Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:43:
[...]

Waar kan je de client downloaden? Wil het maximale rendament eruit halen op 15 mei. :P
http://eu.media.battle.ne...-Installer-downloader.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Aan alle graphics bashers:
We're not particularly interested in pushing graphical limits with Blizzard games. Our intent is always to provide a timeless stylized aesthetic, while allowing for a broad range of machines to view the game with similar results. The art style for Diablo III is specifically intended to appear as a moving painting, which in general avoids very crisp textures, hard lines, or graphical effects.

In addition we specifically separate background from foreground by using by using a visually unobtrusive canvas and sharper and more saturated enemies and spell effects in the foreground to elevate the gameplay. We actually specifically call it the 'canvas' because the foreground and midground elements and action are painted on top. With the screen full of enemies, spell effects, minions, and players you don't want a busy background with detailed textures and a bunch of visual effects making them look detailed, because it actually detracts from the ability to quickly and easily make important skilled choices during combat.

It's more important for us to serve the gameplay as well as design a timeless game. "Realism" in games is really only as real as the next version of DirectX or video card product cycle. By approaching with a stylized and painterly approach, we intend for Diablo III to be playable and visually appealing for as long as possible.
http://www.diablofans.com/

Discussion closed, kthxbye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:55:
Aan alle graphics bashers:

[...]

Spuit 11 :')

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Physx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:50:
Hoi allen,

Even een vraagje. Ik heb geen toegang tot de beta en vroeg me af of diablo ook met een controller (bijvoorbeeld de razer onza) gespeeld kan worden. Blizzard heeft laten weten dat dit erg prettig speelde.. Heeft iemand dit al geprobeerd / hier ervaring mee?
Kan je dan niet beter een normale xbox controller halen? Zijn goedkoper.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06
Kon het niet laten en heb net toch nog even de eerste officiele announcement van D3 gekeken tijdens de Blizzard world wide invitational , blijft toch een prachtig stukje film. de reactie van het publiek als duidelijk wordt dat het om Diablo 3 gaat... krijg er rillingen van :)

voor de mensen die het filmpje niet kennen :

YouTube: Diablo 3 announcement - Full HD! 1/2 :)

En we zijn nu zo dichtbij een launch... mensen het wordt smullen!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:55:
Aan alle nuchtere diablospelers, graphics bashers", die niet hun paarse bril ophebben":

Grijns, dat jij schilderij verhaaltjes slikt en dan niet verder kijkt door is doodleuk van een afstandje naar het hele graphische gedoe te kijken is je eigen keuze, persoonlijk steek ik liever wat meer tijd erin om dingen te vergelijken en te bekijken en mn eigen mening te vormen, dan alles maar klakkeloos over te nemen.
Om maar domweg mensen, die andere mening hebben bashers te noemen is, is knap goedkoop.

Tot nu toe is het een grappig spelletje, maar om daar de 59.95 euro als basisprijs aan te hangen, sorry, maar das beetje overdreven. Voor die prijs mag je iets meer afwerking verwachten in bepaalde details.
Je maakt mij niet wijs, dat je het lopen van de demonhunter echt geslaagd vind? De timing en bewegingen en afstandjes die per stap afgelegd worden kloppen gewoon niet. Ok, prima achtergrond mogen mensen geen commentaar op geven, maar dit gaat om iets, wat je de hele tijd op het scherm ziet bewegen.

Ik blijf het voor de rest een beetje te statisch vinden voor het jaar 2012 en ook beetje makkelijk gezegd: "het is een schilderij!" Het gras beweegt namelijk wel wat, maar de boompjes en struikjes niet. Kijk voor de lol is naar swtor, je ziet het haast niet, maar alle boompjes/blaadjes bewegen net iets. Geeft gewoon net iets meer sfeer.
En laten we wel wezen, in de atmosfeer, die het spel oproept, met hete lava in spelonken, dan verwacht je toch eigenlijk, dat je met een flaming arrow of zoiets, de bomen in de fik kunt steken?

Als het echt schilderijachtige graphics moesten wezen, waarom kun je dan bijvoorbeeld banners die in de cathedral hangen, wel alle kanten op slaan, terwijl ze absoluut geen onderdeel vormen van de belangrijke speelobjecten? Tja, je zou zelf kunnen stellen, dat dit afleid(gek, maar dat wilden ze eigenlijk niet)
De ene lantaarnpaal kun je omver knallen, de andere niet, want die is ineens wel compleet statisch.
(en ik maar naar een secret zoeken, door is voor de lol te proberen om alle lantarens uit te meppen :D)
Als blizzard perse het schilderij verhaaltje wil gebruiken om te verklaren, waarom zoveel statisch is, dan snap ik nog steeds niet, waarom sommige dingen wel physics berekeningen verbruiken.

Bedankt voor de link trouwens, zit hele leuke informatie tussen, zoals die opmerking, dat ze ongeveer 150 skills per class hebben, das wel aardig wat, of bedoelen ze dan dat er max. 150 combinaties van skills/spells+rune zijn?
Ga straks na het eten ze ff bekijken, tot nu toe, heb ik diablo iii met opzet niet zo gevolgd, omdat het me net iets te vaak uitgesteld was, dus had op gegeven moment de instelling gekregen: ach ik zie wel, wanneer het uitkomt.

Trouwens even wat anders, ik zie iemand hierboven de opmerking maken over een controller.
Gisteravond had ik er met een paar kennissen op ventrilo erover en iemand maakte de opmerking:" goh 4 knoppen en 2 muisknoppen om je skills op te zetten, das ongeveer hetzelfde aantal als op een controller, hebben ze dat met opzet gedaan? Ze willen het toch als consolespel ook uitbrengen?"

Over replay waarde, maak ik me niet druk, voordat je is door alle nightmare/hell + alle classes doorbent, ben je al maanden verder.

Vraag me wel beetje af, het is nu meer de bedoeling, dat iedereen maar 1 character per class aanmaakt, want je kunt zomaar wisselen van skills. Alleen, dan verwachten ze dat je met items het verschil aanmaakt tussen verschillende speelstijlen, waar sla je dan straks de extra gear op? Of moeten we toch weer allerlei mules aanmaken?

Volgens mij kun je straks geen meerdere accounts aanmaken per cd key en zit je dus op een limiet van 7 characters per cd-key per account. Lijkt erop, dat ze zitten te forceren, dat we extra keys kopen voor opslagruimte van items?

"edit" Zucht, vergeet ik weer de raad van kennis: je mag geen trolls voederen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Wat is de digitale pre-purchase price?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
SCIxX schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:33:
Wat is de digitale pre-purchase price?
59.99

Normale pre order stond bij de Media Markt voor 38.00. Dan moet je hem wel alleen zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:27:
[...]
Grijns, dat jij schilderij verhaaltjes slikt en dan niet verder kijkt door is doodleuk van een afstandje naar het hele graphische gedoe te kijken is je eigen keuze, persoonlijk steek ik liever wat meer tijd erin om dingen te vergelijken en te bekijken en mn eigen mening te vormen, dan alles maar klakkeloos over te nemen.
Om maar domweg mensen, die andere mening hebben bashers te noemen is, is knap goedkoop.
Je laat het nu net klinken alsof blizzard het hele schilderij verhaal als een soort excuus gebruikt om slechte graphics!? Je weet zelf ook wel dat zij echt geen excuusverhaaltjes verzinnen.

Er is hier een aantal posts terug een zeer interessante video-presentatie gepost waarin de art director van diablo hun hele visie en geschiedenis van de ontwikkeling van diablo uitlegt.

Het "schilderij verhaal" is een geheel bewuste keuze van blizzard en zij hebben daar lang en goed over nagedacht en het getest. Of je het wel of niet een juiste keuze vindt is natuurlijk geheel aan jou, dat is een kwestie van smaak, maar ga niet zeggen dat wij met zijn allen in hun schilderij-excuus verhaaltje trappen, want dat is echt ontzettende onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik snap alleen niet waarom mensen op gebied van graphics zo veeleisend zijn bij een topdown view game?
Sinds wanneer zijn graphics een selling point daar?
Waren we hier bezig over een First Person Shooter, ik zou de reactie volledig begrijpen. Daar wordt tenminste baanbrekend grafisch werk verricht, en steken shooter series elkaar de loef af met telkens dat tikkeltje meer realisme. (Behalve bij CoD games, die serie staat stil)

Of 60 euro een goede prijs is, is subjectief. Wat ik wel weet, is dat deze game qua total playtime wel bij de toppers zit van 2012. Dat zou een prijs van 60 euro moeten rechtvaardigen.

- Low polygons op je character
- Oude motion mechanics bij Demon Hunter
- insert moar graphical issues
Ik wist niet dat Blizzard gamers zo gepinpointed zijn op graphics? Ik dacht dat Diablo games zo'n hype hebben omwille van de gameplay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Shodan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:45:
[...]

Je laat het nu net klinken alsof blizzard het hele schilderij verhaal als een soort excuus gebruikt om slechte graphics!? Je weet zelf ook wel dat zij echt geen excuusverhaaltjes verzinnen.

Er is hier een aantal posts terug een zeer interessante video-presentatie gepost waarin de art director van diablo hun hele visie en geschiedenis van de ontwikkeling van diablo uitlegt.

Het "schilderij verhaal" is een geheel bewuste keuze van blizzard en zij hebben daar lang en goed over nagedacht en het getest. Of je het wel of niet een juiste keuze vindt is natuurlijk geheel aan jou, dat is een kwestie van smaak, maar ga niet zeggen dat wij met zijn allen in hun schilderij-excuus verhaaltje trappen, want dat is echt ontzettende onzin.
Ach, das prima, maar waarom zijn er dan zoveel uitzonderingen op die regel?

