Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 113 Laatste
Acties:
  • 615.184 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:43
Pinjataaa schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:18:
Waarom betaal je borg? Ik heb een decoder die kwijt geraakt was via de post, deze is 4 weken later alsnog aangekomen.
In de tussentijd dreigden ze mij dat ik €150,- moest betalen omdat ik verantwoordelijk was.

Borg is er toch voor als je een product kapot maakt of kwijt raakt?
Lijkt mij wel, als ze verstandig zijn dan versturen ze met handtekening, of ze nemen het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

joop99 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:08:
[...]
Er waren toch bepaalde switches die niet compatible waren met IPTV? Die niet met de uni of multi cast streams overweg konden?
Het probleem zat hem niet in de switch. Ik kon er zonder problemen een switch tussen zetten, de problemen begonnen pas toen ik een PC aansloot op die switch.
Pinjataaa schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:18:
Waarom betaal je borg? Ik heb een decoder die kwijt geraakt was via de post, deze is 4 weken later alsnog aangekomen.
In de tussentijd dreigden ze mij dat ik €150,- moest betalen omdat ik verantwoordelijk was.
Dat is onzin, de zender van het pakket is altijd 'verantwoordelijk' in zo'n geval en zeker niet jij.

[ Voor 34% gewijzigd door Compizfox op 10-09-2013 10:32 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:26
Compizfox schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:25:
Het probleem zat hem niet in de switch. Ik kon er zonder problemen een switch tussen zetten, de problemen begonnen pas toen ik een PC aansloot op die switch.
Nu ben ik toch wel benieuwd, welke switch en Experiabox gebruik je op welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Iemand enig idee of er voor Tweak blauw ooit nog snelheidsverhogingen in de pijplijn zitten?
En dan bij gelijkblijvend maandbedrag natuurlijk.

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Geen enkele kans. Zie eerder gebeuren dat het helemaal verdwijnt. Heeft voor KPN weinig nut om twee infrastructuren naast elkaar te laten bestaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Dope-E schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:35:
Iemand enig idee of er voor Tweak blauw ooit nog snelheidsverhogingen in de pijplijn zitten?
En dan bij gelijkblijvend maandbedrag natuurlijk.
Reken er maar niet op. Ik denk dat Barre73 met zijn uitspraak aardig in de goede richting zit. Er gebeurt eigenlijk al anderhalf jaar niets meer bij Tweak Blauw. Dat zie je ook terug op de website van Tweak. Zo goed als al het "nieuws" gaat over Groen en alle acties zijn ook alleen van toepassing op Groen. Dat is ook de reden dat ik eerder dit jaar weer ben teruggegaan naar Ziggo. Tot nu toe heb ik geen behoefte aan de TV-dienst van KPN, maar ook geen behoefte aan een netwerk waar niet meer in geïnvesteerd en aan ontwikkeld wordt.

In mei of juni volgend jaar loopt mijn contract bij Ziggo af (heb getekend voor een jaar i.v.m. de toen lopende actie) en dan ga ik weer eens rondkijken. Op dit moment wil ik alleen terug naar glasvezel als ik:
- Mijn Amino M540 weer zou kunnen gebruiken
- DVB-C krijg met daarop het basispakket
- Een Android en iOS app krijg, waarop ik minimaal het basispakket live kan kijken.
- Minimaal dezelfde downloadsnelheid heb als nu bij Ziggo (60Mb)
- Een fatsoenlijke, volwassen telefoniedienst krijg

De prijs mag dan natuurlijk niet hoger liggen dan bij Ziggo. En als ik voor een iets lagere prijs dan bijvoorbeeld 50Mb krijg, dan zou ik daar ook nog wel mee kunnen leven.

Ik ben benieuwd of men dat in mei/juni kan aanbieden.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik denk inderdaad eerder dat men WGDO (waar Tweak Blauw op is gebaseerd en wat door KPN al "WMP+ Blauw" genoemd wordt) langzaam gaat ombouwen naar WMP+ Groen.

WMP+ Groen is wat de meesten hier gewoon kennen als "WMP+ of vroeger WBA+" en wordt door KPN ITNS verzorgd. WMP+ Blauw (WGDO) valt als ik het goed heb ook al onder het NOC van ITNS. Het lijkt mij dat beiden nu nog aparte netwerken zijn met ook een andere orderstraat en dus ook andere beheerprocedures. En dat lijkt me niet ideaal vanuit ITNS gezien.

Feitelijk zie je dit al gebeuren doordat langzaam steeds meer van de TV-streams bij KPN Broadcasting vandaan getrokken gaan worden.

Maar goed, ik heb al div. keren bij Tweak gevraagd of men nog wat met "WMP+ Groen" gaat doen. Geen antwoord. Terwijl me toch lijkt dat er ontwikkelingen op dat gebied gaande moeten zijn.

Ik hoor namelijk ook in het geruchtencircuit (nee, ga geen bronnen vermelden, het komt iig niet van iemand die hier op GoT actief is) dat KPN toch echt wel voornemens is om WMP+ Blauw (WGDO) niet langer meer te gaan ondersteunen of aanbieden. Maar dit dus even geheel als speculatie/gerucht.

En ook vanuit de media heb ik de afgelopen tijd toch al van twee partijen (Tele2 en Vodafone) gelezen dat ze onafhankelijk zouden willen worden van de wholesale capaciteiten van KPN.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/13358/

http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 11-09-2013 10:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 19:44
Vraagje, Weet iemand hoe Tweak netflix gaat aanbieden

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

jarsiv schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:23:
Vraagje, Weet iemand hoe Tweak netflix gaat aanbieden
Netflix staat toch helemaal los van Tweak ? Het streamt gewoon via internet, je neemt een abbo bij netflix en that's it.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• jarsiv
Aaargh! schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:36:
[...]

Netflix staat toch helemaal los van Tweak ? Het streamt gewoon via internet, je neemt een abbo bij netflix en that's it.
Waar ook, thnx

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hans_18T schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:38:
[...]

Nu ben ik toch wel benieuwd, welke switch en Experiabox gebruik je op welke firmware?
Ik heb meerdere switches getest. Welke Experiabox het is weet ik niet zeker (het is bij mijn opa, niet bij mijzelf)

• Barre73
eymey schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:35:
Ik denk inderdaad eerder dat men WGDO (waar Tweak Blauw op is gebaseerd en wat door KPN al "WMP+ Blauw" genoemd wordt) langzaam gaat ombouwen naar WMP+ Groen.

WMP+ Groen is wat de meesten hier gewoon kennen als "WMP+ of vroeger WBA+" en wordt door KPN ITNS verzorgd. WMP+ Blauw (WGDO) valt als ik het goed heb ook al onder het NOC van ITNS. Het lijkt mij dat beiden nu nog aparte netwerken zijn met ook een andere orderstraat en dus ook andere beheerprocedures. En dat lijkt me niet ideaal vanuit ITNS gezien.

Feitelijk zie je dit al gebeuren doordat langzaam steeds meer van de TV-streams bij KPN Broadcasting vandaan getrokken gaan worden.

Maar goed, ik heb al div. keren bij Tweak gevraagd of men nog wat met "WMP+ Groen" gaat doen. Geen antwoord. Terwijl me toch lijkt dat er ontwikkelingen op dat gebied gaande moeten zijn.

Ik hoor namelijk ook in het geruchtencircuit (nee, ga geen bronnen vermelden, het komt iig niet van iemand die hier op GoT actief is) dat KPN toch echt wel voornemens is om WMP+ Blauw (WGDO) niet langer meer te gaan ondersteunen of aanbieden. Maar dit dus even geheel als speculatie/gerucht.

En ook vanuit de media heb ik de afgelopen tijd toch al van twee partijen (Tele2 en Vodafone) gelezen dat ze onafhankelijk zouden willen worden van de wholesale capaciteiten van KPN.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/13358/

http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over
Ik heb een actueler bericht voor je over Tele2:
http://www.totaaltv.nl/ni...oersignaal-glasvezel.html

En ja, dat betekent wat jij denkt dat het betekent :-)

• eymey
Dat worden steeds meer positieve geluiden!

Misschien moet ik een overstap naar Vodafone nog maar even uitstellen :P. Niet dat Tele2 dit zo maar van de ene op de andere dag (ik denk eerder in termen van jaren) dit zal realiseren :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
Och... dat weet ik zo niet..

