Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een lange (bestaat niet eens in dit geval, ze zullen hem medium noemen) cage is niet nodig, enkel voor triple. compact + 12-30 achter gaat met als enige beperking van je bestaande driveline de lengte van je ketting.

[edit]
Zie trouwens pas net dat je een 9-speed groep hebt, dan durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar verwacht weinig anders. Enkel is die 12-30 niet verkrijgbaar in 9-speed.

[ Voor 30% gewijzigd door Kippenijzer op 21-08-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Jeetje, wat een ernstig bericht :( Sterkte Pater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Andere derailleur is idd echt niet nodig, mede omdat er geen Shimano 9-spd road cassettes zijn tot 30T. Tiagra 9-speed (pre-2012) zal tot 27 of 28T gaan en dat gaat prima met je huidige derailleur.
Ikzelf gebruik een korte Ultegra 6700 derailleur met 34x23, 34x30, 38x23 en 38x30 als lichtste verzet, afhankelijk van het terrein en de zin om ff te sleutelen :P
Werkt allemaal perfect, ook met dezelfde kettinglijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:27

sapphire

Die-hard pruts0r

@Pater: d*mn kerel ! Heel veel beterschap en herstel iig toegewenst !!
Rene schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:23:
Hoe zijn hier de meningen over Campagnolo?

Elke keer als ik dat zie vind ik het toch mooi spul. Dan denk ik weleens wat beter zou zijn: Mijn Ultegra groep met FSA Energy crank wisselen voor een Di2 upgrade of heel de shimano groep eraf en er een Campagnolo Chorus groep opzetten.... Zag dat Focus tijdens de TdF ook met campagnolo reed, dus maakt het wel OEM ;)

Ben benieuwd of een Chorus groep met Crank bijvoorbeeld lichter is als een Di2 ultegra groep, en hoe de kwaliteit zich verhoudt.
Alleen met een oude Chorus 9 van m'n vader, als ik zie hoe die gebruikt is en de leeftijd dan is het prima spul zeg !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Sherlock schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:10:
Zaterdag ga ik de Petit Crique rijden in de Belgische Ardennen, momenteel heb ik een compact voor (34/50) en achter heb ik een cassette 12-25. Ik ben net een paar maanden bezig met fietsen en ik begin een beetje de zenuwen te krijgen of mijn verzet wel klein genoeg is.. Iemand die me gerust wil stellen? :)
Met 34-25 ben ik zowel Italiaanse Alpen als Pyreneeën opgekomen. Niets om je zorgen over te maken :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
argro schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:28:
[...]
En is ook ruim 200 euro duurder, zo simpel is het ook.

Voor een deel is keuze tussen Shimano en Campagnolo (of SRAM) emotie. De één zweert bij het één, de ander bij het ander. Dit alles op gevoel. Uit de ene review blijkt dat Chorus beter schakelt dan Ultegra, de andere review beweert het tegengestelde.

Qua performance ontloopt het elkaar niet veel denk ik. Wel heb ik het gevoel dat Campagnolo relatief duur is. Dura-Ace is ongeveer even duur als Record, en dan is er nog Super-Record. Qua gewicht moet je bij SRAM zijn overigens. Red is volgens mij de lichtste groep op de markt.

Als je elektronisch wilt schakelen zou ik voor Di2 gaan, vooral omdat EPS schrikbarend duur is.
Campa is misschien iets duurder in aanschaf maar daar staat tegenover dat de slijtageonderdelen (bladen, ketting, cassette) langer meegaan.

Op dit moment is er geen enkele mechanische groep die kan tippen aan Di2. SRAM Red komt nog het dichtst in de buurt.

Een plus van de Chorusgroep zijn wel de remmen trouwens.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:57
Gaat die nieuwe 11-speed ultegra werken met een oude crank en body trouwens?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
.joeri. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:00:
@Pater: Aw, da's balen!
Snel herstel man!

[...]

dan ben je misschien beter in het MTB topic? :)
Het grote mountainbike topic (deel 13)
De cyclocrosser zijn wel een beetje de kneusjes van de fiets wereld. :+

Ze horen niet bij race fietsen en niet bij de mountainbikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:45:
Gaat die nieuwe 11-speed ultegra werken met een oude crank en body trouwens?
Crank ja body nee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31
Gisteren opeens raar geluidje vanaf achterwiel, net alsof er iets aanloopt.
Kan het alleen totaal niet plaatsen, behalve dat er paar spaken niet helemaal strak meer staan.
Als ik stil sta en wiel of trappers ronddraai niets te horen.

Morgenochtend maar ff naar fietsenmaker, hopenlijk hebben ze het niet al te druk/is het snel te verhelpen.
Op zo'n moment zou het wel handig zijn als er 2e fiets zou klaarstaan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 21-08-2013 20:46 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
DDX schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:45:
Gisteren opeens raar geluidje vanaf achterwiel, net alsof er iets aanloopt.
Kan het alleen totaal niet plaatsen, behalve dat er paar spaken niet helemaal strak meer staan.
Als ik stil sta en wiel of trappers ronddraai niets te horen.

Morgenochtend maar ff naar fietsenmaker, hopenlijk hebben ze het niet al te druk/is het snel te verhelpen.
Op zo'n moment zou het wel handig zijn als er 2e fiets zou klaarstaan ;)
had ik laatst ook, bleek magneet van mijn cadence sensor gedraait te zijn en tegen de sensor aan te komen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

wackmaniac schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:56:
[...]

