Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.190 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

markisoke schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:01:
Ik lees dat veel mensen hier problemen hebben met hun diensten, ik heb enkel nergens last van.
Ik wacht nog wel op de beloofde tablet, maar hiervoor ga ik a.s. vrijdag naar Almere om maar eens verhaal te halen. Ik wil dit graag in een collectief doen, dus als je ook nog geen tablet hebt, schrijf even een nette mail naar mij toe (markisoke voor mijn mail adres) dan bundel ik deze allemaal samen en zorg ik dat ze daar op de balie komen te liggen, ik ben het er namelijk helemaal klaar mee dat het zo lang duurt.
Die Tablet kan me inmiddels gestolen worden, ze komen gewoon helemaal niks na van wat ze beloven.
Ze blijven het gooien op leveringsproblemen en dat de Tab2 niet meer verkrijgbaar is en BCC moeilijk doet het ligt aan alles behalve Tweak.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Na een half jaar met aansluitkorting en daarna nog een half jaar met studentenkorting tevreden gebruik gemaakt te hebben van glasvezel van XS4ALL wordt de abbonnementsprijs van 72 euro (welliswaar inclusief spotify premium) me toch een beetje te gortig. Ik denk er daarom over om over te stappen op TweakFiber. Mijn contract bij xs4all loopt tot 13 maart 2014. Ik lees hier wat over tablet- en xbox-acties, is het bekend of er binnenkort weer een soorgelijke actie is bij Tweak?

Daarnaast heb ik nu via Xs4All een motorola kastje voor TV, dit blijft via Tweak Groen (iTv via KPN) volgens mij hetzelfde kastje. Kan iemand dit bevestigen? Zou een hoop goodwill bij de vrouw opleveren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Een actie kun je wel vergeten, dat is voor zover ik weet alleen voor mensen die nog geen glasvezelabonnement hebben (gehad).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

@The Wizard: Hij zit nu bij XS4ALL en wil dus overstappen naar Tweak, kortom nog geen abonnement bij Tweak ;)

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, maar wel een werkende glasvezelverbinding. Zie deze post.Rubman in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Duidelijk, goed de voorwaarden van zo'n actie doorlezen dus :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Na het lezen van wat ervaringen hier en hoe het opgelost wordt (niet dus) ga ik zeker niet naar Tweak. Dat er dingen mis gaan heb ik nooit zo'n moeite mee, maar dat het niet wordt opgelost wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
The Wizard schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:11:
Een actie kun je wel vergeten, dat is voor zover ik weet alleen voor mensen die nog geen glasvezelabonnement hebben (gehad).
@The Wizard:

Ik las dat je van Tweak ergens anders heen gaat 500/500?
Naar welke provider ga je?
En als ik vragen mag welke plaats woon je?

Ik heb zelf ook Tweak 200/200 ik kan met geen mogelijkheid een 500/500 Mbit verbinding krijgen.
Alles is wel Gigabit in de POP en hier Thuis.. (Ik woon in Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
500/500 wordt alleen aangeboden op KPN Wholesale netwerken. Enschede is WGDO en wordt voorlopig nog niet opgewaardeerd.
Niet alles is namelijk Gigabit in de PoP. Dat is gedaan op basis van een aantal huishoudens en niet alle routers zijn vervangen. Dus om dat aan te kunnen bieden moet er wel het een en ander aangepast worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Rubman schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:03:
[...]

Die Tablet kan me inmiddels gestolen worden, ze komen gewoon helemaal niks na van wat ze beloven.
Ze blijven het gooien op leveringsproblemen en dat de Tab2 niet meer verkrijgbaar is en BCC moeilijk doet het ligt aan alles behalve Tweak.
TAB2 is idd EOL, bij Ziggo hebben ze dat toen opgelost door de TAB3 in plaats daarvan aan te bieden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghoo
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ook ik ben niet echt tevreden over tweak.nl. Veel initiële problemen. Zoals eerder gezegd willen ze telefoonkosten op geen enkele wijzen compenseren en wordt er alleen verwezen naar de voorwaarden.

Ook wacht ik ook nog steeds op mijn tablet. Al een paar keer contact gehad waar deze blijft. Laatste reactie:
Dit betekent dat uw tablet binnen een aantal weken zal worden bestelt, waarna u deze binnen 3-4 weken thuisbezorgd krijgt via BCC.
Afhankelijk van het bestelmoment kan er dus pas een leverdatum worden ingeschat.
De leveringsproblemen zullen voor u geen invloed hebben.
Dit betekent dus dat ik blij mag zijn als ik na 4 maanden abonnee zijn een tablet krijg. Echt ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Loekie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:18:
[...]

TAB2 is idd EOL, bij Ziggo hebben ze dat toen opgelost door de TAB3 in plaats daarvan aan te bieden.
Dat deze EOL is weet ik ook wel, dat betekent niet dat ze zomaar maanden lang niks mogen leveren. Ik heb recht op een gelijkwaardig of beter product. Desnoods een Tab3 die nou niet schokkend duurder is dan de 2 destijds. Een andere vergelijkbare yablet kan uiteraard ook, maar Tweak besluit het maar keer op keer vooruit te schuiven.
Yoghoo schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 02:40:
Ook ik ben niet echt tevreden over tweak.nl. Veel initiële problemen. Zoals eerder gezegd willen ze telefoonkosten op geen enkele wijzen compenseren en wordt er alleen verwezen naar de voorwaarden.

Ook wacht ik ook nog steeds op mijn tablet. Al een paar keer contact gehad waar deze blijft. Laatste reactie:

[...]

Dit betekent dus dat ik blij mag zijn als ik na 4 maanden abonnee zijn een tablet krijg. Echt ongelooflijk.
Ach ik zou er voor het gemak vanuit gaan dat het een half jaar gaat duren. En compensatie is mij aan de telefoon gezegd dat ik daar op geen enkele manier op hoef te rekenen. Ook niet als ik kosten maak door hun fouten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Omgeving Dordrecht, Tweak Groen 100/100, sinds gisteravond (ongeveer) een downloadsnelheid van nog geen 100 kb/s, uploadsnelheid rond de 30 mbps. Modem en glaskast al een paar keer gereset, blijft problemen geven. Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:48
Rubman schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:55:
Ik ga vandaag een aangetekende brief sturen naar Tweak om per direct mijn contract nietig te verklaren.
Sinds ik in november bij Tweak zit heb ik elke maand minstens 2 keer met de helpdesk moeten bellen en het gene wat ze vervolgens beloven gaat ook weer mis.

[...]
Hier vrijwel dezelfde ervaring. Crediteringen gaan mis en de beloofde levering van de tablet wordt steeds verder verschoven.

Misschien al eerder genoemd in dit topic, maar ik kan iedereen aanraden het 0900-nummer aan de kant te schuiven en het normale nummer te gebruiken: 036 - 546 00 85. Scheelt aardig in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Barre73 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:46:
500/500 wordt alleen aangeboden op KPN Wholesale netwerken. Enschede is WGDO en wordt voorlopig nog niet opgewaardeerd.
Maar als je al op een GBit aansluiting zit met 200/200 ? Fiber.nl beweert nog steeds de 500/500 te kunnen leveren op mijn adres.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Fiber kijkt volgens mij dan ook compleet niet in de database van KPN Wholesale maar ziet alleen "Hier zou glasvezel beschikbaar moeten zijn dus kunnen we ook 500 mbit leveren, want dat kan in sommige plaatsen".

