Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik kom vanuit Groningen. Ik ga denk ik met de trein, dus dan kunnen we treinpoolen Kippenijzer. Heeeeeel mss kan ik de auto claimen, maar dan DM ik je wel.
Read the code, write the code, be the code!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ben benieuwd of ik een beetje meekom tussen al dat geweldwackmaniac schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:47:
Zie dat er een paar gekende hardrijders meerijden, gezelligheid.
Momenteel zitten we op 8 man overigens.
Overigens houd ik StevenK waarschijnlijk ook geen meter bij. Maar ik neem aan dat het toeren wordt, toch? Niet te gek doen qua gemiddeldes enzo. Op de klimmetjes gewoon bovenop wachten. SUST-principe.
Ik heb overigens dit weekend besloten dat ik volgend jaar met 3 fietsmakkers de GF Giordana (voorheen GF Pantani) zal gaan rijden. Deze Italiaanse cyclo telt 175 km met 4500 hm. Bekende cols zijn de Gavia en de Mortirolo (ai). We maken er een fietsweek van waarbij we eerst kamp opslaan in Bormio om daar een paar cols af te vinken (uiteraard ook de Stelvio). Daarna verkassen we naar Aprica waar de start/finish van de cyclo zijn.
Nu al zin in!
[ Voor 71% gewijzigd door havana op 26-08-2013 09:30 ]
Helemaal eens.havana schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:11:
Het leuke van wielrennen is dat je als je wat minder in vorm bent gewoon in het wiel kunt rijden
Overigens houd ik StevenK waarschijnlijk ook geen meter bij. Maar ik neem aan dat het toeren wordt, toch? Niet te gek doen qua gemiddeldes enzo. Op de klimmetjes gewoon bovenop wachten. SUST-principe.
Oef, de Mortirolo is echt een taai ding. Laatst met iemand gesproken die hem op had gereden, klonk als een flinke uitdaging. Met 50 rpm en staand, over het stuur gebogen, omhoog beuken. Iets voor de echte fijnproevers zullen we maar zeggen. Stelvio moet ook een schitterende berg zijn. Staat ook hoog op mijn verlanglijst.Ik heb overigens dit weekend besloten dat ik volgend jaar met 3 fietsmakkers de GF Giordana (voorheen GF Pantani) zal gaan rijden. Deze Italiaanse cyclo telt 175 km met 4500 hm. Bekende cols zijn de Gavia en de Mortirolo (ai). We maken er een fietsweek van waarbij we eerst kamp opslaan in Bormio om daar een paar cols af te vinken (uiteraard ook de Stelvio). Daarna verkassen we naar Aprica waar de start/finish van de cyclo zijn.
Nu al zin in!
Ik lees aardig wat verschillende methodes om je hartslaggebieden te bepalen. Welke hanteren jullie?
edit: ah, ik ga even de TS doornemen
[ Voor 4% gewijzigd door Joarie op 26-08-2013 09:48 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
havana schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:38:
Zou geen probleem zijn ware het niet dat ik vanaf mijn schoonouders in Zeist kom dit keer
Ben je ook wel eens bij jouw ouders? Ik lees altijd alleen schoonouders.
Edit:
Bestelling geplaatst bij BC.
- Time RXS First pedalen
- XLC Pro SL snelspanners
- Shimano Ultegra 6701 ketting
- Shimano Lagervet
- Shimano Montagepasta
- 2 x Tacx Shiva 500ml
- 2 x Tacx Shiva 750ml
En bij Rose:
- Shimano 105 cassette 12-27
- Powerbar Isoactive sportdrank
- Xtreme zeskantsleutels setje
Binnenkort tijd om te klussen.
[ Voor 38% gewijzigd door LuPo op 26-08-2013 09:53 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Doe je goed! Ik heb de GF Giordana dit jaar gedaan, twee weken na Alpe d'HuZes. Misschien had het daar mee te maken, maar ik vond de Mortirolo zeer pittig. De Santa Cristina (de laatste col) was helemaal pijn lijden en huilen om je moeder ;-)[b]havana schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:11:
Ik heb overigens dit weekend besloten dat ik volgend jaar met 3 fietsmakkers de GF Giordana (voorheen GF Pantani) zal gaan rijden. Deze Italiaanse cyclo telt 175 km met 4500 hm. Bekende cols zijn de Gavia en de Mortirolo (ai). We maken er een fietsweek van waarbij we eerst kamp opslaan in Bormio om daar een paar cols af te vinken (uiteraard ook de Stelvio). Daarna verkassen we naar Aprica waar de start/finish van de cyclo zijn.
