Dat zijn dezelfde vziwgoldvinger schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:17:
Gelukkig.
Wel vreend dat jij een ZXV10 H220N type hebt gekregen.
Ik dacht dat Tweak alleen nog maar de ZTE H220N uitgaf.
Met deze type experiabox zou namelijk de telefonie problemen voorgoed uit de wereld geholpen zijn. (tenminste dat is mij verteld)
Maar gelukkig is jou probleem nu opgelost.
[...]
Nou, glashart heeft Fox toegevoegd ... in FullSD
... in 2013. Doe dan gewoon niks.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
KPN ook op kanaal 14. Idem SD kwaliteit.
Ik vind de kwaliteit bedroevend. Het is echt slechter dan ned1 ed. in sd kwaliteit. En het geluid is ook schel. Ook heel anders dan ik gewend ben.
[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 19-08-2013 21:58 ]
Kan natuurlijk ook nog heel goed aan de zender zelf liggen....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Kanaal 14 is toch het videoland kanaal? Dit kijk ik geregeld en hoop dat ze dat niet weggemikt hebben.henkme schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:26:
KPN ook op kanaal 14. Idem SD kwaliteit.
Edit: Ik zie dat dit 18 geworden is. Waarom dan niet Fox op 18 zetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Chrizzly op 20-08-2013 21:22 ]
Omdat mensen zappen met de + en - toetsen, en hoe dichter achter de nederlandse zenders hoe groter de kans is dat je er toevallig op komt en blijft kijken.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Mooi dat het is opgelost. Blijkbaar heeft KPN soms zelf ook problemen om telefonie werkend te krijgen, zie het KPN glasvezel topic.henkme schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:01:
Halleluja het probleem met de niet werkende telefoon is vanmorgen opgelost.![]()
We kunnen weer bellen met de vaste lijn. Is het de helpdesk uiteindelijk toch gelukt m’n telefoon te koppelen met de Experia box.
Een twee jaar geleden heb ik bij Tweak een Glas 50Mbit abo met DVB-C afgesloten. Toendertijd nog een abonnement zonder router. Ik dus een mooi router gekocht en werkt allemaal prima.
Nu gebruik ik de tv diensten eigenlijk nooit dus wil dit uit mijn pakket halen. Telefoontje gepleegd maar dat kan dus niet via de telefoon. Ik zou even een e-mail moeten sturen en dan zou het geregeld worden.
Mailtje gestuurd maar kreeg de reactie terug dat het alleen via de post zou kunnen.
Via de post gedaan blijkt het dat je verplicht bent om een router af te nemen en daar dus een borg voor te betalen a €25,-. Met de persoon de discussie aangegaan dat ze het router mogen houden aangezien ik die niet nodig heb (zonde voor het milieu en de verzendkosten). Persoon begreep dit maar helaas zo werkt het systeem.
Oftewel het omzetten van het abonnement bespaart mij €10,- per maand maar kost mij tijdens het omzetten €50,- (administratiekosten zijn ook €25,-).
Baal echt van dit moeilijke gedoe, jammergenoeg de enige provider zover ik weet die een alleen internet abonnement heeft met 'gratis' nieuwsgroepen erbij.
Nu gebruik ik de tv diensten eigenlijk nooit dus wil dit uit mijn pakket halen. Telefoontje gepleegd maar dat kan dus niet via de telefoon. Ik zou even een e-mail moeten sturen en dan zou het geregeld worden.
Mailtje gestuurd maar kreeg de reactie terug dat het alleen via de post zou kunnen.
Via de post gedaan blijkt het dat je verplicht bent om een router af te nemen en daar dus een borg voor te betalen a €25,-. Met de persoon de discussie aangegaan dat ze het router mogen houden aangezien ik die niet nodig heb (zonde voor het milieu en de verzendkosten). Persoon begreep dit maar helaas zo werkt het systeem.
Oftewel het omzetten van het abonnement bespaart mij €10,- per maand maar kost mij tijdens het omzetten €50,- (administratiekosten zijn ook €25,-).
Baal echt van dit moeilijke gedoe, jammergenoeg de enige provider zover ik weet die een alleen internet abonnement heeft met 'gratis' nieuwsgroepen erbij.
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Dus na 5 maanden begin je te besparen 
Zelfde weerhoud mij er ook van om te upgraden, ik hoef geen apparatuur die ik niet gebruik.
Zelfde weerhoud mij er ook van om te upgraden, ik hoef geen apparatuur die ik niet gebruik.
Lijkt mij sterk dat je verplicht bent om een Packet Force te nemen als je aangeeft dat je een eigen router hebt. Maar als ik op de Tweak site kijk betaal je sowieso 25 euro administratiekosten bij een downgrade. http://www.tweak.nl/consument/support/service.html
Ja het is inderdaad raar maar volgens de medewerker die ik sprak kon het niet zonder Packet Force afgenomen worden. Zat net ook even rond te kijken maar Tweak is toch wel veruit de goedkoopste als je alleen maar internet wilt.Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:26:
Lijkt mij sterk dat je verplicht bent om een Packet Force te nemen als je aangeeft dat je een eigen router hebt. Maar als ik op de Tweak site kijk betaal je sowieso 25 euro administratiekosten bij een downgrade. http://www.tweak.nl/consument/support/service.html
Misschien de helpdesk nog maar eens mailen of ik nu een pakket zonder Packet Force kan krijgen.
Ik zou inderdaad nog eens een mail sturen en aangeven dat je geen Packet Force nodig hebt, omdat je (al tijden) een eigen router hebt.jvanderkroon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:34:
[...]
Ja het is inderdaad raar maar volgens de medewerker die ik sprak kon het niet zonder Packet Force afgenomen worden. Zat net ook even rond te kijken maar Tweak is toch wel veruit de goedkoopste als je alleen maar internet wilt.
Misschien de helpdesk nog maar eens mailen of ik nu een pakket zonder Packet Force kan krijgen.
Reactie van Tweak.Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:52:
[...]
Ik zou inderdaad nog eens een mail sturen en aangeven dat je geen Packet Force nodig hebt, omdat je (al tijden) een eigen router hebt.
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.
Bij het afsluiten van een nieuw (blauw) abonnement krijgt u automatisch een Packet Force uitgestuurd helaas.
Deze wordt dan ook in rekening gebracht als borg.
U kunt echter de Packet Force na ontvangst retourneren om uw borg terug te krijgen als u er geen gebruik van wenst te maken.
---------------------------------
Reactie van mij
Beste *****,
Is het heen en weer sturen van deze Packet Force niet zonde van het geld en het milieu? Misschien goed om jullie bedrijfsproces aan te passen voor reeds bestaande klanten die al een Packet Force (of eigen router) hebben.
Reactie van Tweak.
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is het op dit moment zo geregeld.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Voor verdere vragen, neem gerust contact met ons op.
Oftewel het bedrijfsproces kan het niet aan en daarom moet ik verzendkosten betalen om dat onnodige ding weer terug te krijgen. Makkelijker kunnen we het niet maken

[ Voor 24% gewijzigd door jvanderkroon op 22-08-2013 18:48 ]
Dat laatste wel maar er zijn meer providers met internet-only abonnementen en zonder verplichte routers. Neem er een usenetprovider van 7,50 per maand bij en kom je dan hoger uit dan bij Tweak?jvanderkroon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:41:
Bovendien: Zo te horen maak je gebruik van Tweak blauw? Als het Tweak groen zou zijn had je namelijk een Experia Box moeten hebben (oh joy...)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hehe. Dat wíl je ook niet inderdaad! 
Gelukkig kan je, zeker bij Tweak, heel makkelijk om de Experiabox heen. Maar toch. Ook weer een apparaat dat je toch verplicht erbij krijgt.
Ik heb de Experiabox gewoon het hele halfjaar dat ik in 2010 Tweak Groen had (ja, toen waren er nog maandelijks opzegbare abonnementen), in de doos bewaard tot ik hem weer terug moest geven.
Gelukkig kan je, zeker bij Tweak, heel makkelijk om de Experiabox heen. Maar toch. Ook weer een apparaat dat je toch verplicht erbij krijgt.
Ik heb de Experiabox gewoon het hele halfjaar dat ik in 2010 Tweak Groen had (ja, toen waren er nog maandelijks opzegbare abonnementen), in de doos bewaard tot ik hem weer terug moest geven.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hahaa, dit zou voor mij voldoende aanleiding kunnen zijn om dan maar een andere provider te nemen, zelfs als het een tikje duurder is. Als het niet doen van iets al zo'n probleem is... pfoe.jvanderkroon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:19:
Oftewel het bedrijfsproces kan het niet aan en daarom moet ik verzendkosten betalen om dat onnodige ding weer terug te krijgen. Makkelijker kunnen we het niet maken
Overigens gebruik ik alweer geruime tijd budgetphone.nl ipv tweak voor telefonie. Tweak had (en blijkbaar heeft) haar telefonie niet echt op orde, je kunt niet meerdere keren parallel inloggen op hun VoIP-dienst, geen off-network login en meer van dat soort pesterijen. Ik ben al met al misschien iets duurder uit (zoveel bel ik niet) maar kan wel gewoon ook met mobiel gebruiken voor VoIP, waar ik ook ben. En ook niet onbelangrijk: ik geef geen (extra) geld uit aan een belabberde service van tweak.
Je zou het pakketje kunnen weigeren aan de deur.jvanderkroon schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:19:
[...]
Maar veel "blauwer" kunnen ze het niet maken inderdaad.
Na 6 maanden van tevredenheid met Tweak als provider beginnen er zich nu toch problemen voor te doen.
Het begon met een verhuizing, geen signaal op de kabel terwijl Tweak dit geregeld zou hebben.