Zal hunzelf ff quoten:
In addition we specifically separate background from foreground by using by using a visually unobtrusive canvas and sharper and more saturated enemies and spell effects in the foreground to elevate the gameplay. We actually specifically call it the 'canvas' because the foreground and midground elements and action are painted on top. With the screen full of enemies, spell effects, minions, and players you don't want a busy background with detailed textures and a bunch of visual effects making them look detailed, because it actually detracts from the ability to quickly and easily make important skilled choices during combat.
Toch grappig, dat de kleedjes in de cathedral dan wel afleiden en allerlei physics gebruiken, terwijl ze geen enkel doel hebben en zo zijn er nog wel meer van die objecten.
Misschien hebben hun werknemers het toch niet zo goed begrepen, wat ze moesten maken en zijn ze beetje te aktief geweest :D
Of is misschien, dat verhaaltje pas achteraf gemaakt? Sorry, kan het echt niet helpen, maar dat hele verhaaltje komt beetje goedkoop over, om te verklaren waarom er zoveel statisch is, terwijl ze het wel kunnen, want er zijn wel verschillende complexe physische dingen in het spel.

Ik denk eerder dat de realitische ontwerpbeslissing gemaakt is: Jongens allemaal leuk en aardig, maar het is nu begin 2012, iedereen rond nu zn onderdeel af, want het moet wel dit jaar op de markt komen, we zijn al jaren bezig ondertussen het moet nu echt is af wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:01:
Ik snap alleen niet waarom mensen op gebied van graphics zo veeleisend zijn bij een topdown view game?
Sinds wanneer zijn graphics een selling point daar?
persoonlijke voorkeur; ene vindt GFX belangrijk andere wat minder.
Zelf vind ik het gaan om de balans; ik speel nog zat oude games, waarvan de GFX om te :r zijn. Maar waarom speel ik die? omdat ze leuk zijn! Dat is voor mij een eis van een computer game. Het grafisch pracht en praal is leuk, mits het ook iets toevoegt of de sfeer van de game benadrukt. In welke mate dat van belang is, is persoonlijk. (8>

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:01:
[...]
- Oude motion mechanics bij Demon Hunter
- insert moar graphical issues
Ik wist niet dat Blizzard gamers zo gepinpointed zijn op graphics? Ik dacht dat Diablo games zo'n hype hebben omwille van de gameplay...
Dan vraag ik jou nu is:

Dit is een spel van Blizzard, 1 van de developers, die de grootste melkkoe in de game geschiedenis hebben, die 1 van de grootste budgetten ter beschikking hebben.
Die het standpunt hebben: het is pas klaar wanneer het klaar is.
Die ook de topprijs voor hun artikel vragen.

Onderbouw jij nu is waarom die ren animatie van de demonhunter wel goed is, waarbij je rekening houd met een paar feitjes, zoals ik hierboven post.

I.p.v. alles maar op gameplay te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:05:
[...]

Zal hunzelf ff quoten:
[...]

Toch grappig, dat de kleedjes in de cathedral dan wel afleiden en allerlei physics gebruiken, terwijl ze geen enkel doel hebben en zo zijn er nog wel meer van die objecten.
Misschien hebben hun werknemers het toch niet zo goed begrepen, wat ze moesten maken en zijn ze beetje te aktief geweest :D
Of is misschien, dat verhaaltje pas achteraf gemaakt? Sorry, kan het echt niet helpen, maar dat hele verhaaltje komt beetje goedkoop over, om te verklaren waarom er zoveel statisch is, terwijl ze het wel kunnen, want er zijn wel verschillende complexe physische dingen in het spel.

Ik denk eerder dat de realitische ontwerpbeslissing gemaakt is: Jongens allemaal leuk en aardig, maar het is nu begin 2012, iedereen rond nu zn onderdeel af, want het moet wel dit jaar op de markt komen, we zijn al jaren bezig ondertussen het moet nu echt is af wezen.
Ik denk toch echt dat het hun doel was niet alles realistisch er uit te laten zien.
Hun game van vorig jaar, Starcraft 2, ziet er veel scherper en realistischer uit dus je kan je inderdaad afvragen waarom ze met Diablo 3 niet hetzelfde doen.
Persoonlijk geloof ik wel in het schilderij-verhaal en dat ze een bepaalde style wilden creëren.
Er konden inderdaad veel meer dynamische element in zitten, maar ik heb niet het gevoel dat ik dat mis. Urnes kunnen kapot, lusters kunnen vallen, leuningen kunnen kapot, grond geraakt met bloed besmeurd, boekenkast geraakt overhoop, boomstammen kunnen versplinteren. Dat zijn allemaal al voldoende zaken lijkt me...

Als ze veel negatieve feedback kregen over de huidige graphics, zouden ze wel een en ander toegevoegd hebben. Heb je gezien hoeveel revisies van de GUI er wel niet gebeurd zijn?
Release date zou echt geen issue mogen zijn, want Blizzard geeft niet om deadlines.

Ik snap je kritiek op het statisch karakter wel deels, maar ik vermoed dat je in de minderheid bent. Vandaag wat Diablo 3 fora bezocht en ik zag geen kritiek op achterhaalde graphics...

Wel ben ik akkoord (want dat viel me zelf op dat) dat je character low polygon heeft als je inzoomt. Maar ik stoor me hier helemaal niet aan (je zoomt nauwelijks in) en ik vond het niet prioritair om hier op GoT een post over te maken. Het is net omdat mensen erover beginnen, dat ik het nu aanhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Baroshir schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:57:
[...]

Als er gewoon channels zijn waar je in terecht komt als je niet in een game zit (zoals in D2) dan is dat prima. Als dat niet zo is: grote misser...
Er is een heel menu met channels, die je kunt kiezen, bij de character keuze?
Dus daar hoef je niet bang voor te wezen, das wel goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat me wel ERG afleide was de animatie van het aanvallen en de wapens.

Ik heb de monk gespeeld. Wat er gebeurd is dat je stomp aanval (weet de echte naam al niet meer), een blote vuist animatie geeft, terwijl je juist een heel stoer zwaard in je handen hebt. Dus het was mij volstrekt onduidelijk of een goed wapen zin had of niet. Daarvoor heb ik letterlijk een boel help tekst moeten doorspitten.

Zelfde bij de which doctor, Je krijgt een cerimonineel mes Afbeeldingslocatie: http://eu.media.blizzard.com/d3/icons/items/large/ceremonialdagger_1h_000_demonhunter_male.png , en gaat vervolgens met een blaaspijpje schieten. Wat is daar de logica van? Ik heb ook niet kunnen uitvinden of je met de whitch doctor melee kon spelen...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
leuk_he schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:24:
Wat me wel ERG afleide was de animatie van het aanvallen en de wapens.

Ik heb de monk gespeeld. Wat er gebeurd is dat je stomp aanval (weet de echte naam al niet meer), een blote vuist animatie geeft, terwijl je juist een heel stoer zwaard in je handen hebt. Dus het was mij volstrekt onduidelijk of een goed wapen zin had of niet. Daarvoor heb ik letterlijk een boel help tekst moeten doorspitten.

Zelfde bij de which doctor, Je krijgt een cerimonineel mes [afbeelding] , en gaat vervolgens met een blaaspijpje schieten. Wat is daar de logica van? Ik heb ook niet kunnen uitvinden of je met de whitch doctor melee kon spelen...
Met de witchdoctor moest je gewoon een hoog damage wapentje nemen, wat voor wapen, deed nu nog niet ter zake(misschien, dat dit veranderd met hogere skills, waarbij je echt bepaalde wapens moet gebruiken)
Je wapen damage bepaalt namelijk, je basis spell damage, hogere attack speed was ook beter voor de pijltjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:15:
[...]

Dan vraag ik jou nu is:

Dit is een spel van Blizzard, 1 van de developers, die de grootste melkkoe in de game geschiedenis hebben, die 1 van de grootste budgetten ter beschikking hebben.

Onderbouw jij nu is waarom die ren animatie van de demonhunter wel goed is, waarbij je rekening houd met een paar feitjes, zoals ik hierboven post.

I.p.v. alles maar op gameplay te schuiven?
Ik zie persoonlijk het probleem niet met de Demon Hunter animatie. Zonet een minuut op de animatie gelet en zie niets dat "achterhaald" zou zijn.

Heb je Skyrim al gezien/gespeeld? Daar lach je pas met de animatie van je character ;)

Wat ik wel slecht vind, is de animatie als je stilstaat en draait. Er is gewoon geen animatie dan.
But again: dit zijn miezerige issues in vergelijking wat je terugkrijgt 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Asgaro op 24-04-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
[...]

Zal hunzelf ff quoten:
[...]

Neen, het spel is af als het af is dat is nu juist het motto van blizzard.
Ik snap jouw argumentatie ook totaal niet dat ze uitzonderingen maken. Wie zegt er dat het gehele "schilderij" statisch moet zijn? Ze willen een feel neerzetten van een schilderij als achtergrond

Nogmaals, het is prima dat jij de keuze wel of niet apprecieert, maar het slaat absoluut nergens op om hun visie af te doen als "goedkoop" en alsof hun werknemers het niet goed begrepen hebben. Als je dit soort dingen gaat zeggen kom je niet meer geloofwaardig over hoor.

Het is simpel, je vind het leuk of niet leuk, mooi of niet mooi, maar hou op met onzinnige beschuldigingen dat ze allerlei loze excuses verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Witch Doctor filmpje is online, en je kunt weer een nieuwe banner claimen: http://reveal.diablo3.com/en_US/class_gathering/witch_doctor

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hij zeg Melee Wizard ;)

Wie heeft er zin om even de achievement te doen voor het reviven?

account SpaceMonkey#2154

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Werkt D3 bij jou nog dan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Hij speelt waarschijnlijk de closed beta ook ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:15:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he?