De meest betrouwbare methode om dit te checken is denk ik nog steeds de postcodecheck van KPN zelf. Behalve als je in WGDO only gebied zit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
labtech schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:23:
Omgeving Dordrecht, Tweak Groen 100/100, sinds gisteravond (ongeveer) een downloadsnelheid van nog geen 100 kb/s, uploadsnelheid rond de 30 mbps. Modem en glaskast al een paar keer gereset, blijft problemen geven. Hebben nog meer mensen hier last van?
Lijkt een KPN probleem te zijn, alleen 100/100 verbindingen. Ik kwam gisteravond dit tegen.
http://forum.kpn.com/t5/I...raag-5-2-2014/td-p/190085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

labtech schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:23:
Er schijnt een KPN storing te zijn die voornamelijk 100/100 treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy070
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 11:56
Ook ik eind november 2e factuur betaald en nog altijd geen tablet, hang wekelijks aan de telefoon ervoor maar wordt gewoon aan het lijntje gehouden en ben niet de enige als ik zo teruglees. Tot nu toe alleen maar problemen met tweak.. geen crediteringen, verkeerde leveringen, nooit een monteur gezien voor aansluiting etc etc. Weet eerlijk gezegd niet meer zo goed wat ik ermee aan moet, voor mij nooit meer tweak iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik had vanavond een glasvezelverkoper aan de deur. Ik vertelde deze beste man dat ik erg tevreden ben over tweak en dat ik geen rden zie om over te stappen.
Deze beste man vertelde mij ook datTweak binnenkort overgenomen wordt door Telfort.

Nou wantrouw ik altijd deurverkopers, maar wat is hier van waar?
Wordt tweak echt overgenomen door Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Denk dat die deurverkoper gewoon een klok heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt. Hij denkt blijkbaar dat ALLE niet-KPN providers zijn over genomen ofzo :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
eymey schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:24:
Denk dat die deurverkoper gewoon een klok heeft horen luiden en niet weet waar de klepel hangt. Hij denkt blijkbaar dat ALLE niet-KPN providers zijn over genomen ofzo :P
Omdat ik tweak toch nog moest bellen gelijk de vraag gesteld over hoe het zat over het overname verhaal.

Antwoord: Ik mag hierover nog niks zeggen omdat wij officieel nog niks weten.

Ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:58:
Ik had vanavond een glasvezelverkoper aan de deur. Ik vertelde deze beste man dat ik erg tevreden ben over tweak en dat ik geen rden zie om over te stappen.
Deze beste man vertelde mij ook datTweak binnenkort overgenomen wordt door Telfort.

ik denk dat de deurverkoper nog wat targets te halen had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27
Bij ons zijn ze een tijdje geleden ook aan de deur geweest. Of ik over wilde stappen naar KPN want dat zou beter en sneller zijn.
Ik ben erg tevreden met Tweak Groen en direct bij KPN een abonnement afsluiten betekent alleenmaar dat ik meer geld moet betalen voor (bijna) hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
goldvinger schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:58:

Vraag is altijd wat de business case erachter zou zijn, Lijbrandt, XMS en concepts was volgens mij een kwestie van volume voor KPN en voor die providers het issue dat ze het geld misten om e.a. echt goed in de markt te zetten.

Ik denk eigenlijk niet dat Tweak qua volume interessant is maar dat het meer een kwestie is dat Tweak zelf geen toegevoegde waarde meer creëert en dat het puur op prijs moeten concurreren wat een lastig verhaal voor hun is. Qua product is er de laatste jaren weinig gebeurd, was voornamelijk TV wat gewoon 1:1 KPN is. Strategisch zitten ze klem in de markt denk ik.

Ik ga in ieder geval sowieso naar Telfort toe omdat ik DVB-C wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Goldvinger en ook @Joop99:

Hmm, dat klinkt 'eng' en ook jammer voor dit (Almeerse) bedrijf .

Aan de andere kant: Ik heb ook al een hele poos het idee dat het behoorlijk stil staat bij Tweak (Cambrium) qua ontwikkelingen. Weinig onderscheid, geen toetreding meer tot nieuwe wholesale vormen van KPN (Zoals WMP+ ).

Maar goed, overal op het internet zullen de KPN-bashers het wel weer interpreteren als de zoveelste vijandige overname.

Bij Lijbrandt, XMS en Concepts ging het overigens niet zo zeer om volume, maar meer gewoon vanwege het simpele feit dat het nooit de bedoeling van Reggefiber is geweest om op langer termijn zelf diensten op laag 2 en hoger van het glasvezelnetwerk te verzorgen. Naar ik begrepen had is bij de Joint-Venture met KPN al afgesproken dat KPN op termijn de diensten/content clubs zou krijgen.

Ook is in het verleden naar mijn mening niet elke KPN overname vijandig geweest. Clubs zoals Speedlinq waren volgens mij ook al langer noodlijdend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Gister een nieuwe PacketForce ontvangen met RMA-nummer voor de oude.

Hij draait momenteel al langer zonder reboots dan de afgelopen maand.
Ondanks dat blijf ik sceptisch, we zullen zien hoelang deze het volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

exepti0n schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:36:
Gister een nieuwe PacketForce ontvangen met RMA-nummer voor de oude.

Hij draait momenteel al langer zonder reboots dan de afgelopen maand.
Ondanks dat blijf ik sceptisch, we zullen zien hoelang deze het volhoudt.
Waarom niet een eigen router naar keuze gebruiken? (incl VoIP of losse SIP telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
joop99 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Ik ga in ieder geval sowieso naar Telfort toe omdat ik DVB-C wil hebben.
Shit, ik heb net mijn kabel vervangen voor upt draad.
Verder hoop ik niet dat er gelijk een fikse prijsstijging komt mocht het echt gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:42:
Waarom niet een eigen router naar keuze gebruiken? (incl VoIP of losse SIP telefoon)
Om geen extra apparaten onnodig aan te hoeven hebben.
Ik heb een tijdje een TP-Link met DD-WRT gedraaid en daar achter de PacketForce alleen voor VoIP vanwege problemen met mijn Sonos-systeem i.c.m. de PF.

Toen Tweak aangaf dat er een nieuwe firmware beschikbaar was voor de PacketForce die mijn probleem op zou lossen heb ik de TP-Link er weer tussenuit gehaald.

Dit heeft een aardige tijd goed gedraaid tot een maand geleden.

Ik heb ook weinig zin om > € 150,- uit te moeten geven voor een router met SIP-mogelijkheid terwijl Tweak hiervoor gewoon fatsoenlijke faciliteiten moet leveren.

In het begin dat wij bij Tweak zaten kon de telefoon nog zonder problemen rechtstreeks op het Genexis modem aangesloten worden, het internetverkeer regelde ik toen via een Airport Extreme. Totdat plots die telefoon niet meer via het Genexis modem ging werken en Tweak als "oplossing" voor dat probleem met een PacketForce aan kwam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:41:
@Goldvinger en ook @Joop99:

Hmm, dat klinkt 'eng' en ook jammer voor dit (Almeerse) bedrijf .

