Op de US server zit ik er nu in. de EU server gaf steeds problemen. Dan maar even op US spelen, geen zin om nog half uur te moeten wachten.
Juist niet dit is de hele bedoeling van een stresstestspier084 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:28:
Mogen we concluderen: Stresstest FAIL?

Verschil tussen game en login servers? Was ook bij WoWPcManiaxx schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:28:
Onbegrijpelijk heServers are currently too busy bla bla en toch spelen er al mensen zo te zien. Geen snars snap ik er van
Hahaha battle.net outage bij mij nu error 75 
En nu weer geen diablo 3 license, nou zoek het uit met dit spel knal het er weer af te veel moeite hier
En nu weer geen diablo 3 license, nou zoek het uit met dit spel knal het er weer af te veel moeite hier
[ Voor 53% gewijzigd door Jasper 99 op 20-04-2012 21:30 ]
Het is niet mogelijk om op de Europese servers te spelen voor 15 meiDJMurtz schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:29:
Op de US server zit ik er nu in. de EU server gaf steeds problemen. Dan maar even op US spelen, geen zin om nog half uur te moeten wachten.
D'r is ook geen EU open beta, alleen in US.DJMurtz schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:29:
En verder is Battlenet zo dood als een pier momenteel, ook de website is kaput
[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 20-04-2012 21:30 ]
Hij geeft hier aan dat mijn Battletag nog niet gereed is.. als ik inlog zie ik echt een battletag staan 
BATTLETAG
Nenoki#1223
Vreemd
BATTLETAG
Nenoki#1223
Vreemd
Ik kan niet inloggen met Batteltag. Dan is mijn login grijs. Alleen op e-mailadres werkt het, precies zoals bij WoW.
Sowieso.. Is het de moeite waard om te zorgen dat iets werkt wanneer zo een beetje elke speler tegelijk wil inloggen?bobsquad schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:29:
[...]
Juist niet dit is de hele bedoeling van een stresstest
Zolang het maar goed draait wanneer de piek voorbij is, is het in principe goed genoeg.. Alleen niet voor de mensen die de eerste minuut willen spelen.
m.a.w. moeten ze veel geld investeren om te zorgen dat een spel de 1e dag na release goed loopt? Of willen ze besparen, zodat het spel na ± een dag goed loopt? En er daarna nooit meer een 1e dag van het spel is.
[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 20-04-2012 21:37 ]
Vandaar ook het vraagteken achter FAIL...Ik kan me voorstellen dat het op BlizzHQ nu ook spannend is. Zij zullen ook benieuwd zijn of de upscalingroutines naar behoren werken..bobsquad schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:29:
[...]
Juist niet dit is de hele bedoeling van een stresstest
ik kom er niet in, ofwel error 37 ofwel battle.net disconnected
Cititzen of Ladonia
Je kunt niet met iets anders inloggen dan een e-mail adres... net als bij wow
[ Voor 11% gewijzigd door evadnl op 20-04-2012 21:35 ]
yupAghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:34:
Zijn de mensen die in hebben kunnen loggen via e-mailadres ingelogd?
GTA VI - All aboard the hype train!!
zo moet je altijd inloggen, je moet inloggen met je battle.net account, zoals je dus ook inlogt op account management en ook zoals je inlogt in WoW...Aghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:34:
Zijn de mensen die in hebben kunnen loggen via e-mailadres ingelogd?
Was bij WoW inderdaad ook, maar net logde ik met e-mail in en moest ik ineens een Battletag aanmaken, vandaar de vraag.
AmericasMuta schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:36:
Moet je inloggen op The Americas of europe voor de open beta?
The Americas en inloggen met je e-mail password en eventueel authenticator
Verwijderd
Heb hier ook allerlei errors gehad, dan weer maint. dan weer battletag gedoe etc. Ben benieuwd hoe t verder gaat.
De achtergrond muziek maakt er iig een dramatische ervaring van.
Maar moet je dan geen us battle net account aanmaken dan?
Hmmm. Ik kreeg nu ook error 12.. Geen license attached to it.
