Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:23:
Bashiok: Looks like GDC did record Christian's recent talk. If you're interested in the art of #D3 this is a must watch: http://gdcvault.com/play/1015306/The-Art-of-Diablo
_/-\o_
Dit soort behind-the-scenes info vind ik altijd erg gaaf om te zien/horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tijdens de beta die elective mode een beetje aan de tand kunnen voelen? De enige class waarbij dat enigszins werkte naar mijn idee was de monk (opener en 3e punch van 2 skills combineren) en de Wizard. Iemand nog andere mogelijkheden gezien die interessant waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:12

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Pedr0 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:23:
Bashiok: Looks like GDC did record Christian's recent talk. If you're interested in the art of #D3 this is a must watch: http://gdcvault.com/play/1015306/The-Art-of-Diablo
Wow nice, bedankt!

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

roboreaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:10:
dat vindt ik echt nutteloos.
kijk naar skyrim of DA, daar kan het ook en wat doe je ermee? helemaal NIKS

het heeft geen toegevoegde waarde. dus waarom er moeite in steken
en daarnaast, eht camera systeem is daar niet op afgesteld om zover in te zoomen
Ik vind het jammer om in CoOp twee dezelfde klasses te zien rondlopen die gewoon een perfecte kopie van elkaar zijn. Het lijkt mij een stuk leuker als jouw character daadwerkelijk als jou te identificeren is door een paar subtiele verschillen in uiterlijk. Voor mij voegt dat wel wat toe, namelijk een gevoel van een individu zijn en niet het zoveelste poppetje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:56

anu

Dat komt later vanzelf goed, door verschillende items op hogere levels, en de verschillende dyes etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39
Wat een gezeur over graphics hier en daar.

Blizzard heeft nooit games geleverd met state of the art graphics, waarom? Ze zijn jaren en jaren bezig met hun games. Wanneer hebben we de eerste Diablo 3 beelden gezien? 2008? Dat is alweer 4 jaar geleden..
Blizzard doet er lang over om een game te releasen om het zo perfect mogelijk te maken. Verder willen ze de games aan een breed publiek kunnen aanbieden, dat betekend dat de minimale systeemeisen niet te hoog kunnen zijn. Ja, ik had ook liever Skyrim graphics gezien. Maar ach, ook met de beta keek ik daar al snel niet meer naar, het loopt heerlijk en de effects zijn gewoon mooi. Alle corpses vliegen door het beeld heen en het speeld lekker soepel. Ik kan nog steeds prima Diablo 2 spelen, en de graphics daar zijn echt dikke bagger. Maar de gameplay maakt alles weer goed.

Ik ben het ook niet helemaal mee eens met een aantal zaken die de game "versimpelen" zoals geen identify scrolls/runes worden auto unlocked etc/geen jeweler(zullen ze met de exp leveren waarschijnlijk) / geen distributable stat points etc. Maar het is Blizzard elke game die ze leveren is weer een top game en jaren en jaren support. Beste RTS/Beste hacknslash RPG/Beste MMORPGJa, WoW is een dikke melkkoe maar het is nog steeds by far de beste MMORPG. Van mij hebben ze het vertrouwen allang gewonnen. "Buy all the Blizzard games!" ;).
/fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feralio
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 09:40
Of wat denken we dan van de 2005 build?
Afbeeldingslocatie: http://cache.g4tv.com/ImageDb3/261577_S/Diablo-3-2005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cache.kotaku.com/assets/images/9/2011/02/diablo_3_2005_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Tsurany schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:46:
[...]

Ik vind het jammer om in CoOp twee dezelfde klasses te zien rondlopen die gewoon een perfecte kopie van elkaar zijn. Het lijkt mij een stuk leuker als jouw character daadwerkelijk als jou te identificeren is door een paar subtiele verschillen in uiterlijk. Voor mij voegt dat wel wat toe, namelijk een gevoel van een individu zijn en niet het zoveelste poppetje.
ja maar dat is een FPS in een 3D wereld met alle mogelijkheden tot camera punten ect.. ik ga neit in detail

diablo is en blijft een 2.5D spel. camera is schuin boven je hero gepositioneerd. je kan inzoomen met <Z> maar zo kan je niet spelen, teminste je ziet gewoon neit meer wat er aan komt.

tijdens de normale stand is armor een duidelijk aspect van individualiteit, dus dat wordt erg benadrukt binnen D3 en dat kan je goed zien op die YT vids.

daarnaast heb je nog dyes voor die extra uhmf. dus ik denk dat je mid/late game jouw chars wel kan ondersscheiden van de rest.

en nu blizzard toch alle sociale aspecten uit de game heeft gestript ( in een tijd waar social media centraal staat, grote design flaw!) heeft dit alleen betrekking tot je vrienden kring, en binnen GoT natuurlijk :P

dus je hoeft je echt geen zorgen te maken over dat aspect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

[...]

Ik kan meestal niet zien of een poppetje een andere vorm wenkbrouwen heeft, amandelvormige ogen of een andere haarkleur onder zijn helm... Dus zo heel veel voegt het voor mij niet toe. We kunnen hopen dat armour dyes je wel een identiteit kunnen geven en hopen dat er in endgame genoeg verschillend equipment mogelijk en 'viable' is wat er ook anders uitziet. Dat is voor mij wel duidelijk te herkennen in-game.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
[...]

Je hebt toch je banner? ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True, maar het lijkt me gewoon net wat leuker als ik straks, mocht er een GoT community komen, gewoon Tsurany from Awesomeness ben en niet gewoon Wizzard #140 ;) Armor en dyes ben ik wel benieuwd naar, heb in de beta nog niet veel gezien wat echt een andere look opleverde.

Maar goed, echt missen doe ik het ook weer niet hoor, alleen customization van characters is voor mij geen zinloos punt, ik vind het wel leuk als het kan alleen geen ramp als het niet kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 24-04-2012 09:58 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om toch even in te haken graphics discussie, ik heb al veel games van Blizzard gespeeld van SC t/m Warcraft III. Maar de Graphics waren nooit het belangrijkste issue bij Blizzard, waar Blizzard sterk in is, is een algehele spelervaring neer te zetten, die de meeste mensen ook nog kunnen beleven op de wat verouderde systemen. Je hoeft niet een state of the art PC in huis te halen om van deze games te kunnen genieten. :) Ook in 2000 toen Diablo II op de markt kwam waren de graphics al sterk verouderd en toch was het toendertijd het snelst verkopende spel in 2 weken tijd gingen er meer dan 1 miljoen exemplaren over de toonbank, dus dact zegt toch wel wat over de hoge kwaliteits games die Blizzard maakt. het zal mij benieuwen hoeveel exemplaren van DIII er nu in korte tijd wordn verkocht. :P In ieder geval ik ben een van die kopers, ik ga er weer uren plezier van beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing: koop een kleiner scherm, lijken alle graphics een stuk scherper. 15" of zo?