...
Laten we niet op de zaken vooruitlopen, punt is denk ik ook dat voor veel mensen internet commodity is (zie ook de kabel glasvezel discussies) en dan heb je schaal nodig om de kosten te beperken. Wat er als onderscheid is, zit hem met name in de servicedesk en in de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
goldvinger schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:12:
[...]

Shit, ik heb net mijn kabel vervangen voor upt draad.
Verder hoop ik niet dat er gelijk een fikse prijsstijging komt mocht het echt gaan gebeuren.
Maak je geen zorgen, als dit waar blijkt te zijn dan denk ik dat er voorlopig weinig verandert, het is niet heel goedkoop om Tweak groen klanten naar het huidige Telfort glasvezel te migreren. Dat betekent dat je een monteur langs moet sturen om de NT kastjes te vervangen.

Ik vermoed dat ze in die situatie een andere list verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

exepti0n schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Om geen extra apparaten onnodig aan te hoeven hebben.
Ik heb een tijdje een TP-Link met DD-WRT gedraaid en daar achter de PacketForce alleen voor VoIP vanwege problemen met mijn Sonos-systeem i.c.m. de PF.

Toen Tweak aangaf dat er een nieuwe firmware beschikbaar was voor de PacketForce die mijn probleem op zou lossen heb ik de TP-Link er weer tussenuit gehaald.

Dit heeft een aardige tijd goed gedraaid tot een maand geleden.

Ik heb ook weinig zin om > € 150,- uit te moeten geven voor een router met SIP-mogelijkheid terwijl Tweak hiervoor gewoon fatsoenlijke faciliteiten moet leveren.

In het begin dat wij bij Tweak zaten kon de telefoon nog zonder problemen rechtstreeks op het Genexis modem aangesloten worden, het internetverkeer regelde ik toen via een Airport Extreme. Totdat plots die telefoon niet meer via het Genexis modem ging werken en Tweak als "oplossing" voor dat probleem met een PacketForce aan kwam zetten.
Duidelijk. Ik denk dat een hoop Tweakers blij zouden zijn met Glas Blauw, want het biedt je namelijk de mogelijkheid om zonder veel gedoe je eigen apparaat te gebruiken. (Geen last hebt van PPPoE of VLANs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

joop99 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Laten we niet op de zaken vooruitlopen, punt is denk ik ook dat voor veel mensen internet commodity is (zie ook de kabel glasvezel discussies) en dan heb je schaal nodig om de kosten te beperken. Wat er als onderscheid is, zit hem met name in de servicedesk en in de upload.
Wat wel opvallend was, was dat bij Reggefiber inventarisaties voor Glasvezelaanleg de provider Tweak nooit in de lijst beschikbaar is/was. In mijn woonplaats gaat de aanleg nu door en ik kan nu pas voor Tweak Glasvezel kiezen.
Dat zal hen dus, gezien je bij Tweak meer (snelheid + usenet) voor dezelfde prijs krijgt als bij KPN, de nodige klanten hebben gekost.

Mij benieuwen wat Tweak News (Usenet) in dit verhaal gaat doen, zou jammer zijn als dat onderdeel ten onder gaat.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32
Hmm, sinds enkele minuten hier geen internet meer (veghel). Tv dus ook niet. Modem krijgt geen externe ip en blijft op connecting... staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hier (ook Veghel) geen internet, wel tv.

Edit : TV loopt ook elke keer vast.

[ Voor 32% gewijzigd door Arjantje72 op 07-02-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Tv lijkt hier steeds 1 pakket binnen te krijgen bij het wisselen van zender. Daarna melding zender niet beschikbaar. Alsof ze geroken hebben dat ik binnenkort ga opzeggen heheh >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Thedr op 07-02-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Maar wel vervelend, zo in het weekend :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Thedr, volgens mij zijn we de enige met problemen, welk gedeelte van Veghel woon je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Uden is alles (telefonie, tv en internet) uitgevallen sinds ong 21.00 uur. Uiteraard pas na sluitingstijd van de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:51:
Ook in Uden is alles (telefonie, tv en internet) uitgevallen sinds ong 21.00 uur. Uiteraard pas na sluitingstijd van de helpdesk
Ja precies na sluitingstijd en er een foldertje in de bus lag om over te stappen naar KPN, dat verzin je toch niet :-P
Maar Uden dus ook, blijft in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Woon op de bunders, nog steeds niks hier

[ Voor 9% gewijzigd door Thedr op 07-02-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Thedr schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:15:
Woon op de bunders, nog steeds niks hier
Hier Zuid, ook niets, duurt wel lang :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27
Jullie zijn niet de enigen. Zie ook deze pagina. Oa ook in Schijndel.
(Ik neem even aan dat het om Glas Groen gaat?)

[ Voor 17% gewijzigd door Chrizzly op 07-02-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Chrizzly schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:30:
Jullie zijn niet de enigen. Zie ook deze pagina. Oa ook in Schijndel.
(Ik neem even aan dat het om Glas Groen gaat?)
Yep, glas groen, bedankt voor de link. Ik lees daar dat het voor 01:00 opgelost zou zijn. Ik ben benieuwd.
Het is wel de eerste vervelende storing in 4 jaar tijd waar ik echt last van heb gehad. Dus ik klaag nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Als Tweak serieus overgenomen wordt door Telfort, dan ben ik weg.
Ik heb al eens een geintje meegemaakt met Telfort, zij namen toen een provider over (speedlinq) en toen ik verhuisde vroegen ze of ik meteen een telfort pakket wou voor een mooie aanbieding.
Na 5 maanden zonder internet gezeten te hebben op me nieuwe adres, heb ik hun opgezegd en had 6 dagen later Alice aangesloten en wel.

Ik zou het echter echt reuze zonde vinden als Tweak overgenomen zou worden.
Nu net klant bij ze en bevalt me tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Mijn fout..

[ Voor 90% gewijzigd door Arjantje72 op 08-02-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Volgens mij tweak nog niet, maken alleen gebruik van diensten van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
Hier werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Laatst online: 13-09 10:13
Waar heb je dat dan gelezen, Fonta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Gewoon een heel klein stukje terug in het topic vanaf hier ongeveer:"
goldvinger in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Fonta schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:15:
Gewoon een heel klein stukje terug in het topic vanaf hier ongeveer:"
goldvinger in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"
Volgens mij moet je de praatjes van colporteurs sowieso met een korreltje zout nemen.

http://kassa.vara.nl/tv/a...riekoek-verkocht/speel/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Even een vraag. Ik ben september 2013 overgestapt naar Tweak glasvezel, mede door hun actie met de gratis Galaxy 10 tablet. Het is nu februari en ik heb nog steeds geen tablet. Natuurlijk vele malen gebeld en gemaild, maar door de Tweak helpdesk wordt je telkens weer het bos ingestuurd.

