Klopt, je betaald een maand vooruit
Ik kom ook maar even kijken hier..
Wij zitten thuis nu bij Concepts op WGDO (Reggefiber) netwerk, en deze is/gaat nu naar Telfort (KPN
) waar ik niet echt op zit te wachten.
Huidige kosten zijn een kleine €50,- voor Internet 50/50 + onbeperkt bellen per maand, deze zijn bij Tweak €55,- voor 100Mb up/down en onbeperkt bellen NL + Usenet (waar ik dus bij XSNews 11,- voor betaal).
Ik lees vooralsnog goede ervaringen en zo te zien is het overstappen van A naar B op WGDO ook gewoon binnen een uur gedaan (zo ging het van Solcon naar Concepts ICT toendertijd in een kwartiertje). Is het dus een goede deal? Voor zover ik zie is Tweak wel goedkoper dan de concurrentie.
Ben alleen bang dat het niet zo stabiel is als wat ik gewend ben bij Concepts. Plus het niet kunnen gebruiken van een eigen router is minder.
Wij zitten thuis nu bij Concepts op WGDO (Reggefiber) netwerk, en deze is/gaat nu naar Telfort (KPN

Huidige kosten zijn een kleine €50,- voor Internet 50/50 + onbeperkt bellen per maand, deze zijn bij Tweak €55,- voor 100Mb up/down en onbeperkt bellen NL + Usenet (waar ik dus bij XSNews 11,- voor betaal).
Ik lees vooralsnog goede ervaringen en zo te zien is het overstappen van A naar B op WGDO ook gewoon binnen een uur gedaan (zo ging het van Solcon naar Concepts ICT toendertijd in een kwartiertje). Is het dus een goede deal? Voor zover ik zie is Tweak wel goedkoper dan de concurrentie.
Ben alleen bang dat het niet zo stabiel is als wat ik gewend ben bij Concepts. Plus het niet kunnen gebruiken van een eigen router is minder.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Eigen router is geen probleem, ik heb zelf nu een tp-link 1034 met openwrt draaien. Het enige wat ik dan niet heb is telefonie, maar daar zijn oplossingen voor, Tweak router gebruiken voor alleen telefonie.
stabiliteit is prima.
stabiliteit is prima.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Als je overstapt op Blauw (WGDO) is een eigen router helemaal simpel, aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van VLANs. Wel ervoor zorgen dat je router VoIP ondersteund of anders een losse SIP telefoon gebruiken. Bij Groen zul je een router moeten hebben die VLANs ondersteund.Quad schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:13:
Ik kom ook maar even kijken hier..
Wij zitten thuis nu bij Concepts op WGDO (Reggefiber) netwerk, en deze is/gaat nu naar Telfort (KPN) waar ik niet echt op zit te wachten.
[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-11-2013 22:56 ]
De meegeleverde router is niet zo'n probleem, heb zelf de TP-Link TL-WR1043ND en die gooi ik wel als een extra AP erachter als Switch, zet ik er nog een gigabit switch erbij en mijn LAN is dan direct gigabit waardoor ik straks een NAS erbij kan plaatsen, ook makkelijk. 
Ik voorzie geen problemen, eens zien wanneer de volgende maand Concepts afgelopen is en dan Tweak inschakelen voor een overname.
Kan het niet zo gauw vinden maar wat zijn de verschillen tussen groen en blauw op de modems na want maandbedrag zal hetzelfde zijn. (€55,- 100Mb + onbeperkt bellen NL).
Edit: Ah duidelijk inmiddels.
Blauw is Reggefiber netwerk, groen kan op allebei en heeft KPN digitale TV tot optie.
Het wordt blauw dus.
Zonet Tweak fiber blauw 100/100 plus bellen onbeperkt NL aangevraagd. Ik zat alleen beetje mee te kloten met het subdomein, dat vind ik wel erg jammer dat het verplicht is.
Ik voorzie geen problemen, eens zien wanneer de volgende maand Concepts afgelopen is en dan Tweak inschakelen voor een overname.
Kan het niet zo gauw vinden maar wat zijn de verschillen tussen groen en blauw op de modems na want maandbedrag zal hetzelfde zijn. (€55,- 100Mb + onbeperkt bellen NL).
Edit: Ah duidelijk inmiddels.
Blauw is Reggefiber netwerk, groen kan op allebei en heeft KPN digitale TV tot optie.
Het wordt blauw dus.
Zonet Tweak fiber blauw 100/100 plus bellen onbeperkt NL aangevraagd. Ik zat alleen beetje mee te kloten met het subdomein, dat vind ik wel erg jammer dat het verplicht is.
[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 26-11-2013 18:58 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik ga mijn contract opzeggen(tweak blauw) telefoon heeft nooit lekker gewerkt. 4 nieuwe routers gehad, bleef drama. Afgelopen week veel effort gestoken om het geheel met een eigen router voor elkaar te krijgen echter telefoon blijft kl.... Ik heb het helemaal gehad. Nu opzoek naar een nieuwe provider
En dat terwijl je bij blauw vrijwel iedere router kunt gebruiken. Persoonlijk zou ik gaan voor een Asus icm een SIP telefoon.jarsiv schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:32:
Ik ga mijn contract opzeggen(tweak blauw) telefoon heeft nooit lekker gewerkt. 4 nieuwe routers gehad, bleef drama. Afgelopen week veel effort gestoken om het geheel met een eigen router voor elkaar te krijgen echter telefoon blijft kl.... Ik heb het helemaal gehad. Nu opzoek naar een nieuwe provider
Nou ben er een beetje klaar mee, het moet toch gewoon werken. Heb er iemand bij gehad die er echt verstand van heeft, maar kreeg hem met geen een mogelijkheid aan de gang. netgear wndr3700 is een goed routertje. Ik ga niet weer een andere router kopen, omdat tweak het niet voor elkaar heeft. Enige oplossing waar hun meekomen is wederom een nieuwe packetforce sturen. Stuur toch eens een echte router ipv met die goedkope rommel te blijven werken.
Ook hier gaat er denk ik een opzegbrief uit. Ben al 3 weken bezig met een downgrade (baan kwijt en dus kosten besparen) Aan de telefoon zei de medewerker, even een briefje sturen, dan komt alles goed. Inmiddels na eerdere drama's met veranderingen wijzer geworden en dus gevraagd of er nog iets specifieks in moest staan, maar nee hoor, gewoon even de veranderingen, handtekening, scannen en mailen. Later kreeg ik een mailtje of ik accoord ging met 25€ administratiekosten en dit bevestigd. Nu 4 mails later willen ze me ook nog een nieuw jaarcontract aansmeren... Dit terwijl ik ook al een keer van 100Mbit naar 50Mbit ben gedowngrade en dit zelfs zonder brief kon of nieuw jaarcontract.
Over de verbinding niets slechts, dat werkt prima, maar wat een k*tservice op de klantenservice daar. Gelukkig bel ik altijd 0800-tweakhd ipv 0900-tweakhd, anders had het een vermogen gekost.
Over de verbinding niets slechts, dat werkt prima, maar wat een k*tservice op de klantenservice daar. Gelukkig bel ik altijd 0800-tweakhd ipv 0900-tweakhd, anders had het een vermogen gekost.
Misschien rare vraag maar waarom niet gewoon porteren naar een echte VOIP provider? ATA kopen voor 40/50 euro en je oude telefoons blijven gebruiken. Of echte VOIP telefoons, maar die zijn een stuk duurder.jarsiv schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:32:
Ben je ook meteen onafhankelijk van je provider, net als de meeste Tweakers graag doen qua e-mail. Ook ergens anders hosten.
Dan heb je alleen goed werkende internetverbinding nodig en je bent klaar.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat het geluid op de SD kanalen heel zacht is ?
Edit: probleem gevonden, ouders op bezoek gehad en m'n vader heeft het volume zitten instellen op de STB ipv de versterker.
Edit: probleem gevonden, ouders op bezoek gehad en m'n vader heeft het volume zitten instellen op de STB ipv de versterker.

[ Voor 42% gewijzigd door Aaargh! op 30-11-2013 17:44 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Is het normaal dat ik steeds een netnummer moet draaien als ik wil bellen naar een telefoonnummer bijvoorbeeld van iemand die 2 straten verderop woont ? Tweak zegt dat dit normaal is bij VOIP bij mijn vorige ADSL aanbieders maakte ik ook gebruik van VOIP maar hoefde niet telkens een netnummer te draaien om de telefoon over te laten gaan.
Volgens mij maakt het niet uit. Bij Solcon zaten wij ook met voip en weghalen netnummer indien lokaal kon prima.
⏩ PVOutput☀️
Jawel, met Tweak Groen merkte ik dit ook. Maar ik heb er een Asterisk PBX tussen zitten en kan dus m'n dialplan gewoon zo programmeren dat ie het netnummer ervoor zet.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Barre, maar ik betaal voor een alles in 1 pakket, het zou gewoon moeten werken. Als het niet werkt zou je toch gewoon ondersteuning moeten krijgen, ipv stuur maar weer een nieuwe router. Standaard zin is ook" o dat is raar, we hebben nog nooit van zo'n verstoring gehoord(geen beltoon bv)"Barre73 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:26:
[...]
