Welke Utrechtse wielrenners doen er mee?
http://ymlp.com/zxN1bu
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 29% gewijzigd door Shinji op 11-05-2012 19:07 ]
Moi.willy1986 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:19:
Welke Utrechtse wielrenners doen er mee?
Die gazelle is wel een bijzonder fietsje inderdaad. Wat meer karakter dan de trek. Ga er vanuit dat het vervangen van onderdelen voor onderdelen met dezelfde kwaliteit behoorlijk duur kan zijn. Dwz, je prijs per gereden kilometer kan hoger zijn dan bij de Trek, dat hangt af van afschrijving. Ik vind die Gazelle eigenlijk nog een tikkie duur en het feit dat dit de derde keer is dat hij op marktplaats staat (althans dat doet google vermoeden) geeft me het idee dat meer mensen dat denken. Kijk of je iets van die Gazelle af kan lullen (of als dit je eerste fiets is kijk of je er schoenen, helm en wat kleding bij kan scoren) en dan heb je echt een leuk liefhebbers fietsje.robbert schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:01:
Ik kwam deze week toevallig langs Wagenberg 2 wielers in Overasselt, dus was eens gaan kijken wat ze aan wielrenfietsen hebben daar. Helaas voor mijn budget (400-750 euro) en lengte (framemaat 53) niet al te veel, maar de volgende leken me wel interessant.
* Trek Tiagra 1.5, nieuw, voor 750 euro
* Een Gazelle titan, 2e hands, voor 700 euro. (ze hebben die ook op marktplaats staan)
Die Gazelle lijkt wel erg leuk met titanium frame en dura ace afmontage. Volgens de verkoper was die volledig nagekeken en waren de achter tandwielen en ketting vervangen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Anoniem: 54936
Handige informatie! Ik neem een wind/regenjack mee. Jammer genoeg is het lastig om extra vrije dagen op te nemen, dus meerdere tochten zal er helaas niet in zitten.MrAngry schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:41:
Ja, gaat goed. Je hebt dan met een beetje wil zo'n 2600km in de benen. Fit zat. Elke kilo die je afvalt scheelt op de Ventoux 1 minuut+ (ik zou gokken zo'n 1:30), dus afvallen graag, maar het is niet super noodzakelijk om hem op te komen. Hou er rekening mee dat het nog flink koud is op de top als jullie gaan. Ik was er twee jaar terug eind juni en toen lag er ook nog een beetje sneeuw. Verder een super gebied, neem gerust nog een dagje voor de omliggende valleien en Gorge de la nesque etc.
Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Is het overigens mogelijk om de echt dure onderdelen (derailleurs, casettes, kettingbladen) te vervangen door goedkopere Shimano varianten op het momemt ze kapot gaan. En hoe vaak gaan dit soort onderdelen überhaupt kapot als je zo'n 150 kilometer per week fietst.MrAngry schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:16:
[...]
Ga er vanuit dat het vervangen van onderdelen voor onderdelen met dezelfde kwaliteit behoorlijk duur kan zijn. Dwz, je prijs per gereden kilometer kan hoger zijn dan bij de Trek, dat hangt af van afschrijving.
Pas op voor een crash-dieet. 4kg afvallen in een maand is op zich een eitje, maar 4kg afvallen zonder dat het ten koste van conditie, spieren et cetera gaat is een ander verhaal.Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:29:
Gister stuurde een vriend mij een mail: Een student van hem wil de mont-ventoux beklimmen. Of ik mee wil... Ja graag! Tot nu toe heb ik dit jaar 1600km buiten gefietst en 200km binnen. In het begin van het seizoen rustig en de laatste maand steed iets sneller. De beklimming is over een maand. Mijn fiets heeft een triple en een bergverzet. Zal dit goed gaan? Hebben jullie trainingstips voor komende maand? Ik wil als het een beetje kan nog 4 kg afvallen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het hangt een beetje af van je ambitie niveau, maar als je het goed wilt aanpakken met deze dagen kan je best denken aan zat: 100+km laag tempo, zon: 125+ km laag tempo, maandag 70km D2 (lekker doorfietsen) dinsdag rust en woensdag je groepsrit, donderdag 4*40 situps, vrijdag rust. Je kan een weekend rit weglaten en de andere weekend rit 175km+ maken. Laatste 7 dagen voordat je gaat geen intensieve ritten meer. (Dit blijft natte vingerwerk, ik ben geen trainingsexpert, maar onderschat vooral het belang van veel km met lage intensiteit niet)Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:53:
[...]