Ik zal op dit forum al iemand anders die ook zit te wachten, maar ik vraag mij toch serieus af of iemand ooit al een tablet heeft ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:35:
Hi,

Even een vraag. Ik ben september 2013 overgestapt naar Tweak glasvezel, mede door hun actie met de gratis Galaxy 10 tablet. Het is nu februari en ik heb nog steeds geen tablet. Natuurlijk vele malen gebeld en gemaild, maar door de Tweak helpdesk wordt je telkens weer het bos ingestuurd.

Ik zal op dit forum al iemand anders die ook zit te wachten, maar ik vraag mij toch serieus af of iemand ooit al een tablet heeft ontvangen...
Er is 1 geval gemeld die een tab 3 heeft ontvangen, voor de rest alleen nog maar mensen die er geen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markisoke schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:52:
[...]

Er is 1 geval gemeld die een tab 3 heeft ontvangen, voor de rest alleen nog maar mensen die er geen hebben.
En volgens mij heeft die de tab ook alleen ontvangen, omdat die er aardig druk achter gezet heeft. Op een gegeven moment houdt het "vriendelijk en meelevend zijn" gewoon op en zul je op je strepen moeten gaan staan. Jammer dat het moet, maar Tweak is degene die je aan het lijntje houdt. Wijzen naar een leverancier kan best even, maar na een paar weken wordt het dan gewoon tijd voor een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier ook nog steeds geen Tab ontvangen, wel het hele verhaal van leverproblemen en de Tab2 E.O.L. gezever aangehoord.
Ga vandaag nogmaals bellen en nu eisen dat ik dat ding gewoon op hun kosten maar ergens op kan halen of hij moet hier morgen op de deurmat liggen.
Verder zou ik tevens teruggebeld worden over compensatie voor al het bellen en alles wat fout gaat maar dat is inmiddels ook ruim 2 weken geleden.

Nogmaals gebeld met Tweak en wat een onbeschofte eikels zijn het ik ben dus gewoon weer voorgelogen en aan het lijntje gehouden.

Ik zou teruggebeld worden voor compensatiemogelijkheden (half januari voor gebeld) en tot op heden zelfs na nog een telefoontje eind januari niks gehoord. Krijg ik nu vrolijk te horen dat het toch niet gaat gebeuren.

De Tab3 moet er toch echt deze week zijn hoor (jaja ik geloof het echt niet meer)

Een opsomming van wat er allemaal is misgegaan sinds het begin van Tweak.nl

Sinds november 2013 een abonnement bij Tweak.nl glasvezel 60/60Mbit telefonie en TV.
Leuke aanbieding gratis Samsung Tab (welke was onduidelijk) en gratis 2 maanden Fox Eredivisie

Het drama begint al vrij snel na oplevering van alle diensten.
-Het modem is defect en er moet een nieuwe komen, 1,5 week geen internet/tv en bellen (geen compensatie). (uiteindelijk maar mijn eigen router met openwrt laten draaien, dan maar niet bellen via Tweak)
-Eredivisie gewoon gefactureerd uiteindelijk eind januari alles gecrediteerd (na een keer of 8 erachteraan bellen)
-Eind december factuur gekregen met voor januari nog Eredivisie erop, prima ik wou per eind januari stopzetten want er kwamen wat leuke wedstrijden aan die ik wou zien. Dit heb ik aangegeven en wat denk je Tweak zet het gewoon eind december stop wat resulteert in het moeten bestellen van de 3 wedstrijden á €12,00 per wedstrijd. De extra kosten weigert Tweak te crediteren.
-Tab zou geleverd worden na betaling 2e factuur en aangezien bij Tweak de factuur vooraf betaald word was dit eind november. Nu bijna half februari nog steeds geen tablet. Het zou oorspronkelijk de Tab2 moeten zijn maar omdat deze niet meer leverbaar is moet het de Tab3 worden. Deze is volgens Tweak ook moeilijk te leveren. Ik krijg keer op keer antwoord dat het nu toch echt deze week geleverd moet worden maar het weer niet zo is. (de Tab3 is trouwens gewoon leverbaar)
-Na meermaals behoorlijk geïrriteerd geweest te zijn aan de telefoon half januari maar eens gevraagd of ik teruggebeld kon worden om over compensatie te spreken (dit kan de 1e lijns klantenservice niet.) Dat terugbellen gebeurt niet en nu na nogmaals een aantal keer gebeld te hebben te horen krijgen dat dit ook gewoon niet gaat gebeuren en Tweak niet aan compensatie doet.

Oftewel Tweak maakt fout op fout waardoor ik op kosten kom die ze vervolgens niet willen compenseren. Wat een waardeloos bedrijf ben je dan.

Denk dat ik behoorlijk in mijn recht sta om de hele handel te laten ontbinden, maar wat denken jullie. (Zal anders ook wel een topic openen in shopping)

[ Voor 75% gewijzigd door Rubman op 11-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 11:02
@Rubman,

Ja, je staat zeker in je recht om te ontbinden.

Hier ook alleen maar ellende gehad met Tweak. 2 september 2013 Glas Groen 30 aangevraagd, 6 november 2013 aangesloten. Tot 30 januari moeten wachten totdat het hele pakket werkte. Internet en bellen ging oke, maar van tv kon ik geen gebruik maken. Veel kosten moeten maken om steeds met niks te worden weggestuurd bij de helpdesk. Uiteindelijk een brief gestuurd waarin ik ze een termijnstelling heb gedaan. Ineens stond er een monteur van Reggefiber op de stoep die constateerde dat er via de geïnstalleerde glaskast (Packetfront) geen tv te ontvangen was. Binnen 20 min. omgebouwd naar Genexis en voila, probleem verholpen.

Servicedesk is zeer onkundig en ronduit bot. Zelfde ervaringen met afspraken die niet nagekomen worden, mails waarin je maar op 1 vraag tegelijk antwoord krijgt. Het is werkelijk schandalig!

Maar goed, nu werkt alles eindelijk naar behoren. Fingers crossed dat het zo blijft.

Schrijf inderdaad een brief met daarin een termijnstelling. Zomaar kans dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rubman schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:00:
-Eredivisie gewoon gefactureerd uiteindelijk eind januari alles gecrediteerd (na een keer of 8 erachteraan bellen)
-Eind december factuur gekregen met voor januari nog Eredivisie erop, prima ik wou per eind januari stopzetten want er kwamen wat leuke wedstrijden aan die ik wou zien. Dit heb ik aangegeven en wat denk je Tweak zet het gewoon eind december stop wat resulteert in het moeten bestellen van de 3 wedstrijden á €12,00 per wedstrijd. De extra kosten weigert Tweak te crediteren.
Kon je niet beter Fox EDL zelf weer aanzetten ipv losse wedstrijden kopen?
Nielsdeboer schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:49:
Hier ook alleen maar ellende gehad met Tweak. 2 september 2013 Glas Groen 30 aangevraagd, 6 november 2013 aangesloten. Tot 30 januari moeten wachten totdat het hele pakket werkte. Internet en bellen ging oke, maar van tv kon ik geen gebruik maken. Veel kosten moeten maken om steeds met niks te worden weggestuurd bij de helpdesk. Uiteindelijk een brief gestuurd waarin ik ze een termijnstelling heb gedaan. Ineens stond er een monteur van Reggefiber op de stoep die constateerde dat er via de geïnstalleerde glaskast (Packetfront) geen tv te ontvangen was. Binnen 20 min. omgebouwd naar Genexis en voila, probleem verholpen.
De NT doet niets anders dan het signaal van glasvezel omzetten naar UTP, ook wel media converter genoemd.

