Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 103 Laatste
Acties:
  • 426.003 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb nu een 9 sp 12-25 cassette achter (50/34 voor).
Rij regelmatig in zuid-limburg, maar ook veel vlak in midden-limburg. Kom bij een normale rit in zuid-limburg weg met 12-25, maar wil graag net dat beetje lichter kunnen als na een langere rit de benen toch erg leeg zijn. Dacht ik aan de 12-27 van Ultegra. Heb ik paar vraagjes.

1. Kan een 27 op een korte kooi (Tiagra) derailleur? En kom ik niet in de problemen als ik 50/27 rijdt? (Meer een safety vraag).
2. Moet ik een nieuwe ketting? Lees overal dat ze snel op elkaar inlopen, maar je gaat me toch niet vertellen dat iedereen die voor verschillende typen ritten verschillende cassettes steekt iedere keer de ketting meewisselt? (Laat staan de voorbladen).
3. Zijn de gaps niet te groot? Is dat op vlak een beetje te doen?

12--13--14--15--17--19--21--23--25 T
12--13--14--15--17--19--21--24--27 T

* UltraSub gaat maar eens kijken voor een gear ratio app op de telefoon. :)
Misschien is het helemaal niet de moeite, alhoewel alles helpt als je naar de klote bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Volgens mij is een 12-27 geen probleem op een compact, al zal de achterderailleur er niet meer heel fris bij staan wanneer je 50/27 schakelt. Overigens geef je zelf ook al aan dat je dat verzet hoogstwaarschijnlijk nooit zult schakelen.

Ik wissel mijn ketting iedere circa 3.000km en en cassette na 10.000km. Tussendoor wissel ik naar hartenlust cassettes, nooit problemen mee gehad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
SePtiCTaNk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:23:
Het is dus van de intensiteit waarmee je sport afhankelijk (ook wel van gewicht en leeftijd) hoe lang je daar op kan teren: 1 uur rustig d1 of 1 uur bergop fietsen maakt wel verschil ;)
Spreekt voor zich toch ;).

Ik 'sign' even 'out' voor 1.5e week. Tot na de vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Hielko schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:08:
[...]

Mijn pa liep vrij lastig gisteren, maar volgens mij niks ernstigs, dus komt wel weer goed. Die kan voorlopig toch niet fietsen zonder achterwiel. En ja, gewoon uit het laatste wiel gewapperd...
Heeft je pa wat moeite met sturen? Vorig jaar al zijn sleutelbeen gebroken toch? Had er graag bij geweest, volgende keer maar weer :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
TheLemon schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:47:
[...]
Ik heb na vele ritten over de heuvelrug nu toch wel voor mij de ideale route samengesteld. 110km vanuit Utrecht oost, terug over de Lekdijk (moet je wel oostenwind hebben of een paar brede ruggen voor je). Mochten er geïnteresseerden zijn: http://www.bikemap.net/route/1554578
Thx, heb 'm even geïmporteerd in m'n Bikeroutetoaster. Moet nog wel wat aanpassingen maken aangezien ik altijd vanaf m'n schoonouders in Zeist start maar zeker een leuke route. Redelijk bekend terrein ook wel, trouwens. Helaas staat de wind in Nederland niet vaak O, maar met Z of N wind is het ook te doen. Sowieso zijn jullie in dit deel van Nederland maar weinig gewend qua wind ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Haha ja dat is waar, hoewel hij over de dijk toch wel aardig kan aanzetten vaak. In deze route zitten niet persé de meeste hoogtemeters die je zou kunnen pakken, maar juist half heuvels+bos en half open polderland, voor de afwisseling. En relatief weinig stoplichten en oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nog een Utrechtse fietser, dus bedankt voor de route! Route onder Houten door kende ik nog niet, deel vanaf de Amerongse berg naar het oosten toe rij ik ook niet zo vaak, verder bekend terrein met dus twee mooie aanvullingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Gisteren voor het eerst sinds ik mijn racefiets kocht meer dan 50km gemaakt op een dag. 's Ochtends 23km naar m'n werk, en direct na m'n werk met een collega zo'n 50km weggetrapt met 30 gemiddeld (Rotterdam: Kralingsebos, Rottemeren, rondje Zevenhuizerplas, Rottemeren, Bleiswijk, skiberg + klimmetje daar, en door Hilligersberg weer terug. Na afloop direct door naar huis, ook nog ongeveer 18km.

Was wel helemaal gesloopt, voornamelijk omdat mijn (ervaren) collega er flink de snelheid in hield. Hij houdt van het betere bochtenwerk, en daar heb ik nog lang de techniek niet voor. Hij kende de gereden route op z'n duimpje en had overal de ideale lijn en trapte vrijwel iedere bocht door, waar ik moest zoeken, remmen, benen stil en daarna weer hard bijtrappen om in het wiel te komen. Dat, gecombineerd met een veel te zacht opgepompte achterband (3.5 bar, ipv 7-8 :(), maakte het voor mij geen al te makkelijk ritje. Maar goed, daar wordt je hard van :P

Waar ik wel enorm van baalde is dat m'n Endomondo gisteren liep te bokken. Ik weet alleen niet of het aan Endomondo lag, of aan de GPS module in m'n telefoon. Heb de route nog nagetekend in Bikeroutetoaster en daarna in m'n zelfgebouwde GPX-tooltje geimporteerd:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2928238/got/route-20120507.jpg

Mocht het wel aan m'n telefoon liggen, dan moet ik maar snel toch een Garmin Edge 500 kopen. Geluk bij een ongeluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:09:
Waar ik wel enorm van baalde is dat m'n Endomondo gisteren liep te bokken.

Mocht het wel aan m'n telefoon liggen, dan moet ik maar snel toch een Garmin Edge 500 kopen. Geluk bij een ongeluk :P
Heb je de gratis versie? Bij mij maakte om de een of andere stomme reden het een enorm verschil tussen de gratis en betaalde versie. Met de gratis versie heel vaak een signaal dat er mee ophield en daardoor endomondo niet verder ging, met de pro versie daarna nooit meer last gehad (Android custom rom op HD2).. maar ik was er inmiddels zo flauw van dat ik ook een Edge heb gekocht, dus dat is sowieso een goed plan :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Hoe zit dat eigenlijk met het aantal calorieën dat je verbrand. Ik laad mijn activiteiten altijd in op connect.garmin.com en bijvoorbeeld de route van afgelopen zondag stond dan bij 1800 calorieën verbrand. Nu heb ik mijn route's gister bij Strava.com ingeladen en die geeft voor dezelfde route 1300 calorieën. Zijn dat gewoon heel erg onbetrouwbare schattingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 04:16
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:30:
[...]