Iemand trouwens opgevallen hoe verschrikkelijk gaaf het geluid was in de beta? Alle instortende en uit elkaar spattende attributen kwamen echt keihard en vol door de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:03:
Als je iets betere graphics wil, gewoon de DarkerD3 mod gebruiken, dan is het een stuk scherper :)
[afbeelding]
liever off zo te zien ( UI )

ik heb zelf geen problemen met GFX. heel leuk dat je alles op max wilt draaien. maar op het moment dat je een horde monsters achter je aan krijgt en je FPS dropt van 60 naar 20...IN HC dan piep je wel anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Tsurany schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:58:
True, maar het lijkt me gewoon net wat leuker als ik straks, mocht er een GoT community komen, gewoon Tsurany from Awesomeness ben en niet gewoon Wizzard #140 ;) Armor en dyes ben ik wel benieuwd naar, heb in de beta nog niet veel gezien wat echt een andere look opleverde.

Maar goed, echt missen doe ik het ook weer niet hoor, alleen customization van characters is voor mij geen zinloos punt, ik vind het wel leuk als het kan alleen geen ramp als het niet kan.
Er is meer dan genoeg uiterlijke customization mogelijk; alleen niet de details die (vrijwel) onzichtbaar zijn. :)

Toen ik de eerste character aanmaakte in Diablo 3 dacht ik bij mezelf "waarom kan ik kapsel/haarkleur/? niet aanpassen?". Eenmaal in het spel heb ik dat niet één keer meer als een minpunt gezien. Je speelt te ver van de character af om kapsel/haarkleur/etc. te zien of onderscheiden.

Er is zoveel verschillende gear/weapons dat ik de kans op vrijwel 0 inschat dat je ooit een speler tegen komt die het zelfde aan heeft. Mocht dat toch zo zijn, heb je nog de dyes om items een andere kleur te geven; de kans dat iemand en de zelfde items heeft en het de zelfde kleuren heeft geverfd is nog kleiner...

Dan is er ook altijd nog de Banner die je in-game kunt neergooien. Daarmee zal je je pas echt kunnen onderscheiden. Bepaalde achievements (Hell of Inferno, Hardcore mode, weet-ik-wat-nog-meer) unlocken namelijk extra's voor je Banner. Dat kan een logo-tje zijn, maar ook extra elementen (denk aan een stapel botten, of een schedel, ...).

Al met al denk ik dus dat er meer dan genoeg manieren zijn om je te onderscheiden. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Als je iets betere graphics wil, gewoon de DarkerD3 mod gebruiken, dan is het een stuk scherper :)
[afbeelding]
Denken jullie niet dat dit na de release aangepakt gaat worden door Blizz?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Khiu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:18:
[...]

het is waarschijnlijk vergelijkbaar met FXAA mod van BF3. niet echt een mod maar een injector die de rendering aanpast.

kunnen ze moeilijk onderscheppen lijkt me. zo iets kan ook weinig kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotorion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06-2023
[KNIP]
Wat hier evenveel opvalt als de scherpte is het contrast IMO.

Bij Sharpness OFF ligt er precies een lichte blauwgrijze film over de screenshot ...

Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Heb van het weekend de open beta gespeeld en moet zeggen dat ik mij erg vermaakt heb, wel een paar dingen waar ik tegen aanliep maar niets om mij te laten denken dat het een slecht spel wordt.

Het enige wat ik wel jammer vond is dat je niet zelf meer je stats kunt verdelen. Alhoewel toegegeven dat je in Diablo 2 vrijwel altijd op dezelfde stats terecht kwam met een bepaalde class (vaak vitality en een damaging stat, energy stopte ik echt nooit punten in).

De monk vond ik echt supervet en weet ook zeker dat ik deze als eerste ga rollen zodra ik mijn pre order binnen heb. De demon hunter vond ik een beetje tegenvallen (vooral dat "pijlen machinegeweer). Maar goed, dit was nog niet eens de helft van alles skills die je krijgt dus daar valt ook nog vrij weinig zinnigs over te zeggen :P.

Ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke game, en Blizzard kennende wordt het net zo goed en verslavend als deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Khiu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:18:
[...]

Nee. Blizzard heeft bewust deze grafische stijl gekozen, zie onder andere ook de presentatie die een aantal posts eerder is gelinkt. Dat gaan ze niet veranderen omdat er een klein percentage spelers niet 100% tevreden is. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik mis wel de TP's geluidjes :( Dat was echt D2.

En als ik het goed begrijp komt er geen NLD-1 chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
roboreaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:04:
[...]

liever off zo te zien ( UI )

ik heb zelf geen problemen met GFX. heel leuk dat je alles op max wilt draaien. maar op het moment dat je een horde monsters achter je aan krijgt en je FPS dropt van 60 naar 20...IN HC dan piep je wel anders :+
Waarom zou je fps droppen? mijn fps is statisch 60 ingame en blijft 60 wat er ook gebeurt op het scherm. Dus zo zwaar is het nou ook weer niet als ik het met 4 jaar oude hardware kan draaien op max 1920x1200 + aa en whatever voor andere opties je aan kan vinken.
Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:37:
Ik mis wel de TP's geluidjes :( Dat was echt D2.

En als ik het goed begrijp komt er geen NLD-1 chat?
Er zijn gewoon chat channels hoor, volgens mij komt NLD-1 er ook gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Dakreal op 24-04-2012 10:41 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:31:
[...]

_/-\o_
Dit soort behind-the-scenes info vind ik altijd erg gaaf om te zien/horen.
Inderdaad. zeer interessant , en zo zie je ook eens hoe innovatief Blizzard weer bezig is geweest. een heleboel dingen waar mensen vragen over hebben worden hier beantwoord qua art direction, en hoewel ik de visuele stijl al erg kon appricieren begrijp ik nu nòg beter waarom ze het gedaan hebben zoals ze het gedaan hebben. het is duidelijk dat blizzard gewoon de masters zijn op dit gebied, en de keuzes die ze gemaakt hebben zijn gewoon de juiste.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Dakreal schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:37:

Waarom zou je fps droppen? mijn fps is statisch 60 ingame en blijft 60 wat er ook gebeurt op het scherm. Dus zo zwaar is het nou ook weer niet als ik het met 4 jaar oude hardware kan draaien op max 1920x1200 + aa en whatever voor andere opties je aan kan vinken.
wat is je hardware? ik draai amd x6 phantom 2. en een HD5850 en 4G geheugen + SSD en ik kan wel spelen op hoogste instellingen maar hij hapert behoorlijk als het druk wordt op het scherm. en mijn fps gaat van 30 naar 40 naar 70 dan weer terug etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
playlogic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:52:
[...]

wat is je hardware? ik draai amd x6 phantom 2. en een HD5850 en 4G geheugen + SSD en ik kan wel spelen op hoogste instellingen maar hij hapert behoorlijk als het druk wordt op het scherm. en mijn fps gaat van 30 naar 40 naar 70 dan weer terug etc.
Ik draai het spel op onderstaand systeem op max detail ook soepel op 1920x1080, fps altijd 60, dips naar 50. alleen in het begin hapert het een beetje omdat alles geladen moet worden - echter verwacht ik dat dit bij launch er wel uit is , ook omdat ik nu een SSD heb ipv een normale schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Dakreal schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:37:
[...]

[...]

