Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste
Acties:
  • 425.994 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:16
Pelle schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:11:
[...]

Volgens mij moet dat nog allemaal besloten worden. StevenK had volgens mij wel een idee over waar we konden verzamelen. Een route was ook al een soort van uitgestippeld volgens mij (stukje Heuvelrug/Posbank en alles daartussen), pakwel 100km geloof ik.
Ik stel me zo voor dat het tussen 12.00 en 13.00 verzamelen wordt, maar ik heb zelf niet echt een voorkeur wat dat aangaat :)
We kunnen bij mijn kantoor verzamelen (bij NS station Ede-Wageningen), we kunnen einde van de middag waarschijnlijk douchen bij een sportschool hier in de buurt.

Verzameltijd is afhankelijk van hoe lang we gaan rijden en of we daarna nog gaan BBQ-en. En als we gaan BBQ-en is de vraag natuurlijk hoe doen we dat? Brengt iedereen wat mee of gaat één iemand voor de boodschappen zorgen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Vandaag de Les Geants des Ardennes gereden, een heerlijke tocht door de Ardennen, ging me wederom vrij makkelijk af en heel veel mensen voorbij gereden. Alleen de laatste 10 kilometer waren even doorbijten. De weersvoorspelling voor vandaag was dramatisch, maar uiteindelijk alleen regen gehad tussen kilometer 135 en 145 en voor de rest perfect weer..

Het klimmen bevalt me wel, afdalen vindt ik wat minder... Heb toch angst in mijn lijf als je met zo'n rotgang naar beneden dendert op niet al te beste wegen.

Strava => http://app.strava.com/activities/75687446

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
LuPo schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:59:
Mwah, de normale prijs is 140 euro. Ik vind 79 euro wel meevallen eerlijk gezegd. Dat kosten mijn Giordana broeken ook bijna en het zeem is een wereld van verschil wat ik zo kan voelen. Dit weekend testen!

Voor jarenlange ervaringen moet je bij Havana zijn. ;)
En hoe bevalt hij ?

Iemand nog een site waar een paar goede shirts opstaan met een leuke korting ?

[ Voor 9% gewijzigd door eBoR op 18-08-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ook ik heb samen met 3 fietsmaten vandaag de Géants gereden. Mooie route en ook wij hadden slechts 1 bui. Uitstekende organisatie en het liep lekker bij mij. Reed met 39x27 en dat was een prima keuze.

Afijn, de cijfers: 158 km, 2200 hm met 28,5 gemiddeld. Fijn dagje!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:23:
[...]

We kunnen bij mijn kantoor verzamelen (bij NS station Ede-Wageningen), we kunnen einde van de middag waarschijnlijk douchen bij een sportschool hier in de buurt.

Verzameltijd is afhankelijk van hoe lang we gaan rijden en of we daarna nog gaan BBQ-en. En als we gaan BBQ-en is de vraag natuurlijk hoe doen we dat? Brengt iedereen wat mee of gaat één iemand voor de boodschappen zorgen?
Tijdstip maakt me niks uit. Afstand min 100 km zou ik zeggen. Kunnen we niet gewoon na het fietsen even een terrasje pakken met wat bier en bitterballen? Dat is 0 regelwerk en duurt ook geen eeuwen. Douchen is fijn maar hoeft van mij niet per se (maar ik kom vanuit Zeist dus ik ben zo thuis).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

BBQ hoeft van mij ook niet, ik eet 's avonds gewoon thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
als jullie de bbq en douche niet nodig vinden blaas ik die af. scheelt een hoop gedoe:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Kippenijzer schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:39:
Zo laat pas (scheelt weer, kan ik beetje uitslapen voor ik in de trein moet springen in Groningen, tenzij er natuurlijk mensen uit deze hoek willen carpoolen (heb zelf helaas geen auto op het moment), om benzinekosten te kunnen delen ;).
Ben ook voor eerder. Ik ga ook vanuit Groningen en wellicht heb ik een auto. Anders wellicht treinpoolen

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Treinpoolen is natuurlijk ook gezellig :). Zelf zal ik ook 's avonds andere afspraken hebben (nog even doorfietsen naar Deventer :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Uur of 10.00 lijkt mij ook een mooie tijd: als het iets minder warm weer is (en dat kan natuurlijk ook gebeuren), heb je niet het probleem dat je nog aan het fietsen bent als het al weer merkbaar afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30
Liever uurtje later dan, scheelt ook weer voor mensen die van iets verder moeten komen.
En ik ben ook vanplan met de trein te komen, dus bbq tja lastig om dan dingen mee te gaan nemen.
Gewoon ergens achteraf (afhankelijk van weer natuurlijk) terrasje en pizza ofzo ?

En douche ook niet nodig, ga niet tas met kleren meenemen ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
De mensen die 10 uur roepen moeten vanuit Groningen komen, niet ver genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zaterdag was het echt heerlijk weer rondom Tiel om een stukje te fietsen. Resultaat was 72km met 26kmph avg. Mn conditie kon het goed bijhouden (gemiddelde hartslag van 136bpm (cadans van 89rpm)) alleen aan het einde waren mn benen redelijk kapot en op. Denk dat het stampen tegen de wind in soms iets te veel was.
Al met al een goede progress van afgelopen maanden. Vanaf volgend jaar weer wat fun tours meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:39
Gisterochtend met tegenwind en regen (veel meer dan we verwacht hadden) een rondje van 73 km met iets van 27,5 km/u gedaan. Was voor mij af en toe wel bikkelen aangezien de andere 2 meer (en al langer) fietsen en gewend zijn om een hogere gemiddelde snelheid aan te houden. Maar aangezien dit pas mijn 2e langere rit (ik pak vaak rondjes rond de 40km) was, ben ik niet ontevreden over de ontwikkeling sinds ik ben begonnen in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Gisteren wezen wandelen en de fiets mee genomen voor de terugweg. Sodeju wat een wind zeg! Via de Oosterscheldekering naar huis gereden, 27 km in een uur gefietst, en ik was op. Normaal rijd ik redelijk makkelijk 50-60km tegen 30km/u, maar dat zat er gisteren echt niet in.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

DDX schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:44:
Liever uurtje later dan, scheelt ook weer voor mensen die van iets verder moeten komen.
En ik ben ook vanplan met de trein te komen, dus bbq tja lastig om dan dingen mee te gaan nemen.
Gewoon ergens achteraf (afhankelijk van weer natuurlijk) terrasje en pizza ofzo ?

En douche ook niet nodig, ga niet tas met kleren meenemen ;)
11:00u dan een mooi compromis? BBQ en douche hoeven ook niet van mij. Ik ga er vanuit dat ik niet hoef te zweten :P.
Ik weet overigens niet zeker of ik kan komen, mijn vrouw moet ineens naar een vrijgezellenfeest die dag, dus ik moet oppas regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

31ste gaat hem niet worden voor mij.