Nu al zin in!
Wij zijn op donderdag aangekomen, vrijdag de Stelvio van twee kanten beklommen en zondag de tocht gedaan. Waanzinnig mooi gebied!
Everytime I suffer I become a better man because of it
Iedereen aanmelden, hoe meer hoe leuker! De laatste tijd hier veel berichten over mooie nieuwe fietsen, dus sluit je aanStevenK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:49:
We gaan gewoon rustig rijden. Uitgangspunt is volgens mij zo'n 30 à 32 op het vlakke. En zo verschrikkelijk hard rij ik helemaal niet. Zeker niet als het omhoog gaat. Kijk maar naar de gemiddelde snelheid die ik afgelopen week reed in de Eifel. Met moeite boven de 25.
Als je nog nooit met een groepje hebt gefietst lijkt 30 a 32 misschien hard maar als je in een groepje rijdt scheelt dat enorm. Ook zijn er dus bepaalde puntjes om af te snijden.
Echt een schitterend gebied trouwens. Stelvio, Gavia, Mortirolo, Monte padrio, passo tonale, stuk voor stuk schitterend. Alleen een beetje pech dat de STelvio verreweg het mooiste is vanaf prato ipv bormio, dus de meest epische tocht was Stelvio, afdalen door Zwitserland en nog een keer Stelvio vanaf Prato. Ik heb die dag weinig genoten van hoe mooi die is. Het was rijden in een tunnel van pijn.
e; De GoT ride hangt af van of ik vrijdag naar een bruiloft ga. Ik denk het niet en dan is 11:00 goed haalbaar, anders is het wat vroeg.
[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 26-08-2013 10:06 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zou de RXS First nog even vervangen door de nieuwe Xpresso pedalen. Maakt qua prijs niks uit. Goede verhalen over gehoord ! Moet je ff een mailtje sturen naar ze, meestal geen probleem.LuPo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:48:
[...]
Bestelling geplaatst bij BC.
- Time RXS First pedalen
Dank, maar fietsmaat wilde per in een hotel. Mocht je nog een goed hotel in Bormio weten dat niet al te duur is houd ik me aanbevolen. Helaas is de klim van de Mortirolo in de Giordana wel vanaf de lastigste kant. Ik weet een beetje wat me te wachten staat, want op Gran Canaria heb ik 2x eerder een dergelijke klim gedaan.wackmaniac schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:47:
Wij zijn vorig jaar in Bormio geweest, hadden tophuisje. Als je interesse hebt, dan kan ik het adres wel proberen op te rakelen. Mortirolo is pittig, maar als je niet vanaf Santa Agatha klimt wel te doen.
[ Voor 105% gewijzigd door havana op 26-08-2013 10:14 ]
Thanks voor de tip! Had de RXS First gekozen omdat ik hier veel goede verhalen hoorde.havana schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:06:
[...]
Zou de RXS First nog even vervangen door de nieuwe Xpresso pedalen. Maakt qua prijs niks uit. Goede verhalen over gehoord ! Moet je ff een mailtje sturen naar ze, meestal geen probleem.
[...]
Ga even mailen! Die Xpresso is ook nog lichter.
Ik laat hier wel weten hoe ze bevallen in vergelijking met de Ultegra PD-6620 die ik nu heb (met gele cleats).havana schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:15:
Mochten de Xpresso's je niet bevallen neem ik ze graag over.
Ik heb de Xpresso 6. Nadat ik de eerste na een maand al terug kon sturen omdat het clipsysteem was afgebroken heb ik een nieuwe set gehad. Nu 2 weken verder zijn de schoenplaatjes al zo versleten dat ze niet meer goed blijven klemmen in de pedalen.. Verder zijn ze zo licht, dat niet automatisch naar de juiste positie gaan en je dus vaak loopt te klooien met inklikken.LuPo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:18:
[...]
Ik laat hier wel weten hoe ze bevallen in vergelijking met de Ultegra PD-6620 die ik nu heb (met gele cleats).
Voor mij is het in ieder geval, eens maar nooit weer.
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 26-08-2013 12:28 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wel allemaal netjes fiets demonteren heKippenijzer schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:25:
Gaat een vol balkon worden met zoveel racefietsen.
(moet volgens de officiele ns regels nml)
We begonnen gelukkig droog, maar na een uurtje begon het te regenen. Op zich geen probleem, maar met afdalen moest je wat beter uitkijken en iets vroeger remmen. De laatste 30km ging het eigenlijk steeds beter, en bij de laatste klim heb ik echt nog veel mensen ingehaald (wat overigens niet het doel was; dat was op een gezonde manier uitrijden).
