Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Na wat gedoe met portering werkt tweak prima. Wel jammer dat de ene helpdesker me zegt het modem volledig te resetten en de volgende me zegt dat dat niet had gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:38:
[...]

Indien het gaat om de 200mbit powerline adapters, is dat de TP-Link TL-PA211.
Ik heb besloten de powerline adapters niet terug te sturen, laat ze maar €49,00 inhouden op de borg. Ben er wel klaar mee ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Wellicht dat het al voorbij gekomen is, maar ik kan het niet terugvingen in het topic.

Sinds de migratie naar het KPN-pakket (met itv, online opnemen, etc.) zijn er ongemerkt een hoop dingen veranderd. Zo kwam ik er nu weer achter dat ik onder system management niet meer een backup kan maken of een config.bin kan restoren. Hebben meer mensen hier last van, of is het verplaatst? Of kan ik op een andere manier nog een backup trekken, de router (ZTE h220n) resetten en de backup terugplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tarabass schreef op zondag 29 december 2013 @ 09:13:
Wellicht dat het al voorbij gekomen is, maar ik kan het niet terugvingen in het topic.

Sinds de migratie naar het KPN-pakket (met itv, online opnemen, etc.) zijn er ongemerkt een hoop dingen veranderd. Zo kwam ik er nu weer achter dat ik onder system management niet meer een backup kan maken of een config.bin kan restoren. Hebben meer mensen hier last van, of is het verplaatst? Of kan ik op een andere manier nog een backup trekken, de router (ZTE h220n) resetten en de backup terugplaatsen?
Die optie is bij mij sinds juni al weg. Echter kan ik wel sindsdien mijn eigen server via het externe ip adres benaderen (NAT Loopback) en was telefonie opeens stabiel bij me. Dus ik was blij met die update, ondanks de onmogelijkheid om settings te backuppen en te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
Ik zag net dat KPN nieuwe WBA tarieven op zijn site geplaatst heeft. Hierbij vielen 2 zaken op:
  • Per 1 januari zijn de kosten voor XML interface development en implementatie fors omlaag gegaan
  • Bij het tarief voor een 500/500mbit staat niet meer dat er nog geen beslissing is genomen rond de uitrol en dat het weer opgeheven kan worden maar er staat het volgende: The 500/500 Mbps applies to a subset of fiber areas. See the list with 500/500 Mbps fiber areas. It includes the 500/500 areas and its roll out planning
Ik gok dat ze zich toch gedwongen voelen om met de kabelaars mee te gaan en een hogere snelheid aan gaan bieden.

Ik zie net dat er ook een lijst met pop-updates/planning is achter een username/password (daar kan ik dus niet bij).

[ Voor 20% gewijzigd door joop99 op 30-12-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lees ik het goed ... voor mijn 100mbp lijn

€ 19,- voor mijn Non shared (Fiber to the Home) lijn.
€ 11,- voor Monthly tariffs Access PVC/VLAN voor de vlan

€ 30,-

Houdt tweak niet super veel aan over ... € 25,- moet tv er nog af ...

@joop99
Prijsverschillen zitten alleen in de pvc's zo te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
frissie schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:07:
Lees ik het goed ... voor mijn 100mbp lijn

€ 19,- voor mijn Non shared (Fiber to the Home) lijn.
€ 11,- voor Monthly tariffs Access PVC/VLAN voor de vlan

€ 30,-

Houdt tweak niet super veel aan over ... € 25,- moet tv er nog af ...

@joop99
Prijsverschillen zitten alleen in de pvc's zo te zien ...
Klopt, Tweak heeft overigens andere afspraken met KPN (geen WBA waar dit de prijzen van zijn). Bedenk dat Tweak van die 25 euro nog veel meer moet betalen:
  • Usenet
  • Transport (dit is van de area pops, Tweak zal e.a. wel in een data center af laten leveren)
  • Hun eigen infra inclusief de koppelingen met internet
  • telefoon
  • administratie/facturering
  • eenmalige kosten van de aansluiting.
  • Ongetwijfeld nog de nodige andere zaken
Ik denk niet dat er meer dan 10 euro marge op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
joop99 schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:58:
Ik zag net dat KPN nieuwe WBA tarieven op zijn site geplaatst heeft. Hierbij vielen 2 zaken op:
  • Per 1 januari zijn de kosten voor XML interface development en implementatie fors omlaag gegaan
  • Bij het tarief voor een 500/500mbit staat niet meer dat er nog geen beslissing is genomen rond de uitrol en dat het weer opgeheven kan worden maar er staat het volgende: The 500/500 Mbps applies to a subset of fiber areas. See the list with 500/500 Mbps fiber areas. It includes the 500/500 areas and its roll out planning
Ik gok dat ze zich toch gedwongen voelen om met de kabelaars mee te gaan en een hogere snelheid aan gaan bieden.

Ik zie net dat er ook een lijst met pop-updates/planning is achter een username/password (daar kan ik dus niet bij).
Heb je ook een linkje naar die gegevens? Kan het zo niet vinden met Google.

Ik heb nu nog een Tweak 200 Mbit, maar de 500 Mbit van KPN is een stuk aantrekkelijker met alle opties die je erbij krijgt. Dan dat Experiabox ding er maar op de koop toenemen.

Ik zit echter in een 100 Mbit gebied met enkele 1 Gbit poorten, waaronder die van mij, maar de postcode checkers geven allemaal aan dat ik geen 500 kan nemen, is ook logisch, maar ik vraag me af of de diverse helpdesken per poort kunnen kijken wat de max. snelheden zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
The Wizard schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:48:
[...]

Heb je ook een linkje naar die gegevens? Kan het zo niet vinden met Google.
.....
Hierbij de link

Ik denk overigens dat de helpdesks pas wat kunnen veronderstellen als een gebied gemigreerd is.

Ik vermoed overigens dat er ook wel naar de prijs gekeken gaat worden zolang het gevecht met de kabelaars blijft (dat is het voordeel van concurrerende infrastructuren, hier in Almere had UPC destijds "speciale" aanbiedingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Bedankt!

Kan interessant worden de komende maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
joop99 schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:14:
[...]

Klopt, Tweak heeft overigens andere afspraken met KPN (geen WBA waar dit de prijzen van zijn). Bedenk dat Tweak van die 25 euro nog veel meer moet betalen:
  • Usenet
  • Transport (dit is van de area pops, Tweak zal e.a. wel in een data center af laten leveren)
  • Hun eigen infra inclusief de koppelingen met internet
  • telefoon
  • administratie/facturering
  • eenmalige kosten van de aansluiting.
  • Ongetwijfeld nog de nodige andere zaken
Ik denk niet dat er meer dan 10 euro marge op zit.
Snap dat er meer kosten zijn.
Was zelf een van de eerste providers in Friesland in 1995 ... weet wat het toen al koste ;)
Vindt trouwens wel dat kpn een groot deel van de kosten opsnoept.
Ik snap dat ze de belichter zijn, en dat de kosten hiervan hoog zijn...
maar onderhand riekt het weer naar monopolisch gedrag ... net als toen |:(

Was in 1995 ook al zo ... met de digistream verbindingen, je extra telefoonlijnen (200 st.),
en de transit met toen nog NLnet ... dat voor ieder POP ...
We waren toen heel blij met enertel .. (lokaal centraal) al het lokale telefonieverkeer
via meerdere isdn30 verbindingen naar binnen 8)

Zelf betaal ik graag aan tweak, zit er al meer dan drie jaar ... mooi houden zo.
Ze doen daar goed werk !