Als je dom wil gaan zeiken doe dat dan lekker op het D3 forum. Dat je een prijs van 59E aanhoudt als 'standaard' prijs alleen al geeft aan dat je gewoon aan het zoeken bent naar excuses om te zeiken. Of wou je me vertellen dat je de pricewatch, waarnaar bovenin je scherm gelinkt wordt, niet gevonden hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 24-04-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ach ja. mensen die na het spelen van de beta (wat slechts het topje van de ijsberg is , qua game en qua difficulty / loot etc) niet overtuigd zijn (hoe is het mogelijk) , moeten het spel maar gewoon links laten liggen. die zijn beter af met andere games, die wel fantastische graphics hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:20:
Ach ja. mensen die na het spelen van de beta (wat slechts het topje van de ijsberg is , qua game en qua difficulty / loot etc) niet overtuigd zijn (hoe is het mogelijk) , moeten het spel maar gewoon links laten liggen. die zijn beter af met andere games, die wel fantastische graphics hebben.
Precies. Prima dat je op een normale toon wat cons meldt, maar als argument gebruiken dat het spel 59 euro kost is gewoon trollen. Als je het niet goed genoeg vindt ga dan lekker iets anders spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Shodan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:40:
[...]

Neen, het spel is af als het af is dat is nu juist het motto van blizzard.
Dat roepen ze wel.
Maar ondertussen word de pvp pas na de release erin gepatched (een week?, een maand?, een jaar ?)
En zijn er enkele best wel hele leuke aangekondige features gedropt omdat het te veel werk/tijd kosten.

Dus dat plaatst dat hele "when its done" slogan wel wat meer richting marketing kreet dan als echte regel in mijn optiek !

Niet dat dat mij ervan weerhield om van de beta te smullen, maar toch.........

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2012 20:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:13:
[...]

[...]

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he?

Als je dom wil gaan zeiken doe dat dan lekker op het D3 forum. Dat je een prijs van 59E aanhoudt als 'standaard' prijs alleen al geeft aan dat je gewoon aan het zoeken bent naar excuses om te zeiken. Of wou je me vertellen dat je de pricewatch, waarnaar bovenin je scherm gelinkt wordt, niet gevonden hebt?
Goh, iedereen weer flink op zn teentjes getrapt hier.... triest toch.
Ik zou trouwens is aanraden om in andere forums te kijken, waar ze bijvoorbeeld ook een diablo topic hebben, dan zie je trouwens toch gemiddeld een iets ander beeld, dan in dit fans topic.
Over het algemeen is de mening daar iets genuanceerder dan hier tegenwoordig.

Ja 59.99 euro is de standaard prijs, of weet je niet wat EEN standaard prijs is? Wordt ook wel is woordje richtprijs voor gebruikt.
Ga is inloggen op battle.net en kijk gewoon wat ze daar vragen.....Dus ja, battle.net heeft als standaardprijs 59.99 euro voor de europeanen.

In de U.S. is de standaard prijs trouwens 59.99, moet je voor de lol is die prijs delen door de euro/dollar koers, dan weet je ook gelijk waarom je andere prijzen in pricewatch vind.
Tuurlijk winkels hebben korting op inkoop, maar durf rustig te stellen, dat de goedkopere aanbieders parallelle import gebruiken.

Dus als je niks beters te doen hebt dan om dingen te typen zoals "dom zeiken", ga dan gewoon niet reageren? Komt aardig dom over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:23:
[...]

Precies. Prima dat je op een normale toon wat cons meldt, maar als argument gebruiken dat het spel 59 euro kost is gewoon trollen. Als je het niet goed genoeg vindt ga dan lekker iets anders spelen.
Gek he, een consument zit vanalles te vergelijken op een kwaliteit/prijs verhouding, grijns, maar in een hardcore fan topic over 1 bepaald spel, mag dat niet gebruikt worden, dan wordt het ineens trollen genoemd.

triest toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:29:
[...]

Gek he, een consument zit vanalles te vergelijken op een kwaliteit/prijs verhouding, grijns, maar in een hardcore fan topic over 1 bepaald spel, mag dat niet gebruikt worden, dan wordt het ineens trollen genoemd.

triest toch.
Ik vraag me een beetje af hoe jij de woorden prijs/kwaliteit verhouding in je mond kan nemen als je het over een Blizzard game hebt. Blizzard staat al 15 jaar bekend om kwalitatief zeer hoge games met enorme replay value. hoezo prijs/kwaliteit verhouding? wat is nou 60 euro (als je dat er al voor betaald, het kan goedkoper) voor maanden speelplezier? ga èèn avondje minder stappen en je hebt het er al uit.. dat is een kwestie van prioriteiten leggen, daar komt nog eens bij dat 60 euro (of 45-50 euro, als je zoekt) een hele normale prijs is voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:29:

triest toch.
Bovenaan de pagina staat dat de prijs gewoon zo rond de 40 euro is. Dat jij een digital download als 'standaard' prijs ziet betekent dat je gewoon zit te zoeken. Digitale downloads zijn meestal duurder, kijk maar naar steam. Weet jij ook wel (tenzij je onder een steen geleefd hebt).

Ik ben niet op "mijn teentjes getrapt", ik vind jouw type gewoon een beetje dom. Als je het spel die 40 euro niet waard vindt, fine, dahaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Heb 'm net voor 39 euro online besteld bij www.gamekey.nl met een kortingscoupon van hun facebook.

Ik kan nu echt niet meer wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat Donnie zei, heb idd een closed beta key :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik weet trouwens niet of iemand dat lange verhaal van Bashiok op http://www.diablofans.com/ gelezen heeft maar ik vind de manier van communiceren van sommige zogenaamde 'fans' te walgelijk voor woorden. Sommige nerds zouden eens de dingen die ze zeggen face to face tegen iemand moeten zeggen en dan kijken wat voor'n reactie ze krijgen. Ik vind het buitengewoon moedig van hem dat hij er uberhaupt nog op ingaat in plaats van gewoon te zeggen dat als het skillsysteem ze niet aanstaat ze de pleuris kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:37:
[...]

Bovenaan de pagina staat dat de prijs gewoon zo rond de 40 euro is. Dat jij een digital download als 'standaard' prijs ziet betekent dat je gewoon zit te zoeken. Digitale downloads zijn meestal duurder, kijk maar naar steam. Weet jij ook wel (tenzij je onder een steen geleefd hebt).

Ik ben niet op "mijn teentjes getrapt", ik vind jouw type gewoon een beetje dom. Als je het spel die 40 euro niet waard vindt, fine, dahaag.
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar blizzard heeft als richtprijs dus keihard die 59.99 euro/dollar.
Das niet zoeken, das de richtprijs, dat er winkels zijn, die lagere marges nemen, tja, das niet relevant, daar gaat de standaardprijs echt niet van veranderen..
Blizzard vindt dat zn produkt 59.99 euro/dollar is, das ook de prijs op battle.net, dus ja dat is dus de officiele standaardprijs.

Das net zoals een tv fabrikant op een bepaald toestel een richtprijs van X zet, dan kun je hem ook wel goedkoper kopen. Maar die richtprijs is dan ook een indicatie van de kwaliteit, die je van iets mag verwachten.

Dat digitale downloads altijd duurder zijn, is flauwekul, dan kun je wel verwijzen naar steam, maar steam staat dus net bekend als duur. Ja, ik weet dus ook, dat steam DUUR is, het is ronduit de duurste digitale aanbieder die er is.

Kijk is wat verder rond, dan je neus lang is, dan zul je zien, dat er ladingen spellen zijn, waarbij de developer/uitgever veel lagere prijzen vraagt dan wat blizzard als standaardprijs stelt voor zn produkten.
Er bestaan trouwens veel meer digitale aanbieders dan alleen steam.
Ja, sorry, als ik je dan nogmaals tegen je kleine teentjes trapt, maar als een fabrikant 1 van de hoogste prijzen voor zn produkt vraagt, die in een bepaalde sector voor produkten bestaan, dan mag je dus ook flink wat verwachten van zo een produkt, vergeleken met de rest in die sector.

Maar ja, met hardcore fans met zeer kleine teentjes, kun je toch nauwelijks praten, dat bewijst dit topic de laatste paar dagen wel. Nogmaals: ga ook is ergens anders kijken dan alleen fan forums/topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Iemand die elective mode kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Klets.

Digitale games zijn 80% van de keren gewoon duurder. algemeen bekend feit.

Nog een feit is dat een adviesprijs NOOIT een indicatie kan zijn voor kwaliteit. (dus als jij bij de gamma een elcheapo slijptol koopt die in de aanbieding is voor 9,95 maar een adviesprijs heeft van 14,95 is het ineens kwaliteit)?

Diablo 3 is een triple-A game. ofwel full price. zoals alle triple-A games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:05:
Je kunt skills plaatsen op elke muis / KB button. Dus je bent niet gebonden aan de defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:05:
Elective mode houdt simpelweg in dat je (tot op zekere hoogte) de locaties etc van de skills kunt kiezen , dus je kunt dingen zetten waar jij ze wilt hebben ipv waar de game ze normaal neer zet.

Tevens heeft dit volgens mij ook effect op de tooltips (spell damage bv), als elective mode aan staat zul je daar meer detail in kunnen vinden (berekeningen).

lol @ hydra :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:54:
[...]

Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar blizzard heeft als richtprijs dus keihard die 59.99 euro/dollar.
Das niet zoeken, das de richtprijs, dat er winkels zijn, die lagere marges nemen, tja, das niet relevant, daar gaat de standaardprijs echt niet van veranderen..
Blizzard vindt dat zn produkt 59.99 euro/dollar is, das ook de prijs op battle.net, dus ja dat is dus de officiele standaardprijs.
Wat ben jij een onzettende troll zeg. :/

Blizzard is vrij om te bepalen wat voor prijs ze willen hanteren op Battle.net. 1 ding weet je altijd al bij digitale download: hij is altijd flink duurder dan in de winkel omdat ze de retail niet kunnen ondermijnen.

Je hebt het over een indicatie van kwaliteit, en je zeurt dat de prijs te hoog is? Ik weet niet in wat voor grot jij hebt geleefd, maar Blizzard staat alom bekend om fantastisch afgewerkte games die na jaren nog steeds gespeeld worden. Diablo 2 wordt vandaag de dag nog steeds gespeeld, dat spel is meer dan 10 jaar oud. StarCraft werd massaal gespeeld tot SC2 uitkwam (en nu vast ook nog wel).
Moet ik WoW nog noemen?

