Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.185 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Ik ga binnenkort proberen om op tweak blauw een configuratie met een Netgear wndr3700 en een grandstream ht502(telefonie) aan de praat te krijgen en zo afscheid te kunnen nemen van de packetforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
markisoke schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:58:
Ik ga vrijdag aan de gang en wil eigenlijk gelijk een nieuw router installeren.
Ik ga me er eens even in verdiepen en zal alle stappen opschrijven die ik gevolgd heb en vervolgens documenteren en in dit topic gooien
Welke tweak heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Groen 100Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Compizfox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:59:
[...]
Levert Tweak ook native IPv6 dan?
Neem aan van niet, maar ik heb het ook over 6rd.
Speedy-Andre schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:59:
@XVI: Dat geeft mij weer wat hoop, ik wil eventueel van Xms af en zoek weer een blauw abo.
Heb je een telnr van Lijbrandt geporteerd?
Stel dat je niet extra voor iptv betaalt (en je geen Amino krijgt), zou de Amino van Xms dan werken met het basispakket?
Het zou jammer zijn om een overbodige Amino te ontvangen en er voor te betalen.
Het telefoonnummer is inderdaad prima mee overgegaan (porteren was wel een week later dan de migratie).
Qua Animo heb ik geen idee want ik heb geen IPtv (al denk ik dat ze het gewoon ook van Glashart afnemen en er dus weinig verschil in zou kunnen zitten, maar voor niks gaat alleen de zon op en dus lijkt me de kans op niet betalen maar wel afnemen van de dienst een vrij kleine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
VinceLW schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:22:
Ja, ik heb (nogmaals) om vervanging gevraagd. Het antwoord daarop volgt nog per mail.

--edit Een collega vindt het probleem wél groot genoeg om de router te gaan vervangen. Er wordt een andere router toegezonden.
Herstel. Tweak heeft de toezending geannuleerd. Ze gaan toch eerst onderzoeken of vervanging écht wel nodig is. Een vierde collega is hiervoor nodig, hij gaat deze week beoordelen of het probleem aan de PF wel ernstig genoeg is. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

VinceLW schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

Herstel. Tweak heeft de toezending geannuleerd. Ze gaan toch eerst onderzoeken of vervanging écht wel nodig is. Een vierde collega is hiervoor nodig, hij gaat deze week beoordelen of het probleem aan de PF wel ernstig genoeg is. Zucht...
Ik heb nog een ZyXEL 2612HW-F1 liggen, als je belangstelling hebt?

Moet je wel zelf ALLES configureren (hoewel met een klein beetje geluk een mailtje naar info@tweak ze je op weg helpen), maar voor mij is het tegenwoordig de enige optie, een eigen modem/router.

DM maar even als je belangstelling hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 09-10-2013 19:46 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

Pogostokje

* twiet *

Ik ben benieuwd of jij ook een 'ander' pakket krijgt, zoals Compizfox.
Voor het traditionele tweak groen pakket is alles al uitgezocht, maar dan in het KPN glasvezel topic (wat de dienst tweak groen feitelijk is). Als Tweak nu anders hun dienstenpakket uitdelen, hou ik mij aanbevolen voor je bevindingen hier!

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Er zijn wel wat verschillen.

Sowieso heeft Tweak z'n eigen internet access en telefonieplatform. En ook qua specifieke onderdelen of acties m.b.t. Interactieve TV kan er wel eens verschil zijn :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:37

Pogostokje

* twiet *

Die verschillen zitten meer aan de achterkant. Maar nu is schijnbaar de voorkant verandert, daar waar het de klant raakt. Nogmaals, ik ben benieuwd.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Firesphere schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

Ik heb nog een ZyXEL 2612HW-F1 liggen, als je belangstelling hebt?

Moet je wel zelf ALLES configureren (hoewel met een klein beetje geluk een mailtje naar info@tweak ze je op weg helpen), maar voor mij is het tegenwoordig de enige optie, een eigen modem/router.

DM maar even als je belangstelling hebt.
Heel aardig van je!! Als ze niet over de brug komen en ook geen schakelklokje toesturen om hem elke dag even uit- en aan te zetten, dan zal ik zelf wel iets moeten en laat ik het je weten. Dank je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Pogostokje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Ik ben benieuwd of jij ook een 'ander' pakket krijgt, zoals Compizfox.
Voor het traditionele tweak groen pakket is alles al uitgezocht, maar dan in het KPN glasvezel topic (wat de dienst tweak groen feitelijk is). Als Tweak nu anders hun dienstenpakket uitdelen, hou ik mij aanbevolen voor je bevindingen hier!
Ik heb het volgende van tweak ontvangen:

Zyxel VMG8324-B10A
2x VIP 1853
En een NTU waar ik even het typenummer niet heb ontvangen.
Morgen word het aangelegd en ga ik gelijk een tutorial schrijven voor tweakers die graag eigen hardware gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Wolfensteijn:

Ik heb een volwaardige tutorial geschreven voor het nieuwe Tweak Groen-pakket.
https://tuxplace.nl/tutor...met-tweak-groen-glasvezel

Het zal je misschien opvallen dat ik het in mijn tutorial niet heb over TV. De reden daarvoor is heel simpel: ik heb geen TV in mijn pakket dus ik heb simpelweg geen idee hoe het daarmee zit. Dat zal iemand anders moeten testen.

[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 10-10-2013 17:10 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:07:
Het zal je misschien opvallen dat ik het in mijn tutorial niet heb over TV. De reden daarvoor is heel simpel: ik heb geen TV in mijn pakket dus ik heb simpelweg geen idee hoe het daarmee zit. Dat zal iemand anders moeten testen.
Lijkt mij dat je dit wel aan Tweak kunt vragen. Die zijn volgens mij niet te beroerd je hierover te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net aan kijken op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking en Tweak heeft een actie
bij het Alles in 1 groen 30 (2 jaar) ook voor bestaande klanten.
code:
1
2
3
2 jaar actie
Sluit een abonnement af voor 2 jaar en betaal slechts €39.95,- per maand, voor de duur van het 
contract. Deze actie geldt zowel voor nieuwe, bestaande als overstappende klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
tweak blauw, volgens mij tijd voor weekend, ik ga mijn eigen vragen beantwoorden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door jarsiv op 11-10-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Was niet voor jou bedoeld :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Overweeg om glas te nemen hier in Noordwijk (voor inschrijving). Borg welke je moet betalen bij tweak houd mij tegen om bij deze provider in zee te gaan.
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 21:34:
Was net aan kijken op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking en Tweak heeft een actie
bij het Alles in 1 groen 30 (2 jaar) ook voor bestaande klanten.
code:
1
2
3
2 jaar actie
Sluit een abonnement af voor 2 jaar en betaal slechts €39.95,- per maand, voor de duur van het 
contract. Deze actie geldt zowel voor nieuwe, bestaande als overstappende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
doublehelix schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:28:
Overweeg om glas te nemen hier in Noordwijk (voor inschrijving). Borg welke je moet betalen bij tweak houd mij tegen om bij deze provider in zee te gaan.
[...]
De borg is €50, wat ik natuurlijk niet heel gek vind voor een (in ons geval) een router van Zyxel en 2 Motorola tv ontvangers, weet niet hoe dat in jou situatie is, maar ik vind een borg niet meer dan gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:21
Ook ik wil wel wat kwijt over Tweak glas (Groen in mijn geval).

Laat ik met het positieve beginnen. Het internet is snel en ik heb geen klachten over de telefonie.
Als de televisie het doet hebben we mooi beeld en ik ben uiterst tevreden over de newsserver van Tweak.

Echter, al maanden hebben we problemen met de settopbox in de huiskamer.
Het tv beeld loopt soms vast. Dit duurt maar 1 of 2 seconden maar in sommige programma's komt dat tientallen keren voor. De settopbox is via de draadloze ontvanger aangesloten (de ontvanger bij de modem staat op minder dan een meter afstand maar vanwege een kastdeur is de draadloze set nodig.)
Daarnaast start de settopbox zichzelf regelmatig op ongezette tijden opnieuw op en loopt dan vast. Dit betekend dat hij 's nachts of overdag als er niemand is uren achter elkaar in een afgesloten kast stroom staat te verbruiken en erg veel warmte staat te produceren.
Maanden en maanden probeer ik een oplossing te krijgen voor dit probleem.

Het enige waar de "Servicedesk" mee komt is een variatie op: "U moet de settopbox met een kabel aansluiten want de draadloze set is niet goed". Als ik dan aangeef dat dat niet mijn probleem kan zijn want ook dit is door hen geleverd krijg ik geen antwoord meer.
Deze mensen antwoorden sowieso slechts op 1 vraag of opmerking per mail. Het stellen van 2 of meer vragen of het aangeven van 2 of meer opmerkingen heeft geen enkele zin.
Na maanden komt iemand er achter dat de settopbox toch echt wel defect moet zijn en beloofd omruiling wanneer ik het mac adres en serienummer even doorgeef.
Dat doet ik, om vervolgens een mail te krijgen dat ik eerst moet proberen of ik de settopbox niet met een kabel kan aansluiten want mogelijk ligt het aan de draadloze verbindingsset.
Wederom weken verder lukt het eindelijk om een nieuwe settopbox te ontvangen. Deze blijkt in het geheel niet te werken. Erg wrange grap. Als ik dit meld en vertel dat ik de oude weer heb aangesloten krijg ik te horen dat het probleem dus is opgelost omdat ik de oude weer heb geactiveerd....................