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Tweak Groen alles in één is hier maandag geleverd en alles werkt perfect, toen de monteur was geweest om het glasvezel punt te installeren en ik tv en internet activeerde belde Tweak later op de avond of alles werkte.
Ik kan nu ook eindelijk tv kijken op mijn Android apparaten wat bij UPC nog steeds niet kan. Nu nog wachten op de gratis Tab2 10' die krijg je jammer genoeg pas als je twee facturen hebt voldaan :)

[ Voor 33% gewijzigd door WhySoSerious? op 12-09-2013 02:09 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

dennisvdweg schreef op donderdag 12 september 2013 @ 02:03:
Tweak Groen alles in één is hier maandag geleverd en alles werkt perfect, toen de monteur was geweest om het glasvezel punt te installeren en ik tv en internet activeerde belde Tweak later op de avond of alles werkte.
Ik kan nu ook eindelijk tv kijken op mijn Android apparaten wat bij UPC nog steeds niet kan. Nu nog wachten op de gratis Tab2 10' die krijg je jammer genoeg pas als je twee facturen hebt voldaan :)
Wat voor abonnement had je bij UPC (horizon toevallig?)
Ik ben vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit ten opzichte van UPC Horizon (die is namelijk als enige van Horizon wel echt goed te noemen) en bij KPN iptv hoor ik dat het toch wat minder is.

Ben zelf ook aan het kijken om over te stappen op Tweak Groen van UPC

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Moet zeggen dat de Android app van KPN itvonline me erg tegenvalt: kan geen 10-15 min kijken zonder dat de verbinding een keer of wat is weggevallen. Hoogst irritant :@
En het ligt niet aan de verbinding zelf; andere apps zoals uitzending gemist doen het uitstekend.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Pinjataaa

Hit me!

Compizfox schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:25:

[...]

Dat is onzin, de zender van het pakket is altijd 'verantwoordelijk' in zo'n geval en zeker niet jij.
Sorry, mijn verhaal was niet echt duidelijk. Ik was de zender.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
Thedr schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:21:
Moet zeggen dat de Android app van KPN itvonline me erg tegenvalt: kan geen 10-15 min kijken zonder dat de verbinding een keer of wat is weggevallen. Hoogst irritant :@
En het ligt niet aan de verbinding zelf; andere apps zoals uitzending gemist doen het uitstekend.
Heb hier nooit problemen met de android app van kpn, kijk gerust 2 uur lang dezelfde zender op mijn samsung tab

• joop99
Pinjataaa schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:28:
[...]

Sorry, mijn verhaal was niet echt duidelijk. Ik was de zender.
Oh dat maakt het duidelijker, ik ben bij de post/KPN 4 ontvangers van tweak kwijt geraakt in het begin toen de procedure niet klopte. Ik had echter overal kopieen van en alles aangetekend verstuurd, na een aangetekende brief met 17 kopieen als bijlage was het opgelost.

Aangezien de administratie bij meerder bedrijven zwak is, is het altijd handig om te zorgen dat je aangetekend verstuurd en alles bij houdt. Het is sowieso handig dat Tweak graag mailt, dat maakt de dossier vorming ook makkelijk. ;)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Pinjataaa

Hit me!

joop99 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:28:
[...]

Oh dat maakt het duidelijker, ik ben bij de post/KPN 4 ontvangers van tweak kwijt geraakt in het begin toen de procedure niet klopte. Ik had echter overal kopieën van en alles aangetekend verstuurd, na een aangetekende brief met 17 kopieën als bijlage was het opgelost.

Aangezien de administratie bij meerder bedrijven zwak is, is het altijd handig om te zorgen dat je aangetekend verstuurd en alles bij houdt. Het is sowieso handig dat Tweak graag mailt, dat maakt de dossier vorming ook makkelijk. ;)
En gelijk heb je, ik heb hier ook wel van geleerd. Ik zal nu nooit meer iets opsturen zonder overal kopieën van te maken.
Ik had mijn verzendbewijs wel weggelegd, maar waar precies...? :D

De communicatie bij Tweak is wel erg zwak en onprofessioneel, soms zelfs grof (kortaf).
Mails worden zonder naam beantwoord, of alleen met een voornaam.

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik lees dat je geen tablet krijgt als je al een glasvezel abo hebt bij een andere provider.
Beetje vreemt lijkt me toch?
Weet iemand iets meer hierover?

• misthafalls
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-09 16:28
Met mijn bericht eens een positieve blik op Tweak voornamelijk, wegens wat er afgelopen vrijdag is gebeurd.

Sinds maart 2011 zitten wij al bij Tweak via de Reggefiber netwerk (aka blauw in Enschede). In die tijd kan ik niet meer dan lof uit te spreken over Tweak. Het begon een beetje stroef, maar dat was voornamelijk door de uitstel van werkzaamheden door Reggefiber.

In de afgelopen 2 jaar hebben wij van een zeer degelijk internet en tv kwaliteit kunnen genieten. Telefoon was een zorgenkindje voornamelijk in combinatie met de Genexis. De packetforce was een degelijke oplossing voor de telefonie, maar een zeer vervelende oplossing als ICT'er met een leuke OpenWRT router ;), dat en een firmware bug waardoor de packetforce regelmatige vastliep. Na een aantal maanden een eigen oplossingen te hebben gedraaid met de OpenWRT router als main en de packetforce als voip modem toch de packetforce uiteindelijk als main gekozen (na een firmware update natuurlijk :P). In die 2 jaar nauwelijks uitval van de diensten, oke zo nu en dan onderhoudswerkzaamheden, maar daar kan ik me niet echt aan storen.

Dan wat er eigenlijk afgelopen vrijdag gebeurde, want dat was een leuke stormachtige dag. We hadden veel last van regen (net als vele anderen), maar bij ons was er in de buurt de bliksem ingeslagen. Het gevolg was dat de centrale Netgear switch en 2, van de 3, Amino A130 IPTV kasten (de netwerkwerkpoorten ervan) kapot waren. De IPTV kastjes gaven dus nog beeld, maar kapotte netwerk poorten zijn redelijk funest voor IPTV :D. Afgelopen zondag heb ik Tweak even gebeld, waarna er werd besloten ons 2 nieuwe IPTV kastjes op te sturen.

Afgelopen dinsdag zijn de 2 kastjes netjes binnen gekomen en dan ook nog de A140 modellen met een keurige brief in combinatie met de vermelding van hun antwoordnummer. Waardoor het terug sturen van de kapotte modellen ook meteen geregeld kon worden. Hulde voor Tweak met deze manier van oplossen _/-\o_

Tot dus ver zijn wij hier dus zeer tevreden over Tweak :D :D :D

[ Voor 3% gewijzigd door misthafalls op 12-09-2013 21:37 . Reden: taal ]

Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

diver99 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:47:
ik lees dat je geen tablet krijgt als je al een glasvezel abo hebt bij een andere provider.
Beetje vreemt lijkt me toch?
Weet iemand iets meer hierover?
Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als bij de xbox destijds:
Op adressen waar al glas aangesloten was trekken wij vanuit het perspectief van de netwerkleverancier geen nieuwe klant binnen en zouden wij de Xbox volledig uit eigen zak moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
misthafalls schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:34:
Met mijn bericht eens een positieve blik op Tweak voornamelijk, wegens wat er afgelopen vrijdag is gebeurd.

Sinds maart 2011 zitten wij al bij Tweak via de Reggefiber netwerk (aka blauw in Enschede). In die tijd kan ik niet meer dan lof uit te spreken over Tweak. Het begon een beetje stroef, maar dat was voornamelijk door de uitstel van werkzaamheden door Reggefiber.

In de afgelopen 2 jaar hebben wij van een zeer degelijk internet en tv kwaliteit kunnen genieten. Telefoon was een zorgenkindje voornamelijk in combinatie met de Genexis. De packetforce was een degelijke oplossing voor de telefonie, maar een zeer vervelende oplossing als ICT'er met een leuke OpenWRT router ;), dat en een firmware bug waardoor de packetforce regelmatige vastliep. Na een aantal maanden een eigen oplossingen te hebben gedraaid met de OpenWRT router als main en de packetforce als voip modem toch de packetforce uiteindelijk als main gekozen (na een firmware update natuurlijk :P). In die 2 jaar nauwelijks uitval van de diensten, oke zo nu en dan onderhoudswerkzaamheden, maar daar kan ik me niet echt aan storen.
Hoe ziet je netwerkje er nou precies uit?
Ik ga namelijk het zelfde probleem krijgen :X

Er is een nieuw Blauw abbo aangevraagd (op een ander adres).
Hierachter wil ik ook een OpenWRT of DD WRT router hangen.
Natuurlijk moet VoIP wel lekker werken.

