in dezelfde range zal bevinden als het IP adres wat u nu heeft.
Wanneer het probleem wel weer optreed heb ik afgesproken opnieuw contact op te nemen.
Zijn er meer mensen die maar 100 Mbit halen met een 200 Mbit verbinding ?
Heb ik ook een keer gehad, de upload zat wel keurig op 200, maar de download bleef op 100 steken. Bleek een verkeerde config geladen te zijn met een bug erin. Is wel 1,5 jaar geleden, maar dat kan bij jou ook het geval zijn. Even bellen met de helpdesk en het probleem voorleggen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Welke speedtest gebruik je?kmichael schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:29:
Zijn er meer mensen die maar 100 Mbit halen met een 200 Mbit verbinding ?
Het is al opgelost!
Usenet - Torrents.
Speedtest van UPC en Ziggo
Usenet - Torrents.
En hoe is het opgelost?kmichael schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:46:
Het is al opgelost!
Usenet - Torrents.
Ik heb om 13:00 met me telefoon me server over genomen en een speedtest gedaan.
Toen had ik nog steeds 100 Mbit, ik heb Tweak gebeld, alles zou goed moeten zijn ik moest mijn apparatuur opnieuw opstarten, maar ik was niet thuis dus kon ik dit niet meteen proberen.
Toen ik na het werk thuis kwam was mijn verbinding weer normaal...
Toen had ik nog steeds 100 Mbit, ik heb Tweak gebeld, alles zou goed moeten zijn ik moest mijn apparatuur opnieuw opstarten, maar ik was niet thuis dus kon ik dit niet meteen proberen.
Toen ik na het werk thuis kwam was mijn verbinding weer normaal...
*Meldt zich* Ik wil al tijden graag glasvezel hebben, maar helaas onvoldoende belangstelling in mijn buurt. Wel sinds einde van afgelopen jaar vdsl leverbaar op mijn adres, maar ik kon nog niet overstappen, mijn tweejarig adsl abbo loopt nog tot december 2014. Vroegtijdig overstappen kon alleen als ik alles-in-1 zou nemen, maar dat wil ik niet, ik wil alleen internet en bellen, zonder tv dus. Afgelopen week viel mij op dat de stoep openlag langs de straat waar ik woon. Afgelopen vrijdag maar weer even de postcodecheck gedaan. En tot mijn grote verrassing nu zomaar ineens glasvezel (groen) leverbaar
Gelijk met Tweak gebeld, ik kan gewoon vroegtijdig overstappen. Gelijk maar even via de website van Tweak glasvezel besteld. Het enige wat me verbaast is dat ik helemaal nog geen glasvezel aansluiting heb in mijn huis. Ik vraag me af wat er nu verder gaat gebeuren, en hoe lang het ongeveer gaat duren. Kan iemand mij dat vertellen?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ligt er al wel glasvezel in de straat?
Zoja, dan wordt er contact met je opgenomen door de netwerkbeheerder om de kabel van de straat in je huis te brengen en de glasvezelmodem aan te sluiten. Totale proces kan 6-10 weken duren.
Zoja, dan wordt er contact met je opgenomen door de netwerkbeheerder om de kabel van de straat in je huis te brengen en de glasvezelmodem aan te sluiten. Totale proces kan 6-10 weken duren.
⏩ PVOutput☀️
En als je de postcodecheck doet op www.eindelijkglasvezel.nl?cjdijk schreef op zondag 30 maart 2014 @ 15:22:
*Meldt zich* Ik wil al tijden graag glasvezel hebben, maar helaas onvoldoende belangstelling in mijn buurt. Wel sinds einde van afgelopen jaar vdsl leverbaar op mijn adres, maar ik kon nog niet overstappen, mijn tweejarig adsl abbo loopt nog tot december 2014. Vroegtijdig overstappen kon alleen als ik alles-in-1 zou nemen, maar dat wil ik niet, ik wil alleen internet en bellen, zonder tv dus. Afgelopen week viel mij op dat de stoep openlag langs de straat waar ik woon. Afgelopen vrijdag maar weer even de postcodecheck gedaan. En tot mijn grote verrassing nu zomaar ineens glasvezel (groen) leverbaarGelijk met Tweak gebeld, ik kan gewoon vroegtijdig overstappen. Gelijk maar even via de website van Tweak glasvezel besteld. Het enige wat me verbaast is dat ik helemaal nog geen glasvezel aansluiting heb in mijn huis. Ik vraag me af wat er nu verder gaat gebeuren, en hoe lang het ongeveer gaat duren. Kan iemand mij dat vertellen?