Gisteren een rondje Amerongen gedaan. Paar keer op een neer gegaan en ik had gezelschap van een stel op kickbikes. Na vijf keer was ik wel klaar maar die lui gingen maar door - knap hoe die naar boven gingen! Lijkt me loodzwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
FMS schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:37:
31ste gaat hem niet worden voor mij.

Gisteren een rondje Amerongen gedaan. Paar keer op een neer gegaan en ik had gezelschap van een stel op kickbikes. Na vijf keer was ik wel klaar maar die lui gingen maar door - knap hoe die naar boven gingen! Lijkt me loodzwaar.
Kickbike is toch een wat groot uitgevallen step? WTF daar ga je toch niet de ffing Amerongse berg mee op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Griffin schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Kickbike is toch een wat groot uitgevallen step? WTF daar ga je toch niet de ffing Amerongse berg mee op :/
Ach, sinds er mensen zijn die de Mont Ventoux op één dag van alle 4 kanten (waarvan één onverhard) beklimmen op een eenwieler kijk ik nergens meer van op wat dat betreft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Sporza liet van de zomer ook een kerel zien die op een been de Ventoux op ging, en een ander die het op een handbike deed.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/1014332_539993876061115_1733304204_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images14.knack.be/images/resized/400/034/576/946/4/500_0_KEEP_RATIO_SHRINK_CENTER_FFFFFF/image/Dieter-Andries-op-de-handbike-met-de-top-van-de-Mont-Ventoux-in-zicht-Veel-mensen-zeiden-me-vooraf-dat-ik-niet-wist-waar-ik-aan-begon-Maar-ik-ben-trots-dat-het-me-toch-gelukt-is-GF-.jpg
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja en die vent op die mountainbike, die haalde dus gewoon hordes toeristen in hè :o

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

havana schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:35:
Ja en die vent op die mountainbike, die haalde dus gewoon hordes toeristen in hè :o
Komt door de verminderde luchtweerstand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

De handbike was ook indrukwekkend. Ging met amper een wandeltempo omhoog en toch gehaald.

Weet iemand welke type zadelpen dit is:
Afbeeldingslocatie: http://pds.exblog.jp/pds/1/201104/18/50/a0152550_8242714.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ergotec Hook Evolution?

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 19-08-2013 14:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Lijkt er wel op:
Afbeeldingslocatie: http://www.radsportplus.de/images/product_images/original_images/sas272.jpg
Maar de klemming komt niet overeen zo te zien, en ook niet gevonden in een kleur anders dan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:07
Google Reverse Image search: komt van http://looserblog.exblog.jp/m2011-04-01/#12437592 (zie ook zijaanzichtfoto)

Google images zoeken op japan seat post, ongeveer 40e resultaat: http://www.bscycle.co.jp/en/news/inline/in110418.html, "Aero-shaped Seat Post Manufactured by Mike. A lightweight aero-shaped seat post that is thin and hollowed out."

Bridgestone maakt dus blijkbaar ook fietsen, Bridgestone HELMZ H1X: http://www.helmz.jp/lineup-popup/h1x-mirrorsilver-right.html

Gelimiteerd op 600 exemplaren voor 179.000 yen. Succes :)

edit: oh toch niet. Als ik Google Translate op http://www.cycle-yoshida.com/pc/syousai.php?SYOCODE=00160131 zie ik bij seat post MICHE SUPER TYPE 250L × 27.2 ;) Verkrijgbaar bij Wiggle, hier nog een thread. Denk dat die japanners Miche verkeerd hebben gelezen als Mike :)

[ Voor 35% gewijzigd door matthijsln op 19-08-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ha, en nu graag 1 afdaling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:14
Zou ik eens voorzichtig wat advies aan jullie kunnen vragen voor een fiets?

Ik ben 1.87m, 91 kilo en heb een budget tot +-1500 euro (inc kleding), waar ik ietsje overheen kan als het een mooie deal is.

Ik ben sinds een maand aan het fietsen op een normale fiets bedoeld voor woon-werkverkeer. Dit doe ik gewoon in een trainingsbroek en t-shirt. Laatst voor het eerst 100km gedaan en begin het virus steeds meer te pakken te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan iig shimano 105 afmontering en een aliminium frame met carbonnen voorvork. Maar ik heb verder helemaal geen ervaring en weet ook niet precies hoeveel geld ik voor kleding beschikbaar moet houden.

Ik ben ook van plan om in de herfst / begin winter door te blijven rijden.

Ik dacht misschien de Specialized Secteur comp triple - http://www.specialized.co...secteur/secteurcomptriple

Hebben jullie misschien ander advies of opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kun je zelf sleutelen en/of ben je bereid dit te leren? Anders zou ik eerst kijken welke fietsen/merk de LBS heeft staan.

Als zelf sleutelen geen probleem is kijk dan eens bij Rose, Canyon of 12Gotrading.

Als je 91 kg bent zou ik goed op de wielen letten. Onder instapfietsen zit vaak goedkope brol en dat wil je niet. Fulcrum 5 is een aanrader.

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 19-08-2013 17:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

matthijsln schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:05:
Google Reverse Image search: komt van http://looserblog.exblog.jp/m2011-04-01/#12437592 (zie ook zijaanzichtfoto)

Google images zoeken op japan seat post, ongeveer 40e resultaat: http://www.bscycle.co.jp/en/news/inline/in110418.html, "Aero-shaped Seat Post Manufactured by Mike. A lightweight aero-shaped seat post that is thin and hollowed out."

Bridgestone maakt dus blijkbaar ook fietsen, Bridgestone HELMZ H1X: http://www.helmz.jp/lineup-popup/h1x-mirrorsilver-right.html

Gelimiteerd op 600 exemplaren voor 179.000 yen. Succes :)

edit: oh toch niet. Als ik Google Translate op http://www.cycle-yoshida.com/pc/syousai.php?SYOCODE=00160131 zie ik bij seat post MICHE SUPER TYPE 250L × 27.2 ;) Verkrijgbaar bij Wiggle, hier nog een thread. Denk dat die japanners Miche verkeerd hebben gelezen als Mike :)
Kijk! Top.

Mooi dingentje inderdaad maar ik pas - op de andere foto's oogt het toch wel te druk en zal het afbreuk doen aan de schone lijnen van de TSX.

Ik wil de fiets voor de eerste week van september af hebben. Hij gaat tijdens een tocht in Limburg over de Eyserbosweg, Keutenberg en een paar andere. Dat wordt lachen met 42x21 :X.

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 19-08-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
havana schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:00:
Kun je zelf sleutelen en/of ben je bereid dit te leren? Anders zou ik eerst kijken welke fietsen/merk de LBS heeft staan.

Als zelf sleutelen geen probleem is kijk dan eens bij Rose, Canyon of 12Gotrading.