Heb je de gratis versie? Bij mij maakte om de een of andere stomme reden het een enorm verschil tussen de gratis en betaalde versie. Met de gratis versie heel vaak een signaal dat er mee ophield en daardoor endomondo niet verder ging, met de pro versie daarna nooit meer last gehad (Android custom rom op HD2).. maar ik was er inmiddels zo flauw van dat ik ook een Edge heb gekocht, dus dat is sowieso een goed plan :)
Hier inderdaad het zelfde gehad. Gerotzooi met de gratis versie, geen problemen met betaalde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54
Shinji schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:38:
Zijn dat gewoon heel erg onbetrouwbare schattingen ofzo?
Ja, precies dat. Hartslag is ook belangrijk, net als lengte en gewicht. Allemaal factoren die vaak niet, of verkeerd, worden meegenomen door dat soort apps.

edit: Qua endomondo - Ik heb er zo'n 1 in de 8 keer gedonder mee, maar ik draai er tegenwoordig strava naast en die gaat altijd tegelijk met endomondo atje, dus mijn conclusie is dat het aan m'n telefoon ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 08-05-2012 10:44 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 01:49
Ik heb laatst met een vriend een route gefietst, exact dezelfde. Beide gebruikten we SportsTracker (die van Nokia afstamt). Ik had een hartslagmeter, hij niet. Ik had 800 kcal minder verbruikt op 80 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Shinji schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:38:
Hoe zit dat eigenlijk met het aantal calorieën dat je verbrand. Ik laad mijn activiteiten altijd in op connect.garmin.com en bijvoorbeeld de route van afgelopen zondag stond dan bij 1800 calorieën verbrand. Nu heb ik mijn route's gister bij Strava.com ingeladen en die geeft voor dezelfde route 1300 calorieën. Zijn dat gewoon heel erg onbetrouwbare schattingen ofzo?
Zit een groot verschil tussen die twee inderdaad, heb ik ook (Strava altijd lager). Ik ben geneigd Garmin te geloven.
I-King schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:45:
Ik heb laatst met een vriend een route gefietst, exact dezelfde. Beide gebruikten we SportsTracker (die van Nokia afstamt). Ik had een hartslagmeter, hij niet. Ik had 800 kcal minder verbruikt op 80 km.
Tussen twee personen en ook nog eens met/zonder hartslagmeter kun je er echt niks zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Nee, maar het geeft maar aan dat het een schatting is, en ik zou niet weten welke nauwkeuriger is. Gewicht en leeftijd was hetzelfde ingesteld. Dus met hun berekening nemen ze iig wel íets mee, maar of het daar beter van wordt durf ik niet te zeggen.
En sowieso worden meer externe factoren als wind niet meegerekend.

[ Voor 11% gewijzigd door I-King op 08-05-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Zou iemand nog wat zinnigs kunnen roepen over mijn spaken probleem? Twijfel namelijk of ik de fiets voordat ik naar Oostenrijk vertrek nog wegbreng voor een beurt + reparatie en dat zou dan morgen moeten gebeuren :)

Persoonlijk hoop ik dat het niet aan mijn gewicht ligt ;)

BvD!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 20:45
I-King schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:54:
En sowieso worden meer externe factoren als wind niet meegerekend.
Indirect denk ik wel, want dat komt naar voren uit de snelheid en hartslag.

[ Voor 16% gewijzigd door SePtiCTaNk op 08-05-2012 11:21 ]

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:54:
Zou iemand nog wat zinnigs kunnen roepen over mijn spaken probleem? Twijfel namelijk of ik de fiets voordat ik naar Oostenrijk vertrek nog wegbreng voor een beurt + reparatie en dat zou dan morgen moeten gebeuren :)

Persoonlijk hoop ik dat het niet aan mijn gewicht ligt ;)

BvD!
80 is geen gewicht waar je wielen/spaken aan kapot zouden moeten gaan. Behalve als je onverhoopt goedkope slappe kutwielen hebt, maar wij hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Caloriemeting is ALTIJD onbetrouwbaar, maakt niet uit welk merk fietscomputer je pakt. Het is een zeer ruwe schatting, werkelijke waardes kunnen tot wel 20% afwijken.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 08-05-2012 11:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:25:
[...]
80 is geen gewicht waar je wielen/spaken aan kapot zouden moeten gaan. Behalve als je onverhoopt goedkope slappe kutwielen hebt, maar wij hebben geen glazen bol.
Ik heb geen idee hoe Bontrager te boek staat, maar het lijkt me niet dat Trek onder een fiets van 800,- slappe kutwielen monteert, tenminste.. dat hoop ik :?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou er maar niet vanuit gaan. Onder de meest sub 1000 euro fietsen zitten niet al te beste wielen (uitzonderingen daargelaten).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Ik heb geen idee hoe Bontrager te boek staat, maar het lijkt me niet dat Trek onder een fiets van 800,- slappe kutwielen monteert, tenminste.. dat hoop ik :?
Wielen zijn een makkelijke post om op te bezuinigen. Een fiets van 800 euro zit aan de onderkant van de markt. Om een dergelijke scherpe prijs te kunnen halen kom je op goedkope wielen uit. De wielen zullen mogelijk vergelijkbaar zijn met de Shimano WHR-550 wielen waar diverse prijsvechtersfietsen op staan. Die Shimano's staan ook als uitermate wankel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:46:
Zou er maar niet vanuit gaan. Onder de meest sub 1000 euro fietsen zitten niet al te beste wielen (uitzonderingen daargelaten).
argro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:47:
[...]
Wielen zijn een makkelijke post om op te bezuinigen. Een fiets van 800 euro zit aan de onderkant van de markt. Om een dergelijke scherpe prijs te kunnen halen kom je op goedkope wielen uit.
Weer een illusie armer... :)
Maar dan blijft de vraag staan, 1 nieuwe spaak of het hele wiel opnieuw spaken?