Na veel bellen uiteindelijk toch signaal gekregen en alles werkte.
Toen kwam de rekening, administratie kosten van 25 euro bovenop de verhuiskosten van 90 euro.
Terwijl ik in de email zwart op wit heb staan dat ik deze niet hoef te betalen. Heerlijk getouwtrek en nu nog steeds geen geld gezien. (gaat niet om het geld maar om het principe)
Maandag gebeld door het callcenter of alles naar wens was en of ik nog vragen had, uiteraard was de vraag, krijg ik die 25 euro nog terug. De vriendelijke dame ging het uitzoeken en ik ging in de wacht. Na 3 minuten was het klokslag 20.00 uur en de verbinding werd verbroken. Tot vandaag nog niks gehoord van Tweak.
Sinds gisteravond geen televisie meer, de kastjes kunnen zich niet meer registreren.
Gebeld naar de servicedesk, ik heb nieuwe code's gekregen om de kastjes te registreren. Deze code's ingevoerd op de kastjes maar helaas, nog steeds geen televisie.
Het begon met een verhuizing, geen signaal op de kabel terwijl Tweak dit geregeld zou hebben.
Na veel bellen uiteindelijk toch signaal gekregen en alles werkte.
Toen kwam de rekening, administratie kosten van 25 euro bovenop de verhuiskosten van 90 euro.
Terwijl ik in de email zwart op wit heb staan dat ik deze niet hoef te betalen. Heerlijk getouwtrek en nu nog steeds geen geld gezien. (gaat niet om het geld maar om het principe)
Maandag gebeld door het callcenter of alles naar wens was en of ik nog vragen had, uiteraard was de vraag, krijg ik die 25 euro nog terug. De vriendelijke dame ging het uitzoeken en ik ging in de wacht. Na 3 minuten was het klokslag 20.00 uur en de verbinding werd verbroken. Tot vandaag nog niks gehoord van Tweak.
Sinds gisteravond geen televisie meer, de kastjes kunnen zich niet meer registreren.
Gebeld naar de servicedesk, ik heb nieuwe code's gekregen om de kastjes te registreren. Deze code's ingevoerd op de kastjes maar helaas, nog steeds geen televisie.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Ik heb ook nog een experiabox die ik in april 2010 van Tweak heb gekregen, als ik het abonnement ooit opzeg dan gaat deze ook "zo goed als nieuw in doos" terug naar Tweak. Zonde van het geld voor KPN/Tweak maar ik toen ook begrepen van een Tweak medewerker op dit forum dat dit een support kwestie is. Ja je mag andere apparatuur aansluiten (en ze willen gewoon je sip account gegevens geven) maar als je een probleem hebt moet je de standaard apparatuur aansluiten, werkt het daarmee niet dan heb je support, werkt het daarmee wel dan moet je het zelf oplossen. Vindt ik een prima oplossing, ja ik zou gezien het aanbod het liefste een xs4all achtige oplossing hebben met DVB-C tv maar helaas dat heeft xs4all niet (los van de veel hogere prijs) dus houdt ik het maar bij Tweak.eymey schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:14:
Hehe. Dat wíl je ook niet inderdaad!
Tweak, begin er niet aan.
Wat een bedrijf, beloven alles, komen niets na en hebben totaal geen klantenservice.
Ze lokken je (zoals alle bedrijven) natuurlijk met mooie dingen, maar als je daarvoor in aanmerking wil komen moet je wel een inactieve lijn hebben, waardoor je zowieso 5 weken zonder internet of televisie zit. (ze zouden het binnen 4 weken doen) Als je dan zoals ik een afspraak hebt gemaakt komt de monteur niet langs en wordt nog gerust voor leugenaar uitgemaakt omdat de monteur zegt wel langs te zijn geweest. (dit terwijl hij de spullen zoals xperiabox en tv decoder niet bij zich had.) monteur zou langskomen tussen 9 en 11 en om tien uur hing ik aan de telefoon. wordt er verteld dat de medewerker niet kan helpen en dat de monteur binnen enkele ogenblikken wel op de stoep zal staan 10 voor 11 nog steeds geen monteur, weer bellen. medewerker blijft volhouden dat ze tot 11 uur moet wachten. Ik zeg dat ze mij maar moet terugbellen en dat doet ze nu wil ze gaan kijken waar het aan ligt omdat de monteur zegt wel lang te zijn gegaan. 2 uur in de middag nog steeds geen reactie zelf weer bellen, wordt me verteld dat die persoon naar huis is. Die ik dan aan de lijn krijg gaat het uitzoeken. uiteindelijk maar een nieuwe afspraak gemaakt en ik zou 1 maand geen abo hoeven te betalen. monteur komt idd lang, maar zonder tv decoder. weer bellen deze wordt een week later verstuurd, maar in plaats van 1 doos komen ze met 3 ik dacht een foutje van hun kant dat ze er drie voor de zekerheid hebben afgestuurd, dus accepteer er 1 dit blijkt een xperiabox te zijn die ze al hebben geinstalleerd. weer bellen wordt mij verteld dat ik getekend heb voor ontvangst van de decoder. (wordt je voor de tweede keer uitgemaakt voor leugenaar.) uiteindelijk zit ik 2 maanden zonder tv ik vraag weer vergoeding en nu geven ze alleen 1 maand tv cadeau van 10 euro. belkosten en tijd die je moet vrijmaken om hun te bellen kun je steken waar de zon niet schijnt. uiteindelijk zou ik de maand augustus niet hoeven betalen en je raad het al ze hebben de volle abonnementsgeld afgeschreven.
Dus mensen als je je veel kopzorgen wil besparen neem geen TWEAK,
Daarnaast is de internetverbinding ook vele malen lager als wat je hoort te krijgen.
Heb 100mbt, maar krijg effectief 36mbt (op bedrade verbinding)
P.s. weet niet of dit de juiste forum is, maar is de enige die ik nu tegenkwam en ik ga overal spuien hoe slecht ze zijn.
Wat een bedrijf, beloven alles, komen niets na en hebben totaal geen klantenservice.
Ze lokken je (zoals alle bedrijven) natuurlijk met mooie dingen, maar als je daarvoor in aanmerking wil komen moet je wel een inactieve lijn hebben, waardoor je zowieso 5 weken zonder internet of televisie zit. (ze zouden het binnen 4 weken doen) Als je dan zoals ik een afspraak hebt gemaakt komt de monteur niet langs en wordt nog gerust voor leugenaar uitgemaakt omdat de monteur zegt wel langs te zijn geweest. (dit terwijl hij de spullen zoals xperiabox en tv decoder niet bij zich had.) monteur zou langskomen tussen 9 en 11 en om tien uur hing ik aan de telefoon. wordt er verteld dat de medewerker niet kan helpen en dat de monteur binnen enkele ogenblikken wel op de stoep zal staan 10 voor 11 nog steeds geen monteur, weer bellen. medewerker blijft volhouden dat ze tot 11 uur moet wachten. Ik zeg dat ze mij maar moet terugbellen en dat doet ze nu wil ze gaan kijken waar het aan ligt omdat de monteur zegt wel lang te zijn gegaan. 2 uur in de middag nog steeds geen reactie zelf weer bellen, wordt me verteld dat die persoon naar huis is. Die ik dan aan de lijn krijg gaat het uitzoeken. uiteindelijk maar een nieuwe afspraak gemaakt en ik zou 1 maand geen abo hoeven te betalen. monteur komt idd lang, maar zonder tv decoder. weer bellen deze wordt een week later verstuurd, maar in plaats van 1 doos komen ze met 3 ik dacht een foutje van hun kant dat ze er drie voor de zekerheid hebben afgestuurd, dus accepteer er 1 dit blijkt een xperiabox te zijn die ze al hebben geinstalleerd. weer bellen wordt mij verteld dat ik getekend heb voor ontvangst van de decoder. (wordt je voor de tweede keer uitgemaakt voor leugenaar.) uiteindelijk zit ik 2 maanden zonder tv ik vraag weer vergoeding en nu geven ze alleen 1 maand tv cadeau van 10 euro. belkosten en tijd die je moet vrijmaken om hun te bellen kun je steken waar de zon niet schijnt. uiteindelijk zou ik de maand augustus niet hoeven betalen en je raad het al ze hebben de volle abonnementsgeld afgeschreven.
Dus mensen als je je veel kopzorgen wil besparen neem geen TWEAK,
Daarnaast is de internetverbinding ook vele malen lager als wat je hoort te krijgen.
Heb 100mbt, maar krijg effectief 36mbt (op bedrade verbinding)
P.s. weet niet of dit de juiste forum is, maar is de enige die ik nu tegenkwam en ik ga overal spuien hoe slecht ze zijn.
Aangezien ik zelf nog een werkende adsl2+ verbinding heb en de ervaringen hierboven gelezen, blijf ik bij tweak (voorlopig) weg. Geen zin om in zo'n zelfde schuitje terecht te komen.
Tweak komt zelf niet langs..
Waarom bel jij om 10 uur terwijl je een afspraak hebt tussen 9 en 11 ?
Dat je verbinding lager ligt dan dat je hoort te krijgen, dat kan aan je eigen spullen liggen, als het goed is behoor je tussen 85 en 95 Mbit te krijgen.
Ik zelf heb nooit problemen gehad, zelfs na het overstappen van Tweak Groen naar Tweak Blauw.
En ik heb gekregen wat ze me beloofd hadden.
Bij mij was ook te veel afgeschreven dit is later netjes verholpen.
Als ik Tweak mail dan krijg ik altijd netjes antwoord terug.
@Scofield
Overal kan wat misgaan, gewoon je adsl lijn aanhouden tot dat je een werkende verbinding hebt op glasvezel.
