Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.186 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Ik heb echt de grootst mogelijke moeite met Cambrium en haar wanprestaties op het moment... :(

Glas blauw besteld, werd uiteindelijk om onverklaarbare redenen groen. Niet zo heel spannend aangezien ik uitsluitend telefonie en internet af wil nemen.

Binnen 2 tot 3 weken is er een monteur geweest om glas in de meterkast te monteren, glas te patchen en een Genexis aan te sluiten. Hier beginnen de problemen echter.

Monteur van Reggefiber vergeet het beschermkapje aan de onderzijde van de NT te monteren en neemt deze vrolijk mee terug. Daartentegen laat hij wel zijn eigen Genexis hangen (100mbit uitvoering met phone ondersteuning).

Dezelfde dag wordt er een ZyXEL VMG8324-B10A geleverd. Deze krijgt met geen mogelijkheid verbinding. Contact met Cambrium leert dat het komt omdat de juiste NT nog niet gestuurd is. 2 Dagen later wordt de nieuwe Genexis (Gbit uitvoering me 1 aansluiting) geleverd wat dan de juiste zou moeten zijn. Na montage nog steeds geen verbinding.

Oplevering glas en het patchen is gebeurd op 2 oktober. Cambrium houdt echter vol dat het klopt dat ik nog geen verbinding heb omdat het glas pas 25-10 wordt opgeleverd door Reggefiber. Dat Reggefiber reeds geweest is en er een activiteitsLED is die aangeeft dat er fysiek verbinding is wordt afgedaan met 'dat kan niet hoor, want ik zie hier dat ze de 25e pas komen!'. |:(

Desondanks staat er een paar dagen later een GUIDION monteur aan de deur om het modem te installeren. Na het nodige gepruts klimt hij in de telefoon. Na door GUIDION intern afgewimpelt te zijn probeert hij het bij Cambrium. De medewerker van Cambrium doet er wat lakoniek over en zegt: "Tjah, weet je dat niet dan? Die 8324 routers zijn helemaal niet compatibel! We sturen direct een vervangend exemplaar op.". De monteur laat nog wel weten dat andere routers prima compatible zijn. Zeker die Fritz!Box routers die ook voor XS4All fibre worden gebruikt. Inprikken en klaar.

Zo gezegd, zo gedaan. Even een Fritz!Box 7390 gehaald en tot mijn grote verbazing doet deze ook niets. Maar ok, afwachten tot de nieuwe router komt.

De nieuwe tweedehands ZyXEL P-2812HNU-F1, compleet voorzien van koffie- en plakband resten arriveert en geeft direct een werkende internet verbinding! Na wat onderzoek kom ik er achter dat andere routers niet werken omdat deze naar het verkeerde VLAN. Over VLAN 34 was op dat moment nog niets bekend. (Post van CompizFox was nog niet onder mijn aandacht gekomen en bestond misschien net wel of net niet).

Telefonie doet het echter nog niet. De 2812 komt reeds voorgeconfigureerd met een configuratie voor TweakPhone. Weliswaar staat het SIP domain op tweakphone.nl ipv sip.tweakphone.nl, maar ook na deze aanpassing is het telefonie gedeelte niet werkend te krijgen.

De foutmelding voor telefonie is: Register Fail, error_cause 81 (response code: 401).
Een soortgelijke foutmelding is ook terug te vinden als ik de Fritz!Box configureer: Registration of Internet telephone number 31<nummer> failed. Remote site reports reason for error 401.
Ook met softclients kan ik geen verbinding maken.

Contact gehad met Cambrium. De medewerker die ik aan de lijn had gaf aan direct in een 1-op-1 chat te zitten met iemand van de tweede lijns helpdesk. Deze liet weten dat het merkwaardig was, aangezien ik wel met de juiste gegevens aan lijk te melden. Dit zou hij gezien hebben op de VoIP centrale.
De eerstelijns medewerker liet weten dat hij mij verder niet kon helpen en dat zijn collega van de tweede lijn dit uit ging zoeken en dit zo snel mogelijk zou gaan verhelpen.

Anderhalve week later, vandaag, nog maar eens een keertje gebeld met Cambrium. Eerstelijns medewerker geeft aan dat ze geen support leveren op Fritz!Box routers. Ik zal eerst even de 2812 aan moeten sluiten en dan screenshots moeten mailen van de configuratie voordat zij dit verder in behandeling gaan nemen.

Hier kan ik echt zo vreselijk pissig om worden! Mensen op L1 roepen maar wat, denken soms totaal niet logisch na en de kans dat je een keer een medewerker met goede kennis van zaken aan de lijn krijgt wordt met de dag kleiner. :(

Concrete vraag van het moment: Status 401 duidt op een authenticatie fout. Kan een user/pass zijn, maar dit is tot in den treure getest. Ook de instellingen zijn gelijk aan de instellingen op http://www.tweak.nl/consument/telefonie/instellingen.html

Wat oh wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Helpt dit?
Dit zijn mijn ZyXEL (eigen ZyXEL, dat wel) instellingen.
https://www.dropbox.com/sh/cav2fzxjf2e8b2b/eHH2nMaFE8

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Nee, helaas. Dit zijn de standaard instellingen welke je ook in een softclient in zou kunnen voeren, gelijk aan wat op de website staat. Vergeet ook niet je telefoonnr even te verwijderen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dionisus19 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:13:
[...]

Nee, helaas. Dit zijn de standaard instellingen welke je ook in een softclient in zou kunnen voeren, gelijk aan wat op de website staat. Vergeet ook niet je telefoonnr even te verwijderen ;-)
Meh, laat maar bellen :P
sorry, dit zijn mijn eigen instellingen en werkt perfect. Dus wat het probleem dan is weet ik ook niet.

En niet tegelijk graag! (toch maar even verwijderd :X Tweakers gonna tweak)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik ben inmiddels al 2 maanden bezig mijn van tweak blauw naar tweak groen te migreren.
Nu is het eindelijk zover morgen (als het goed is).

Nu ben ik echter nog niet door een monteur gebeld en na Zondag met tweak gebeld te hebben die aangegeven dat de monteur op snel contact gaat opnemen.
Is er dus een grote kans dat ik vanaf morgen zonder internet zit.

Nu heb ik wel al de nieuwe genexis liggen incl. Zyxel.
Kan ik deze beide zelf aansluiten?
Iemand hier al ervaring mee. Ga morgen ochtend eerst Tweak maar weer bellen, en daarna maar guidion.
Het gaat allemaal maar weer stroef.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

Firesphere schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:20:
[...]

Meh, laat maar bellen :P
sorry, dit zijn mijn eigen instellingen en werkt perfect. Dus wat het probleem dan is weet ik ook niet.

En niet tegelijk graag! (toch maar even verwijderd :X Tweakers gonna tweak)
Buiten de instellingen welke jij post (default account dingen) heb ik ook nog het nodige staan bij advanced options: http://i42.tinypic.com/1tpkap.png

Ik denk dat daar iets niet helemaal jofel zit, maar dit wordt default zo geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

mrfatmen schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:23:
Ik ben inmiddels al 2 maanden bezig mijn van tweak blauw naar tweak groen te migreren.
Nu is het eindelijk zover morgen (als het goed is).

Nu ben ik echter nog niet door een monteur gebeld en na Zondag met tweak gebeld te hebben die aangegeven dat de monteur op snel contact gaat opnemen.
Is er dus een grote kans dat ik vanaf morgen zonder internet zit.