Een mail van de servicedesk van 29 september 2013:

Geachte klant,

Bedankt voor uw bericht. Wij willen zo snel mogelijk een oplossing voor uw probleem vinden.
U gaf aan dat u uw oude televisie ontvanger weer in gebruik had genomen en dat deze beeld gaf, vandaar dat ik vroeg of deze weer naar behoren functioneerde. Dit was echter niet het geval. Mijn excuses voor de verwarring.
Zoals u aangaf werkt de nieuwe STB ook niet naar behoren, vandaag nemen wij nog contact op met onze lijnbeheerder om te kijken of de monteurs de oorzaak van het probleem kunnen vinden.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Job

Tweak

Onnodig te zeggen dat het sinds die datum stil is gebleven. We zitten nu met een kabel door de huiskamer (omdat dit wel iets verbetering geeft in het stotteren van het beeld maar de settopbox start zichzelf nog steeds zinloos vaak op en loopt dan vast).
We zitten nu bijna een jaar met dit probleem en geen enkel uitzicht op een oplossing.

Dat mensen de "Servicedesk" goed vinden kan ik begrijpen wanneer het om iets dood simpels gaat. Als het wat lastiger wordt heeft blijkbaar niemand daar enig idee waar hij mee bezig is en is er niemand bereid verder te kijken dan het script voor z'n neus.
Vragen naar contact met een leidinggevende wordt per definitie genegeerd evenals andere vragen om een oplossing.

Ja ik overweeg sterk om weg te gaan bij Tweak. Niet vanwege dit probleem, maar wel vanwege de onvoorstelbare laksheid en slechte service van mensen die het blijkbaar grappig vinden om je tientallen keren dezelfde "oplossing" voor te schotelen en hun klanten absoluut niet serieus wensen te nemen.
Ben ik een zeikerd? Ja in hun ogen ongetwijfeld. Maar de klant betaald je salaris en ik wil alleen maar krijgen waar ik iedere maand voor betaal.

De tientallen mails zijn uiteraard beschikbaar en ik heb er geen moeite mee die te publiceren.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Vandaag werd er onaangekondigd een nieuwe router bezorgd. Hopen dat deze het beter doet.

--edit
Gelukkig had de vorige eigenaar van de router het standaard wachtwoord ingesteld laten staan, waardoor ik er op in kon loggen. Dit moest wel bedraad, want via wifi wordt elke verbinding geweigerd. Nadat ik de standaard instellingen had gereset, blijft de router problemen geven:
  • Geen internetverbinding, maar het kan zijn dat Tweak daar eerst iets voor moet doen.
  • Geen verbinding mogelijk via wifi. Dat is wel een vervelend probleem. Zowel het ssid van de vorige eigenaar met zijn/haar wachtwoord werkt niet, als na diverse resets toegang via PacketForceAP0 verkrijgen werkt niet. Opvallend vind ik dat het wifi wachtwoord van de vorige eigenaar bewaard blijft, terwijl het ssid wel naar de default waarde wordt teruggezet. Hoe vaak je ook reset. Dat doet mij vermoeden dat er mogelijk meer instellingen niet worden gereset.
Voorlopig ga ik dus maar verder met het oude modem. Ik vind een werkende internetverbinding belangrijker dan analoge telefonie.

De router ziet er wel keurig uit, maar is duidelijk gebruikt. De voeding ruikt doorgebrand (zeg maar gerust "stinkt ontzettend"), die durf ik niet te gebruiken. Gelukkig kan ik m'n vorige voeding blijven gebruiken. Het UTP kabeltje heeft een keer goed klem gezeten, maar die zal het nog wel doen. Het telefoniekabeltje is wel nieuw.

Anyway... straks maar weer even bellen.

[ Voor 94% gewijzigd door VinceLW op 12-10-2013 09:23 . Reden: ervaringen met de andere router toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Als het goed is zit aan de zijkant een wifi knopje. Daarmee kan je de wifi mee uit en inschakelen als men dat zou willen. Staat dit knopje misschien uitgeschakeld bij jou? Druk er eens op en kijk dan wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Wifi is wel ingeschakeld, de ssid is ook wel zichtbaar. Het ingestelde wachtwoord wordt echter niet geaccepteerd. Ook via wps wordt er geen connectie geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
En sla je het wachtwoord er voor even afhaalt? Heb je dan wel verbinding?
Als ik de beveiliging op WPA2-personel zet dan werkt het bij mij ook niet.
De beveiliging staat bij mij op WPA-personal en dat werkt bij mij wel.
Misschien dat je daar eens mee kan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Het probleem is gevonden, ook deze "nieuwe" Packet Force is defect. Ze sturen namelijk retour gestuurde apparatuur naar andere klanten door en controleren in principe vooraf de werking er van. Deze is er echter doorheen geslopen. Vandaar dat ook de wachtwoorden van de vorig eigenaar er nog in zaten.

Er wordt misschien een nieuwe toegezonden. Dit moet echter eerst weer worden beoordeeld. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Ik weet natuurlijk niet wat jouw persoonlijke beweegredenen zijn maar ik was echt al lang bij zo'n bedrijf weg gegaan. Contract of niet, zij leveren niet de diensten waar je voor betaalt en hebt getekend.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Ik sta op het punt om Tweak Groen 30/30 te bestellen. Ik heb net contact gehad met Tweak over welke router dat geleverd wordt. Ze hebben mij gezegd dat ik de Zyxel 2812 krijg.

Nu lees ik hier dat 2 mede Tweakers bij een groen abonnement een ZyXEL VMG8324-B10A hebben gekregen. De klantenservice zegt het volgende:
Een Packet Front werkt i.c.m. de Zyxel VMG 8324. De Genexis werkt i.c.m. Zyxel 2812.
Vergist de klantenservice zich of werkt sinds kort de Zyxel 28128 ook met Tweak groen ? Ik neem aan dat Packet Front "Blauw" is en Genesis "Groen" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Supreme_One schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
Nu lees ik hier dat 2 mede Tweakers bij een groen abonnement een ZyXEL VMG8324-B10A hebben gekregen.
Jup, daar ben ik er één van.
[...]
Vergist de klantenservice zich of werkt sinds kort de Zyxel 28128 ook met Tweak groen ? Ik neem aan dat Packet Front "Blauw" is en Genesis "Groen" is.
Je hebt het nu over de NTU toch? Ik heb een donkergrijze NTU van KPN waar geen merk opstaat. Crappy phonepic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ji9Pu8C9r1Jx25lzndpkrU7m/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 14-10-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

[...]

Je hebt het nu over de NTU toch? Ik heb een donkergrijze NTU van KPN waar geen merk opstaat. Crappy phonepic:
[afbeelding]
Dat is een Packet Front NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep.

Veel mensen kenen het merk "Packet front" van de wat oudere WGDO netwerken in o.a. glasvezelprojecten van Portaal of in Best.

Maar op de nieuwere netwerken, waar met universele FTU's worden gewerkt (uFTU - basisunit met 2 aansluitingen waarop een actieve unit geklikt moet worden) wordt voor KPN retail en KPN WMP (zonder plus) met de Packet Front NT gewerkt. In gebieden met de smallere FTU wordt met Genexis gewerkt .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Nog even een follow-up over de PacketForce voor VoIP achter NAT (achter een andere router met NAT, op de PacketForce zelf staan NAT en de firewall uit).

Ik dacht dat dit allemaal stabiel was, maar dat bleek het vorige week toch niet te zijn.
Meestal ging het ongeveer een dag goed maar daarna wilde het ding zich niet meer bij Tweak registreren (op mijn.tweak.nl/telefonie was er dan geen nummer meer geregistreerd).
Wanneer dit het geval was dan kan ik zelf vanaf m'n eigen netwerk ook niet meer verbinding maken op de SIP-poort aan de buitenkant van de PacketForce (bijvoorbeeld via telnet naar 5060).
Als ik dan naar de routerinterface ging van de PacketForce deed ie het ineens weer, herstarten werkte uiteraard ook (dus het leek alsof de SIP-service steeds vast hing).
Meestal werkte het dan weer een dag maar soms maar een paar uur.

Ik heb Tweak gebeld en het advies was om een bepaald profiel te downloaden van de site en deze in te laden.
Dat profiel blijkt dus gewoon een soort van standaard settings te zijn (welke wel hier en daar afwijken van de instellingen die ik eerder van Tweak had gekregen en degene die ik heb wanneer ik de PacketForce volledig reset) dus dat heb ik maar niet ingeladen 8)7

Ik dus maar met NMAP kijken wat er allemaal op dat ding draait.
Blijkt dat er zowel aan de buiten- als de binnenkant allerlei services aanstaan (http, https, ssh, telnet) maar alleen http(s) en telnet werken vanaf binnen (soms werkt het een en ander wel vanaf buiten maar tot op heden is inloggen niet gelukt).