Er zijn gewoon chat channels hoor, volgens mij komt NLD-1 er ook gewoon.
er zijn channels maar geen custom dingen. waarom leest niemand mijn posts :+ social media apsect is helemaal uit D3 getrokken waarom.. tja... :/

als je de trap afgaat naar die necro in de beta dan dropt mijn fps naar 15 voor een aantal sec.. zal met de beta te maken hebben, maar dat is echt niet fijn als je hordes monster over je heen krijgt.

het spel lijkt neit zwaar maar dat is het wel. min eisen kloppen ook neit echt. je hebt beter specs nodig dan de min eisen op dit moment om eht te kunnen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
tjah je videokaart is wel een stukje beters :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Ik kan op 1920x1080 ook soepel draaien met alles behalve shadows op max op een Q6600, 8 GB ram en 2x GTX260, ook in een 3 player game ben ik geen problemen tegengekomen. Alleen net na het starten van een game hapert het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Dat haperen is een known issue en zal als het goed is bij release gefixt zijn:
The game client will lag slightly when it is loading new assets for the first time. This is not Battle.net lag, but your game trying to load assets that it has already loaded.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
anu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:59:
Ik kan op 1920x1080 ook soepel draaien met alles behalve shadows op max op een Q6600, 8 GB ram en 2x GTX260, ook in een 3 player game ben ik geen problemen tegengekomen. Alleen net na het starten van een game hapert het even.
Er zijn bekende issue met D3 en nvidia kaarten in het algemeen, dat zal ook gelden voor SLI denk ik, wellicht dat je daarom niet met shadows kunt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Feralio schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:53:
Of wat denken we dan van de 2005 build?
[afbeelding]
[afbeelding]
Vele malen stijlvoller! En niet zo'n kleurenfestijn als het nu is. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ward Vr schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:09:
[...]

Que? bekijk het filmpje eens wat eerder gepost is... dan begrijp je wel waarom ze die keuzes gemaakt hebben.

Tevens, diablo 2 was ook een kelurenfestijn.. bekijk dit plaatje maar eens :) heus niet zoveel anders dan nu.

Afbeeldingslocatie: http://gadgets.boingboing.net/filesroot/Diablo-II-1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Visgek82 op 24-04-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:09:
[...]

Hmm..ik ben toch blij dat dat het niet geworden is. Ik vind de huidige donkere settings toch vele malen beter passen bij Diablo dan die 2005 build screenshots.
roboreaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:56:
[...]
er zijn channels maar geen custom dingen. waarom leest niemand mijn posts :+ social media apsect is helemaal uit D3 getrokken waarom.. tja... :/
Iets wat ik alleen maar toe juich. Ik heb het totaal niet op social media en alles wat er bij komt kijken (en ja, dat is serieus, niet sarcastisch)
als je de trap afgaat naar die necro in de beta dan dropt mijn fps naar 15 voor een aantal sec.. zal met de beta te maken hebben, maar dat is echt niet fijn als je hordes monster over je heen krijgt.

het spel lijkt neit zwaar maar dat is het wel. min eisen kloppen ook neit echt. je hebt beter specs nodig dan de min eisen op dit moment om eht te kunnen spelen
Die trap is ook op mijn pc drama. Mja, da's niet heel gek met een 8800GT (die het verder prima doet op low/medium).
En daarbij, dit is een beta build en ik verwacht/hoop dat de retail build wat vlotter loopt vanwege optimalisaties. Daarbij zou het me niet verbazen als de beta build met een aantal debug-opties aan is gebouwd.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:51:
Inderdaad. zeer interessant , en zo zie je ook eens hoe innovatief Blizzard weer bezig is geweest. een heleboel dingen waar mensen vragen over hebben worden hier beantwoord qua art direction, en hoewel ik de visuele stijl al erg kon appricieren begrijp ik nu nòg beter waarom ze het gedaan hebben zoals ze het gedaan hebben. het is duidelijk dat blizzard gewoon de masters zijn op dit gebied, en de keuzes die ze gemaakt hebben zijn gewoon de juiste.
Helemaal mee eens. Grappig dat mensen proberen de achtergrond scherper proberen te maken maar niet doorhebben dat ze het spel daar gewoon minder mee maken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:02:
[...]

Er zijn bekende issue met D3 en nvidia kaarten in het algemeen, dat zal ook gelden voor SLI denk ik, wellicht dat je daarom niet met shadows kunt spelen?
Ik heb het met shadows op max nog niet geprobeerd met mn nieuwe scherm, met het oude scherm kon ik zonder problemen draaien met ook shadows op max, resolutie op 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:19:
[...]

Helemaal mee eens. Grappig dat mensen proberen de achtergrond scherper proberen te maken maar niet doorhebben dat ze het spel daar gewoon minder mee maken.
Inderdaad. ik heb sowieso nooit begrepen waarom er nu opeens allemaal FXAA injectors en weet ik wat allemaal zijn. je moet games spelen zoals ze bedoeld zijn door de developer, simpel zat. staan de graphics je niet aan? dan speel je het spel wellicht om de verkeerde redenen, of je moet het spel gewoon laten liggen.

Hoe lang heb ik niet gewacht op een game die een echt sfeervolle ambiance heeft zoals Diablo 3. er zijn maar bar weinig developers die zò veel moeite in hun games stoppen om het visuele plaatje compleet te maken.. high-texture detail hoort daar soms gewoon niet bij. ik zit ook echt niet te wachten op een Diablo game met real-life graphics. dat zou totaal niet passen in het algehele idee van de game. als ik in die slides (in het filmpje) kijk, ben ik ook blij dat ie early builds het niet geworden zijn, want dat had er echt niet uit gezien.

Mensen moeten eens verder kijken dan texture detail.. al eens in bijvoorbeeld de inn geweest? of cain's house? moet je eens kijken wat daar allemaal te zien is.. allemaal kleine details die je alleen ziet als je erop let, maar ze zijn er wel. kijk ook eens bij de blacksmith.. er is heel veel aandacht besteed aan sfeer, kleine dingetjes die je wellicht niet zo snel opvalt, maar de game wel super maken. dit was in Diablo 2 trouwens ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
playlogic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:52:
[...]

Staat in mijn signature :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:19:
[...]

Minder? In wat voor opzicht wordt het minder? Ik vind een beetje meer scherpte wel fijn ogen. Wat wordt er dan minder door? Ik zie nog steeds overal een zachte bloom overheen, en alle kleuren en lichteffecten blijven hetzelfde.
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:33:
[...]

Inderdaad. ik heb sowieso nooit begrepen waarom er nu opeens allemaal FXAA injectors en weet ik wat allemaal zijn. je moet games spelen zoals ze bedoeld zijn door de developer, simpel zat. staan de graphics je niet aan? dan speel je het spel wellicht om de verkeerde redenen, of je moet het spel gewoon laten liggen.
Wat een onzin, heb jij daar last van? Nee. Als iemand zijn graphics net een beetje anders wil instellen, dan is dat toch geen probleem? Ik ga toch ook niet zeuren dat iedereen die Crysis 2 niet op FSAAx4/Ultra High speelt maar moet stoppen met spelen, omdat dat is hoe de developers het willen?