Waarom bel jij om 10 uur terwijl je een afspraak hebt tussen 9 en 11 ?
Dat je verbinding lager ligt dan dat je hoort te krijgen, dat kan aan je eigen spullen liggen, als het goed is behoor je tussen 85 en 95 Mbit te krijgen.
Ik zelf heb nooit problemen gehad, zelfs na het overstappen van Tweak Groen naar Tweak Blauw.
En ik heb gekregen wat ze me beloofd hadden.
Bij mij was ook te veel afgeschreven dit is later netjes verholpen.
Als ik Tweak mail dan krijg ik altijd netjes antwoord terug.
@Scofield
Overal kan wat misgaan, gewoon je adsl lijn aanhouden tot dat je een werkende verbinding hebt op glasvezel.
Ja, je bedoelt dat je dan meer dan een maand met dubbele abonnementen zit. Is ook niet echt voordelig.
Ik heb alleen maar goede ervaringen met tweak. Problemen zijn bij mij snel en netjes afgehandeld.
Momenteel zit ik bij KPN met een 50mbit glas verbinding. Deze verbinding heb ik al ruim een jaar en betaal hier 55 euro voor per maand.
Bij Tweak heb ik voor hetzelfde geld, 100mbit en toegang tot usenet.
Omdat ik geen coax meer in huis hebt, zit ik te denken aan tweak groen.
Hier zit ook een actie aan vast in de vorm van een gratis tablet.
Echter omdat ik al een glasvezel verbinding actief heb, komt de actie te vervallen?? WTF?
Waar slaat dit nou weer op?
En is het handig om voor groen te gaan? Of toch beter blauw?
Momenteel maak ik bij KPN ook al gebruik van me linksys als routen ipv de EB.
Ik neem aan dat ik bij Tweak deze ook zo weer in kan zetten.
Bij Tweak heb ik voor hetzelfde geld, 100mbit en toegang tot usenet.
Omdat ik geen coax meer in huis hebt, zit ik te denken aan tweak groen.
Hier zit ook een actie aan vast in de vorm van een gratis tablet.
Echter omdat ik al een glasvezel verbinding actief heb, komt de actie te vervallen?? WTF?

Er ligt hier (=Heeten) momenteel een glasvezelaansluiting, opgegeleverd en al, van Reggefiber. Ik was aan het zoeken naar een geschikte glasvezelprovider en ik kreeg wel een goed gevoel bij Tweak, die ook nog eens erg goedkoop is.
Ik heb wel een aantal vragen:
- De glasvezelaansluiting is opgeleverd door Reggefiber. Als ik de postcodecheck doe op tweak.nl krijg ik te zien dat Glas Groen beschikbaar is. Dat is toch van KPN ipv Reggefiber? Klopt dit wel?
- Bij het bekijken van de opties van Glas Internet en Bellen Groen zie ik dat je een Experiabox (
) krijgt. In hoeverre is dat ding noodzakelijk? Ik begreep dat bij glasvezel de FTU en de NTU de functies van de klassieke modem (zoals bij DOCSIS en DSL) op zich nemen. Betekent dat dat ik die meegeleverde router niet hoef te gebruiken, ook niet voor telefonie, en ik m'n eigen router kan gebruiken?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Als je nu Kpn hebt dan zal Tweak groen ook wel gaan werken als je weet hoe het zonder EB moet.Fonta schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:33:
Wil je een beter tvsignaal en een r/tv coax erbij dan is Tweak blauw denk ik de beste keuze.
Telefoneren is dan nog wel apart geval, dat werkt vaak niet met een Genexis en dan krijg je een extra router met voip van Tweak.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Je haalt een paar dingen door elkaar, namelijk KPN en Reggefiber. Reggefiber heeft bij jullie in de gemeente Raalte het fysieke netwerk gebouwd en meer niet. In het verleden leverde Reggefiber ook wel diensten (Tweak Blauw bijv) maar dat doen zij al lang niet meer. De daarvoor benodigde apparatuur in wijkcentrales wordt al zo'n 2 jaar niet meer geplaatst. Dus zeker niet in Heeten want die wijkcentrale staat er sinds april vorig jaar. In die wijkcentrale heeft alleen KPN Wholesale apparatuur geplaatst en zij leveren aan een aantal providers verschillende pakketten, al dan niet met analoge/DVB-C televisie erbij.Compizfox schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:42:
Er ligt hier (=Heeten) momenteel een glasvezelaansluiting, opgegeleverd en al, van Reggefiber. Ik was aan het zoeken naar een geschikte glasvezelprovider en ik kreeg wel een goed gevoel bij Tweak, die ook nog eens erg goedkoop is.
- De glasvezelaansluiting is opgeleverd door Reggefiber. Als ik de postcodecheck doe op tweak.nl krijg ik te zien dat Glas Groen beschikbaar is. Dat is toch van KPN ipv Reggefiber? Klopt dit wel?
- Bij het bekijken van de opties van Glas Internet en Bellen Groen zie ik dat je een Experiabox (
![]()
![]()
![]()
) krijgt. In hoeverre is dat ding noodzakelijk? Ik begreep dat bij glasvezel de FTU en de NTU de functies van de klassieke modem (zoals bij DOCSIS en DSL) op zich nemen. Betekent dat dat ik die meegeleverde router niet hoef te gebruiken, ook niet voor telefonie, en ik m'n eigen router kan gebruiken?
Glas Groen betekent dat Tweak de diensten bij KPN inkoopt. Het is een redelijke 1-op-1 kopie van het KPN Glasvezel pakket, los van de prijs e.d.
De NT die je bij Tweak (en KPN dus) geleverd krijgt doet helemaal niets behalve het signaal doorzetten naar de Experiabox. Dus die heb je absoluut nodig tenzij je heeeel erg goed weet wat je doet. Dan zou je een eigen router kunnen inzetten (vooralsnog alleen de Mikrotik geloof ik) om zowel internet, als TV als telefonie zelf af te handelen. Alles werkt namelijk met aparte VLANS. Meer info in het KPN Glasvezel topic (zoek op gebruiker Pogostokje).
Inderdaad. Je zal kennis moeten hebben van VLAN's e.d., en apparatuur die daarmee overweg kan.
Mikrotik is een mooie, maar er zijn meer apparaten die met VLAN's (en PPPoE tunnels over zo'n VLAN heen) overweg kunnen. Sommige routers zoals de TP-Link tl-WR1043ND kunnen in combinatie met de alternatieve firmware "OpenWRT" overweg met deze manier van internetverbinding opbouwen.
Maar met een goede managed switch in combinatie met een 'gewone' router die met PPPoE overweg kan, kan het ook.
Mikrotik is een mooie, maar er zijn meer apparaten die met VLAN's (en PPPoE tunnels over zo'n VLAN heen) overweg kunnen. Sommige routers zoals de TP-Link tl-WR1043ND kunnen in combinatie met de alternatieve firmware "OpenWRT" overweg met deze manier van internetverbinding opbouwen.
Maar met een goede managed switch in combinatie met een 'gewone' router die met PPPoE overweg kan, kan het ook.
OK, ik snap het, bedankt!Barre73 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:11:
[...]
Je haalt een paar dingen door elkaar, namelijk KPN en Reggefiber. Reggefiber heeft bij jullie in de gemeente Raalte het fysieke netwerk gebouwd en meer niet. In het verleden leverde Reggefiber ook wel diensten (Tweak Blauw bijv) maar dat doen zij al lang niet meer. De daarvoor benodigde apparatuur in wijkcentrales wordt al zo'n 2 jaar niet meer geplaatst. Dus zeker niet in Heeten want die wijkcentrale staat er sinds april vorig jaar. In die wijkcentrale heeft alleen KPN Wholesale apparatuur geplaatst en zij leveren aan een aantal providers verschillende pakketten, al dan niet met analoge/DVB-C televisie erbij.
Glas Groen betekent dat Tweak de diensten bij KPN inkoopt. Het is een redelijke 1-op-1 kopie van het KPN Glasvezel pakket, los van de prijs e.d.
De NT die je bij Tweak (en KPN dus) geleverd krijgt doet helemaal niets behalve het signaal doorzetten naar de Experiabox. Dus die heb je absoluut nodig tenzij je heeeel erg goed weet wat je doet. Dan zou je een eigen router kunnen inzetten (vooralsnog alleen de Mikrotik geloof ik) om zowel internet, als TV als telefonie zelf af te handelen. Alles werkt namelijk met aparte VLANS. Meer info in het KPN Glasvezel topic (zoek op gebruiker Pogostokje).
Ik ben inderdaad in het bezit van een TL-WR1043ND met OpenWRT en heb wel enige kennis van VLANs (en VLAN-tagging) dus dat moet wel goed komen.eymey schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:20:
Inderdaad. Je zal kennis moeten hebben van VLAN's e.d., en apparatuur die daarmee overweg kan.
Maar hoe gaat dat met telefonie? Wordt dat ook pas afgesplitst na de router? Dat zou betekenen dat ik RJ-11-poorten en een VOIP-server op mijn router moet hebben. Toch? Een VOIP-server valt dan wel weer te regelen (OpenWRT
Ik was niet van plan televisie af te nemen dus dat scheelt weer.
EDIT: Nevermind, ik had eerst de post van Pogostokje moeten lezen
Ik zag ook z'n site: http://netwerkje.com/eigen-router
Gaat lukken! Bedankt voor de info!
[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 26-08-2013 14:20 ]
Als je ook telefonie van Tweak af wil nemen, dan zal je inderdaad zelf met VOIP aan de slag moeten. Gelukkis zal Tweak bereid zijn om je zelf de beschikking te geven over je VOIP gegevens (in tegenstelling tot KPN).