Via telnet kun je gewoon als admin inloggen en heb je een paar commando's waar je iets mee kunt (iptables en iets met voice enzo) maar je kan dus ook gewoon een bash shell (msh) starten en dan kan je aardig wat Linux en busybox commando's gebruiken en heb je dus vrij veel controle over het ding.
I
k kijken of die VoIP service draait (blijkt om vodsl te gaan) en deze handmatig starten (de logs werd ik niet veel wijzer van) en na een dag troubleshooten kreeg ik toevallig het volgende te zien in de terminal:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
SIP Msg: OPTIONS sip:100@192.168.12.31:5060 SIP/2.0
From: "sipvicious"<sip:100@1.1.1.1>;tag=3532633563646462313363340131303839363436313432
To: "sipvicious"<sip:100@1.1.1.1>
Call-ID: 692264745191169288768871
CSeq: 1 OPTIONS
Via: SIP/2.0/UDP 127.0.0.1:5067;received=74.118.193.44;rport=5067;branch=z9hG4bK-3830343716
Accept: application/sdp
User-Agent: friendly-scanner
Max-Forwards: 70
Content-Length: 0

[Transc] AppTranscStateChangedEvHandler: State Change to Server General Request Rcvd

SIP Msg: SIP/2.0 501 Not Implemented
From: "sipvicious"<sip:100@1.1.1.1>;tag=3532633563646462313363340131303839363436313432
To: "sipvicious"<sip:100@1.1.1.1>;tag=8a9300-c0a80b1e-13c4-50029-389-4f9311e2-389
Call-ID: 692264745191169288768871
CSeq: 1 OPTIONS
Via: SIP/2.0/UDP 127.0.0.1:5067;received=74.118.193.44;rport=5067;branch=z9hG4bK-3830343716
Supported: replaces,100rel,timer
Content-Length: 0

[Transc] AppTranscStateChangedEvHandler: State Change to Server General Final Response Sent
[Transc] AppTranscStateChangedEvHandler: State Change to Terminated

Nu had ik eerder al wel wat SIP-pakketjes voorbij zien komen door middel van tcpdump op poort 5060 op mijn eigen router, maar deze wijkt wel aardig af.
Zo identificeert het zich als SIPVicious (wat een VoIP-scantool lijkt te zijn) en lijkt het SIP-IP-adres me wat onwaarschijnlijk (1.1.1.1).
eens even gekeken in mijn eigen router en het blijkt dus dat er normaal 1 IP-adres op [ASSUSRED] staat (het IP-adres van Tweak) en als het ding gecrasht is staan er meerdere IP-adressen op [UNREPLIED] (uiteraard gefilterd op poort 5060).
Ik wat gegoogled op die IP's en het waren altijd buitenlandse reeksen (Duitsland, Amerika, etc.) behalve die van Tweak dan.

Nu heb ik bij de poortdoorverwijzing van SIP ook het adres van Tweak als source meegegeven en de PacketForce werkt nu al zo'n 3 dagen zonder problemen.
Registreren, bellen en gebeld worden gaan allemaal prima.
Nu ben ik niet echt thuis in het hele SIP-gebeuren maar volgens mij kan het dus geen kwaad om Tweaks adres te whitelisten (zodat al het VoIP-verkeer via Tweaks VoIPserver moet lopen).

TL;DR lijkt er op dat de PacketForce niet goed kan tegen vage/misvormde pakketjes of zelfs actieve scan-/hackpogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:29:
Yep.

Veel mensen kenen het merk "Packet front" van de wat oudere WGDO netwerken in o.a. glasvezelprojecten van Portaal of in Best.

Maar op de nieuwere netwerken, waar met universele FTU's worden gewerkt (uFTU - basisunit met 2 aansluitingen waarop een actieve unit geklikt moet worden) wordt voor KPN retail en KPN WMP (zonder plus) met de Packet Front NT gewerkt. In gebieden met de smallere FTU wordt met Genexis gewerkt .
Euh... Packet Front bestaat niet meer. Is nu ook Genexis. Om het makkelijk te houden :-)

http://www.genexis.eu/new...-packetfront-cpe-business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Compizfox schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

[...]

[afbeelding]
Ik heb nog geen glasvezel gehad hiervoor dus ik neem aan dat ik Genexis krijg i.c.m. Zyxel 2812 ?
Hoezo krijg jij (Compizfox) een Zyxel VMG8324-B10A jij hebt toch ook gewoon groen besteld ? Is dat alleen omdat je een packetfront hebt ?

Is er veel verschil tussen deze 2 routers ? Ik lees dat de Zyxel 2812 2x2dBi antenne heeft en de Zyxel VMG8324 2x3dBi antenne heeft. Maakt dat veel uit ? Ik heb toch liever een Zyxel VMG8324 omdat ik daar slechte ervaringen mee heb bij mijn huidige provider (Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:20:
[...]

Euh... Packet Front bestaat niet meer. Is nu ook Genexis. Om het makkelijk te houden :-)

http://www.genexis.eu/new...-packetfront-cpe-business
Het wordt nog steeds een Ericcson Packet Front NT genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-10-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Supreme_One schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
Ik sta op het punt om Tweak Groen 30/30 te bestellen. Ik heb net contact gehad met Tweak over welke router dat geleverd wordt. Ze hebben mij gezegd dat ik de Zyxel 2812 krijg.

Nu lees ik hier dat 2 mede Tweakers bij een groen abonnement een ZyXEL VMG8324-B10A hebben gekregen. De klantenservice zegt het volgende:

[...]

Ik had in eerste instantie de 8324 gekregen, maar 15 minuten voordat de monteur langs zou komen stond postnl onaangekondigd voor de deur met een 2812, de monteur zei dat ik de 2812 moet gebruiken en dat ik de 8324 moest terugsturen. Ik heb het nog even geprobeerd, maar deze werkt inderdaad niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een experiabox, omdat ik daar alle VLAN's al voor had goed gezet op mijn switch. Maar dat plan ging ook niet door. Ik zit er nu nog steeds mee te worstelen, omdat mijn Asus AC66U dus geen IPoE ondersteund. Iemand suggesties dat ik de 2812 niet hoef te gebruiken.

De apparatuur die ik tot mijn beschikking heb is:
  • Asus RT-AC66U
  • Netgear Prosafe GS724T
Roept u maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Supreme_One schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:10:
[...]
[...]
Ik heb nog geen glasvezel gehad hiervoor dus ik neem aan dat ik Genexis krijg i.c.m. Zyxel 2812 ?
Hoezo krijg jij (Compizfox) een Zyxel VMG8324-B10A jij hebt toch ook gewoon groen besteld ?
Ik heb groen besteld en ook groen gekregen. Blauw is namelijk niet beschikbaar in mijn regio.
Is dat alleen omdat je een packetfront hebt ?
Ik had nog niets voordat ik Tweak bestelde, ik heb hiervoor namelijk ook nog geen glas gehad. Ik heb die Packet Front gewoon gekregen van Tweak.
Is er veel verschil tussen deze 2 routers ? Ik lees dat de Zyxel 2812 2x2dBi antenne heeft en de Zyxel VMG8324 2x3dBi antenne heeft. Maakt dat veel uit ? Ik heb toch liever een Zyxel VMG8324 omdat ik daar slechte ervaringen mee heb bij mijn huidige provider (Vodafone)
Daar zou ik me niet zo druk over maken. Het lijkt mij veel belangrijker of je een 'open' router krijgt van Tweak of zo'n locked-down Experiabox van KPN.
markisoke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:01:
[...]
Ik had in eerste instantie de 8324 gekregen, maar 15 minuten voordat de monteur langs zou komen stond postnl onaangekondigd voor de deur met een 2812, de monteur zei dat ik de 2812 moet gebruiken en dat ik de 8324 moest terugsturen. Ik heb het nog even geprobeerd, maar deze werkt inderdaad niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een experiabox,
:+
omdat ik daar alle VLAN's al voor had goed gezet op mijn switch. Maar dat plan ging ook niet door. Ik zit er nu nog steeds mee te worstelen, omdat mijn Asus AC66U dus geen IPoE ondersteund. Iemand suggesties dat ik de 2812 niet hoef te gebruiken.

• Asus RT-AC66U
  • Netgear Prosafe GS724T
Roept u maar!
Ehm, welke router ondersteunt nou geen IPoE? Voor de duidelijkheid, IPoE is gewoon Internet Protocol over Ethernet, gewoon IPv4/IPv6 dus. Dit is hét protocol voor het internet, elke router ondersteunt dat.

[ Voor 35% gewijzigd door Compizfox op 15-10-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
markisoke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:01:
[...]

Ik had in eerste instantie de 8324 gekregen, maar 15 minuten voordat de monteur langs zou komen stond postnl onaangekondigd voor de deur met een 2812, de monteur zei dat ik de 2812 moet gebruiken en dat ik de 8324 moest terugsturen. Ik heb het nog even geprobeerd, maar deze werkt inderdaad niet. Ik had eigenlijk gehoopt op een experiabox, omdat ik daar alle VLAN's al voor had goed gezet op mijn switch. Maar dat plan ging ook niet door. Ik zit er nu nog steeds mee te worstelen, omdat mijn Asus AC66U dus geen IPoE ondersteund. Iemand suggesties dat ik de 2812 niet hoef te gebruiken.