Als je 91 kg bent zou ik goed op de wielen letten. Onder instapfietsen zit vaak goedkope brol en dat wil je niet. Fulcrum 5 is een aanrader.
Sleutelen gaat het niet worden voor mij dus dan ga ik in de buurt kijken. Één van de aanbiedingen die ik al gezien had was:

http://www.verdoesfietsen.nl/privatelabel/index.html

En dan onder race --> Intersense 105.

Qua onderdelen lijkt dit goed en deze heeft fulcrum 7 wielen. Zou dit een goede fiets zijn om eens te gaan bekijken of zijn er grote waarschuwingstekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
yeehaw schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:17:
[...]

Sleutelen gaat het niet worden voor mij dus dan ga ik in de buurt kijken. Één van de aanbiedingen die ik al gezien had was:

Qua onderdelen lijkt dit goed en deze heeft fulcrum 7 wielen. Zou dit een goede fiets zijn om eens te gaan bekijken of zijn er grote waarschuwingstekens?
Eerste wat mij opvalt is dat het over 9-speed gaat. Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de materie, maar volgens mij is dat al weer een tijdje oud. Maar er is hier vast wel iemand die daar echt iets nuttigs over kan roepen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Shimano 105 9-speed is jaren oud, lijkt me vreemd.
Qua wielen zegt Fulcrum zelf zowel over de Racing 5 als over de Racing 7 dat je tot 82Kg geen enkel probleem moet hebben, daarboven voorzichtiger moet zijn en vaker laten checken. Boven de 109Kg moet je ze niet gebruiken volgens Fulcrum. Met 92Kg moet wel kunnen dan, alleen geen stoeprandjes meepikken, goed in de gaten houden qua slagen in het wiel en direct stoppen bij een spaakbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
yeehaw schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:17:
[...]

Bedenk wel dat in de winter rijden (pekel) funest is voor je mooie Shimano groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:07
Voor 150 euro meer heeft Giant nu de TCR met Shimano 105 in de aanbieding wat veel betere value for money is (heb zelf een TCR met Ultegra ook in de aanbieding gekocht).

Bij veel winkels kan je trouwens dezelfde soorten kortingen krijgen (10-25%), soms zijn modellen in het kleurenschema van de catalogus van het vorige jaar in de aanbieding. Van de importeur mogen ze vaak geen lagere prijs dan de adviesprijs op Internet zetten, dus moet je langs een winkel voor een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Antaresje schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:22:
[...]

Eerste wat mij opvalt is dat het over 9-speed gaat. Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de materie, maar volgens mij is dat al weer een tijdje oud. Maar er is hier vast wel iemand die daar echt iets nuttigs over kan roepen.
TheLemon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:59:
Shimano 105 9-speed is jaren oud, lijkt me vreemd.
Qua wielen zegt Fulcrum zelf zowel over de Racing 5 als over de Racing 7 dat je tot 82Kg geen enkel probleem moet hebben, daarboven voorzichtiger moet zijn en vaker laten checken. Boven de 109Kg moet je ze niet gebruiken volgens Fulcrum. Met 92Kg moet wel kunnen dan, alleen geen stoeprandjes meepikken, goed in de gaten houden qua slagen in het wiel en direct stoppen bij een spaakbreuk.
Hmm.. Die fiets wordt het dan denk ik niet. Banden zullen dan wel goed genoeg zijn, ben van plan alleen maar minder zwaar te worden dus misschien onder een andere fiets wel een goede keus.
Wolly schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:02:
[...]

Bedenk wel dat in de winter rijden (pekel) funest is voor je mooie Shimano groep.
Ja, maar zodra het strooien begint ga ik niet meer buiten fietsen. Levensgevaarlijke bedoening lijkt me.
matthijsln schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:10:
Voor 150 euro meer heeft Giant nu de TCR met Shimano 105 in de aanbieding wat veel betere value for money is (heb zelf een TCR met Ultegra ook in de aanbieding gekocht).

Bij veel winkels kan je trouwens dezelfde soorten kortingen krijgen (10-25%), soms zijn modellen in het kleurenschema van de catalogus van het vorige jaar in de aanbieding. Van de importeur mogen ze vaak geen lagere prijs dan de adviesprijs op Internet zetten, dus moet je langs een winkel voor een goede aanbieding.
Bedankt voor de tip! Neem ik zeker mee op het lijstje.

Alleen over die wielen zijn alleen twee nietszeggende pdfjes te vinden:

http://www.giant-bicycles...cles-51852-p.r2.tyres.pdf

http://www.giant-bicycles...-front.rear.tire.p.r2.pdf

Niks met gewicht oid.. beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
yeehaw schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:46:
Zou ik eens voorzichtig wat advies aan jullie kunnen vragen voor een fiets?

Ik ben 1.87m, 91 kilo en heb een budget tot +-1500 euro (inc kleding), waar ik ietsje overheen kan als het een mooie deal is.

Ik ben sinds een maand aan het fietsen op een normale fiets bedoeld voor woon-werkverkeer. Dit doe ik gewoon in een trainingsbroek en t-shirt. Laatst voor het eerst 100km gedaan en begin het virus steeds meer te pakken te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan iig shimano 105 afmontering en een aliminium frame met carbonnen voorvork. Maar ik heb verder helemaal geen ervaring en weet ook niet precies hoeveel geld ik voor kleding beschikbaar moet houden.

Ik ben ook van plan om in de herfst / begin winter door te blijven rijden.

Ik dacht misschien de Specialized Secteur comp triple - http://www.specialized.co...secteur/secteurcomptriple

Hebben jullie misschien ander advies of opties?
Om het maximale eruit te halen kan je idd gaan letten op de 2012 modellen en binnenkort ook de 2013 modellen aangezien de 2014 modellen voor de deur staan. ik heb zelf een cannondale caad10 105 gekocht, heb wel naar die specialized gekeken, maar toch besloten dat ik dunne bandjes wou

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
yeehaw schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:56:

Bedankt voor de tip! Neem ik zeker mee op het lijstje.

Alleen over die wielen zijn alleen twee nietszeggende pdfjes te vinden:

http://www.giant-bicycles...cles-51852-p.r2.tyres.pdf

http://www.giant-bicycles...-front.rear.tire.p.r2.pdf

Niks met gewicht oid.. beetje raar.
dat zijn dan ook banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
You got me there :-). Maar de wielen hebben dezelfde naam, dus het was een makkelijke fout.

Ik zal inderdaad even de aanbiedingen in de gaten houden.

Die cannondale ziet er ook goed uit, alleen de shimano RS 10 lijken voor lichtere rijders bedoelt. Mag ik vragen hoeveel jij weegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
yeehaw schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:43:
You got me there :-). Maar de wielen hebben dezelfde naam, dus het was een makkelijke fout.

Ik zal inderdaad even de aanbiedingen in de gaten houden.

Die cannondale ziet er ook goed uit, alleen de shimano RS 10 lijken voor lichtere rijders bedoelt. Mag ik vragen hoeveel jij weegt?
83

Volgens http://www.mantel-bikeparts.nl/shimano-rs10

max rijdersgewicht 120KG, futurumshop zegt dan weer 90-95kg

[ Voor 12% gewijzigd door cybermans op 19-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Hey leuk dat ik dit topic heb gevonden.