Ik wil dat de router ook de IP tv streamt op 't netwerk dus ik zit wel vast aan OpenWRT of DD WRT

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
Voor het gebruik van een eigen router is het verstandig om een ATA (analogue telephone adapter) aan te schaffen voor de telefonie. Bijvoorbeeld de Cisco SPA112 ATA , die voor 4 tientjes in de pricewatch staat.

De instellingen hiervoor zijn in dit topic wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:22:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als bij de xbox destijds:

[...]
Toch klopt dat niet helemaal. Want als je het er voor over hebt om je huidige glasvezel abonnement op te zeggen, helemaal af te laten sluiten en dan pas bij Tweak een nieuwe te bestellen, dan kom je wel in aanmerking want je hebt op het moment van aanvraag geen werkende verbinding...
Voor de netwerkleverancier is dat net zo min een nieuwe verbinding want een week ervoor leverden ze daar nog diensten via een andere provider :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:02:
[...]

Toch klopt dat niet helemaal. Want als je het er voor over hebt om je huidige glasvezel abonnement op te zeggen, helemaal af te laten sluiten en dan pas bij Tweak een nieuwe te bestellen, dan kom je wel in aanmerking want je hebt op het moment van aanvraag geen werkende verbinding...
Voor de netwerkleverancier is dat net zo min een nieuwe verbinding want een week ervoor leverden ze daar nog diensten via een andere provider :-)
Er zal vast een goede reden voor zijn, neem aan dat ze met KPN een deal of afspraken over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Een reden die ze naar mijn mening angstvallig geheim houden.
Ik vind het persoonlijk ook maar raar dat als je al glasvezel hebt, je geen tablet krijgt.
Voor mij is dit ook meteen een beetje een shopstopper om over te stappen naar Tweak.
Zit rustig te kijken of er ergens nog een andere leuke aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik zie vandaag iets aparts- ik kan Tweak ook bij ons bestellen terwijl Tweak volgens de website van Reggefiber niet meedoet in de vooractie. Anyways.. grappig omdat ik al bij Tweak dsl klant ben geweest en altijd zeer tevreden met ze was (tot ADSL inkakte tot 6mbit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:12

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb me laten verleiden door het 30/30-aanbod voor twee jaar, maar nu ik het contract hier heb liggen wordt ik toch een beetje huiverachtig voor veel downtime. Ik heb nu glasvezel van KPN en vind dat wat te duur - bovendien zie ik een nieuwe tv-ontvanger ook wel zitten, want deze vind ik traag.
Stomme is dat ik in mijn appartementencomplex alleen de keuze heb tussen glasvezel van KPN en kabel van Ziggo en dat Ziggo veel trager is voor hetzelfde geld (30/30 vs. 20/2 Mbit). Vermoed dat een overstap naar Ziggo zorgelozer zal verlopen.

Ik heb al aan Tweak gevraagd hoe dat gaat en die zeggen het volgende:
U dient zelf KPN op te zeggen, helaas kunnen we dit niet voor u doen.
Wanneer de migratie is opgestart zal u een brief ontvangen van ons waarin staat vermeld per welke datum we de verbinding migreren.
U kunt deze datum doorgeven aan KPN om uw abonnement te beeindigen.
De verbinding mag niet eerder worden beeindigd anders zal de migratie fout lopen.
Tijdens deze overname zal uw verbinding minimaal één tot twee uur onbruikbaar zijn.
Is het gewoon een kwestie van KPN zo snel mogelijk opzeggen nadat ik de datum van Tweak krijg en dan bidden dat het goed gaat allemaal? Ik begrijp dat 'datum doorgeven aan KPN' ook niet helemaal. Het is toch zo dat ik zelf niet een einddatum kies, maar dat het gewoon 'dag van vandaag+maand opzegtermijn=einde contract' is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Piggen schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:26:
Ik heb me laten verleiden door het 30/30-aanbod voor twee jaar, maar nu ik het contract hier heb liggen wordt ik toch een beetje huiverachtig voor veel downtime. Ik heb nu glasvezel van KPN en vind dat wat te duur - bovendien zie ik een nieuwe tv-ontvanger ook wel zitten, want deze vind ik traag.
Stomme is dat ik in mijn appartementencomplex alleen de keuze heb tussen glasvezel van KPN en kabel van Ziggo en dat Ziggo veel trager is voor hetzelfde geld (30/30 vs. 20/2 Mbit). Vermoed dat een overstap naar Ziggo zorgelozer zal verlopen.

Ik heb al aan Tweak gevraagd hoe dat gaat en die zeggen het volgende:

[...]

Is het gewoon een kwestie van KPN zo snel mogelijk opzeggen nadat ik de datum van Tweak krijg en dan bidden dat het goed gaat allemaal? Ik begrijp dat 'datum doorgeven aan KPN' ook niet helemaal. Het is toch zo dat ik zelf niet een einddatum kies, maar dat het gewoon 'dag van vandaag+maand opzegtermijn=einde contract' is, toch?
In dit topic staat het relaas van een aantal gebruikers genoemd die van de ene naar de andere glasvezel providers gemigreerd zijn. Helaas is dit systeem technisch nog niet echt lekker ondersteund (maar Tweak wil er wel aan meewerken) maar net als met ADSL is het volgende van toepassing:
  • Je mag de verbinding niet af laten breken, dan loop je tegen het issue aan dat dit helemaal afgerond moet zijn voor de nieuwe verbinding opgeleverd (met weken downtime).
  • Als je het doet zoals Tweak aangeeft dan zou er bij opzegging al een migratie op de lijn moeten zitten die er voor zorgt dat hij niet echt afgebroken wordt.
Volgens sommige wholesale varianten bestaat er wel een migratie proces en dat zou inderdaad op deze manier moeten lopen.
Succes ermee (en ik denk dat velen hier graag horen of het goed gegaan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Hoi Tweakers!

Ik zit met de volgende vraag; ik heb nu Ziggo met een CI+ module en vind 't vet relaxed dat ik m'n normale Sony TV remote kan gebruiken voor 't zappen en ik dus geen settopbox nodig heb. Die wil ik ook liever niet dus ben ik op zoek naar een aanbieder die me een synchrone internetsnelheid levert en dan zit je al snel op glasvezel. Hierbij wil ik dus ook graag blijven werken zonder settopbox. Tweak heeft DVB-C signaal erop zitten bij blauw dus dat leek me mooi.

Echter, ik wil ook graag het HD pakket hebben (anders gezegd; ik wil RTL4 en RTL5 enz. wel in HD hebben en correct me if I'm wrong maar daar heb ik volgens mij het HD pakket bij nodig).

Het alternatief is dat de settopbox HDMI-CEC snapt en 't op die manier dus zapbaar via de reguliere remote maakt.