Misschien rare vraag maar waarom niet gewoon porteren naar een echte VOIP provider? ATA kopen voor 40/50 euro en je oude telefoons blijven gebruiken. Of echte VOIP telefoons, maar die zijn een stuk duurder.
Ben je ook meteen onafhankelijk van je provider, net als de meeste Tweakers graag doen qua e-mail. Ook ergens anders hosten.
Dan heb je alleen goed werkende internetverbinding nodig en je bent klaar.
Ik begrijp je volledig, daar niet van. Maar persoonlijk ben ik het telefoongedeelte al lang zat. Ik heb ook een alles-in-1 pakket (zij het niet bij Tweak) omdat dat in totaal goedkoper is maar ik gebruik het telefonie gedeelte gewoon niet. Maakt voor de prijs niet uit want als je het niet gebruikt kost het ook niks.
Soms moet je gewoon pragmatisch zijn en niet tegen de klippen op willen vechten.
Soms moet je gewoon pragmatisch zijn en niet tegen de klippen op willen vechten.
En waar heb jij dat dan lopen zo'n abbo.Barre73 schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:47:
Ik begrijp je volledig, daar niet van. Maar persoonlijk ben ik het telefoongedeelte al lang zat. Ik heb ook een alles-in-1 pakket (zij het niet bij Tweak) omdat dat in totaal goedkoper is maar ik gebruik het telefonie gedeelte gewoon niet. Maakt voor de prijs niet uit want als je het niet gebruikt kost het ook niks.
Ga nu weer naar telfort, hopelijk dat het daar wel beter gaat
Gewoon bij Concepts. Maar dat geldt voor bijna alle aanbieders. TV+internet is bijna nergens een optie. En voor drie-in-1 pakketten betaal je meestal iets minder.
Verwijderd
Dit is normaal bij Tweak. "De rest van de wereld" doet dat anders, ook in het geval van VoIP. Tweak is de enige provider, waar ik ooit klant ben geweest, waar je altijd het netnummer in moet toetsen (al bel je met de buurvrouw).Supreme_One schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:25:
Is het normaal dat ik steeds een netnummer moet draaien als ik wil bellen naar een telefoonnummer bijvoorbeeld van iemand die 2 straten verderop woont ? Tweak zegt dat dit normaal is bij VOIP bij mijn vorige ADSL aanbieders maakte ik ook gebruik van VOIP maar hoefde niet telkens een netnummer te draaien om de telefoon over te laten gaan.
Waarschijnlijk hebben ze bij Tweak nooit van dialplans gehoord en krijgen ze het daardoor niet voor elkaar. In mijn geval (Tweak Blauw) heb ik gewoon een losse ata waarin ik netjes een dialplan heb opgezet.
Verwijderd
Ik vind, dat dit de taak van de provider is. Volgens mij moet het met de PacketForce router ook wel te configureren zijn hoor, maar ik heb geen verstand van digit map en dialplans. (En Tweak gaat me vast niet betalen om hun problemen te onderzoeken.hovemt schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:54:
Waarschijnlijk hebben ze bij Tweak nooit van dialplans gehoord en krijgen ze het daardoor niet voor elkaar. In mijn geval (Tweak Blauw) heb ik gewoon een losse ata waarin ik netjes een dialplan heb opgezet.
Je zou even kunnen kijken of de area code goed is ingesteld in de packetforce. De dialmap van de packetforce geeft alleen aan wat je mag draaien en kan geen substituties doen.
Een telefoonnummer bestaat nu eenmaal uit 10 cijfers. http://wetten.overheid.nl...datum_05-04-2012#Bijlage3
Verwijderd
Klopt. En binnen je netnummer hoef je alleen het abonneenummer te draaien. Dat is eigenlijk al zo sinds de automatische telefooncentrale (dus zonder "operator") bestaat. Waarom je daar als provider nou ineens heel eigenwijs van af moet gaan wijken, is mij een raadsel. Dit is nou niet bepaald een manier om jezelf positief in beeld te brengen.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:14:
Een telefoonnummer bestaat nu eenmaal uit 10 cijfers. http://wetten.overheid.nl...datum_05-04-2012#Bijlage3
Gisteren is zonder problemen tweak glasvezel bij mij thuis aangesloten. Enkel telefonie doet het nog niet. Vanmorgen ook nog niet ik weet niet hoe lang dit normaal duurt.
Van het weekend maar eens gaan kijken hoe ik het publieke IP direct op mijn firewall kan krijgen.
Van het weekend maar eens gaan kijken hoe ik het publieke IP direct op mijn firewall kan krijgen.
Of 12, sinds afgelopen jaar, met 097-nummers.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:14:
http://www.vdvl.nl/wp-con...hitepaper-VDVL-NL-v11.pdf
Het hele idee achter netnummers is tegenwoordig volledig achterhaald. Het was vroeger nodig om analoge telefooncentrales letterlijk aan te kiezen, maar dat is al lang niet meer wat er gebeurt. Een mobiele provider weet ook waar je bent, maar vereist toch dat je een netnummer belt. Ik voorzie/voorspel dat dit met vaste net ook gaat gebeuren op den duur. Als de oude generatie die hier nog mee is opgegroeid langzaam verdwijnt, zoals dat met zoveel dingen gebeurt.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
Het vaste net zal op den duur misschien wel in zijn geheel gaan verdwijnen. Verder zie ik niet in, waarom je een dergelijk "handigheidje" weg zou willen hebben. Het is heel simpel te implementeren, dus ik zie geen reden om ermee te stoppen.Pogostokje schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:52:
[...]
Of 12, sinds afgelopen jaar, met 097-nummers.![]()
http://www.vdvl.nl/wp-con...hitepaper-VDVL-NL-v11.pdf
Het hele idee achter netnummers is tegenwoordig volledig achterhaald. Het was vroeger nodig om analoge telefooncentrales letterlijk aan te kiezen, maar dat is al lang niet meer wat er gebeurt. Een mobiele provider weet ook waar je bent, maar vereist toch dat je een netnummer belt. Ik voorzie/voorspel dat dit met vaste net ook gaat gebeuren op den duur. Als de oude generatie die hier nog mee is opgegroeid langzaam verdwijnt, zoals dat met zoveel dingen gebeurt.
Vandaag eindelijk de gratis tablet gekregen en het is de Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB, ze zullen wel gedacht hebben voor het lang wachten maar een tab 3 geven in plaats van een tab 2 
Nu even de € 50 cashback aanvragen
http://www.samsung.com/nl...-op-de-galaxy-tab-3-10-1/
[ Voor 55% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-12-2013 18:52 ]
Hoe ga je dat doen dan?dennisvdweg schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:27:
Vandaag eindelijk de gratis tablet gekregen en het is de Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB, ze zullen wel gedacht hebben voor het lang wachten maar een tab 3 geven in plaats van een tab 2
Je hebt toch geen factuur..........
Hadden ze bij ziggo ook, de 2.0 is EOL.mb1 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:27:
[...]
Hoe ga je dat doen dan?
Je hoeft alleen streepjescode van verpakking te halen...
Factuur zat er gewoon bij, de tab 3 is door BCC verstuurd.mb1 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:27:
[...]
Hoe ga je dat doen dan?
Ik zie ook dat de tablet actie nu voorbij is.
https://www.tweak.nl/home.html
[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-12-2013 21:30 ]
Dus iedereen die de tab nog krijgt krijgt dus een 3?
Dat is mooi een 7" tab3 is beter dan een tab2
Dat is mooi een 7" tab3 is beter dan een tab2
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Van de week eindelijk antwoord van ipv6@tweak.nl gekregen en ze hebben me de volgende 6rd-instellingen verleend (zonder mijn v4-gegevens):
- IPv6 provider prefix: 2a02:58:80::/43
- IPv4 mask length: 13
- relay: 217.19.16.17
Ik vermeld ze omdat ze afwijken van de in dit topic te vinden instellingen (misschien omdat ik blauw heb?) en mogelijk zijn er anderen die er iets aan hebben.
Wel jammer dat ze me puur die instellingen toestuurden en niet erbij vermeldden/mijn vraag beantwoordden of ze dit slechts manueel toewijzen en uitdelen of dat er voor elke aansluiting een automatische voorziening is gezorgd (zoals bij Lijbrandt het geval leek te zijn).
Na een maandje zonder dus weer gewoon internetten via IPv6!
- IPv6 provider prefix: 2a02:58:80::/43
- IPv4 mask length: 13
- relay: 217.19.16.17
Ik vermeld ze omdat ze afwijken van de in dit topic te vinden instellingen (misschien omdat ik blauw heb?) en mogelijk zijn er anderen die er iets aan hebben.
Wel jammer dat ze me puur die instellingen toestuurden en niet erbij vermeldden/mijn vraag beantwoordden of ze dit slechts manueel toewijzen en uitdelen of dat er voor elke aansluiting een automatische voorziening is gezorgd (zoals bij Lijbrandt het geval leek te zijn).
Na een maandje zonder dus weer gewoon internetten via IPv6!
Wat ik er van begreep is dat ze er beperkt support op leveren, als in de servicedesk kan er geen support op leveren. In principe kan elke aansluiting gebruik maken van deze gegevens, maar ze sturen het nog niet mee met het dhcp request zoals Lijbrandt dat doet.