Ben sinds kort zelf begonnen met een 2e hands fietsje, fietsen is heerlijk (puur recreatief), de fiets wat minder.

Rij nu op een eddy merckx fiets afgemonteerd met shimano 600 en rx100 remmen. Opzich prima voor mij alleen jammer dat er naderhand toch het één en ander aan mankeerde. Vraag me daarom af wat verstandiger is, deze fiets goed werkend maken en 'op' rijden en dan voor een mooier fietsje kijken op marktplaats. Of gewoon deze houden en in de loop van de tijd de onderdelen van de groep vervangen door bv. Shimano 105 ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
@Sapphire: zelf rij ik op een fiets uit 1997. Ongeveer rond die tijd werd Shimano (RSX) 600 Ultegra, dus jouw fiets is van die tijd of wat ouder. Of het de moeite waard is... Tsja ik heb laatst m'n fiets een opknap beurt laten geven door de fietsenmaker en de kosten waren € 190,-. Daarbij is de casette vervangen, ketting vervangen, buitenblad vervangen, zijn de wielen gericht en is alles opnieuw afgesteld. Verder zijn de shifters (schakelen en remmen op het stuur) uit elkaar geweest gereinigd van oud hard geworden vet en nu schakelt alles weer naar behoren en redelijk vlot.

Upgraden van de groep tsja als je zelf wil sleutelen en op marktplaats de onderdelen bij elkaar zoekt kan het leuk zijn qua kosten. Wil je een nieuwe groep kopen en laten monteren, dan wordt een recente fiets van markplaats waar je voor nog € 100,- start onderhoud aan hebt (Casette, Ketting misschien een voorblad) hele mooie fietsen. Verder krijgen fabrikanten volgens mij enorme kortingen op groepsets en ander afmontage materiaal, want als je fietsen van fabrikanten zelf door de losse onderdelen aan te schaffen probeert te bouwen kom je altijd duurder uit. In die zin loont het kopen van een complete fiets (nieuw of tweedehands) als er veel is wat je wil vervangen.

Het blijft vooral toch ook een kwestie van emotie en sociale zaken. In het groepje waar ik regelmatig mee rij, doe ik nog genoeg mensen pijn op mijn oude fietsje, dus geen prikkel om harder te gaan met nieuwer/beter materiaal. Verder heb ik na het onderhoud bij de fietsenmaker voor weinig geld een 'compact' crankset op de kop kunnen tikken en met heel veel moeite en nieuwe kennis gemonteerd op m'n oude fiets, om de bergen in de te kunnen. Het kriebelt wel om een nieuwe fiets te kopen, maar ik ben stiekem toch ook gehecht aan m'n oude trouwe fiets, waarvan ik in de afgelopen maanden vrijwel elk boutje in handen heb gehad. Zou ik die dan inleveren voor een fiets die 600 gram lichter is, een paar versnellingen meer heeft en wat sneller schakelt, terwijl wat ik nu heb ansich voldoende is? Het zal best gaan gebeuren, maar voor nu blijf ik nog even bij m'n oude trouwe fiets... Kortom het is net wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

So das nog eens een reactie :)

Nouja gehecht ben ik niet aan een fiets die ik 2 weken heb. Ik baal gewoon een beetje dat de banden toch slechter waren dan ik in de eerste instantie dacht en die dus vervangen moesten worden. Daarnaast was de cassette ook slechter dan ik dacht (had gehoopt dat die nog een maandje of 2 mee kon) dus die en de ketting worden nu ook vervangen. Dus ja iets duurder wat kosten dan verwacht. Dus ja dan de vraag of ik dit gewoon op rijd en dan op MP voor een mooie fiets van bv. €600 ga kijken die netjes onderhouden is.

Daarnaast heb ik nog niet heel veel kennis van monteren maar vind ik het wel erg leuk om te doen. Heb gisteren m'n pedalen vervangen, stuurlint aangebracht en teller en een belletje :), je moet ergens beginnen.

Vanavond erg veel opgezocht en gelezen en je kan zo'n fiets toch wel stukje bij beetje uitbreiden/vervangen. Ik rijd puur recreatief dus Ultegra hoeft niet perse en ik vind dat veel 105 onderdelen een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben. Zo is het voorblad niet geweldig maar de shifters zijn nog prima dus kan ik misschien stukje bij beetje wat vervangen wat nodig is door net spul.
Mocht ik dat dan doen rest uiteindelijk alleen een frame wat qua lak niet zo mooi is, maar dat kun je eventueel ook spuiten voor +/- 120 euro zag ik, eventueel ook een optie.

Tenminste lijkt mij hoor, weet nog niet precies hoe moeilijk dat allemaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 19-08-2013 23:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalen de fietsprijzen eigenlijk iets zo rond de herfst/winter? Ik kan me voorstellen dat mensen zeker tijdens de tour de france zo'n ding kopen en er nu achter komen dat het toch niet helemaal hun ding is en zeker als het koud is 't massaal op Marktplaats gooien.

In ieder geval, hoi, ik ben Herr Roedy en ik denk dat ik me ook eens ga verdiepen in het wielrennen. Ik heb de afgelopen zomer heel veel gefietst omdat mn OVkaart niet meer geldig was en al vrij snel vond 't eigenlijk wel lekker om even een stuk te fietsen. Uiteindelijk werden de afstanden steeds groter en ik heb nu mn eerste 'lange' tocht van 20KM op een stationsfiets (uit het jaar kruik en zo goedkoop mogelijk :P) gemaakt. Beviel me bijzonder goed, maar ik wil nu toch wel eens kijken of ik toe ben aan een betere fiets. Ik heb een paar oud-huisgenoten en een jaargenoot van mn dispuut die helemaal wild zijn van wielrennen. Met die dispuutsgenoot fiets ik wel eens een stuk en dan is echt echt bedroevend hoe hard ik achterloop op zijn racefiets. Die van hem is ook 'bijzonder goedkoop' en zijn goede fietsen staan bij zijn ouders, maar ik zal hem eens vragen of ik die goedkope mag lenen om te kijken hoe het bevalt.

Sowieso ben ik aangenaam verrast door de grootte van de wielrencommunity en de hoeveelheid keus die je hebt in het 'tweaken' van je fiets. die oud huisgenoot had een keer 1700 euro uitgegeven voor een set wielen die 100 gram lichter waren o.i.d. en ik verklaarde hem toen voor gek, maar nu blijkt dat nog reuze mee te vallen :P

Helaas is dat wel een flink stuk duurder dan mijn budget toelaat (student, slechts af en toe werk), maar als ik die fiets mag lenen en het bevalt dan horen jullie zeker nog meer van me en zal ik kijken of ik ergens wat centen kan ophoesten.
Als ik zo de startpost lees en marktplaats afstruin zie ik genoeg fietsen die net-wel net-niet binnen mn budget vallen.