Uiteindelijk een (bewogen) gemiddelde van 23 km/u gehaald, waar ik best tevreden mee ben. De pittigste klim kwam eigenlijk na de tocht; toen moesten we nog terug naar het huisje in Petite Halleux, vanuit La Roche was dat 8km, met een hoogteverschil van ca. 160m. Dat was echter alleen in de laatste 4km, dus dat was nog een mooie afsluiting!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Huh? Ik betaal niet voor niets 6 euro extra, ik zet hem dus gewoon als fiets neer. Mag je hem zonder extra kosten meenemen dan als je hem demonteerd?DDX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:40:
[...]
Wel allemaal netjes fiets demonteren he
(moet volgens de officiele ns regels nml)
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Volgens ns regels moet je hem toch echt demonteren (en 6 euro betalen) :Kippenijzer schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:45:
[...]
Huh? Ik betaal niet voor niets 6 euro extra, ik zet hem dus gewoon als fiets neer. Mag je hem zonder extra kosten meenemen dan als je hem demonteerd?
http://www.ns.nl/reiziger.../dagkaart-hond-fiets.html
Geen idee waarom ze racefietsen appart noemen, maar een conducteur die tegen racefietsen is kan dus een boete uitschrijven ?•Een Dagkaart fiets kost € 6 ongeacht het aantal te reizen kilometers.
[..]
•(Opvouwbare) tandems, ligfietsen of gedemonteerde racefietsen mag u ook meenemen met een Dagkaart fiets.
[..]
En voor mensen die het station niet kennen, is dat aan kant waar bussen stoppen ?StevenK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:50:
Voor de goede orde: verzamelpunt is dus aan de noordkant van het Station Ede-Wageningen.
[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 26-08-2013 13:02 ]
Beide wielen eruit.MrAngry schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:07:
Conducteurs vinden mijn racefiets altijd machtig interessant, daar krijg je echt geen boete van. Sowieso slaat die tekst niet echt ergens op. Wat is een gedemonteerde racefiets in godesnaam?
Het lullige is dan vaak dat dit meer ruimte in neemt omdat je zelf (als fietser/reiziger) minder controle hebt over de delen (3 vs 1).
Totdat je een conducteur treft die van mening is dat hij en zijn vrouw (al rijdend op de e-bike, 1,5 meter uit elkaar, de volle breedte van een tweerichtingsfietspad in beslag nemend) altijd afgesneden worden door wielrenners.MrAngry schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:07:
Conducteurs vinden mijn racefiets altijd machtig interessant, daar krijg je echt geen boete van. Sowieso slaat die tekst niet echt ergens op. Wat is een gedemonteerde racefiets in godesnaam?
Voor het overige zou ik de fietscomputer er af halen ('demonteren') en indien nodig de discussie aangaan dat je daarmee binnen de regels valt.
En wat doe je dan met de fiets? Die zet je op de derailleur en kettingbladen? Lijkt mij niet.
[ Voor 14% gewijzigd door argro op 26-08-2013 13:17 ]
Ik overweeg om mee te gaan, maar wil het wel rustig aan doen (deze week relatieve rustweek). Dus dat wordt op mij wachten boven op al die klimmetjes, en ik ga in het peloton zittenmatthijsln schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:02:
[...]
Iedereen aanmelden, hoe meer hoe leuker! De laatste tijd hier veel berichten over mooie nieuwe fietsen, dus sluit je aan
Als je nog nooit met een groepje hebt gefietst lijkt 30 a 32 misschien hard maar als je in een groepje rijdt scheelt dat enorm. Ook zijn er dus bepaalde puntjes om af te snijden.
Overigens vreemd dat er niets staat over mountainbikes.
Dat klinkt niet zo mooi. Ik ben benieuwd of het een incident is of dat het bij mij ook zo is. Als ik op internet reviews lees komen ze er wel positief vanaf. Behalve dan op het punt van het automatisch draaien doordat ze zo licht zijn, dat neem ik op de koop toe.M@cer schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:26:
[...]
Ik heb de Xpresso 6. Nadat ik de eerste na een maand al terug kon sturen omdat het clipsysteem was afgebroken heb ik een nieuwe set gehad. Nu 2 weken verder zijn de schoenplaatjes al zo versleten dat ze niet meer goed blijven klemmen in de pedalen.. Verder zijn ze zo licht, dat niet automatisch naar de juiste positie gaan en je dus vaak loopt te klooien met inklikken.