De afwijkende waarden zal wel zijn omdat hun eerste relay volliep. Ik kreeg de laatste tijd geen volledige bandbreedte meer over ipv6, terwijk ik het via ipv4 gewoon kon vol trekken.
De afwijkende waarden zal wel zijn omdat hun eerste relay volliep. Ik kreeg de laatste tijd geen volledige bandbreedte meer over ipv6, terwijk ik het via ipv4 gewoon kon vol trekken.
Dan wordt het toch hoog tijd dat ze "gewoon" native IPv6 gaan leveren, dan hebben ze ook geen relay die volloopt. Waarom duurt dat allemaal zo lang?
Zijn er glasaanbieders die wel native IPv6 leveren? Zo ja, dan misschien eens een statement van €45/maand gaan maken richting Tweak dat ik toch echt IPv6 wil.
Zijn er glasaanbieders die wel native IPv6 leveren? Zo ja, dan misschien eens een statement van €45/maand gaan maken richting Tweak dat ik toch echt IPv6 wil.
Ik heb geregeld nu bij Tweak dat ik niet kan bellen. Als ik met mijn mobiel naar mijn huisadres bel, gaat hij over, maar de huistelefoon blijft stil.
Daarnaast als ik van de huistelefoon bel naar mobiel krijg ik een dode lijn. Telefoon lijkt zich wel normaal aan te melden in de modem.
Iemand anders dit probleem ook gehad?
Daarnaast als ik van de huistelefoon bel naar mobiel krijg ik een dode lijn. Telefoon lijkt zich wel normaal aan te melden in de modem.
Iemand anders dit probleem ook gehad?
Niet
Ongeveer een jaar geleden een mail gestuurd naar Tweak om te vragen waar de aangekondigde GBit verbindingen nu bleven (http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=177), toen werd me verteld dat het was uitgesteld tot 2013. Beetje jammer aangezien dit een v/d belangrijkste redenen was om voor Tweak te kiezen.
Ondertussen is 2013 bijna voorbij en het blijft oorverdovend stil. Ik heb maar een reply gestuurd op de reactie van vorig jaar, eens zien wat ze zeggen.
Heeft iemand hier er ooit nog wat van gehoord na het initiële persbericht ?
Ondertussen is 2013 bijna voorbij en het blijft oorverdovend stil. Ik heb maar een reply gestuurd op de reactie van vorig jaar, eens zien wat ze zeggen.
Nice.. Hoelang heb je moeten wachten? Ik heb 25november mn 2e factuur betaald maar nog altijd geen tabletdennisvdweg schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:27:
Verwijderd
Nee. Ik heb onlangs nog eens even gekeken wat er op mijn adres leverbaar zou zijn en dat is nog precies hetzelfde als bijna 3,5 jaar geleden. Maximaal 100Mb minus de gebruikte bandbreedte voor IPTV. En dan maakt het niet uit of je nou voor Groen of voor Blauw kiest. Meer dan 100Mb zit er niet in.Aaargh! schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:34:
Ongeveer een jaar geleden een mail gestuurd naar Tweak om te vragen waar de aangekondigde GBit verbindingen nu bleven (http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=177), toen werd me verteld dat het was uitgesteld tot 2013. Beetje jammer aangezien dit een v/d belangrijkste redenen was om voor Tweak te kiezen.
Volgens mij kun je, als je in een gebied met Gb-apparatuur woont, zelfs beter rechtstreeks bij KPN afnemen. Want dan kun je wel snellere abonnementen krijgen.
Even contact opgenomen met Tweak of het echt nodig is om een monteur langs te sturen, ik wil het allemaal zelf regelen verder namelijk. Kan dat pas aangeven op moment dat de netwerkleverancier belt voor de oplevering. Over de oplevering gesproken, deze is door Tweak aangevraagd voor op 9 januari.
⏩ PVOutput☀️
Je weet dat Glasoperator (de partij waarover in het persbericht wordt gesproken) inmiddels is overgenomen door Vodafone en sindsdien even tijdelijk niet veel meer doet in nieuwe uitrol? En naar verwachting zal dat ook zo blijven totdat ze voor Vodafone gaan uitrollen zodat die hun eigen operator hebben en niet meer afhankelijk zijn KPN ITNS.Aaargh! schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:34:
Ja, maar dat lijkt me onzin. Op het moment heb ik een 200Mbit blauw abbo. Er hangt dus gewoon een gbit modem en ook de PoP is geschikt voor gbit. Het enige wat Tweak hoeft te doen is de traffic shaper verwijderen. M.a.w gbit aanbieden is gewoon minder complex dan wat ik nu heb.Barre73 schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:08:
[...]
Je weet dat Glasoperator (de partij waarover in het persbericht wordt gesproken) inmiddels is overgenomen door Vodafone en sindsdien even tijdelijk niet veel meer doet in nieuwe uitrol? En naar verwachting zal dat ook zo blijven totdat ze voor Vodafone gaan uitrollen zodat die hun eigen operator hebben en niet meer afhankelijk zijn KPN ITNS.
Ok, dat snap ik op zich. En je hebt gelijk. Maar je verwees in je vraag naar een persebericht. En dat gaat specifiek over de samenwerking tussen Glasoperator en Tweak. En jij hebt een abonnement van Tweak op een WGDO netwerk. Die 2 dingen staan m.i. los van elkaar.
Ja, dat snap ik. Maar als eindgebruiker interesseert het me natuurlijk geen ene reet wie de daadwerkelijke verbinding regelt (zolang het maar niet KPN is).Barre73 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:23:
Ok, dat snap ik op zich. En je hebt gelijk. Maar je verwees in je vraag naar een persebericht. En dat gaat specifiek over de samenwerking tussen Glasoperator en Tweak. En jij hebt een abonnement van Tweak op een WGDO netwerk. Die 2 dingen staan m.i. los van elkaar.
KPN (ITNS) regelt (gedeeltelijk) jouw 200Mbit verbinding.Aaargh! schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:31:
[...]
Ja, dat snap ik. Maar als eindgebruiker interesseert het me natuurlijk geen ene reet wie de daadwerkelijke verbinding regelt (zolang het maar niet KPN is).
Dit is de reactie die ik van Tweak heb ontvangen op de vraag wanneer ik de tablet kan verwachten:ozzy070 schreef op zondag 08 december 2013 @ 22:09:
[...]
Nice.. Hoelang heb je moeten wachten? Ik heb 25november mn 2e factuur betaald maar nog altijd geen tablet
Uw tweede factuur is eind november betaald. Dit betekend dat we uw tablet in december bestellen, u zult deze dan in januari geleverd krijgen.
Ik wist niet dat Tweak ook IPv6 doet. Ik heb gewoon IPv6 via een 6in4-tunnel via SixXS.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik heb Tweak groen 30/30.
Ik heb via Marktplaats een Zyxel 2812 gekocht. Ik heb vandaag alles ingesteld, er staat niet superveel info op internet, dus heb het meeste zelf uitgevonden/geprobeerd.
- Internet werkt. Ik had 'm eerst aangezet zonder NAT, en toen kreeg ik geen verbinding. Met NAT werkt het wel.
- IPTV werrkt! Met de handleiding van Zyxel voor elkaar gekregen.
- Telefoon van Tweak gebruik ik niet. SIP van voipbuster werkt ook.
Er zijn een paar dingen die nog niet helemaal werken, wellicht dat iemand hiervoor een oplossing weet.
- Internet snelheid is nu 15/15 in plaats van 30/30. Met de experiabox was het netjes 30/30, maar nu een stuk langzamer. Of de TV aan of uit staat maakt niet uit, het blijft 15/15 en soms nog lager.
- Ik weet niet wat ik in moet vullen bij VLAN Priority. In de handleiding staat voor IPTV priority 4, dus dat heb ik maar gedaan. Priority voor internet is nu 1
- Modem valt af en toe ineens uit
Ik heb via Marktplaats een Zyxel 2812 gekocht. Ik heb vandaag alles ingesteld, er staat niet superveel info op internet, dus heb het meeste zelf uitgevonden/geprobeerd.
- Internet werkt. Ik had 'm eerst aangezet zonder NAT, en toen kreeg ik geen verbinding. Met NAT werkt het wel.
- IPTV werrkt! Met de handleiding van Zyxel voor elkaar gekregen.
- Telefoon van Tweak gebruik ik niet. SIP van voipbuster werkt ook.
Er zijn een paar dingen die nog niet helemaal werken, wellicht dat iemand hiervoor een oplossing weet.
- Internet snelheid is nu 15/15 in plaats van 30/30. Met de experiabox was het netjes 30/30, maar nu een stuk langzamer. Of de TV aan of uit staat maakt niet uit, het blijft 15/15 en soms nog lager.
- Ik weet niet wat ik in moet vullen bij VLAN Priority. In de handleiding staat voor IPTV priority 4, dus dat heb ik maar gedaan. Priority voor internet is nu 1
- Modem valt af en toe ineens uit
Ik wil even een compliment richting tweak maken. In de communicatie met hen zijn ze behulpzaam en vlot. Bij mij ging de digitale ontvanger kapot. Gebeld met de klantenservice, waarop mij werd toegezegd dat ik een nieuwe toegestuurd zou krijgen. Vervolgens een mail ter bevestiging gehad en binnen een week had ik weer tv.