Dit verhaal klinkt wel heel vreemd namelijk...
Ik heb 27 februari een abbonement afgesloten bij via reggefibber bij Tweak maar ik er nu alweer ongeloofelijke spijt van. Reggefibber beloofde me een oplevertijd van 3 tot 4 weken op eindelijkglasvezel.nl, maar omdat ik inmiddels (31 maart) nog niks gehoord had van Tweak DSL belde ik eens en blijkt de oplevering pas eind April te zijn. Volgens Tweak staat er in hun voorwaarden dat ze een oplevertijd hebben van 60 dagen (dat klopt) en die gaat blijkbaar pas in op het moment dat ze een ondertekend contract hebben ontvangen (ipv op het moment dat je het via reggefiber aanvraagt). Verscheidene telefoontjes naar Tweak en Reggefibber geven beide bedrijven aan dat de fout bij de ander ligt.
Feit blijft dus wel dat ik gewoon voorgelogen ben (de 3 tot 4 weken oplevertijd wordt namelijk niet waargemaakt) en verantwoordelijkheid van een van de bedrijven nemen, ho maar! Service om te janken dus.
Iemand suggesties wat ik nog zou kunnen doen?
Feit blijft dus wel dat ik gewoon voorgelogen ben (de 3 tot 4 weken oplevertijd wordt namelijk niet waargemaakt) en verantwoordelijkheid van een van de bedrijven nemen, ho maar! Service om te janken dus.
[ Voor 8% gewijzigd door filipy23 op 31-03-2014 16:43 ]
Je kan een (aangetekende) brief (mail volstaat voor de wet ook) sturen met een termijn erin, maar tegen de tijd dat je daar eindelijk antwoord op hebt zit je ver voorbij de datum dat het nu opgeleverd gaat worden. Je zou verder aan aanvraag tot compensatie kunnen doen maar daar zou mijn advies wel bij zijn verwacht er weinig van want de service van Tweak bestaat uit pappen en nat houden of kastje naar de muur en beloftes niet nakomen en vooruitschuiven.filipy23 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:37:
Ik heb 27 februari een abbonement afgesloten bij via reggefibber bij Tweak maar ik er nu alweer ongeloofelijke spijt van. Reggefibber beloofde me een oplevertijd van 3 tot 4 weken op eindelijkglasvezel.nl, maar omdat ik inmiddels (31 maart) nog niks gehoord had van Tweak DSL belde ik eens en blijkt de oplevering pas eind April te zijn. Volgens Tweak staat er in hun voorwaarden dat ze een oplevertijd hebben van 60 dagen (dat klopt) en die gaat blijkbaar pas in op het moment dat ze een ondertekend contract hebben ontvangen (ipv op het moment dat je het via reggefiber aanvraagt). Verscheidene telefoontjes naar Tweak en Reggefibber geven beide bedrijven aan dat de fout bij de ander ligt.
Ik heb na veel gedoe met Tweak servicedesk en onwil om hun eigen fouten die leiden tot kosten bij mij te compenseren de hoop opgegeven en besloten mijn abonnement uit te zitten en aan het einde over te stappen naar een ander die wel service kan leveren en normaal compenseert als er aan hun zijde iets fout gaat.
Is het contract inmiddels wel getekend en ontvangen bij Tweak? Stuur me maar even je PC en huisnr in een DM.
Mee eens. Die plek waar ze de stoep opengemaakt hebben is wel in mijn straat, maar wel een heel stuk bij mij vandaan. Op deze plek hebben ze het wijkkastje aangepast. Emmalaan 77, Veenendaal Ik woon zelf op nummer 6, compeet aan de andere kant van de straat. De postcodecheck op jouw website geeft aan glasvezel niet beschikbaar. Op de websites van Kpn, Telfort, Solcon en Tweak geeft de postcodecheck dat ik wel glasvezel kan bestellen, wat ik dus afgelopen vrijdag heb gedaan (bij Tweak uiteraard). Ik heb het vermoeden dat de glasvezel tot in dat wijkkastje ligt, en vanaf het wijkkastje tot in de woning koper blijft. Ik heb 30mb internet & bellen besteld, volgens de helpdesk is up en download snelheid hetzelfde. Op dit moment moet ik me behelpen met 16mb down en 1mb upload. Vooral die uploadBarre73 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:15:
[...]