Ik gebruik die Darker D3 mod om het net ietsjes scherper te maken, dat vind ik gewoon fijn kijken (ook omdat ik zelf al bijna een bril nodig heb voor die afstand). Had hem gisteren nog niet getweaked, en vind hem nu net iets te scherp. Maar het is echt niet dat ik de standaard instellingen van D3 lelijk vind, daar ben ik absoluut tevreden mee. Als ik die niet kon wijzigen vond ik het ook geweldig, maar dit is gewoon leuk dat het kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2012 11:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Hoe lang heb ik niet gewacht op een game die een echt sfeervolle ambiance heeft zoals Diablo 3. er zijn maar bar weinig developers die zò veel moeite in hun games stoppen om het visuele plaatje compleet te maken.. high-texture detail hoort daar soms gewoon niet bij. ik zit ook echt niet te wachten op een Diablo game met real-life graphics. dat zou totaal niet passen in het algehele idee van de game. als ik in die slides (in het filmpje) kijk, ben ik ook blij dat ie early builds het niet geworden zijn, want dat had er echt niet uit gezien.

Mensen moeten eens verder kijken dan texture detail.. al eens in bijvoorbeeld de inn geweest? of cain's house? moet je eens kijken wat daar allemaal te zien is.. allemaal kleine details die je alleen ziet als je erop let, maar ze zijn er wel. kijk ook eens bij de blacksmith.. er is heel veel aandacht besteed aan sfeer, kleine dingetjes die je wellicht niet zo snel opvalt, maar de game wel super maken. dit was in Diablo 2 trouwens ook al zo.
Ik had zondag nog even een wauw momentje toen ik in de Cathedral bezig was. Het heeft gewoon een enorm donkere creepy sfeer, waarbij de muziek en de ambient sounds ook nog eens perfect bij pastten. Nu ik dit gezien heb snap ik ook veel beter waarom games als Torchlight me niet echt kunnen boeien maar ik met Diablo gewoon "meer meer meer" wil.

Het gezeur over de looks sluit in ieder geval absoluut niet aan bij mijn belevingswereld. Ik snap wat Blizazrd probeert te bereiken en volgens mij doen ze dat enorm goed. Ik heb inderdaad het idee dat ik in een levend schilderij rondloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:40:
[...]
Ik heb inderdaad het idee dat ik in een levend schilderij rondloop.
agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:39:
[...]

Minder? In wat voor opzicht wordt het minder? Ik vind een beetje meer scherpte wel fijn ogen. Wat wordt er dan minder door? Ik zie nog steeds overal een zachte bloom overheen, en alle kleuren en lichteffecten blijven hetzelfde.

[...]

Wat een onzin, heb jij daar last van? Nee. Als iemand zijn graphics net een beetje anders wil instellen, dan is dat toch geen probleem? Ik ga toch ook niet zeuren dat iedereen die Crysis 2 niet op FSAAx4/Ultra High speelt maar moet stoppen met spelen, omdat dat is hoe de developers het willen?

Ik gebruik die Darker D3 mod om het net ietsjes scherper te maken, dat vind ik gewoon fijn kijken (ook omdat ik zelf al bijna een bril nodig heb voor die afstand). Had hem gisteren nog niet getweaked, en vind hem nu net iets te scherp. Maar het is echt niet dat ik de standaard instellingen van D3 lelijk vind, daar ben ik absoluut tevreden mee. Als ik die niet kon wijzigen vond ik het ook geweldig, maar dit is gewoon leuk dat het kan.
Sure, iets aanpassen is prima, maar dat moet dan gewoon in het spel aanwezig zijn. en daar hoef je dan geen 3rd party progsels voor te gebruiken, anders had de developer het er wel ingebouwd :)

Heb er zelf geen last van, en het crysis punt ontgaat mij een beetje. die opties zitten namelijk gewoon in het spel? en FSAA haalt alleen kartelrandjes weg, heeft niets te maken met colorspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
OkkE schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:34:
[...]

Nee. Blizzard heeft bewust deze grafische stijl gekozen, zie onder andere ook de presentatie die een aantal posts eerder is gelinkt. Dat gaan ze niet veranderen omdat er een klein percentage spelers niet 100% tevreden is. :)
Hehe, ik doelde op het aanpassen van het uiterlijk door mensen zelf met dll's.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eensch. Wat me trouwens ook opviel is dat als je op zo'n bookcase klikt, er een scroll of town portal (met zo'n blauw lintje) uit komt vallen. Over detail gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:55:
[...]

Sure, iets aanpassen is prima, maar dat moet dan gewoon in het spel aanwezig zijn. en daar hoef je dan geen 3rd party progsels voor te gebruiken, anders had de developer het er wel ingebouwd :)
Tsja.. moet.. moet.. Als het heel eenvoudig anders kan en in jouw ogen wordt je beleving dat net even beter, dan doe je dat toch?
Heb er zelf geen last van, en het crysis punt ontgaat mij een beetje. die opties zitten namelijk gewoon in het spel? en FSAA haalt alleen kartelrandjes weg, heeft niets te maken met colorspace.
Jij zegt dat mensen moeten spelen zoals de developers het bedoeld hebben en anders niet, dat is bij Crysis dus met alles op max. ;)

De Darker D3 mod heeft ook niets met de colorspace te maken, maar maakt het spel alleen wat scherper. Alle kleurstellingen zijn dan exact gelijk.
Er zit wel een optie in om de kleuren aan te passen en grauwer te maken, maar dat vind ik zelf ook helemaal niets. Had ze geprobeerd maar ik vind de originele kleuren veel meer sfeer hebben.

[ Voor 207% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Wel maf dat je je eigen townportal niet meer in hoeft te lopen trouwens!!
En het ding heeft cast-tijd. Hmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Znorkus schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:03:
Wel maf dat je je eigen townportal niet meer in hoeft te lopen trouwens!!
En het ding heeft cast-tijd. Hmm!
Heenweg niet, maar terugreis ga je er nog wel doorheen. :)
Niets mis met cast-tijd toch? Ook een stuk logischer omdat je voorheen binnen een milliseconde een ontsnappingspoort had, wat ze nu willen voorkomen. Daarom kun je ook geen TP's klaarzetten voor het geval je dood zou gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
wauw dat filmpje paar pagina's terug waarin ze over difficulties praten is echt zo vet. dat stukje waar de game testers worden geinterviewd en je cutscenes ziet van nightmare en hell. echt briljant. die damage die wordt gedaan is echt sick :). omg nu heb ik zon zin in dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:05:
[...]

Heenweg niet, maar terugreis ga je er nog wel doorheen. :)
Niets mis met cast-tijd toch? Ook een stuk logischer omdat je voorheen binnen een milliseconde een ontsnappingspoort had, wat ze nu willen voorkomen. Daarom kun je ook geen TP's klaarzetten voor het geval je dood zou gaan. :)
Wat ook niet hoeft aangezien je handje word vastgehouden en je overal checkpoints hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:00:
[...]

Tsja.. moet.. moet.. Als het heel eenvoudig anders kan en in jouw ogen wordt je beleving dat net even beter, dan doe je dat toch?

[...]