Top!
Over de verbinding ben ik ook zeer tevreden. Stabiel en snel! Niks over te klagen.
Top!
Over de verbinding ben ik ook zeer tevreden. Stabiel en snel! Niks over te klagen.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Ik vraag mij dit ook al af, ik heb ook een 200/200 verbinding.Aaargh! schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:15:
[...]
Ja, maar dat lijkt me onzin. Op het moment heb ik een 200Mbit blauw abbo. Er hangt dus gewoon een gbit modem en ook de PoP is geschikt voor gbit. Het enige wat Tweak hoeft te doen is de traffic shaper verwijderen. M.a.w gbit aanbieden is gewoon minder complex dan wat ik nu heb.
Op de Vodafone & XS4ALL sites kan ik 500/500 ook niet meer terug vinden...
De 200/200 is in een beperkt aantal plaatsen/gebieden mogelijk en wordt/werd door Reggefiber Wholesale aangeboden onder WGDO (nu onderdeel van KPN ITNS). Naar ik begrepen heb was er in die PoP's ook slechts een beperkt aantal gbit aansluitingen beschikbaar (iig in Zeewolde, waar ik iemand ken die nauw betrokken was bij de aanleg van glasvezel daar).
Deze infra staat sowieso los van de apparatuur van KPN Wholesale zelf en dus ook van wat XS4ALL, Telfort, Vodafone, etc. aan kunnen bieden. Vodafone schijnt waar WGDO beschikbaar is nog wel via WGDO aan te sluiten, maar de snelheden die in die oud-WGDO gebieden beschikbaar zijn worden sowieso nu door ITNS bepaald.
En in dat laatste zit hem ook meteen de clou waar ik heen wil: Tweak is voor het aanbieden van bepaalde pakketten en snelheden afhankelijk van wat de operator in het wholesale portfolio heeft zitten. In het geval van KPN gebieden is dat meestal 30, 50, 100 en op sommige plekken dus 500. Of misschien ook nog wel snelheden daar tussenin. Bij WGDO was dat in beperkte oplages en gebieden 200 mbit.
Ik heb het idee dat 200 mbit op dit moment sowieso niet meer aan nieuwe klanten wordt aangeboden, waarschijnlijk omdat ITNS (waar WGDO nu dus bij hoort) het niet meer aanbiedt.
De gbit abonnementen hadden te maken met een eventuele samenwerking met "glasoperator" (maar dat is hier dus al uitgelegd).
Dan kan je wel zeggen "ja maar mij als consument interesseert het niet hoe Tweak iets realiseert, als ze het aankondigen moeten ze het ook waar maken". Op zich een valide uitspraak, maar zo werkt het dus gewoon niet. Als de beschikbare operator(s) op een netwerk een snelheid niet wil/kan aanbieden, dan kan Tweak het dus ook niet.
Deze infra staat sowieso los van de apparatuur van KPN Wholesale zelf en dus ook van wat XS4ALL, Telfort, Vodafone, etc. aan kunnen bieden. Vodafone schijnt waar WGDO beschikbaar is nog wel via WGDO aan te sluiten, maar de snelheden die in die oud-WGDO gebieden beschikbaar zijn worden sowieso nu door ITNS bepaald.
En in dat laatste zit hem ook meteen de clou waar ik heen wil: Tweak is voor het aanbieden van bepaalde pakketten en snelheden afhankelijk van wat de operator in het wholesale portfolio heeft zitten. In het geval van KPN gebieden is dat meestal 30, 50, 100 en op sommige plekken dus 500. Of misschien ook nog wel snelheden daar tussenin. Bij WGDO was dat in beperkte oplages en gebieden 200 mbit.
Ik heb het idee dat 200 mbit op dit moment sowieso niet meer aan nieuwe klanten wordt aangeboden, waarschijnlijk omdat ITNS (waar WGDO nu dus bij hoort) het niet meer aanbiedt.
De gbit abonnementen hadden te maken met een eventuele samenwerking met "glasoperator" (maar dat is hier dus al uitgelegd).
Dan kan je wel zeggen "ja maar mij als consument interesseert het niet hoe Tweak iets realiseert, als ze het aankondigen moeten ze het ook waar maken". Op zich een valide uitspraak, maar zo werkt het dus gewoon niet. Als de beschikbare operator(s) op een netwerk een snelheid niet wil/kan aanbieden, dan kan Tweak het dus ook niet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Dan moet je natuurlijk niet gaan lopen roepen "dat het eraan komt", als daar blijkbaar nog helemaal geen overeenstemming over bereikt is. Met nieuwsbrieven e.d. wek je verwachtingen bij je (potentiele) klanten. Het is wel een beetje makkelijk om eerst met veel bombarie mooie dingen te roepen en daarna gewoon je kaken stijf op elkaar te houden terwijl die mooie dingen dus blijkbaar niet doorgaan.
Helaas voor Tweak (en andere glasproviders) begint het een beetje een opeenstapeling van niet nagekomen toezeggingen, niet doorgaande nieuwtjes en - in veel gebieden - 0,0 vooruitgang te worden. En de consument heeft dan toch echt te maken met Tweak als leverancier. Waar Tweak het verder vandaan haalt, zal de consument een rotzorg zijn. En zo hoort dat ook.
Als ik het goed begrijp, heeft Vodafone het wel begrepen en een eigen operator gekocht. Vind ik een slimme zet van ze, want de rest van de markt is zo'n beetje volledig in handen van KPN, KPN dochters of partijen waarin KPN een aanzienlijk belang heeft. Ik kan me heel goed voorstellen, dat een partij als Vodafone daar helemaal geen trek in heeft. Ik zie Vodafone dan voor mij ook als een potentiëel interessante provider. Over een half jaar is mijn contractperiode bij Ziggo voorbij en ik hou Vodafone goed in de gaten tot die tijd.
Helaas voor Tweak (en andere glasproviders) begint het een beetje een opeenstapeling van niet nagekomen toezeggingen, niet doorgaande nieuwtjes en - in veel gebieden - 0,0 vooruitgang te worden. En de consument heeft dan toch echt te maken met Tweak als leverancier. Waar Tweak het verder vandaan haalt, zal de consument een rotzorg zijn. En zo hoort dat ook.
Als ik het goed begrijp, heeft Vodafone het wel begrepen en een eigen operator gekocht. Vind ik een slimme zet van ze, want de rest van de markt is zo'n beetje volledig in handen van KPN, KPN dochters of partijen waarin KPN een aanzienlijk belang heeft. Ik kan me heel goed voorstellen, dat een partij als Vodafone daar helemaal geen trek in heeft. Ik zie Vodafone dan voor mij ook als een potentiëel interessante provider. Over een half jaar is mijn contractperiode bij Ziggo voorbij en ik hou Vodafone goed in de gaten tot die tijd.
Tsja, en toch zie je ook bij Vodafone voorlopig nog 0 signalen dat men die acquisitie ook gaat benutten.
Sterker nog, op dit moment hebben ze dan weliswaar eigen overeenkomsten met zenderaanbieders (en dus een ander pakket dan Telfort of de GHM agentuur). Maar verder doen ze zelf 0 komma niks voor het kunnen aanbieden van glas. Nog nieteens eigen mensen voor de servicedesk of bv. acties omtrent de radio evenementen in december (vrij beschikbaar maken 101tv via iptv bij Serious Request of cultura24 bij de top2000 ).
Sterker nog, as we speak is Vodafone nog 1 van de laatsten die de paar maanden terug mogelijk geworden migratie van glas naar glas op KPN WMP+ nog moet implementeren.
Sterker nog, op dit moment hebben ze dan weliswaar eigen overeenkomsten met zenderaanbieders (en dus een ander pakket dan Telfort of de GHM agentuur). Maar verder doen ze zelf 0 komma niks voor het kunnen aanbieden van glas. Nog nieteens eigen mensen voor de servicedesk of bv. acties omtrent de radio evenementen in december (vrij beschikbaar maken 101tv via iptv bij Serious Request of cultura24 bij de top2000 ).
Sterker nog, as we speak is Vodafone nog 1 van de laatsten die de paar maanden terug mogelijk geworden migratie van glas naar glas op KPN WMP+ nog moet implementeren.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 12-12-2013 12:24 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Dat klopt. Vodafone heeft een achterstand w.b. FTTH. En ook Vodafone is een commerciëel bedrijf. Ik verwacht ook geen wonderen van ze, maar ik zie wel potentiëel voor als ik over een half jaar weer mag gaan shoppen voor een nieuwe verbinding.eymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:22:
Tsja, en toch zie je ook bij Vodafone voorlopig nog 0 signalen dat men die acquisitie ook gaat benutten.
Ik ben ruim een half jaar geleden met een goede reden naar Ziggo verkast. Er gebeurde mij te weinig in glasvezelland. Na een kleine 2 jaar XMS en een vol jaar Tweak was 100Mb (met aftrek van IPTV streams) nog steeds de max. hier, terwijl Ziggo de achterstand qua bandbreedte alweer weggewerkt had en in mijn beleving een beter doorontwikkelde TV- en telefoniedienst heeft.
Ik hoop, dat er snel meer klanten vertrekken. Misschien komt er weer wat leven in de brouwerij, als de glasvezelproviders zien dat hun netwerk hier leegloopt.