En als je de postcodecheck doet op www.eindelijkglasvezel.nl?
Dit verhaal klinkt wel heel vreemd namelijk...
Ik meld me ook maar bij het topic.
Aankomend weekend ga ik verhuizen naar een woning in Hilversum. Momenteel woon ik in Brabant en heb ik nog een Ziggo aansluiting, die ik helaas niet mee kan nemen.
Gelukkig wel de mogelijkheid om een internet abo te nemen op basis van glasvezel ipv kabel of via de telefoonlijn. Flink bezig geweest om alle aanbieders met elkaar te vergelijken; Vodafone, Telfort, Tele2, Tweak en XS4ALL.
- Vodafone had een minimale wachttijd van 2 maanden.
- Tele2 heeft een contractduur van 24 maanden.
- XS4ALL is voor mij iets te prijzig.
Uiteindelijk bleven Telfort en Tweak over.
Voordelen die Tweak heeft over Telfort was dat ik iets meer bandbreedte heb en er een nieuwsserver bij krijg, dus werd het Tweak!
Omdat ik nog enkele vragen had over de beschikbaarheid, wachttijd en de router/modem, heb ik naar Tweak gebeld. Nadat mijn vragen beantwoord waren, heb ik direct het 60/60 abo bij tweak besteld.
Het contract is ook al ondertekend en terug gestuurd en nu zit ik (nog) enthousiast te wachten tot het zover is.
Verder kijk ik momenteel ook een beetje rond naar een leuke en geschikte router voor mijn toekomstige internet aansluiting!
(dus advies & ervaringen zijn welkom, ondertussen probeer ik ook wat door te lezen in dit topic).
Aankomend weekend ga ik verhuizen naar een woning in Hilversum. Momenteel woon ik in Brabant en heb ik nog een Ziggo aansluiting, die ik helaas niet mee kan nemen.
Gelukkig wel de mogelijkheid om een internet abo te nemen op basis van glasvezel ipv kabel of via de telefoonlijn. Flink bezig geweest om alle aanbieders met elkaar te vergelijken; Vodafone, Telfort, Tele2, Tweak en XS4ALL.
- Vodafone had een minimale wachttijd van 2 maanden.
- Tele2 heeft een contractduur van 24 maanden.
- XS4ALL is voor mij iets te prijzig.
Uiteindelijk bleven Telfort en Tweak over.
Voordelen die Tweak heeft over Telfort was dat ik iets meer bandbreedte heb en er een nieuwsserver bij krijg, dus werd het Tweak!
Omdat ik nog enkele vragen had over de beschikbaarheid, wachttijd en de router/modem, heb ik naar Tweak gebeld. Nadat mijn vragen beantwoord waren, heb ik direct het 60/60 abo bij tweak besteld.
Het contract is ook al ondertekend en terug gestuurd en nu zit ik (nog) enthousiast te wachten tot het zover is.
Verder kijk ik momenteel ook een beetje rond naar een leuke en geschikte router voor mijn toekomstige internet aansluiting!
1) Je hebt het over een straatkastje. Glasvezel (FttH) tot in huis maakt geen gebruik van straatkasten. Alleen 1 grote wijkcentrale van 6x2,5 meter en 2,7m hoog voor een wijk van 2500 woningen. Meer niet.cjdijk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:35:
[...]
Mee eens. Die plek waar ze de stoep opengemaakt hebben is wel in mijn straat, maar wel een heel stuk bij mij vandaan. Op deze plek hebben ze het wijkkastje aangepast. Emmalaan 77, Veenendaal Ik woon zelf op nummer 6, compeet aan de andere kant van de straat. De postcodecheck op jouw website geeft aan glasvezel niet beschikbaar. Op de websites van Kpn, Telfort, Solcon en Tweak geeft de postcodecheck dat ik wel glasvezel kan bestellen, wat ik dus afgelopen vrijdag heb gedaan (bij Tweak uiteraard). Ik heb het vermoeden dat de glasvezel tot in dat wijkkastje ligt, en vanaf het wijkkastje tot in de woning koper blijft. Ik heb 30mb internet & bellen besteld, volgens de helpdesk is up en download snelheid hetzelfde. Op dit moment moet ik me behelpen met 16mb down en 1mb upload. Vooral die upload
2) Als er werkelijk glasvezel in je je straat was aangelegd tot in de woning had je het echt wel gemerkt. Dan was alles open gegaan en was de aannemer ook bij jou in huis geweest om de aansluiting af te monteren in de meterkast/woonkamer.