• Asus RT-AC66U
  • Netgear Prosafe GS724T
Roept u maar!
Welke type 2812 heb je gekregen; HNU-F1,F3, 51C ? Router op zich is niet een groot probleem alleen bereik is dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Supreme_One schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

Welke type 2812 heb je gekregen; HNU-F1,F3, 51C ? Router op zich is niet een groot probleem alleen bereik is dramatisch.
HNU-F1, het grootste probleem dat ik heb met deze router is dat het geen DMZ ondersteud, en aangezien ik toch het router van Asus wil gebruiken wil ik niet constant al die poorten op 2 routers open gooien.

Compizfox, misschien nog ideeën, volgens mij heb je er net iets meer verstand van dan ik, maar ik baal er echt van dat die VMG niet werkt bij mij, dan had ik het nog niet eens zo erg gevonden aangezien daar wel DMZ in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

markisoke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:36:
[...]
HNU-F1, het grootste probleem dat ik heb met deze router is dat het geen DMZ ondersteud, en aangezien ik toch het router van Asus wil gebruiken wil ik niet constant al die poorten op 2 routers open gooien.

Compizfox, misschien nog ideeën, volgens mij heb je er net iets meer verstand van dan ik, maar ik baal er echt van dat die VMG niet werkt bij mij, dan had ik het nog niet eens zo erg gevonden aangezien daar wel DMZ in zit.
Wat is VMG?

Welk pakket heb je (het 'klassieke' KPN WMP/WDA-pakket of die nieuwe, die o.a. ik ook heb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Wat is VMG?

Welk pakket heb je (het 'klassieke' KPN WMP/WDA-pakket of die nieuwe, die o.a. ik ook heb)?
ZyXEL VMG8324-B10A

Ik heb echt geen idee, ik heb er een zyxel 2812 HNU-F1 bij gekregen.
Compizfox schreef:
[...]

Ehm, welke router ondersteunt nou geen IPoE? Voor de duidelijkheid, IPoE is gewoon Internet Protocol over Ethernet, gewoon IPv4/IPv6 dus. Dit is hét protocol voor het internet, elke router ondersteunt dat.

Als ik mijn router in ga stellen krijg ik deze opties:

Afbeeldingslocatie: http://i975.photobucket.com/albums/ae232/andymac1966/RT-AC66U/Setup1PNG_zps27738d38.png

DHCP werkt niet, maar misschien komt dat omdat mijn switch ook niet helemaal goed ingesteld staat.

[ Voor 50% gewijzigd door markisoke op 15-10-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je het nieuwe pakket hebt (ik hoorde van iemand dat dit WIA heet), moet je voor DHCP kiezen. Internet komt getagd binnen op VLAN 34, dus daar moet je je switch op instellen. Volledige tutorial (van mijn hand) hier: https://tuxplace.nl/tutor...met-tweak-groen-glasvezel

Als je KPN WDA/WMP hebt, moet je voor PPPoE kiezen en komt het internet op VLAN 6 binnen. Volledige info hier: http://netwerkje.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:50:
Als je het nieuwe pakket hebt (ik hoorde van iemand dat dit WIA heet), moet je voor DHCP kiezen. Internet komt getagd binnen op VLAN 34, dus daar moet je je switch op instellen. Volledige tutorial (van mijn hand) hier: https://tuxplace.nl/tutor...met-tweak-groen-glasvezel

Als je KPN WIA/WMP hebt, moet je voor PPPoE kiezen en komt het internet op VLAN 6 binnen. Volledige info hier: http://netwerkje.com/
Ik heb zeker weten het nieuwe pakket, want vlan 34 komt ook in mijn zyxel binnen alleen wil het aan de praat krijgen niet echt lukken.

Huidige situatie:
NTU --> Zyxel router --> Asus Router --> Internet clients
-------------------------------> TV
-------------------------------> Telefonie

Hoe ik het wil:
NTU --> Switch (PORT 24 (VLAN 34 (T))) --> (PORT 14 (VLAN 34 (T))) Asus router --> Switch (zelfde als aan begin) --> Clients en zyxel

Iemand enig idee of dit gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik lees hier ineens allemaal nieuwe 'termen' die gebruikt worden.

At bedoelen jullie met KPN WIA?

Qua KPN ken ik alleen WMP en WMP+.

WMP is wat Tweak aanbiedt als zijnde "Tweak Groen", dus met met Interactieve TV van KPN en de bekende VLAN's 6 (internet), 7 (voip) en 4 (IPTV) als je met eigen apparatuur aan de slag gaat.
Blijkbaar is Tweak (na een mislukte pilot een aantal jaar terug waar ik ook nog aan mee heb gedaan) nu wel over gegaan tot standaard levering van een Zyxel ipv een Experiabox?

WMP+ is wat Tweak voor zo ver ik weet (nog) niet aanbiedt en bestaat uit internet IP verkrijgen via DHCP, aparte poort op de NT voor IPTV en ook een coax aansluiting op je NT met daarop analoog, fm en dvb-c. Tweak biedt dat alleen aan op de voormalige WGDO netwerken.

Maar WIA/WDA ken ik niet..... of wordt dat zo genoemd wanneer in nieuwere gebieden met een andere NT (vanwege de universle FTU) gewerkt wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 15-10-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

markisoke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:04:
[...]

Ik heb zeker weten het nieuwe pakket, want vlan 34 komt ook in mijn zyxel binnen alleen wil het aan de praat krijgen niet echt lukken.

Huidige situatie:
NTU --> Zyxel router --> Asus Router --> Internet clients
-------------------------------> TV
-------------------------------> Telefonie

Hoe ik het wil:
NTU --> Switch (PORT 24 (VLAN 34 (T))) --> (PORT 14 (VLAN 34 (T))) Asus router --> Switch (zelfde als aan begin) --> Clients en zyxel

Iemand enig idee of dit gaat werken
Je kunt op de Asus toch wel VLAN 34 DHCP configureren? Dus gewoon Asus op de NT aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Barre73 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:44:
Ik weet natuurlijk niet wat jouw persoonlijke beweegredenen zijn maar ik was echt al lang bij zo'n bedrijf weg gegaan. Contract of niet, zij leveren niet de diensten waar je voor betaalt en hebt getekend.
Vooral geld. Tweak blauw is in mijn geval de meest gunstige optie, vooral omdat usenet er bij in zit, is dit voor ons de meest goedkope oplossing.

Vandaag heb ik mijn vierde Packet Force router ontvangen, hopen dat deze het wel doet, wordt vervolgd.

--edit
Viermaal is scheepsrecht, zeggen ze bij Tweak. Deze router lijkt te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door VinceLW op 15-10-2013 18:26 . Reden: Update van de status ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:25:
[...]

Je kunt op de Asus toch wel VLAN 34 DHCP configureren? Dus gewoon Asus op de NT aansluiten.
Ga ik is proberen als ik thuis ben.
Het probleem is echter dat ik tussen die 2 apparaten geen directe kabel heb liggen.
Is het niet mogelijk om virtueel via de switch de kabel door te lussen, zodat ik geen lame extenders moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

eymey schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:49:
Hmm, ik lees hier ineens allemaal nieuwe 'termen' die gebruikt worden.

At bedoelen jullie met KPN WIA?

Qua KPN ken ik alleen WMP en WMP+.
WMP heette vroeger WDA WBA.
WMP is wat Tweak aanbiedt als zijnde "Tweak Groen", dus met met Interactieve TV van KPN en de bekende VLAN's 6 (internet), 7 (voip) en 4 (IPTV) als je met eigen apparatuur aan de slag gaat.
Blijkbaar is Tweak (na een mislukte pilot een aantal jaar terug waar ik ook nog aan mee heb gedaan) nu wel over gegaan tot standaard levering van een Zyxel ipv een Experiabox?
Dat klopt. Ik heb met Tweak groen geen Experiabox meer gekregen en ook geen WMP, maar een nieuw product wat WIA schijnt te heten.
WMP+ is wat Tweak voor zo ver ik weet (nog) niet aanbiedt en bestaat uit internet IP verkrijgen via DHCP, aparte poort op de NT voor IPTV en ook een coax aansluiting op je NT met daarop analoog, fm en dvb-c. Tweak biedt dat alleen aan op de voormalige WGDO netwerken.

Maar WIA/WDA ken ik niet..... of wordt dat zo genoemd wanneer in nieuwere gebieden met een andere NT (vanwege de universle FTU) gewerkt wordt?
WDA WBA=WMP. WIA is het nieuwe product ;) Had in mijn vorige post een typo gemaakt, dat kan verwarrend zijn geweest.

Ik weet ook niet precies hoe en wat. Het enige wat ik weet is dat ik eerste Tweaker ben die gemeld heeft in dit topic dat ik WIA heb ontvangen een geen WMP, en dat er na mij nog een andere Tweaker precies hetzelfde heeft. Of dit product vanaf nu voor alle nieuwe abo's wordt geleverd, weet ik niet zeker. Dat zullen we van Tweak moeten horen denk ik.