Wie kan me hier wat meer informatie over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Je krijgt op Blauw(als het leverbaar is bij jou) alleen het basis analoog(waar dan wel DVB-C inzit) TV aanbod.
Als je meer dan NL1,2,3 in HD wilt, heb je een STB nodig.
Ik weet niet of de STB HDMI-CEC ondersteunt bij blauw, bij groen in ieder geval niet, ik acht de klans daarop echter klein.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Loekie schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:18:
Je krijgt op Blauw(als het leverbaar is bij jou) alleen het basis analoog(waar dan wel DVB-C inzit) TV aanbod.
Als je meer dan NL1,2,3 in HD wilt, heb je een STB nodig.
Ik weet niet of de STB HDMI-CEC ondersteunt bij blauw, bij groen in ieder geval niet, ik acht de klans daarop echter klein.
Dank voor je informatieve post en shit, balen dat 't niet werkt ;)

• Slux
  • Niet online
weet iemand of je de asus-rt-ac66u router ook achter het genexis modem kan gebruiken bij fibergroen?

edit ja dat werkt _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Slux op 19-09-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 16:36
Slechte ervaring met Tweak, had blauw aangevraagd. Na 2 weken per mail contact met ze gezocht voor informatie over de opleverdatum. Kreeg toen per mail terug dat blauw niet leverbaar blijkt op mijn adres in Almere. Ik kan alleen groen bestellen als alternatief.
Via de postcode check was het wel mogelijk te bestellen. Maar pas na ondertekenen van het contract heeft men gekeken of er daadwerkelijk geleverd kon worden.
Heb om een annulering gevraagd, tot op heden hier geen bevestiging van ontvangen.
Inmiddels heb ik Vodafone thuis aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nou, vorige week is het contract getekend en teruggestuurd, maar we hebben nog geen factuur ontvangen. Duurt wel een beetje lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bbrink schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:05:
Slechte ervaring met Tweak, had blauw aangevraagd. Na 2 weken per mail contact met ze gezocht voor informatie over de opleverdatum. Kreeg toen per mail terug dat blauw niet leverbaar blijkt op mijn adres in Almere. Ik kan alleen groen bestellen als alternatief.
Via de postcode check was het wel mogelijk te bestellen. Maar pas na ondertekenen van het contract heeft men gekeken of er daadwerkelijk geleverd kon worden.
Heb om een annulering gevraagd, tot op heden hier geen bevestiging van ontvangen.
Inmiddels heb ik Vodafone thuis aangevraagd.
In welke wijk zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
Noorderplassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK... dan zal het inderdaad gewoon een stomme fout in de postcodecheck geweest zijn.

Ik vraag het omdat er namelijk wel aan paar wijken in Almere zijn waar ook WGDO (WMP+ Blauw) actief is en waar je dus ook Tweak Blauw kan krijgen. Maar dat zijn een paar wijken in Almere Buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
eymey schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:36:
OK... dan zal het inderdaad gewoon een stomme fout in de postcodecheck geweest zijn.

Ik vraag het omdat er namelijk wel aan paar wijken in Almere zijn waar ook WGDO (WMP+ Blauw) actief is en waar je dus ook Tweak Blauw kan krijgen. Maar dat zijn een paar wijken in Almere Buiten.
OK, de postcode check van Tweak is inmiddels wel aangepast, zodat in elk geval op mijn postcode blauw niet leverbaar aangeeft.

• joop99
bbrink schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 16:37:
[...]

OK, de postcode check van Tweak is inmiddels wel aangepast, zodat in elk geval op mijn postcode blauw niet leverbaar aangeeft.
Interessante vraag is dan of het de postcode check van Tweak of KPN wholesale is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Is het nu wel of niet mogelijk om een oudere motorola VIP 1963 te gebruiken bij Tweak groen en zo op te kunnen nemen met de interne HDD van deze box? of zit je echt altijd vast aan het opnemen pakket van €5,00 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Rubman schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:59:
Is het nu wel of niet mogelijk om een oudere motorola VIP 1963 te gebruiken bij Tweak groen en zo op te kunnen nemen met de interne HDD van deze box? of zit je echt altijd vast aan het opnemen pakket van €5,00 pm
Goeie vraag, waar ik ook weleens het antwoord op zou willen hebben. Ik heb zelf namelijk dezelfde settopbox, maar sinds tweak het nodig vind het itv-gebeuren door te voeren op bestaande klanten heb ik problemen. Mijn settopbox zou omgewisseld worden voor een normale, maar dit is nooit gebeurd. Als ik nu opneem gaat het soms goed, soms niet goed, en als ik via internet opneem kan ik dit alleen via internet kijken. En vaak mislukken opnames. Dan wil je iets terugkijken, maar dan is er maar 1 seconde opgenomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:43:
weet iemand of je de asus-rt-ac66u router ook achter het genexis modem kan gebruiken bij fibergroen?

edit ja dat werkt _/-\o_
wie kan mij helpen?..

ik heb een exmin mailserver draaien maar die kan de exchange server niet bereiken die achter de nieuwe asus staat... soms wel soms niet .. ik zie deze foutmeldingen op de exim mail server

R=lookuphost T=remote_smtp defer (110): Connection timed out: SMTP timeout

2013-09-24 16:50:16 SMTP timeout while connected to remote.mijndomein.nl [842454749] after sending data block (8189 bytes written): Connection timed out

wie weet waarom de asus router niet alle mail doorlaat?
mtu aangepast naar 1398
zodra ik de vigor weer aansluit komt komen de ''hangende'' mails wel weer binnen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Slux op 24-09-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb Tweak groen en kan gewoon opnemen op de harde schijf die in de settopbox zit.
Op names gaan bij mij altijd goed. Nooit geen problemen mee gehad.

• Rubman

Rubman

goldvinger schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:49:
Ik heb Tweak groen en kan gewoon opnemen op de harde schijf die in de settopbox zit.
Op names gaan bij mij altijd goed. Nooit geen problemen mee gehad.
Ok dat is mooi om te horen, want de Tweak helpdesk zegt dus dat dit gewoon niet gaat lukken.
Waarom zouden ze ook anders zeggen want dan neem je gewoon minder bij ze af.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Rubman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:16:
[...]

Ok dat is mooi om te horen, want de Tweak helpdesk zegt dus dat dit gewoon niet gaat lukken.
Het zal aan het account gekoppeld zijn, 'oude' klanten kunnen nog op HDD opnemen. Bij nieuwe klanten zal het ITV-account zijn aangepast waardoor de STB niet de software krijgt die opnemen op HDD mogelijk maakt.

specs

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rubman schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:16:
[...]

Je hebt dus een STB via Marktplaats ofzo? STBs zijn eigendom van KPN en krijg je altijd in bruikleen. Alleen KPN kan ze ook ontkoppelen.

• Rubman

Rubman

Ik heb nog geen STB gekocht maar was het wel van plan mocht het werken.
Zoals het er nu uitziet ga ik de gok niet nemen.

• Slux
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:00:
[...]

wie kan mij helpen?..

ik heb een exmin mailserver draaien maar die kan de exchange server niet bereiken die achter de nieuwe asus staat... soms wel soms niet .. ik zie deze foutmeldingen op de exim mail server

R=lookuphost T=remote_smtp defer (110): Connection timed out: SMTP timeout

2013-09-24 16:50:16 SMTP timeout while connected to remote.mijndomein.nl \[842454749] after sending data block (8189 bytes written): Connection timed out

wie weet waarom de asus router niet alle mail doorlaat?
mtu aangepast naar 1398
zodra ik de vigor weer aansluit komt komen de ''hangende'' mails wel weer binnen ...
iemand ?

• bbrink
Mijn soap was kennelijk nog niet afgelopen, van de week een factuur ontvangen voor de diensten van Tweak. Ook al afgeschreven van de rekening. Dit terwijl men niet kon leveren en ik om die reden het contract per direct heb geannuleerd. Op mijn mail aan Tweak waarin ik aangeef dat dit niet klopt volgt geen reactie.

EDIT: na plaatsing van dit bericht wel de bevestiging per mail ontvangen van mijn opzegging :)

[ Voor 13% gewijzigd door bbrink op 26-09-2013 17:02 ]

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik lees hier op het forum veel problemen en nare ervaringen die mensen hebben met een packetforce router. Al moet ik ook zeggen dat er mensen zijn die er prima mee kunnen werken.

Ik heb zelf 100Mbit glasvezel en liep er tegen aan dat de packetforce router dit niet aankon. Als ik een torrent aanzet en alleen deed uploaden bleef er van een speedtest niks over. Na diverse malen contact gehad te hebben en ondertussen de gelukkige eigenaar te zijn van 3 packetforce routers is besloten een andere router toe te sturen. Ik heb deze nog niet maar het geeft me wel hoop.
Geachte heer / mevrouw,

Zojuist heb ik een ander type router voor u in orde gemaakt.
Deze heeft een andere configuratie dan de standaard configuratie.
Na een harde reset zal dan ook altijd de configuratie hersteld moeten worden, aangezien de router dit niet automatisch zal doen.
Hiervoor kunt u bijgesloten bestand gebruiken.

U sluit de router aan door een kabel vanaf uw Genexis modem aan de WAN poort van de ZyXEL 2812, het andere type, te verbinden.
Hierna zal de router direct een verbinding moeten krijgen.
Uw telefonie moet nog wel ingesteld worden in het modem.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk
Aangezien ik niet heel vaak op het tweakers.net forum kom *schaam* mocht iemand vragen hebben mag je me altijd een DM sturen.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cojack1331!
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Dag Tweakers,

Ik denk ook na over een overstap na Tweak, sinds er vorige week een glasvezel aansluiting is gerealiseerd in mijn woning. Nu heb ik de volgende vragen kunnen jullie mij deze beantwoorden.