Handige informatie! Ik neem een wind/regenjack mee. Jammer genoeg is het lastig om extra vrije dagen op te nemen, dus meerdere tochten zal er helaas niet in zitten.
Wat is slim om te doen qua trainen? Ik heb zaterdag t/m maandag overdag de tijd. Doe nu zaterdag een rit 100km en maandag 70km vaak redelijk rustig, gok d1. Woensdag avond een rit met de groep op hoog tempo (interval door kopwerk). Moet ik misschien meer d2 ook gaan trainen?
Ja dat kan. Je zit vooral met ketting en cassette die slijten, die kan je gewoon vervangen door elke andere 9-speed shimano tsjak (of kmc voor de ketting). Ketting ongeveer eens per 3000km vervangen (meten is weten). Ik doe het zelf ook op m'n 10 speed ultegra, daar gaan gewoon 20 euro kettingen van kmc op en de cassette is 105. Als de fiets in goede staat is hoef je derailleur en kettingbladen niet te vervangen voordat je geld hebt voor een nieuwe fietsrobbert schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:37:
[...]
Ah, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Is het overigens mogelijk om de echt dure onderdelen (derailleurs, casettes, kettingbladen) te vervangen door goedkopere Shimano varianten op het momemt ze kapot gaan. En hoe vaak gaan dit soort onderdelen überhaupt kapot als je zo'n 150 kilometer per week fietst.
2600 km lijkt me geen probleem. Althans, ik reed m'n eerste Marmotte uit in 9:20 met precies dat aantal trainingskilometers. Hoeft niet voor jou te werken, maar voor mij werkte 't dus wel.Anoniem: 54936 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 22:29:
Gister stuurde een vriend mij een mail: Een student van hem wil de mont-ventoux beklimmen. Of ik mee wil... Ja graag! Tot nu toe heb ik dit jaar 1600km buiten gefietst en 200km binnen. In het begin van het seizoen rustig en de laatste maand steed iets sneller. De beklimming is over een maand. Mijn fiets heeft een triple en een bergverzet. Zal dit goed gaan? Hebben jullie trainingstips voor komende maand? Ik wil als het een beetje kan nog 4 kg afvallen.
Als alleen één beklimming van de Ventoux het doel is lijkt me dit wel een behoorlijke overkill aan training. Met zo'n trainingsschema na al 2600km in de benen kun je volgens mij een strakke tijd gaan neerzetten bij de Marmotte, of nog beter een meerdaagse tour gaan doen.MrAngry schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:15:
[...]
Het hangt een beetje af van je ambitie niveau, maar als je het goed wilt aanpakken met deze dagen kan je best denken aan zat: 100+km laag tempo, zon: 125+ km laag tempo, maandag 70km D2 (lekker doorfietsen) dinsdag rust en woensdag je groepsrit, donderdag 4*40 situps, vrijdag rust. Je kan een weekend rit weglaten en de andere weekend rit 175km+ maken. Laatste 7 dagen voordat je gaat geen intensieve ritten meer. (Dit blijft natte vingerwerk, ik ben geen trainingsexpert, maar onderschat vooral het belang van veel km met lage intensiteit niet)
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door TheLemon op 12-05-2012 10:54 ]
Hee, ik heb nog 3 1/2 week hè, dan ben ik een km of 600-800 verder. Ik ken er een paar die het vorig jaar met minder km hebben gehaald. Maar afzien wordt het hoe dan ook, daar ga ik al vanuit (rule #5). Het doel is dan ook boven komen, niet een strakke tijd neerzetten. Er is ook genoeg tijd voor rust tussendoor en ook massage mogelijkheden etc, mocht ik dat nodig hebben.havana schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:04:
Met 2000 km 6x Alpe d'Huez op, dat wordt hoe dan ook afzien
[ Voor 26% gewijzigd door havana op 12-05-2012 11:25 ]
[ Voor 23% gewijzigd door TheLemon op 12-05-2012 11:30 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 12-05-2012 11:37 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Update: Het was idd de rechter lagercup waarvan de sluitring volledig versleten was. Net zelf de cups vervangen, weer een onontgonnen gebied op m'n fiets verovertMrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:52:
Trouwens zelf ook een vraagje. Ik heb net zijwaartse speling in m'n rechtercrank geconstateerd. De linker zit wel gewoon vast en beweegt niet mee als ik de rechter wiebel. Wie weet hoe dat kan komen? Rechter lagercup naar de haaien ofzo?