RJ11 poorten moet je zelf uitzoeken. Er bestaan talloze mooie oplossingen voor VOIP.
Dit staat overigens ook al her en der uitgebreid omschreven op tweakers. Ook hoe zo'n configuratie in elkaar kan zitten.
RJ11 poorten moet je zelf uitzoeken. Er bestaan talloze mooie oplossingen voor VOIP.
Dit staat overigens ook al her en der uitgebreid omschreven op tweakers. Ook hoe zo'n configuratie in elkaar kan zitten.
Thanks voor je antwoord. Ik kijk amper televisie en er is geen telefoon aangesloten op de modem want gebruik overal me mobiel voor.Speedy-Andre schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:41:
[...]
Als je nu Kpn hebt dan zal Tweak groen ook wel gaan werken als je weet hoe het zonder EB moet.
Wil je een beter tvsignaal en een r/tv coax erbij dan is Tweak blauw denk ik de beste keuze.
Telefoneren is dan nog wel apart geval, dat werkt vaak niet met een Genexis en dan krijg je een extra router met voip van Tweak.
Wat dat betreft kan ik dus denk ik beter voor Tweak Groen gaan.
Maar dat verklaart nog steeds niet dat je geen tablet krijgt als je al een glasvezel klant bent.
Iemand die weet hoe dit zit?
Fox zit nu op kanaal 70 op DVB-C bij Blauw. In SD, uiteraard
De wijkcentrale hier in Enschede (POP op Wesselerbrink West) is dit jaar (april-mei 2013) nog gereed gemaakt voor ReggefiberBarre73 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:11:
[...]
In het verleden leverde Reggefiber ook wel diensten (Tweak Blauw bijv) maar dat doen zij al lang niet meer. De daarvoor benodigde apparatuur in wijkcentrales wordt al zo'n 2 jaar niet meer geplaatst.

Ik moet wat nuance aanbrengen inderdaad. Als de betreffende PoP aangesloten is op een eerder gebouwde CityPoP die wel was uitgerust met WGDO (want zo heet het eigenlijk) dan zal die PoP ook worden gebouwd met WGDO.
Maar dat zal een keer gaan ophouden hoor. Er worden in ieder geval geen nieuwe netwerken meer gebouwd met WGDO.
Maar dat zal een keer gaan ophouden hoor. Er worden in ieder geval geen nieuwe netwerken meer gebouwd met WGDO.
Lijkt me voor DVB-C logisch. Alleen ned 1, 2 en 3 in HD, alle anderen zijn SD, Dus waarom zou een nieuwe zender een uitzondering zijn?Fuzzillogic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:44:
SD op IPTV is wel onlogisch en raar.
Oké dit is waarschijnlijk al tig keer gevraagd en uitgezocht maar ik kom er maar niet uit...
'k heb de EB vervangen voor een fritzbox 7390 van een medetweaker. Hierop heb ik de telefonie en internet werkend gekregen...
Echter IPTV krijg ik maar niet voor elkaar..
Zou iemand mij een hint kunnen geven...
'k heb de EB vervangen voor een fritzbox 7390 van een medetweaker. Hierop heb ik de telefonie en internet werkend gekregen...
Voor de Linux gebruikers onder ons een tip; heb zojuist itvonline (en andere site die Silverlight nodig hebben) aan de praat gekregen dmv Pipelight (Silverlight via Wine)
Heb deze guide gevolgd: http://www.webupd8.org/20...rlight-in-your-linux.html
Netflix enzo werken schijnbaar ook prima hiermee

Heb deze guide gevolgd: http://www.webupd8.org/20...rlight-in-your-linux.html
Netflix enzo werken schijnbaar ook prima hiermee
Je hebt de Fritz!box rechtstreeks op de NT aangesloten en ingesteld dat ie de VLAN tags moet gebruiken voor telefoon en internet? (ik zag na een recente firmware update dat dat nu kan).WimOBL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:26:
Oké dit is waarschijnlijk al tig keer gevraagd en uitgezocht maar ik kom er maar niet uit...
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Uit nieuwsgierigheid ging ik, toen ik dit merkte, kijken waar je dan voor IPTV het VLAN en de LAN poort instelt maar dat kon ik ook zo snel niet vinden.
Kan je niet toevallig eerst voor een XS4ALL FttH profiel kiezen? Weet niet of zoiets er al in zit. En daarna stiekem de configuratie aanpassen voor Tweak? Misschien dat IPTV dan wel ingesteld is/blijft.
Dat wordt dan xs4all ftth + iptv, je decoder moet dan op lan4.
Bij vorige acties was dat iig het geval omdat de actie gedeeltelijk gesponsord wordt door de eigenaar van de glasvezeltjes. En die heeft dan natuurlijk weer weinig zin om een overstap te sponsoren waar ze geen cent aan verdienen.Fonta schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:33:
Echter omdat ik al een glasvezel verbinding actief heb, komt de actie te vervallen?? WTF?![]()
Ik heb zelf genoeg problemen gehad met tweak. Wel een aantal jaar geleden toen we ADSL van hun hadden, tegenwoordig glasvezel en dat gaat best prima, maar ik geloof prima dat het kut kan gaan met hun. Maar in jouw verhaal zitten meer gaten dan de gemiddelde gatenkaas.
Als ze tussen 9 en 11 zeggen te komen, dan ga je voor 11 uur al meerdere keren bellen? En als ze je drie dozen opsturen is het ook niet handig om er maar eentje te accepteren met het idee dat ze er voor de zekerheid 3 hebben opgestuurd (

[ Voor 48% gewijzigd door Sissors op 27-08-2013 10:20 ]
Da's wel jammer, ongecodeerde multicasts stream was toch wel prettigBarre73 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:18:
Ik moet wat nuance aanbrengen inderdaad. Als de betreffende PoP aangesloten is op een eerder gebouwde CityPoP die wel was uitgerust met WGDO (want zo heet het eigenlijk) dan zal die PoP ook worden gebouwd met WGDO.
Voor telefonie heb ik gebruik gemaakt van het aangeboden sip protocol door tweak.nleymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:27:
[...]
Je hebt de Fritz!box rechtstreeks op de NT aangesloten en ingesteld dat ie de VLAN tags moet gebruiken voor telefoon en internet? (ik zag na een recente firmware update dat dat nu kan).
[...]
Reden ondanks het kunnen inschakelen van VLAN7 krijg ik namelijk last met andere nummers van de zaak die ik ook thuis moet kunnen opnemen (lang leve storingsdienst
Voor internet VLAN 6
Werkt telefonie en internet op dat moment 'out of the box'?apexrider schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:09:
Dat wordt dan xs4all ftth + iptv, je decoder moet dan op lan4.
Of moet ik dan het config file weer aanpassen?
Ach ik ben nu toch bezig dus zal het zodra ik thuis kom vanavond gelijk wel even uitproberen ...
[ Voor 26% gewijzigd door WimOBL op 27-08-2013 15:12 ]
Idd. Grote kans dat als je "xs4all ftth + iptv" kiest en daarna bij internet onder account information even xs4all verandert in tweak qua PPPoE gegevens, dat het dan allemaal werkt.
Hoezo config file, overigens? Volgens mij kan je in de meest recente firmware ook je VLAN voor internet in de UI instellen
Hoezo config file, overigens? Volgens mij kan je in de meest recente firmware ook je VLAN voor internet in de UI instellen
Vlan voor internet instellen in de normale webomgeving lukt vanzelf... gewoon advanced settings en onderin even invullen...eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:17:
Idd. Grote kans dat als je "xs4all ftth + iptv" kiest en daarna bij internet onder account information even xs4all verandert in tweak qua PPPoE gegevens, dat het dan allemaal werkt.
Zodra ik zoek op het toepassen er vaak word gewezen op het wijzigen van de config file om meerdere vlan's te draaien echter dit lukt mij tot op heden niet. Tenminste niet zonder dat fritzbox zegt bekijk het maar en je weer opnieuw kan beginnen ...

[ Voor 8% gewijzigd door WimOBL op 27-08-2013 16:15 ]
Ik heb zelf een zyxel P2812 en daar moet je gewoon een extra wan connectie maken voor tv en deze koppelen aan de gewenste poorten (ik bespaar een extra switch voor de tv door 3 poorten voor tv en 1 voor internet te gebruiken (voor internet heb ik sowieso een extra swicth nodig).WimOBL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
Vlan voor internet instellen in de normale webomgeving lukt vanzelf... gewoon advanced settings en onderin even invullen...
Zodra ik zoek op het toepassen er vaak word gewezen op het wijzigen van de config file om meerdere vlan's te draaien echter dit lukt mij tot op heden niet. Tenminste niet zonder dat fritzbox zegt bekijk het maar en je weer opnieuw kan beginnen ...
@WimOBL: Het wijzigen van config files is mij ook nog nooit gelukt, iig niet omtrent VLAN's (heb dit met een 7270 en 7390 al in 2010 geprobeerd, toen ik ook bij Tweak zat).
Sinds de 7390 ook door XS4ALL stnadaard gebruikt wordt voor glas kan je ineens ook VLAN's invullen bij internet, zoals je zelf al zei. Wel erg jammer dat je dus nog nergens een optie hebt om ook IPTV te configureren
.
@joop99: Met de ZyXEL is het idd gesneden koek. De Fritz!box heeft echter nogal een 'eigenzinnige' benadering van wat je in een web interface moet kunnen
.