Maakt tweak gebruik van 1 of een 2 glasvezels (gescheiden TV en Internet+Bellen). Ik heb er twee (blauw en groen) in mijn woning, sommige huizen hebben er maar één!
Ik heb hier en daar op forums gelezen dat verschillende providers dit wel niet doen.
Ervaren jullie internet vertraging bij het kijken van TV of het bellen?

Welke infrastructuur (CAI of Ethernet) heb ik nodig voor mijn TV signaal in huis?
Ik heb nu in ieder TV kamer CAI kabels, moet ik deze vervangen naar Ethernetkabels?

Raden jullie mij TWEAK aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Cojack1331! schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:12:
Dag Tweakers,

Ik denk ook na over een overstap na Tweak, sinds er vorige week een glasvezel aansluiting is gerealiseerd in mijn woning. Nu heb ik de volgende vragen kunnen jullie mij deze beantwoorden.

1) Maakt tweak gebruik van 1 of een 2 glasvezels (gescheiden TV en Internet+Bellen). Ik heb er twee (blauw en groen) in mijn woning, sommige huizen hebben er maar één!
Ik heb hier en daar op forums gelezen dat verschillende providers dit wel niet doen.
2) Ervaren jullie internet vertraging bij het kijken van TV of het bellen?

3) Welke infrastructuur (CAI of Ethernet) heb ik nodig voor mijn TV signaal in huis?
Ik heb nu in ieder TV kamer CAI kabels, moet ik deze vervangen naar Ethernetkabels?

4) Raden jullie mij TWEAK aan?
1)Tweak maakt in de meeste gevallen gebruik van 1 vezel. Dat is wanneer ze Tweak Groen leveren. Wanneer je Tweak Blauw kan afnemen volgende hun PC check, dan gebruiken ze twee vezels.
Er zijn geen huizen met maar 1 vezel. Er zijn altijd twee vezels aangesloten, in elk Reggefiber netwerk.

2) Die vertraging treedt alleen op als je een 100 mbit abonnement hebt en niet in een recent aangelged gebied woont. In dat geval is namelijk de verbinding tussen jouw huis en de wijkcentrale ook maar max 100 Mbit. TV krijgt dan voorrang als je ook download.

3)Tweak Groen: Geen CAI kabels meer te gebruiken. Alles UTP.
Tweak Blauw: CAI kabels mogelijk maar op die TV's kan je dan alleen 40 basiszenders ontvangen en geen interactieve mogelijheden.
Voor de HD+Interactieve TV+ pluspakketten, etc... heb je de IPTV nodig met de decoder. Dat wordt dan UTP.

4)Ik heb geen Tweak en daarvoor zijn nog wel meer criteria van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Cojack1331! schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:12:
Dag Tweakers,

1. Maakt tweak gebruik van 1 of een 2 glasvezels (gescheiden TV en Internet+Bellen).
  2. Ervaren jullie internet vertraging bij het kijken van TV of het bellen?
  3. Welke infrastructuur (CAI of Ethernet) heb ik nodig voor mijn TV signaal in huis?
  4. Ik heb nu in ieder TV kamer CAI kabels, moet ik deze vervangen naar Ethernetkabels?
  5. Raden jullie mij TWEAK aan?
Aangezien 1, 3 en 4 al beantwoord zijn door Barre73,
2) toen ik nog tv keek (kijk al meer dan jaar geen tv meer, sinds kort overgestapt van alles-in-een naar alleen internet en bellen bij Tweak) merkte ik geen vertragingen. Bellen ben ik wat minder over te spreken, soms lijkt het wat instabiel.
4) Tweak is een prima ISP, internet is prima en hun aanbod is niet duurder dan de concurrentie. Ook niet echt goedkoper. Qua service vind ik ze zeker niet beter presteren dan de grotere jongens (heb uit eerste hand ervaring met Essent en UPC, uit tweede hand met Ziggo). Hierbij wel belangrijk om te vermelden dat ik een Groen abonnement heb, alles dus via KPN. Tweak heeft niet zelf controle over hun lijnen, dat merk je bij aansluiten al: alles wordt voor je via KPN geregeld. Qua service- en klantgerichtheid is het een draak van een bedrijf, dus zolang je geen gebruik van de servicedesk hoeft te maken gaat het prima! Maar dat is bij de concurrent niet veel beter... Al met al, Tweak is geen slechte aanbieder, maar biedt weinig meerwaarde t.o.v. rechtstreeks bij KPN glasvezel nemen als je in het Groen-gebied zit. Misschien qua prijs, daar heb ik niet naar gekeken.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Grootste pluspunt van Tweak vind ik de uitstekende usenet toegang :) Hoewel daarvoor natuurlijk voldoende alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Zet de prijs van Tweak met usenet naast de normale prijs van KPN dan scheelt het meer dan een tientje per maand, dat lijkt mij toch de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cojack1331!
Dank voor jullie adviezen en feedback. _/-\o_
KPN.com heeft sinds gisteren net een nieuwe aanbieding.
Gratis interactieve TV (m.a.w. €16,50 korting p/m 1ste jaar) + 2 TV decorders.

Ik ga mijn geluk beproeven bij KPN glasvezel, ben beniewd. bye bye Ziggo ;w

Sowieso loont het volgens mij om elk jaar over te stappen, althans financieel gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ga zeer waarschijnlijk overstappen op Tweak Groen.
Hierbij zit dus iPTV van KPN, heb een vraag over de beeldkwaliteit van de standaard HD zenders.

Op het ogenblik zit ik bij UPC met Horizon waarbij de beeldkwaliteit zeker goed te noemen is, ik lees overal horrorverhalen over de kwaliteit van tv via glas van KPN ten opzichte van HD van de kabelaars.

Ga ik er erg op achteruit qua beeldkwaliteit als ik kies voor Tweak Groen?
Zijn er beter providers die ongeveer hetzelfde bieden met een betere beeldkwaliteit? Telfort, Vodafone?

Zie met alle zoekopdrachten een beetje door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Cojack1331! schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:36:
Dank voor jullie adviezen en feedback. _/-\o_
KPN.com heeft sinds gisteren net een nieuwe aanbieding.
Gratis interactieve TV (m.a.w. €16,50 korting p/m 1ste jaar) + 2 TV decorders.

Ik ga mijn geluk beproeven bij KPN glasvezel, ben beniewd. bye bye Ziggo ;w

Sowieso loont het volgens mij om elk jaar over te stappen, althans financieel gezien!
Hou er rekening mee dat overstappen tussen glasvezel aanbieders nog steeds niet echt geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Volgend jaar wel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Roept men dat niet al enige tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zeker, maar er is ook al wel wat veranderd. Overstappen van WBA naar WMP+ en vice versa kan inmiddels in een halve dag. WMP+ naar WMP+ is altijd het probleem geweest maar dat is volgend jaar echt wel opgelost. Eerder ook wel als het goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:19:
Zeker, maar er is ook al wel wat veranderd. Overstappen van WBA naar WMP+ en vice versa kan inmiddels in een halve dag. WMP+ naar WMP+ is altijd het probleem geweest maar dat is volgend jaar echt wel opgelost. Eerder ook wel als het goed is..
Dat zou mooi zijn, bijna een jaar geleden (toen ik een klein akkefietje met Tweak had) heb ik iemand van Telfort aan de telefoon gehad en toen gaven ze aan dat dit nog niet kon met een beperkte downtijd (dat zou dan dus WBA->WMP+ zijn geweest).

Ik zie dit wel als een essentiële optie om mensen met goed fatsoen glasvezel aan te kunnen raden. Voor veel consumenten zie ik als grote voordeel van glasvezel de verschillende aanbieders als reden waarom je het in je huis, straat, wijk moet willen (de hoge upload vergeleken met kabel is maar voor een beperkte groep interessant in mijn ogen).