Dat je het lef hebt om te zeuren over een prijs van een game waarvan 99% van de mensen weet dat het keihard een succes gaat worden, is gewoon niet te geloven. Als je het geld er niet voor over hebt, dan koop je het spel toch niet? Hell, al vroegen ze €200 voor het spel, dan zou ik hem nog kopen. Je weet gewoon dat je er jaren plezier van hebt. Ik heb Diablo II ruim 10 jaar gespeeld en heeft me misschien €30 gekost. Je weet gewoon dat je die aanschaf prijs er meer dan 10x uitkrijgt in speeltijd & plezier.

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2012 21:11 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:17
Allow us to bind force move
We do! It's labeled "Move" in the key bindings.
(Blue Tracker / Official Forums)
Ahh dus daar is het voor, de tegenhanger van shift dus, die is handig te weten!

Heb je niet meer het probleem dat je moeilijk uit een horde monsters komt omdat je blijft attacken.

Zo eens ff testen.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is D3 eigenlijk ook speelbaar met een controller of gaat dat niet werken?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
@bangkirai Ik wil eigenlijk niet reageren, maar ik doe het toch, omdat ik ontzettend moe wordt van de afgelopen paar pagina's.

Je doet net alsof Blizzard uniek is met een vraagprijs van 59,99/44,99 (net of je de webshop prijs of winkelprijs pakt) en alsof dat dus een argument waard is. Maar feit is dat 59,99/44,99 simpelweg de vaste prijs is voor computergames, ongeacht de ontwikkelaar of uitgever.

Over de rest van je argumenten, de dingen die jij noemt, kraak je allemaal af op basis van smaak. Je zou Blizzard moeten prijzen dat het één van de weinige ontwikkelaars is (samen met bijvoorbeeld Valve) die nog scherpe en goed onderbouwde designkeuzes maken. Dat jij het niet eens bent met die keuzes is jouw goed recht. Maar verzin alsjeblieft geen argumenten puur gebaseerd op smaak, zonder fatsoenlijke onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:06:
[...]

Je kunt skills plaatsen op elke muis / KB button. Dus je bent niet gebonden aan de defaults.
ter verduidelijking, je bent nog steeds gebonden aan max 4+2 skills. :)
Das toch iets minder dan ik KB buttons heb :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Jochem Boom schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:13:
@bangkirai Ik wil eigenlijk niet reageren, maar ik doe het toch, omdat ik ontzettend moe wordt van de afgelopen paar pagina's.

Je doet net alsof Blizzard uniek is met een vraagprijs van 59,99/44,99 (net of je de webshop prijs of winkelprijs pakt) en alsof dat dus een argument waard is. Maar feit is dat 59,99/44,99 simpelweg de vaste prijs is voor computergames, ongeacht de ontwikkelaar of uitgever.

Over de rest van je argumenten, de dingen die jij noemt, kraak je allemaal af op basis van smaak. Je zou Blizzard moeten prijzen dat het één van de weinige ontwikkelaars is (samen met bijvoorbeeld Valve) die nog scherpe en goed onderbouwde designkeuzes maken. Dat jij het niet eens bent met die keuzes is jouw goed recht. Maar verzin alsjeblieft geen argumenten puur gebaseerd op smaak, zonder fatsoenlijke onderbouwing.
Genoeg dingen onderbouwd, ga de eerste posts maar is rustig lezen, voordat allerlei fan trolls erover heen duikelden, zijn hoogstens 1 of 2 mensen, die een onderbouwde tegenreaktie gaven i.p.v. een standaard fanTroll antwoord.
Ik doe niet als blizzard uniek is met die standaardprijs, feit is gewoon, dat als je zulke prijzen vraagt, je de animaties van een rondrennend poppetje wel iets beter mag hebben. Das niet simpel kwestie van smaak, het klopt qua timing en ritme en afstand gewoon niet. Das net zo simpel als horen, wanneer iets vals klinkt.
Hopelijk is dat in de release aangepast, want de DH zag er gewoon beetje mal uit daardoor.
Dat er daarna flink wat trolls alleen op de prijs afgingen en de rest van de opmerking over het lopen maar compleet vergeten, ach ja, troll fan gedrag.....

[ Voor 4% gewijzigd door bangkirai op 24-04-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al eens besproken is maar via de zoekfunctie bovenaan krijg ik 0 resultaat.

Ik zit de skills te bekijken van de barbarian maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het klopt dat je met "earthquake" 2000% weapondamage doet in 8 seconden. Is dat niet enorm OP? Als je een boss in dat gebied houdt is een bossfight erg snel over of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Priest-NL schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:07:
[...]

Ahh dus daar is het voor, de tegenhanger van shift dus, die is handig te weten!

Heb je niet meer het probleem dat je moeilijk uit een horde monsters komt omdat je blijft attacken.

Zo eens ff testen.
Kijk eens een handige tip tussen alle meuk door, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:35:
Ik weet niet of het al eens besproken is maar via de zoekfunctie bovenaan krijg ik 0 resultaat.

Ik zit de skills te bekijken van de barbarian maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het klopt dat je met "earthquake" 2000% weapondamage doet in 8 seconden. Is dat niet enorm OP? Als je een boss in dat gebied houdt is een bossfight erg snel over of zie ik iets over het hoofd?
Is niet mega veel, de damage wordt over een groot gebied verspreid en zal niet op 1 punt geconcentreerd zijn. Daarnaast is het 250% per seconde, wat net extreem veel is. Arcane Orb is ook al 200%+ per orb.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:37:
[...]

Is niet mega veel, de damage wordt over een groot gebied verspreid en zal niet op 1 punt geconcentreerd zijn. Daarnaast is het 250% per seconde, wat net extreem veel is. Arcane Orb is ook al 200%+ per orb.
Dan valt het idd wel mee. Ik dacht dat het naar de aanwezige mobs zou gaan maar in dit geval vind ik het dan zonde van een skillslot als je het maar eens per 120 seconden kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ten eerste, ik heb al jouw posts woord voor woord gelezen, dus ik weet wat ik zeg als ik zeg dat ik geen enkele echt goed gefundeerde argument ben tegengekomen.

Om jouw analogie aan te houden. Vals zingen hoeft helemaal geen probleem te zijn als de emoties van de zanger vanuit zijn tenen komen en zichzelf laat zien op het podium. In de popmuziek zijn talloze voorbeelden van zangers die niet groot zijn geworden omdat ze nooit vals zingen. (Recent Lucky Fonz III, Bob Dylan, Jeff Buckley etc)

Terug naar de games. Dat animaties – volgens jouw, ik heb het niet opgemerkt – achterblijven bij deze game is waarschijnlijk een keuze. Want wat ze wel tot in de perfectie hebben gefinetuned is het skillsysteem. Eerder is al een filmpje gepost waarin de ontwikkelaar uitlegt dat onder de ogenschijnlijke simpele opzet juist een veel vrijer systeem schuilgaat. In het oude systeem zaten maar een paar echt werkende builds. Nu zijn alle builds bruikbaar.

En voordat je het zegt, inderdaad, dat hebben we in de beta nog niet echt gemerkt. Dat komt omdat we alleen het eerste kwart van de eerste act van de eerste moeilijkheidsgraad hebben gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem Boom op 24-04-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Laatst online: 12-06 20:53
Zie steeds meer mensen hun liefde voor de Barb uiten terwijl dit eerder de minst populaire class leek. Misschien toch maar voor de DH gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Waterdr0p schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:43:
Zie steeds meer mensen hun liefde voor de Barb uiten terwijl dit eerder de minst populaire class leek. Misschien toch maar voor de DH gaan.
Na 2 uren spelen was de barb ook meteen mijn favoriet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zou je dat wel doen? Die schijnt zeer slechte animaties te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in WoW een zwak gehad voor de warrior en kom nu ook bij een melee class uit naast de wizard en WD (mijn eerste keus).
Daarnaast heb ik tijdens de beta gewoon enorm genoten van de animaties van de barbarian, zo heerlijk over de top!! Alleen daarom al wil ik 'm spelen. Ik vind sowieso dat de animaties van de verschillende skills erg goed gelukt zijn, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Laatst online: 12-06 20:53
Shodan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:45:
[...]

Zou je dat wel doen? Die schijnt zeer slechte animaties te hebben!
Al was het een stick figure, 't is geen dressup game :+ Ben ws de laatste die ook maar iets om het plaatje geeft, zie eeredere review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat veel mensen voor de Barbarian kiezen komt misschien ook wel voort uit het feit, dat deze eigenlijk weinig qua speelstijl verschilt met de Barb uit Diablo II. De basis is hetzelfde met wat kleine wijzingen in plaats van een volle manabol, moet je nu eerst rage opbouwen om de special moves uit de mouw te kunnen schudden. En daarnaast is de barbarian het meest makkelijk Char om mee te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik zou het leuker hebben gevonden als ze dezelfde classes hadden als D2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Barb zal ook mijn eerste char zijn, gewoon omdat het warrior/barbarian/melee stereotype mij het meeste ligt in RPG games. Dit gezegd zijnde denk ik wel dat ik elke klasse graag zal spelen in D3, ze hebben allemaal wel iets te bieden dat mij interesseert (voor zover ik kon zien in beta).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ja, ik las ook op die ene link, dat je straks 150 skills hebt om uit te kiezen, dus 150 skills en 6 dingetjes om ze mee te gebruiken.

Maar bekijk het nu is van een ander standpunt, dit hele nieuwe skill systeem, waarbij je je char continue kunt aanpassen.
Is misschien stuk leuker, omdat je dan minder onzin character namen krijgt en dat mensen meer een character sociaal ontwikkelen.
Bij diablo2 wist je op gegeven moment gewoon niet meer wat voor naam je voor het zoveelste poppetje moest verzinnen.

Echter, ze stellen ook, dat je straks met items je speelstijl het meest beinvloedt en daar komt een geniepig geintje te voorschijn.