Jij zegt dat mensen moeten spelen zoals de developers het bedoeld hebben en anders niet, dat is bij Crysis dus met alles op max. ;)

De Darker D3 mod heeft ook niets met de colorspace te maken, maar maakt het spel alleen wat scherper. Alle kleurstellingen zijn dan exact gelijk.
Er zit wel een optie in om de kleuren aan te passen en grauwer te maken, maar dat vind ik zelf ook helemaal niets. Had ze geprobeerd maar ik vind de originele kleuren veel meer sfeer hebben.
Ho ho.. nu heb je het over system requirements.. dat is iets heel anders. als de computer niet krachtig genoeg is om het op full detail te renderen dan houdt het natuurlijk op, echter dan nog is het aan de developers om een afweging te maken zodat je de beste beleving krijgt die mogelijk is op lagere settings.

Gezien het feit dat het programma in kwestie gebruik maakt van een DLL denk ik dat het wel gebanned zal worden van BNET. Ik kan ze daar ook niet helemaal ongelijk in geven. tenslotte zou het de game balance *kunnen* veranderen , hoewel ik niet zozeer zie hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:05:
[...]

Wat ook niet hoeft aangezien je handje word vastgehouden en je overal checkpoints hebt.
Had je in D2 op zich ook. Alleen zijn ze nu soms net iets dichterbij. Maar bijv. in de Cathedral zou het best een eindje lopen zijn om naar je eventuele lijk te komen als je dood gaat op lvl 2 of lvl 3 aan het begin, en ik verwacht dat in latere acts de omgevingen nog veel groter gaan worden.

Doh, je hebt naast waypoints idd nog checkpoints :P Was die even vergeten :P Maar goed, ben nog nooit per ongeluk doodgegaan in een dungeon, dus geen idee waar je gerevived wordt..

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 24-04-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:08:
[...]

Doh, je hebt naast waypoints idd nog checkpoints :P Was die even vergeten :P Maar goed, ben nog nooit per ongeluk doodgegaan in een dungeon, dus geen idee waar je gerevived wordt..
Je hebt checkpoints waar je terecht komt als je dood gaat en je hebt waypoints waar je tussen kunt teleporten. Als ik me niet vergis. En ik moet zeggen dat ik dat een prima systeem vind. Ik wil monsters killen en geen "uren" lopen...

En voor de echte gamers hebben we gewoon Hardcode mode. :) Voor iedereen wat.

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 24-04-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:15
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:06:
[...]

Ho ho.. nu heb je het over system requirements.. dat is iets heel anders. als de computer niet krachtig genoeg is om het op full detail te renderen dan houdt het natuurlijk op, echter dan nog is het aan de developers om een afweging te maken zodat je de beste beleving krijgt die mogelijk is op lagere settings.

Gezien het feit dat het programma in kwestie gebruik maakt van een DLL denk ik dat het wel gebanned zal worden van BNET. Ik kan ze daar ook niet helemaal ongelijk in geven. tenslotte zou het de game balance *kunnen* veranderen , hoewel ik niet zozeer zie hoe.
Dan moet je maar een nieuwe pc kopen, want zo hebben de developers het bedoeld en dus met een manke pc zou je het niet moeten spelen?

Verder, lekker boeiend dit jou mening noch die van andere voegt helemaal niks toe aan dit topic, wat al anderhalve pagina gaande is. Als iemand het wil gebruiken heeft niemand anders daar last van en hoef je ook niet als een johova getuigen andere erop te wijzen dat hij weleens wat fouts kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo even een kleine update aangezien ik nergens een BETA invite heb kunnen bemachtigen was afgelopen weekend natuurlijk wel mijn weekend :D

In totaal vanaf vrijdag avond tot zondag nacht misschien 4 uur geslapen, maar wel alle classes geprobeerd & alle beta achievs gehaalt, wat een meesterlijk spel is het toch :D

Co-Op was ook echt lachen met een maatje van me op Skype en gewoon lekker blijven hakken :D Blij dat ik in Oktober vorig jaar de CE al gepre-orderd had :D Kan niet wachten tot 15 Mei

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Dat er een castingtijd op de Town Portal viel mij ook op, maar vind 't erg sterk. In D2 kon je met een snelle TP bijna altijd uit te gevaarlijke situaties ontsnappen. In D3 zal je alleen vanwege dit waarschijnlijk al voorzichtiger moeten spelen.

En dat filmpje van de devs over de moeilijkheidsgraad is inderdaad hoopvol: "you will have your ass kicked!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Welke muizen worden hier gebruikt? Zit erover te denken om een Cyborg RAT 3 speciaal voor D3 te kopen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik ben heel benieuwd hoe moeilijk hardcore gaat zijn. Uiteraard hardcore is hetzelfde als softcore maar dan met 1 leven en geen continues. Maar hoe moeilijk gaat het zijn om lvl 60 te worden, hell uit te spelen of zelfs inferno. Vooral boss battles. Je kan geen TP meer maken en dus snel even ontsnappen, je kan de ruimte niet meer verlaten. Exit game kan pas na 10 seconde. Oftewel, als je een boss gaat proberen dan is het of hardcore alles of niks!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
@Darx: Ik gebruik zelf met veel tevredenheid de Razor Naga, maar misschien een beetje een overkill, is namelijk typisch een MMO-mouse.

Blue post over een muis voor d3;
Mouse for Diablo
I just got a naga hex (which is at work), and it conspicuously has the exact number of buttons needed for all Diablo III skills. I haven't tried it out yet, but if you like the naga it's maybe an option.

Or, ya know, the awesome red glowy official Diablo III mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:53
Uiteindelijk door tijdgebrek toch nog een heel uur de beta kunnen spelen, bij deze mijn impressie. Ben begonnen met een barb en ging in 1 ruk door na Leo. Was er uiteindelijk doorheen op level 8. Wat opviel in positieve zin is de gameplay. Het hakt lekker weg met een perfecte diablo feel. Heerlijk herkenbaar en in een prima sfeer. Graphics, prima. Met minder had ik ook genoegen genomen, maar ik ben dan ook van de oude stempel en kan me ook (nog steeds) vermaken met bijvoorbeeld de eerdere diablos of grimlock. De keuze van Blizzard om het spel eruit te laten zien zoals het doet, kan ik mij in vinden. Persoonlijk heb ik liever dit dan een suf spel dat er eindeloos gelikt uitziet. Maar een vet spel dat er ook nog is prachtig uitziet dan? Van de suggesties die hier genoemd worden vind ik de meerwaarde (Als die er al is, want over smaak enzo...) minimaal en wegen dus niet op tegen extra laadtijden, ontwikkelkosten, -tijd, opties etc. Tenzij je inderdaad alleen in town staat te poseren. In dat geval moet je meer monsters slachten, de wereld vergaat immers! De muziek, geluid en voice acting passen prima in het geheel. Interface voelde intuief en kan ik ook prima mee uit de voeten. Moeilijkheidsgraad kan eigenlijk niemand nog iets zinnigs over zeggen, doe dat dus ook niet. Persoonlijk dus niets dan lof en het geheel past wat mij betreft prima in het huidige gamelandschap. De skilldiscussie begrijp ik ergens wel, in eerste instantie was ik ook een beetje huiverig. Maar eerlijkgezegd was ik in dit schamele uurtje al bezig met combineren en proberen en dat op level 8! Ik vind het een mooi systeem en denk dat het op hogere levels alleen maar interessanter wordt.

Weinig negatiefs dus. Er zat ergens een mouseover-window in de weg, volgens mij in de skillscreen. Maar dat is eerlijkgezegd maar 1 van de 2 echte frustraties, naast dat ik maar een uurtje kon proeven. Dat zegt voor mij eigenlijk genoeg. Wat de kleurendiscussie betreft, alsof je serieus een betere ervaring heb met iets donkere shaders?! Net als de discussie over bijvoorbeeld een customizable kapsel voor je toon. Ik snap dat serieus niet. Zoals eerder al gezegd, dat zie je (of anderen als je het daar voor doet) middenin de actie echt niet meer. Daarnaast is het een dungeon crawler, geen dress up game. Bah, ben ik toch nog ingegaan op de naysayers die in mijn ogen nonissues aanstippen... Ga ik niet meer doen.

Al met al denk ik dat er nog wel wat wordt veranderd in de release, dat is tenslotte altijd wel het geval. Naar aanleiding van de beta heeft natuurlijk iedereen (vooral de gelukkigen met een key) netjes een Blizzard survey ingevuld. Moet wel zeggen dat een uurtje erg kort is en dat ik op lange termijn mijn mening misschien wel moet bijstellen. Echter, pessimisten die de beta (stieken wel al) duizend keer hebben doorlopen en het als eindprodukt reviewen zijn ook niet representatief. Tenslotte kan het wat mij betreft zo de retail in. Dus nog even drie weekjes geduld en dan kan ik echt beginnen. Ik kijk naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
hellfighter87 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:18:
[...]

Dan moet je maar een nieuwe pc kopen, want zo hebben de developers het bedoeld en dus met een manke pc zou je het niet moeten spelen?

Verder, lekker boeiend dit jou mening noch die van andere voegt helemaal niks toe aan dit topic, wat al anderhalve pagina gaande is. Als iemand het wil gebruiken heeft niemand anders daar last van en hoef je ook niet als een johova getuigen andere erop te wijzen dat hij weleens wat fouts kan doen :P
Je trekt het nu wel erg uit zijn verband.. en vind je post een beetje agressief overkomen. jammer.

En ehh... johova getuige? waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:42:
[...]

Je trekt het nu wel erg uit zijn verband.. en vind je post een beetje agressief overkomen. jammer.

En ehh... johova getuige? waar haal je dat vandaan?
Nahja ben het eerlijk gezecht een beetje zat dat het offtopic gebabbel maar door gaat o_O.
En johova , ik snap dat het jou mening is dat je het spel moet spelen zoals het bedoeld is maar het komt op mij een beetje over alsof je jou mening probeert op te leggen aan andere.

Maar het is goed zo, nu weer ontopic aub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Wat natuurlijk het gevaarlijke is aan het gebruik van aangepaste graphics is dat het ook misbruikt kan worden. Een overlay die alle breakable items geel laat oplichten bijvoorbeeld kan een enorm voordeel geven aan de speler. Bij het 'scherper' maken van graphics heb ik er (persoonlijk) geen probleem mee, maar ik kan zien hoe het voor Blizzard bijvoorbeeld 'tricky' business kan zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:29:
Welke muizen worden hier gebruikt? Zit erover te denken om een Cyborg RAT 3 speciaal voor D3 te kopen O+
Ik heb me de Razer naga Hex gekocht, en die voldoet voor mij prima, Tov. de normale naga heeft die maar 6 knopjes op de zijkant, wat het makkelijker maakt om de juiste te kiezen, en 6 knoppen zijn imo voor Diablo voldoende (ik heb er de 4 skills op geprogrammeerd, potion knop en force standstill), ik kan daarmee D3 met alleen de muis spelen wanneer ik daar zin in heb :).
De vorm is wel even wennen in de hand, maar voor mij werkt hij prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
hellfighter87 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:45:
[...]

Nahja ben het eerlijk gezecht een beetje zat dat het offtopic gebabbel maar door gaat o_O.
En johova , ik snap dat het jou mening is dat je het spel moet spelen zoals het bedoeld is maar het komt op mij een beetje over alsof je jou mening probeert op te leggen aan andere.

Maar het is goed zo, nu weer ontopic aub :D
Dat noemt men discussieren. lijkt me vrij normaal op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007

The Chosen One

Zie signature!

Zo'n Hex lijkt me wel grappig al is het een Razer maar heb al een G500 en om die nou weer te gaan vervangen door een 60-90 euro muis...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
The Chosen One schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:48:
Zo'n Hex lijkt me wel grappig al is het een Razer maar heb al een G500 en om die nou weer te gaan vervangen door een 60-90 euro muis...
Zit ook met dat dilemma. vind 't wel erg veel geld voor een paar knopjes extra. en D3 spelen met muis + toetsenbord heeft ook wel iets old school achtigs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:46:
[...]

Het is meer een debat atm, jij hebt een punt andere hebben een punt en jullie proberen elkaar te overtuigen dat jullie punt het beste is. En sinds dat jullie het niet met mekaar eens gaan zijn heeft het weinig nut?

[ Voor 10% gewijzigd door hellfighter87 op 24-04-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Razer Naga omdat ik deze ook voor WoW gebruik. Bovendien hoef ik mijn tobo niet meer te gebruiken in D3 :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Helemaal geen muis gebruiken? Hmm, ik gebruikte de shift-knop toch redelijk vaak veilig op afstand te mikken.

Ik moet alleen wel even de D2-tik/automatisme eruit zien te krijgen waarbij ik constant de alt-knop ingedrukt hou.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
anu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:46:
[...]

Ik heb me de Razer naga Hex gekocht, en die voldoet voor mij prima, Tov. de normale naga heeft die maar 6 knopjes op de zijkant, wat het makkelijker maakt om de juiste te kiezen, en 6 knoppen zijn imo voor Diablo voldoende (ik heb er de 4 skills op geprogrammeerd, potion knop en force standstill), ik kan daarmee D3 met alleen de muis spelen wanneer ik daar zin in heb :).
De vorm is wel even wennen in de hand, maar voor mij werkt hij prettig.
Waarom zou het toetsenbord er niet voor kunnen gebruikt worden? Ik vond Q drukken tijdens de beta prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is toch maar 1 "echte" diablo 3 muis? http://steelseries.com/pr...-iii-mouse#specifications

Ik heb trouwens D3 alvast gepre-load :P helaas kan ik hem pas de 15e installeren. Hoe zit het met patches die in de tussentijd worden gepubliceerd? worden die naderhand gedownload, of is hij al "gold" en veranderd er in de tussentijd niets meer client-side?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:12

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Magic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:
Er is toch maar 1 "echte" diablo 3 muis? http://steelseries.com/pr...-iii-mouse#specifications

Ik heb trouwens D3 alvast gepre-load :P helaas kan ik hem pas de 15e installeren. Hoe zit het met patches die in de tussentijd worden gepubliceerd? worden die naderhand gedownload, of is hij al "gold" en veranderd er in de tussentijd niets meer client-side?
Alleen voor de echte Pro Diablo liefhebber... like me }:O
Werkt als een trein! zodra ik in Diablo ben zijn al mijn knoppen numeriek en kan ik elke spell vanaf mijn muis bedienen, maar macro'en kun je met elke redelijke game muis wel dusja..