[ Voor 54% gewijzigd door havana op 12-05-2012 17:19 ]
High Powered Madness
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Anoniem: 178981
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178981 op 12-05-2012 18:45 ]
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Carbon frame heeft geen las gaatjes, dus ik vraag me af hoe het water er dan ingekomen is. Het is niet zo dat het enorm stort regende toen ik aan het fietsen was. Enige plek die ik kan bedenken is de zadelpen zelf.willy1986 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:38:
Zadel eruit en fiets op je achterwiel/omkeren. In je achtervork zitten vaak lasgaatjes.
High Powered Madness
High Powered Madness
[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 12-05-2012 21:01 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ede inderdaad.Kippenijzer schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:12:
Dat is die uit Ede toch? Hoe ben je heen gegaan, of had je daar een overnachtingsplek ofzo? Hij was mij net iets te ver rijden (hoewel ik Tecklenburg zonder problemen doe voor een tocht). Ik ben vandaag met een clubgenoot meegefietst die een 150KM rondje via Diever op de planning had. Walgelijke wind, Groningen via Lutjegast, Grootegast, afzakken naar Marum, Wijnjewoude, Donkerbroek, door Appelscha en na 95KM ofzo een rustpuntje bij Diever. De clubgenoot is de beste tegen de wind in jager van het stel, en ik ben niet zo'n strak in het wiel blijven rijden held, dus het was vrij zwaar met 30+ over het grootste deel van de route. De laatste 10KM tot rustpunt was dan ook echt doorbikkelen met het oog op rust. Na de rust (koffie en appelgebak) merkte ik al vrij snel dat ik de rit niet zonder meer uit zou fietsen. Tot vlak voor Assen heb ik nog meegeharkt, maar vanaf Assen ging het tempo, zeker met tegenwind flink omlaag. Wel een heerlijke route en eindelijk eens het gevoel goed stuk gegaan te zijn, wat toch wel eens tijd werd met al die idiote kilometers die ik rijd met mijn beperkte ervaring. Heerlijk dagje dus
.
De wijzen komen uit het Oosten!
High Powered Madness
Tja, ambitie, ik ben benieuwd naar wat ik kan en heb daar wat voor over. Er is mij tijdens fitness geleerd dat er een dag tussen trainingen moet zitten, dit heb ik bij fietsen ook altijd aangehouden. Vandaag een lange rit gemaakt en rustig aan gedaan (115 km) Morgen 125 km wordt hem helaas niet, maar ga wel eens proberen om morgenochtend op de fiets te klimmen. Kan je zo trouwens niet overtraind raken?MrAngry schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:15:
[...]
Het hangt een beetje af van je ambitie niveau, maar als je het goed wilt aanpakken met deze dagen kan je best denken aan zat: 100+km laag tempo, zon: 125+ km laag tempo, maandag 70km D2 (lekker doorfietsen) dinsdag rust en woensdag je groepsrit, donderdag 4*40 situps, vrijdag rust. Je kan een weekend rit weglaten en de andere weekend rit 175km+ maken. Laatste 7 dagen voordat je gaat geen intensieve ritten meer. (Dit blijft natte vingerwerk, ik ben geen trainingsexpert, maar onderschat vooral het belang van veel km met lage intensiteit niet)
Ja dat begreep ik ook altijd, is zelfs nog een aantal keer hier terug gekomen met verhaal over supercompensatie enzo.Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:11:
[...]