Je krijgt nu namelijk maar iets van 7 a 10 chars per cd key per account en bij diablo 2 kon je ladingen accounts aanmaken op 1 cd key. Tuurlijk, je had die ruimte toen ook nodig, want je had bijvoorbeeld 3 verschillende sorcerers, echter een zeer groot gedeelte van de spelersbase maakte mules aan, om gewoon items te verzamelen, dat vonden ze leuk.
Dit kun je straks echt niet meer doen, of je moet meerdere keys gaan kopen, of ja, misschien, dat je tegen betaling meer ruimte krijgt.
In beta kon je ook iets meer ruimte bijkopen in je statsh voor 10k of zoiets, echter, dat was niet superveel extra, leek er op dat je iets van 3 a 4 tabs bij kon kopen.
Dus tja, 5 classes, is al 5 chars, wil je ook nog een paar hardcore spelen, dan heb je nauwelijks een char over voor opslag.

Dus das straks bij de release wel de grote vraag: hoeveel chars mag je hebben en heb je genoeg ruimte om meerdere sets of items op te slaan, als je van speelwijze wil wisselen.
Ik weet nu al, dat de verzamelaars niet echt blij gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:59:
Ja, ik las ook op die ene link, dat je straks 150 skills hebt om uit te kiezen, dus 150 skills en 6 dingetjes om ze mee te gebruiken.

Maar bekijk het nu is van een ander standpunt, dit hele nieuwe skill systeem, waarbij je je char continue kunt aanpassen.
Is misschien stuk leuker, omdat je dan minder onzin character namen krijgt en dat mensen meer een character sociaal ontwikkelen.
Bij diablo2 wist je op gegeven moment gewoon niet meer wat voor naam je voor het zoveelste poppetje moest verzinnen.

Echter, ze stellen ook, dat je straks met items je speelstijl het meest beinvloedt en daar komt een geniepig geintje te voorschijn.

Je krijgt nu namelijk maar iets van 7 a 10 chars per cd key per account en bij diablo 2 kon je ladingen accounts aanmaken op 1 cd key. Tuurlijk, je had die ruimte toen ook nodig, want je had bijvoorbeeld 3 verschillende sorcerers, echter een zeer groot gedeelte van de spelersbase maakte mules aan, om gewoon items te verzamelen, dat vonden ze leuk.
Dit kun je straks echt niet meer doen, of je moet meerdere keys gaan kopen, of ja, misschien, dat je tegen betaling meer ruimte krijgt.
In beta kon je ook iets meer ruimte bijkopen in je statsh voor 10k of zoiets, echter, dat was niet superveel extra, leek er op dat je iets van 3 a 4 tabs bij kon kopen.
Dus tja, 5 classes, is al 5 chars, wil je ook nog een paar hardcore spelen, dan heb je nauwelijks een char over voor opslag.

Dus das straks bij de release wel de grote vraag: hoeveel chars mag je hebben en heb je genoeg ruimte om meerdere sets of items op te slaan, als je van speelwijze wil wisselen.
Ik heb in de D3 Open Beta al mijn characters dezelfde naam gegeven. Dit bleek te lukken, dus ik dacht why not? :+
Heeft dit toevallig enig nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:03:
[...]

Ik heb in de D3 Open Beta al mijn characters dezelfde naam gegeven. Dit bleek te lukken, dus ik dacht why not? :+
LOL, geen idee, je ziet in spel trouwens meer de gamertag dan poppetje naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even voor het eerst de BETA gespeeld afgelopen weekend. Speelt lekker weg en het werkt allemaal erg vloeiend, ik heb ook nog de vorige delen niet gespeeld. Ik moet wel zeggen dat het wel behoorlijk eentonig is en er niet zoveel diepgang in zit. Zal dat nog breder worden later in het spel of hoort dat gewoon bij het genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

bangkirai schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:59:

Ook had je in d2 honderden uniques, die eigenlijk nutteloos waren omdat ze niet van de 10 "ultieme" endgame uniques waren, maar ze waren te mooi om weg te gooien.
en er dropten gewoon veel meer uniques dan er groentjes waren om er blij mee te maken :)

In d3 word het veel aantrekkelijker om die dingen te sharden of te verkopen, omdat goud en enchant stuffies veel belangrijker worden, ook als je lvl60 bent. dus dat drukt de neiging tot verzamelen een beetje
Of dat is tenminste wat bliz hoopt/denkt dat het word :)

zegt * heuveltje die toendertijd 20 of 30 mule chars vol met spul had zitten :)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:19:
Ik heb ook even voor het eerst de BETA gespeeld afgelopen weekend. Speelt lekker weg en het werkt allemaal erg vloeiend, ik heb ook nog de vorige delen niet gespeeld. Ik moet wel zeggen dat het wel behoorlijk eentonig is en er niet zoveel diepgang in zit. Zal dat nog breder worden later in het spel of hoort dat gewoon bij het genre?
Sja niemand weet nog hoe de overige 85% van dit spel er uit gaat zien (er van uitgaande dat nightmare mode het alleen moeilijker gaat maken, maar niet uitgebreider) maar er komen meer skils om mee te spelen en meer items om mee te experimenteren.

Daarnaast blijft het natuurlijk, mep beest => loot beestje => loop naar volgende beestje =>zie stap 1.
Das wel een beetje het stramien van het genre, (en van practisch elk ander genre)

[ Voor 59% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
Valt me toch op dat de sfeer er in dit topic niet altijd veel gezelliger op wordt. Veel discussies vind ik eerder een kwestie van smaak dan een kwestie van kwaliteit. Ik ga niet weer de hele discussie ophalen, maar ik heb ook sterk de indruk dat Blizzard de 'schilderachtige beelden' voorrang heeft gegeven op een maximaal niveau van detail. Ik vind de aquarelstijl van de animaties bij Guildwars 2 ook zo'n voorbeeld; daar ga je toch ook niet zeggen dat er te weinig detail in zit? Het gaat erom dat er een goede sfeer neer wordt gezet. Persoonlijk vind ik ik Blizzards keuze niet zo slecht; ik vind het spel sfeervol en tegelijkertijd stoor ik mij niet aan een gebrek aan detail. Maar goed, ieder zo zijn voorkeuren natuurlijk alleen heeft het niet heel veel zin om daar eindeloze discussies over te gaan houden.

Verder over het skillsysteem: we kunnen daarover blijven praten, maar feit is dat Blizzard een heel ander bedrijf is geworden dan het 11 jaar geleden was. Blizzard richt zich veel minder op de 'gamers' of zelfs 'hardcore gamers' en meer en meer op 'casual gamers'. Dit is ook overduidelijk te zien in WoW. Blizzard wil dat je gewoon kunt gaan spelen en al doende leert en niet op externe sites tactics of talentbuilds moet gaan opzoeken. Daarbij wil Blizzard niet dat mensen gefrustreerd raken door steeds dood te gaan of helemaal niet mee kunnen komen. Blizzard is hier overigens ook exteem duidelijk over geweest. En laten we eerlijk zijn, de overgrote massa mist de motivatie om zich te verdiepen in een spel via externe websites ("ik wil gewoon spelen en lol hebben") of mist de mentale capaciteiten daarvoor.

Gevolg is een spel met redelijk straight-forward keuzes en een lage moeilijkheidsgraad aan het begin. Voor de (hardcore) gamers heeft Blizzard andere moeilijkheidsgraden ontworpen (hell, nightmare, etc). Casual gamers hoeven zich daar dan niet mee bezig te houden en het spel heeft toch uitdagingen voor de gamers die er meer uit willen halen.

Nu kun je het wel of niet eens zijn met die filosofie (voor mij was het de reden om WoW aan de kant te zetten), maar het is hoe Blizzard tegenwoordig werkt en financieel gezien zou het wel eens een goede keuze kunnen blijken. Uiteindelijk verdienen ze toch het meeste als veel mensen hun spellen spelen. Je kunt hier verder lang over discussieren, maar uiteindelijk bepaalt Blizzard haar eigen marketingstrategie. Ons rest dan de keuze of we het spel willen kopen of toch liever elders op zoek gaan naar iets beters. Als genoeg mensen het spel niet kopen, gaat er bij Blizzard vanzelf een belletje rinkelen vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 24-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:03:
[...]

Een paar patches terug had ik dat ook gedaan. Het nadeel waar ik tegenaanliep was in het Auction House. Je kunt daar opgeven voor welk karakter je een item zoekt. Je kiest de naam van je karakter uit een drop-down list, wat best onoverzichtelijk is als ze allemaal dezelfde zijn.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:19:
Het is vooral flink meppen of casten geblazen en hopen op loot die beter is dan wat je al hebt. Dat is eigenlijk het hele genre samengevat. Diepgang zul je niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
embee schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:27:
[...]

Een paar patches terug had ik dat ook gedaan. Het nadeel waar ik tegenaanliep was in het Auction House. Je kunt daar opgeven voor welk karakter je een item zoekt. Je kiest de naam van je karakter uit een drop-down list, wat best onoverzichtelijk is als ze allemaal dezelfde zijn.
Das inderdaad een groot nadeel.
Je zag dus niet welke class het character was? Ik hoop dat Blizzard hier iets aan heeft gedaan.
Ik gebruik sinds jaren op elke site en in elke game de naam Asgaro. Als ik nu moet werken met Asgaro91 en Asgaro1991, zou ik dat jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:30:
[...]

Het is vooral flink meppen of casten geblazen en hopen op loot die beter is dan wat je al hebt. Dat is eigenlijk het hele genre samengevat. Diepgang zul je niet vinden.
Ah jammer. Dan maar wachten tot het in de budgetbak ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:32:
[...]

Dan kun je erg lang wachten als je de prijs ziet van Diablo 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Interesting, als het systeem zo in elkaar blijkt te zitten :) (comment is van augustus 2011)
Our intent is to create a fairly smooth leveling curve between difficulties. When you finish Normal you should be around 30, and you’ll be ready for Nightmare, you should be around 50 when you finish Nightmare, and you’ll be ready for Hell, and when you finish Hell you should be around 60, and ready for Inferno.
We don’t expect that people are going to play start to finish, Normal to Inferno, in one sitting. Because of that it implies replays of specific areas (as enemies/bosses respawn when you leave and start a new game) which adds in some guess work on XP gains. It may be that you need to stick around in Hell difficulty for a bit longer because you beat the game at level 58 or something, but it shouldn’t be a long drawn out XP farming situation just so you can advance – if we do it right.
Again, personal play habits will influence leveling curves but we’ll do our best to make it smooth.
http://www.diablowiki.net/End_game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:33:
[...]