Die wielrenregels zijn trouwens geniaal geschreven _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:15:
Dalen de fietsprijzen eigenlijk iets zo rond de herfst/winter? Ik kan me voorstellen dat mensen zeker tijdens de tour de france zo'n ding kopen en er nu achter komen dat het toch niet helemaal hun ding is en zeker als het koud is 't massaal op Marktplaats gooien.

In ieder geval, hoi, ik ben Herr Roedy en ik denk dat ik me ook eens ga verdiepen in het wielrennen. Ik heb de afgelopen zomer heel veel gefietst omdat mn OVkaart niet meer geldig was en al vrij snel vond 't eigenlijk wel lekker om even een stuk te fietsen. Uiteindelijk werden de afstanden steeds groter en ik heb nu mn eerste 'lange' tocht van 20KM op een stationsfiets (uit het jaar kruik en zo goedkoop mogelijk :P) gemaakt. Beviel me bijzonder goed, maar ik wil nu toch wel eens kijken of ik toe ben aan een betere fiets. Ik heb een paar oud-huisgenoten en een jaargenoot van mn dispuut die helemaal wild zijn van wielrennen. Met die dispuutsgenoot fiets ik wel eens een stuk en dan is echt echt bedroevend hoe hard ik achterloop op zijn racefiets. Die van hem is ook 'bijzonder goedkoop' en zijn goede fietsen staan bij zijn ouders, maar ik zal hem eens vragen of ik die goedkope mag lenen om te kijken hoe het bevalt.

Sowieso ben ik aangenaam verrast door de grootte van de wielrencommunity en de hoeveelheid keus die je hebt in het 'tweaken' van je fiets. die oud huisgenoot had een keer 1700 euro uitgegeven voor een set wielen die 100 gram lichter waren o.i.d. en ik verklaarde hem toen voor gek, maar nu blijkt dat nog reuze mee te vallen :P

Helaas is dat wel een flink stuk duurder dan mijn budget toelaat (student, slechts af en toe werk), maar als ik die fiets mag lenen en het bevalt dan horen jullie zeker nog meer van me en zal ik kijken of ik ergens wat centen kan ophoesten.
Als ik zo de startpost lees en marktplaats afstruin zie ik genoeg fietsen die net-wel net-niet binnen mn budget vallen.

deze link is te vaak langsgekomen dus eruit geknipt
1700 euro voor een wielset vind ik echt niet zo normaal hoor. (denk de meeste hier niet dat geld er voor gaan uitgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:15:
Ga eens kijken voor een Sensa of iets dergelijks, die fietsen zijn best betaalbaar, voor 500 euro heb je al een leuke nieuwe fiets om mee te beginnen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:34:
[...]

Ga eens kijken voor een Sensa of iets dergelijks, die fietsen zijn best betaalbaar, voor 500 euro heb je al een leuke nieuwe fiets om mee te beginnen.
met 2300 of Sora afmontage, wat ik niet zou aanraden.. Het begint pas goed/beter te worden bij Tiagra, en dan zit je toch echt al rond de 700 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
prijzen dalen wel in de winter, al is het alleen maar omdat de nieuwe 2014 modellen op de markt komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Goede ervaring met Bulls; prima prijs-kwaliteitverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
wackmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:18:
Goede ervaring met Bulls; prima prijs-kwaliteitverhouding
Klopt maar je ziet ze niet heel veel met een Tiagra afmontage volgens mij, dus ga je snel naar de 105 en dan is een simpele fiets Bulls Harrier al snel 800 ish euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Klopt, maar ik had nog geen budget gezien, alleen een vraag om advies. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Een modelletje van vorig jaar is al wat goedkoper. Vulture is Tiagra afgemonteerd (let op Vulture 3, de Vulture 1 heeft Shimano 2303 montage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die regels heb ik gewoon uit de startpost geknipt hoor :?

Bedankt trouwens voor de adviezen over de merken, ik zal er naar kijken.
En qua budget, ik weet niet hoeveel maar 300 euro ofzo? Als dat echt niet haalbaar is kan ik wellicht iets langer doorsparen maar liever echt niet heel veel meer dan dat.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:27:
Die regels heb ik gewoon uit de startpost geknipt hoor :?
Klopt... maar is al behoorlijk vaak een 'debat'/'discussie' over geweest dus ik denk dat je daarom die reactie langs kwam ;). Die 'regels' zijn vooral erg grappig, en nog grappiger is dat mensen zich er heel druk over maken als andere mensen deze niet volgen.
Bedankt trouwens voor de adviezen over de merken, ik zal er naar kijken.
En qua budget, ik weet niet hoeveel maar 300 euro ofzo? Als dat echt niet haalbaar is kan ik wellicht iets langer doorsparen maar liever echt niet heel veel meer dan dat.
Voor €300 word het krap, al helemaal als hier ook kleding+schoenen+helm en de hele rattaplan uit betaald moet worden.
Ik denk dat je, zoals je zelf al aangeeft, eens goed moet kijken op marktplaats of je een goede kan vinden. Je kan naar een LBS om je fietsmaat op te laten meten (gewoon net doen of je een nieuwe/2e hands fiets wilt maar je maat niet weet).
Als je dus je maat weet kan je goed gaan kijken wat je voor je budget kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 09:17
300 is wel heel erg weinig om eerlijk te zijn. Even snel een lijstje maken als de kleding er ook nog bij moet (en dan neem ik wellicht optimistische bodemprijzen):

- Helm (30)
- Broek en shirt (60)
- Jasje (30)
- ondershirt en arm/beenstukken (40)
- Handschoenen (10)

Reken voor kleding dus minimaal 150-175 euro (dit is zonder schoenen, want pedalen en schoenen kosten je ook minimaal 80 euro)

- Pomp (25)
- 2x Extra binnenband (10)
- Pomp voor onderweg (15)
- Bidons (10)
- Gereedschapsetje en bandenlichters (15)
- Andere kleine spullen (25)

Uitrusting dus ca. 100 euro

Nu ben je voor je kleding en uitrusting dus al een kleine 250 euro kwijt (zonder pedalen en schoenen). Ik weet natuurlijk niet wat je al allemaal hebt, dit kan je eventueel in mindering brengen. Wellicht ben ik nog wat vergeten of ben ik te optimistisch met de prijzen geweest maar hou wel rekening met dit soort bedragen. Ik zou mijn budget dus oprekken naar minimaal 500 euro als je alles nog moet kopen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Je hoeft natuurlijk niet meteen de hele zooi te kopen. Ik ken genoeg mensen die de eerste paar maandjes in t-shirt met sportbroekje en toe-clips aan het peddelen is geweest. Dan kan je de rest er later bij kopen als je het echt leuk vindt. Pomp is sowieso wel een must en een handpomp, extra binnenbandje, bandenlichters en een helm is wel een sterke aanrader, maar niet volstrekt noodzakelijk.