Tsja, in principe ben ik het wel met je eens. En hoop ik ook dat de providers (met KPN als operator voorop, want dat is wel een grote muur waar kleine providers als Tweak steeds tegenaan lopen) de noodzaak gaan inzien van in ieder geval het verhogen van de snelheden.
Maar of het leeg lopen daar een goed middel voor is..... ook voor KPN vergt dit natuurlijk gewoon forse investeringen. Ze hebben dus een soort kip en ei probleem.
Sommige netwerken met maar 100 mbit zijn nog hagelnieuw. Geen enkel commercieel bedrijf gaat zo maar op basis van "ho ik moet nu hard met de kabelaars mee hollen" die investering weg gooien.
Het klopt inderdaad dat de kabelaars de laatste tijd flink aan het inhalen zijn. Aan de andere kant blijft het gewoon een spelletje van "remmende voorsprong".
In het begin van Always On internet kwamen de kabelaars hier als eerste mee. Techniek die aan alle kanten haperde maar je had Always On (als het werkte). Toen was ineens ADSL in opkomst en "wauw, wat een lage latency en wat een snelheden!". Daarna kwamen de kabelaars met docsis 2.0 als antwoord. Toen kwam glas om de hoek kijken en was 100 mbit, zelfs met aftrek van IPTV, helemaal ongekend in consumentenland, laat staan de upload die ook zo hoog was. Nu lopen de kabelaars weer voorop.
Over een jaar kan het weer heel anders zijn.
Laten we hopen dat dit Vodafone wordt die de volgende stap zet. Dat zou ook meteen het ultieme bewijs zijn dat glasvezelnetwerken van Reggefiber dé oplossing zijn voor een netwerk met open concurrentie. Niemand meer die dan kan zeggen "ja maar ze moeten allemaal leveren wat KPN kan leveren".
Maar of het leeg lopen daar een goed middel voor is..... ook voor KPN vergt dit natuurlijk gewoon forse investeringen. Ze hebben dus een soort kip en ei probleem.
Sommige netwerken met maar 100 mbit zijn nog hagelnieuw. Geen enkel commercieel bedrijf gaat zo maar op basis van "ho ik moet nu hard met de kabelaars mee hollen" die investering weg gooien.
Het klopt inderdaad dat de kabelaars de laatste tijd flink aan het inhalen zijn. Aan de andere kant blijft het gewoon een spelletje van "remmende voorsprong".
In het begin van Always On internet kwamen de kabelaars hier als eerste mee. Techniek die aan alle kanten haperde maar je had Always On (als het werkte). Toen was ineens ADSL in opkomst en "wauw, wat een lage latency en wat een snelheden!". Daarna kwamen de kabelaars met docsis 2.0 als antwoord. Toen kwam glas om de hoek kijken en was 100 mbit, zelfs met aftrek van IPTV, helemaal ongekend in consumentenland, laat staan de upload die ook zo hoog was. Nu lopen de kabelaars weer voorop.
Over een jaar kan het weer heel anders zijn.
Laten we hopen dat dit Vodafone wordt die de volgende stap zet. Dat zou ook meteen het ultieme bewijs zijn dat glasvezelnetwerken van Reggefiber dé oplossing zijn voor een netwerk met open concurrentie. Niemand meer die dan kan zeggen "ja maar ze moeten allemaal leveren wat KPN kan leveren".
Da's natuurlijk gewoon hun eigen domme schuld, welke idioot legt er nu nog een glasvezelnetwerk aan op basis van 100Mbit apparatuur ? Klinkt als een beslissing genomen door een manager/boekhouder en niet door een techneut...eymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:20:
Dus jij weet hoe veel het in een bepaalde tijd in een bepaalde plaats kostte om gigabit apparatuur te plaatsen versus 100 megabit apparatuur?
.
Ze hebben echt wel een kosten-baten analyse gemaakt hoor. Als uit ervaringen uit het verleden bijvoorbeeld blijkt dat (fictief voorbeeld) 90% een 50/50 verbinding neemt en mara 10% een 100/100 verbinding (waarvan slecht een klein deel zich eraan zal storen dat IPTV er nog af gaat), ga jij dan meteen alles op voorhand al op gigabit zetten?
En die analyses zullen de kabelaars ook nog steeds continu aan het maken zijn. Gaan we met 4k spelen of 1080p doorgeven via VoD.... óf meer zenders, óf toch meer ruimte reserveren voor DOCSIS channels mochten op een bepaalde 'loop' achter een wijkhub toch ineens meer dan 5% van de huishoudens tegelijk vol op 150 of 200 mbit willen blazen?
Ze hebben echt wel een kosten-baten analyse gemaakt hoor. Als uit ervaringen uit het verleden bijvoorbeeld blijkt dat (fictief voorbeeld) 90% een 50/50 verbinding neemt en mara 10% een 100/100 verbinding (waarvan slecht een klein deel zich eraan zal storen dat IPTV er nog af gaat), ga jij dan meteen alles op voorhand al op gigabit zetten?
En die analyses zullen de kabelaars ook nog steeds continu aan het maken zijn. Gaan we met 4k spelen of 1080p doorgeven via VoD.... óf meer zenders, óf toch meer ruimte reserveren voor DOCSIS channels mochten op een bepaalde 'loop' achter een wijkhub toch ineens meer dan 5% van de huishoudens tegelijk vol op 150 of 200 mbit willen blazen?
[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 12-12-2013 16:58 ]
Hoezo maakt het uit ?eymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:54:
Dus jij weet hoe veel het in een bepaalde tijd in een bepaalde plaats kostte om gigabit apparatuur te plaatsen versus 100 megabit apparatuur?.
Als het goedkoper was een buizenpost systeem aan te leggen hadden ze dat ook moeten doen ? Al kost het 1 euro om een 100Mbit netwerk aan te leggen, da's dan 1 euro weggegooid.
Ja. Iets met voorbereid zijn op de toekomst enzo. Ook al neemt nu maar 1% v/d mensen een gbit verbinding af, het feit dat je als een van de eerste een gbit verbinding kan leveren is alleen al het verschil waard aan publiciteit.Ze hebben echt wel een kosten-baten analyse gemaakt hoor. Als uit ervaringen uit het verleden bijvoorbeeld blijkt dat (fictief voorbeeld) 90% een 50/50 verbinding neemt en mara 10% een 100/100 verbinding (waarvan slecht een klein deel zich eraan zal storen dat IPTV er nog af gaat), ga jij dan meteen alles op voorhand al op gigabit zetten?
Je staat nu als glasvezel provider behoorlijk voor lul met je "glasvezel is de toekomst" marketing als je aan alle kanten ingehaald wordt door de ouderwetse COAX kabel...
Verwijderd
Hallo allemaal,
wellicht kan iemand mij helpen, ik kom er niet meer uit....
Ik heb KPN glasvezel 100/100 met een experiabox erachter.
ik heb een gig-netwerk erachter liggen dmv 2 netgears wnr 3500 met dd-wrt.
Mijn zoons worden met de ps3 er constant uitgegooid of "spelen achter het spel aan"...
ze zijn te laat met reageren zeg maar...
Ik ben al een week bezig om 1 van de netgears het werk van de experiabox over te laten nemen.
Alle forums en dergelijke langs gelopen, ook de instelling van dhr van Drie ingevoerd.
PPPoE server ingesteld, mac adres gecloond, vlans ingesteld, noem maar op....
Maar wat ik ook doe, alles draait en dat wil zeggen mijn netwerk, de motorola boxen draaien,
maar ik krijg maar geen internet.
Ik krijg maar geen IPadres op de netgear......
iemand enig idee?????
wellicht kan iemand mij helpen, ik kom er niet meer uit....
Ik heb KPN glasvezel 100/100 met een experiabox erachter.
ik heb een gig-netwerk erachter liggen dmv 2 netgears wnr 3500 met dd-wrt.
Mijn zoons worden met de ps3 er constant uitgegooid of "spelen achter het spel aan"...
ze zijn te laat met reageren zeg maar...
Ik ben al een week bezig om 1 van de netgears het werk van de experiabox over te laten nemen.
Alle forums en dergelijke langs gelopen, ook de instelling van dhr van Drie ingevoerd.
PPPoE server ingesteld, mac adres gecloond, vlans ingesteld, noem maar op....
Maar wat ik ook doe, alles draait en dat wil zeggen mijn netwerk, de motorola boxen draaien,
maar ik krijg maar geen internet.
Ik krijg maar geen IPadres op de netgear......
iemand enig idee?????
Wat is je "ping" met het spel?
Maak je misschien toevallig verbinding met een server buiten europa?
Probeer dit is op je PC:
Type in Command (cmd): "ping tweakers.net" druk op Enter
dan krijg je zoiets:
of misschien nog beter:
Type in command: "tracert tweakers.net"
Hoeveel ms heb jij ?
Voor je eigen router misschien heb je hier wat aan :
kmichael in "Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26"
Maak je misschien toevallig verbinding met een server buiten europa?