Voor mij is het in ieder geval, eens maar nooit weer.
Ok, is verwerkt.StevenK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:50:
Voor de goede orde: verzamelpunt is dus aan de noordkant van het Station Ede-Wageningen.
Ook de interesse van MrAngry, MMUilwijk en TheLemon staat erbij.
Kunnen we nog een tijd afspreken waarop we gaan rijden, voor als we nog mensen missen die niks hebben laten weten? Bijv. uiterlijk 11:30? Wat mij betreft zorgt iedereen gewoon dat hij er om 11.00 is, of kort daarna als dat handiger is i.v.m. treintijden. En lukt dat niet, stuur mij dan even een smsje oid
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
oh lol! Dan kan ik nog steeds niet! Volgende keer probeer ik er echt tijd voor te maken

GoldenSample schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:41:
[...]
Het is gewoon een stok achter de deur voor als er iemand z'n wielen uit z'n racefiets haalt (met snelspanner zo gepiept) en zegt: ja maar is bagage! Iets wat je met een gewone fiets niet zo snel zult zien.
Als je hem in een fietskoffer zou duwen, zou je dan nog steeds een dagkaart nodig hebben?Waarom dien ik een racefiets te demonteren als ik deze in de trein wil meenemen met een dagkaart fiets. Formaat is namelijk niet anders dan een gewone fiets. http://www.ns.nl/reiziger.../dagkaart-hond-fiets.html
[ Voor 25% gewijzigd door cybermans op 26-08-2013 14:56 ]
Idem ditto.wackmaniac schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:16:
Al paar keer zonder demonteren in de trein; niets geen probleem.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik had mijn fiets gewoon in de fietskoffer zitten (gedemonteerd) en hoefde niets extra te betalen. Of ik nou een koffer met kleding mee neem of een grote koffer met een fiets. Aangezien de koffer zo groot is kreeg ik de vraag wat erin zat. Volgens mij gaat dat de NS ten eerste niets aan en toen ik zei dat er een fiets inzat liep de conducteur vrolijk verder en wenste me een fijne vakantie.DDX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:44:
Dit is opzich wel logische verklaring van ns regel trouwens :
[...]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Hier nog één. Laatst nog gedaan en ging prima. Geen conducteur die je daarvoor op de bon gaat slingeren.
Overigens net terug van een ritje. Ik ging weg voor een rondje NO-wind. Maar al snel had ik door dat het meer O-wind dan NO-wind. Dus de route een beetje aangepast. Terug via Appingedam en Overschild. Goed voor 75 km.
[ Voor 31% gewijzigd door havana op 26-08-2013 16:15 ]
Ik ging er vanuit dat het vertrek om 11.00 zou zijn.Pelle schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:08:
[...]
Ok, is verwerkt.
Ook de interesse van MrAngry, MMUilwijk en TheLemon staat erbij.
Kunnen we nog een tijd afspreken waarop we gaan rijden, voor als we nog mensen missen die niks hebben laten weten? Bijv. uiterlijk 11:30? Wat mij betreft zorgt iedereen gewoon dat hij er om 11.00 is, of kort daarna als dat handiger is i.v.m. treintijden. En lukt dat niet, stuur mij dan even een smsje oid
11.00 uur is 11.00 uur wat mij betreft. Als we nu al aankondigen dat we om 11.30 vertrekken, dan zullen velen pas rond 11.30 arriveren en zullen we misschien pas om 11.45 daadwerkelijk vertrekken (groepen zijn traag). Sommigen zullen dan dus 3 kwartier staan te wachten. Natuurlijk is een iets later tijdstip bespreekbaar als blijkt dat alle treinen om 4 over het hele uur arriveren, maar dan wel graag van te voren aankondigen.StevenK schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:33:
[...]
Ik ging er vanuit dat het vertrek om 11.00 zou zijn.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
* havana zal zich ontfermen over het verslag.
Als de rest nu foto's maakt dan kan 't een mooi geheel worden
[ Voor 27% gewijzigd door havana op 26-08-2013 18:31 ]
Ik zet overigens met alle plezier de frituur aan (ik woon op loopafstand en de tuin is groot genoeg), ik heb nog wel wat kroketten en bitterballen op voorraad liggen. Bier heb ik niet, maar als jullie zeggen hoeveel en welk soort ik moet halen, dan doe ik dat, zorg ik dat het bier koud ligt en dan meld ik hier wel hoeveel de schade is.