Derde optie is dan natuurlijk nieuwe wielen, maar dan ga ik liever naar een echte racefiets kijken (ombouwen van de Trek was volgens de LBS niet echt een optie ivm huidige groep en geometrie van de fiets)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Wat merk je aan een beter wiel? Ik heb geloof ik ook gewoon Shimano WHR-550, weeg 86 kilo. Ik pak ook wel eens ongelijke weggetjes mee, moet ik me dan zorgen maken of op wat voor manier uit zich dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Een wiel als de WHR-550 is vrij slap. Dat merk je bijvoorbeeld doordat je het wiel tegen de remblokken aantrekt wanneer je flink op de pedalen gaat staan. Een slap wiel levert een minder stabiele fiets op. Dat merk je dus vooral in bochten. Een fiets met stijven wielen gaat veel strakker door een bocht. Daarnaast is gewicht ook een issue, maar dat is m.i. minder bepalend dan stijfheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

argro schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:00:
Een wiel als de WHR-550 is vrij slap. Dat merk je bijvoorbeeld doordat je het wiel tegen de remblokken aantrekt wanneer je flink op de pedalen gaat staan. Een slap wiel levert een minder stabiele fiets op. Dat merk je dus vooral in bochten. Een fiets met stijven wielen gaat veel strakker door een bocht. Daarnaast is gewicht ook een issue, maar dat is m.i. minder bepalend dan stijfheid.
Wat een onzin. Ik heb nog nooit last gehad van een tegen remblokken aanzwabberend wiel als ik flink aanzet. Dan zijn je spaken gewoon kut gespannen. Het zijn eigenlijk best prima wielen maar ze zijn niet zo stijf en gaan wellicht niet superlang mee maar ik heb nog nooit problemen ermee gehad.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
WH-500/550 is een beetje een apart verhaal. Er zijn series die ronduit slap zijn en waar veel problemen mee zijn (geweest). Er zijn echter ook series die redelijk goed zijn en waar zelden tot nooit problemen mee zijn geweest. Zelfde geldt voor de opvolger, de RS-10. Ik had die bijvoorbeeld op m'n huurfiets zitten op Gran Canaria in 2008: drama, ik trok de wielen zo tegen de remblokken en uiteindelijk volgde er een spaakbreuk. Afgelopen herfst had ik wederom deze wielen in m'n huurfiets zitten, maar nu uit een recentere serie: geen problemen, prima wielen. Gewoon met 90 km/uur mee afgedaald O-)

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 08-05-2012 12:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:30:
Ik gebruik die gratis versie al sinds deze zomer zonder enig probleem. Ik heb er denk ik al wel zo'n 200 ritten mee getracked. Vreemd dus, dat hij gisteren zomaar op hol sloeg. De betaalde versie vind ik ook geen probleem, die paar euro kan ik best missen, ik heb alleen geen creditcard dus het kopen in de Android Market Google Play wordt dan opeens erg lastig.
Ik zal Strava er ook eens naast laten draaien, kijken of die het wel goed doet.

En die Garmin Edge moet er eigenlijk sowieso wel komen, al was het maar omdat ik er nu sowieso geen fietscomputer op heb zitten en nooit m'n actuele snelheid (laat staan hartslag en cadans) kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:51:
[...]

[...]

Derde optie is dan natuurlijk nieuwe wielen, maar dan ga ik liever naar een echte racefiets kijken (ombouwen van de Trek was volgens de LBS niet echt een optie ivm huidige groep en geometrie van de fiets)
Ik zou lekker alleen die spaak laten vervangen en vragen of hij de rest ook even netjes naloopt. Als je die wielen googled (Zullen Bontrager SSR zijn) dan krijg je hele gemengde verhalen, dus misschien is het een kwestie van geluk zoals Havana omschrijft. Wat zou je nog meer willen ombouwen aan je fiets behalve wat smallere bandjes? Ik kan me idd voorstellen dat naar een racestuur toe bouwen lastig is ivm de shifters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Ik zou lekker alleen die spaak laten vervangen en vragen of hij de rest ook even netjes naloopt. Als je die wielen googled (Zullen Bontrager SSR zijn) dan krijg je hele gemengde verhalen, dus misschien is het een kwestie van geluk zoals Havana omschrijft. Wat zou je nog meer willen ombouwen aan je fiets behalve wat smallere bandjes? Ik kan me idd voorstellen dat naar een racestuur toe bouwen lastig is ivm de shifters.
Ik heb de banden al vervangen van 32 naar 23, dacht na over een racestuur voor een "actievere" houding, maar volgens mij is het ook meer het idee van een racefiets willen hebben :) Probleem is daarna inderdaad de shifters die niet of niet lekker op de LX groep gaan passen, andere groep erop en we zitten op een bedrag waar je ook kan nadenken over een racefiets...

Twijfel daarbij over een Gazelle Silhouet 105 (niet bij mijn LBS), een Bianchi met 105 (bij mijn LBS) of een Focus/Ander merk bij 12gotrading. Budget allemaal rond de 1000,- liefst minder.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mezelf een framemaat gemeten van ongeveer 57.5, hoe belangrijk is het dan dat de fiets die ik koop precies maat 57 heeft? Of kan ik ook naar maten 56 en 58 kijken op Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Natuurlijk kan dat; ook is niet per definitie ieder 57 frame geschikt. Soms wordt het nét iets anders gemeten. Plus je hebt een buffer met het afstellen van je zadel, stuur, stuurpen etc. Maar het geeft wel een goede richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Het is onzin om zo te reageren. De spaken waren prima in orde. Het waren gewoon slechte wielen / een slechte serie.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:26:
Ik heb bij mezelf een framemaat gemeten van ongeveer 57.5, hoe belangrijk is het dan dat de fiets die ik koop precies maat 57 heeft? Of kan ik ook naar maten 56 en 58 kijken op Marktplaats?
Zeker, als ik mijn taille opmeet, dan kom ik op 31". Van het ene merk spijkerbroeken moet ik op zoek naar een 30, bij het andere merk moet ik een 32 hebben. Bij fietsen geldt iets soortgelijks. Overigens geldt wel dat je over het algemeen beter een te kleine fiets dan een te grote fiets kunt hebben. Een kleine fiets is met wat extra zadelhoogte en een langere stuurpen op maat te maken, een te grote fiets niet.