500/500 zal wel moeten om de concurrentie gaande te houden....
Wordt een mooi 2014 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Een maat van me was aan het kijken naar een glasvezel provider, en Tweak leek hem wel iets, vooral vanwege het vaste IP adres. Maar hij kreeg van de helpdesk te horen dat er bij Tweak Groen geen vast IP meer zit. Heeft iemand hier iets van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
frissie schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:19:
[...]

Snap dat er meer kosten zijn.
Was zelf een van de eerste providers in Friesland in 1995 ... weet wat het toen al koste ;)
Vindt trouwens wel dat kpn een groot deel van de kosten opsnoept.
Ik snap dat ze de belichter zijn, en dat de kosten hiervan hoog zijn...
maar onderhand riekt het weer naar monopolisch gedrag ... net als toen |:(
Ik weet niet hoe het toen geregeld was maar tegenwoordig bepaalt KPN die tarieven niet zelf hoor. Dat doet de ACM voor ze. Waarbij ze uitgebreid moeten aantonen wat hun kosten zijn.

En vergeten jullie niet dat de lijnhuur en andere kosten aan Reggefiber ook in die 30 euro zitten? En daar heeft KPN al helemaal niks over te zeggen.

Daarom zie ik ook zo graag een operator die zelf ook meteen providerdiensten aanbiedt. Dan haal je in ieder geval 1 margelaag weg. Bij KPN zelf werkt dat niet omdat hun twee bedrijven zo strikt gescheiden zijn (operator en provider). Maar een Vodafone of Tele2? Ben benieuwd...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
joop99 schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:58:
Bij het tarief voor een 500/500mbit staat niet meer dat er nog geen beslissing is genomen rond de uitrol en dat het weer opgeheven kan worden maar er staat het volgende: The 500/500 Mbps applies to a subset of fiber areas. See the list with 500/500 Mbps fiber areas. It includes the 500/500 areas and its roll out planning

Goed gegokt... het staat nu ook op de nieuwspagina:
KPN Wholesale - Uitrol WBA 500/500 Mbps naar bestaande FttH-gebieden

[ Voor 4% gewijzigd door avdkooij op 31-12-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Wolfensteijn schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:44:
Een maat van me was aan het kijken naar een glasvezel provider, en Tweak leek hem wel iets, vooral vanwege het vaste IP adres. Maar hij kreeg van de helpdesk te horen dat er bij Tweak Groen geen vast IP meer zit. Heeft iemand hier iets van gehoord?
Destijds gaf Tweak aan dat ze static IP adressen gebruiken, je adres is dus altijd hetzelfde totdat het om een of andere reden moet veranderen. Ik heb een dergelijke actie nog niet meegemaakt sinds april 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Er staat op die pagina dat er een planning staat op de WBA site, maar daar kan ik niks vinden (of het zit in een v/d password-protected documenten).

Iemand een idee waar je de planning kan zien ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wolfensteijn schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:44:
Dat is tegenwoordig bij alle providers wel redelijk hetzelfde... Op papier heb je een dynamisch IP-adres maar zolang je je router gewoon altijd aanlaat, zal deze niet veranderen.
Pas als je je router enkele dagen uit laat staan heb je kans dat je lease verloopt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 11-09 08:23
Compizfox schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 12:35:
[...]

Dat is tegenwoordig bij alle providers wel redelijk hetzelfde... Op papier heb je een dynamisch IP-adres maar zolang je je router gewoon altijd aanlaat, zal deze niet veranderen.
Pas als je je router enkele dagen uit laat staan heb je kans dat je lease verloopt.
Toen ik mijn Tweak Groen afsloot kreeg ik er een gegarandeerd vast IP adres bij. Welke in de tussentijd nooit veranderd is, zelfs niet bij downtime van een paar dagen. Dat was een USP van Tweak, en de belangrijkste reden voor mij om voor Tweak te kiezen, omdat ik mijn eigen websites thuis wilde hosten.

Ik vind het een raar verhaal als ze bij nieuwe abonnementen geen vast IP meer geven, zonder dat deze wijziging ergens gecommuniceerd is. En dan zou dus ook de OP aangepast moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aaargh! schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:43:
[...]

Er staat op die pagina dat er een planning staat op de WBA site, maar daar kan ik niks vinden (of het zit in een v/d password-protected documenten).

Iemand een idee waar je de planning kan zien ?
Is alleen voor WBA klanten te zien. Dus inderdaad achter een inlogscherm. Was vorig jaar een tijdje open te vinden maar dat was toch niet de bedoeling. Toen is die informatie achter een inlogcode gezet. Voor klanten alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wolfensteijn schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:38:
[...]

Toen ik mijn Tweak Groen afsloot kreeg ik er een gegarandeerd vast IP adres bij. Welke in de tussentijd nooit veranderd is, zelfs niet bij downtime van een paar dagen. Dat was een USP van Tweak, en de belangrijkste reden voor mij om voor Tweak te kiezen, omdat ik mijn eigen websites thuis wilde hosten.

Ik vind het een raar verhaal als ze bij nieuwe abonnementen geen vast IP meer geven, zonder dat deze wijziging ergens gecommuniceerd is. En dan zou dus ook de OP aangepast moeten worden ;)
Tegenwoordig krijg je ook geen Experiabox meer bij Groen, er is dus wel meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

Ik heb vandaag de packetforce VDSL modem ontvangen van Tweak.
Ben alleen benieuwd hoe je van RJ45 naar RJ11 gaat met deze modem, kabel is in elk geval niet meegeleverd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Quad schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:08:
Ik heb vandaag de packetforce VDSL modem ontvangen van Tweak.
Ben alleen benieuwd hoe je van RJ45 naar RJ11 gaat met deze modem, kabel is in elk geval niet meegeleverd.
Dat hoeft niet, een van de LAN poorten is als WAN poort geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah op die manier, net als bij Solcon de Siemens Gigaset sx762. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Hehe, dus de Fritz!boxen van AVM zijn niet de enigen die primair voor DSL ontwikkeld zijn maar die ook een LAN poort kunnen toewijzen als WAN poort :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:02:
[...]

Dat hoeft niet, een van de LAN poorten is als WAN poort geconfigureerd.
Toch lijkt me de variant zoals bijvoorbeeld een zyxel 2812 deze heeft (xdsl en een wan poort) handiger en ook duidelijker voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Was met goede moed begonnen bij Tweak, dat hebben ze echter binnen 3 maanden weten om te buigen in irritatie alom. (Best knap afkomend van een Horizon drama)

Allereerst begon het met de verkeerde monteur (adsl ipv glas) vervolgens een defect modem gekregen.
Had 2 maanden Eredivisie gratis, was opeens 1 maand (wel weer weten terug te zetten naar 2 maanden) vervolgens factureren ze gewoon alle maanden eredivisie (word nog steeds gecrediteerd) in december komt de factuur voor januari met Eredivisie weer erbij (wel 1 creditatie van eredivisie) vervolgens gebeld dat er nog een maand gecrediteerd moet worden en dat ik na januari wil stoppen. Allemaal beetje halfslachtig sorry en het word gedaan heb ik in januari vervolgens weer geen eredivisie waardoor ik weer kan gaan bellen en er weer gecrediteerd moet worden.