Sinds de 7390 ook door XS4ALL stnadaard gebruikt wordt voor glas kan je ineens ook VLAN's invullen bij internet, zoals je zelf al zei. Wel erg jammer dat je dus nog nergens een optie hebt om ook IPTV te configureren
@joop99: Met de ZyXEL is het idd gesneden koek. De Fritz!box heeft echter nogal een 'eigenzinnige' benadering van wat je in een web interface moet kunnen
Oké na het uitproberen krijg ik het niet werkend en ook is m'n internet nu langzamer (met xs4all instelling)
We gaan dus weer terug naar de oude instelling... en kijken of ik wellicht de EB achter de 7390 kan hangen voor alleen de tv... een beetje een eigenzinnige oplossing maarja...
Dit gaat nog leuk worden als ik straks over ben op online... (per dec.)
We gaan dus weer terug naar de oude instelling... en kijken of ik wellicht de EB achter de 7390 kan hangen voor alleen de tv... een beetje een eigenzinnige oplossing maarja...
Dit gaat nog leuk worden als ik straks over ben op online... (per dec.)
Hmm, online.... en waar ga je dan TV afnemen? 
Overigens, afhankelijk van de Experiabox die je hebt is het wellicht nog meest verstandig om te kijken of je de Fritz!box niet in de "DMZ" functie van de Experiabox kan opnemen (kan bij modernere Experiaboxen).
Overigens, afhankelijk van de Experiabox die je hebt is het wellicht nog meest verstandig om te kijken of je de Fritz!box niet in de "DMZ" functie van de Experiabox kan opnemen (kan bij modernere Experiaboxen).
Verwijderd
Inderdaad. Levert Online niet een digitenne-achtige TV-dienst?eymey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:45:
Hmm, online.... en waar ga je dan TV afnemen?
Voor sommige mensen is dat overigens voldoende.
M'n vriendin haar zusje + partner hebben ook internet en telefonie van Online met TV via Digitenne.
TV vinden ze zo ongeveer het minst belangrijke wat je maar kan doen met je vrije tijd maar ze willen toch wel de mogelijkheid houden om wat te kunnen kijken. Dus zijn ze prima tevreden met Digitenne.
Het is ook maar net waar je prio's liggen.
M'n vriendin haar zusje + partner hebben ook internet en telefonie van Online met TV via Digitenne.
TV vinden ze zo ongeveer het minst belangrijke wat je maar kan doen met je vrije tijd maar ze willen toch wel de mogelijkheid houden om wat te kunnen kijken. Dus zijn ze prima tevreden met Digitenne.
Het is ook maar net waar je prio's liggen.
Jah dat is idd. digitenne (igg dezelfde zenders)Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:45:
[...]
Inderdaad. Levert Online niet een digitenne-achtige TV-dienst?
In een triple pakket kost dit nu 24,95... voor 50Mbit
Bellen gebruik ik eigenlijk niet daar heb ik freevoipdeal voor i.c.m. cheapconnect.nl
Scheelt behoorlijk in de kosten als je zoals wij ruim 30-45 euro per maand op belt met de vaste lijn (in tweak tarieven)
En daarmee gelijk aan mijn huidige pakket van 45/50 euro die tweak bied (verhuizen en geen glas meer mogelijk dus daarom vergelijking met dsl via tweak)
Wees blij dat je de zender kunt ontvangen met DVB-C. Bij UPC zit de zender (SD en HD) weggestopt in het Starter en/of Royaal abo waardoor mensen met alles-in-1 basis, luiaard pakket of analoge radio+tv en dvb-c deze 'open' zender zoals het was gebracht niet kunnen zien. Wordt nog leuk als ze straks de voetbal samenvattingen in 2014 gaan uitzenden.Fuzzillogic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:44:
Wees blij dat je de mogelijkheid hebt de zender te ontvangen. Hier is ie alleen in SD wat in praktijk hetzelfde is als gewoon de zender niet doorgeven.funrider schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:33:
[...]
Wees blij dat je de zender kunt ontvangen met DVB-C. Bij UPC zit de zender (SD en HD) weggestopt in het Starter en/of Royaal abo.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Dat zullen ze niet lang volhouden, als de andere providers hem allemaal in het basispakket stoppen. Hier bij Ziggo zit hij vanaf het begin gewoon in HD in het basispakket.funrider schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:33:
[...]
Wees blij dat je de zender kunt ontvangen met DVB-C. Bij UPC zit de zender (SD en HD) weggestopt in het Starter en/of Royaal abo waardoor mensen met alles-in-1 basis, luiaard pakket of analoge radio+tv en dvb-c deze 'open' zender zoals het was gebracht niet kunnen zien. Wordt nog leuk als ze straks de voetbal samenvattingen in 2014 gaan uitzenden.
Sinds vrijdag "klant" bij Tweak. 's Ochtends stond de monteur op tijd voor de deur, die heb ik zijn ding laten doen en 10 minuten later zei hij "klaar!".
Vervolgens heb ik de spullen aangesloten maar helaas geen signaal... gebeld met Tweak, die weer een melding moeten indienen bij Reggefiber (daar zit volgens hen het probleem) het is nu maandag, ondertussen al voor de 4e dag geen internet, bellen en tv. Wanneer het opgelost is en werkt kunnen ze niet zeggen, maar zo werkt het nou eenmaal bij internetverbindingen is mij verteld. als het niet werkt bij oplevering wordt er geen spoed achtergezet....
Tot nu toe dus alleen maar slechte ervaringen...
Vervolgens heb ik de spullen aangesloten maar helaas geen signaal... gebeld met Tweak, die weer een melding moeten indienen bij Reggefiber (daar zit volgens hen het probleem) het is nu maandag, ondertussen al voor de 4e dag geen internet, bellen en tv. Wanneer het opgelost is en werkt kunnen ze niet zeggen, maar zo werkt het nou eenmaal bij internetverbindingen is mij verteld. als het niet werkt bij oplevering wordt er geen spoed achtergezet....
Verwijderd
Heb je Tweak Blauw? Zoja, probeer je router ook eens op een andere poort aan te sluiten. Toen ik klant was bij XMS, zat om onverklaarbare reden mijn IPTV op poort E1 en mijn internet op poort E2, terwijl dit volgens de handleiding dus precies andersom zou moeten zijn. (Toen ik daarna bij Tweak zat, waren mijn diensten overigens wel in de juist "volgorde" geprovisioned.) Als je Tweak Blauw hebt, heb je trouwens ook TV via coax. Of doet die het ook niet?vanderhill schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:05:
Sinds vrijdag "klant" bij Tweak. 's Ochtends stond de monteur op tijd voor de deur, die heb ik zijn ding laten doen en 10 minuten later zei hij "klaar!".
Als je Tweak Groen hebt, dan is bovenstaande niet van toepassing.
Brand het glas lampje wel op de NT? (Bij een Genexis het lampje onder het power lampje)vanderhill schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:05:
In verband met een verhuizing heb ik een week 3.5 week mezelf aangemeld voor Tweak Blauw.
Vandaag besloot ik zelf maar eens te bellen voor de status, in de wacht gezet want moest nagevraagd worden, moeilijk moeilijk, later teruggebeld en het blijkt dat Tweak Blauw niet leverbaar is op mijn adres.... komen ze nu mee, nu ik al 2 dagen in mijn woning zit en mijn 3g abonnementje het data-limiet bereikt heeft ....
Besloten later weer terug te bellen om te vragen naar de levertijd van Groen, aangezien ze mijn gegevens (en geld! ) al hebben en ik door hun fout 3.5 week voor niks zit te wachten, zou je verwachten dat ze wel wat kunnen doen om het proces te versnellen, maar nee hoor: 3 tot 4 weken wachten.
No way! Order annuleren en geld terug.
En nu... de opties:
- naar de UPC Winkel en dan morgen of overmorgen waarschijnlijk internet en tv, maarja coax door het hele huis leggen voor een extra tv , en geen android apps, daar zit ik niet op te wachten.
- Bestelling plaatsen bij Telfort ( ook GlasHart streams ) , en dan 3 tot 4 weken wachten, en tot de conclusie komen dat het daar ook niet leverbaar is ? Ik heb gebeld met telfort en ze garandeerden me dat 'op basis van wat de medewerker kan zien' hier daadwerkelijk telfort glasvezel beschikbaar is ... ja die ken ik.. ik neem aan dat telfort ook niet kan leveren als tweak dat ook niet kan?
- Of dan maar gehannes met VLAN's, inferieure kwaliteit TV , en alsnog 3 tot 4 weken wachten op een kpn abonnementje?!
*zucht*
Vandaag besloot ik zelf maar eens te bellen voor de status, in de wacht gezet want moest nagevraagd worden, moeilijk moeilijk, later teruggebeld en het blijkt dat Tweak Blauw niet leverbaar is op mijn adres.... komen ze nu mee, nu ik al 2 dagen in mijn woning zit en mijn 3g abonnementje het data-limiet bereikt heeft ....
Besloten later weer terug te bellen om te vragen naar de levertijd van Groen, aangezien ze mijn gegevens (en geld! ) al hebben en ik door hun fout 3.5 week voor niks zit te wachten, zou je verwachten dat ze wel wat kunnen doen om het proces te versnellen, maar nee hoor: 3 tot 4 weken wachten.
En nu... de opties:
- naar de UPC Winkel en dan morgen of overmorgen waarschijnlijk internet en tv, maarja coax door het hele huis leggen voor een extra tv , en geen android apps, daar zit ik niet op te wachten.
- Bestelling plaatsen bij Telfort ( ook GlasHart streams ) , en dan 3 tot 4 weken wachten, en tot de conclusie komen dat het daar ook niet leverbaar is ? Ik heb gebeld met telfort en ze garandeerden me dat 'op basis van wat de medewerker kan zien' hier daadwerkelijk telfort glasvezel beschikbaar is ... ja die ken ik.. ik neem aan dat telfort ook niet kan leveren als tweak dat ook niet kan?