[ Voor 22% gewijzigd door joop99 op 02-10-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cojack1331!
joop99 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Hou er rekening mee dat overstappen tussen glasvezel aanbieders nog steeds niet echt geregeld is.
Thanks voor de tip, wat is de reden hiervoor eigenlijk, is deze van technische aard?
Kun je trouwens achterhalen of je in een WMP+ of WMP of WGDO of WBA gebied zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
De meest gestelde vraag op Tweakers denk ik.... Maar hoeft niet altijd beantwoord te worden. Als je van KPN/XS4all naar een andere gaat of juist naar 1 van die 2 gaat, dan kom of ga je sowieso van WBA. Dus overstappen is dan altijd mogelijk mits de ontvangende provider daar moeite voor wil doen. Dat laatste blijkt ook nog wel eens een probleempje..
Wil je van een aanbieder met analoge tV naar een andere aanbieder van analoge TV, dan kan het op dit moment nog wel van belang zijn. Omdat je dan dus in WGDO of WMP+ netwerk kan zitten.

Welke plaats woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:52
Cojack1331! schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:19:
[...]
Kun je trouwens achterhalen of je in een WMP+ of WMP of WGDO of WBA gebied zit?
KPN heeft WGDO en WMP+ nieuwe namen gegeven.
WGDO heet nu WMP+ Blauw
WMP+ heet nu WMP+ Groen

voor de FttH glasvezelaansluitingen van KPN/Reggefiber zijn er grofweg drie opties:
- WBA/WMP leverbaar
- WBA/WMP/WMP+ Blauw leverbaar
- WBA/WMP/WMP+ Groen leverbaar

TweakFiber Groen maakt gebruik van WMP
TweakFiber Blauw maakt gebruik van WMP+ Blauw

[ Voor 106% gewijzigd door davides op 02-10-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn packet force router moet elke twee / drie dagen worden herstart, omdat we anders telefonisch niet meer bereikbaar zijn. De bellende partij krijgt dan te horen dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. De Tweak helpdesk heeft alleen kunnen controleren of de laatste firmware is geladen op de router, dat bleek al het geval te zijn. Dan is het "jammer, maar helaas", ze kunnen verder niets voor me doen. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Heeft iemand hier een echte oplossing voor? We hebben een Tweak Blauw Alles in één abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

VinceLW schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:21:
Mijn packet force router moet elke twee / drie dagen worden herstart, omdat we anders telefonisch niet meer bereikbaar zijn. De bellende partij krijgt dan te horen dat er geen verbinding tot stand kon worden gebracht. De Tweak helpdesk heeft alleen kunnen controleren of de laatste firmware is geladen op de router, dat bleek al het geval te zijn. Dan is het "jammer, maar helaas", ze kunnen verder niets voor me doen. Dit kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Heeft iemand hier een echte oplossing voor? We hebben een Tweak Blauw Alles in één abonnement.
Eigen router kopen met VoIP ondersteuning of eigen router en SIP telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Dj-sannieboy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:14:
[...]

Eigen router kopen met VoIP ondersteuning of eigen router en SIP telefoon kopen.
Klopt, maar dan moet ik gaan investeren om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van diensten waar ik al voor betaal. Dat ga ik dus niet doen.

Via mijn vorige provider, Lijbrandt, werd altijd de Genexis gebruikt als interface en dat werkte vlekkeloos. Helaas weigert Tweak de Genexis te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

VinceLW schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:05:
[...]

Klopt, maar dan moet ik gaan investeren om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van diensten waar ik al voor betaal. Dat ga ik dus niet doen.

Via mijn vorige provider, Lijbrandt, werd altijd de Genexis gebruikt als interface en dat werkte vlekkeloos. Helaas weigert Tweak de Genexis te configureren.
Je bent Tweaker of niet. Ik had het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste kan niet. De Genexis kan alleen op afstand geconfigureerd worden.Je kan er vanuit huis niet in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
VinceLW schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:05:
[...]

Dit is natuurlijk BS. Je betaalt voor diensten die niet werken. Logische oplossing lijkt me een nieuwe PF router? En anders eisen dat je doorgaat naar tweedelijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waarom zou je een PF krijgen als je eerst een Genexis had :?
Is dat standaard bij Tweak Blauw of verschilt dit per regio?
Dat Tweak in het verleden telefonie met Genexis niet goed aan het werk kreeg is mij wel bekend.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barre73 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:33:
[...]

Dit is natuurlijk BS. Je betaalt voor diensten die niet werken. Logische oplossing lijkt me een nieuwe PF router? En anders eisen dat je doorgaat naar tweedelijns.
Bij glas Blauw kun je vrijwel elke router aansluiten, geen gedoe met PPPoE en VLANs. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kan bij Groen ook, alleen heb je dan wel gedoe met PPPoE en VLANs. Voor een Tweaker geen deal toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:54:
Dat Tweak in het verleden telefonie met Genexis niet goed aan het werk kreeg is mij wel bekend.
De PF is denk ik standaard. Ik heb voor Tweak altijd probleemloos gebeld via de Genexis, maar die kun je inderdaad niet zelf configureren.

Zelf een router aan gaan schaffen omdat mijn aansluiting niet goed werkt, vind ik echt geen optie. Ook heb ik gevraagd om de tweedelijns, maar ze geven aan dat er alleen een helpdesk is die je kan helpen. Bij een eerder groot probleem (ruim zes weken geen werkende aansluiting) heb ik de directie een brief gestuurd en om een oplossing gevraagd, maar ook die brief wordt door dezelfde helpdesk afgehandeld. Ik heb geen idee hoe je daar doorheen zou kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door VinceLW op 04-10-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Speedy-Andre schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:54:
Je haalt twee dingen door elkaar: Packet Front en Packet Force. De eerste is een FTU/NT die in oudere netwerken hangt. Vraagsteller heeft die niet, want hij heeft een Genexis hangen Dus dat zou inderdaad raar zijn als die vervangen zou worden voor een oude Packet Front DRG of zo.

Maar wat hier bedoeld wordt is een Packet Force. Oftewel een router, vergelijkbaar met een KPN Experia Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Oh op die fiets, in dat geval zou ik alleen met telefonie last hebben.
Tweak levert toch een router met voip omdat het direct op de Genexis niet of slecht werkt?
Om dat probleem op te lossen denk ik aan een cheape Fritz!box met voip en dect erin.
Dat neemt niet weg dat Tweak een vastlopende PF zou moeten herstellen of vervangen natuurlijk.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 00:31:
Kan bij Groen ook, alleen heb je dan wel gedoe met PPPoE en VLANs. Voor een Tweaker geen deal toch? :+
Vind ik ook, maar bij Blauw heb je dat gedoe dus niet en is dat blijkbaar voor sommige nog een deal.
VinceLW schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

De PF is denk ik standaard. Ik heb voor Tweak altijd probleemloos gebeld via de Genexis, maar die kun je inderdaad niet zelf configureren.

Zelf een router aan gaan schaffen omdat mijn aansluiting niet goed werkt, vind ik echt geen optie. Ook heb ik gevraagd om de tweedelijns, maar ze geven aan dat er alleen een helpdesk is die je kan helpen. Bij een eerder groot probleem (ruim zes weken geen werkende aansluiting) heb ik de directie een brief gestuurd en om een oplossing gevraagd, maar ook die brief wordt door dezelfde helpdesk afgehandeld. Ik heb geen idee hoe je daar doorheen zou kunnen komen.
Heb je al om een vervangende Packet Force gevraagd? (Aangezien je zelf dus niet wilt investeren.)

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-10-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
Ja, ik heb (nogmaals) om vervanging gevraagd. Het antwoord daarop volgt nog per mail.

--edit Een collega vindt het probleem wél groot genoeg om de router te gaan vervangen. Er wordt een andere router toegezonden.

[ Voor 49% gewijzigd door VinceLW op 04-10-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Ik ben kortgeleden overgestapt van Lijbrandt naar Tweak en zal bij dezen even m'n ervaring van de overstap en de diensten in verhouding tot Lijbrandt geven:

- Overstap van Lijbrandt naar Tweak Blauw (WGDO ---> WGDO):
Vooraf wat onderzoek gedaan en het 'zou' slechts een administratieve handeling zijn en dus binnen ongeveer 2 uur geregeld moeten kunnen worden.
Wat het proces wel wat onduidelijk maakt is dat je een maand opzegtermijn hebt en dat er dan pas een migratie kan plaatsvinden.
Blijkbaar vond Tweak het voldoende dat er een glasvezel aansluiting lag en begon meteen al met factureren (vóór de opgegeven startdatum en ruim voordat de maand opzegtermijn over zou zijn).
Gelukkig was dit na een belletje met Tweak opgelost en werd er alsnog een migratie ingepland.
Al met al is het proces niet echt transparant te noemen. Tweak heeft wel beschrijvingen van het proces dat na de aanvraag wordt gestart op de site staan maar die zijn niet altijd accuraat.