Error 75: Temporary outage of the battle.net service. Puik dit
ik zit er eindelijk in maar char aanmaken blijft time out geven, ach ja.. char scherm is ook interessant
same hereaicaramba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:38:
Hmmm. Ik kreeg nu ook error 12.. Geen license attached to it.
BattleTag aanmaken lukt hier op dit moment iig niet. Probeer het straks wel nog een keer...
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
vraag me af of met al die lag, de authenticator codes wel goed doorkomen... duurt zo lang en zo
yah, zit er in.
Maar ff serieuze opmerking: de animatie van een demon hunter, hoe die loopt, dat kun je toch echt niet serieus nemen?
Ik hoop, dat ze dat echt nog gaan aanpassen, het komt gigantisch houterig over voor een spel uit 2012.
Maar ff serieuze opmerking: de animatie van een demon hunter, hoe die loopt, dat kun je toch echt niet serieus nemen?
Ik hoop, dat ze dat echt nog gaan aanpassen, het komt gigantisch houterig over voor een spel uit 2012.
lol, forum heeft schijnbaar ook problemen, daar krijg je steeds 500 errors
Verwijderd
Zijn er nog mensen die in de download-fase zitten en het tergend traag gaat? Maar 180Kb/s
Mijn Battletag staat wel in mijn account, maar op 1 of andere manier pakken de servers dit nog niet op.Ultraman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:39:
BattleTag aanmaken lukt hier op dit moment iig niet. Probeer het straks wel nog een keer...
BATTLETAG
Nenoki#1223
er zou een achievement moeten komen voor het krijgen van alle error code's haha, dan zou ik al een flink eind op weg zijn denk ik
Aha, mja. Het merendeel zit dus wel ergens vast, en degenen die je hier niet hoort zijn aan het spelen 
Andere vraag: Hoeveel diskspace neemt Diablo3 in beslag op dit moment?
Want heel veel ruimte heb ik niet in mijn Windows installatie.
@XeNeRgY
Ja het verschild per keer welke error code ik krijg
Ja het verschild per keer welke error code ik krijg
4.77 GB hier.Ultraman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:45:
Aha, mja. Het merendeel zit dus wel ergens vast, en degenen die je hier niet hoort zijn aan het spelen
Same here.Aghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:44:
Varieert het bij jullie ook tussen geen license en server busy?
4.76 Gb hier. Nog niet in kunnen loggen.Ultraman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:45:
4,76 GB hier.Ultraman schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:45:
Ooh dat valt mee. Dat heb ik nog wel. Thanks!
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2012 21:46 ]
Don't miss the fun at #diablo3 irc.tweakers.net 
Daar kan je lekker slowchatten en hoef je dit topic niet te vervuilen!
Daar kan je lekker slowchatten en hoef je dit topic niet te vervuilen!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik speel en hou dit topic bij, level 2 alweer lol.
Ik zet gewoon ff mijn laptop op schoot en ga verder een film kijken.
Zodra mijn BattleTag dan werkt wandel ik wel weer naar deze bak.
Zodra mijn BattleTag dan werkt wandel ik wel weer naar deze bak.
Blijkbaar kun je de error 12 fixen door een battletag aan te maken.. Dit werkt niet voor de mensen die al een battletag hebben.
zit een windows emulator bij ?bobsquad schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:46:
[...]
Op de mac is het trouwens 15 GB om een of andere reden
Gamende vader of moeder? Kom eens kijken op de FoT Discord!
Ik kreeg net een melding dat ik een batteltag aan moest maken en werd via D3 naar de website gestuurd. Aangemaakt, maar nog steeds deze melding.aicaramba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:47:
Blijkbaar kun je de error 12 fixen door een battletag aan te maken.. Dit werkt niet voor de mensen die al een battletag hebben.
Dat huisje in de verte van het login scherm is vast de plaats waar de servers gestald staan. Er is geen redden meer aan.
Verwijderd
Tot level 4 goed kunnen spelen, beetje lag maar te doen.
Rond 21:40 freezed m'n client. Afgesloten, maar opnieuw inloggen lukt nu niet meer.
Rond 21:40 freezed m'n client. Afgesloten, maar opnieuw inloggen lukt nu niet meer.