Dan kun je erg lang wachten als je de prijs ziet van Diablo 2 :)
8 euro vind ik niet veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:32:
[...]

Ik ga het spel wel kopen, maar dit is ook nog een beetje mijn zorg. De meeste rpg's die ik heb gespeeld vond ik vrij snel eentonig worden. Ik vraag me daarom af of het wel het spel voor mij is. Maargoed, daar kom ik wel achter :p
Ik gun blizzard het geld wel, omdat sc2 me zo goed is bevallen :p, dus kopen zal ik hem wel.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook ergens iets van Bashiok gelezen waarin hij vertelde dat ook al kun je naar de volgende fase je wellicht toch nog even op de oude moeilijkheidsgraad blijft hangen om betere gear te grinden om de volgende fase aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 22:51 . Reden: Dubbelpost om onduidelijke reden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Morrar schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:25:
Verder over het skillsysteem: we kunnen daarover blijven praten, maar feit is dat Blizzard een heel ander bedrijf is geworden dan het 11 jaar geleden was. Blizzard richt zich veel minder op de 'gamers' of zelfs 'hardcore gamers' en meer en meer op 'casual gamers'. Dit is ook overduidelijk te zien in WoW. Blizzard wil dat je gewoon kunt gaan spelen en al doende leert en niet op externe sites tactics of talentbuilds moet gaan opzoeken. Daarbij wil Blizzard niet dat mensen gefrustreerd raken door steeds dood te gaan of helemaal niet mee kunnen komen. Blizzard is hier overigens ook exteem duidelijk over geweest. En laten we eerlijk zijn, de overgrote massa mist de motivatie om zich te verdiepen in een spel via externe websites ("ik wil gewoon spelen en lol hebben") of mist de mentale capaciteiten daarvoor.
Eerst zeggen dat we niet gaan discusieren, en dan je mening als een feit neerkwakken werkt natuurlijk niet he :)
Dat je met elective mode die knoppen moet aanzetten is idd "noobie proof", maar de rest niet imho
Ik zie de ontwikkeling eerder als een manier om het interesanter te maken.

Ik heb ruim een jaar intensief d2 singleplayer gespeeld voordat ik het online ging doen, of iets erover opzocht op inet. Mijn eerste barb was dan ook heel leuk verzameling van beginnersfouten, skils all over the place, veel mana gekozen want dan ging bash beter etc.
Dat ging prima tot en met diablo, en toen ik in nightmare kwam was het idd een ramp :)

Maar dan ga je de gepaste kennis op een nieuw poppetje toepassen, en dan is het echt niet moelijk om tot de conclusie te komen dat er maar 2 of 3 nuttige skills per poppetje zijn die doorschalen na normal.
Daar hoef je echt geen uren voor te experimenteren of 100'en websites op na te slaan
Dat werd nog veel erger toen die patch met synergies werd toegepast te zijn

hoeveel nuttige build voor een barb zijn er ? max wirlwind, of frenzy. max 1 weapon skil, pomp wat punten in iron skin en nat resistance. de rest is geneuzel in de marge.

Als het eigenlijk al boeide. ik weet dat ik ooit een weddenschap gehad heb met mijn amazon en gewonnen.
naakt met alleen een buriza, en sieraden diablo en baal verslaan met gebruik van 1 skill (strafe).
Duurde wat langer , vrat wat meer potjes, maar was eigenlijk gewoon te simpel voor woorden :)

Geef me dan maar 160 skills varianten, en tig mogelijke combinaties. heb ik iig wat om mee te experimenteren. In d2 kwam je practisch vanzelf op 1 of 2 cookie cutters uit.

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:17

The Chosen One

Zie signature!

Hmm ik post dit eens hier voor de lol. Tis allemaal in Engels maar ik ga ut natuurlijk niet vertalen. :P

Ok I have played Diablo 2 for years on and off because its a great and fun game. I have followed Diablo 3 for a long time and as many I'm looking forward to it a lot.
I don't like everything a 100% though. RMAH, no choosable stats, and to easy to switch skills. (I'm all for respeccing in some way though)
However I understand why things are done and appreciate things like the Nephilim Valor system and Inferno so pro/hardcore Diablo/gamer fans also have plenty of game to play/experience/be challenged by.

---

Below are just some responces on people and general comments I've seen.

Handled is;

- Difficulty
- Graphics
- Dark and Gothic
- RMAH (Real Money Auction House)
- Skills/customization/stats
- Online only requirement
- Betaweekend/problems
- PVP
- Mercenaries
- Console version
- Innovative

================================

Difficulty:

People who are complaining it is to easy need to play Diablo 2 again and do the first few area's again. If you actually died there you are 1. really bad and thus 2. I don't get you can complain about Diablo 3.
Remember... this is 1/3rd of the FIRST act of the FIRST difficulty setting in the gamemode SOFTCORE. There will be Nightmare, Hell and even the new Inferno which say they will take months to get past an Act.
(I asume you are able to do it quicker but still thats saying something)

And check out this long thread with responces from Blizzard; http://www.diablofans.com...the-customizability-story

Graphics:

We all know the graphics don't look like Battlefield 3 since Blizzard wants lots of people to be able to play it which is understandable but I think the graphics look pretty good regardless. And the animations and effects look truly amazing. Blizzard always is great at making designs that just have a timeless feel to it.

Dark and Gothic:

Ok first off look at how Diablo 3 looked in 2005; 1. http://cache.g4tv.com/ImageDb3/261577_S/Diablo-3-2005.jpg ///// 2. http://cache.kotaku.com/a...1/02/diablo_3_2005_06.jpg

Now look at how Diablo 2 looked (sometimes); 1. http://gadgets.boingboing.net/filesroot/Diablo-II-1.jpg ///// 2. http://img.ie/13cc4.jpg ///// 3. http://i173.photobucket.c...999s/106_BusyApproach.jpg

Then look at this very informative video which just shows why Blizzard is so amazing at creating an amazing art/vibe/game; http://gdcvault.com/play/1015306/The-Art-of-Diablo
Further look at scene(s) where they climb up the wall, the dungeon with the talking ghost, bones on the sides etc.

RMAH:

I'll admit myself I'm not the biggest fan of the RMAH but I certainly understand why it is here.

People think its pay to win now. Which is not true all.. the way at least. In Diablo 2 you had no RMAH but plenty of people bought items, people forget that, they did it illegally but they still did it.
Now Blizzard removes that entire scene and provides a place where people can buy them savely without any danger for their account and they are can a lil money from it. And Blizzard is a normal company so suprise! And the more money they make the more effort they can put into content patches and expansions.

Also remember that you don't need to use the RMAH at all! Blizzard is not greedy they are providing lots of options.
- You can simply use the GAH instead.
- You can craft items yourself.
- You can find items yourself.
- You can trade for items ingame.

Skills/customization/stats:

(first off turn on elective mode in the options, complaining without even having it turned on is just silly)

Skills/customization:

No customization you say? Ok lets look at Diablo 2:

Diablo 2 had a bunch of skills. Both passive and actives (just as in Diablo 3). Diablo 2 had a whole bunch of useless and worthless skills.

For example but not limited to;

- Barbarians leap, find item, find potion, 6 passive skills of which only 1 would be used (for smart people)
- Paladins resist aura's (the single ones), Holy bolt, holy fire.
- Sorceress ice bolt, ice blast, charged bolt, lightning.

Granted when Blizzard made synergies (which I was believe added roughly 5 years later) a bunch of the skills became actually good or at least viable/fun to use.
And granted again we can't see all the skills in action just yet but we do have all the info and runestuff available to use.

In Diablo 2 if you wanted a good/perfect build and not just fiddling around you went for specific skills/builds wether they were an official (cookiecutter) build or not.
If you wanted a FO/Hydra (Frozen Orb) build you would put some points in warmth (just a few) and some in the prerequisites. With static field you could kill some/most groups a lot quicker but you had pretty much no proper attack spells unless you pulled points out of the 2 skills and subsequent masteries. With synergies it certainly made more sense and had more use to put points in earliers skills since it provided X bonus anyway.

Now Diablo 3 options:

Customiation; http://diablo.incgamers.c...eling-lacks-customization

3.47 trillion skill combinations (granted not all good ones ofc. and check the full post/info for the details); http://diablo.incgamers.c...31&viewfull=1#post8279731

And a quote from a before mentioned link;

"A Diablo 2 Barbarian will finish Normal difficulty with 20 different skills to choose from.

A Diablo 3 Barbarian will finish Normal difficulty (level 30, per Bashiok's confirmation) with 59 (FIFTY-NINE) different skills to choose from. He will continue gaining skills after level 30 all the way up to level 60 at the rate of about 2 new runes to try per level, for another 72 (SEVENTY-TWO) skills left to be earned by the end of Normal, or a total of 131 different skills to select by the time he's just about to start Inferno difficulty."

Besides all that there are gems. Mostly like they were in Diablo 2 but with a twist. This will provide enough options to enhance your character with and since they can be leveled up to lvl 14(!) instead of only a perfect gem like in Diablo 2 you got plenty of time to be busy with that.
Check out http://www.diablowiki.net/Gems for more info.

---

Stats:

Ok there are no more choosable stats which I agree is unfortunate in my eyes. I would love to see them in a working way (In Diablo 2 they just mostly sucked, you hardly put anything if ever in energy and dex required so many points to even hit things properly it made you wonder why the other ones were there) but they are trying to streamline the game a bit and this is one way of doing it. More people... more money... better game in the end I guess.