3)Ik weet nu 99 procent zeker dat dat gaat over VDSL en FttC. Oftewel glasvezel tot in de straatkast en het laatste stuk koper. 30 down en 30 up is daarbij onmogelijk. Die up dan tenminste.
En erger: KPN heeft vorig jaar nog grote problemen gehad met een advocaat uit Amsterdam omdat ze dit produkt aanprezen als glasvezel terwijl het dat niet is.
Aangezien dit een ervaringentopic is, hierbij ook mijn ervaringen met Tweak.
Pak er een pilsje en een bak chips bij... dit gaat wel even duren en is een soap op zich.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik al klant ben bij Tweak sinds het prille begin.
In die tijd hele goede ervaringen opgedaan. De helpdesk dacht met je mee en gaven goede adviezen.
Dit is helemaal weg. Daar straks meer over.
Vorig jaar, februari, kochten wij een nieuw huis (nieuwbouw). Dit huis was nog niet opgeleverd en mijn oude huis al wel verkocht. Een tussenwoning moest uitkomst bieden.
Een verhuizing aangevraagd bij Tweak.
Omdat het om een ander abonnement ging (mijn oude kon ik niet meenemen (4x1)) maar een tijdelijk account genomen. In de nieuwe woning zouden wij glas krijgen dus het oude account kon sowieso niet meegenomen worden.
Vervolgens op 1 september verhuizen naar de nieuwe woning.
Aansluiting was keurig op de dag zelf opgeleverd en werkte uitstekend. Die Experia-box is echter/helaas een doorn in mijn oog en zal nog vervangen worden (dit is niets waar Tweak iets mee/aan kan doen).
In December viel mij op dat ik nog steeds voor mijn oude tussenwoning abonnement betaalde (automatische afschrijving)). En gevraagt deze te stoppen en restitutie aangevraagd. Tweak wilde slechts 1 maand vergoeden, ondanks dat ik duidelijk mijn verhuisdatum had doorgegeven. Hierover lig ik nog steeds in de clinch met Tweak.
Na een maand geen telefoon meer (ik heb een Tweak groen 100 besteld).
Foutje, bedankt... per ongeluk het tijdelijke telefoonnummer ingevoerd als definitief nummer. Ach, kan gebeuren, denk ik dan. Dit duurde bijna een volle maand om dit weer te corrigeren! Restitutie wederom aangevraagd. Hier krijgt men dus 2,50 voor terug (dat kost een telefoonaansluiting dus blijkbaar...). Ook dit geld moet ik nog steeds zien.
Vervolgens veel problemen met de Experia-box. Wegvallende WiFi. Slecht WiFi bereik. Wegvallend TV-signaal. Slechte DNS response. Slechte doorvoer (YouTube staat bijvoorbeeld zéér regelmatig te bufferen, ook op de bedrade aansluitingen). En dat met een 100/100 aansluiting....
Men zou een ZTE opsturen. Deze zijn blijkbar EOL, want ik kreeg wederom een Experia V8 (ondanks dat de pakbon ZTE aangaf). Zelfde klachten. Hier schieten we dus niets mee op.
Ik heb nog een Draytek Vigor 2820Vn ligggen, maar deze blijkt helaas (volgens de helpdesk van Draytek) niet geschikt voor mijn aansluiting. TV is niet (op WAN2) door te zetten. Dus ik zit nu te lonken naar een Draytek Vigor 100Vn.
Terug naar Tweak: de helpdesk is blijkbaar niet capabel genoeg om problemen adequaat aan te pakken/op te lossen. Al met al een drama van de bovenste orde.
Toeval wil dat mijn buren ook een Tweak abonnement hebben (50/50).
Zij zitten nu al 6 dagen zonder TV. Een oplossing ligt nog niet in het verschiet. De buren worden dagelijks met een kluitje het riet in gestuurd.
Kortom: zou ik weer voor een dergelijke beslissing staan, voor het kiezen van een nieuwe provider, zou ik waarschijnlijk Tweak aan de kant schuiven. Heel jammer dat het zover heeft moeten komen. En dan te bedenken dat ik Tweak toch aan flink wat nieuwe klanten heb geholpen.
Tweak bedankt
Pak er een pilsje en een bak chips bij... dit gaat wel even duren en is een soap op zich.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik al klant ben bij Tweak sinds het prille begin.
In die tijd hele goede ervaringen opgedaan. De helpdesk dacht met je mee en gaven goede adviezen.
