Mijn bezwaren dat Warrior en Monk vervelend worden omdat hun abilities zo op elkaar lijken visueel en qua gameplay, zijn helaas niet weggenomen. Warrior was ik het minst over te spreken. Maar om eerlijk te zijn vond ik de warrior ook niet veel aan in vorige Diablo delen. De Wizard, Demon Hunter en Witch Doctor zijn mijn favoriet, in die volgorde.
Heb ze allemaal zowel solo als in coop gespeeld, maar zeker in coop merk je nog wel verschil in klasses.
Wat mij opviel is dat sommige classes langzaam zijn terwijl de hunter met vault + passive ability voor 2 seconde +60% movement speed enorm mobiel is en dungeons snel kan afstruimen waarbij de groep achterblijft.
Maarja zo heeft de wizard nog geen teleport op deze lage levels, dus echt goed vergelijken is het natuurlijk niet voor het uiteindelijke spel.
Ook merk je dat sommige klasses op deze makkelijke mobs beter lijken te presteren dan anderen. Barb heeft bijvoorbeeld veel directe AoE schade terwijl WD net ff langzamer is en DoTs gebruikt. WD voelt daarom nu soms wat minder aan, maar zal met sterkere mobs waarschijnlijk leuker worden.
Ik vond de Witch Doctor anders aardig overpowered. Met Poison Dart + Splinters rune kun je 3 snelle pijlen afvuren. Eén shot goed voor de meeste mobs en uitstekend voor sterke mobs/bazen; goede single target damage dus.
Verder Flame Bats met de eerste rune is ook enorm gaaf; krijg je een grotere vleermuis die veel verder gaat. Alleen deze twee abilities al maken de Witch Doctor erg goed in elk geval op dit level. Maar je krijgt ook nog een passive ability waardoor je altijd 3 zombie dogs 'gratis' krijgt. Erg imba!