Nu heb ik wel al de nieuwe genexis liggen incl. Zyxel.
Kan ik deze beide zelf aansluiten?
Iemand hier al ervaring mee. Ga morgen ochtend eerst Tweak maar weer bellen, en daarna maar guidion.
Het gaat allemaal maar weer stroef.
Het vervangen van de Genexis is appeltje/eitje. Het vervangen van de router an sich ook, maar de configuratie is een beetje dubieus. Indien je een nieuw model ZyXEL hebt ontvangen (de zwarte uitvoering) dan heeft die mogelijk last van een compatibiliteitsprobleem, tenzij dit in de afgelopen week verholpen is.
Indien je de witte ZyXEL 2812 hebt ontvangen zou het een kwestie moeten zijn van inprikken en gaan. Provisioning van het telefoonnummer is in mijn geval niet gelukt, wat ze bij Tweak gek vonden. Deze zou dan handmatig ingesteld moeten worden.

De monteur van GUIDION is dan ook niet zozeer noodzakelijk, maar wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Vanochtend zo als verwacht inderdaad gemigreerd van blauw naar groen.
Ik was al op mijn werk, dus gebeld hoe het met de monteur zat of dat ik het zelf mocht doen.
Was geen probleem alleen wel eigen risico.

Dus vanavond de genesis vervangen en de zyxel geplaatst alle lampjes branden netjes groen.
Alleen deelt de genesis geen IP uit. Tweak weet ook niet waarom en heeft een ticket ingeschoten bij KPN.
Nu viel mij op dat in mijn tweak bij internet access 'tech delivered' staat iemand een idee wat dit betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19

Dionisus19

Blah != Meuk

mrfatmen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:10:
Vanochtend zo als verwacht inderdaad gemigreerd van blauw naar groen.
Ik was al op mijn werk, dus gebeld hoe het met de monteur zat of dat ik het zelf mocht doen.
Was geen probleem alleen wel eigen risico.

Dus vanavond de genesis vervangen en de zyxel geplaatst alle lampjes branden netjes groen.
Alleen deelt de genesis geen IP uit. Tweak weet ook niet waarom en heeft een ticket ingeschoten bij KPN.
Nu viel mij op dat in mijn tweak bij internet access 'tech delivered' staat iemand een idee wat dit betekend?
/
Klinkt een beejte als wat ik ook mee maakte. Welke router heb je gekregen? En staat het VLAN wel op 34?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
de zyxel p282hnu-f1, de wan staat op etherwan en de vlan op 34. en 4 voor iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Daar ben ik opnieuw, De verbinding werkt inmiddels echter heb ik wat problemen met mijn setup voor de TV's. Ik heb 2 tv's en wil deze via de zelfde switch laten lopen. Ik heb het als volgt gekoppeld.

SwitchL Netgear GS108E
poort Gebruik
1 Netwerk
2 Netwerk
3 Netwerk
4 Netwerk
5 Verbinding naar zyxel poort 1 (internet)
6 Verbinding naar zyxel poort 4 (IPTV)
7 Tv slaapkamer
8 Tv Woonkamer

Ik gebruik de 802.1Q advanced vlan.
Ik heb poort 6,7 en 8 in een aparte vlan gezet nummer 4 zelfde als op de zyxel
en de andere poorten op vlan 1, Dus geen overlap.
De Tv boxjes geven vaak de melding over DHCP en soms gaan ze door tot 4e streepje.
Wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:37

Pogostokje

* twiet *

Misschien dat de VLANs alleen aan de provider-kant moeten zitten, niet op je interne netwerk? Dus, stuur je een VLAN mee op die poortjes 6-8?

[ Voor 9% gewijzigd door Pogostokje op 24-10-2013 22:44 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Instelling klopte wel, maar had een kabel in de verkeerde poort zitten, plus stond multicast geblokkeerd op de switch. Inmiddels draait het zoals hier boven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Iemand de tablet al gekregen na het betalen van twee maand facturen? hier is de tweede maand factuur op 21-10 betaald, maar nog niks gehoord van de tablet.
Ook 2x contract opgenomen via mail op 22 okt, maar nog geen reactie gehad.
Trouwens je moet wel goed kijken naar de facturen, want hier klopt er niks van.
Verder geen klachten en alles werkt tot nu toe nog perfect. Glas Groen Alles-in-1 100 Mbit.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-10-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
dennisvdweg schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:55:
Iemand de tablet al gekregen na het betalen van twee maand facturen? hier is de tweede maand factuur op 21-10 betaald, maar nog niks gehoord van de tablet.
Ook 2x contract opgenomen via mail op 22 okt, maar nog geen reactie gehad.
Trouwens je moet wel goed kijken naar de facturen, want hier klopt er niks van.
Verder geen klachten en alles werkt tot nu toe nog perfect. Glas Groen Alles-in-1 100 Mbit.
Op deze pagina staat dat ze hem pas gaan bestellen als er 2 maandfacturen voldaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
markisoke schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:47:
[...]

Misschien is er nog een ander router onderweg.
Ik kreeg ook pas 15 minuten voordat de monteur kwam nog last minute een andere router door postnl aangeboden. Ik heb nu de 2821 van zyxel en die werkt, als ik deze niet had ontvangen, had ik ook een niet werkend router.
Dank voor je reactie! Maar ik krijg dus wel verbinding met de router maar kom alleen niet op internet. Kan het inderdaad zo simpel zijn dat het aan de router zelf ligt en kent Tweak dit probleem dan niet of komt het weinig voor? Ik heb nu al lang aan de telefoon gezeten met een stuk of 5 verschillende helpdesk medewerkers en geen van allen heeft een idee wat de oorzaak kan zijn. De netwerkleverancier heeft de kabel al nagekeken maar zegt dat het zou moeten werken. Het probleem is echter nog niet opgelost. Ik heb geen telefoon en geen internet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
Noname4 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Dank voor je reactie! Maar ik krijg dus wel verbinding met de router maar kom alleen niet op internet. Kan het inderdaad zo simpel zijn dat het aan de router zelf ligt en kent Tweak dit probleem dan niet of komt het weinig voor? Ik heb nu al lang aan de telefoon gezeten met een stuk of 5 verschillende helpdesk medewerkers en geen van allen heeft een idee wat de oorzaak kan zijn. De netwerkleverancier heeft de kabel al nagekeken maar zegt dat het zou moeten werken. Het probleem is echter nog niet opgelost. Ik heb geen telefoon en geen internet. :?
Vandaag werd ik gebeld door Tweak (ene Sander) en die heeft nogmaals het één en ander met me doorgesproken over mogelijke oorzaak van het feit dat ik geen toegang krijg tot het internet. Het leek hem aan de router te liggen maar toen ik hem vroeg of ik dan niet beter de ZyXEL 2821 kon hebben zei hij dat dat compatibiliteitsprobleem van de VMG8324 niet opging. Ik moest de router wederom resetten op de achterzijde van het apparaat met een satéprikker mag dat gaf geen verbetering. Uiteindelijk via de PC en IP adres 192.168.1.1. de router ge-reset en voilá.....het euvel was verholpen. Ik heb nu zowel telefoon als internet. Wel jammer dat ik daarvoor 5 Tweak medewerkers heb moeten spreken en pas nummer 6 op dat idee kwam. Maar gelukkig.....ik heb een werkende Tweak glasvezel verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Gisteren werd ik gebeld door Tweak over hoe de verbinding tot nu toe bevalt, alhoewel ik het goed vind dat er gebeld word over hoe de diensten bevallen heb ik nog geen werkende verbinding via Tweak.
De kabel is de gevel doorgetrokken, door reggefiber en ik heb de router en Motorola in huis, echter is de tweede monteursafspraak nog nooit gemaakt.