Exit => restartAghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:50:
Zelfs als je met verkeerde credentials inlogt duurt het nu meer dan een minuut voor een reactie.
Wij hebben alle verschillende errors uitgeprint en zijn nu memory aan het spelen
Bashiok: We're investigating why some people are seeing a 'no license' Error 12 for the #D3 open beta. Hang tough.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
@Zwolluf: Mag ik van jou de 'Connection to Battlener lost'?
Kwartet!
Kwartet!
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 20-04-2012 21:52 ]
Ik krijg alleen maar de error 'You have been disconnected from the Battle net service'.
Die heb ik nog niet voorbij zien komen volgens mij.
Die heb ik nog niet voorbij zien komen volgens mij.
Had hem ook maar zit er nu in!Pedr0 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:51:
Bashiok: We're investigating why some people are seeing a 'no license' Error 12 for the #D3 open beta. Hang tough.
Toch slecht dat dit nu al optreedt. Kun je nagaan als straks iedereen echt gaat inloggen. Jammer dat er weinig geleerd is van de problemen bij WoW expansions.
Ga je een beta uitbrengen, kan je geen fatsoenlijke servers opzetten. Nice job Blizzard!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nja.. Dat is ook alleen de eerste uren na release (wssAghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:53:
Toch slecht dat dit nu al optreedt. Kun je nagaan als straks iedereen echt gaat inloggen. Jammer dat er weinig geleerd is van de problemen bij WoW expansions.
Ik denk dat ze dit wel verwacht hadden. De hele wereld is aan het inloggen, kan niet anders dan misgaan.
Nog geen 1 keer dat popup schermpje gezien die om de authenticator key vraagt.
Denk dat je met de authenticator er op dit moment helemaal niet in gaat komen.
Denk dat je met de authenticator er op dit moment helemaal niet in gaat komen.
Jeetje wat een azijnpissers zeg.. iedereen is nu keihard op die login knop aan het rammen.. niet echt een normale casus denk je wel
hier kan je je echt niet tegen wapenen hoorTsurany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:54:
Ga je een beta uitbrengen, kan je geen fatsoenlijke servers opzetten. Nice job Blizzard!
Tuurlijk wel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit is de hele reden dat ze die beta open hebben gegooid dit weekend , om dit te voorkomen tijdens de release. Maar helemaal voorkomen doe je dit natuurlijk nooit. Er word in zo'n korte periode zo extreem veel gevraagd van die machines.Aghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:53:
Euh slecht? Hiervoor is de stress-test open beta toch? Beter dat het nu gebeurt en ze het hierdoor oplossen voor de echte release.Aghanim schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:53:
Maar dat houdt niet in dan ik/wij niet kunnen spelen ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Hihi, dit is leuk.
Iedereen en hun hond probeert nu in te loggen.
Dit werkt een stuk beter dan een DDOS aanval
Iedereen en hun hond probeert nu in te loggen.
Dit werkt een stuk beter dan een DDOS aanval
Want a cookie?!
Precies. Plus bij de launch zit niet iedereen op de Amerikaanse server in te loggen.Jaded schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:54:
Ik denk dat ze dit wel verwacht hadden. De hele wereld is aan het inloggen, kan niet anders dan misgaan.
MHW: Jay
Ik krijg wel elke keer mijn authenticator login, maar daarna altijd foutmelding.
Onzin. Blizzard heeft zelfs geen enkele release nog soepel kunnen laten lopen. Laat staan een D3 Open Beta. Dat is sowieso de grootste stresstest die ze ooit hebben meegemaakt. Tevens heeft IEDERE grote game altijd een dramatische release als het met online servers werkt.
Bij de release zal het aantal logins nog veel hoger zijn dan dit lijkt me. Na het uitmelken van WoW is er vast wel cash voor een enorm serverpark zou je denkenDreanor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:55:
[...]
Euh slecht? Hiervoor is de stress-test open beta toch? Beter dat het nu gebeurt en ze het hierdoor oplossen voor de echte release.
Maar dat houdt niet in dan ik/wij niet kunnen spelen ...
Een login queue zoals met wow servers was niet gek geweest.
[ Position in queue: 2382 Estimated time: 45 minutes ]
Beter dat het nú gebeurt dan bij de release. Het is niet voor niets een stress test.