Probeer dit is op je PC:
Type in Command (cmd): "ping tweakers.net" druk op Enter
dan krijg je zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Pingen naar tweakers.net [213.239.154.20] met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=4 ms TTL=56 Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=4 ms TTL=56 Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=4 ms TTL=56 Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=4 ms TTL=56 Ping-statistieken voor 213.239.154.20: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies). De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Gemiddelde = 4ms |
of misschien nog beter:
Type in command: "tracert tweakers.net"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.20] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms ipcop.localdomain [192.168.1.1] 2 <1 ms <1 ms <1 ms XXXXXXX.dsl.cambrium.nl [XXXXXXXX] 3 3 ms 3 ms 3 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113] 4 4 ms 3 ms 3 ms fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113] 5 4 ms 4 ms 4 ms amsix.true.nl [195.69.144.171] 6 7 ms 16 ms 4 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 7 4 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.20] De trace is voltooid. |
Hoeveel ms heb jij ?
Voor je eigen router misschien heb je hier wat aan :
kmichael in "Tweak (DSL) ervaringen topic - Deel 26"
[ Voor 27% gewijzigd door kmichael op 12-12-2013 23:21 ]
Verwijderd
Persoonlijk denk ik, dat leeg lopen het enige middel is. Commerciële bedrijven moeten gedwongen worden om te innoveren. Als er genoeg geld te verdienen is met "niets doen", dan doen ze niets. (En wees eerlijk, dat zou je zelf ook doeneymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:20:
[...]
[...]
Ik heb me in 2010 al verbaast over het feit, dat er dat jaar (of in 2009, kan ook, ik heb dit huis in augustus 2010 gekocht) een glasvezelaansluiting zat met een 100Mb Genexis en dat er aan de andere kant van het kabeltje ook 100Mb-only apparatuur zat. Ik ben bang, dat ze op dat moment een inschattingsfout hebben gemaakt w.b. de mogelijkheden in kabelland en ten onrechte hebben gemeend met 100Mb-only nog jaren een voorsprong te kunnen hebben.
Ik hoop dan ook, dat nieuwe, grotere partijen in de glasvezelmarkt gaan springen en zo de huidige partijen gedwongen worden om te gaan innoveren. Er moet vooral concurrentie gaan komen op het gebied van de operators. Volgens mij zijn er bij ons in de wijk bijvoorbeeld maar 2 operators actief en, wat een verrassing, KPN heeft bij beide volgens mij een hele dikke vinger in de pap.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2013 07:47 ]
Tweak wat een administratief drama.
Mijn vader heeft samen met de andere leden van een kleine kerk/vereniging bij Tweak een abonnement aangevraagd zodat de oudjes daar op zondag thuis een dienst kunnen volgen (webcam etc is allemaal gergeld), maar toen begon het drama.
Factuur afgeschreven terwijl er nog geen oplevering was geweest. Maand later eindelijk een zover werkende verbinding, dus factuur gestorneerd die was afgeschreven voor de periode voor de oplevering.
Brief van Tweak ontvangen, dat indien die factuur niet betaald zou worden, de verbinding gelijk weer afgesloten zou worden, dus wat doen die goede mensen, ze hebben de factuur dus opnieuw betaald voor een periode waarin er dus helemaal niets gebeurd was.
Nu ben ik al bezig sinds september om een creditnota te krijgen die ze ook overmaken, maar nee hoor na onderhand 20 mails kwam vandaag het toppunt binnen, ze hebben de creditnota weggeboekt tegen de eerste factuur.
Probeer maar eens 2x dezelfde persoon daar te pakken te krijgen, onmogelijk, heb al ik weet niet hoeveel mensen gesproken aan de telefoon en iedereen zou het oplossen en per mail schrijven ze hetzelfde.
Ik heb geen flauw idee meer wat te doen met die toko, heb veel meegemaakt maar dit is echt administratief het meest slechte wat een mens kan gebeuren.
Heeft iemand nog tips wat te gaan doen nu, wil graag de oudjes die dit hebben afgesloten een beetje gaan ondersteunen, want die krijgen totaal geen gehoor bij Tweak met het probleem.
Mijn vader heeft samen met de andere leden van een kleine kerk/vereniging bij Tweak een abonnement aangevraagd zodat de oudjes daar op zondag thuis een dienst kunnen volgen (webcam etc is allemaal gergeld), maar toen begon het drama.
Factuur afgeschreven terwijl er nog geen oplevering was geweest. Maand later eindelijk een zover werkende verbinding, dus factuur gestorneerd die was afgeschreven voor de periode voor de oplevering.
Brief van Tweak ontvangen, dat indien die factuur niet betaald zou worden, de verbinding gelijk weer afgesloten zou worden, dus wat doen die goede mensen, ze hebben de factuur dus opnieuw betaald voor een periode waarin er dus helemaal niets gebeurd was.
Nu ben ik al bezig sinds september om een creditnota te krijgen die ze ook overmaken, maar nee hoor na onderhand 20 mails kwam vandaag het toppunt binnen, ze hebben de creditnota weggeboekt tegen de eerste factuur.
Probeer maar eens 2x dezelfde persoon daar te pakken te krijgen, onmogelijk, heb al ik weet niet hoeveel mensen gesproken aan de telefoon en iedereen zou het oplossen en per mail schrijven ze hetzelfde.
Ik heb geen flauw idee meer wat te doen met die toko, heb veel meegemaakt maar dit is echt administratief het meest slechte wat een mens kan gebeuren.
Heeft iemand nog tips wat te gaan doen nu, wil graag de oudjes die dit hebben afgesloten een beetje gaan ondersteunen, want die krijgen totaal geen gehoor bij Tweak met het probleem.
Betaalbewijs toesturen?radial schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:38:
Ik heb in het begin bij Tweak een issue gehad rond TV boxen die ik terug stuurde richting KPN (volgens bijgevoegde instructie) en die nooit aankwamen. Uiteindelijk heb ik ze een aangetekende brief gestuurd met het probleem, verzoek om een oplossing en het hele verhaal in chronologische volgorde met kopieën van alle formulieren en verzendbewijzen als bijlage (iets van 20 pagina's). Hierna hebben ze het gewoon opgelost, kennelijk hadden ze door dat ik geen fouten had gemaakt. Mijn beeld is dat ze zelf weinig aan dossier vorming doen dus dat zul je als klant moeten doen (helaas).radial schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:38:
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat er een monteur moet komen bij het opleveren van het signaal. Was bij Solcon en daarna Concepts nooit nodig geweest. Stuur de router maar op en ik sluit de boel wel aan op de dag dat het signaal overgenomen wordt.
⏩ PVOutput☀️
Het lijkt mij niet verstandig om mensen de NT zelf te laten installeren. Natuurlijk is dat voor Tweakers appeltje eitje, maar de gemiddelde consument weet volgens mij niet eens wat het is, laat staan dat ze het zelf moeten installeren (Glasvezel is nogal gevoelig voor lompheid).Quad schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:46:
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat er een monteur moet komen bij het opleveren van het signaal. Was bij Solcon en daarna Concepts nooit nodig geweest. Stuur de router maar op en ik sluit de boel wel aan op de dag dat het signaal overgenomen wordt.
Thanks, zal morgen eens heel het verhaal in chronoligische volgorde gaan zetten (had al een groot gedeelte per mail verstuurd) inclusief alle betaalbewijzen etc en dat per aangetekende brief naar hun toesturen, hopen dat het dan iemand in handen krijgt die het eindelijk eens op kan gaan lossen.joop99 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:36:
[...]
Ik heb in het begin bij Tweak een issue gehad rond TV boxen die ik terug stuurde richting KPN (volgens bijgevoegde instructie) en die nooit aankwamen. Uiteindelijk heb ik ze een aangetekende brief gestuurd met het probleem, verzoek om een oplossing en het hele verhaal in chronologische volgorde met kopieën van alle formulieren en verzendbewijzen als bijlage (iets van 20 pagina's). Hierna hebben ze het gewoon opgelost, kennelijk hadden ze door dat ik geen fouten had gemaakt. Mijn beeld is dat ze zelf weinig aan dossier vorming doen dus dat zul je als klant moeten doen (helaas).
Het enige wat je krijgt is de Tweak blauw router, meer niet. De Genexis modem hangt er dus gewoon al.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 17:50:
[...]
Het lijkt mij niet verstandig om mensen de NT zelf te laten installeren. Natuurlijk is dat voor Tweakers appeltje eitje, maar de gemiddelde consument weet volgens mij niet eens wat het is, laat staan dat ze het zelf moeten installeren (Glasvezel is nogal gevoelig voor lompheid).
⏩ PVOutput☀️
Hi Tweakers!
De uitdaging die ik heb is dat ik nu al een aantal weken DMG files probeer te downloaden die gewoon niet binnen komen. Dit is het geval op zowel mijn macs als mijn windows bak.
Zodra ik deze zelfde files via het netwerk van de buren download (op mijn eigen hardware pc/macbook etc) komen deze files zonder problemen binnen.
Het vreemde is echter dat het niet bij alle DMG files gebeurd, bijvoorbeeld de DMG van google chrome komt zonder problemen binnen.