Van compensatie willen ze niks weten (UPC was daarin nog enigszins coulant) en dan word er alles aan gedaan om het gesprek zo snel mogelijk te beëindigen zodat ze er maar vanaf zijn.
Nog 1 keer een fout en ik laat de boel lekker ontbinden wat een stelletje amateurs zo.

Wanneer kan de Tablet trouwens verwacht worden? want heb eind november al 2 maanden gefactureerd gekregen (November en December) Krijg je er überhaupt bericht van of moet je er weer zelf achteraan zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 07-01-2014 10:09 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Bij tweak.nl nu 2 maanden gratis HBO en Videoland Unlimited.

[ Voor 47% gewijzigd door WhySoSerious? op 07-01-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:14:
Wanneer kan de Tablet trouwens verwacht worden? want heb eind november al 2 maanden gefactureerd gekregen (November en December) Krijg je er überhaupt bericht van of moet je er weer zelf achteraan zitten?
Worden vaak in batches verstuurd ivm kosten, kan soms enkele maanden duren voordat je hem ontvangt. Mensen die ik ken die Tweak afnemen hebben de tablet echter binnen anderhalve maand ontvangen. Of het dus nog wel gaat gebeuren is haast een twijfelgeval in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Toen ik vroeg waar mijn tablet bleef kreeg ik het volgende bericht:
Geachte heer/mevrouw,

De procedure is dat de tablet na betaling van de tweede factuur binnen vier weken worden besteld.
Daarna wordt de tablet binnen 3-4 weken thuisbezorgd. Afhankelijk van wanneer de tablet wordt besteld kunnen wij dus een daadwerkelijke levertijd inschatten.
Helaas zijn er momenteel leveringsproblemen, waardoor de levertijd iets langer dan normaal kan duren. Wij kunnen daarom niet precies aangeven wanneer de tablet wordt bezorgd.
Excuses voor dit ongemak.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen, neem gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Claudia
Tweak Servicedesk
Toen ik daarna vroeg of te tablet überhaupt al besteld was kreeg ik het volgende:
Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

De tablets worden verstuurd vanuit onze leverancier BCC.
Helaas is er momenteel een leveringsproblemen, waardoor een x aantal klanten de tablet later zullen ontvangen.
Wij hopen dan ook dat u spoedig de tablet zult ontvangen.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Richard
Tweak Servicedesk
Waar de x volgens mij xxxx aantal klanten moet zijn.
Mocht mijn tablet eind van de maand nog niet binnen zijn, zal ik zelf wel even naar Almere rijden om de mijne op te halen, want zit ook al sinds begin november over de 2 maanden grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je het maar netjes houdt he :+

Er zijn hier al genoeg berichten over berovingen. Straks is er een kop te lezen "boze klant berooft internetprovider met geweld van tablet" :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
eymey schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:14:
Als je het maar netjes houdt he :+

Er zijn hier al genoeg berichten over berovingen. Straks is er een kop te lezen "boze klant berooft internetprovider met geweld van tablet" :P
Zou wel een grote stunt zijn, met een groepje tweakers de deur blokkeren totdat de tablets worden afgeleverd. Occupy Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe idd. Er zit een febo pal nast en een dönner zaak pal tegenover het kantoor van Tweak en het kantorencomplex zit aan het station vast. Dus genoeg vermaak daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Als jullie nou wachten tot na morgen? Kan ik zonder problemen aangesloten worden bij Tweak. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Nou, ik ga dus overstappen naar Fiber.nl , die kunnen 500/500 leveren terwijl Tweak niet verder komt dan 200/200 (en voor nieuwe aansluitingen alleen 100/100), en dat is dan een ISP die zich richt op techneuten/IT-ers. Beetje jammer

Is nog eens €5/maand goedkoper ook en ik had wat vragen voor de klantenservice: die is dus gewoon via online chat beschikbaar en reageert erg snel zonder wachttijd (iig de 2 keer dat ik ze gesproken heb had ik binnen enkele seconden iemand op de chat).

Jammer dat Tweak zo z'n roots kwijtgeraakt is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Bedankt voor de tip! Hier ook ik kan ook Fiber 500/500 nemen in Enschede, ik heb nu Tweak Blauw 200/200.
Ik zou een naadloze overstap krijgen met een Downtime van een paar uur.

Ik vind het weer apart dat niemand anders 500/500 hier aanbied!
Dat was met Tweak 200/200 ook zo, andere providers max 100/100.

Fiber.nl is goedkoper (10 euro per maand! voor dezelfde service wat ik heb Internet Only) en sneller heeft iemand hier ervaring mee?
Fair Use Police heb ik na gevraagd ik heb als voorbeeld 5TB per maand genomen, dit was geen probleem zolang je maar je lijn niet vol gas 24/7/365 gebruikt.

Na jaren Tweak vind ik het jammer dat ik weg ga... mocht het mis gaan kan ik niet meer terug naar Tweak Blauw 200/200.

[ Voor 13% gewijzigd door kmichael op 08-01-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude naam van Fiber is Fype Glasvezel. Ik kan in Haaksbergen ook opeens 500/500 krijgen via Fiber terwijl in het verleden alles in 100 is aangelegd. Wel zijn er plannen bij KPN om ook in de oude gebieden de snelheid te verhogen. (kan de link niet meer terug vinden) Ze moeten ook wel omdat er andere operators in aantocht zijn (Tele2 en Vodafone????).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cibby
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10-2016
Ik heb geruime tijd een PacketForce router van Tweak gebruikt en wilde daar nu wel eens vanaf.
Voor wie dat ook wil doen hieronder mijn (na wat geklooi werkende) aanpak in hoofdlijnen:

Benodigdheden:
  1. vervang de packetforce router door je eigen router met DD-WRT
  2. sluit je basisstation aan op de router
  3. registreer je handset op het basisstation
  4. configureer je VOIP verbinding met de instellingen van Tweak
Op dit punt kon ik bellen en gebeld worden, maar hoorde ik niets en de andere partij hoorde mij alleen bij uitgaande gesprekken. Oplossing:
  1. zet op je router de SIP Proxy aan. Kan zijn dat je de router even moet rebooten.
  2. Stel in de interface van je basisstation bij de gegevens van je VOIP verbinding het IP adres van je router (bijv 192.168.1.1) in als "Uitgaande proxy server" en zet de "Uitgaande proxy-mode" op "altijd"
Helpdesk van Tweak kon mij geen tip geven toen ik geen audio had ("als u de packetforce router niet gebruikt kan ik u niet helpen |:( "), maar via dit topic kwam ik op het idee van de sip proxy. Kan nu weer prima bellen, met zeer goede geluidskwaliteit en een stabielere router, dus ik dacht laat ik mijn aanpak even delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

markisoke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:42
Mocht mijn tablet eind van de maand nog niet binnen zijn, zal ik zelf wel even naar Almere rijden om de mijne op te halen, want zit ook al sinds begin november over de 2 maanden grens.
Uit de mail die je quote kun je al opmaken dat ze die tablets zelf niet op voorraad hebben en bestellen bij BCC.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-01-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:56:
De oude naam van Fiber is Fype Glasvezel. Ik kan in Haaksbergen ook opeens 500/500 krijgen via Fiber terwijl in het verleden alles in 100 is aangelegd. Wel zijn er plannen bij KPN om ook in de oude gebieden de snelheid te verhogen. (kan de link niet meer terug vinden) Ze moeten ook wel omdat er andere operators in aantocht zijn (Tele2 en Vodafone????).
In het XMS topic (of het was Lijbrandt, wil ik even van af zijn) kwam dit ook al ter sprake.