- Of dan maar gehannes met VLAN's, inferieure kwaliteit TV , en alsnog 3 tot 4 weken wachten op een kpn abonnementje?!
*zucht*
Telfort Glasvezel is sowieso beschikbaar bij jou.
Tenzij je in 1 van die echt heel erg nieuwbouwwijken woont waar KPN glasvezel heeft aangelegd zonder extra CATV feed. Maar volgens mij was dat dan wel uit de check gekomen.
Dat je alleen Tweak Groen kan krijgen impliceert dat je in WBA / WMP+ gebied zit en daar moet normaliter gewoon Telfort, Vodafone, Fype of Scarlet (allen KPN ITNS / Glashart Media ISP's ) beschikbaar zijn.
Dat het niet sneller kan zal overigens een onwil zijn vanuit Tweak, maar gewoon hoe de leverstraat bij de wholesale operator werkt.
Tenzij je in 1 van die echt heel erg nieuwbouwwijken woont waar KPN glasvezel heeft aangelegd zonder extra CATV feed. Maar volgens mij was dat dan wel uit de check gekomen.
Dat je alleen Tweak Groen kan krijgen impliceert dat je in WBA / WMP+ gebied zit en daar moet normaliter gewoon Telfort, Vodafone, Fype of Scarlet (allen KPN ITNS / Glashart Media ISP's ) beschikbaar zijn.
Dat het niet sneller kan zal overigens een onwil zijn vanuit Tweak, maar gewoon hoe de leverstraat bij de wholesale operator werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 03-09-2013 13:33 ]
Verwijderd
3 tot 4 weken is voor KPN anders gewoon razendsnel. Als wij op de zaak een extra lijn op onze bestaande glasvezelverbinding willen, dan laten ze ons rustig 6 weken wachten. En dan hebben we het dus puur over een paar administratieve handelingen. De infrastructuur ligt er al lang en we hebben een CPE met tig vrije koperpoorten.
Dus wij wachten een week of 6 tot KPN eindelijk levert en hebben daarna binnen 10 minuten alles werkend.
Dus wij wachten een week of 6 tot KPN eindelijk levert en hebben daarna binnen 10 minuten alles werkend.
Ach, die ervaring hebben wij ook met andere leveranciers ( Colt, tele2, eurofiber )
Stuur me in een PB even je postcode en huisnummer, dan kan ik in ieder geval zeggen of Telfort leverbaar is of niet. In verband met het nieuwbouwverhaal waar Eymey het over heeft.ctrl-tab schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:26:
In verband met een verhuizing heb ik een week 3.5 week mezelf aangemeld voor Tweak Blauw.
En nu... de opties:
*zucht*
En 3 tot 4 weken kan zeker sneller hoor. Een week is ook mogelijk.
Ik heb tweak blauw, ik heb alle poorten al geprobeerd, maar helaas.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:40:
[...]
Heb je Tweak Blauw? Zoja, probeer je router ook eens op een andere poort aan te sluiten. Toen ik klant was bij XMS, zat om onverklaarbare reden mijn IPTV op poort E1 en mijn internet op poort E2, terwijl dit volgens de handleiding dus precies andersom zou moeten zijn. (Toen ik daarna bij Tweak zat, waren mijn diensten overigens wel in de juist "volgorde" geprovisioned.) Als je Tweak Blauw hebt, heb je trouwens ook TV via coax. Of doet die het ook niet?
Als je Tweak Groen hebt, dan is bovenstaande niet van toepassing.
Het 2e lampje ( onder de power van de genexis) brandt wel, bij tweak geven ze ook aan dat er verbinding is met de genexis. Er ligt nu een ticket bij reggefiber...
Toen mijn Genexis de geest had gegeven (paar maaanden terug), dachten ze bij tweak dat ze een ticket bij reggefiber hadden ingeschoten. Maar na een week Tweak lastig vallen, en niks terug horen, maar eens met Reggefiber gebeld (tel weet ik zo niet meer. Maar staat wel op internet). Eerst doorverwezen naar een ander Reggefiber nummer. Daar wisten ze van niks. Ze konden niks doen met mijn telefoontje (melding moest via Tweak komen). Maar ik moest Tweak zeggen dat ze met Reggefiber service desk o.i.d. moesten bellen. Dat gedaan, Half uur later monteur aan de lijn voor afsprraak. Drie uur later nieuwe modem.
Je moet ook niet bij Reggefiber zijn maar bij KPN ITNS.KlaasKlaas schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:43:
Toen mijn Genexis de geest had gegeven (paar maaanden terug), dachten ze bij tweak dat ze een ticket bij reggefiber hadden ingeschoten. Maar na een week Tweak lastig vallen, en niks terug horen, maar eens met Reggefiber gebeld (tel weet ik zo niet meer. Maar staat wel op internet). Eerst doorverwezen naar een ander Reggefiber nummer. Daar wisten ze van niks. Ze konden niks doen met mijn telefoontje (melding moest via Tweak komen). Maar ik moest Tweak zeggen dat ze met Reggefiber service desk o.i.d. moesten bellen. Dat gedaan, Half uur later monteur aan de lijn voor afsprraak. Drie uur later nieuwe modem.
Ben nog steeds heel blij dat ik adsl2+ van telfort afneem al deze bovenstaande drama's lezende. Servicedesk gaat zeker niet over 1 nacht ijs hier. Btw vanderhill, je knip blijft toch zeker wel gesloten als je nog niks hebt? Of iig stornering?
[ Voor 24% gewijzigd door scofield op 04-09-2013 17:37 ]
Want in het Telfort topic kom je alleen positieve verhalen tegen.scofield schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:36:
Ben nog steeds heel blij dat ik adsl2+ van telfort afneem al deze bovenstaande drama's lezende. Servicedesk gaat zeker niet over 1 nacht ijs hier. Btw vanderhill, je knip blijft toch zeker wel gesloten als je nog niks hebt? Of iig stornering?
Neen Dj sannieboy, dat is idd ook waar. Ook daar lees je vaak over negatieve ervaringen omdat "we" dat nou een maal eerder op een forum zetten en een enkeling brengt de positieve ervaring. De bekende uitzondering op de regel, als het ware.
Ik begin pas te betalen bij een werkende verbinding. Dit moet ik dus even in de gaten houden op de factuur.scofield schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:36:
Vanmiddag komt er overigens een monteur langs, hopen dat het daarna allemaal werkt!
Toch gek dat ze daar dan zeggen dat tweak hun moet bellen? Niet? Maar ja Reggefiber, Glashart media etc.Je moet ook niet bij Reggefiber zijn maar bij KPN ITNS.
Alle activiteiten van voormalig Reggefiber Wholesale, Glashart Media, etc. vallen sinds de ovenrame onder KPN ITNS. Ook de NOC activiteiten voor WGDO (wat nu WMP+ Blauw heet), als ik het goed heb begrepen.
Het enige waar Reggefiber tegenwoordig nog over gaat is de fysieke vezels, PoP's en patching.
Het enige waar Reggefiber tegenwoordig nog over gaat is de fysieke vezels, PoP's en patching.
Klopt. En alhoewel bewoners best kunnen bellen met Reggefiber kunnen ze geen trouble tickets o.i.d. aan laten maken, Dat moet een provider/operator doen.
Vanmiddag is de monteur langs geweest. Hij zag gelijk dat de Genexis kapot was (had de aansluitmonteur dus denk ik ook wel kunnen zien) hij heeft de Genexis vervangen en voor mij ook de tv en telefonie nagekeken. Alles werkt nu gelukkig.vanderhill schreef op donderdag 05 september 2013 @ 06:00:
[...]
Ik begin pas te betalen bij een werkende verbinding. Dit moet ik dus even in de gaten houden op de factuur.
Vanmiddag komt er overigens een monteur langs, hopen dat het daarna allemaal werkt!
Ok, de Tweak Servicedesk, fijne ervaringen!
- 3.5 weken na aanmelding voor Tweak Blauw heb ik ze gebeld om te vragen hoe het staat met het abonnement. Wachten wachten, ja meneer we bellen u straks terug.
- Ze bellen terug: conclusie: product blijkt niet leverbaar op adres. Maar wel geld al afgeschreven en klaarblijkelijk loopt er een abonnement, vreemd aangezien het product niet leverbaar is.
- Ik bel na een paar uur weer terug om te vragen of ik, als ik voor een ander abonnement kies, niet weer 4 weken moet wachten.
Tweak: Ja meneer dat duurt weer 4 weken.
Ik: ok dan zie ik af van de bestelling.
Tweak: dat moet je ff mailen.
Mail ik:
Bij deze wil ik graag mijn bestelling voor Tweak Blauw annuleren.
Dit omdat het betreffende product niet leverbaar blijkt op mijn adres.
Kan het reeds afgeschreven bedrag teruggestort worden?
Ik vind het teleurstellend dat ik nogmaals geconfronteerd wordt met een wachttijd van 3 tot 4 weken als ik over zou willen stappen naar Tweak Groen.
Dit zou betekenen dat ik 3 tot 4 weken geen internet en tv heb.
Coulance in de vorm van een versneld bestelproces zou wat mij betreft op zijn plaats geweest zijn, immers dit probleem had veel eerder opgemerkt kunnen worden als de postodechecks bij tweak en\of de backends bij lijbrandt en\of glashart op orde waren geweest.
Mail Tweak:
Zou u voor ons een ondertekend schrijven willen toesturen waarin u aangeeft de bestelling te willen annuleren?
Dit hebben wij nodig om te kunnen verifiëren dat uzelf, als aanvrager van het abonnement, de bestelling wenst te annuleren.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mail ik:
Gezien het feit het product uberhaupt niet leverbaar blijkt op mijn adres lijkt me dat niet nodig
Mail Tweak:
Helaas is het niet mogelijk om dit product te leveren.