[ Voor 63% gewijzigd door argro op 08-05-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat middagen op Marktplaats te hebben gezocht, vroeg ik me af wat jullie van de onderstaande fietsen vinden.

http://fietsen-brommers.m...z3VmK0%3D&fta_ind=30&fs=1

http://fietsen-brommers.m...2FgHekpvf&fta_ind=17&fs=1

http://fietsen-brommers.m...f6rjn2k%3D&fta_ind=3&fs=1

Zijn dit een beetje aardige fietsen om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-08 12:10
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:51:
[...]

[...]

Beste optie is (1) nieuwe wielen, tweede beste is (2) volledig laten spaken (eigenlijk zonde bij die "goedkope" wielen) en de slechtste optie is (3) 1 spaak vervangen. Vanwege de kosten zou ik eerst optie drie doen bij een fietsenmaker die het spaken snapt, bij nog meer spaakbreuk anders overstappen naar optie 1. Desnoods een tweedehands setje Fulcrum's of handgespaakte wielen oid op de kop tikken.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
@Niekend: alleen hoe die advertenties geschreven zijn zou ik al niet gaan kijken.

Ik zou persoonlijk bij een tweedehands fiets minimaal naar Shimano 105 kijken voor de groepen. Hier zit bij 2 van de 3 Shimano Sora op en dat is, als je niet weet hoe (of) de boel onderhouden is, wel een gokje. Voor een tweedehands fiets zou ik kijken naar een "premium" model van een jaar of 3-5 oud ipv instapmodellen van 1-2 jaar oud.

[ Voor 74% gewijzigd door MrAcid op 08-05-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Taigu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:09:
[...]
Beste optie is (1) nieuwe wielen, tweede beste is (2) volledig laten spaken (eigenlijk zonde bij die "goedkope" wielen) en de slechtste optie is (3) 1 spaak vervangen. Vanwege de kosten zou ik eerst optie drie doen bij een fietsenmaker die het spaken snapt, bij nog meer spaakbreuk anders overstappen naar optie 1. Desnoods een tweedehands setje Fulcrum's of handgespaakte wielen oid op de kop tikken.
Thanks!

Ik ben hem al een paar keer tegen gekomen, maar snap de term "handgespaakte wielen" niet helemaal... Wielen zijn toch altijd handgespaakt of worden wielen machinaal gespaakt als ze nieuw worden geleverd?

..de ene illusie na de andere lijkt hier te sneuvelen... :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:56:
Na wat middagen op Marktplaats te hebben gezocht, vroeg ik me af wat jullie van de onderstaande fietsen vinden.

http://fietsen-brommers.m...z3VmK0%3D&fta_ind=30&fs=1

http://fietsen-brommers.m...2FgHekpvf&fta_ind=17&fs=1

http://fietsen-brommers.m...f6rjn2k%3D&fta_ind=3&fs=1

Zijn dit een beetje aardige fietsen om mee te beginnen?
1 - Dubieus taalgebruik, Sora is niet echt geweldig, ga liever voor Shimano Tiagra/105.

2 - Duur als je het mij vraagt, al is deze nog veel duurder. Hier info over het merk, niets speciaals dus.

3 - Ook weer Sora

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
DeFeCt schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Thanks!

Ik ben hem al een paar keer tegen gekomen, maar snap de term "handgespaakte wielen" niet helemaal... Wielen zijn toch altijd handgespaakt of worden wielen machinaal gespaakt als ze nieuw worden geleverd?

..de ene illusie na de andere lijkt hier te sneuvelen... :)
De meeste wielen zijn fabriekswielen, met handgespaakt wordt bedoeld een op maat gemaakt wiel. De meest bekende in NL zijn http://www.bikeboosting.nl/ en http://www.bikexperto.com/. Kun je naaf, spaken en velg zelf kiezen. Hier kun je ook makkelijk 36 spaaks wielen (supersterk) krijgen. Volgens sommigen is wielen spaken een kunst die maar zeer weinig mensen verstaan, ik betwijfel dat, hoewel er ook prutsers rondlopen (zoals bij importeur Juncker). Het is wel iets dat je niet als beginner in 1x goed kunt.

Goedkoper alternatief met goede reviews is Rose.nl. Supersterk wiel, ook in andere samenstelling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Taigu schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:20:
[...]

1 - Dubieus taalgebruik, Sora is niet echt geweldig, ga liever voor Shimano Tiagra/105.

2 - Duur als je het mij vraagt, al is deze nog veel duurder. Hier info over het merk, niets speciaals dus.

3 - Ook weer Sora
Ik heb 5 jaar geleden 275 betaald voor een relatief even oude primavera met sora en die had best wel wat problemen achteraf gezien (had er toen geen verstand van). Kreeg er wel een extra wielset bij. Dus laat die twee gazelles maar zitten. Die middelste vind ik aan de dure kant, maar als je die nou eens voor 300-350 euro kan binnentikken en hij is in goede staat dan lijkt het me wel een koop. Hou er, als je van plan bent intensief te gaan fietsen, wel rekening mee dat het vervangen van record onderdelen (voor nieuwe record onderdelen) behoorlijk in de papieren kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe laat is het momenteel donker? Het lijkt erop dat het om 18:00 droog wordt hier in Grun, ik wil dan eigenlijk nog een ritje maken. Eerder kan niet, moet wachten tot m'n vrouw thuis is i.v.m. de kleine :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Thanks, lijkt me ruim genoeg. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Fiets van 400 kilo gestolen: dat is stevig trappen berg op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties. Wat denken jullie van deze fiets?

http://fietsen-brommers.m...097-nette-gazelle-v4.html

Is 350 een nette prijs? Verder heb ik ook nog deze fiets gezien ( http://fietsen-brommers.m...os-art-decor-maat-56.html ), maar die is 50 duurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Dat zijn allebei betere fietsen dan eerder. Hier een vergelijkbare Gazelle V4. Ding was nieuw rond de € 800~€1000,-.

Die Colnago lijkt me ook niet gek, je moet er wel van houden. Wel weer eens wat anders dan alle "strak" gespoten fietsen van tegenwoordig. Lastig om hiervoor een prijs te bepalen, als je zuinig erop bent heb je miscchien wel een klassieker te pakken. Daarvoor heb ik te weinig Colnago/klassieker kennis.

Persoonlijk zou ik als beginner een triple nemen, kun je ook eens over de heuvelrug/posbank/limburg fietsen. Als je een beetje handig bent dan lukt dit overigens ook met een double/compact met een extra binnenblad.