Dit is helemaal weg. Daar straks meer over.
Vorig jaar, februari, kochten wij een nieuw huis (nieuwbouw). Dit huis was nog niet opgeleverd en mijn oude huis al wel verkocht. Een tussenwoning moest uitkomst bieden.
Een verhuizing aangevraagd bij Tweak.
Omdat het om een ander abonnement ging (mijn oude kon ik niet meenemen (4x1)) maar een tijdelijk account genomen. In de nieuwe woning zouden wij glas krijgen dus het oude account kon sowieso niet meegenomen worden.
Vervolgens op 1 september verhuizen naar de nieuwe woning.
Aansluiting was keurig op de dag zelf opgeleverd en werkte uitstekend. Die Experia-box is echter/helaas een doorn in mijn oog en zal nog vervangen worden (dit is niets waar Tweak iets mee/aan kan doen).
In December viel mij op dat ik nog steeds voor mijn oude tussenwoning abonnement betaalde (automatische afschrijving)). En gevraagt deze te stoppen en restitutie aangevraagd. Tweak wilde slechts 1 maand vergoeden, ondanks dat ik duidelijk mijn verhuisdatum had doorgegeven. Hierover lig ik nog steeds in de clinch met Tweak.
Na een maand geen telefoon meer (ik heb een Tweak groen 100 besteld).
Foutje, bedankt... per ongeluk het tijdelijke telefoonnummer ingevoerd als definitief nummer. Ach, kan gebeuren, denk ik dan. Dit duurde bijna een volle maand om dit weer te corrigeren! Restitutie wederom aangevraagd. Hier krijgt men dus 2,50 voor terug (dat kost een telefoonaansluiting dus blijkbaar...). Ook dit geld moet ik nog steeds zien.
Vervolgens veel problemen met de Experia-box. Wegvallende WiFi. Slecht WiFi bereik. Wegvallend TV-signaal. Slechte DNS response. Slechte doorvoer (YouTube staat bijvoorbeeld zéér regelmatig te bufferen, ook op de bedrade aansluitingen). En dat met een 100/100 aansluiting....
Men zou een ZTE opsturen. Deze zijn blijkbar EOL, want ik kreeg wederom een Experia V8 (ondanks dat de pakbon ZTE aangaf). Zelfde klachten. Hier schieten we dus niets mee op.
Ik heb nog een Draytek Vigor 2820Vn ligggen, maar deze blijkt helaas (volgens de helpdesk van Draytek) niet geschikt voor mijn aansluiting. TV is niet (op WAN2) door te zetten. Dus ik zit nu te lonken naar een Draytek Vigor 100Vn.
Terug naar Tweak: de helpdesk is blijkbaar niet capabel genoeg om problemen adequaat aan te pakken/op te lossen. Al met al een drama van de bovenste orde.
Toeval wil dat mijn buren ook een Tweak abonnement hebben (50/50).
Zij zitten nu al 6 dagen zonder TV. Een oplossing ligt nog niet in het verschiet. De buren worden dagelijks met een kluitje het riet in gestuurd.
Kortom: zou ik weer voor een dergelijke beslissing staan, voor het kiezen van een nieuwe provider, zou ik waarschijnlijk Tweak aan de kant schuiven. Heel jammer dat het zover heeft moeten komen. En dan te bedenken dat ik Tweak toch aan flink wat nieuwe klanten heb geholpen.
Tweak bedankt
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Ik heb vóór mijn aanvraag gebeld met de helpdesk van Tweak. Daarbij werd verteld dat bij glasvezel altijd sprake is van een synchrone verbinding, dus zelfde up en download snelheid. Bij aanmelden heb ik gekozen voor "Glas Internet en Bellen Groen - 30Mbit van €35,00", staat niks specifiek bij over upload. Upload is voor mij erg van belang, dus vandaar mijn telefoontje met Tweak. Verder staat er in de startpost van dit topic duidelijk vermeld "Glas Internet en Bellen Groen - 30Mbit 30/30 Mbit Fiber €35,00". Dus volgens jou heeft de helpdesk van Tweak een fout antwoord gegeven, en staat er ook een fout in de startpost van dit topic? Of bestaan er meedere varianten van "Glas Internet en Bellen Groen - 30Mbit van €35,00"? Is er iemand die geen glasvezel tot in zijn meterkast heeft, maar wel hetzelfde pakket, en kan die zijn upload snelheid noemen? Of werd er in jouw geval pas na het bestellen glasvezel tot in je huis gelegd?Barre73 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:01:
[...]