Vind ruim 2 werken tussen beide monteurs wel erg lang en aangezien ze aangeven dat de verbinding 2 november live zou gaan had ik ook eigenlijk al een monteur verwacht. Nu word er uiterlijk 11 november aangegeven. Ik hoop en ga er vanuit dat het allemaal op tijd rond komt want per 11 november is UPC ook opgezegd en dan heb ik geen verbinding meer.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als ik een leverdatum van 1 Januari opgeef hoe groot is dan de kans dat ze dat ook daadwerkelijk gaan halen? Ik heb namelijk niet heel veel zin om lang zonder internet te zitten en als zuinige hollander ook geen zin om onnodig lang twee abbonnementen te hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
TrailBlazer schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:36:
als ik een leverdatum van 1 Januari opgeef hoe groot is dan de kans dat ze dat ook daadwerkelijk gaan halen? Ik heb namelijk niet heel veel zin om lang zonder internet te zitten en als zuinige hollander ook geen zin om onnodig lang twee abbonnementen te hebben :p
Hangt er vanaf of reggefiber nog in de mix zit.
Als reggefiber nog monteur moet langssturen is mijn ervaring dat er nog wel eens vertraging optreed.
Als je echt zo omhoog zit zonder internet zou ik niet moeilijk doen en overlap kiezen.
Bij ziggo heb uik toentertijd 2x opzegging een maand vooruit geschoven(wegens strenge vorst kon apparatuur niet geplaatst worden) dat kon vanwege techniek tot ca week tevoren doorgegeven worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
Na eindelijk mijn internet werkend te hebben verwachtte ik toch wel een hogere snelheid zoals bijvoorbeeld bij het openen van internetpagina's maar het lijkt zelfs trager dan ooit. Ik heb: Alles in 1 groen 100 Mbit

In speedtesten kom ik op download snelheden van 40 en upload van 53 Mb/sec.

Ik begrijp dat de 100 Mbit snelheid onder ideale condities is maar ik vind dit toch wel tegenvallen. Hebben meer gebruikers deze snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Wired of wireless?
Als je groen hebt en ITV gebruikt kan het zijn dat tijdens TV kijken snelheid iets inzakt tussen 4-8 Mbit per STB.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Noname4 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:08:
Ik begrijp dat de 100 Mbit snelheid onder ideale condities is maar ik vind dit toch wel tegenvallen. Hebben meer gebruikers deze snelheid?
Lijkt me raar, ik heb blauw 200/200 en ik haal tegen de 190Mbit. Ook al is het KPN dan nog zou je dicht bij de 100Mbit moeten komen.

Gebruik je een eigen router ? Wireless of wired ? Goeie kabels ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Noname4 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:08:
Na eindelijk mijn internet werkend te hebben verwachtte ik toch wel een hogere snelheid zoals bijvoorbeeld bij het openen van internetpagina's maar het lijkt zelfs trager dan ooit. Ik heb: Alles in 1 groen 100 Mbit

In speedtesten kom ik op download snelheden van 40 en upload van 53 Mb/sec.

Welke apparatuur (routers, switches, NICs) gebruik je? Ik neem natuurlijk aan dat je dit bedraad test en niet via WiFi of zo :+

Ik heb zelf ook Groen 100/100 en haal volgens Speedtest zo'n 98/93. Prima dus. Ik heb wel gemerkt dat die test afhankelijk is van de mirror: Standaard pakt ie op basis van de latency Solcon, maar daarmee meet ie maximaal zo'n 60 Mb/s up. Met Leaseweb als mirror haal ik wel zo'n 93 Mb/s.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 30-10-2013 19:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sinds vandaag ook maar mijn nieuwe lijn via Tweak (Groen) in gebruik genomen. De monteur zou eigenlijk 7 november komen, maar kon het zelf niet laten om alles aan te sluiten :) Helaas betekend dit wel dat m'n abonnement ook bijna 3 weken in gaat voordat Ziggo eruit is. Dit proces was volgens de helpdesk medewerker niet meer te stoppen en/of te crediteren.

Via een oude telefoonkabel (2 aders, niet twisted) haal ik nog een leuke snelheid. Niet max, maar dat maakt me ook niet zoveel uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3070585472.png

Helaas werkt m'n televisie en telefonie alleen nog niet. Heeft iemand advies wat ik kan doen aangezien ik de brief waarop dat staat niet meer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Deveon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:51:
Sinds vandaag ook maar mijn nieuwe lijn via Tweak (Groen) in gebruik genomen. De monteur zou eigenlijk 7 november komen, maar kon het zelf niet laten om alles aan te sluiten :) Helaas betekend dit wel dat m'n abonnement ook bijna 3 weken in gaat voordat Ziggo eruit is. Dit proces was volgens de helpdesk medewerker niet meer te stoppen en/of te crediteren.

Via een oude telefoonkabel (2 aders, niet twisted) haal ik nog een leuke snelheid. Niet max, maar dat maakt me ook niet zoveel uit.
[afbeelding]

Helaas werkt m'n televisie en telefonie alleen nog niet. Heeft iemand advies wat ik kan doen aangezien ik de brief waarop dat staat niet meer kan vinden?
Tweak bellen/mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Moet maar. Ik had er gister geen zin in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier ervaring met overstappen van groen naar blauw glas ?
dit omdat ik met 4! tv,s zit die allemaal signaal moet hebben wordt mij te duur met al die kastjes huren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik wil, bij dezen, even een compliment geven aan de helpdesk van Tweak.
Wij hebben AIE-100 groen, sinds 31 augustus.
Door mijn verhuizing moest ik een tijdelijk nummer hebben (waarschijnlijk door procedures van KPN).
Alles werkte keurig op de door mij aangegeven voorkeursdatum (de 31e).
Helaas was 3 oktober mijn telefoonverbinding dood...
Bellen dan maar (mobiel uiteraard :P)
"Oeps, uw tijdelijke nummer is omgezet naar uw definitieve nummer. Dit gaan wij fixen.".
Een dag later nog geen telefoon. Weer bellen.
"Oh ik zie het al, ergens nog iets vergeten terug te zetten. Even de Experiabox resetten en dan moet ie het weer doen.".
Helaas...
Om een lang verhaal kort te maken; het bleek uiteindelijk bij de KPN te liggen. Zij hadden ergens nog iets niet goed ingesteld staan.
Tweak ging zo ver om mij zelfs, voor zover het voor hen mogelijk was, mij te voorzien van informatie om mijn Draytek Vigor aan de praat te slingeren.
Dit kreeg ik zover werkend dat ik toen wel internet en telefoon had, maar weer geen tv. Tweak had dus hun zaken wel voor elkaar.
Dus Experiabox terug gehangen en wachten op de KPN.
Sinds eergisteren zijn alle services weer up-and-running.

Nu nog een keer mijn Draytek zover zien te krijgen... ik vind het toch wel fijn om bijvoorbeeld zelf een DNS-server op te kunnen geven. Jammer dat KPN dit soort dingen heeft dichtgetimmerd.

Van mijn kant dus een dik compliment naar de Tweak helpdesk.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:57:
iemand hier ervaring met overstappen van groen naar blauw glas ?
dit omdat ik met 4! tv,s zit die allemaal signaal moet hebben wordt mij te duur met al die kastjes huren :-)
Simpele oplossing, raspberry pi met een toetsenbord muis combo, en dan via itvonline.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markisoke schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:11:
[...]