Met 34-25 ben ik zowel Italiaanse Alpen als Pyreneeën opgekomen. Niets om je zorgen over te maken :)
En Mollema doet het met een 39... Oftewel ligt geheel aan de persoon. Ik was in de Alpen blij met een 34-29 ipv 27 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat is matig, jammer, ik had gehoopt dat ik zo over kon stappen op 11 speed. Ik ben wel een beetje klaar met 6700, vind het schakelgevoel zo poep in vergelijk met 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
cybermans schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

had ik laatst ook, bleek magneet van mijn cadence sensor gedraait te zijn en tegen de sensor aan te komen
Heb alleen geen cadence sensor erop zitten en dan had ik het ook moeten horen als ik wiel met de hand ronddraai.
Naja ik laat de fietsenmaker er wel ff naar kijken, ieder z'n vak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

MrAngry schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:28:
[...]
Dat is matig, jammer, ik had gehoopt dat ik zo over kon stappen op 11 speed. Ik ben wel een beetje klaar met 6700, vind het schakelgevoel zo poep in vergelijk met 6600.
Het valt te betwijfelen of je dat oplost met 11-speed Ultegra. Boze tongen beweren dat Shimano de beste manieren van kabelroutering in de shifters zonder waslijnen niet meer kon gebruiken omdat Sram en Campa daar al patenten op hadden en dat het daarom minder soepel schakelt dan 6600 en ouder. Ikzelf voel weinig verschil tussen 6700 en 5600, da's het enige dat ik echt kan vergelijken uit eigen ervaring, maar goed.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53
DjVe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
Ik doelde ook op een Tiagra cassette (niks mis mee), maar als je je derrie achter dus geen lange kooi heeft, dan moet je die dus ook meenemen + ketting en dan kom je wel aan de €80
Ik heb al op diverse racefietsen een 12-30 cassette gemonteerd waarop een derailleur met korte kooi zat.
Het is geen garantie, maar het kan wel.
Lange kooi werkt altijd.

Ps beetje late reactie, was al op geantwoord.....

[ Voor 5% gewijzigd door wezep op 22-08-2013 08:07 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

wezep schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:06:
[...]

Ik heb al op diverse racefietsen een 12-30 cassette gemonteerd waarop een derailleur met korte kooi zat.
Het is geen garantie, maar het kan wel.
Lange kooi werkt altijd.

Ps beetje late reactie, was al op geantwoord.....
Hehe, weer wat geleerd :)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Om dan ook maar even te relativeren. Naar aanleiding hiervan dacht ik dat het met een Sram Force achterderailleur korte kooi (10s) ook wel kon. :N 34-30 dan komt het derailleur wieltje tegen het tandje met de ketting ertussen geklemd en die spanning op de a.der. krijg ik niet zo dat dat niet gebeurt. Het "werkt" dus... maar niet zoals hoort en wil niet weten wat er gebeurt als ik er een paar honderd meter op zou fietsen. Interesse in een nog goedkopere 12-30 Tiagra 10s.. DM maar, ik heb er niets aan. ;)

pepernooot

• wezep
Sram korte kooi icm met een 12-30 werkt helaas niet.
Heb dezelfde ervaring met Sram Red.
Max 28t achter.
Oplossing is een achterderailleur met medium kooi: WIFLI modellen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het is inderdaad handig specifieker te zijn. Het gaat om Shimano. Tiagra 10Speed, 105 2011 en later, en Ultegra 6700 kunnen allemaal 30t achter hebben met de korte (RD-xx00-SS) kooi achterderailleur, mits voor een compact of dubbel zit (kan niet icm triple). Wel jammer dat het bij SRam blijkbaar niet kan, dat wordt trainen om gewoon hun 27t te gebruiken in de alpen ;).

[edit]
@Hierboven: of WiFli inderdaad. Laat zo'n Red WiFli setje nou ook zo'n lekker goedkope upgrade zijn ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Kippenijzer op 22-08-2013 10:11 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Heb trouwens jaren Campa gehad, maar ik ga niet snel meer terug. Heb al twee keer de shift-lever afgebroken :X Toen ben ik naar Sram overgestapt omdat toen in 2009 er nog waslijntjes waren bij Shimano die ik per se niet wilde hebben. Die Sram Red shifters waren zo verschrikkelijk superieur t.o.v. Campa shifters, dat ik daarom al nooit meer terug durf. O-) Zo enorm veel directer en strakker. Die zwakke composiet shift-levers van campa zijn een echte no-go :X Ook op nieuwe fietsen in winkels die ik heb getest.

Bovendien, hoe meer SRAM rijders, des te beter, beetje concurrentie op de groepenmarkt kan nooit kwaad, de compatibiliteit tussen Shimano en SRAM voor slijtgevoelige onderdelen is daarvoor wel essentieel (geweest). Weet iemand hoe dat zit bij de 11 speed onderdelen (cassette, body) tussen SRAM en Shimano?

Ik wacht nog op de losse verkoop van Force 22 voorderailleur, heb deze al in de winkel kunnen testen en het principe van Yaw lijkt erg mooi voor trim-vrij schakelen (min-puntje van Sram). Hopelijk werkt deze ook op 10 speed, anders wordt het alsnog ergens voor een zacht prijsje de 10s Red yaw voorder. oppikken. :)

pepernooot

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Kippenijzer schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:52:
Een lange (bestaat niet eens in dit geval, ze zullen hem medium noemen) cage is niet nodig, enkel voor triple. compact + 12-30 achter gaat met als enige beperking van je bestaande driveline de lengte van je ketting.

[edit]
Zie trouwens pas net dat je een 9-speed groep hebt, dan durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar verwacht weinig anders. Enkel is die 12-30 niet verkrijgbaar in 9-speed.
rijdt zelf met 2013 sora, en die heeft standaard 12-30 gemonteerd zitten op 9 speed, dus het bestaat zeker wel.
wil binnenkort wel switchen, rijdt toch alleen in nederland en kan dan met 30 voor beter een kleiner verloop achter hebben.

• wezep
ramonlambal schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:05:
[...]

rijdt zelf met 2013 sora, en die heeft standaard 12-30 gemonteerd zitten op 9 speed, dus het bestaat zeker wel.
wil binnenkort wel switchen, rijdt toch alleen in nederland en kan dan met 30 voor beter een kleiner verloop achter hebben.
Die cassette is beschikbaar gekomen met de nieuwe Shimano Sora groep:
http://www.fiets.nl/2012/...ieuwe-shimano-sora-groep/

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lol, en ik vond het tanden-verloop van de 12-30 10speed al lelijk :+.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
ja ben er dus ook niet heel tevreden over, ga daarom binnenkort ook van casette wisselen.

welke tools heb ik hier eigenlijk voor nodig? kettinzweep en dan nog iets?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Een cassette afnemer.

• DDX
DDX schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:38:
[...]
Heb alleen geen cadence sensor erop zitten en dan had ik het ook moeten horen als ik wiel met de hand ronddraai.
Naja ik laat de fietsenmaker er wel ff naar kijken, ieder z'n vak ;)
Toch iets in achterwiel, ze hebben het alleen erg druk dus helaas pas volgende week tijd om te fixen.