Tja, ambitie, ik ben benieuwd naar wat ik kan en heb daar wat voor over. Er is mij tijdens fitness geleerd dat er een dag tussen trainingen moet zitten, dit heb ik bij fietsen ook altijd aangehouden. Vandaag een lange rit gemaakt en rustig aan gedaan (115 km) Morgen 125 km wordt hem helaas niet, maar ga wel eens proberen om morgenochtend op de fiets te klimmen. Kan je zo trouwens niet overtraind raken?
[ Voor 40% gewijzigd door Shinji op 13-05-2012 01:51 ]
Als je echt D1 fietst dan kan je dat prima twee (of unlimited) dagen achter elkaar doen. Probleem is natuurlijk dat je vaak te maken hebt met bv tegenwind. Als je dan zuiver wilt trainen dan fiets je ineens 24km/u. Het is een stukje mentaal om daarmee te dealen. Ik doe het regelmatig zelf, dan fiets ik op vrijdag/zaterdag naar m;n moeder (vrijwel altijd wind mee) en dan de volgende dag terug. Het is dan lastig om je in te houden maar het kan wel. Anyway, die D1 kilometers zijn waar je echt belachelijk fit van wordt.Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:11:
[...]
Tja, ambitie, ik ben benieuwd naar wat ik kan en heb daar wat voor over. Er is mij tijdens fitness geleerd dat er een dag tussen trainingen moet zitten, dit heb ik bij fietsen ook altijd aangehouden. Vandaag een lange rit gemaakt en rustig aan gedaan (115 km) Morgen 125 km wordt hem helaas niet, maar ga wel eens proberen om morgenochtend op de fiets te klimmen. Kan je zo trouwens niet overtraind raken?
[ Voor 2% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2012 05:09 . Reden: ben lam ]
Anoniem: 426307
Lichaam gaat leren meer vet te verbranden ipv opgeslagen koolhydraten en glycoceenvoorraden.UltraSub schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:29:
Even om een gevoel te krijgen waarom je zo fit wordt van D1....
Is het de lange duur van verhoogde hartslag wat je hartspier traint? En dan even doortrekken; stel je zou dezelfde duur tegen je omslagpunt rijden (ik snap dat dat niet kan, maar hypothetisch), zou je dan niet veel meer conditioneren? Of speelt er meer?
Ik heb het vorige week ook al een keer gezegd, maar je haalt twee dingen door elkaar. Heuveltjes op de Veluwe hebben helemaal niks met klimvermogen te maken. Zelfde geldt voor Tecklenburg en Zuid-Limburg. Die heuveltjes zijn dermate kort dat je op explosiviteit omhoog kunt rijden.Tjebakka schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:58:
Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentageVraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.
(..)
+ m'n klimvermogen
[ Voor 11% gewijzigd door havana op 13-05-2012 09:39 ]
Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.
[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 13-05-2012 15:34 ]
True, komt ook kort door de bocht over. Maar ik moet wel zeggen dat ik me gewoon steeds sterker begin te voelen in de klim(metjes). Maar wat ik bedoelde: zoveel mensen die op het lichtste van het lichtste reden op de helft van zo'n kort klimmetje, die staan dan toch ook helemaal stil wanneer je een grote pukkel van een aantal kilometer voor je kiezen krijgt?havana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:37:
[...]
Ik heb het vorige week ook al een keer gezegd, maar je haalt twee dingen door elkaar. Heuveltjes op de Veluwe hebben helemaal niks met klimvermogen te maken. Zelfde geldt voor Tecklenburg en Zuid-Limburg. Die heuveltjes zijn dermate kort dat je op explosiviteit omhoog kunt rijden.
Je oordeel over de andere deelnemers is dan ook vrij kort door de bocht. Misschien dat zij op een veel langere klim gemiddeld veel meer vermogen kunnen leveren dan jij, wie zal het zeggen?
Ter illustratie: ik reed in de voorbereiding op La Marmotte regelmatig in de heuvels met een fietsmaat met wie ik ook naar La Marmotte ging. Hij reed alle heuveltjes op het buitenblad op, ik kon hem niet volgen ook al had ik gewild. Voor hem was dat normaal. In La Marmotte reed ik echter ruim een uur sneller dan hij.