Edit: Helm is inderdaad een must, daar heeft Griffin gelijk in. Moet je ook niet op besparen trouwens!

En jasje, ondershirt en arm- en beenstukken zijn helemaal extra's; heb mijn hele eerste jaar zonder gefietst. Als het echt koud was had ik nog een hardloopwindbreaker liggen, die voldeed ook.

[ Voor 8% gewijzigd door wackmaniac op 20-08-2013 13:35 . Reden: reden is idd een must ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Je kunt voor kleding, schoenen e.d. ook gewoon op Marktplaats kijken, zeker voor ene beginner wordt er vaak genoeg leuk spul aangeboden voor een prijs waar je het tenminste voor kunt proberen. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn schoenen, pedalen en plaatjes €35 betaald. Uiteraard is er beter en mooier spul, maar dat koop ik wel als over een jaar blijkt dat ik het nog steeds erg leuk vind.

Kleding heb ik toevallig laatst ook erg goedkoop kunnen 'scoren' bij de LBS, leuk spul van Agu €5 voor een shirt en €10 voor een broek met bretels. Achteraf baal ik enorm dat ik niet nog een extra broek heb gekocht.

Voor mijn (nieuwe) fiets die ik bij dezelfde LBS heb gekocht (Sora afgemonteerd, dat wel) betaalde ik €419 (was een 40% korting actie vanwege oud model), en de accesoires heb ik grotendeels via rose.nl gekocht. In totaal was ik net iets minder dan €500 kwijt denk ik.

@ hieronder: helm was ik inderdaad vergeten; die had ik al liggen. Ooit eens voor rond de €15 bij de Aldi gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Sherlock op 20-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
wackmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:37:
Je hoeft natuurlijk niet meteen de hele zooi te kopen. Ik ken genoeg mensen die de eerste paar maandjes in t-shirt met sportbroekje en toe-clips aan het peddelen is geweest. Dan kan je de rest er later bij kopen als je het echt leuk vindt. Pomp is sowieso wel een must en een handpomp, extra binnenbandje, bandenlichters en een helm is wel een sterke aanrader, maar niet volstrekt noodzakelijk.
Ik weet dat er vast een discussie over komt, maar toch meld ik het. Persoonlijk vind ik een helm niet een aanrader maar een must. Net als toe-clips, ik vind die dingen echt gevaarlijk want in geval van nood kan jij gewoon niet snel met je voeten naar de grond. Liever dan gewoon geen toe-clips.
En jasje, ondershirt en arm- en beenstukken zijn helemaal extra's; heb mijn hele eerste jaar zonder gefietst. Als het echt koud was had ik nog een hardloopwindbreaker liggen, die voldeed ook.
Of je gaat gewoon niet fietsen als het erg koud is ;). Ligt aan wat je zelf wilt. In het begin fietste ik niet als het te koud is want ik had de kleding destijds nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Een helm is inderdaad een must, maar qua veiligheid is een goedkope helm net zo goed als een dure helm. Tenminste, volgens de kassa-test die ik een tijd geleden op tv zag. Die ging dan wel over kinderhelmpjes, maar blijkbaar zijn al die dingen effectief van hetzelfde materiaal gemaakt. Wat wel belangrijk is, is dat een helm goed past. Zowel voor de veiligheid, als voor je comfort. Als een helm van de Aldi voor 15 euro als gegoten zit, dan is die perfect om mee te beginnen.

Wat de rest betreft, het ziet er niet uit als je op je gymschoenen en een wapperend shirt rondfietst, maar wat zal het. Ik denk dat na een helm een broek met zeem een aanrader is, de rest zou ik laten liggen totdat er budget is.

Extra binnenbandje is fijn, maar die kosten ook niet de hoofdprijs. Als je een gewone fietspomp hebt, hoef je ook geen aparte pomp meer te kopen, maar kun je vooruit met een verloopnippel van een euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.vakantiefietsshop.nl/934-1569-large/verloopnippel-frans-naar-hollands-ventiel.jpg.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

over die verloop nippels... zijn die er ook andersom?
Heb nu alleen maar een pomp voor frans ventiel, maar wil de bandjes van m'n stadsfiets ook wel weer eens oppompen...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Met je huis-tuin-en-keukenpomp kom je doorgaans niet tot 8 bar, daar moet je even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Domme vraag misschien maar wat is LBS ?

Ik fiets atm. in een gewoon tshirtje, wel een wielren broek vanwege het kruis :) Ik was €20 voor de broek en €10 voor handschoentjes kwijt, €35 voor de helm (giro torrent), €35 voor agu schoentjes en €27 voor pedalen met cleats erbij. Alles nieuw dat wel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:39
sapphire schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:39:
Domme vraag misschien maar wat is LBS ?

Ik fiets atm. in een gewoon tshirtje, wel een wielren broek vanwege het kruis :) Ik was €20 voor de broek en €10 voor handschoentjes kwijt, €35 voor de helm (giro torrent), €35 voor agu schoentjes en €27 voor pedalen met cleats erbij. Alles nieuw dat wel.
Zie topicstart > local bike shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor goedkope gear: www.cyclewear.eu

Ook Decathlon heeft veel spul voor erg weinig. Niet online bestellen want de maatvoering is Frans :r dus onbegrijpelijk.

[ Voor 63% gewijzigd door havana op 20-08-2013 20:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
wackmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:45:
Met je huis-tuin-en-keukenpomp kom je doorgaans niet tot 8 bar, daar moet je even op letten.
Een fatsoenlijke pomp die wel een manometer heeft en gewoon tot 8 bar gaat kost je ook geen hol en is m.i. echt een must. Zonder manometer heb je geen idee hoeveel erin zit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Wat is een goede trainings methode voor korte ritjes ca 50km van veldtoertochten Dus echt 50km volgas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hydra schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:49:
[...]

Een fatsoenlijke pomp die wel een manometer heeft en gewoon tot 8 bar gaat kost je ook geen hol en is m.i. echt een must. Zonder manometer heb je geen idee hoeveel erin zit.
Da's waar maar uiteindelijk wil je toch een SKS Renkompressor.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
eBoR schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:56:
Wat is een goede trainings methode voor korte ritjes ca 50km van veldtoertochten Dus echt 50km volgas
Zover ik weet een combinatie van duurtraining en interval training. Er vanuit gaand dat je al 50km met een redelijk tempo uit kan fietsen raad ik je aan om met duurtrainingen gewoon schepjes er boven op te doen qua afstand om je en goede algemene basis conditie te geven. Met de interval training train je juist je explosiviteit en het langer hard kunnen rijden.

Check anders een doefiets.nl --> http://doefiets.nl/training/voorbeeldschema%27s hier staan wat voorbeeld schema's en misschien kan je er wat uithalen.

