Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Volgens dit wel: http://www.tcpiputils.com/browse/ipv6-address/2a02:58::eymey schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:07:
Maaaar...... zit je nu ook echt op een IPV6 prefix van Tweak?
Op de Fritzbox(jou welbekendGewoon zondermeer '6to4' aanzetten werkt bijna altijd, zelfs als je provider geen 6to4 gateway aanbiedt (je router gaat dan op zoek naar een dichtbijzijnde partij die zo'n service open aanbiedt).
Je prefix, gateway, etc. vast instellen heet ook geen 6rd meer. De hele gein van 6rd is namelijk dat je provider een paar extra velden mee stuurt in de DHCPv4 offer zodat je router de prefix en gateway van de provider instelt.
Ik hou het nog even bij mijn tunneltje van HE.
Een kenmerk van 6rd is bijvoorbeeld ook dat je router een default gateway en een 'prefix length' aangereikt krijgt. En dat de router op basis van zijn toegewezen ipv4 adres (dat kan veranderen) de rest van z'n IPV6 prefix berekent. Door gegevens die eigenlijk voor 6rd bedoeld zijn statisch bij 6to4 in te vullen loop je het risico dat op een gegeven moment je instellingen dus niet meer zo staan als de provider het voorzien had.
Toevallig heb ik wat ervaring met 6rd en de Fritz!box. Want KPN ITNS (lijbrandt, xms) biedt het wel aan. En de Fritz!box ziet op z'n default instelling deze opties voorbij komen in het dhcp offer en stelt zichzelf in
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik ben bang dat we in definities verzanden, maar ben het tot zekere hoogte met je eens als je het RFC leest. Het is bedoeld om de zwakkere punten van 6to4(nl niet unieke adressen die bij verschillende ISP's binnen kunnen komen en garantie dat pakketten vanaf 'native ipv6 ook binnenkomen) aan te pakken en bij voorkeur op zelfde wijze als 6to4 ipv6 uit te rollen met bovengenoemde voordelen(en goedkoop).eymey schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:08:
Yep, ik weet dat je het op de Fritz!box ook handmatig kan instellen. Maar dan stel je de "6to4' handmatig in. Het is strikt genomen dan geen "6rd" meer
Reden waarom ik vermoed dat dit ook kan/mag is het verschil tussen 6to4 en 6rd in de prefix, verder lijkt 6rd gelijk nl. Het zal ook vast nog een test zijn voordat ze de hele productie overgooien.Een kenmerk van 6rd is bijvoorbeeld ook dat je router een default gateway en een 'prefix length' aangereikt krijgt. En dat de router op basis van zijn toegewezen ipv4 adres (dat kan veranderen) de rest van z'n IPV6 prefix berekent. Door gegevens die eigenlijk voor 6rd bedoeld zijn statisch bij 6to4 in te vullen loop je het risico dat op een gegeven moment je instellingen dus niet meer zo staan als de provider het voorzien had.
Toevallig heb ik wat ervaring met 6rd en de Fritz!box. Want KPN ITNS (lijbrandt, xms) biedt het wel aan. En de Fritz!box ziet op z'n default instelling deze opties voorbij komen in het dhcp offer en stelt zichzelf in. Dus ik heb op ipv6 access gebied zelf niets hoeven instellen.
Over ipv6 moet ik me nog behoorlijk inlezen en ervaring opdoen.
Verwijderd
Voor speedtest kun je beter deze eens proberenFuzzillogic schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:48:
[...]
Apply, en voila, IPv6 op je hele LAN met 10/10 van test-ipv6.com
Toch zet ik het nog even uit; tot dusver is mijn LAN niet bepaald heel secure ingericht, omdat ik toch achter NAT zit. Met IPv6 hangen al je apparaten opeens aan open internet. Dat vereist toch even wat aandacht. Zo heb ik SSH-toegang vanaf LAN wel met (zwak) wachtwoord toegestaan en weet ik niet of UPnP/DLNA media servers nu opeens wereldwijd open staan... Daar nog suggesties voor?
http://speedtest.glasoperator.nl/v6/
http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/
Ik gebruik zelf een ZTE bij KPN glas dus heb de sixxs tunnel op mijn raspberry pi gezet. Ik haal rond de 40/40 (IPV6) op mijn 50/50 lijn.
Normaal staat inderdaad dan alles open via ipv6. maar met ip6tables alles dicht gezet behalve wat ik open wil hebben.
http://network.boerderie.com/nmap-check-ipv6.html
[edit] Het scheelt 1Mbit/s met de test van glasoperator.nl, up en down. Ik gok vanwege de extra encapsulation. Wanneer gaat Tweak native IPv6 aanbieden? Vreemd genoeg is IPv4-test op upc veel trager dan IPv6.
Overigens heeft de router aparte manual config opties voor 6to4 en 6rd, dus enig verschil is er nog wel lijkt me.
[ Voor 27% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-07-2013 20:14 ]
Ik zag de bui vorige week al hangen, en heb gemaild met de vraag wanneer ze het op gingen sturen. ik kreeg een lekker vaag antwoord met de beschrijving "dezer dagen".
Beetje jammer dit.
Hmm nice! IPV6 speedtests was ik nog niet eerder tegen gekomenVerwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:07:
[...]
Voor speedtest kun je beter deze eens proberen
http://speedtest.glasoperator.nl/v6/
http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/
Ik gebruik zelf een ZTE bij KPN glas dus heb de sixxs tunnel op mijn raspberry pi gezet. Ik haal rond de 40/40 (IPV6) op mijn 50/50 lijn.
Normaal staat inderdaad dan alles open via ipv6. maar met ip6tables alles dicht gezet behalve wat ik open wil hebben.
http://network.boerderie.com/nmap-check-ipv6.html
Even getest over 6RD van KPN ITNS met een Fritz!box 7390 op de UPC ipv6 speedtest server.
Last Result:
Download Speed: 49377 kbps (6172.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 45902 kbps (5737.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 7 ms
Jitter: 0 ms
7/22/2013 10:18:21 PM
Best netjes
Bij http://speedtest.glasoperator.nl/v6/ kiest m'n browser trouwens nog steeds voor de v4 versie.
1316 geen probleem, heb je wel een probleem met http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt ? (AAAA Probleem) Had ik 3 jaar geleden ook, maar ik verwacht dat dit niet meer voorkomt.Oktopus schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:45:
Zou iemand met Tweak glasvezel (bij voorkeur Almere 1318) eens deze link kunnen proberen te downloaden:
http://download.microsoft...7EF4D9/VS2012_WDX_ENU.iso
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar via mijn normale tweak verbinding.
Maak ik echter een VPN tunnel naar mijn werk dan is er geen enkel probleem om hem te downloaden..?!?
(hetzelfde lijkt ook met sommige updates van android apps zich voor te doen. Thuis lukt het niet; bij een ander wel)
VPN naar je werkgever encrypt, is dus niet te vergelijken
Een VPN verbinding maakt, juist omdat er encrypted verkeer plaats vindt, de kans op AAAAAAAAA wel heel erg klein
Het AAAAA probleem lijkt het niet te zijn. Het testbestand kan ik zonder problemen downloaden.
Vreemde situatie. Het lijkt zich alleen voor te doen bij de downloads vanaf microsoft (maar ook niet alle).