Heuveltochten zijn een leuke training en goed omdat het een intervalkarakter heeft en bovendien vaak een lange inspanning maar strikt genomen is het absoluut geen specifieke training voor het echte hooggebergte. Iemand die tegen veel tegen de wind in rijdt (met intervalletjes), doet in feite hetzelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door havana op 13-05-2012 16:00 ]
High Powered Madness
Misschien wel niet. Maar een fiets is vaker een afspiegeling van financiële middelen, dan van fietscapaciteiten. Het is natuurlijk raar om te verwachten dat iemand met een dure fiets ook goed kan fietsen. Alsof iedereen met een dikke BMW een goede coureur.Tjebakka schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:58:
Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentageVraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.
[ Voor 17% gewijzigd door argro op 13-05-2012 18:36 ]
Als ik het weer bekijken 3-4 beaufort en vaak aan het draaien.havana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:47:
Winderig? 2-3 beaufort hier in Groningen, stelde echt weinig voor
High Powered Madness
Wat ik dus merkte bij de Amerongseberg vorige week is dat ik het eerste stuk helemaal stuk ging soort van en dat ik daarna mijn ritme weet te krijgen en het ook langzaam wat sneller gaat. Bij de Amerongseberg ben je voordat dat echt doorzet al boven. Nu is dit voorlopig voor mezelf nog theorie en moet ik even kijken of dat ook zo uitpakt als ik een langere klim ga doen van de zomer.Tjebakka schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:36:
[...]
True, komt ook kort door de bocht over. Maar ik moet wel zeggen dat ik me gewoon steeds sterker begin te voelen in de klim(metjes). Maar wat ik bedoelde: zoveel mensen die op het lichtste van het lichtste reden op de helft van zo'n kort klimmetje, die staan dan toch ook helemaal stil wanneer je een grote pukkel van een aantal kilometer voor je kiezen krijgt?
[ Voor 12% gewijzigd door Shinji op 13-05-2012 19:07 ]
Whatever.
[ Voor 6% gewijzigd door havana op 14-05-2012 07:45 ]
Ik heb vandaag ook de Ronde van Nijmegen gereden, de 160km. Eerste tourtocht van mijn leven en pas sinds vorig jaar juli een racefiets. Mijn gemiddelde ligt dan uiteraard ook een stuk lager maar ik ben tevreden en blij om 'm uit te rijden. Smaakt naar meer!argro schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:34:
Vandaag de eerste editie van de Ronde van Nijmegen gefietst. Dankzij een kleine omweg (weggehaald bordje) op 167km uitgekomen met 32kmph gemiddeld. Kleine 600 hoogtemeters. In de klimtijdrit dik in de top-100 gefietst, van de ruim 1.700 deelnemers. Niet ontevreden over vandaag.
[...]
Misschien wel niet. Maar een fiets is vaker een afspiegeling van financiële middelen, dan van fietscapaciteiten. Het is natuurlijk raar om te verwachten dat iemand met een dure fiets ook goed kan fietsen. Alsof iedereen met een dikke BMW een goede coureur.
Was voor mij ook een echte valkuil dat klimmen. Altijd hier rond groningen gefietst en toen besloten maar eens de Alpe D'Huez te gaan doen. Veel te snel teruggeschakeld naar lichtste verzet (42x23 in mijn geval) en me helemaal suf gefietst omdat het zo traag ging. (als dat logisch klinkt)Tjebakka schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:58:
Vandaag de 130km Zuid-Veluwe Klimtoertocht gefietst. Ging lekker. Geen moment vlak en een uitermate goede intervaltraining! Heuvelop vele malen de snelste van de deelnemers en niet 1 keer het binnenblad gebruikt. Dit wel ten koste van m'n linkerknie, die onwijs pijn deed na rustpauze. Ik verbaasde mij over het feit dat heel veel mensen (met oa de mooiste carbonfietsen onder hun kont) gewoon echt niet kunnen klimmen. Heel veel mensen die het lichtste verzet gebruikten bij 6% stijgingspercentageVraag me af hoe zij omhoog zijn gekomen bij de stukken 10%.