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Offtopic:
Ik gebruik zelf deze muis sinds mij G9 hold button down problemen begint te vertonen. En het is verdomd irritant dat als de knop indrukt en vasthoudt hij dit als 1 klik registreert.
Gebruik nu de Spawn.

Ontopic:
Heb ook de open beta weekend gespeeld aangezien ik ook geen beta key heb.
Moet zeggen dat het in mij gevoel leuker is dan bijv. Path of Exile waar ik de beta wel van heb.
Het is iets actiever en speelt vloeiender weg, vooral vanwege dat je hier gewoon aimed en de knop indrukt en bij PoE eerst de knop moet indrukken en dan pas aimen.

Ik heb ook alle classes kunnen spelen tot de SK waarbij ik 3 min gister voordat de open beta eindigde de SK nog heb gedood met de Witchdoctor.

Mijn beleving over de classes in de beta op volgorde van gespeeld:

Monk - Het meest robuust (en dan doel ik niet op health, maar op damage preventie via oa knockback, autoattack cancelen van mobs, teleport achtige attack welke je projectiles mee kan dodgen), Al met al mijn favoriet.

Barbarian: Gewoon lomp en vangt in mijn gevoel veel damage tegenover de andere classes, dit is met dualwielden dus attackspeed is al niet zo traag. Heb two-handed niet geprobeerd aangezien ik hier hele slechte drops mee heb gehad. Niet eentje die ik echt veel zal spelen.

Demon Hunter: Veruit de zwakste en veelteveel afhankelijk van kiten op deze levels. Ook is het totaal idioot om caltrops onder je voeten neer te gooien ipv dat je ze een aantal yards kan gooien. Het doet tevens niet eens damage. Dit zou in mijn opinie hetzelfde moeten werken qua range als de witchdoctor zijn slow spell doet. De damage hoeft dan niet.
Die target seeking arrows zijn wel zeer nice.
Iets vreemds dat ik heb gemerkt is dat ongeacht of je damage doet of niet je Hatred generate, waarbij de barb en monk echt dmg moeten doen.
Al met al een zeer actieve class en verwacht het dus absoluut niet saai.

Wizard: Absoluut gestoorde burst maar het is niet handig dat als je arcane power op is en je een melee wapen hebt dat je char spontaan begint te lopen naar je target. Ik had meer spellcasten verwacht met een wizard, maar toch zit je vaak zat je autoattack (spark of missile) te gebruiken omdat je arcane power weer eens op is.

Witch Doctor: Gewoonweg saai/simpel. Het is dat je pets vrijwel niets aan damage doen anders had je kunnen gaan slapen. Ook is de autoattack damage van deze man voor mijn gevoel te hoog. Beetje alles one shotten met een cast van de poison dart ofzoiets. Eentje die zeer zeker een tijd in de wachtkamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Visgek82 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:46:
Dat. En als je een discussie vervelend vindt, lees er dan overheen en ga niet nog een keer olie op het vuur gooien.
Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:
Waarom zou het toetsenbord er niet voor kunnen gebruikt worden? Ik vond Q drukken tijdens de beta prima gaan.
Yup. Je hebt twee handen, ben ook zo gewend D2 te spelen dus ik vind het prima. Heb wel een paar zij-knoppen over op m'n muis maar ik weet niet of ik daar uberhaupt wat mee ga doen. 1-4 + Q werken prima. Ben vooral vanuit WoW gewend veel meer knoppen gebind te hebben.
ErikRedbeard schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:59:
Monk - Het meest robuust (en dan doel ik niet op health, maar op damage preventie via oa knockback, autoattack cancelen van mobs, teleport achtige attack welke je projectiles mee kan dodgen), Al met al mijn favoriet.
Ik vond het ook een verassend leuke class. Ik twijfel tussen de Monk en Wizard. Denk dat dit beiden ook goeie classes voor COOP zijn, Monk vanwege z'n support en Wizard vanwege de goeie AoE damage.

[ Voor 70% gewijzigd door Hydra op 24-04-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Joarie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:53:
Helemaal geen muis gebruiken? Hmm, ik gebruikte de shift-knop toch redelijk vaak veilig op afstand te mikken.
Force Standstill (shift) heb ik ook onder een van de 6 knoppen geprogrammeerd :)
Aubergine schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:54:
[...]

Ow je kunt je toetsenbord wel gebruiken, doe ik ook (al heb ik de keys geremapped naar ZXCV voor de skills en spatiebar voor healthpots (lekker grote panicbuttong voor HC :P)), maar nu heb ik de belangrijkste knoppen ook op de muis zitten, dus kan ik wanneer ik daar zin in hem of om even een andere houding aan te nemen ook alleen te muis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

anu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:02:
[...]

Force Standstill (shift) heb ik ook onder een van de 6 knoppen geprogrammeerd :)
shift is niet force StandStill
alleen als je ook op dat moment een skill cast dus shift + RMB of LMB of 1t/m4

gewoon shift doet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
roboreaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:03:
shift is niet force StandStill
alleen als je ook op dat moment een skill cast dus shift + RMB of LMB of 1t/m4

gewoon shift doet niks
Als je niks kan casten blijf je ook gewoon op je plek staan. Je loopt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:04:
[...]

Als je niks kan casten blijf je ook gewoon op je plek staan. Je loopt dus niet.
dan sla je in het lucht ledige...zonder mana/spirit ect.. wordt automatische je default attack gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
roboreaper schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:05:
dan sla je in het lucht ledige...zonder mana/spirit ect.. wordt automatische je default attack gedaan
Ja maar je blijft wel staan, dat is dus het punt, dat je niet opeens naar voren een grote groep monsters inloopt. Op nightmare en hoger gaat dat nl. je dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Roboreaper, we hebben het voornamelijk hier over de (ranged) casters die profijt hebben van de shift-hold functie. Een melee-karakter zoals Barb en Monk zullen gewoon in het luchtledige hun signature-attack doen zonder toegevoegde waarde.

Ik zag wel dat het gebruik van de shift bij de sorc een must is aangezien hij inderdaad automatisch loopt naar de tegenstander als je een signature-spell hebt die maar een kleine range heeft.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Joarie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:38:
Roboreaper, we hebben het voornamelijk hier over de (ranged) casters die profijt hebben van de shift-hold functie. Een melee-karakter zoals Barb en Monk zullen gewoon in het luchtledige hun signature-attack doen zonder toegevoegde waarde.

Ik zag wel dat het gebruik van de shift bij de sorc een must is aangezien hij inderdaad automatisch loopt naar de tegenstander als je een signature-spell hebt die maar een kleine range heeft.
het maakt op zich niet uit met welk char je shift + click doet. auto melee attack gaat altijd af bij te weining mana arcane.

ik snap wel waarom het force standstill wordt genoemd maar je moet minimaal 2 knoppen indrukken.
ik had het liever gezien dat als je shift in drukt je stil gaat staan. zonder nog een keer te klikken. en het gebeurt vaak in de beta dat je zonder arcane ff zit en per ongeluk een melee attack doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Het word in je key-bindings menu Force standstill genoemd, vandaar dat ik dat heb aangehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik heb bij alle classes uitvoerig Shift gebruikt. Dit is gewoon een must.
Zelfs bij Monk is het toepasselijk (bij Deadly Reach)
Enkel bij Barbarian zorgt dat voor gestuntel, maar die class ga ik sowieso later niet spelen. Hou liever van de long range damage.