In de Men's Health van vorige maand staan ook wat fiets trainingen voor zulke dingen, zal een keer fotos maken en deze plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
eBoR schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:56:
Bedoel je toertochten of wedstrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:08
Ok...dit cadeau gaat even terug naar de leverancier:

Mijn allereerst rit met de Wahoo RLFKT vanochtend. Geen noemenswaardige issues en eindelijk wat info tijdens het rijden ipv alleen maar op gevoel rijden. Vanochtend ook niet extreem koud (ca 11°C). Ik kom aan op mijn werk, zet mijn fiets in mijn kantoor en ga douchen. Bij terugkomst zie ik ineens dat er een dikke ster in het scherm zit, maar het vreemde is dat hij niet te voelen is op het oppervlak. Hij zit dus onder de protective coating. Mijn gok is dat hij blijkbaar niet tegen die temperatuurschommeling kon. Eens kijken wat de leverancier ervan te zeggen heeft.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Voorlopig geen wielrennen voor mij. ;(

Ik had vorige week vrij en aangezien mijn een behoorlijke kraak in de crank had zitten, had ik hem weggebracht. In de tussentijd was ik lekker aan het wakeboarden en kitesurfen.

Vrijdag - mijn laatste vrije dag - was lekker warm, dus ik was naar de kabelbaan in Naaldwijk gegaan om te gaan wakeboarden. Ik wilde een - voor mij bekende - sprong uitvoeren, de zogenaamde raley, maar ik begon door een onbekende reden te tollen en resulteerde in een raar soort koprol. Ik klapte op het water, knalde met mijn gezicht op de knie en toen ik boven water kwam zag ik dat mijn heup aan de rechterkant uitstak en mijn rechterbeen schuin naar links liep.

Extreem pijnlijk! Ik heb er geen woorden hoeveel pijn dat veroorzaakt. Ik ben met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en na 2 uur en een kwartier hebben ze mijn been terug gezet.

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/pgtf7nswf/foto2.jpg
Been uit de heupkom

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/40wp7gsun/foto1.jpg
12 hechtingen in het gezicht

De dokter kwam zaterdagochtend met het nieuws, de schade aan mijn heup is aanzienlijk, ik heb in een klap circa 20 a 30 jaar slijtage te pakken. Van de 3 aders die naar de heupkop lopen, zijn er twee afgescheurd, waardoor femurnecrose (afsterving van de heupkop) groot is. Ik mag nooit meer wakeboarden of kitesurfen. Ik moet 2 weken absolute bedrust houden, daarna kan de dokter kijken hoe mijn lichaam ervoor staat. Daarna 4 weken lopen met krukken en absoluut niet sporten en daarna begint het revalideren.

Ik weet nog niet wat de gevolgen zijn voor wielrennen en dergelijke.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
:o

Sterkte man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Pater schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:35:

Ik had vorige week vrij en aangezien mijn een behoorlijke kraak in de crank had zitten, had ik hem weggebracht. In de tussentijd was ik lekker aan het wakeboarden en kitesurfen.

Vrijdag - mijn laatste vrije dag - was lekker warm, dus ik was naar de kabelbaan in Naaldwijk gegaan om te gaan wakeboarden. Ik wilde een - voor mij bekende - sprong uitvoeren, de zogenaamde raley, maar ik begon door een onbekende reden te tollen en resulteerde in een raar soort koprol. Ik klapte op het water, knalde met mijn gezicht op de knie en toen ik boven water kwam zag ik dat mijn heup aan de rechterkant uitstak en mijn rechterbeen schuin naar links liep.

Extreem pijnlijk! Ik heb er geen woorden hoeveel pijn dat veroorzaakt. Ik ben met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en na 2 uur en een kwartier hebben ze mijn been terug gezet.

Het resultaat:

[afbeelding]
Been uit de heupkom

[afbeelding]
12 hechtingen in het gezicht

De dokter kwam zaterdagochtend met het nieuws, de schade aan mijn heup is aanzienlijk, ik heb in een klap circa 20 a 30 jaar slijtage te pakken. Van de 3 aders die naar de heupkop lopen, zijn er twee afgescheurd, waardoor femurnecrose (afsterving van de heupkop) groot is. Ik mag nooit meer wakeboarden of kitesurfen. Ik moet 2 weken absolute bedrust houden, daarna kan de dokter kijken hoe mijn lichaam ervoor staat. Daarna 4 weken lopen met krukken en absoluut niet sporten en daarna begint het revalideren.

Heftig! Wat betreft je heup, ik heb op m'n 15e m'n heup gebroken, breuk heelde destijds goed maar had uiteindelijk wel die necrose te pakken. Op m'n 18e heb ik toen een kunstheup gekregen, waar ik nu alweer ruim 20 jaar probleemloos mee rond loop. Fietsen is juist een goede sport om te doen voor mij, nauwelijks belasting van het gewricht en wel veel beweging om het soepel te houden. Ook het feit dat been- en buikspieren getraind worden helpt enorm, ik merk dat ik veel soepeler loop in de periodes dat ik veel op de fiets zit.

Sterkte met het herstel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Beetje ongepaste smiley IMHO (no offence).

Ik denk dat :/ en :X en ;( en :-( en :( en :N meer passen.

Afijn, beterschap!!

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 21-08-2013 09:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Damn man, heftig. Hopelijk gaat het snel iets beter en hopelijk ook vlot nog beter zodat je snel weer op de fiets kan

@havana ik denk dat het meer bedoeld is als een emoticon van schrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Damn dat is heftig! :/ Het moment en de pijn nu dat overleef je wel, maar wat gaat de toekomst je brengen. Heel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
havana schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:42:
[...]

Beetje ongepaste smiley IMHO (no offence).

Ik denk dat :/ en :X en ;( en :-( en :( en :N meer passen.

Afijn, beterschap!!
offtopic:
Ik zie er een bleek van schrik gezicht in, lijkt mij niet ongepast. Uiteraard zijn jouw smileys ook van toepassing (muv de 2e, in mijn ogen). Maar we dwalen af.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 21-08-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Ai ai :(
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Au. Brings back not so fond memories. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat een *$@#! ongeval Pater. Heel veel sterkte de komende tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:01
Jemig Pater, voelde de rillingen over mijn rug lopen van afgrijzen toen ik je post last. Heel veel sterkte! Komen dit soort ongelukken vaak voor bij wakeboarden? Dan hou ik me daar iig ver van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Dude like WTF :-( ;(
Succes met herstel

[ Voor 31% gewijzigd door Griffin op 21-08-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Damn, dat ziet er heftig uit man! Veel sterkte met je herstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Aiiiiii, dat ziet er behoorlijk heavy uit.... Hopelijk gaat het herstel voorspoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54
Damn hè, beterschap. Ongeluk zit in een klein hoekje. Raar uit de hand gelopen. :'(

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
StevenK schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:57:
[...]