Wat wij wel kunnen leveren is het groen pakket.
Indien u nog gedesinteresseerd bent in glas vezel is het groen pakket bij ons de enige optie.
Het lijkt erop inderdaad dat wij niet kunnen leveren maar om alles netjes af te sluiten vragen wij u wel
om een schriftelijke opzegging te doen.
Mail ik:
Zou u voor mij een ondertekend schrijven willen toesturen waarin u aangeeft dat het bestelde product niet leverbaar is?
Dit heb ik nodig om te kunnen verifiëren dat uzelf, als leverancier van het abonnement, het bestelde product niet kunt leveren.
Wanneer ik dit schrijven in goede orde heb ontvangen zal ik in een aangetekende brief terug sturen waarin ik bevestig kennis te hebben genomen van het feit dat het product niet leverbaar is en zal ik vragen het reeds afgeschreven bedrag (voor een product wat niet leverbaar is) terug te storten.
Het wachten is op een reactie van Tweak....
Waarom moet ik een ondertekende brief sturen om een lopend abonnement (wat nooit had mogen lopen gezien het feit het product niet leverbaar is) te annuleren!?
Ze krijgen van mij een AANGETEKENDE brief als ze dat willen... eerst wil ik dat zij tijd en geld investeren om MIJ een brief te sturen!
- 3.5 weken na aanmelding voor Tweak Blauw heb ik ze gebeld om te vragen hoe het staat met het abonnement. Wachten wachten, ja meneer we bellen u straks terug.
- Ze bellen terug: conclusie: product blijkt niet leverbaar op adres. Maar wel geld al afgeschreven en klaarblijkelijk loopt er een abonnement, vreemd aangezien het product niet leverbaar is.
- Ik bel na een paar uur weer terug om te vragen of ik, als ik voor een ander abonnement kies, niet weer 4 weken moet wachten.
Tweak: Ja meneer dat duurt weer 4 weken.
Ik: ok dan zie ik af van de bestelling.
Tweak: dat moet je ff mailen.
Mail ik:
Bij deze wil ik graag mijn bestelling voor Tweak Blauw annuleren.
Dit omdat het betreffende product niet leverbaar blijkt op mijn adres.
Kan het reeds afgeschreven bedrag teruggestort worden?
Ik vind het teleurstellend dat ik nogmaals geconfronteerd wordt met een wachttijd van 3 tot 4 weken als ik over zou willen stappen naar Tweak Groen.
Dit zou betekenen dat ik 3 tot 4 weken geen internet en tv heb.
Coulance in de vorm van een versneld bestelproces zou wat mij betreft op zijn plaats geweest zijn, immers dit probleem had veel eerder opgemerkt kunnen worden als de postodechecks bij tweak en\of de backends bij lijbrandt en\of glashart op orde waren geweest.
Mail Tweak:
Zou u voor ons een ondertekend schrijven willen toesturen waarin u aangeeft de bestelling te willen annuleren?
Dit hebben wij nodig om te kunnen verifiëren dat uzelf, als aanvrager van het abonnement, de bestelling wenst te annuleren.
Mail ik:
Gezien het feit het product uberhaupt niet leverbaar blijkt op mijn adres lijkt me dat niet nodig
Mail Tweak:
Helaas is het niet mogelijk om dit product te leveren.
Wat wij wel kunnen leveren is het groen pakket.
Indien u nog gedesinteresseerd bent in glas vezel is het groen pakket bij ons de enige optie.
Het lijkt erop inderdaad dat wij niet kunnen leveren maar om alles netjes af te sluiten vragen wij u wel
om een schriftelijke opzegging te doen.
Mail ik:
Zou u voor mij een ondertekend schrijven willen toesturen waarin u aangeeft dat het bestelde product niet leverbaar is?
Dit heb ik nodig om te kunnen verifiëren dat uzelf, als leverancier van het abonnement, het bestelde product niet kunt leveren.
Wanneer ik dit schrijven in goede orde heb ontvangen zal ik in een aangetekende brief terug sturen waarin ik bevestig kennis te hebben genomen van het feit dat het product niet leverbaar is en zal ik vragen het reeds afgeschreven bedrag (voor een product wat niet leverbaar is) terug te storten.
Het wachten is op een reactie van Tweak....
Waarom moet ik een ondertekende brief sturen om een lopend abonnement (wat nooit had mogen lopen gezien het feit het product niet leverbaar is) te annuleren!?
Ze krijgen van mij een AANGETEKENDE brief als ze dat willen... eerst wil ik dat zij tijd en geld investeren om MIJ een brief te sturen!

Kun je dat afgeboekte bedrag niet gewoon storneren? Nu is het jouw probleem (jouw geld is weg). Gewoon ervoor zorgen dat het weer hun eigen probleem wordt. (jouw geld is terug en ze gaan het niet meer krijgen ook)
Pff, als ik dit lees wordt ik nog niet vrolijk...2 week terug aangemeld bij Tweak voor het KPN pakket, vorige week bevestiging ontvangen en ook reeds een belletje door de monteur voor de installatie. Vanaf de meterkast 2 cat 6 kabels getrokken ( 1x Internet / 1x TV ) richting de woonkamer.
Kan ik vanaf het internetsignaal in de woonkamer hier mijn oude router tussenkoppelen ivm Wifi en hier dan mijn switch achter koppelen of zal dit niet helemaal goed gaan.
Even afwachten of dit straks in eenmaal goed gaat, ...iemand ook positieve ervaringen ? :-)
Kan ik vanaf het internetsignaal in de woonkamer hier mijn oude router tussenkoppelen ivm Wifi en hier dan mijn switch achter koppelen of zal dit niet helemaal goed gaan.
Even afwachten of dit straks in eenmaal goed gaat, ...iemand ook positieve ervaringen ? :-)
Ik ben aan het rondkijken voor glasvezel en waar ik voorheen gewoon via Tweak kon bestellen volgens de postcodecheck is dit opeens niet meer beschikbaar.
Kan het dan zijn dat Tweak opeens geen glasvezel meer aanbied in mijn regio?
Kan het dan zijn dat Tweak opeens geen glasvezel meer aanbied in mijn regio?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Je had het met één kabel afgekund. En in de woonkamer een switch/router plaatsen waarvan je internet/tv/wifi pakt. In het begin was het zo dat tv eceht vanaf poort 3 kwam, maar dit is niet meer zo. Tenminste, bij werkt het gewoon goed middels een switch achter de tv-kast waar mijn tv/ps3/mediacenter en settop box op aan zijn gesloten..Nighthawk12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:30:Vanaf de meterkast 2 cat 6 kabels getrokken ( 1x Internet / 1x TV ) richting de woonkamer.
Wat ik begreep is dat poort 1 & 2 op de experiabox het internetsignaal doorgeven en 3 & 4 het TV signaal.Tarabass schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:41:
[...]
Je had het met één kabel afgekund. En in de woonkamer een switch/router plaatsen waarvan je internet/tv/wifi pakt. In het begin was het zo dat tv eceht vanaf poort 3 kwam, maar dit is niet meer zo. Tenminste, bij werkt het gewoon goed middels een switch achter de tv-kast waar mijn tv/ps3/mediacenter en settop box op aan zijn gesloten..
Router & switch zoals ik het zie moet gewoon kunnen toch ?
Nee dat kan niet. De Experiabox beslist op basis van of je een PC of TV aansluit welk VLAN hij zal doorgeven.Tarabass schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:41:
[...]
Je had het met één kabel afgekund. En in de woonkamer een switch/router plaatsen waarvan je internet/tv/wifi pakt. In het begin was het zo dat tv eceht vanaf poort 3 kwam, maar dit is niet meer zo. Tenminste, bij werkt het gewoon goed middels een switch achter de tv-kast waar mijn tv/ps3/mediacenter en settop box op aan zijn gesloten..
Het is dus niet mogelijk om via een switch zowel een TV als een PC aan te sluiten. Maar 1 van deze 2 apparaten zal dan signaal ontvangen.
(dit weet ik uit ervaring
Wat wel kan is 2 managed switches gebruiken, een voor aan elke kant van je kabel. Je sluit dan twee poorten van je Experiabox aan op je ene switch, stuurt die als 2 tagged VLANs over de kabel naar de andere switch, waar je ze weer untagged op twee poorten laat uitkomen.
En nee, ook dit is niet juist.Nighthawk12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:48:
[...]
Wat ik begreep is dat poort 1 & 2 op de experiabox het internetsignaal doorgeven en 3 & 4 het TV signaal.
Als je een eigen router wilt gebruiken voor het internet kun je het beste op http://netwerkje.com/ kijken. Hier staat uitstekend uitgelegd hoe dat moet. (vooral http://netwerkje.com/eigen-router)
BTW, Tweak Internet en Bellen Groen (100/100) is hier ook (eindelijk) besteld
[ Voor 39% gewijzigd door Compizfox op 07-09-2013 18:00 ]
Vanaf bestelling tot aan aansluiten monteur exact 3 week.Compizfox schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:54
BTW, Tweak Internet en Bellen Groen (100/100) is hier ook (eindelijk) besteldIemand een idee wat de levertijd zal gaan zijn?
Krijg je bij tweak groen 60 nu een standaard hd ontvanger waar je mee kan opnemen?
Kom er namelijk niet echt achter aangezien je ook voor een onbeperkt opnemen pakket kan kiezen.
Kom er namelijk niet echt achter aangezien je ook voor een onbeperkt opnemen pakket kan kiezen.