Eigenschappen van de files die niet binnen komen;
Calibre; 82.0MB
Stopt bij; 0.2MB
downloadlink; http://status.calibre-ebook.com/dist/osx32
VLC; 29.7 MB
stopt bij; 29.6 MB
downloadlink; http://get.videolan.org/vlc/2.1.1/macosx/vlc-2.1.1.dmg
Apple Comboupdate 10.8.4; 810MB
stopt bij; 93.1MB
downloadlink; http://support.apple.com/..._US/OSXUpdCombo10.8.4.dmg
Ik ben de trotse bezitter van een aantal Macbooks (SnowLeopard, Mountainlion, Mavericks) , Mac mini's (SnowLeopard) en 1 windows pc (Win 7).
Ik heb Tweak Blauw in combinatie met een Draytek Vigor 2130Vn
Wat ik al heb geprobeerd;
- Apparaten direct op het modem
- Packetforce van Tweak er terug op
- Beide routers een factory reset gegeven
- Alles langdurig van de stroom gehad
Iemand die een oplossing kan brengen (of in ieder geval kan testen dat het daar ook niet goed loopt?
)
De uitdaging die ik heb is dat ik nu al een aantal weken DMG files probeer te downloaden die gewoon niet binnen komen. Dit is het geval op zowel mijn macs als mijn windows bak.
Zodra ik deze zelfde files via het netwerk van de buren download (op mijn eigen hardware pc/macbook etc) komen deze files zonder problemen binnen.
Het vreemde is echter dat het niet bij alle DMG files gebeurd, bijvoorbeeld de DMG van google chrome komt zonder problemen binnen.
Calibre; 82.0MB
Stopt bij; 0.2MB
VLC; 29.7 MB
stopt bij; 29.6 MB
stopt bij; 93.1MB
Ik ben de trotse bezitter van een aantal Macbooks (SnowLeopard, Mountainlion, Mavericks) , Mac mini's (SnowLeopard) en 1 windows pc (Win 7).
Iemand die een oplossing kan brengen (of in ieder geval kan testen dat het daar ook niet goed loopt?
Werkt hier bij mn vriendin op Ziggo prima iig.
⏩ PVOutput☀️
Ja inderdaad ik kan de files overal downloaden behalve thuis, maar om nou iedere keer bij de buren alle files te downloaden is ook weer zoiets he
Welke modem? Ik meen dat er een serie was met issues ( AAA bug)wittetonnie schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:53:
Hi Tweakers!
Calibre; 82.0MB
Stopt bij; 0.2MB
VLC; 29.7 MB
stopt bij; 29.6 MB
stopt bij; 93.1MB
Iemand die een oplossing kan brengen (of in ieder geval kan testen dat het daar ook niet goed loopt?)
Mojo in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Tnx DJSmiley, ik heb inderdaad de Genexis FiberXport maar ik kan de testbestanden zonder probleem openen in de browser. het doet zich alleen voor bij DMG files voor zover ik tot nu kan zien.
Is er een storing bij de nieuwsservers? Verbinding maken met nieuwsgroepen gaat op het moment helemaal niet. Kort geleden kon ik er ook een tijdje niet op komen.
Edit: werkt weer. Hopelijk gebeurt het niet vaker.
[ Voor 14% gewijzigd door Chrizzly op 15-12-2013 19:05 ]
@wittetonnie
Ik heb hetzelfde probleem. VLC bestand van je kon ik wel downloaden maar het bestand van 810MB stopt bij mij bij 96,6MB.
Heb het hier ook al eerder gemeld maar dan vanaf de microsoft site. Via een VPN dan wel zonder problemen.
Het AAAA bestand kan ik ook zonder probleem downloaden.
Toch maar eens contact opnemen met de helpdesk... lijkt toch een probleem met de modems te zijn.
Ik heb hetzelfde probleem. VLC bestand van je kon ik wel downloaden maar het bestand van 810MB stopt bij mij bij 96,6MB.
Heb het hier ook al eerder gemeld maar dan vanaf de microsoft site. Via een VPN dan wel zonder problemen.
Het AAAA bestand kan ik ook zonder probleem downloaden.
Toch maar eens contact opnemen met de helpdesk... lijkt toch een probleem met de modems te zijn.
Object reference not set to an instance of an object
Gaat vaker gebeuren, heb regelmatig trage of geen verbinding. Zolang het niet te veel gebeurt en te lang duurt kan ik er mee leven.Chrizzly schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:01:
Is er een storing bij de nieuwsservers? Verbinding maken met nieuwsgroepen gaat op het moment helemaal niet. Kort geleden kon ik er ook een tijdje niet op komen.
Zojuist kreeg mijn modem spontaan een factory reset 
Kon ik snel alle portforwards en wifi settings weer goed instellen. Hopelijk was dit eenmalig.
Wordt dit vanuit Tweak/Kpn gedaan als ze nieuwe instellingen pushen?
Telefoon doet het nu dus ook niet meer
Dat wordt even de helpdesk bellen. Zucht.
Edit:
Blijkt een software update geweest te zijn. Zou normaal niet tot herstart moeten leiden
Moest modem hard reset geven en half uur wachten, maar helaas nog steeds geen telefoon.
Is nu ticket ingeschoten om de sip instellingen geforceerd in het modem te zetten. Maar zou op zijn vroegst morgen pas worden.
Kon ik snel alle portforwards en wifi settings weer goed instellen. Hopelijk was dit eenmalig.
Edit:
Blijkt een software update geweest te zijn. Zou normaal niet tot herstart moeten leiden
Moest modem hard reset geven en half uur wachten, maar helaas nog steeds geen telefoon.
Is nu ticket ingeschoten om de sip instellingen geforceerd in het modem te zetten. Maar zou op zijn vroegst morgen pas worden.
[ Voor 33% gewijzigd door barber op 16-12-2013 19:31 ]
@wittetonnie
Ik heb alle bestanden kunnen downloaden (Tweak Blauw)
Ik heb alle bestanden kunnen downloaden (Tweak Blauw)
Verwijderd
Was bij mij begin vorig jaar ook niet nodig. Ik kwam van XMS en had inderdaad al een Genexis hangen. Tweak heeft toen alleen mijn Packetforce (k*t-router) en overige apparatuur opgestuurd en de helpdesk heeft mijn VoIP toen op afstand ingesteld. Geen monteur gezien.Quad schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 14:46:
Ik heb mijn Tweak-abbo opgezegd, alleen willen ze de draadloze verbindingsset terug. Weet iemand welke dat is? Uit mijn hoofd een TP-link-setje, maar welke? Probleem is dat ik de set heb geschonken aan iemand met wie ik niet meer op al te vriendelijke voet sta en Tweak mij €49,00 in rekening wil brengen als ik hem niet opstuur. Nu is de goedkoopste €28,50 en dat scheelt mij dus ruim 20 euro.
Voor zover ik weet heeft degene die hem heeft gekregen hem sowieso niet gebruikt en is het ook niet verplicht om het te gebruiken (Ik heb immers door heel het huis CAT6 liggen), dus wat kunnen ze zeggen van een nieuwe verpakking?
Voor zover ik weet heeft degene die hem heeft gekregen hem sowieso niet gebruikt en is het ook niet verplicht om het te gebruiken (Ik heb immers door heel het huis CAT6 liggen), dus wat kunnen ze zeggen van een nieuwe verpakking?
@ Oktopus, mag ik vragen uit welk dorp/stad je komt?
Daarnaast; ik heb veelvoudig met de helpdesk medewerkers van Tweak gemaild/gebeld helaas bieden ze geen support hierop omdat de filosofie is; Ik kan hem wel downloaden als helpdesk medewerker dus het probleem ligt bij jou in je thuisnetwerk.
De oplossing die ze me boden was; download alles via FTP of Wget.
Mochten nog meer mensen zich geroepen voelen om even te testen en de resultaten te posten; Graag!
Daarnaast; ik heb veelvoudig met de helpdesk medewerkers van Tweak gemaild/gebeld helaas bieden ze geen support hierop omdat de filosofie is; Ik kan hem wel downloaden als helpdesk medewerker dus het probleem ligt bij jou in je thuisnetwerk.
Mochten nog meer mensen zich geroepen voelen om even te testen en de resultaten te posten; Graag!
@wittetonnie
ook hier alle bestanden kunnen downloaden (Tweak Blauw)
ook hier alle bestanden kunnen downloaden (Tweak Blauw)
Ik woon in Almere [1318]. Maar begreep van anderen die ook in Almere wonen dat die er geen probleem mee hebben. Lijkt dus een modem probleem te zijn.wittetonnie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:07:
@ Oktopus, mag ik vragen uit welk dorp/stad je komt?
Object reference not set to an instance of an object
Hi Oktopus,
Ik kom zelf uit Zeewolde, maar inderdaad als anderen uit Almere hem wel kunnen binnenhalen lijkt me dit niet echt het probleem
Welk model modem heb je hangen en kun je wellicht checken wat het verschil is tussen jou modem en die van de mensen die hem wel konden downloaden?
Ik kreeg van Tweak te horen dat het modem niks (meer) doet als het signaal direct doorgeven, maar dit lijkt me niet echt het geval
Tnx alvast!
Ik kom zelf uit Zeewolde, maar inderdaad als anderen uit Almere hem wel kunnen binnenhalen lijkt me dit niet echt het probleem
Welk model modem heb je hangen en kun je wellicht checken wat het verschil is tussen jou modem en die van de mensen die hem wel konden downloaden?
Ik kreeg van Tweak te horen dat het modem niks (meer) doet als het signaal direct doorgeven, maar dit lijkt me niet echt het geval
Tnx alvast!