Ik ben geen echte kenner, maar beide fietsen zijn prima voor een beginner, mijn persoonlijke voorkeur zou naar de Gazelle gaan, al heeft Colnago als merk ook zijn charmes. De prijs lijkt mij ook redelijk als deze ergens tussen € 300.- en € 350,-. Dit is wel afhankelijk van de staat van de onderdelen. Misschien dat iemand anders hier nog wat over kan zeggen?

Let je ook op de juiste maten B en C in de afbeelding hieronder?

Afbeeldingslocatie: http://www.meindertfiets.nl/images/fotoalbum/26_img_geo%5B1%5D.gif

Als je gaat kijken, lees dit dan vooraf: http://www.m-gineering.nl/fietsje_kopen.htm

Ter info wat (vanaf) prijzen (aanbiedingen niet meegenomen):

- Lintje laten wikkelen kost rond de € 35,- bij de fietsenmaker.
- Pedalen: € 50,-
- Cassette 10 speed: € 50,-
- Bladen voor € 30-50,- (klein - groot)
- Setje banden € 50,-
- Ketting € 20,-
- Derailleurwieltjes € 25,-
- Zadel € 30,-

Dit is voornamelijk gebaseerd op Shimano onderdelen. Derailleurs worden al wat duurder, wielen en shifters vervangen moet je helemaal niet willen als je een tweedehands fiets koopt. Mocht de fiets niet in topstaat zijn, dan weet je nu hopelijk wat je kwijt bent om de fiets weer "als nieuw" te krijgen. Misschien makkelijk bij het onderhandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 08-05-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als EijkB het zelf niet spamt dan doe ik het maar :)
http://hetiskoers.nl/2012...koers-shirt-verkrijgbaar/

Waarom heeft die Gazelle V4 26 inch wielen? Heeft ie wel 26 inch wielen?, ik snap er geen zak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Trouwens zelf ook een vraagje. Ik heb net zijwaartse speling in m'n rechtercrank geconstateerd. De linker zit wel gewoon vast en beweegt niet mee als ik de rechter wiebel. Wie weet hoe dat kan komen? Rechter lagercup naar de haaien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:36:
Waarom heeft die Gazelle V4 26 inch wielen? Heeft ie wel 26 inch wielen?, ik snap er geen zak van.
Hoe bedoel je? Kan dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:36:
Als EijkB het zelf niet spamt dan doe ik het maar :)
http://hetiskoers.nl/2012...koers-shirt-verkrijgbaar/

Dank :D Overigens verdien ik daar niets mee, niemand niet. Lood om oud ijzer. Maar wel leuk én het zijn mooie shirts (Italiaanse kwaliteit) van een mooi blog. Nog tot 13 mei te bestellen. De order gaat pas naar Italie bij voldoende bestellingen. Maar de zwarte pakken ze me in ieder geval niet meer af :+ En er zijn veel mensen blij mee! http://topsy.com/s/hetiskoers/image

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Maar bergaf daarentegen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Tjebakka schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:17:
[...]

Maar bergaf daarentegen :7
Sinds m*g*h=1/2*m*v^2 maakt massa niet zo heel veel uit bergaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:45:
[...]
Sinds m*g*h=1/2*m*v^2 maakt massa niet zo heel veel uit bergaf.
:p klopt, maar je vergelijking is te simplistisch, de snelheid gaat uiteraard hoger zijn naarmate je massa groter is, maar het is een afvlakkende en uiteindelijk stagnerende curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:59:
[...]

:p klopt, maar je vergelijking is te simplistisch, de snelheid gaat uiteraard hoger zijn naarmate je massa groter is, maar het is een afvlakkende en uiteindelijk stagnerende curve.
Met het 'maakt massa niet zo heel veel uit' had ik de enigszins simplistische vergelijking, die alleen opgaat in een vacuüm, volgens mij al ondervangen. Wat zijn overigens de redenen dat de snelheid uiteraard hoger gaat zijn naarmate de massa groter is? Ik kan ook dingen bedenken waarom dit niet zo is, bijvoorbeeld meer wrijving in de naven door een hogere belasting daarop, mogelijk meer luchtwrijving omdat meer massa vaak, bij vergelijkbare dichtheid, een groter (frontaal) oppervlak heeft et cetera. Al met al scheelt het in ieder geval niet veel. Een zwaardere renner zal iets in het voordeel zijn omdat de luchtwrijving op hem iets minder invloed heeft dan op de lichtere renner. Aspecten als techniek, parcourskennis, durf et cetera spelen een veel grotere rol.

In het peloton zie ik in ieder geval nooit onderscheid in snelheid als gevolg van een verschil in massa (wel door verschil in techniek en andere bovengenoemde aspecten) en voor zover ik weet houden bijvoorbeeld alpineskiërs er ook niet een streng dieet op na teneinde zo zwaar mogelijk te worden.

Nibali staat bijvoorbeeld bekend als meer dan uitstekende daler. Hij is circa 64kg. Dennis Menchov is iets (paar kilo) zwaarder, maar daalt als een oma, Nibali fietst in een afdaling rondjes om hem heen.

[ Voor 50% gewijzigd door argro op 09-05-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:02:
[...]
Met het 'maakt massa niet zo heel veel uit' had ik de enigszins simplistische vergelijking, die alleen opgaat in een vacuüm, volgens mij al ondervangen. Wat zijn overigens de redenen dat de snelheid uiteraard hoger gaat zijn naarmate de massa groter is? Ik kan ook dingen bedenken waarom dit niet zo is, bijvoorbeeld meer wrijving in de naven door een hogere belasting daarop, mogelijk meer luchtwrijving omdat meer massa vaak, bij vergelijkbare dichtheid, een groter (frontaal) oppervlak heeft et cetera. Al met al scheelt het in ieder geval niet veel. Een zwaardere renner zal iets in het voordeel zijn omdat de luchtwrijving op hem iets minder invloed heeft dan op de lichtere renner. Aspecten als techniek, parcourskennis, durf et cetera spelen een veel grotere rol.

In het peloton zie ik in ieder geval nooit onderscheid in snelheid als gevolg van een verschil in massa (wel door verschil in techniek en andere bovengenoemde aspecten) en voor zover ik weet houden bijvoorbeeld alpineskiërs er ook niet een streng dieet op na teneinde zo zwaar mogelijk te worden.