Mijn gevoel zegt ongeveer twee á drie keer de brien vanaf noord maar dat is puur gevoelsmatig.Pelle schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:09:
Mocht ik op het eind nog puf hebben, dan wil ik die berg in Amerongen ook nog wel even over. Ben benieuwd, hij ziet er toch wel wat laster uit dan de Van Brienenoordbrug
Damn dat is een zwaar verzet, vroeger was dat vrij normaal, maar ik zou er echt niet mee boven komen.FireAge schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]
Was voor mij ook een echte valkuil dat klimmen. Altijd hier rond groningen gefietst en toen besloten maar eens de Alpe D'Huez te gaan doen. Veel te snel teruggeschakeld naar lichtste verzet (42x23 in mijn geval) en me helemaal suf gefietst omdat het zo traag ging. (als dat logisch klinkt)
Bij de Mont Ventoux ging het stukken beter door wat minder terug te schakelen. Dan hou je tenminste een beetje vaart. Voldoe met mijn 20 jaar oude Giant Peleton SuperLite alleen niet aan de carboncategorie, ik vind al die nieuwerwetse fratsen niets. Gewoon lekker stalen frame, 7 speed is zat, die paar kilo boeit voor geen meter. Enige andere frame wat ik zou overwegen is titanium, gewoon omdat het lekker klinkt.
Ja, dat zal ik zeker doen. Ik had je filmpjes op Youtube al eens bekeken. Het zou voor mij overigens voor het eerst van m'n leven zijn dat ik op navigatie zou rijden; ook in de auto kan ik prima zonder. Ik heb een goede topografische kennis en een vrij goed richtingsgevoel, dus als ik vooraf een route check dan kom ik er meestal welhavana schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:28:
Jij hebt een Edge 500 toch? Dan zou ik je bikeroutetoaster aanraden, daarmee kun je een tcx file maken en die kun je nafietsen op je Edge.
Na jaren volleybal, squash en zaalvoetbal moest ik vanwege flinke rugklachten (in 11 jaar 5 keer hernia gehad) toch maar eens wat anders vinden. Zwemmen geprobeerd, en dat was op zich best ok, maar als avondmens was dat niet ideaal, want dan moest je nog eerder je nest uitErg leuk dat je zo enthousiast bent over het fietsen trouwens
Gek hè, dat het moeilijk gaat met zo'n idioot zwaar verzetFireAge schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]
Was voor mij ook een echte valkuil dat klimmen. Altijd hier rond groningen gefietst en toen besloten maar eens de Alpe D'Huez te gaan doen. Veel te snel teruggeschakeld naar lichtste verzet (42x23 in mijn geval) en me helemaal suf gefietst omdat het zo traag ging. (als dat logisch klinkt)
[ Voor 6% gewijzigd door havana op 14-05-2012 07:46 ]
[ Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 14-05-2012 09:37 ]
Bizar zwaar verzet, voor in de polder is het leuk maar voor in de bergen ongeschikt. Vind het al een hele prestatie dat je boven bent gekomenFireAge schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]
Vinden je knieën dat ook fijn, zo'n verzet?FireAge schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]
Bij de Mont Ventoux ging het stukken beter door wat minder terug te schakelen. Dan hou je tenminste een beetje vaart. Voldoe met mijn 20 jaar oude Giant Peleton SuperLite alleen niet aan de carboncategorie, ik vind al die nieuwerwetse fratsen niets. Gewoon lekker stalen frame, 7 speed is zat, die paar kilo boeit voor geen meter. Enige andere frame wat ik zou overwegen is titanium, gewoon omdat het lekker klinkt.
Raar... Is zo gek nog niet
[ Voor 38% gewijzigd door orange.x op 14-05-2012 11:50 ]
Volgens de adv. is het een 8-speed (maar hij heeft idd een 9 speed derailleur, die zal wel vervangen zijn). Ik zou er zeker niet meer dan 325 voor neer leggen, maar eigenlijk ontbreekt er nog wat info om er echt wat van te zeggen, mn de staat is belangrijk. Dit is het 2006 model zo te zien.NoepZor schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:27:
Is deze fiets 325 euro waard (mits de tandwielen ed in goede staat zijn)? http://link.marktplaats.nl/558220473
Collega van me is aan het kijken naar een fiets voor niet al te veel. Het is wel een Trek met carbon vork, maar de afmontage is verder sora met tiagra derailleur, zo te zien 9-speed. Bouwjaar is onbekend.