Of "fiber" loopt vooruit op de muziek nav. het nieuws dat KPN op termijn overal 500 mbit/s leverbaar wil maken (en dus gaat upgraden naar gigabit). Óf ze doen gewoon niet daadwerkelijk een check in de database van KPN Wholesale ofzo.

Het lijkt mij iig sterk dat nu ineens overal al 500 mbps leverbaar zou zijn. Dan zou KPN zelf dat ook moetoen kunnen leveren (en een postcodecheck bij mij, 1325 Almere, geeft nog steeds max. 100 mbit bij KPN).

Ik denk dat de komst van nieuwe operators nog niet het grootste 'probleem' zal zijn voor KPN. Ten slotte geeft óók een andere operator inkomsten voor Reggefiber (en indirect dus ook voor KPN, helemaal als ze straks hun aandeel vergroten naar 60%).

Het grootste probleem voor KPN en de reputatie van glasvezel in het algemeen is dat op dit moment zowel Ziggo als UPC op hun standaard 50 euro per maand 3-play abbo qua downloadsnelheid al hoger zitten.

Nieuws over de upgrade bij KPN:
http://www.kpnwholesale.c...taande-ftth-gebieden.aspx

http://www.emerce.nl/nieu...t-belang-reggefiber-uit-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zelfs hier geeft Fiber de mogelijkheid van 500/500 waar andere providers aangeven dat bijvoorbeeld zelfs 200/200 niet mogelijk is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat blijkt als je een Upc kabel vraag in een glasvezel topic plaatst 8)7
Beter oefenen voor je wat post ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 01:02:
[...]

Dat blijkt als je een Upc kabel vraag in een glasvezel topic plaatst 8)7
Beter oefenen voor je wat post ...
Oh, god.. Zie het nu pas dat ik ook in de glasvezel topic heb geplaatst.
Enigste wat "ik" las wat deel 1 en deel 2, dus ik dacht dat andere deel was verouderd haha.

Verschrikkelijk, mijn excuses. Ik ga nu een edit doen.
Fijne nachtrust zo meteen alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:09:
[...]

In het XMS topic (of het was Lijbrandt, wil ik even van af zijn) kwam dit ook al ter sprake.

Of "fiber" loopt vooruit op de muziek nav. het nieuws dat KPN op termijn overal 500 mbit/s leverbaar wil maken (en dus gaat upgraden naar gigabit). Óf ze doen gewoon niet daadwerkelijk een check in de database van KPN Wholesale ofzo.

Het lijkt mij iig sterk dat nu ineens overal al 500 mbps leverbaar zou zijn. Dan zou KPN zelf dat ook moetoen kunnen leveren (en een postcodecheck bij mij, 1325 Almere, geeft nog steeds max. 100 mbit bij KPN).

Ik denk dat de komst van nieuwe operators nog niet het grootste 'probleem' zal zijn voor KPN. Ten slotte geeft óók een andere operator inkomsten voor Reggefiber (en indirect dus ook voor KPN, helemaal als ze straks hun aandeel vergroten naar 60%).

Het grootste probleem voor KPN en de reputatie van glasvezel in het algemeen is dat op dit moment zowel Ziggo als UPC op hun standaard 50 euro per maand 3-play abbo qua downloadsnelheid al hoger zitten.

Nieuws over de upgrade bij KPN:
http://www.kpnwholesale.c...taande-ftth-gebieden.aspx

http://www.emerce.nl/nieu...t-belang-reggefiber-uit-2
Fiber levert nog niet overal hoor. Bij ons in Veenendaal kunnen ze bijvoorbeeld nog niet leveren. Hier ligt een - naar IT begrippen - stokoud netwerk, wat niet sneller kan dan 100Mb min de bandbreedte die je voor TV gebruikt. Glasvezel levert hier alleen een hogere upload als de Ziggo kabel. Voor de rest zijn de diensten van Ziggo beter (en qua download sneller).

In het XMS topic heb ik het ook al gezegd: trap niet in de "aanbieding" van Fiber. Je zit er voor 2 jaar (!!!) aan vast en bespaart op een 100Mb verbinding een luizige 11 euro in totaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
In Zeewolde is het ook niet leverbaar, KPN 500/500 helaas ook niet. Veenendaal liep tijdens de aanleg ongeveer gelijk. Ik heb zelf wel een 200/200 abonnement, maar het is niet mogelijk om KPN 500/500 of Fiber te krijgen, ondanks de 1 Gbit FPU. Ze kunnen niet op aansluitniveau kijken, alleen maar per wijk.

Wanneer komt Tweak nou eens met 500/500? In verhouding daarmee is de 200/200 best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
200/200 was in Zeewolde inderdaad leverbaar vanuit WGDO. Voor zo ver ik weet is er in slechts een beperkt aantal plaatsen en PoP's ook wat ruimte gemaakt voor gigabit aansluitingen en dus 200/200. Volgens mij wordt dat abbo nu ook niet meer verkocht en hoef je op WGDO gebied (Tweak Blauw) dus ook niets meer te verwachten.
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:45:
[...]

Fiber levert nog niet overal hoor. Bij ons in Veenendaal kunnen ze bijvoorbeeld nog niet leveren. Hier ligt een - naar IT begrippen - stokoud netwerk, wat niet sneller kan dan 100Mb min de bandbreedte die je voor TV gebruikt. Glasvezel levert hier alleen een hogere upload als de Ziggo kabel. Voor de rest zijn de diensten van Ziggo beter (en qua download sneller).

In het XMS topic heb ik het ook al gezegd: trap niet in de "aanbieding" van Fiber. Je zit er voor 2 jaar (!!!) aan vast en bespaart op een 100Mb verbinding een luizige 11 euro in totaal.
Uit het door mij gelinkte artikel kan je dus opmaken dat óók in Veenendaal uiteindelijk gewoon 1 gbps leverbaar gaat zijn. Ik ben me er van bewust dat het XMS topic een beetje een klaagzang-topic is geworden met verbitterde mensen die (wellicht deels terecht) boos zijn over dingen die in het verleden niet gegaan zijn volgens de verwachtingen die zijn geschapen.

Maar de ontwikkelingen gaan, nu en in de toekomst, gewoon door.

[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 09-01-2014 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Laatst online: 13-09 13:50
Hmm herkennen sommige mensen zich hier in deze klachten?

Internet is soms slecht, veel connection loss (als je in een multiplayer game zit heel irritant). Dan reset ik soms de router en dan is het weer weg. Download snelheid kan soms heel goed zijn, maar ping dan weer raar.

Ook duurt het eeuwen voordat ik de digitale tvgids kan inzien, ik kan moeiteloos schakelen van zenders omdat ik die uit mijn hoofd weet, maar inzien van wat er op die zenders te zien is is moeilijk....

Als ik wil overstappen van Tweak naar KPN... dat gaat problemen geven zeker?

[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 09-01-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope, zou gewoon in 1 keer goed moeten gaan.

Ik ken ook meerdere mensen die van KPN naar Tweak zijn gegaan.

De vraag is of dat je problemen oplost. Afhankelijk van welke variant je nu bij Tweak hebt, is bv. TV bij Tweak Groen en bij KPN hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Laatst online: 13-09 13:50
Dat denk ik ook niet. ;)
Het heeft meer een andere oorzaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zie dat onze lijn er thuis nu af ligt.
Ik zie alleen in mijnTweak dat bij telefoniegegevens een ander telefoonnummer staat dan die wat wij aangevraagd hebben (ons huidige) om te porteren. Zal misschien wel kloppen maar zeker doe ik het niet.