Het is ook niet op een enkele pc, maar vanaf meerdere. Dus dan lijkt de verbinding toch voor de hand te liggen.
ik zoek nog even door... :-)
Object reference not set to an instance of an object
Verwijderd
Ik ben van plan een abonnement te nemen bij Tweak.
Ik heb twee vragen over digitale TV die hier wellicht beantwoord kunnen worden:
- Is het mogelijk de TV decoder op een PC monitor aan te sluiten via een HDMI - DVI verloopstuk?
Als student heb ik niet de ruimte en het geld voor een nieuwe TV. Bovendien is mijn 24" monitor (Dell UltraSharp U2412M) wel groot genoeg om TV op te kijken. Het probleem is dat deze monitor U2412M geen HDMI heeft. Uit dit artikel begreep ik dat dit mogelijk zou moeten zijn omdat mijn monitor HDCP ondersteunt. Is dit inderdaad de enigste eis? Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee of ideeen over?
- Ik zag dat de decoder via een UTP kabel aan de modem wordt gekoppeld. Betekent dit dat de zo'n decoder gewoon via bestaande LAN infrastructuur verbinding kan maken met de modem? Zou ik de decoder bijvoorbeeld op een switch kunnen aansluiten? Of is er een dedicated kabel nodig?
- Over het algemeen kan je met HDMI-DVI wel beeld doorsturen, geluid loopt dan los via de audio uit(TOSlink/3,5mm jack op de huidige STB 1853 op Groen)
- Ook hier maakt vorm van abo uit, bij Groen kan het over bestaande LAN-apparatuur vooropgesteld dat er geen routers oid tussen zitten. Bij Blauw komt het op een aparte poort binnen die je met een beetje handycraft en geschikt apparatuur op je bestaande netwerk kan doorsturen.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan voor groen te gaan.Loekie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:51:
@Utnubu: Het antwoord van je vragen hangt onder andere van je gewenste abo af: Groen of Blauw.
- Over het algemeen kan je met HDMI-DVI wel beeld doorsturen, geluid loopt dan los via de audio uit(TOSlink/3,5mm jack op de huidige STB 1853 op Groen)
- Ook hier maakt vorm van abo uit, bij Groen kan het over bestaande LAN-apparatuur vooropgesteld dat er geen routers oid tussen zitten. Bij Blauw komt het op een aparte poort binnen die je met een beetje handycraft en geschikt apparatuur op je bestaande netwerk kan doorsturen.
Wat betreft het antwoord op de tweede vraag over groen. Mijn vraag was hier misschien niet heel duidelijk. Ik bedoelde of het mogelijk is om bestaande LAN infrastructuur tegelijk voor internet op PCs en digitale tv te gebruiken.
Er loopt nu namelijk een UTP kabel naar elke kamer die allemaal uitkomen op een router. De router zit weer aangesloten op de kabel modem.
Als we glasvezel krijgen kan deze infrastructuur iig gebruikt blijven worden om de PCs op die kamers van internet te voorzien. Ik zag dat de meeste decoders ook een UTP verbinding gebruiken om verbinding te maken met de modem. Vandaar mijn vraag of hiervoor dezelfde infrastructuur gebruikt kan worden?
Je zegt dat er geen router oid tussen mag zitten. Is de conclusie dan juist dat dit niet mogelijk is, aangezien er in het LAN een router nodig is om de PCs van internet te voorzien?
Als je groen neemt, krijg je een Experiabox in bruikleen. Deze krijgt zijn signaal van het glasvezelmodem via UTP. Hier kan je verder niks tussen hangen. De Experiabox is een router/switch met oa Wifi accespoint en 4 100Mbit UTP uitgangen. Je kunt/moet de decoder op een willekeurige uitgang van de Experiabox aansluiten; die regelt automatisch dat de decoder het goede signaal krijgt doorgestuurd. Tussen Experiabox en decoder mag zover ik weet geen router hangen. Een switch zou wel moeten kunnen, evenals bijvoorbeeld de meegeleverde powerline-Ethernet adapters. Goeie kans dat je via die switch dan geen internet meer hebt: die komt in een aparte VLAN te staan voor het IPTV signaal. Je kunt de switch wel gebruiken om meerdere decoders van signaal te voorzien. De overige poorten op de Experiabox krijg je dan gewoon internet toegang op. Daar kan je in principe naar hartelust routers/switches aan hangen. Hoewel router achter router vaak problemen geeft en meestal overbodig isVerwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan voor groen te gaan.
Wat betreft het antwoord op de tweede vraag over groen. Mijn vraag was hier misschien niet heel duidelijk. Ik bedoelde of het mogelijk is om bestaande LAN infrastructuur tegelijk voor internet op PCs en digitale tv te gebruiken.
Er loopt nu namelijk een UTP kabel naar elke kamer die allemaal uitkomen op een router. De router zit weer aangesloten op de kabel modem.
Als we glasvezel krijgen kan deze infrastructuur iig gebruikt blijven worden om de PCs op die kamers van internet te voorzien. Ik zag dat de meeste decoders ook een UTP verbinding gebruiken om verbinding te maken met de modem. Vandaar mijn vraag of hiervoor dezelfde infrastructuur gebruikt kan worden?
Je zegt dat er geen router oid tussen mag zitten. Is de conclusie dan juist dat dit niet mogelijk is, aangezien er in het LAN een router nodig is om de PCs van internet te voorzien?
edit: Was in de veronderstelling dat het iig niet uitmaakt op welke van de uitgangen van de ZTE de decoder aangesloten wordt, maar dat je dan via die poort geen internet meer aan kunt. Blijkt dus allemaal nog veel makkelijker te zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Thedr op 25-07-2013 15:54 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-07-2013 20:48 ]
Verwijderd
Ik heb even gezocht binnen dit topic op 'flexpoorten' en hieruit begrijp ik dat het voorheen niet mogelijk was maar met de introductie van flexpoorten op de Experiabox nu dus wel.
Bedankt voor jullie hulp
Jan
Er zullen best wel mensen zijn die iets negatiefs meegemaakt hebben.
Meestal lees je op diverse fora's alleen maar de negatieve dingen.
Positieve dingen lees je haast nooit.
Ik zie het altijd zo,
Als je bij de groenteboer appels koopt en die zijn goed en lekker zal je tegen de groenteboer nooit iets zeggen.
Maar als een keer de appels beurs zijn zal je dit in de winkel gelijk zeggen.
Oftewel positieve gebeurtenissen hoor je bijna nooit maar negatieve gebeurtenissen worden altijd rond verteld.
Er gaat altijd wel eens iets mis.
Maar in de meeste gevallen gaat het gelukkig goed.
Dit heb je bij alle providers.
Mijn problemen zijn altijd snel opgelost.
Zoals:
Televisiebox kapot, binnen twee dagen een andere gekregen.
Afstandsbediening kapot, binnen twee dagen een nieuwe gekregen
Mijn zoon kon niet joinen met zijn Ps3, binnen twee dagen een andere type experiabox gekregen.
Dat vind ik erg goede service.
Ik ben dus blij dat ik bij tweak zit.
[ Voor 24% gewijzigd door goldvinger op 26-07-2013 09:17 ]
Ze hebben een paar jaar glas bij KPN gehad. Nooit problemen.