[ Voor 189% gewijzigd door DDX op 22-08-2013 15:51 ]

• havana
Vandaag een dagje Tecklenburg. Geen foto's gemaakt dus ook geen lang verslag. Maar het was in ieder geval een uiterst plezant dagje met geweldig weer - tussen de 22-24 graden met geen wind. Zoals gewoonlijk weer geen mens tegengekomen, laat staan een fietser.

Rondje van 150 km / 2200 hm gereden met alle 'usual suspects', waaronder de Jägerberg, Brandenberg, Cementfabriek 2x, Döreberg 2x, Steinstrasse en uiteraard de Kleeberg. Kwam uit op 29 km/uur gemiddeld, voor mij een record in deze regio.

DIT IS MIJN WEBSITE

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:32
Gereedschapsvraagje:

Ik wil in het najaar mijn oude fiets helemaal uit elkaar halen, schoonmaken en waar nodig onderdelen vervangen. Die oude fiets is Tiagra afgemonteerd, maar wel Tiagra uit 2000. Ik heb nauwelijks specifiek fietsgereedschap, dus ik wil eigenlijk gewoon een set aanschaffen. Iets als deze set van Rose. Nu vraag ik me alleen af of daar niet alleen maar 'modern' gereedschap in zit, en ik voor mijn oude Tiagra groep toch weer allerlei andere spullen nodig heb.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• havana
Tiagra uit 2000, welke systeem gebruikt de trapas? De rest kun je met een simpele Ikea-inbus demonteren..

Edit. Trapas zal vierkant zijn of octalink denk ik? Hiervoor heb je een cranktrekker nodig en vervolgens een sleutel om de trapas te verwijderen. Dat zit allemaal in die set.

[ Voor 85% gewijzigd door havana op 22-08-2013 20:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Whoohoo! Net een nieuwe bike gekocht!

http://all-about-the-bike...ully-assembled-6851-p.jpg

1025eur betaald (30% korting gekregen) Full 105 behalve crank : )

• MrAngry
Mooi!

• swbr
havana schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:05:
Tiagra uit 2000, welke systeem gebruikt de trapas? De rest kun je met een simpele Ikea-inbus demonteren..

Edit. Trapas zal vierkant zijn of octalink denk ik? Hiervoor heb je een cranktrekker nodig en vervolgens een sleutel om de trapas te verwijderen. Dat zit allemaal in die set.
Ik heb net even gekeken, maar het lijkt inderdaad gewoon een inbus te zijn. Trapas kan ik nu niet goed zien, de fiets staat op zolder waar weinig licht is op dit moment. Zal binnenkort eens kijken wat ik los kan krijgen met de spullen die ik heb. Ik heb er geen haast mee, dus ik kan gewoon rustig beginnen met demonteren en kijken hoever ik kom natuurlijk.

Edit: Die inbus blijkt alleen maar een afdekdopje te zijn, nadat ik dat los had gemaakt zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.1m95.nl/stuff/tiagra.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door swbr op 22-08-2013 22:29 ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Hi allen,
Aangezien ik vanaf dit jaar me echt meer op het wielrennen wil storten (heb twee jaar wedstrijdroeien achter de rug) ben ik van plan mijn stalen Colnago te vervangen voor een wat meer racewaardig 'beestje'. Op marktplaats stikt het van de fietsen maar hoewel ik nu enigszins de weg weet te vinden kom ik erachter dat mijn kennis wat betreft de wielen maar beperkt is.
Is er net als bij de groepen een makkelijke manier om een wielset in te delen op kwaliteit?

Daarnaast, ik lees gemengde reacties wat betreft een fiets fitting (body scan e.d.). Nu heb ik via het linkje in de topicstart mijzelf opgemeten en kwamen deze waarden eruit:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ev5302.jpg

Zal mij trouwens ook hopelijk wat actiever in dit topic steken. Ben al sinds een aantal jaren aan het fietsen maar wil het nu echt 5x per week doen en in het weekend ook langere stukken.

• DDX
DDX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:50:
[...]

Toch iets in achterwiel, ze hebben het alleen erg druk dus helaas pas volgende week tijd om te fixen.
En vandaag maar gek gedaan en meteen nieuwe setje velgen besteld (fulcrum racing 3)
Stop ik die oude (gipiemme tecno 020) na reparatie wel in m'n andere hybride fiets/backup velgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Antaresje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

Edit: Die inbus blijkt alleen maar een afdekdopje te zijn, nadat ik dat los had gemaakt zag ik dit:

[afbeelding]
Het is zeker niet alleen een afdekdopje, die inbus zorgt ervoor dat de crank er niet afloopt. Je hebt hier wel een cranktrekker voor nodig. bijv. deze, zonder gaat je bijna niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

DDX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:03:
[...]

En vandaag maar gek gedaan en meteen nieuwe setje velgen besteld (fulcrum racing 3)
Stop ik die oude (gipiemme tecno 020) na reparatie wel in m'n andere hybride fiets/backup velgen ;)
Mooi setje, ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
rickhansen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:11:
[...]

Het is zeker niet alleen een afdekdopje, die inbus zorgt ervoor dat de crank er niet afloopt. Je hebt hier wel een cranktrekker voor nodig. bijv. deze, zonder gaat je bijna niet lukken.
Klopt. Ik heb er eentje liggen, mocht je in de buurt van Groningen of Zeist wonen kun je 'm lenen. Beetje zonde om zoiets nog aan te schaffen, want 't wordt in de huidige crankstellen niet meer gebruikt.

Met mijn inbusverhaal doelde ik op de complete fiets behalve het crankstel. Daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 23-08-2013 07:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
havana schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:57:
[...]

Klopt. Ik heb er eentje liggen, mocht je in de buurt van Groningen of Zeist wonen kun je 'm lenen. Beetje zonde om zoiets nog aan te schaffen, want 't wordt in de huidige crankstellen niet meer gebruikt.
Ik woon in Den Bosch, dus niet echt in de buurt. In die set die ik eerder linkte zit wel een 'cranktrekker voor vierkant, Octalink en ISIS crankstellen', dat klinkt alsof dat het ding is dat ik hiervoor nodig heb.
Met mijn inbusverhaal doelde ik op de complete fiets behalve het crankstel. Daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig.
Ah, ik zie nu dat ik inderdaad iets te snel gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
@Antaresje: Hey, medebewoner (met ook nog eens een gelijkende nick)! Toevallig in de Maaspoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij zitten er best wat Edenaren hier. Wat is jullie favoriete LBS als het op wielrennen aankomt?