Simpele oplossing, raspberry pi met een toetsenbord muis combo, en dan via itvonline.nl.
lol ik denk dat 3x pi + tb en muis duurder zal zijn dan 3x kastje huren :-) gedoe met pi erbuiten gelaten (kinderen krijgen dingen voorelkaar die wij voor onmogelijk houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:20
Rubman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:42:
Gisteren werd ik gebeld door Tweak over hoe de verbinding tot nu toe bevalt, alhoewel ik het goed vind dat er gebeld word over hoe de diensten bevallen heb ik nog geen werkende verbinding via Tweak.
De kabel is de gevel doorgetrokken, door reggefiber en ik heb de router en Motorola in huis, echter is de tweede monteursafspraak nog nooit gemaakt.

Vind ruim 2 werken tussen beide monteurs wel erg lang en aangezien ze aangeven dat de verbinding 2 november live zou gaan had ik ook eigenlijk al een monteur verwacht. Nu word er uiterlijk 11 november aangegeven. Ik hoop en ga er vanuit dat het allemaal op tijd rond komt want per 11 november is UPC ook opgezegd en dan heb ik geen verbinding meer.
De migtatie = montage planning hebben ze echt niet op orde bij Tweak/Guidion.

Als je alles in huis hebt kun je het ook zelf aansluiten. bij mij zat er ook 1.5 week tussen migratie en monteur, had geen zin om daar op te wachten. :) Bij de glasvezelmodem (enexis) zat een briefje dat deze montage altijd door een monteur moet worden gedaan. Echter, er stond niet op 'deze montage mag u niet zelf doen'. Dat vind je in geen van de voorwaarden terug. Kwestie van (voorzichtig) inprikken en draaien maar. Als je dan alsnog wilt voldoen aan de voorwaarden van het briefje, dan haal je hem er een paar minuten voor arriveren van de de monteur weer af. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Deveon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:51:

[afbeelding]

De tip van Flip :+ : maak van dat soort brieven een foto en dan evt scan met autoupload naar een (drop)Box. Zo gedaan en je hebt er zo vaak plezier van als je net weer ergens bent waar je de spullen niet bij je hebt of als het zoals jij, kwijtraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

twooggy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:08:
[...]

Als je alles in huis hebt kun je het ook zelf aansluiten. bij mij zat er ook 1.5 week tussen migratie en monteur, had geen zin om daar op te wachten. :) Bij de glasvezelmodem (enexis) zat een briefje dat deze montage altijd door een monteur moet worden gedaan. Echter, er stond niet op 'deze montage mag u niet zelf doen'. Dat vind je in geen van de voorwaarden terug. Kwestie van (voorzichtig) inprikken en draaien maar. Als je dan alsnog wilt voldoen aan de voorwaarden van het briefje, dan haal je hem er een paar minuten voor arriveren van de de monteur weer af. 8)
Je kunt zelf neem ik aan toch gewoon een afspraak met de monteur inplannen? Gewoon zorgen dat je die inplant op de dag van de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

twooggy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:08:
[...]

Snap dat ik de dummy moet vervangen voor de genexis, maar welk van de twee draden ik met houdertje omhoog moet schuiven de genexis in weet ik miet.

Althans neem aan dat het kwestie is van dopje van blauw/groen draadje af halen genexis erop en omhoog schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Rubman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:01:
[...]

Snap dat ik de dummy moet vervangen voor de genexis, maar welk van de twee draden ik met houdertje omhoog moet schuiven de genexis in weet ik miet.

Althans neem aan dat het kwestie is van dopje van blauw/groen draadje af halen genexis erop en omhoog schuiven?
Afgezien van het feit of je het zelf zou moeten doen, het is de connector aan de voorzijde die omhoog moet worden geschoven. Vergeet niet het bescherm kapje van beide te verwijderen, de connector aan de Fiberzijde is voorzien van een rond dopje en de FTU van een rechthoekige beschermkapje. Mocht een van beiden geen kapje hebben dan kan de connector vuil zijn, in dat geval in geen geval de connector omhoog schuiven daar de connector van de FTU niet schoon te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:20
Thedr schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:46:
Voor de Linux gebruikers onder ons een tip; heb zojuist itvonline (en andere site die Silverlight nodig hebben) aan de praat gekregen dmv Pipelight (Silverlight via Wine) *O*
Heb deze guide gevolgd: http://www.webupd8.org/20...rlight-in-your-linux.html
Netflix enzo werken schijnbaar ook prima hiermee :)
Voor mensen die niet met Ubuntu werken, dit was nodig onder Fedora:

wine-1.7.5 source rpm van de development branche (rawhide)
patches voor wine-1.7.5 van http://fds-team.de/cms/pipelight-compile-wine.html

rpm -ivh wine-source-rpm (hoeft niet als root)
kopieer de patches naar ~/rpmbuild/SOURCES
edit ~/rpmbuild/SPECS/wine.spec, voeg alle 16 patches toe en voeg libattr-devel toe als buildrequirement (dit is nodig voor XATTR support binnen wine wat DRM nodig schijnt te hebben.
maak met mock een nieuwe srpm op basis van de gewijzigde wine.spec en SOURCES dir
maak met mock i686 rpms en x86_64 rpms (ga even uit van een 64 bit install)
vervang je bestaande wine install met de nieuw gecreëerde rpms

installeer pipelight 0.2 (source install, zie http://fds-team.de/cms/pipelight-installation.html#section_1_7)

Resultaat: je kunt itvonline en vast ook netflix (heb ik niet) onder Fedora prima gebruiken :)

Pfffff ja idd waarom gebruik ik eigenlijk Fedora ;)

edit: O ja vergeet ook niet de msttcorefonts (MS webfonts) anders werkt ie alsnog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Over uw tablet: U heeft inderdaad aan twee reguliere facturen voldaan. Dit betekent dat uw tablet besteld wordt en bij u geleverd wordt. Het kan 3-4 weken na het betalen van uw tweede factuur duren voordat u uw tablet ontvangt.
Nu afwachten dan maar :9~

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-11-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gisteren zou de monteur komen om het genexis modem aan te sluiten. Echter is er bij guidion iets mis gegaan waardoor er een koper monteur voor telefonie langskwam.

Toch maar besloten het modem (tijdelijk) zelf aan te sluiten. En het werkte eigenlijk allemaal in 1 keer tv moest even paar keer opnieuw kastje starten vanwege dhcp fout, maar inmiddels werkende.

60/60 al getest en gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
twooggy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:12:
[...]

De tip van Flip :+ : maak van dat soort brieven een foto en dan evt scan met autoupload naar een (drop)Box. Zo gedaan en je hebt er zo vaak plezier van als je net weer ergens bent waar je de spullen niet bij je hebt of als het zoals jij, kwijtraakt.
I know. Dat is zoiezo een plan voor de toekomst wanneer ik op mezelf woon.

Gelukkig kon de helpdesk mij telefonisch het wachtwoord geven voor TV en voor telefonie moest ik mn router resetten. Ze deden ook totaal niet moeilijk dat ik het zelf geinstalleerd had, alleen gaat mn abonnement nu wel 20 dagen eerder in.. Aansluiten geld als start en dit is blijkbaar niet terug te draaien.

Wel opmerkelijk dat ik met groen geen Experiabox heb (lijkt er wel op), maar een Zyxel met zeer uitgebreide mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:06:
[...]