Mijn advies voor overstappen: geef een startdatum op die 1,5 maand in de toekomst ligt.
Wacht de brieven af (eerst contract en dan de goedkeuring) en als er een rare brief bij zit meteen bellen (bijvoorbeeld als men het over een glasvezelmonteur heeft terwijl dat ding allang in de meterkast zit). Als ze geen datum noemen ook even bellen.
Met de migratiedatum die je van Tweak krijgt bel je naar de huidige provider en zegt vooraf het abonnement op ergens na die datum (bijvoorbeeld een dag of twee na de migratie, wel even bij vermelden dat ze de lijn van KPN niet opzeggen).
Vervolgens fingers crossed op de dag van overstap en je bent over zonder lange downtime of dubbele abonnementskosten.

De daadwerkelijke overstap ging zo bij mij redelijk gladjes; ergens in de ochtend ging het internet eraf, tv (analoog) bleef werken. Aan het eind van de dag helaas nog geen IP (geen reactie op de DHCP discover) dus even gebeld en toen was het internet er weer.

- Internet:
Hetzelfde als bij Lijbrandt (ping van 3 ms naar Tweakers en gewoon de geadverteerde up-/down-snelheid), de DHCP lease time is net iets langer en alles werkt nog prima ook met eigen router.

- Telefonie:
Tja, dit gaat nu dus niet meer via de Genexis maar via SIP en de PacketForce. Ik heb het nu allemaal goed werkend (PF achter mijn router met DD-WRT en daarop de poorten doorgestuurd en met de ip_nat_sip & ip_conntrack_sip modules geladen). Ik denk dat het voordelen zou kunnen hebben doordat je zelf een eigen client zou kunnen inzetten maar voor de gemiddelde gebruiker lijkt het me alleen maar lastig (bijvoorbeeld doordat je zelf de SIP-accounts moet instellen in de router).

- PacketForce:
Dit ding is gewoon nog vele malen erger dan wat KPN levert, niet qua instelbaarheid maar wel qua kwaliteit. Er was me verteld, of ik had het op de site gelezen, dat dit een goed/uitgebreid instelbare router was, maar dat ding werkt echt dus voor geen meter.
1 - ding kan niet in bridge modus, resultaat: ik heb nu twee subnetten thuis, fijn... not.
2 - stel hem maar niet in op 40 mhz kanaalbreedte want dan kom je na een dag niet meer op het draadloosnetwerk.
3 - backuppen en herstellen van de instellingen zorgt ervoor dat je geen SIP-account meer kan toevoegen. Gevolg is dat je het ding moet resetten en alles weer moet instellen.
4 - die zogenaamde services of access controls werken niet en de accounts kloppen ook niet. Van buiten kom je er totaal niet in en van binnen pakt ie het adminaccount niet goed (alleen via de webinterface). Nadat je bij de eerste keer inloggen je wachtwoord hebt veranderd kan je die via de interface niet meer veranderen of ik doe iets verkeerd.

Je kan dus wel veel instellen maar het werkt gewoon niet goed of nauwelijks. Gelukkig lijkt ie, mits je hem zoveel mogelijk standaard laat, wel stabiel dus neerzetten als simpele VoIP client en misschien als extra AP ergens in de kelder of zo en niet meer aanzitten lijkt me het beste.

- Usenet:
Werkt perfect, veel beter dan bij Lijbrandt (gewoon de beloofde hoeveelheid draadjes en geen authenticatiefoutmelding meer).
Ook nog geen problemen gehad met verwijderde blokken.

- IPv6 d.m.v.. 6rd:
Werkt niet :'( ondanks dat er hier mensen zijn waarbij het wel werkt.
Ik heb een client aan de modem gehangen en de 6rd DHCP-optie aangezet maar de benodigde gegevens worden niet uitgedeeld. Als ik zelf de tunnel opzet met informatie uit dit topic en een van m'n IPv4-adres afgeleide prefix, komt er geen verkeer uit (waar dit bij Lijbrandt wel gewoon werkte).
Volgens de helpdesk en een vrij oud nieuwsitem moet je dit eerst aanvragen via ipv6@tweak.nl maar tot nog toe heb ik niets teruggekregen.

Verder ben ik ook wel tevreden met de webomgeving (valt meer in te stellen) en de helpdesk (lijkt iets iets langer te duren maar de mensen komen technischer over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Dj-sannieboy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:14:
[...]

Of op pagina 74 staat
Voor het gebruik van een eigen router is het verstandig om een ATA (analogue telephone adapter) aan te schaffen voor de telefonie. Bijvoorbeeld de Cisco SPA112 ATA , die voor 4 tientjes in de pricewatch staat.

Zelf heb ik ook zo'n onding van een packetforce, bagger wifi signaal. Heb nog een netgear wndr3700 staan zit er steeds meer aan te denken om deze oplossing te pakken, daar ik meerdere siemens telefoons heb en ze niet allemaal wil vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

XVI schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:45:
- IPv6 d.m.v.. 6rd:
Werkt niet :'( ondanks dat er hier mensen zijn waarbij het wel werkt.
Ik heb een client aan de modem gehangen en de 6rd DHCP-optie aangezet maar de benodigde gegevens worden niet uitgedeeld. Als ik zelf de tunnel opzet met informatie uit dit topic en een van m'n IPv4-adres afgeleide prefix, komt er geen verkeer uit (waar dit bij Lijbrandt wel gewoon werkte).
Volgens de helpdesk en een vrij oud nieuwsitem moet je dit eerst aanvragen via ipv6@tweak.nl maar tot nog toe heb ik niets teruggekregen.
Levert Tweak ook native IPv6 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vandaag is bij mij Tweak Groen geinstalleerd en ik heb een Zyxel-router gekregen.
De router valt me erg mee, het is absoluut geen Experiabox! Maar toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen met mijn OpenWRT-router.

Ik probeer nu een PPPoE-sessie op vlan 6 (tagged) te openen, maar dat wil niet lukken. Dit is wat ik gebruik:
user: mac@direct-adsl
pass: kpn

Hier vul ik het MAC-adres is van mijn Zyxel-router. Ik clone ook het MAC-adres van die interface daarnaartoe, maar het wil niet werken.
Ik krijg telkens de melding "Unable to complete PPPoE Discovery".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Compizfox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:18:
Vandaag is bij mij Tweak Groen geinstalleerd en ik heb een Zyxel-router gekregen.
De router valt me erg mee, het is absoluut geen Experiabox! Maar toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen met mijn OpenWRT-router.

Ik probeer nu een PPPoE-sessie op vlan 6 (tagged) te openen, maar dat wil niet lukken. Dit is wat ik gebruik:
user: mac@direct-adsl
pass: kpn

Hier vul ik het MAC-adres is van mijn Zyxel-router. Ik clone ook het MAC-adres van die interface daarnaartoe, maar het wil niet werken.
Ik krijg telkens de melding "Unable to complete PPPoE Discovery".
Tweak servicedesk al gebeld of gemaild? Instellingen uit de ZyXEL wel juist overgenomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-10-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee. Zijn die bereid support te geven hierover, aangezien dit niet officieel ondersteund is?

Ik heb nu ook al mac-adres@cambrium-access.nl en klantnummer@cambrium-access.nl geprobeerd, maar tevergeefs.

Met de Zyxel werkt het prima tho.

EDIT:

Ik heb het voor elkaar! Na even in de ZyXEL gedoken te hebben kwam ik erachter dat ook deze helemaal geen PPPoE-sessie opzet. Wat ie wel doet, is een IP-adres opvragen middels DHCP op VLAN 34 (tagged).

Geen PPPoE dus! :D

Dit betekent ook dat de meegeleverde router geen apart VLAN gebruikt voor telefonie. In plaats daarvan doet ie gewoon een SIP-connectie over internet. Even kijken hoe ik dat ga oplossen, want ik wil de ZyXEL wel gebruiken ivm POTS-telefoons hier in huis.