Mijn key settings heb ik veranderd, zodat ik steeds een vinger op de grote Shift balk (onder Enter) heb.
De zaken onder toetsen 1, 2, 3 en 4 verplaatste ik naar J, K, L en M. Mijn map staat op de toets rechts van M. Inventory nog steeds op I. Questlog en Friendslist staan naast en boven mijn Map key.
Je moet niet meer hebben. :D

Zo heb ik steeds 3 vingers op volgende locaties: de key voor de Map, de Shift key, en de J-toets.

(Ben vergeten om mijn 2 mouse thumb buttons te gebruiken...)

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 24-04-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRedbeard schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:59:
Demon Hunter: Veruit de zwakste en veelteveel afhankelijk van kiten op deze levels.
Kom maar eens met mijn DH samen spelen, dan piep je wel anders ;)

Nee, ik was het hier voorheen ook mee eens, tot lvl 10 ben je redelijk "zwak" als DH, maar daarna komt deze class pas echt los. Ik heb ook constant getwijfeld om in de retail versie met een DH of Wizard te beginnen. In de bèta is de DH niet zo enorm sterk en de Wizard wel, maar daar moet je doorheen kijken, want ik verwacht pure ownage op hogere levels :Y)
Ook is het totaal idioot om caltrops onder je voeten neer te gooien ipv dat je ze een aantal yards kan gooien. Het doet tevens niet eens damage. Dit zou in mijn opinie hetzelfde moeten werken qua range als de witchdoctor zijn slow spell doet. De damage hoeft dan niet.
Ben ik het wel mee eens ja, het is vreemd voor een ranged character om een trap te droppen waar hij staat. Maar denk dat het idee vooral is dat je vooruit rent, een caltrops dropped en weer terugrend. Althans, kan me niets anders voorstellen :P
Die target seeking arrows zijn wel zeer nice.
Zeker met die 50% pierce rune :D Heb soms dat 1 arrow wel 3x pierced, als je er dan 4 geschoten hebt gaat het heel erg hard met de mobjes _O_
Iets vreemds dat ik heb gemerkt is dat ongeacht of je damage doet of niet je Hatred generate, waarbij de barb en monk echt dmg moeten doen.
Bij de Barbarian verlies je Fury als je niets doet, maar bij de DH genereer je heel langzaam hatred. Ook als je in de lucht slaat met een barb genereer je geen Fury, maar de DH krijgt wel Hatred als je gewoon in de lucht schiet. Kan dus best handig zijn om snel weer op te laten als er even geen mobs zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:26
Angeloonie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:50:
Ben ik het wel mee eens ja, het is vreemd voor een ranged character om een trap te droppen waar hij staat. Maar denk dat het idee vooral is dat je vooruit rent, een caltrops dropped en weer terugrend. Althans, kan me niets anders voorstellen :P
Bij mij ging het pas een beetje los met de DH toen ik lekker 3/4 caltrops neerlegde. Vooral na level 12 80% slow reduction. Vooral in gangen is dit makkelijk kiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DH heeft mij indd ook verast ik vond het op papier 3x niks laatst geprobeerd en hij knalt er lekker doorheen.
Mini gun > trap>seeking arrow> minigun
En bij normale packs gewoon openen met Mini gun heerlijke damage :D
(Ohja rapid fire noem ik mini gun )

Wat ik me afvroeg stel je hebt een 1.5 weapon speed zou dat betekenen dat je daarmee sneller hatred genereert dan 1 van 1.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het wel logisch die caltrops. Het is toch een defensive skill = als je je terug trekt en dus gaat kiten? Dat die in de beta weinig bruikbaar is en wel een vroege skill is, is misschien minder handig, maar het doel is m.i. duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007

The Chosen One

Zie signature!

Vergeet niet dat ze ook kunnen stunnen/damage dealen etc met runes.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ik deed met de DH best wel veel damage, op lvl 10 deed ik 30 damage, samen met die minigun van een attack knalde dat er lekker door, en met die passive dat ze grounded raakten was dat best wel rape zeg maar.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Entharion schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:39:
Ik deed met de DH best wel veel damage, op lvl 10 deed ik 30 damage, samen met die minigun van een attack knalde dat er lekker door, en met die passive dat ze grounded raakten was dat best wel rape zeg maar.
Inderdaad >:).
Ik was maar wat blij met Caltrop toen ik een pack van 4 Unburied's op m'n dak kreeg. Caltrop + mini-gun = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Mijn Barb deed met zijn magische Flameberge en 2 magic ringen over de 100dmg :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:15:
ik vind het wel logisch die caltrops. Het is toch een defensive skill = als je je terug trekt en dus gaat kiten? Dat die in de beta weinig bruikbaar is en wel een vroege skill is, is misschien minder handig, maar het doel is m.i. duidelijk.
Yup. Terugtrekken > 1 > mobs van je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik heb een pre-order gedaan voor D3 via BattleNet, kan ik deze nu nog doen in de beta?
Of gaat dat niet meer? Ik kan de beta en de client al downloaden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
FragNeck schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:20:
Ik heb een pre-order gedaan voor D3 via BattleNet, kan ik deze nu nog doen in de beta?
Je zin is nogal vaag...

Je kunt de pre-order nog steeds bestellen tijdens de beta. Nee je krijgt daardoor geen toegang tot de beta. Clients zijn inderdaad wel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:45:
[...]

Yup. Terugtrekken > 1 > mobs van je dak.
Of meteen droppenvoor je een nieuwe pack aanvalt. Dat werkte bij mij het beste. Dan wat afstand nemen en dan kun je de rest afmaken zonder te hoeven bewegen. En niet bewegen = dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Sir_Hendro schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:40:
Mijn Barb deed met zijn magische Flameberge en 2 magic ringen over de 100dmg :P
Dat kan, maar mijn DH had 1 geen ringen, was 2 niet max level, en 3 ranged, dat heeft ook z'n voordelen.

Hoewel de barb lekker mept ga ik denk ik toch eerst voor de DH :)

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragNeck schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:20:
Waar kan je de client downloaden? Wil het maximale rendament eruit halen op 15 mei. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
het heeft geen zin meer om de beta te downloaden, tenzij je een beta key hebt. De beta loopt trouwens tot 1 mei.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:27
Hoi allen,

Even een vraagje. Ik heb geen toegang tot de beta en vroeg me af of diablo ook met een controller (bijvoorbeeld de razer onza) gespeeld kan worden. Blizzard heeft laten weten dat dit erg prettig speelde.. Heeft iemand dit al geprobeerd / hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik had het wel normaal gevonden als de digital pre-sale iets extra's zou krijgen zoals toegang tot de beta, maar helaas...

Pagina: 1 ... 24 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic

Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.

The End of Days approaches…. Diablo III will be unleashed from the Burning Hells on May 15, 2012.