Dit gebeurt ook gewoon bij release. En dan zijn er nog duizenden mensen die het totaal niet verwachten...Asgaro schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
[...]
Beter dat het nú gebeurt dan bij de release. Het is niet voor niets een stress test.
Verwijderd
Dan heb je nooit de oude tijden meegemaakt.MrRobers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
Een login queue zoals met wow servers was niet gek geweest.
Precies, hier heb ik geen vrije dagen voor opgenomen, vanaf de 15e wel een aantal.Asgaro schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
[...]
Running \ Cycling: Strava
Dan faalt Blizzard gewoon keihard, heb genoeg grote releases meegemaakt waar het niet zo'n drama bij was. Kwestie van genoeg capaciteit inkopen.Xeanor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
Onzin. Blizzard heeft zelfs geen enkele release nog soepel kunnen laten lopen. Laat staan een D3 Open Beta. Dat is sowieso de grootste stresstest die ze ooit hebben meegemaakt. Tevens heeft IEDERE grote game altijd een dramatische release als het met online servers werkt.
Aardig stressed nu geworden door het elke keer opnieuw inloggenAsgaro schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
[...]

Stress test > Success
Geen echte problemen hier, al 30 min aan het spelen, alleen is het af en toe heel traag....
Noem mij dan eens een release van een vergelijkbare grootte die wel goed ging.Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:59:
[...]
Dan faalt Blizzard gewoon keihard, heb genoeg grote releases meegemaakt waar het niet zo'n drama bij was. Kwestie van genoeg capaciteit inkopen.
SW:TOR had servers met queues van uren...
[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 20-04-2012 22:01 ]
Ik zit er gewoon op met een kamaraad. We spelen al probleemloos een tijd.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Verwijderd
Capaciteit die je 1 week na de release weer in de kast kan gooien? Ga je onzin ergens anders verkopen kerel, je hebt er zo te lezen weinig kaas van gegetenTsurany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:59:
[...]
Dan faalt Blizzard gewoon keihard, heb genoeg grote releases meegemaakt waar het niet zo'n drama bij was. Kwestie van genoeg capaciteit inkopen.

Een bedrijf gaat heus niet voor die korte maar extreme piek servers inkopen, releases waar het wel goed bij gaat zijn de releases die slecht verkopenTsurany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:59:
[...]
Nja.. Vinden ze het de moeite waard om zoveel capaciteit in te kopen om te zorgen dat mensen de 1e minuut kunnen spelen ipv pas na een paar uur? Zo'n release komt maar een keer voor, voor zo'n spel. Lijkt mij niet de moeite waard.Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:59:
[...]
Ik heb mij authenticator er nu afgehaald.. Maar nog geen geluk
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 20-04-2012 22:02 ]
en ze hebben het spel toch al gekocht, dus ze raken iig geen klanten kwijtaicaramba schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:00:
[...]
Nja.. Vinden ze het de moeite waard om zoveel capaciteit in te kopen om te zorgen dat mensen de 1e minuut kunnen spelen ipv pas na een paar uur? Zo'n release komt maar een keer voor, voor zo'n spel. Lijkt mij niet de moeite waard.
Het is voor Blizzard ook goed om te weten of alles stabiel blijft als de loginservers kapot gespamd worden.
Blijkbaar is dat het geval, loginservers zijn 'zo goed als plat', gameserver en netwerk zijn online.
Blijkbaar is dat het geval, loginservers zijn 'zo goed als plat', gameserver en netwerk zijn online.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.
The End of Days approaches…. Diablo III will be unleashed from the Burning Hells on May 15, 2012.
Let wel: dit is geen slow chat topic! Dat kan op mIRC: http://irc.tweakers.net/diablo3
Het is ook niet de bedoeling hier constant je battletags te posten daarvoor is de playertable.
JapyDooge heeft een TS server opengesteld: ts3.jovianlegacy.net
Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic
Ben je nog op zoek naar een beta key? Kijk hier voor actuele info over giveaways. Schrijf jezelf ook in via Battle.net.
The End of Days approaches…. Diablo III will be unleashed from the Burning Hells on May 15, 2012.