Nibali staat bijvoorbeeld bekend als meer dan uitstekende daler. Hij is circa 64kg. Dennis Menchov is iets (paar kilo) zwaarder, maar daalt als een oma, Nibali fietst in een afdaling rondjes om hem heen.
Ja tuurlijk, als er bochten zijn. In rechte lijn en een gelijkaardige positie op de fiets zal een zwaardere renner vaak in het voordeel zijn. Er zijn natuurlijk stoorzenders zoals bv een groot weerstandsoppervlak, maar natuurkundig gezien zal een zwaar object sneller dalen op de fiets dan een licht object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb er geen ingewikkelde formules bij, maar zware objecten dalen (of vallen) echt niet sneller dan lichte. Ze komen alleen trager op gang en vertragen ook weer langzamer. Laat maar eens een baksteen en een tennisbal van een dak vallen.
Praktische extra factoren even achterwege gelaten (zoals grotere wrijving op het wegdek etc., zoals argro ook al aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:23:
Ik heb er geen ingewikkelde formules bij, maar zware objecten dalen (of vallen) echt niet sneller dan lichte. Ze komen alleen trager op gang en vertragen ook weer langzamer. Laat maar eens een baksteen en een tennisbal van een dak vallen.
Praktische extra factoren even achterwege gelaten (zoals grotere wrijving op het wegdek etc., zoals argro ook al aangeeft).
Dat is vrije val, we hebben het hier over dalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

En wat is het verschil? Valversnelling is valversnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:52:
Trouwens zelf ook een vraagje. Ik heb net zijwaartse speling in m'n rechtercrank geconstateerd. De linker zit wel gewoon vast en beweegt niet mee als ik de rechter wiebel. Wie weet hoe dat kan komen? Rechter lagercup naar de haaien ofzo?
Naar aanleiding hiervan. Ik gok er maar op dat m'n cup naar de klote is. Hoe kom ik erachter of het een BSA draad of ITA draad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sorry argo, beetje overtrokken reactie van me.

Anyway, ik ga komend weekend naar Ede voor de Veluwe Klimtoertocht. Er zitten iets van 34 klimmetjes in. Wat kan ik daar zoal verwachten qua stijgingspercentage, lengte van klimmen etc? Tocht zelf is 130km lang. Posbank zit er uiteraard bij in.

Paar weken geleden 160km in Limburg gefietst met 2700hm geloof ik. Hier zit iets van 1500 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Breskens -> Duinkerken/Dover -> London, en terug, is gelukt. Gisteren nacht aangekomen, in de stormende regen. Kan voor de geïnteresseerden eventueel een klein verslagje schrijven. Maar een ding is een feit: de VK is niet een fietsvriendelijk land!
Daarentegen is de kust route van NL naar Duinkerken redelijk mooi maar vooral heel makkelijk. Dat kan ik voor Dover – Londen niet zeggen. Het ergste was hoe fietspaden vaak abrupt eindigen in provinciale wegen. Al met al een onwijs mooie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
We zijn in NL redelijk verwend met fietspaden en fietsvriendelijk overig verkeerd denk ik. ;) Mooie tocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hmm, binnenkort toch maar eens zorgen voor wat kilometers, heb me laten overhalen om Les Trois Ballons (http://www.sportcommunica...2.php?langue=1&trophee=54) te gaan fietsen. Iemand ervaring met deze tocht?

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Tjebakka schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:47:

Anyway, ik ga komend weekend naar Ede voor de Veluwe Klimtoertocht. Er zitten iets van 34 klimmetjes in. Wat kan ik daar zoal verwachten qua stijgingspercentage, lengte van klimmen etc? Tocht zelf is 130km lang. Posbank zit er uiteraard bij in.

Paar weken geleden 160km in Limburg gefietst met 2700hm geloof ik. Hier zit iets van 1500 in.
Klimmetjes van max. 1-3km lang en gemiddeld 3-8%. Soms kortere stukken rond 10% kun je nog wel vinden op de Posbank en rest vd Veluwezoom, maar verder is het allemaal wat gemoedelijker dan Zuid-Limburg en weer net iets pittiger dan de Utrechtse Heuvelrug of Overijssel

Wel erg mooie omgeving overigens. Check:

http://heuvelsfietsen.nl/Noord_en_Midden_Veluwe.php
http://heuvelsfietsen.nl/Zuid-west_Veluwe.php
http://heuvelsfietsen.nl/Doorwerth-Oosterbeek.php
http://heuvelsfietsen.nl/Arnhem.php
http://heuvelsfietsen.nl/Veluwezoom.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Na het falen van Endomondo ben ik maar gezwicht...

Afbeeldingslocatie: http://www.heartratemonitor.co.uk/garmin_edge_500_red_black_2.jpg
Garmin Edge 500, met GPS, hartslag- en cadanssensor

Forse investering, maar volgens mij ga ik er veel plezier van beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Pelle schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:16:
Zeker weten!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ga je zeker plezier van hebben! Mooie kleur trouwens, ik moet het doen met een wat lelijke blauw-grijze Garmin kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 17:03
Rogier V schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Ga je zeker plezier van hebben! Mooie kleur trouwens, ik moet het doen met een wat lelijke blauw-grijze Garmin kleur.
Ach, gewoon het zwarte beschermhoesje kopen. Is hij helemaal zwart en als hij valt dan heeft hij een nog grotere kans om te overleven zonder permanente schade :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Rogier V schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:16:
Het is maar net of hij bij je fiets past.
Ik heb de blauwe speciaal besteld omdat mijn fiets en kleding ook blauw is.

Mooi blauw is niet lelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik heb een mooie rode fiets. Maar ach, het gaat om de functionaliteit en die is gewoon top van de garmin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag een tocht van 70 km gedaan met een gemiddelde van ongeveer 32. 29-32 tegen de wind in, 36-40 met de wind mee. Wilde wel eens weten hoe hard ik kon. Nu viel mij iets vreemds op: Ik voel geen verzuring aan de voorkant van mijn dijbenen, maar aan de achterkant. Afgelopen paar tochten had ik een paar keer kramp aan de achterkant van mijn dijbenen, dit terwijl ik onder mijn kunnen reed. De dag na mijn gemiddelde had ik ook spierpijn aan de achterkant van mijn dijbenen, dit terwijl ik vorige jaren nooit spierpijn heb gehad.