Nog even over de afstand: de rit die er nu op staat is bijna 120 km. is iedereen het daarmee eens? Of moet er nog wat geschaafd worden dat we teruggaan naar de oorspronkelijk bedoelde 100 km?
Die kilometer is het probleem niet, maar de mensen op het museumplein, daar wil je denk ik niet als fietser tussen zitten.Hielko schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:00:
Rondje van 120km vind ik iig ook een mooie afstand, maakt me niet zoveel uit. Biertje en wat bitterballen oid na afloop lijkt me in ieder geval wel wat. Kilometer rijden richting centrum is natuurlijk makkelijk te doen, maar als je tuin geschikt is is dat natuurlijk ook een mooie optie.
[ Voor 56% gewijzigd door havana op 26-08-2013 19:58 ]
Hoeven de anderen dan niks?havana schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:51:
Als je 2 kratjes koopt dan moet dat makkelijk genoeg zijn.
Zonder grappen: hoeveel mensen zijn er voor de bier + bitterballen?
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
En 120km zou me wat veel zijn trouwens
Net terug van een werk/woon-(om)ritje van 110km. Balen van de NO4 wind die ik op de heenweg had, en het laffe briesje toen ik weer terug ging. En van mijn rechter-lens, die tot 2 keer toe uit m'n oog waaide (ondanks m'n goed sluitende fietsbril)

Ik had het 1 keer eerder gehad, en sindsdien heb ik altijd reserve-lenzen bij me. Maar dit keer gebeurde het zowel rond de 50km als rond de 90km. Dus de laatste 20km heb ik met 1 half-blind oog (-5,5) in de schemering uit moeten rijden. Dat fietst niet echt fijn, want je ziet bijna geen diepte meer.
Verder lekker genoten van de nazomer; het duurt niet lang meer of de avondritjes zijn weer verleden tijd
http://www.strava.com/activities/77750032
[ Voor 60% gewijzigd door Pelle op 26-08-2013 21:59 ]
[ Voor 12% gewijzigd door eBoR op 26-08-2013 22:18 ]
Los van het feit dat onderweg stoppen om bidons bij te vullen ook wel handig is. (en met groep iets langer duurt)
@Pelle; mooi rondje en idd begint al erg vroeg donker te worden
Lensen had ik ook regelmatig last van, is nu opgelost door lensen met iets grotere diameter. (maar alsnog heb ik reserve lensen bij me)
[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 26-08-2013 23:07 ]
Ik had 117 km in mijn hoofd, maar ik zie (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qlahlokqhvlugfff) dat het toch 127 km is. Laten we dan maar inzetten op 15.30.DDX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:03:
Niet iets te optimistisch 4u om 125km te rijden ?
Los van het feit dat onderweg stoppen om bidons bij te vullen ook wel handig is. (en met groep iets langer duurt)
Bijvullen doen we denk ik bij het bezoekerscentrum op de Posbank.
Eerste dag door wat materiaalpech na de Ornon de Alpe d'Huez af moeten breken. Ornon was wel aardig, maar niet echt spectaculaire klim. http://www.strava.com/activities/75889241
Tweede dag eerst bovenlangs de vallei ('het balkon') richting het stuwmeer in het oosten, om daar de col de Sarenne op te rijden. Heerlijk relaxt, lage hartslag, omhoog gefietst en vooral van het uitzicht genoten, echt prachting. Alleen de heisa die de renners erover maakte wat betreft de Tour kan ik niet plaatsen. Zo ken ik nog voldoende afdalingen die net zo zijn (Col de la Croix Fer richting noord, Gavia richting Bormio bijv.). Na de Sarenne via Alpe d'Huez afgedaald en in Huez afgeslagen richting Villard-Reculas, om dan via het dal terug te gaan, maar omdat ik nog geen zin had te stoppen toen wel de Alpe d'Huez helemaal voltooit. http://www.strava.com/activities/76141099

Derde dag richting Les Deux Alpes, daar wilde ik me wel even uitleven, klim zou mij moeten liggen gezien het profiel (geen echt steile pieken maar juist vrij gelijkmatig 8-9%). En inderdaad, 20ste tijd neergezet op Strava, al bleek niet veel later dat het nog wel harder had gekund als er 'moraal' was. In de afdaling kwam ik eerst al een ploegwagen met ploegleider tegen die stilstond in een haarspeldbocht. Niet veel later dacht ik Kevin Pauwels te herkennen, met stukje achter hem wat ploeggenoten. Na de volgende bocht zag ik een geel/rood/zwarte trui en ja, dat was Klaas Vantornout. Even getwijfeld, maar omgedraaid, kon de trainingsimpuls niet laten schieten. In de achtervolging gegaan, kwam al vrij snel bij Vantornout, die meteen omdraaide toen ie mij zag komen, stukje afdaalde en achter mij verder ging