Online only requirement:

Diablo 2 was and still is played by lots and lots of people. Most of the people played online with others. Diablo 2 online (and yes even in Closed) was and still to a degree is being plaqued by hackers, botters and dupes.
Ofcourse pick-it noobs can't do their tricks anymore in Diablo 3 but the other ones are still a problem.

Blizzard wants to make the best game which is the most fun for the MOST amount of people possible, I mean they want to earn money so if 90% of the people who only buy it if it was offline they would do that wouldn't they? They have a big audiance and they know who that is.
By far the biggest group has internet and wants to play online with others in a fun and save environment. Of the people that don't play with others or prefer offline most people will still play Diablo 3 (online) regardless.

The Diablo 3 servers controll part of the game which make it so much better (in my and many others eyes).
It is just not a smart decission for Blizzard to create a system that would also make it work offline. It would cost time and money for a relative small group. Granted there will be a few people who will truly fall outside the boat and thats unfortunate, I wish everyone in the world could play this game. But as having electricity and a good PC is a requirement for games nowadays, internet is simply a new requirement. Times change.
Be blad it serves a good reason and they don't just make it online only just to spite people.

It also helps Blizzard do a lot of other things and provide other stuff aswell, if you google you'll find a number of statements/blue posts about it.

And for people worried about connection stuff see below.

Firstoff this link; http://diablo.incgamers.c...ger-a-factor-in-d3-combat

And some quotes on latency/data use/connection stuff:

"Yep, had a great WE with D3. The most important thing for me was, if the game is playable with the UMTS-connection i got. And it totally is! :):):) Got a latency usually in between 280ms to 420ms. But lags only came in at latency-spikes above that, with around 550ms marking the point, where it begins reducing the fun playing. And due to the circumstances I was also able to test with reduction to isdn-/56k-modem-speed: Had around 20-50ms more at that time, still beeing able to play without any problems "

---

"im from australia and it has been almost perfect for me. not much lag to report, gameplay feels crisp, they have done a good job of compensating for latency. "

---

"I got into beta without much problem. What surprised me the most was how little data is transferred between server and client. I've been playing for almost 3 hours and it barely consumed 20MB. In comparison WoW ate up almost 100MB data in 1 hour. Data usage is a very valid point for me since I'm playing tethered off my phone. I was going to get cable but with tmobile's 5GB monthly 4G I may get away with just that.

As for the game itself, I don't get the criticism, imho it is truly a Diablo game, it has the atmosphere, music and everything to it."

- There is more to find yourself and this was just a betatest anyway.

PVP: (player versus player)

Completely optional and will come FREE after the game launches. PvP may not be balanced very well and thats ok, PvE will always be the focus for the game and any skills that will be changed will be done so because they can use a small boost or change for the PvE side.

Mercenaries:

No longer having to spend tons of gold on reviving them simply cause your merc does not have said runeword which makes him invincible. Plus they are endgame viable and customisable.

Console version; As of now they are still just investiging the possibility of making a console version. The PC version will be just as great as there would never have been one. Blizzard sure takes their time to finetune stuff so the more people that can play it the better. More revenue and hopefully more expansion packs.

Betaweekend/problems; This is a beta, this is a stresstest... this is everyone in the world logging onto USA servers.

==================================

Innovative:

It is a hack and slash game just like Diablo 2 so anyone expecting a world of change didn't follow the game very well. Blizzard themselves said they aren't being truly innovative. Hack and slash and loot... nuff said.

Bashiok (from Blizzard); "In my opinion we make awesome, polished, accessible games that are fun for a huge spectrum of people, but when I think of the word innovative our games don't jump to mind. We make iterations and polish on what are fairly well understood systems and ideas, and that process has created our games and our company."

Evolution, not revolution.

============================================

Ofcourse there is so much to say about things working more smooth/beter as weapon/skill damage, more focus on story besides being "yea something was here, danger there, oh look a boss, lets go to the next one", etc etc.
Further I can just say hope I see you online in Diablo 3 (Europe for myself) and don't forget to check out Titan Quest, Torchlight 1 and 2 and Grim Dawn (support them at http://kck.st/I2ACkD). (and no I don't like that other one ;) )

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:40:
[...]

Ok, dan heb je 'm niet bij Blizzard zelf gekocht.
Klopt! Maar wel uit de budgetbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Waar preorderen jullie hem? Gamekey? Wat is voordelig/betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 14:45
heuveltje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:45:
[...]

Eerst zeggen dat we niet gaan discusieren, en dan je mening als een feit neerkwakken werkt natuurlijk niet he :)
Dat je met elective mode die knoppen moet aanzetten is idd "noobie proof", maar de rest niet imho
Ik zie de ontwikkeling eerder als een manier om het interesanter te maken.
Dit is niet mijn mening hoor. Blizzard heeft zelf aangegeven dat ze van cookie-cutter builds af willen. Hier wordt daar bijvoorbeeld een beetje op in gegaan door Bashiok: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3123362482?page=4#73. Er zijn nog vele andere posts waarin soortgelijke dingen gezegd worden.
Ik heb ruim een jaar intensief d2 singleplayer gespeeld voordat ik het online ging doen, of iets erover opzocht op inet. Mijn eerste barb was dan ook heel leuk verzameling van beginnersfouten, skils all over the place, veel mana gekozen want dan ging bash beter etc.
Dat ging prima tot en met diablo, en toen ik in nightmare kwam was het idd een ramp :)

Maar dan ga je de gepaste kennis op een nieuw poppetje toepassen, en dan is het echt niet moelijk om tot de conclusie te komen dat er maar 2 of 3 nuttige skills per poppetje zijn die doorschalen na normal.
Daar hoef je echt geen uren voor te experimenteren of 100'en websites op na te slaan
Dat werd nog veel erger toen die patch met synergies werd toegepast te zijn

hoeveel nuttige build voor een barb zijn er ? max wirlwind, of frenzy. max 1 weapon skil, pomp wat punten in iron skin en nat resistance. de rest is geneuzel in de marge.

Als het eigenlijk al boeide. ik weet dat ik ooit een weddenschap gehad heb met mijn amazon en gewonnen.
naakt met alleen een buriza, en sieraden diablo en baal verslaan met gebruik van 1 skill (strafe).
Duurde wat langer , vrat wat meer potjes, maar was eigenlijk gewoon te simpel voor woorden :)

Geef me dan maar 160 skills varianten, en tig mogelijke combinaties. heb ik iig wat om mee te experimenteren. In d2 kwam je practisch vanzelf op 1 of 2 cookie cutters uit.
Zie de forumpost hierboven; ze willen ook dat je experimenteert, maar wel met een overzichtelijke set opties. Blizzard stelt dat meer opties niet altijd betekent dat er meer werkbare talentbuilds zijn. Door het aantal opties te beperken is het makkelijker te balanceren en zou dit hopelijk tot meerdere werkbare builds moeten leiden. Daardoor zullen de verschillen tussen builds kleiner worden waardoor je geen builds meer hebt die echt onwerkbaar blijken te zijn. Kortom, keuze is alleen leuk als er echt wat te kiezen is en je het aantal keuzes dus kunt overzien.

Tot slot willen ze dus niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen als je even een verkeerde keuze hebt gemaakt aan het begin.

Edit: beter verwoord hier: http://us.battle.net/wow/en/blog/4055148.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 24-04-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Morrar schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:01:
[...]

Dit is niet mijn mening hoor. Blizzard heeft zelf aangegeven dat ze van cookie-cutter builds af willen. Hier wordt daar bijvoorbeeld een beetje op in gegaan door Bashiok: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3123362482?page=4#73. Er zijn nog vele andere posts waarin soortgelijke dingen gezegd worden.
Dat zeg ik toch ook :)
Ik weerleg alleen het "feit" dat een spel casual zou zijn omdat je meer keuzes hebt.
Heel het "probleem" met d2 was dat je 40 skills per char had waarvan er uiteindelijk maar 2 boeide.
Het enige wat casuals afschrok was dat je pas op het einde erachter kwam dat dat zowas, en dan zat er niets anders op dan overnieuw beginnen met 10 uur "grinden". dat is in d3 dus verandert
jij vind dat blijkbaar "casual friendly" maken, ik vind dat gewoon een slecht game ontwerp verbeteren :)
Zie de forumpost hierboven; ze willen ook dat je experimenteerd, maar wel met een overzichtelijke set opties. Daarnaast willen ze dus niet dat je helemaal opnieuw moet beginnen als je even een verkeerde keuze hebt gemaakt aan het begin.
Volgens mij verschillen we in definitie
Voor mij was d2 kwa skills altijd een soort van slecht ontworpen casual game.
in feite : een skill is alleen nuttig als 1punter of vol, geen tussenweg mogelijk.
Daaruit volgde, er zijn maar 2 of 3 logische builds, en als je die had was het allemaal simpel
Dat je dit op geen enkele manier uit de interface van d2 op te maken waren voor je wist wat nightmare/hell deed of hoe iets schaalde. noem ik eerder een ontwerp fout dan een "niet casual ontwerp"

Ik vind de uitdaging om uit 160 skils uit te proberen, om dan precies de 6 te kiezen het beste bij je gear passen, bij je playstijl passen, en ook nog eens werken. vele male "elitairder" dan een pad volgen waar ik letterlijk 2 keuze's in mijn barb had (ga ik frenzy of wirlwind), de rest mocht ik dan wel zelf kiezen, maar keuze had je er niet in (als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik geef meteen toe dat ik het zelf ook gedaan heb.
Maar als je idee van de ideale non-casual game is om 10.000 keer naar de zelfde baas te TP'en om die met dezelfde 1 skil; neer te meppen in de hoop dat onderhand dat ene ding valt. Kun je je ook eens achter de oren krabben waar nu eigenlijk de uitdaging in hoort te zitten :)

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

Asgaro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:31:
[...]