1) Je hebt het over een straatkastje. Glasvezel (FttH) tot in huis maakt geen gebruik van straatkasten. Alleen 1 grote wijkcentrale van 6x2,5 meter en 2,7m hoog voor een wijk van 2500 woningen. Meer niet.
2) Als er werkelijk glasvezel in je je straat was aangelegd tot in de woning had je het echt wel gemerkt. Dan was alles open gegaan en was de aannemer ook bij jou in huis geweest om de aansluiting af te monteren in de meterkast/woonkamer.
3)Ik weet nu 99 procent zeker dat dat gaat over VDSL en FttC. Oftewel glasvezel tot in de straatkast en het laatste stuk koper. 30 down en 30 up is daarbij onmogelijk. Die up dan tenminste.
En erger: KPN heeft vorig jaar nog grote problemen gehad met een advocaat uit Amsterdam omdat ze dit produkt aanprezen als glasvezel terwijl het dat niet is.
Tweak biedt deze pakketten alleen aan mensen die glas tot in hun meterkast hebben.
Dus als de postcodechecks van div. providers OK geven, dan heb je óf glas tot in je meterkast (zou je duidelijk moeten kunnen zien), óf de postcodechecks zijn fout.
Dus als de postcodechecks van div. providers OK geven, dan heb je óf glas tot in je meterkast (zou je duidelijk moeten kunnen zien), óf de postcodechecks zijn fout.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat zou op zich wel vreemd zijn, plekken waar al glasvezel ligt, krijgen in de regel geen FttC.
Een paar jaar geleden is er wel een rondvraag geweest in mijn straat, zelfs iemand langsgeweest om te "schouwen" (locatie bepalen waar ik precies een aansluiting zou willen). Helaas bleek er in mijn wijk slechts 20% animo te zijn voor glasvezel. Toen is er helemaal geen glasvezel gekomen, liep toen nog via XMS/reggefiber. Nog nooit "iets" in mijn meterkast geplaatst. Wel heb ik ooit geruchten gehoord dat mogelijk naast Veenendaal west en oost, ook de rest van Veenendaal wellicht glasvezel zou gaan krijgen.eymey schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:47:
Tweak biedt deze pakketten alleen aan mensen die glas tot in hun meterkast hebben.
Overgens, hoe lang duurt het precies voordat ik die "overeenkomst met daarop de gegevens van uw bestelling" per post ontvang? De e-mail daarover met "Tweak Order Bevestiging" is van 28-03-2014. Eigenlijk zit ik sinds die tijd zo'n beetje elk uur even te kijken in mijn brievenbus.
Het blijft een vreemd verhaal. Je kunt nl. geen pakket aanvragen als er geen glasvezel in de woning ligt. Het lijkt erop dat de postcode check niet helemaal correct is.
Inderdaad. Je kunt nu wel de bevestigingsbrief en zo gaan afwachten.
Maar je kan er welhaast zeker van zijn dat de order vroeg of laat alsnog zal stranden.
Maar je kan er welhaast zeker van zijn dat de order vroeg of laat alsnog zal stranden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zojuist nog even een andere postcodecheck gedaan op www.fiber.nl, krijg dan de volgende melding: Uw adres staat op de nominatie om te worden voorzien van fiber. Of het wordt aangelegd is afhankelijk of er voldoende aanmeldingen binnen uw woonplaats zijn om te kunnen starten met de aanleg. Wij willen u graag op de hoogte brengen als wij op uw adres kunnen leveren. Wilt u dat ook? Dan verzoeken wij u de onderstaande gegevens in te vullen, zodat wij u kunnen informeren als het zover is.
Ik vermoed dat jouw adres nog vanuit die oude vraagbundeling in de database van Tweak en Fiber staat. Want alleen als het bij eindelijkglasvezel.nl ook die melding geeft, dan zou het ook echt zo zijn. De PC check van providers zlef is notoir onbetrouwbaar in gebeiden waar geen glasvezel ligt.
Verwijderd
Ik kan je nu alvast vertellen dat er op de Emmalaan in Veenendaal geen glasvezel beschikbaar is. Voor zover ik weet, heb je alleen glasvezel in Veenendaal West en wordt er nu glasvezel aangelegd in Veenendaal Oost (nieuwbouw). In de oude wijken was in de tijd van de vraagbundeling te weinig animo. In West was er eigenlijk nét niet genoeg animo, maar heeft men toch het netwerk aangelegd.