Ik ben me aan het orienteren op schoenen (en daarmee ook pedalen). Er zit een tik in mijn huidige rechter pedaal en fietsschoenen heb ik ook nog niet. Voor ik zomaar schoenen online bestel wil ik uiteraard eerst een wat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Anteros schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:14:
@Antaresje: Hey, medebewoner (met ook nog eens een gelijkende nick)! Toevallig in de Maaspoort?
De Vliert, vlakbij die Giant Store aan de Aartshertogenlaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

BreadFan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:17:
Volgens mij zitten er best wat Edenaren hier. Wat is jullie favoriete LBS als het op wielrennen aankomt?

Ik ben me aan het orienteren op schoenen (en daarmee ook pedalen). Er zit een tik in mijn huidige rechter pedaal en fietsschoenen heb ik ook nog niet. Voor ik zomaar schoenen online bestel wil ik uiteraard eerst een wat passen.
Volgens mij heeft Mantel in Arnhem een vrij grote winkel. Ik vermoed dat je daar een hoop keuze hebt :)
www.mantel-bikeparts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:52
BreadFan schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:17:

Net niet Ede maar wel erg dichtbij. Schoenen heb ik, enkele jaren geleden inmiddels, bij Rein Veenendaal gekocht, die hadden in ieder geval in Veenendaal het grootste assortiment destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pelle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Volgens mij heeft Mantel in Arnhem een vrij grote winkel. Ik vermoed dat je daar een hoop keuze hebt :)
www.mantel-bikeparts.nl
http://www.mantel-tweewielers.nl/ root URL.
Verder zijn de meningen over Mantel verdeeld. Ikzelf ben er erg goed geholpen destijds bij aankoop van mijn fiets, maar ik heb ook mensen gezegd dat de service wat minder is (en dat je daarom iets minder betaald hier en daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Kak! Na drie weken rust was het gisteren na nog geen kilometer fietsen weer mis met mijn knie, uiteindelijk nog wel 38km gefietst maar kon 's avonds de trap niet meer oplopen met die knie... stevig balen en denk dat ik dan toch maar langs de fysio/lbs/huisarts moet, of is drie weken rust gewoon te kort? De 150km die voor komende zondag op de planning stond (VGV) kan ik denk ik wel op mijn buik schrijven :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DeFeCt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:12:
Kak! Na drie weken rust was het gisteren na nog geen kilometer fietsen weer mis met mijn knie, uiteindelijk nog wel 38km gefietst maar kon 's avonds de trap niet meer oplopen met die knie... stevig balen en denk dat ik dan toch maar langs de fysio/lbs/huisarts moet, of is drie weken rust gewoon te kort? De 150km die voor komende zondag op de planning stond (VGV) kan ik denk ik wel op mijn buik schrijven :(
Wordt het euvel niet juist veroorzaakt door het fietsen? Zo klinkt het wel een beetje. Je houdt 3 weken rust, hebt geen last meer, gaat fietsen en binnen een minuut is het weer raak. Zadel te hoog? Zadel te laag? Schoenplaatje scheef? Het kan van alles zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

argro schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:19:
[...]
Wordt het euvel niet juist veroorzaakt door het fietsen? Zo klinkt het wel een beetje. Je houdt 3 weken rust, hebt geen last meer, gaat fietsen en binnen een minuut is het weer raak. Zadel te hoog? Zadel te laag? Schoenplaatje scheef? Het kan van alles zijn.
Het 'vreemde' is dat ik al meer dan twee jaar op die fiets rij en er pas de laatste drie maanden last van heb, het wordt m.i. zeker veroorzaakt door het fietsen, er is echter niks veranderd in zadel hoogte of schoenplaatjes Aan het begin van het jaar is wel de stem omgedraaid, maar ik zou verwachten dat ik er dan al eerder last van zou moeten hebben gehad?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DeFeCt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:12:
Waar heb je precies last? Is het boven je knieschijf of meer aan de zijkant van je knie? Als het boven je knieschijf is, dan kan het zijn dat je zadel te hoog staat, waardoor je eigenlijk je knie te ver buigt en dat gaat na een x aantal km irriteren. Als je dan je zadel 1 tot 2 cm lager zet ben je er meestal wel vanaf. Als het aan de zijkant van je knie is, dan kan het ook zijn dat er een pees langs je knieschijf schuurt. Ik heb daar soms ook last van, maar een goede afstelling van je pedalen/schoenen met zooltjes en het goed opwarmen van die pees (masseren) helpt enorm. Kijk eens goed hoe je op de fiets zit en trapten ga wat spelen met de indraai van je pedalen. Ik moet mijn linker pedaal wat verder naar buiten draaien, zodat die pees niet langs dat bepaalde plekje komt ;) Ik heb in mijn normale schoenen ook ondersteunende zolen, omdat ik met mijn linker voet ook te ver naar buiten draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DjVe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

Waar heb je precies last? Is het boven je knieschijf of meer aan de zijkant van je knie? Als het boven je knieschijf is, dan kan het zijn dat je zadel te hoog staat, waardoor je eigenlijk je knie te ver buigt en dat gaat na een x aantal km irriteren. Als je dan je zadel 1 tot 2 cm lager zet ben je er meestal wel vanaf. Als het aan de zijkant van je knie is, dan kan het ook zijn dat er een pees langs je knieschijf schuurt. Ik heb daar soms ook last van, maar een goede afstelling van je pedalen/schoenen met zooltjes en het goed opwarmen van die pees (masseren) helpt enorm. Kijk eens goed hoe je op de fiets zit en trapten ga wat spelen met de indraai van je pedalen. Ik moet mijn linker pedaal wat verder naar buiten draaien, zodat die pees niet langs dat bepaalde plekje komt ;) Ik heb in mijn normale schoenen ook ondersteunende zolen, omdat ik met mijn linker voet ook te ver naar buiten draai.
Pijn zit aan de zijkant van de knie, heb wel al geprobeerd om op verschillende manieren mijn voet te houden, maar dat bood geen oplossing. Hopelijk morgenochtend langs de LBS, wie weet biedt hij een oplossing.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DeFeCt schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:40:
[...]