[ Voor 31% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-02-2014 14:17 ]

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Wij zijn al vanaf 1 oktober 2013 op Tweak overgestapt maar nog steeds geen welkomstcadeau ontvangen. De Samsung tab 2, 10 inch hadden we voor de kerstvakantie in huis willen hebben maar we halen zelfs de voorjaarsvakantie niet. De service desk van Tweak bestaat uit een stelletje leugenaars want elke keer opnieuw wordt er gezegd dat er een leveringsprobleem is maar dat ze nu echt verzonden zijn of dergelijks. Als compensatie krijgen we dan de tab 3 ipv de tab 2. Nou ik heb nog niets gezien en begin er langzaam aan in te geloven dat deze niet meer of heel laat komt. Inmiddels komt de tab4 al bijna uit. Is het niet mogelijk ons abonnement op te zeggen vraag ik me af. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een limiet is voor de levertermijn van het welkomstcadeau. Ik zou Tweak NIEMAND ooit aanraden. Bij de installatie ging er ook al van alles mis.

• Rubman

Rubman

Noname4 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:23:
Wij zijn al vanaf 1 oktober 2013 op Tweak overgestapt maar nog steeds geen welkomstcadeau ontvangen. De Samsung tab 2, 10 inch hadden we voor de kerstvakantie in huis willen hebben maar we halen zelfs de voorjaarsvakantie niet. De service desk van Tweak bestaat uit een stelletje leugenaars want elke keer opnieuw wordt er gezegd dat er een leveringsprobleem is maar dat ze nu echt verzonden zijn of dergelijks. Als compensatie krijgen we dan de tab 3 ipv de tab 2. Nou ik heb nog niets gezien en begin er langzaam aan in te geloven dat deze niet meer of heel laat komt. Inmiddels komt de tab4 al bijna uit. Is het niet mogelijk ons abonnement op te zeggen vraag ik me af. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een limiet is voor de levertermijn van het welkomstcadeau. Ik zou Tweak NIEMAND ooit aanraden. Bij de installatie ging er ook al van alles mis.
Hier dus exact hetzelfde probleem inclusief misstappen in de facturatie.

Heb inmiddels een mail en brief de deur uit gedaan waarin ik binnen 2 weken een antwoord en tablet verwacht. Zo niet zal ik de procedure voor contractbreuk en ontbinding in werking stellen, gezien ze de tablet niet lijken te gaan leveren.

De tablet zou na 2 betaalde facturen besteld en geleverd worden, inmiddels ben ik 4 facturen verder en nog niks van een tablet gehoord of gezien.

Als de tablet verlaat is of niet geleverd kan worden vanwege End Of Life (wat het geval is bij de Tab2) verwacht ik daar op zijn minst een bericht over dat het wat langer gaat duren. Dat doet elk zichzelf respecterend bedrijf, recent nog met een Samsung cashback actie het duurde wat langer dan de beloofde 6-8 weken, keurig een (standaard)mail met excuses en dat het vanwege drukte wat langer duurde en als het binnen x periode er nog niet was even contact opnemen. Heel simpel lijkt me toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
Ook hier eind oktober 60/60 abonnement genomen, december had ik de tablet volgens de helpdesk moeten hebben. Nu kleine 2 maand verder en verschillende telefoontjes verder niks dan loze beloftes.

Gisteren weer "boos" gebeld, klacht laten maken die ik in de CC zou krijgen, met belofte dat ik gebeld zou worden door de verantwoordelijke werknemer. Zoals je kunt verwachten, geen CC van de klacht, en geen telefoontje.

Zijn er meer mensen bezig om ze in gebreke te stellen? Om zo onder het abonnement uit te komen? Het gaat mij in deze niet eens meer om de tablet, maar het principe. Belofte maakt schuld, dat geldt voor mij, en dus ook voor de aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het gaat om een welkomscadeau en ik lees hier nu verhalen over in gebreke stelling en ontbinden omdat mensen deze nog niet ontvangen hebben. Gaat best ver, een beetje geduld kan geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:09:
Het gaat om een welkomscadeau en ik lees hier nu verhalen over in gebreke stelling en ontbinden omdat mensen deze nog niet ontvangen hebben. Gaat best ver, een beetje geduld kan geen kwaad?
"""cadeau""", je betaalt er uiteindelijk echt wel voor. Men heeft er recht op, het was immers onderdeel van de deal, en men wacht blijkbaar al maanden. Als diverse keren vriendelijk vragen geen zin heeft, dan volgt een ingebrekestelling. Dat lijkt mij absoluut geen geval van kort lontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik begrijp je opmerking Dj-sannieboy, maar zoals ik al aangaf gaat het om het principe. Bij andere providers krijg je het cadeaubon op dag 1, bij Tweak duurt het zoals ik her en der op internet lees bij heel veel mensen al meer dan 4 maand. Als een bedrijf zoiets simpels al niet waar kan maken, heb ik er geen vertrouwen in.

En daarnaast betaal je er in principe wel voor, ik had ook een iets goedkopere aanbieder kunnen nemen, zonder fratsen, maar de naam Tweak + actie trok me over de streep. Soms heb je dat..
Overigens is dit niet de 1e keer dat Tweak problemen heeft met het welkomstcadeau, ook bij hun vorige actie (xbox360) waren er veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PoisonouZ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 10:40:
Ik begrijp je opmerking Dj-sannieboy, maar zoals ik al aangaf gaat het om het principe. Bij andere providers krijg je het cadeaubon op dag 1, bij Tweak duurt het zoals ik her en der op internet lees bij heel veel mensen al meer dan 4 maand. Als een bedrijf zoiets simpels al niet waar kan maken, heb ik er geen vertrouwen in.

En daarnaast betaal je er in principe wel voor, ik had ook een iets goedkopere aanbieder kunnen nemen, zonder fratsen, maar de naam Tweak + actie trok me over de streep. Soms heb je dat..
Overigens is dit niet de 1e keer dat Tweak problemen heeft met het welkomstcadeau, ook bij hun vorige actie (xbox360) waren er veel problemen.
En hebben ze allemaal een xbox ontvangen, want ik heb hier op het forum niets gelezen over dat men geen xbox ontvangen zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik heb mijn tablet ook nog steeds niet ontvangen. Daarom had ik ze voorgesteld om het bedrag te crediteren. Hierop kreeg ik deze reactie:

Bedankt voor uw bericht.

Uw frustratie is begrijpelijk, echter kunnen wij niet voldoen aan uw voorwaarden. Ik kan u niet beloven dat u de tablet binnen 5 werkdagen zal ontvangen. Ook geven wij geen vergoeding voor de tablet zelf. U krijgt het welkomstcadeau, zoals afgesproken alleen is dit later dan vermeld in de voorwaarden. Waarvoor onze excuses.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

Ma®tin

Hallo

Fonta schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 01:08:

Ik had namelijk een Mikrotik draaien met de config +/- zoals op netwerkje.com staat.
Deze werkte niet op Tweakfiber! Blijkt dat deze geen pppoe verbinding opzet maar op vlan 34 een ip via dhcp moet krijgen.
Ik heb het KPN pakket van tweak, maar tegenwoordig krijg je daar dus geen experiabox bij meegeleverd

Als het goed is moet alles nu werken.
Held! _/-\o_
Afgelopen week mijn RB2011UiAS binnengekregen.
Vandaag zonder resultaat een paar uur zitten martelen met de instellingen zoals deze op netwerkje.com vermeld staan.
Net jouw instellingenbestand geladen en het werkt direct!