Das inderdaad een groot nadeel.
Je zag dus niet welke class het character was? Ik hoop dat Blizzard hier iets aan heeft gedaan.
Ik gebruik sinds jaren op elke site en in elke game de naam Asgaro. Als ik nu moet werken met Asgaro91 en Asgaro1991, zou ik dat jammer vinden...
In de huidige beta build zie je: Barbarian(HakBar) staan, duidelijk dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heuveltje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:21:
[...]
Ik geef meteen toe dat ik het zelf ook gedaan heb.
Maar als je idee van de ideale non-casual game is om 10.000 keer naar de zelfde baas te TP'en om die met dezelfde 1 skil; neer te meppen in de hoop dat onderhand dat ene ding valt. Kun je je ook eens achter de oren krabben waar nu eigenlijk de uitdaging in hoort te zitten :)
dat wordt nu ook gedaan; gister filmpje gezien hoe een hunter die SK in 3 hits dood.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

himlims_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:21:
[...]

dat werd negen patches geleden in de beta ook gedaan; gister filmpje gezien hoe een hunter die SK in 3 hits dood.
[video]
fixed for truth

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
heuveltje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:21:
Dat zeg ik toch ook :)
Ik weerleg alleen het "feit" dat een spel casual zou zijn omdat je meer keuzes hebt.
Heel het "probleem" met d2 was dat je 40 skills per char had waarvan er uiteindelijk maar 2 boeide.
Het enige wat casuals afschrok was dat je pas op het einde erachter kwam dat dat zowas, en dan zat er niets anders op dan overnieuw beginnen met 10 uur "grinden". dat is in d3 dus verandert
jij vind dat blijkbaar "casual friendly" maken, ik vind dat gewoon een slecht game ontwerp verbeteren :)
Precies. Ik heb gister D2 weer eens geinstalleerd en dat was waar ik ook meteen weer op uit kwam. Ik maakte een Sorc aan (favoriete class) en ik wist meteen dat het een kwestie was van punten in energy en in mindere mate vitality stoppen, en voor de rest kwa skills warmth volpompen samen met de skills die synergy hebben met Frozen Orb. Die punten hebben echt nul nut, helemaal omdat er een hoop coole skills zijn waar je geen punten aan wil 'verspillen'.

Het D3 systeem is veel beter. Je hebt gewoon alle skills, en je mag lekker zelf kiezen wanneer je welke 6 wil gebruiken. Die zogenamde keuze die je als Sorc had was helemaal geen keuze. Je gaat niet vol punten in STR stoppen (hoogstens een paar om bepaald armor te kunnen dragen) en je gaat ook geen punten stoppen in skills die je niet uiteindelijk gebruikt. En ongeveer iedere Sorc gebruikt op 't eind toch gewoon een maxxed Frozen Orb omdat de rest van de skills gewoon minder zijn.

Neemt niet weg dat D2 een vet spel is en blijft, maar in D3 hebben ze gewoon goed gekeken naar wat nu precies wat toevoegt aan de gameplay en als da tniet het geval was, hebben ze het ook gewoon lekker verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 25-04-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:13
Postius schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:18:
[...]

Physx schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:50:
Hoi allen,

Even een vraagje. Ik heb geen toegang tot de beta en vroeg me af of diablo ook met een controller (bijvoorbeeld de razer onza) gespeeld kan worden. Blizzard heeft laten weten dat dit erg prettig speelde.. Heeft iemand dit al geprobeerd / hier ervaring mee?
Kan je dan niet beter een normale xbox controller halen? Zijn goedkoper
Dat kan idd maar ik heb de onza al liggen. Maar het was ook meer een generieke vraag. Is dit mogelijk en hoe speeld dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn zie ik het verschil in graphics niet zo tussen bv Diablo 3 en BF3 omdat ik helemaal in de game opgezogen wordt en dan heeft een ontwikkelaar het goed gedaan in mijn ogen. Het is vooral ook de grafische stijl waar je van moet houden. Skyrim speel je in mijn ogen ook niet voor de graphics en toch is de game een succes. Of kijk naar WoW, ook niet bepaald een grafisch hoogstandje en er betalen maandelijks 10 miljoen mensen om de game te kunnen spelen.
Het is het totaalplaatje, de sfeer is bepalend en die is in mijn ogen erg goed gelukt. Grim Dawn zal er weer wat anders uitzien, het is vooral een kwestie van smaak. Daarnaast is de betaversie niet de retailversie heeft Bashiok pas nog gezegd, de retailversie is nog getweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

himlims_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:21:
[...]

dat wordt nu ook gedaan; gister filmpje gezien hoe een hunter die SK in 3 hits dood.
[video]
Impressive :)
Maar dat komt ook omdat er nu geen endgame is.
De beta stopt eigenlijk bij een lvl9 tussenbaas, maar de items en characters gaan door tot lvl13

Als alles is zoals bliz beloofd zijn bossruns zinloos, en word gewoon een hele act doorspelen op hell de manier om endgame content te doen. En dat vind ik een verbetering, zeker als ze de moeilijkheids graad goed krijgen.

Daarnaast heb ik ook een stuk of 10 bossruns gedaan, maar de meeste loot viel bij mij toch onderweg daar na toe. dus dat lijkt bliz's punt te bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Even een vraagje tussendoor heb niet goed gelezen toen ik de aanbieding van PU incl diablo 3 had besteld. Weet iemand op welke dag je deze binnen krijgt? De bedoeling is namelijk dat wij op 17 Mei een Lan-Party hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

wildcardxl schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:09:
Even een vraagje tussendoor heb niet goed gelezen toen ik de aanbieding van PU incl diablo 3 had besteld. Weet iemand op welke dag je deze binnen krijgt? De bedoeling is namelijk dat wij op 17 Mei een Lan-Party hebben.
heb ik ook :)

zover ik weet van vorige acties e.d. word D3 een dag voor release verstuurd zodat je de game op release datum binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 15:39
roboreaper schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:16:
[...]
heb ik ook :)

zover ik weet van vorige acties e.d. word D3 een dag voor release verstuurd zodat je de game op release datum binnen hebt.
Maar een dag voor de release... Dat betekend dat je maar moet hopen dat hij de 15e binnenkomt, en wanneer komt de post? 10:00? 17:00?

De inlogservers gaan om 00:00 "open", toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

sbmuc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:19:
[...]

Maar een dag voor de release... Dat betekend dat je maar moet hopen dat hij de 15e binnenkomt, en wanneer komt de post? 10:00? 17:00?

De inlogservers gaan om 00:00 "open", toch?
ugh.. dit weer :|

90% krijg je gewoon de volgende dag post. zoals normaal

en ja je hebt kans dat D3 pas na 10en binnen komt. en wat dan nog...
eerste 12-24 uur zullen de servers overloaded zijn. uitval crashes. dit is normaal bij zulke grote releases

zelf wacht ik tot 17de 18 tot dat ik ga spelen. die 2 dagen schelen me helemaal niks...en kan je alle errors zien langskomen ect...

als je om 00:01 wilt spelen kan je beter de digitale versie kopen. je krijgt D3 echt niet 1 dag van te voren door je brievenbus heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Morrar schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:25:
Valt me toch op dat de sfeer er in dit topic niet altijd veel gezelliger op wordt.

*knip*

En laten we eerlijk zijn, de overgrote massa mist de motivatie om zich te verdiepen in een spel via externe websites ("ik wil gewoon spelen en lol hebben") of mist de mentale capaciteiten daarvoor.

*knip*
:? Misschien is het net omgekeerd en verwacht de grote massa gewoon een lekker intuïtief spel? En geen verplichting om 's avonds na het werk nog spreadsheets te moeten raadplegen om framerates uit te rekenen zodanig dat ze van een computerspelletje kunnen genieten? Volgens mij mis je eerder 'mentale capaciteiten' als je anno 2012 nog steeds de extremen van Diablo 2 zou pikken.

Ik heb D2 (en xpac) gespeeld sinds launch, en best wel op hardcore niveau. Vandaag de dag kan je geen spel met dezelfde gameplay meer slijten aan mij vrees ik. Ik wil gewoon informatie intuïtief kunnen verwerken zonder guides, sites alla wowhead.com, spreadsheets,...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
D2 kon je toch ook prima spelen zonder spreadsheets e.d.? Het was m.i. niet bepaald een enorm complex spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
roboreaper schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:23:
als je om 00:01 wilt spelen kan je beter de digitale versie kopen. je krijgt D3 echt niet 1 dag van te voren door je brievenbus heen
Volgens mij zijn er retailers die je om 0:00 een scan van de doos emailen, die heb ik in dit topic langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
Hydra schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:49:
D2 kon je toch ook prima spelen zonder spreadsheets e.d.? Het was m.i. niet bepaald een enorm complex spel.
een kwartier ofzo, als je richting endgame komt ben je toch echt wel spreadsheets nodig met fcr breakpoints, FBR bp's, om maar niet te zwijgen over cube recipes en runewords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
roboreaper schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:23:
[...]
en ja je hebt kans dat D3 pas na 10en binnen komt. en wat dan nog...
eerste 12-24 uur zullen de servers overloaded zijn. uitval crashes. dit is normaal bij zulke grote releases
Dat lijkt me niet. De laatste 2 WoW expansions heb ik meteen kunnen spelen, en die zijn een stuk populairder.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 15:39
BeF-Bacchus schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:52:
[...]

Volgens mij zijn er retailers die je om 0:00 een scan van de doos emailen, die heb ik in dit topic langs zien komen.
idd die zijn er zat :). Met name voor de CE editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dalyxia schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:52:
een kwartier ofzo, als je richting endgame komt ben je toch echt wel spreadsheets nodig met fcr breakpoints, FBR bp's, om maar niet te zwijgen over cube recipes en runewords
Heb normal en nightmare met veel plezier uitgespeeld zonder enige vorm van spreadsheets. Prima dat je alles wil uitoptimaliseren hoor, maar dat is voor 'gewoon een spelletje spelen' helemaal geen noodzaak.
BeF-Bacchus schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:52:
Een lijstje daarvan zou misschien wel nuttig zijn voor in de OP.

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 25-04-2012 10:59 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic

Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.

The End of Days approaches…. Diablo III will be unleashed from the Burning Hells on May 15, 2012.