@markisoke: Heeft je router geen ondersteuning voor VLANs? Dan heb je daar je switch niet voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 15-10-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
@markisoke: Heeft je router geen ondersteuning voor VLANs? Dan heb je daar je switch niet voor nodig.
Mijn router heeft wel ondersteuning voor VLANs, maar ik heb geen directe kabelverbinding naar deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, maar dat klopt niet helemaal. WDA heeft nooit bestaan. WBA wel. Overigens is dat bij KPN intern ook nog steeds de 'werknaam'. Ze mogen het alleen niet meer als porductnaam brengen, tenzij ze het voluit schrijven :).

Iig... wel iets om te gaan onderzoeken, dat "WIA". Dit zou dan ook op de KPN wholesale site moeten staan..... Vraag me af of er dan, lost van andere VLAN's (en blijkbaar geen PPPoE meer?) ook nog andere verschillen zijn in bv. tv-streams?

edit: Op de website van KPN Wholesale zie ik er nog geen info over staan. Wel een tweet van Floris Diemel (https://twitter.com/flooris/status/104467203675537408 ) die ook de term aanhaalt.

De vraag is wel: Krijgt nu een ieder die Tweak Groen aanvraagt de dienst geleverd volgens deze nieuwe methode of wisselt het nog?

Wel jammer dat er nog steeds niets bekend is over ook WMP+ aanbieden of desnoods WIA icm. het CATV signaal van ITNS.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 15-10-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

markisoke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:37:
[...]

Mijn router heeft wel ondersteuning voor VLANs, maar ik heb geen directe kabelverbinding naar deze router.
Wat voor verbinding dan wel? Je gaat me hopelijk niet vertellen dat je WAN over WiFi gaat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

eymey schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Thanks, maar dat klopt niet helemaal. WDA heeft nooit bestaan. WBA wel. Overigens is dat bij KPN intern ook nog steeds de 'werknaam'. Ze mogen het alleen niet meer als porductnaam brengen, tenzij ze het voluit schrijven :).
WBA dus, thanks :P
Iig... wel iets om te gaan onderzoeken, dat "WIA". Dit zou dan ook op de KPN wholesale site moeten staan..... Vraag me af of er dan, lost van andere VLAN's (en blijkbaar geen PPPoE meer?) ook nog andere verschillen zijn in bv. tv-streams?
Ik kon er ook niets over vinden, maar mrfatmen vertelde me dat het WIA heet. (zie link in m'n vorige post)
edit: Op de website van KPN Wholesale zie ik er nog geen info over staan. Wel een tweet van Floris Diemel (https://twitter.com/flooris/status/104467203675537408 ) die ook de term aanhaalt.

De vraag is wel: Krijgt nu een ieder die Tweak Groen aanvraagt de dienst geleverd volgens deze nieuwe methode of wisselt het nog?
Ik zou het niet weten. Ik ben iig één van de gelukkigen :P

En inderdaad, geen PPPoE meer en telefonie gaat niet meer over een apart VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

Wat voor verbinding dan wel? Je gaat me hopelijk niet vertellen dat je WAN over WiFi gaat of zo?
Nee, dat niet, maar mijn meterkast en de plaatst waar het modem van tweak staat, zit een metertje of 10 tussen, vandaar loopt 1 kabel. En dan vanaf daar loopt een kabel naar de 1e verdieping waar mijn asus router staat, ook een metertje of 8. Ik heb dus geen kabel vanaf de meterkast naar boven, maar wel 2 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan kun je die toch gewoon aan elkaar 'knopen'? Je weet wel, met zo'n 8P8C-coupler. Daar heb je echt geen switch voor nodig hoor :P

Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/907920213/-font-b-RJ45-b-font-CAT5-font-b-8P8C-b-font-Network-Cable-Connector-Adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Klopt, maar nu moet ik weer zo'n ding bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:35:
[...]
WBA dus, thanks :P

[...]
Ik kon er ook niets over vinden, maar mrfatmen vertelde me dat het WIA heet. (zie link in m'n vorige post)

[...]

Ik zou het niet weten. Ik ben iig één van de gelukkigen :P

En inderdaad, geen PPPoE meer en telefonie gaat niet meer over een apart VLAN.
.

Even om de eigen termen van KPN te behouden: WBA (Wholesale Broadband Acces) is eigenlijk een lege lijnhuur. WMP (Wholesale Multimedia Play) is een compleet product met 3 diensten. En WMP+ hetzelfde maar met analoge TV (en andere TV streams).
WIA staat waarschijnlijk voor Wholesale ITV Acces of zoiets. Dus alleen de lijn en TV diensten. Zelf zorgen voor je internet en telefonieplatform.

Zal morgen eens navragen wat het betekent en vooral: welke streams dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:53:
Even om de eigen termen van KPN te behouden: WBA (Wholesale Broadband Acces) is eigenlijk een lege lijnhuur. WMP (Wholesale Multimedia Play) is een compleet product met 3 diensten. En WMP+ hetzelfde maar met analoge TV (en andere TV streams).
WIA staat waarschijnlijk voor Wholesale ITV Acces of zoiets. Dus alleen de lijn en TV diensten. Zelf zorgen voor je internet en telefonieplatform.

markisoke schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:00:
Ik heb het volgende van tweak ontvangen:

Zyxel VMG8324-B10A
2x VIP 1853
En een NTU waar ik even het typenummer niet heb ontvangen.
Morgen word het aangelegd en ga ik gelijk een tutorial schrijven voor tweakers die graag eigen hardware gebruiken
Wat de bitrate van de streams zijn bij een VIP 1853 ontvanger is niet zo moeilijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Och... daar had ik over heen gelezen. Dat lijkt me duidelijk, KPN ITV streams dus. Had ik ook al wel vermoed, gezien de PF/Ericsson Media Converter (NT) die er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

.

Goed plan :).

Het aparte is alleen dat Tweak al sinds het begin, ondanks via WMP (en met de standaard VLAN's en PPPoE die KPN ook voor z'n eigen dienst gebruikt), toch ook altijd z'n eigen Internet en Telefonie aangeboden heeft. Maar wel mooi dat daar nu een KPN Wholesale constructie voor in de plaats gekomen is die alles wat makkelijker maakt.

edit: Zal idd wel ook gewoon de KPN ITV streams zijn. Maar in het KPN Glasvezel topics klinken er positieve geluiden qua mogelijk aanstaande verbeteringen en vernieuwingen :).

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe zit het nou precies met de nieuwsserver die je gratis krijg als je Tweak glasvezel hebt?

Ik vind de site van Tweak nou niet echt duidelijk.
De instellingen verschillen per provider. Als u internet heeft van Tweak dan kunt u standaard gebruik maken van TweakNews en heeft u geen username en wachtwoord nodig.

Provider Server Poort SSL Gebruikersnaam Wachtwoord
TweakNews news.tweaknews.nl 80, 119, 583 563 *zie brief* *zie brief*
TweakDSL news.tweakdsl.nl 80, 119, 583 563 *leeg* *leeg*
TweakFiber news.tweak.nl 80, 119, 583 563 *zie brief* *zie brief*
Tele2 tele2news.tweaknews.nl 80, 119, 583 563 *zie brief* *zie brief*
OK, als klant van Tweak glasvezel heb ik gratis usenet. Maar welke moet ik nou hebben?
  • Ik kan zonder password gebruikmaken van news.tweaknews.nl
  • Ik kan niet zonder password gebruikmaken van news.tweak.nl, maar als ik de inloggegevens ingeef die ik in Mijn Tweak vind, werkt het wel.
Wat is nu het verschil tussen deze twee, en welke moet ik hebben als Tweak glasvezel-klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:29:
Hoe zit het nou precies met de nieuwsserver die je gratis krijg als je Tweak glasvezel hebt?

Ik vind de site van Tweak nou niet echt duidelijk.

[...]

OK, als klant van Tweak glasvezel heb ik gratis usenet. Maar welke moet ik nou hebben?
  • Ik kan zonder password gebruikmaken van news.tweaknews.nl
  • Ik kan niet zonder password gebruikmaken van news.tweak.nl, maar als ik de inloggegevens ingeef die ik in Mijn Tweak vind, werkt het wel.
Wat is nu het verschil tussen deze twee, en welke moet ik hebben als Tweak glasvezel-klant?
Dat staat er toch gewoon? news.tweak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nou ja, er staat "Als u internet heeft van Tweak dan kunt u standaard gebruik maken van TweakNews en heeft u geen username en wachtwoord nodig.".

TweakNews kan news.tweaknews.nl impliceren inderdaad, maar news.tweak.nl vind ik ook niet zo'n gekke gedachte. Ik vind het vooral verwarrend dat ik inloggegevens in Mijn Tweak heb staan, die werken op news.tweak.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:32
Compizfox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:04:
Nou ja, er staat "Als u internet heeft van Tweak dan kunt u standaard gebruik maken van TweakNews en heeft u geen username en wachtwoord nodig.".

TweakNews kan news.tweaknews.nl impliceren inderdaad, maar news.tweak.nl vind ik ook niet zo'n gekke gedachte. Ik vind het vooral verwarrend dat ik inloggegevens in Mijn Tweak heb staan, die werken op news.tweak.nl.
Dat is inderdaad aardig verwarrend, ben ik met je eens. Ik heb em ingesteld op news.tweak.nl met gebruikersnaam en wachtwoord zoals vermeld op news.tweak.nl, met SSL aan staan via poort 563.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vandaag komen ze de glasvezel door de gevel trekken, maar waar komt die over het algemeen binnen?
Het kan uiteraard de meter/gangkast zijn, echter komt de kabel aan de andere zijde van het huis binnen.