Bedoel je toertochten of wedstrijden?
De toertochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

Oef, wat een verhaal. Veel sterkte en beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
@Pater: Aw, da's balen!
Snel herstel man!
dan ben je misschien beter in het MTB topic? :)
Het grote mountainbike topic (deel 13)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Aj aj aj Pater. Sterkte met het herstel!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Zaterdag ga ik de Petit Crique rijden in de Belgische Ardennen, momenteel heb ik een compact voor (34/50) en achter heb ik een cassette 12-25. Ik ben net een paar maanden bezig met fietsen en ik begin een beetje de zenuwen te krijgen of mijn verzet wel klein genoeg is.. Iemand die me gerust wil stellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hoe zijn hier de meningen over Campagnolo?

Elke keer als ik dat zie vind ik het toch mooi spul. Dan denk ik weleens wat beter zou zijn: Mijn Ultegra groep met FSA Energy crank wisselen voor een Di2 upgrade of heel de shimano groep eraf en er een Campagnolo Chorus groep opzetten.... Zag dat Focus tijdens de TdF ook met campagnolo reed, dus maakt het wel OEM ;)

Ben benieuwd of een Chorus groep met Crank bijvoorbeeld lichter is als een Di2 ultegra groep, en hoe de kwaliteit zich verhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19

Klote man... maar het lijkt wel erg op wat m'n vader heeft gehad. Die brak z'n heup met fietsen en had ook femurnecrose (ook 2 van de 3). Ze hebben het nog aan elkaar geschroefd, maar dat heelde niet meer. Hij heeft een nieuwe heup gekregen. Ik hoop voor je dat je heup zich herstelt.

Aan the bright side... 1 dag na z'n heup operatie liep hij al zonder krukken en inmiddels fietst hij weer als een kivit. Fietsen is iets wat heel makkelijk gaat met een kunst heup (weinig belasting).

Nogmaals sterkte en ik hoop voor je dat je lichaam zichzelf kan herstellen!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brrrrrrr Pater, dat ziet er inderdaad niet heel lekker uit nee. Ik hoop dat je spoedig hersteld!

@ Sherlock: Ik denk dat dat wel moet lukken. Die 34/50 is juist bedoeld om te klimmen en 12-25 is breed inzetbaar. Als je echt denkt dat je een lichter verzet nodig hebt dan de 34-25 dan zou je er een 12-30 cassette op kunnen leggen, maar dan moet je derrie wel een lange kooi hebben. Helaas ben je dan wel zo'n €80 aan materiaal verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
DjVe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:23:
Brrrrrrr Pater, dat ziet er inderdaad niet heel lekker uit nee. Ik hoop dat je spoedig hersteld!

@ Sherlock: Ik denk dat dat wel moet lukken. Die 34/50 is juist bedoeld om te klimmen en 12-25 is breed inzetbaar. Als je echt denkt dat je een lichter verzet nodig hebt dan de 34-25 dan zou je er een 12-30 cassette op kunnen leggen, maar dan moet je derrie wel een lange kooi hebben. Helaas ben je dan wel zo'n €80 aan materiaal verder.
Nou nou, 20 euro (rose.nl), Tiagra 12-28 of 12-30 cassette werkt net zo goed. De klimmetjes zijn niet onaardig en zeker voor een ongeoefend klimmer kan 34-25 echt te zwaar zijn. Als geoefend fietser doe ik er ook altijd een x-28 cassette op en die gebruik ik veel. Heb hem niet per se nodig, maar het fietst makkelijker en het vermogen dat je moet leveren is toch hetzeflde. Kleine investering, komt zeer waarschijnlijk ook vaker van pas. Ik houd niet zo van stoempend de berg op, dan kan ik net zo goed lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door dinkelover op 21-08-2013 13:28 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik doelde ook op een Tiagra cassette (niks mis mee), maar als je je derrie achter dus geen lange kooi heeft, dan moet je die dus ook meenemen + ketting en dan kom je wel aan de €80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Tja, het is maar 100km en er zit maar 1 echte stoemper in. Ik zou niet voor 1 berg je cassette wijzigen. Mocht je nog plannen hebben om het hooggebergte in te duiken dan heb je hem wel vast liggen :)

e; Sterkte Pater!

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 21-08-2013 14:13 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:36

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Pater, balen zeg. Klinkt niet goed, op naar een spoedig herstel!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Rene schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:23:
Hoe zijn hier de meningen over Campagnolo?

Elke keer als ik dat zie vind ik het toch mooi spul. Dan denk ik weleens wat beter zou zijn: Mijn Ultegra groep met FSA Energy crank wisselen voor een Di2 upgrade of heel de shimano groep eraf en er een Campagnolo Chorus groep opzetten.... Zag dat Focus tijdens de TdF ook met campagnolo reed, dus maakt het wel OEM ;)

Ben benieuwd of een Chorus groep met Crank bijvoorbeeld lichter is als een Di2 ultegra groep, en hoe de kwaliteit zich verhoudt.
Di2 schakelt beter dan Chorus, zo simpel is dat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:21:
[...]

Di2 schakelt beter dan Chorus, zo simpel is dat.
En is ook ruim 200 euro duurder, zo simpel is het ook.

Voor een deel is keuze tussen Shimano en Campagnolo (of SRAM) emotie. De één zweert bij het één, de ander bij het ander. Dit alles op gevoel. Uit de ene review blijkt dat Chorus beter schakelt dan Ultegra, de andere review beweert het tegengestelde.

Qua performance ontloopt het elkaar niet veel denk ik. Wel heb ik het gevoel dat Campagnolo relatief duur is. Dura-Ace is ongeveer even duur als Record, en dan is er nog Super-Record. Qua gewicht moet je bij SRAM zijn overigens. Red is volgens mij de lichtste groep op de markt.

Als je elektronisch wilt schakelen zou ik voor Di2 gaan, vooral omdat EPS schrikbarend duur is.

[ Voor 58% gewijzigd door argro op 21-08-2013 14:34 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

dinkelover schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:27:
[...]
Nou nou, 20 euro (rose.nl), Tiagra 12-28 of 12-30 cassette werkt net zo goed. De klimmetjes zijn niet onaardig en zeker voor een ongeoefend klimmer kan 34-25 echt te zwaar zijn. Als geoefend fietser doe ik er ook altijd een x-28 cassette op en die gebruik ik veel. Heb hem niet per se nodig, maar het fietst makkelijker en het vermogen dat je moet leveren is toch hetzeflde. Kleine investering, komt zeer waarschijnlijk ook vaker van pas. Ik houd niet zo van stoempend de berg op, dan kan ik net zo goed lopen.
DjVe schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:53:
Ik doelde ook op een Tiagra cassette (niks mis mee), maar als je je derrie achter dus geen lange kooi heeft, dan moet je die dus ook meenemen + ketting en dan kom je wel aan de €80
Bedankt heren! Voor deze keer ga ik er nog geen andere cassette opzetten (tijd is al te krap), maar ik hou dat zeker in mijn achterhoofd.
Nu heb ik er een Sora groep (2012 denk ik) op zitten, kan je daar zonder problemen een Tiagra cassette op zetten? Nu heb ik 2x9, daar zal ik dan natuurlijk wel rekening mee houden.

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.