Je kunt zelf neem ik aan toch gewoon een afspraak met de monteur inplannen? Gewoon zorgen dat je die inplant op de dag van de migratie.
Als ze dat nou voor mekaar hadden, dat zou wel fijn zijn inderdaad. Ik had de migratie op z.s.m. gezet en pas op de migratiedag word ik gebeld voor een afspraak met de monteur. Dat is dus te laat. Helaas hebben ze dan geen tijd de volgende dag, pas de volgende week. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Rubman schreef op woensdag 06 november 2013 @ 06:52:
Gisteren zou de monteur komen om het genexis modem aan te sluiten. Echter is er bij guidion iets mis gegaan waardoor er een koper monteur voor telefonie langskwam.

Toch maar besloten het modem (tijdelijk) zelf aan te sluiten. En het werkte eigenlijk allemaal in 1 keer tv moest even paar keer opnieuw kastje starten vanwege dhcp fout, maar inmiddels werkende.

60/60 al getest en gehaald.
Werkt alles? Ook telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb een Synology DS109 achter de Zyxel p2812HNU-F1 hangen echter krijg ik met geen mogelijkheid meer de portforwards voor elkaar.

EZ internet van synology werkt simpelweg niet met de foutmelding ophalen extern IP-adres mislukt.

Op de Zyxel zelf krijg ik het ook niet voor elkaar.
ik kan nu geen enkel item op de NAS bereiken zoals Sabnzbd en sickbeard

[ Voor 10% gewijzigd door Rubman op 06-11-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:24
Zo ik zit ondertussen 2.5 jaar bij tweak en ik moet zeggen de helpdesk is echt de aller slechtste helpdesk die ik ooit heb gesproken. Als alles werkt dan is tweak prima maar zodra je de helpdesk nodig hebt maak dan je borst maar nat.

Je wordt gewoon schofterig behandeld door de studenten die ze daar hebben. Mails worden pas 3 dagen later beanwoord (als je geluk hebt) ook al loopt je incident al weken. Dan nog behouden ze zich aan het feit dat ze zeggen elke mail kan tot 5 dagen duren (ook al loopt je incident dus al heel lang). Je kan ook nooit iemand anders spreken dan de eerste lijns of zelfs iemand van sales of financieel (laatst een issue met een factuur en ook dat moet je met de eerste lijns HD doen, iemand die er 0 verstand van heeft). Ook geven ze hun mailserver de schuld want die heeft vertraging, doe er dan wat aan.

Ik raad echt IEDEREEN aan nooit bij deze provider te gaan. Ik ben niet de enige, op tros radar en andere sites zegt iedereen hetzelfde

http://www.internetervari...el-provider/42-tweakfiber
http://www.internetervaring.nl/glasvezel-provider/30-tweak

dan zeggen jullie vast, stap dan over. Ja dat kan met 4-6 weken downtime! omdat tweak via het WDGO netwerk verbind en alle nieuwe aansluitingen via WMP+ gaan... Dus tenzij je naar KPN wilt gaan wat ook een drama is duurt het 4-6 weken voordat je weer internet hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 06-11-2013 15:44 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Dat laatste is onzin. Jij kan van Tweak op WGDO (dus Tweak Blauw) naar Vodafone via WGDO hoor. Binnen een halve dag over.
Waar WGDO is levert Vodafone op WGDO.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Na wat eerst een goes begin leek toch wat tegenslag.
Vandaag alles opgeleverd en werken. Klapt opeens alles eruit geen internet en/of tv meer.
Router blijft internet uit en WAN oranje. Helpdesk krijgt het niet voor elkaar en denkt aan kapotte router. Word een nieuwe opgestuurd, maar tot die tijd heb ik gewoon niks en pech.
Redelijk slordig dat er dan niet meteen iets van compensatie aangeboden wordt want zit nu toch paar dagen zonder internet en tv.

Gelukkig heb ik nog een dd-wrt router liggen, dan maar eens kijken hoe ik die aansluit. Iemand hier een goede handleiding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welk pakket heb je dan? Blauw of Groen?

In het geval van Groen, heb je WBA/WMP (KPN Experiabox) of WIA (ZyXEL VMG8324-B10A)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb groen met als glasvezelmodem genexis gigabit en nu dus een kapotte zyxel p2812 hnu f1.
Die laatste reageert helemaal nergens meer op reset knop doet het niet hoe lang ik hem ook vast houdt en verbinding schiet dus steeds op oranje bij WAN en internet uit. Kabels wisselen maakt geen verschil en de router is ook niet meer bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

inmiddels heb ik de tp-Link WR1043ND werkende gekregen met VLAN34 zodat ik internet heb.

Hoe kan ik vervolgens VLAN4 taggen zodat hij op poort 4 de TV aangesloten kan hebben?
Krijg nu een DHCP error met de Vip1853

Het is me gelukt door VLAN4 evenals VLAN34 te taggen op de WAN poort en vervolgens op poort 4 untagged VLAN4 door te geven.

Nu het enige waarvan ik niet eens zeker weet of het kan, namelijk SIP account op mijn android instellen zodat het mogelijk is via mijn android thuis te bellen met vaste lijn

[ Voor 43% gewijzigd door Rubman op 08-11-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Laatst online: 18:46
Rubman schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:17:
...
Nu het enige waarvan ik niet eens zeker weet of het kan, namelijk SIP account op mijn android instellen zodat het mogelijk is via mijn android thuis te bellen met vaste lijn
Moet kunnen, even bij Tweak je SIP gegevens opvragen, sturen ze meestal per brief naar je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mooi dat het gelukt is! SIP is inderdaad mogelijk. De serverinstellingen daarvoor staan hier: http://www.tweak.nl/consument/telefonie/instellingen.html

Het gebruikersnaam is je telefoonnummer en het wachtwoord moet je inderdaad opvragen en die willen ze niet via email geven (alleen per brief)

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 08-11-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ah vandaar dat ik met het wachtwoord uit aanmeldingsbrief nergens kom.

Ja toch jammer dat het Zyxel modem het begaf (zonder opgaaf van reden)
Had een leuke situatie gecreerd waarbij mijn oude router achterin de woonkamer stond waardoor ik overal echt goed bereik had in huis.
En ik kan het straks weer allemaal gaan terugzetten naar de situatie met zyxel modem (als ik daar dan zin in heb)

Ach heb in ieder geval weer wat geleerd omtrent VLANs en OpenWRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 20:08
Ik heb een externe USB hdd aangesloten op de packetforce router, in de handleidingstaat dat FTP en samba ondersteund wordt maar ik vind hier helemaal niks over hoe te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Vandaag kwam de monteur langs van Guidion. Alles keurig netjes aangesloten. Telefoon wou het in eerste instantie niet doen (Tweak Groen 30/30 icm Telefonie, Zyxel VMG8324 Router). Bleek achteraf dat nummer portering niet was voltooid. Monteur had Tweak helpdesk gebeld en ze hadden snel daarna de VOIP/Sip instellingen ingeladen. Alles deed het vervolgens.
Alleen was ik daarna bezig om WDS mode aan te zetten in de router ivm lage snelheid op 1ste verdieping met "oude"Home Plugs(haalde maar 10 mb, terwijl bekabeld beneden 30mb wordt gehaald). Dacht dat dit wel zou helpen maar het viel tegen, dus ik dacht ik herstel alles door een reset uit te voeren. Wat blijkt nu ? Router krijgt geen internet meer binnen. Zie een rood lampje branden. Meerdere malen opnieuw proberen te resetten, stroom afgehaald van alles geprobeerd maar helaas.