Bedankt voor het delen. :)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:35:
Hi,

Sinds mei 2013 een 100/100 glas groen abbo bij tweak en netjes volgens de voorwaarden de tablet op tijd binnen gekregen... Aansluiting was netjes opgeleverd, al haalde ik in het begin nog niet de 100/100... Monteur weer langs geweest met een nieuw modem, maar had geen direct effect. Echter van de week voor de gein weer eens getest met speedtest.net en nu haalde ik gewoon 90+/90+ dus ik ben iig dik tevreden over het geheel.

Daarnaast is tweak nog steeds 1 van de gooedkoopste basis 100/100 (tel/inet/tv) abonnementen in onze regio (Dordrecht) + heeft tweak een zeer goede newsserver (+/-9MB/s in sabnzbd met 35/40 verbindingen)

Als ik de vele berichten hier lees zou ik er ook niet goed van worden, helaas ben ik blijkbaar 1 van de weinige die geen/weinig problemen heeft ondervonden... (Klopt af)

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Het gaat er bij mij ook niet om het welkomstcadeau, maar dat ze je maar blijven paaien met loze beloftes en je verder gewoon laten zitten.
Naast dat de tablet toch wel behoorlijk vertraagd is en ik steeds meer begin te twijfelen of ik dat ding überhaupt nog ga krijgen gaat er nog veel meer mis bij Tweak.

Als jij 2 keer per maand met jouw serviceprovider aan de telefoon moet hangen omdat er iets niet goed gaat zou je er ook gek van worden denk ik. Dat is de uiteindelijke reden dat ik ze in gebreke wil stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Sinds een paar maanden hebben we nu een glasvezelabonnement bij Tweak. Ik heb de gegevens voor de VOIP nu op papier en vroeg me af of het mogelijk is om met die gegevens op mijn Mac via een applicatie, bijvoorbeeld Skype, te kunnen uitbellen op de "vaste lijn" zeg maar. Is dit uberhaupt mogelijk? Of zijn er andere programma's voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Om VOIP van Tweak te kunnen gebruiken moet je programma of apparaat "SIP" ondersteunen.

Zou voldoende info moeten zijn om te bepalen of het dan met Skype kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb speciaal voor dit onderwerp een account aangemaakt.

In september 2013 zijn we overgestapt naar Tweak.
Over de internetverbinding en TV kwaliteit zijn we tevreden.

Echter ook wij hebben nog steeds geen tablet ontvangen en worden voorgelogen door de helpdesk.
Twee weken geleden heb ik, na het inwinnen van juridisch advies, een ingebreke stelling gestuurd.

Tweak's reactie daarop was uiteraard wederom een loze belofte.

Ik ga juridische stappen ondernemen en kom graag in contact met andere gedupeerden.
Mocht er een andere oplossing zijn dan hoor ik die graag.

Alvast bedankt!

Gr.,
Dennis

P.s. Uiteraard mail ik je op verzoek mijn brief m.b.t. de ingebreke stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het me wel voorstellen. Als je in september aangesloten bent, zou je eigenlijk in december je tablet moeten ontvangen. We zijn inmiddels 2 maanden verder, dus een formele ingebrekestelling lijkt mij helemaal niet zo gek. Er is niet geleverd wat overeengekomen is, dus er zijn nu 2 mogelijkheden:
- of "als een malle" de overeenkomst nakomen
- of overeenkomst ontbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Het probleem is dus dat ze BCC de schuld geven, maar het zal mij een zorg wezen waar ze die tablet vandaan halen, al laten ze hem overvliegen, ik wil mijn tablet. Ik heb geen overeenkomst met BCC maar met tweak, en die dient dan ook een tablet te leveren.

Mijn laatste bericht naar tweak een kwartiertje geleden:
quote: Claudia van Tweak
Hallo Claudia,

Het probleem voor mij is als volgt.
Jullie beloven een tablet bij een nieuwe aanmelding na het betalen van 2 facturen.
Nadat er 2 facturen zijn betaald kunnen jullie geen tablet leveren.

Jullie kunnen hiervoor niet BCC de schuld geven, ik heb namelijk een overeenkomst met jullie en niet met BCC, dus waarom BCC in eerste plaats genoemd word vind ik al slecht van jullie.
Vervolgens blijft de levering maar uit en uit, en zit jullie klant nog steeds zonder tablet.

Het blijft jullie zorg om ervoor te zorgen dat er een tablet bij de klant, linksom of rechtsom, maar niet een 3e partij waar ik niks mee te maken heb.

Ik geef jullie daarom tot en met zaterdag om te zorgen dat er een tablet geleverd word op mijn adres, anders zal ik een juridische procedure starten, ook al zeggen jullie dat dit niet mogelijk is. Ik weet wat mijn rechten zijn en waar ik recht op heb. Als jullie de tablet niet leveren heb ik recht om het contract te ontbinden en het hele bedrag te laten storneren omdat ik niet hetgeen geleverd heb gekregen waar ik recht op heb.

Tip: pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Zwart
Genoeg webwinkels die hem morgen wel bij mij kunnen afleveren dus ik verwacht van jullie dat dat binnen een werkweek wel moet lukken.

Met vriendelijke groeten,

Mark

[ Voor 74% gewijzigd door markisoke op 17-02-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn ingebrekestelling ontving ik dit bericht (van Kilian):

"Zojuist heb ik de gegevens voor u nagekeken, de bestelling met betrekking tot uw tablet is reeds geplaatst, wij verwachten dat uw tablet volgende week zal worden verzonden vanuit onze leverancier."

Uiteraard is die week ook al lang verstreken.

@Mark: ik hoop het niet, maar ben bang dat ook jij enkel een belofte krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat je vooral ook niet moet vergeten in de "in gebreke stelling", is om een duidelijk ultimatem op te geven waarbinnen je de tablet verwacht. Wel een redelijke termijn waarin zij evt. hun goede wil kunnen tonen door desnoods naar een andere leverancier te gaan.

En dan kondig je daarbij aan dat je, als het ultimatum niet gehaald wordt, een X bedrag in Euro's gaat minderen op je maandbedrag en dat je dat deelbedrag iedere maand zal storneren totdat ze aan de voorwaarden voldaan hebben (daarna moet je overigens nog wel die gestorneerde bedragen alsnog betalen, je schort ze nu alleen op).

Zo heeft een collega van mij (die toen een juridisch onderlegde vriendin had) het ook aangepakt bij een geschil met z'n commerciele woningverhuurder. Opschortingsrecht heet dat geloof ik.

Wel jammer dat het zo moet en "het is maar een tablet". Maar goed, zij hebben die tablet gebruikt als incentive om jou klant te laten worden dus moeten ze gewoon leveren. Punt.