[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
@Compizfox Zou je een wat uitgrebeidere versie uit kunnen tiepen van wat je nu precies hebt gedaan om de ZyXEL te vervangen door een OpenWRT router?

Na mijn laatste poging een paar maanden geleden waarbij ik wel iptv had, maar geen PPPoE verbinding vanuit OpenWRT. Maar waarbij de Thomson het wel deed, heb ik het opgegeven. Maar als het blijkbaar ook bij Tweak Groen (dus KPN) via DHCP en een ander vlan blijkt te werken, wil ik er best wel nog een keertje induiken. Maar dan is iets meer informatie over wat jij hebt gedaan (en een network config file bijvoorbeeld) wek erg prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik begon me al af te vragen of ik een nieuw soort 'product' van Tweak heb, omdat ik geen Experiabox heb maar een unbranded ZyXEL, de telefonie niet op een apart VLAN binnenkomt, en er geen gebruik wordt gemaakt van PPPoE maar gewoon IPoE + DHCP.

Ik moet nog even kijken hoe ik het ga oplossen met de telefonie. Aangezien de ZyXEL niet dichtgetimmerd is, ga ik me daar even in verdiepen en hem inzetten als PBX/ATA. Misschien dat ik later eens bezig ga met een Asterisk-setup :)

@Wolfensteijn:

Het internet komt getagd binnen op VLAN 34 (en niet 6!). Je hebt dus een router of switch nodig met VLAN-taggingsupport. (Net zo als bij de 'gebruikelijke' Tweak Groen-variant overigens)

Je hoeft geen PPPoE op te zetten maar er wordt gewoon een IP-adres uitgedeeld via DHCP.

Binnenkort wil ik misschien wel een wat uitgebreidere tutorial schrijven. Dit is mijn OpenWRT-config vast (/etc/config/network), alleen relevante delen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
config switch_vlan
        option device 'switch0'
        option ports '0t 5t'
        option vlan '34'

config interface 'wan'
        option ifname 'eth0.34'
        option proto 'dhcp'

Dit is overigens voor de TL-WR1043ND, die maar 1 NIC heeft + een software-managed switch ingebouwd. Poort 0 is de WAN-poort en die wordt dus aangesloten op de NTU.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Dit product is WIA. en houd kort gezegd in dat tweak de lijn huurt van KPN en zelf de telefonie en de internet levert alleen de TV wordt nog van KPN afgenomen.

Ik probeer zelf over te stappen van blauw naar groen. En dat valt blijkbaar niet mee.
Omdat dit niet ging willen ze mij ook op WIA overzetten. Dit is een nieuw platform voor tweak. (voor zover het mij is uitgelegd.

Het voordeel zo uiteindelijk moeten zijn dat tweak zelf alle producten (op tv na) levert en dus ook zelf beheerd en daardoor minder afhankelijk is van KPN.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Compizfox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:01:
Ik begon me al af te vragen of ik een nieuw soort 'product' van Tweak heb, omdat ik geen Experiabox heb maar een unbranded ZyXEL, de telefonie niet op een apart VLAN binnenkomt, en er geen gebruik wordt gemaakt van PPPoE maar gewoon IPoE + DHCP.

Ik moet nog even kijken hoe ik het ga oplossen met de telefonie. Aangezien de ZyXEL niet dichtgetimmerd is, ga ik me daar even in verdiepen en hem inzetten als PBX/ATA. Misschien dat ik later eens bezig ga met een Asterisk-setup :)

@Wolfensteijn:

Het internet komt getagd binnen op VLAN 34 (en niet 6!). Je hebt dus een router of switch nodig met VLAN-taggingsupport. (Net zo als bij de 'gebruikelijke' Tweak Groen-variant overigens)

Je hoeft geen PPPoE op te zetten maar er wordt gewoon een IP-adres uitgedeeld via DHCP.

Binnenkort wil ik misschien wel een wat uitgebreidere tutorial schrijven. Dit is mijn OpenWRT-config vast (/etc/config/network), alleen relevante delen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
config switch_vlan
        option device 'switch0'
        option ports '0t 5t'
        option vlan '34'

config interface 'wan'
        option ifname 'eth0.34'
        option proto 'dhcp'

Dit is overigens voor de TL-WR1043ND, die maar 1 NIC heeft + een software-managed switch ingebouwd. Poort 0 is de WAN-poort en die wordt dus aangesloten op de NTU.
Ik heb deze ook ontvangen en word vrijdag aangesloten.
Maar weet jij ook welke vlan tv is dan, en wat ik hieruit opmaak is dat telefonie nog niet werkt?
Telefonie is dus ook geen vlan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:18:
Welke TV ontvanger zit in dat pakket een Motorola of een Amino.als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrfatmen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:13:
Dit product is WIA. en houd kort gezegd in dat tweak de lijn huurt van KPN en zelf de telefonie en de internet levert alleen de TV wordt nog van KPN afgenomen.

Ik probeer zelf over te stappen van blauw naar groen. En dat valt blijkbaar niet mee.
Omdat dit niet ging willen ze mij ook op WIA overzetten. Dit is een nieuw platform voor tweak. (voor zover het mij is uitgelegd.

Het voordeel zo uiteindelijk moeten zijn dat tweak zelf alle producten (op tv na) levert en dus ook zelf beheerd en daardoor minder afhankelijk is van KPN.
Lijkt veel op wat Tele2 glas ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrfatmen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:13:
Aha, dit dus noch WGDO noch WDA/WMP? Ik neem trouwens geen TV af (wel internet en telefonie).

Vreemd, kan er niets over vinden.
https://www.google.nl/sea...serp..6.4.487.EW1sbcsE1rw
markisoke schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:25:
[...]
Ik heb deze ook ontvangen en word vrijdag aangesloten.
Maar weet jij ook welke vlan tv is dan, en wat ik hieruit opmaak is dat telefonie nog niet werkt?
Telefonie is dus ook geen vlan?
Nee, telefonie gaat via SIP-servers van Tweak die via het internet beschikbaar zijn. Ik heb nog geen tijd gehad om de telefonie voor elkaar te maken, omdat ik dan zal moeten uitzoeken hoe ik de ZyXEL configureer. De SIP-instellingen lijken echter gewoon in de configuratie van de ZyXEL te staan (niet verborgen of zo), dus je zou ook prima je eigen SIP-apparatuur kunnen gebruiken. Omdat we hier POTS-telefoons hebben wil ik de ZyXEL echter wel graag blijven gebruiken als ATA.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:29:
[...]
Welke TV ontvanger zit in dat pakket een Motorola of een Amino.als ik vragen mag?
Ik heb geen TV afgenomen.

EDIT: Ik heb telefonie nu ook werkend, althans, tot zover dat werkend te krijgen is, want de nummerportering is nog niet klaar.

Ik heb in de ZyXEL alle WAN-interfaces weggehaald een nieuwe toegevoegd als "bridge" en de WAN-poort aangesloten op mijn router. Ik heb de DHCP-server uitgezet en hem een IP-adres gegeven in de range van mijn router. Nu gebruik ik hem puur als ATA :)

[ Voor 58% gewijzigd door Compizfox op 09-10-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Compizfox op 08-10-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@XVI: Dat geeft mij weer wat hoop, ik wil eventueel van Xms af en zoek weer een blauw abo.
Heb je een telnr van Lijbrandt geporteerd?
Stel dat je niet extra voor iptv betaalt (en je geen Amino krijgt), zou de Amino van Xms dan werken met het basispakket?
Het zou jammer zijn om een overbodige Amino te ontvangen en er voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Als ik de laatste posts goed lees kan ik dus bij het net door mij aangevraagde Tweak Groen in plaats van de Zyxel/experiabox mijn eigen TL-WR1043ND met DD-WRT gebruiken om alles door te geven?

Vind dit nog steeds een erg fijne router die het hele huis voorziet van een prima Wifi signaal en het liefst behoud ik deze dan ook.

Hoe moet ik het dan aanpakken? (redelijk Noob op dat gebied) Snap de basics van netwerken (anders had ik er geen DD-WRT op gezet) maar veel verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Ik ga vrijdag aan de gang en wil eigenlijk gelijk een nieuw router installeren.
Ik ga me er eens even in verdiepen en zal alle stappen opschrijven die ik gevolgd heb en vervolgens documenteren en in dit topic gooien
Pagina: 1 ... 19 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.