Afijn, ik ga zodra ik thuis ben de boel maar aansluiten en uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 12:08 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De modem is aangesloten en de internetverbinding werkt zo te zien perfect.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3219559753.png

Enkel de telefonie wordt niet geactiveerd, ik heb de telefoonlijn in Phone1 geplaatst maar pakt hem niet. Verder geen handleiding te vinden om een VOIP account aan te melden.

Edit: Blijkbaar gaat de portering pas in op moment dat het internet overgenomen wordt. Wij zitten nu een ruime week straks met een ander telefoonnummer tot ons eigen nummer overgenomen is. 8)7 Beetje apart, heb het nergens vermeld zien staan maar goed..

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 09-01-2014 18:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:43:
De modem is aangesloten en de internetverbinding werkt zo te zien perfect.

[afbeelding]

Enkel de telefonie wordt niet geactiveerd, ik heb de telefoonlijn in Phone1 geplaatst maar pakt hem niet. Verder geen handleiding te vinden om een VOIP account aan te melden.

Edit: Blijkbaar gaat de portering pas in op moment dat het internet overgenomen wordt. Wij zitten nu een ruime week straks met een ander telefoonnummer tot ons eigen nummer overgenomen is. 8)7 Beetje apart, heb het nergens vermeld zien staan maar goed..
Nummerportering duurde bij mij (bijna 2 jaar geleden) ook ruim een week. Heel raar, want Ziggo kreeg het vorig jaar wel voor elkaar, om het nummer vrijwel direct te porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:37

Pogostokje

* twiet *

Technisch achtergrondje, nummer portering moet een dag of 5 van te voren worden aangevraagd (ingediend in het systeem tussen alle operators). Dit geeft de tijd aan alle operators om het porteringsverzoek ook daadwerkelijk uit te voeren. (Het gaat overigens bij de grote providers volledig automatisch)
Je kunt dit natuurlijk al indienen als je weet per wanneer het waarschijnlijk nodig zal zijn, of pas als je zeker weet dat de nieuwe oplevering werkt. Beide heeft voor- en nadelen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:54:

[...]

Uit het door mij gelinkte artikel kan je dus opmaken dat óók in Veenendaal uiteindelijk gewoon 1 gbps leverbaar gaat zijn. Ik ben me er van bewust dat het XMS topic een beetje een klaagzang-topic is geworden met verbitterde mensen die (wellicht deels terecht) boos zijn over dingen die in het verleden niet gegaan zijn volgens de verwachtingen die zijn geschapen.

Maar de ontwikkelingen gaan, nu en in de toekomst, gewoon door.
Uiteindelijke, ooit, zal er in Veenendaal ook wel 1Gb apparatuur geplaatst worden. De vraag is echter: wanneer? En de volgende vraag is dan: kan glasvezel dan wel de concurrentie met Ziggo (langer dan een paar jaar) aan? De roadmap gaat maar tot 2015 en is niet publiek beschikbaar (je moet inloggen op de website van KPN Wholesale).

Maar als de ontwikkelingen doorgaan, dan zou Tweak daar eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. In mijn tijd als Tweak Blauw klant, heb ik eigenlijk alleen maar ontwikkelingen gezien bij Glashart, verder niets. En als ik nu naar de nieuwsberichten bij Tweak kijk, dan is het nog steeds eigenlijk allemaal "nieuws" over Tweak Groen en een enkel item over Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nou toch maar even een mail gestuurd naar de infodesk betreffende de Tablet en het volgende kwam terug.
Geachte mevrouw/meneer,

Helaas hebben we wat verstaging met de leveringen van de tablets, onze excuses daarvoor. Ik zie in het systeem dat uw tablet aanvraag vandaag is goedgekeurd, de tablet zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk eind januari, bij u bezorgd worden.
We gaan het merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 07:49:
[...]

Nummerportering duurde bij mij (bijna 2 jaar geleden) ook ruim een week. Heel raar, want Ziggo kreeg het vorig jaar wel voor elkaar, om het nummer vrijwel direct te porteren.
Solcon -> Concepts ging ook direct goed, sterker nog wij zijn maar 10 minuten offline geweest toen. Nu wel direct weer internet maar geen telefonie.
Het spijtige is dat er nergens in gecommuniceerd wordt over dat telefonie nummerbehoud op deze manier werkt.

Moet alleen nog even uitvogelen hoe Tweak news aan de praat te krijgen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 10-01-2014 12:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
inloggen met je TKxxxx gebruikersnaam en wachtwoord. Deze kun je volgens mij wijzigen in Mijn Tweak.

Je moet trouwens niet de Tweak News instellingen gebruiken, maar news.tweak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Is het bij Tweak mogelijk om een Internet + TV abonnemement af te nemen? Dus zonder telefoon? Ik kan het namelijk niet op de site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
lordsnow schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:32:
Is het bij Tweak mogelijk om een Internet + TV abonnemement af te nemen? Dus zonder telefoon? Ik kan het namelijk niet op de site vinden.
Nee, dat kan niet, zou ook kostentechnisch erg weinig schelen. Telfort heeft er niet voor niets voor gekozen de glasvezel abonnementen zonder telefonie te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32
lordsnow schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:32:
Nope... gewoon geen telefoon aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Aangezien Lijbrandt 'stopt' ben ik nu weer bezig het aanbod aan Providers te vergelijken.

Als voorbeeld:
https://www.glasvezel-ver...,161-alles-in-1-glasvezel

1. Tweak Alles-in-1 Blauw 35 = 35 up & down + newsserver
2. Telfort Alles-in-1 Glasvezel = 50 up & down
3. Tele2 Glasvezel Alles-in-1 40Mbps = 40 up & down
4. Fiber Alles-in-1 30 = 60 up & down
5. Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 30 = 30 up & down

Een bizar feit (voor mij dan) is dat, ondanks dat je een Interactieve TV abo neemt, je bij Tweak en Fiber hier nog eens extra voor moet betalen wil je het gebruiken!

Klopt het dat alleen bij Tweak het Interactieve TV signaal niet encrypted is, en ik dit dus direct via mijn HTPC kan laten lopen zonder tussenkomst van een Animo of andere settopbox?

Wanneer ik een Plus abo afneem komen deze zenders er dan ook bij als analoog kanaal?

En zit er ook radio op het analoge signaal? Ik wil gewoon een 'ouderwetse' tuner kunnen aansluiten.

Zijn er nog andere redenen waarom ik voor een bepaalde Provider wel of niet moet kiezen? Zo hoor ik in mijn omgeving bijvoorbeeld alleen maar slechte dingen over Telfort.

[ Voor 64% gewijzigd door lordsnow op 11-01-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Indien Tweak Blauw bij jou inderdaad leverbaar is (belangrijke nuance) zal je bij Fiber ook de niet-encrypted signalen krijgen. Die leveren namelijk ook via WGDO (het netwerk dat Tweak Blauw gebruikt).