Geen idee wat logisch is. Persoonlijk hoop ik op dezelfde plek als kabel want dat scheelt behoorlijk wat meters kabel trekken over vloeren en plafonds in een oud Amsterdams pand.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:04:

Met andere woorden, zie brief :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-10-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Rubman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 07:04:
Vandaag komen ze de glasvezel door de gevel trekken, maar waar komt die over het algemeen binnen?
Het kan uiteraard de meter/gangkast zijn, echter komt de kabel aan de andere zijde van het huis binnen.

Geen idee wat logisch is. Persoonlijk hoop ik op dezelfde plek als kabel want dat scheelt behoorlijk wat meters kabel trekken over vloeren en plafonds in een oud Amsterdams pand.
Hangt er helemaal van af waar de straat langs jouw huis open geweest is. Maar de meest logische plek is aan de voorkant van het huis in de meterkast. Als je woonkamer zich aan de achterkant van het huis bevindt en de coax ook daar vandaan binnen komt in de woonkamer, dan geef ik je extreem weinig kans dat ze de glasvezel daar gaan afmonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dj-sannieboy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:01:
[...]

Met andere woorden, zie brief :)
Wat voor brief ze bedoelen weet ik niet, maar de inloggegevens staat iig wel op Mijn Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Hangt er helemaal van af waar de straat langs jouw huis open geweest is. Maar de meest logische plek is aan de voorkant van het huis in de meterkast. Als je woonkamer zich aan de achterkant van het huis bevindt en de coax ook daar vandaan binnen komt in de woonkamer, dan geef ik je extreem weinig kans dat ze de glasvezel daar gaan afmonteren.
Ik wou eigenlijk als eerste zeggen: Ze zouden bij je langs moeten zijn geweest om dat te bespreken en wat foto's te maken. De zgn "schouwer".
Dan had je die vraag ook niet gehad.

@Eymey: Dan zit je toch fout. Tot een korte tijd geleden schreef het bestek nog voor dat de aansluiting nabij het coax overnamepunt moest komen. Ook als dat achterin de woonkamer zit. Juist vanwege die kabels.

Dat is inmiddels veranderd maar ik weet natuurlijk niet welk bestek er geldt voor het adres van deze vraagsteller.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Wat voor brief ze bedoelen weet ik niet, maar de inloggegevens staat iig wel op Mijn Tweak.
Ik neem aan de welkomsbrief met alle login gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Ik wou eigenlijk als eerste zeggen: Ze zouden bij je langs moeten zijn geweest om dat te bespreken en wat foto's te maken. De zgn "schouwer".
Dan had je die vraag ook niet gehad.

@Eymey: Dan zit je toch fout. Tot een korte tijd geleden schreef het bestek nog voor dat de aansluiting nabij het coax overnamepunt moest komen. Ook als dat achterin de woonkamer zit. Juist vanwege die kabels.

Dat is inmiddels veranderd maar ik weet natuurlijk niet welk bestek er geldt voor het adres van deze vraagsteller.
@Barre73: Bedankt voor de correctie! Nooit geweten.

Echter, dan is het 'beleid' hierin toch wel enorm zwalkerig geweest.

Ook in Almere zit in bijna alle woningen van (begin) jaren 80 en ouder het coax overnamepunt in de huiskamer. Ook bv. op het vorige adres waar ik woonde. Maar echt nooit een schouwing gehad van te voren en de aansluiting is gewoon zonder overleggen in de meterkast gemonteerd.

Overigens zou ik waarschijnlijk ook toen gewoon nog steeds voor de meterkast gekozen hebben. Als je ziet hoe ontzettend slordig het in sommige woonkamers is aangelegd met de fiber zodanig dat bijna iedere DHZ'er die ooit iets aan de woonkamer gaat doen de neiging zal krijgen om die vezel er helemaal weer weg te halen als hij/zij 'm toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik verkies te zwijgen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Inmiddels gemonteerd, omdat het vanuit het naastgelegen trapportaal moest komen had ik eigenlijk volledig vrije keuze. Heb er dus voor gekozen om het net als de coax aansluiting in de slaapkamer aan de voorzijde van de woning te plaatsen.

Al met al zijn ze ruim 3 uur bezig geweest en is de afwerking zeker wel netjes te noemen.
Buiten dat stonden de monteurs erop dat ze ook alles nog netjes zouden stofzuigen en dergelijken ivm met wat boorwerkzaamheden. Dit heb ik met behoorlijk wat monteurs van UPC nog nooit meegemaakt, die laten werkelijk alle rotzooi en afval liggen en rennen er weer vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klinkt erg netjes! Goede aannemer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ik heb internet telefonie en televisie eindelijk werkend gekregen.
Het internet loopt gewoon via mijn eigen ASUS AC66U router waar ik alle controle over heb.
Tv en en telefonie gaat via de Zyxel 2821 HNU-F1.

Mijn opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qpVr4Hdl.png

Hoop dat jullie hier ook wat aan hebben, en als je vragen hebt hoor ik ze graag.
Een uitgebreide tutorial zal ik schrijven bij genoeg animo, maar hoop dat het plaatje voor zich spreekt.

Om 1 of andere reden wou tv niet via de asus gaan, maar deze opstelling werkt ook prima en ik zie eigenlijk ook geen noodzaak om tv via de asus te laten verlopen.

[ Voor 14% gewijzigd door markisoke op 17-10-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waar is VLAN 4 voor dan? TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ja, dit is voor tv, ik kwam hierachter door is het QoS paneel van de zyxel te kijken.
Ik had de zyxel eerst vlan 34 gegeven, toen kreeg ik al wel informatie op de tv, maar niet de stream zelf.
Vervolgens gooide ik vlan 4 erbij en toen kreeg ik ook netjes beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

was ik bijna over van Lijbrandt naar Tweak, staat er op het contract wat aanvullende voorwaarden: 'indien er al een glasvezel-aansluiting is, dan geen Galaxy Tab II' en hoest ook nog even 30 eurie administratiekosten en 50,- borg op. Ik vond de leaseconstructie van 5,-/mnd om TV op te kunnen nemen al dubieus maar zag ik nog door de vingers.
Gebeld naar de helpdesk: lalala, er zijn nog 3 wachtende voor u, lalala, er zijn nog 2 wachtende voor u, lalala, u bent de eerstvolgende, lalala, er zijn nog 2 wachtende voor u...
WTF, oké laat maar. contract maar weer versnippert.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MrJayMan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:55:
was ik bijna over van Lijbrandt naar Tweak, staat er op het contract wat aanvullende voorwaarden: 'indien er al een glasvezel-aansluiting is, dan geen Galaxy Tab II' en hoest ook nog even 30 eurie administratiekosten en 50,- borg op. Ik vond de leaseconstructie van 5,-/mnd om TV op te kunnen nemen al dubieus maar zag ik nog door de vingers.
Gebeld naar de helpdesk: lalala, er zijn nog 3 wachtende voor u, lalala, er zijn nog 2 wachtende voor u, lalala, u bent de eerstvolgende, lalala, er zijn nog 2 wachtende voor u...
WTF, oké laat maar. contract maar weer versnippert.
Dat staat toch ook gewoon op de site?

http://www.tweak.nl/consu...onnement.html&prodid=1224

Kopje voorwaarden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-10-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Ik blijf het slecht vinden dat je moet scrollen voor informatie die de hele aanbieding onderuit trekt.
Als je de postcodechecker probeert boven in de pagina kom je die info ook niet meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:20
Heb op 2 oktober Glas Groen 30 bevestigd gekregen en nu over een periode van 2 weken de volgende spullen binnen gekregen (gisteren eindelijk de router):
- Genexis FiberXport OCG-1012n_V1
- Motorola VIP 1853
- Zyxel P-2812HNU-F1

Afgelopen woensdag is de het spul over gegaan van de vorige glasvezelaanbieder naar Tweak. Zit je dus 1,5 week zonder alles. Pas volgende week vrijdag komt de monteur de spullen in orde maken. Is dat een normale gang van zaken?
De oude Genexis werkte niet 1 op 1 dus heb ik deze vervangen door de nieuwe. Ik heb nu wel internet maar de telefonie nog niet aan de praat. Weet iemand de telefonie instellingen?
Verder reageert de VIP1853 niet op de afstandsbediening, de afstandsbediening is goed, ik kan er wel de tv aan koppelen en mee bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik heb sinds gisteren Tweak alles in 1 groen met een Zyxel VMG83240B10A router. De monteur kreeg de TV werkend. De internet verbinding was echter na 5 minuten al verdwenen en is niet meer terug geweest. En om ooit telefoon te krijgen moet ik de router 3 keer per dag opnieuw opstarten en 20 minuten tussentijds wachten. Maar telefoon heb ik nu nog niet. Misschien duurt dat een aantal dagen of zo?

Ik heb met Tweak gebeld maar die denken dat de fout ergens in de glasvezelkabel zit hetgeen mij niet erg waarschijnlijk lijkt al kan dat natuurlijk wel.