Vervolgens de oude Zyxel 2812HNU-F1 maar aangesloten en mijn internet doet het weer, dus geen probleem met de inkomende verbinding maar een probleem met de Zyxel VMG8324. Telefonie werkt ook nu weer niet moet weer opnieuw ingeladen worden vanuit Tweak maar dat komt wel goed neem ik aan ?

Ik zou graag willen weten hoe ik de Zyxel VMG8324 weer aan de praat kan krijgen ? Is dit iets wat door Tweak van afstand verholpen kan worden ? Alle benodigde instellingen worden gewoon niet ingeladen, normaal is dat toch vanzelfsprekend als je een router reset dat alles automatisch weer netjes ingeladen is ?

Overigens valt bereik van de Zyxel VMG8324(2x3dBi) tegen in tegenstelling tot de oude P2812 (2x2dBi) wat een beter bereik heeft.

Wie o Wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Al een factory reset vanuit de webinterface geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Alles geprobeerd qua resetten. Geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Kan het zo zijn dat de router stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Net even contact gehad met tweak die zeiden dat ik de router 2x 20 min van het stroom moet afhalen en dan kijken of alles wordt ingeladen. İk denk dat dit een poging van niks gaat worden. Ik dacht dat ze wel van afstand alles opnieuw konden inladen, maar ze hadden geen toegang tot mijn Zyxel router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Barre73 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:45:
Dat laatste is onzin. Jij kan van Tweak op WGDO (dus Tweak Blauw) naar Vodafone via WGDO hoor. Binnen een halve dag over.
Waar WGDO is levert Vodafone op WGDO.
Oh dat is mooi! ik had solcon en nog een ander gebeld en die zeiden dit.. Ik ga eens kijken naar vodafone dan want ik word echt moedeloos van tweak.

Edit: te snel gesproken. Gebeld met Vodafone.. ze konden mij geen indicatie geven. Het kon tussen de 2 dagen en 6 weken liggen maar meer kon de telefoon miep mij niet vertellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Greetoz op 12-11-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Nogmaals contact opgenomen met Tweak. Er werd verteld dat de Zyxel VMG8324 problemen heeft met het inladen van de WAN gegevens. Ik krijg nu een Zyxel 2812 opgestuurd welke ik prefereer ivm met beter WIFI bereik ondanks de minder sterke ingebouwde antennes (2x2dbi, Zyxel VMG8324 heeft 2x3dbi). Router komt uiterlijk nog eind deze week deze kant op (misschien morgen al). Telefonie doet het weer. Ik heb ook de SIP gegevens aangevraagd krijg ze nu per post.

Alleen heb ik hier nog een setje veroudere homeplugs waarmee ik bij mijn vorige provider Vodafone nog 11 a 12 mb haalde. Nu haal ik met dezelfde homeplugs maar 7 mb. Waar kan dit aanliggen. Heb ik iets verkeerd aangesloten of geconfigureerd of werken ze niet goed icm Glasvezel ? Het gaat om deze homeplugs: http://szhywell.en.alibab...plug_Ethernet_Bridge.html

(HP85W) Ik gebruik ze al een aantal jaren nooit problemen mee gehad maar hoor toch wel op zijn minst een 20 mb internet verbinding door te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Greetoz schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:18:
[...]

Oh dat is mooi! ik had solcon en nog een ander gebeld en die zeiden dit.. Ik ga eens kijken naar vodafone dan want ik word echt moedeloos van tweak.

Edit: te snel gesproken. Gebeld met Vodafone.. ze konden mij geen indicatie geven. Het kon tussen de 2 dagen en 6 weken liggen maar meer kon de telefoon miep mij niet vertellen.
Omdat die klantenservice niets anders weet dan wat ze horen van anderen. WGDO is daar volledig onbekend lijkt het af en toe wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Ik gebruik nu dus de Zyxel 2812 die werd geleverd door mijn vorige provider (Vodafone). Alleen valt mijn internetverbinding steeds na een uur weg. Ik moet steeds de router aan en uitzetten om weer verbinding te krijgen. Hoe kan ik dit voorkomen ? Komt dit omdat ik niet de router gebruik die geleverd wordt met Tweak zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Extra informatie: Alle lampjes op de router branden zoals het hoort, maar toch moet ik de router aan en uit zetten om er weer gebruik van te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Verschillende wifi kanalen geprobeerd geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Weet niet of iemand dit nog allemaal leest, maar bekabeld heb ik gewoon verbinding alleen mijn wifi doet het steeds niet na een uur of soms anderhalf uur moet de router steeds rebooten om het weer werkend te krijgen.

Edit: Blijkt toch dat ik bekabeld ook geen internet heb wanneer het wegvalt.

[ Voor 15% gewijzigd door Supreme_One op 14-11-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 20:08
Ik heb een externe USB hdd aangesloten op de packetforce router, in de handleiding staat dat FTP en samba ondersteund wordt maar ik vind hier helemaal niks over hoe te configureren.

• Supreme_One
Heel vreemd probleem. Ik heb nu met behulp van een homeplug boven een wireless router waar tv is op aangesloten(bedraad) laptop (draadloos) en meerdere telefoons. Tv doet het nu, laptop draadloos ook. Wanneer ik laptop bedraad wil aansluiten vanuit de router werkt de verbinding niet. Telefoon geen wifi meer kan geen ip adres ophalen staat er. En beneden is de verbinding compleet weg.

• Greetoz
Barre73 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:08:
[...]

Omdat die klantenservice niets anders weet dan wat ze horen van anderen. WGDO is daar volledig onbekend lijkt het af en toe wel...
Feit blijft dat ik niet ga overstappen met de kans dat ik 6 weken geen internet heb. Sluit telfort ook aan op WDGO?

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Heeft iemand het toevallig al geprobeerd.
Je iphone gebruiken als je thuis bent. Dus als iemand je thuis belt via voip van tweak je kan opnemen met je iphone

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Supreme_One schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:47:
Heel vreemd probleem. Ik heb nu met behulp van een homeplug boven een wireless router waar tv is op aangesloten(bedraad) laptop (draadloos) en meerdere telefoons. Tv doet het nu, laptop draadloos ook. Wanneer ik laptop bedraad wil aansluiten vanuit de router werkt de verbinding niet. Telefoon geen wifi meer kan geen ip adres ophalen staat er. En beneden is de verbinding compleet weg.
Wat je wilt doen kan sowiezo niet, omdat dit over verschillende vlans gaat.

• Supreme_One
markisoke schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:43:
[...]

Wat je wilt doen kan sowiezo niet, omdat dit over verschillende vlans gaat.
Televisie heb ik niet via Tweak he. Ik heb gewoon mijn receiver op internet aangesloten en dan kijk ik via internet streams. Weet je niet of er een oplossing is voor mijn probleem ? Ik moet steeds na een uur a 2 de router aan en uitzetten, maar wat bekabeld is aangesloten via de hompelugs bijvoorbeeld blijft soms ook werken.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Supreme_One schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:58:
[...]
Weet je niet of er een oplossing is voor mijn probleem ? Ik moet steeds na een uur a 2 de router aan en uitzetten
Na het aan- en uitzetten moet je hem natuurlijk wel weer aanzetten. Anders doet-ie het niet. :P

• Supreme_One
Fuzzillogic schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:09:
[...]