Bij Tele2 krijg je alleen maar IPTV (Interactieve TV zoals jij het noemt). De andere drie leveren ook inclusief een DVB-C signaal over de coaxaansluiting van je glasmodem dat mooi naar je slaapkamer zou kunnen. Niet dezelfde zenders als je IPTV maar wel 45 zenders in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Barre73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:07:
Indien Tweak Blauw bij jou inderdaad leverbaar is (belangrijke nuance)...
Volgens de postcode check is het leverbaar op mijn adres.
Barre73 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:07:
De andere drie leveren ook inclusief een DVB-C signaal over de coaxaansluiting van je glasmodem dat mooi naar je slaapkamer zou kunnen.
Er is ook radio aanwezig op de coax? Ik ga er wel van uit, maar ik zou dit graag zeker willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, zit er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Hoe lang duurt het voordat ik een glasvezel abo kan aanvragen nadat mijn huis is aangesloten op glas?

De monteur is 2 weken geleden geweest en heeft het glasvezelkastje opgehangen in de meterkast, en getest vanuit de centrale of het werkt. Echter, wanneer ik de postcodecheck doe op Solcon.nl, tweak.nl, vodafone.nl, of endelijkglasvezel.nl dan wordt aangegeven dat het nog niet beschikbaar is. Alleen op www.glasvezel-vergelijken.nl wordt aangegeven dat een glas abo mogelijk zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
lordsnow schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:54:
Hoe lang duurt het voordat ik een glasvezel abo kan aanvragen nadat mijn huis is aangesloten op glas?

De monteur is 2 weken geleden geweest en heeft het glasvezelkastje opgehangen in de meterkast, en getest vanuit de centrale of het werkt. Echter, wanneer ik de postcodecheck doe op Solcon.nl, tweak.nl, vodafone.nl, of endelijkglasvezel.nl dan wordt aangegeven dat het nog niet beschikbaar is. Alleen op www.glasvezel-vergelijken.nl wordt aangegeven dat een glas abo mogelijk zou moeten zijn...
Solcon/tweak/Vodafone enz gebruiken de database van de operator (KPN/KPN-ITNS). Het kan zijn dat die achterloopt.

Het kan ook zijn dat je aansluiting bij ReggeFiber nog niet als opgeleverd in het systeem staat.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de pop wel klaar is kwa fysieke infra, maar de operator er nog geen apparatuur heeft staan. (Dat zie je vnl in het begin bij nieuwe projecten, de eerste huisaansluitingen zijn dan wel klaar, maar de apparatuur en/of uplinks nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij ons zat tussen aanleggen en het opleveren van de abonnement 6 weken tussen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
lordsnow schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:54:

Stuur je postcode en huisnr maar even in een DM. Zal ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DJSmiley schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:22:
[...]

Solcon/tweak/Vodafone enz gebruiken de database van de operator (KPN/KPN-ITNS). Het kan zijn dat die achterloopt.

Het kan ook zijn dat je aansluiting bij ReggeFiber nog niet als opgeleverd in het systeem staat.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de pop wel klaar is kwa fysieke infra, maar de operator er nog geen apparatuur heeft staan. (Dat zie je vnl in het begin bij nieuwe projecten, de eerste huisaansluitingen zijn dan wel klaar, maar de apparatuur en/of uplinks nog niet)
Dat laatste mag eigenlijk nooit meer voorkomen. Bij de start van het maken van de huisaansluitingen moet de PoP klaar zijn voor diensten. Punt. Uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Barre73 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:42:
[...]

Stuur je postcode en huisnr maar even in een DM. Zal ik even kijken.
PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Hallo! Ook ik zit nu op tweak glas! Heb de packetforce aangesloten en alles werkt naar behoren. Er is één ding wat voorheen altijd werkte op Ziggo met een eigen router, maar niet meer met de packetforce, wellicht zegt 't jullie iets. Het luistert naar de naam "NAT reflection" of "NAT loopback", en 't houdt in dat ik vanaf het interne netwerk diensten op het externe tweak IP kan benaderen. Zo kan ik mn bookmarks zowel thuis als buiten het huis gebruiken met hetzelfde (externe) tweak-adres. Ik wil dus mijn externe IP vanaf het interne LAN kunnen benaderen. Enig idee hoe ik dit in de packetforce kan inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Quad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:43:

Ah., typisch, de nummerportering gaat bij mij momenteel ook fout. Er stond for some reason geen datum ingesteld dus nu duurt 't 10 dagen langer, aldus de servicedesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Onze telefoonnummer is geporteerd, echter wil deze niet registreren.

Hieronder de instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AtuvvCml.png

Onder VOIP account heb ik de gegevens ingesteld zoals wij deze via de brief hebben doorgekregen.
Het lijkt mij goed te staan maar desondanks blijft het op unregistered staan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kan zo niet bij mijn gegevens, maar volgens mij moet je STUN server inschakelen, en dan stun.tweakphone.nl of sip.tweakphone.nl

Het is al 2 jaar geleden dat ik dit ingesteld heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Kijk even in de configuratiefile die op de site van Tweak te vinden is of alle instellingen goed staan.

http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html&pagefile=profile&fid=23

[ Voor 44% gewijzigd door hovemt op 17-01-2014 12:41 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Iemand al een tablet ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nee mijn 2e factuur is eind november betaald en na een mailtje richting Tweak wanneer de Tablet verwacht wordt heb ik het volgende antwoord gekregen.

[quote]Geachte mevrouw/meneer,

Helaas hebben we wat verstaging met de leveringen van de tablets, onze excuses daarvoor. Ik zie in het systeem dat uw tablet aanvraag vandaag is goedgekeurd, de tablet zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk eind januari, bij u bezorgd worden.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,[quote/]

Ik ga dus begin februari als de tablet er nog niet is maar eens bellen/mailen waar dat ding nu blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubman schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:14:
[...]

Nee mijn 2e factuur is eind november betaald en na een mailtje richting Tweak wanneer de Tablet verwacht wordt heb ik het volgende antwoord gekregen.

[quote]Geachte mevrouw/meneer,

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,[quote/]

Ik ga dus begin februari als de tablet er nog niet is maar eens bellen/mailen waar dat ding nu blijft.
met xbox360 actie hadden ze dezelfde "leverings" problemen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Concepts ICT heeft me verwittigd dat ze zijn overgenomen door Telfort. Dat vind ik wel jammer. Ze doen me een voorstel waarbij ik maandelijks 5 euro meer ga betalen voor een snelheidsverhoging van 15Mbps (35->50Mbps) maar eigenlijk wil ik dat niet. Echter, door de nare tangconstructie met aansluitkosten, borg en administratiekosten ben je duurder uit met een nieuw abonnement, dan dat je die 60 in het jaar maar gewoon ophoest.

Toch even gekeken naar Tweak Blauw 35. Gemaild met de helpdesk. Klinkt best goed, maar de medewerker wil me zonder pardon een PacketForce router toesturen. Dat kost me 25 euro voor de verzending en 50 euro borg. Dat is me te gortig. Ik heb mijn eigen router en hoef die niet. Ik zou hem, zo zei hij, moeten inzetten wanneer mijn verbinding niet werkt.

Dat vind ik flauwekul (en dat heb ik hem niet geheel in deze woorden duidelijk gemaakt) - als ik geen verbinding krijg dan haal ik juist alle tussenliggende apparatuur ertussenuit 8)7 . Een vriend met Tweak wist me te vertellen dat je de PacketForce nodig hebt om z'n MAC-adres. Sluit je hem niet aan, dan moet je dat adres klonen. Ik wil dat kreng helemaal niet ontvangen... 75 euro, ben je gek!

Heb je die PF niet alleen nodig voor telefonie en troubleshooting? Is er al iemand die zónder dat ding gewoon puur en alleen internet heeft? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

€75,-? Hier kostte het maar €25,- borg + €25 administratie..