Maar is er hier op het forum iemand die dit probleem herkent dwz Ik kan wel verbinding maken met de ZyXEL (ook draadloos) maar kan niet op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
twooggy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:30:
Heb op 2 oktober Glas Groen 30 bevestigd gekregen en nu over een periode van 2 weken de volgende spullen binnen gekregen (gisteren eindelijk de router):
- Genexis FiberXport OCG-1012n_V1
- Motorola VIP 1853
- Zyxel P-2812HNU-F1

Afgelopen woensdag is de het spul over gegaan van de vorige glasvezelaanbieder naar Tweak. Zit je dus 1,5 week zonder alles. Pas volgende week vrijdag komt de monteur de spullen in orde maken. Is dat een normale gang van zaken?
De oude Genexis werkte niet 1 op 1 dus heb ik deze vervangen door de nieuwe. Ik heb nu wel internet maar de telefonie nog niet aan de praat. Weet iemand de telefonie instellingen?
Verder reageert de VIP1853 niet op de afstandsbediening, de afstandsbediening is goed, ik kan er wel de tv aan koppelen en mee bedienen.
Nee, dat is niet normaal. Heb je toevallig zelf je oude aanbieder opgezegd? Dat zou het kunnen verklaren. Bij een echte overgang (migratie) mag je zelf absoluut niet opzeggen omdat dan wordt gezorgd dat de overgang in 1 dag kan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Barre73 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Heb je toevallig zelf je oude aanbieder opgezegd? Dat zou het kunnen verklaren. Bij een echte overgang (migratie) mag je zelf absoluut niet opzeggen omdat dan wordt gezorgd dat de overgang in 1 dag kan plaatsvinden.
Ik heb inderdaad al opgezegd, dat heb ik gedaan nadat ik een migratiedatum had. De beëindiging van dat contract is pas op 2 november.
Ik heb de Zyxel trouwens pas een dag na de migratiedatum binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Noname4 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:03:
Ik heb sinds gisteren Tweak alles in 1 groen met een Zyxel VMG83240B10A router. De monteur kreeg de TV werkend. De internet verbinding was echter na 5 minuten al verdwenen en is niet meer terug geweest. En om ooit telefoon te krijgen moet ik de router 3 keer per dag opnieuw opstarten en 20 minuten tussentijds wachten. Maar telefoon heb ik nu nog niet. Misschien duurt dat een aantal dagen of zo?

Ik heb met Tweak gebeld maar die denken dat de fout ergens in de glasvezelkabel zit hetgeen mij niet erg waarschijnlijk lijkt al kan dat natuurlijk wel.

Maar is er hier op het forum iemand die dit probleem herkent dwz Ik kan wel verbinding maken met de ZyXEL (ook draadloos) maar kan niet op internet.
Misschien is er nog een ander router onderweg.
Ik kreeg ook pas 15 minuten voordat de monteur kwam nog last minute een andere router door postnl aangeboden. Ik heb nu de 2821 van zyxel en die werkt, als ik deze niet had ontvangen, had ik ook een niet werkend router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
twooggy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:22:
[...]

Ik heb inderdaad al opgezegd, dat heb ik gedaan nadat ik een migratiedatum had. De beëindiging van dat contract is pas op 2 november.
Ik heb de Zyxel trouwens pas een dag na de migratiedatum binnen gekregen.
Dan bij deze je antwoord... wel slechte communicatie van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MrJayMan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:14:
[...]

Ik blijf het slecht vinden dat je moet scrollen voor informatie die de hele aanbieding onderuit trekt.
Als je de postcodechecker probeert boven in de pagina kom je die info ook niet meer tegen.
Dat geld toch voor alle aanbiedingen bij elk commercieel bedrijf? Kwestie van goed de voorwaarden lezen. :)
Barre73 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:38:
[...]

Volgens mij zit 'ie anderhalf week zonder diensten omdat de monteur pas over anderhalf week komt. (Waarvan je de datum volgens mij toch zelf in overleg met de planner inplant. ;))

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-10-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

Dat geld toch voor alle aanbiedingen bij elk commercieel bedrijf? Kwestie van goed de voorwaarden lezen. :)

[...]
De hele voorwaarde zuigt. Net als dat je een nieuw mobiel abo neemt en de telefoon waar je voor ging er niet bij krijgt 'omdat je al eerder een mobiel abonnement hebt gehad bij een andere provider'. Onwaarschijnlijk, dus is een verwijzing* wel zo handig.

* NB: u krijgt niks als u al eerder glas had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Barre73 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:38:
[...]

Verlicht mij eens want dat antwoord snap ik niet. Als ik niet had opgezegd bij mijn huidige vorige provider had ik volgens mij gewoon in het zelfde schuitje gezeten als waar ik nu in zit. Ben blij dat inmiddels internet en nu ook tv aan de praat is.
Als iemand mij de telefooninstellingen van de Zyxel wil doorgeven dan kan dat ook aan de praat worden geholpen. Voorlopig zoek ik nog even verder.
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:35:
[...]

[...]

Volgens mij zit 'ie anderhalf week zonder diensten omdat de monteur pas over anderhalf week komt. (Waarvan je de datum volgens mij toch zelf in overleg met de planner inplant. ;))
ik dacht inderdaad anderhalve week zonder te zitten, gelukkig grotendeels opgelost. Welke planner bedoel je? Die van de monteur? Die belde pas op de 16e (migratiedatum) en had dus pas de 24e als eerste een plek. Dan geen vrij, dus de 25e gekozen.

[ Voor 36% gewijzigd door twooggy op 18-10-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
MrJayMan schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:06:
[...]

De hele voorwaarde zuigt. Net als dat je een nieuw mobiel abo neemt en de telefoon waar je voor ging er niet bij krijgt 'omdat je al eerder een mobiel abonnement hebt gehad bij een andere provider'. Onwaarschijnlijk, dus is een verwijzing* wel zo handig.

* NB: u krijgt niks als u al eerder glas had
Zie de voorwaarden over de welkomsactie hieronder.
Het staat echt heel duidelijk op de site.
Hoe duidelijk wil je het hebben

Voorwaarden
Contractperiode is minimaal 1 jaar, waarna u maandelijks op kunt zeggen.
Uw eigen apparatuur en netwerk dienen geschikt te zijn om de snelheid van dit abonnement te verwerken.
U gaat akkoord met de algemene voorwaarden zoals deze te vinden zijn op www.tweak.nl.
Kijk op www.tweak.nl voor de specificaties van de onbeperkt bellen bundels.
  • [b]
Als er op uw leveradres een glasvezelverbinding actief is op het moment van bestellen komt uw welkomstcadeau te vervallen.
  • [/b]
Uw welkomstcadeau wordt pas besteld nadat u twee reguliere maandfacturen tijdig heeft voldaan en u geen openstaande facturen heeft.
Indien uw contract, om welke reden dan ook, binnen 1 jaar wordt ontbonden, komt het welkomstcadeau te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
twooggy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:43:
[...]

Verlicht mij eens want dat antwoord snap ik niet. Als ik niet had opgezegd bij mijn huidige vorige provider had ik volgens mij gewoon in het zelfde schuitje gezeten als waar ik nu in zit. Ben blij dat inmiddels internet en nu ook tv aan de praat is.
Als iemand mij de telefooninstellingen van de Zyxel wil doorgeven dan kan dat ook aan de praat worden geholpen. Voorlopig zoek ik nog even verder.
Je hebt helemaal gelijk. Ik lees niet helemaal goed. Je lijn is in de PoP zo te zien wel op de migratiedatum omgezet alleen kon je daar niet veel mee omdat er nog geen monteur was.
Ik meende dat je bedoelde dat je anderhalve week zonder zat omdat je vorige provider was gestopt terwijl Tweak nog niet geactiveerd was.
Dat soort dingen gebeuren vaak als mensen zelf gaan opzeggen omdat hun nieuwe provider (Tweak dus in dit geval) niet goed uitleggen dat ze dat niet moeten doen. Bij jou ging het blijkbaar goed. Behalve die monteur dan. Die je niet nodig zou moeten hebben want je kan alles zelf regelen. Alleen de NT verwisselen zou de monteur moeten doen, maar dat heb jij dus uiteindelijk zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

goldvinger schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:53:
[...]
Zie de voorwaarden over de welkomsactie hieronder.
Het staat echt heel duidelijk op de site.
Hoe duidelijk wil je het hebben
[...]
Het wordt gemeld bij de aanvullende voorwaarden (even doorscrollen), daar gaat het mij niet om. Ik vind het vervelend dat de enorme uitzondering op de aanbieding niet direct gemeld wordt. Bijv.: "Hebt u nog niet eerder gebruik gemaakt van glasvezel? Dan ontvangt u bij Tweak [geschenk X].". Nu staat er: "Gratis Samsung Galaxy Tab 2 bij 60 of 100 Mbit.".

Situatie: enthousiast maken voor geschenk waarvan later blijkt dat je het niet gaat krijgen. Dat merk je vroeg op: je scrolt bij toeval naar beneden en ontdekt de aanvullende voorwaarden (alleen mogelijk als je niet gelijk de postcodechecker gebruikt bovenin de pagina). Of laat: je ontvangt het contract en leest dit helemaal door.
In beide gevallen teleurstellend. Iets met een dode mus.