Merk het trouwens ook als ik gewoon loop, de spieren aan de achterkant van mijn dijbeen lijken wel iets te kort te zijn.

Er is dus iets geks aan de had, ik rijd meer met de onderkant van mijn dijbenen dan met de bovenkant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Moet ik mijn zadel bijvoorbeeld iets hoger zetten?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Net even geen regen dus maar een foto'tje geschoten voor de TS

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8026/7165129762_570be6d802.jpg

Specjes:
Empella Carbon Fighter
FSA crank Shimano ultegra
Mavic Aksium Race

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 12:00
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:22:
[knip]
Merk het trouwens ook als ik gewoon loop, de spieren aan de achterkant van mijn dijbeen lijken wel iets te kort te zijn.

Er is dus iets geks aan de had, ik rijd meer met de onderkant van mijn dijbenen dan met de bovenkant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Moet ik mijn zadel bijvoorbeeld iets hoger zetten?
Klinkt alsof je te ver naar voren zit. Als je te ver naar voren zit krijg je namelijk een dergelijk effect. Dit zou mogelijk wat meer naar je bil moeten uitstralen. Kan dan geen kwaad eens goed naar je houding te kijken en meer te strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 13:04

Pater

Terry Tate

Zo! Vandaag weer lekker trainingsrondje gedaan! 72 km met een gemiddelde van 31,8 km/u, niet slecht.

Maandag 55 km, zondag 40 km in de Ardennen, zaterdag 90 km in de Ardennen. Zo maak je wel de meters!

Wat ik vandaag erg cool vond: ik maakte vooral snelheid toen ik tegenwind had. Ik had een cruisesnelheid van circa 35 km/u op de dijk langs de IJssel en toen kwam ik fietser 1 tegen. Die ging in mijn wiel zitten. Na een kilometer of 4 kwam ik fietser 2 tegen. Die ging ook in het wiel zitten. Zo ging het ook met fietser 3 en 4. Voor ik het wist zat er een half peloton achter me! :D En niemand die de koppositie overnam. Vond ik ook niet erg, aangezien ik moet trainen voor Alpe d'HuZes!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
dalus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:44:
Net even geen regen dus maar een foto'tje geschoten voor de TS

[afbeelding]

Specjes:
Empella Carbon Fighter
FSA crank Shimano ultegra
Mavic Aksium Race
Toffe foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Tjebakka schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:47:

Die tocht heb ik vorig jaar gedaan. Mooie route met leuke klimmetjes zoals de Italiaanseweg, en een aantal klimmetjes rondom de Posbank. Ik vond alleen het draaien en keren door Arnhem minder geslaagd, ik had het gevoel dat ik ieder bergje 4 keer deed om er maar een beetje hoogtemeters in te krijgen.

Echt stijl zal het nooit worden, denk dat maximum tussen de 8 - 10% is. En verreweg de meeste klimmetjes zijn ook vrij kort, korter dan een km. Als je in Limburg 160 km hebt gedaan met 2700 hm zal dit vrij "simpel" zijn

[ Voor 0% gewijzigd door Blik1984 op 10-05-2012 11:55 . Reden: km = hm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je 2700km geklommen hebt is alles simpel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MrAcid schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:16:
Als je 2700km geklommen hebt is alles simpel. :+
w00ps, edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Blik1984 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:59:
[...]

Ik vond alleen het draaien en keren door Arnhem minder geslaagd, ik had het gevoel dat ik ieder bergje 4 keer deed om er maar een beetje hoogtemeters in te krijgen.
Heb die tocht, of varianten daarvan, ook wel eens gefietst en dat gedraai en gekeer beviel mij ook niet. Het is nog net niet zo dat je bij mensen de ondergrondse garage ingaat om daarin een U-bocht te maken, maar het scheelt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand toevallig 2 kaarten over voor de fiets elfstedentocht?
Ik zou hem graag dit jaar rijden maar de inschrijving was nogal snel vol....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Atlas schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:08:
http://kopen.marktplaats....=0&search.y=0&search=Zoek

plenty of 'em :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Atlas schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:08:
De EST vaker gefietst? Ik vorig jaar, eens maar nooit weer. Een beetje doorrijden is er niet bij. De fietspaden zitten stampvol en de primaire reactie bij het horen van een subtiel belletje is naar links sturen. Ook het lopen door diverse dorpen was geen succesnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://flic.kr/p/bVL84b

Ridley Orion trainingsfiets
Combinatie van SRAM, Shimano 105 en 4ZA afwerking.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ondanks de regen vandaag weer lekker kunnen trainen. Vanuit Eindhoven richting Lyksgestel gereden. Paar drupjes regen meegepakt maar grotendeels droog gebleven. Lekker lang sprintje erin van 10km dus ook weer wat energie kwijt.

Morgen alleen even de derailleurs afstellen achter schakelt net niet lekker en voor staat de eindstop niet goed waardoor ik de ketting van het buitenblad af kan duwen. Dat wil ik me geen 2e keer laten gebeuren.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
argro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:35:
[...]
De EST vaker gefietst? Ik vorig jaar, eens maar nooit weer. Een beetje doorrijden is er niet bij. De fietspaden zitten stampvol en de primaire reactie bij het horen van een subtiel belletje is naar links sturen. Ook het lopen door diverse dorpen was geen succesnummer.
Vergeet ook niet die middeleeuwse stempelkaarten; elke keer sta je weer een kwartier tot half uur stil. Vorig jaar ook gefietst, maar ik hoef niet zo nodig meer; we hadden een valpartij (een of andere dwaas ging midden op het fietspad, terwijl wij een kleine 30 reden, vol in de ankers...) en bij de ebho-post vonden de 4 mensen het nodig om allevier met een persoon bezig te zijn en dus ons lekker te laten wachten. Je hebt toch niet vier man nodig om een pleister te plakken!? Geen voorzieningen voor drinken oid onderweg; je moet alles maar kopen bij de mensen die dat klandestien aan de weg verkopen. Nee, viel mij organisatorisch zwaar tegen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 09:34
Aangezien ik misschien komende september de Alpe D'Huez + Mont Ventoux wil gaan beklimmen met een kameraad even een post hier zodat het automatisch terugkomt in mijn overzicht :+ Ik heb namelijk nog nooit echt op een racefiets gezeten en slechts wat beklimmingen gedaan in de Ardennen op een mountainbike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Begin maar vast met trainen dan, heb je wel een racefiets of moet je die nog kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nog geen fiets maar dat wordt geregeld.