Voor zover ik het weet tenminste..

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 23-01-2014 15:53 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

https://www.glasvezel-ver...ternet-en-bellen-blauw-35

€25,- verzendkosten, €50,- borg.

Al met al bedragen die ik niet ga betalen voor het verzenden en bewaren van een intelligent lunchtrommeltje.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Dark Blue schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:43:

Heb je die PF niet alleen nodig voor telefonie en troubleshooting? Is er al iemand die zónder dat ding gewoon puur en alleen internet heeft? :)
Sinds Tweak Blauw hier (al enkele jaren) wordt afgenomen, heb ik hier nog maar 1 halve dag een PF van Tweak in huis gehad. Voor de rest alleen maar eigen routers. Nu de Airport Extreme (5th gen.) en geen problemen. Ook niet met een Mac adres oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Kijk eens of hun webcare nog werkt. @TweakNL, in het verleden hielpen die nog wel eens bij dit soort zaakjes.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Concepts ICT heeft me verwittigd dat ze zijn overgenomen door Telfort. Dat vind ik wel jammer. Ze doen me een voorstel waarbij ik maandelijks 5 euro meer ga betalen voor een snelheidsverhoging van 15Mbps (35->50Mbps) maar eigenlijk wil ik dat niet. Echter, door de nare tangconstructie met aansluitkosten, borg en administratiekosten ben je duurder uit met een nieuw abonnement, dan dat je die 60 in het jaar maar gewoon ophoest.

Toch even gekeken naar Tweak Blauw 35. Gemaild met de helpdesk. Klinkt best goed, maar de medewerker wil me zonder pardon een PacketForce router toesturen. Dat kost me 25 euro voor de verzending en 50 euro borg. Dat is me te gortig. Ik heb mijn eigen router en hoef die niet. Ik zou hem, zo zei hij, moeten inzetten wanneer mijn verbinding niet werkt.

Dat vind ik flauwekul (en dat heb ik hem niet geheel in deze woorden duidelijk gemaakt) - als ik geen verbinding krijg dan haal ik juist alle tussenliggende apparatuur ertussenuit 8)7 . Een vriend met Tweak wist me te vertellen dat je de PacketForce nodig hebt om z'n MAC-adres. Sluit je hem niet aan, dan moet je dat adres klonen. Ik wil dat kreng helemaal niet ontvangen... 75 euro, ben je gek!

Het is natuurlijk een Tweak topic, maar je kan toch ook gewoon over naar Vodafone? Je woont blijkbaar in WGDO gebied, dus dan krijg je ook Vodafone via WGDO. En zonder extra kosten momenteel (zelfs met flinke korting de eerste 6 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Hoi mensen,

Wij hebben sinds ongeveer een jaar een Glas Blauw abbo (met Packetforce router dus). Nu wil ik een (web)servertje draaien thuis, maar ik krijg het niet voor elkaar om de poort te forwarden. Op de router ben ik ingelogd als user, want voor admin heb ik het wachtwoord niet (het is in ieder geval geen 'admin'). Is het nodig om als admin in te loggen om bij de NAT-instellingen te komen, of moet ik dit heel anders aanpakken? Ik heb nog niet zoveel ervaring met het openzetten van poorten namelijk.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je moet als Admin ingelogd zijn wil je toegang hebben tot je NAT instellingen.
In eerste instantie was het bij mij 'Admin' 'admin' en daarna heb ik namelijk het wachtwoord verplicht aan moeten passen voor account 'Admin'.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Standaard wachtwoord van die PacketForce rommel is 123456789.

Dat apparaat loopt hier al bijna 3 weken spontaan om de haverklap vast, bij het automatisch rebooten is mijn Mac Mini zn adres kwijt en verbind deze direct op het externe ip-adres.

Factory reset mocht niet baten, zelfde gedonder.

Vanavond maar eens aan de telefoon hangen met de helpdesk.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Verdorie, dat was m inderdaad. Toch jammer dat dat niet in de handleiding te vinden is, daar staat 'admin'. Nog een onhandigheidje is dat de Packetforce ook extern op poort 80 luistert. Snap best dat ze helpdesk-toegang willen bieden, maar nu moet ik mijn webserver op een andere poort laten draaien. En leg maar eens aan je ouders uit hoe ze erheen moeten :)

Het regelmatig uitvallen hebben wij ook, alleen valt dan enkel het WLAN-deel uit. We denken dat het iets met warmte te maken heeft, want met minder clients duurt het langer voordat hij uitvalt. Het scheelt ook dat we hem op zijn zijkant hebben gezet in plaats van vlak op de grond. Nu valt hij in ieder geval niet meer elke dag weg.

[ Voor 31% gewijzigd door Egocentrix op 27-01-2014 11:12 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Egocentrix1 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:10:We denken dat het iets met warmte te maken heeft, want met minder clients duurt het langer voordat hij uitvalt. Het scheelt ook dat we hem op zijn zijkant hebben gezet in plaats van vlak op de grond. Nu valt hij in ieder geval niet meer elke dag weg.
Goed punt, hetzelfde is mij ook opgevallen. Als ik verder niks er op aansluit gaat het langer goed dan wanneer ik alleen mijn NAS en Mac Mini er op aansluit.

Momenteel staat de PF op een 24 poorts switch, die geeft wel wat warmte af. Eerst maar eens even kijken of het invloed heeft als ik iets tussen beide plaats, mocht dat nog niet helpen dan maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:22

De PF is alleen maar nodig voor de telefoon indien je de account gegevens hebt kan je elke router gebruiken. Ik ben klant sinds dag 1 ;( en de PF is alleen nodig voor de telefoon. de telefoon aansluiting op de glasmodem werkt ok gewoon echter dan gaat de telefoon niet over en meer van dit soort vage klachten. De software bij Tweak is @$#$@$ hierdoor is een PF nodig. in het begin was dit ding gratis.
Maar je hebt hem niet echt nodig.

Vraag gewoon je telefoon gegevens op user account + password en klaar. volgens mij staat het zelfs ergens in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Plank hout tussen de router en de switch gelegd: helaas weinig succes; de PF liep nog steeds vast.
PF op de plank verticaal geplaatst in plaats van horizontaal: ook hier weinig succes nog steeds vastlopers.

Tot slot maar eens besloten het Genexis modem van de stroom te halen en tot nu toe is hij nog niet weer vastgelopen.

De vorige keer dat ik dat deed kreeg ik een ander extern IP-adres, dus ik mag dat nog wel even controleren.

@Dark Blue: PF is niet nodig, heb zelf ook een tijdje probleemloos een TP-Link gebruikt welke direct op het Genexis modem was aangesloten.

Het klopt wat rob2011 zegt; Even bij Tweak je SIP-gegevens opvragen en je krijgt ze via de post.

edit: Laat maar, sinds de reset alweer 7 mailtjes ontvangen dat hij zichzelf heeft herstart |:(

[ Voor 6% gewijzigd door exepti0n op 30-01-2014 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Vandaag overgestapt op Tweakfiber. Alles in een keer goed gegaan behalve dat Tweak niet even gemeld had dat ik zelf mijn abo bij KPN op moest zeggen.
Was er voor het gemak vanuit gegaan dat Tweak wel een of andere overstap service zou hebben, maar helaas. Nu dus tot 28 februari een dubbel abonnement.
Reden van overstappen: 3 euro minder betalen per maand voor dubbele snelheid en toegang tot nieuwsgroepen.