De uitzondering betreft punt 4 in de lijst met aanvullende voorwaarden. Als de postcode-checker niet bovenin het scherm zat dan was het al een heel stuk beter geweest omdat je dan verplicht bent door te scrollen en de aanvullende voorwaarden waarschijnlijk eerst gaat lezen. Waarbij punt 4 beter punt 1 was geweest.

Een interaction design foutje of een marketing truc? Ik denk het tweede aangezien Tweak niets te winnen heeft met het vleien van alleen nieuwe glasvezelaars. De contracten, en dus de inkomsten, zijn namelijk identiek. Maar wel gebaat bij zoveel mogelijk contracten afsluiten en kosten reduceren door uitgifte van de aanbieding te beperken.
Dus verzin een gekke voorwaarde, meldt die ergens op de site en je kan gaan adverteren met iets leuks: http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.html wat niet waar is voor iedere nieuwe klant.

[ Voor 37% gewijzigd door JJ Le Funk op 20-10-2013 03:28 . Reden: toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

MrJayMan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 03:03:
[...]

Het wordt gemeld bij de aanvullende voorwaarden (even doorscrollen), daar gaat het mij niet om. Ik vind het vervelend dat de enorme uitzondering op de aanbieding niet direct gemeld wordt. Bijv.: "Hebt u nog niet eerder gebruik gemaakt van glasvezel? Dan ontvangt u bij Tweak [geschenk X].". Nu staat er: "Gratis Samsung Galaxy Tab 2 bij 60 of 100 Mbit.".

Situatie: enthousiast maken voor geschenk waarvan later blijkt dat je het niet gaat krijgen. Dat merk je vroeg op: je scrolt bij toeval naar beneden en ontdekt de aanvullende voorwaarden (alleen mogelijk als je niet gelijk de postcodechecker gebruikt bovenin de pagina). Of laat: je ontvangt het contract en leest dit helemaal door.
In beide gevallen teleurstellend. Iets met een dode mus.

De uitzondering betreft punt 4 in de lijst met aanvullende voorwaarden. Als de postcode-checker niet bovenin het scherm zat dan was het al een heel stuk beter geweest omdat je dan verplicht bent door te scrollen en de aanvullende voorwaarden waarschijnlijk eerst gaat lezen. Waarbij punt 4 beter punt 1 was geweest.

Een interaction design foutje of een marketing truc? Ik denk het tweede aangezien Tweak niets te winnen heeft met het vleien van alleen nieuwe glasvezelaars. De contracten, en dus de inkomsten, zijn namelijk identiek. Maar wel gebaat bij zoveel mogelijk contracten afsluiten en kosten reduceren door uitgifte van de aanbieding te beperken.
Dus verzin een gekke voorwaarde, meldt die ergens op de site en je kan gaan adverteren met iets leuks: http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.html wat niet waar is voor iedere nieuwe klant.
Noem een bedrijf wat niet hetzelfde zou doen.
UPC heeft vaak hetzelfde schitterende aanbiedingen, mooie kortingen etc. echter kom je tijdens het bestelproces achter dat het niet meer geld als je al abonnee bij ze bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
MrJayMan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 03:03:
[...]

....
Ik denk niet dat dit een marketingtruc is, destijds (bij de xbox actie) heeft iemand van Tweak op dit forum uitgelegd dat ze een kick-back fee kregen van Reggefiber voor iedere nieuw geactiveerde glasvezel aansluiting, dat zal nu ook wel weer het geval zijn. Reggefiber, al dan niet i.c.m. KPN zal dergelijke acties uitvoeren om het aantal geactiveerde aansluitingen op niveau te krijgen zodat er geld verdiend kan worden op het netwerk. Hiermee is het ook logisch dat Tweak de cadeautjes alleen voor nieuwe nog niet geactiveerde aansluitingen uitdeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
İnmiddels Tweak Groen 30 Internet & Telefonie besteld op 14 Oktober. 15 Oktober bevestiging gekregen (Contract ondertekend opgestuurd). 18 Oktober Router ontvangen Zyxel VMG8324. 19 Oktober Modem Packet Front (NT grijze) gekregen. Ik dacht dat de Packet Fronts niet meer geleverd werden ? Wanneer wordt ik nu gebeld door de monteur ? Het ging wel allemaal sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

joop99 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 09:42:
[...]
Ik denk niet dat dit een marketingtruc is, destijds (bij de xbox actie) heeft iemand van Tweak op dit forum uitgelegd dat ze een kick-back fee kregen van Reggefiber voor iedere nieuw geactiveerde glasvezel aansluiting [...]
dus Tweak geeft alleen iets cadeau als ze zelf een refund krijgen? Lekker integer. Dan nog kan je het netjes adverteren door alleen de doelgroep aan te spreken i.p.v. alle potentiële klanten.

Commercieel gezien is het wel geniaal: de nieuwe klanten die de voorwaarden gemist hebben zitten minstens een jaar aan het contract vast en als ze bellen: "ja mevrouwtje, dat stond bij de voorwaarden en zo werken we nu eenmaal".
Rubman schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 08:45:
[...]
Noem een bedrijf wat niet hetzelfde zou doen.
UPC heeft vaak hetzelfde schitterende aanbiedingen, mooie kortingen etc. echter kom je tijdens het bestelproces achter dat het niet meer geld als je al abonnee bij ze bent.
omdat misleiding bij UPC de gebruikelijke gang van zaken is mag ik er niet over klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Supreme_One schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:19:
İnmiddels Tweak Groen 30 Internet & Telefonie besteld op 14 Oktober. 15 Oktober bevestiging gekregen (Contract ondertekend opgestuurd). 18 Oktober Router ontvangen Zyxel VMG8324. 19 Oktober Modem Packet Front (NT grijze) gekregen. Ik dacht dat de Packet Fronts niet meer geleverd werden ? Wanneer wordt ik nu gebeld door de monteur ? Het ging wel allemaal sneller dan verwacht.
Volgens mij worden in alle nieuwere gebieden juist Packet Fronts gebruikt.
MrJayMan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

dus Tweak geeft alleen iets cadeau als ze zelf een refund krijgen? Lekker integer. Dan nog kan je het netjes adverteren door alleen de doelgroep aan te spreken i.p.v. alle potentiële klanten.

Commercieel gezien is het wel geniaal: de nieuwe klanten die de voorwaarden gemist hebben zitten minstens een jaar aan het contract vast en als ze bellen: "ja mevrouwtje, dat stond bij de voorwaarden en zo werken we nu eenmaal".

[...]

omdat misleiding bij UPC de gebruikelijke gang van zaken is mag ik er niet over klagen?
Je gaat toch zelf akkoord met de voorwaarden? Als je akkoord gaat terwijl je ze niet (volledig) gelezen hebt dan is dat je eigen fout. Zo gaat dat mijn inziens overal. Dan kun je hier wel lekker gaan klagen, maar dat veranderd niks.

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-10-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Dj-sannieboy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:15:
[...]
Je gaat toch zelf akkoord met de voorwaarden? Als je akkoord gaat terwijl je ze niet (volledig) gelezen hebt dan is dat je eigen fout. Zo gaat dat mijn inziens overal. Dan kun je hier wel lekker gaan klagen, maar dat veranderd niks.
Nee, ik ga niet akkoord en zie af van het contractaanbod.
Omdat deze discussie in een vicieuze cirkel is geraakt zal ik er verder niet meer op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Probeer het nog een keer.

Heeft iemand (een screen van) de sip account instellingen voor de ZyXEL 2612HW-F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ik moet vandaag ook nog even bellen over het wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

twooggy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:21:
Probeer het nog een keer.

Heeft iemand (een screen van) de sip account instellingen voor de ZyXEL 2612HW-F1?
http://www.tweak.nl/consument/telefonie/instellingen.html
markisoke schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:47:
Ik moet vandaag ook nog even bellen over het wachtwoord.
Daar heb ik gisteren nog over gemaild. Óf ik ben de brief kwijtgeraakt, of ik heb hem nooit gehad. IIg, ze sturen die brief vandaag opnieuw op.

Wel lekker snelle klantenservice, reageert binnen 10 minuten op zondag :D

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 21-10-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
Compizfox schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

http://www.tweak.nl/consument/telefonie/instellingen.html

[...]

Daar heb ik gisteren nog over gemaild. Óf ik ben de brief kwijtgeraakt, of ik heb hem nooit gehad. IIg, ze sturen die brief vandaag opnieuw op.

Wel lekker snelle klantenservice, reageert binnen 10 minuten op zondag :D
Dan zal ik dat ook eens doen want ik heb zeker geen brief gehad met een ww voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twooggy
MrJayMan schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Nee, ik ga niet akkoord en zie af van het contractaanbod.
Omdat deze discussie in een vicieuze cirkel is geraakt zal ik er verder niet meer op reageren.
Jij reageert niet meer maar Tweak wel. Ze hebben de aanbodpagina aangepast en nu behoorlijk duidelijk de mitsen en maren aangegeven, zowel voor televisie als voor het welkomstpakket. Waarschijnlijk waren ze de vele vragen en klachten zat. :)
Pagina: 1 ... 20 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.