Wel zonde hoor. Tweak begon 'vroeger' ooit als een club enthousiaste mensen die gewoon een degelijke 'no frills' internet- en usenet dienst wilden leveren. Nu lijkt het steeds meer af te takelen, zeker als er niet gewoon op hun initiatief gecommuniceerd kan worden als er bv. problemen bij BCC zijn. Had een hoop goodwill op kunnen leveren door gewoon even status updates te geven m.b.t. de tablets. Nu geeft het een hoop frustratie en rompslomp

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 17-02-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan toch een link naar Tweak mailen, dan hoeven ze slechts op de 'koop' knop te drukken :9
Die dingen zijn gewoon op voorraad, alleen misschien wat duurder dan de tab-2 :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Het is ook mooi dat ze beweren dat BCC weer tab 2's op voorraad heeft. Als er interesse is in de mailconversatie die ik vandaag had kan die opgevraagd worden. Had inderdaad al een link gestuurd naar de pricewatch, dan kunnen ze zien hoe het ook kan, maar daar trapten ze helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mij heeft Tweak (telefonisch) medegedeeld dat ze alleen laten leveren door BCC, maar zelf in grote aantallen bestellen en dat dat lastig is.

Ik had vermeld na weer een excuus waarom de Tablet er nog niet is dat als ik nu de BCC in zou wandelen zo met een Tab3 naar buiten zou wandelen. Hierop werd geantwoord dat ze een aparte bestelling plaatsen voor grote aantallen.
Dit kan in zekere zin kloppen want dat gebeurt nu eenmaal dat bedrijven in grotere getale inkopen op korting te ontvangen echter wanneer het zo lang duurt om iets te ontvangen/leveren en er meerdere klanten duidelijk aangeven dat ding te willen ontvangen dient er gewoon duurder geleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom: Nogmaals in gebreke stellen en dit keer aankondigen na welke termijn je een deel (en dat deel ook noemen) van het abonnementsgeld gaat storneren / opschorten.

Op die manier dwing je ze om naar een andere oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:01:
Daarom: Nogmaals in gebreke stellen en dit keer aankondigen na welke termijn je een deel (en dat deel ook noemen) van het abonnementsgeld gaat storneren / opschorten.

Op die manier dwing je ze om naar een andere oplossing te zoeken.
Niet betalen levert je bij veel bedrijven factuur herinneringen en eventueel een incassobureau op.

Daarnaast vraag ik mij af of er is afgesproken binnen welke termijn de tablet geleverd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dj-sannieboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:30:
[...]

Niet betalen levert je bij veel bedrijven factuur herinneringen en eventueel een incassobureau op.

Daarnaast vraag ik mij af of er is afgesproken binnen welke termijn de tablet geleverd zou worden?
Na 2 betaalde facturen wordt de tablet besteld en geleverd. Volgens contract, levertijd van ruim 2 maanden (en dan is hij er nog niet eens) lijkt mij ruim buiten redelijke levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zeg ook niet "Niet betalen". Ik zeg "een redelijk deel van het abonnement opschorten". Uiteraard betaal je alsnog wanneer het probleem is opgelost.

Dit is gewoon een recht wat je als consument hebt, MITS je het bedrijf schriftelijk op de hoogte stelt van een ultimatum waarna je dit gaat doen.

Het hele bedrag storneren is inderdaad zeer onverstandig. Wordt waarschijnlijk door een rechter ook als onredelijk beschouwd, mocht het zo ver komen.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 17-02-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rubman schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:35:
[...]

Na 2 betaalde facturen wordt de tablet besteld en geleverd. Volgens contract, levertijd van ruim 2 maanden (en dan is hij er nog niet eens) lijkt mij ruim buiten redelijke levertijd.
Tussen bestellen en daadwerkelijke levering kan natuurlijk een flinke tijd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Dj-sannieboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:03:
[...]

Tussen bestellen en daadwerkelijke levering kan natuurlijk een flinke tijd zitten.
4 maanden is toch niet realistisch voor een levering of wel? Als ik begrijp dat in september het abonnement afgesloten is en je eind september en eind oktober een factuur krijgt, het is nu bijna eind februari dan zit je al op 4 maanden. Lijkt me niet echt normaal.

Lijkt er meer op dat ze of echt leveringsproblemen hebben of wachten met het bestellen van een boel tablets tot ze er genoeg hebben, maar volgens mij loopt de actie al niet meer dus is het gewoon slecht dat ze hun belofte niet nakomen.

Heb op het moment ook niet goede woorden over voor ze, lig ook met ze in de clinche over de televisie. Bekabeling zou goed moeten zijn maar soms ineens na al een uur of wat tv gekeken te hebben of na enkele dagen begint ineens het beeld te schokken en te doen. De verbinding naar buiten lijkt dan prima dus het kan ook een KPN probleem zijn maar tis wel keer op keer raak en dat begint je dan een beetje te irriteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

orange.x schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:08:
[...]

4 maanden is toch niet realistisch voor een levering of wel? Als ik begrijp dat in september het abonnement afgesloten is en je eind september en eind oktober een factuur krijgt, het is nu bijna eind februari dan zit je al op 4 maanden. Lijkt me niet echt normaal.

Lijkt er meer op dat ze of echt leveringsproblemen hebben of wachten met het bestellen van een boel tablets tot ze er genoeg hebben, maar volgens mij loopt de actie al niet meer dus is het gewoon slecht dat ze hun belofte niet nakomen.

Heb op het moment ook niet goede woorden over voor ze, lig ook met ze in de clinche over de televisie. Bekabeling zou goed moeten zijn maar soms ineens na al een uur of wat tv gekeken te hebben of na enkele dagen begint ineens het beeld te schokken en te doen. De verbinding naar buiten lijkt dan prima dus het kan ook een KPN probleem zijn maar tis wel keer op keer raak en dat begint je dan een beetje te irriteren!
4 maanden levering? Dan zou de tablet al in oktober besteld moeten zijn. Ik snap wel dat je die tablet graag wil, maar volgens mij is algemeen bekend dat de Tab2 moeilijk te leveren is omdat deze EOL is. (Staat ook niet meer op de site van BCC) Persoonlijk vind ik het erg ver gaan om een in gebreke stelling te sturen als de diensten verder gewoon werken.

Wat betreft TV, als je de STB met UTP kabel hebt aangesloten mag je dat soort problemen niet hebben. Lijkt op een probleem in de STB. Heb je de software al eens verwijderd en opnieuw ingeladen?

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-02-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:13:
[...]

4 maanden levering? Dan zou de tablet al in oktober besteld moeten zijn. Ik snap wel dat je die tablet graag wil, maar volgens mij is algemeen bekend dat de Tab2 moeilijk te leveren is omdat deze EOL is. (Staat ook niet meer op de site van BCC) Persoonlijk vind ik het erg ver gaan om een in gebreke stelling te sturen als de diensten verder gewoon werken.