Pijn zit aan de zijkant van de knie, heb wel al geprobeerd om op verschillende manieren mijn voet te houden, maar dat bood geen oplossing. Hopelijk morgenochtend langs de LBS, wie weet biedt hij een oplossing.
Ik neem aan dat je wel even rekt voor het fietsen en rustig op begint met een warming up (paar minuten licht trappen)? Als je ineens vol gaat knallen, kan ik me voorstellen dat een koude pees snel geïrriteerd raakt. Merk je dat de pijn heviger wordt als je er meer kracht op zet? Dus als je puur op souplesse rijdt en amper kracht zet op de pedalen, dat je weinig voelt, maar zodra je even wat kracht bij zet het erger wordt? Is de pijn minder als je even staand gaat trappen? Kan je de plaats aanwijzen war de pijn zit, of is het algemeen de hele zijkant van de knie? Bij mij deed het pijn aan de linker zijkant van de knie, op 2/3 cm boven de linkerkant van mijn knieschijf.

Het klinkt mij namelijk als een pees die langs je bot schuurt wat dus gaat irriteren. Ik ben natuurlijk geen expert en ik zou zeker eerst even naar de huisarts gaan (of de fysio). Niet heel verstandig om dan nog 38 kilometer door te gaan trappen overigens :o

[ Voor 10% gewijzigd door DjVe op 23-08-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DjVe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:47:
[...]
Ik neem aan dat je wel even rekt voor het fietsen en rustig op begint met een warming up (paar minuten licht trappen)? Als je ineens vol gaat knallen, kan ik me voorstellen dat een koude pees snel geïrriteerd raakt. Merk je dat de pijn heviger wordt als je er meer kracht op zet? Dus als je puur op souplesse rijdt en amper kracht zet op de pedalen, dat je weinig voelt, maar zodra je even wat kracht bij zet het erger wordt? Is de pijn minder als je even staand gaat trappen?

Het klinkt mij namelijk als een pees die langs je bot schuurt wat dus gaat irriteren. Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik zou zeker eerst even naar de huisarts gaan (of de fysio). Niet heel verstandig om dan nog 38 kilometer door te gaan trappen overigens :o
Rekken niet gedaan, doe ik eigenlijk nooit, begin wel rustig en ik fiets redelijk op souplesse (85/90 rpm) daarmee was het goed te doen. Zeurende pijn, maar wel te verbijten.... kwam ook bij dat mijn kameraad een uur in de auto had gezeten voor het ritje dus vond het redelijk lullig om na 1 kilometer al af te stappen, dat het wellicht niet vertandig is ben ik met je eens. De 150km van zondag zal ik daarom ook zeker heroverwegen ;) Net even met de LBS gesproken, morgenochtend nog eens kritisch kijken en als die niks vindt volgende week afspraak huisarts/fysio

dank voor het meedenken!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2008/08/27/cleatposdiag1-670-70.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2008/08/27/cleatposdiag2-670-70.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door MrAngry op 23-08-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Ik ben zelf overgestapt op een 104t-voorblad om boven de 100km/h te komen:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jin8et.jpg

Bron: http://mashable.com/2013/08/22/bicycle-80-mph/

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
wackmaniac schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:20:

[afbeelding]

Fred Rompelberg, 'nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die had 2 kettingen toch? Met de eerste dreef ie het 2e grote tandwiel aan als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Nuttige tip op de site van dcrainmaker vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://www.dcrainmaker.com/images/2013/08/IMG_0972_thumb.jpg Hoe fix ik een breng mij terug telefoon nummer op je opstart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

DesertRose schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:39:
Hi allen,
Aangezien ik vanaf dit jaar me echt meer op het wielrennen wil storten (heb twee jaar wedstrijdroeien achter de rug) ben ik van plan mijn stalen Colnago te vervangen voor een wat meer racewaardig 'beestje'.

Zal mij trouwens ook hopelijk wat actiever in dit topic steken. Ben al sinds een aantal jaren aan het fietsen maar wil het nu echt 5x per week doen en in het weekend ook langere stukken.
Mogelijk niet helemaal ontopic hier, maar heb je eventueel een roeifiets overwogen? Gezien je achtergrond met het roeien heb je alvast de juiste spieren erg veel en goed getraind. Ik heb zelf een roets, het zijn uitermate fijne fietsen :). Al past het natuurlijk niet binnen het strakke 'wielrengebeuren' ;).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Erg handig om te weten, niet dat ik er zelf last van heb maar iemand die ik ken had laatst last van een zeurende knie tijdens fietsen.
wackmaniac schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:20:

[afbeelding]

Tot je een kleine drempel tegenkomt en je voorblad blijft hangen ;).
Nice, maar hoeveel mensen doen dat? Denk dat er zat mensen zijn die echt zoiets hebben van 'It's mine!!!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Griffin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:44:

Nice, maar hoeveel mensen doen dat? Denk dat er zat mensen zijn die echt zoiets hebben van 'It's mine!!!'
tja, dat risico blijf je altijd houden, maar nee heb je en ja kan je krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lidl heeft vanaf maandag 26 augustus weer een aantal fietsaanbiedingen, waaronder een Silvercrest Outdoor GPS voor slechts €49,99. Ben benieuwd of hiermee ook ritten in GPX formaat opgeslagen kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb wel eens een fietscomputer laten vallen tijdens mountainbiken. Ding stond een paar dagen later netjes bij de gemeente. Maar misschien zijn mensen die zich op bospaden begeven over het algemeen eerder geneigd om gevonden voorwerpen terug te brengen, eerder dan Jan en alleman op gewone wegen iig.

Vanochtend vroeg even richting Amerongen. Paar keer op en neer. Was rustig. Heen en terug via de Gooyerdijk: blijft een heerlijk stukje asfalt. Aanrader als je via Utrecht die kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:25:
Lidl heeft vanaf maandag 26 augustus weer een aantal fietsaanbiedingen, waaronder een Silvercrest Outdoor GPS voor slechts €49,99. Ben benieuwd of hiermee ook ritten in GPX formaat opgeslagen kunnen worden...
Dank je voor de heads up! Ik hoop inderdaad dat er enigzins een export/import optie op zit, maar ze maken er geen vermelding van...