Jaorange.x schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:37:
Zou die 120 die daar staat puur op basis van gewicht zijn en zonder kracht dus?
[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 14-05-2012 11:44 ]
Veel verschillende ervaringen op het internet te vinden waardoor het een lucky shot lijkt om een goed zadel te vinden. De ene zweert bij gel en cut outs, de ander krijgt daardoor juist meer last. Ik zou overigens denken dat een hard zadel juist niet comfortabel is, maar blijkbaar zat ik daarmee fout.MrAngry schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:49:
Voor mij waren de slaapzak problemen over met een keihard zadel (icm een goede broek). Blijf dus weg bij al die gel zadels zou ik zeggen. Anders kan je er eentje met een gat proberen.
Anoniem: 426307
Sommige merken hebben fietsen van 30-ton carbon, die kunnen heel wat meer aan indien je daar naar op zoek bent.orange.x schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:37:
Heren, even een vraagje.
http://bit.ly/iqVChQ hier staan specificaties voor frames van Specialized. Maar ik vraag me af of die specificaties alleen om gewicht gaat van de persoon + bagage of dat er ook meegeteld wordt hoeveel kracht (in kg) er geleverd kan worden. De 1e fiets in de categorie Race op pagina 4 is dan bijvoorbeeld de Roubaix, 109kg voor de fietser + 2,3kg extra's met een max van 120 totaal. Maar als iemand aanzet, dus gaat staan en gewoon als een dolle gaat trappen, dan heb je wel kans dat er aan kg's meer kracht op die fiets komt en je dus boven die 120kg uitstijgt toch?
Zou die 120 die daar staat puur op basis van gewicht zijn en zonder kracht dus?
[ Voor 11% gewijzigd door Pelle op 14-05-2012 12:40 ]
Ik ben wel wat zwaar, zo'n 97kg, ook nog wel voor mijn lengte, 1,85m. Maar ik vraag het me meer af voor mijn eigen fiets van Rose, daar kan ik het nog niet over vinden, heb ze gemaild. Probleem is dat ik dus al voor de 2e keer bij mijn crank een breuk in het carbon heb. Of breuk, een scheurtje. Ik ben me dus gaan afvragen of gewicht mogelijk een probleem zou kunnen zijn. Maar vind dat als dat wel zo kan zijn dat ze daar bij een eventuele verkoop dat ook wel na zouden moeten vragen. Aangezien het niet kant en klare informatie is die op de site bijvoorbeeld te vinden is. Als er dan van Rose uit geen vraag gedaan wordt naar gewicht ga ik er gemakshalve vanuit dat het geen probleem hoeft te zijn.Anoniem: 426307 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:22:
[...]
Sommige merken hebben fietsen van 30-ton carbon, die kunnen heel wat meer aan indien je daar naar op zoek bent.
[ Voor 4% gewijzigd door orange.x op 14-05-2012 13:06 ]
Ik ga er ook niet vanuit dat het een probleem oplevert. Het enige probleem dat ik heb dat dit in 2 maanden na ±500km alweer gebeurt en het daarvoor ook gebeurt is, maar ik niet precies weet hoesnel dat al was omdat ik door een vriend werd geattendeerd. Als dit een "productie-mankement" is zeg maar dan vraag ik me af of ik wel weer met hetzelfde frame door moet gaan en of ze me anders maar een beter frame moeten geven of dat ik terugstap naar een alu frame met geld teruggave of gewoon volledig mijn centen terug. Fiets is nog geen jaar oud. Het was mijn keuze om hem in Duitsland te kopen, maar het is natuurlijk wel van de zotte dat je in 1 jaar 2 frames slijt zeg maarMrAngry schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:22:
Wow dat is wel redelijk fucked up. Het bottom bracket (zo heet dat stuk) is wel het deel van je fiets dat het meeste te verduren krijgt, dus op zich logisch dat hij precies daar scheurt, maar dat scheuren zelf zou natuurlijk nooit mogen gebeuren en moeten ze onder garantie vervangen.