Ongeveer drie kwart jaar terug hebben ze de overstap naar Tweak Groen gemaakt (voornamelijk vanwege lagere kosten en de usenet server). De overstap zelf qua glas was binnen een dag gemaakt. Nummerportering duurde al langer dan wat eigenlijk hoorde.
Maar tot op de dag van vandaag zijn ze nog geen moment bereikbaar geweest via de vaste telefoon. Er is iets niet goed gegaan in de provisioning in de Experiabox waarschijnlijk en hoe vaak ze ook met Tweak bellen, er is werkelijk niemand die doortastend te werk gaat om te doen wat nodig is om Telefonie er goed in te krijgen. Ze krijgen geen nieuwe box, er komt geen monteur, KPN wordt niet ingeschakeld, whatever.
Maar voor de gewone gebruiker voldoet de Zte voldoende.
Het schijn dat de echte tweakers nogal eens moedeloos worden van deze box. (en alle andere boxen die kpn uitleverd.)
Maar ik, en vele anderen neem ik aan kunnen hiermee uitstekend mee uit de voeten
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wanneer ik een 2ehands VIP1963 (met hardeschrijf) op de kop tik, kan ik deze probleemloos gebruiken ipv de standaard uitgeleverde VIP1853 bij een tweak groen abonnement? En indien ja, betekent dit dat ik geen apart "opnemen" abbonement meer hoef af te sluiten, en dus 5 euro per maand bespaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 27-07-2013 18:00 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Aangezien ik Tweak Blauw afneem, zou er nu dus een storing bij Glashart moeten zijn?
Bij mijn weten heeft er nooit een organisatie genaamd "Glashart" bestaan.M-ThijZ schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:47:
Geen internet in Enschede sinds gistermiddag. Volgens Tweak Servicedesk is dit veroorzaakt door een storing bij de netwerkleverancier.
Aangezien ik Tweak Blauw afneem, zou er nu dus een storing bij Glashart moeten zijn?
Voorheen was de operator bij Tweak Blauw "Reggefiber Wholesale". Nu is dat "KPN ITNS".
edit:
denan in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Alle aanbieders in Enschede die via ITNS werken hebben er blijkbaar last van gehad
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 29-07-2013 10:27 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Tweak heeft vandaag hier een nieuwsbericht voor aangemaakt, prima van ze!Jan Driebeen schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:51:
Heb Tweak er op gewezen dat zij de tariefswijzigingen iTV voor GroenAlllesIn1 per 1 juli nog niet hadden doorgevoerd. Volgende maand wordt het e.e.a. gecorrigeerd op de factuur. Ben benieuwd. Nog meer mensen waar Tweak dit 'vergeten' was?
Jan
Neem dus aan dat de 2 maanden gratis voor pluspakket en kinderpakket niet meer gelden?
Denk dat ik glas alles in 1 groen neem met 10 inch tab 2
[ Voor 59% gewijzigd door WhySoSerious? op 01-08-2013 18:43 ]
Verwijderd
Problemen:
1. Telefoon - Dit werkt nog steeds niet, Men kan mij niet bellen op een normale manier.
Normaal is bij mij : <netnummer> <abonnee nummer>
Men kan mij alleen bellen als men het internationale nummer draait +31<netnummer><abonnee nummer>
Zelfs als je 0031<netnummer><abonnee nummer> probeert gaat het bij de zender wel over, maar blijft mijn telefoon stil.
2. Over elke weken getest: Upload snelheid is bagger. Maximaal haal ik 20Mbit en dat op rustige tijden ( s'nachts door de week )
Beide problemen zijn bekent bij Tweak en ik hoor er helemaal niets meer over.
ergernis:
Ik heb mijn abonnement in laten gaan op 15 Aug. 2013 ( jup dat moet nog komen )
De KPN monteur is al op 17-juli langs geweest om het glasvezel modem te vervangen.
Deze heeft ook maar meteen mijn nog lopende TELE2 modem eraf gehaald met de mededeling dat tweak al werkt.
Dat klopt ook, maar daar mag je dan ook meteen voor betalen, normaal niet zo gek MAAR:
- Ik heb niet gevraagd om nu al aan gesloten te worden maar pas op 15 Aug.
- Zonder mij te vragen werd het TELE2 modem verweiderd.
- Ik moet voor die tijd dus 2 abonnementen betalen Tweak en Tele2 )
- Ze willen het volle pond over die periode, terwijl ik niet eens een TV ontvanger had, en de telefoon niet naar behoren werkt.
- Een paar keer met de helpdesk gebeld, maar daar krijg je niets voor elkaar als je netjes blijft.
Technische helpdesk van Tweak is prima, Het is dat de KPN niet echt de telefoon problemen kan oplossen.
Een behoorlijke naai streek om mij op kosten te zetten op het abonnement in te laten gaan voor de afgesproken datum.
Upload snelheid is ruk ( ook het duurste aan traffic kosten voor de provider )
Ik had meer verwacht van tweak helaas....
Ik wil iig niets met dat bedrijf te maken hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Aaargh! op 04-08-2013 12:38 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Een partij als Tweak heeft absoluut niet de resources om zelf een compleet IPTV platform (servers, middleware, settopboxen + software) te ontwikkelen, noch om overal in alle pops apparatuur te gaan plaatsen en een eigen backhaul op te gaan zetten.
De zullen het dus moeten doen met de wholesale opties die er op een bepaald netwerk aanwezig zijn.
Dit is ongeacht welke partij de operator is op een glasvezelnet. Bij Reggefiber netwerken zullen ze het dus met KPN moeten doen, op netwerken van Wiericke met Glasoperator, etc.
Alles-in 1 Groen neem ik aan dan? Ik lees wel op de site dat ze bij 'Alles-in-1 Groen Tablet actie' dat 'Korting op 30 Mbit bij een 2 jarig abonnement' maar er wordt geen bedrag genoemd. Ik zie onderaan enkel staan dat het normaal om een 1 jarig abonnement gaat die 45 euro kost. Het zou veel beter zijn als je zelf kunt kiezen op de site tussen 1 jaar en 2 jaar en dat dan automatisch de vaste maandelijkse prijs wordt getoond. De 39,95 is een mooie concurrende prijs al zou ik het beter vinden om 1 jaar abo voor 39,95 te kunne kijrgen t.o.v. de alles-in-1 abo van UPC Basis die 30MB/3MB is met 30+ SD tv zenders en 3HD (met decoder en DVB-C) en mogelijkheid tot vast bellen a 39,50 p/mnd echter voor 1 jaar.scofield schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:43:
Heb zelf oren naar het fraaie aanbod van 2 jaar voor 39,95 glas van 30/30. Maar ben nog aan het oriënteren.
[ Voor 18% gewijzigd door scofield op 08-08-2013 17:35 ]
* Je kan je eigen router gebruiken (bij Tweak Groen moet je hier kennis van/apparatuur voor VLAN's voor hebben)
* Je krijgt ook nog een coax signaal met analoog, fm en een ongecodeerd dvb-c basispakket.
* Kwaliteit van IPTV is voor de eerste 10 (HD-) zenders wat beter dan bij KPN/Tweak vanwege de HD+ streams.
De prijs is natuurlijk wel een stuk minder scherp dan bij Tweak.
En ach, wat betreft de slechte ervaringen: Als je zelf goede technische kennis hebt kom je al een heel eind. Jammer genoeg is de slagvaardigheid en kwaliteit van de geboden hulp van de servicedesk een hit or miss, afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.