Je krijgt een Motorola VIP 1853 ( althans ik ), opnemen is alleen als je het opnemen pakket ( € 5,00 ) hebt afgenomen, dan neem je rechtstreeks op de server bij KPN op.Rubman schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:24:
Krijg je bij tweak groen 60 nu een standaard hd ontvanger waar je mee kan opnemen?
De ZTE en V8 hebben flexpoorten waarbij je alle 4 de ethernet poorten zowel voor TV als internet kunt gebruiken. Een switch met daarop zowel settop boxen en pc's is geen probleem.Compizfox schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:54:
[...]
Nee dat kan niet. De Experiabox beslist op basis van of je een PC of TV aansluit welk VLAN hij zal doorgeven.
Het is dus niet mogelijk om via een switch zowel een TV als een PC aan te sluiten. Maar 1 van deze 2 apparaten zal dan signaal ontvangen.
(dit weet ik uit ervaring)
Wat wel kan is 2 managed switches gebruiken, een voor aan elke kant van je kabel. Je sluit dan twee poorten van je Experiabox aan op je ene switch, stuurt die als 2 tagged VLANs over de kabel naar de andere switch, waar je ze weer untagged op twee poorten laat uitkomen.
[...]
En nee, ook dit is niet juist.
Als je een eigen router wilt gebruiken voor het internet kun je het beste op http://netwerkje.com/ kijken. Hier staat uitstekend uitgelegd hoe dat moet. (vooral http://netwerkje.com/eigen-router)
BTW, Tweak Internet en Bellen Groen (100/100) is hier ook (eindelijk) besteldIemand een idee wat de levertijd zal gaan zijn?
@Nighthawk12Nighthawk12 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:30:
Pff, als ik dit lees wordt ik nog niet vrolijk...2 week terug aangemeld bij Tweak voor het KPN pakket, vorige week bevestiging ontvangen en ook reeds een belletje door de monteur voor de installatie. Vanaf de meterkast 2 cat 6 kabels getrokken ( 1x Internet / 1x TV ) richting de woonkamer.
Bij mij werkten internet en de TV via TweakFiber meteen.
De telefoon heeft twee weken geduurd vanwege het niet goed koppelen van mijn telefoonnummer in de Experiabox door KPN (niet correct gegaan in de leverstraat van KPN staat in de mail van Tweak). Veel e-mails hierover gezonden en getelefoneerd met de helpdesk. Heb wel gemerkt dat de kwaliteit van de helpdesk erg afhankelijk is van de medewerker die je aan de telefoon hebt of die je e-mail beantwoordt.
Nu werkt alles zoals het hoort.
Ik heb trouwens ook vanuit de meterkast allemaal Cat 6 UTP kabel (koper) getrokken.
Precies. En zo heb ik het ook aangesloten. Jammer dat als je zegt dat je het zo aangesloten hebt mensen dat gewoon negeren en zeggen dat het niet kan ipv te kijken wat er dan bij hen anders is..Dj-sannieboy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:25:
[...]
De ZTE en V8 hebben flexpoorten waarbij je alle 4 de ethernet poorten zowel voor TV als internet kunt gebruiken. Een switch met daarop zowel settop boxen en pc's is geen probleem.
Alleen met de Thomson TG789VN is dat inderdaad niet het geval, met de ZTE en V8 totaal geen probleem.Tarabass schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 23:52:
[...]
Precies. En zo heb ik het ook aangesloten. Jammer dat als je zegt dat je het zo aangesloten hebt mensen dat gewoon negeren en zeggen dat het niet kan ipv te kijken wat er dan bij hen anders is..
Ik heb ervaring met KPN Glas (bij mijn grootouders). Ze hebben geloof ik de ZTE H220N of Arcadyan VGV7519 V8 (ik begin te twijfelen, maar weet wel met redelijke zekerheid dat ze niet de Thomson TG789VN hebben) en daar werkt het toch echt niet. Het is wel zo dat het "flexpoorten" zijn, je kunt op alle poorten PC's danwel TV's aansluiten, maar niet tegelijk.Dj-sannieboy schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:04:
[...]
Alleen met de Thomson TG789VN is dat inderdaad niet het geval, met de ZTE en V8 totaal geen probleem.
Als ik de decoder direct aansluit op de Experiabox (zonder switch oid ertussen), werkt alles prima. Als ik er enkel een (unmanaged) switch tussen zet werkt alles nog steeds prima. (logisch)
Maar als ik aan die switch dan een PC of een access point aansluit, heb ik geen ontvangst meer op de decoder.
Volgens mij is er iets mis met de tweak.nl website.
Groen pakket kost €35 pm, met €50 borg, €25 aansluit kosten. 30Mbit
Blauw pakket kost €35 pm, met €25 borg, €25 aansluit kosten. 35Mbit
Waarom zou iemand Groen kiezen als ik dit goed lees?
Postcode checker ligt er trouwens ook uit
[ Voor 9% gewijzigd door jerkitout op 08-09-2013 15:07 ]
Hoort wel gewoon te werken, en werkt ook bij anderen zo. Introduceer je niet per ongeluk een extra DHCP server in je netwerk bij het aansluiten van je access point? Want dat trekt de boel onderuit.Compizfox schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:29:
Maar als ik aan die switch dan een PC of een access point aansluit, heb ik geen ontvangst meer op de decoder.
NeePogostokje schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:14:
[...]
Hoort wel gewoon te werken, en werkt ook bij anderen zo. Introduceer je niet per ongeluk een extra DHCP server in je netwerk bij het aansluiten van je access point? Want dat trekt de boel onderuit.
Ik heb me echt kapot lopen testen en snapte maar niet waarom het niet wilde werken, totdat ik op internet las dat de Experiabox per poort een VLAN (internet of IPTV) kiest. Beide aansluiten op 1 poort met een switch werkt daardoor dus niet en dit kwam perfect overeen met mijn bevindingen.
Omdat blauw niet overal beschikbaar is.jerkitout schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:06:
Volgens mij is er iets mis met de tweak.nl website.
[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 08-09-2013 16:40 ]
Als ik vanaf de meterkast 1 cat 5e kabel heb lopen voor de iptv (motorola 1853) en 1 cat 5e voor een mediaspeler. Plus daarnaast nog een cat 5e kabel naar een slaapverdieping waarop via een gewone switch 3 pc's bedraad zijn aangeloten. Wat zijn dan mijn mogelijkheden met glasvezel Groen van tweak om dan nog overal iptv te kunnen kijken i.c.m. internet? En hoe zit het met de zogenaamd dichtgetimmerde V8 experiabox die je bij itv krijgt?
[ Voor 10% gewijzigd door scofield op 08-09-2013 18:44 ]
Zelf thuis KPN glasvezel en verschillende pc's en STBs aangesloten, werkt allemaal zonder problemen. Zijn in totaal geloof ik 5 switches waarop STBs en pc's zijn aangesloten. Momenteel een V8, maar ook met een ZTE werkte het prima.Compizfox schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:29:
[...]
Ik heb ervaring met KPN Glas (bij mijn grootouders). Ze hebben geloof ik de ZTE H220N of Arcadyan VGV7519 V8 (ik begin te twijfelen, maar weet wel met redelijke zekerheid dat ze niet de Thomson TG789VN hebben) en daar werkt het toch echt niet. Het is wel zo dat het "flexpoorten" zijn, je kunt op alle poorten PC's danwel TV's aansluiten, maar niet tegelijk.
Als ik de decoder direct aansluit op de Experiabox (zonder switch oid ertussen), werkt alles prima. Als ik er enkel een (unmanaged) switch tussen zet werkt alles nog steeds prima. (logisch)
Misschien hangt dat dan toch af van het type/versie/release/model experiabox, want deze ervaring kan ik met mijn ZTE tegenspreken.Compizfox schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:39:
Ik heb me echt kapot lopen testen en snapte maar niet waarom het niet wilde werken, totdat ik op internet las dat de Experiabox per poort een VLAN (internet of IPTV) kiest. Beide aansluiten op 1 poort met een switch werkt daardoor dus niet en dit kwam perfect overeen met mijn bevindingen.
Er waren toch bepaalde switches die niet compatible waren met IPTV? Die niet met de uni of multi cast streams overweg konden?Pogostokje schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:14:
[...]
Hoort wel gewoon te werken, en werkt ook bij anderen zo. Introduceer je niet per ongeluk een extra DHCP server in je netwerk bij het aansluiten van je access point? Want dat trekt de boel onderuit.
Waarom betaal je borg? Ik heb een decoder die kwijt geraakt was via de post, deze is 4 weken later alsnog aangekomen.
In de tussentijd dreigden ze mij dat ik €150,- moest betalen omdat ik verantwoordelijk was.
Borg is er toch voor als je een product kapot maakt of kwijt raakt?
In de tussentijd dreigden ze mij dat ik €150,- moest betalen omdat ik verantwoordelijk was.
Borg is er toch voor als je een product kapot maakt of kwijt raakt?
Is het ook mogelijk om een eigen decoder aan te sluiten als je gebruik maakt van Tweak Groen?
Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van Servers van KPN voor opnemen (waarom het niet gewoon met een HDD decoder kan is me een raadsel maar je ziet het overal).
Ik zou dan bijvoorbeeld een Humax willen nemen zodat ik ook makkelijk netwerk content vanaf mijn nas kan afspelen.
Ik wil namelijk niet afhankelijk zijn van Servers van KPN voor opnemen (waarom het niet gewoon met een HDD decoder kan is me een raadsel maar je ziet het overal).
Ik zou dan bijvoorbeeld een Humax willen nemen zodat ik ook makkelijk netwerk content vanaf mijn nas kan afspelen.
Daar is 1 heel kort antwoord op mogelijk: Nee, dat is niet mogelijk.
Dit topic is gesloten.