Ik kan natuurlijk alleen maarPelle schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:39:
Dit weekend nog even een phonepic gemaakt van mijn fiets, voor in de topicstart
...
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat 'normaal' is. Maar volgens mij kan m'n stuur nog wel een stukje naar beneden; volgens mij zitten er nog een stuk of 6-8 spacers op. Ik weet alleen niet of ik dat comfortabel vind, maar dat zou ik even moeten uitproberen.Tjebakka schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:48:
Mooie fiets Pelle!
Ligt het trouwens aan mij of staan zadels steeds lager t.o.v. het stuur? Lijkt me dat je dan een behoorlijk rechte zit hebt? Vind het overigens ook niet mooi, maar dat terzijde.
Die Batavus ziet er imho beter uit, looks moet je van houden, maar de gegeven informatie is net wat meer. Ik ben daar zelf wat gevoeliger voor moet ik zeggen, dus dat zal ook wel een rol spelen bij mijn keuze maar je kan het beste als je voor een 2e hands gaat iemand meenemen die er ook verstand van heeft. Blijft namelijk altijd lastig, ze kunnen je vanalles wijsmaken, tochNoepZor schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:35:
Wat is de algemene opinie over bijvoorbeeld deze twee fietsen?
http://link.marktplaats.nl/559439809
http://link.marktplaats.nl/552803565
Beide zijn 105 afgemonteerd en vallen in een budget van 400-450 euro. Volgens mij heb je hier veel meer aan dan een 6 jaar oude sora fiets voor 325?
Nette fiets Pelle!Pelle schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:39:
Dit weekend nog even een phonepic gemaakt van mijn fiets, voor in de topicstart
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik zou in zo'n geval minder focussen op de afmontage en focussen op zaken die echt zorgen dat een fiets goed fietst. Een prettig frame en goede wielen zijn veel meer bepalend voor het antwoord op de vraag welke fiets 'beter' is, voor zover je daar al echt een harde uitspraak over kunt doen. Voor 900 euro kun je een fiets kopen met Ultegra, voor 2.000 euro kun je een fiets kopen met 105. Het verschil? Frame, wielen, zadel, stuur et cetera. Schakelen en remmen doe je zo nu en dan, je frame, wielen en zadel gebruik je continu.TheCrius schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Nette fiets Pelle!
Weet iemand wat het kwaliteitsverschil is tussen Shimano 105 en de Shimano Ultegra groep? Hoeveel kilometers kan je normaal weg fietsen met een 105 en Ultegra casette en crankstel als je de boel goed schoon houdt en smeert?
Ik zit wel eens wat (mogelijk toekomstige) fietsen te bekijken en er zit toch zo nu en dan aardig wat prijsverschil tussen. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Een 105 met een extra set wielen? Of een fiets die met Ultegra is afgemonteerd? En wat is jullie mening over een Cube Agree GTC 2012 of de Koga Miyata Kimera? Of is er een beter alternatief voor een prijs tot 1450e die ik in overweging zou moeten nemen?
Bedankt voor je reactie Argro, dat is inderdaad waar. Ik snap ook dat het deels subjectief is. De ene persoon houdt meer van een stijf frame etc, maar wat is over het algemeen een bang for the buck als je het hebt over de algemene kwaliteit van de fiets?argro schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:37:
[...]
Ik zou in zo'n geval minder focussen op de afmontage en focussen op zaken die echt zorgen dat een fiets goed fietst. Een prettig frame en goede wielen zijn veel meer bepalend voor het antwoord op de vraag welke fiets 'beter' is, voor zover je daar al echt een harde uitspraak over kunt doen. Voor 900 euro kun je een fiets kopen met Ultegra, voor 2.000 euro kun je een fiets kopen met 105. Het verschil? Frame, wielen, zadel, stuur et cetera. Schakelen en remmen doe je zo nu en dan, je frame, wielen en zadel gebruik je continu.
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq