Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Dit weekend even samen gespeeld met 2 vrienden (ik WD en 2x barbaar), maar toen zij flink aan het rammen raakten begon het bij mij opeens flink te hangen, iets wat ik als ik alleen speelde ook had als er veel physics bezig waren. Hier baal ik dus wel flink van ... tot ik een nieuw systeem heb zal het dus erg lastig zijn voor mij om met meerdere samen te spelen ... en dat kan nog wel een jaar duren.

Gelukkig kan ik evengoed single player nog een heel eind komen, maar toch is het hard balen, multiplayer is toch wat het echt geweldig maakt!

The dude abides @ MartinDude#2420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
Woei...ik moet zeggen dat ze wel geslaagd zijn in je powerfull laten voelen als je levelt of een beter wapen oppakt. Zowel met de Wizard als met de WD had ik vaak het gevoel overpowered te zijn. Maar de snelheid van levelen en leuke spells zit er goed in. Met D2 vond ik dat altijd te lang duren in Act1 voordat je eens leuke dingen kon doen qua spells.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Dit weekend uitgebreid de beta getest, na al eerder met patch 15 een paar uur te hebben gespeeld. Ik moet zeggen dat ik de barb en monk niet heb gespeeld, vanwege melee combat. Me not like that!

DH: eerste instantie mijn favo. Valt nu toch een beetje tegen. Bola kwam eerder bij patch 15 in mijn herinnering, maar kan het mis hebben. Ook zie ik, door de DPS boost van de hand-bows geen reden meer om iets anders te gebruiken: snelheid is alles en nu de DPS on-par is met crossbows en 2h bows lijkt me de keuze erg makkelijk gemaakt.

WD: na de eerste keer beta spelen is dit mijn favo geworden. Vrijdagavond gestart, zaterdag verder gespeeld. Erg leuk, maar begin na een tijdje de dynamiek te missen. Zoals eerder genoemd: poison dart + grasp (beiden runed, dus splinter en meer slow) en je kite alles. Je dogs en templar als meatshield en off you go. IMHO is dit een beetje de Necromancer geworden uit D2 in terms van speelstijl: zelf voer je niet al te veel uit, je gooit wat spells op afstand op de tegenstander af. Geen moment heb ik eigenlijk een healthglobe nodig gehad. Weinig uitdaging.

Wizard: hierboven genoemd en bij mij in eerste instantie diepe frustratie. WTF is een frostbeam? Beetje ver gezocht en echt niet mijn ding. Ik had ook moeite met het down krijgen van de mobs in eerste instantie in de cathedral. Eenmaal level 5 begon de fun met een dikke wand en een orb in de andere hand. Daarna was het piece of cake. Eenmaal level 10 met passive begint het echte fun: blur zorgt voor minder dmg, run into pack of mobs, Frost Nova gevolgd door Force en WAM! Ik had binnen no-time de achievement "20 kills with one blow" en mijn record stond op 27 kills met 1 klap. Ongelovelijk. Toen ik SK dood had, dropte een oak wand (16.5 dps) en toen was het hek helemaal van de dam. Wat een geweldige bak dmg doet de wizard zeg, AoE ten top!

Mijn eerste char zal waarschijnlijk de wizard zijn, of eventueel de witch doctor! Heerlijk weekend gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
MartinDude schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:53:
Dit weekend even samen gespeeld met 2 vrienden (ik WD en 2x barbaar), maar toen zij flink aan het rammen raakten begon het bij mij opeens flink te hangen, iets wat ik als ik alleen speelde ook had als er veel physics bezig waren. Hier baal ik dus wel flink van ... tot ik een nieuw systeem heb zal het dus erg lastig zijn voor mij om met meerdere samen te spelen ... en dat kan nog wel een jaar duren.

Gelukkig kan ik evengoed single player nog een heel eind komen, maar toch is het hard balen, multiplayer is toch wat het echt geweldig maakt!
Tja, dat hangen kan ook aan server lag hebben gelegen hoor, ik was op mijn systeem (i5 2500k / 6970 / 8GB mem) ook een paar keer dood gegaan doordat het spel 4/5 seconde niks deed.

[ Voor 64% gewijzigd door Shodan op 23-04-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Shodan schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:09:
[...]

Tja, dat hangen kan ook aan server lag hebben gelegen hoor, ik was op mijn systeem (i5 2500k / 6970 8GB mem) ook een paar keer dood gegaan doordat het spel 4/5 seconde niks deed.
Laten we het hopen dan, want hen leken nergens last van gehad te hebben iig. In de closed beta had ik het ook met enige regelmaat als ik veel spul in korte tijd kapot sloeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
MartinDude schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:12:
[...]

Laten we het hopen dan, want hen leken nergens last van gehad te hebben iig. In de closed beta had ik het ook met enige regelmaat als ik veel spul in korte tijd kapot sloeg
Wat zijn je specs? Dat je fps laag wordt ok, maar dat hangen lijkt me niet met je systeem te maken hebben

[ Voor 12% gewijzigd door Shodan op 23-04-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Over lag, dat kan ik me ook nog wel herinneren bij diablo 2 hoor. Dan leek het alsof het spel even vast hong, en vervolgens wordt het binnen 1 a 2 seconden even heel snel afgespeeld wat er allemaal gebeurde. Oftewel instantkill.

Maar ik moet zeggen de beta loopt netjes ook op al wat verouderde hardware (q6600, 8800gts) en de verslavingsfactor zit er echt wel weer in. Het enige wat ik een beetje storend vond, zijn de quests indicaties en dialogue spam. Natuurlijk zullen ze voor de release weer wat aan de knoppen draaien met het minder laten vallen van uniques, want af en toe was het wel een beetje overdreven hoevaak er wat viel.

Nu nog hopen dat ik genoeg tijd kan vrij houden voor een potje d3 in combinatie met zoonlief en vrouwlief ;)

Nog eventjes een edit:
sorry dat ik het ga zeggen, maar ik kreeg wel het gevoel van: het spel is geoptimaliseerd om geport te worden naar een console. :X

[ Voor 9% gewijzigd door lordloeder op 23-04-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Het is al een oudere laptop, DELL XPS m1530
2.2GHz Core 2 Duo T7500 processor, Santa Rosa chipset
NVIDIA GeForce Go 8600M GT with 256MB GDDR3
4GB DDR2 SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:50
MartinDude schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:17:
[...]

4GB DDR2 SDRAM
Volgens de specs zit je met je GPU aan de minimale kant.
Dat haperen zou eventueel met lag te maken kunnen hebben, de bèta is kapot gespeeld
door mensen die al maanden wachten op een invite.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
MartinDude schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:17:
[...]

4GB DDR2 SDRAM
Tja, met wat lagere instellingen zou het toch goed speelbaar moeten zijn lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
lordloeder schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:17:
Nog eventjes een edit:
sorry dat ik het ga zeggen, maar ik kreeg wel het gevoel van: het spel is geoptimaliseerd om geport te worden naar een console. :X
Waar haal je dat uit dan? Ik vond het vooralsnog helemaal niet lijken op een port of dergelijke.
De UI is prima en de besturing lijkt mij juist helemaal niet lekker op een console met een controller.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

SacreBleu schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:23:
[...]

Waar haal je dat uit dan? Ik vond het vooralsnog helemaal niet lijken op een port of dergelijke.
De UI is prima en de besturing lijkt mij juist helemaal niet lekker op een console met een controller.
soory maar hij heeft gelijk

UI is console oriented. vaste skill plekken. max 6 skills
auto pickup van gold

ga xbox/ps3 controler maar na je hebt net genoeg knoppen

en nog meer ( zoals patch 11of 12? hele skills/stats systeem overhaul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Shodan schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:21:
[...]
Tja, met wat lagere instellingen zou het toch goed speelbaar moeten zijn lijkt mij
Ook in de closed beta had ik het probleem - alle settings op minimaal en met frame drops met veel physics en de hang momenten kwam altijd samen met deze frame drops. Ik heb nog nooit gehad dat het spontaan een tijdje hing, er kwam altijd eerst een frame drop. Gewoon demonen hakkende gaat alles eigenlijk gewoon vloeiend, en met veel aktie gaat het nog rond de 15-20FPS wat zeer degelijk speelbaar is. Met de Skel King fights maakte ik ook altijd eerst een rondje om alle kannen stuk te slaan alvorens de fight te beginnen, dan had ik zo goed als geen last meer van frame drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over performance gesproken, misschien herkent iemand dit: heb alleen solo gespeeld op m'n E8400 (3Ghz) en 4870 (beiden vrijwel stock speeds). Alles draait vrij vloeiend op 1920x1080 met settings op high (40-60 fps), maar af en toe heb ik kleine "stutters", dan zie ik de fps ook even inzakken naar 20-30ish. Hebben anderen dit ook? Het lijkt met name te komen door misteffecten, met name buitengebieden. Andere stukken van de game lopen dan weer wel vloeiend (Cathedral bijv). De stutters zijn om de 5=10 seconden, heel klein maar wel irritant doordat ze merkbaar genoeg zijn :(

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:09
Shodan schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:09:
[...]

Tja, dat hangen kan ook aan server lag hebben gelegen hoor, ik was op mijn systeem (i5 2500k / 6970 / 8GB mem) ook een paar keer dood gegaan doordat het spel 4/5 seconde niks deed.
Zelfde ervaringen hier met 2500k, 6950, 8GB ram. Zal idd aan de server gelegen hebben, verder draaide het namelijk als een zonnetje!

Dit spelgenre heeft mij nooit echt getrokken, maar heb toch voor de gein eens de Open Beta gespeeld gisteren en in 1 ruk naar het einde (Monk, level 9) gespeeld en wat speelde dat fijn weg, goede gameplay, goede graphics en het bleef mij ook boeien! Toch maar halen bij release denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roboreaper schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:31:
[...]

auto pickup van gold

Sorry, maar dit vind ik geen argumenten. Vaste skill plekken? Vink 'elective mode' 's aan bij de opties.
Max 6 skills, dat is geen restrictie tbv consoles, dat is om spelers te dwingen keuzes te maken.
Auto pickup van gold is imo ook geen gevolg van 'console orientatie', maar domweg gameplay verbetering. Constant alle gold op moeten pakken kost een hoop tijd, is irritant en gaat dus ten koste van de gameplay.
Dat een PS3 controller toevallig net genoeg knoppen heeft als dat er skills op je balk in D3 staan, is imo toeval.

Ik vond het totaal niet als een console titel spelen en daarbij lijkt de game enorm goed gepolijst te zijn voor op een PC/Mac en zeker niet op een Xbox of PS3.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
roboreaper schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:31:
[...]

auto pickup van gold

Als je dan probeerd te bashen, doe het dan goed. Er zijn 7 skills max.
En dat is meer dan voldoende, aangezien je er in diablo 2 hooguit 4-6 gebruikte.

Zie het probleem niet zo, beetje zoeken naar problemen wat jij doet :)

Autopickup van gold is logisch, wanneer zou je gold laten liggen? en met Diablo 2 liet je het gold liggen omdat je geen zin had om het allemaal aan te klikken.
Wat jij moet doen is eens de developers diaries doorspitten en lezen/luisteren waarom ze het op deze manier gedaan hebben.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ik vond de demonhunter echt heerlijk spelen. Had uiteindelijk ook behoorlijke goede items gekregen.
Wat ik wel apart vond is dat ik een gele crossbow kreeg (2-handed) die slechtere stats had dan mijn one-handed crossbows die blauw waren. Echt groot verschil, geel had 12.7 dps, 2x 1-handed hadden elk 17.8 dps. :/

En de dash/jump van demonhunter dat je 35 yard verspringt, HeerlijK!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
De beta servers staan ook in de US, dat in combinatie met 300k spelers kan nogal wat lag veroorzaken. Pas met de retail komen er EU servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:39:
[...]

Sorry, maar dit vind ik geen argumenten. Vaste skill plekken? Vink 'elective mode' 's aan bij de opties.
ik had het over de UI

Max 6 skills, dat is geen restrictie tbv consoles, dat is om spelers te dwingen keuzes te maken.
voor de grote overhaul was dat er nog niet en leek het veel op D2 ( niet dat het beter of slechter was)

Auto pickup van gold is imo ook geen gevolg van 'console orientatie', maar domweg gameplay verbetering. Constant alle gold op moeten pakken kost een hoop tijd, is irritant en gaat dus ten koste van de gameplay.

Dat een PS3 controller toevallig net genoeg knoppen heeft als dat er skills op je balk in D3 staan, is imo toeval.
ik weet neit hoe veel jij nieuwe en updates van D3 hebt gevolgd laatste half jaar. maar door dat blizzard "naar de console" ging kijken werd het hele spel ( blizcon 2011) omgegooid. echt geen toeval

Ik vond het totaal niet als een console titel spelen en daarbij lijkt de game enorm goed gepolijst te zijn voor op een PC/Mac en zeker niet op een Xbox of PS3.
als mijn laptop van 4 jaar oud het spel op 40+ fps kan spelen dan zal dat ook wel gelden voor consoles
daarnaast, al opgemerkt hoe vervelend sommige skills werken?
vooral hitboxes en richtingen aangeven van skills

eerst was het gewoon klik ergens en daar ging je skil heen. nu moet je een richting aangeven en dan pas je skill casten ect... zitten zoveel dingen in die niet logische zijn voor pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet zeggen dat ik de beperkingen in het aantal skills dat je snel kan kiezen wel erg jammer vind. Heb zelf nooit Diablo II gespeeld maar is het dan echt zo'n hack en slash spel waarbij het vooral draait om DPS en niet om tactisch gebruik van spells? Vind het assortiment wat beperkt, geen echte combo mogelijkheden en vrij standaard.

Maar wellicht is dat gewoon typisch Diablo en ben ik spellen zoals Dragon Age en Neverwinter Nights teveel gewend?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Tsurany schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:46:
Moet zeggen dat ik de beperkingen in het aantal skills dat je snel kan kiezen wel erg jammer vind. Heb zelf nooit Diablo II gespeeld maar is het dan echt zo'n hack en slash spel waarbij het vooral draait om DPS en niet om tactisch gebruik van spells? Vind het assortiment wat beperkt, geen echte combo mogelijkheden en vrij standaard.
Mwoa, bij Diablo 2 spamde je als Sorc ook gewoon je 'beste' spell (Frozen Orb), en af en toe teleporte je wat. Diablo draait gewoon om met veel geweld grote groepen monsters afslachten (tactisch gepositioneerd in een deuropening zodat ze je niet kunnen omsingelen).

NWN is een enorm ander spel inderdaad.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
roboreaper schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:46:
[...]

eerst was het gewoon klik ergens en daar ging je skil heen. nu moet je een richting aangeven en dan pas je skill casten ect... zitten zoveel dingen in die niet logische zijn voor pc....
Je moest altijd al eerst de richting aangeven en dan casten. In Diablo 1 en 2 ook al...

Je gaat altijd eerst richten en daarna pas schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
Dit weekend ook even voor het eerst Diablo gespeeld, ik had een beetje het idee dat het een spel als World of Warcraft en Ragnarok zou zijn maar dan een andere setting. Maar dat is het dus niet, volgens mij kan ik het beter vergelijken met Baldurs gate.

Ik vond het vermakelijk om te spelen maar na een tijdje begon het wel redelijk saai te worden aangezien je dezelfde enemies blijft tegenkomen en buiten de dungeons valt er niet zo heel veel te doen. Het voelt allemaal een beetje simpel aan en de skills hoef je nu ook niet bepaald op specifieke momenten te gebruiken, maar kan je gewoon spammen.

Nu is me alleen niet zo heel duidelijk waar de equipment voor dient, tuurlijk is het lekker om goede equipment te hebben aangezien het dan gemakkelijker gaat, maar met gewone stuff moet het ook prima te doen zijn in single player.
Kan je je equipment meenemen naar PvP zodat je dan echt voelt dat je iets aan je equipment heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hydra schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:53:
Mwoa, bij Diablo 2 spamde je als Sorc ook gewoon je 'beste' spell (Frozen Orb), en af en toe teleporte je wat. Diablo draait gewoon om met veel geweld grote groepen monsters afslachten (tactisch gepositioneerd in een deuropening zodat ze je niet kunnen omsingelen).

NWN is een enorm ander spel inderdaad.
Ah, zo'n vermoeden had ik al. Desalniettemin een vermakelijk spel in co-op met Teamspeak ondersteuning. Zal hem vast wel gaan kopen en lekker wat uurtjes mee doorbrengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

DeepSeven schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:45:
De beta servers staan ook in de US, dat in combinatie met 300k spelers kan nogal wat lag veroorzaken. Pas met de retail komen er EU servers.
Dat snap ik dan weer niet... open beta om server loads te testen, doen ze het niet op de lokale server :S

Wat test je dan vraag ik me af... dan kun je bij de launch toch gigantisch veel problemen verwachten?!

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimploo schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:55:
Dit weekend ook even voor het eerst Diablo gespeeld, ik had een beetje het idee dat het een spel als World of Warcraft en Ragnarok zou zijn maar dan een andere setting. Maar dat is het dus niet, volgens mij kan ik het beter vergelijken met Baldurs gate.
Baldurs gate? Een turn-based (ADND) RPG vergelijken met een actieRPG.Ik vind D3 echt NIKS weg hebben van diablo3. Behalve isometric viewpoint misschien.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 11:07 . Reden: typo (gecorrigeerd onder dwang van Muer) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Wel fijn dat ik met mijn Razer Naga D3 met 1 hand half onderuit gezakt kan spelen. Ik was dan ook aangenaam verrast door de besturing. Wizard en Barbarian zijn mijn favorieten, Monk vlak erna en DH vond ik persoonlijk het minste. WD heb ik helaas niet uitgeprobeerd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Entharion schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:59:
[...]

Dat snap ik dan weer niet... open beta om server loads te testen, doen ze het niet op de lokale server :S

Wat test je dan vraag ik me af... dan kun je bij de launch toch gigantisch veel problemen verwachten?!
Je test welke 'stress' (+- druk) 300k personen op 1 server veroorzaken als ze allemaal proberen in te loggen / games aanmaken.
Je kan dan zien hoeveel cpu / geheugen je server nodig heeft (of zou moeten hebben) om die hoeveelheid aan te kunnen.

Het feit dat er niet voor EU-getest is is geen echt probleem volgens mij. Je kan de configuratie als het ware copy/pasten (wel rekeninghoudend met het % meer / minder spelers - en op voorwaarde van dezelfde systemen?)

De eerste dag (15 mei) zal je echter altijd nog kleine problemen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Maar wellicht is dat gewoon typisch Diablo en ben ik spellen zoals Dragon Age en Neverwinter Nights teveel gewend?
Tactiek komt kijken in de latere fases van het spel. Je keuzes zitten dan meer in je gear, niet zo zeer je spells. En in de samenwerking met andere spelers in de hell en inferno levels. Veel spelers zullen inferno niet eens uitspelen.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:59:
[...]

Baldurs gate? Een turn-based (ADND) RPG vergelijken met een actieRPG.Ik vind D3 echt NIKS weghebben van diablo3. Behalve isometric viewpoint misschien.
Nu is het lang geleden dat ik Baldurs gate heb gespeeld maar naar mijn weten was het niet turned-based. In Baldurs Gate speel je eigenlijk gewoon een single player RPG en dit kan je ook met meerdere tegelijk doen. Dit principe is in Diable 3 exact hetzelfde als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er in D3 trouwens een level cap? Ik vind er nergens info van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hammer of the Ancients is wel irritant wat dat betreft. Je moet je continu herpositioneren om een grotere groep te kunnen raken. Ik ben toch meer van de spells zoals Arcane orb of zo, maar smaken verschillen. :)
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:08:
60

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimploo schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:07:
[...]

Nu is het lang geleden dat ik Baldurs gate heb gespeeld maar naar mijn weten was het niet turned-based. In Baldurs Gate speel je eigenlijk gewoon een single player RPG en dit kan je ook met meerdere tegelijk doen. Dit principe is in Diable 3 exact hetzelfde als ik het goed begrijp.
Space bar = pauze in Baldurs als ik me niet vergis.
Dus niet echt turn based, maar toch...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Mijn bevindingen na een fantastisch open beta weekend:
  • Error 37 is a lie
  • Weet iemand waar die "health potions" voor zijn?
  • Ik kan niet wennen aan een Wizzard met een 2H Axe
  • Drakensang-online is echt moeilijk vergeleken met dit!
  • Oh. Level up. Jeuh. Dat was het.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w

y0ukn0w

aka Jay

Leve 60. In de beta is dit level 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

lvl cap is 60

inferno zijn monsters 61-65 om het extra moeilijk te maken
Norm 1-30
night 30-50
hell is 50-60

zo iets was lvl verdeling
bokkem schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:09:
Mijn bevindingen na een fantastisch open beta weekend:
  • Error 37 is a lie
    Servers waren gewoon vol
  • Weet iemand waar die "health potions" voor zijn?
    welke? in UI of op dr grond? om te healen.....
  • Ik kan niet wennen aan een Wizzard met een 2H Axe
  • Drakensang-online is echt moeilijk vergeleken met dit!
    ???
  • Oh. Level up. Jeuh. Dat was het.

[ Voor 43% gewijzigd door roboreaper op 23-04-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error 37 is a lie
--- Vrijdagnacht en zaterdagnacht (22u00 - 24u00) niet
Weet iemand waar die "health potions" voor zijn?
--- moeilijke vraag.... om te healen?
Ik kan niet wennen aan een Wizzard met een 2H Axe
--- ja, is een beetje vreemd, mijn monk speelde best met een knots (ook niet echt logisch)
Drakensang-online is echt moeilijk vergeleken met dit!
--- Dit was de beta, real game zal een pak moeilijk zijn
Oh. Level up. Jeuh. Dat was het.
--- Love or hate the game - ieder z'n meug zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:09:
[...]

Space bar = pauze in Baldurs als ik me niet vergis.
Dus niet echt turn based, maar toch...
Als je de pauze functie per turn niet gebruikt is het inderdaad wel gewoon realtime te spelen. Als je het maximale eruit wilde halen moest je toch vaak per turn pauzeren om keuzes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Vraagje nog: wordt je stash ook gedeeld met al je charactres?
Zo ja, dan zit-ie erg snel vol en kun je veel minder class specifieke items bewaren (voor b.v. specifieke fights).

N.B. Ook ik merkte dat gele items die van de SK droppen veelal mindere specs hebben dan blues.
Op de WD dropten 2 gele (hoezee! :) ), de andere slechts 1.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:52
Tao schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:15:
Zo ja, dan zit-ie erg snel vol en kun je veel minder class specifieke items bewaren (voor b.v. specifieke fights).
Die is gedeeld ja, maar je kan heel veel extra stash bijkopen. Kost wel een paar centen, 10k voor de eerste upgrade zag ik.

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

N.B. Ook ik merkte dat gele items die van de SK droppen veelal mindere specs hebben dan blues.
Als je met stash je chest in het dorp bedoeld, dan wordt deze inderdaad gedeeld.
Hij zit snel vol maar je kunt meer ruimte kopen voor een magere 10k gold. Ik heb dit niet gedaan dus ik weet niet of dit bedrag omhoog gaat met elke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w

y0ukn0w

aka Jay

Geel is niet per definitie beter. Geel heeft meer random properties. Als je een blue met 3 properties vindt, en ook nog eens alle 3 waar je iets aan hebt, dan is die blue beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 21:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
[...]

Ben het helemaal met de mensen eens die vinden dat D3 wel behoorlijk "Geconsoled" is, je kan duidelijk zien dat blizzard de intentie heeft (of het wordt opgedrongen door activision) om D3 ook op een console uit te brengen, waar je duidelijk kan merken dat er keuzes gemaakt worden die niet gemaakt zouden worden als D3 enkel voor de pc en mac uit zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gkoers schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:17:
[...]
Die is gedeeld ja, maar je kan heel veel extra stash bijkopen. Kost wel een paar centen, 10k voor de eerste upgrade zag ik.
Ik heb trouwens gemerkt dat na de update van vrijdagnacht de prijs is gewijzigd: initieel was een upgrade 14k
Ik ben er wel niet achtergkomen wat die 2 extra tabs waren als je je stash opendeed.
De eerste was de shared stash, daaronder nog 2 tabjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w

y0ukn0w

aka Jay

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:25:
[...]

Ik heb trouwens gemerkt dat na de update van vrijdagnacht de prijs is gewijzigd: initieel was een upgrade 14k
Ik ben er wel niet achtergkomen wat die 2 extra tabs waren als je je stash opendeed.
Die extra tabs is nog meer shared stash. Oftewel je hebt 3 volle "pagina's". Flinke gold sink dus om alle stash te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:23:
[...]
Ben het helemaal met de mensen eens die vinden dat D3 wel behoorlijk "Geconsoled" is, je kan duidelijk zien dat blizzard de intentie heeft (of het wordt opgedrongen door activision) om D3 ook op een console uit te brengen, waar je duidelijk kan merken dat er keuzes gemaakt worden die niet gemaakt zouden worden als D3 enkel voor de pc en mac uit zou komen
akkoord, maar dat kan je game-ontwikkelaars moeilijk kwalijk nemen. De consolemarkt is een grote markt, dus potentieel een grote omzet / winst.
PC-platform stijgt veel minder snel dan de consoles.
Maar ik moet zeggen dat ik in de beta niet veel last had van de aanpassingen. Ieder nieuw game is ff wennen aan nieuwe besturing, da's noch slecht, noch goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

y0ukn0w schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:26:
[...]

Die extra tabs is nog meer shared stash. Oftewel je hebt 3 volle "pagina's". Flinke gold sink dus om alle stash te krijgen.
een stashpagina is 100k en je krijgt dan een nieuwe pagina met 2 'regels' qua stash, daarna kun je weer een paar keer 10k betalen om die pagina vol te krijgen voordat je de volgende pagina kunt kopen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:25:
[...]

vreemde wijziging vind ik, 10k of 14k maakt toch ook niet uit. Tenminste zo kijk ik er tegenaan, je begint straks te spelen met 1 char en gaat dan eerst bezig met het levelen van de artisan. Tegen de tijd dat je aan een 2e char begint is dat bedragje peanuts...

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:28:
[...]

akkoord, maar dat kan je game-ontwikkelaars moeilijk kwalijk nemen. De consolemarkt is een grote markt, dus potentieel een grote omzet / winst.
PC-platform stijgt veel minder snel dan de consoles.
Maar ik moet zeggen dat ik in de beta niet veel last had van de aanpassingen. Ieder nieuw game is ff wennen aan nieuwe besturing, da's noch slecht, noch goed
neej, maar hoe erg is het nu om 2 versies te ontwikkelen

ik bedoel als je pc eerst hadden gedaan hadden ze de UI en controls aan moeten passen
nu worden de pc users een beetje benadeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

roboreaper schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:31:
[...]

neej, maar hoe erg is het nu om 2 versies te ontwikkelen

ik bedoel als je pc eerst hadden gedaan hadden ze de UI en controls aan moeten passen
nu worden de pc users een beetje benadeeld
Ik persoonlijk heb echt geen enkele nadeel gevonden aan hoe de controls nu zijn. Het voelt voor mij ook niet persé erg console achtig aan. Heb het met een vriend van me het er wel ook al over gehad, hoe de controls op een console (vooral met een PS3 controller, omdat we daar ervaring mee hebben) zouden zijn. Maar echt 1 op 1, makkelijk en goed kwamen we er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
Error 37 is a lie
Je kunt je password copy & pasten, kwam ik na 76x achter

Serieus? Mss dat je dan in de final versie wèl damage krijgt. Dat zou leuk zijn.

--- ja, is een beetje vreemd, mijn monk speelde best met een knots (ook niet echt logisch)
Mijn DH had een dienblad als schild. Daar kon ze de health potions opzetten.

AMG! DSO is ook nog steeds Beta!

De skills & runes vind ik echt teleurstellend. Geef mij de oude skilltree maar weer terug. Je hoeft niks meer te doen en nergens meer over na te denken. Ik kwam er met mijn monk pas op level 9 achter dat ik er ondertussen andere skills bij gekregen had. En dat hij al die tijd in zn onderbroek liep!

Ik ga hem zeker weten aanschaffen, co-op was super, maar al met al viel het me wel behoorlijk tegen.

Ps. Ik vond Tinkywinkie het leukste om mee te spelen trouwens. Die deed vette DPS met zn tas.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:31
Ik heb me dit weekend prima vermaakt met het "uitspelen" van de Beta met een Barbarian. Helaas niet genoeg tijd om de andere chars uit te proberen maar dat komt na de 15de wel. Nu nog maar de tijd doden met wat D2 potjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Nog even een (waarschijnlijk dom) vraagje, maar hoe kan ik mijn gele (rare) items identifyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

bokkem schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:44:
Ze hadden toch ook al toegegeven dat de meeste (ervaren?) spelers vrij makkelijk en vlot door Normal zouden komen en dat de moeilijkheidsgraad per niveau (Hell etc) hard omhoog zou lopen? De easy-nes had niet zozeer te maken dat het een beta is, maar dat het zich af speelde aan het begin van het spel en op Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

wildcardxl schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:47:
Nog even een (waarschijnlijk dom) vraagje, maar hoe kan ik mijn gele (rare) items identifyen?
Rechter muis knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Ps. Ik vond Tinkywinkie het leukste om mee te spelen trouwens. Die deed vette DPS met zn tas.
Kan je in een ander topic gaan trollen? dit voegt totaal niets toe. Als je het geen leuk spel vind is dat nu duidelijk. Je bent nu gewoon reacties aan het uitlokken.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
wildcardxl schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:47:
Ik meen door je cursor erop te houden (en/of rechtermuisknop in te drukken)...althans, dat deed het hem bij mij.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 11:19
Aardig wat classes uitgeprobeerd dit weekend en het speelt wel lekker weg, aantal dingen die mij ergerde waren wel de vage interface voor skill selection, paar maten snapte er niks van en zelfs met elective mode aan vind ik het bijzonder onoverzichtelijk. Ik zou graag zien dat de originele skill interface terug gebracht wordt. Ik heb drie klasses "uitgespeeld" en het valt op dat het pas echt leuk wordt pas, nadat je bepaalde skills/runes hebt of bepaalde gear hebt. Dit kan er toe leiden dat je bepaalde classes niet leuk vind.

Het is dan ook jammer dat Blizzard de spel unlock zodanig bepaald voor de speler. Echt een slechte keuze vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De skills & runes vind ik echt teleurstellend. Geef mij de oude skilltree maar weer terug. Je hoeft niks meer te doen en nergens meer over na te denken. Ik kwam er met mijn monk pas op level 9 achter dat ik er ondertussen andere skills bij gekregen had. En dat hij al die tijd in zn onderbroek liep!
Dit onderwerp is al maanden bezig op verschillende fora. Eerst vond ik het ook maar niets. en het leek dat iedereen naar dezelfde build bouwde.
Maar ik ben van mening veranderd: in D2 kon je wel alles kiezen (stats en spells), maar uiteindelijk... had je van ieder character 2 builds max (grof genomen) - die viable waren -

Iedereen had z'n hammerdin, javazon, met dezelfde gear, met dezelfde stats,... (op enkele puntjes na)
Veel amazons met high strength heb ik niet gezien gedurende jaren...
High strength sorcs en high inteligence barbs evenmin...
Veel barbs met als hoofdskill "leap" zag je ook niet in hell...

Er gaat gewoon veel van gear en speelstijl afhangen, en dat wordt leuk voor de verscheidenheid.
Imo zal er net meer verscheidenheid dan in D2 zijn ipv minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Dat classes spelen met wapens die "niet bij ze passen", zoals een sorc met een 2H axe, is alleen in het begin.
De wapens die in de rest van het spel droppen hebben als belangrijkste eigenschap +stat (int, str, dex)
een 2H Axe zal je alleen vinden met +STR, waardoor hij alleen nuttig is voor barbarians. De sorc moet juist +INT wapens hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:12

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Error 37 is a lie
Je kunt je password copy & pasten, kwam ik na 76x achter

Serieus? Mss dat je dan in de final versie wèl damage krijgt. Dat zou leuk zijn.

Mijn DH had een dienblad als schild. Daar kon ze de health potions opzetten.

Ik ga hem zeker weten aanschaffen, co-op was super, maar al met al viel het me wel behoorlijk tegen.

Je probeerd jezelf hiermee... nog meer voor lul te zetten?
Quest complete!

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Darf schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:51:
Aardig wat classes uitgeprobeerd dit weekend en het speelt wel lekker weg, aantal dingen die mij ergerde waren wel de vage interface voor skill selection, paar maten snapte er niks van en zelfs met elective mode aan vind ik het bijzonder onoverzichtelijk. Ik zou graag zien dat de originele skill interface terug gebracht wordt. Ik heb drie klasses "uitgespeeld" en het valt op dat het pas echt leuk wordt pas, nadat je bepaalde skills/runes hebt of bepaalde gear hebt. Dit kan er toe leiden dat je bepaalde classes niet leuk vind.

Het is dan ook jammer dat Blizzard de spel unlock zodanig bepaald voor de speler. Echt een slechte keuze vind ik.
Dit is 1 van de keuzes waarvan ik denk dat die omwille van een console port gemaakt zijn, waardoor het voor pc gamers dus enorm onoverzichtelijk is

Ook die hele elective mode snap ik niet, waarom doe je dat er in? Je ontwerpt een systeem, mouse1 die skills mouse2 deze skills, nummer 1 andere skills, om vervolgens dat allemaal te kunnen veranderen... klinkt meer als dat de skills voor console ontworpen zijn en om PC meer customizing te geven, hebben ze elective mode toegevoegd...

"We hebben verschillende hokjes gemaakt, maar als je die hokjes niet wil dan kun je het ook in 1 grote bak gooien" waarom maak je die hokjes dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
RocketKoen schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:54:
Dat classes spelen met wapens die "niet bij ze passen", zoals een sorc met een 2H axe, is alleen in het begin.
De wapens die in de rest van het spel droppen hebben als belangrijkste eigenschap +stat (int, str, dex)
een 2H Axe zal je alleen vinden met +STR, waardoor hij alleen nuttig is voor barbarians. De sorc moet juist +INT wapens hebben.
Volgens mij is daar niks over gezegd, je kan ook zomaar een dikke 2h axe vinden met +1000 int

het gaat om de combinatie dps en extra stats, als op high lvl een 2h axe de hoogste dps doet, en je krijgt daar ook nog is een behoorlijke hoeveelheid +int op, dan zul je dus in de endgame gewoon met een 2h axe rondstampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou dat perse voor consoles gedaan zijn? Ik denk eerder dat het voor de mainstream gamer in het algemeen gedaan is. Op deze manier is het spel weer net wat toegangkelijker en eenvoudiger te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diablo 1 anyone?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2v8mhxh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/download?mid=e8a097d7e7c91ddbbdd42daa9ca7d146&rtyp=lt&ctyp=other&ts=1274877866000

Waar ik op doel is de scheur in de grond op plaatje twee. Dit is (mogelijk) in een quest terug te zien in de game zelf op plaatje één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
In D2 kon de sorceres ook gewoon met een 2H wapen rondlopen als ze genoeg STR had. Sterker nog van lvl 1-10 in D2 gebruikte ik altijd alles wat ik tegenkwam omdat je gewoon niet genoeg mana had om normaal spells te kunnen casten. Javelins/bows waren in het begin graag geziene drops voor mijn sorcs. Pas later ga je toepasselijke gear vinden voor je characters.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 15-09 09:52
o.k. hier mijn korte ervaringen met de beta:

Negatief: Ik vond de anti-aliasing eigenlijk een beetje tegenvallen. Graphics: op 1980*1200 alles maxed out verwachtte ik toch wel iets mooiers. De characters blenden niet goed met de achtergrond, lijkt alsof ze erop geplakt zijn. Verder vond ik het wel tegenvallen dat je gelijk met je lvl1 skill (bash) zombies in 1 klap het halve scherm over mept, met een fire-flash effect, en een best zware screen-shake. Had het leuker gevonden als het wat soberder geweest was allemaal in het begin. Dit voelde aan als starten met een getwinked character: je hoort in diablo gewoon eerst keihard op je flikker te krijgen van die kutbeesten imho ;-) dat als je met je shabby rags tegenover 7 skeleton archers staat, dat je dan ook echt een probleem hebt. Nu vloog je er gewoon in en veegde je het hele scherm leeg alsof je met een level 40 character was komen aanzetten. Wat voor items je verder dan vindt maakt niet ECHT heel veel uit. Tenslotte: jammer hoe Cain als een ouwe zeurpiet wordt neergezet. Dat geeft mij het gevoel dat de game voor 15-jarigen is gemaakt. Mogelijk ben ik zelf een ouwe zeurpiet aan het worden :D

Positief: gave muziek, gaaf duister sfeertje! Heel erg die diablo1 atmosfeer. De monsters vind ik supermooi gemaakt, heb echt met plezier met Z ingedrukt naar die waggelende zombies zitten kijken. Hoe de items op de characters staan vond ik ook erg chique gedaan, en helemaal te gek natuurlijk dat grote zwaarden uiteindelijk ook 3 vakjes verticaal innemen, en een belt 2 horizontaal. Het neerrammen van de beesten voelt ook goed, dat geldt voor alle characters, de geluidjes en de animaties passen echt heel goed bij elkaar.

Conclusie: vette game dus die hopelijk nog gepolijst gaat worden, zowel grafisch als qua balance ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
Je probeerd jezelf hiermee... nog meer voor lul te zetten?
Quest complete!
Why so serious?
je hoort in diablo gewoon eerst keihard op je flikker te krijgen van die kutbeesten
Wat hij zegt!

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Ik wilde hem ook eens proberen deze ochtend maar krijg steeds de 3003 fout melding... iedereen hier last van? Servers down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Zit je wel op de amerikaanse servers? De europa servers werken namelijk niet.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een "black mushroom" gevonden in de beta :P
Thats 1 big mushroom...

Wel leuk dat die verwijzingen erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Het is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk wat elective mode precies inhoudt?? Hoorde pas op het forum hier iets over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:07:
Diablo 1 anyone?

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar ik op doel is de scheur in de grond op plaatje twee. Dit is (mogelijk) in een quest terug te zien in de game zelf op plaatje één.
nee dit is een minor bugje die toevallig daar op lijkt, aan de andere kant van de afgrond zit een entrance naar een grot, die oranje glow van die entrance is wat je op jouw plaatje ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Rambie schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:14:
Ik wilde hem ook eens proberen deze ochtend maar krijg steeds de 3003 fout melding... iedereen hier last van? Servers down?
Volgens mij is de open beta voorbij nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shodan schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:16:
Het is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk wat elective mode precies inhoudt?? Hoorde pas op het forum hier iets over
Via de Elective mode kun je skills toewijzen aan buttons waar ze eigenlijk "niet horen". Bijv. een LMB of RMB attack op 1 of 2 plaatsen.
Zo kun je als Demon Hunter bijv. Bola Shot én Puncture Arrow tegelijk gebruiken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

dat heb ik gemist. Vond het namelijk erg jammer dat bepaalde skills op vaste plekken zaten.

Spiders + poison dart lijkt mij een leuke combo (met de hondjes erbij dan)

Trouwens, die WD met die soultrap, man dat gaat een hoop DMG opleveren later.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voxxel schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:08:
In D2 kon de sorceres ook gewoon met een 2H wapen rondlopen als ze genoeg STR had. Sterker nog van lvl 1-10 in D2 gebruikte ik altijd alles wat ik tegenkwam omdat je gewoon niet genoeg mana had om normaal spells te kunnen casten. Javelins/bows waren in het begin graag geziene drops voor mijn sorcs. Pas later ga je toepasselijke gear vinden voor je characters.
Wie had er geen full Sigon setje liggen om nieuwe toons mee te pimpen de eerste 10-15 levels :+

In D2 was er wel meer onderscheid qua gear omdat je als sorc altijd orbs ging dragen na de initiele levels, omdat daar altijd class skills op zaten (Eschuta's, Ocu, etc, allemaal sorc skills). Op javelins zat dan weer vaak Amazon-only +skills, and so on :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Mad-Matt schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:26:
dat heb ik gemist. Vond het namelijk erg jammer dat bepaalde skills op vaste plekken zaten.

Spiders + poison dart lijkt mij een leuke combo (met de hondjes erbij dan)

Trouwens, die WD met die soultrap, man dat gaat een hoop DMG opleveren later.
Heb je uberhaupt opgelet de afgelopen paar pagina's?
Met Elective mode kun je zelf kiezen op welke slot welke ability kan.

De slots speel je vrij door middel van levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:35
porn* schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:26:
[...]

Wie had er geen full Sigon setje liggen om nieuwe toons mee te pimpen de eerste 10-15 levels :+

In D2 was er wel meer onderscheid qua gear omdat je als sorc altijd orbs ging dragen na de initiele levels, omdat daar altijd class skills op zaten (Eschuta's, Ocu, etc, allemaal sorc skills). Op javelins zat dan weer vaak Amazon-only +skills, and so on :)
in Diablo 3 komen weer +skills items, dat is al bevestigd. Mensen even zoeken en wat blue posts door lezen doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Afgelopen weekeind alle caracters uitgespeeld.
De leukste zijn toch Brab en monk.
Minst leuke is de Witch Docter.
Allemaal tot het einde en zo gespeeld.
Wel leuk. had het moeilijker verwacht maar ach klaag niet.
Dat met de skills was even wennen dat er meer sckills beschikbaar waren maar ach.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
Weet iemand hoe co-op straks gaat werken met verschillende characters levels en de experience die je dan krijgt? (beter bekend als "boosten")

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

microoo schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:28:
[...]

in Diablo 3 komen weer +skills items, dat is al bevestigd. Mensen even zoeken en wat blue posts door lezen doet wonderen!
Heb er volgens mij al een gevonden, een blue boogje voor de demon hunter dacht ik.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Ik had ook een orb gevonden met Mage skills, had alleen geen mage op dat moment.

Ik denk dat ik klaar ben met de Beta! Mijn game tijd nog even steken in wat PS3 games, kijken of ik die nog uit kan spelen alvorens al mijn tijd te verliezen aan D3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Wat ik trouwens niet snapte aan de skills is dat de interface er op het onderstaande filmpje:
YouTube: Diablo 3 Beta - Witch Doctor Let's Play: ForceDoctor - Part 1

De skill trees en beschrijvingen van skills veel overzichtelijker zijn en dat die kerel ook heel andere skills heeft dan ik kon kiezen in de beta.
Terwijl hij wel meerdere keren aan geeft dat het de beta is die hij laat zien in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
microoo schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:28:
[...]

Oh dat heb ik gemist. Dacht dat ze daar ooit (als in 1 jaar+ geleden) over riepen dat ze ervan af wilden, omdat je toen al chars had met 30+ skill levelrs erbij (en dat lastiger te balancen was).
bokkem schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:29:
Weet iemand hoe co-op straks gaat werken met verschillende characters levels en de experience die je dan krijgt? (beter bekend als "boosten")
Nog niets over gelezen maar gok dat ze de Wow formule jatten (zie meerdere kleine slimmigheidjes terugkomen): wanneer je met 5 dezelfde level mensen "level appropriate" content doet krijg je x-exp per mob, en als er dan (te) hoge mensen in de groep zitten krijg je minder exp dan met levelgenoten.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
Wimploo schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:33:
Wat ik trouwens niet snapte aan de skills is dat de interface er op het onderstaande filmpje:

De skill trees en beschrijvingen van skills veel overzichtelijker zijn en dat die kerel ook heel andere skills heeft dan ik kon kiezen in de beta.
Terwijl hij wel meerdere keren aan geeft dat het de beta is die hij laat zien in het filmpje.
Is van een paar patchen geleden. Ze hebben recent veel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een filmpje uit 2011 :P Sindsdien is er enorm veel veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
bokkem schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:29:
Heb voor de achievment om met elke class skelly king te killen, 2x mee geweest met een lvl 2/3, xp die kreeg leek niet echt minder qua verhouding dan ik normaal zou krijgen. quest xp (van kill op king) was ook voor dat lvl rond de 5k. (ongeveer zelfde als lvl 13 krijgt)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu

Bèta update 12 of 13 heeft veranderingen aangebracht aan de skills en UI.
Dit was nog vóór die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
porn* schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:34:
[...]

Oh dat heb ik gemist. Dacht dat ze daar ooit (als in 1 jaar+ geleden) over riepen dat ze ervan af wilden, omdat je toen al chars had met 30+ skill levelrs erbij (en dat lastiger te balancen was).

[...]

Nog niets over gelezen maar gok dat ze de Wow formule jatten (zie meerdere kleine slimmigheidjes terugkomen): wanneer je met 5 dezelfde level mensen "level appropriate" content doet krijg je x-exp per mob, en als er dan (te) hoge mensen in de groep zitten krijg je minder exp dan met levelgenoten.
Dit was ook al zo in Diablo 2, dus de wow-formule is eigenlijk gejat van de diablo 2 formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dakreal schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:28:
[...]

Heb je uberhaupt opgelet de afgelopen paar pagina's?
Met Elective mode kun je zelf kiezen op welke slot welke ability kan.

De slots speel je vrij door middel van levelen.
Eerlijk, nee. Te weinig tijd voor gehad en te veel posts achter elkaar. :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakreal schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:35:
[...]

Dit was ook al zo in Diablo 2, dus de wow-formule is eigenlijk gejat van de diablo 2 formule.
Is dat zo? Had nooit de indruk als ik mijn scrubs liet boosten door 90+ers in Baalruns dat het erg veel uitmaakte qua exp.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
Paterpor schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:34:
[...]

Is van een paar patchen geleden. Ze hebben recent veel aangepast.
Bizar, de interface in het filmpje ziet er vele malen beter uit dan dat het er gister uit zag. Kwa beschrijving van de skills kan je niet eens meer terecht in de game...
Wel apart dat ze ook andere skills hebben opengezet, ik had die haunted skill graag eens willen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Wimploo schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:38:
[...]

Bizar, de interface in het filmpje ziet er vele malen beter uit dan dat het er gister uit zag. Kwa beschrijving van de skills kan je niet eens meer terecht in de game...
Wel apart dat ze ook andere skills hebben opengezet, ik had die haunted skill graag eens willen testen :P
Daar ben ik het zeker mee eens. De UI ziet er vele malen beter en overzichtelijker uit, in dat geval snap ik ook niet waarom dit veranderd is. Hopelijk zijn er genoeg klachten over geweest en anders misschien ooit met een mod toch de oude UI tevoorschijn toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van het weekend al potentiële exploits/misbruik/trucjes ervaren:

- Joinen nét voor de SK met een nieuw lvl 1 character (hoi Pedr0 :+), en dan een rare drop krijgen. Dit kan dus later ook bij bosses, waardoor je makkelijk een leuke drop kan krijgen. (soloen met 2 pc's/accounts bijv.)

- Op een 2e PC joinen met een low level char en vervolgens niets doen in town, je krijgt dan alle Quest XP gewoon (bijv. de 5800XP van de SK krijg je). Zo kun je zonder moeite te doen je 2e character ook levelen.

Ben benieuwd of dat in de retail ook nog zo gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:07:
Diablo 1 anyone?

Zie ook: YouTube: Diablo - Tristram: A Comparison (Diablo 1, Diablo 2 & Diablo 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Angeloonie schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:40:
Van het weekend al potentiële exploits/misbruik/trucjes ervaren:

- Joinen nét voor de SK met een nieuw lvl 1 character (hoi Pedr0 :+), en dan een rare drop krijgen. Dit kan dus later ook bij bosses, waardoor je makkelijk een leuke drop kan krijgen. (soloen met 2 pc's bijv.)

- Op een 2e PC joinen met een low level char en vervolgens niets doen in town, je krijgt dan alle Quest XP gewoon (bijv. de 5800XP van de SK krijg je). Zo kun je zonder moeite te doen je 2e character ook levelen.

Ben benieuwd of dat in de retail ook nog zo gaat zijn :)
Een 2de pc? Was het mogelijk om met hetzelfde account twee keer in te loggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51

Dan kan ik je The Witcher 2, op een hogere difficulty, aanraden. Het systeem is daar dat je je eigen potions moet maken, en vóór de battles moet mediteren en deze opdrinken.
Ik heb de game niet op zo'n difficulty gespeeld (en bijgevolg moest ik nauwelijks potions usen) maar als ik zo op Youtube gameplay bekijk, geeft dit echt veel dynamiek en tactiek aan het spel.
Pagina: 1 ... 21 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.

JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic

Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.

The End of Days approaches…. Diablo III will be unleashed from the Burning Hells on May 15, 2012.