Op de duitse site staat meer over dit apparaat, waaronder dat er software wordt mee geleverd:
http://translate.google.n...mputer-SFN-1-5-A1&act=url

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 23-08-2013 14:51 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Iemand ervaring met die pomp van 8 euro? Voor dat bedrag kan het wel een leuke reservepomp zijn, of een ding om in de auto te gooien zodat je nooit meer een pomp vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Niet precies met die, maar wel met een eerdere van de Lidl, lijkt er enigszins op. Handig is dat je hem ook op een ouderwets Hollands ventiel kan klemmen en zodoende je gewone fietsen rond de 4 bar kan krijgen.
Verder dan 4 - 4.5 bar kom je ook echt niet en dat vindt je rug niet heel fijn. Desalniettemin vind ik hem handig voor erbij, vanwege die kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Zijn we er nu al uit of we volgende week zaterdag gaan fietsen, hoe laat en hoe ver en met welke snelheid?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
11u volgens mij en zo'n 100km ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
DDX schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:32:
11u volgens mij en zo'n 100km ?
Eerder zag ik vooral 'ik doe niet mee' berichten en de tijd was ook nog niet duidelijk, omdat juist de mensen van ver wel voor 10.00 waren. De BBQ gaat iig niet door en ik wil vanwege mijn verdere planning wel weten of we het nu eens zijn over hoe en wat we gaan doen.

Vandaag een rustig ritje op de wedstrijdfiets gereden in de Eifel. Wat sturen die carbon 32 spaaks wielen (yoeleo velgen 38 mm, gespaakt op de naven van een Cyclops Powertap wheelset) heerlijk op hoge snelheid. Topsnelheid in één van de afdalingen ruim boven de 80 en hij blijft trefzeker aanvoelen. Echt een enorm verschil vergeleken met de R-Sys SL wielen in mijn andere fiets.
Mijn benen voelden een stuk minder trefzeker aan, maar toch heb ik niet lichter hoeven schakelen dan 39x17.

[ Voor 29% gewijzigd door StevenK op 23-08-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
11u op t station Ede / Wageningen toch? 100 km bollen en daarna even een biertje. Dat was althans mijn idee. Ik zal er zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:07
Ik doe ook graag mee, is het een goed idee om een Google Form op te zetten waar mensen zich kunnen aanmelden met 06 en evt ook weer kunnen afmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
DeadLock schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:08:
[...]

Mogelijk niet helemaal ontopic hier, maar heb je eventueel een roeifiets overwogen? Gezien je achtergrond met het roeien heb je alvast de juiste spieren erg veel en goed getraind. Ik heb zelf een roets, het zijn uitermate fijne fietsen :). Al past het natuurlijk niet binnen het strakke 'wielrengebeuren' ;).
Is niet echt bij mij opgekomen, en hoewel het mij een heel leuk concept lijkt wil ik toch voor een normale fiets gaan. Ook met het oog om lange fietsvakanties te houden en zeker voor in de stad (woon in Rotterdam) is het gewoon handiger om wat veiliger op een fiets te zitten. Daarnaast is de prijs ook niet mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Fijn begin van mijn vakantie. Linker shifter dood. Maand oud, niet mee gevallen ofzo. Ketting zit nu op middenblad en blijft daar. Shifter wil niet de volledige beweging maken (beide hendels)

Vandaag wel mijn 810 in gebruik genomen. Heb het advies van hier wel naar geluisterd, maar ook geïnformeerd bij dc rainmaker, die had zelf met geen enkele van zijn 810's problemen

[ Voor 16% gewijzigd door cybermans op 24-08-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Postbode had vandaag geen zin om nieuwe wielen te bezorgen, komt nu maandag pas als ik natuurlijk niet thuis ben... :(
Morgen maar ff op m'n andere fiets rondje doen.
matthijsln schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:47:
Ik doe ook graag mee, is het een goed idee om een Google Form op te zetten waar mensen zich kunnen aanmelden met 06 en evt ook weer kunnen afmelden?
Lijkt me wel handig ja, of gaan we soort van lijstje in dit topic bijhouden ?

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 24-08-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
cybermans schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:22:
Fijn begin van mijn vakantie. Linker shifter dood. Maand oud, niet mee gevallen ofzo. Ketting zit nu op middenblad en blijft daar. Shifter wil niet de volledige beweging maken (beide hendels)
Pak een bus wd40. Spuit hem leeg in je shifter. Effe een paar uur drogen, dan met een fijne vetspray er doorheen raggen en dan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
MrAngry schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 04:41:
[...]

Pak een bus wd40. Spuit hem leeg in je shifter. Effe een paar uur drogen, dan met een fijne vetspray er doorheen raggen en dan winnen.
Fiets net een maand oud, ga liever even langs de LBS waar die vandaan komt. Lijkt me gewoon nog even een garantie geval. Ga ik wel opletten wat ze er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:45:
11u op t station Ede / Wageningen toch? 100 km bollen en daarna even een biertje. Dat was althans mijn idee. Ik zal er zijn.
Ik ken station Ede/Wageningen niet, maar kun je daar gratis parkeren?

Dit was volgens mij de ronde die StevenK had uitgezocht: StevenK in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Met hier een paar shortcuts:
StevenK in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

De datumprikker die ik had geregeld is helemaal kapot gespamd, dus daat hebben we niet zo veel meer aan om te bepalen wie er nou meekwamen, maar ik weet wel dat een man of 9 toen zei te kunnen.
Ik kan vanmiddag wel even een Google form maken om alle aanmeldingen in te verzamelen. Wellicht dat een moderator daar in de topicwarning dan straks ook nog even de aandacht op kan richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Hoewel ik al jaren regelmatig fiets, voornamelijk op een MTB, is deze sport voor mij nog jong. Vorig jaar ben ik voor het eerst begonnen op een racefiets met deze Giant Racer racefiets. Ik schat het bouwjaar rond 1992. Het frame was te groot voor mij en ik had het gevoel dat die gemaakt was van lood. Deze fiets is vrij zwaar ik heb hem gewogen en kwam op 13 kg. Waarschijnlijk omdat die van Hi-ten staal is, een goedkope staalsoort met nadelig effect het gewicht?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img690/5942/v8te.jpg

Tijd voor iets anders, van de week heb ik de Giant verkocht en heb ik deze tweedehands gekocht. Ik vind het moeilijk om het type/jaar terug te vinden, maar na wat zoeken kom ik op een Trek 1500 SLR van 2006. Volledig Shimano 105 afgemonteerd. Ik ben er heel blij mee, fietst toch veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img577/8026/gu9b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Pelle schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 08:59:
[...]

Ik ken station Ede/Wageningen niet, maar kun je daar gratis parkeren?