Wat betreft TV, als je de STB met UTP kabel hebt aangesloten mag je dat soort problemen niet hebben. Lijkt op een probleem in de STB. Heb je de software al eens verwijderd en opnieuw ingeladen?
Voor een simpel stuk consumenten electronica is 1 maand levertijd zelfs al belachelijk lang. Ze kiezen er zelf voor om de Tab2 cadeau te geven. Klanten lokken is prima, maar dan moet je wel je afspraken nakomen. Lukt dat niet, dan zul je op zoek moeten naar een alternatief. Fouten maken kost doorgaans geld. Tweak heeft de fout gemaakt om met BCC in zee te gaan zonder (blijkbaar) goede afspraken te maken over de levering. Die fout zullen ze nu recht moeten zetten. Hoe ze dat dan verder met BCC onderling gaan regelen, is toch niet jouw zorg?

De Tab2 is op dit moment nog prima leverbaar. Dan zoeken ze maar een andere leverancier.

Hou er wel even rekening mee, dat Tweak jou ook zonder pardon in gebreke zal stellen als jij je betaling even 2 maanden uitstelt "omdat de leverancier van jouw euro's even geen voorraad heeft". Sterker nog, dat gaat echt geen 2 maanden duren. Waarom zou jij langer wachten?

Ik vind het opvallend, dat ze nu "ineens" zulke leveringsproblemen hebben. Ze weten immers al ruim 2 maanden vantevoren aan wie ze een tablet zullen moeten leveren. Ik begin sterk de indruk te krijgen dat er bijna geen cash meer zit bij Tweak. Het zou best eens kunnen, dat ze daarom die tablet pas kunnen leveren na 2 betaalde facturen. Mensen gaan een jaarcontract aan, dus klant blijven doen ze het eerste jaar toch wel. Ik zie geen andere reden dan "financiële issues" om 2 maanden te wachten met de levering van het welkomstgeschenk. Ironisch genoeg, lijkt het me zelfs "Glashelder". :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die tablet wordt alleen met Kpn 'groen' aangeboden dus er zal best wat sponsoring van Kpn mee spelen :>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Dj-sannieboy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:13:
[...]

Zei het niet dat Tweak al aan mij telefonisch en aan anderen door levering (na sterk aandringen) en via mailcontact heeft aangegeven de Tab2 niet meer te leveren, maar de Tab3 te zullen leveren. Die is zeker nog niet EOL.
En waarom niet een ingebrekestelling, de diensten werken gewoon maar verder gaat er alles fout met facturatie levering defecte producten. Maar je internet doet het hoor 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:30:
Die tablet wordt alleen met Kpn 'groen' aangeboden dus er zal best wat sponsoring van Kpn mee spelen :>
Dat maakt het eigenlijk alleen maar zorgwekkender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoezo zorgwekkend?

Het is vrij logisch: Tweak Blauw is gebaseerd op een wholesalepropositie (WGDO) die formeel niet meer bestaat. KPNWholesale noemt hem nog wel op hun website (als "WMP+ Blauw") maar het is vrij duidelijk dat er aan WGDO niet meer verder wordt ontwikkeld of uitgebreid.

Dus waarom nog klanten daarvoor lokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
eymey, weet jij of er nog verschil zit tussen de WDGO en de WMP+ streams? Ik heb de laatste tijd daar niet meer in verdiept. En weet je ook hoe het zit met de DVB-C signalen? In mijn gebied (WDGO) geeft DVB-C KPN ITNS aan, dat was toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:06:
Hoezo zorgwekkend?

Het is vrij logisch: Tweak Blauw is gebaseerd op een wholesalepropositie (WGDO) die formeel niet meer bestaat. KPNWholesale noemt hem nog wel op hun website (als "WMP+ Blauw") maar het is vrij duidelijk dat er aan WGDO niet meer verder wordt ontwikkeld of uitgebreid.

Dus waarom nog klanten daarvoor lokken?
Ik bedoel het meer financieel. (Al vind ik het ook zorgwekkend dat KPN de hele glasvezelmarkt naar zich toe trekt / opkoopt.) Waarom zou je klanten, die tekenen voor een jaar, pas na 2 betaalde facturen hun welkomstgeschenk sturen? Ze hebben getekend voor een jaar en zitten er gewoon aan vast. Het lijkt er haast op dat ze wat cash-flow problemen hebben bij Tweak, zeker aangezien ze inderdaad de tablet niet alleen bekostigen.

Dat ze niets meer doen aan Tweak Blauw was mij ook wel duidelijk. Daar ben ik ook alweer bijna een jaar weg. Voorlopig geen glasvezel meer bij ons. Ik had goede hoop op Vodafone, maar het lijkt erop dat hun nieuwe propositie ook niet past bij onze wensen. Ik heb nog even gekeken naar Telfort, maar mijn vrouw (dat is de "grootverbruiker" hier qua TV en telefoon) vindt de TV en telefonie van Ziggo beter dan die van XMS en Tweak Blauw. Dan hou je als enige argument de downloadsnelheid over (upload is minder van belang voor ons) en met dat argument ga je het niet winnen met maximaal 100Mb minus de gebruikte bandbreedte voor TV. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:04:
[...]

Ik bedoel het meer financieel. (Al vind ik het ook zorgwekkend dat KPN de hele glasvezelmarkt naar zich toe trekt / opkoopt.) Waarom zou je klanten, die tekenen voor een jaar, pas na 2 betaalde facturen hun welkomstgeschenk sturen? Ze hebben getekend voor een jaar en zitten er gewoon aan vast. Het lijkt er haast op dat ze wat cash-flow problemen hebben bij Tweak, zeker aangezien ze inderdaad de tablet niet alleen bekostigen.
Lijkt mij niet slim op dag 1 al een welkom cadeau te versturen, ondanks dat de klant een jaarcontract heeft getekend. De Xbox werd destijds afaik ook niet direct besteld, maar na betaling van enkele facturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-02-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-02-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:11
Even een compliment maken voor Tweak. Gisteren heeft de adapter (van de experiabox) het begeven, vandaag een nieuwe box+adapter geregeld. Alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:01:
[...]

Lijkt mij niet slim op dag 1 al een welkom cadeau te versturen, ondanks dat de klant een jaarcontract heeft getekend. De Xbox werd destijds afaik ook niet direct besteld, maar na betaling van enkele facturen.
Dat doet jouw mobiele provider toch ook, als je een abonnement met "welkomstgeschenk" (zoals een nieuwe smartphone) neemt? Sterker nog, dan krijg je het welkomstgeschenk zelfs vaak nog voor je abonnement is ingegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Moet dit nou zo'n ontzettend discussiepunt blijven? Er moet hier gewoon onderscheid gemaakt worden tussen 2 simpele dingen:

* Tweak heeft ervoor gekozen om het welkomstgeschenk pas na 2 betaalde facturen te versturen. Dat stond ook netjes in de actievoorwaarden, aan de consument de beslissing om daar mee akkoord te gaan en een order te plaatsen. Of andere (vaak tig keer zo grote) bedrijven dat wel of niet doen, doet niet terzake.

* Tweak komt de belofte om na die 2 facturen te leveren niet na en, erger nog, communiceert daar niet uit zichzelf over. Klant moet gaan zeuren om dit te horen te krijgen en Tweak houdt zich vaag, in plaats van het op te lossen. Dít is Tweak wél aan te rekenen.

Pagina: 1 ... 24 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.