Dag vier was een relaxte hersteltraining rond het stuwmeer bij Allemont, aardige omgeving, niet heel bijzonder rondje verder, wel lekker om even vlakker te rijden. http://www.strava.com/activities/76627318
Dag vijf was de 'grote' dag, Marmotte rondje (alleen dan Croix de Fer afdaling i.p.v. Glandon). Australische buurman ter plaatse ging mee. Ondanks dat hij 49 is, ging hij best wel netjes omhoog. Met hem samen relaxt en al pratend de Croix de Fer opgereden als ook de tussenstukken, dus dat was goed gezelschap. Op de Telegraphe ook nog rustig aan gedaan, op het breken van een irritante Francoos na (die haalden we eerst in, ging daarna heel langzaam bij ons naar de kop en ging snokken en na elke tussenversnelling over zijn schouder kijken of we er nog zaten. Na de 3de keer was ik het zat, dus toen hij zijn versnelling stopte even naar de 39x19 geschakeld en weggereden). Op de Galibier iets meer gepusht, al bleek het naar het einde toe wel moeilijk de hartslag omhoog te krijgen. Vooral genoten van het landschap aldaar. http://www.strava.com/activities/76984230

Col de la Croix de Fer met mijn pa

Col de la Croix de Fer met de Australische buurman

Fiets @ Col du Galibier

Col de Galibier
Laatste dag moest ik nog een keer de Alpe d'Huez op. Had er eigenlijk niet zo'n zin in, maar ik was erop gewezen door een vriend van mij (niet afgetrainde sprinter die wel lomp veel vermogen kan trappen) dat zijn Alpe d'Huez tijd sneller was op Strava. Dat kon natuurlijk niet. Dus met toch wel vermoeide benen (en niet al te veel motivatie) nog maar een keer omhoog gegaan en zijn tijd verbeterd. Ik weet niet precies tot waar men tijd meet voor de klim, maar iets van 52 minuten vanaf onderaan tot begin dorp, 57 minuten tot aan de Tour finish. Bovenop eens goed in het dal gekeken, daar zag ik dat de regenbuien al eerder dan voorspeld over waren gekomen, dus snel weer gaan dalen, maar kwam toch in de storm terecht. Niet echt een probleem verder, was stiekem ook wel leuk (huisje zat toch zowat aan de voet). http://www.strava.com/activities/77099856
[ Voor 4% gewijzigd door the_RJ op 27-08-2013 12:39 ]
Fi'zi:k Antares Braided

Zadelpenklem

Velocity Veloplugs (42 stuks)

Bestelling bij Bike-Components is ook verzonden dus binnenkort kan ik lekker gaan klussen. Zin in! Ik vroeg me nog wel wat af. De Antares heeft ovale rails, past dat gewoon op mijn Ritchey WCS 2 Bolt zadelpen? Voor de 1 bolt bestaat een verloopstukje voor zadels met ovale rails, maar voor de 2 bolt kan ik dat niet vinden (en de berichten op fora spreken elkaar tegen)..
Pic

Nog best leuk als je dan netjes de handleiding eens goed doorleest (aangezien ik nog nooit casette ed had gemonteerd) en daarin netjes staat dat je met de shimano 9s niets extra's hoeft te monteren.
Alles erop gezet maar die casette zit wel erg los ?
Nog eens beter kijken, staat 11s op de body.
Google aangelingerd en blijkt dat ik een vulring nodig heb.
Wel een zakje gezien maar daar stond toch sram op ?
Open gemaakt en op blaadje wat erin zat stond shimano/sram 9s/10s (omgevouwen waardoor shimano niet zichtbaar was)
Achja leuk vermaak van de avond en weet ik dat iig voor volgende keer
De hub is trouwens erg stil, ik dacht juist gelezen te hebben dat fulcrum erg veel herrie maakt ?
- Die 11 speed compatible body is anders en maakt geen lawaai
- De overgang tussen body en naaf zit nog vol vet.
Ik zou er niets aan doen verder, wel jammer, moet je weer een bel monteren
Leuk verslag, herkenbaar! Ben deze zomer ook in Bourg d'Oisans geweest. Heb de Sarenne afgedaald en ik vond het ook allemaal wel meevallen. Het is voornamelijk een slecht wegdek en het missen van vangrails/afrastering.the_RJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:
...