Na het aan- en uitzetten moet je hem natuurlijk wel weer aanzetten. Anders doet-ie het niet. :P
:P Ja oke klopt, maar ik neem aan dat het wel duidelijk is wat ik bedoel. Nu bijvoorbeeld heb ik nergens behalve op de laptop waar ik nu achter zit een internetverbinding wifi is compleet weggevallen. Er is wel een wifi signaal alleen geeft deze geen verbinding. Mijn telefoon probeert een IP adres op te halen maar dit lukt niet. Wat ik nu heb gedaan is een homeplug aangesloten op de laptop die ik nu gebruik om te kijken of de verbinding hier ook wegvalt na een tijdje. Hij doet het tot nu toe nog en haal ook de volle snelheid. Hoe kan dit ik vreemd verschijnsel oplossen, begin er een beetje moe van te worden. Wifi op verschillende kanalen geprobeerd zelfde resultaat. Heb via inssider gekeken dat ik op kanaal 1 het beste signaal ontvang.

• Fuzzillogic
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor de router. Mocht Vodafone er een crappy custom firmware op hebben gezet dan kan dat nog wat moeite kosten.

Je zou zeggen dat een (wlan) router inmiddels toch wel dermate uitontwikkelde techniek is dat het op zijn minst werkt. Maar tot op de dag van vandaag blijft het blijkbaar een uitdaging.. Een Netgear router met "custom" firmware van Ziggo bleek na het hacken en updaten met een normale firmware opeens veel beter en betrouwbaarder te werken. Een 801.11g PCI-kaartje in Linux wil niet verbinden met een nieuwe, prijzige D-Link router. Met die (geupdate) Netgear-router geen probleem. 5GHz 11n wilde hier pas goed werken na update van zowel m'n telefoon (en mogelijk router..) Heck, zelfs een bluetooth A2DP headset wilde pas goed werken na een update die ik alleen op de Japanse site van Jabra vond... Ik heb USB3 interface kaartjes van nieuwe firmware moeten voorzien om USB3 snelheid te krijgen met een HDD...

Wat ik zeggen wil: je kunt er niet van uit gaan dat als je een dergelijk apparaat koopt het altijd goed werkt. De schrijvers van de software van die dingen zijn ook maar mensen, en daar zitten (dus) ook de grootste prutsers tussen. Updates kunnen helpen, maar vergt soms wel wat zoekwerk.

• Supreme_One
Fuzzillogic schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:44:
Kijk eens of er een firmware update beschikbaar is voor de router. Mocht Vodafone er een crappy custom firmware op hebben gezet dan kan dat nog wat moeite kosten.

Je zou zeggen dat een (wlan) router inmiddels toch wel dermate uitontwikkelde techniek is dat het op zijn minst werkt. Maar tot op de dag van vandaag blijft het blijkbaar een uitdaging.. Een Netgear router met "custom" firmware van Ziggo bleek na het hacken en updaten met een normale firmware opeens veel beter en betrouwbaarder te werken. Een 801.11g PCI-kaartje in Linux wil niet verbinden met een nieuwe, prijzige D-Link router. Met die (geupdate) Netgear-router geen probleem. 5GHz 11n wilde hier pas goed werken na update van zowel m'n telefoon (en mogelijk router..) Heck, zelfs een bluetooth A2DP headset wilde pas goed werken na een update die ik alleen op de Japanse site van Jabra vond... Ik heb USB3 interface kaartjes van nieuwe firmware moeten voorzien om USB3 snelheid te krijgen met een HDD...

Wat ik zeggen wil: je kunt er niet van uit gaan dat als je een dergelijk apparaat koopt het altijd goed werkt. De schrijvers van de software van die dingen zijn ook maar mensen, en daar zitten (dus) ook de grootste prutsers tussen. Updates kunnen helpen, maar vergt soms wel wat zoekwerk.
Bedankt voor de informatie. Eindelijk iemand die wil luisteren naar mijn probleem _/-\o_ hulde daarvoor.
Kijk ik heb nu nog steeds bekabeld een verbinding via mijn laptop (alhoewel het via powerline werkt, maar het komt op hetzelfde neer). Ook mijn telefonie ligt er iedere keer uit nadat mijn wifi het niet meer doet. Ik krijg nu een zelfde soort router van Tweak. Alleen dacht ik dat ik zo nog een paar dagen mee kon werken. Probleem nou met de custom firmware die ooit heb gekregen van Vodafone is dat het vrij recente firmware is. Op de officiele site van Zyxel staan een aantal firmwares maar die kan ik niet eens flashen laat staan dat ze een jaar of 2 oud zijn. Dus wat ik uit jou verhaal kan begrijpen is dat ik gewoon moet wachten op dezelfde router die ik ga krijgen alleen zal hier waarschijnlijk een meer stabielere firmware inzitten wat speciaal voor glasvezel/Tweak is gemaakt.

Voor alle duidelijkheid ik kreeg in eerste instantie een Zyxel VMG8324 maar deze werkte niet fijn (volgens de helpdesk van Tweak, daarom gaan ze mij een andere Zyxel sturen), vervolgens de Zyxel p-2812 met Vodafone firmware aangesloten tijdelijk (om het uur wifi opnieuw aanzetten) en ga dus straks (wanneer het binnenkomt) naar een Zyxel p-2812 van Tweak.

Edit: Vindt het ook vreemd dat ik zo geen toegang heb tot mijn router als ik 192.168.1.1 invoer.

• Barre73
Greetoz schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:01:
[...]

Feit blijft dat ik niet ga overstappen met de kans dat ik 6 weken geen internet heb. Sluit telfort ook aan op WDGO?
Niet dat ik weet. Maar ik weet niet alles...

• Supreme_One
Ik heb hier wat gevonden weet alleen niet wat ik hier verder mee moet doen. Misschien is dit een manier om er een default firmware in te zetten ? https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=215706

• d0s
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

Greetoz schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:01:
[...]

Telfort levert gewoon WGDO, zoals Concepts-ICT dat voorheen ook deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Probeer 192.168.1.254 eens daar stond hij bij mij ook standaard op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Rubman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 06:55:
Probeer 192.168.1.254 eens daar stond hij bij mij ook standaard op
İk heb het zelf veranderd naar 192.168.1.1. Ik moet iets met firmware hacken, maar hoe weet ik niet te moeilijk voor mij. Tweak heeft mij dinsdag gezegd dat ik een nieuwe router toegestuurd krijg inclusief de SIP gegevens iemand enig idee hoelang dit nog kan duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

mijn nieuwe router was er maandag nadat ik donderdagavond aan de lijn heb gehangen omdat hij de geest gegeven had. Hang puur af van voorraad bij leverancier.

Die 2812 kan er dus blijkbaar uit het niets mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Rubman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:27:
mijn nieuwe router was er maandag nadat ik donderdagavond aan de lijn heb gehangen omdat hij de geest gegeven had. Hang puur af van voorraad bij leverancier.