Op eindelijkglasvezel.nl staat ook dat er op jouw adres geen glasvezel beschikbaar is. Ik kan je Ziggo van harte aanbevelen. (Ik woon zelf in West en ben ook weer terug bij Ziggo.)
Op eindelijkglasvezel.nl staat ook dat er op jouw adres geen glasvezel beschikbaar is. Ik kan je Ziggo van harte aanbevelen. (Ik woon zelf in West en ben ook weer terug bij Ziggo.)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 14:31 ]
Ik doe eigenlijk gemiddeld zo'n 4 keer per jaar een postcodecheck. Telkens bij andere providers. Eind Februari was de uitslag zoals gewoonlijk negatief. Begin Maart viel mij op dat de stoep openlag langs de Koninginnelaan (zijweg Emmalaan), er werd duidelijk bekabeling gelegd. Eind Maart hetzelfde verhaal langs de Emmalaan. Enkele dagen daarna opnieuw de postcodecheck gedaan, en bleek deze ineens positief. Bij KPN, Telfort, Solcon, Xs4All en dus ook bij Tweak. Wel erg toevallig toch?
Jammer dat er niemand die KPN glasvezel aanlegt hier op dit topic reageert. Het is nu wel duidelijk dat Reggefiber hierin geen partij is. Ook omdat op Tweak duidelijk glasvezel GROEN wordt genoemd, niet BLAUW. Ook wel vervelend dat ik nog steeds geen papieren brief heb ontvangen van Tweak, en dat niemand aan mij wil melden hoeveel tijd er zit tussen de e-mail "Tweak Order Bevestiging" en die brief "overeenkomst met daarop de gegevens van uw bestelling".
Jammer dat er niemand die KPN glasvezel aanlegt hier op dit topic reageert. Het is nu wel duidelijk dat Reggefiber hierin geen partij is. Ook omdat op Tweak duidelijk glasvezel GROEN wordt genoemd, niet BLAUW. Ook wel vervelend dat ik nog steeds geen papieren brief heb ontvangen van Tweak, en dat niemand aan mij wil melden hoeveel tijd er zit tussen de e-mail "Tweak Order Bevestiging" en die brief "overeenkomst met daarop de gegevens van uw bestelling".
Dat Tweak alleen GROEN aanbiedt betekent niet automatisch dat Reggefiber geen partij is hoor 
Het heet alleen Tweak GROEN omdat ze een Wholesale MultiPlay pakket van KPN verkopen en KPN dus ook de operator is op de vezels. Maar Reggefiber legt het gewoon aan. Die zijn alleen dus geen partij meer waar je als ISP mee te maken hebt.
Het heet alleen Tweak GROEN omdat ze een Wholesale MultiPlay pakket van KPN verkopen en KPN dus ook de operator is op de vezels. Maar Reggefiber legt het gewoon aan. Die zijn alleen dus geen partij meer waar je als ISP mee te maken hebt.
Je kunt ook even bellen waar die brief blijftcjdijk schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:37:
Ik doe eigenlijk gemiddeld zo'n 4 keer per jaar een postcodecheck. Telkens bij andere providers. Eind Februari was de uitslag zoals gewoonlijk negatief. Begin Maart viel mij op dat de stoep openlag langs de Koninginnelaan (zijweg Emmalaan), er werd duidelijk bekabeling gelegd. Eind Maart hetzelfde verhaal langs de Emmalaan. Enkele dagen daarna opnieuw de postcodecheck gedaan, en bleek deze ineens positief. Bij KPN, Telfort, Solcon, Xs4All en dus ook bij Tweak. Wel erg toevallig toch?
Aha dat wist ik niet, ik dacht dat Reggefiber alleen maar de blauwe gebieden verzorgde (aanleggen en onderhoud van de bekabeling).eymey schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:24:
Dat Tweak alleen GROEN aanbiedt betekent niet automatisch dat Reggefiber geen partij is hoor
Gelijk maar even gebeld, ze gaan er gelijk (nog) eentje versturen. Doet me een beetje denken aan een jaar of 3 geleden, toen XMS rondvraag deed. Op een gegeven moment had ik in het totaal 3 aanvragen verstuurd, in een paar maanden tijd, je weet maar nooit of post misschien niet aankomt. Kreeg ik op een gegeven moment 3 dezelfde brieven tegelijk van XMS dat er onvoldoende belangstelling was in mijn wijk en glasvezel niet door ging.The Wizard schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:16:
[...]