Dat is echter niet de reden dat ik deze post doe.
Ik had namelijk een Mikrotik draaien met de config +/- zoals op netwerkje.com staat.
Deze werkte niet op Tweakfiber! Blijkt dat deze geen pppoe verbinding opzet maar op vlan 34 een ip via dhcp moet krijgen.
Ik heb het KPN pakket van tweak, maar tegenwoordig krijg je daar dus geen experiabox bij meegeleverd

Daarom ben ik aan het configureren geslagen en dit uiteindelijk voor elkaar gekregen uiteraard :+ .
Omdat ik me voor kan stellen dat er ook anderen zijn die dit zouden willen deel ik hierbij mijn config.
Dit is een export van een mikrotik rb2011-uas-2hnd op software versie 6.7.
Waarbij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
poort 1 - WAN poort / naar de NTU
poort 2 t/m 5 - LAN / Internet access
poort 6 - IPTV - poort naar de IPTV decoder.
Poort 7 t/m 10 - ongebruikt
Wifi - naam: WlanSSID wachtwoord: WlanSSID encryptie: EAS channel: 1
ntp client - ingesteld op 0.nl.pool.ntp.org + 1.nl.pool.ntp.org
Firewall - In principe staat alles op ping na. Kijk via winbox naar de rules voor meer info.
dhcp leases - 192.168.1.0 t/m 192.168.1.150
DNS servers - google
ip adres router - 192.168.1.254
GEEN TELEFONIE OF POORT HIERVOOR INGESTELD!!!

Hoe krijg je deze config op je Mikrotik?
Toen ik voor het eerst deze router aansloot en de config van netwerkje.com op mijn router wou zetten, ben ik nog best wel een tijdje zoet geweest met verbinden naar de router en de config erop zetten.
Daarom hier een stap voor stap dingetje om de config het gemakkelijkst op de router te zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
- zorg dat je winbox en dit config filetje gedownload hebt (zie onderaan deze post)-
1. sluit je pc/laptop aan op poort 2 van de router
2. start winbox op en connect via mac-adres naar de router (even op de ... drukken achter Connect to:)
3. reset de config op de router: System -> Reset Configuration, Zet "No Default Configuration" en "Do Not Backup" aan.
4. na herstart van de router connect je opnieuw met winbox op mac adres.
5. Zet de config file op het bestandssysteem van de router: Druk in het menu op "Files" en sleep het bestand vanuit de verkenner naar dit schermpje.
6. Importeer de config: Druk links op "New Terminal" en geef het volgende commando"/import tweak-config.rsc"

- DONE -
Als het goed is moet alles nu werken. Zorg er wel voor dat je de netwerkkabel vanaf de NTU in poort 1 van de router stopt en dat je pc op automatisch een netwerkadres verkrijgen staat.
Vergeet niet een wachtwoord op het admin account te zetten via "System - Users - Admin - Password..."

Winbox: http://www.mikrotik.com/download
Config file: https://mega.co.nz/#!bANn...4IgqsHokOzR86X_0yZNzBMp0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Vandaag gebeld met de servicedesk, bleek dat er geen profiel in mijn PacketForce was ingesteld waardoor hij in bridge-mode stond te draaien |:(

Dus profiel van hun website gedownload en geïnstalleerd (Inloggen op PF > Management > Settings > Upgrade)

Kijken hoelang dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Overweeg van de kabel naar glas over te gaan, maar twijfel vooral over de tv kwaliteit. Wat vinden jullie van tv via Tweak?
Hoe is verder de ping als je online gamed en de stabiliteit van de verbinding?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Niet online

exepti0n

_o-

Probleem met de PF nog niet opgelost ondanks het contact van gister.

Opnieuw gebeld met de servicedesk, verwezen naar mijn ticket van gister en aangegeven dat ik nog steeds vermoed dat hij in bridge-mode staat ondanks dat ik gister het profiel van hun website heb gedownload.

Ik krijg (alweer) een nieuwe PacketForce toegestuurd, hier schijnt het profiel op voorgeïnstalleerd te zijn. Ook is hij getest dus zou het moeten doen.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
NiGeLaToR schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:52:
Overweeg van de kabel naar glas over te gaan, maar twijfel vooral over de tv kwaliteit. Wat vinden jullie van tv via Tweak?
Hoe is verder de ping als je online gamed en de stabiliteit van de verbinding?
Ik heb zelf Tweak Blauw, TV is uitstekend (afgezien van wat er voor is :P). De ping in games is super, ik heb bijna altijd de laagste ping (5-10 ms bij duitse servers). Stabiliteit is gewoon goed, nooit eruit gelegen afgezien van onderhoudswerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:00

SilencerNL

No remorse

Same here, Tweak Blauw 100. Prachtig beeld, Internet gewoon de volle snelheid en super lage pings... Zeer tevreden hier!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf wel problemen met tv gehad, met name wegvallend geluid, software reset gedaan volgens klantenservice maar heeft niet mogen baten, daarna hebben ze mijn mediabox omgeruild en heb sindsdien prima beeld en geluid (1080p). Ook hier zeer tevreden over snelheid van internet (nooit meer dan een paar mb verlies op download, upload ligt vaak wel 30/40mbit lager op mijn 100mbit abonnement, maar goed, zo veel gebruik ik toch niet) en ping ruim naar behoren, standaard ongeveer 7/8ms afhankelijk van de locatie van de server(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ga vandaag een aangetekende brief sturen naar Tweak om per direct mijn contract nietig te verklaren.
Sinds ik in november bij Tweak zit heb ik elke maand minstens 2 keer met de helpdesk moeten bellen en het gene wat ze vervolgens beloven gaat ook weer mis.

-Defecte router gekregen
-2 maanden gratis Fox Eredivisie gefactureerd
-Creditering van Fox meermaals mislukt
-Fox per eind januari opgezegd en per 1 januari stopgezet maar wel betaald. (Hierdoor 2 wedstrijden besteld wat ipv 17,50 24,00 kost)
-Creditering wederom mislukt
-Beloofde Tablet blijft nog steeds uit, belofte half januari toen eind januari en nu weer ergens in februari.
-Enige compensatie voor alle ongemakken en telefoonkosten en dergelijke willen ze gewoon niet aan beginnen
-Zou hierover binnen paar dagen gebeld worden door hoger iemand, na 2 keer bellen waar het telefoontje blijft zeggen ze maar gewoon dat het niet gaat gebeuren.

Ben weggegaan bij UPC omdat ik steeds problemen had, maar dit slaat echt helemaal nergens meer op. Wat een pauper bedrijf wat betreft service en bij Tweak Groen is het TV gedeelte (KPN) nu ook niet om over naar huis te schrijven normale 5.1 zit er bijvoorbeeld al niet in evenals meerdere audio kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ik lees dat veel mensen hier problemen hebben met hun diensten, ik heb enkel nergens last van.
Ik wacht nog wel op de beloofde tablet, maar hiervoor ga ik a.s. vrijdag naar Almere om maar eens verhaal te halen. Ik wil dit graag in een collectief doen, dus als je ook nog geen tablet hebt, schrijf even een nette mail naar mij toe (markisoke voor mijn mail adres) dan bundel ik deze allemaal samen en zorg ik dat ze daar op de balie komen te liggen, ik ben het er namelijk helemaal klaar mee dat het zo lang duurt.
Pagina: 1 ... 23 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.