Overigens is het doel, als we gaan, vooral boven komen. Die kameraad van mij heeft meer ervaring gelukkig. Bovendien doen we eerst de alpe d'huez en kan ik daarna besluiten niet te gaan fietsen maar wat te gaan hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O*

Het startbewijs voor de Tour For Life is binnen!

*O* *O* *O* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zojuist zijn we de grens van de benodigde €15.000 aan sponsorgeld gepasseerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

argro schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:35:
[...]
Ja ik heb hem vorige jaar gefietst en heb totaal niet die ervaring.
We zijn om half 7 gestart en waren om 5 uur binnen. Vrij netjes volgens mij.
En idd, mensen kunnen niet fietsen, maarja ik had ook niet anders verwacht :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Tjebakka schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:50:

Zojuist zijn we de grens van de benodigde €15.000 aan sponsorgeld gepasseerd! d:)b
Gefeliciteerd. Leuke organisatie, mooie trip.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Tjebakka schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:50:

Nice veel succes ermee.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
la_fusion schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:31:
Nog geen fiets maar dat wordt geregeld.

Overigens is het doel, als we gaan, vooral boven komen. Die kameraad van mij heeft meer ervaring gelukkig. Bovendien doen we eerst de alpe d'huez en kan ik daarna besluiten niet te gaan fietsen maar wat te gaan hardlopen.
Met een beetje conditie is boven komen prima te doen. Ik ken mensen die aan de voet van de Alpe d'Huez een fiets gehuurd hebben en zonder enige fietservaring, behoudens een beetje door de stad fietsen op een stadsfiets, gewoon fietsend boven zijn gekomen. Het duurt even, maar het is verre van onmogelijk. Hetzelfde geldt voor de Mont Ventoux, dat duurt alleen nog iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
argro schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:23:
[...]
Met een beetje conditie is boven komen prima te doen. Ik ken mensen die aan de voet van de Alpe d'Huez een fiets gehuurd hebben en zonder enige fietservaring, behoudens een beetje door de stad fietsen op een stadsfiets, gewoon fietsend boven zijn gekomen. Het duurt even, maar het is verre van onmogelijk. Hetzelfde geldt voor de Mont Ventoux, dat duurt alleen nog iets langer.
Dat is wat ik al van een aantal wielrenners te horen heb gekregen. Om niet helemaal verrast te worden wil ik toch graag wat getraind hebben op een fiets. Qua conditie moet het wel goed komen door het hardlopen en trainen voor de halve marathon. Maar goed oefenen kan zeker geen kwaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
la_fusion schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Dat is wat ik al van een aantal wielrenners te horen heb gekregen. Om niet helemaal verrast te worden wil ik toch graag wat getraind hebben op een fiets. Qua conditie moet het wel goed komen door het hardlopen en trainen voor de halve marathon. Maar goed oefenen kan zeker geen kwaad!
Iets wat ik ervaar bij mensen die, na het trainen voor een halve marathon, gaan fietsen is dat het inderdaad met de conditie wel snor zit, maar dat de pijp na een uurtje of twee wel merkbaar leeg begint te raken. Met een training voor een halve marathon mis je doorgaans wat duurconditie die bij het fietsen nog wel eens van pas wil komen. Iets waar je overigens met alleen het beklimmen van de Alpe d'Huez niet zo snel last van zult hebben. Wanneer je twee beklimmingen op één dag gaat doen, dan is het iets om rekening mee te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 11-05-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
argro schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:55:
[...]
Iets wat ik ervaar bij mensen die, na het trainen voor een halve marathon, gaan fietsen is dat het inderdaad met de conditie wel snor zit, maar dat de pijp na een uurtje of twee wel merkbaar leeg begint te raken. Met een training voor een halve marathon mis je doorgaans wat duurconditie die bij het fietsen nog wel eens van pas wil komen. Iets waar je overigens met alleen het beklimmen van de Alpe d'Huez niet zo snel last van zult hebben. Wanneer je twee beklimmingen op één dag gaat doen, dan is het iets om rekening mee te houden.
Oh wellicht dat dat niet helemaal duidelijk was. De bedoeling is de eerste dag na aankomst de Alpe D'Huez en dan 2 rustdagen incl reis richting Mont Ventoux en de dag daarna de Mont Ventoux dus er zit sowieso 48+ uur tussen de beklimmingen.

Bedankt overigens voor de tip, ik heb gelezen dat de gemiddelde tijd voor de Mont Ventoux een stuk langer is dan mijn tijd op de halve marathon dus dat is wel iets waar ook op getraind gaat worden. Met name op het zolang kunnen presteren maar ook op het drinken + eten. Gezien het feit dat ik evengoed ook blijf hardlopen wil ik ook kijken hoe het met het herstel zit na een dag inspanning.

Tips als deze zijn natuurlijk sowieso welkom, vandaar dat ik nu alvast mee ga lezen om hier wat meer van de 'experts' mee te krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door la_fusion op 11-05-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
la_fusion schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:02:
[...]

Oh wellicht dat dat niet helemaal duidelijk was. De bedoeling is de eerste dag na aankomst de Alpe D'Huez en dan 2 rustdagen incl reis richting Mont Ventoux en de dag daarna de Mont Ventoux dus er zit sowieso 48+ uur tussen de beklimmingen.
Je was luid en duidelijk. Eén beklimming per dag. Op één dag de Alpe d'Huez en de Mont Ventoux doen is logistiek ook nogal een uitdaging. Het was meer een aanvullende tip, voor het geval er nog plannen ontstaan om bijvoorbeeld de Glandon in één rit te combineren met de Alpe d'Huez o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Glandon is een hele mooie klim heb ik wel eens gehoord! 27 Augustus ga ik 'm beklimmen in de koninginnerit van de Tour For Life:

Afbeeldingslocatie: http://www.tourforlife.nl/_fileSync/InPageUploads/Images/Html/TFL%20route%20dag%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Huh, rijden jullie dan van de Glandon naar de Croix de Fer en dan weer terug naar de Glandon? Want anders kan dit volgens mij niet (vanaf Allemond) wat ze nu hebben getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Geinig, zit even op Google Maps te kijken en het lijkt er inderdaad op.

Pagina: 1 ... 9 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.