Je kunt ook even bellen waar die brief blijft.
Edit: Alsnog zojuist de bewuste brief ontvangen (en direct ondertekend en verstuurd), staan zelfs inloggegevens op vermeld, tot zover lijkt alles in orde te gaan komen. Wel heb ik het vermoeden dat het wellicht langer zal gaan duren dan gebruikelijk, gezien ik nog geen glas in mijn meterkast heb. Ik zal jullie op de hoogte houden.
[ Voor 78% gewijzigd door cjdijk op 03-04-2014 16:27 . Reden: Brief binnen ]
Sterker nog: Dat doen ze ook al 2 jaar niet meer. Dat onderdeel van Reggefiber is 2 jaar geleden verkocht aan KPN, samen met nog een aantal onderdelen (providers, Glashart media, etc_ en draait daar nu onder de naam KPN-ITNS.cjdijk schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:33:
[...]
Aha dat wist ik niet, ik dacht dat Reggefiber alleen maar de blauwe gebieden verzorgde (aanleggen en onderhoud van de bekabeling).
Reggefiber doet overal in Nederland alleen de aanleg en beheer van het netwerk. Het is ook van hen. En de operators die dat willen huren ruimte en vezels bij hen om providers te bedienen die op hun beurt weer klanten bedienen. KPN en KPN-ITNS zijn met afstand de twee grootste operators. Vodafone (voorheen Glasoperator), Solcon en nog een paar kleintjes zijn de anderen. Maar als je bedenkt dat de eerste twee in bijna elke PoP zitten en die anderen maar in een paar dan is het verschil nog wel heel groot.
Hallo El Rudo,
Dit is een beetje oud topic maar ik ben vandaag de hele middag bezig geweest de spa 112 werkend te krijgen volgens je screenshots.
Dit is zoals je waarschijnlijk reeds vermoed natuurlijk niet gelukt.
Alles gaat eigenlijk prima, lampjes branden zoals het moet maar krijg geen kiestoon uit het apparaat.
Het werkt eigenlijk gewoon niet
.
Is er iets aanvullends die niet in dit topic vermeld wordt of zie ik iets over et hooft?
moet je bij subscriber info. je eigen naam bij "display name" invullen en je SIP gebruikersnaam bij user id of andersom?
alvast bedankt voor je reactie en vriendelijke groet......
Dit is een beetje oud topic maar ik ben vandaag de hele middag bezig geweest de spa 112 werkend te krijgen volgens je screenshots.
Dit is zoals je waarschijnlijk reeds vermoed natuurlijk niet gelukt.
Alles gaat eigenlijk prima, lampjes branden zoals het moet maar krijg geen kiestoon uit het apparaat.
Het werkt eigenlijk gewoon niet
.
Is er iets aanvullends die niet in dit topic vermeld wordt of zie ik iets over et hooft?
moet je bij subscriber info. je eigen naam bij "display name" invullen en je SIP gebruikersnaam bij user id of andersom?
alvast bedankt voor je reactie en vriendelijke groet......
Beste forum leden,
Iedereen die hier een antwoord op of een oplossing voor heeft mag natuurlijk reageren!!!!!
Iedereen die hier een antwoord op of een oplossing voor heeft mag natuurlijk reageren!!!!!
Een bump binnen enkele uren wordt niet zo gewaardeerd.
Heb je de instellingen in de router goed staan?
Heb je de instellingen in de router goed staan?
Tweak bellen en hun je SIP gegevens in laten vullen?
⏩ PVOutput☀️
Iedereen ook vandaag een flyer van Tweak in de bus gehad?
Sparql : de start van iets nieuws.....
Over 11 dagen is het zover.. Iets voor de TV, ik ben benieuwd. (sparql.nl)
Sparql : de start van iets nieuws.....
Over 11 dagen is het zover.. Iets voor de TV, ik ben benieuwd. (sparql.nl)
Hmm, als ik even google op "sparql televisie", dan kom ik o.a. op een productinfo pagina van Tweak DSL:
http://www.tweak.nl/consument/dsl/abonnementen.html
Daar staat Interactieve Televisie van Sparql dus al vermeld in de specs. Ben wel benieuwd.....
http://www.tweak.nl/consument/dsl/abonnementen.html
Daar staat Interactieve Televisie van Sparql dus al vermeld in de specs. Ben wel benieuwd.....
Dit topic is gesloten.