Dit was toen ik hier in 2010 klant was al zo en er lijkt verder ook helemaal geen ontwikkeling meer te zitten in het dienstenportfolio van Tweak.
"Groen" is er al sinds ze in 2010 begonnen zijn met glas. "Blauw" is er op een gegeven moment bij gekomen maar alleen op (voormalig) WGDO-aansluitingen, de naam "WMP Plus" van KPNWholesale lijkt niemand bij Tweak iets te zeggen.
Ook de telefonie blijft bij Tweak kommer en kwel (deels ook door die rottige Experiaboxen die nog door KPN ge-provisioned moeten worden). Toevallig zijn vrienden van me een half jaar terug over gestapt van KPN Glasvezel naar Tweak. De overstap verliep slechts met een paar uur downtime en internet en TV werkten vrijwel direct.
De telefoon doet het pas sinds vanmiddag!!!!! (ruim een half jaar naar dato). 2 weken terug besloot een helder licht bij Tweak eens de Thomson Experiabox die ze eerst hadden gekregen om te laten ruilen voor eentje van ZTE. En daar werd vanmiddag dan eindelijk hun telefoon op actief.......
Verwijderd
Een half jaar geen telefoon?! Waarom laat je dat zo lang duren? Kwestie van schriftelijk in gebreke stellen 1 week na de datum waarop telefonie actief had moeten zijn. Daarna abonnement beëindigen. Met zo'n partij wil je dan toch geen zaken meer doen? Foutje kan gebeuren natuurlijk, maar dit is gewoon wanprestatie.eymey schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 22:33:
[...]
De telefoon doet het pas sinds vanmiddag!!!!! (ruim een half jaar naar dato). 2 weken terug besloot een helder licht bij Tweak eens de Thomson Experiabox die ze eerst hadden gekregen om te laten ruilen voor eentje van ZTE. En daar werd vanmiddag dan eindelijk hun telefoon op actief.......
Je kunt mensen toch geen maanden zonder telefoon laten zitten. Dat is gewoon belachelijk.
Hij wilde per se een provider met newsserver en niet te veel betalen. Puur en alleen om die reden zijn ze bij KPN Glasvezel weg gegaan. Dat heeft jaren lang perfect gedraaid bij ze zonder ooit maar 1 storinkje. Ook over de Interactieve TV waren ze hartstikke tevreden.
Hij heeft verder ook niet de juridische kennis (of de prioriteit bij telefonie) om op zo'n manier z'n gelijk te willen gaan halen.... plus dat je dan dus nog steeds weer naar een andere ISP moet gaan zoeken. UPC komt er bij hen iig nooit meer in.
Gewoon niet aangesloten, want ik doe toch alles mobiel of via internet
10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS
[ Voor 17% gewijzigd door peter123 op 12-08-2013 13:19 ]
[ Voor 37% gewijzigd door scofield op 12-08-2013 18:56 ]
In het telfort topic kom je waarschijnlijk ook genoeg negatieve verhalen tegen. Mensen posten nu eenmaal eerder en vaker negatieve ervaringen dan positieve.scofield schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:21:
Het is dus bepaald geen koek en ei bij tweak lees ik zo. Ik denk dat het idd telfort glasvezel gaat worden. KPN zelf levert ook van die bagger experiaboxen. Daar zit allerlei hardware in die dichtgetimmerd worden m.i.
Ik ben verder heel tevreden. Kan wel een dagje zonder newsserver. Alles is gewoon van KPN, dus het ligt nooit aan Tweak zelf. Hooguit de mail. Heb ook bij Telfort gezeten en daar waren ook vaak storingen.In het telfort topic kom je waarschijnlijk ook genoeg negatieve verhalen tegen. Mensen posten nu eenmaal eerder en vaker negatieve ervaringen dan positieve.
[ Voor 8% gewijzigd door peter123 op 12-08-2013 19:25 ]
Je kunt bij KPN zonder problemen je eigen router gebruiken. Laat van alle redenen nou niet juist dat een reden voor je zijn zijn om daar weg te gaan/blijven.scofield schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:21:
Het is dus bepaald geen koek en ei bij tweak lees ik zo. Ik denk dat het idd telfort glasvezel gaat worden. KPN zelf levert ook van die bagger experiaboxen. Daar zit allerlei hardware in die dichtgetimmerd worden m.i.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
En mocht deze dat niet zijn waarvoor de borg dan dient (ik wil geen interactieve tv dus krijg ook niet een settopbox i.o.d.).
Mwoah... zonder problemen? Voor een Microtik expert zoals jij of een beetje tweaker misschien niet ingewikkeld, maar het is ook geen sinecure. Ook zal je bij KPN altijd de Experiabox nodig houden voor telefonie. In het geval van Tweak kunnen zij eventueel de SIP gegevens verstrekken. In ieder geval is het bij Telfort Glasvezel (of iedere provider met de KPN ITNS setup, inclusief Tweak Blauw) wel veel gemakkelijker omdat diensten al op de NT worden uitgesplitst en je op de internetpoort gewoon een direct gerouteerd IP via DHCP krijgtPogostokje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:24:
[...]
Je kunt bij KPN zonder problemen je eigen router gebruiken. Laat van alle redenen nou niet juist dat een reden voor je zijn zijn om daar weg te gaan/blijven.
Vrienden van me hebben Tweak Groen en zonder problemen een 2e TV op de slaapkamer met een 3e powerline adapter aangesloten (ook nog op een andere groep dan de spullen beneden).scofield schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:33:
Is er hier ook een gebruiker die een 2e en/of 3e tv interactief hebben draaien dmv een zgn losse adapter?
Maar zoals ook bij 'gewone' netwerken met powerline: Your Mileage May Vary
[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 12-08-2013 21:31 ]
Het is simpel voor de doelgroep. Als je op tweakers komt EN zo'n gevorderde internet gebruiker bent dat je daadwerkelijk last hebt van de dichtgetimmerde experiaboxen omdat het niet past in je al zelf aangelegde thuisnetwerk bijvoorbeeld, dan zal het inmiddels bekende truukje nadoen geen probleem zijn... Laten we het in de juiste context blijven zien.eymey schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:28:
[...]
Mwoah... zonder problemen? Voor een Microtik expert zoals jij of een beetje tweaker misschien niet ingewikkeld, maar het is ook geen sinecure.
Ik heb 2 tvs met een amino draaien via powerline adapters. Dit werkt pefect, nu alle powerline adapters op de zelfde groep zitten.scofield schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:33:
Is er hier ook een gebruiker die een 2e en/of 3e tv interactief hebben draaien dmv een zgn losse adapter?
Ik had eerst 2 adapters van Icidu gemixt met een derde adapter van TP-Link, dit werkte prima, maar je kan dan de beveiliging niet gebruiken. Nu heb ik een set van 3 TP-Links, met beveiliging, alle drie op de zelfde groep. en werkt perfect.
[ Voor 39% gewijzigd door scofield op 13-08-2013 11:29 ]
Groepscofield schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:24:
En wat bedoel je met "dezelfde groep"? Heeft dat te maken met de je groepenkast? Tweak doet zeker geen zaken met digitenne op een 2e of 3e tv zoals kpn zelf of telfort dat wel hebben, en dan alleen de huur van de tuner rekenen en het abbo is dan gratis. Ik heb nu hier ITV in de huiskamer bedraad naar een Motorola 1853 en 2 tv's via Digitenne (met korting) vandaar. De huur van de digitenne apparatuur is derhalve 4 euro/mnd/tuner. De werking van zgn stopconcact adapters is me enigszins onbekend. Hoeveel van die dingen heb je dan nodig met 2 tv's elders in huis.
Er zit 1 aansluiting aan je glasvezelmodem (bij blauw) Die wil jij verdelen over 3 TV's. Dan heb je een aantal opties:
1. Switch aansluiten op je glasvezelmodem => alle drie de set-top boxen bedraad aansluiten.
Benodigd: 1 switch, 4 UTP kabels.
2. Switch aansluiten op je glasvezelmodem => 2 set-top boxen bedraad aansluiten, de 3e via powerline adapters.
Benodigd: 1 switch, 5 UTP kabels, 2 powerline adapters.
3. Switch aansluiten op je glasvezelmodem => 1 set-top box bedraad aansluiten, 2 via powerline adapters.
Benodigd: 1 switch, 5 UTP kabels, 3 powerline adapters.
4. Alle TV's aansluiten via Powerline
Benodigd: 4 UTP kabels, 4 powerline adapters.
Echter heb je bij Tweak Blauw ook analoge TV en digitale TV via coax.
Verwijderd
Mijn vader heeft een tijdje gewerkt met zo'n powerline setje tussen zijn Ziggo modem en de router op zijn werkkamer en die had regelmatig last van totale uitval van het internet. Na wat speurwerk bleek het internet uit te vallen als hij zijn electrische snijmachine (best een zware) aanzette. Toen heeft hij de snijmachine op een andere groep aangesloten (toevallig had hij stopcontacten in 2 verschillende groepen op die werkkamer) en toen was de totale uitval verholpen. Maar op sommige momenten viel de snelheid wel wat terug. En in het geval van IPTV kan dat laatste overigens ook al killing zijn.
@Pogostokje: Ik ben wat minder onderlegd op dat gebied, maar ik heb regelmatig geroepen dat het niet moeilijk is om een eigen router achter de EB te hangen als het je alleen gaat om de matige wifi prestaties van de EB. En dat is ook zo.Pogostokje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:31:
[...]
Het is simpel voor de doelgroep. Als je op tweakers komt EN zo'n gevorderde internet gebruiker bent dat je daadwerkelijk last hebt van de dichtgetimmerde experiaboxen omdat het niet past in je al zelf aangelegde thuisnetwerk bijvoorbeeld, dan zal het inmiddels bekende truukje nadoen geen probleem zijn... Laten we het in de juiste context blijven zien.
Maar als je dat doet, en dus TV en telefonie gewoon aan de EB laat hangen, heb je dan nog steeds last van alle andere dichttimmeringen van die EB? Dus portforwarding etc.. Of kan die eigen router dat dan wel overnemen?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
In het eerste geval heb je nergens last van, eigen router zit direct aan internet en Experia doet alleen telefonie. In het tweede geval doet de Experia nog steeds alles en zorg je met een tweede router alleen voor dubbele NAT, je kunt dan wel de wireless van je eigen router gebruiken maar dit lijkt me geen fijne oplossing. Als je een Experia in bridge modus zou kunnen zetten zou het wel een hoop problemen oplossen maar dat kan waarschijnlijk niet(met behoud van TV en telefonie)...
Behalve dat er in de nieuwere versies wel weer een "DMZ" optie zit. Maar of die ook echt alles (TCP, UDP maar bv. ook tunnel protocollen) 1 op 1 doorzet naar je eigen router is altijd de vraag......
De oplossing van Pogostokje (en alle andere oplossingen waarmee je eigen apparatuur met VLAN ondersteuning gebruikt) is dus sowieso stukken mooier.
Een Experiabox in bridge modus kan 99% zeker echt wel. KPN heeft er gewoon geen zin in om hier tijd in te steken om dit aan te kunnen zetten. Ik heb in mijn KPN ADSL+IPTV tijdperk de ATM kanalen voor IPTV weten te achterhalen en heb met een tweedehands Speedtouch 540 het prima voor elkaar gekregen om IPTV op 1 LAN poort aan te bieden en bridged modus op een tweede LAN poort. Met glas en VLAN's kon je op een speedtouch met 1 LAN poort geconfigureerd als WAN hetzelfde bewerkstelligen.db I Delirium schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:57:
Ik denk dat je dan een verschil moet maken tussen de router er naast zetten (mbv VLAN's) en de router er achter te zetten.
In het eerste geval heb je nergens last van, eigen router zit direct aan internet en Experia doet alleen telefonie. In het tweede geval doet de Experia nog steeds alles en zorg je met een tweede router alleen voor dubbele NAT, je kunt dan wel de wireless van je eigen router gebruiken maar dit lijkt me geen fijne oplossing. Als je een Experia in bridge modus zou kunnen zetten zou het wel een hoop problemen oplossen maar dat kan waarschijnlijk niet(met behoud van TV en telefonie)...
De 'charme' van VLAN's en dergelijke is juist dat je met een fatsoenlijke router/l2-switch al die gescheiden diensten op een aparte manier kan afhandelen. VLAN6 of whatever bridgen met een bepaalde ethernetpoort is in feite natuurlijk ook wat je doet met zo'n Microtik of een l2-switch.
En UPC en Ziggo bieden ook bridge opties in hun modem/routers (terwijl die apparaten zelf gewoon telefonie blijven afhandelen).
[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 15-08-2013 12:02 ]
@Mgeevers: het gaat dan juist om de wifi van je eigen router. Die van de EB is echt opvallend slecht soms..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 3% gewijzigd door Thedr op 15-08-2013 21:51 ]
Tot op de dag van vandaag geen verbinding met de vaste telefoon. De hepldesk zegt dat er iets niet goed is gegaan bij de koppeling van de telefonie in de Experiabox. Waarschijnlijk moet KPN iets koppelen maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Diverse keren gebeld/gemaild maar nu na 2 weken nog steeds geen telefonie. Al wel een nieuwe box ontvangen maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Ik krijg het idee dat de helpdesk van Tweak goed z’n best doet maar dat ze afhankelijk zijn van KPN.
Weet iemand een oplossing??????????
Hier gebeurd dat ook wel eens met mijn Asus tablet, maar niet vaak. Overigens geen Tweak, maar KPN glasvezel.Thedr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:27:
We hebben sinds een aantal weken eeen Nexus 7 (oude dus) in huis en ik kijk daarop regelmatig in bed TV met de interactieve TV app van KPN. Echter heb ik vaak last van dropouts/verbindingsproblemen: beeld en geluid staan ineens stil en na even wachten springt de app naar de 'standaardweergave' dus zoals net na het opstarten van de app. Vraag me af of dit aan de slecht gecodeerde app ligt, de wifi ontvangst van de Nexus 7 of de brakke wifi van de EB. Is dit herkenbaar voor mensen hier?
Wachten tot KPN het heeft opgelost. De Experiabox moet eerst koppelen voordat telefonie gegevens ingeladen kunnen worden, dus als er iets mis is met de koppeling zullen ze dat eerst bij KPN moeten oplossen.henkme schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:38:
Sinds 2 augustus heb ik een abonnement bij TweakFiber.
Tot op de dag van vandaag geen verbinding met de vaste telefoon. De hepldesk zegt dat er iets niet goed is gegaan bij de koppeling van de telefonie in de Experiabox. Waarschijnlijk moet KPN iets koppelen maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Diverse keren gebeld/gemaild maar nu na 2 weken nog steeds geen telefonie. Al wel een nieuwe box ontvangen maar dat heeft het probleem niet opgelost.![]()
Ik krijg het idee dat de helpdesk van Tweak goed z’n best doet maar dat ze afhankelijk zijn van KPN.
Weet iemand een oplossing??????????
[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-08-2013 20:49 ]
(zie mijn verhaal van mijn vrienden een X aantal posts terug).
Dat klinkt lichtelijk overdreven.eymey schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:35:
Tsja, dat moet dus bij bijna iedere oplevering gebeuren.
(zie mijn verhaal van mijn vrienden een X aantal posts terug).
De overheid moet er gewoon voor zorgen dat het netwerk eigendom is van een onafhankelijke partij net zoals ze bij het energie netwerk hebben gedaan. KPN is een log bedrijf dat concurrenten opkoopt en zo een leuk monopolie heeft. Het wordt hoog tijd dat de politiek hier wat aan doet. Maar ik denk dat dat wishfull thinking is.
Het aantal gevallen in dit topic spreekt anders boekdelen.....
Er is gewoon een structureel probleem dat provisioning van de telefoniegegevens in de Experiabox een moeizaam proces is.
eymey schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:28:
[...]
Er is gewoon een structureel probleem dat provisioning van de telefoniegegevens in de Experiabox een moeizaam proces is.
Ik zie anders niet meerdere berichten van verschillende gebruikers per dag met dit probleem. Bijna iedere oplevering lijkt mij dus nogal overdreven.eymey schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:28:
[...]
Hoeveel nieuwe opleveringen per dag zijn er dan, kennelijk heb jij informatie die anderen hier niet hebben?Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:34:
[...]
Ik zie anders niet meerdere berichten van verschillende gebruikers per dag met dit probleem. Bijna iedere oplevering lijkt mij dus nogal overdreven.
Ik en een andere kennis in Almere hadden deze problemen bij tweak met telefonie reeds bij de start in 2010. Dat vervolgens ook nog 2 anderen die ik ken, anno vandaag, precies dezelfde problemen hebben en je er ook nog geregeld meldingen van ziet in het topic is voor mij genoeg aanleiding om te stellen dat er een structureel probleem is.
Ik zeg niet dat dit alleen maar aan Tweak ligt. Waarschijnlijk ligt het voor het grootste gedeelte aan KPN (want Tweak telefonie instellen op een eigen VOIP device leverde hier destijds gewoon een prima werkende telefonie op).
Maar het zegt wel wat over de huidige situatie waarin iedere provider die niet genoeg geld heeft voor een eigen operator infrastructuur gewoon met handen en voeten gebonden is aan het prutswerk en de manier van werken van KPN.
Toevallig sprak ik gisteren nog iemand van internetprovider "Glashelder", nav. een vraag van mij of Glashelder (en hun operator, "glasoperator") nog uitbreidingsplannen hebben naar bestaande Reggefibergebieden. De man van Glashelder kon daar erg duidelijk over zijn: Operator infra uitbreiden naar bestaande gebieden is een mega investering en over wholesale inkopen bij KPN pijnst Glashelder nieteens. Als KPN nieteens multicast IPTV streams uit andere bronnen dan die van hun kan routeren, dan is ieder aanbod op wat details na gewoon "KPN eenheidsworst".
Bij het aansluiten van het Genexis modem in de meterkast door de monteur van KPN wenste de beste man me veel succes. Hij zat ook bij Tweakfiber en had 6 weken moeten wachten om een werkende telefoon te krijgen.
Laten we eerlijk zijn het is toch belachelijk dat je in deze tijd zo lang zonder een werkende telefoon moet zitten. TweakFiber of KPN (ik weet niet wie van de twee) leveren gewoon prutswerk.
Verwijderd
Ik zeg geen nee, maar waarschijnlijk wel "minder vaak". En dat is op zich ook logisch, want voor de klanten van zo'n "virtuele provider" is KPN geen direct aanspreekpunt en de klachten en boze klanten komen dus niet rechtstreeks bij KPN terecht. En als die boze klanten weglopen bij de "virtuele provider", heeft KPN weer een kans om ze hun eigen (duurdere, maar dezelfde) producten aan te smeren.henkme schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:19:
Maakt KPN er ook zo'n zooitje van bij de "eigen" klanten die rechtstreeks bij KPN een abonnement hebben afgesloten?
[...]
"Komt u maar bij ons meneer, dan is alles veeeeeel beter geregeld!"
Ik ben wel heel erg benieuwd wat er met de KPN glasvezeldiensten gaat gebeuren, mochten ze in handen komen van Carlos Slim. Het zou me niets verbazen als die beste man KPN in stukken knipt, houdt wat hij graag zou willen hebben, en vervolgens de rest verkoopt aan de hoogste bieder. Nou maar hopen, dat hij geen interesse in de glasvezeldiensten heeft en deze dus van de hand doet. Dan wordt het misschien nog wat....
Ik ken beide bedrijven niet van binnen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:14:
[...]
"Komt u maar bij ons meneer, dan is alles veeeeeel beter geregeld!"
Ik vind als buitenstaander niet zo professioneel overkomen dat de klantenservice van Tweak, die dus de klantcontacten heeft, met een vingertje zo naar KPN wijst.
Het is uiteindelijk een samenwerking tussen Tweak en KPN die niet lekker loopt en dat verhaal heeft dus ook twee kanten. Tweak is verantwoordelijk voor de dienst die ze (door)verkopen en dat doen ze kennelijk graag omdat het ze geld oplevert. Als er geen goede werkafspraken worden gemaakt, is dat net zo goed Tweak aan te rekenen. Zelfs als KPN de gemaakte werkafspraken niet nakomt is dat net zogoed een probleem van Tweak, dan moeten ze op hoger niveau eens met elkaar gaan praten.
Ik heb geen idee, maar het lijkt mij dat het topic hier dan vol stond met dit probleem als het bij bijna iedere oplevering plaats vindt.tinnef schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:43:
[...]
Hoeveel nieuwe opleveringen per dag zijn er dan, kennelijk heb jij informatie die anderen hier niet hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-08-2013 10:54 ]
@DJ-Sannieboy:Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:49:
[...]
Ik heb geen idee, maar het lijkt mij dat het topic hier dan vol stond met dit probleem als het bij bijna iedere oplevering plaats vind.
Je moet ook niet te veel waarde aan dit forum hechten. Heel veel klanten zijn digibeet en weten sowieso niet dat dit forum er is.
KPN heeft voor de eigen klanten zelf een forum opgezet http://forum.kpn.com/t5/Internet/bd-p/KPN_Internet
Hier worden de problemen ook door de medewerkers van de eigen helpdesk direct opgepakt.
Ik kan me voorstellen dat de "eigen klanten" voorrang hebben (zou natuurlijk niet moeten). De leiding bij Tweak moet er gewoon voor zorgen dat de medewerkers van KPN die hun werk niet goed doen (bijv. telefonie niet koppelen) op hun flikker krijgen.
Zo-even weer eens gebeld met de helpdesk van TweakFiber. Nu gesproken met Marleen. Ze zou telefonisch contact opnemen met KPN en mij voor 13.00 uur (einde van haar shift) terugbellen. Ben benieuwd of er wordt teruggebeld en zo ja, of er van KPN een oplossing komt (het is tenslotte vrijdag).
Wat ik er van begrijp is dat Tweak een eigen VoIP dienst heeft en KPN dus de SIP gegevens in de Experiabox moet inladen. Als KPN dit niet of niet goed doet, kun je hier als Tweak zijnde zelf weinig tot niets aan doen en zullen ze KPN dit moeten laten oplossen.Pogostokje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:47:
[...]
Ik ken beide bedrijven niet van binnen.
Ik vind als buitenstaander niet zo professioneel overkomen dat de klantenservice van Tweak, die dus de klantcontacten heeft, met een vingertje zo naar KPN wijst.
Het is uiteindelijk een samenwerking tussen Tweak en KPN die niet lekker loopt en dat verhaal heeft dus ook twee kanten. Tweak is verantwoordelijk voor de dienst die ze (door)verkopen en dat doen ze kennelijk graag omdat het ze geld oplevert. Als er geen goede werkafspraken worden gemaakt, is dat net zo goed Tweak aan te rekenen. Zelfs als KPN de gemaakte werkafspraken niet nakomt is dat net zogoed een probleem van Tweak, dan moeten ze op hoger niveau eens met elkaar gaan praten.
Maar ja, dat is in een ideale wereld.....
Zelfs tussen KPN en dochter ITNS is er nauwelijks vlotte samenwerking mogelijk. Dat zie je in de topics van providers die met ITNS werken (Lijbrandt, Vodafone). In het oosten van het land is er een grote storinng geweest met dramatische internetsnelheden en hiccups bij IPTV. Eerst lukt het ITNS dagen lang niet om dit bij KPN netwerkbeheer aan te kaarten, TOT blijkt dat klanten bij KPN zelf er ook melding van beginnen te doen.
Verwijderd
Dat klopt ook wel. Maar bijv. Tweak zit wat dit betreft redelijk in een spagaat. Welk alternatief hebben ze naast KPN? Ze hebben nog het oude WGDO, maar dat is maar zeer beperkt beschikbaar en sterft momenteel een langzame dood (geen ontwikkeling, geen investering). En natuurlijk zijn er regels en is er een "waakhond" (die volgens mij vooral blaft en niet bijt), maar als KPN structureel op het randje van de regels werkt (hier en daar misschien nét over dat randje heen), dan krijg je dus de huidige situatie.Pogostokje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:47:
[...]
Ik ken beide bedrijven niet van binnen.
KPN heeft op veel plaatsen gewoon een monopolie op de glasvezel en gedraagt zich daar ook naar (zelfde verhaal als met xDSL).
Problemen met telefonie, zoals die hier weleens voorbijkomen, vind ik om te janken. We hebben het hier over KPN en KPN zit al vele decennia in de telefonie en al een paar decennia in VoIP. Dat zou inmiddels toch wel in 99,999% van alle gevallen gewoon direct goed moeten werken. Kijk maar naar het eigen telefonie platform van Tweak (in Tweak Blauw). Dat is echt niet perfect ofzo, maar het werkt tenminste wel en Tweak is daar wel in staat om problemen direct op te pakken. Sterker nog, als je na een upgrade van je Packetforce (ook bij lange na niet perfect hoor) ineens geen telefonie meer hebt, dan pak je even de handleiding en je brief met SIP-gegevens erbij en stel je het zelf in 5 minuten even in.
Zat hiervoor ook bij Telfort met adsl2.scofield schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:28:
Alle positieve en negatieve verhalen hier doorgenomen, en ik blijf bij telfort m'n adsl2+ abbo trouw. Alles werkt al maandenlang zonder maar 1 storing en dat wil ik graag zo houden. Ik heb vele aanbiedingen van alles in 1 gezien en vele fora afgestruind. Ik heb een aanbieding van telfort weer voor een jaar vast laten leggen. Voor mij nog voorlopig een jaar geen glasvezel en aanverwante zaken.
Nooit geen problemen gehad ondanks de klachten die je ook her en der over Telfort tegenkomt. Lijkt me een goede keus die je hebt gemaakt.
Ik kreeg zo-even trouwens een telefoontje van Marleen van de helpdesk van TweakFiber.
KPN zou het probleem met de telefonie hebben opgelost
Maar weer een paar werkdagen wachten dus.
Mja, ook bij "Groen" wordt gebruik gemaakt van het eigen telefonieplatform van Tweak/Cambrium. Alleen daar is men dus afhankelijk van provisioning van die gegevens in de Experiabox. Zoals ik hierboven al schreef, gebruik je eigen apparatuur (of die packetforce), dan werkt het gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Dat klopt ook wel. Maar bijv. Tweak zit wat dit betreft redelijk in een spagaat. Welk alternatief hebben ze naast KPN? Ze hebben nog het oude WGDO, maar dat is maar zeer beperkt beschikbaar en sterft momenteel een langzame dood (geen ontwikkeling, geen investering). En natuurlijk zijn er regels en is er een "waakhond" (die volgens mij vooral blaft en niet bijt), maar als KPN structureel op het randje van de regels werkt (hier en daar misschien nét over dat randje heen), dan krijg je dus de huidige situatie.
KPN heeft op veel plaatsen gewoon een monopolie op de glasvezel en gedraagt zich daar ook naar (zelfde verhaal als met xDSL).
Problemen met telefonie, zoals die hier weleens voorbijkomen, vind ik om te janken. We hebben het hier over KPN en KPN zit al vele decennia in de telefonie en al een paar decennia in VoIP. Dat zou inmiddels toch wel in 99,999% van alle gevallen gewoon direct goed moeten werken. Kijk maar naar het eigen telefonie platform van Tweak (in Tweak Blauw). Dat is echt niet perfect ofzo, maar het werkt tenminste wel en Tweak is daar wel in staat om problemen direct op te pakken. Sterker nog, als je na een upgrade van je Packetforce (ook bij lange na niet perfect hoor) ineens geen telefonie meer hebt, dan pak je even de handleiding en je brief met SIP-gegevens erbij en stel je het zelf in 5 minuten even in.
Verder met je eens.
Inderdaad, ze moeten KPN dit laten oplossen. En als het 100x fout gaat moeten ze met KPN in gesprek, daar heb je OLAs, SLAs, service managers, account managers, operations managers etc voor.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
Wat ik er van begrijp is dat Tweak een eigen VoIP dienst heeft en KPN dus de SIP gegevens in de Experiabox moet inladen. Als KPN dit niet of niet goed doet, kun je hier als Tweak zijnde zelf weinig tot niets aan doen en zullen ze KPN dit moeten laten oplossen.
Ik begrijp wat je zegt, maar Tweak HOEFT toch geen telefonie dienst aan te bieden? Ze doen het vrijwillig. Als ze te klein zijn om het volledige aanbod zelf op te zetten en niet het juiste gewicht in huis hebben om goeie afspraken kunnen maken met de grote aanbieders in de markt, waarom blijf je het dan resellen? Als het dan niet lekker loopt dan levert alleen maar overal frustratie op.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Maar bijv. Tweak zit wat dit betreft redelijk in een spagaat. Welk alternatief hebben ze naast KPN?
Maar misschien is het probleem wel veel kleiner dan het hier lijkt. Als er iets over wordt gezegd dan zit er wel altijd diezelfde slachtoffer-taal in: "Wij hebben het geregeld, KPN doet iets niet en wij kunnen er echt heeeelemaal niks aan doen." Ja dag, grow up.
Verwijderd
Dan kunnen ze net zo goed stoppen. Ik vermoed dat minstens 75% van alle aansluitingen triple-play zijn.Pogostokje schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:45:
[...]
Ik begrijp wat je zegt, maar Tweak HOEFT toch geen telefonie dienst aan te bieden?
[...]
De afhankelijkheid van een bedrijf als KPN is gewoon het probleem. KPN heeft hele andere belangen dan Tweak. Een directe klant is voor KPN veel interesanter dan een klant via een reseller. En als grote monopolist kun je je dan dit soort dingen gewoon veroorloven.
Maar ook voor eigen klanten loopt KPN niet erg hard hoor. Wij hebben hier op de zaak een zakelijke glasvezelaansluiting, met daarop inmiddels 4 lijnen met verschillende service levels. Toen we de 4e lijn hadden aangevraagd (poortuitbreiding op een bestaande aansluiting dus), zei KPN gewoon doodleuk "Levertijd ca. 6 weken.". En dat is dus gewoon een administratieve handeling. Toen de lijn opgeleverd was, kwam er een monteur kijken hoe ik de Cisco ASA van onze huurder aansloot op de CPE om te concluderen "Ja, hij doet het. Het lampje knippert.".

Zover ik kan zien lijken de abonnement zo goed als gelijk.
Echter krijg je bij KPN 2 ontvangers en opnemen "gratis" maar is dan wel iets duurder.
Prijs is op het totaal plaatje bijna gelijk.
Ik overweeg van Blauw over te stappen naar groen. Vooral omdat er al een hele tijd geen beweging in blauw zit en ik heel graag met mijn windows tablet tv wil kunnen kijken.
Nu denk ik KPN is de bron waarom via een reseller. Ander punt volgens Tweak is overstappen van blauw naar groen maar een paar uur uit de lucht zijn. Naar KPN betekend dagen offline.
Wie heeft er ervaring met een van de overstappen.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik ben verbaasd dat je de prijs als bijna gelijk ziet, bij tweak is 60 mbit en een extra ontvanger 54 euro per maand, bij KPN 50 mbit met 2 ontvangers 58 en dan heb ik de betere telefoontarieven en usenet bij tweak niet meegenomen. Als je iets van deze extra diensten gebruikt dan scheelt het snel 100 euro per jaar.mrfatmen schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:10:
Hoe verhoud alles in 1 groen zich tegenover KPN alles in 1.
Zover ik kan zien lijken de abonnement zo goed als gelijk.
Echter krijg je bij KPN 2 ontvangers en opnemen "gratis" maar is dan wel iets duurder.
Prijs is op het totaal plaatje bijna gelijk.
Als het eenmaal werkt is het inderdaad primaswiebert schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:21:
Het inregelen in het begin kostte een paar jaar geleden redelijk veel moeite toen ik op Tweak Blauw overstapte. Daarna, behalve een incidentele outage eigenlijk geen enkel probleem gehad met de firma. Geen gedoe met hijgerige providers die verkeer knijpen, lastig doen over dataverbruik of ander geneuzel. Gewoon prima dienstverlening waar ik graag iedere maand € 60 aan overmaak!
En stiekem ben ik er nog steeds wel 'trots' op dat er in mijn stad (Almere) gewoon zo'n lekker eigenwijs bedrijf zit.
De enige reden dat ik er op dit moment zelf geen diensten afneem is dat ze geen WMP+ pakketten hebben met televisie van KPN ITNS (Glashart Media). Ja ja, ik weet het... heb het hier al meerdere malen aangekaard en ik weet dat velen er blijkbaar geen behoefte aan hebben. Maar het blijft gewoon apart. Zeker aangezien WGDO op dit moment zo ongeveer 'opgegeten' wordt door WMP+.
Tweak Blauw kan ik hier (bij gebrek aan "WMP+ Blauw", voorheen WGDO) niet krijgen en bij Tweak Groen mis ik een aantal, voor mij, belangrijke aspecten:
* Geen CATV vezel (analoog, fm en onversleuteld basispakket in DVB-C tbv. mediacenter/hdhomerun)
* De 11 populairste zenders die bij ITNS / Glashart Media in het basispakket zitten hebben door HD+ een net wat beter kwaliteit dan bij KPN zelf. 11-13 mbit in plaats van 7.
* Bij ITNS zitten de HD zenders gewoon op hun 'normale' posities in plaats van 700, 701, etc. Als UPC straks de 'oude' mediaboxen een software update gegeven heeft, dan is KPN nog de enige bij wie dit niet geregeld is......
Als ik het beste van 2 werelden zou willen, dan zou ik dus Tweak Groen moeten nemen (dat niet in een Internet Only variant bestaat) met UPC erbij voor de TV. Toch wel een dure hobby.....
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 17-08-2013 23:32 ]
Kreeg gisteren een e-mail van de helpdesk (weer van iemand anders) dat de order voor het koppelen van de Experiabox stond te wachten tot de Experiabox was gereset. Hij zou na een reset moeten koppelen, waarna de telefonie gegevens ingeladen konden worden. Gistermiddag natuurlijk meteen gereset. Gisteren geen koppeling en vandaag nog steeds geen koppeling, geen inladen van de gegevens van de telefonie en dus ook geen telefoon.
Ik weet niet of ik 'trots' zou zijn dat er in mijn stad zo'n lekker eigenwijs bedrijf zou zitten. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat er een stelletje prutsers werken die hun zaakjes niet goed op orde hebben. Het is toch te zot voor woorden dat ik nu al meer dan twee weken geen werkende telefoon heb.
Met zo’n manier van werken en het oplossen van problemen krijg je nooit tevreden klanten en zullen potentiële klanten zich wel drie keer bedenken voordat ze instappen.
Welke type experiabox heb jij eigenlijk?
Die vrienden kregen eerst een Experia TG789 (Thomson/technicolor). Eentje die ik, het half jaar dat ik in 2010 klant was, ook had gekregen.
Het werkte bij hun pas toen ze een ZTE opgestuurd hadden gekregen en KPN nog 1 keer de opdracht had gekregen om het spul in te stellen.
Ik heb een Experia Box type: ZXV10 H220N.
We kunnen weer bellen met de vaste lijn. Is het de helpdesk uiteindelijk toch gelukt m’n telefoon te koppelen met de Experia box.
Wel vreend dat jij een ZXV10 H220N type hebt gekregen.
Ik dacht dat Tweak alleen nog maar de ZTE H220N uitgaf.
Met deze type experiabox zou namelijk de telefonie problemen voorgoed uit de wereld geholpen zijn. (tenminste dat is mij verteld)
Maar gelukkig is jou probleem nu opgelost.
henkme schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:01:
Halleluja het probleem met de niet werkende telefoon is vanmorgen opgelost.![]()
We kunnen weer bellen met de vaste lijn. Is het de helpdesk uiteindelijk toch gelukt m’n telefoon te koppelen met de Experia box.
Dit topic is gesloten.