Die 2812 kan er dus blijkbaar uit het niets mee ophouden.
Welk abonnement heb je ? En welke router krijg je nu ? Want ik had de Vmg8324 en die werkte niet fijn gebruik nu de 2812 van Vodafone met custom firmware en krijg straks een 2812 van Tweak. Ik heb nu dus problemen met de 2812 van Vodafone werkt niet fijn met Tweak. Ik moet een manier vinden om daar een andere firmware over te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heb Tweak groen, had zyxel 2812 en weer een 2812 gekregen.
Inmiddels mijn eigen openwrt router staan met de VLANs gesplitst zodat ik ook tv heb. Telefonie gebruik ik niet dus geen instellingen ingezet. Ga wel sip gegevens opvragen zodat ik mobiel kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Rubman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:57:
Inmiddels mijn eigen openwrt router staan met de VLANs gesplitst zodat ik ook tv heb. Telefonie gebruik ik niet dus geen instellingen ingezet. Ga wel sip gegevens opvragen zodat ik mobiel kan instellen.
Ga je dit doen op een iphone(welke app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Wat voor problemen had je met 2812 ? Geen wegvallende verbinding toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

@jarisv Ga het op android doen daar kan het bij instellingen sip account, zou ook moeten kunnen op iPhone.
@Supreme_One nee router liep gewoon helemaal vast, ontving niks meer en reageerde echt nergens meer op. Reset knop kon ik 2 minuten ingedrukt houden en nada, uit en aan kwam hij meteen weer met alles oranje vastlopers dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Rubman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:45:
@jarisv Ga het op android doen daar kan het bij instellingen sip account, zou ook moeten kunnen op iPhone.
@Supreme_One nee router liep gewoon helemaal vast, ontving niks meer en reageerde echt nergens meer op. Reset knop kon ik 2 minuten ingedrukt houden en nada, uit en aan kwam hij meteen weer met alles oranje vastlopers dus.
Heb nog niet de goede app gevonden voor iphone, ben benieuwd of iemand dit al voor elkaar heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt uiteraard maar op 1 device tegelijk registreren met je SIP-account (dus niet je telefoon en router tegelijk). Wil je dat wel, dan zul je een PBX moeten opzetten met bijvoorbeeld Asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Compizfox schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:07:
[...]

Je kunt uiteraard maar op 1 device tegelijk registreren met je SIP-account (dus niet je telefoon en router tegelijk). Wil je dat wel, dan zul je een PBX moeten opzetten met bijvoorbeeld Asterisk.
Zo "uiteraard" vind ik dat niet. Met SIP kun je probleemloos met meerdere apparaten gelijktijdig inloggen op hetzelfde account. Dat Tweak dat niet toestaan, en ook niet van buiten het eigen netwerk verbindingen accepteert, is een vervelende en onnodige beperking. Voor mij was het één van de redenen om een andere telefonieprovider te nemen, zonder die belemmeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Nou ik ga eerst maar mijn normale telefoon proberen goed te krijgen. heb er nu mijn netgear draaien met een Grandstream HT502 erachter. Telefoon gaat wel over maar geen spraak. Maar heb ergens gelezen dat dat een NAT, poorten probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

M-ThijZ

Riding on Rails

Heeft de PacketForce RVSG-4014 ook ondersteuning voor static ARP entries?

Zou immers wel handig zijn m.b.t. Wake-on-Lan over het internet. Voor de juiste poort heb ik al een forward, en dat werkt ook, maar af en toe lijkt de router de ARP entry uit de tabel te knikkeren.

Ook intern werkt een WoL niet meer voor dat specifieke IP, alleen broadcast.

Het enige wat ik kon vinden was een statische DHCP lease:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1m461D132B1w191C451J/Screenshot%202013-11-18%2018.46.49.png

Lijkt niet hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Wat informatie over de tablet gevraagd, want je hoort er niks meer over.
De tablet kunt u, na de tweede reguliere maandfactuur, binnen drie weken verwachten.
U krijgt van de BCC nog een brief hierover.
Uw tablet zal afgeleverd worden door de BCC, deze kunt u niet zelf ophalen.

Met vriendelijke groet,

Joost
23 oktober heb ik mijn tweede reguliere maandfactuur betaald, ik ben benieuwd.
Iemand hier die de tablet al heeft ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-11-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
ervaren hier meer mensen een trage download vanuit de nieuwsgroepen bij tweak.

gebruik het al jaren en heb glas groen100/100 maar sindskort kom ik niet hoger uit als 5mb/s :X

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Ik merk hetzelfde inderdaad. Het valt me op dat de threads niet soepel meer doorlopen. Ik download met 30 threads en normaal trek ik daar mijn verbinding mee dicht. Maar bij bijna elk bestand blijven er 1 of 2 threads hangen tot een timeout. Het bestand staat dan een tijdje op 99% gedownload. Ondertussen gaan de andere threads door met het volgende bestand, maar dit blijft opbouwen. Ik heb dan dus na een tijdje 10 bestanden in de lijst staan die voor 99% klaar zijn en wachten op een timeout van de threads om de laatste procent te downloaden. Deze 10 bestanden houden ongeveer 20 threads bezet die vast zitten tot een timeout en dan stort de downloadsnelheid in omdat er te weinig functionerende threads zijn. Ik heb nog geen oorzaak kunnen ontdekken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
robertobadjo schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:54:
ervaren hier meer mensen een trage download vanuit de nieuwsgroepen bij tweak.

gebruik het al jaren en heb glas groen100/100 maar sindskort kom ik niet hoger uit als 5mb/s :X
Nope geen last van (60/60 28 connecties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag mensen,

ik ben woonachtig in Enschede en wil over van KPN naar Tweak. Doe ik hier verstandig aan ?

Ik wil naar alles in 1 groen 30mbit. Heb nu 50 van KPN maar 30 is mij snel genoeg. Gebruik nu ook Sunny usenet voor een euro of vier per maand dus dat is snel gerekend toch snel 17 euro per maand dat me dat scheelt.

Maar, ik wil absoluut geen geklooi met mn tv......Doe ik hier goed aan ?

Hoor graag jullie reacties

Roy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Tweak Groen biedt gewoon het KPN Interactieve TV product. Technisch zou er dus geen verschil moeten zijn, hoogstens aan randproducten / extra's die je erbij krijgt maar dat kan je van te voren checken bij Tweak :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:28:
Goedendag mensen,

ik ben woonachtig in Enschede en wil over van KPN naar Tweak. Doe ik hier verstandig aan ?

Ik wil naar alles in 1 groen 30mbit. Heb nu 50 van KPN maar 30 is mij snel genoeg. Gebruik nu ook Sunny usenet voor een euro of vier per maand dus dat is snel gerekend toch snel 17 euro per maand dat me dat scheelt.

Maar, ik wil absoluut geen geklooi met mn tv......Doe ik hier goed aan ?

Hoor graag jullie reacties

Roy :)
Waarom niet alles in 1 groen 60? voor €5 meer heb je dubbele snelheid en een gratis Samsung Galaxy Tab 2 7" als je die niet gaat gebruiken kan je hem verkopen en haal je die € 60 er makkelijk uit met nog wat winst :9

De actie van de tablet loop trouwens nog tot 30 november 2013.

Dit staat nu op de website van Tweak.

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 19-11-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dennisvdweg schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:14:
[...]

Waarom niet alles in 1 groen 60? voor €5 meer heb je dubbele snelheid en een gratis Samsung Galaxy Tab 2 7" als je die niet gaat gebruiken kan je hem verkopen en haal je die € 60 er makkelijk uit met nog wat winst :9

De actie van de tablet loop trouwens nog tot 30 november 2013.

Dit staat nu op de website van Tweak.
De actie geldt trouwens niet als je al glasvezel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Schrik me kapot omdat Tweak opeens 2 maanden afrekent. Sinds wanneer worden termijnen van te voren betaald?

Daarnaast hebben we niet de 2 maanden gratis eredivisie live gekregen, maar zijn ze gewoon in rekening gebracht. Het begon allemaal goed met contract en installatie inplannen, maar nu het eenmaal werkt lijkt het snel de andere kant op te gaan.

Pagina: 1 ... 21 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.