Tweede dag eerst bovenlangs de vallei ('het balkon') richting het stuwmeer in het oosten, om daar de col de Sarenne op te rijden. Heerlijk relaxt, lage hartslag, omhoog gefietst en vooral van het uitzicht genoten, echt prachting. Alleen de heisa die de renners erover maakte wat betreft de Tour kan ik niet plaatsen. Zo ken ik nog voldoende afdalingen die net zo zijn (Col de la Croix Fer richting noord, Gavia richting Bormio bijv.). ....
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 27-08-2013 09:39 ]
Je doet er vrij luchtig over, maar voor menigeen zou dit toch een behoorlijk pittige trainingsweek zijn. Petje af. En ik weet al wie er zaterdag bovenaan iedere klim foto's mag maken van de rest die stoepend boven komtthe_RJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:
Om even van topic te veranderen, zelf net terug van weekje fietsen in de Franse Alpen, Bourg d'Oisans als uitvalsbasis [..]
En nog een nieuwe deelnemer zag ik vanochtend: writser. Totaal zitten we nu op 12 man
/edit
Ik heb zelf overigens veel liever een stil wiel dan een enorm ratelend ding. Wat is er zo fijn aan als dat ding zo hard klinkt? Ik vind het maar niks
[ Voor 12% gewijzigd door Pelle op 27-08-2013 09:57 ]
Ik heb laatst met mijn schoonvader gefietst, die heeft ook zo'n ratelwiel. Ik vond dat ook maar niks. Hij begon te lachen om een tik in mijn trapper die je incidenteel hoort, maar zijn ratel was ook niet allesPelle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:56:
[...]
/edit
Ik heb zelf overigens veel liever een stil wiel dan een enorm ratelend ding. Wat is er zo fijn aan als dat ding zo hard klinkt? Ik vind het maar niks
Toen je dat tikte, stond er een mooie link Aamelden kan hier bijM@cer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:13:
Zet mij ook maar op de lijst voor zaterdag..
Wordt een mooie opkomst.
Goed verhaal en mooie foto's. Ik vond die Sarenne afdaling op zich ook wel te doen, mits je goed op je hoede bent. Jij bent hem andersom opgereden, het 'gevaarlijkste' stuk was eigenlijk de laatste km's voor de top in jouw rit. Ik kan me op zich wel voorstellen dat je daar niet vol in koers wilt afdalen met een pelotonnetje.the_RJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:mooi verslag...
p.s. Heet jouw pa Cadel?
Gewoon blijven trappen, hoor je niks. En als je je trappers stil moet houden doet die ratel het goed als belPelle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:56:
Dat heb ik heel erg gemist aan mijn nieuwe fiets, heb nu bijna een bel nodigStevenK schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:35:
[...]
Gewoon blijven trappen, hoor je niks. En als je je trappers stil moet houden doet die ratel het goed als bel
Mont Ventoux had ik blijkbaar de smaak te pakken. Met 1h52 geen wereldtijd, maar met mijn 40 jaar, 85 kilo en nauwelijks klimervaring toch prima. Goede graadmeter: heb iets van 20 fietsers ingehaald en ben zelf maar 1 keer ingehaald. Prachtige ervaring!
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
If it aint fixed, it's broken.
Beetje deprimerende post...the_RJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:
Om even van topic te veranderen, zelf net terug van weekje fietsen in de Franse Alpen, Bourg d'Oisans als uitvalsbasis.
Op het vlakke ben ik nog best blij met m'n 16 jaar oude Koga-Miyata Granlux full alloy
Ik ben een beetje bang voor "if it sounds too good to be true, it probably is" maar het is ook weer niet zo onwaarschijnlijk dat het onmogelijk is, als je begrijpt wat ik bedoel...
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dat realiseer ik mijzelf ook wel ja. Natuurlijk moet je niet denken dat het maar even zo gaat, maar ik beschouw het wel als een luxe om te kunnen kiezen of je rustig, strak tempo of vol een col op rijdt. De eerste keer in de bergen was dat niet zo hoor. Daarnaast train ik waarschijnlijk meer dan ieder ander hier.havana schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:03:
Mooi verslag. Wat moet het toch heerlijk zijn om zo makkelijk omhoog te rijden...
Ik weet natuurlijk niet hoe rap zij zelf omhoog aan het rijden waren. Ik zat daar wel op mijn omslagpunt te rijden, dus echt harder kon ik ook niet meer.wackmaniac schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:50:
Mooi verhaal man! Cool dat je die prof even naar boven rijdt, haha. Marmotte gaat idd over prachtige uitzichten. En wat Havana zegt; lijkt me machtig om zo omhoog te kunnen rijden
Maar de meeste mensen maken niet mijn trainingsuren en zeker niet i.s.m. intensiteit, dus dat moet je ook niet vergelijken. En is goedPelle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:56:
Je doet er vrij luchtig over, maar voor menigeen zou dit toch een behoorlijk pittige trainingsweek zijn. Petje af. En ik weet al wie er zaterdag bovenaan iedere klim foto's mag maken van de rest die stoepend boven komt
Maar met de Alpe d'Huez + restant naar de Sarenne kom je niet boven met een peloton van 200 man, dus geen enkel probleem. En nogmaals, zo ken ik nog wel meer afdalingen.TheLemon schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:25:
Goed verhaal en mooie foto's. Ik vond die Sarenne afdaling op zich ook wel te doen, mits je goed op je hoede bent. Jij bent hem andersom opgereden, het 'gevaarlijkste' stuk was eigenlijk de laatste km's voor de top in jouw rit. Ik kan me op zich wel voorstellen dat je daar niet vol in koers wilt afdalen met een pelotonnetje.
p.s. Heet jouw pa Cadel?
En nee
Je moet dat niet zo vergelijken, dat is niet echt eerlijk.
Ik heb het eerder wel een keer geschreven, maar voor de mensen die het gemist hebben, ik rij sinds dit seizoen bij een ploeg bij de elite zonder contract. Ik maak fatsoenlijke trainingsuren per week (grofweg 10-15 uur) d.m.v. topsporterkenning vanuit mijn universiteit en goede afspraken bij mijn huidige stage.
Edit:
Ongerelateerd, gifje op NRC vandaag, 'is that all you've got?'

Lijkt me Phinney
[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 27-08-2013 12:21 ]
Nee dat is duidelijk. We hebben het er van het weekend over gehad dat het ongelooflijk is hoe hard de profs rijden i.v.m. de toeristen en dat je je geen voorstelling kunt maken hoeveel training er moet zijn om dat verschil te maken. Je bouwt wel een enorm respect iedereen die dit soort dingen kan. Voor de TV weet je dat het ongeloof zwaar een moeilijk is, maar als je zelf op een berg zit en nog niet aan de helft van de snelheid komt dan leer je de topsporters pas echt waarderen.the_RJ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:57:
Je moet dat niet zo vergelijken, dat is niet echt eerlijk.
Ik heb het eerder wel een keer geschreven, maar voor de mensen die het gemist hebben, ik rij sinds dit seizoen bij een ploeg bij de elite zonder contract. Ik maak fatsoenlijke trainingsuren per week (grofweg 10-15 uur) d.m.v. topsporterkenning vanuit mijn universiteit en goede afspraken bij mijn huidige stage.
Onvoorstelbaar!
Mijn 2013 Fulcrum R3's op een Shimano triple maken ook weinig geluid, vele malen stiller dan bijvoorbeeld de Cube's in de groep.DDX schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:59:
Gisteren de fulcrum 3 wielen binnen gekregen en gemonteerd.
Nog best leuk als je dan netjes de handleiding eens goed doorleest (aangezien ik nog nooit casette ed had gemonteerd) en daarin netjes staat dat je met de shimano 9s niets extra's hoeft te monteren.
Alles erop gezet maar die casette zit wel erg los ?
Nog eens beter kijken, staat 11s op de body.
Google aangelingerd en blijkt dat ik een vulring nodig heb.
Wel een zakje gezien maar daar stond toch sram op ?
Open gemaakt en op blaadje wat erin zat stond shimano/sram 9s/10s (omgevouwen waardoor shimano niet zichtbaar was)
Achja leuk vermaak van de avond en weet ik dat iig voor volgende keer
De hub is trouwens erg stil, ik dacht juist gelezen te hebben dat fulcrum erg veel herrie maakt ?
Verwijderd
leuk verslag!
Wat ik wel een beetje zorgwekkend vind is dat je max hartslag sommige dagen boven de 250 uitkomt
En nog wel in afdalingen ook als je gaat kijken waarVerwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:11:
Wat ik wel een beetje zorgwekkend vind is dat je max hartslag sommige dagen boven de 250 uitkomt
[ Voor 10% gewijzigd door the_RJ op 27-08-2013 13:35 ]
Dit topic is gesloten.