Doet je telefoon het al? Ik heb ook al twee weken geen telefoon.barber schreef op maandag 16 december 2013 @ 18:33:
Zojuist kreeg mijn modem spontaan een factory reset
Edit:

Is er iemand bij tweak die al een Experiabox 9 heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Radjesh op 20-12-2013 17:01 ]
Niet
Volgende dag deed deze het gelukkig weer.Radjesh schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:00:
[...]
Doet je telefoon het al? Ik heb ook al twee weken geen telefoon.
Is er iemand bij tweak die al een Experiabox 9 heeft?
Ik woon ook in 1318 en ben aangesloten op de area pop verzetswijk (1318 is over meerdere area pops verdeeld). ik kan de update gewoon downloaden.Oktopus schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:28:
[...]
Ik woon in Almere \[1318]. Maar begreep van anderen die ook in Almere wonen dat die er geen probleem mee hebben. Lijkt dus een modem probleem te zijn.
Wie heeft nog meer het probleem dat 101TV op kanaal 100 over DVB-C niet wordt doorgegeven? Bij mij blijft het beeld op zwart.
Zowel met een Humax Fox C (SD) als een Samsung DCB-H380R (HD). De Samsung geeft de melding: Irdeto E38-32: Programma is momenteel niet beschikbaar.
Tweak servicedesk bellen leverde mij niet veel op, want de persoon die mijn call afhandelde wist überhaubt niet dat er DVB-C digitale televisie via Glashart Media werd geleverd bij Tweak Blauw. Zijn conclusie was: "Je neemt geen interactieve TV bij ons af, dus je moet wel analoog kijken, en 101TV is alleen via DVB-C beschikbaar
"
Regio Enschede, Netwerk: KPN-ITNS overijssel/gelderland.
Zowel met een Humax Fox C (SD) als een Samsung DCB-H380R (HD). De Samsung geeft de melding: Irdeto E38-32: Programma is momenteel niet beschikbaar.
Tweak servicedesk bellen leverde mij niet veel op, want de persoon die mijn call afhandelde wist überhaubt niet dat er DVB-C digitale televisie via Glashart Media werd geleverd bij Tweak Blauw. Zijn conclusie was: "Je neemt geen interactieve TV bij ons af, dus je moet wel analoog kijken, en 101TV is alleen via DVB-C beschikbaar
code:
1
2
3
4
5
6
| Instellingen DVB-C ontvanger Frequentie: 304 MHz Symbol rate: 6875 kBd Modulatie: QAM-64 Gemeente: Enschede Netwerknaam: KPN-ITNS overijssel/gelderland. |
Zit er bij Tweak analoge signaal op bij Tweak Blauw ja?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Je bent niet de enigeM-ThijZ schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:07:
Wie heeft nog meer het probleem dat 101TV op kanaal 100 over DVB-C niet wordt doorgegeven? Bij mij blijft het beeld op zwart.
Tweak servicedesk bellen leverde mij niet veel op, want de persoon die mijn call afhandelde wist überhaubt niet dat er DVB-C digitale televisie via Glashart Media werd geleverd bij Tweak Blauw. Zijn conclusie was: "Je neemt geen interactieve TV bij ons af, dus je moet wel analoog kijken, en 101TV is alleen via DVB-C beschikbaar"
marigo in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Jazeker. En nu ik voor een paar tientjes een Samsung HD decoder van iemand op marktplaats heb overgenomen, kijk ik ook mooi Ned 1, 2, 3 in HD.Quad schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:50:
Zit er bij Tweak analoge signaal op bij Tweak Blauw ja?
Alleen jammer dat de commerciële zenders niet in HD te bekijken zijn. Wie weet komt dat nog.
Vreemd, lijkt dus ook niet persé regiogebonden te zijn. Volgens de website van Glashart Media zou het gewoon moeten werken: http://www.glashartmedia....01TV+tijdelijk+via+DVB-C/Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:13:
[...]
Je bent niet de enige
marigo in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Overigens werken de MPEG4 streams van andere regiokanalen wel goed.
Ook signaal indien je enkel Telefonie en Internet hebt afgesloten? Maar dan wel alleen Ned 1/2/3 dus? Dan is npo.nl iets prettiger.
⏩ PVOutput☀️
Ja, ook al sluit je alleen Telefonie & Internet af, dan heb je via Glashart alle zenders alsnog analoog en digitaal via DVB-C.Quad schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:56:
Ook signaal indien je enkel Telefonie en Internet hebt afgesloten? Maar dan wel alleen Ned 1/2/3 dus? Dan is npo.nl iets prettiger.
Ned 1/2/3 en TV Oost
De commerciële zenders, Discovery, NGC, Animal Planet, BBC etc. in SD
Zie voor volledige lijst: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 (Enschede in mijn geval)
Al met al wel iets meer dan npo.nl, maar dus alleen voor Tweak Blauw. (geen KPN)Digitale tv & radio via coax-kabel: DVB-C
Stap je over van de kabel en heb je een Ziggo of UPC settopbox? Geen probleem!
Je kunt je oude settopbox/decoder blijven gebruiken. Een settopbox/decoder zonder smartcard is al voldoende om van ons digitale DVB-C signaal, inclusief elektronische programmagids, te kunnen genieten. De door Ziggo gecertificeerde decoders werken ook goed op het DVB-C platform van Glashart Media.
De instellingen voor de DVB-C ontvanger om gebruik te kunnen maken van de DVB-C dienst van Glashart Media zijn als volgt:
Frequentie: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)
Modulatie: QAM-64
Symbol rate: 6875 kBd (op sommige ontvangers 68750)
DVB-c Netwerk ID: (zie bovenaan de analoge zenderlijst van een plaats)
Je neemt wel een alles in 1 af, alleen is je TV niet interactief. Als je geen TV afneemt wordt je 2e fiber niet van licht voorzien...M-ThijZ schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:50:
[...]
Ja, ook al sluit je alleen Telefonie & Internet af, dan heb je via Glashart alle zenders alsnog analoog en digitaal via DVB-C.
Ned 1/2/3 en TV Oostzijn in HD.
De commerciële zenders, Discovery, NGC, Animal Planet, BBC etc. in SD
Zie voor volledige lijst: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69 (Enschede in mijn geval)
[...]
Al met al wel iets meer dan npo.nl, maar dus alleen voor Tweak Blauw. (geen KPN)
Hier gaat het overigens(ook in Enschede) via een Sony TV over DVB-C prima.
...
[ Voor 98% gewijzigd door M-ThijZ op 24-12-2013 11:16 . Reden: Laat maar. ]
Dan hoor je dus inderdaad geen analoge TV te hebben. Dat is namelijk het pakket van 45 euro. En als je daar nog 5 euro bij gooit heb je IPTV er ook bij (dus 50 euro)
Dus jij bent per ongeluk gepatcht op beide vezels. Ik zou zeggen: Niks aan veranderen :-)
Dus jij bent per ongeluk gepatcht op beide vezels. Ik zou zeggen: Niks aan veranderen :-)
@Barre73Barre73 schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:55:
Dan hoor je dus inderdaad geen analoge TV te hebben. Dat is namelijk het pakket van 45 euro. En als je daar nog 5 euro bij gooit heb je IPTV er ook bij (dus 50 euro)
Wordt analoge/dvb-c nog echte gepatched of is dat de provisioning van de Genexis?
Verwijderd
Indien het gaat om de 200mbit powerline adapters, is dat de TP-Link TL-PA211.Miglow schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:25:
Ik heb mijn Tweak-abbo opgezegd, alleen willen ze de draadloze verbindingsset terug. Weet iemand welke dat is? Uit mijn hoofd een TP-link-setje, maar welke? Probleem is dat ik de set heb geschonken aan iemand met wie ik niet meer op al te vriendelijke voet sta en Tweak mij €49,00 in rekening wil brengen als ik hem niet opstuur. Nu is de goedkoopste €28,50 en dat scheelt mij dus ruim 20 euro.
Zeker wordt het gepatcht. Iedere woning heeft twee vezels die in de PoP uitkomen op 2 opvolgende ODF posities. Je krijgt geen IP diensten en analoge diensten (en DVB-C) over 1 vezel. Je hebt een blauwe en een groene vezel. De blauwe wordt in de PoP gepatcht van jouw adres naar de router of DSLAM van de IP diensten. De groene wordt in de PoP gepatcht van jouw adres naar een splitterbord (dat uiteindelijk natuurlijk ook op een router aangesloten zit maar dan een andere die uiteindelijk op een headend uitkomt).joop99 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:
[...]
@Barre73
Wordt analoge/dvb-c nog echte gepatched of is dat de provisioning van de Genexis?
In dit plaatje zie je het heel mooi.
http://www.google.nl/imgr...art=0&ndsp=21&tx=86&ty=88
De blauwe links wordt bijvoorbeeld bij KPN als enige gebruikt. Dan blijft de rechter ongepatcht. Bij dit soort FTU's krijg je van KPN ook alleen een NT voor de linkerzijde. Bij KPN ITNS providers (dat net zo werkt als Tweak Blauw) komt er een NT die beide kanten bedekt en ook beide vezels gebruikt.
Dit topic is gesloten.