Dit was volgens mij de ronde die StevenK had uitgezocht: StevenK in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

Met hier een paar shortcuts:
StevenK in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17"

De datumprikker die ik had geregeld is helemaal kapot gespamd, dus daat hebben we niet zo veel meer aan om te bepalen wie er nou meekwamen, maar ik weet wel dat een man of 9 toen zei te kunnen.
Ik kan vanmiddag wel even een Google form maken om alle aanmeldingen in te verzamelen. Wellicht dat een moderator daar in de topicwarning dan straks ook nog even de aandacht op kan richten :)
Konden we niet bij het kantoor van StevenK (tegenover NS Station meen ik?) gratis parkeren? Ik zal er nog steeds zijn :) Of ik nu alleen fiets, met 2 man of 5 man maakt mij niks uit.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 25-08-2013 13:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:09:
[...]

Konden we niet bij het kantoor van StevenK (tegenover NS Station meen ik?) gratis parkeren? Ik zal er nog steeds zijn :) Of ik nu alleen fiets, met 2 man of 5 man maakt mij niks uit.
Zo te zien fietsen we in ieder geval met z'n drieen dan :P
StevenK, is die route die ik hierboven quote nog actueel?

Ik heb hier in ieder geval even een aanmeldformulier gemaakt:
https://docs.google.com/f...vw_CEUJUDuShj1JY/viewform

De resultaten zijn niet publiek, maar ik zal ze ook even met StevenK delen voor de zekerheid. Kun je mij even je Google-account doorgeven via een PM oid?

Na het invullen krijg je een melding met mijn 06-nummer erin. Mocht je onverhoopt niet meer kunnen komen of verlaat zijn die dag, bel of sms dan even voor zaterdag 11:00 zou ik zeggen.

Mods, kan iemand van jullie wellicht even een link naar deze reactie in de topic warning opnemen de komende week? Thanks :) Ik zal deze post dan even updaten als er nog extra informatie is (bijv. exacte verzamelplaats, deelnemerslijst e.d.).

Verzamelplaats
Vertrek: zaterdag 31 augustus om 11:00 op NS-station Ede-Wageningen, aan de noordkant. Hier dus.
Zorg dat je wat eerder aanwezig bent, zodat we zoals gepland om 11:00 kunnen vertrekken.

Aangemeld via formulier
argro
DDX
havana
Hielko
Kippenijzer
M@cer
matthijsln
MMUilwijk
MrAngry
Pelle
StevenK
the_RJ
wackmaniac
writser

[ Voor 23% gewijzigd door Pelle op 30-08-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:07
Ingevuld! Als je de 'edit your response' link die na het invullen wordt getoond bewaart, kan je jezelf dus weer afmelden.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 25-08-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ingevuld!

Is de TCX al ergens te downloaden?

[ Voor 67% gewijzigd door havana op 25-08-2013 14:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Koffiezuiper schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:31:
Hoewel ik al jaren regelmatig fiets, voornamelijk op een MTB, is deze sport voor mij nog jong. Vorig jaar ben ik voor het eerst begonnen op een racefiets met deze Giant Racer racefiets. Ik schat het bouwjaar rond 1992. Het frame was te groot voor mij en ik had het gevoel dat die gemaakt was van lood. Deze fiets is vrij zwaar ik heb hem gewogen en kwam op 13 kg. Waarschijnlijk omdat die van Hi-ten staal is, een goedkope staalsoort met nadelig effect het gewicht?

[afbeelding]

Tijd voor iets anders, van de week heb ik de Giant verkocht en heb ik deze tweedehands gekocht. Ik vind het moeilijk om het type/jaar terug te vinden, maar na wat zoeken kom ik op een Trek 1500 SLR van 2006. Volledig Shimano 105 afgemonteerd. Ik ben er heel blij mee, fietst toch veel beter.

[afbeelding]
Hi-ten staal is inderdaad ongeschikt voor een race frame. Het is zwaar maar tegelijk is het bij lange na niet even sterk als Chromoly staal. Dergelijke frames zijn wel prima om een fixie mee te maken. O-)
Mooie trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

@havana: rijd jij vanuit Groningen en heb je in dat geval toevallig ruimte voor (en zin in) carpoolen? Met meerdere Groningers in de trein springen kan natuurlijk ook, gezellig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou geen probleem zijn ware het niet dat ik vanaf mijn schoonouders in Zeist kom dit keer :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Heb net een Garmin 810 met hartslag- en cadansmeter voor €200 gekocht. Was 3 keer gebruikt. Nette deal toch :D

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lekkere prijs idd Tjeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Koffiezuiper schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:31:

[afbeelding]
Deze had ik ook in mijn favo´s staan op marktplaats. Was een net prijsje inderdaad. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Eddie Merkcx Classic vanochtend gereden. 100 km, wegens tijdgebrek voor de 150.
Was goed uitgepijld, maar 25 euro vond ik toch veel geld, voor een enkele bevoorrading in de 100 km, en alleen wat verkeersregelaars bij begin en eind. En aan het eind een plastic zakje met wat sponsor materiaal en zo. Kon nog geen stoffen zakje vanaf blijkbaar. Rijdt niet fijn naar huis met een racefiets en een dun plastic zakje. Daarnaast 60% van de rit hetzelfde als onze standaard trainingsrondjes, had gehoopt op wat meer creativiteit.

Wel lekker gereden. Easy going in D1, soms D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
UltraSub schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:41:
Eddie Merkcx Classic vanochtend gereden. 100 km, wegens tijdgebrek voor de 150.
Was goed uitgepijld, maar 25 euro vond ik toch veel geld, voor een enkele bevoorrading in de 100 km, en alleen wat verkeersregelaars bij begin en eind. En aan het eind een plastic zakje met wat sponsor materiaal en zo. Kon nog geen stoffen zakje vanaf blijkbaar. Rijdt niet fijn naar huis met een racefiets en een dun plastic zakje. Daarnaast 60% van de rit hetzelfde als onze standaard trainingsrondjes, had gehoopt op wat meer creativiteit.

Wel lekker gereden. Easy going in D1, soms D2.
vanochtend ook verreden, voor 't eerst op een wielrenfiets (ik doe mee met Duchenne Heroes).
Reed lekker zo'n Scott fullcarbon Cr1/C1r.
60km, en volledig verzorgd dankzij een van onze sponsoren :)
Is vlakke rit, maar voor mij als eerste keer met een wielrenfiets leuke kennismaking. Gelukkig zijn mijn fondsen op na aanschaf van 2014 Epic ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Strava net van slag, upload m'n rit en opeens heb ik samengereden met mezelf.
Had hij hem 2 keer verwerkt.
Leuk voor de stats natuurlijk, maar heb ze maar even gewist en opnieuw geupload ;)

En max speed is ook best maf, had het opgenomen met google my tracks die aangaf 43,2, op strava is het opeens 76,7 geworden.
Gelukkig komt morgen de garmin 500 binnen ben ik daar ook vanaf.

[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 25-08-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kwijl !!!

Record 2003 crank. IMHO de mooiste crank ooit gemaakt. Staat op eBay.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/v5wbwy.png

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 25-08-2013 18:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Redelijke prijs nog wel, zelfs voor eBay. Leuke investering.

Nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/21s8yo.jpg
Sexy 8)

Volgende zoekopdracht is voor een 3t Motus:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/coronadelmar/3TTT_Motus_110mm_Quill_Stem_02.JPG

[ Voor 121% gewijzigd door FMS op 25-08-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Vandaag de eerste echte veldtoertocht met mn crosser gemaakt,wat een verschil zeg met mtb.
Je stuiderd wel hard door het bos. Maar acceleratie is super.

De fiets direct ingewijd, recht opstaande boom stronk gemist de over de kop eraf.
Fiets beetje beschadigd, knie en pols ook lekker stijf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Inmiddels 5 aangemelde gebruikers voor de wielrenmeet :) Mochten er mensen zijn vanuit omgeving Rotterdam-Oost/Gouda die mee willen rijden zaterdag, PM me dan even, dan regelen we wel even wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

vanochtend ook verreden, voor 't eerst op een wielrenfiets (ik doe mee met Duchenne Heroes).
Reed lekker zo'n Scott fullcarbon Cr1/C1r.
60km, en volledig verzorgd dankzij een van onze sponsoren :)
Is vlakke rit, maar voor mij als eerste keer met een wielrenfiets leuke kennismaking. Gelukkig zijn mijn fondsen op na aanschaf van 2014 Epic ;)
Hier nog een, de 150 km gereden. Was ook niet laaiend enthousiast gezien de prijs. Had graag een paar man verkeersregelraars ingeruild voor een betere bevoorrading. Eerste post had alleen bananen, de tweede bananen en snelle jelles van de sponsor. Zat lekker onder de smurrie bij terugkomst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Het vervolg op mijn pijnlijke knie... zaterdagochtend bij LBS geweest, cleats stonden te ver naar voren en niet onder de bal van mijn voet, naar achteren gezet en maar weer proberen. LBS gaf ook aan dat het de pees was die irriteerde en dat je er in wezen niks mee kapot kon maken, kon altijd nog ibuprofen gebruiken zei hij, heeft me wel doorwezen naar een fysio waar hij mee samenwerkt.

Vandaag Valthe Groningen Valthe, 150km en vorig jaar met mijn pa afgesproken hem te gaan rijden, pa amper voorbereiding en ik het vooruitzicht van een pijnlijke knie, maar haantjes als we zijn niet voor minder gegaan. Eerste 10km nergens last van en dus de hoop dat het probleem was opgelost, maar bij de eerste 50km zaten de eerste twee ibuprofens er al in. Na 75km Groningen bereikt. Pa (67 en stevig overgewicht) had het zwaar en ik mocht het kopwerk doen. Knie bleef zeuren dus eerste diclofenac er in, terug naar Valthe zouden we de wind mee moeten hebben, maar wat bleek, het kreng was gedraaid... nog meer kopwerk en om een lang verhaal kort te maken: uitgereden! Mijn eerste keer 150km en als een ware prof helemaal stijf van de drugs :)

Mooie route, goed uitgepijlt en aardig verzorgt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zaterdag de Vélomédiane Claude Criquielion gefietst. Na vorig jaar op 2 minuten na zilver gehaald te hebben had ik wat recht te zetten. De weersvoorspellingen vooraf waren dramatisch, maar op de dag zelf viel het allemaal heel erg mee.
Tot aan de eerste bevoorrading ging het allemaal als de brandweer en zat ik met een gemiddelde van 29.2 goed op koers. Rond de 100km begon het te regenen en had ik zelf een klein dipje, waarschijnlijk iets te weinig gegeten. Sowieso die dag amper gegeten, 160 km op 2 repen en een 1/2 sinaasappel; kreeg het gewoon niet weg.
Na een uurtje regenen werd het weer droog, maar de wegen bleven nat, wat het afdalen toch wat link maakt. De wegen waren over het algemeen redelijk schoon, alleen een nieuw geasfalteerde weg met een verse split laag zorgde voor wat hachelijke momentjes.

Rond de 135km werd het penibel of ik goud ging halen. De benen begonnen leeg te raken en steeds sneller moest ik naar het kleine blad schakelen. Op 140km heb ik de km-teller ipv afstand tijd laten weergeven en alles gegeven. De laatste afdaling naar la Roche ging kop over kop met een groepje van 3. Op de finish gaf de teller 5:49:01. Wetende dat ik bij in totaal wel meer als een minuut bij beide ravitailleringen had gestaan kwam ik tot de conclusie dat goud (5:50:00) op een haar na niet gehaald was...

Achteraf een beetje een dubbel gevoel, ik ben ruim een uur sneller als vorig jaar, maar had graag goud gehad. Volgend jaar beter, als ik dan de zelfde tijd fiets als gisteren heb ik sowieso goud, omdat ik dan in een andere categorie fiets :) (ouder worden heeft ook z'n voordelen ;)

Strava: http://app.strava.com/activities/77324390

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Pelle schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Zo te zien fietsen we in ieder geval met z'n drieen dan :P
StevenK, is die route die ik hierboven quote nog actueel?
Wat mij betreft wel.

Parkeren bij het station is gratis, ik heb zeven parkeerplaatsen voor mijn kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12

muhda

Time & Space traveler

Hmm, binnenkort maar eens langs de LBS gaan voor Aerobars. Dan kan ik tijdens het fietsen van posities veranderen. Maar als het te veel geknoei gaat worden met mijn zadel etc dan laat ik het achterwegen.

Mooi project op kickstarter gevonden: (Switch Aerosystem). Maar ik heb helaas geen creditkaart :(

Na heel wat twijfelen tussen de Garmin Edge 500 en 800. Toch maar voor de 800 basis kit gegaan.
De hartslagsensor koop ik wel eind volgende maand. Het is niet goedkoop (€ 279), maar er is helaas geen mooi aanbod op marktplaats, v&b etc.
Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.